Gebakken Peren in Het StamCafé
Lekker man
Onze Vrijdagavond-Duiders Brante & Immink zijn even helemaal weg. Maar niet heus, want speciaal voor de verkansie hebben ze extraspeciale pauze-filmpjes opgenomen. Nu eens niet diepzinnige actuele maatschappelijke contemplaties over de keek op de week, maar een sensationeel culikijkje in de keuken van deze eigenzinnige denkerts. Doe er uw voordeel mee! Oant moarn.
Smakelijk!
Reaguursels
InloggenOmdat het niet lukt om te tippen/linken; op nporadio1.nl staat iets over cestmocro en ‘onderzoeker van UvA. Lees en huiver.
LItebit kapt ermee
https://support.litebit.eu/hc/nl/articles/8893147626268-FAQ-Be%C3%ABindiging-van-activiteiten
In De Groene Amsterdammer een stuk "Anti Groen" door Rutger van der Hoeven:
"2023 speelt zich af in een schrikbarende klimaattoekomst. En waar het nu de hitte is die records breekt, ging het nog maar een paar weken geleden om neerslag. In mei werd de Italiaanse regio Emilia-Romagna getroffen door twee ‘eens in de eeuw voorkomende gebeurtenissen’, volgens de directeur van het Italiaanse weerinstituut, die ongekende overstromingen veroorzaakten, zeventien doden eisten en zeven miljard euro kostten. Er zat echter niet honderd jaar, maar twee weken tussen.
Overal in Europa duiken namelijk de voorbeelden op van rechts-populistische – en steeds vaker ook centrum-rechtse – partijen die niet alleen afstand doen van groene ideeën, maar ze ook als afzetpunt gebruiken voor hun politieke agenda.
Maar zoom uit en de BBB valt samen met een continentale tegenbeweging tegen groen (met namen als Bürger in Wut, een rechtspopulistische, anti-groene partij in de Duitse deelstaat Bremen). ‘Wat er in Europa gebeurt is een fundamentele verschuiving’, schreef de Duitse journalist Wolfgang Münchau daarom. ‘Centrum-rechtse partijen zagen de Groenen tot voor kort als mogelijke coalitiepartners. Nu zien ze hen als hun voornaamste politieke tegenstanders.’
De Italiaanse politicoloog Nathalie Tocci noemde het in The Guardian een continentale ‘greenlash’ tegen de groene agenda van het continent. Ze legde twee verklaringen voor: de eerste is dat er nu eenmaal weerstand ontstaat nu ‘groen’ een realiteit wordt voor burgers, bedrijven en overheden. En de tweede: dat ‘groen’ een afzetpunt voor populistisch-rechts wordt dat de politieke koers van het continent de komende jaren gaat bepalen.
In de eerste verklaring gaat de groene koers door. In de tweede niet. Omdat landen dwars gaan liggen, zoals nu al Polen. Maar ook omdat er wellicht meer Meloni’s bijkomen. In Nederland bijvoorbeeld, als we in november wel of niet voor Caroline van der Plas kiezen. Maar ook Polen en Slowakije gaan stemmen en in Spanje won rechts zojuist, en in die landen speelt dezelfde tegenbeweging. Volgend jaar zijn er ook Europese verkiezingen, die mogelijk een referendum worden over de groene koers van de Unie. Geen fijne uitleg, maar wel een die niet onwaarschijnlijk lijkt bij de huidige electorale wind. Als het gaat om groen of koopkracht, kiest centrum-rechts het laatste, met lippendienst aan het eerste. Een wrang schouwspel in een jaar als dit.
Stuk staat bol van aannames.
Als, wellicht, mogelijk…..
Transitie is in volle gang, contracten zijn ondertekend, de mens is aan het veranderen.
Geduld is een schone zaak.
De klimaathysterie bereikt het kookpunt dat noemen ze bij de VN Global boiling.
Bang! Geen zorgen de overheid heeft de oplossing...
@ratelaar | 29-07-23 | 08:35:
Volgend jaar heet het een mondiaal inferno.
@Ruimedenker | 29-07-23 | 08:22:
Ik help het je hopen. De klimaat ontkenning op GS en de enorme winst voor nieuw rechts over het hele continent en bij ons voor BBB doen wat anders vrezen.
@ratelaar | 29-07-23 | 08:35:
En volgens jou is er niets aan de hand? Kijk, dat bedoel ik met klimaat ontkenning.
@cugel | 29-07-23 | 08:55: U kunt beter van die alarmerende linkse stukjes blijven plakken. Het trekken van conclusies is duidelijk niet aan u besteed. En dan een ander domrechts noemen. Triest.
Dat hebben de 'groene partijen' aan zichzelf te wijten. GroenLinks heeft jarenlang de mond vol gehad van groen, het klimaat, maar geen GroenLinkser die hier zelf naar leefde. Een partij die én voor het redden van het klimaat is, én voor economische groei, ja dan krijg je inderdaad windmolens.
Wat ik hierin lees is de derde wet van Newton, cugel. Deze zegt dat als voorwerp A een kracht uitoefent op voorwerp B, dat voorwerp B een even grote maar tegengestelde kracht uitoefent op voorwerp A. Links heeft zijn hand overspeeld door jarenlang systematisch te drammen op de eigen agendapunten, tot op het punt dat hele samenlevingen op omvallen staan. Elke nuance ontbreekt in het debat, voor zover daar überhaupt al ruimte voor is. Bij gevolg ziet wat jij 'rechts' noemt - ik noem het 'het redelijke midden' - even geen andere mogelijkheid dan een harde tegenstelling te nemen. Om te kunnen bouwen aan de toekomst moeten namelijk eerst de puinhopen worden opgeruimd.
@cugel | 29-07-23 | 08:55: Wat helpt het voor het klimaat als de boeren worden onteigend, en de vrijgekomen grond vervolgens wordt volgebouwd met huizen voor onze nieuwe medelanders? Want vergeet het nooit, hè, de mensen die voor het redden van het klimaat hebben, hebben het nooit over overbevolking. Alles wat jij links noemt is vervuld van ideologie; met BBB zal het klimaat uiteindelijk beter af zijn dan bij al die luchtfietserij, zou wijlen mijn vader zeggen.
En ik zou het maar gewoon weer over het milieu hebben, dat helpt om het een beetje dichter bij jezelf te houden. Met je klimaatontkenning.
@lekgoot | 29-07-23 | 08:50:
Mooi, dan zitten we met zijn allen in de klimaathel en kunnen de klimaatconfessionelen jennend roepen: ‘Jullie wilden niet luisteren.’
Ik kan het artikel even niet vinden, maar het was van afgelopen week en stond op Nu punt NL dus dan moét het waar zijn...
Goed, een wetenschappelijk bureau dat verklaarde dat de hitte in Zuid-Europa een gevolg is van klimaatverandering, verklaarde eerder dat de overstromingen dit voorjaar in Italië géén gevolg waren van klimaatverandering.
Waarmee we de eerste alinea van deze Rutger dus al direct naar het rijk der fabelen kunnen verwijzen.
Wat ik hiermee wil zeggen: als je selectief gaat shoppen met uitkomsten van wetenschappelijk onderzoek, lijkt het allemaal veel erger dan het is.
@goedverstaander | 29-07-23 | 08:58:
Dan trek je toch gewoon je eigen conclusies. Het bovenstaande stuk van Van der Hoeven heb ik zonder commentaar hier, ingedikt, op GS gezet omdat er hier kennelijk geen andere stukken gelezen worden. Ik zeg meestal nieuw rechts, maar misschien dat jouw kwalificatie inderdaad beter is als je alleen in je eigen bubbel leest.
@grietmetgroenefiets | 29-07-23 | 08:59:
Wel ik stem niet eens groenlinks, maar ik leef wel met zo min mogelijk verspilling.
@MickeyGouda | 29-07-23 | 09:00:
Wat zit er nog rechts van de mensen op GS? Alleen de semifascisten van FvD toch? Het politieke midden zijn partijen als CDA, religieus, en D'66, seculier. Kijk maar eens op een assenkruis van een stemwijzer.
@cugel | 29-07-23 | 08:55:
Op de eerste plaats ontken ik het klimaat of het veranderen ervan niet.
Wat ik ontken is dat het catastrofaal zou zijn. In mijn beleving is het een gegeven wat ter kennis kan worden genomen.
Wat het klimaatalarmisme tot doel heeft is keiharde machiavellistische politiek, gelijk de coronapandemie die opgeklopt is tot epische proporties.
De onderliggende boodschap: stem de ‘fatsoenlijke partijen’ die een globalistische agenda hebben, die pro oneworld en pro world governance zijn.
Op die manier kunnen de megabedrijven een megamarkt veiligstellen en nog meer macht en geld vergaren.
Oftewel de figuren die bij het WEF van gedachten wisselen over economische trends en hoe ze daar het best op in kunnen spelen om hun marktpositie te behouden of verbeteren.
Ik ben pro- eigenheid en anti globalistische eenheidsworst.
@cugel | 29-07-23 | 09:12: Dat is tenminste iets. Beter nog zou je schrijven: Ik stem niet eens groen-links, want ik leef met zo min mogelijk verspilling.
En ik neem ook maar even het antwoord op MickyGouda mee: bekijk dit staatje van het Montesquieu-instituut maar eens. Dan kunnen we concluderen dat de mensen op GS zich ergens in het midden bevinden, namelijk Omtzigt, VVD en BBB, en iets rechts daarvan. Maar er zijn er ook die Dieren stemmen.
www.montesquieu-instituut.nl/id/vm2cj...
@grietmetgroenefiets | 29-07-23 | 09:03:
Hoe ga jij de asielzoekers stoppen? En we zullen toch wat huizen moeten bouwen. Naast dat we iets meer voor de natuur mogen doen: hele velden waar door gif niets anders gedijt dan wat de boer wil is ook niet alles. Ik herinner me nog graanvelden met korenbloemen en klaprozen. Insekten op de voorruit als je ver moest rijden. Allemaal verdwenen. Dat lijkt mij toch niet gezond.
@Papa Jones | 29-07-23 | 09:06:
Twee, eens in een eeuw voorkomende, verschijnselen, twee weken apart. Daar heeft hij het over. Hij zegt in ieder geval niet expliciet dat de overstromingen door klimaatverandering komen. Hoewel het me niet zou verbazen als andere wetenschappers wel tot die conclusie komen. Mooi trouwens dat je het idee hebt dat nu punt nl niet tendentieus en ongefundeerd is ;)
@cugel | 29-07-23 | 09:12: Ik zie GS totáál niet als rechts. Ik zie GS als gezond kritisch op de politiek en media. En daar is links best oververtegenwoordigd, dus die mensen zetten GS maar ál te graag weg als 'rechts'.
@cugel | 29-07-23 | 09:25: Ik vind het wel grappig dat je denkt dat je niet de komst van de asielzoekers kunt stoppen, maar wel de klimaatverandering. Nou ja, dan maar de klimaatverandering stoppen om te zorgen dat iedereen blijft waar hij zit.
@cugel | 29-07-23 | 08:55:
Ik post hem nog maar eens:
www.climatedata.info/proxies/ice-cores...
Jammer dat de mens er 120 000 jaar geleden niet in is geslaagd om de klimaatverandering te stoppen.
@cugel | 29-07-23 | 09:25: Rutger legt dúidelijk de link met klimaatverandering, door deze overstromingen als voorbeeld te geven van 'een schrikbarende klimaattoekomst'.
Maar die overstromingen zijn dus heel gewoon daar!
En om met die twee weken aan te komen is ook tendentieus. Er is altijd wel een regio te vinden waar in twee weken een extreme weerssituatie plaatsvindt.
Dit is dus het probleem Cugel. Het gros van verwend links heeft geen enkel besef over een verschil tussen weer en klimaat. Die grote hagelstenen zijn sowieso geen gevolg van een bijzonder kleine verschuiving in temperatuur over de laatste eeuw.
Statistiek, eigenlijk alles met cijfers, is ook te moeilijk voor links. Dat een zeldzaam fenomeen toch 2 maal in korte tijd kan optreden is niet gek. Moeten we bv in paniek zijn omdat de aardkorst in elkaar gaat storten vanwege de geschiedenis van het Noorse Loen in begin vorige eeuw?
Het is dan ook onmogelijk dat iemand een loterij wint, laat staan meerdere keren een grote prijs?
Maar stemmen mensen tegen wanbeleid omdat dat wanbeleid het etiketje "groen" draagt?
Of gewoon omdat ze tegen wanbeleid zijn?
En belangrijker; is wanbeleid wel zo "groen" als het etiketje beweert?
De Groene Amsterdammer heeft geen antwoord op die vragen, maar speculeert vrolijk over de meningen van mensen die zij nooit een seconde gesproken hebben.
Terug naar de realiteit waar mensen voor of tegen stemmen. Nota bene de kneiterlinkse stad Amsterdam koopt dieselvrachtwagens omdat elektrische vrachtwagens de klus niet aankunnen. Maar alle particuliere transportondernemers worden wel *verplicht* om op kolencentrales te rijden, want "groen". Dat is niet alleen typisch linkse hypocrisie; het is ook indirect bewijs dat links wel degelijk weet dat wanbeleid soms niet de beste oplossing is.
Zoals eerder aangegeven; een transportbedrijf met 50 dieselvrachtwagens zal 100 e-vrachtwagens moeten aanschaffen om dezelfde klanten te kunnen bedienen. Dat betekent ook dat hij nog ergens minimaal 50 chauffeurs vandaan moet toveren, in deze tijd bijna niet mogelijk vanwege personeelstekorten in alle nuttige economische sectoren.
En als hij die kostenpost financieel overleeft moet hij dus ook 100 laadpalen op het stroomnet laten aansluiten; maar in veel regio's kan dat niet omdat het stroomnet nu al overbelast is. En komende jaren zal een overbelast elektriciteitsnet in heel Nederland de norm worden, omdat de klimaatkerk kennelijk wil dat we afhankelijk worden van buitenlandse (bruin-) koolcentrales. De bekabeling voor zoveel stroomverbruik ontbreekt hier echter. En door structurele personeelstekorten in alle technische sectoren èn door jarenlange vertragingen in elke vergunning is dat probleem ook niet binnen 20, 30 jaar opgelost. Zeker niet als de linkse doelstelling om zo snel mogelijk naar 25, 30 miljoen "Nederlanders" te groeien ook gehaald wordt.
Een krantje kan verontrust en boos zijn dat vakkennis, realisme en basale logica het roze-wolkjes-geldsmijt-circus van de klimaatkerk tegenspreken. En als reactie 1001 pseudopsychologen opstelletjes laten schrijven over "mensen die in die realiteit trappen". Ze zouden ook iemand in kunnen huren die met betere plannen en echte oplossingen komt.
Maar ja; vanaf de zijlijn roepen dat de politiek zijn vuilniszakken gewoon over de heg moet gooien is eenvoudiger, èn levert deugpunten op.
