Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Slachtoffer Bijlmermishandeling 'kuste jongen tegen wil op mond, was onder invloed'

Grijze campagne tegen blowende en zuipende toeristen???

Plottwist die alles/niks/een beetje verandert, naar gelang uw mening over jongeren/acceptatie van afwijkende voorkeuren/seksuele intimidatie/massatoerisme/openbaar dronkenschap/de matige service in het hoofdstedelijke openbaar vervoer, over het filmpje uit de Bijlmer dat wij inmiddels zo goed kennen: Het Parool weet meer. "Tenminste drie verdachten hebben verklaard dat, voorafgaand aan de mishandeling, ‘een blanke man’ een jongen die op dat moment net 16 jaar oud was ongevraagd op zijn mond zoende. In meerdere verklaringen wordt geopperd dat het latere slachtoffer mogelijk onder invloed was van alcohol of drugs. ‘Hij leek dronken want hij deed heel gek’, aldus een verklaring. De man zou ook kushandjes (lekker relevant, GS) hebben toegeworpen." Het slachtoffer zou volgens een getuige rond de 40 zijn, matig Engels en 'mogelijk Italiaans' spreken. Hij wilde niet dat er politie werd bijgehaald en zou meteen de trein naar Schiphol zijn ingestapt. Weten we ook meteen waarom Slachtofferhulp en de politie hem nog steeds niet gevonden hebben. Samenvatting van de advocaat van de 16-jarige jongen die op de mond zou zijn gezoend en zelf aangifte heeft gedaan wegens aanranding: "Mijn cliënt beseft nu dat hij anders had moeten reageren". Is wel zo.
UPDATE: Nog twee verdachten (van 12 en 13) aangehouden

Reaguursels

Inloggen

Ik vind het maar raar. Slachtoffer is onvindbaar. Volgens drie van de hyena's kuste het slachtoffer een jongen die nog maar net 16 was op de bek en wierp kushandjes, was dronken of onder invloed van drugs en sprak slecht Nederlands. Het werkelijke slachtoffer, de jongen die terwijl hij nog maar nèt 16 was recht op zijn bek gezoend werd kon ineens minstens 10 hyena's oproepen waaronder een pup van amper 5 die gelukkig niet recht op zijn bek was gezoend maar wel oud genoeg is om kopschoppen uit te delen. Toevalligerwijs zijn de hyena's de controle over hun emoties kwijt geraakt (je zult maar op je bek gezoend worden terwijl je nog maar net 16 bent) dus trapten ze de bekzoener eerst Total los, flikkerden hem op de rails en hadden zichzelf alsmede hun emoties ineens voldoende onder controle om het gebeuren te filmen en die zooi op het internet te zetten. Ik? Ik geloof geen flikker van de verklaring van dat zooitje hyena's.

BenZen | 11-05-23 | 16:56

Kan me best voorstellen dat je in een situatie een opdringerig en dronken iemand een klap moet verkopen om duidelijk aan te geven waar de grenzen liggen. Maar er is geen excuus om ooit als een roedel wilde hyenas op iemand in te hakken zoals op dat filmpje.

ZonderNaam | 11-05-23 | 15:16

Dat kind van 1m hoog dat eveneens voor een kopschop ging is overal in de media weggelaten. Misschien ter bescherming van zijn leeftijd, maar het geeft wel een beeld dat je vaker ziet bij zgn drillrappers en andere messentrekkers dat excessieve geweldpleging normaal is bij mensen met heel veel pigment.

I.P standing up | 11-05-23 | 14:25

"De politie heeft opnieuw verdachten aangehouden voor de poging tot doodslag op station Bijlmer Arena in Amsterdam op vrijdag 5 mei. Het gaat om twee jongens van 12 en 13 jaar oud, meldt de politie donderdag.''

De toekomstige Ridouan Taghi's.

"Toch staan de arrestaties niet op zichzelf, zegt Ilana Rooderkerk, fractievoorzitter D66 Amsterdam. ,,Op steeds jongere leeftijd raken mensen betrokken bij geweldsincidenten”, vertelt ze.
Het zijn volgens haar ‘vaak jongeren die opgroeien in een instabiele situatie’.''
"Er is in Amsterdam veel bezuinigd op jongerenhulp. Dat heeft zijn weerslag op de positie van kwetsbare jongeren, stelt D66.''

En ja hoor, daar is-ie weer: "kwetsbaar''. Het is geen onopgevoed, onaangepast, losgeslagen tuig van de richel, het zijn ''kwetsbare jongeren die opgroeien in een instabiele situatie''.

Ik radicaliseer hier steeds verder door, ben ik bang. Ik wil dat alle allochtonen die zich grof misdragen eruit getiefd worden. En als ze zo jong zijn als deze ratten, 12 á 13, dan het hele gezin eruit tiefen.

En natuurlijk de verdere instroom van dit soort onaangepasten uit de derde wereld dichtdraaien. Maar ja, daar willen partijen als D66 en GL helemaal niets van weten: dichte grenzen horen niet bij een beschaafd land, of zoiets zei die Kaag toch? Kennelijk hoort dit soort agressief tuig wel bij een beschaafd land.

Dr_Johnson | 11-05-23 | 14:22 | 2

Precies dit.

I.P standing up | 11-05-23 | 14:26

Ik ben weleens benieuwd naar de demografische gegevens van ‘jongeren die opgroeien in een instabiele situatie’. Wat is bijvoorbeeld de afkomst? Er zijn namelijk ook blanke, autochtonen die opgroeien in kwetsbare omgevingen. Gek genoeg zie je die veel minder op deze manier in het nieuws verschijnen. Of zou dat weer met racisme te maken hebben?

DankeSchon | 11-05-23 | 14:40
-weggejorist-
klaverboerdenham | 11-05-23 | 12:31 | 3

Nederland kennende zal de oplossing van het probleem bij de blanke man gezocht worden.

Expert Homo | 11-05-23 | 12:29 | 1

Ze hebben er weer een puntje aan gezogen. Hij kuste me zomaar op mijn mondje en gaf handkusjes... Wat een ongelooflijke bullshit.

Tommi | 11-05-23 | 12:55

Sommigen nemen dat "gay capital of the world" wel een beetje te letterlijk, begrijp ik. Ouch.

Graaisnaaiert | 11-05-23 | 12:28
-weggejorist-
McCain | 11-05-23 | 12:23

Mooi excuus ! Net als die twee hosmos die eens een betonschaar wilden kussen !

LucaBrasi | 11-05-23 | 12:22

Dit maakt nog steeds niks uit. Als een roedel hyena's iemand aanvallen, kapotschoppen, op de rails gooien en dit filmen? Dat heeft niets meer te maken met een slachtoffer dat zichzelf verdedigt bij aanranding.

Naam, toenaam en foto van de dader publiceren en allemaal levenslang de bak in. Er gaat niets meer verloren aan ze voor de maatschappij.

Goofy Goofball | 11-05-23 | 11:51 | 3

Dader moet daders zijn, dus van elk lid van de roedel.

Goofy Goofball | 11-05-23 | 12:06

Blijkbaar gingen heel veel jongens ook mee schoppen terwijl ze niet eens de toedracht kenden. Dus we hebben hier tikkende tijdbommen rondlopen die zomaar mee doen met kopschoppen voor de fun. Zou huidskleur van het slachtoffer dan toch een rol spelen ?

Tijd dat groepsgeweld in het wetboek van strafrecht komt, iedereen krijgt dezelfde zware straf.

Wattman | 11-05-23 | 12:07

@Wattman | 11-05-23 | 12:07:
Goed punt wel. Je ziet steeds meer groepsagressie tegen een enkeling, waarbij het verband is "stoer" mee te willen doen blijkbaar. Dit kan tot zeer gevaarlijke situaties leiden. Vind ook dat hier strengere wetgeving voor moet komen, nu lachen dit soort groepen om de matige consequenties. En dan inderdaad liefst gelijke hoge strafmaat bij deelname, ongeacht de mate van deelname. Maar dat zal wel nooit gebeuren...
Wat me ook nog in het achterhoofd zit: dat aangestoken huis van die 2 omgekomen mensen. Ze werden blijkbaar al lange tijd geterroriseerd door jongeren in die wijk. Met als uiteindelijke consequentie hun overlijden. Vind dat dit ook zeer zwaar naar volwassenrecht mag worden bestraft.

Jan, Leiden | 11-05-23 | 12:37

Gewoon iedereen in deze video opsporen, oppakken en ajb nooit meer vrijlaten voordat ze een opvoedcursus op eigen kosten hebben gedaan.

sander3488 | 11-05-23 | 11:38 | 2

Niet allen op eigen kosten; laat beide ouders maar een aantal weken verplicht met hun kinderen erbij de cursus doen en meteen maar eens grondig doorlichten op criminele activiteiten. Crimineel geld uitgeven doet geen pijn...

drapsap | 11-05-23 | 11:51

En, doe eens gek - De grenzen afdichten. Geen slappe excuusjes als je als reaguurder toevallig hiervoor ergens mocht werken. De bevolking (= Meerderheid..) heeft recent al gesproken.

