Dubbele boem 010, ook boem 020
Coke, het meest veelzijdige stukje poeder, coke
Zoals VanMoof de oorlog met de kredietverstrekkers verloor en Jesse Klaver de oorlog om het lijsttrekkerschap verloor hebben we met z'n allen de War on Drugs verloren. Dag in dag uit staat iedereen op het Leidseplein of in de Witte de With de neus vol te proppen met gordonzaagsel en mede daarom is het iedere dag raak in de stad. Gisteren twee explosies in Rotterdam, afgelopen nacht wéér twee explosies in Rotterdam (en net als gisteren opnieuw aan de Wolphaertsbocht). Twee biems per nacht is tegenwoordig de standaard in Medellín aan de Maas. Ook in Diemen een explosie. U kent Diemen als het Compton van Amsterdam, door die snoeiharde yogabangers van Bange Hans & Kaassoufflé. Onze demissionaire MinJus Dinges Hysterius is veel te druk met tegen bomen pissen om alfa van de roedel te worden dus daar gaat de komende tijd natuurlijk weer geen reet veranderen. Wanneer valt er eigenlijk weer eens een dooie?
Reaguursels
InloggenRotterdam is ook maar een doorvoerhaven van Braziliaanse witte bloem, wat doorgevoerd wordt dat snuiven we hier in Nederland echt niet op.
Ik denk dat er niet veel drugs gerelateerde bomaanslagen zijn, ik denk eerder afpersing, of zelfs dat het om panden gaat, onveilige buurt is goedkoper huizen kopen
Op een gegeven moment kun je toch beter naar Cali of Medellin verhuizen, denk ik dan zo. Net zoveel geweld, net zoveel snuif maar en lekkerder weer en veel goedkoper en veel meer mooie meiden dan hier. Plus een overheid die weliswaar ook compleet achterlijk is maar die zich toch een stuk minder met je bemoeit dan hier.
De reflex van de korpsleiding van de politie is altijd:
“ Korpschef van de Nationale Politie Henk van Essen zei eerder dat er 600 miljoen extra voor de hele politieorganisatie nodig was, maar volgens Paauw is dat te weinig. "Als we verder kijken en we willen inderdaad die ondermijning aanpakken, het zijn in de wijken, digitalisering, et cetera, en je wil een politie zijn die tot de beste van de politie behoort. En ik vind nog steeds dat de Nederlandse politie een van de betere korpsen van de wereld is. Maar dan gaat het wel meer kosten dan 600 miljoen."”
Het wordt tijd dat de minister van justitie de korpsleiding op het matje roept. Immers, als je als politie ruim 61.000 FTE op de loonlijst hebt, dan mag de samenleving ook resultaten verlangen.
Als je de overlast naar afkomst zou kunnen categoriseren. Welke groep springt er het meest uit naar drugsafpersing, Rolex rollen, zwembad terreur en straatintimidatie en bejaardenbakpasfraude. Weet Anniko van opsporing verzocht het antwoord
De politie komt niet in actie voor zwembadterreur.
De war on drugs mag wel een tandje worden opgeschroefd. Ik zie sws niet in waarom die kopstukken per se levend aangehouden moeten worden.
Ik heb eind jaren '70 de conclusie getrokken dat het in Brabant veel beter toeven is en ben toen uit de Randstad vertrokken. Ze hebben hier ook beter bier en de Brabantse meisjes worden op handen gedragen. In Den Bosch halverwge, als je van het station naar het centrum loopt, aan de rechterkant en dan diep achterin uit het zicht van de straat, daar zitten al die wefkes die lekker vangen en de hele dag niks doen. Daar zijn de lekkerste Bossche bollen.
