Oekraïense soldaat wordt behandeld in Duits ziekenhuis, heeft aantal opmerkelijke tatoeages
Morgen gegarandeerd op de Russische NPO en zo niet dan zijn het amateurs
Het zoveelste voorbeeld van waarom de New York Times zichzelf uiteindelijk genoodzaakt zag te koppen dat "Troops’ use of patches bearing Nazi emblems risks fueling Russian propaganda (...)" en vervolgens met het ene na het andere ontoereikende zwaktebod op de proppen kwam om de verwarring te verzachten. Er waren en zijn gewoon heel veel nazi's en aanverwanten in Oekraïne. En daar kun je allerlei - soms terechte - draaien aan geven, bijvoorbeeld dat Oekraïens nazisme vooral een anti-Russisch sentiment belichaamt, maar het blijven wel nazi's. En om het nog onbegrijpelijker te maken allemaal: ook Russische soldaten zijn niet vies van nazi-symboliek, met de drie nazi-tatoeages van Wagner Group-oprichter Dmitry Utkin voorop.
De behandeling van Oekraïense soldaten in Duitse ziekenhuizen is overigens al een tijdje staand beleid.
Is dat... het nieuwe Twitter-logo?
Reaguursels
InloggenDe Russen hebben toch flink wat Uks gevangen genomen? Waarom zien we dan geen enorme hoeveelheden foto- en filmmateriaal van alle Nazi tattoos?
Juist: het zijn er uiteindelijk maar een paar.
En toch vechten ze voor hun Joodse president. Al zat de duivel zelf in Oekraine, dan had hij ook het recht om zijn land te verdedigen.
Dus als ik het goed begrijp, heeft Putin dus toch gelijk en moet heel Oekraiene opgerold worden want fout.
Enfin, blijkt dus ook dat eenieder in Litouwen alweer aan de foute kant staat, net als tachtig jaar geleden.
Ho ho, effe dimme. Wie aan Lee Towers komt, komt aan Rotterdam.
Net de meest recente update van The War Zone achter de kiezen. Los van de strijd, de bondgenoten van Zelensky: het akkefietje Hunter Biden in de VS, versus wie er achter het akkefietje Nord Stream zit. Want power house Duitsland.
De inlichtingendiensten van de VS zagen de demografische catastrofe in vooral Noord-Afrika, maar ook elders in de islamitische wereld, al ruim 20 jaar geleden aan komen. Wij "Europeanen" zijn niet eens meer pionnen in wat een steeds cynischer spreadsheetspelletje lijkt. Met je Green deals en weet ik wat.
Vergelijk: en.wikipedia.org/wiki/New_Deal En hoe de horden dit tegenwoordig als Pure Socialism aan flarden zouden scheuren. Corporate Welfare has Come a Long Way.
Mijn onderbuurman had ook zo'n tattoo, al voor er oorlog was in Oekraïne. Een echte trendsetter dus.
En je opa is in een concentratiekamp omgekomen?
Dronken uit de wachttoren gevallen waarschijnlijk, gruwelijk.
Het is vandaag maandag he. Dit kan ook een gezellige foto van een PVV stemmert in de sauna zijn.
1 8 8 8 Aad Hansworst Heilig Hart?
Laatste iemand gezien met een D66 tattoo, daar schrok ik pas echt van.
‘n Omgedraaid kruis, kan niet missen.
Nee, dat kan echt niet.
@Unsinkable-Sam | 31-07-23 | 18:47: Een omgedraaid hakenkruis.
Deze post lijkt NRC-esque, maar misschien voorkomt het erger.
www.metal-archives.com/bands/walhalla...
Aha! Metalfan!
Staat er nu 88 op zijn buik getatoeëerd? HH oftewel Heil Hitler? Of 1889, het geboortejaar van die meneer.
Zouden er in het Oekrainse leger ook Lhbtiq+ soldaten dienen die helemaal onder de nazi tattoos zitten ?
Geil!
Heel goed mogelijk. Ik moet ineens denken aan een klasgenoot op de middelbare school, die altijd liep op te scheppen over zijn avonturen met meisjes. Die bleek later homo te zijn. Overcompensatie heet dat.
Extremisme komt vaker voor in achtergestelde gebieden en/of bij achtergestelde mensen. Het is een symptoom van een ongezonde samenleving. De een wordt neonazi, de ander gaat op jihad en de volgende wordt wappie.
Mensen met dit soort denkbeelden voelen zich wat sneller aangetrokken tot legerdienst, wat een ongemakkelijke waarheid is. Je hebt ze wel nodig namelijk.
Yup, handig in de voorhoede zullen we maar zeggen.
Als ze nog niet psychotisch genoeg zijn van zichzelf dan pomp je ze vol drugs
Hoe verder Oostelijk hoe gekker.
voor Nederland geldt het omgekeerde: hoe verder westelijk...
Ja, kom niet in Sjanghai, daar zijn ze helemaal knetter.
En in een land met 11 tijdzones kan je heel ver naar het oosten.
@Frau_Ferkel | 31-07-23 | 16:16: Klopt niet helemaal. In Haarlem zijn ze toch net wat minder maf dan in Amsterdam.
Ultra-nationalisten waren er ook op het Maidan... die gingen had in hand met de zg Nazi's omdat ze hetzelfde doel hebben: een vrij Oekraïne. Later gaat het dan wel om het inkleuren (of juist niet) van dat land. Overigens zijn veel Oekraïners niet zo erg tolerant tegen kleuringen en homo's. Net als bij de meeste meeste blanke Nederlanders overheerst het conservatieve. Ze weten blijkbaar (nog) niet dat lid worden van de #EU ook betekent veel, veel, ontzettend veel buitenlanders en vluchtelingen uit Afrika.
Daar denken Polen en Hongarije anders over.