Nederlandop1 | 11-05-23 | 11:53

Ah ja, een jongen op de mond zoenen en handkusjes geven. Dan is het volstrekt normaal om door een horde prim.... jongeren gestenigd en op het spoor gegooid te worden. De saamhorigheid over deze parels is wel altijd ontroerend om te zien.

Ramsesz | 11-05-23 | 11:37 | 1

Dat is gewoon een lulverhaal. Ze liegen glashard, verzinnen getoond een verhaal. Ik werk met deze jeugd en liegen tegen een Tata is gewoon toegestaan.

Tommi | 11-05-23 | 13:03
-weggejorist-
drapsap | 11-05-23 | 11:33

Dat is een verhaaltje van de advocaat, daar trap ik niet in.

2_amazing | 11-05-23 | 11:28 | 2

Het komt iets te ongeloofwaardig over, laten we het gebeuren flink aandikken met verzinsels zoals die zoen op de mond.

Hoe dronken het slachtoffer ook was, zoiets doe je niet zomaar bij iemand uit een groep jongens/mannen tenzij je wel heel levensmoe bent.

Wattman | 11-05-23 | 11:58

`Meneer Nijman neemt het serieus als verhaal, dus ik zou je oordeel nog maar even uitstellen. B.N. is vaak verrassend goed op de hoogte. Ik vind het zelf ook wel erg raar klinken. Denk eerder aan pedojagen dan aan een menneke dat denkt dat ie in een slechte buurt van Amsterdam met een willekeurige knaap op de bek kan gaan.

Otto Normal | 11-05-23 | 13:51

Gelukkig heeft links een reden bedacht en die accepteren (en verdedigen!) ze met veel opluchting, met de jongeren is niets mis (normaal gedrag voor dat soort/type/ras, oei) en gelukkig geen getuige die wat anders beweert.

28 | 11-05-23 | 11:27

Lokhomo's in te zetten? Proef op de som.

Okami | 11-05-23 | 11:20

Ergens in een digitale nieuwsmedium vorige week had ik gelezen dat ze een soort date hadden op het station.
Ik vermoed dat het een uitdehand gelopen afpers sexafspraak was of dat ze aan het pedojagen waren.
Ook omdat de op het spoor geduwde persoon zich ook nog steeds niet heeft gemeld uit schaamte voor bekenden of uit angst voor vervolging.

steekmug | 11-05-23 | 11:16 | 2

Hear say, maar hij is op de trein naar Schiphol gestapt. Tja, vliegtuig in en naar Italië?
Het moet grondig uitgezocht worden, de waarheid moet boven water komen.

toetssteen | 11-05-23 | 11:31

@toetssteen | 11-05-23 | 11:31: Is hij bijvoorbeeld wel aangekomen op Schiphol? In Italië? Is er misschien een reden dat hij zich niet heeft gemeld? Bijvoorbeeld omdat hij dat niet meer kan? Durft hij niet?

Vragen…vragen…

DankeSchon | 11-05-23 | 13:22

Dat doe ik nu ook altijd, als dronken Italiaan: ik ga op een willekeurig perron in een willekeurige stad staan en ik kus ten overstaan van een horde willekeurige Zandbakkiërs een willekeurige zestienjarige jongen op de bek. En die horde Zandbakkiërs stond daar natuurlijk geheel toevallig met z’n allen op de metro te wachten. Logisch, toch?

bisbisbis | 11-05-23 | 11:12 | 2
-weggejorist-
Ndranghitiari | 11-05-23 | 11:23

Het feit dat er tussen de kopschoppers een jonkie van hoogstens een jaar of 8-9 vrolijk meeschopt laat zien dat dit fenomeen een diepgeworteld probleem voor de maatschappij in de toekomst is en gaat blijven.

Gladiator Fap | 11-05-23 | 11:10 | 4

Stel dat slachtoffer een zwarte persoon was geweest en de daders wit dan was het alleen nog maar over racisme gegaan.

Nietgek | 11-05-23 | 11:36

@Nietgek | 11-05-23 | 11:36: Daar zou het nu ook over moeten gaan: het stelselmatige, diepgewortelde institutionele racisme door mensen van kleur jegens blanken. Want hoe verklaar je deze gebeurtenissen dan anders?

DankeSchon | 11-05-23 | 13:09

@bisbisbis | 11-05-23 | 11:13: Dat denk ik ook. De deugers hebben onze maatschappij volledig naar de klote geholpen.

Otto Normal | 11-05-23 | 13:53
▼ 1 antwoord verborgen

Blijft poging tot doodslag. Komt nu dus eigen rechtertje spelen bij.

vladimirows | 11-05-23 | 11:01

Ik geloof het excuus van de 'jongeren' niet. Ze hebben de tijd gehad een verhaaltje te verzinnen om ook nog eens het slachtoffer na te trappen met een mogelijk verzonnen verhaal. Dat de man geen aangifte wilde doen is aannemelijk omdat hij zich niet veilig genoeg voelde; de geweldplegers staan immers zo weer buiten en kunnen dan weer toeslaan. En als het al waar is, dan nog trap je iemand niet en masse in elkaar om hem vervolgens op het spoor te duwen. Wat een klootzakjes.

Toos Bevergeil | 11-05-23 | 10:59 | 2

Yup.

Nederlandop1 | 11-05-23 | 11:00

"Wat een klootzakjes.''

Geen verkleinwoorden gebruiken, Toos. Het verleent dat tuig een soort 'Ciske de Rat' vertedering die ze totaal niet verdienen.

Dr_Johnson | 11-05-23 | 12:33

Een donkere jongen. In de Bijlmer. Op zijn mond zoenen. Ongevraagd en ongewenst. Waar zijn vrienden bij zijn. Op klaarlichte dag. Ja. Dan krijg je wel een pak rammel. Macho-wereldje hoor. Je kan bijna spreken van een verkapte zelfmoordpoging.

De context is toch altijd belangrijk. Eerst dacht ik wat zijn dit voor barbaren. Nu denk ik, ja, zo is het daar.

Voor de racisten onder ons heb ik slecht nieuws. Probeer eens een leuke boerenknul op zijn mond te zoenen in Sexbierum en omgeving. Je krijgt gegarandeerd een pak slaag.

Nu nog de context weten waarom die oude blanke man een pak rammel kreeg. Die moet iets gezegd hebben, iets racistisch. Het zou mij althans niets verbazen.

Ndranghitiari | 11-05-23 | 10:57 | 13

Die context is inderdaad belangrijk:

Misschien was het de zoveelste groep mensen van kleur die uiting wilden geven aan hun behoefte tot racisme jegens blanke mensen en hem hebben uitgelokt, door via een dating app af te spreken, waarbij de “gekuste” jongen als lokaas diende.

Of in Pijnacker, waarbij de jongens de man uitmaakten voor “vieze kaaskop”, de man reageerde met “apen” en men er vervolgens op los ging.

Want waarom film je zoiets als het allemaal onschuldig is?

DankeSchon | 11-05-23 | 13:13
-weggejorist-
Otto Normal | 11-05-23 | 13:55
▼ 10 antwoorden verborgen

Weggejorist akkoord, maar 'mobsims' dingt wel mee naar 'woord vh jaar'.

Hevvlan Demuru | 11-05-23 | 10:52 | 2

‘ moblim’ lijkt mij iets treffender.

bisbisbis | 11-05-23 | 11:19

@bisbisbis | 11-05-23 | 11:19: naja, 'sims' vind ik treffender over hoe ze zich in deze simulatie gedragen als 'mob' (bende).

Hevvlan Demuru | 11-05-23 | 11:25

Italofobie.

Is dit al genoemd?

Roos | 11-05-23 | 10:50
-weggejorist-
staples | 11-05-23 | 10:46 | 3

@Verbandmeester | 11-05-23 | 10:46:
Een berg symptoom bestrijding. Veel rechtvaardiger zou zijn de ouders hun rommel laten opruimen en deze jongeren in een heropvoedingskamp te stoppen.

Barkruk2 | 11-05-23 | 11:59

@GOEM | 11-05-23 | 10:59: Het lijkt wel het enige dat mogelijk is. Al ben in dan in een grote stad opgegroeid, dit soort verhalen kenden wij niet.

Verbandmeester | 11-05-23 | 13:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Oh, die eeuwige spagaat.
Moet links nu kiezen voor de homo, of voor de allochtoon?
Of zijn ze allemaal slachtoffer nu?