Bedoelt u hier: www.bosschebollen.nl/
Makkelijk om alles drugs gerelateerd te maken, maar dat gaat er bij mij niet in. Er kunnen hele andere motieven spelen. Als je 'n straat / wijk wil overnemen bijvoorbeeld. Paar bommetjes, iedereen wil weg, goedkoop opkopen en klaar. Vroeger treiterden ze je weg. Portiekwoning kopen, asoos er in, en voila, binnen 2 jaar het hele portiek verhuisd en dan de overige woningen opkopen, maar dat duurde vast te lang, of is te duur.
Dat is zo ongeveer inderdaad het verhaal van meerdere ex-ondernemers in 010. Helaas neemt de politie en het gemeentehuis die verhalen niet serieus.
Cultuur-kloof. Laten we het daar maar op houden.
Er worden ook aanslagen gepleegd om vooral horecazaken af te persen. Het is inderdaad niet alleen maar drugs gerelateerde zaken.
Geef die troep toch vrij. Het interesseert me geen reet dat de gebruikers naar de kloten gaan. Het geld wat de dealers krijgen word gebruikt om dure auto’s te kopen. Autodealers ook weer blij. De belastingdienst ook blij. Wij niet gebruikers ook blij.
Yup. We hebben namelijk zo iets als accijns. Dat kan de kosten dekken. En we hebben dan ook een oplossing voor vergrijzing en pensioen tekorten . (Bij overlijden gaat je inleg weer terug de gezamenlijke pot in)
Eens. Scheelt de politie ook een hoop werk. Dan houden ze tijd over voor andere zaken.
@gaffelbaard | 19-07-23 | 12:13: Als we alle criminele activiteiten vrijgeven houden ze nog meer tijd over. Kan je het probleem niet oplossen, legaliseer het dan! Staaltje struisvogelpolitiek.
Hallo, lijntjessnuiverts met verschrompelend neusschotje, leest u even mee ? U financiert nl. dit soort taferelen.
Een het "ja maar, euh, ja maar en hullie dan en bier is net zo erg" in 3, 2, 1....
Geloof het of niet, maar afgelopen weekend op mijn fucking 35e voor het eerst Coke geprobeerd. Wat een enorme tegenvaller zeg.
Al die commotie, al die verhalen. Die belachelijk hoge prijs en enorme wereldwijde consumptie... voor dát? Ik zal wel hele slechte zooi hebben gepakt want zo bijzonder wat het allemaal niet.
Lekker laten liggen voor wie benieuwd is. Totaal geen meerwaarde
@Vleesverkopert | 19-07-23 | 11:00: speciaal voor toeristen wordt de coke versneden met meel, krijt en aspirine
@HetOorAakel | 19-07-23 | 13:44: Ik mag het hopen. Gelukkig heb ik er niet zelf voor betaald want wát een anticlimax.
Als we Arnon Grunberg oppakken zijn we toch van het probleem af?
Ik heb geen idee wat de redenatie erachter is, maar doe maar gewoon.
Geinig. Omanders snapt het niet. Leg jij het hem uit of zal ik dat doen. Of laten wij het er maar bij?
Misschien gebruik niet meer gedogen en gewoon hard aanpakken. Al was het alleen maar om die onuitstaanbare arrogante neusridders een gewoon op de bek te zien gaan. God, wat gaat dat leuk worden. Entertainmentindustrie uitgedund, D66 uitgedund, Zuidas uitgedund.
Pak ze!
O ja, Amsterdam zuidoost gaat dan ook nooit meer hetzelfde zijn. Moehahaha.
@omanders | 19-07-23 | 10:08: Vlak de advocaten wereld in Amsterdam ook niet uit - Maar die zitten verspreid over de stad.
Maar hoe dan toch? De nationale politie heeft slechts 61.000 FTE op de loonlijst staan.
En we hebben een Fiod, Finec, FIU, RIEC , BIBOB,
infobox Crimineel en Onverklaarbaar Vermogen Enzovoort enzovoort
Dus dat gaat niet lukken- eerst meer geld, budget en personeel
Zolang het zich tot 010 en 020 beperkt vind ik het prima
Potverdorie.. !!
