Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wilders gaat A12 blokkeren tegen asielinstroom

JUST STOP IMMIGRATION

Social

Rebellie, eindelijk!!!!1! Heel de Utrechtsebaan weer muurvast omdat allemaal mensen de A12 blokkeren. Iemand met een spuitbus die JUST STOP ASIELTSUNAMI op de muur kalkt. Martin Bosma die zich vastplakt op de interviewtafel van Buitenhof, Harm Beertema met een 5-liter blik rode verf naar het Rijks      Museum. Fleur Agema, Lilian Helder en Danai van Weerdenburg die zich tot hun middel in een meertje laten fotograferen voor invoelende interviews in DPG/Mediahuis-couranten. Machiel de Graaf die zich topless ergens op een spoorlijn vastklinkt. Dion Graus met een roedel wolven naar Ter Apel. Léon de Jong die inbreekt tijdens de Eurovisie Songfestival Finale met een loepzuivere Elvis-vertolking (en vervolgens wint). BRING IT ON.

Reaguursels

Inloggen

Verdrag betreffende de status van vluchtelingen, Genève, 28-07-1951

wetten.overheid.nl/BWBV0001002/1956-0...

In artikel 44 van het Verdrag is de opzegging geregeld:

“ Artikel 44. Opzegging
3
1 Elke Verdragsluitende Partij mag dit Verdrag te allen tijde opzeggen door middel van een tot de Secretaris-Generaal van de Verenigde Naties gerichte kennisgeving.

2 De opzegging zal voor de betrokken Staat van kracht worden één jaar na de datum waarop de kennisgeving door de Secretaris-Generaal van de Verenigde Naties is ontvangen.[..]”

Ook het VN Vluchtelingenverdrag is eenvoudig op te zeggen.

theo-is-dood | 29-04-23 | 21:58

De bevolking is tegen maar toch gebeurt het, een eindeloze stroom gelukzoekers binnenhalen, net zo lang tot dit land tot op het bot is verpest en verdeeld. Democratie heet dat.

Drs. Paco P. | 29-04-23 | 21:21

Churchill replied, “Nations that go down fighting rise again, but those who surrender tamely are finished.”

BASinnic | 29-04-23 | 19:42

Goed idee

buster24 | 29-04-23 | 19:14

Demonstreren is een linkse hobby.

Piggelmee | 29-04-23 | 18:41 | 1

Volgende gewoon allemaal het juiste hokje aankruisen bij de verkiezingen, dat bespaart je een weggegooide middag Malieveld.

Het brein erachter | 29-04-23 | 19:05

Wie van de Drie: wil de echte vluchteling dan nu opstaan? Mijn naam is Mohammad en ik ben economisch vluchteling.

Acidstain | 29-04-23 | 17:20

Nee. Ik ben er niet bij. Want ook al heeft Wilders een punt, ik voel er weinig voor om door de media voor rechts extreem weggezet te worden

fifi23 | 29-04-23 | 16:03 | 1

Ze kunnen beter over je fiets lullen als over je lul fietsen.

Flibbage | 29-04-23 | 17:04

Zou het een idee zijn om een breed wetenschappelijk onderzoek te laten uitvoeren dat onderzoekt welke aantallen asielzoekers dit land eigenlijk aan kan? Of is dat een heel stom idee?

SaintNick | 29-04-23 | 15:36 | 10

U durft. Bah, wat een verschrikkelijk racistisch idee! Onderzoek doen we alleen wanneer het ons gedachtengoed ondersteund, niet er de poten van onderuit dreigt te zagen.

DankeSchon | 29-04-23 | 17:33

@SaintNick | 29-04-23 | 16:09: zo’n onderzoek heeft geen zin. Nederland heeft verdragen ondertekend waardoor 1400 miljoen afrikanen en iets 2000 miljoen mensen elders in de wereld hier asiel kunnen aanvragen. Een onderzoek kan dus heel kort en simpel zijn: in de verdragen wordt het aantal niet beperkt, iedereen die wil kan asiel vragen en mag daarna in tig procedures proberen aan te tonen dat hij/zij niet terug kan naar eigen land. Het enige dat we hier kunnen doen is blij zijn dat het er maar 70 a 80000 per jaar zijn en geen miljoen

ZomaarEen | 29-04-23 | 20:04

@ZomaarEen | 29-04-23 | 20:04:

Artikel 44 van het VN Vluchtelingenverdrag:

Artikel 44. Opzegging
3
1 Elke Verdragsluitende Partij mag dit Verdrag te allen tijde opzeggen door middel van een tot de Secretaris-Generaal van de Verenigde Naties gerichte kennisgeving.

2 De opzegging zal voor de betrokken Staat van kracht worden één jaar na de datum waarop de kennisgeving door de Secretaris-Generaal van de Verenigde Naties is ontvangen.

theo-is-dood | 29-04-23 | 21:59
▼ 7 antwoorden verborgen

Op dit moment wordt er op allerlei vakantie parken met recreatie woningen, na 40 a 50 jaar gedoogbeleid ineens keihard gehandhaafd op permanente bewoning. drie keer raden wie er straks op uw gezellige vakantie park deze woningen wel permanent mogen gaan bewonen

Overschilder | 29-04-23 | 15:25 | 2

Maar die wisselen dan ook elk kwartaal. De ene Roemeen is de andere niet.

Jan_Pietersen | 29-04-23 | 18:04

De Smurfen?

Xbitt | 29-04-23 | 20:11

Ja ik zou mee doen.

Het moet toch een kaar ophouden, het kost miljarden per jaar dat wel anders uitgegeven kan worden dacht ik.

lex63 | 29-04-23 | 15:21 | 1

Racist, aangenaam.

Acidstain | 29-04-23 | 17:28

zelfs in de MSM Dagblad van het Noorden een eerlijke burgemeester die toegeeft dat het in Opvangcentrum Zuidbroek falikant fout gaat . op de volgende pagina een artikel van Erik van de( in)Burg(ering) die weigert toe te geven dat het fout gaat . ook de opvang in Assen bij de Expo (TT hal) loopt fout. Alvast leuk om naar de MotoGP races te gaan straks.

strawdog | 29-04-23 | 14:40 | 2

Burgemeester Koen Schuiling schaamt zich diep voor de asielopvang. Hij had gezien dat er kindertjes spelen tussen het afval en was er dagenlang beroerd van. Dat asielzoekers zelf hun handjes laten wapperen is natuurlijk geen optie.

Wiebenick | 29-04-23 | 16:28

tja Koen Schuiling is dan wel weer burgemeester van de linkste en meest linker stad van ons land t.w. Groningen. Dat Adriaan Hoogendoorn de ChristenUnie burgemeester van MiddenGroningen waar Zuidbroek onder valt zich kwaad maakt is veelzeggender.

strawdog | 29-04-23 | 17:14

Ook vandaag in de Volkskrant, de reden waarom in Nederland 85% van de asielaanvragen gehonoreerd wordt, terwijl het gemiddelde in de EU op 48% ligt, in Frankrijk zelfs op 26%:

"Volgens Van der Burg 'is in de Nederlandse uitvoeringspraktijk een verschuiving zichtbaar van de bewijslast van de asielzoeker in de richting van de overheid'. Oftewel: er is een zwaarder accent komen te liggen bij de immigratiedienst. Die moet aantonen dat ten onrechte asiel wordt gevraagd, in plaats van dat de asielzoeker moet aantonen dat zijn vluchtverhaal aannemelijk is.''