Nuchternederland | 11-05-23 | 10:40 | 3

Die keuze hoef je niet te maken. Je streept de (mis)daden niet tegen elkaar weg. Je telt ze bij elkaar op. Tegen iemands wil een kus geven, is mogelijk strafbaar. Iemand tikken verkopen is mogelijk strafbaar, iemand op de rails kieperen ook.

Sierstrip | 11-05-23 | 10:43

Gewoon de regenboogvlag uitsteken (als je in een buurt woont waar je huis niet beschadigd wordt) en een inclusief plaatje twitteren, dat is genoeg.

funda | 11-05-23 | 10:44

In ieder geval wel even vermelden dat je het jammer vind dat het slachtoffer waarschijnlijk in een vliegtuig is gestapt want vliegschaamte.

Osiris | 11-05-23 | 10:54

Voor de juristen hier: Is dit een gevalletje eigenrichting en ondermijning van de rechtstaat?

Ing. eslapen | 11-05-23 | 10:28 | 2

Etiket eigenrichting lijkt van toepassing. Ondermijning rechtstaat lijkt mij overdreven.

Sierstrip | 11-05-23 | 10:45

@Sierstrip | 11-05-23 | 10:45: Als leek. Primo, gefundeerd. secundo *hoestbui*Lissabon*uchE_Uche*
Een lintje voor volwassen burgerschap is ook weer oubollig patroniserend.
Mooie potplant en een bedankbriefje van de ketendrager van Gemeente?

hallevvezool | 11-05-23 | 12:45

Nog steeds tuigh waar ik niets mee te maken wil hebben.

Stijlicoon | 11-05-23 | 10:25 | 2

Het wandelen met je hond is ook al aanleiding genoeg om te sarren, treiteren en ten slotte te schoppen. We hebben een samenleving gecreëerd waarin de ‘kwetsbare jeugd’ (lees: allochtone jongens) zeer gebrekkig Nederlands spreekt en onvoldoende leesvaardigheid heeft om het nieuws te volgen of om een brief van de belasting te begrijpen. Uit frustratie, omdat ze overal worden uitgekotst (alleen door de politiek niet maar dat staat veel te ver van hun waarnemingsvermogen vandaan), slaan ze er met zijn allen (één voor allen met zijn allen tegen één) op los.

Tiscali-2 | 11-05-23 | 10:41

@Tiscali-2 | 11-05-23 | 10:41: Met je scootertje langs je heen scheuren is standaard denk ik, mij ook wel eens overkomen. Dag gewerkt, drie uur examen gemaakt, wandel terug naar huis. Was te daas om er uberhaupt op te reageren. Maar goed ook, want dat is wat ze zoeken - reactie, om daarna 'gerechtvaardigd' (dat is al sinds jaar en dag de motivatie van de qua intelligentie uitgedaagde openbaar geweldpleger) op iemand in te hakken. Niet aankijken, niet reageren, doorlopen. Was vroeger zo, is nu zo.

Otto Normal | 11-05-23 | 14:02

Whatever. Allemaal van de straat af heropvoeden.

Francine Fishpaw | 11-05-23 | 10:24

Dit lijk mij een sterk verhaal van een duivelse Drimmelen 66 advocaat, doe eens alle camerabeelden achter elkaar plakken van het station tot de gate op Schiphol. Daar hangen namelijk aardige camera's met een hoge resolutie. Vergeet ook niet de teleco data op te vragen en te onderzoeken welke mobiele telefoons allemaal in deze regio zijn geweest, het moet niet heel moeilijk zijn om de telefoon van een buitenlandse provider uit de dataset te filteren.

Rebellis | 11-05-23 | 10:23 | 5

@johnyl | 11-05-23 | 10:32: Vervolgen kan ook zonder slachtoffer; WvS Titel V. Misdrijven tegen de openbare orde, Artikel 141 In vereniging geweld plegen ...

Rebellis | 11-05-23 | 10:40

@aflaatverkoper | 11-05-23 | 10:38: Nee hoor, die techniek & informatie zijn er wel. Er zit alleen *veel* meer red tape omheen dan ze in FM laten zien.

Mbovenka | 11-05-23 | 11:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is nu in ieder geval het woord van de daders tegen dat van het slachtoffer (van geweld). Zolang die zich niet meldt hebben ze het voordeel van de twijfel aan hun kant. Het is in ieder geval algemeen bekend dat er een bepaalde hunkering naar geweld onder dat soort groepen leeft, dat ze een eenling al snel in het vizier hebben. Overmoedig door drugs en alcohol kan ik me wel een en ander bij de gang van zaken voorstellen. Dat hier door de media op ingesprongen wordt als ware het een 'nieuw inzicht' dat alle bedenkingen bij het geweld moet doen heroverwegen valt hen wel aan te rekenen.

Dit soort jochies groeien op met YouTube-kanalen met pedo-jagers met de dood tot gevolg hebbend (Arnhem). Een van hen kan makkelijk de hele meute ophitsen vanuit een ervaring, al dan niet verzonnen. Kindermisbruik is een probleem maar in dit geval natuurlijk totaal buiten context. Wanneer de media dit geweld gaan verheerlijken middels het 'ja maar hij is pedo'-sentiment verlagen ze zich tot precies datgene wat ze zo zeggen te verafschuwen. Met als bijgevolg dat straatschoffies zich weer gesterkt voelen in drang hun haat en wantrouwen naar de samenleving op nietsvermoedende voorbijgangers uit te leven en zo voorts enzovoorts.

nsfl | 11-05-23 | 10:20

Ja tuurlijk, en 'de kus' was natuurlijk niet opgenomen op één van de vele camera's op het station....

Dude heb je eten | 11-05-23 | 10:20 | 1

Die stonden vast weer toevallig in de pre-set mode, zoals ook toevallig het geval was bij die suikerpatiënt met zijn auto van een poosje terug.

Xaphan | 11-05-23 | 10:48

Zou dat nog hip zijn? Was toen tijdje continu in het nieuws dat pedojagen, hoor je niks meer over?

Lorejas | 11-05-23 | 10:22

@Lorejas | 11-05-23 | 10:22: nu is de nieuwe trend te vragen met welke letter je je identificeert. En Lentekriebels natuurlijk. Ook populair.

Pedojagen en Pocemonjagen is passé...

Roos | 11-05-23 | 10:45

Wat heeft Pikachu er nu weer mee te maken! Heeft die al een eigen letter?

Lorejas | 11-05-23 | 11:08

Met z'n allen de man half dood maken en op de rails flikkeren lijkt me niet een gezonde reactie nee. Maar dat is dus wel de alledaagse overlast/straatterreur in NL.

VP732 | 11-05-23 | 10:16

Waar hadden die blanke kakkers uit een villawijk ook alweer een pedo gelokt en doodgetrapt. Horen we ook niks meer van? Zijn die al veroordeeld?

Zuurteregelaar | 11-05-23 | 10:15 | 4

@zuur: half jaar cel hoofddader en wat taakstraffen.

Lorejas | 11-05-23 | 10:29

Alleen die Samil B. zit nog vast, dus de zaak ontwikkelt zich.
Maar waarom juist slechts die zaak aangehaald?

funda | 11-05-23 | 10:30
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Lorejas | 11-05-23 | 10:11 | 3

Het begint met een perron en eindigd met een flat!

Nico1000 | 11-05-23 | 10:09 | 2

Deze cultuur heeft niet zoveel met flatgebouwen. Teveel trappen.

vettebril | 11-05-23 | 10:19

Eindigd!

JJMS | 11-05-23 | 10:25

Druk met luidkrijsstraalvogels in de tuin weer.
Deze loodaardbeien ook maar wegsmijten.

SchapenhEUl

Dit jaar in Maatschappijleer : Hoe hou ik samen met mijn vrienden een viespeuk staande tot de Popo met zwaailampen rap op de scene is ter overname.

3 shall be the counting, smeerkees op de rails kiepen is just outright..
Denk ook om de arme Metrobestuurder, en de vertraagde passagiers.

Aan de wetgever om (deze of volgende week) wat te updaten.
Betekeningsvolle middelen voor verantwoord burgschap anno pestilens 3.
Geen meppen en schoppen, verwurgen verboten, instructie met grepen en sloten.
(meer bevoegdheid aan burgers, voorbij verbaal halt dit is een burgermansarrest)

Ook : Locals don't visit for leisure.

hallevvezool | 11-05-23 | 10:09 | 2

Doe de gordijnen eens open, zon in je gezicht, frisse wind door het huis, berg afwas wegwerken, keukenblad schoon. Dat ordent de gedachten.

