Schappen Albert Heijn steeds leger. Crisis dreigt
Gegoede middenklasse straks broodmager, want Ilse = EEN KRENT
Kijk. Alles opperdepop in de Appie. Leeggeraust door mensen die geen last hebben van de inflasie. Nu ging u toch al naar de Vomar Aldi Plus Lidl Jumbo Boni Poiesz en/of Polski Sklep, want gewaarschuwd door DEZE VIDEO over "schijtbedrijf" (zouden wij nooit zeggen) Albert Heijn (video op nummer 1 bij Dumpert trouwens). En volgende week wordt de situatie nog nijpender, want de staking gaat doorrr, met nog legere schappen tot gevolg. Ziet u volgende week uitgemergelde mensen met van die lege blauwe tassen. Lach ze uit!
FNV-mevrouw komt nog wel bij AH, want toch geld zat. Chips halen
Social
Zeg... was er geen staking bij FNV
Reaguursels
InloggenAlles gaat in de zakken van de grootaandeelhouders. Kijk naar de VS. Al het spaargeld is verdampt. Maat waar is het gebleven? In de zakken van de elite. Die worden alsmaar rijker. Een slechte zaak als je het mij vraagt
Is dat niet de supermarkt die wekelijks de prijzen verhoogt, aanbiedingenschappen standaard leeg laat lopen en je laat zoeken naar een karretje?
Het valt niet mee want je wordt er mee doodgegooid, maar ik ben op zoek naar een alternatief, wat een kutwinkel is het geworden.
Boomerproblemen.
Ach, anders eet je toch gewoon cake?
Prima als AH bezoekers solidair zijn met de stakers, en niet stiekem mijn Jumbo plunderen.
Zelfs de winkeldochters zijn uitgevlogen. Gouden tijden voor Appie Happie.
Ik ga 1x per maand vanuit de randstad naar Duitsland. Boodschappen bij Kaufland, Trinkgut, DM drogerie en ca. 125 liter benzine. Veel voordeliger!
U heeft tijd teveel. Of geen werk.
@Is dit nog nieuws? | 29-04-23 | 19:11: Een gemiddelde arbeider heeft nog steeds zo'n 8 dagen per maand weekend?
@Is dit nog nieuws? | 29-04-23 | 19:11: Of hij neemt buiten het weekend nog een vrije dag op en maakt er een lange dag van.
Groot gelijk , in D zijn de prijzen goedkoper en het personeel vriendelijker .
Alleen al Rutte & Kaag hun diefstal door belasting tegengaan is lovenswaardig.
@smdyasc | 29-04-23 | 20:00:
Das waar, maar plukken zullen ze de Nederlander, linksom of rechtsom.
Als ze minder flitsboetes hebben verhogen ze gewoon de prijs van geflitst worden met 10, 30 of 100%
Ja maar verkeersveiligheid he.
Minder accijns op tabak, we geven zoveel om u gezondheid dat we de accijns verhogen met 15%
Benzine inkomsten achteruit door meer elektrische auto's, kilometerheffing of 10 cent erbij per liter voor het klimaat.
Let even op de benzineprijs! Die is hoger in DL, want wij hebben nog accijnsverlaging.
@Is dit nog nieuws? | 29-04-23 | 19:11: Ik denk dat hij er een uitje van maakt, dat doe ik ook.. een bertaald uitje iedere euro die je uitspaart moet je anders twee keer het bedrag voor verdienen wil je het na aftrek belasting overhouden.. Mondsspoelmiddel voor in mijn monddouche/waterpik Hier 3,5 euro Kaufland deze week 12 flessen a 69ct gekocht voor de rest van het jaar.. das snel verdiend en en is alleen nog maar een artikel..
@Wattman | 29-04-23 | 20:18: Vorige week naar de Randstad, heerlijk om te zien hoeveel elektrische autos al onderweg zijn . Tien jaar geleden was ik praktisch de enige... het gaat nu snel..
In Duitsland is het sinds deze week weer goedkoper en over 4 weken sowieso, goed dat je die trip maakt en schijt aan de 21%
Ik haal ongeveer 2000 liter per jaar in duitsland plus boodschappen en uit eten.
Diesel 1.49,9 Cent
Super 1.75,9 Cent
Super Plus 1.85,9 Cent
Sinds de Oekraine oorlog ben ik (vooral voor vlees) naar de lokale Turkse supermarkt gegaan, die hebben een stuk minder last van inflatie. De stakers begrijpen niet dat ze hun eigen loonsverhoging gaan betalen. Ellen zou de hogere prijzen voor producten vanuit haar ivoren toren wel kunnen betalen trouwens.
Ah. Koopt Turks!
En maar zeiken op de immigratie...
@Is dit nog nieuws? | 29-04-23 | 19:07: Ik ben tegen de ongebreidelde instroom van kanslozen, de zichzelf permanent aan de staatruif voedende sprinkhanen.
Ik koop zelf ook het meeste vlees bij de Islamitische slager, hij is een ondernemer, door structureel goed vlees voor een altijd voordelige prijs aan te bieden ben ik er klant geworden.