Die vluchtelingenopvang kun je afkopen hè (en uiteraard nooit betalen). We moeten dat hier helemaal niet: het komt de VVD gewoon goed uit om te beweren dat het moet van Brussel.
Wat maakt het allemaal uit ? In een oorlog kan je niet kieskeurig zijn. In het Nederlandse leger dienen bijvoorbeeld jongeren met een dubbele nationaliteit of waarvan de hogere legerleiding D'66 stemt. Je kan overal wel wat van vinden.
Een Russische vriendin van me die in Antwerpen woont heeft een broer die in de gevangenis zit (of zat?) in Siberië. Hij heeft zoals heel veel Russische gevangenen een swastika-tattoo. En nu is hij waarschijnlijk "vrij" om als kanonnenvoer te dienen in de oorlog. Rusland past héél zelden de wet toe die in 2014 gestemd is en die dergelijke tattoos strafbaar maakt. Maar de reden waarom die wet is ingevoerd heeft niks met anti-semitisme te maken. De wet kwam er omdat de swastika ingaat tegen de verheerlijking van het Russische leger en hun overwinning op de Duitsers.
Jongeren met dubbele nationaliteit EN D66 stemmers. Dat is inderdaad op hetzelfde niveau als Nazi's. Sjonge jonge.
@Beste_Landgenoten | 31-07-23 | 17:25: is wel zo , allebei willen ze hun idealen aan andere opdringen!!
Iets dichter bij huis. Liggen de souvenir winkels in Italië nog steeds vol met Mussolini hebbedingetjes?
Voor zover ik weet zijn er bij de tankshops langs de Italiaanse snelwegen nog steeds bustes van Il Duce te koop voor weinig. Heb daar nog nooit een Italiaan over horen klagen... how come?
30 jaar lang kon u in Italië flessen wijn kopen met daarop foto's van Adolf H., Mussolini, Lenin en andere socialisten.
Ondanks vele aanklachten mocht dit gewoon, zo oordeelde de Italiaanse rechtbank.
Maar de zaakvoerder van Vini Lunardelli liet weten dat 2023 het laatste jaar is waarin u deze bedenkelijke souvenirs nog kan kopen. Vanaf 2024 stoppen ze ermee.
Is dit nu een neo-nazi of een tot neo-nazi gemaakte man?
Voor het grootste aantal neo-nazi's moet u toch écht wel in Rusland zijn,
en Oekraïne heeft een joodse president.
Verder zijn alle uitingen van anti-semitisme strafbaar in Oekraïne, net op dezelfde manier zoals in Duitsland. In Rusland kunnen neo-nazi's gewoon hun gang gaan.
Zitten ze straks alsnog bij de EU ondanks dat inlegvelletje, paar 100000 nazi's en een paar 100000 nieuwe wia uitkeringen. En een paar lekkere Olga's dat is dan wel weer positief.
all's fair in love and war…
En dit is relevant omdat...?
Hoeveel honderduizenden Oekraïners (en Russen) zijn er inmiddels gesneuveld en hoe groot percentage daarvan was een nazi? Hoe groot percentage van de totale Oekrainse bevolking is nazi of nazi sympathisant? Zolang niet het volledige land vrijwillig met nazi vlaggen stond te zwaaien en met een gestrekt arm in de lucht hun grote leider Zelensky stond te begroeten voor ze werden binnen gevallen door een Russische gek, is het imho totaal irrelevant of er wel of geen soldaten met swastika's bestaan. Ze zullen er ook zijn (mss zonder tattoos) in ons leger.
Hahahaha. LOL.
Nee joh, zo speel je mensen die je niet in de kaart wilt spelen, in de kaart. Let toch op!
Is wel zo, maar vergeet niet dat Svoboda nog steeds leeft in Oekraïne.
Zaten 10 jaar geleden nog in het Oekraïense parlement.
En die zijn niet zomaar verdwenen.
Don't mention the war!
@Zomaarwat | 31-07-23 | 15:24: Waarom dan? Hij heeft toch gewoon een punt? Oekraine telt 700.000 man active personnel en 1.000.000. reservisten. Dat Spartacus af en toe een foto of een flimpje met een soldaat met nazi symbolen op Geenstijl zet, betekent dat niet dat dat symbool staat voor heel Oekraine.
@Ruimedenker | 31-07-23 | 15:26: Ja, alleeen.... Svoboda heeft in 2014, 1,16% en in 2019 1.62% van de stemmen gehaald in een land van 40+ miljoen mensen. Zover dit argument.
@Flexzz | 31-07-23 | 15:31:
Iets minder dan 10% van alle zetels.
Het nazisme leeft nog altijd onder een klein deel van Oek.
Daarbij heeft Oekraïne nog altijd een zeer grote populatie Joden waaronder de President.
Ik zeg het één en ook het ander.
@Flexzz | 31-07-23 | 15:31: Dan zijn het toch nog rond de 6 a 700000 met 1,62% van de stemmen. In Rusland zitten ook genoeg nazi's en het heeft verder weinig te maken met de oorzaak van de oorlog, meer een beetje clickbait van spartacus om een verhitte discussie te starten.
@Flexzz | 31-07-23 | 15:27: Het gaat om wat meer dan wat hulp om zich tegen Rusland te verdedigen. Of was u dat ontgaan? Dus relevant wat voor soort mensen, wat voor cultuur en wat voor ellende we mee te maken hebben.
@Ruimedenker | 31-07-23 | 15:35: ok als we het tot in de punt bekijken: 210,476 stemmen in 2014 en 307000 stemmen in 2019…. dat is 4.6 en 6.9 procent op een bevolking van +/- 45 miljoen. Om dan net te doen alsof Oekraine stikt van de nazi's en net te doen alsof Svoboda heel belangrijk is, gaat een beetje ver vind je niet?