Zuurteregelaar | 11-05-23 | 10:18

@Zuurteregelaar | 11-05-23 | 10:18: Ga aan je werk. En vlieg niet over de mensen hun huis heen met je buis demonen. Die uitlaatgassen zijn niet heilzaam voor de populatie. Waar je geestig overheenstapt.
Blaten over residentie toestand ook zeer gewaardeerd,
probeer eens bij een overheidsloket te klagen,
Misschien ben ik te causties en gebaseerd, om de daarvoor bestemde loketten aan hun taakuitvoering te herinneren.
Flamen is leuk, als het maar vermakelijk is! Een ordinaire scheldpartij is geen flame. Nog eens lezen, inhoudelijk onduidelijk? vraag.
Oneens? argument.
De Meneer met prikkelende schuilnaam in gekkie hoek duwen is zzeeaauu uitgesleten en een standaardvalkuil voor repressieve personen.

hallevvezool | 11-05-23 | 11:16

Het is eigenlijk de schuld van de vergrijzing dat we zoveel van deze 'jongeren' indirect moeten importeren. Zou men zo ver durven gaan?

funda | 11-05-23 | 10:03 | 1

d66 durft met alles over het randje te gaan. Dus ja, durft men.

ChalinaRosa | 11-05-23 | 10:06

Als ik het goed begrijp, kust een blanke man(de italiaan?) een minderjarige jongens zonder consent, en als gevolg probeert een groep hyena's een (andere?) blanke jongen proberen te vermoorden?

Wat een onsamenhangen verhaal?
Wie kust nu wie?
Is diegene die gekust is ook diegene die in elkaar getrapt wordt?
En zo nee, wat maakt het dan uit of er een aanranding plaats heeft gevonden?
En zo ja, waarom zeg je dat dan niet in het artikel?

ReyNemaattori | 11-05-23 | 10:02

Plottwist?
En wat als blijkt dat 'dit vriendengroepje' het vooropgezette plan had opgevat een homo naar een 'fake date' te lokken om hem vervolgens in elkaar te rammen?

PPuk | 11-05-23 | 09:58 | 3

Dat was toch de eerste versie die rondging ?

Het rammelt aan alle kanten waar ze nu mee komen.

Wattman | 11-05-23 | 10:00

@Wattman | 11-05-23 | 10:00:
Ik zou het mobieltje van het 'jeugdige slachtoffer' (dat ongevraagd gezoend zegt te zijn) daarom wel eens uit willen lezen...

PPuk | 11-05-23 | 10:04

@PPuk | 11-05-23 | 10:04:

Alleen een kushand zou in die kringen al voldoende zijn om in razernij te ontsteken.

Misschien horen we het ware verhaal nog ooit.

Wattman | 11-05-23 | 10:25

"Tenminste drie verdachten hebben verklaard dat, voorafgaand aan de mishandeling, ‘een blanke man’ een jongen die op dat moment net 16 jaar oud was ongevraagd op zijn mond zoende. In meerdere verklaringen wordt geopperd dat het latere slachtoffer mogelijk onder invloed was van alcohol of drugs. ‘Hij leek dronken want hij deed heel gek''

En zelfs als dat allemaal zo is, wat we nog maar moeten afwachten, want het is slechts de verklaring van drie van de daders, is dat geen enkele rechtvaardiging van die aftuiging. Als een roedel wilde hyena's gingen er dacht ik wel 8 of zo te keer tegen die man. Lang niet allemaal, maar toch wel veel van die lieden met een migratieachtergrond is gewoon kutvolk, waarvan het Nederlanderschap zou moeten worden ingetrokken om ze er voorgoed uit te trappen.

Dr_Johnson | 11-05-23 | 09:58 | 1

Precies!

oh no | 11-05-23 | 10:14

Zou dit bij joop, nrc en volkskrant worden bestempeld als racistische en homofobe daad?

Burgerzaken | 11-05-23 | 09:57 | 1

"Racistische FvD’er blijkt verdediger buitenlandse pedofiele aanrander" zo benadert Joop de mishandeling. Draait het om qua racisme, betrekt FvD erbij en wijst de "pedofiele" schuldige aan. Het roedel komen niet voor in het stuk.

vettebril | 11-05-23 | 10:39
-weggejorist-
DitjaarkrijgikAOW | 11-05-23 | 09:54 | 3

Alsof er nog nooit iemand in Nederland gelynched is xD

Is Han al weer vergeten dat we ooit de premier gelynched en opgegeten hebben?

ReyNemaattori | 11-05-23 | 10:06

@ReyNemaattori | 11-05-23 | 10:06: Han is nooit zo sterk in logica en historisch inzicht, maar verbloemt dat door het strooien met nauwelijks relevante feitjes en buzzwords.

funda | 11-05-23 | 10:10

Je move maken en gekopschopt worden door 5 man en een dwerg.

sjef-van-iekel | 11-05-23 | 09:51 | 1

Dan vallen al die totaal mislukte dates van mij nog mee. Voel me nu gelijk een stuk beter. Thanks!

Wayfaring stranger | 11-05-23 | 10:36
-weggejorist-
Hevvlan Demuru | 11-05-23 | 09:49 | 2

Zoiets zou Sydney Smeets nou nooit doen.

Colin.Fart | 11-05-23 | 09:48

Hebben ze al een excuus kunnen verzinnen om de belaging van die oudere man die zijn hondje uitliet te duiden?

Kwakjeszalver | 11-05-23 | 09:46 | 3

Iemand in het filmpje zegt: “hoe lang bent u al racist?!”. Dat lijkt me voldoende.

JJMS | 11-05-23 | 09:47

Ja, die zou 'apie' hebben gezegd.

grietmetgroenefiets | 11-05-23 | 09:53

Misschien heette die hond wel Apie.

knutsel_ | 11-05-23 | 10:00

Maar goed, blij dat dit weer opgelost is. Als volwassen man je ongevraagd opdringen aan 16-jarigen is prima als je D66-er bent, maar kan als onbewezen argument worden gebruikt om excessief geweld goed te praten als de geweldplegers een bepaalde huidskleur hebben.
En de schuld is uiteindelijk van Gideon van Meijeren.

spanarchist | 11-05-23 | 09:44 | 2

"En de schuld is uiteindelijk van Gideon van Meijeren."
Die hier tragisch genoeg opeens als minst gestoorde uit de bus komt.

funda | 11-05-23 | 09:48

Onbewezen argument sloopt je carriere al. En in het buitenland wordt je bij voorbaat als crimineel gezien of veroordeelt. Assagne... Trump deze week nog. Geen bewijs, gewoon een verhaal.

sjef-van-iekel | 11-05-23 | 09:55

Tsja niet zo slim natuurlijk om als 40 jarige Engels/Italiaans sprekende toerist op het station Bijlmer Arena een minderjarige jongen ongevraagd op de mond te zoenen. Zeker niet als deze deel uitmaakt van een groep opgeschoten pubers. Dan is het ook niet zo gek dat je klappen krijgt. Dan kan er wel afkeurend worden gereageerd maar begrijpelijk is het wel. Lik op stuk beleid zeg maar.

johnyl | 11-05-23 | 09:44 | 14

@johnyl | 11-05-23 | 10:36: daar heb je je antwoord waarom hij zich niet heeft gemeld.

Maar nogmaals, het zijn rare praktijken als een grote groep los mag gaan op één persoon wanneer die kushandjes toewerpt.

De meeste vrouwen lopen weg in vergelijkbare situaties en slaan er niet met elkaar op los.

Roos | 11-05-23 | 10:42

@funda | 11-05-23 | 10:06: Hierom elders in de draad mijn beleefde prompt aan wetgevert om hierin te voorzien.
- hand in hand kring, of als je groepje nietjes is, op ongeveer die afstand.
- Popo /112 Meerderen bellen, eerste contact gaat op de speaker.
112/Politie instrueert de groep en geeft een geschatte aanrijtijd.
- Bij verzet. perp op mat leggen.
Geen trappen of stompen, geen knevels om hals.

Nieuw Oorlof: vasthouden, vloeren, fixeren
(door met je reedt op een arm of been te gaan zitten)
- Sterke arm komt aan met zwaailampen, allemaal mee naar bureau.
Als het goed is geen amboelans nodig voor perp, geboeid meenemen als de groep juist schijnt, of wanneer de beschuldigde daar ter plekke aanleiding voor geeft.

Opzet de groep burgers als gasten of tijdelijk medewerkers te bejegenen.
Tenzij de groep heel 112 niet gebeld heeft, of vijandig op de Kit reageert..
Dan gewoon de bus inknuppelen.
(Of het kan? probono noteeradvocaat mee naar PD?)