VOC mentaliteit.
Dan liever de lucht in!
Jaren geleden riep iemand:
"minder, minder, minder" .... maar zelfs een burgermeester liep in optocht mee om aangifte tegen deze man te doen .
Zie hier het resultaat.
En deze iemand leeft sindsdien in een geheime beveiligde schuilplaats.
@Veepert | 19-07-23 | 09:46: klinkt als een verstandige man, hij heeft immers geen explosies rondom zijn onderkomen.
@Veepert | 19-07-23 | 09:46: Helaas al veel langer ; volgens mij ergens sinds de moord op Theo van Gogh in 2004
De burgermeester die openlijk verklaart het product erg lekker te vinden en in interviews beweert het dus maar een keer genomen te hebben.
En gij geleuft dat....
Die bommen worden geplaatst door kinderen van nog geen 15 jaar oud. Totaal verloren.
Hier nog meer boems uit Rotterdam van afgelopen nacht.
youtu.be/KJ8ex5vJUME
Gefeliciteerd, kameraad.
Zie het gewoon als verrijking.
Er kartelt iets.
Het Nederlandse systeem
, sociaal, juridisch, economisch maar dan richting een afgrond.
Zolang het in 010 en 020 blijft zal het me boeien, die verdienen ook niet beter.
Maar dan niet gaan blaffen als het uw kant op komt.
Al weer even geleden, maar goede kennissen werden ooit in een klein gehucht in Flevoland overvallen, gekneveld en gefilterd +als in in elkaar geslagen met pistool) omdat de daders dachten dat er op hun boerderij drugs zouden liggen ..
En echt, dit was in the middle of niks.
Brabant...!!!
Succes verder......
@EEnzame SchizofrEEN | 19-07-23 | 09:40: Gefilterd? Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Is het misschien een typefoutje en bedoel je gefolterd? Is in elkaar geslagen dan iets anders van gefolterd? Of heeft gefilterd een betekenis die ik nog niet ken?
@Arnold Layne | 19-07-23 | 10:19: ja, android is totaal niet klaar voor 010... Gefolterd inderdaad.
Zit je dan in je miljoenenpand aan de chique Heemraadssingel.
www.funda.nl/zoeken/koop?selected_are...
Niet voor niets dat ze daar veel hoge hekken aan de straatkant hebben bij de werkelijk dure panden. En de minder dure hebben een soort voorportaal waar je niet zo maar binnen komt.
Kogelwerend glas is er ook niet ongebruikelijk overigens.
Dat is wel een eind van de de Wolphaertsbocht vandaan, andere kant van de tunnel zeg maar.
Heemraadssingel, de prijzen daar zijn compleet uit de hand gelopen. Ik weet nog dat een vriend van mij midden jaren 80 een heel pand met drie appartementen op de kop tikte voor nog geen 3ton guldens.
@J.Cash | 19-07-23 | 09:50:
De andere explosie was op de Heemraadssingel.
Wat zou onze minjus eigenlijk moeten doen? Zelf in een autootje ‘s nachts gaan posten om de mogelijke daders in de kraag te vatten?
Kom eens met voorstellen in plaats van vragen stellen.
Bijvoorbeeld:
Onze minister had met haar vuist op tafel moeten slaan en eisen dat er meer budget vrijkomt voor ons eigen land. Samen met defensie kijken hoe we onze grenzen beter kunnen beschermen. Samen met BuZa naar de Europese collegas en daar overleggen wat wij als Europa gaan doen.
En dan ben ik niet eens minister....
Bob kijkt liever de andere kant op?
Ja, waarom zou je het werk doen waar je voor bent aangesteld? En dan ook nog als eindverantwoordelijke. Een beetje neuspeuteren en uit het raam staren is wel voldoende voor zo een minister. Trouwens, als ik u begrijp geldt dat voor elke leidinggevende. Ooit leidinggevende geweest?