@d e r e a l i s t | 31-07-23 | 15:40: Zie mijn opmerking hieronder,, 210,476 stemmen in 2014 en 307000 stemmen in 2019…. dat is 4.6 en 6.9 procent op een bevolking van +/- 45 miljoen. Tel nog de andere marginale partijtjes erbij op en je komt iets hoger uit, maar nog niet aan 1/10e van de totale bevolking. Waarbij je nog eventjes de echte neo nazi's van de nationalisten die ruim in de meerderheid zijn bij deze partijen moet spreiden.. dus het werkelijke aantal zal veel lager liggen.
Sorry maar om dan net te doen alsof heel het land vol zit met nazi's gaat mij te ver. Dat Spartacus click bait stukjes typed moet hij weten, maar als je zo je comments moet halen over de rug van een land in oorlog die behoorlijk aan het bloeden is, vind ik triest.
@Zomaarwat | 31-07-23 | 15:44: Maar dan moet het wel in verhouding staan tot de werkelijke situatie. En dat staat het niet. Je laatste zin ga ik niet op in, je hebt het over cultuur en ellende, maar volgens mij ben je nog nooit in Oekraine geweest om daar iets zinnigs over te zeggen.
@Flexzz | 31-07-23 | 15:49:
Ik houd er niet van als mensen m’n woorden bewust verkeerd uitleggen.
Ik ben toch vrij duidelijk.
@Flexzz | 31-07-23 | 15:55: Moet ik wel de juiste cijfers neer plempen, het is zelfs lager: 0.5 in 2014 en 0.7 in 2019 voor Svoboda.
@Ruimedenker | 31-07-23 | 16:02: ja, en ik heb er niet zoveel mee te maken of je ergens wel of niet van houdt. Je suggereert in je eerste comment dat we Svoboda niet moeten vergeten, waarmee je net doet alsof die partij heel erg belangrijk.. iets dat aantoonbaar onjuist is gezien meerdere verkiezingsuitslagen.
@Flexzz | 31-07-23 | 16:10:
Je verzint het zelf, Flexzz.
Ik som simpelweg wat feiten op waaruit jij conclusies trekt en met aannames komt.
Ik zei niet dat het land vol loopt met nazi’s.
Ik zei dat ze er zijn.
En in aantal zelfs best veel.
Kun je bagetaliseren want 40 mio inwoners.
Ze zijn er. Net als 200000 Joden, waarvan Zelensky er 1 van is.
Droge feiten.
Verder moeten ze vooral dat Russische tuig het land uit knallen.
Zo moeilijk is het niet hoor.
@Ruimedenker | 31-07-23 | 16:21: Ik interpreteer wat jij zegt. En dat doe ik omdat mensen dat vaker roepen als in ja maar kijk Svoboda, zit in het parlement, zie je wel hunnie zijn nazi's.. terwijl het uiteindelijk zeer marginaal is wat ze qua stemmen binnen trekken om daadwerkelijk ergens een rol van betekenis in te kunnen spelen.
Maar ok en inderdaad er zijn idd Neo Nazi's in Oekraine dat hoor je mij niet ontkennen. Maar als je kijkt naar elk land dan vind je ze overal wel. Ook in Nederland. De hoeveelheid mensen met deze ideologie in Oekraine vs aantal inwoners is totaal niet representatief voor heel Oekraine en mijn ergernis op dit punt is dan ook dat er net wordt gedaan alsof heel Oekraine er vol mee zit oa ook in brede mate door de schrijver van dit stuk. Dat klopt gewoon niet en dat is eerder te staven met cijfers in plaats van een paar foto's en filmpjes die je her en der op het internet vind.
En je laatste zin, helemaal mee eens.
Is gewoon strafbaar in DL. Zullen die deugduitsers zich weer in bochten moeten wringen.
Neen, dit is niet strafbaar. Zolang het in het dagelijks leven niet zichtbaar is.
U kunt er bijvoorbeeld niet mee naar het zwembad, daarvoor is vorig jaar wel iemand veroordeeld.
@Frau_Ferkel | 31-07-23 | 15:27: zit gewoon in zijn nek. Kan ie dus ook niet naar de arts.
@Nescio73 | 31-07-23 | 15:32: Gaat U in Uw blote bast naar de huisarts, of trekt U op zijn minst een T-Shirt aan?
Mag de rest van de wachtkamer mee kijken, wanneer de huisarts Uw aambeien keurt?
@Frau_Ferkel | 31-07-23 | 15:35:
Slecht vergelijk. Ze zijn fors maar een swastika ga je er niet op tatoeëren
@Charles Swietert | 31-07-23 | 18:27: Begrijpend lezen.
Volgens mij zijn er heel wat tatoeyous die niet weten wat nazi zijn inhoud. Vinden alleen de symboliek mooi en shockerend. Er lopen net zoveel idioten rond in Rusland als Ukraine. Ik geef er niks om. Schorriemorrie.
De nazi's zijn wel de drijvende kracht geweest achter de uiteindelijke vorming van de EU.
Maar dat waren wellicht de goede nazi's.
Heeft de doctorandus al gereageerd? Zo niet, dan komt dat vast nog. Overigens: als ik me niet vergis stond er vorige week een uitgebreid artikel in de NRC over de fascistische sympathieën in onze defensie. Waar de zogenaamde nazi sympathieën in Oekraïne nog enigzins verklaarbaar zijn uit hun geschiedenis met Rusland (de vijand van mijn vijand is mijn beste vriend) waaronder de holodomor, zijn de nazi sympathieën binnen ons leger dat beslist niet. Maar over die sympathieën hoor je niemand en daar wordt amper een artikel aan gewijd. Overigens is het bestaan van nazi's in Oekraïne voor de Russen nog steeds geen excuus om het land binnen te vallen en voor ons geen reden om het volk te laten verrekken, tenzij we het ook heel vanzelfsprekend vinden dat men ons in een voorkomend geval, wegens nazi sympathieën binnen onze krijgsmacht, ook laat verrekken. En nee, Oekraïne is geen NAVO lid. Die NAVO leden komen vanzelf aan de beurt als Rusland klaar is met Oekraïne.