Onder vliegtuigkabaal, mijn steentje constructie aan iets van een muur die rechtstaat. Pak em op, rol em door.

hallevvezool | 11-05-23 | 12:14
▼ 11 antwoorden verborgen

Plottwist: de daders waren slachtoffer. Dat had u niet verwacht, hm?

funda | 11-05-23 | 09:43

Hun lippen raakten elkaar per ongeluk bij de eerste kopstoot?

lekgoot | 11-05-23 | 09:41

NOS journaal hing vanmorgen nog net niet de vlag uit bij hun berichtgeving over het incident. Toonden hun blijdschap dat er een excuus was om als een roedel hyena's een blanke man aan puin te schoppen en op het spoor, waar zomaar een trein had kunnen rijden, te deponeren als een zak vuil.

Cornelis12 | 11-05-23 | 09:38 | 2

Dat was precies nergens uit het bericht te halen.

BobDobalina | 11-05-23 | 10:14

Dit bericht? Haal ik er zo even niet uit: nos.nl/l/2474627

Lorejas | 11-05-23 | 10:28

Was het met of zonder tong? Ook niet onbelangrijk.

Mr_Natural | 11-05-23 | 09:36 | 1

Zover ging de muliticulturele fantastie nog niet. Geen deel van de opvoeding.

funda | 11-05-23 | 09:40

En welk excuus is er voor de ontelbare andere trofeefilmpjes die circuleren waarin een roedel jongeren een blanke aftuigen?

Madame Poitiers | 11-05-23 | 09:35 | 4

Die kaaskoppen zijn allemaal pedofiel. Anders kregen ze wel kinderen. Zoiets zullen ze wel denken. En links maar juichen bij de abortuskliniek omdat ze het klimaat weer gered hebben. (Wel even opschieten, want het vliegtuig wacht niet.)

Het superieure hoeft zich niet in te houden, zo voelt dat. En wij praten wel en schrijven blogs vol, maar niemand die even wat Marokkanen neersteekt of finaal in elkaar beukt.

Die taal spreken ze namelijk, zo lijkt mij. Dat van praten niet. Dit gaat dus gewoon door. Een hele nare wereld, die hier verwelkomd is met open armen. En nog steeds wordt.

Ze zijn nota bene opgepakt en dit narratief komt alweer naar buiten. Wat wordt daarmee beoogd? Zijn ze weer slachtoffer?

Zomaarwat | 11-05-23 | 09:42

@funda | 11-05-23 | 09:38: "belediging" dan waarschijnlijk want vaak hebben nogal lange tenen waar je kennelijk te makkelijk op kan stappen...

oh no | 11-05-23 | 10:16

@Zomaarwat | 11-05-23 | 09:42: NL-ers alleen maar bang voor Popo en consequenties, omdat NL-ers hun baan verliezen bij foei.

Gevangen op de romeinse gallei, roeien in de maat.
Hele dunne bubbel, om een hele dikke bult.

De ziektekosten na gewond raken, die de verzekeraar niet hoeft te vergoeden omdat er sprake was van natuurgeweld.
De absolute horror.

hallevvezool | 11-05-23 | 11:00
▼ 1 antwoord verborgen

Het is deze soort waarvan ik van meisjes begreep die die hen ongewild in het kruis tastte. In discotheken, dus ja, al decennia terug.

Wat rest is pure dominantie. Uitlokking, passiviteit en agressiviteit wanneer het ze uitkomt. De roedel heerst. En Jetten en Klaver staan erbij te juichen. Zoveel assertiviteit! Emancipatie, want de blanke man deed dit eeuwenlang. Not, maar een leugen als dat weerleg je amper. Het is haatgeloof en haat meets haat en dat levert sec haat op. Jegens ons, dat wel. Dus we moeten en mogen best vervelend terug doen jegens hen die ons bedreiegen.

Kijk in een willekeurig gezin waar mishandeling voorkomt en je zult precies dit tegenkomen. Onverschillig, passief en agressief, maar nimmer serieus aanspreekbaar.

En die vinden zichzelf ook allemaal zielig en slachtoffer. En als het aan links ligt gaan we het dan ook alleen hebben over sociaal economische omstandigheden.

Zomaarwat | 11-05-23 | 09:34

Is dit een crime passionel?

Mr_Natural | 11-05-23 | 09:33

Waarom heb ik het gevoel dat het eigenlijk alleen kushandjes waren, maar omdat iemand bijna het licht uit z'n ogen trappen en met mogelijke dood tot gevolg op het spoor duwen tóch niet zo lekker ligt in de maatschappij/media, ze maar de "kus op de mond" actie er bij hebben verzonnen?

Gebeurt vaker in die kringen. Hopelijk geven de camera's in/om dat station voor de politie een beetje sluitend bewijs.

LangeTijdGeleden | 11-05-23 | 09:30 | 3

Geen enkel 'bewijs' rechtvaardigt dit, helaas voor onze multiculturele broeders.

funda | 11-05-23 | 09:31

@funda | 11-05-23 | 09:31: In hun macho en 'eer' """cultuur""" vinden zij het gerechtvaardigd. In Nederland 10+ jaar geleden in ieder geval nog niet. Vandaar dat er nog een grote mogelijkheid bestaat dat dit volledig er bij verzonnen is om de mogelijke straf voor betrokkenen "in mindering te brengen". Het is immers een D66 die zometeen gaat zeggen dat hun "opvoeding en cultuur dit als een normale reactie bevond" of iets in die richting en ze daar dus niet op gestraft kunnen worden.

#markmywords

LangeTijdGeleden | 11-05-23 | 09:37

Wat jij nu zegt, het kushandje is het meest geloofwaardige van hun verhaal.

Wattman | 11-05-23 | 09:54

En hier komen de #metoo-gekte en de Wil van de Verhevene samen in het nieuwe fatsoen. Het minste of geringste wordt als zwaar grensoverschrijdend ervaren en daarom, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is, beantwoord met grof geweld. Zelfs Ronaldo vraagt zich af of deze laatste informatie, die over vermeend ongevraagd kusje, een plottwist betekent die alles in een ander daglicht plaatst. Hoezo plottwist? Als er werkelijk sprake is geweest van iemand ongevraagd op de mond kussen, is dat dan aanleiding genoeg voor die brute collectieve aanslag op iemand's leven? Is dit de nieuwe moraal? Strenge fatsoensregels met grof geweld als vanzelfsprekende sanctie?
De daders worden aldus slachtoffers. Zij probeerden met hun corrigerende tikken niet meer dan een jong persoon te beschermen tegen een mondkus. Wie zou dat in zo'n situatie niet doen? Meteen ingrijpen en die arme jongen in bescherming nemen? Was het getoonde geweld niet opportuun? Moeten we die schoppers eigenlijk niet als helden eren?
Plottwist? Nee, een inkijkje in de krochten en spelonken van het nieuwe fatsoen van Nederland.

Schoorsteenveger | 11-05-23 | 09:29 | 6

Als het een boerin was die op de mond gekust werd door een asielzoeker en vervolgens krijgt deze asielzoeker klappen van omstanders.. dan krijg je weer totaal andere reacties. Dus ja huidskleur speelt een rol helaas en niet het feit dat een minderjarige vol op de bek wordt gezoend door een 40 jarige dronken toerist.

johnyl | 11-05-23 | 09:58

@ Schoorsteenveger

Je mag rustig zeggen dat in de Westerse beschaving over het algemeen anders-geaardheid redelijk wordt geaccepteerd. Moslim en andere culturen zijn met recht achter op de beschavingsladder te noemen.

Hevvlan Demuru | 11-05-23 | 10:09

@johnyl | 11-05-23 | 09:58: dus omdat de daders dat zeggen is het meteen ook daadwerkelijk gebeurd?

En is het geweld proportioneel? Nu wordt huidskleur gelijk als verzachtende omstandigheid aangehaald.

DankeSchon | 11-05-23 | 12:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat een ongevraagde/ongewilde kus op de mond de aanleiding is voor geweld doet op zich niets aan het geweld af. De ongewilde kus voegt slechts een mogelijk strafbaar feit toe aan de mogelijke andere strafbare feiten.

Sierstrip | 11-05-23 | 09:29 | 4

@LangeTijdGeleden | 11-05-23 | 09:33: U vrouw vindt het ook niet erg om vol op de mond door een 40 jarige dronken toerist te worden gekust. U heeft er zelf geen moeite mee blijkt, ben benieuwd of uw vrouw er ook zo over denkt.

johnyl | 11-05-23 | 09:59

@johnyl | 11-05-23 | 09:59: Jouw vrouw vindt het ook niet erg als jij door een station geschopt wordt, schat ik zo in.

funda | 11-05-23 | 10:07
▼ 1 antwoord verborgen

Jemig, dat is nou precies de doelgroep die ook wel eens een meisje probeert te zoenen, alleen hebben die meisjes nou nooit een roedel van 5 kopschoppers achter de hand als ze er geen zin in heeft.

Diotima | 11-05-23 | 09:29 | 2

Misschien inderdaad teid dat de maisjes zich wat beter organiseren via social media.
Corncob Defence Force, of iets dergelijks?

funda | 11-05-23 | 09:33

Dat dus.

Madame Poitiers | 11-05-23 | 09:33
-weggejorist-
BobDobalina | 11-05-23 | 09:27 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Daar moet dan toch geflirt aan vooraf zijn gegaan.

SterF... | 11-05-23 | 09:26 | 2

Ghehe gelijk terugkaatsen die bal. :)

knutsel_ | 11-05-23 | 09:39

Een zenuwachtig knipperen met het oog en je parelwitte tanden laten zien kan al voldoende zijn he, dat is evolutionair en weten natuurvolkeren al..;)

Smoelensmid | 11-05-23 | 09:58

Weer een prachtige downplay van links 'het was een pedo aanrander'. Nu is het kennelijk minder erg om iemand groepsgewijs te lynchen en als afval op het spoor te gooien en hoeven de daders alleen nog wat psychologische bijstand. Moreel gezien doet links dus gewoon mee met deze lynchpartij,

Teluitjewinst | 11-05-23 | 09:26

Hangen daar 10000 camera's. Dan zou dat wel op beeld gevangen zijn. Iets zegt me dat dit precies gebeurd zou zijn op een plek die net niet gefilmd wordt.

TheManiac | 11-05-23 | 09:25

Het waren de handkusjes!

d e r e a l i s t | 11-05-23 | 09:25 | 1

Precies, gewoon het speelse handkusje naar een 18-jarige wat aanpassen,
en Bob's your uncle.

funda | 11-05-23 | 09:30

"Verzin een list" zeiden de ouders van de zestienjarige dader tegen zijn advocaat. Nou, weet U, als we nou eens verklaren dat hij hem op de mond probeerde te kussen dan draait de publieke opinie vanzelf 180 graden.
Wel even met zijn vriendjes afspreken dat ze allemaal dezelfde verklaring afleggen en de zaak is verloren voor het slachtoffer

me163komet | 11-05-23 | 09:24 | 1

Zou zomaar kunnen.

Wattman | 11-05-23 | 09:31

Ik kan me niet voorstellen dat die man vanuit het niets een knul in zo’n groep vol op de mond zoent, wellicht wel als reactie op eerdere homo-onvriendelijke opmerkingen vanuit de groep naar de man toe en dat hij daarop reageert.

laurentius | 11-05-23 | 09:23 | 5

Second that.

2tribes | 11-05-23 | 09:51

U vergeet dat die 40 jarige onder invloed van alcohol en/of drugs was. Dan doe je wel eens stomme dingen lijkt me. En waarom zou je het verhaal in het Parool in twijfel trekken. Omdat de huidskleur van de jongeren je niet aanstaat ?

johnyl | 11-05-23 | 09:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat schoppen. Lijkt wel die kopschoppersbende uit het Gooi.

dathoujetoch | 11-05-23 | 09:23

“ Anderen jongeren aanwezig op het station sloten zich vervolgens aan en gingen de man ook te lijf. ”

Waren er toevallig alleen gekleurde jongeren op dat station, waren het toevallig alleen de gekleurde jongeren die op de blanke man inhakten? Hadden ze dat allemaal ook gedaan wanneer de dader een gekleurde man was? Zomaar wat vragen….

DankeSchon | 11-05-23 | 09:53

"de 16-jarige jongen die op de mond zou zijn gezoend"

Die geloof ik dus niet.
Eerst zware mishandeling. Maar hey, het is toch maar een zo'n vieze blanke.
En dan 3 a 4 dagen later niet zelf, maar je advocaat een smoesje laten vertellen, die blanke de schuld geven, dat hij het zelf had veroorzaakt, er zelf om vroeg of het zelf wilde.

Herkennen jullie dit dan niet?

Dit is exact dezelfde manier van reageren als 'loverboys' (zeg maar gewoon: moderne slavenverkopers) praten over hun slachtoffers.

Anti-blank racisme moet onderdeel van het maatschappelijk debat worden, moet worden bestreden en niet meer worden ontkend.

gaffelbaard | 11-05-23 | 09:23 | 2

Eens. Anti-blank racisme is een zeer actuele vorm van het institutionele racisme waar zo vaak over wordt gesproken. Voorbeelden te over: Bijlmer, Pijnacker…

DankeSchon | 11-05-23 | 09:49

Er is pas emancipatie & gelijkwaardigheid als je je eigen pokkegedrag durft te erkennen naar de andere partij. Tot die tijd is het "Wij goed, hullie slecht"

TanteJuut | 11-05-23 | 09:58

Een volwassen man onder invloed van drugs die jonge jongens ongewenst probeert te zoenen? Het lijkt me pas geloofwaardig als de man in kwestie namens D66 in de Tweede Kamer komt.

spanarchist | 11-05-23 | 09:22 | 1

Misschien wordt er al naar de man gedrimmeld.

ChalinaRosa | 11-05-23 | 09:28

Als straks blijkt dat het inderdaad *toch* waar is van die pedo-aanrander, gaan de "het was een afgestemd verhaal van de daders" zeggers moeiteloos over op "maar het blijven vuile primaten". Geen enkele introspectie zal het gevolg zijn van hun verkeerde aanname.

Beste_Landgenoten | 11-05-23 | 09:21 | 18

@Papa Jones | 11-05-23 | 09:44: zo is het maar net. Op Joop zijn de reaguurders de publicisten en jorist Joop-Joris alle reacties die niet voldoen aan de eigen ideologie.

DankeSchon | 11-05-23 | 09:57

Jawel, dan is het het slachtoffer gedeeltelijk gegund. Zoals de grap gaat: er staan twee criminelen, een Eritreeër en een Marokkaan. Die hebben ruzie. Schiet de een op de ander. De ander schiet terug. Allebei dood. Hoeveel staat het?

Nu?

2-0. Voor de maatschappij.

Zo is dit ook, indien het slachtoffer een crimineel is. Maar dat filmpje geeft voorál een beeld van hoe veilig het op straat is. En als je dat ontgaat, ben je ziende (hopelijk voor je) blind (lijkt het toch op).

Zomaarwat | 11-05-23 | 10:29

Zit je nu (extreem) geweld goed te praten, mits die man inderdaad dronken iemand heeft proberen te kussen? Of mogen (blanke) pedo's (we weten natuurlijk niet of die man dat is) van jou sowieso in elkaar geramd worden? En mag een roedel blanken dan ook een gekleurde pedo in elkaar rammen?

Zomaar wat vragen die bij me opkomen.

benjeallanggek | 11-05-23 | 12:24
▼ 15 antwoorden verborgen

Je gaat het haast jammer vinden dat een niet nader te noemen oud-kamerlid van D66 deze 16-jarige niet vol op de bek gepakt heeft.

Patty D. | 11-05-23 | 09:20

Ach, bij de Joop zijn ze ook wakker:

Racistische FvD’er blijkt verdediger buitenlandse pedofiele aanrander
www.bnnvara.nl/joop/artikelen/racisti...

Nu is die complotmarmot ook een vervelende racist, maar bij de Joop zijn ze in mijn ogen net iets te blij met deze stok om hem te slaan.

Diotima | 11-05-23 | 09:18 | 8

Walgelijk artikel. Maar ja, Joop.

“ Die besloot de aandacht te verleggen naar het incident in de Bijlmer dat volgens hem "anti-blank racisme" was.”

M.a.w. het kan -zonder de resultaten van enig onderzoek af te wachten- bijvoorbaat dus al NOOIT anti-blank racisme zijn. Wat een vooringenomenheid. Dit is dus een voorbeeld van institutioneel racisme.

DankeSchon | 11-05-23 | 09:40

Pechtold had een naar verleden als wethouder, werd niet gepruimd door Balkenende, kreeg een appartement cadeau (gebruiksrecht) en ging vreemd terwijl hij de gevolgen probeerde te aborteren.

Toch is D66 groot geworden door? EEN ding. Altijd maar tégen Geert Wilders ingaan.

Joop heeft die kunst afgekeken en linkse mensen zijn net hoerenlopers. Ze willen steeds hetzelfde en als er af en toe maar nieuw vlees is, happen ze gretig. Het is sterker dan zij.

Zomaarwat | 11-05-23 | 10:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Wordt “blanke” man door het Parool nu wel omarmt? Ik dacht dat wit woke was.

MargauxGrandCru | 11-05-23 | 09:17 | 2

Goed gezien!