Handhaven.
Het enige dat we niet doen: handhaven.
Israël zet steeds meer gezichtsherkenningstechnologie in
Cameratoezicht is volgens de Israëlische regering noodzakelijk om de veiligheid te waarborgen. Het is bijvoorbeeld bedoeld om aanslagen te voorkomen. Maar volgens het rapport wordt de bewegingsvrijheid van Palestijnen door gezichtsherkenningstechnologie in hoge mate ingeperkt.
Het bovenstaande als voorbeeld. Het is technisch eenvoudig mogelijk om de gezichten van bekende boeven en uithalers in een gezichtsherkenningssysteem te zetten. Dat is bestaande technologie die eenvoudig te koop is.
De politie past iets vergelijkbaars al toe met het ANPR systeem. Dat systeem scant automatisch kentekens.
Twee keer 010 is één keer 020. Knalt als een bus.
Overdag het zwembad vergallen en 's avonds nog even de binke uithangen met commando spelen zonder tegenstanders.
www.faz.net/aktuell/politik/inland/ra...
er flink omheen draaiend met de lastige Belgen
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Moet lachen met "Belgische families" in zwembaden en over de "Nederlandse" jongeren hoeven we het niet meer te hebben, vergeet de 200 getinte veelplegers niet die uit de haven zijn gehaald eerste half jaar... hou dat zootje nu eens gewoon vast in een simpele cel, zo moelijk kan het toch niet zijn. De randstad krijgt wat ze verdient na 40 jaar pamperen.
Inderdaad, er wordt flink omheen gedraaid in dat artikel in de Volkskrant. Je moet een beetje tussen de regels door lezen om te begrijpen wat er aan de hand is. Ergens in het artikel staat dat ze helemaal hier naar toe komen omdat in België de boerkini niet toegestaan is in het zwembad. Dat is de enige aanwijzing, maar de goede verstaander begrijpt dan wel om welk volk het gaat.
@Barend Braakbal | 19-07-23 | 09:21: Wanneer er zo nadrukkelijk Belgen of Nederlanders (een stad) genoemd worden in een artikel weet je eigenlijk direct dat het om buitenlandse minderheden gaat die zich helemaal geen Belg of Nederlander achten te zijn. Men zit hier alleen voor het geld en de goederen.
@hagelkruis | 19-07-23 | 09:18: Zeeuws Vlaanderen is geen deel van de randstad.
„ Jugendliche mit Migrationshintergrund erklären Freibäder zu ihrem Territorium. Frauen gelten als Freiwild. Das ist das Ergebnis einer jahrelangen Schönfärberei. Man hätte längst etwas dagegen tun müssen.“
— EIN KOMMENTAR Von Philip Eppelsheim—
Die Philip Eppelsheim kan wel inpakken. Gaat het Duitse OM dit zwaar krenkende racisme vervolgen?
Half België is aan de Ketamine (paardenverdovingsmiddel) las ik net. Wat doen mensen zichzelf toch aan?
Aan de andere kant : ..... Hij merkte op dat de inbrekers blijkbaar waren betrapt en door een tiental omstaanders intussen in bedwang werden gehouden. Op welke manier de inbrekers werden gevat kon nog niet worden achterhaald, maar feit is wel dat de twee mannen het zwaar te verduren kregen en allebei in elkaar werden geslagen.
Beenbreuk
Eén van hen zou een beenbreuk hebben opgelopen, de andere bloedde zwaar aan het hoofd. Bij de vechtpartij zou ondermeer een koevoet als wapen zijn gebruikt. Meerdere politieploegen, twee ziekenwagens en één MUG voertuig kwamen ter plaatse.
De politie kon de gemoederen snel bedaren. Volgens nog niet bevestigde bronnen zouden de twee betrapte inbrekers ook in aanmerking komen voor eerdere inbraken en zelfs een overval op een buurtwinkel in de wijk. De politie deed nog een tijdje nazicht in de buurt om te zoeken naar mogelijk meerdere betrokkenen, maar kon niemand meer aantreffen.
Ketamine geven ze ook in het ziekenhuis. Is alleen wat puur der dan de straat versie
@SoDeKnetter | 19-07-23 | 09:18: Wat vragen die per dosis?
Noemen ze dat horse?
Half Nederland ook, is echt de drugs van dit decennium.
En vervolgens sluit de burgemeester de winkel en is de eigenaar dus 2x slachtoffer en heeft de dader precies bereikt wat ie wilde.
De politie kan het al lang niet meer aan, dan is sluiten van zo'n zaak de weg van de minste weerstand.
Natuurlijk zitten er veel zaken bij die echt wel een criminele band hebben waardoor sluiting prima is, maar de normale ondernemer is de klos en wordt niet beschermd.
Sorry hoor, maar in deze strijd zijn de enige slachtoffers de onschuldige buurtjes en toevallige passanten. Voor de rest zijn ze allemaal schuldig, ook de eigenaar van die winkel, alleen het delict verschilt.
@marcoplarco | 19-07-23 | 09:24: Meestal doet de eigenaar helemaal niets verkeerd, maar wil hij niet ingaan op afpersing, waarna de bom volgt.
@Swoop | 19-07-23 | 10:16:
Laat me niet lachen! De eigenaar is de grootste boef! Google eens de aanslagen op Club Blu in Rotterdam. En Club Magnum in Zoetermeer.
We hebben het wereldwijd gezien nog hartstikke goed. Geen reden om in opstand te komen. Half ondernemend NL profiteert van de coke-handel. Alle woke-types vinden het ook best want een prima afzetmarkt voor de cocaine cowboys. Een verzoek heb ik wel. Graag een minimale plofafstand van 500m tov van mijn woning aanhouden. Dankjewel
Allemaal prima, tot een doorgesneden jongere met dyscalculie in plaats van bij de overbuurman, aan jouw voordeur een explosief hangt.
@EEnzame SchizofrEEN | 19-07-23 | 09:07: Uw overbuurman woont meer dan 500m van u vandaan? Patser..
@marcoplarco | 19-07-23 | 09:22: haha, die mensen tussen mij en de overbuurman, dat zijn de patsers!!
Maar euh, funfact: laatst bij mensen ongeveer 500 m verderop een kogelsalvo in de gevel. Zo'n 10 schoten, 1 door het raam en de rest in de muur... Prutsers.
Misschien kunnen we een gevangenis bestellen in El Salvador?
Alleen als we ook straffen als dat land.
Misschien is het beter om bommen te legaliseren, een verbod helpt toch niet.
De enige weg van gedogen naar verbieden is de manier van Duterte. Iedere drugshandelaar doodmaken.
https://en.wikipedia.org/wiki/Philippine_drug_war
Best rigoreus. Alleen is het in Nederland exact het tegenovergestelde.
Als wij nou eens beginnen met, bijvoorbeeld, drugsrunners (ongeacht hun leeftijd!) Zwaar te straffen, en dan niet bureau Halt of papierprijzen of een enkelbandje, de ouders de kosten laten betalen indien minderjarig. Gebruikers aanpakken door deze bij bewezen gebruik zwaar te straffen ongeacht achtergrond of zielig verhaal (ik weet het, dit zal in ons land al helemaal niet gaan lukken want zielig). En zij die hoeveelheden hebben die op handel wijzen, heel zwaar straffen.
Ja en dat land is nu compleet drugsvrij door Duteterte? toch?
Nog beter is om iedereen af te knallen. Dan weet je zeker dat er geen misdaad plaatsvindt. Ook een oplossing voor het armoedeprobleem en de ongelijkheid.
@EEnzame SchizofrEEN | 19-07-23 | 09:05: Je zou ze over het hek van de Oostvaardersplassen kunnen zetten? Als bijvoer?
@BobDobalina | 19-07-23 | 09:18: kijk, jij hebt het door!
Wat een onzin dit weer. Lekker doortrekken tot in het absurde. Wees nou eens origineel voor je doen en kom met wat zinvols.
Enfin, ik vind persoonlijk de straffen te licht voor wat de misdaad voor gevolgen op de maatschappij heeft.
En waarom zo zwaar? Omdat we te lang te weinig hebben gedaan en er te veel mensen maar lief bleven doen.
Zachte heelmeesters...
@marcoplarco | 19-07-23 | 09:21: is wel goedkoper en beter voor de natuur...
Nee, natuurlijk niet. Maar wel veel duidelijker een signaal afgeven dat het genoeg is geweest, en dat het zeker niet 'normaal' is in onze maatschappij om drugs te gebruiken, verhandelen, distribueren of wat dan ook.
Het zal uiteindelijk wel weer de schuld van de politie zijn.
De ware oorzaak? De afnemers. Zonder vraag zou er geen aanbod meer zijn.
Maar ja, als je dat roept, gaan er op hoge posities plots stemmen op dat je discrimineert of zo. En blijken 'vrienden' zomaar in eens geen vriend te zijn, omdat je hen hun pleziertje onthoudt (?). Doorvragen hoe zij aan hun pleziertje komen, of ze wel eens in een ziekenhuis of afkickkliniek komen, dat vinden ze 'domme' of 'vervelende' vragen.
Maar waarom is die vraag zo hoog? Waarom moeten zovelen aan die drugs. Is het leven verder zo saai?
Eens, de hele keten aanpakken van importeur tot gebruiker.
Volledig eens! Genoeg "hoogopgeleiden" in Amsterdam vinden dit nu de gewoonste zaak van de wereld. Krankzinnig!!
@Hadena | 19-07-23 | 09:03: waarom is de vraag zo hoog, dat is een goede vraag voor de psychologen. Zelf denk ik dat er een hele grote groep mensen erg teleurgesteld zijn in wat het leven hen brengt. Wellicht door hun ouders de hemel in geprezen maar uiteindelijk niet in staat gebleken op eigen benen iets van het leven te maken? Of het gevoel van een veel te hoge druk uit de omgeving tot presteren, wat uiteindelijk op te lossen leek door naar middelen te grijpen? Of simpelweg niet sterk genoeg om nee te zeggen toen een 'vriend' het pushte?
Het leven is zo saai als dat we het zelf maken, drugs zijn een veel te makkelijke en beschikbare uitvlucht.
Maar ja, wat weet ik nou, de zwaarste shit die ik ooit in mijn hele leven heb gebruikt is diclofenac op recept.
Ik denk niet dat dit te maken heeft met lokale afnemers/gebruiker. Merendeel van de transporten wat via onze haven binnenkomt gaat door naar het buitenland.
Dit gaat niet om een paar grammetjes maar om tientallen zo niet honderden kilo's. Een speciale taskforce met speciale bevoegdheden is hiervoor nodig die 24/7 haar werk kan doen maar ja, kost geld hè. Regeltjes dit, regeltjes dat en de importeurs lachen zich rot.
@Kartelmaster2000 | 19-07-23 | 09:09: zij zorgen er mede voor, dat de keten in stand blijft. Zij zorgen er dus evenzogoed voor dat er niet zo snel iets zal veranderen.
Dus zal ook deze oorlog in de parallelle maatschappij voort blijven woekeren en wat vaker zichtbaar zijn in de normale maatschappij.
Ach ja de afnemers aanpakken. Waarom? Niet omdat het effectief is, wel omdat het makkelijk is. Net als die opsporing van crimineel geld via de banken. Eerst ging het om grootschalige geldstromen van georganiseerde misdaad. Kost een godsvermogen en leverde helaas eigenlijk niets op… zeker niet in de zin dat de misdaad in haar operaties gehinderd werden. Dus richten we ons maar weer op de burger, en gaan we elke verdachte transactie van boven de €100 natrekken.
@CornholioNL | 19-07-23 | 09:15: als docent die veel met de haven te maken heeft weet ik ongeveer wel waar u het over heeft.
Ja, de Rotterdamse haven is de grootste doorvoerlocatie voor drugs, zonder twijfel. Het is een gruwelijk groot gebied dat nauwelijks te controleren valt zonder de logistieke processen te hinderen, waarbij uiteindelijk dus een keuze gemaakt moet worden.
Alles controleren betekent dat containers langer onderweg zijn.
En als je het hier in 010 dicht timmert, zal de invoer eenvoudig verplaatst worden naar Antwerpen, Vlissingen, IJmuiden...
Halverwege een keten een hindernis opwerpen heeft geen zin. Pas als je vraag, of aanbod volledig afluist stopt het. En bij de aanbod kant wordt van alles geprobeert.
@Muxje | 19-07-23 | 09:20: er is wel een groot verschil tussen een betaalmiddel en een verdovend middel, dat verslavend is, dat enorme criminele gevolgen heeft en dat enorme schade aanricht bij mensen en maatschappij.
Die burger die voor honderden euros uitgeeft? Die is volgens jou dus vergelijkbaar met die andere burgr, die voor honderden euros een paar minuten zich lekker voelt maar daarmee een crimineel netwerk in stand houdt, zijn lichaam verziekt, en indirect voor ongelofelijk veel kosten, schade en gevolgschade zorgt.
@EEnzame SchizofrEEN | 19-07-23 | 09:27: Ik vergelijk de burgers niet, het gaat om totaal verschillende dingen; ik vergelijk de aanpak. De gemakkelijke en zichtbare maatregel in plaats van de effectieve maatregel. We weten van de drooglegging en de war on drugs hoe dat uitpakt.
@EEnzame SchizofrEEN | 19-07-23 | 09:22: Ik heb zelf ook een aantal jaren op de Maasvlakte gewerkt (APM1) en daarvoor als chauffeur kwam ik er dagelijks. Ik weet de situatie. Er is voor de terminals ook lastig tegenop te boksen: de terreinen zijn te groot om alle hoeken/gaten/hekken te kunnen controleren. Screening van personeel is al verbeterd. Meer containers door de scanners vanaf risico bestemmingen zal inderdaad meer vertraging van vracht tot gevolg hebben en dan gaan de stuwadoors hun vracht wellicht verplaatsen naar een andere haven al valt dat laatste denk ik wel mee. Rotterdam heeft door zijn ligging direct aan zee een hele korte laad/los tijd, schepen kunnen praktisch direct tegen de kade aan parkeren, bij Antwerpen moeten ze eerst kilometers de Schelde op varen.
@Muxje | 19-07-23 | 09:32: Ah, helder.
De aanpak van drugs blijft telkens focussen op maar één aspect, transport.
De afnemer /gebruiker laten we helemaal ongemoeid op een uitzondering na. Sterker nog, in bepaalde kringen is het bon ton. Denk aan Gordon, denk aan de 'rijkeren' op de Zuid-as.
Als minjus zou ik om te beginnen deze zeer openlijk gebruikende influencers keihard tentoonstellen als oorzaak van crimineel gedrag waar de burger 'collateral damage' van is. Daarna veel meer preventie door op scholen duidelijk wezen over wat je veroorzaakt als je gebruikt, maar ook duidelijk zijn over de straffen voor de gebruiker (naast alle ellende aan je lichaam en je familie /omgeving).
@EEnzame SchizofrEEN | 19-07-23 | 09:13:
Je projecteert te veel. De coke die Nederland binnenkomt wordt echt niet enkel opgesnoven door Amsterdamse Melle's en Fleurtjes die een knuffel (of schop onder de kont) hadden moeten krijgen. Rotterdam is ook voor coke de voornaamste poort naar Europa. Omdat de operationele kant hier zit hebben wij daar het meeste last van maar in Berlijn en ßübbekutteveen staan ze ook op Rotterdamse importcoke te dansen.
Daarbij is het profiel veel breder dan young professionals. De noeste Nederlandse arbeider heeft meer een pillenimago maar die snuiven ook wel Colombiaans marcheerpoeder hoor.
@CornholioNL | 19-07-23 | 09:47: Ah, kijk, dan weet u hoe het werkt.
Er zouden veel meer praktijkmensen mee moeten denken hoe e.e.a. wordt aangepakt.
Valt mee dat ze de pui vanMoof nog niet hebben opgeblazen.
Die een vanmoof besteld hebben hebben nu geen geld meer voor vuurwerk.
Blijkbaar is de behoefte aan poeder enorm. Wat kunnen we daar aan doen? Sigaretten weer normaal maken?
Gewoon bij AkzoNobel het bord "De Nederlandsche Cocaïnefabriek" afstoffen en ophangen.
Gewoon die ploflui helemaal arm concurreren zodat ze nog geen geld overhebben voor het roepen van "boem!" op straat.
Ik zeg: een gordon sanitaire tegen neusbier!
Dat is precies wat ik zei toen ze zich kandidaat premier stelde…iemand die de criminaliteit zo enorm uit de hand laat lopen het land laten bestuden is zelfmoord.
Einde NL.
Maar heel NL lijkt aan Stockholm te lijden.
Last night in Sweden.. youtu.be/ak3-YHxoKyc
Jij denkt dat dit in de hand te houden is door een persoon op 1 positie
@Baksteenbakker | 19-07-23 | 08:50:
Daarom kunnen we functies als ministers ook maar beter schrappen toch?
Als het goed gaat, dan is Aboutaleb een topburgemeester die orde op zaken stelt, als het niet goed gaat heeft Yesildinges het gedaan.
@J-van-de-Bontekoe | 19-07-23 | 09:03:
Nee maar doen alsof het nu pas misgaat onder Yesildinges mis gaat en we de daadkracht van Teeven en Opstelten missen, dat slaat ook nergens op.
Yesildinges moet er op aangesproken worden en verantwoording afleggen, maar ik persoonlijk wil ook wel eens van Aboutaleb en Westerbeke (korpschef regio Rijnmond) horen.
Vuurwerk mag niet meer en dit kan allemaal.
Vuurwerk zat in Rotterdam de laatste paar dagen. Geen idee waarom.
Explosief sfeertje gaat alleen maar erger worden. Frankrijk ging ons voor. Als je drugs gebruikt ben je mede verantwoordelijk voor deze ellende.
Nee.....
Nog steeds niet...
Macht..... Pak nog maar eens uw favoriete muziekant uit de platenkast....
Huismuziek is toch minimaal 120 boems per minuut?
Laat de randstad lekker verrotten. Afsteken en terug in zee duwen. Dan hebben weer een gaaf land!
Het achterland heeft de randstad net zo hard nodig als andersom. Nogal kortzichtige en domme opmerking van u.
@CornholioNL | 19-07-23 | 09:06:
Dan leggen we in Drunen aan Zee toch een wereldhaven aan?
En onze coke dan? Moeten we die voortaan in Antwerpen gaan halen?
@CornholioNL | 19-07-23 | 09:06: Het wordt een lastige tijd, maar we gaan het tóch proberen.
De Randstad is gewoon fantastisch. Blijf vooral allemaal dáár
Iedere wereldstad met allure heeft deze werk verschaffende knallers ook in diens pakket.
@CornholioNL, waarom hebben wij (Achterhoeker) de randstad nodig? Het belangrijkste halen wij uit Duitsland (bier/peuk/benzine)
REAGEER OOK