@grietmetgroenefiets | 29-07-23 | 09:19:
Goed artikel! Maar uit het stuk over landbouw:
"Er is echter een belangrijk verschil: de BBB staat hier duidelijk aan de rechterkant, bij de SGP. De twee partijen stemmen in ruim 80% van de gevallen hetzelfde. Landbouw is het onderwerp waar de BBB qua stemgedrag het meest overeenkomt met de radicaal-rechtse oppositiepartijen. De partij staat hier het verste af van de PvdD: ze stemmen maar in een kwart van de stemmingen hetzelfde."
En ook de conclusie zegt dat ze centrum rechts zijn. Maar het is waar, op sommige gebieden zitten ze redelijk dicht bij de SP.
Overigens kreeg ik de indruk dat GS'ers de VVD veel te links vonden.
@ratelaar | 29-07-23 | 09:15:
Wel, je wordt op je wenken bediend: de USA zijn bang voor de opkomst van China, dus de globalistische wereld stort bijna nog harder in dan hij was opgekomen.
@Nuuk | 29-07-23 | 09:40:
Snel in de 5 min wijzigingstijd: als we de wetenschap eens laten beslissen. En die zijn toch redelijk unaniem dat de toename van CO2 door menselijke activiteit de reden is van klimaatverandering. Maar de rest van je tegel moet ik googelen: vooral dat Loen klinkt interessant.
@cugel | 29-07-23 | 09:42: Maar: de BBB zou rustig met de PvdD en de SP gaan samenwerken, en dat is wederzijds. Het gaat erom dat de grond behouden blijft; als alles volgebouwd wordt schieten we nog niks op.
@cugel | 29-07-23 | 09:42:
De wetenschap wordt soms naar bepaalde conclusies gesubsidieerd. Bovendien worden wetenschappers (oa van het IPCC) ook vaak verkeerd geciteerd, oa door de MSM maar zelfs door andere wetenschappers, zoals het KNMI (vorig jaar, over zeespiegelstijging).
Los daarvan moet de echte discussie niet gaan over wel of geen klimaatverandering, maar over werkbare oplossingen. Dus plannen die niet alleen maar onhaalbaar, onbetaalbaar en veel vervuilender zijn, zoals de klimaatkerk eist; maar oplossingen die echt iets *oplossen*.
@cugel | 29-07-23 | 09:42:
Yep, des te belangrijker wordt het om te consolideren wat je hebt. Het is dus een bedreiging als de regio’s die traditioneel een buitenlandse afzetmarkt zijn voor de VS zoal oa de EU liever wel met China handelen en goede relaties onderhouden. Terwijl je kunt afvragen of China een fijne partner is, datzelfde kun je van de VS. En in die lijn kun je afvragen of groeiende gecentraliseerde macht zoals in Europa een goed idee is.
Je hoeft geen eenheidsstaat te zijn om te kunnen handelen en je hoeft heen vijanden te zijn als je meer kleine machtscentra hebt.
Maw het is voor globalisten steeds belangrijker om de kikkers in de pan te houden.
De angst voor verandering bij de meer progressieven vind ik daarom vaak wel geestig op een ironische manier.
@Papa Jones | 29-07-23 | 09:31:
Als je op GS peilt waarop men stemt dan zijn het partijen rechts van de VVD. De VVD wordt hier als links gezien terwijl het klassiek gezien, voor nieuw rechts, de meest rechtse partij was.
@grietmetgroenefiets | 29-07-23 | 09:33:
Dat lijkt me verstandig! Het zou nog grotere vluchtelingenstromen vermijden.
@lekgoot | 29-07-23 | 09:35:
"Een glaciaal of ijstijd is een periode in de geschiedenis, waarin het klimaat op aarde aanzienlijk kouder was dan tegenwoordig. De laatste koude periode, het Weichselien, eindigde 11.700 jaar geleden. Het Weichselien is bekend als 'de laatste ijstijd'."
De mensheid floreerde juist dankzij het stabiels klimaat na de ijstijd. Als we zelf die stabiele tijd om zeep helpen met global warming komen we als mensheid zwaar in de problemen.
@Papa Jones | 29-07-23 | 09:39:
Ik begreep dat zo'n zware overstroming zelden voorkomt.
@Dandruff | 29-07-23 | 09:41:
Het café gaat dicht dus ik kom niet echt toe aan je lap tekst, sorry.
@grietmetgroenefiets | 29-07-23 | 09:46:
Dat zou ik toejuichen.
Het ND:
Het sentiment van ‘de ontevreden kiezer’ is ook relevant voor christelijke politiek. De voormalige directeur van het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie, Wouter Beekers, wees er in verschillende opiniestukken op dat er sinds de opkomst van Pim Fortuyn begin deze eeuw een groep ontevreden kiezers is met weinig vertrouwen in de overheid. Zij kiezen vaak nieuwrechtse partijen. De ChristenUnie zou volgens hem dit geluid heel serieus moeten nemen.
Kiezersonderzoek laat echter ook zien dat een deel van de nieuwrechtse stemmers mede bestaat uit een groep die eerder stemde op traditionele middenpartijen. Deze groep vertegenwoordigt eerder de kleinstedelijke middenklasse dan een legitieme proteststem uit door de overheid verwaarloosde gebieden, zoals oude stadswijken of het platteland."
Oké, niet zo boeiend, maar toch misschien aardig te zien wat de christenen over nieuw rechts denken.
Evt googelen om de rest te zien: geschreven door Timo de Jonge en het heet:
Kijk naar wat de overheid goed doet voor het héle land
De ironie is dat precies die duiding verklaart waarom die stemmen ook naar nieuw rechts gaan.
Het gaat namelijk vooral om de arrogantie waartegen men stemt. Dezelfde arrogantie die er toe heeft geleid dat verwaarloosde gebieden, zoals stadswijken en platteland wél een ‘legitieme’ stem op nieuw rechts mogen uitbrengen volgens de schrijver van dit stuk.
Je kunt je toch verder niet voorstellen dat er een andere reden is om niet voor de onfeilbare fatsoenlijke partijen te stemmen.
@ratelaar | 29-07-23 | 08:40:
Ik zie werkelijk niet dat nieuw rechts niet even arrogant is als de gevestigde partijen, die althans nog iets voor het land proberen te doen, terwijl nieuw rechts alleen maar zeikt.
@cugel | 29-07-23 | 09:00: De gevestigden partijen proberen juist niets voor het land doen, die doen net alsof onze landsgrenzen niet bestaan, die bewegen precies zoals de EU dat van hen verlangt. Dat is juist het probleem.
@cugel | 29-07-23 | 09:00:
Best makkelijk de wereld verdelen in wij (van de fatsoenlijkr gevestigde partijen) en zij (zeikend nieuw rechts).
Heb je de mogelijkheid überhaupt weleens overwogen dat wat de gevestigde partijen hebben betekend tijdens de afgelopen regeringsperiode voor het land te weinig relevant is voor een groeiende groep mensen, zelfs teleurstellend. Bijvoorbeeld omdat waarom ze voor een partij hadden gestemd om bepaalde standpunten maar die vervolgens niet terug hebben zien komen in beleid zoals bij de VVD migratie of bij D66 bestuurlijke vernieuwing en meer burgerinspraak middels referenda om maar een paar voorbeelden te noemen.
En dat daar een tegenbeweging op ontstaat, die o.a. in de oppositie eindigen en dat wat jij ‘alleen maar gezeik’ noemt een tegengeluid is, kritiek op een beleid wat volgens die ‘zeikende nieuwe rechtse’ partijen anders moet en kán.
En dat dat toch vooral te wijten is aan de gevestigde middenpartijen die niet geleverd hebben toen ze in de positie zaten dit te kunnen doen.
Hedenmorgen op de telebuis,
Cda wil P. Omtzigt terug en maakt excuus.
De ellenbogenpartij gaat diep door het stof.
Mag Mona K. Ook terug komen?
Christenen, het is me wat met de fanaten van het kruis.
De cultureel Christelijke atheïstische fanatici uit sociale hoek kunnen er ook wat van.
Alhoewel die zich vaak verhevener voelen en meer overtuigd zijn van het eigen gelijk om fouten toe te geven en vergevingsgezind te zijn.
Die zijn overtuigde gelovers van de onfeilbare mens en wetenschap.
Het staat in een model, dus het is waar!
Probeer die maar eens op nuance binnen de wetenschap en op de tekortkomingen daarvan te wijzen.
@ratelaar | 29-07-23 | 08:10: Weet u, hier is het cda echt een klein kind met een pruillipje.
Volgende topic heel veel aandacht aan het cda en heer Pieter.
Ik moet eerlijk zeggen dat ze van mij zelfs op kruistocht zouden mogen, zolang het Timmermans maar buiten houdt. Een zalige zaterdagmorgen gewenst vanuit Gouda
@MickeyGouda | 29-07-23 | 08:17: Timmermans heeft hier niets te zoeken.
Die heeft Nederland op afstand, naar de afgrond gedreven.
@Zitvlak | 29-07-23 | 08:24:
Opdat wij op 22 november niet vergeten!
@Zitvlak | 29-07-23 | 08:14:
Mee eens. Too little too late denk ik.
De macht was belangrijker dan de moraal.
Morguh. Lekker bakkie. In de tuin. Overal naaktslakken. Maar wel lekker stukje perentaart van mevrouw. Ook met rode bessen.
Mensen die met taart ontbijten: plus veel. Môge!
Ik lees net dat de F35 Lightning een afstand van 40 kilometer moet houden tot onweersbuien want hij kan niet tegen bliksem.
Geavanceerde apparatuur is vaak wat gevoeliger ja.
Ik denk niet dat hij uit de lucht valt na een inslag, wel dat gevoelige radar, jamming en andere apparatuur kapot kan gaan.
Pijn in mijn kop...!!!
Haal die spijker eruit, want er zit kikker bovenop.
Terug erin met koffie! Al gepoept?
@horsteknots | 29-07-23 | 07:56:
Eieren...!!
Koffie loopt, en ik straks ook... Door ervaring geleerd dat je het er beter uit kan wandelen... Geen ene moer te doen vandaag... Morgen wel weer in actie....
Water drinken
@neonreclame | 29-07-23 | 07:59: Stevige massage met of zonder happy ending doet ook wonderen. Als je na het wandelen toch niets te doen hebt.
Talking Heads - Slippery People
https://www.youtube.com/watch?v=WcJtpFSjXak
TCM Fire Cider
https://fiveflavorsherbs.com/blog/tcm-fire-cider-recipe-with-chinese-five-spice/
https://www.nieuwetijdskind.com/meestergetallen-drievoudige-dubbele-getallen-engelen-doreen-virtue/
Fascinerend! Het occulte en esoterie vind ik interessant.
Druilerige dag, WSB Tsjechië en F1 Spa
www.worldsbk.com/en/event/CZE/2023
Sidewalks and Skeletons - Goth
https://www.youtube.com/watch?v=qqOkOcrHZ50
Voordat jullie gaan slapen (en ik) :
onzetaal.nl/taalloket/wappie
Veel plezier ochtendploeg! XD
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pannenbier *Plop* Hugo dees is voor jou!
Nederlander (36) slaapt al een jaar in zijn auto: “Ik ga elke dag naar de fitness om me te douchen”
https://www.hln.be/geld/nederlander-36-slaapt-al-een-jaar-in-zijn-auto-ik-ga-elke-dag-naar-de-fitness-om-me-te-douchen~aacd9579/
Op het snijpunt van 'oelewapper' en 'wuppie', Onze Taal?
@Hevvlan Demuru | 29-07-23 | 06:45:
Mijn advies aan Richel is om zijn papieren weg te gooien en zich vlak voor de kust te laten droppen in een rubberbootje en terug te roeien. Dan gaan er ineens overal deuren voor hem open. Een land dat zijn eigen bevolking op deze manier letterlijk buitensluit ten faveure van gelukzoekers, er zijn geen woorden voor.
@MickeyGouda | 29-07-23 | 08:39:
Ik heb het mijn kinderen wel eens gezegd, voor de grap maar helaas met de serieuze ondertoon; willen jullie later een woning, meldt je dan maar aan in Ter Apel.
Trust allen.
Was leuk. Lady gezien!
Later Kees!
Ja tot morgen. XD
www.youtube.com/watch?v=aYDfwUJzYQg
ABN feat. Luc De Vos - Ex-liefdadigheid
https://www.youtube.com/watch?v=b01FygAyGOU
Meeste comments op een GeenStijl tweet ever.
En terecht.
twitter.com/geenstijl/status/16850032...
Game = on!
"Met de gebakken peren zitten" gaat terug op de situatie dat je heerlijk gekookt hebt, maar dat je gasten niet komen opdagen.
Nou .... gasten genoeg inmiddels, maar niemand wil ze aan tafel... een idealistische eenzaat daargelaten natuurlijk. En die deugt en die bepaald de leidraad van het beleid.
Basil Fawlty | 29-07-23 | 02:56 |
'De salonsocialist'
vimeo.com/244549332
archive.is/tcfNF
www.businessinsider.nl/huisafval-rome....
www.welingelichtekringen.nl/tech/3567...
Wat is dit toch vervelend allemaal
Milieubewustzijn is zó arbitraal
We roepen om duurzaamheid
En 'n verstandig klimaatbeleid
Maar wat we krijgen is asociaal
Bij D66 denken ze oplossingsgericht
Belasting op plastic is al verplicht
En op blik zit nu ook statiegeld
Tegen boeren gebruiken ze geweld
Eigenlijk hoort die Tjeerd in 'n gesticht
De meeste stikstof komt uit Duitsland
Dus niet uit wat 'n boer allemaal plant
De bouw ligt stil, aannemers gaan kapot
Nederland zit al helemaal op slot...
En wacht op de Messias: deze kamerolifant
ejbron.wordpress.com/2023/07/18/nieuw...
De salonsocialist zat bij ons aan de dis
En tot ieders grote ergernis
Bestelde hij ook nog ’n wafel
De mensen aan de ándere tafel
Riepen nog dit gaat helemaal mis
Z’n hemd sprong open, we zagen ’n navel
De vetpens zwol op, een hevig gesis
Ach ’t is Frans, onder de kots en z’n eigen pis
gfycat.com/biodegradablewealthygerman...
gfycat.com/biodegradablewealthygerman...
tenor.com/nl/view/monty-python-explod...
Mooie beeldspraak en visualisatie van wat er gaat gebeuren.
En niet alleen met Frenkse Pis.
Tomorrowland; "People of Tomorrow" zijn gewoon ordinaire druggebruikers.
https://www.youtube.com/watch?v=elKi3MpbvRY
Laatste nummertje omdat ik het zo gaaf vind en voor m’n koptelefoontje te testen :)
youtu.be/jHb2UGIYzPM
De beste hoofdtelefoon ever:
europe.beyerdynamic.com/dt-990-pro-b-...