Amsterdamsko | 11-05-23 | 10:02

Je hebt een kleur bij geboorte, maar dat hoeft niet de kleur te zijn die je voelt dat je hebt. Het benoemen van de kleur die je ziet is al enorm niet-woke. Hoe je je gedraagt kan weer te maken hebben met een andere huidskleur, althans met gedrag dat bij een andere huidskleur/cultuur past. Zo kun je geboren blank zijn, je enorm negroïde voelen maar qua gedrag meer lichtgetint hoofddoekje zijn.

Ik roep maar wat hoor. De met zichzelf in de knoop zittenden probeer ik wel te begrijpen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet van plan ben me zodanig te verdiepen dat ik zelf ook krankzinnig wordt. Hetgeen naar mijn diepste overtuiging en gevoel het doel is van iedere assertieve mentaal gehandicapte.

Zomaarwat | 11-05-23 | 10:20

Wat een enorme held!

DankeSchon | 11-05-23 | 09:36

Dit was een vriend van Sidney

Kartelmaster2000 | 11-05-23 | 09:16

Tijdens de gayparade is dat heel gewoon in Amsterdam

laurentius | 11-05-23 | 09:15 | 1

Niet normaal maken wat nie... iedereen moet zich.. de wet is voor all... welke slogans hebben hier vandaag voorrang?

funda | 11-05-23 | 09:18

Good cop, bad cop en die kleine slaat zo door.

Mr_Natural | 11-05-23 | 09:14

Stel je bent regressief links, moet je nu extreem geweld tegen homo's veroordelen, drugsgebruik of racisme?

Diotima | 11-05-23 | 09:14 | 3

Iedere zaak inzetten op de schuld van de blanke hetero, als die er tenminste is.
Dit is Nederlandje!

funda | 11-05-23 | 09:16

Dit is toch goud? Je kan er een draai aan geven en kiezen waar je vandaag besluit voor/tegen te zijn.

Borrom | 11-05-23 | 09:17

Dat hangt ervan af. Als de daders moslim zijn, is het okee; zijn ze dat niet, dan is het schandelijk.

MAD1950 | 11-05-23 | 09:20

Dit gelul is standaard. Het homoseksuele element is 1 van de grootste nachtmerries van deze tribale groepen, en dan wordt het vaak aangehaald als oorzaak van geweld. Grote onzin, want waarom zou je iemand op zijn bek slaan als hij dronken avances maakt?

mental K | 11-05-23 | 09:13 | 2

Wie laat zich op zijn 16e op zijn mond zoenen door een dronken vent van 40? Eerst megapassief en daarna megaagressief?

Zomaarwat | 11-05-23 | 09:15

Op elkaar afgestemde verhalen. Ik geloof er niets van.

Nee dus! | 11-05-23 | 09:13 | 7

@Beste_Landgenoten | 11-05-23 | 09:25: Ja, zo gaat dat in een rechtsstaat. Net als dat die jongens nu moeten bewijzen dat het geweld proportioneel was. Ik wens ze veel succes.

DankeSchon | 11-05-23 | 09:29

@Beste_Landgenoten | 11-05-23 | 09:25:
Wat is nou jouw redenering hier? Eerst zeg je spottend “dat kan niet waar zijn!”, dan schrijf ik dat het kan maar bewezen moet worden.
Zit je hier alleen maar om een polemiek te vinden of heb je niks te doen verder?

J.Cash | 11-05-23 | 09:39

@J.Cash | 11-05-23 | 09:39: Wellicht van het Partei Buro gehoord dat dit een vrije kwestie is en in dezen niet de Partei Richtlijnen behoeven te worden gevolgd. Er zijn wat regelaars immers op de Antillen of andere zogenaamde werkooren in tropische setting, dus de leiding is even afwezig. Dat dus. En de wederkomst van SS moet misschien worden voorbereid.

dathoujetoch | 11-05-23 | 10:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit soort verhalen worden vooraf ingestudeerd. Dit soort smoesjes gaan we nog vaker horen. Hopelijk vraagt de politie goed door en komt de spreekwoordelijke aap op tijd uit de mouw.

Zuurteregelaar | 11-05-23 | 09:13

Dat is dus een (verzonnen/ ingefluisterd?) kant van het verhaal.

En nu maar wachten wat de "reden" voor de mishandeling van man met hond was.

Ikdus | 11-05-23 | 09:12 | 5

Dat de man een racist is. Case closed u kunt gaan heren.

JJMS | 11-05-23 | 09:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Eerst zien dan geloven.

maruyama | 11-05-23 | 09:09

Ockham' s razor zegt dat het meest waarschijnlijke scenario is: een van de "jongeren" heeft via een sociaal medium een in jonge mannen geinteresseerde persoon gelokt en hem met de rest van de roedel opgewacht. Om hem achtereenvolgens van geld te ontdoen en een pak rammel te geven.

Glasgow Argus | 11-05-23 | 09:09 | 5

En/of drugs in vooruitzicht beloofd.

horsteknots | 11-05-23 | 09:11

Tuurlijk. Als je wilt knokken ga je een homo lokken.

TanteJuut | 11-05-23 | 09:16

Dat lijkt me ook wel waarschijnlijk aangezien je nimmer als gezonde jongen van 16 gaat staan afwachten of een vent van 40 je gaat bekken. Tenzij het onderdeel is van het spel. En welk spel dan? Daar kom jij mee en dat lijkt plausibel.

Zomaarwat | 11-05-23 | 09:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie zou zich lekker op z’n bek laten pakken door een dronken junk?
Disclaimer…..
Ik keur groepsgeweld ten zeerste af.

Ruimedenker | 11-05-23 | 09:07 | 3

Maar u heeft alle begrip voor 1 op 1 geweld, lijkt u te suggereren?

Zeurders | 11-05-23 | 09:11

Als het gevolg een stevige beuk door het slachtoffer op de kaak van de dader was geweest, had ik zelfs partij getrokken voor het slachtoffer.

Maar dit is gewoon excessief, buitenproportioneel en bovenal racistisch geweld door een groep. De haat straalt er gewoon vanaf. Hoe verklaar je anders dat kleine ventje? Overduidelijk niet zijn eerste keer.

DankeSchon | 11-05-23 | 09:27

Er is (nog) geen bewijs voor dit verhaal. Er is wel bewijs voor de zware fysieke mishandeling. De Neder-Belgische kranten brengen nu heel opgelucht dit verhaal van de advocaat, een beetje te opgelucht.

Egerius | 11-05-23 | 09:06 | 1

Precies, best triest dat de gebruikers van deze smoes blijkbaar denken dat dit hun gedrag ineens acceptabel maakt.

Zeurders | 11-05-23 | 09:12

Volgens Sydney Smeets is het geen pedofilie. En hij kan het weten.

Glasgow Argus | 11-05-23 | 09:06 | 3

Iemand Smeets nog ergens gezien sinds het voorval eigenlijk?

Quantum Suicide | 11-05-23 | 09:08

En zwart, dus hij had ook bij de schoppers kunnen horen toch?

Beste_Landgenoten | 11-05-23 | 09:10

@Quantum Suicide | 11-05-23 | 09:08: kinderopvang van de D666 congresdag

Kartelmaster2000 | 11-05-23 | 09:17

Nou ben ik natuurlijk een bevoordeelde blanke man maar een dronken toerist doet gedraagt zich vreemd, kom je dan dicht bij genoeg om je te laten zoenen?

Of zaten ze de beste man uit te dagen zoals hyena's vaker doen bij weerloze slachtoffers met dit als gevolg:
www.youtube.com/watch?v=Hef9b2aE34M

Barkruk2 | 11-05-23 | 09:05

Zeer benieuwd hoe een rechter zal oordelen en norm die gesteld wordt aan dit barbaarse zwakbegaafde primitieve gedrag.

Danofs | 11-05-23 | 09:04 | 1

Laten we inzetten: Tien uur voorwaardelijke taakstraf?

knutsel_ | 11-05-23 | 09:05

Dat lynchen gaat nog eens heel populair worden.

Mr_Natural | 11-05-23 | 09:03 | 2

Speciale lynchbars.

Kowalski11 | 11-05-23 | 09:15

Oke, what if.
Stel het was een roedel blanke primaten geweest, en een pedofiele aanrander.
Was het dan "hij vroeg erom" of...?

Beste_Landgenoten | 11-05-23 | 09:02 | 7

Nee, zoiets doen blanken niet. Maar er zijn van die mislukkelingen die zichzelf pedo hunter noemen om toch wat 'goeds' te doen. Ze lokken online iemand uit om in elkaar te trappen.

Diotima | 11-05-23 | 09:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom twijfel ik aan dit verhaal?
Is het een afgestemd verzinsel?
Is het waar?
Hoedanook: het is nimmer een vrijbrief om (met de hele roedel) iemand in elkaar te rossen en vervolgens op het spoor te doen belanden.
Eigen rechter spelen mag immers niet.
Ernstigere delicten welke eigenhandig werden rechtgezet hebben de 'eigen rechters' zware straffen opgeleverd.