Ja terecht, buiten dat wordt elk moment dat er iemand met nazi tatoeages wordt gespot in het Oekrainse leger uitvergroot. Zie je wel, het zijn allemaal nazi's.. alleen de facto bestaat het Oekrainse leger uit 700.000 man en 1 miljoen reservisten. Het is niet wenselijk, maar tegelijkertijd ook niet zo heel erg gek als er zo nu en dan figuren met nazi symboliek wordt gespot. Om dan constant hier een nieuw stukje over te typen en het uit te vergroten om een land in nood in diskrediet te brengen, getuigt eerder van een gebrek aan inspiratie en empathisch vermogen dan dat Oekraine een land vol nazi's is.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in de tijd dat ik in Oekraine was het afgelopen 1,5 jaar, en dat is best vaak, nog niemand zowel op straat als in het leger heb kunnen spotten met nazi symboliek of idealisme. Maar dat zal vast wel aan mij liggen.
Stopt de NAVO dan ook met opstandige provincies steunen in Mali of Soedan?
Nergens zo veel nazi "object d arts" gezien als op de berg bij jalta, toen dat nog oekraiens was..
Ik heb dezelfde ervaring. Zowel Rusland als Oekraïne zijn kudtlanden.
Wie nu met een hakenkruis in z’n nek loopt is een nazi. Punt.
Wie nu z’n zoon Adolf noemt spoort niet, of is een nazi-lover.
Zo moeilijk is het niet.
En of het nou een Rus, Oek, een mof of een Amerikaan is doet er niet toe.
Iets wat zit als een eens, loopt als een eend en kwaakt als een eend……
Juist een nazi-lover.
De hamvraag is: wie moeten we nu helpen? Een Oekrainse Nazi of een Russische Soldaat?
@Gladiator Fap | 31-07-23 | 15:11:
Dan maar de rest van het Oekraïense volk.
Tenslotte wonen er ook nog 200000 Joden.
Maar laten we niet om de feiten heen lullen.
Onfrisse figuren zijn aan beide zijden te vinden.
Bovendien… wat mij betreft kan Oekraïne niet toetreden tot de EU.
@Ruimedenker | 31-07-23 | 15:16: We zijn het met elkaar eensch. Waarvan akte.
POLL: Hoeveel reaguurders hebben een swastika tatoeage?
Ik twijfelde, maar heb gekozen voor acab.
Niet één.
Blank lichaam zonder versiersels…ietwat beharing.
Ik stond in dubio, maar heb uiteindelijk gekozen voor een regenboog-speldje.
Ik heb er over nagedacht, maar ik vond een GL-tatoeage veel fascistischer. Ik ondersteun graag goede doelen, that is.
Heb wel een beetje een hakenkruis, zegt mijn vriendin.
Over Calusari en swastikas gesproken. Heel normaal in de X Files Seizoen2 Episode 21. De swastika beschermt.
www.imdb.com/title/tt0751222/
De Oekraïense sympathie voor de nazi's is misschien te vergelijken met hetzelfde indertijd in Vlaanderen. Als je je als volk onderdrukt voelt, kun je allicht een zekere sympathie opbrengen voor een leger dat jouw onderdrukker (de Franstalige elite) overrompelt. Zo werden de Franse troepen die in de winter van 1794-95 over de bevroren rivieren ons land binnentrokken hartelijk verwelkomd door de Patriotten, tegenstanders van de Oranje-dynastie. (Toen de Fransen ons land én Indië als een melkkoe begonnen te gebruiken, sloeg de stemming om en haalden "we" de latere koning Willem I als bevrijder in op het strand van Scheveningen in 1813 .)
Het probleem is gewoon dat tegenwoordig alleen maar (letterlijk!) zwart-wit gedacht wordt: óf je identificeert je met een bepaalde overtuiging of figuur en ondersteunt dan automatisch álles dat daarmee samenhangt, óf je bent letterlijk het tegenovergestelde. Iets ertussenin, met enige nuance, bestaat gewoon niet meer. De wereld is echter grijs. Er zijn altijd pro´s en con`s. Onze vrijheid is oorspronkelijk gebaseerd op het feit dat je de persoonlijke identiteit loskoppelt van de acties en (geloofs-)overtuiging van die persoon. Dat betekent dat je dus iemand kunt respecteren ondanks het feit dat je het niet met hem/haar eensch bent. Vandaar ook artikel 1: het maakt niet uit wie of wat je bent, je wordt onder gelijke omstandigheden gelijk behandeld. Tegenwoordig, echter, lijkt het wel of dat grondbeginsel compleet uit het venster is gesmeten. Je bent óf voor Oekraine óf je bent een Putinlover. Schijnbaar mag je niet meer zeggen: ik ben tegen het voeren van oorlog omwille van winsten van de wapenleveranciers en graaiflatie, ik ben tegen aggressieoorlog van Putin, maar ik vind niet dat je daarvoor élke Rus mag veroordelen en sporters vanwege hun afkomst mag weigeren. Ik voel sympathie met de Oekraine, maar dat betekent niet dat ik het corrupte gajes aldaar ineens met een verlaat-de-gevangenis-zonder-betalen-kaart ondersteun. Waar ik ondertussen ook zelf behoorlijk zwart-wit over denk is de journalistiek. Die heeft namelijk vrijwel overal zijn ziel aan de duivel verkocht.
Zuid Amerika, Afrika en Azie interesseert dit Slavische conflict geen hol.
Japan en Zuid-Korea toch wel.
En wat doet het ertoe dat Malawi en Belize hier niets om geven? Het is in ons continent.
Ja best jammer. Maar denk toch echt dat er meer Russische nazi zijn.. edoch het is en blijft geen fijn volk. Maar ze vechten dan weer wel flink. Lastig lastig.
Best jammer, maar in die zin hebben de Oekraïners nog wel wat redenen om pro-nazi te zijn, gezien de geschiedenis. Wat is in vredesnaam de reden voor een Rus om dat te zijn? Dat is echt alsof een jood groot fan is van mein kampf.
Waarom uitje trouwens, BL?
@The-loopy-cowboy | 31-07-23 | 14:49: Er zijn dus ultra orthodoxe Joden die daar fan van zijn, hoe bizar ook.
Rare jongens, die ultra orthodoxe joden
@The-loopy-cowboy | 31-07-23 | 14:49: Ik vroeg me dat destijds ook af maar ik gok dat zij zichzelf als afstammelingen van vikingen zien.
@The-loopy-cowboy | 31-07-23 | 14:49:
De ui: Ik schreef iets over homo's en moslims.
Toch even dit nog: Als de Russen Oekraine overlopen weet je zeker: Dat wordt dan net zo'n KGB-maffia als in Rusland. Nog altijd vele graadjes erger dan de misschien wat wankele maar functionerende democratie van Oekraïne, die inmiddels ook alweer een jaar of 10 vrij behoorlijk omgaat met andere stemmen dan die van de zittende macht. Kom daar in Rusland maar eens om. Je weet nog iets zeker: Dat daarna de Russen aan de grens met Polen staan.
En dus, Spartacus?
Overigens ben je vergeten te melden dat Oekraïne heel laag scoort op een of andere corruptie-index, nog onder een of ander Afrikaans land. Gemiste kans!
morgen weer een dag
Lang geleden kocht je kauwgom met plakplaatjes. Wat was ik stoer toen.
Zaten daar swastika's bij?
Misschien is het een hindoe die zich vergiste in de swastika die hij wilde.
Ruski Tattoos. Wie zich wil verdiepen in betekenis en herkomst kan ik dit aanraden. Het is een bijzonder boekje (heb het ooit gekocht voor m'n vriendin, was een vergissing) met een lang voorwoord van Pulitzer Prize-winner Anne Applebaum. De samenstellers zijn 100% Russisch.
Russian Criminal Tattoo Encyclopaedia Volume II
400 pagina's
ISBN 0-9550061-2-0
fuel-design.com/publishing/russian-cr...
Joh, wie had dat toch kunnen denken? Die hele oorlog zou nooit geforceerd zijn als de globalisten dit geweten zouden hebben.
Lijkt me geen Oekraïner maar het bewijs dat Duitsland al meevecht
Nog even terug... 2e aanvullende reaguursel. Maar wat zegt ie eigenlijk? Is er iets met ondertiteling?
Hij begint met 'Goedendag'. Verder kon ik het niet volgen.
In de meeste van die ex communistische paradijzen zijn er diversen compleet de weg kwijt geraakt na de onwenteling en naar de andere kant doorgeslagen. Dus idd ook rusland maar ook bijv in oost duitsland lopen er plenty van de kaalkoppen rond. Geen fijn volk
Vergeet ook niet dat hun geschiedenis anders is dan de onze... De nazi's waren destijds de bevrijders aangezien ze de communisten verjoegen. Zij hebben de oorlog anders meegemaakt dan wij.
@tjongerschans | 31-07-23 | 14:37: ik dacht t niet want de nazis begonnen al heel snel met moorden etc. Hetgeen een kapitale fout was want ze hadden de ukr goed kunnen gebruiken als bondgenoot tegen rusland cq ussr
Pro-Poetin idioot
Dus 1 soldaat is exemplarisch voor de overige 300.000? Of ben jij hele bataljons met hakenkruis vlaggen ergens tegengekomen?
De baas van Wagner (Dmitry Utkin) loopt notabene met SS tatoeages op zijn kadaver rond.
Het gaat verdomme helemaal niet om denazificatie, domme poetin [vul zelf maar in]
@Kaal-dik-en-lelijk | 31-07-23 | 14:34: Nee, wel hele bataljons (voornamelijk van de AZOV gedeelte) die vrijwel allemaal met klitteband 'patches' liepen met allemaal nazi-duitse symbolen.
@Tom Aatje | 31-07-23 | 14:40: Ja en daarom maakt dit de retoriek aan beide kanten zo idioot. Rusland zegt dit, Oekraïne zegt dat, maar we mogen de geschiedenis er niet bij halen, want Rusland gebruikt dit weer als reden, maar vervolgens dezelfde geschiedenis van Oekraïne moeten we wel erkennen want Oekraïne zegt het, het is vermoeiend niet bij te houden.
Kanye fan
En die 1889 tattoo op z’n pens: dan ga je toch ff checken wanneer Adolf geboren is: 20 april 1889.
18 correspondeert ook met AH, misschien dat 19 ook nog ergens voor staat
@The-loopy-cowboy | 31-07-23 | 14:29: U maakt Uw reacties met Ai ??? 19 Dat U tegen Poet bent is Uw goed recht, de geschiedenis zal echter de gehele analyse maken, onze Nederlandse MSM-voorlichter-generaals komen dicht in de buurt van het eerste jaar RIVM-duiding....
Ik las even: 'op z'n penis', maar misschien was dit een gevalletje 'de wens is vader van de gedachte'...
Wellicht heeft het hier mee te maken. www.astrology.com/numerology/angel-nu....
@ hagelkruis…. Huh? Wat staat hier eigenlijk? Mooie naam ook… hagelkruis… moet jij koranverbrandingen doen in Zweden ofzo?
Niet! Niet koranverbrandingen! Stop de tijd. Aaaargh!!
@The-loopy-cowboy | 31-07-23 | 14:29:
88 wel
Een goede arts behandelt iedereen die aan zijn/haar zorgen wordt toevertrouwd.
Ja tot er een tekort aan artsen is
@jeweettochniet | 31-07-23 | 14:32: En dat zit eraan te komen met de massa immigratie.
Vast ook fan van Rammstein.
Verklaar u nader?
@U-boot | 31-07-23 | 14:27: Sinaslolly vindt dat stomme muziek.
1888 was gewoon een goed wijnjaar.
Tibet hangt vol swastika's.
Oh deze meneer is gewoon eens op vakantie naar Tibet geweest. Ook weer opgelost!
@JJMS | 31-07-23 | 14:26:
Google Streetview
@JJMS | 31-07-23 | 14:26: Nee, gewoon algemene ontwikkeling.
Zal wel voor tig excuserende verklaringen uit te leggen zijn, maar ja.... inderdaad, het blijft een hakenkruis. Neemt niet weg dat ik het wel moedig vind hoe ze strijden tegen dat enorme Rusland. Maar jammerlijk zijn dit soort symbolen wel, moet er niets van hebben.
Duidelijk een slachtoffer van de-nazificatie campagne.
Ik geef eerlijk toe dat ik in deze oorlog het onderscheid tussen realiteit en beïnvloeding door de strijdende partijen niet kan maken. Derhalve geloof ik weinig tot niks van dit soort berichten.
Hier hetzelfde.
Het lijkt wel alsof er een strijd tegen de realiteit gaande is.
De Totenkopf was al ruim voor de Nazi's in gebruik bij de huzaren. Het is geen exclusief Nazi-symbool. De Valknot is oud Germaans en heeft te maken met verbinding en gevallen strijders. Ook dit was ver voor de Nazi's in gebruik. De New York Times heeft het historisch besef van een.... bevooroordeelde krant die graag Godwint op alle partijen die hen onwelgevallig zijn.
Als je anno 2023 een hakenkruis op je lichaam laat tatoeëren heb je gewoon veel historisch besef, nu snap ik het!
@JJMS | 31-07-23 | 14:27: .Die jongen stond denk ik niet vooraan bij het uitdelen van IQ punten. Maar goed je weet ook niet hoe het daar gesteld is met het schoolsysteem etc verder.
Zelenski heeft een aantal schatrijke vriendjes die een eigen prive legertje hebben. zeer fascistische en eng volk waar zelfs het Oekraïense volk niet veilig voor is. Want laten we niet vergeten dat voordat er oorlog uitbrak de mensenrechten ook zwaar weden geschonden onder de leiding van Zelenski.
@zoalsikhetzeg Zelensky is Joods dus zal het het het facisme wat hem betreft wel meevallen . De USSR heeft genocide gepleegd in Ukraine en ook hierdoor was en is er meer sympathie voor de Nazis dan voor de Russen. Het schenden van mensenrechten in het niet perfecte Ukraine zal zeker plaats gevonden hebben, dit is geen rechtvaardiging voor de oorlog inval door Rusland en het o.a . Bewust beschieten van burgerdoelen en sturen van kamikaze drones . De Agressor is Rusland…
@ConantiDabitur | 31-07-23 | 14:33: Even het verschil maken: Fascisten laten geen andere mening toe, dan die van de staat. Ook realiteitsontkenning is een grondbeginsel van het fascisme. Op zich heeft fascisme dus niets met Anti-semitisme te maken. Dat heeft de bloksnor er practisch aan toegevoegd. Beide is natuurlijk verwerpelijk.
@Gladiator Fap: Eens met jouw analyse mbt facisme, facisme is niet automatisch anti-semitisme. De aangehaalde kenmerken gelden overigens ook voor het communisme. Putin is een mafia kapitalist, despoot en wil terug naar het grote sovjetrijk . Hij is zo dom geweest een oorlog te beginnen die hij alleen met kernwapens kan “winnen”.
@ConantiDabitur | 31-07-23 | 14:33: Ik blijf het dan ook vreemde vinden dat een Joodse man president van de Oekraïne heeft kunnen worden.
Ach ja, en de EU denkt dat ze wel even democratie en waarden kunnen brengen terwijl ze Coca Cola en Mercedessen willen.
Nu valt er regelmatig wel het één en ander op te merken aan de EU van normen en waarden de laatste tijd.
95% van dat 'Oekraïeners zijn nazi's' gelul is idd Russisch nepnieuws. Maar hee, lekker intrappen, net als in antivaccinpropaganda. Stel je voor dat je feiten verspreidt.
en.m.wikipedia.org/wiki/Duck_test
Volgens mij moet u eens een ander blikje proberen.
Knakker is gewoon niet de slimste. Als je kijkt naar zijn andere tattoos dan staat er dat Walhalla staat te wachten en nog een monster tattoo die net wegvalt.
De bereidwillende mensen om te vechten zijn niet de accountant en de advocaat, maar volk dat openstaat voor tribalisme. Zo’n symbolen zijn status symbolen in deze contreien en niet zozeer uitingen van politieke ideologieën.
Waarschijnlijk een lid van het fameuze Regiment Azov
Een neonazistische paramilitaire militie die Bandera vereren, de Oekraïense slachter van de nazi's
Met "slachter van de nazi's" bedoelt U uiteraard "in dienst van de nazi's" : in totaal werden in Oekland 1.5 miljoen Joden vermoord. Die Bandera wordt door 60% (incl.bestuur) nog steeds als een "held" gezien in Oekland... right.
@hagelkruis | 31-07-23 | 14:12: Yep, welkom in de EU en Navo.
Nu wil ik ook zo'n tattoo.
Ik had ooit in een restaurantje een serveerster met 2 hakenkruis tattoos op haar polsen. Legde aan iedereen die ernaar vroeg uit dat het haar om de hindoeïstische betekenis van het symbool ging.
Dikke kans dat dat bij deze kerel precies zo zit!
Was dat in een Chin.Ind. restaurant waar ze ook Nazi Göring op de kaart hebben staan?
maar wat was nou die betekenis??
@Nuchternederland | 31-07-23 | 14:08:
Dat ze in dat restaurant geen heilig rundvlees serveren.
Wel Schweinbraten.
Maar het Hindoesymbool is in spiegelbeeld. In Europa nog te zien op het India House in Aldwych, Londen.
Kan kloppen. In Suriname heb ik op minimaal 2 verschillende plekken 'hakenkruizen' gezien. Gewoon aangebracht op een woonhuis en een tempelachtig iets. Niks controversieels aan. De tekens zijn afkomstig uit het Hindoegeloof en..... de oriëntatie vd kruizen is net ietsje anders dan die van de bruimhemden. Klein verschil maar wel relevant.
@J.P.Drapeau | 31-07-23 | 14:13:
Juist!
Heette ze Erika?
De beste man zou nog geen praatje van vijf minuten kunnen houden over wat het nationaal-socialisme inhield. Toch een beetje raar om achter die ideologie te staan terwijl Adolf de Slavische volken als Untermenschen beschouwde.
Dat is inderdaad best heel vreemd! Nog niet eens over nagedacht. Maar daar hebben we gelukkig u voor! Dank!
Aan beide zijden zijn nazipeoperts actief, maar nog steeds niet lastig om toch voor Oekraïne te kiezen.
Vreemd, maar dan niet voor Syrië, irak, iran kiezen, ondanks WikiLeaks en zn openbaringen, dit is de kracht van langdurende propaganda zoals in Korea en europa het geval is
@patrick023 | 31-07-23 | 14:03: eigenlijk is Assad gewoon een onbegrepen lieve man die het beste met zijn bevolking voor heeft? Net als Khomenei en eventjes terug Saddam?
@patrick023 | 31-07-23 | 14:03: Kent u een land waarvan de president/leider een toffe peer is? Toffe peren worden nooit leider.
Ze doen maar, in tegenstelling tot wat rutte mij verteld, is het niet mijn oorlog.
Net zo min als de oorlogen inSudan, Ethiopia en Myanmar dat zijn.
En de komende in Niiiegèr. Schiet op. Stuur Kaag!
Zurück in die heimat?
Heb je net nog de rot uit je eigen speciale eenheden weggesaneerd nos.nl/artikel/2339080-duitse-elite-e..., haal je ze aan de andere kant binnen.
Tja. Dat gaat nog gezellig worden als de oorlog voorbij is.
Het lijkt me dat dit nu al voor gefronste wenkbrauwen leid bij de Duitsers. De ene militair met nazi- sympathieën is de andere niet.
In Duitsland is alles rechts-extremisme wat niet aan de kant van de regering staat.
Voor de invasie door de Nazi's hadden Oekrainers als welkomstgeschenk aan de Duitsers tijdens pogroms alvast tienduizenden Joden vermoord.
Gelukkig hebben we ze destijds in NL wel heel netjes behandeld.
En dat terwijl Slavische volkeren als minderwaardig gezien werden door Nazi's.
Ze hoefden alleen tot tien te kunnen tellen en hun Herrenvolk te dienen.
De nazi's waren van plan de Oekraïense bevolking zoveel mogelijk te verwijderen en het land in te pikken.
Om een voedseloverschot te krijgen voor consumptie in Duitsland zou men de hele stedelijke bevolking van Oekraïne en Rusland uitroeien door uithongering.
Er zijn ook nog Nederlanders geworven als 'Germaanse pioniers' om daar de boel over te nemen.
Dat werd vanuit Den Haag georganiseerd door de Nederlandsche Oost Compagnie.
nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandsche_O...
Er is niet veel van terecht gekomen.
@TancredvanTiberias2 | 31-07-23 | 13:58: Enige nuance. Nederlanders hebben geen massale pogroms georganiseerd. De Joden werden afgevoerd door Duitsers en NSB-ers. Er was verzet, de Februaristaking, de Spoorwegstaking, onderduikers, aanslagen unz.
@Piet Karbiet | 31-07-23 | 14:30: ben ik me van bewust. Maar een staking haalt weinig uit, zie de aantallen. Kunnen m.i. niet echt met het vingertje staan wijzen terwijl hier bijna 75% van de joden om het leven zijn gekomen. Hoogste % van de oorlog, als ik me niet vergis.
Wagner symbolen bij een Oekraïner.
Het is en blijft een ingewikkelde oorlog.
Ondanks het feit dat ie een mooi koppie met bedroom eyes heeft, lijkt me het een marinier, want hij heeft z'n zwembandjes nog om.
Liever een nazi in de tuin dan een Rus in de keuken.
Of was het een raket in de tuin?
Jah ,dit boeit me niets.
Om met die westerse huurling te spreken:
"Lets kill those c*nts!"
Zijn baas Zelensky is een jood dus zo zwaar zal die Oek-soldier het niet bedoelen.
Ook de Amerikaanse overheid heeft een lange geschiedenis met het samenwerken met Nazis.
Precies. Na de oorlog hebben ze bijvoorbeeld meteen Werner von Braun ingelijfd / ingehuurd.
@Graeme Reaper3779 | 31-07-23 | 13:53: En vele, vele andere Nazi's. De V1's van von Braun kostte in Londen 8.000 burgers het leven en 17.000 gewonden. Een aardig oorlogsmisdrijf.
Ford heeft samen met de VS de politiek carrière van Hitler gesponsord.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
@Piet Karbiet | 31-07-23 | 14:02: Hitler stuurde de raketten op London, niet Von Braun. Net zoals de Stormshadows van de Oekies militaire doelen raakt maar de Russische rotzooi vooral gericht staat op steden.
@Piet Karbiet | 31-07-23 | 14:02: En de rest, inderdaad. Google 'Project Paperclip'.
Ukrainer komt in Duits ziekenhuis. Arts: "mijn opa had ook die tekens overal op zijn jeugdfotos"
Het is een tot nazi gemaakte.
Tibetaans gelukssymbool.
Met dubbel s.
Zit een interessante historie achter van Duitse soldaten na WO 2. Na jaren krijgsgevangenschap in Rusland of de Oekraïne zijn er een aantal blijven hangen, hebben gezinnen gesticht etc. een mooie docu over gezien.
Velen zijn inderdaad blijven ‘hangen’. Van de 110.000 Duitse krijgsgevangenen bij Stalingrad zijn er maar liefst 95.000 overleden / vermoord door de Russen in de kampen. 6.000 Duitsers hebben ooit kunnen terugkeren.
Bent u niet een heel klein beetje in de war met de Oostenrijkse krijgsgevangenen uit wereldoorlog nummer één, waarvan er na de oorlog inderdaad nogal wat niet terug wilden naar de Heimat?
-
encyclopedia.1914-1918-online.net/art...
-
en.wikipedia.org/wiki/German_prisoner...
@bisbisbis | 31-07-23 | 14:15: Nee
Zou er hierom Oost-Indische inkt voor gebruikt worden?
Gaap, fophef.
Jeugdzonde, onder invloed en groepsdruk laten zetten. Zoiets moeten we een man die zijn volk en vaderland verdedigt tegen een bij voortduring mensen- en oorlogsrecht schendende totaalmalloot natuurlijk ernstig kwalijk nemen.
We zouden eens alles symbolen in de wereld goed moeten doorspitten, hun oorsprong en geschiedenis onderzoeken.
Het zou me niet verbazen dat al die tekens ooit ergens ontstaan zijn 100.000 jaar geleden toen een voorouder met een stokje in het zand tekeningetjes maakte en dacht: "verrek... als ik dan nu es ga gebruiken voor 'mijn idee', dan volgen ze me allemaal".
Is niks aan veranderd. 't Is alleen een nog grotere potpourri geworden van velerlei betekenissen.
De swastika komt uit India. Zonneteken.
Regenboog was regen in zonlicht....
De nazi's hebben in hun mythisch-romantisch-gefrustreerde huisstijl nogal wat symbolen van her en der bij elkaar geharkt om hun vlagvertoon op te pompen.
Want nazisme inhoudelijk rammelt nogal eens, dus dan heb je vlagvertoon nodig om mensen af te leiden.
En dus symbolen gebruikt en besmet.
Tot verdriet van mensen die daar niets mee te maken willen hebben.
Galicische Nr.1
Het waren dan ook de naatsies die als eerste inzagen dat de Russen niet zo fris zijn. Soms ben je je tijd te ver vooruit.
Molotov - Ribbentrop? Nazi's en Commies, één pot nat.
Dat heet kromdenken ipv omdenken
Ik denk dat de grote meerderheid van hen die in hun jeugd een tattoo zetten daar ooit ontzettend veel spijt van krijgt.
Zolang ze helpen de Russen te verjagen, heb je er ten minste wat aan, en als ze sneuvelen ben je er mooi vanaf
Zelenski en Putin strijden samen voor de-nazificatie dus.
Lekker pragmatisch, daar hou ik van.
Oostelijk van de Oder- Neisse ( alsook in de Baltische staten) wemelt het nog altijd (of beter: alweer) van de pro-Nazi sentimenten, compleet met bijbehorende uitingen.
Da's niet zo gek, na wat die Russen allemaal uitgespookt hebben in die regio. De Nazi's werden na o.a. de Holodomor als bevrijders gezien. De vijand van mijn vijand is mijn vriend.
@langelat | 31-07-23 | 13:48: dat is gewoon geschiedenis geschreven door de overwinnaar. Die holodomir deden Ukrainers gewoon hunzelf aan trouwens door hun boeren te vermoorden omdat ze 'rijk' waren.
@langelat | 31-07-23 | 13:48:
Ja, die nazi’s, ze kwamen Ukraine bevrijden op hun geheel eigen wijze.. Waarschijnlijk viert de knaap uit de video deze dag nog steeds als een overwinning op de Rus.
en.m.wikipedia.org/wiki/Babi_Yar
@langelat | 31-07-23 | 13:48:
-
Te simpel. Ik heb het over het Rusland, Bjelarus, Ukraïna, Kazachstan, Estland, Letland en Litouwen van NU. Daar weten ze -met uitzondering van Ukraïna- niet eens meer wat de Holomodor ooit was, na gemiddeld veertig jaar Sovjet-invloeden. Ze hebben -als wij dan toch terug grijpen op tachtig jaar terug- als geen ander onder de gruwelen van WO2 geleden. En desondanks is het 'ouderwetse' nazisme er compleet bon ton.
@bisbisbis | 31-07-23 | 14:10: De meeste Nederlanders weten dat ook niet.
Goh, dat heb ik niet geweten.
Ieder leger heeft wel zo zijn extremisten.
Ja, alleen bij de 'goodguys' worden dat soort elementen verwijderd.
"It's me"
Liefhebbers van supermario.
Nee, 'Cathy' staat ervoor.
Walhalla awaits me.
@Sieg Hein | 31-07-23 | 13:44:
Ah, het is een Scandinaviër.
REAGEER OOK