@BadPatNL | 29-04-23 | 19:32:
AH zijn eerste klas naaiers echter >>Islamitische<< slagers en ik heb het dan over Turks islamitische slagers in Amsterdam kochten wij uit principe niet want standaard Erdo of Moslimbroederschap aanhangers vandaar ook dat islamitisch spaarpotje op de toonbank. Daarnaast lachen ze altijd vriendelijk maar kijken gewoon op je neer. En structureel goede kwaliteit vlees voor een lage prijs bij een islamitische slager? Succes. Mijnheer staat daar niet als sociale werkplaats en het naaien van klanten met vage producten is daar tot kunst verheven. Vroeger had je een zaak in Amsterdam met de naam "Tek Yol Islam Kesabi." Vertaal dat maar en dan weet je wat voor vlees je in de kuip hebt (bedoelde grap). Stond daar dag in dag uit vol met GL/D66 deugers want "heeejrlijk!" zaakje en zo goedkoop. Tuurlijk, als je genaaid wil worden.
Maw, let op BadPatNL met wat je wenst.
@Basil Fawlty | 29-04-23 | 19:55: Volgende keer gaan wij samen naar Yldiz Orleansplein in Maastricht .. De halve horeca in de stad wordt inmiddels door ze beleverd omdat de kwaliteit daar top is. www.yildizplaza.nl/
Je haalt de zaken door elkaar. De stakers betalen hun niet gekregen loonsverhoging al.
Het is in België begonnen na de overname van de Delhaize winkels door AH . De winkels zouden allemaal verzelfstandigd moeten worden zodat AH alleen de lusten oogst en niet de lasten . Wie teveel wil heeft op de duur niks meer , hoop dat ze in België hun poot stijf houden .
Het is duidelijk te merken bij Delhaize, ooit ging je daar heen omdat de perziken de allerbeste waren uit de Provence groot en sappig , de Canteloup meloen was puntgaaf en mierzoet.. nu wordt er alleen Griekse onrijpe aangeboden met aanbiedingen van drie halen 2 betalen.. ik wil geen drie kut meloen alleen de allerbeste! Weer een prima zaak verneukt door "Hollands koopmanschap" ;(
En voor menig Supermarkt keten , is de Supermarkt bijzaak.
Het draait al jaren om omliggend vastgoed.
Een goeie deal met de gemeente, voor de bouwplannen.
Wat nog veel erger is, is dat de Supers onderling aan prijsafspraken doen.
Ze hebben te veel macht, en verkopen de grootste pre fab bagger.
De klant en duurzaamheid zal hun een rotzorg zie.
Zie ook hun gigantische winsten, en deplorabele CAOs,
Het Motto van de Dirk is, voor jou tien anderen..
Als er pure marktwerking was geweest is dit juist een tijd om op prijs te gaan concurreren, maar dat zie je dus niet gebeuren. Er zijn dus prijsafspraken zoals je zegt, oftewel kartelvorming. Vrij kwalijk bij een primaire levensbehoefte.
Maar, beste Torquemada, je hoeft die prefab meuk toch niet te kopen? Lees een etiket en je laat het liggen.
Zonet alweer zo'n vriendelijke bezorger van de Albert aan de deur gehad; alles was gewoon op voorraad, dus. De rest van de voorraad halen we in 't buitenland en bakken en kweken we zelf. Als appie echt vriendelijk is voor z'n medewerkers dan maken ze een mogelijkheid in de app om de bezorger een fooi te geven. Dat moet nu altijd contant en dat heb ik niet altijd liggen.
Via een app moet AH BTW en loonbelasting inhouden en dan blijft er niet veel over van een fooi.
Blijkbaar vindt AH de thuisbezorgd klanten belangrijker dan de winkelbezoeker. Dat zijn vaak ook de grootste zeikerds (met een bakfiets, 18 gesubsidieerde zonnepanelen, een gesubsidieerde elektrische auto en overal recht op).
Mag niet van ah
Die fooi
Contant is dus beter
Zoals de arbeids inspectie Nooit Schiphol bezoekt, zo ook de AH.
Dus kan het gebeuren dat je rond.loopt in een AH XL, waar geen Manager aanwezig is, en waar te weinig BHVers rondlopen.
En bij de LIDL is het nog erger.
Door Rutte zijn onze secundaire arbeidsvoorwaarden totaal uitgekleed, en zo ook de werkvloer.
Waar enkel nog Polen willen werken die de taal niet machtig zijn.
Maar dat maakt allemaal niet uit, ondanks al die strenge Certificeringen, gebeurd alles wat god verboden heeft.
Dus mensen die de taal niet machtig zijn, hoer moeten die Hygiene, of Veiligheid of gebruiksaanwijzing lezen..
Simpelweg, omdat er geen controle is, door de Overheid.
Nederland.
Regeltjes. Je mag niks. Maar niemand die handhaaft. We gaan uit van:
Vertrouwen, marktwerking, zelfregulering, goed fatsoen enzovoorts....
Een grote mislukking.
Jat maar eens een fiets.
Mag niet.
Maar niemand houdt je tegen.
"Waar enkel nog Polen willen werken die de taal niet machtig zijn."
"waar geen Manager aanwezig is, en waar te weinig"
Wat doet die komma in die zin? Waarom heeft manager een hoofdletter?
Een beetje wennen aan het nieuwe Nederland kan geen kwaad. (In Rusland alleen maar volle schappen)
Gelukkig zit de Horeca in Amsterdam bomvol, wie zijn toch die mensen die boodschappen doen ?
Albert Heijn en Unilever: ik gun ze gewoon mijn paar centen niet. Afzetters.
Destiny is all, King Albert.
Leuke reclame, goed gevonden.
Wat is er leuk aan, nul informatie over de kwaliteit en herkomst van het assortiment, Ilse is een phoney type casting type en heeft niks anders te melden dat ze een druk druk drukke AH tassendrager is en samenwoont met een loser.. Moet ik daar nu mijn goede gevoel of info over het gebodene uit halen? Kijk een simpele statische website geeft me meer info en affiniteit met de producten dan een peperdure reclame met een wauwelende AH reclamemiep. filiale.kaufland.de/sortiment/weitere...
Die ilse ken ik wel:
youtu.be/RlFuZcSdsDc
Laat voor een tientje haar tieten zien.
Dat weet jij dan weer!!
Dit is wel een hele leuke.
Woon tegen ovcer een AH. Kom er alleen als ik wat vergeten ben. Er loopt daar een groentechef een jaartje of 38. Getrouwd en 2 kindjes. Die zijn getekend voor het leven. Als ze aan zo'n kind vragen op school en wat doet jou vader voor de kost.
Wat is er mis met supermarktmedewerker zijn? Mogen van mij wel meer volwassen krachten rondlopen. Supermarkt lijkt 's avonds soms wel een kindercrèche.
Ik woon tegenover een Albert Hein. Ik kom er alleen als ik iets vergeten ben. Er is daar een werknemer op de afdeling groenten van een jaar of 38. Hij is getrouwd en heeft 2 kinderen. Die zijn getekend voor het leven. Als iemand op school ooit aan een van zijn kinderen vraagt: Wat doet jouw vader voor werk?"
Het antwoord zal vast zijn:
Werken; in tegenstelling tot die analfabeet die tegenover mijn werk woont.
Beetje afgeven op hoe een ander zn boterham verdiend. Netjes
Niet zo happen op mevrouw Pens, die zit al vanochtend 11:00 aan de sherry en verschrikkelijk om een praatje verlegen. Daarom weet ze ook dat die groentechef twee kindjes heeft, ze is zo'n kletsmajoor voor wie niemand tijd heeft.
@kapoerewiet: doe nou niet zo, ze had ook al geen post vandaag.
Bij ons in de familie gaat het grapje: de éne dochter is van de melkboer, de andere van de groenteboer.
Gewoon één pa hoor, werkte bij de supermarkt, maar in verschillende functies.
Vermeld er wel even bij dat alleen de afdeling houdbaar staakt. Verse producten: vlees, vis en groenten worden gewoon aangeleverd. Je probleem is dus dat de chips en het bier ergens anders gekocht moet worden.
https://www.ah.nl/producten/product/wi160705/ah-gemengde-salade-groot
AH Gemengde salade groot
300gram, Prijs per KG € 11,97
Ga toch weg!
https://www.ah.nl/producten/product/wi210154/ah-broccoli
AH Broccoli
1000 g Prijs per KG € 3,48
https://www.ah.nl/producten/product/wi4190/ah-andijvie
AH Andijvie
1 kilogram Prijs per KG € 3,18
Dure shit.
https://werk.ah.nl/vacatures/vulploegmedewerker-westervoort-984219/
Wat ga je verdienen?
Als je 10 uur per week werkt als kwaliteitsmedewerker, verdien je als 16-jarige bij Albert Heijn € 60,50 bruto per week.
Een half uur werken voor 300 gram gemende salade...
@Is dit nog nieuws? | 29-04-23 | 17:58: Jaja. Wel even miljarden ophalen (En vervolgens onterecht zeuren over een "eerlijke" koffie prijs) - Maar personeel, ookal zijn ze jong, fatsoenlijk betalen..
Ik hoor de grapjassen nog zeggen dat men vooral de lonen niet moet verhogen omdat er anders een loonprijsspiraal onstaat en dat zullen we merken in de portemonnee.
Oh, en wat zien we nu dan?
"Oh, en wat zien we nu dan?"
De effecten van globalisatie.
De keuze tussen volle AH schappen en lege voedselbank schappen.
Veel masturbeerders daar, de paprikachips blijven liggen.
Ken uw klassiekers..
Nou, dan ga je toch naar de Aldi, Plus, Jumbo, Coop, Boni, Jan Linders, Nettorama of als je echt desperaat bent, de Lidl.
https://i.etsystatic.com/10081081/r/il/657c5d/3851768623/il_fullxfull.3851768623_bofz.jpg
Don't fuck with The Lidl!
Jan Linders inmiddels ook ingelijfd door appie;) helaas;(
Die stipjes in plaats van spaties....
Dit is gewoon een Joris waard.
Is dit kunst?
@Duwbak_Linda | 29-04-23 | 17:52: Mooie nickname.
@Is dit nog nieuws?
Is eigenlijk wel weer tijd voor nieuwe nick, maar dat kan niet meer.
@Duwbak_Linda | 29-04-23 | 17:58:
Steamboat Willy?
@Mr_Natural | 29-04-23 | 17:59: Hm'nee.
@Duwbak_Linda | 29-04-23 | 17:58: Kan wel, als je premium staff vraagt kunnen ze jouw gebruikersnaam wijzigen. Heb ik ook gedaan.
Mensen die staken verdienen sowieso al genoeg en worden derhalve ook betaald naar hun waarde. Men kan gewoon op- en overstappen naar de concurrent of elders, tegenwoordig genoeg vacatures. Enige nadeel is dat men daar dan ook niet meer verdient dan bij de AH. Als je meer wilt verdienen leer dan gewoon een vak.
Men kan gewoon op- en overstappen naar de concurrent of elders, tegenwoordig genoeg vacatures. Enige nadeel is dat men daar dan ook niet meer verdient dan bij de AH.
Ehm?
Gewoon kijken naar hoeveel minder je elk jaar overhoudt. Lonen worden continue te laat en te weinig gecorrigeerd. Ook als men goede papieren heeft. Dat valt gewoon op. Staken is dus een prima idee.
Waarom moet de werknemer de financiële klappen krijgen terwijl de grote jongens woekerwinsten binnenhalen?
En overstappen? Waarom zou je, als niemand zo gek is om jouw taak over te nemen voor een hongerloontje? Nu heeft men de graaiers een keer bij de ballen. Staken dus. Laat ze maar over de brug komen.
Je hóeft hier niet te werken!
@Deflatiemonster | 29-04-23 | 17:49: uiteindelijk gaan de prijzen bij de supermarkten omhoog als de stakers hun zin krijgen, waardoor ook de stakers meer geld kwijt zijn aan hun boodschappen
Vakken-vuller.
@intrigant | 29-04-23 | 17:55: De prijzen zijn al omhoog gegaan.
Gewoon lekker staken.
Buigt de werkgever niet, kun je altijd nog overstappen.
Geen probleem, gaan we wel een paar pandjes verderop veel te veel euri uitgeven bij de andere nooit genoeg-graaiers De van Eerdjes. Zit die opa nog op water en GRATIS brood?
Ach, boodschappen doen is toch al al je principes over bood mikken. Eerdjes waren toch wel heul erg fout. Maar ja, dat zijn Aldi en Lidl natuurlijk ook, vooral in deze tijd van herdenken. Ook maar niet naar de mof dan. toevallig afgelopen week voor het eerst, behoorlijk geslaagd bij een Turkse en Indiaanse winkel, naast elkaar. Misschien is dat dan toch de beste optie.
En de eigenaar van de laatste winkel zei Ugh?
Zolang de Marqqqt niet dicht haat, verwacht ik geen volksopstand.
*'h' afpakken en 'g' aanreiken doet... *
@Wijze uit het Oosten | 29-04-23 | 17:41: dicgt? verwacgt?
Ik herken me wel in Ilse, auto start niet, fiets lege band en bus rijdt voor je neus weg. Alleen ben ik nog niet zo afgebrand dat ik bij een firma als ah moet gaan werken. Ik heb ook mij trots.
*'n' aanreiken doet... *
Zo ziet een suikervrije supermarkt eruit, lijkt me niks aan.
Als die schappen toch leeg zijn kunnen er daklozen in slapen.
Breng Eric van den Burg nou niet op ideeën...
AH is een Sovjet supermarkt geworden waar mensen op brood moeten wachten.
Dat waren pas goede tijden. Het schijnt dat de Russen weer naar die tijden verlangen.
Goed zo, een lege schap is een goede schap.
Ik lees schaap.
@Acidstain | 29-04-23 | 17:35: Kan ook!
Wat een domme reclame.. nu weten we tot in detail wat Ilse doet maar over de kwaliteit van de producten en de herkomst geen enkel woord.
Ja dat is ook de zin van haar kutbaan, klanten die beginnen te weifelen met een paar kutsmoezen weer op de ah weg brengen.
Geef mensen eens een tijdje geen eten, het dunne laagje chroom is er zo af. Terug naar de dark ages.
Sluit banken, waterleiding, stroomvoorziening en winkels langer dan drie dagen en het woningtekort wordt opgelost.
@Kapitein Sjaak Mus | 29-04-23 | 17:37: het sluiten van de grenzen lijkt mij een betere optie.
Iemand die iets koopt in een supermarkt is een vakkenleger.
Ja, het blijft een kat en muis spelletje! Komen we toe aan de volgende retorische vraag ; wat was er eerder het lege schap of de vakkenleger?
Haha, was er net om even 1 witlofsalade, afgeprijsd fruitschaalthe en 2 alcoholvrije wijntjes in reclame te halen. En nog 2 benodigheden. En dat was het dan wel weer vrees ik. Met al die reclame nog controle ook... Van mij worden die aandeelhouders in elk geval niet erg rijk meer. Struin alleen meestal daar de échte aanbiedingen af. Maar voorgesneden groenteschappen e.d. zagen er al behoorlijk leeg uit! Ahold heeft toch een probleem. Maar eens wat minder dividend uitkeren?
Witlofsalade whatever that may be.. 4 stronken krakend verse witlof 1,49 en de rest is je fantasie gebruiken;)
@Smoelensmid | 29-04-23 | 17:35:
https://www.ah.nl/producten/product/wi238834/ah-witlof
AH Witlof
4 stuks € 2.39
@Smoelensmid | 29-04-23 | 17:35:
Ja, beetje tegen mijn normale gewoonte in ook, een pakket, maar was wat moe door het mooie weer waarschijnlijk! ;D
@Is dit nog nieuws? | 29-04-23 | 18:07: Ik hanteer de mij bekende laatste Kaufland prijzen, vorige week nog witlof 4 stronken 99 ct (nogal een verschil) meteen maar twee verpakkingen gekocht en heerlijke witlof creme soep met Hollandse garnaaltjes gemaakt;)
Ik ga nooit naar de Appie maar zou gerust een paar kilo kunnen missen..
Vroeger hadden we Simon de Wit, ook gecanceld.
Zaankanter gespot!
@Arnold Layne | 29-04-23 | 17:29:
Neu, die hadden we in Dordt ook hoor.
Of de Gruyter.
Ruyters zijn dieronvriendelijk, dus ook geen snoepje van de week meer.
@ Mr.Natural: Issut wel, knecht?
De gebroeders de Witt ook.
@Wijze uit het Oosten | 29-04-23 | 17:35:
Ja, ook Dordtenaren.
@Arnold Layne | 29-04-23 | 17:29: in Leiden ook aan het begin (of het eind) van de Haarlemmerstraat
@Wijze uit het Oosten | 29-04-23 | 17:35:
De Gruyters snoepje van de week.
Niemand moet naar de AH en niemand hoeft er te werken. Supermarkten zat, werk zat.
Randy Fokke. Goeie milf.
Zat ooit nog wat tussen de sluipschutters:
Hier samen met de reclamestem van de Jumbo:
www.google.com/search?q=sluipschutter...
Volgens mij haalt wilderst altijd zijn boodschappen voor de nachthap bij de appie.
De verrader!!!
Racist en stakingsbreker! Blauwhemd is Wilders.
Hij is Premium lid.
Hij laat het thuisbezorgen en de lege flessen retour, slim van hem want heeft geen auto en kan zijn tijd wel beter besteden aan de aanbiedingen slim uitpluizen en aan proef koken voor ons;))
In plaats van koopzegels kleine aandeeltjes, lijkt mij een geweldig idee.
Kon je vroeger geen aandelen kopen met spaarzegels?
@Muxje | 29-04-23 | 17:19:
Staat me iets bij inderdaad.
Flink geboerd tijdens de coronacrisis, nu weer flink misbruik gemaakt van de situatie rond Oekraïne, bonussen aan de top en dan alsnog dit.
Geld moet rollen, zeg maar.
@Kwakjeszalver | 29-04-23 | 17:15:
Koppen.
Dat is waar en van dat soort praktijken wordt ik toch wel socialist!!
Ontwaakt, karretjesduwers der Aarde!
@Nuuk | 29-04-23 | 17:19:
Weg met de aandeelhouders met hun worstenvingertjes en dikke buiken!
Gelukkig gaan de prijzen weer naar beneden zodra de Oeks gewonnen hebben. Haha
Nu lekker goedkoop graan, tarwe, kip etc inslaan vanuit Oekraine en het hier duur verkopen. Ze weten wel waar ze de winst weg moeten halen.
Grootse omzet en winst kom trouwens vanuit de USA (Ahold concern).
Vanmorgen naar AH geweest alles lag vol.
Heb je zó veel gekocht?
ok bijna vol.
Zojuist alles leeg....
Nou, dat was daarnet wel even anders in mijn stad in elk geval!
Belachelijk dat er nog zoveel zakken paprikachips liggen, die zijn het lekkerst.
https://www.parool.nl/ps/waarom-smaken-de-paprikachips-anders-dan-voorheen~b14d8600/
Sinds de prijsstijging van zonnebloemolie door de oorlog in Oekraïne wordt er met andere olie geëxperimenteerd. “Maisolie bevat meer smaakstoffen en bij verhitting levert dit een duidelijke afwijking op. Ze zullen vaker van olie wisselen door schommelende marktprijzen. Ze pakken gewoon de goedkoopste olie van dat moment,”
Waarom mag Lay’s moedwillig onduidelijk zijn over de olie waarin het bakt? Lay’s wil niet reageren op mijn vragen. De advocaat van de levensmiddelenbranche, het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel, meldde in april 2022 dat chips door de oorlog in andere plantaardige olie gebakken zou kunnen worden. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) gaf toen aan ‘begrip te hebben voor de situatie’ en toe te staan ‘dat de informatie op de verpakking tijdelijk niet overeen kan komen met de samenstelling van het product’. We weten dat ‘tijdelijk’ in het NVWA-woordenboek ‘altijd’ betekent. Gemakzucht is ook een hoofdzonde: acedia.
@Is dit nog nieuws? | 29-04-23 | 17:10:
Dit kan je bijna niet verzonnen hebben, erg genoeg.
@Mr_Natural | 29-04-23 | 17:14: Nederland, regeltjes land, maar daar geen regeltjes voor....
@Is dit nog nieuws? | 29-04-23 | 17:20:
Geen natural chips?
@Kapitein Sjaak Mus | 29-04-23 | 17:34:
Nee, die begonnen me te vervelen, flauw en belegen.
@Kapitein Sjaak Mus | 29-04-23 | 17:34: Die zijn inderdaad het lekkerst;) world.openfoodfacts.org/product/32638...
Gewoon laten bezorgen.
Of naar een andere superoplichter.
Je kunt ook overal een probleem van maken.
Maar wat als ze het niet meer kunnen bezorgen?
@Forex | 29-04-23 | 17:15:
Zou ik me niet bezorgd over maken.
Wij zijn vanmiddag aangekomen in Holten, alwaar wij bivakkeren voor HET grote sportevenement voor de jeugd dat morgen los gaat barsten in Almelo en waar onze oudste zoon goud, goud, goud, of een mooie middenklasse positie hoopt te behalen bij het NK schaken.
Maar goed, even on topic blijven voor Joris mij schaakmat zet.
We hebben net even stevig boodschappen gedaan bij de plaatselijke AH en ik kan de hongerlijders in de Ramdstad zeggen; kom hier heen met jullie karretjes, lopend over de Veluwe en de IJsselbrug naar het oosten; de schappen zijn meer dan goed gevuld, al was er bij de zuivel enig gebrek en de paprika Pringles waren ook op. Koekjes sectie was net nog voldoende gevuld.
Bij de plaatselijke keurslagerij echter lokale dreuge worst gehaald en dat is het belangrijkste.
Hallo.... aangezien de randstad meer dan 50% islam is: ga maar bidden bij Allah i.p.v. de verzetsheld uit te hangen.
@Is dit nog nieuws? | 29-04-23 | 17:08: Flauwekul, Randstad is niet 50 procent Islamitisch.
@Après toi | 29-04-23 | 17:11: Nog niet....
Cijfertjes publiceren mag niet.
@Is dit nog nieuws? | 29-04-23 | 17:12: Er wonen ongeveer 8,5 miljoen mensen in de Randstad en Nederland telt iets van 1,4 miljoen moslims. Zelfs als al die Islamieten in de Randstad zouden wonen, kom je nog niet boven de 17 % uit.
@Après toi | 29-04-23 | 17:31: geef het een paar jaar
@Après toi | 29-04-23 | 17:31:
De culturele aanwezigheid voetafdruk is van moslims wel veel hoger dus laten we zeggen percentage keer 5 doen.
De enige reden om nog bij de lokale appie te komen, zijn de sterk afgeprijsde broden 'van gister'.
En mocht er een 'verspakket' met zo'n 35% sticker liggen, dan overwegen we het mee te nemen. Oh, en af en toe xylomethazoline neusspray, als de reguliere drogisterij (wat het ook al lang niet meer is) al dicht is.
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-xylometazoline-hcl-1mg/ml-neusspray/p/18087
3.49
https://www.etos.nl/producten/etos-neusspray-xylometazoline-hcl-10-mg%2Fml-110358273.html
3.49
https://www.ah.nl/producten/product/wi211953/ah-neusspray-xylometazoline
3.49
Of kartel of prijsafspraken.
@Is dit nog nieuws? | 29-04-23 | 17:07: Ik gok slechts één leverancier, enkel het labeltje en het doosje wordt op maat gemaakt maar dan nog.
@Is dit nog nieuws? | 29-04-23 | 17:07: De kruidvat is raar, maar de Etos is gewoon onderdeel van de Ahold/Delhaize groep.
www.aholddelhaize.com/brands/
@Is dit nog nieuws? | 29-04-23 | 17:07: Etos is een volle dochter van Ahold.
Wel goed voor het klimaat, zo'n staking.
Goed voor overbevolking die lege schappen.
Kan je dan zelf lid zijn van de club van je eigen werkgever? Of zitten ze massaal bij de CNV?
Hier en daar lege schappen maar je kon nog wel boodschappen doen bij de plaatselijke AH. Hoe zou dat zijn in Curaçao, daar hebben ze ook AH.
Hier staakt men, dat betekent dat er ook tussendoor gewerkt wordt.
Werken ze ook in Curaçao?
Ik lees net dat de franchisenemer van AH op Curaçao zijn winkels in 2018 verkocht heeft aan een andere firma.
@thanseeuwen | 29-04-23 | 17:10: Is wel 5 jaar geleden, maar werken ze er ondertussen ook?
@Kwakjeszalver | 29-04-23 | 17:07:
Spelen ze vooral honkbal heb ik mij laten vertellen door omroep zwart.
Die op Curacao kan je ook wel een boek over schrijven heb ik begrepen.
De aandeelhouders van AH lopen op dit moment een rondje om het UWV gebouw.
Je moet je geld enorm haten als je boodschappen gaat doen bij de AH.
Jumbo is duurder heb ik begrepen.
@Kwakjeszalver | 29-04-23 | 16:57:
De sporters moeten ergens van betaald worden.
@Kwakjeszalver | 29-04-23 | 16:57: Met de huismerken zeker met de "A"merken als het goed is niet maar dat is maar centen werk.
Ach vergeleken met Meinardi is de AH een discountwinkel. #Halfvol
FNV = overbodig fossiel. Zelf toch ook steeds ruzie met eigen personeel over salaris www.nrc.nl/nieuws/2023/04/28/bond-voe... artikel van gisteren. Splinter - oog - balk. Consumenten stemmen met voeten (niet met twitter). Ik koop daarom nooit wat bij extinction rebellion.
Ze zijn anders behoorlijk relevant weer. Staken zonder vakbond lijkt me best lastig. Moet je het wiel weer opnieuw uitvinden.
@BobDobalina | 29-04-23 | 17:00: Zo'n beetje overgenomen door de SP. En vooral blanke mannen boven de 60 die lid zijn. Waarvan een aanzienlijk deel gepensioneerd.
Als je de werkgever vrij spel wilt geven, moet je vooral geen lid van de vakbond worden.
@BobDobalina | 29-04-23 | 17:00: Een rechtsbijstandverzekering is veel goedkoper en levert in geval van een conflict een veelvoud van wat de vakbond voor je uit het vuur haalt, de vakbond werkt namelijk voornamelijk quid pro quo bij grotere werkgevers.
In mijn ervaring zijn ze bij onderhandelingen meer op de hand van de werkgevers als op de hand van de werknemers en zeker op de hand van de staat, want daar lokt het grote geld in de toekomst. (Wim Kok, Jongerius om er maar eens twee te noemen)
Als mijn Dag van de Arbeid feest maar niet in het water valt.
Ik verdenk Ferdi E. !
Als de hel bestaat, zit hij daar al een tijdje.
Gelukkig heb ik wat vetreserves.
Als je maar weet dat je opgeslagen vetoplosbare gifstoffen versneld vrijkomen als je je eigen vet gaat verbranden.
Dus weet wat je wenst.
Binnenkort enkel kaal-en-lelijk.
@ kwakjeszalver. Damn.
Hè, wat vervelend nou. Ooit aandelen Ahold gehad, 8000 Euro op verloren, door die geweldige adviseur van de ING. Ze mogen van mij helemaal de pijp uit gaan, alle betrokkenen.
Waar doe je nou dan boodschappen?
Tijdens het AH boekhoudschandaal?
Met Aholdbaas Cees van der Hoeven, alles wat hij aanraakte veranderde in goud. Tijdens aandeelhouder events werd hij toegejuicht als een popidool als hij het podium op liep, hahahaha.
@1977 | 29-04-23 | 16:55: 2008.
Nooit verkopen als je zwaar in de min staat. Het kan dan 3 kanten op:
Bedrijf failliet, maar dan maakt dat laatste stukje ook niet meer uit.
Bedrijf wordt overgenomen, vaak knalt het aandeel door het plafond.
De economie reguleert op lange termijn en je aandeel doet het weer redelijk tot goed.
Of je moest verkopen omdat je het geld nodig had. Dan heb je belegd met geld dat je eigenlijk niet kon missen. Dan had je daar nooit mee moeten beleggen.
Alstu, het advies dat de ING adviseur eigenlijk had moeten geven. Met extra gratis speltip, beleg vooral in aandelen van bedrijven die goed dividend uitkeren. Extra bonus bij stijgende koersen, doekje voor het bloeden bij dalende koersen.
Ow ja en heb een plan, een idee waarvoor je het doet. Niet om even snel geld te willen pakken. Snel geld is voor de Basil's die er de hele dag mee bezig zijn en meer verstand ervan hebben dan 10 ING adviseurs bij elkaar.
@Après toi | 29-04-23 | 16:54: Spanje, Mercato. Nog veertien dagen ongeveer, dan zit ik weer in mijn geliefde Italië, waar ze nog bakkers, slagers en groenteboer hebben, druiven als honing, entrecote die je zonder tanden nog kunt eten, broodjes waarmee je verwend wordt.
En pizza’s waar je met je hoofd op gaat liggen.
@WasHetMaarMakkelijk | 29-04-23 | 17:10: De beste tip die ik kreeg over aandelen die in de min staan. Vraag jezelf op dat moment af "Als ik ze nu niet had, zou ik dan overwegen om ze voor deze prijs te kopen?" Als het antwoord "ja" is hou je ze gewoon.
@Muxje | 29-04-23 | 17:26: Koop nu vastgoed in Bachmut?
@Muxje | 29-04-23 | 17:26:
Die kende ik nog niet, ik sla hem op.
Dat is een zeer goede spreuk voor 1 aandelen positie die ik nu heb. Thanks.
Ze waren de zg. "side papers" vergeten bij hun verslag. Dit geld verloren en een schijntje, jaaaren later, een schijntje teruggekregen. Sindsdien is AH bij mij in de ban.
@WasHetMaarMakkelijk | 29-04-23 | 17:10: Beleg al meer dan 25 jaar. Never sell Shell.
@rijfkoek | 29-04-23 | 18:35:
Zo is dat. 4% geven de banken je al jaren niet meer. En soms misschien verkopen, maar positie houden om tijdig terug te kopen. Vopak, nog zo een.
Alleen tijdig verkopen als we echt leven van de wind.
Met volle schappen kwam ik ook al niet...
Tijdens de Ramadan veel boodschappen gedaan bij de AH-XL. Hadden ze heel goede halal-kip, van Wahid.
Ah, die onverdoofd geslachte kip
Karbonade en speklappen waren toen ook in de aanbieding.
Uit principe eet ik geen halal vlees want onverdoofd geslacht.
@Roos | 29-04-23 | 16:54:
Met de halal speklappen en de karbonade van zwarte-string is niet zo veel mos, lijkt me.
Ik heb liever een plofkip uit Oekraïne. Meer vlees voor hetzelfde geld en ik help de Oekraïners ook nog eens in hun strijd tegen Poetin.
@Roos | 29-04-23 | 16:54: Kippen hebben geen bewustzijn.
@Roos | 29-04-23 | 16:54: Nederlands halal vlees in de supermarkt is ook gewoon verdoofd geslacht. (Ook de NL kip die naar het M-O wordt geëxporteerd, niet verder vertellen.)
Industrieel onverdoofd slachten mag namelijk niet in NL. Nog los van het feit dat dat onnodig veel rommel geeft tijdens het slachten en daar door niet efficiënt en effectief is.
@Après toi | 29-04-23 | 16:59: dat durf ik te betwisten.
Als het halal is koop ik het niet. Ga failliet met je halal troep.
@Après toi | 29-04-23 | 16:59: Het lijken wel D666’ers. Alleen zijn die niet te vreten.
@Après toi | 29-04-23 | 16:59: Je praat als een kip zonder kop.
@A.I. van Dee | 29-04-23 | 17:04:
Ervaringsdeskundige dus.
Wat is dat, die Wahid?
Die ken ik hier in de provincie niet.
Ik was overigens op Koningsdag in een restaurant en daar hadden ze carpaccio. Kende ik niet maar wat was het lekker.
@Kwakjeszalver | 29-04-23 | 17:13: Over een paar jaar bij u in uw huis: Wahid: uit het lokale azc.
U gaat met de ramadan altijd naar een andere supermarkt? Of heeft u gewoon boodschappen gedaan bij uw vaste super en er lag halalpoep?
@Patje | 29-04-23 | 17:30: Meestal bestel ik, maar tijdens de Ramadan ga ik een paar keer naar de AH-XL. Daar hebben ze erg veel keuze. En dus erg lekkere kip.
Laat het personeel van de FNV nu ook gaan staken.
Zelf willen ze ook meer poen aan het eind van de maand.
www.nrc.nl/nieuws/2023/04/28/personee...
Die, ja.
Ilse. Burgerlijkheid troef. Maar wat een leuke meid hè, zo gewoon. Dus hop hop lekker heel veel betalen bij de Appie.
Valt mee hoor. Huismerk is vaak goedkoper dan bij ALDI, maar vooral tegen niemand zeggen. Laat die klanten maar vooral daar blijven .
Vind het maar vervelende reclame met dat mens en haar gezellige gezinnetje.
Harry Piekema moet terug!!!
Is die Ilse nog vrij?
@Kwakjeszalver | 29-04-23 | 17:10: Binnenkort wel denk ik kijk naar die vent van haar wat een ransaap dat is met die elektrische tandenborstel;))
@Roos | 29-04-23 | 16:52:
Die diepvries megazakken el cheapo boontjes en doperwten van ze liggen hier altijd in de vriezer. Ideaal om even als extra ergens doorheen te mikken, voor de afwisseling en de bite. Vanavond ook weer, door de curry. De boemkool moet op maar 1 soort groente vind ik zo armoedig, dat moeten er meer worden.
Poiesz is wel heel Fries, Pritt. Niet iedere reaguurder woont in Sneek.
Vroeger had je Fred van de Werf.
@Roos | 29-04-23 | 16:51: En de Dreize.
En de Nieuwe Weme die hadden zakken met Ad van Geloven bami en nasiballetjes voor de frituur nog nooit geevenaard door andere merken.
nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwe_Weme
Al die troep van de Albert Heijn heb je toch niet echt nodig.
Klopt ben er sinds mijn afstuderen ook niet meer geweest voor de dagelijkse boodschappen, net uit pure nood bij de lokale appie een fles Limburgse wijn gehaald als cadeau morgen, maar wat een neptent is dat toch .
DeugAppie hier verkoopt ineens geen bloemen en peuken meer. Onaangekondigd.
Maar wel halalham en 9 soorten smerige hummus.
Bloemen smaakten toch al niet.
Als het hier al crisis is, moet je nagaan hoe het in Afrika is.
*hamsteren gaat*
REAGEER OOK