Alles van onder de gehoorgrens tot boven de gehoorgrens en perfecte balans en voor de artiesten achter de condensator microfoon de 'gemute' versie:
www.bax-shop.nl/studio-hoofdtelefoons...
Dit is echt het allerbeste en niet eens zo heel duur.
@keestelpro | 29-07-23 | 04:58:
Ja, best wel met je eens Kees. Ik heb ook een fraaie, duurdere Roland, maar met draadje. Mijn gehoor ( frequentiekarakterristiek) accepteerd dat goedkope dingetje prima:) Ging mij om het draadloze.
@TheOne48 | 29-07-23 | 05:18:
Draadloos = evil maar daar hebben we het nog wel over. <3
@keestelpro | 29-07-23 | 05:26:
Vertel. Nou wil ik het weten ook.
@TheOne48 | 29-07-23 | 05:28:
Draadloos = geen dynamiek, geen volume, en .... digitaal! *kots*
@keestelpro | 29-07-23 | 05:29: Klopt. Hall die shit door een buizenbak en een warme compressor erachteraan !
@keestelpro | 29-07-23 | 05:29:
Ja ok, als ex-audiofiel heb ik al wat stapjes terug moeten zetten.
Lp op Micro Seiki DQX500 en afspelen op T&A tmr 160 met Nakamischi versterker heb ik op moeten geven. Streamen van Youtube is het enige wat ik heb. Belabberde gecomprimeerde geluidskwaliteit.
Ik deel je *kots*
Dank voor de feedback en helemaal eens maar het voordeel van niet-draadloze hoofdtelefoons is dat ze KNEITER hard kunnen. En da's héél belangrijk! XD
@keestelpro | 29-07-23 | 05:45: Pas op met dit speelgoed. Je eindigt met tinitus. Dat is een naar iets.
Ik heb nu al meer dan 12 jaar de Sennheiser 17HD, draadloos, echt een topper, doe ongeveer 3 jaar met de batterijen.
Jaren geluid gedaan, bij poppodiums ect, maar mijn auto heeft als 23 jaar oude classic, toch echt een klasse set, van Alpina, aparte tweeters, en dat hoor je. Had vroeger Philips MFB boxen, iedere box, 150Watt versterker ingebouwd, gemaakt voor quardophonische draaitafels destijds, die waren ook echt top//
MoonDeity - WAKE UP!
https://www.youtube.com/watch?v=tKvEnZSoqas
KSLV - Mirage
https://www.youtube.com/watch?v=yVx_D0P3GuE
KUTE - AVOID ME 3
https://www.youtube.com/watch?v=perJeczcJQ0
Trusten enz.
Trust K. En mevrouw K. enz.
Brante en Immink , welke van deze 2 , lachend toekijken, en de grenzen oplaten
Is hetzelfde als vrienden uitnodigen terwijl je weet dat de plee er ranzig uitziet
Stem Ja21 als je wilt blijven dwijlen...
Net zo decadent als KAAG...
Ach , wie ben Jij nou, wij van JA21, weten het beter.. we hebben een eigen Agenda , om toch die grenzen open te laten
Kijk, met Veiligheid maak je ook geen compromis, maar JA21 weet dondersgoed, dat Zorg en Jeugdzorg al jaren KreUpel loopt, maar toch willen ze een gezond .. Compromis maken.. zaken doen, over de rug, van mensen die beperkte zorg krijgen.
Conclusie: Zorg en Jeugdzorg staan al decennia onder zware druk, leukste personeel is weggelopen, keiharde managers maken de visie uit.
En JA21 zegt lachend, achter over leunend op de bank, grenzen mogen open blijven... terwijl ieder normaal mens , eerst zou zorgen, dat toch eindelijk die problemen, met Zorg, en Jeugdzorg toch eens opgelost zijn.
Dat tekort aan woningen moeten we maar even vergeten.
maar waar het om gaat .. is dat ook een partij als JA21 moedwillig meehelpt, om onze gezondheid om zeep te helpen.
Sinds Rutte wassen mensen zich minder door armoe, minder hygiëne.. meer gevaar op overdraagbare ziektes.
Als het aan Wilders ligt, wordt blowen verboden.
dus in no time op iedere straathoek een dealer, met god weet van alles..
www.youtube.com/watch?v=4E_HKiDtxbE
Wat een toestand toch...
@Unsinkable-Sam | 29-07-23 | 04:27:
Ja, tis allemaal wat.
Speel niet met mijn voeten? Wattefuk!
Mijn ouders deden 'Peertje Beslaan Wie Heeft Dat Gedaan' met een leuk liedje erbij.
Keihard op de onderkant van de voeten van je kinderen slaan om het naar-bed-gaan te bevorderen.
De officiele tekst is:
Peerdje beslaan, wie heeft dat gedaan
Jan de smet, die kan dat zo net
Die heeft er een ijzertje onder gezet.
En dan kieleklielekiele en slapen godverdomme kudt kinderen,
(die laatste drie woorden heb ik erbij gedacht)
De Randstad versie is fake news:
www.liedjeskist.nl/liedjes_a-z/p-lied...
@TheOne48 | 29-07-23 | 04:34: Ja wegkijken is al 20 jaar in de mode
vooral als het om anders denkende racisten gaat, die tegen hun dochter zeggen, dat ze niet met een Nederlander mogen trouwen
Als je mensen toelaat terwijl zorg half kapot is, zegt de eerste de beste mongool, .. Ja, tis allemaal wat.en zn broer ... Wat een toestand toch...
@Torquemada | 29-07-23 | 05:13:
Ik ben het helemaal met je eens, ik zat even in een andere modus.
Persoonlijk ben ik maar met één ding bezig.
Zie mijn opmerking maar als een dom flauw grapje.
@keestelpro | 29-07-23 | 05:12: Met iemands "voeten spelen" is toch gewoon een Vlaamse uitdrukking ?
Russische surfmuziek ! Kittig ding die bassiste. Een echte Russische lekkernij.
MESSER CHUPS "magneto"
www.youtube.com/watch?v=9M4dZw37i7s
Niet helemaal jouw muziek toch?
@TheOne48 | 29-07-23 | 04:00: Niet helemaal maar af en toe trek ik het wel... Dick Dale, the Ventures, Trashmen... It's all rocknroll.
Oke. Ik was er maar kort. Morgen veel te doen. Maar nog ff een knuffel aan TheOne 48, K1100,Kees en neon. Al heb ik gezien dat Milton ook weer terug is. Dus ook voor jou een knuffel. Tot later( kan een tijdje duren). Big kiss!
Knuffel terug Lady, altijd goed je te zien X.
Truste.
Trusten lady, slaap lief en tot gauw.
Cheers meissie! x
kusje lief....!!!!
Hoi LM.
Vroeg me al af waarom ik zo heerlijk geslapen heb vannacht.
Grote knuffel terug.
Tot snel weerom.
Eigenlijk moet André van Duin de F1 GP op Zandvoort dit jaar ook gewoon weer presenteren. XD
www.youtube.com/watch?v=x-O-sI9Xq08&a...
Ook onder honden heb je bangschijters en durfallen.
twitter.com/i/status/1677706328456953...
Potje dom links gelul weer in het Parool. Daar is het "Strenger straffen helpt niet" mantra weer (zucht), en "Wij hebben hier geen mafia". O nee ? Je begrijpt toch wel, en al zeker als criminoloog zijnde, dat een plek als de Zuidas, waar tientallen miljarden euros door en heen en weer worden gesluisd en verhandeld, dat de georganiseerde internationale misdaad zich daarin gaat nestelen en infiltreert ? Dat is onvermijdelijk. Hebben deze dildos dat interview met die Italiaanse mafia expert niet gelezen ? Zal wel niet. Maar die kerel luide de noodklok en zei dus dat Nederland een totale ramp is, en dat de NL overheid geen idee heeft wat er aan de hand is en kompleet onvoorbereid is. Maar dat was natuurlijk niet echt een verassing,
www.parool.nl/amsterdam/waarom-streng...
Hier in Ticino ook een Groenlinkse domme muts. Wij hebben geen mafia hier. Hoofdaanklager Ticino als respons in tv interview hier. In welke wereld woont die zeer naïeve dame? A la minute dat wij praten worden hier de rekeningen via, via, via, via door de Ndrangheta geopend. Volledig legale bedrijven of op persoonlijke naam, Mensen met blanco strafblad, alle Zwitserse, EU en VS checks kloppen. Ongelooflijk moeilijk te traceren. Hebben wij onze handen aan vol en werken dus zeer nauw samen Italiaanse MvJ om ze op te sporen.
Toen ik hier kwam wonen werd ik dus effe volledig figuurlijk uitgekleed door MvJ maar hadden snel door dat ik ok was. Alleen Nederlandse rekeningen en toen ik verhuisde van Nederlandse rekening naar Zwitserse. Schijnt dat ze Nederlandse accountant en belastingdienst hebben gebeld ivm 7 simpele Ned/Zwi transacties. En niet bedrag (interesseert ze hier niet) maar afkomst. Verification en hoe lang ik klant was bij mijn Nederlandse bank (35+ jaar) en betalingsverkeer onregelmatigheid verkeer. Kein problem dus.
Jaja zo zijn de "zwart geld" Zwitsers thans. Lullig voor menig reaguurder dat ze correcter zijn dan Nederlands bankverkeer.
De dagen dat je hier als dictator ongegeneerd op naam je centen kon plaatsen zijn dus al lang voorbij en die kloppen dus aan bij Ndrangheta en dan via oa Dubai en dan gaan alle alarmbellen rinkelen hier.
Maar qua aanpak? Kan Nederland nog heel erg veel van leren.
Overigens, gelukkig is groen hier niet groot maar mijn god die dommigheid.
@Basil Fawlty | 29-07-23 | 03:41: Interesting ! Heb je dat bewuste interview met die Italiaanse misdaadexpert gelezen ? Die man zei "Nederland is veruit de zwakste schakel in Europa. Jullie hebben geen flauw idee wat jullie te wachten staat."
@Basil Fawlty | 29-07-23 | 03:41:
over Ned/Zwi hebben ze oom mijn Nederlandse huisbank dus gebeld en gevraagd waarom 7 transacties? Hij wilde winst op de valute maken. Hoe lang (die Chinees, geintje) stond geld al op rekening? Lang genoeg en dus geen probleem. Maar dat geleuter over Zwitserland zwart geld is dus voorbij. Ja er staat nog van voor de strenge periode en dat is een interessant verhaal. Staat hier absoluut nog Joods geld, diamanten, goud, schilderijen uit WO2 en is geen klein bedrag. Ranzige historie.
@Asteroid-B612 | 29-07-23 | 03:56:
Jazeker. Je weet waar ik woon en ben er zeer in geïnteresseerd, ongelooflijk veel over gelezen en niks smeriger en ranziger dan de mafia. Alle drie de takken. Grootste (qua omzet. I know is pervers) thans 'Ndrangeta (scheen hier een reaguurder rond te lopen met afleiding van die naam. Ziek) dan Camorra en laatste thans Cosa Nostra qua financiële macht.
"Maffia-aanklager Nicola Gratteri: ‘De Nederlandse wet is niet streng genoeg voor de criminele realiteit’"
12ft.io/proxy?q=https%3A%2F%2Fwww.vol...
En dit Times verhaal.
Inside the operation to bring down Italy’s ’Ndrangheta mafia
archive.ph/Ddebp#selection-843.0-843....
Ongelooflijk dat een idioot hier zich identificeert met een van de meest ranzige mafia groepen ooit met zijn nick. Ik heb altijd mijn mond gehouden maar vond het echt ziek.
@Basil Fawlty | 29-07-23 | 03:56: Een oud bandlid van me woont ook in Zwitzerland (al 35 jaar, heeft Zwitsers paspoort enz), en hij zegt dat de prijzen in Zwitserland wel een derde hoger zijn kwa boodschappen, huur, e.d. en alles is duurder, maar dat wordt kompleet gecompenseerd wordt door relatief lagere belastingen en een veel hoger salaris. Hij verdient ruim 2 x van wat hij in Nederland zou verdienen met hetzelfde werk en houdt aan het van de maand veel meer over.
@Basil Fawlty | 29-07-23 | 04:07: Die nick was me ook niet ontgaan.
Als al het andere overduidelijk niet werkt, dan loont het misschien wel de moeite om dat strenger straffen een keer te proberen. En dan de bewering dat wij hier geen maffia zouden hebben. Voorlopig heeft een meisje van 19 haar eerste studiejaar in isolatie doorgebracht vanwege bedreigingen uit het criminele milieu. Hoezo "geen maffia"?! Kansloze figuren.
youtu.be/PU5PwOHJfoA. Sinead O'conner. I feel so different. Prachtige uitvoering. Ben niet een heel.empatish persoon... maar haar dood effect me. Jeugd herinneringen, ook al schelen we maar 6 jaar. Moge je je rust gevonden hebben.
Lady, tijd niet gezien. Hoestie?
Heb niet zoveel met Sinead. Troy was vernieuwend. Maandinkomen vind ik een mooi nummer.
m.youtube.com/watch?v=Gf_RHVjPrHY&...
Zo triest dat ze compleet van het padje af is gegaan.
@K1100 | 29-07-23 | 03:04:
Mandinka natuurlijk. Autocorrect sucks.
Hoi TheOne48. Gaat goed hier.Gewoon heel druk met mijn gezin de laatste maanden. Veel bezig met de kinders. Allemaal over:-). En hoe gaat het met jou?
Hoi K100. Een fantastische zangeres. Helaas ingehaald door haar verleden. Maar wat een jeugdsentiment. Verhuist bji het leven en nu zalvende woorden, door menigeen. Hoe hypocriet.
@Lady Midnight | 29-07-23 | 03:13:
Slecht met mijn vrouw.
Bij haar op bezoek zit ik tussen de oude vrouwtjes. Eéntje van 91 wilde met me trouwen vandaag:)
Ach.. dat spijt mij. Ik heb veel bewondering hoe je ermee omgaat. Ik denk niet dat ik dat zou kunnen.
LM! Gezellig dat je er weer een keertje bent. Een wijntje en een muziekje voor jou:
Lionel Richie - Lady (1998)
▶ www.youtube.com/watch?v=SO_JzsHy21s
Er is ook een eerdere versie van:
Kenny Rogers - Lady (1980)
▶ www.youtube.com/watch?v=aPKOBYTZSOg
(Maar het nummer is dus wel geschreven door Lionel Richie!)
Hoi Kees. Een heerlijk Welkom nummer:-). Kan ik zeker waarderen!
@Lady Midnight | 29-07-23 | 03:33:
Als het je overkomt kan je een heleboel.
Thx Lady.
youtu.be/4KWhFSb17bE
Impulsaankoopje bij de Action gedaan.
Bluetooth koptelefoontje €19.95
Recensie volgt.
Kon wel eens een goede worden. Ze verkopen ook kwaliteitsspul.
@K1100 | 29-07-23 | 02:53:
Nu koptelefoontje op:
youtu.be/6LFGDyknHc4
@TheOne48 | 29-07-23 | 02:54:
Sorry, mij iets te nerveus. Misschien dat een koptelefoontje het iets verzacht;-)
@K1100 | 29-07-23 | 02:57:
Niks mis mee (koptelefoon dan)
Handig dat draadloze, loop door huis en tuin.
Ander nummertje dan.
youtu.be/zi8UTpCv2p8
Super recensie, dank voor geduldige kopers zoals ik een aanrader dus, ik ga er ook heen halen
@TheOne48 | 29-07-23 | 03:01:
Andere uiterste. Da's pas bagger. Maar die koptelefoon is wel een leuke suggestie. Misschien ook maar eens proberen. Ik heb een paar draadloze oortjes van de action. €2,95. Werken goed maar je gaat er niet voor zitten om muziek te luisteren. Als achtergrond werkt het perfect.
@Whisky | 29-07-23 | 03:02:
Snel hè, op=op
Op welke politieke partij mot ik stemmen om een winkel als Action te laten verbieden?
@Hevvlan Demuru | 29-07-23 | 04:48:
En je wilt graag iets verbieden omdat?
@TheOne48 | 29-07-23 | 05:43: want 'Chinese kwaliteit'.
Hoogtepunten van de kwalificatie voor de Belgische Grand Prix in Spa.
▶ www.youtube.com/watch?v=rrYenMOo8Rg
Er gebeurde van alles en het had niet veel gescheeld of Max had Q3 niet gehaald.
Was close idd!
Btw Max start 5 plekken lager ivm een bak-wissel
@wilderst | 29-07-23 | 02:36:
Mooi toch! Krijgen we wat inhaalacties te zien!
Max heeft het bewaard voor de laatste ronde. Gewoon om te pesten.
Liep deze onlangs tegen het lijf ( gokje, dacht dat het extremer zou zijn ):
www.youtube.com/watch?v=PE4BZSPa-A8
Haggard. Symfometal met middeleeuwse intermezzo's en klanken/sferen, wel erg lekker.
Die middeleeuwse klanken snijden recht door mijn ziel.
@keestelpro | 29-07-23 | 02:41:
Ja echt vreselijk.
Goed gedaan
Was weer mooi hier maar ik ga langzaam richting bed.
And as always minding my own business:
www.youtube.com/watch?v=_96elL8A_ag (2004)
Stays safe friends. Stay safe!
Gaaf nummer Basil.
Stay safe!
Basil bedankt voor de mooie anekdotes & muzieklinks weer!
Buona notte!
Dat zou toch wat zijn als Mona Keijzer als lijstrekker van de BBB onze nieuwe premier wordt.
www.nieuwnieuws.nl/5161294/mona-keijz...
Zij was degene die het welletjes vond en de corona maatregelen succesvol een halt toe riep. Zo iemand met het hart op de juiste plaats hebben we nodig als hoeder van het Nederland zoals we het altijd gekend hebben.
Trouwens Kees. Woon in een 1969 gebouwd appartementen toestand hier en jawel mensen gaan verbouwen (niet zo vreemd). Voor mij sinds 1991 de 17e verbouwing waar ik doorheen leef en ik heb dus de noise cancelling koptelefoon wereld vanaf begin meegemaakt maar deze week de Sony WH-1000XM4 gekocht. Maar damn die ís goed. Ik voel nog het trillen op mijn bureau (werk thuis zoals je weet) maar ergens ver weg of niet het drilgeluid als ik mijn muziek of radio heb aanstaan maar ook, nog belangrijker, geweldig geluid. Niet dat ijzerachtige digitaal maar warm (afhankelijk van opname nummer dat je luistert).
Mona for pres!
@wilderst | 29-07-23 | 02:05: Sorry Geert, maar dan ga ik BBB, voor de grootste
@wilderst | 29-07-23 | 02:10:
Tactisch stemmen, wat voor te zeggen.
Zelf principieel FvD.
@wilderst | 29-07-23 | 02:10: Omtzigt niet, die is veel linkser dan men denkt
@TheOne48 | 29-07-23 | 02:13:
Niet doen! Altijd stemmen wat je hersens zeggen.
Kan me nog herinneren. Wij toen op van Baerlestraat wonen en ik stemmen in Concertgebouw. Vol met zurige salonsocialisten en dus stemmen in kleine enge zaal. Prima maar mijn god wat een zeikers.
Echter paar jaar later beste stemmen ooit. Toen wij in Byzantium gebouw woonden (Stadhouderskade/Leidseplein) dus ik (en gemachtigd door Sybil) stemmen in American hotel. Geweldig! Ik kwam aan en personeel mij via een gang leiden naar ruimte om te kiezen. Ik doen en toen moest ik via een ander gangetje naar buiten lopen en daar was, serieus waar, een grote tafel (meter of 15) met snacks! En niet van die lullige snacks maar "English tea time snacks" Hahaha! Aangeboden door hotel. Ik had dus zoiets van huh?
En daar stonden weer die moeilijke brillen, kapsel, slecht zittende colbertjes, kort pittige kqpsels me toch te ongegeneerd te schranzen want gratis. Genant.
Geen gebruik van gemaakt zoals jullie al weten maar was interessant schouwspel. Graties!!!!
@Basil Fawlty | 29-07-23 | 02:56:
'Links lullen rechts vullen', maar dan letterlijk? Dit is er weer één voor in de boeken.
Ik hoop dat Katja Schuurman en consorten je lezen, Kees. Zo seksistisch is GeenStijl nou. <3
@MickeyGouda over algemene toestand:
22 november is er voor jullie de kans om het begin te maken met een ommekeer maar die toespraak van VN baas, diep rood/groene Portugees, daarnaast is IPCC ook een VN onderdeel, joh, wat verwacht men anders? Maar is zeer zorgwekkend dit boiling gelul.
En dit zal Timmermans zeker helpen want angst zaaien vooral onder de ouderen (70+) en de jongeren zal hem helaas helpen.
Ik zal niet stemmen vanuit hier want is not cricket. Ik zal mijn mening hebben zoals iedereen een mening heeft over VS verkiezingen, Oekraïne/Rusland oorlog etc.
Maar stemmen vanuit hier? Not done.
Je bent een man van principes, Basil, stonden er daar maar een paar van op de kieslijst. Timmermans is een spookbeeld ter grootte van een 4th of July blimp. Het enige hoopgevende is dat hij zelfs niet lekker ligt bij NPO-presentatoren. Met gekruiste vingers en samengeknepen billen naar 22 november, dus.
Ik zie gelijkenissen met de kakelkip (die van de VV).
Geweldig nummer!!!
Dé Nachthap!
twitter.com/beschaafdrechts/status/16...
Hé wat raar. Hebben ze tegenwoordig ook ronde augurken?
@keestelpro | 29-07-23 | 01:53:
Gaat om die pot sambal. Dus een hartje van mij.
Dank u wel. Ik ga dit morgen eens maken, ondanks het ontbreken van de kookkunst.
@Xaphan | 29-07-23 | 02:06: Thumbs up!
Zorg dat de pan goed heet is en dat alles klaarstaat. Bakken is maar een paar minuutjes. Trek de shoarma met 2 vorken uit elkaar of kapot als het in elkaar gedraaid zit. Smakelijk!
@TheOne48 | 29-07-23 | 02:01: Sambal soll sein!
@MickeyGouda
Zit je in de Ardennen met regen:
Tiziano Ferro - Destinazione Mare (Official Video) 06/2023
www.youtube.com/watch?v=zrDEJvq6-ME
Inmiddels lig ik weer heerlijk in mijn eigen bed, Basil. We hadden één volledige dag regen op twee weken, dus de familie Gouda mag niet klagen. Tiziano is the total package. Het is spijtig voor ons dames dat hij - zo leert een snelle achtergrondcheck - voor het andere team speelt. ;-)
Een ritje met een historische tram:
www.uitzendinggemist.net/aflevering/6...
Voor wie wel eens in de Colruyt is geweest.
'Werken in de Colruyt'
youtu.be/4g45PDi_Ofs?si=T03uVCGN15CeI...
Toevallig was ik er eerder deze week. Je moet erg je best doen om mij met tegenzin boodschappen te laten doen, maar het is de Colruyt gelukt. Ik zweer dat ik engelen hoorde zingen toen ik de volgende dag weer gewoon naar de Carrefour mocht.
Daily mail, tabloid:
The organised shoplifting gangs turning Britain's supermarkets into 'battlefields': Armed thugs are leaving staff and shoppers terrified as they target stores from the Co-op to Asda and John Lewis with up to 1,000 incidents across the UK every day
www.dailymail.co.uk/news/article-1234...
En Engelse libdem/labour krant geliefd door onze dogmatische linkse ochtenddominee:
Co-op boss warns shop crime is ‘out of control’ as one store is looted three times in one day
www.independent.co.uk/news/uk/crime/c...
Wind komt uit het westen dus pas op daar in Nederland!
VS-VK-Nederland.
@Basil Fawlty | 29-07-23 | 01:12:
Dit zijn alarmerende vooruitzichten. Het voelt alsof het net zich aan alle kanten sluit.
--edit--
De Colruyt is erg verbonden met de bende van Nijvel. Kunnen ze weinig tegen doen, maar als je de Colruyt ziet, kan je beter voorbijrijden. Gewoon voor de zekerheid. www.youtube.com/watch?v=53JRGzubA4M
@Xaphan | 29-07-23 | 02:19:
Was toch Delhaize?
@Basil Fawlty | 29-07-23 | 01:12: Creëer chaos, en zie het volk smeken om nog meer repressie.
Zou bijna denken dat er een agenda wordt uitgevoerd.
@Xaphan | 29-07-23 | 02:19:
Van die bende wil ik af zijn, maar waarom is het binnen zo Stalinistisch ongezellig?!
Johnny Cash sings "Barbie Girl" (A.I.)
www.youtube.com/watch?v=HyfQVZHmArA
Mijn auto staat helaas in Frankrijk.
Dus ik steek nu dan maar een Sour Diesel op.
Hopla, laters.
Blanke bolster, ruwe pit
youtu.be/IHrrp40KpAw
Beste mensen met bierdorst, hier volgt een belangrijke mededeling : ik heb wellicht een loophole gevonden om de statiegeldcrisis het hoofd te bieden ! Jazeker ! Geen gesjouw meer met zakken vol kleverige blikjes om erachter te komen dat die automaat ALWEER stuk is, of dat er 1 of andere mafkees of een oud zigeunerwijf pal voor je neus NET de eerste van 3 gigantische containerzakken met 38763568 blikjes in dat ding begint te unloaden. Geen zwermen fruitvliegjes (bleh gattvrr) meer. De oplossing is : drink JEVER bier. Een lekker hoppige, fris bittere Duitse pint, DUS gebrouwen volgens het REINHEITSGEBOT ! En dat is altijd goed ! Tenminste, ik slurp hem graag. Ik heb na emperisch onderzoek ontdekt dat je bij de AH geen statiegeld betaalt voor die flesjes. Nooit. Het zit kennelijk niet in het systeem ofzo. Je rekent geen 15 cent extra af bij betalen, en gooit ook geen 15 cent weg als je die flesjes gewoon bij je huisvuil mikt. Hup weg ermee. Of het bij andere supermarkten ook zo werkt weet ik niet maar vooralsnog bespaart het slurpen van JEVER me een hoop ergernis en vruchteloos gesjouw. Probeer het zelf ! Good luck !
€ 1.39 voor een 33 cl fles. Dan houd ik mij toch liever bij mijn Bavaria in blik die ik leeg , incl. statiegeld, de vuilnisbak inflikker.
Ik las jenever.
Ook geen statiegeld.
@Cornelis12 | 28-07-23 | 23:56:
Een samenvatting, altijd fijn.
@Cornelis12 | 28-07-23 | 23:56: Vive le difference ! En Bavaria is zo ongeveer het equivalent van oma's urine sample.
Of je kocht voor €7,77 bij de Aldi in Duitsland een 5 liter vat Veltins pils waar geen statiegeld op zit ( pfandfrei).
@Asteroid-B612 | 28-07-23 | 23:58: Interesseert me geen zak. Ik vind het lekker. En blikjes gingen eerst in de gescheiden afvalbak maar sinds een onverlaat in die bakken loopt te wroeten gaat het in een vuilniszak de ondergrondse container in.
Jever is goed pils. Lekker bitter. Maar wel ruim twee keer zo duur als het eveneens Duitse Veltins.
@Asteroid-B612
Lees de verhalen hier dus ik eens kijken bij mijn dagelijkse supermarkt hier. COOP city en daar kun je dus alles inleveren maar geen statiegeld met bonnetjes. Men scheidt, levert in maar nul gekudt over bonnetjes met 0.50 CHF. Voor de rest, flessen en papier en overige op iedere hoek de ondergrondse containers (4 keer per week om 6 uur 's ochtends geleegd). Geen specifieke ophaaldiensten maw geen vuilniszakken op straat. mag niet, dus de bakken en iedereen houdt zich eraan. Altijd vermakelijk in centrum als de ondergrondse (de grootste) lege flessenbakken iedere dag worden geleegd in de vrachtwagen. Teringherrie! Iedereen lachen. Buiten papier de rest mag in restafval. Daarnaast betalen wij geen vuilnisbelasting hier. Wij betalen via de vuilniszakken en die zijn met toch duur! En dat is heel slim. Ben je alleen dan de 35 liter rode vuilniszakken (kleur van vuilniszakken hier. Zurich weer andere kleur, zo ook Geneve. En ieder kanton heeft zijn eigen prijzen). Iets meer vuilnis 65, 90 en 110 literzakken. Maw je denkt wel effe na. 10 lullige 35 liter zakken? 8.50. www.coop.ch/en/household-pet/househol...
tov Nederland.
www.ah.nl/producten/product/wi2870/ko...
Die grap haal je hier niet uit. Wordt 1 keer geaccepteerd maar dan is het over. Bij vuilverwerking gaat men op zoek naar adres.
Heb je echter de meest vreemde rotzooi in rode zak? No problemo. Burn it!
Mex bier AH of Jumbo is ook one way.
4,50 per 6 en in de aanbieding 25 % eraf
@wilderst | 29-07-23 | 00:26:
Wist je trouwens. In de supermarkten hier en ook Italië geen kratten bier alleen tray met blik (6 (standaard), 10, 12, zo nu en dan 24 blik, is echter niet de norm) en flessen max 6 in kartonachtig iets.
Alleen de horeca gebruikt plastic kratten en dat is voor flessen water en dan 10 of 12. En die kratten worden iedere morgen opgehaald door horeca forklift wagentjes want binnenstad is autoluw. Dus de drankwagens aan de Riva en die gasten rondscheuren als een dolle met die dingen om 8 uur. Vol leveren en lege kratten terug naar truck en als ze klaar zijn om 9 uur? Gratis koffie voor bewezen diensten bij de kroegen!
@wilderst | 29-07-23 | 00:26:
karretjes vol leveren bedoel ik dus. Kratten water maar eigenlijk een shedlaod dozen aan wijn, Franciacorta, biervaten, frisdrank etc. en efficient dat die gozers zijn. Geweldig om te zien.
@Basil Fawlty | 29-07-23 | 00:42: Hier in AU stoppen ze 24 flesjes bier nog steeds in karton.
@d e r e a l i s t | 29-07-23 | 00:55:
Tray met plastic of volledige karton cover? Tray met plastic te doen maar 24 volledige cover qua karton? Gaat toch scheuren? Tenzij de helft al op is bij de kassa. Lol! Maar, belangrijke vraag, ook geen 24 flesjes bierkratten in AU?
@Basil Fawlty | 29-07-23 | 00:58: Volledig karton, plastic kratten bestaan hier volgens mij niet eens. Het is best stevig, staan nu 7 dozen intact achter mij. Voor statiegeld gooi je die hele doos met flesjes dichtgetaped met je naam en bankrk. nr. in een grote stalen bak in de buurt en paar dagen later krijg je centjes.
@d e r e a l i s t | 29-07-23 | 01:12:
Mooi systeem!!! Nooit van gehoord, maar werkt dus. Mooi detail: dichtgetaped dus geen vliegjes.
Helaas in Nederland kijken ambtenaren en politici over het algemeen nooit over de grens want ze weten alles beter. Proest!
@Asteroid-B612 | 28-07-23 | 23:58:
*proest*
Beginnersbiertje, dronken wij in de bovenbouw want dat was het minst slechte bier wat wij ons destijds konden veroorloven. In geen 30+ jaar meer gehad, bedenk ik me nu.
@Graaisnaaiert | 29-07-23 | 02:15: Alright party animal. Ook een Bavaria man zeker ?
NH nieuws: Jelle zal er waarschijnlijk nooit achter komen wie hem zwaar mishandelde afgelopen juni aan de Groest. De 41-jarige man werd eind juni bewusteloos geschopt naar eigen zeggen omdat hij homo is. Uit onderzoek van NH blijkt dat de politie pas na dertig dagen de tijd had zijn aangifte op te nemen. Twee dagen eerder werden de mogelijk cruciale camerabeelden volgens standaardprocedure verwijderd. Wat ging er mis?
www.nhnieuws.nl/nieuws/322569/mogelij...
Het systeem faalt aan alle kanten. Op het moment dat Jelte zich met deze verwondingen in het ziekenhuis meldde had de dienstdoende arts de politie moeten contacteren. Eigenlijk had de politie polshoogte bij hem thuis moeten gaan nemen na zijn oorspronkelijke melding, maar goed, daar was wellicht nog ruimte voor twijfel. Dertig dagen voor een aangifte is echter ronduit schandalig. 'Waakzaam en dienstbaar' zie ik over de gehele linie nergens terug in dit verhaal.
@MickeyGouda | 29-07-23 | 00:37: nos.nl/artikel/2377050-achterstanden-...
Meer dan 2 jaar wachten voor aangifte verkrachting... onbegrijpelijk.
@d e r e a l i s t | 29-07-23 | 00:51:
Schokkend. Mijn conclusie: er is in dit land nog maar één groep voor wie het systeem werkt.
@d e r e a l i s t | 29-07-23 | 00:51:
Ik ken iemand die bijna 2 jaar moest wachten tot een zedenzaak voorkwam. Al lang geleden. Het was een zaak waarop ook veroordeling volgde, maar dat ben je dus al die tijd bang. Overigens daarna ook, want de straf is niet hoog. Je kunt soms beter geen aangifte doen, je kunt dan beter een melding doen (zodat het wel gedocumenteerd wordt en bekend is etc).
@MickeyGouda | 29-07-23 | 00:57: Ja 1 groot drama, ga je als papa/mama met je lieve dochter aangifte doen, sorry kom volgend jaar maar terug.
The Sauce - BBQ Truths
youtu.be/G2tVLHVm4x8
'Ter land, ter zee en in de lucht':
www.nrc.nl/nieuws/2023/07/28/de-porse...
Die lui komen echt op allerlei manieren binnen. Dit geval echter spant echt de kroon. En dan lees je over hoe het gegaan is, en dat deze illegale immigrant - ondanks een uiterst twijfelachtig verhaal - tóch een asielstatus heeft weten te verwerven. Compleet gekkenhuis, dat asielsysteem.
Je leest bijvoorbeeld over de (o.a. medische) kosten, het hele asielcircus erom heen ("de advocaat verzamelt zoveel mogelijk informatie, met hulp van Benedict, hoogleraren en andere deskundigen, onder andere van Vluchtelingenwerk en Amnesty International.") en een op meerdere fronten falende overheid die - zonder dat duidelijk wordt waarom (omwille van negatieve publiciteit, zou het 'hardvochtig' kunnen overkomen hem alsnog uit te zetten?) - deze illegale paupermigrant nu dus een levenslange garantie op sociale voorzieningen cadeau heeft gedaan door hem de A-status toe te kennen.
Waarmee hij dus nu één van de jaarlijks tienduizenden is die een sociale huurwoning ten koste van sociaaleconomisch arme Nederlanders kan opeisen.
Oh ja,
Hij kan ook nog een schadevergoeding incasseren van EUR 1.700,- (altijd handig indien hij familie, vrienden, kennissen of een potentiële bruid wil laten overkomen uit Kenya, de zoveelste nieuwe brug tussen een shithole country en Walhalla-voor-asielpaupers-Nederland is dus weer gevormd).
Misschien verklaart dit soort zaken wel waarom ineens al die Tweede Kamerleden de politiek ijlings verlaten; de breuken binnen het systeem beginnen flinke barsten te worden. En voordat iedereen 'm smeert en jij geen stoel meer kunt vinden zodra de muziek ophoudt met spelen, kun je maar beter snel nog even je 'I owe you's' bij Rutte c.s. incasseren.
Mooi. R*t maar lekker allemaal op!
November gaat een leuk feest worden. Daarna gaan we eens flink met de poepschep door dat hele systeem. 'k heb er zin an!
Nederland is verrot,
Een inwoner van Hillegom die veertig jaar bij zijn moeder in huis woonde, moet van de rechter die woning binnen zes maanden verlaten. De woning dient verkocht te worden om de torenhoge zorgkosten van het verpleeghuis van zijn inmiddels dementerende moeder te kunnen betalen.
De zoon woonde tot voor kort met zijn moeder in haar Hillegomse woning. Al veertig jaar. De 95-jarige moeder is enkele maanden geleden echter opgenomen in een instelling in Drenthe. De bewindvoerder van de vrouw ziet de kosten van dat verpleeghuis snel stijgen. Maandelijks moet er nu al achthonderd euro afgerekend worden en binnenkort gaat de rekening verder omhoog naar zeventienhonderd euro.
www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf2023072...
Harteloos, maar zo werkt het in de USA ook weet ik uit ervaring.
Waanzinnig verhaal inderdaad. En die 1.700 Euro was voor 17 dagen 'onterechte' detentie. De NRC maakte er wel een gelikte rapportage van, compleet met 3D animaties.
Aan het eind van het artikel, bij de verantwoording staat:
"Dit artikel is gebaseerd op interviews met 24 betrokkenen bij de vondst van de verstekeling [...].
Die jonge Keniaan houdt, als hij eenmaal binnen is minimaal 24 vaklui aan de praat, waarvan het grootste deel wordt betaald uit belastinggeld. Ook de advocaat wordt daarvan betaald: zijn cliënt krijgt een 'toevoeging' en de advocaat zorgt voor een langdurig, duur en succesvol traject.
Succesvol voor wie ? In ieder geval voor de 25 betrokkenen: de clowns van het AsielCircus.
Dit gaat een keer breken.
In de basis heeft u gelijk en voel ik mee met uw verdriet. Alleen kan je niet simpelweg het Systeem omverwerpen en hopen dat de andere poppetjes het beter gaan doen. We moeten hier geen Balkantoestanden willen. Je moet geen kampbeul willen worden, omdat je overbuurman ooit een middelvinger naar je heeft opgestoken.
@Xaphan | 29-07-23 | 03:28:
Met de poepschep door het systeem gaan is niet hetzelfde als het systeem omverwerpen (iets wat bijvoorbeeld extreemlinks ons dolgraag willen zien doen. Dat gaan we dus zeker NIET doen!).
Ik ben voor opvang in eigen regio. Kennismigranten zijn welkom, paupers kunnen - zonder uitzondering - een enkeltje zandbak krijgen.
Kwestie van binnen Nederland én binnen Europa gezamenlijk de verdragen en het daarop gebaseerde beleid veranderen. Het politieke klimaat is er, zowel binnen Nederland als binnen Europa.
Emanciperen en creperen en wildkamperen.
Doei!
Staal solderen, vis fileren, kut met peren.
The Cure - Friday i'm in love
youtu.be/mGgMZpGYiy8
Schrijf het aan Mona,
Als we sex hebben loop dan niet te gillen dieper dieper !!
Als ik dieper kon dan ik dat wel gedaan gvd.
Ik schreeuw tegen jou toch ook niet nauwer nauwer !!
Sowieso onhandig om op zo'n moment te gaan lopen gillen.
Je kunt op z'n minst even stil blijven staan.
Nou nou. ….
Wat betekent die 12 eigenlijk in je naam?
www.youtube.com/watch?v=ZNXgP2Pstx8
Lezersvraag: waarom duurt de mannen tour de France drie weken en die van de vrouwen slechts één ?
Vrouwen zijn gewoon veel sneller.
Omdat de vrouwen drie keer zo snel fietsen?
Omdat ze anders de weg kwijt raken?
* bukt *
Vanwege de menstruatie natuurlijk.
De mannentour gaat met vallen en opstaan.
Omdat mannen nooit de weg vragen.
Russische roebel sinds begin dit jaar met 30% gedaald. Zou het dan toch niet zo lekker met Rusland gaan?
Nee. Fors begrotingstekort, hoge rente. En een groot deel van de overheids bestedingen gaat naar de oorlog. In plaats van naar onderwijs, infrastructuur, gezondheidszorg, wetenschap en noem maar op.
Het gaat zeer slecht met Rusland en Oekraïne is aan de winnende hand.
Après toi, hoeveel heb o.a. ik al bijgedragen aan deze ‘onze oorlog’ middels mijn belasting afdrachten? Gelden welke ook naar b.v. onderwijs, infrastructuur, gezondheidszorg en wetenschap hadden gekund.
@Unsinkable-Sam | 28-07-23 | 23:33: nog geen 1% vermoed ik.
@Unsinkable-Sam | 28-07-23 | 23:33:
Tientjeswerk, hooguit.
@Unsinkable-Sam | 28-07-23 | 23:33: Altijd minder dan ik, en mij hoor je niet klagen.
En hoeveel de Euro ?
Maar merkt de gemiddelde pauperRus er iets van? En waarschijnlijk hebben ze het er nog voor over ook.
@Ambiorix | 28-07-23 | 23:48:
Tegenover wat? De dollar?
Al een tijdje stabiel (net als tegen de pond).
In het afgelopen jaar gestegen tegenover de remninbi (en de yen).
@Hadena | 28-07-23 | 23:51:
Met vertraging. Alles wat Rusland moet importeren/betalen moet met roebel is 30% duurder. Ga je toch voelen na een tijdje.
@SterF... | 29-07-23 | 00:00: als je niks hebt, verlies je ookniks.
@Hadena | 29-07-23 | 00:07:
Dat is waar.
Maar er zijn er genoeg die nog een kilo suiker, een tank benzine, een pakje sigaretten te verliezen hebben.
Ach eigenlijk ook niet, want de echte paupers gaan naar het front.
Nee, geen onderdelen meer voor de BMW van de middenklasse in Moskou. Geeft toch gemor.
SterF... ok, je zou het totaal kunnen delen op alle belastingbetalers en dat in procenten kunnen converteren. Feit is dat ik bijdraag aan een oorlog.
Après toi, dat is wel een boude bewering. Of je bent een bluffer,- of je zit tot aan de neusgaten in de BG info. Inschatting: je overtoept blind.
@Unsinkable-Sam | 29-07-23 | 00:13: Ik ben gewoon eerlijk.
Après toi, mensen welke dit publiekelijk benadrukken dien je in de gaten te houden (Oma's wijsheden). Ik ben eerlijk noch oneerlijk.
@SterF... | 28-07-23 | 23:36: Geef mij uw tientje, en anderen kunnen daar een week lang daklozen van voedsel voorzien. Nu geeft u uw tientje weg aan een zinloze buitenlandse exersitie/oorlog, die niet ons belang verstevigt. Maw: Het is niet mijn oorlog, en ik wil mijn tientje anders besteden. Iets waarvoor je wel netjes verantwoording kan afleggen.
www.youtube.com/watch?v=b1kbLwvqugk&a...
Zie ik vanavond zo'n foto met Poetin tussen een clubje Afrikaanse leiders (meer dan de helft bleef weg ) Wat denk zo'n Poetin dan vraag ik mij af.
Dit zijn mijn matties!
Afrika: geef graan.
“Als ze me maar niet opeten”?
Afrika is de voedingsbodem voor ons eten. De toekomst denk ik.
@Koppig | 28-07-23 | 23:21:
Afrika is de voedingsbodem voor een bevolkingsoverschot.
Hij lacht en denkt, met die sancties raakt de Westerse wereld alleen zichzelf.
Ik verleg mijn afzetmarkt. Fuck them.
@entredeuxverres | 28-07-23 | 23:39:
Jazeker, alleen nog even een pijplijn naar Afrika.
Iets lulligs waarschijnlijk.
@SterF... | 28-07-23 | 23:44: Graan gaat per boot.
@entredeuxverres | 28-07-23 | 23:59:
Graan gaat de Russische economie niet redden. Bovendien geeft Vladmans het bijna gratis weg om wat Afrikaanse landen tevreden te houden.
@entredeuxverres | 28-07-23 | 23:59:
www.nrc.nl/nieuws/2023/07/27/met-grat...
@SterF... | 29-07-23 | 00:04: Oh gratis ook nog. Mooie ruil met de grondstoffen.
@entredeuxverres | 29-07-23 | 00:11:
Je had het over een afzetmarkt...
en bovendien kwamen die grondstoffen al, daar is op zich niet veel aan veranderd. Maar goed, dan denk je toch lekker dat alles koek en ei is in moedertje Rusland.
@entredeuxverres | 29-07-23 | 00:11:
"In de slag om de gunst van Afrikaanse landen loopt Rusland niet bepaald voorop. De omvang van de Russische handel met Zuid-Afrika is „nauwelijks een afrondingsfout op de jaarbalans”, schertste het Zuid-Afrikaanse medium Daily Maverick. De publicatie kreeg geen accreditatie om de top bij te wonen, omdat ze kritisch is op de Russische invasie van Oekraïne. De Russische zakenkrant RBK classificeerde de handelsrelatie tussen Rusland en het Afrikaanse continent afgelopen jaar tevens als „zwak”."
@SterF... | 29-07-23 | 00:15:
Ik denk er weinig van dus ook geen koek en ei.
Het enige dat ik zie is dat Poetin wereldwijd druk bezig is.
Dan zie ik hem denken.
En dat de Westerse wereld oogkleppen opheeft.
Die denkt dat ze de teugels in handen hebben. Dat betwijfel ik.
Putin liep tijdens die vergadering met Afrikaanse warlords naderhand gewoon te zeggen wat de Chinezen niet doen/nu niet willen doen. Ondertussen rooft China heel Afrika leeg en de Russen zijn het keffertje van de buren die achter elke vlinder aanrennen.
Leuke en grappige Franse film zien?
Les Valseuses, met bekende Franse sterren. Straks meer over hen.
www.youtube.com/watch?v=8RlOGkdhUmI
Proost!
Niets is meer tranen trekkend dan een comedy.
Oh jawel 1 ding. Een Franse komedie.
Voor al die linksonhandigen, die vol trots en blijdschap dagelijks verkondigen, dat het zo heerlijk is, dat rechts ongelijk had en de wereld alsnog, toch wel en nu voor zeker inderdaad, helemaal vergaat.
Rolling Stones - Gimme Shelter
youtu.be/6yGFuX2KDQs
Daar ga je dan, met je hutje op de hei, compleet in de hens (onder die verstikkende stikstofdeken). En maar geld op het vuur blijven gooien, omdat olie te goed brandt.
Jammer voor Franz dat er geen houtpellets ipv auto's in de scheepsbrand zitten. Dat was nog beter geweest voor het klimaat.
Als de rook om je hoofd is verdwenen, de wereld afgebrand, er weer helder zou kunnen worden gedacht, dan ligt 't nog aan rechts, ipv dat niet meer kolderieke, ineffectieve, milieuverwoestende, voor de troepen uit lopen van domlinks.
Wie in de oorlog voorop loopt, wordt 't eerst afgeschoten. Capisce?
Eens kijken wie er nu allemaal in de fik vliegen.
Reaguurder Smoelensmid is dolletjes op Demeter produkten.
Er komt nu zelfs binnenkort een film uit over Demeter, hierbij een trailer van de film,
youtu.be/gCeXJN8E6y0
Demeter? Bedoel je So de Meter?
Δημήτηρ Dēmḗtēr
Iedereen is toch dol op producten van de landbouw?
@Arnold Layne | 28-07-23 | 23:16:
Vroeger kwamen ze demeter ieder jaar opnemen.
Gaat tegenwoordig ook allemaal via Internet.
@Kapitein Sjaak Mus | 28-07-23 | 23:24: Gaat schroefaskokervet ook demeter of gebruiken ze nog steeds zeer vet hardhout voor de as?
@steekmug | 28-07-23 | 23:31:
Gebruiken we hetzelfde palingvet voor als in de hennegatskoker en de roertalies.
Waterlijn gaat demeter.
@Kapitein Sjaak Mus | 28-07-23 | 23:41: vandaar Aalsmeer. ;)
www.youtube.com/watch?v=iJPkg56xg3k&a...
Val mij niet lastig!
My Ever Changing Moods (Extended Version) - The Style Council (1984)
www.youtube.com/watch?v=vAjf6-lhdOY
Lol!
Heerlijk Basil!
Paul Weller heb ik een paar jaar geleden nog zien optreden. Het is een hele meneer geworden.
Gna. Dat nummer pomp ik ter opvoeding eens in de zoveel tijd de panelen in. Briljante track.
@Roos | 28-07-23 | 23:15: Volgens mij woonde hij in Amsterdam, aan de Keizersgracht.
@Roos | 28-07-23 | 23:15:
Sophisti-pop. Was antwoord op de depressieve jaren '70 in Engeland onder Labour en een nieuw begin onder Thatcher, maw positief. Bands wel politiek en maatschappij kritisch maar motto was: weg met "winter of discontent" (1978/79 en nasleep) labour (aan de macht maar onder de knoet van de archaïsche almachtige vakbonden) gekloot en laten we weer gaan leven, vooruit kijken vooral vanaf begin jaren '80 dus.
De lijst:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_sophist...
Ik was dus toen een jaar of 15 mid jaren 80 en van die lijst? 90% fan van. Jeugd sentiment maar ook zeer goede muziek.
Een band als Test department zou hier veel meer aandacht moeten krijgen.
Nog maar een nummer
Test dept - F*ckhead
youtu.be/vGXZ60GUbqM
Test Department....
Onvergetelijk live in de schaatstempel van Leeuwarden...
Langzaam liep de boel onder water.
www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ&a...
Helemaal niks op GeenStijl over dat er 500 ipv 25 electrische autos op dat schip zaten? En 4000 ipv 3000 in totaal? Gelukkig zijn de eerste slepers aan boord gegaan vandaag.
Dat wordt nog een beste klus om die brand te doven. Zijn nu aan het overleggen of het schip naar Rotterdam of terug naar waar het vandaan komt, Bremerhaven. Doe het laatste maar.
Interessante info. Het lijkt mij dat bij zo’n brand of calamiteit de ladingslijsten plus gevaarlijke stoffen nummers direct per fax naar o.a. de brandbestrijders en de Kustwacht gaat, of heb ik dit mis?
Mooi toch een Panama vlag.
Je weet niet meteen uit welk land ze komen, opleidingsniveau is makkelijk te omzeilen, minder personeel vereist.
Mijn haren gingen al overeind staan toen er mensen overboord waren gesprongen.
Slecht getraind, veiligheid protocol niet nageleefd?
Hadden ze hun survivalpak wel aan of was het paniek?
Echt slecht verhaal.
Mijn ex was kapitein, vandaar.
@entredeuxverres | 28-07-23 | 23:49: Voer je ex ook op de rode zee?
@Hadena | 28-07-23 | 23:53: Ja hoezo?
@Unsinkable-Sam | 28-07-23 | 23:42: Was vanavond op tv, ladingen worden op het laatste moment nog weleens veranderd en daardoor gaat een ladingslijst in de loop der dagen naar de kapitein e.d. Schijnt normaal te zijn.
Cornelis12, volgens mij moet een kapitein voor vertrek weten wat er a.b. is.
Het neigt er naar dat er zaken niet deugen. ‘n Vrij nieuw schip, Japanse reder, India’se bemanning en onder Panamese vlag varende. Meer auto’s en meer EV’s a.b.
Dit gaat behalve slechte PR voor EV’s ook heel erg veel centjes kosten... ladingbrand door zelfontbranding accu’s.
Welke EV’s waren er geladen?
Iemand zei het gisteren al. Die boot torpederen, en volgende week weer optakelen. Nu breng je alleen maar mensen in gevaar.
www.youtube.com/watch?v=w3PoTnkLfxE&a...
Waldeck - Make My Day (2011)
www.youtube.com/watch?v=FhVYiTYnfn0
In zomer mood hier.
www.youtube.com/watch?v=VS0Gtf8cbe8
Hmmm, blijf ik wachten tot mijn dames thuis zijn, ca. 03:00 uur, of ga ik zo op bed.
Katten? Dochters? Of U is pooier?
Ligt eraan wat jij wilt :)
Kan je geen belletjes aan de deurklink hangen? Dan kan je gaan slapen en hoort ze wel thuiskomen; even wakker worden, lodderig kijken en fijn ze zijn er, en weer door slapen!
@Koppig | 28-07-23 | 22:52:
Wil wel wachten, maar ben de hele week al druk bezig geweest.
Hoe is het met u?
@GKJP | 28-07-23 | 22:56: Wel ok eigenlijk, mijn zoon is nog steeds niet thuis, reageert niet op App, maar ik weet dat het goed is met hem. Meisjes zijn anders, hoop dat zij mijn zoon tegenkomt want hij is een Heer en anders is die mijn ;)
@Koppig | 28-07-23 | 23:04:
Meisjes zijn met man een weekje weggeweest, ik ben thuis gebleven wegens, pijnlijk, een jonge hond, die laat ik niet alleen.
Sorry.
Maar hun vlucht was vertraagd, eerst zouden ze om ca. 24:00 u. thuis zijn, maar nu wordt het wat later.
Gezien ik morgen ook nog wat doen wil, deuren terug hangen, boot maken, gras maaien, en daar heb ik helemaal zin in, want volgens het nieuws krijgen we morgen fikse donderbuien.
Maar, volgens hetzelfde nieuws vanmorgen, voorspellingen gingen van 18, 19, 20 tot wel 22 graden. Onder de streep stond echter dan het 'klimaatgemiddelde', of zoiets, 23 graden was.
Hoezee!!! Door korter douchen hebben we de wereld gered.
@GKJP | 28-07-23 | 23:11:
met 'man', bedoelde ik 'mam'.
Stop de tijd.
@GKJP | 28-07-23 | 23:11: Man
@GKJP | 28-07-23 | 23:12: Dat is voor mij zowat een compleet andere visie ;)
@Koppig | 28-07-23 | 23:16:
Ik ga toch op bed, als ik op tijd in slaap val, ben ik op tijd weer wakker, slaap drie uur per nacht, moet net lukken.
Toedels.
Centerfold - Dictator (1986)
https://m.youtube.com/watch?v=Q6O-W1AzFiw
Ik zit aan de Zaan nu (op 1 meter) met een Pornstar Martini.
youtu.be/uMueB1H0k1A
Waaro aan de Zaan precies? (ik ken het daaro). Bij Batavia in Wormeveer of helegaar bij de sluis aan de Dam?
@skoftig | 28-07-23 | 22:48: Tussen de A8 en de Alexanderbrug, de Oostzijde, Zaandam.
Klimhal 'Baz'.
Leuk terras!
Hey, je bent op een paar honderd meter afstand van mijn woning.
Hilkofabriek of Quo Vadis?
@Arnold Layne | 28-07-23 | 23:19: Mijn vrouw had het net over Quo Vadis, daar had ze nog gekanood als kind.
Die klimhal (met terras) zit vlakbij de Hilkofabriek inderdaad, klein stukje noordelijker.
Nou ja zeg.
Mensen zeiden nu voor de derde keer in rij in de kroeg hier in Haarlem, dat ik op Brigitte Kaandorp lijk.
Ik ben natuurlijk wel eindeloos geestig maar dit zit me toch niet lekker.
Blijkbaar is het zichtbaar dat ik oud ben.
De vorige keer dat ik in Haarlem woonde 40 jaar geleden, zeiden mensen altijd dat ik op Sylvia Kristel leek.
Lieve Mona wat nu? Facelift?
Gezond leven en verder accepteren. Ooit komt het toch.
Zodat mensen gaan zeggen dat je op Brigitte Kaandorp met een facelift lijkt?
Lijkt mij erger...
@cugel | 28-07-23 | 22:47: Je bent me er 1, wel 2 :D
Haar blonderen.
Ik zou kiezen voor de Madonna look.
@Roos | 28-07-23 | 22:48: haha.
@Ruimedenker | 28-07-23 | 22:49:
Wie is haar?
@cugel | 28-07-23 | 22:47:
Links of rechts?
@entredeuxverres | 28-07-23 | 22:51:
Jouw haar natuurlijk, lul !
@Ruimedenker | 28-07-23 | 22:53:
Nou nou wat een grove bek.
Jij bent blijkbaar geen Haarlemmer.
Iedereen is hier braaf en burgerlijk en onbezoldigd handhaver van de goede orde.
Constant reprimandes om mijn oren door mij Amsterdamse inborst.
Ze zijn wel knap om te zien.
Trek het je niet aan.
Vroeger vroegen ze me vaak of ik George Clooney was, maar laatst riep iemand toen ik de kroeg in liep: "Sean Connery is terug!"
Doe ik ook niet moeilijk over.
@Kapitein Sjaak Mus | 28-07-23 | 23:13:
Oké.
@entredeuxverres | 28-07-23 | 23:04:
Ben één keer in m’n leven in Haarlem geweest.
Ik geloof je op je woord.
Maar goed, krullenbol….
Een kleurspoeling en hop! 10 jaar jonger.
Vandaag zelf naar de kapper geweest.
Rondom opgeschoren, boven wat langer, likkie gel.
Zie eruit als 46 ipv 53.
Morgen eerste training voetbal met de binkies van 20… dus ja, strak koppie.
@Ruimedenker | 28-07-23 | 23:18:
Je ziet er patent uit. Kan niet anders zeggen. Veel plezier morgen.
Saridewi Djamani wel overleden vandaag, ik denk, ik meld het maar even.
Even opgezocht. Geen halve maatregelen daar.
Velvet Underground - Heroin
youtu.be/qFLw26BjDZs
In het ijs zitten mogelijk talloze slapende ziekteverwekkers verstopt, die, terwijl het ijs smelt, weleens tot leven gewekt kunnen worden en een bedreiging zullen vormen.
scientias.nl/smeltende-gletsjers-late...
Vroeger was rechts realistisch, dat kun je nu, na klimaatontkenning, niet meer zeggen. Bijna iedere wetenschapper zegt hetzelfde maar rechts vindt wetenschap maar onzin.
Heej daar is Assurancetourix ook weer van de partij, welkom !
@LD69 | 28-07-23 | 22:47: :D
@LD69 | 28-07-23 | 22:47:
Fank je! Dat apprecieer ik. Hoewel ik geen luit speel, moet ik bekennen.
Het gaat er niet om wat een wetenschapper zegt, het gaat erom met welk bewijs hij of zij komt. Als het andere is slechts de opvatting van een persoon. De wetenschappelijke methode is er niet voor niets. Als de heren en dames klimaatwetenschappers hun werk en de wetenschap nu eindelijk eens serieus gaan nemen, dan komen we misschien wat verder.
@LD69 | 28-07-23 | 22:47:
Daar moet je niet te min over doen.
Die staat tenminste op een postzegel.
Dat kunnen er niet veel zeggen!
www.phil-ouest.com/CRF/Assurancetouri...
@cugel | 28-07-23 | 22:50:
Zolang je niet gaat zingen, is alles best.
(En het is geen luit maar een lier, amice!)
@intrigant | 28-07-23 | 22:51:
Er zijn talloze wetenschappelijke publicaties die hetzelfde aantonen. Het zijn de domme rechtse ideologen die de wetenschap ontkennen.
@Kapitein Sjaak Mus | 28-07-23 | 22:5 :
Het is eeuwen geleden dat ik strips las, maar zolang ik niet aan een boom wordt gebonden vind ik het best.
Ik ken alleen klimaatontkenners op links. Vrijwel allemaal types die de natuurwetenschappen maar minnetjes vinden. Dankzij vooral links “mogen” we al decennia geen kernenergie en dat had zo veel uitstoot kunnen voorkomen, kijk eens naar de uitstoot van Frankrijk.
Verder valt het op hoe links in een blanke, westerse bubbel leeft: zorgen om ziekteverwekkers die misschien uit ijs ontwaken, nog steeds erg onwaarschijnlijk, terwijl er op dit moment gewoon zat ernstige ziekteverwekkers op de wereld rondgaan.
Liever tientallen miljarden in een niet werkend klimaatfonds om linkse behoefte te deugen te vervullen, dan dit geld besteden aan fatsoenlijk je kunnen aanpassen aan verandering, en aan terugdringen van dodelijke ziektes die nog steeds normaal zijn.
@cugel | 28-07-23 | 22:50:
Ach, zolang je niet gaat zingen;)
– ow, de Kapitein was me voor..
@Kapitein Sjaak Mus | 28-07-23 | 22:57:
Jo met de banjo, en Mien met de mandoline; Kaatje met haar mondharmonicaatje, Truitje met haar luitje, je moet dat clubje zien.....
Hier is een mooi overzicht van alle voorspellingen die door onder andere wetenschappers zijn gedaan. Scroll naar beneden voor voorspellingen wasrvan de deadline is verstreken :
extinctionclock.org/
@Nuuk | 28-07-23 | 23:00:
Links heeft al tientallen jaren zich druk gemaakt over het klimaat: GL zegt je wat? Rechts heeft altijd de klimaatwetenschap ontkent. Kernenergie is duur, duurt heel lang om te bouwen en waar moeten we met het afval heen? Misschien in de achtertuin van de mensen die voor kernenergie pleiten. In dat geval is links ook voor.
Dit is trouwens alleen maar één van de talloze artikelen die het ongelijk van rechts aantonen. Niemand zegt dat we moeten stoppen met het bestrijden van nu voorkomende ziekten.
@lekgoot | 28-07-23 | 23:08:
Indrukwekkende lijst!
@Nuuk | 28-07-23 | 23:00: klimaatverandering is onontkoombaar. Dat er beestjes zijn ontdooid van 40.000 jaar geleden zegt dus al dat het toen warmer was en die beestjes konden leven.
In deze is progressief toch echt de conservatieve partij door de klimaatverandering tegen te willen gaan.
Tectonische platen schuiven ook, die kunnen we ook niet terug duwen. Wat je zegt, aanpassen aan verandering is anticiperen.
Ik vind mogelijk niet zo wetenschappelijk.
@cugel | 28-07-23 | 23:12: ik snap niet waarom dit artikel het ongelijk van rechts zou aantonen?
@Roos | 28-07-23 | 23:14:
Rechts zegt altijd dat klimaatactie veel te duur is. We moeten ons aanpassen. Hier is een ander wetenschappelijk artikel dat laat zien dat aan die houding grote bezwaren kleven.
@entredeuxverres | 28-07-23 | 23:13:
Er zijn voldoende feiten in het artikel. Om dan één woordje te nemen en het artikel daarom onwetenschappelijk te verklaren is zelf niet erg wetenschappelijk.
@Roos | 28-07-23 | 23:13:
Die tectonische platen gaan heel langzaam. Klimaatverandering gaat nu heel snel.
@LD69 | 28-07-23 | 23:05:
Nee, was ik niet van plan.
@Roos | 28-07-23 | 23:13: Zeer wijze woorden! Hear! Hear!
@cugel | 28-07-23 | 23:12:
Kerncentrales zijn duur te maken, maar leveren veel op. De energieprijzen in Zweden en Frankrijk waren altijd veel lager dan in de rest van Europa dankzij kernenergie. We mogen al geen kernenergie sinds de jaren 60 of 70, die centrales hadden er al lang kunnen staan, maar zijn er nauwelijks dankzij links.
Afval is echt niet zo’n groot probleem want weinig en prima veilig op te bergen.
En groen links? Dat zijn de wappies die anti wetenschap zijn, uiterst idiote ideeen hebben over klimaat en de natuur slopen met hun idiote plannen: biomassa, elektrische voertuigen die enorme vervuiling geven in landen waar de grondstoffen voor die rijdende accu’s gewonnen worden. Links is er niet voor mensen, maar voor de prettig voelende idealen van de upperclass.
@Nuuk | 28-07-23 | 23:49: in Finland is dit jaar eindelijk hun nieuwe centrale af gekomen. Stroomprijzen daar nu idd vrijwel laagste europa.
@Hadena | 28-07-23 | 23:56:
Je zegt het: eindelijk. Een centrale bouwen duurt heel lang. Zonnepanelen in de Sahara en een kabel naar NoordEuropa is veel voordeliger.
@Nuuk | 28-07-23 | 23:49:
Volgens mij heeft Nederland nog twee centrales. En oké, ga maar bouwen. En als dat afval zo weinig is waarom dan inderdaad niet bij voorstanders van kernenergie in de achtertuin. Kijken of ze nog steeds voor zijn. En Fukushima en Tschernobyl zijn gelukkig nooit gebeurd. Dat is dan weer geruststellend.
Links was overigens traditioneel altijd voor de armen, rechts voor de rijke stinkerds.
@cugel | 29-07-23 | 00:11: Zeg, dat met kernafval in de achtertuin van voorstanders, kunnen we dat ook met asielzoekers doen?
@pollens | 29-07-23 | 00:24:
Goed idee, iedereen betaalt voor zijn eigen politieke opvattingen. Maar wel eerst natuurlijk dat kernafval, hè. Als dat er ligt beginnen we met de asielzoekers.
@cugel | 29-07-23 | 00:11:
Tradities veranderen, Cugel……
Fukushima: 0 doden.
Tsjernobyl als voorbeeld gebruiken is onzinnig, dat was socialistische sovjet meuk. Net zoiets als niet durven vliegen omdat die vliegtuigen in 1920 niet zo betrouwbaar waren.
Radioactief afval wordt qua straling steeds minder gevaarlijk. Het verhaal van vele duizenden jaren is overtrokken want na een eeuw heb je al vaak een stralingsniveau dat sterk verminderd is. Niet dat je er dan gelijk naast moet staan, maar opgeslagen is er geen probleem.
Er is zat straling die we via andere wegen tot ons krijgen, bv een medisch onderzoek, wintersport. Het gevaar is door fabels vooral uit linkse hoek zwaar overdreven, simpelweg omdat men niets weet, wat aanleutert en zich nergens in verdiept.
Dit in tegenstelling tot chemische vervuiling die er in zonnepanelen en op coating van windmolens zit, om van accu’s nog maar te zwijgen. Chemisch gif heeft geen halfwaardetijd en zal over een miljard jaar nog net zo giftig zijn als nu.
Wat doen we daar mee? In tuinen van linksen dumpen, windmolens in linkse wijken en steden plaatsen? Pogingen worden onmiddellijk tegengehouden door de meer dan gemiddeld bemiddelde linkse kiezer.
@cugel | 29-07-23 | 00:35: Waarom wachten?
Asielzoekers is nu een probleem, kernafval niet.
@Nuuk | 29-07-23 | 00:47: "na een eeuw heb je al vaak een stralingsniveau dat sterk verminderd is". Hoe dan ? Radioaktief materiaal heeft toch gewoon een halfwaardetijd ? Als die halfwaardetijd van een radioactief element 40,000 jaar is, wordt het toch niet opeens verkort tot een eeuw ? Of heb ik iets gemist ?
@mAsteroid-B612, opslaan in zoutmijnen, dat doen ze al trouwens. Buiten dat om is kernenergie op dit moment het allerbeste om de doelstellingen te halen. Er zit geld voldoende in de GreanDeal pot, dus morgen kunnen ze starten met de bouw van 12 kleine centrale’s.
Moet je nog wel even de links activisten en luchtfietsers op een ander project zetten zodat deze ideologische kleuters niet in de weg lopen tijdens de bouw.
@pollens | 29-07-23 | 01:06:
Ik ben tamelijk zeker dat als eenmaal de asielzoekers opgevangen zijn, dat dan opeens rechts geen zin meer heeft in radioactief afval in de achtertuin.
@Nuuk | 29-07-23 | 00:47:
Goed verhaal, en ja, als mensen zelf verantwoordelijkheid moeten nemen voor hun eigen politieke keuzes kan dat helpen, maar chemische vervuiling kan meestal wel onschadelijk worden gemaakt. Chemisch. Het is duur, daarom lozen bedrijven stilletjes spul in de rivier. En de PFAS vervuiling van de industrie en de landbouwgiffen zijn schadelijker dan de coating van windmolens.
@Asteroid-B612 | 29-07-23 | 03:47:
Goed punt! Sorry trouwens aan iedereen: ik was gaan slapen en moet nu in de ochtend alsnog de antwoorden typen.
@Unsinkable-Sam | 29-07-23 | 04:20:
De Greendeal is door links binnengehaald, dus die wordt voor linkse projecten gebruikt. Maar rechts staat het vrij om het geld binnen te halen voor hun hobby projecten.
@cugel | 29-07-23 | 00:11: 'Zonnepanelen in de Sahara met een kabel naar Noord-Europa is veel goedkoper.'
Hahahahaha! Stuitende domheid, linkse wensdenkerij. Daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn. Een eersteklasser op de Havo kan uitrekenen hoe veel (dus bitter weinig) stroom er nog op het einde van die lange kabel zit. Man, man, man. Niet serieus te nemen.
@goedverstaander | 29-07-23 | 08:20:
Oké, wat voor mogelijkheden zie jij om de enorme hoeveelheden nutteloze zonne energie die op de Sahara neerstromen om te zetten in nuttige energie voor de Noord Europese industrie? Via de produktie van vloeibaar gemaakte waterstof?
@Unsinkable-Sam | 29-07-23 | 04:20: Dat is een heel ander verhaal.
The Belle Stars - Sign Of The Times (1983)
https://m.youtube.com/watch?v=lyV-GWhvZoY
Lekker fout
De 3e meloen ligt heerlijk te geuren op het aanrecht!
Ik heb er nog 3 in de wachtkamer, meer zal het wel niet worden na de hagelslag
Ik las meuren.
Weet je zeker dat het geen Italiaanse hagelstenen zijn?
www.youtube.com/watch?v=hvRcwWSDtAE&a...
youtu.be/sjrdanK4LSY Chef - Chocolate salty balls.
:D
Fassbinder, Frische Birnen!: prachtig, www.youtube.com/watch?v=TpCh-JSYMc8
Modest Moessorgski - Nacht op de Kale Berg,
youtu.be/52iOdAVU4C8
Hoorde vanmiddag op terras (in de schaduw natuurlijk) dit nummer. Niet slecht! Vooral als het hier stralend zomerweer is zoals altijd (don't shoot the messenger).
Macondo - J.Pool, Yemanjo (2022).
www.youtube.com/watch?v=eLCbgRtMFwY
Zuid Amerikaans (niet Caraïbisch Jamaicaans) ska-achtig.
“All this is entirely consistent with predictions and repeated warnings. The only surprise is the speed of the change. Climate change is here, it is terrifying, and it is just the beginning. The era of global warming has ended; the era of global boiling has arrived.”
www.theguardian.com/science/2023/jul/...
Guterres urged politicians to take swift action. “The air is unbreathable, the heat is unbearable, and the level of fossil fuel profits and climate inaction is unacceptable. Leaders must lead. No more hesitancy, no more excuses, no more waiting for others to move first. There is simply no more time for that.
Ik ga zelfs geen domme discussies meer aan met mensen die nu nog menen klimaatactie te moeten tegenhouden. Die denken dat je gewoon door kunt gaan met het verbranden van fossiele brandstoffen.
Friederike Otto, a climate scientist at Imperial College London and lead author of the study, said: “We have to live with these – and make it possible for people to live with these – extreme conditions in summers. They are not rare. And the later we stop burning fossil fuels, the more frequent they become.”
Ok, we stoppen morgen met fossiel.
Je ziet maar hoe je thuiskomt.
Er zijn nog maar bar weinig mensen die verandering ontkennen, maar de over de aanpak kun je van mening verschillen.
Transitie heeft wel tijd nodig, als we morgen stoppen met fossiel, een prima streven, stort alles in en staat de wereld stil.
Ik snap niet dat je niet begrijpt dat we met een versnelde energietransitie het probleem alleen maar verplaatsen. Groene alternatieven zijn helemaal niet groen en we hebben überhaupt heel veel olie nodig voor het produceren van die producten en de logistiek.
@Ruimedenker | 28-07-23 | 22:43:
Zolang het maar serieus genomen wordt en mensen proberen er het beste van te maken, komt het wel goed. Dat eeuwige stoppen van iedere actie moet afgelopen zijn. Dat is alles.
@JJMS | 28-07-23 | 22:48:
Als we om te beginnen eens flink consuminderen?
@cugel | 28-07-23 | 22:54:
Dat is gezien de bevolkingsgroei en de economische vooruitgang in voormalige derdewereldlanden een utopie. Zal alleen maar meer worden. Daar helpt de strijd tegen plastic frietbakjes helemaal niets tegen.
“The air is unbreathable, the heat is unbearable, and the level of fossil fuel profits and climate inaction is unacceptable”. Grappig dat de bedrijfswinsten in dat rijtje staan. Linkse propaganda vermomd als een voorspelling van een wetenschapper.
Wen er maar aan. Zolang er nog miljarden mensen op de aarde rondhobbelen gaat het de verkeerde kant op, hoe graag men het ook anders zou willen. Kolenconsumptie bv was een recordjaar vorig jaar.
@intrigant | 28-07-23 | 22:59:
Het is sowieso onacceptabel dat iemand winst maakt met de vernietiging van onze leefomgeving.
@JJMS | 28-07-23 | 22:56:
Alle beetjes helpen. Wat niet helpt is het eeuwige gezeur van rechts waarom zelfs de kleinste actie om wat eraan te doen onzin is.
@cugel | 28-07-23 | 23:04: Nee. 'alle beetjes' helpen niet. Dat is precies de linkse denkfout waardoor wij honderden miljarden gaan wegpissen.
@Mbovenka | 28-07-23 | 23:37:
En wat stel jij dan voor? Gewoon doorgaan met fossiel? Kerncentrales bouwen (boven al weerlegd?)
@Hadena | 28-07-23 | 23:02:
De bevolking krimpt al flink in de rijke landen. In de arme is er veel minder vervuiling per hoofd van de bevolking.
@cugel | 28-07-23 | 23:58:
'De bevolking krimpt al flink in de rijke landen. In de arme is er veel minder vervuiling per hoofd van de bevolking'.
Dan begrijp ik het plakken van uw tegel niet.
(Antwoord: Ja, maar het gaat niet snel genoeg!!!1!1!)
@goedverstaander | 29-07-23 | 08:07:
Hadena's punt was dat overbevolking het grote probleem was. Maar je kunt daar weinig meer aan doen dan we al doen. We moeten gewoon proberen het gebruik van fossiele energie te minderen.
Liever Kut met peren, geleerd van een Schatje
Hoera! De trouwe lezer weet dat ik eerder mijn oudste zoon, bij het uitbreken van de oorlog met de Ukraine, uit Moscow heb kunnen halen en dat hij een vervolgstudie in Lyon is gaan doen. Die studie is afgelopen, en zijn vriendin die ook een vervolgstudie deed, aan de UvA, is ook klaar. Beide hebben inmiddels als trader een baan gevonden. Aan deze papa de taak om een huis te vinden. In Amsterdam. En dat is gelukt, in de Pijp, niet ver van het museumplein. Ik moet bekennen dat het niet goedkoop was, maar het is een belegging. Zondag halen de vader van mijn schoondochter op die, vraag-niet-hoe, uit Moscow naar NL komt. Mijn dag zit er op.
Klinkt goed, gefeliciteerd
Ik heb mijn dochters kamer geschilderd....
Geweldig werk!
Wij zijn het zelden eens, Red Shirt, maar dit verdient toch wel een gemeende felicitatie. Van harte, en neem er een van mij.
Restecp!
Dan zijn we praktisch buren ! Gefeli, want een huis vinden in deze zeer populaire buurt is bijna onmogelijk.
Wie kent alle namen nog?
www.youtube.com/watch?v=QnLKRGpctzA
Op vrijdagavond koegel met peren
Wie dat niet nascht kan het ook niet waarderen...
Hue & Cry - Labour Of Love
https://m.youtube.com/watch?v=1CYZ6q7Wr9c
Mooi, melancholiek liedje voor Louz, maar verder natuurlijk voor iedereen in het café die van dit soort liedjes houdt.
‘’I get along without you very well’’ is weer zo’n typische compositie van Hoagy Carmichael, die is gaan behoren tot het Great American Songbook. En daar heeft Carmichael natuurlijk wel meer songs aan bijgedragen. Ik zou hier tig uitvoeringen van grote artiesten kunnen laten horen – van Frank Sinatra tot Peggy Lee tot Linda Ronstadt en vele anderen – maar ik beperk me tot de drie die ik zelf het mooist vind: die van Chet Baker en van Diana Krall. En de derde is een wat vrolijker, up-tempo uitvoering van het Nederlandse gelegenheidsensemble ‘Boulevard of Broken Dreams’.
Ik weet niet precies hoe en/of waarom Boulevard of Broken Dreams is ontstaan; in ieder geval ergens in de tweede helft van de jaren 80, misschien wel voortgekomen uit een festival dat in die tijd dezelfde naam droeg. Met googelen kan ik er verder niets over vinden. Misschien dat iemand in het café er meer over weet. Anyway, er is toen een album uitgebracht met allemaal melancholieke liedjes, gespeeld in een soort nostalgische jaren 20/30 stijl. Je zult straks wel duidelijk horen wat ik bedoel. Enjoy.
www.youtube.com/watch?v=IgbPHTBiAVQ
www.youtube.com/watch?v=46eilQMEz9w
www.youtube.com/watch?v=P6IpVnBP4S0
O Louz, voor ik het vergeet, volgende week zal ik niet in het vrijdag café aanwezig zijn. Ik rijd volgende week zaterdag in Groningen de Bauke Mollema Tocht - voor de 8e keer alweer - en vertrek vrijdagmiddag al naar mijn hotelletje in Groningen in de buurt van de zg 'start en finish village'.
Dank je wel Dr., ik heb ze aangezet en geluisterd. Heel mooi liedje en inderdaad up tempo en bijna vrolijk dat deuntje van Boulevard. Grappig hoe je soms met een andere beat of ritme er een ander genre van kan maken. Ik vond -en ik weet dat je fan bent van Chet- Diana de beste. Maar het is juist leuk naar verschillende artiesten en uitvoeringen te luisteren. Inderdaad nostalgisch. Dank je wel en heel veel succes met de tocht in Groningen! Ik zal een jazz plaatje opzetten en op je proosten!
Jongens… die peren waren veel te rouw.
Niet rijp.
Nou snap ik dat je geen overrijpe peer kunt bakken, dan krijg je prut.
Maar iets rijper en sappiger.
Jammer dat de Juttepeer zo goed als verdwenen is.
Doyenné du Comice vind ik de lekkerste nu.
Kan geen buitenlandse peer tegen op.
De Conference heeft minder smaak en heeft een vervelende vorm.
Verder de Stoofpeer, Gieser Wildeman, lekkerder dan de St. Rémy.
Bijna zin in herfst nu…
Maar het bakken met veel boter gaf het toch veel sjeuh. Ze werden er goed van qua bite
Ik prefereer de muilpeer.
Zat die dan, met de gebakken peren.
Liedje met Timmerfrans (de sekteleider): Little Big - pykn bbex!
youtu.be/dLACj0TpCRc
Niet naar npo2 kijken, daar wordt uitgelegd dat slavernij als zwarte direct in je genen geprogrammeerd wordt, gek genoeg moet je wel steeds het verhaal door vertellen, en vooral meer voorlichting, bewustwording en meer onderzoek natuurlijk.
Dus het is er wel, maar alleen als het je verteld wordt, net als blanke schuld. Goh.
Ze hebben het slaaf-dna al ontdekt of is het nog slechts een theorie.
@BrutusBosch | 28-07-23 | 22:35: de benaming lapzwans dna dekt de lading beter
Je moet hier natuurlijk wel een lekkere Williams bij drinken of zoals mijn Duitse vrienden zeggen, een Willie.
Gebakken peren ook in de zorg. Een sterk stuk op de NOS. Dit is al jaren.
nos.nl/l/2484603
Of je nu links of rechts bent, rijk of minder rijk; in een land als Nederland mag je meer verwachten en is er wat mij betreft een grens bereikt. Als je mensen twee weken niet wast maar alleen een lotionnetje smeert zodat ze niet gaan stinken. Het is mensonterend, al jaren. En het wordt nog voorlopig niet beter.
Je kan als Nederlander op lange termijn tegenwoordig de k****e krijgen. Vooral de oudjes.
@Zalwelweer | 28-07-23 | 22:25:
Ik werk in de revalidatiezorg en daar is het redelijk goed. Maar de verpleeghuis en ouderenzorg is onder de maat die we hier mogen verwachten.
@Zalwelweer | 28-07-23 | 22:25: Fucking pyromanen, die oudjes, www.ad.nl/binnenland/woningbranden-fo....
@uisge baugh | 28-07-23 | 22:29: Mooie frame ja.
@Zalwelweer | 28-07-23 | 22:31: Wel toevallig dat aan de zijkant van dit scherm Dylan spontaan Forever Young staat te zingen.
@loez: Onzin! Wie 100k per jaar netto schoon verdient (en de rest uiteraard heeft verstopt in bv’s, stichtingen, holdings, en op een zonnig eiland via Malta of Guernsey) die zal het aan zijn dikke reet roesten:
Die koopt de zorg voor (schoon)moeder privé in.
Dat soort tehuizen staan overal rond Zeist, Bloemendaal, Wassenaar en ga zo maar door.
Na ons de zondvloed,
Afbraak van de zorg zal Rijk Rechts nooit raken.
Vraag maar aan Beatrix die het regeringstoestel als taxi gebruikte zonder toestemming, en niemand die haar tegensprak.
Wassenaar stond op de banken te juichen als ze weer een privévliegtuig boekte, en rutte vond het allemaal best. Geen toezicht = geen regels.
@E.Colli | 28-07-23 | 22:31: Dat is inderdaad de kern van het probleem. Het COA heeft een onbeperkt budget. Een blanco cheque. Zolang dat zo blijft verandert er dus niets. Waarom Vluchtelingenwerk NL structureel 48 miljoen subsidie per jaar moet krijgen is me ook een raadsel. Je moet niet aan de ene kant roepen "we gaan de instroom verminderen" en bla bla bla, en aan de andere kant organisaties lopen financieren waarvan het enige doel is om zoveel mogelijk asielzoekers naar binnen te hengelen en permanent hier te houden.
Ik heb ook in andere landen gewoond en vergeleken daarmee is de Nederlandse zorg erg goed. Zowel ziekenhuizen als verpleeghuizen.
@Après toi | 28-07-23 | 23:30: Dat is zeker waar.
U2 - The Unforgettable Fire
www.youtube.com/watch?v=KTzmzrruHwc
We beginnen met Engelsen vandaag (een nieuw album zou zeer welkom zijn!!!) Dyscarnate - Iron Strengthens Iron
youtu.be/3Lrjiqph1PE
And so it went all pear-shaped.
It went south?
Ik ben nu een paar dagen in Tirana. Albanië en ik moet zeggen bevalt goed hier. Volledig in lijn met GS hebben ze hier ook jaren een dictator gehad met de naam Hoxha.
Deze stad gaat op in de vaart der volkeren. Overal zijn ze aan het bouwen. Hypermoderne torenflats gaan de hoogte in. Tegelijkertijd is dit een van de laatste hoofdsteden in Europa (samen met Chișinău) waar je nog de armoede van de oudjes ziet. Net te oud om mee te profiteren van de nieuwe tijd, zittend achter 3 maïskolven en een rotte peer op het trottoir. Tsja, het is niet fraai.
Halve liter goed bier: €2. Halve kip met rijst en salade in een restaurant: €6. Taxirit korte afstand: €3. Prima appartement in het centrum: €40 (per nacht).
Kudt met rotte peren?
Veel plezier in Albanië, SterF!
Voor jou deze
Test dept - Comrade Enver Hoxha
youtu.be/lZXwh1dBnB0
@Nuuk | 28-07-23 | 22:50:
Dank Nuuk, jij al op Ameland aangeland?
@Arnold Layne | 28-07-23 | 22:52:
Dat is hem!
Bizar dat dat ook Europa is...
Fijne vakantie!
@Roos | 28-07-23 | 22:55:
Dank Roos, gaat lukken. Volgende stop is het meer van Ohrid in Noord-Macedonie.
@SterF... | 28-07-23 | 22:53:
Ik ga dinsdag. IJsjes eten in Nes bij de Jong, à denk €2,50. 3 en 4 Augustus eens op een festivalletje kijken. Met de Robbenboot zeehonden kijken zullen we ook wel moeten doen. Geen armoede op de wadden :)
Nooit in Albanië geweest, wel in Roemenië en Moldavië en dat van Chisinau herken ik wel. Ik vond het toch wel een prettige stad, veel leuker dan Boekarest.
@Nuuk | 28-07-23 | 23:04:
Veel plezier.
Ja, Boekarest is niet veel. Brașov (en omgeving) is veel leuker als het om Roemenië gaat. Sighișoara trouwens ook.
@SterF... | 28-07-23 | 23:12:
Daar ben ik geweest! Sighisoara is prachtig, wel een hoop vaag Dracula gedoe, maar ja. Brasov ook een mooie en leuke stad. Sibiu, Viscri allemaal mooie stadjes, (dorp die laatste) en mooie natuur.
Die onderste foto ziet eruit als ganzenlever met appeltjes.
Alles loopt in de soep.
@BrutusBosch | 28-07-23 | 22:28:
Rechtstreeks uit de vriezer in een gloeiend hete pan gooien.
Geen vet toevoegen. Snel om en om.
In Franse supermarkten ligt de vriezer er vol mee. Zwijmel, zwijmel.
Hmm, gebakken bananen smaken beter en zijn veel inclusiever. Toch?
Janse Bagge Bend - Sollicitere
youtu.be/fVjdv-w1bFc
... dan dinkse, ich drink noejts mier beer, maar is t dan vriedig....
@WasHetMaarMakkelijk | 28-07-23 | 22:37:
Hmm, ik haal wat pareltjes door elkaar...
youtu.be/4txMCx3OLAI
@WasHetMaarMakkelijk | 28-07-23 | 22:43: Oh nou wordt het pas écht leuk! En het is na twaalven dus alle snotjong en kroekestoppe zijn al naar huis: LOLA! www.youtube.com/watch?v=pxBdKKiz2Fk
Guns 'n Roses - One in a million
youtu.be/ulvmdYMyT80
Kennelijk kan je tegenwoordig dus iedere wet of regel wegwuiven met het argument dat het "een witte norm" is.
Met je gebubbel.
www.parool.nl/nederland/weinig-begrip...
Slaat ook nergens op.
@Zalwelweer | 28-07-23 | 22:14: Van mij mogen mensen bubbelen wat ze willen, zwaaien met die bolle ass.
@Asteroid-B612 | 28-07-23 | 22:20: Ja toch.
“Wij moedigen het juist aan om te bubblen,” zegt Mokhtar. “Het is een dansstijl, dat lijkt me per definitie onschuldig. Iedereen mag dansen zoals ie wil, dat gaat verder niemand anders wat aan. Zodra je het gaat seksualiseren, wordt het pas seksueel. Maar wanneer je de context van het feest en van de dans begrijpt, snap je dat het een culturele uiting is.”
Prima, maar dan mag ook iedereen zich schminken zoals hij dat wil. En als je meer van de context van het zwart schminken bij het Sinterklaas-feest begrijpt, snap je dat het een culturele uiting is. En als je het gaat definieren als racistisch, dan wordt het pas racistisch.
@grietmetgroenefiets | 28-07-23 | 22:55: *rubs stubbly chinny-chin*
You know what ? You do have a point there.
Deze video's sla ik altijd over :/
Ik trek het ongeveer 5 seconden en dan ben ik de gespeelde ongeinterreseerdheid alweer zat.
Interessant.
Helaas spelen we onze ongeïnteresseerdheid niet.
Bent u nu écht ongeïnteresseerd in de video's, of...?
Slegs blankes in Warschau. Geen gekleurde medemens te zien. Racisme!
Het is vrijdag, ik vind dat het dan best kut-met-peren mag zijn.
i1.sndcdn.com/artworks-000315227271-o...
www.youtube.com/watch?v=cJRosXwsvdE
Voor Gundogan ter overweging van haar keuzes na VOLT
Kraftwerk - Ohm sweet Ohm
www.youtube.com/watch?v=Sl8D-jINxC0
THE AUTISTICS "Turn up the volts" ("flip the switch, make my hair stand on end, turn up the volts ! I need some more !")
www.youtube.com/watch?v=eV4kxyJhYfg
De laatste keer dat ik Kraftwerk zag was op het balkon in Paradiso, paar jaar geleden.
Fantastische show en ik stond lekker te kleppen met mijn medegenoot over hoe mooi het was.
Fout!
Stond zo een domme doos met haar vinger tegen haar lippen te gebaren dat ik stil moest zijn.
Die wilde blijkbaar naar de teksten luisteren. Was allemaal nieuw voor haar.
Heb haar doorverwezen naar het Concertgebouw. Schande! Maar wel opgerot.
Zit hier op het balkon te kijken richting vliegveld Chopin maar heb nog geen muppet gezien,
youtu.be/T8fzAtwtGuM
REAGEER OOK