Je kon dat in augustus vorig jaar al voorspellen, toen de nieuwe directeur van de IND, Rhodia Maas, van zich liet horen:

"Asielzoekers krijgen in de toekomst mogelijk vaker het voordeel van de twijfel bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Dat zegt Rhodia Maas, de nieuwe directeur-generaal van de IND in een interview met Trouw''

Die ''toekomst'' kunnen we veranderen in ''nu'', en dat ''mogelijk'' kunnen we gewoon weglaten. En als vervolgalinea op die hierboven mbt Eric vd Burg en de 'uitvoeringspraktijk' staat:

"Daarmee is een meer 'categoriale invulling' ontstaan van het asielrecht, schrijft hij. Dat blijkt uit de cijfers. Verzoeken van mensen uit Turkije, Afghanistan en Jemen worden voor 99 procent ingewilligd, voor Syriërs is dat 96 procent.''

''Categoriale invulling van het asielrecht''....... Eufemistische 'newspeak' voor het feit dat Turken, Afghanen, Jemenieten, en Syriërs gewoon worden ''doorgewuifd'' zonder ook maar één kritische vraag te stellen. En dat zingt zich natuurlijk rond in Turkije, Afghanistan, Jemen, en Syrië. Maar ''aanzuigende werking''? Niks hoor, daar is wetenschappelijk geen enkel bewijs voor, volgens de Leo Lucassens van deze wereld.

Dr_Johnson | 29-04-23 | 14:40 | 4

Tuurlijk, laatst was er een Syriër die toegaf dat zijn keuze op Nederland was gevallen vanwege het soepele beleid qua gezinshereniging.

En al scherpen we het tijdelijk aan is er meteen een rechter die er een streep door zet.

Een rechter zou ook eens een keer het belang van Nederland en zijn inwoners kunnen meewegen.

Door de schaarste in alles wordt het een steeds opgefoktere maatschappij hier.

Vergeet stikstof en maak nu dit het hoofddossier en Chef Sache.

Wattman | 29-04-23 | 15:20

Het is al Chef Sache. Maakt alleen geen verschil.

HoniSoit | 29-04-23 | 16:12

Je krijgt die mensen nooit meer weg en hebben voor 80% een levenslange uitkering. Hoezo tegen vergrijzing en behoudt pensioenen. En niet vergeten de totaal verkeerde maatschappelijke achtergrond, voor velen is de misdaad carrière maken.

Acidstain | 29-04-23 | 17:25
▼ 1 antwoord verborgen

Zie ik toch meer in een soort Urgenda-achtige rechtszaak.
Het Kabinet ondermijnd willens en wetens onze verzorgingsstaat en welvaart middels dit desastreuze beleid.
Als Urgenda als mensenrechtenzaak is ingezet zou dit ook moeten lukken.

Abject | 29-04-23 | 14:16 | 4

Precies.

Bovendien zijn de partijen die voor deze asielinstroom zijn nu juist ook de partijen die b.v. roepen dat we de rekening van het klimaat niet bij de toekomstige jeugd mogen leggen, maar voor de woningsnood onder de toekomstige jongeren sluit men de ogen, om van de, eens zo goede, sociale voorzieningen in dit land maar te zwijgen.

Peerkeoud | 29-04-23 | 15:07

Lijkt me een kansrijke rechtszaak! In zou meedoen aan het crowdfunden ervan.

Het brein erachter | 29-04-23 | 19:12

@Het brein erachter | 29-04-23 | 19:12: Of sponsoring van de Postcode loterij of nog beter subsidie van de overheid. Dat krijgt Urgenda namelijk ook.

Xbitt | 29-04-23 | 20:14
▼ 1 antwoord verborgen

Enigszins zijdelings hieraan gerelateerd is het interview met Lodewijk Asscher in de T. over oplaaiend antisemitisme: " Deels komt dat door de macabere dans die Thierry Baudet ermee speelt. Door antisemieten te citeren, door het zelf leven inblazen van de vooroordelen. Deels komt het doordat kinderen van hun ouders eeuwenoude vooroordelen meekrijgen." Man en paard noemen, het wil maar niet lukken ter linkerzijde. De "extreem-rechtse" Baudet met naam (en toenaam) benoemen, is geen probleem, maar dat tweede deel is dan veel omfloerster. Hij bedoelt natuurlijk de moslims, maar wil het niet expliciet benoemen. Wegkijken in 2023 is heel salonfähig geworden.

FrankVeer | 29-04-23 | 13:47 | 4

Het was een interview, eigenlijk best vreemd dat een ongetwijfeld (meer dan een aanname) duur betaald hoernalist niet doorvraagt op 'antisemitisme in mooi NL' vind ik zwak. Hij had zijn vraagstelling kunnen baseren op de cijfers van de AIVD die onlangs openbaar werden.

dickwvf | 29-04-23 | 15:32

Precies! Viel mij ook op. Ik hoopte aanvankelijk dat hem eindelijk een lichtje was opgegaan, maar nee. We hebben hier te maken met een diep ingegroeide mentale afwijking.

Wiebenick | 29-04-23 | 16:32

@dickwvf | 29-04-23 | 15:28: Och kom, doe niet zo naïef, Halsema had het toch ook over de conservatieve jongeren toen het ging over homohaat. Alsof SGP- en FVD-jeugd de straten afstruinen op zoek naar homo's.

FrankVeer | 29-04-23 | 17:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ze moeten gaan teren. Iets flink in de teer zetten! Een protes teren of zo. Nu nog eentje organiseren.

Normpje | 29-04-23 | 13:40 | 1

Voorlopig zijn we allemaal aan het in-teren op onze welvaart en zakt het landelijke IQ-gemiddelde met de maand een paar punten achter de komma.

Conan de Rabarber | 29-04-23 | 13:54

Ik heb nog nooit geprotesteerd, maar denk er hard over om toch mee te gaan doen tegen klimaat waanzin en asielbeleid. Ik als hardwerkende kan al die miljoenen die daar heen gaan niet meer betalen om belasting, boodschappen, energie, accijnzen enzovoort

speed48 | 29-04-23 | 13:38

Ik reken erop dat de Raad van State en de EU eventuele demo’s verbieden

thanseeuwen | 29-04-23 | 13:36

Sorry @ echtpaul | 29-04-23 | 13:09 | 1 |
Mijn eerdere reaguursel was niet specifiek aan jou.
Gelukkig was het nog net wel de bedoelde draad.
*Duurzaam ecoli-gisch stuckadoorsbedrijf opzetten overwegen doet*

hallevvezool | 29-04-23 | 13:36

De PVV kent 2 leden; de ene is Geert Wilders, de tweede is een stichting van Geert Wilders. Dat maakt de uitspraak: "Als de PVV acties en demonstraties organiseert tegen het kabinet Rutte/Kaag" dan toch wel weer een beetje vreemd. Of is hij nog verder aan het doordraaien?

* Il Principe * | 29-04-23 | 13:32 | 8

Maar vind jij het dan oké dat er steeds meer vervuilende mensen in dit land komen wonen? Vind jij het oké dat er geen huizen meer zijn voor de Nederlandse kinderen? Vind jij het oké dat er steeds meer niet westerse criminaliteit in ons land is? Vind jij het oké dat de zorg overbelast is? Vind jij het oké dat Nederlandse vrouwen niet vrij en blij over straat kunnen? Vind jij het oké dat Nederlandse homo's niet vrij en blij over straat kunnen? Vind jij het oké dat het onderwijs zienderogen achteruit holt? Vind jij het oké ...

Peerkeoud | 29-04-23 | 15:12

@Peerkeoud | 29-04-23 | 15:12:
Allemaal zaken die vooral aan incompetente politici liggen. We hebben godbetere sinds Paars geen fatsoenlijke kabinet die meer dan 5 jaar naar voren keek, meer gehad.

* Il Principe * | 29-04-23 | 19:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik ga mezelf vast plakken aan een AZC.

echtpaul | 29-04-23 | 13:09 | 1

Acties en demonstraties, tegen de volksmenners.

Geen arrestaties van de zEUloten die de contrijen in omstrijdbare toestand hebben gebracht en het volk onmondig tegen de wil van het verhosselde domvolk in hebben vergoten aan commercie, om inherent enzonder winstoogmerk een maximale uitsparing te begroten.

De arme man is een staatsgijzelaar.
Terwijl er niet eens sprake van land mag zijn.

hallevvezool | 29-04-23 | 13:29

Oneerlijke is trouwens dat als je door de reguliere immigratieprocedure gaat (mijn vrouw komt uit niet-EU-land) opeens alles moeilijk wordt. De procedure duurt lang, zit vol pure ontmoedigingshordes, kost vele duizenden euro's en daarna volgt een volledig zelf te betalen inburgeringstoestand. Ik denk dat we gemakkelijk 20.000 euro kwijt zijn geweest aan het verhaal. Ondertussen doet de overheid niks voor de persoon in kwestie, de Nederlandse partner staat de eerste jaren voor alles in. Dat laatste is volkomen terecht!

Maar minder terecht is dat willekeurige asielzoekers, nep en echt, feitelijk veel beter behandeld en ondersteund worden dan de partner van een Nederlands staatsburger. Voor echte asielzoekers kan ik dat zeker begrijpen, maar als je weet dat 60% bewezen nep is... dan moet je als staat toch ingrijpen want eerlijk is het niet.

Ik ken letterlijk een Gambiaanse die ze uiteindelijk toch maar een verblijfstitel hebben gegeven (zegt lesbisch te zijn, heeft 2 kinderen en een vriend) en dus... een appartement geregeld, jarenlang gratis onderwijs en gezondheidszorg. Moreel is zij fout, maar onze overheid evenzogoed.

drs. Levi Samsonov | 29-04-23 | 12:42 | 7

Een collega van mij hetzelfde verhaal; een eindeloos gedoe van heb ik jou daar terwijl er vast werk en dus inkomen, garantiestelling en huisvesting voorhanden waren. Van de andere kant lijkt de juiste, betere, geheel gratis route (een zielig en/of woke verhaal) die eenvoudig tot eindeloze bijstand, gratis opvang, gratis wonen, gratis ziektekostenverzekering en xx toeslagen kunnen leiden onderhand voldoende over de hele wereld m.u.v. Den Haag en Brussel bekend te zijn waardoor automatisch alle externe problemen nu ons probleem worden en we zullen moeten dokken tot in ons graf.

Waar-is-niets | 29-04-23 | 13:56

Foutje IND, sorry lieve meid. Procedure terug naar nul en vergoenink voor 1 jaartje tijd. Wel moet er steeds een kaas borg staan, Want stel voor, de haitekku kennismigrante wordt een kostenpost voor EUverheid.
We live in a Potemkin van Bassie en Adriaaneaucraties aanzien.

hallevvezool | 29-04-23 | 13:56

@Bosche Bol | 29-04-23 | 13:26: Idd, ik ook: vast inkomen, behoorlijk salaris (al vind ik feitelijk dat dit geen rol mag spelen), nooit in aanraking geweest met justitie, altijd trouw belastingen betaald... zij hoogopgeleid, altijd vast werk gehad (al vind ik dat dit ook geen rol mag spelen), en dan nog word je behandeld alsof je een halve crimineel bent omdat je partner uit een ander land komt. Een rijk, Oost-Aziatisch land met het BNP per inwoner van Frankrijk. En dan ondervraagd worden alsof je een halve crimineel bent...

drs. Levi Samsonov | 29-04-23 | 14:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Komende 30 jaar verdubbelt de Afrikaanse bevolking. Als ze nu al komen, kunnen we maar beter hopen dat hun inkomen meer dan verdubbelt... Hoewel, zelfs dan zullen ze arm zijn, en juist meer middelen hebben om naar hier te komen.

drs. Levi Samsonov | 29-04-23 | 12:35 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

en nu wil de eu 3 jaar ipv 5 jaar voordat je permanente vergunning krijgt. Dat gaat ook echt helpen....

pete1023 | 29-04-23 | 12:34

Als ik uitgenodigd wordt voor een maaltijd dan,
1. Bedank ik voor de uitnodiging.
2. Help ik met de voorbereiding.
3. Geef ik complimenten.
4. Help ik met afruimen.
5. Duizend maal excuses voor het gevallen glas.
6. Bedank ik voor de geweldige tijd.
7. Als ik jou ooit kan helpen vriend, zeg het.
Zoek de verschillen in cultuur.

Longstone | 29-04-23 | 12:29 | 6

10. Ga ik in hongerstaking als ik geen nagerecht krijg

OmdatHetKan | 29-04-23 | 12:59

Kom op Joris, die voorgestelde nummertjes 9 waren zo erg niet!

Veepert | 29-04-23 | 14:04
-weggejorist-
zwarte-string | 29-04-23 | 14:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Iemand schreef hier net over Elvis en over (zogenaamd), migranten en ... return to sender.

Hoop dat het bedoeld was als humor, maar asjeblieft...
- Elvis was Christelijk
- Maar daar gaat t lied niet eens
... Terug naar afzender, adres onbekend ... en oa ...
Ik schrijf dat het me spijt, maar mijn brief blijft terugkomen.

Zo kun je alles maar dan ook echt alles wel verdraaien.

dickwvf | 29-04-23 | 12:18 | 3

Terugsturen van nepvluchtelingen? Jazeker!

Ongekend2022 | 29-04-23 | 12:24

Nou, fijn dat jij ons allemaal even onderwijst op dit blog waar we net zo serieus zijn als Rutte wanneer hij excuses maakt.

geheelvergeter | 29-04-23 | 12:25

Bedankt voor heldere toelichting

Afstandnemer | 29-04-23 | 12:54

Ik dacht even dat het een satirische site was, dat potjescheck... mijn hemel.

kapoerewiet | 29-04-23 | 12:49

Ik denk dat de meeste op dit platform nergens recht op heeft. We werken te hard en betalen teveel.