MK27 | 11-05-23 | 09:02 | 2

Het is natuurlijk ook apart dat die aangifte van mogelijke aanranding een dag of 5 nadat het filmpje online is gekomen gedaan wordt. Nu heeft het inderdaad de schijn van een verzonnen of tenminste aangedikt verhaal.

NietHenkLooij | 11-05-23 | 09:10

Ze gooiden gewoon kushandjes terug.

Mr_Natural | 11-05-23 | 09:02 | 1

En kusvoetjes als teken van liefde?

SamV | 11-05-23 | 09:03

Zoals Fred (Draadstaal) al zei: We moeten terug naar de COC mentaliteit

Vleesverkopert | 11-05-23 | 09:01

OK OK ik blijf wel weg uit Amsterdam, en ik beloof ook nooit meer in de Bijlmer te komen.

Louter Leuter | 11-05-23 | 09:00 | 1

Dan heb je niks gemist en zil je niks missen.

MK27 | 11-05-23 | 09:02

De marrekene zijn niet zo van de heerenliefde zo blijkt maar weer.

FogerRederer | 11-05-23 | 09:00 | 2

Niet in het openbáár.

Papa Jones | 11-05-23 | 09:06

Daar zou je je in vergissen, voor centjes doet een fin alles. Zelfs Fortuyn kon het goed vinden met zulke schandknaapjes!
Alleen waren dit geen finnen, maar 9005 van de RAL kaart. Er liep zelfs er een bij van net een turf hoog van een jaar of 9...

redthehaghue | 11-05-23 | 09:07

Gek verhaal. Als het al waar is, is het geen enkele reden die de agressie zou rechtvaardigen.

De argumentatie is echt iets voor de individuen uit deze groep: het ligt altijd aan de ander, zelf beschikken ze over een oneindig aantal slachtofferkaarten.

Roos | 11-05-23 | 08:59 | 1

De slachtofferkaarten zijn getrokken daarom twijfel ik aan dit verhaal.

MK27 | 11-05-23 | 09:03

Iemand met z’n allen kort schoppen is natuurlijk niet normaal, maar als blijkt dat het waar is van die gozerT, had ie er bij mij ook niet mee weggekomen.
Wat zijn dat voor vieze streken?

Ruimedenker | 11-05-23 | 08:59

Nu wordt het moeilijk.
A. Ageren tegen pedofiele toeristen
B. Ageren tegen roedels primaten
Wat zal het worden?

Beste_Landgenoten | 11-05-23 | 08:59 | 14
▼ 11 antwoorden verborgen

Als die man echt niet komt opdagen dan zal er ook wel wat aan de hand zijn. Niet dat dat wat uitmaakt verder want iemand de tyfus in trappen blijft verboden. Ook als pappie de pedo die aan zijn kind zit voor zijn kanis ramt gaat pappie de bak in tenslotte..

geerdt | 11-05-23 | 08:58 | 2

Maat wat als het kind de pedo de tyfus in trapt? En wat als een hele schoolklas dat doet? Dat is waarschijnlijk de vergelijking. Ik gok bureau halt en een taakstrafje. Regenboog zebrapaden schilderen in de bijlmer in een rokje wellicht.

littlelebowsky | 11-05-23 | 09:00

Oneens. Dat hij niet komt opdagen toont niet meteen aan dat er meer aan de hand is. Angst en schaamte kan hem weerhouden. Misschien moest hij zijn vliegtuig halen en had hij geen tijd meer. Wie weet hebben ze zijn gegevens buitgemaakt en vreest hij voor represailles. Allemaal mogelijk.

DankeSchon | 11-05-23 | 09:14
-weggejorist-
pete1023 | 11-05-23 | 08:57

Was klimaatprotest
Ze staan in hun recht

RickTheDick | 11-05-23 | 08:57

Daarom hebben ze de naam veranderd van "Negerzoen". Is levensgevaarlijk.

knutsel_ | 11-05-23 | 08:57 | 1

Ja die is geestig. Maar het blijft een ernstige zaak natuurlijk.

Tiscali-2 | 11-05-23 | 09:03

De horde kopschoppende Bijlmernezen hebben hun "verklaring" op elkaar afgestemd. Met dit onwaarschijnlijke verhaal.
Aangezien station Bijlmer Arena en omgeving vol hangt met camera's zal het kus incident overduidelijk te zien moeten zijn. Indien het waar is...

leo de pejo | 11-05-23 | 08:56 | 2

Ik vermoed een "creatieve" advocaat.

knutsel_ | 11-05-23 | 08:59

Die camera's bij de stations zijn daarentegen erg gevoelig, en vertonen al snel storing als dat politiek correct gezien beter uit komt.

TheEgg | 11-05-23 | 08:59

Meest opmerkelijke aan deze zaak is dat er een primaat(je) van circa 120 cm ook de behoefte heeft om even een duit(je) in het zakje te doen.

Daemonis | 11-05-23 | 08:55 | 1

Hij liep stage.

J.Cash | 11-05-23 | 09:18
-weggejorist-
Kimmmmm | 11-05-23 | 08:54 | 1

Zo zie je maar weer dat je als homo niet gewoon over straat kunt in Amsterdam.

Dlareg | 11-05-23 | 08:54

Waar komen toch al die lonkende homo's vandaan? Raar verhaal. Wie geeft er nu zomaar een zoen en geeft daarna een kushandje. Uitlokking. En roedel gedrag.

TanteJuut | 11-05-23 | 08:52 | 1

wie? een dronken halve gare, Of wellicht aan de drugs.

AntiZanicz | 11-05-23 | 11:42

Wat ik het meest walgelijk vind in deze video, er zit daar een jochie van hooguit 7-8 jaar mee te doen iemand proberen dood te trappen.
Het is allang kinderbedtijd voor de meeste "normale" kinderen.
Over een paar jaar zit dat joch bij een rechtbank en de ouders snappen niet waar het is mis gegaan.

Hiesjes | 11-05-23 | 08:50 | 5

@HoniSoit | 11-05-23 | 08:58: spreekt met hoge stem: 'Dit soort primaten hebben geen ouders maar vallen spontaan uit een boom'.

EnzoIshet3 | 11-05-23 | 09:38

Ouders? Dat is meervoud, waarschijnlijk een alleenstaande moeder.

Agent 421 | 11-05-23 | 10:04

@HoniSoit | 11-05-23 | 08:58: DIe hebben dat kroost al opgegeven voor dat ie van de basis school komt. Tot ze achtien zijn alle schade verhalen op de ouders. Intrekken van alle bijstand potjes, wanneer er niet genoeg geld is.

Hiesjes | 11-05-23 | 11:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus nog homofoob ook?

NaughtiusMaximus | 11-05-23 | 08:50

Zonder bewijzen kan het ook slechts een samen bedacht excuusverhaal zijn.

Waarbij indien het wel gebeurd is, het natuurlijk geen enkel excuus kan zijn voor de gepleegde feiten zichtbaar op het filmpje.

SamV | 11-05-23 | 08:50 | 1

ze hebben ook even de tijd gehad om af te stemmen.

HD50 | 11-05-23 | 09:15

Wat een verrijking is onze multiculturele samenleving toch. Fijn om tr zien dat onze normen en waarden ter harte worden genomen. Bedankt politiek

davesl1210 | 11-05-23 | 08:49 | 2

ALs een roedel Fucking Hyaena's. Allemaal slachtoffers zo te zien.

Hiesjes | 11-05-23 | 08:52

@Hiesjes | 11-05-23 | 08:52:
De wet van de natuur, survival of the fittest. Zwakken, zieken en van de kudde verdwaalden zijn de klos.

Mr_Natural | 11-05-23 | 08:56

Zij zijn weer het slachtoffer.... uiteraard.

Yellow Shark | 11-05-23 | 08:49

Dat was dus bijna a kiss of death.

Mr_Natural | 11-05-23 | 08:48

Wat een mooi onzin verhaal van de groep, perfect ingefluisterd door de Advocatuur in Nederland.

patrick023 | 11-05-23 | 08:48 | 1

het zal wel op camera te zien zijn.
Overigens hebben dronkaards en gekken een ultrafijn gevoel en zien zij dingen. De ontvanger maakte dan een zoenbare indruk maar hij moet de schijn ophouden een kerel te zijn.

In een stadomgeving moet je een beetje om kunnen gaan met dronken lui en halve zolen. Tjoelkert gaan door hard 'moet je een knal voor je hersens hebben' te roepen is niet heel verstandig.

AntiZanicz | 11-05-23 | 11:40

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl