Plan voor strengere grenscontroles lekt uit paar dagen voor vvd-congres
Toeval??
Als er plots harde woorden over migratie uit het Haagse vergiet druppelen, is het altijd goed om even de agenda te checken. En ja hoor, voor komende zaterdag staat er een vvd-congres in de planning. Nu zeggen we niet dat de grote woorden over intensievere grenscontroles om inreizende illegalen te vangen worden geuit omdat er een congres vol met vvd-leden die kritische vragen gaan stellen over het beloofde, maar niet geleverde, strengere migratiebeleid voor de deur staat, maar we kunnen zeker niet uitsluiten dat de grote woorden over intensievere grenscontroles om inreizende illegalen te vangen worden geuit omdat er een congres vol met vvd-leden die kritische vragen gaan stellen over het beloofde, maar niet geleverde, strengere migratiebeleid voor de deur staat. En denk nu niet dat de grenzen dichtgaan en die eindeloze wekelijkse +800-stroom eindelijk een dam tegenkomt, want zelfs als het kabinet deze maatregel invoert, voorkomt het niet dat migranten in onze polder een asielprocedure starten. We zitten zo gevangen in internationale verdragen en Brusselse bemoeienis dat de echte oplossing in Europa gezocht moet worden, maar daar kunnen onze diplomaten niet aan beginnen zolang dit kabinet intens verdeeld blijft over de asielkwestie. We achten de kans op succes daar klein, dus dan maar hopen dat Henk Kamp binnenkort een eigen partij begint.
Reaguursels
InloggenAls je mensen structureel bedriegt dan moet je niet denken dat het deze keer wel lukt... of te wel: geloof er geen reet van wat de VVD allemaal zegt.
Ga pas iets geloven als het onomstotelijk in de practijk is geïmplementeerd. Jammer VVD, eigen schuld dat ik nooit meer op jullie stem.
Als je er als VVD-congresganger nu nog intrapt dan ben je geen knip voor de neus waard. Dan tel je gewoon niet meer mee in het leven. Dan ben je af. En NPO-influencer Xander van der W. (of z'n collega Joost V.) gaat ook niet ineens moeilijke vragen stellen. Wedden?
Hahaha, truukje VVD stemmers!
Ruikt als voorgesorteerde verkiezingsretoriek. Zou de coalitie nu gaan vallen?
Geloof je dat?
Qua asielinstroom maakt het niks uit of links of rechts regeert. NL is lid van EU en volgt braaf alle verdragen dus toegelaten worden is een eitje. Uitzetbeleid is vrijwel niet bestaand behalve bij hoge uitzonderingen zoals na uitzitten zware straf. Dan goede huisvesting, toeslagen en uitkeringen. Land van melk en honing.wij zijn het beloofde land.
Geen congres geen festival maar deze keer de VVD Open Dag. Met interessante sprekers en Mark Rutte.
Begrijp niet dat na al die loze beloften van Rutte op het vorige congres er nog leden komen opdraven die er braaf gaan zitten om nog meer naar meer van dezelfde loze beloften te gaan luisteren? Blijkbaar houden ze van het misplaatste nonsens cabaret van de partijleiders en hebben ze belang bij die instroom, anders kan ik het domme beamende geklap op loze beloften niet verklaren.
Wat dacht je van die muts met haar "het was een stevig gesprek".
@upgent | 31-05-23 | 23:53:
Wat ik daarvan dacht? Nep, dat dacht ik.
@upgent | 31-05-23 | 23:53: een gesprek op zich is voor haar al een hele klus.
Dat wordt lachen op het congres, rutte slaat met zijn vuist op de tafel en zegt dat dit zo niet meer kan, hij gaat nu gas geven en evalueren hoe deze toestand is te veranderen. Heel het congres applaudisseert en daarna gebeurt er geen moer. Toch heeft rutte wel kwaliteiten alleen jammer dat het land daarmee naar de verdommenis gaat.
weet je wie ook kwaliteiten had, maar ook z'n land naar de verdommenis hielp?. En zonder te lachen.
Even voor de bühne mooi weer spelen en na het weekend gewoon op de oude voet verder. Hoe doorzichtig.
Volgens mij heeft Kamp niks te vertellen over het binnehalen van asieltokkies.
Als klap op de vuurpijl heeft Rutte ook zijn sms'jes terug gevonden, zijn er nog wat cruciale documenten over de kinderopvangtoeslag affaire uit een la gekomen, gaat de bestuurscultuur op de schop en krijgt elke werkende Nederlander er 1000 euro bij
En toen? Wat gebeurde er toen Bassie? Toen ging de wekker..
V V D ?
Laat maar, 'k weet weer genoeg.
Daar gaan we weer. De VVD belooft gouden bergen en een grote meute sjokt er blijmoedig achteraan.
Dom volk.
1000+ asielzoekers per werkende Nederlander.
De VVD is alweer de grootste partij en nu gaan mensen helemaal juichend VVD stemmen. Dit land verdient Rutte.
Klopt. Dit land krijgt de leiders waar ze op stemmen.
Op Twitter heet dit tegenwoordig 'domrechts'. Mensen die rechts stemmen terwijl dat nadelig voor ze is. Types die stemmen op de rechterflank van de VVD, of erger. 'Domrechts', een prima typering.
Naast de achteruitgang van het onderwijs hebben demense sinds corona ook nog eens meer last van geheugenverlies.
@Red shirt | 31-05-23 | 20:05:
Bestaat er eigenlijk ook domlinks?
@Tiscali-2 | 31-05-23 | 20:22: das zoiets als een pleonasme.
@Tiscali-2 | 31-05-23 | 20:22:
Schijnbaar wel, tegen deze massamigratie zijn is volgens Red shirt rechts. Ik ben tegen deze immigratie en door rechts te stemmen stem ik nadelig voor mij zelf volgens hem. Dan moet je toch erg dom zijn om mij domrechts te noemen want hoe kan dat nadelig voor mij zijn, we weten dat R s links is. Dat opgeteld maakt.....
Red: hokjesdenken, afstandelijk bezien, is een droevige aangelegenheid. Maar als het je helpt.
@NLgaatnaardeklote | 31-05-23 | 21:03: Wie zegt u dat ik 'links' stem? Laat u niet misleiden door mijn nichtje, dat is een verwijzing naar een fictief karakter uit Start Trek. Wat zoiets betekend sls degene die vervangbaar is. U ziet, ik neem mijzelf niet zo serieus. De rest is invulling van u en anderen.
@RS: spelling ook niet he?
@Red shirt | 31-05-23 | 21:11: Star trek, ik zal wel de enige zijn maar daar heb ik nog nooit een hele film/aflevering van gezien.
“De VVD is alweer de grootste partij”….
Onder het mom van BBB is te veel met boeren bezig en niet met migratie zouden er zgn 5 zetels verloren gaan.
Er doet helemaal niemand iets aan migratie. Niemand behalve de slinkse kerk doet iets lijkt het wel.
De slinkse kerk doet er snel nog een aantal wensen doordrammen en om het sentiment te shiften trekt er iemand een konijn met 5 zetels uit de hoge hoed.
Dat is mijn perceptie van zaken en daar zullen jullie het mee moeten doen.
Vroeg of laat zal er toch wel eens een geschikte vrouw (of man) voor Rutte tussen zitten zodat we op eindelijk eens op kunnen houden met deze dating instroom.
Nee joh. Rutte is een transmultiplegender. Hij naait alleen het hele volk.
Totaal kansloze missie. Als illegalen aan de grens worden aangehouden en vervolgens het woord vluchteling uitspreken, dan worden ze keurig door de politie bij de dichtstbijzijnde COA afgeleverd. Gratis.
Zodra ze voet op Nederlandse bodem zetten mogen ze dat blijkbaar. Iets moet er te verzinnen zijn, dan maar terug naar de slagbomen en grensposten van weleer. Dan mogen Duitsland en België ze houden, sterkte.
@Wattman | 31-05-23 | 19:33: zoiets iets is er en het is nog eens rete goedkoop ook. Dat heet: totaal niets geven.
@Wattman | 31-05-23 | 19:33: Ja daar was toch iets dat ze in het land zouden moeten blijven waar ze het eerst aankwamen. Ikke nie begrijp.
@Ram_Ram | 31-05-23 | 21:01: Desnoods nog zeer sobere opvang in een gesloten faciliteit op water en brood. En laat dat maar rondzingen in Afrika en Azie. Is het binnen enkele maanden afgelopen.
Onze problemen komen meer en meer uit de EU.
Regeren is vooruitzien.
@Veepert | 31-05-23 | 19:20: Hoe meer inwoners een land of een stad heeft destemeer salaris voor diegenen die dit gekrioel moet "besturen".
Fatsoenlijk regeren kan men dit niet meer noemen!!Het is een grote vriendenclub.!!!
Joh! Je meent het. Die zagen we niet aankomen.
Hoe komen de meeste vluchtelingen eigenlijk in Nederland aan? Toch niet met het vliegtuig?
Als alles volgens de regels zou verlopen, zouden we inderdaad alleen maar migranten uit een vliegtuig krijgen.
Dan zat het gros in de landen rond de Middellandse zee.
Het principe dat een asielzoeker zich in het eerste land van aankomst moet laten registreren is een wassen neus.
Ik sta er niet van te kijken als ze opgehaald worden in Düsseldorf end.
@snapal | 31-05-23 | 19:17: soms zijn de Europese regels strenger dan andere keren.
Gij zult de Natura2000 liefhebben
Gij zult in het eerste EU land asiel aanvragen.
ach ja. voor iedereen die denkt "hee rutte gaat straks toch voor een baantje in de EU'. wrong. hij is al 12 jaar in dienst van de EU. vanuit zijn rol als premier kan hij veel doen voor zijn bazen daar.
Wij hebben idd eigenlijk een gouvernementaal bestuur
@BASinnic | 31-05-23 | 19:12:
District Nederland
"Het overkomt ons"
Corona ook. Toen waren allerlei noodwetten zo geregeld.
@Gebakschep | 31-05-23 | 19:35:
Dit. Toen was er ineens geen afstemming met andere lidstaten nodig,
@Gebakschep: die rammelden juridisch nogal en of de aanleiding dermate ernstig was dat ze werden ingesteld, met name na de zogeheten eerste golf, is dubieus nu alle informatie angstvallig geheim wordt gehouden of kennelijk kwijt is.
@Gebakschep | 31-05-23 | 19:35: Zelfs nog dezelfde middag voor een rechter met een tia.
Waarom zou ik blij moeten zijn dat een geriatrische loopjongen van Rutte wat pruttelt over asielaantallen terugdringen. Iedereen weet toch wel dat zulke geluiden alleen voor de bühne zijn en zelfs als het bewaarheid wordt (nee, gebeurt echt niet) is het veel te weinig veel te laat. Asiel moet terug naar 0 instroom met een actief uitzetbeleid.
En dat verkapte dreigement om de EU anders maar te verlaten is al helemaal nauwelijks serieus te nemen uit zijn mond.
Ja lachwekkend gewoon dat toneelstukje.
Bijpassend muziekje voor vvd-ers die buiten bewustzijn zijn:
Porcupine Tree - Anesthetize (live in Tilburg)
youtu.be/kgwgtERCVI4
Denk dat er beter bij past.
www.youtube.com/watch?v=pKNUFZxGmic&a...
Klopt, maar ik moest een reden hebben om dit geweldige nummer van PT te kunnen plaatsen.
@BMS | 31-05-23 | 19:05:
Dan moet je wel zo dom zijn dat je ze ooit hebt vertrouwd.
Ik was erbij. Geweldige band en geweldig nummer!
@BenBinnen | 31-05-23 | 21:24: Ik ook gelukkig. Zeer veel concerten gezien in mijn leven maar dit concert hoort wel bij de beste!
Waarom moet je een complotdenker of een wappie zijn om te denken dat we omvolkt worden? Ben ik een wappie, als ik dat ook soms denk?
Omdat diegenen die er over gaan dat zeggen.
Zelf wonen ze honderden kilometers van Ter Apel, in een wijk met alleen maar koophuizen.
Omdat omvolking als doel een geschifte beschuldiging is maar omvolking wel het gevolg is van vigerend beleid.
@_pacman_ | 31-05-23 | 19:07: Dat bedoel ik ook precies.
Het is ook niet een doel, maar een gevolg van, niets meer of minder.
Als je in grafieken en tabellen kijkt naar aantal niet westerse inwoners en hun kinderen. Dan zie je dat deze groep procentueel groeit in dit land.
Als je de kleurenschijf er bij pakt dan zie je dat blank afneemt tov donker gekleurden of licht getint.
Dus dat er een demografische verandering van de samenstelling van de NLse bevolking is, kun je onderbouwen met cijfers.
Godsdienst: Islam was hier op NLse bodem nooit aanwezig totdat migratie op gang kwam.
Dat zijn simpele feiten.
Kun je dan spreking over omvolking? Tja dat is de grote discussie.. Is er kwaad in het spel, is het gewoon hoe het gaat omdat dit het beleid is?
Ik geef overigens even geen waarde oordeel over cultuur en uiterlijk, alleen observaties.
@timmey | 31-05-23 | 19:16: Opzet zou fout zijn, maar zonder opzet is het resultaat hetzelfde.
@timmey | 31-05-23 | 19:16: een kleurenwaaier, het moet niet gekker worden.
Welke RAL-kleuren zijn nu populair in eigen-huis&tuin? Wat raadt u mij aan?
@KlaagGraag | 31-05-23 | 19:35:
Ik geef alleen aan dat de bevolkingsamenstelling veranderd. Nogmaals; Geen waardeoordeel.
Kleur is voor mij geen waardeoordeel, de innerlijke persoon is waar het me uiteindelijk om gaat. Dan komen kenmerken als cultuur, interesses, hobby’s, levensovertuiging in beeld veel belangrijker dan kleur. Uiterlijke kenmerken kunnen uiteraard een afkomst weerspiegelen maar zijn slechts indicatoren en geen harde waarden.
Daarom ben ik ook anti woke evenals anti KKK of anti nazisme die rauw en zwart wit mensen beoordelen op kleur/geslacht/afkomst en daarop voortrekken of afwijzen. Veels te kort door de bocht.
Ik val trouwens qua uiterlijk zelf vaker op blanke vrouwen en lang haar, hoewel dat geen harde eisen zijn.. of mag dat ook al niet meer tegenwoordig? Overigens heb ik ooit een supertoffe donkere dame gedate, is helaas stuk gelopen toendertijd…dame in kwestie was nog niet rijp voor vaste relatie en ik denk dat zij niet zocht naar een atheist/agnost wat ik wel ben.
Rutte zal zich gewoon verstoppen achter Europese verdragen, dus er gaat helemaal niks veranderen.
Het gaat hier over het tegenhouden van illegalen, niet over asielzoekers, die mogen gewoon altijd asiel aanvragen. Iemand stapt de Nederlandse grens over, wordt gecontroleerd en vraagt asiel aan. Er verandert dus niks qua instroom.
Henk Kampf
Nice.
Een kritische vvd’er, hoe ziet die er uit? Die hebben zich de afgelopen 12 jaar niet alleen laten voorliegen door ‘Mark’ maar ook door types als Bente Becker en Dilan Kakelkip. En ze vinden het heerlijk.
Een kritische VVD'er is gevlucht naar het buitenland
Waar is de sigaar van Hans Wiegel, de nacht van Wiegel.
Een kritische VVD’er neemt bij de partij barbecue knoflooksaus bij zijn stokje met kip, terwijl de rest saté neemt.
Een begin van een oplossing zou ook een degelijke screening van asielzoekers zijn. Dat gebeurt niet goed, en/of genoeg
Misschien geen causaal verband, maar na elk VVD congres word Nederland weer een stukje minder mooi. Probeer het eens 4 jaar over te slaan, misschien helpt het.
He, ik zie een vrouw op dat plaatje!
Wel gehoofddoekt
Zij komt haar kinderen van bus halen
Weer zo doorzichtig, als het puntje bij het paaltje komt wordt er weer verscholen achter "ja maar moet van de EU".
De haren rijzen je toch te berge als je ziet wat hier allemaal komt binnenwandelen...
Eens met analyse van Struikrover.
First we take the senate, then we take Brussels.
We are Boeren Burgers and Buitenlui. We are legion!
First we take Manhattan... www.youtube.com/watch?v=JTTC_fD598A
@2tribes | 31-05-23 | 20:29:
I'm guided by a signal in the heavens
I'm guided by this birthmark on my skin
I'm guided by the beauty of our weapons
First we take the senate, then we take Brussels.
Nogmaals: Stop eens met dat kortzichtige kijken naar de landelijke politiek alleen. Kijk verder dan je neus lang is; namelijk naar de EU, waar Nederland een "splinterpartij" is.
Vanuit de EU hoeven we niks te verwachten dus ja, de Nederlandse politiek het kwalijk nemen.
De VVD heeft pijlers waar kiezers op kunnen bouwen.
- Ze zullen nooit samenwerken met de PvdA
- Aan de aftrek van de hypotheekrente wordt niet getornd
- Lage belastingen voor ondernemers, liefst geen belastingen voor multinationals
- Minder migratie, minder vluchtelingen, tenzij anders afgesproken
- Minder sociale zekerheid voor groepen die traditioneel niet op de VVD stemmen
- Minder agenten moeten zorgen voor meer veiligheid op straat
- Het leger moet met de helft van het geld overal ter wereld mee doen aan internationale missies
Mensen stemmen niet op de VVD omdat die het zo goed doet, ze stemmen op de VVD omdat ze de waanzin van de andere partijen vrezen.
uh, dit is ironisch bedoeld? letterlijk alles voeren ze tegenovergesteld uit uit je lijstje
@Ir. Wilhelmus | 31-05-23 | 18:53: Vandaar de monster zege van BBB. Vraag is alleen kan BBB dit momentum 2 jaar vast houden. Zo ja, dan kan VVD het nog wel eens lastig krijgen bij dr volgende verkiezingen.
@nutsniet | 31-05-23 | 18:58: BBB is alweer 5 zetels gezakt en VVD is weer de grootste.
Eric, hoe meer asielzoekers hoe beter, van den Burg zei laatst ik mag dit van de Raad van State. Iets met Algerijnen en/of Marokkanen.
Nu wordt de staatssecretaris vaak terug gefloten bij uitzettingen van vreemdelingen door de Raad van State en hij eerbiedigt die uitspraak maar waarom eigenlijk ?
www.google.com/search?q=legt+uitspraa...
Gewoon negeren die RvS.
"gevangen in internationale verdragen" valt wel mee, volgens mij gaan al die verdragen over _tijdelijke_ opvang van vluchtelingen. Een grote(re) toestroom is geen enkel probleem als iedereen t.z.t. weer zou vertrekken. Het is ook niet raar om te verwachten dat die toestroom flink minder zou worden als er geen kans op permanente noodopvang is.
Een vvd- congres. Daar hoor je nog eens wat. Informatie rechtstreeks vanuit een dasha bijvoorbeeld. Of Pinokkio, die dan plechtig belooft, dat datgene wat hij gisteren beloofde, morgen ook daadwerkelijk zal blijven beloven.
Ze laten zich de bek volschijten en klappen er nog voor ook.
oooooh snel de pvv socialisten en rechts denkenden weer even troggelen
lmao stem je voor dat je vandaag de dag nog stemt
veel leuker om die gasten zometeen met een opkomst van 5% hun eigen bestaan op TV te zien verantwoorden
Nu ze verspreid worden over Nederland is er in een keer stront aan de knikker. Zeilberg heeft het al voor elkaar dat er geen 150 asielzoekers komen. Moeten ze dan weer naar de grote steden?
Ja, naar Addis Abbeba, Mogadishu en Aleppo.
Daar stemmen ze doorgaans wel op de gevestigde orde. Ik ken hier in het n-o niemand die vvd stemt, wel een paar van d666. 2 zijn ambtenaar en 1 is leraar dus die lopen gewoon mee uit eigenbelang. Valt ook geen discussie mee te voeren.
Tjonge jonge dat zijn wel doorpakkers bij de VVD.
Daar trapt het volk gewoon in. Zo is het volk nu eenmaal.
Als Kaag en consorten 'Njet' geeft op het plan, dan lacht 'Rutte' en zegt dat het maar een proef ballonnetje was en regeert weer prinsheerlijk verder.
Rutte is gewoon bang voor Kaag, het is een enorme lafaard.
er is nog 1 groep dommer dan het Nederlandse volk. En dat is de subgroep "bezoekers van een VVD- of CDA- congres". de eerst genoemde laat zich altijd met glijmiddel in z'n reedt nemen, de laatstgenoemde het liefst door een enorme neger zonder glijmiddel.
€29,95 voor twee drankjes en paar bitterballen. Zitten ze in geldnood?
Terrasbezoek is niet leuk meer.
Twee koffie en appelgebak 20 euro.
Vanmiddag geconsumeerd.
Net als de landelijke begroting komen de tekorten niet door een tekort aan inkomsten.
Toeval?, nee, de boel belazeren
Om een bruggetje te slaan met het vorige topic: “wat toveren ze nu weer uit de hoge hoed”?
Rutger van Castricum interviewde een bewoner in Ter Apel.
Die zei dat we inmiddels zo tolerant zijn, dat we ons laten bestelen.
Begrijp die man wel.
Inderdaad. Bij een eerste diefstal/vergrijp gaan asielzoekers vrijuit, moet u nagaan wat een gezin van 8 man kan aanrichten zonder straf..
@Patje | 31-05-23 | 18:33: Als je daar een beetje veilig wilt wonen, moet je een hoge muur met prikkeldraad maken, anders jatten ze alles wat los en vast zit.
@snapal, nee nee, dat mag niet. De inbreker zou zich tijdens het toegang verschaffen kunnen verwonden, en dat is belangrijker dan jouw bezittingen.
@me163komet | 31-05-23 | 18:41: In Afrika zie je heel veel huizen met (hoge) muren waar aan de bovenkant glasscherven zijn ingemetseld.
Er is mij verzekerd dat dat echt nodig was, prikkeldraad knippen ze door.
Haha de VVD achterban is niet serieus te nemen. Dat ze de bek mogen branden aan een te hete bitterbal.
Met zo'n kudt dixieland bandje op de achtergrond.
Bitterballen en kipkluifjes, de vette vingers van Ton Elias en Gordon die al snuivend een afgezaagd liedje komt zingen. Dat is de inhoud.
De vvd onder Rutte is een partij geworden die het eigen verkiezingsprogramma niet meer serieus neemt. Framen, spinnen, beeldvorming, daar draait het bij deze voormalige rechts liberale partij om.
Rechts en liberaal.
Dat is de VVD al een tijd niet meer..
@Wijze uit het Oosten | 31-05-23 | 18:42: voormalige rechts liberale partij. Wat bij de eerstvolgende verkiezingen nog overblijft van de vvd kan beter fuseren met d66 en volt. En dan een type als Arend Jan Boekestijn als partijleider. Een partij van globalistische liberals i.p.v. liberalen.
Moet voor de Rutte clan geweldig zijn, al die domme Hollanders dollen.
Heeft iemand het boek: de asielloterij gelezen? Ik hoor dat dat net zoiets is als de stikstoffuik. Een realistisch boek met ook nog oplossingen erin die binnen alle verdragen enz vallen. Aanrader of niet, weet iemand iets meer?
Nog niet
Ik dacht dat de "Intensieve Menshouderij" hier passender is.
Ik zie een extra bonus plus verdienmodel voor mensensmokkel.
Over de ruiterpaden van Drenthe en Brabant.
Het jaarlijkse, door het geïndoctrineerde d666, leugenachtige vvd woke wolkje... wederom om de makke schapen geen zand, maar glitter in de oogjes te strooien. Gezamelijk en gezellig, als lemmingen naar de afgrond.
Uiteindelijk wint de islam door asielfalen. We mogen er niets van zeggen of het geloof intolerant vinden. Ondertussen haten ze ons diep omdat we niet in sprookjes geloven.
Je ziet al hoe preuts Nederland is geworden. Vrouwen durven niet meer topless en witte jongetjes douchen tegenwoordig in hun onderbroek.
In de wijk waar ik werk zie je alleen maar pinguïns lopen. Gekleurde moslima s, witte moslimas, nikabs zie ik ook genoeg.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat witte meisjes met shawls gaan lopen en wanneer dit uiteindelijk hoofddoeken worden!
Vuilnis wordt letterlijk overal neergepleurd behalve in de vuilnisbak.
Echt ontzettend deprimerend.
@Tommi | 31-05-23 | 19:08:
Klinkt idd niet feestelijk. In dit stuk worden al de geesten rijp gemaakt voor afschaffing van Neerlands traditionele en christelijke verlofdagen, het laatste restje sociale cohesie dat ons als inheemsen nog rest, zeg maar (je moet maar durven) www.nrc.nl/nieuws/2023/05/26/christel...
Zouden veel oud politici spijt hebben van hun keuzes als ze kijken naar de staat van Nederland van nu? (ja, economisch gaat het redelijk maar er is meer)
Zou een interessant programma zijn als politici terugkijken op hun beleid en de uitkomsten daarvan.
Goed plan, maar ik denk dat je niemand voor de camera krijgt.
Dat zou gegarandeerd iets voor de npo trollen zijn. Die weten het wel zo te draaien en te manipuleren dat het de schuld is van het klootjesvolk.
Denk zelfs dat er een boel zijn die slecht slapen ‘s nachts, die niet helemaal in het reine met zichzelf zijn vanwege baantje gekregen door het volgen van de kadaverdiscipline. Omtzigt en Özdil zijn echt de uitzonderingen die sterk in hun schoenen staan.
@Sinterbikske | 31-05-23 | 18:32: Omtzigt voelt zich misschien schuldig over de fout die hij heeft gemaakt door het toeslagenstelsel in te voeren en is dat de reden dat hij zich er zo in vastbijt.
Economisch zijn macro cijfers dat zegt niets over de gemiddelde Nederlander.
@Roos | 31-05-23 | 18:40: Die zal zich waarschijnlijk ook over van alles en nog wat schuldig voelen, maar hij steekt wel zijn poten uit terwijl de rest gewoon zwijgt en knikt en dat altijd zal blijven doen.
@Nuchternederland | 31-05-23 | 18:28:
Er zullen toch ook wel politici zijn die goede dingen hebben gedaan?
@miko | 31-05-23 | 18:41:
Precies.
Ik las Libema Open, maar blijkt liberale open dagen te zijn. Hmm, ik ga toch liever naar de Libema Open als ik er even over nadenk.
En dan staan ze aan de grens, en gaan ze dus door naar Ter Apel. Dat zal ze leren. Die VVD-ers.
Die Kamp zit zelf ook in het complot...
Soms vraag je je af of oplossingen voor de vele crises nog wel vanuit de overheid kunnen komen. Heel veel verstandige burgers samen kunnen ook oplossingen aandragen. Dan komt het vanuit het volk, hetgeen waarschijnlijk beter is voor de efficiëntie.
Grenscontroles?
En wat doe je dan met de mensen die ongewenst binnen willen komen?
Laat me niet lachen.
Terugsturen naar Duitsland?
Terug naar België?
Op Schiphol laten wonen?
Opsluiten?
Het beleid moet veranderen.
Verdragen in heroverweging genomen.
Grenscontroles….. wie dan?
De Haagse politie?
Naar België mag niet omdat die de opvang niet op orde hebben.
Een congres zelfs.. Nou, dat worden pittige gesprekken.
Toeval??... in de invloedsfeer van Mark Rutte is geen ruimte voor toeval.
En ik maar denken dat Denemarken ook in de EU zit. Ik zou zeggen: copy-paste. Of staan er soms voor de VVD wat ondernemersbelangen in de weg?
Denemarken heeft een aantal clausules in het EU verdrag, die wij niet hebben
@TeamTiger. Dan willen wij dezelfde uitzonderingen of een Nexit (of geen betalingen meer aan Brussel).
“Hartelijk bedankt voor uw stem, maar we doen er niets mee.”
Alles is gescript, voorgekookt en door persvoorliegers over de buhne gekotst.
Ja, weer zo'n flutmaatregel voor de buhne.
Die 85 %, die hier toegelaten worden, moeten naar hooguit 10%.
En geen blijvende, maar per maand bekijken. Naffers gewoon opsluiten.
@bqbq | 31-05-23 | 18:20:
En bij binnen laten voor heel de bup laten betalen. U wilt Nederlander worden? Dan ook de lasten dus, betalen voor elk papiertje formuliertje, woning etc. paspoort, rijbewijs etc.Laat ze hun eigen procedures betalen en kijk of ze er nog zo een zin in hebben. Verder nederlanderschap pas na tien jaar. Eerst een vergunning systeem gebaseerd op arbeid en/of sociale participatie, vind in andere delen van het koninkrijk al plaatst dus het kan wel in aruba, ST Maarten en Curacao maar niet in Nederland?gelijke monniken gelijke kappen? Ook niet in Nederland, een migrant krijgt alles inclusief 100% uitkering terwijl de bijstand en uitkeringen in sommige nederlandse gemeentes nog geen 50% betalen dan status houders krijgen
Dat soort dommige netwerkers aanbidden Rutte dat alles lukt.
Alles.
Wat dat precies betekent voor Nederland is niet relevant,
Zolang je al die asiel advocaten met hun trucendozen en gesteund door onze kutwetgeving hun gang laat gaan , verandert er weinig. Via tientallen manieren blijven ze komen en ze gaan nooit meer weg. En vergiftigen de samenleving.
Precies, de zgn inclusie houdt in dat wij alles moeten pikken van iedereen.
Grenscontroles wacht hetzelfde lot als uw pensioen en de hypotheekrenteaftrek.
Tov die andere twee, welke grenscontroles?
Grenscontroles gaan er helemaal niet komen.
Wat wil Nederland doen, de mensen naar duitsland terugsturen?
Oh wacht...
En dan tweet VVD :” Elke euro die de overheid uitgeeft is door hardwerkende Nederlanders verdiend. Daarom moeten we daar zorgvuldig mee omgaan.…”.
Je moet maar durven. Al dat geld dat in die asielindustrie gepompt wordt.
@Miss_Pinky | 31-05-23 | 18:37: En dan ruzie maken over wie het regeringstoestel mag gebruiken..
@Sinterbikske | 31-05-23 | 18:40: Ja precies, als het niet zo intens treurig was allemaal hadden we er misschien hard om kunnen lachen…
@ChalinaRosa | 31-05-23 | 18:22: Mag dat nog van de D66 rechter? Is terugsturen naar Duitsland nog niet "inhumaan" verklaard?
Het congres der pinokkio's.
Die het zelfs niet meer voor mekaar krijgen om een lange neus te krijgen als ze liegen.
De nieuwe bestuurscultuur weer, denk ik zo.
Iets bedenken dat totaal geennefft heeft en aannemen dat die achterlijke kiezers het geloven.
Gatverdamme, dat eeuwige gelul van de VVD, over het beperken van de asielinstroom.
Net zoiets als een alcoholist, die belooft dat-ie nu écht van de drank zal afblijven, en gelijk weer een slok neemt.
Dan ook soort van Gordon.
Ze stijgen met deze bullshit alweer in de peilings.
@bqbq | 31-05-23 | 18:24: Misschien hierdoor. Of omdat van der Plas zich zo aanstelt richting Kaag, daar houden nuchtere mensen niet van.
Waarom heeft de vvd nog een congres nodig? Ze zijn tegenwoordig niet meer dan de zwakbegaafde uitvoerders van d666 plannetjes.
Ik weet niet wat voor mensen daar op het vvd-congres komen maar je moet wel compleet achterlijk zijn om hier weer in te trappen. Niet gewoon dom maar echt levensbedreigend dom zeg maar.
De toeval bestaat alleen uit die die Kaag dan krijgt als ze lucht krijgt van dat plannetje.
Het is heel nakkelijk en ook al wettelijk mogelijk; bij een asielaanvraag moet een afgekeurde aanvraag van een direct buurland worden overlegd.
Euh, na een afgekeurde aanvraag van een buurland mogen ze van mij terug naar huis. Anders is het net een loterij en blijf je hoppen tot een land je toelaat.
Iets met Dublin wellicht? Een EU wet…
Haha, mag niet van D66.
En allerlei internationale verdragen oa
Kaag gaat stoppen…
@Baksteenbakker | 31-05-23 | 18:10:
En wat gebeurt er precies als je internationale verdragen niet nakomt ?
In de grondwet, die dagelijks aan de laars wordt gelapt, staat dat internationale verdragen boven nationale wetgeving gaat. Maar het zijn slechts woorden zoals je weet.
"Binnen het Koninkrijk geldende wettelijke voorschriften vinden geen toepassing, indien deze toepassing niet verenigbaar is met een ieder verbindende bepalingen van verdragen en van besluiten van volkenrechtelijke organisaties."
Gisteren leerden we dat het slechts een kwestie was van door de Tweede en eerste kamer jassen.
@Ruimedenker | 31-05-23 | 18:12: Gaat ze ook doen.
@Wattman | 31-05-23 | 18:18: ''En wat gebeurt er precies als je internationale verdragen niet nakomt?'' Kijk naar de Denen!
@bitterpete | 31-05-23 | 18:27:
Precies, helemaal niets.
@Ruimedenker | 31-05-23 | 18:12:
Krijgt zij een vliegverbod?
@bitterpete | 31-05-23 | 18:27:
Die hebben ooit een aparte status op dit vlak bedongen. Wij zijn overal ingetrapt.
Hooggeëerd publiek komt allen en neem een potje vaseline mee.
Emmer.. Neem een emmer vaseline mee...
Mark gaat U headfucken totdat zijn neus groeit.
Is Rob Jetten er dan ook?
@eerstneukendanpraten | 31-05-23 | 18:41:
Halbe is er uiteraard wel weer bij.
Voor de hoeveelste keer roeptoetert de VVD dit nou weer?
De achterban denkt ook dat het weer groundhog day gaat worden. En dat wordt het.
Weet de details niet helemaal meer maar het was een paar jaar geleden. Toen kwam er ineens, vlak voor de verkiezingen, een ongewenste Turkse Minister in Rotterdam op bezoek. Media er bovenop, Turk(se) met veel bombarie het land uitgeknikkerd en de VVD die won. En Erdogan die won ook.
Zo eens mooi zijn dat die Erdogan stemmers in Nederland het land wordt uitgeknikkerd…
@Ommezwaai | 31-05-23 | 18:41: Kunnen de aanhangers van Bouterse meteen mee?
Bij het vorige ledencongres waren er toch ook dikke babbels over strenger beleid?
Dus nu denken ze dat een ezel in het algemeen zich twee keer stoot aan dezelfde steen?
De vvd-ezels stoten zich al 13 jaar aan dezelfde steen.
@WasHetMaarMakkelijk | 31-05-23 | 18:14: ja, dat is ook weer waar. Daar kan nog wel een keertje bij
Sinds Bolkenstein is er al niet heel veel aan gedaan
Zaterdag gaat Geert Wilders naar Ter Apel om te demonstreren.
Mooi, hoop dat het veel aandacht krijgt en een grote demonstratie wordt tegen ongedierte.
Het kabinet gaat vallen!!
Kan toch niet anders?
VVD is aan het voorsorteren, redden wat er te redden valt.
De daling ombuigen.
Nice try.
Exact mijn gedachte. De vuiligheid in politieke spelletjes kent geen grenzen lijkt het wel.
Ze hebben zich net weer naar een meerderheid in de 1e kamer gewurmd, dus waarom zouden ze? Gewoon nog lekker twee jaar de burgers in de bek tuffen, omdat het kan.
Had een slechte dag. Maar nu lach ik toch weer. Als een boer met kiespijn.
Groenlinks, nexit, PvdA..... alles om te blijven zitten.
Iedereen doet t hè...
Blijkbaar hebben ze genoeg stemmen?
#StemZeWeg
Wie hier nog intrapt is rijp voor een inrichting!
Hoe doet Denemarken dat, die laat niemand meer binnen?
@jan huppeldepup | 31-05-23 | 21:51: Die hebben gewoon een verstandige regering gevormd... het KAN dus WEL.
REAGEER OOK