Old_School_Dutchmen | 29-04-23 | 13:03

6.8 EXTRA dat is.

Acidstain | 29-04-23 | 17:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Kan een erkend demograaf eens uitrekenen wat een jaarlijkse influx van 70.000 mensen heeft op het aantal inwoners van dit land over 20 jaar? Dus als hun kinderen de leeftijd hebben om zelf een gezin te stichten. In aanmerking genomen dat zeker de eerste 2 generaties nieuwkomers nog hun traditie van "een groot gezin" meenemen. En de druk die dat met zich meebrengt op zaken als water, bodemruimte, energie en uitstoot? Ik wil best een beetje matigen, geen centje pijn maar als dat betekent dat er weer 5 nieuwe mensen bijkomen die mijn besparing teniet doen en die een nog grotere druk op onze schaarse middelen gaan leggen, nou nee, laat dan maar.

Graaisnaaiert | 29-04-23 | 12:05 | 8

Jan van de Beek (demo_demo), kom er maar in.

kapoerewiet | 29-04-23 | 12:51

En dat, afhankelijk van hun cultuur in herkomstland, de generaties daarna nog zeer veelvuldig hun partner uit land van herkomst halen (ketenmigratie)!

Grachus | 29-04-23 | 13:58

youtu.be/LqcHG7QUK9k
Dr. Albert Bartlett: The exponential function. 70 gedeeld door de jaarlijkse procentuele menselijke groei is de verdubbelingstijd in jaren van die bevolking

Jan de Vries | 29-04-23 | 14:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Asiel is voor mensen die in eigen land voor het leven vrezen om politieke redenen of vervolging.
Dat zijn er niet zoveel. Nu gaat het over migratie en daar zit geen plafond , In Africa wonen 1 miljard mensen. Dus asiel wet en migratie wet.
En een groter land Pim zei het is vol nu is het bomvol

Pensionista | 29-04-23 | 12:04 | 1

Dat zijn er inderdaad hooguit 10 per jaar. Voor links zijn het allemaal zielige mensjes. Er zijn echter 3 miljard zielige mensjes op de wereld die niets liever willen dan naar Noord-West Europa te komen en dat ook in steeds grotere getalen zullen doen (totdat onze maatschappij in elkaar klapt).

Grachus | 29-04-23 | 14:02

Ik ga wel in hongerstaking. Dit weekend alleen koffie thee fris water. Om van de kilos af te komen die de medicijnen hebben toegevoegd. Doe ook aan minder leestekens dus succes.

Met_baard | 29-04-23 | 12:04

Vluchtelingen in huis nemen getuigt in elk geval wel van naastenliefde. Volgens mij komt dit bij meerdere stromingen ren religies voor. Kijk om naar andere (vaak in doodsangst verkerende) persoon. Geef wat van je welvaart en bescherm, waar kan. Ook een opdracht voor een regering van een enorm welvarend land, vind ik. En getalletjes in deze? Staat een mens van vlees en bloed, in doodsangst, met enkel de kleren om zijn of haar lijf ... dan voor 1?

Hoe zou je zelf behandeld worden als je daar geboren was en geen andere uitweg zag dan vluchten?

Hoe zou je sowieso behandeld worden als je in (zeg maar in 1 van de enorm vele rouwzwart en/of bloedrood gekleurde landen) geboren was, maar met geen mogelijkheid het land uit zou kunnen komen? Denk even aan Noord-Korea.

Dan is het toch geweldig dat mensen je willen helpen?!

dickwvf | 29-04-23 | 12:04 | 6

Ik ken niemand die ze in huis neemt of zelfs voorstander is van dit beleid.
Wel ken ik mensen die met hun mond willen deugen.
Dit is NIET de wil van het volk.

Longstone | 29-04-23 | 12:19

Er zijn jaarlijks zo'n 100 miljoen mensen op de vlucht voor oorlog. Dat getal wordt niet minder. Elk jaar opnieuw, 100 miljoen. De motivatie van deze radelozen is volledig begrijpelijk en navoelbaar voor 90% van de mensen hier; daar hoeven we dus niet eindeloos over te haarkloven. De enige relevante vraag is hoe dat probleem structureel kan worden opgelost. Dat is niet door die 100 miljoen mensen per jaar, of zelfs maar een vijfde ervan, te verwelkomen in Europa, of in het tjokvolle Nederland. Dat het asielsysteem dus nooit rechtvaardig is of kan zijn moge inmiddels duidelijk zijn. 95% krijgt geen kans en zij die wel een kans krijgen verdienen 'm vaak niet. Maar daar draait het niet om. Het gaat om dat zalvende, goede gevoel bij de wellevende Europese burger met de juiste mening over de medemensch die hij nooit zal kennen. Daar is de hele asielindustrie, van NGO's tot AZC's, voor opgetuigd.

kapoerewiet | 29-04-23 | 13:06

Nou, van mij kunnen ze het heen en weer genieten.

Sjakie | 29-04-23 | 13:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Elvis over de migranten...:
Return To Sender !!

Mongeaulie waarsguwt | 29-04-23 | 12:03

"JUST STOP IMMIGRATION''

Gaat voorlopig echt niet gebeuren. Dat merk je aan alles in 'Den Haag'. Het enige waar het kabinet, en met name uiteraard Eric vd Burg, zich druk om maakt en het 'vuur uit de sloffen loopt', is het organiseren van opvangplekken om de giga toestroom weg te stouwen: vaste opvangplekken in AZC's, noodopvangplekken in sporthallen, bungalowparken, hotels, en cruiseschepen, en sociale huurwoningen voor de 'prijswinnaars' die een verblijfsvergunning scoren.

Ik blijf het zeggen en zeg het hier ook weer: het enige dat echt gaat helpen is tegenhouden. Tegenhouden door hekken op de EU-landsbuitengrenzen in het oosten te plaatsen, en een vloot marineschepen van alle EU-lidstaten in de Middellandse Zee te laten patrouilleren om al die dobberboten terug te slepen. En geen gelul over 'ze moeten in staat gesteld worden op EU gebied asiel aan te vragen'. Dat moeten ze helemaal niet; het zijn allemaal gelikszoekers op zoek naar een beter leven in (Noord)West-Europa. En die heel enkele bonafide asielzoeker heeft dan maar pech; die vraagt maar asiel aan bij de ambassade van een EU land in een buurland.

Gaan we op deze manier verder - en er is niets dat er op wijst dat eea binnenkort drastisch gaat veranderen - dan zullen er elk jaar hogere tsunami-golven op de kusten van de EU beuken. De aantallen landverhuizers zijn slechts te vergelijken met die in de vijfde eeuw, en dat leidde aan het einde van die eeuw tot de definitieve ondergang van het West-Romeinse Rijk.

Dr_Johnson | 29-04-23 | 12:00 | 2

"de definitieve ondergang van het West-Romeinse Rijk."

Die kant lijkt het inderdaad op te gaan als men de roze bril even afzet.

Wattman | 29-04-23 | 12:34

Artikel 44. Opzegging
3
1 Elke Verdragsluitende Partij mag dit Verdrag te allen tijde opzeggen door middel van een tot de Secretaris-Generaal van de Verenigde Naties gerichte kennisgeving.

2 De opzegging zal voor de betrokken Staat van kracht worden één jaar na de datum waarop de kennisgeving door de Secretaris-Generaal van de Verenigde Naties is ontvangen.

theo-is-dood | 29-04-23 | 22:03

Ik kan mij niet voorstellen dat alleen mijn haat groeit en groeit.

Longstone | 29-04-23 | 11:59

Nog niet zo lang geleden was het in de mode om vluchtelingen uit Ukraïn in huis te nemen. Daar is het nieuwtje nu vanaf. De intensieve veehouderij schreeuwt harder.

Red shirt | 29-04-23 | 11:46 | 12

@Red shirt | 29-04-23 | 12:22: Ja, was blij dat ik er weg was.

gato | 29-04-23 | 12:55

Ik lees: ik heb drie bevriende zakenrelaties geholpen. Of zit ik mis?

Lorejas | 29-04-23 | 13:20

@Red shirt | 29-04-23 | 12:01: get gaat hier over anderen en dat weet u ook.

Hetiswathetis | 29-04-23 | 17:44
▼ 9 antwoorden verborgen

Aantal inwoners Nederland,
aantal inwoners van 20-65 jaar, CBS 2021-2070 (inmiddels alweer bijgesteld...)
en percentage NL bevolking in die groep.
1972 - 13.269 - 7.206 - 90.04 % NL in groep 20-65 jaar
2003 - 16.192 - 10.003 - 80.69 %
2020 - 17.407 - 10.239 - 72.80 %
CBS planning:
2060 - 19.876 - 10.817 - 54.41 %
2070 - 20.423 - 10.867 - 51.82 %

Maar... de 95 % prognose interval zegt dat het er i.p.v. 20.4 miljoen, ook zomaar ruim 24 miljoen kunnen zijn in 2070.
Dus met ongeveer hetzelfde aantal mensen van 20-65 jaar als "nu" (potentiële beroepsbevolking) zullen we over vijftig jaar 3 tot 7 miljoen meer monden (totale bevolking) moeten voeden.
Met een beroepsbevolking die dan bijna voor de helft bestaat uit mensen met een migratieachtergrond, waarvan velen 50-plus jaar oud want in 2070 zal de beroepsbevolking 55-65 jaar (geboren 2004-2014) ook nog maar voor 54,25 % bestaan uit mensen met NL achtergrond.
Wat kan er mis gaan?

Wering | 29-04-23 | 11:46 | 2

laat mij (gepensioneerd);lekker doorwerken op vrijwillige basis tegen betaling zonder dat ik of mijn werkgever gigantisch extra belast worden met heffingen en risico's.

strawdog | 29-04-23 | 12:01

Is de BBB een beetje tegen dat waanzinnige asielbeleid, je hoort zo weinig van Lientje daarover.

Vaak de disclaimer erachteraan dat er altijd ruimte moet blijven voor echte vluchtelingen.

Wattman | 29-04-23 | 11:36 | 17

@Kompromat | 29-04-23 | 12:12: BBB is daarom hun winst ook weer direct kwijt als stikstof van tafel is en zij niets doen om het aantal statushouders te decimeren.

Grachus | 29-04-23 | 14:14

Juist.ook bbb gaat er in mee.. ik zie net achterhaald. Nu voor stop.

Hetiswathetis | 29-04-23 | 17:40

BBB is dolblij met de komst van goedkope arbeidskrachten voor de slachthuizen, de aspergeboeren en het Westland. De bv Nederland schiet daar niks mee op. De winsten zijn voor de bazen en de kosten ( = vijf soorten Toeslagen) zijn voor de samenleving

theo-is-dood | 29-04-23 | 22:06
▼ 14 antwoorden verborgen

Elke actie, elke letter tegen dit kutkabinet verdient steun! Temeer omdat geen enkele coalitie zichzelf lijkt te kunnen zijn. Allen in dienst van hun chef die hun heeft aangesteld. Kan met ontelbare bijvoeglijk naamwoorden over 'ons aller leider' schrijven, doen we maar niet; wekt enkel ergernis op. Maar heel vreemd is het niet dat Mark deze constructie zo enorm bevalt, dat hij 'al deze macht' zo lang mogelijk wil vasthouden. Misschien had hij het zelf niet verwacht maar macht corrumpeert. Loesje.nl vroeg zich al eens af of je eigenlijk mocht kunt uitoefenen zonder die te misbruiken. Maar goed, er is met de voorjaarsnota, Jetje's klimaatplant voor de rijken, waarom kan nu (na in Afghanistan) nog niet elke in doodsgevaar verkerende Sudanese-Nederlander worden geevacueerd?, de nogal onvoorbereide maar wel voorspelbare migratie-toestroom en bijvoorbeeld de sigaren uit eigen doos in Groningen, weer enorm geblunderd aan alle kanten!

Succes met elke actie! Maar het zal blijven zoals het ik, die joker zal de rit weer uitzitten.

dickwvf | 29-04-23 | 11:36

Het gaat erom wie Kaag met haar D66 plannen kan kalt stellen. En dat kan Caroline wel maar Geert niet. Geert is voor het geluid in de Tweede Kamer, Caroline is voor de gebeurtenissen.

NoStyleNoPyleNoParty | 29-04-23 | 11:34 | 2

Hoe gaat Karolientje dat doen dan?

dickwvf | 29-04-23 | 11:37

Ik zou graag gaan want helemaal met Wilders eens dat de instroom van vreemde volkeren ons land verarmt en ontwricht op een schaal en grootte die schrikbarend en onacceptabel is.

Maar eerlijk: ik durf niet. De NSB is overal en de pers kent zijn taak om alles vast te leggen en links helemaal. Brodeloos zijn is het gevolg. Zo democratisch zijn we en al die policor roeptoeters maar hysterisch gillen dat we in een democratie leven met vvmu. Forget it. Is gewoon materieel onwaar. Hooguit in een heel slap aftreksel daarvan waar de vvmu voor de gelijkgezinden en bijzonder gemotiveerden geldt die bivendien niet serieus te verlizen hebben als ze aan een PVV worden gekoppeld. Want meedoen met een PVV-demonstratie = einde alle inkomsten voor velen van ons.

Zomaarwat | 29-04-23 | 11:33

Goeie actie maar gaat het niet worden.
Nederlanders zijn slappe zakken en laten alles over zich heen gaan.
Tot het te laat is, dan gaan ze achter hun beeldscherm alles en iedereen bedreigen.

Kilsdonk | 29-04-23 | 11:24 | 3

Ben bang dat er meer GLers en Bij1ers opdraven dan PVVers en anderen die dit willen steunen.
Wel leuke kijk tv.

NLgaatnaardeklote | 29-04-23 | 11:34

Alle middelen zijn geoorloofd als je je meet aan de tegenpartijen. Op een of andere manier hebben die altijd ‘verzet’ en ‘geode bedoelingen’ en ‘burgerlijke ongeoorzaamheid’ als schaamlappen van hun schier agressieve attitude. Hoe daar mee om te gaan?

Zomaarwat | 29-04-23 | 11:37

Dat is trouwens ren stuk beter dan bedreigd worden door de nieuwe Neerlanders op straat. Of door Volkertjes, waar het land vol mee zit. Dus klaag maar raak ovr die internetdreigers jegens politici. Ze zijn ook erg. Maar het kan veel erger.

Meest komische. Fortuyn vermoord en Kok kreeg een gepantserde BMW. Je vermoordt eerst de democratie zo ongeveer en hul je daarna meteen in een dictatorrijpe auto. Knap, weer een socialist trouwens. Alom gerespecteerd. Bekwaam. Uweetwel.

Onze democratie.

Zomaarwat | 29-04-23 | 11:40

Hij heeft wel een punt want hoe anders kan je nog aangeven dat het wel genoeg is? Wij zagen het in de jaren 80 al fout gaan en maakten toen nog flauwe grapjes dat iedereen zijn eigen asielzoeker in huis zou moeten nemen en onderhouden. Helaas begint dat nu angstwekkend dicht bij de realiteit te komen. Er zijn een paar partijen die echt tegen asiel instroom en immigratie van goedkope arbeidskrachten zijn. Op rechts natuurlijk PVV, FvD, Ja21, BBB, op links alleen de SP. Andere partijen zijn uw stem niet waard. Die blijven vasthouden aan een immigratiestandpunt wat Nederland verwoest. Nu ben ik zelf ook weg hier over niet te lange tijd maar ik breng geld mee en ben niet afhankelijk van het land wat mij gaat opvangen. (ik ben een warm weer gelukszoeker).

Zapata10 | 29-04-23 | 11:14 | 6

Ik ook, maar ook wij worden niet gastvrij onthaald. Vergis je niet.
Maar iedereen loopt hier te zeiken en niemand gaat naar de demonstratie.

gato | 29-04-23 | 12:02

Bbb staat ook niet echt open voor een stop hoor.zie hoe Caroline mee stemt in de kamer.

Hetiswathetis | 29-04-23 | 17:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Eigenlijk wel gek.
Alle partijen spreken over asielcrisis, maar ipv tegenhouden of wegsturen laten we er meer toe.
Stikstofcrisis……meer boeren toelaten?
Of toch wegsturen of tegenhouden?
Meer boeren erbij zou echt iedereen een vreemde oplossing vinden.
Dusssss, zegt u het zelf maar.

Ruimedenker | 29-04-23 | 11:13 | 1

Mooie vergelijking, merci.

Mongeaulie waarsguwt | 29-04-23 | 11:59

Als Gidi Markuszower de barbecue met mooie lappen zwijn verzorgd, kom ik ook.

Hetkanverkeren | 29-04-23 | 11:13

Op de A12 demonstreren vind ik geen goed idee.
Dat vind ik van ER niet, dus ook niet van PVV.

Ongeacht je overtuiging is het vervelend voor weggebruikers.

Demonstreren in DH waar 3000 demo's per jaar worden gehouden, vind ik sowieso geen goed plan.

Ga ergens anders heen en houd het vreedzaam.

Roos | 29-04-23 | 11:12 | 6

In principe heb je gelijk Roos.

Maar indien ‘XR’ z’n zin krijgt door irritant drammen (en het kabinet tig miljard daarvoor uittrekt, waarbij die miljarden extra voor asiel er nu dus bijkomt), dan mag Wilders c.s. het wat mij betreft ook gaan proberen.

We praten, discussiëren, roepen en schreeuwen al jarenlang (decennia lang!) dat die asielellende een ramp is voor onze samenleving, en er gebeurt weinig.

Zelfs bij de laatste verkiezingen koos men niet massaal voor politieke partijen die van asiel en massa-immigratie hun speerpunten hadden gemaakt. Ondanks het feit dat toch de (absolute?) meerderheid van de Nederlandse bevolking tegen die asielellende is.

Laat Wilders c.s. dus dit maar gaan proberen. En wie weet? Misschien levert het wat positiefs op.

‘Links’ heeft dit land sowieso al naar de klote geholpen. Dus veel extra schade zal het niet opleveren.

Kompromat | 29-04-23 | 12:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Too little too late voor de partij met de meeuw denk ik.
Hebben de kans gehad (en imo toch een beetje laten liggen) en de aanhang is tanende.

D-Fens_1963 | 29-04-23 | 11:11 | 1

Aanhang is denk ik deels naar BBB. Uit onvrede over coalitie. Vraag is of die proteststem daar blijft hangen straks.

Lorejas | 29-04-23 | 11:17

Hangt af van datum en tijd, maar eigenlijk wil ik daar wel bij zijn.
Veel nut zal het niet hebben, maar nuttig is het wel.
Verder zal ik mij distantiëren van elke achterlijke kaalkop, lui die racistische leuzen roepen en anderszins zich niet weten te gedragen.
Asielinstroom is een serieus probleem en daar hoor je als fatsoenlijk mens normaal mee om te gaan.
De A12 blokkeren is strafbaar, dus daar sta ik niet achter.
Maar met 500000 op de Dam of Malieveld is prima.

Ruimedenker | 29-04-23 | 11:08 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Tijd om Nederland vol te hangen met omgekeerde D66 & VVD vlaggen (oh nee, daar verdienen ze dan weer aan).

OmdatHetKan | 29-04-23 | 11:06

Bombarderen van de toegangswegen tot de A12 zou een optie kunnen zijn. Wel even Haga en Arnhem informeren dat er onweer komt.

Nivelleermarionet | 29-04-23 | 11:05

En die directeur van het COA blijft de immigranten consequent ‘vluchtelingen’ noemen.
Heerlijk die naïviteit.

laurentius | 29-04-23 | 11:03 | 4

Geen naïviteit maar keihard verdienmodel!

At_Dawn_They_Sleep | 29-04-23 | 11:30

De naïviteit is zeker wel te vinden, weliswaar niet bij de directeur en de stichtingen, maar zijn signalen worden omgezet in vacatures waar de naïeve mensen vervolgens op reageren. Zijn signalen worden omgezet in nieuwitems waar de naïeve mensen vervolgens op reageren. Het moet ook wel, je moet ergens een stukje draagvlak creëren voor deze puinbak.

Kouwe Kees | 29-04-23 | 11:34
▼ 1 antwoord verborgen

Ik bied het huis van mijn D666 stemmende buurman als opvangplek aan.

Kwakjeszalver | 29-04-23 | 10:59 | 1

Mooi, doen we vandaag. Je buurman is nu op meivakantie natuurlijk dus vrij spel..

Kartelmaster2000 | 29-04-23 | 11:22

Beter vragen of Trump hier een muur om onze buitengrenzen wil bouwen.

Conan de Rabarber | 29-04-23 | 10:58 | 1

Kunnen we beter aan de lokale aannemers uit de buurt vragen.

Kwakjeszalver | 29-04-23 | 11:04

Hoogste tijd om weer eens ouderwets te gaan protesteren, demonstreren, blokkeren etc. De Fransozen doen dat toch echt beter dan de gedweeë Nederlanders en gaan de straat op om te protesteren tegen maatregelen die nadelig uitpakken voor hen. Ik vind niet dat we het domme gedrag van Extincion Rebellion moeten kopiëren door een snelweg te bezetten maar massale stakingen, demonstraties wanneer een EU delegatie naar Nederland komt etc. zodat de wereld ziet dat hier de maat een keer vol is, is een optie.

Toos Bevergeil | 29-04-23 | 10:58

Komt het vaker voor dat een politieke partij wil gaan demonstreren?

De_fluitlokker | 29-04-23 | 10:53 | 2

PvdA vond het altijd wel een probaat middel.
En de SP en GL zijn ook regelmatig te vinden bij demonstraties, hoewel ze die niet zelf organiseerden dacht ik.

Boeloeboe | 29-04-23 | 11:14

Zal eens tijd worden, voor iets zinvols demonstreren.

Gaat het niet dan? | 29-04-23 | 10:53

Ik zag op de NOS dat ze zelfs in Turkije de asielzoekers zat zijn. Dus het is niet alleen een probleem van het racistische Nederland.
Er is geen visie, geen beleid. Was dat er maar, en werden problemen maar benoemd.
Dat zou meer vertrouwen geven.

letopuwzaak | 29-04-23 | 10:53 | 2

Gisteren bij Op1 zaten ze weer bij elkaar te beweren dat NL dat makkelijk aan kan.
Er was zelfs een jongen uit Soedan die riep dat het om mensen gaat en niet om economie.
Vervolgens zei hij dat er in Italië nog niet een een fatsoenlijk bed was en dat ze daarom verder trekken.

pejoar | 29-04-23 | 11:09

Is al een paar jaar zo. Percentages van rond de 80% (!). Men is de Syriërs (‘islamitische broeders’) zat.

Opvallend genoeg dat Denk (ongetwijfeld inspelend op hun islamitische achterban) de poorten in Nederland wagenwijd wil open houden, maar stoïcijns de kaken op elkaar houdt over het Turkse sentiment in Turkije.

Klaarblijkelijk moet Turkije ‘gezuiverd’ worden van Syriërs, maar moet Nederland hen juist gaan opvangen.

Zal vast helemaal niets te maken hebben met een wens om het aandeel moslims (= potentiële nieuwe achterban, vooral in de grote steden) in de Nederlandse samenleving te kunnen vergroten t.o.v. het aandeel niet-moslims.

Kompromat | 29-04-23 | 11:53

Die asieltsunami bestaat echt, de 'klimaatcrisis' is merendeels onzin. Over opwarming hoor je niemand meer, nu verworden tot klimaatverandering.
Duh, het klimaat verandert al miljarden jaren.

Maar ja, je kunt niet alles weten. Ik heb voor de zekerheid een paalwoning gebouwd die een meter of 12 boven NAP ligt, dus mij pakken ze ziet. Daarnaast ben ik dol op vis, dus je kunt rustig zeggen dat ik geramd zit.
In die paalwoning doe ik ook nog andere dingen, maar dat ga ik niet plempen want anders raken er weer mensen gekwetst.

Ichneumonidae | 29-04-23 | 10:52 | 8

@Kompromat | 29-04-23 | 11:43: zoveel cliché's, herkenbaar... Je moet het met humor nemen, anders lukt het niet, denk ik dan, maar dan denk ik sowieso vaak.

anja | 29-04-23 | 13:09

Zo zo... *Zet fles vodka op tafel* maar dus, en eh.. die andere dingen.. vertel..!

anja | 29-04-23 | 13:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Volgens Eric van de Burg komen er niet teveel asielzoekers maar zijn er te weinig opvangplekken. Nederlanders dienen meer opvangplekken te faciliteren. Dan is het probleem zo opgelost. Een soort: Volgens mijn BMI ben ik te kort voor mijn gewicht.

de Jager59 | 29-04-23 | 10:50 | 4

Eric van de Burg is een gigantische leugenaar en kl****zak.

ChalinaRosa | 29-04-23 | 12:07
▼ 1 antwoord verborgen

Simpele oplossing zou kunnen zijn geen huis, geen uitkering en geen gezinsmigratie eerste 10 jaar na goedkeuring asiel als je niet je eigen broek op kan houden. Huisvesting in barakken van het leger met 100 op slaapzaal tussen al je broeders, zusters uiteraard in eigen barakken. Maar het is moedwillig beleid en te laat om het tij te keren. Hier in Aussie 400000! migranten erbij in een jaar, gelukkig voornamelijk kennismigranten en studenten en 24000 asielzoekers. Labor zet de poorten hier nu ook wagenwijd open helaas.

d e r e a l i s t | 29-04-23 | 10:49 | 4

@Conan de Rabarber | 29-04-23 | 10:54: Als je mogelijkheid hebt, emigreer! Beste beslissing van mijn leven geweest, word al misselijk als ik denk aan terug gaan voor familiebezoek... 1e wat je verwelkomt op schiphol zijn de 40 rovers in hun taxi's.

d e r e a l i s t | 29-04-23 | 11:01

@d e r e a l i s t | 29-04-23 | 11:01: Dat schip heeft de haven al verlaten zonder mij, ben nu gedoemd om op dit zinkende schip te blijven tot mijn laatste ademtocht.

Conan de Rabarber | 29-04-23 | 11:09

@d e r e a l i s t | 29-04-23 | 11:01: gelukszoeker!

Japannert | 29-04-23 | 12:10
▼ 1 antwoord verborgen

Natuurlijk is hij er bij, de PVV heeft geen leden dus als de PVV iets organiseert dan moet hij het zelf doen.

W_F | 29-04-23 | 10:48 | 1

Vraag is of ú erbij zou zijn.

Zenzeo | 29-04-23 | 10:56

Dan zal de npo een paar mensen interviewen en de domste en racistische opmerkingen uitzenden. En zo de overige demonstra framen als tokkies. En zo willen de meesten niet gezien willen worden en haken af.
Zo ook met die demonstraties in duitsland 5 jaar terug.

shimanski | 29-04-23 | 10:46 | 4

Het kan wel een kantelpunt worden. Dat eindelijk de framing van de NOS doorgeprikt gaat worden. Moet er wel een eloquente woordvoerder zijn die dit goed onder woorden kan brengen. Ik denk aan Martin Bosma. Zou his finest hour kunnen worden.

Zenzeo | 29-04-23 | 10:59

Kijkt iedereen toch al doorheen inmiddels.

ChalinaRosa | 29-04-23 | 12:09

Daarom moet je ook in pak komen. Alhoewel ik ook graag in trainingspak kom en door de NOS geïnterviewd wordt. Lijkt mij best wel leuk.

Grachus | 29-04-23 | 14:21
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien dat de PVV de AZC 's in Nederland kan gaan blokkeren. Komt er geen asielzoeker daar in ieder geval meer naar binnen.

johnyl | 29-04-23 | 10:45 | 1

Ga die touringcarbussen op weg naar ter Apel eens voor de grens stoppen.

Wattman | 29-04-23 | 11:01

Deus vult!!!1!

nerugaer | 29-04-23 | 10:45

Da's spannend? Wil ik net in een ande3r topic een tegel tegen de muur plakken, krijg ik een hameraar te zien die meemt dat ik het spel net verloor. En dat ik iets niet mag zien. Iets met een 403? Nog nooit eerder gezien, en F5 kreeg hem ook niet meer te pakken. Het zat wel in een GS-Leguit. Tzal wel...

F. von Zeikhoven | 29-04-23 | 10:42 | 1

Dat is meestal omdat het topic inmiddels gesloten (of verwijderd) is. Een topic kan ook heel even zichtbaar zijn voordat de werkelijke publicatie datum ingevuld is, maar in die gevallen blijft je reaguursel volgens mij wel gewoon werken, en zal er bij staan als topic weer zichtbaar is.

W_F | 29-04-23 | 10:53

Haha, en dan net als de antipieten die tussen de kinderen en tijdens de intocht gaan demonstreren, midden in de AZC's afspreken toch?
Vervolgens degenen die het willen stoppen wat dna afnemen en voor de rechter ermee.

Kouwe Kees | 29-04-23 | 10:38

Bewust beleid stop je niet zomaar, ook niet met het blokkeren van een snelweg.

Zoelense Hobbyboer | 29-04-23 | 10:37 | 2

Wel als je blijft drammen, krijg je 10 jaar later een lintje

shimanski | 29-04-23 | 10:48

@shimanski | 29-04-23 | 10:48: Moet je wel eerst met geweld dreigen natuurlijk.
Edit aan Joris: ik roep daar natuurlijk niet tot op.

Kwakjeszalver | 29-04-23 | 11:01

Volgens Freule Kaag "Moeten we gewoon weer binnen onze marges gaan leven."
.
Weet u dat ook weer....

Ommezwaai | 29-04-23 | 10:36 | 7

Onze overheid heeft zelf moeite om de uitgaven binnen de inkomsten te houden. Een belangrijke taak, daar zouden we een minister voor aan moeten stellen...

W_F | 29-04-23 | 10:57

De marges van wat Nederland kan absorberen qua asielzoekers zijn al meer dan ruimschoots overschreden. Dus madame heeft gelijk, maar ze bedoelt zeker dat we weer met zijn allen een stukje armer worden.

Wattman | 29-04-23 | 10:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Laten ze eerst het verschil leren tussen asielzoekers, arbeidsmigranten, kennismigranten, studiemigranten, huwelijksmigranten enz. Om Geert Wilders en zijn gevolg de voorkeur van de twijfel te geven ga ik er vanuit dat het politieke marketing is en dat hij verder zijn eigen lulkoek niet gelooft.

Red shirt | 29-04-23 | 10:35 | 9

Het zijn geen asielzoekers, arbeidsmigranten, kennismigranten, studiemigranten, huwelijksmigranten enz.
De juiste benaming is: "reizigers"of "vakantie gangers" Dat maakt de lading al een stuk lichter. (met dank aan een medereaguurder wiens nick ik vergeten ben)

Het Licht | 29-04-23 | 11:17

@Het Licht | 29-04-23 | 11:17: permanente reiziger.. nomaden? Woonwagenman zonder woonwagen..

Kartelmaster2000 | 29-04-23 | 11:23

@Het Licht | 29-04-23 | 11:17: Parasieten, daar ben ik tegen. De rest mag wat mij betreft hun steentje komen bijdragen.

Peerkeoud | 29-04-23 | 14:09
▼ 6 antwoorden verborgen

Je kan misschien beter in Brussel gaan protesteren.

laurentius | 29-04-23 | 10:35 | 2

Maar daar hebben ze geen A12.

voorbips | 29-04-23 | 10:49

Ik denk dat ze alleen toestemming krijgen om op de Maasvlakte te demonstreren.
De A12 is gereserveerd voor die stinkende rebellen.

laurentius | 29-04-23 | 10:34

Laten we asielzoekers gewoon aan het werk zetten. Plantsoendienst, schoonmaak etc. Laat ze hun verblijf maar verdienen. Kijken of ze dan nog zo graag hier heen komen.

tiku99 | 29-04-23 | 10:33 | 4

Dat gaat niet lukken, ze maken nog niet eens hun eigen plee schoon, daar moet een schoonmaakbedrijf voor komen.

voorbips | 29-04-23 | 10:51

Plantsoenen? Ga eerst maar huizen bouwen.

W_F | 29-04-23 | 11:04

Laat ze maar stikstof wegblazen. #ideetjevan jetten

Jos Tiebent | 29-04-23 | 13:31
▼ 1 antwoord verborgen

Vanaf een uur of drie 's middags al het treinverkeer in Den Haag blokkeren, dan kunnen al die beleidsmedewerkers, persvoorliegers en gebiedsmanagers van de ministeries niet meer per 1e klas terug naar huis.

Leon Tosti | 29-04-23 | 10:28 | 3

Implicerend dat ze dan al niet naar huis zijn gegaan op het moment dat er iets van vertraging wordt gemeld.

Cadaver | 29-04-23 | 11:23

@Cadaver | 29-04-23 | 11:23:
Veel van die mensen "werken" toch sinds corona meestal thuis en hebben hun zeer "belangrijke" vergaderingen via Zoom of Teamview?

Basil Fawlty | 29-04-23 | 11:31

@Basil Fawlty | 29-04-23 | 11:31: Dus dan een boze brief naar de KPN sturen en eisen dat al het dataverkeer voor ambtenaren teruggaat naar 56kbps tot de immigratie eisen zijn ingewilligd?

Dezenaamhier | 29-04-23 | 12:12

Zou Wilders in het bezit zijn van een trekkerrijbewijs?

Duwbak_Linda | 29-04-23 | 10:28 | 1

Dat is een beetje afhankelijk van wanneer Wilders z'n rijbewijs B (als hij dat heeft) voor het laatst verlengd heeft. In 2018 kreeg je T (Trekker) er extra gratis bij.

normanius | 29-04-23 | 10:32

Met al die demonstraties ben je niet meer vooruit te branden op de Nederlandse snelwegen.

deugallergie | 29-04-23 | 10:25

Wilders die zich vastlijmt op de A12. Dat wil ik zien.

Beste_Landgenoten | 29-04-23 | 10:24

Ik heb al op het populisme gestemd. Ik heb reeds genoeg gedaan.

Duwbak_Linda | 29-04-23 | 10:21 | 1

Zij aan zij de hangmat in.

Lorejas | 29-04-23 | 10:46

De omvolking is niet te stoppen want beleid. Dus protest heeft geen zin.

slowpoke-htb | 29-04-23 | 10:19 | 1

Beleid is om tegen te protesteren.

Papa Jones | 29-04-23 | 10:20

Je kunt alle woke taktieken toepassen op het asielbeleid. Huilen dat niemand ziet hoe erg het is en dat we straks helemaal stuk gaan omdat we nu niks doen, je vastplakken aan een AZC, oftewel kopieer hun handboek en vervang klimaatverandering door asielinstroomtsunami. activisthandbook.org/tactics

deministerpresident | 29-04-23 | 10:15 | 1

Het gekke is dat die klimaatreligie voor ons land geen directe oplossingen biedt voor het grote probleem. De invloed van Nederland is domweg niet waarneembaar op wereld schaal.
De asielreligie biedt wel instant oplossingen voor ons land.

Ik dacht altijd dat met ging voor lage appels, als men snel resultaat wilde boeken, maar in Den Haag zijn ze niet zo van de lage appels plukken. Het zal nog wel geen oogsttijd zijn volgens de ambtenaren.

Peerkeoud | 29-04-23 | 10:29

De geest is uit de flesch...

grapjasz | 29-04-23 | 10:11

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl