Boetes 10% omhoog omdat er te weinig geflitst is
Beleidspoëzie
Normaal gaat het in de politiek altijd zo: er is wel een probleem, maar er is geen oplossing. Dan kun je doen alsof er geen probleem is, of je verzint een oplossing die geen oplossing is, maar wel een hoop mensen aan het werk houdt. Maar soms is er een probleem, dat je heel erg makkelijk kunt oplossen. Bijvoorbeeld nu: u houdt zich natuurlijk keurig aan de snelheidsregels (omdat u in de file staat). Dat is misschien wel goed voor de verkeersveiligheid, maar een enorm probleem voor onze staatskas, die het al niet makkelijk heeft. En de oplossing is even doeltreffend als simpel als eenvoudig als voor de hand liggend: DE BOETES GAAN MET TIEN PROCENT OMHOOG. "Boetes voor snelheidsovertredingen gaan met 10 procent omhoog. Dat gebeurt omdat er een gat op de begroting van het ministerie van Justitie en Veiligheid is ontstaan door onderhoud aan flitspalen en trajectcontroles." Toet toet! Vroem vroem!
Er is ook: goed nieuws
Social
Reaguursels
InloggenWij rijden altijd met z'n 2en naar her werk. Me collega rijdt, ik heb flitsmeister en maps aan. Net rally rijden. Plankgas.
Maar wacht eens even, flitsen ging toch om de verkeersveiligheid en niet zozeer om geld? Wat raar dat ze er dan al van uit gaan dat er een bepaald bedrag binnen 'moet' komen en als dat niet binnen geharkt wordt ze de boetes maar met 10% verhogen. Ze vragen nog net niet of je voortaan iets te hard wilt rijden!
U denkt nog steeds dat de overheid het beste met u voorheeft?
Volgens mij is deze foto nog uit de tijd van de tuftuf club..
Geweldige tijden waren dat, avondje karten, en na afloop zo snel mogelijk naar huis rijden.. de Bell 966 heeft heel wat post uit Leeuwarden voorkomen.
Wat een drama, nu al mensen die 85 km/uur rijden bij trajectcontrole waar je 100 mag en gewoon op de derde baan van 4. Meestal mensen van kleur maar dat is profileren dus dat heb ik niet gezegd.
Vervelend voor de overheid dat mensen zich aan de wet houden en er te weinig boetes binnenkomen. STEM ZE WEG, bij de volgende verkiezingen al is het pas over 2 jaar.
Precies wat ik een paar topics geleden al zei, het gaat ze niet om de verkeersveiligheid, maar om het geld. Punt.
Je bent niet de enige,dat werd 10 of 20 jaar geleden al door menig persoon waargenomen.en weet je wat jammer is?eingelijk zou iedereen zich een poos strak aan de regels moeten houden ... eens kijken wat er dan gebeurt.maar dat is een utopie natuurlijk.
Als ze wilden dat mensen stoppen met rok zouden ze de prijs van een pakje sigaretten ook ineens met 10 euro verhogen ipv nu weer iets meer dan een euro er bovenop. Mensen blijven dan gewoon roken, de staatskas blijft gespekt worden. Roken levert nog steeds meer op dan niet roken.
Krijg 2-3 boetes per jaar, altijd voor ,5-10 km te hard. Nou nou
Ik boycot het CJIB al jaren. Ik laat het boetes rijden over aan de narcisten en andere idioten. Zij denken dat de regels niet voor hen gelden. Boetes calculeren zij in. Ze leren het nooit en vormen een onuitputtelijk alternatief voor hogere belastingen.
Exact. Je pleegt verzet door zo te rijden dat die hufters je geen boete kunnen geven. Houd je aan de regels als verzet wilt plegen.
Ik ook,maar ik woon dan ook ergens waar je gewoon 130/140 mag op de snelweg..
Jammer dat die boetes niet helpen tegen narcisten en idioten. Je kunt jarenlang als tokkie rjjden zonder ooit een boete te krijgen. De pakkans is extreem laag, daarom moeten de boetes ook zo hoog zijn om toch nog voldoende winst te maken. Het systeem is geoptimaliseerd voor winst, niet voor verkeersveiligheid.
Neem een motor, je halveert je pakkans.
En je levensverwachting.
70.000nieuwe asieleisers, komend jaar .
Er gaan al stemmen op om mensen die alleen wonen in een ruim huis te vervangen door onze nieuwe exoten.
Die mensen worden op straat gezet?
Hebben geen rechten meer?
Dat is al verder gevorderd dan de msm bekend maken. Alleen de dwangwet ontbreekt nog en die zal met dit tempo qua instroom vermoedelijk nog wel tijdens dit kabinet het licht zien. O wat zal rutte trots zijn.
Mijn zus, gescheiden, kinderen de deur uit, eensgezinswoning met tuintje wordt ongevraagd meerdere keren per maand door de woningbouwvereniging benaderd waarbij met mini appartementjes worden aangeboden.
Maar ja, wil graag een tuintje en min 2 slaapkamers want de kleinkinderen logeren er zo’n beetje elke week en ze vangt ze meerdere dagen pw op na school. Maar ja, alleen dus ze moet en zal naar een twee kamerappartement. Alles wat in dat segment vrijkomt wordt haar aangeboden, terwijl ze dus helemaal niet ingeschreven staat voor een ander huis
@ChalinaRosa | 28-04-23 | 19:44:
Nay, dit huidige allergoeiste evah vak k denkt in oplossingen.
De nakende spreidingswet geeft hun op papier de ruimte om e.e.a. te bewerkstelliggen zoals middels akkoorden en dienovereenkomstig volgens een zeker eu-besluit democratisch is beslist. Binnen de EUropesche Raad/ waarvan geen notulen worden bijgehouden, ergo: niet worden gemaakt.
Boefjes, deze (insert).
@ZomaarEen | 28-04-23 | 19:55:
Indien ik uw tegel goed lees bewoont uw gescheiden zus een huurwoning.
Hoe kan het zijn dat zij zonder te zijn ingeschreven voor een andere huurwoning door een woningbouwcorporatie wordt benaderd?
@ZomaarEen | 28-04-23 | 19:55:
‘Maar ja, wil graag een tuintje en min 2 slaapkamers want de kleinkinderen logeren er zo’n beetje elke week en ze vangt ze meerdere dagen pw op na school. ’
Sorry, niet goed gelezen.
Graag! Hoe meer wegkijkers worden geconfronteerd met hun foute stemgedrag en het bagatelliseren hiervan, des te beter.
Goh. En ik maar denken dat het feest is op Verkeer en Waterstaat ( zoals het departement hoort te heten ) omdat men zich beter aan de snelheid lijkt te houden.
Nou ja zeg...
Wanneer boetes voor falende politici?
In het NOS journaal van 18.00 (vrijdag) ging het o.a. over de grote kosten die de asielinstroom met zich meebrengt en daarbovenop de verwachte grote toename van de instroom en daarmee de kosten. Volgens het journaal wil de overheid hiervoor geld bijeen krijgen door om. de verkeersboetes te laten stijgen.
in plaats van weer de melkkoe leeg te trekken....
een paar windmolens en zonneparken minder door ieders strot raggen is zeker vloeken in de (klimaat)kerk
Vandaag stuk in D gereden: rij zo hard je wilt / durft zolang je geen gevaar vormt. Je passeert de NL grens, moet direct vol in ankers naar 80 wegens matrix borden die om onbegrijpelijke redenen die schandalige 100 kmph nog verder naar beneden schroeven , en uiteraard een flits brigade.
Ik rij altijd in D, in R gaat het achteruit.(sind een paar weken mijn eerste automaat)
Ik in D ook altijd in de ankers vanwege Stau und Baustellen.
Vroeger stonden er ruim 3 keer zo veel flitspalen, je wist nooit welke een rolletje hadden. Nu hebben ze digitale die altijd flitsen maar die zijn veel duurder. Dus nu staat er nog 1/3e van. Die alle locals en appgebruikers ook weten te staan.
Daar ontwikkelt D66 vast wel een wetje voor, waar VVD blind voor tekent
We hebben ook nog rokers, die andere groep Parijs... die kunnen ook nog uitgemolken om Hassan, Achmet, Fatima en Igor naar binnen te harken (zijn er trouwens accijnzen op waterpijpen?)...
Parijs=paria's.... groene pukkels krijg ik van dat autoaanvullen.....
@Nederlanddraaitdoor | 28-04-23 | 18:24: zet het dan ook uit,luie draak... ghehehe
Tegenvallers moeten natuurlijk afgedekt worden. Boetes 10% omhoog omdat de enorme toename asieleisers (77.000 i.p.v. de verwachte 50.000)wel afgedekt moet worden. Kost immers 8,7 miljard euro extra.
Zijn de ‘je moet je gewoon aan de snelheid houden, dan is er niets aan de hand’ roepers al langsgereden?
Duurt tegenwoordig veel langer voordat ze er zijn, enige voordeel van 100km/h
Die staan in de file.
Werkt ook niet, je mist wel eens een bord of je maakt een foutje.
Dan gaat de wegenbelasting omhoog. Onze overheid gaat echt geen cent minder uitgeven dan het jaar er voor.
@der_feldwebel | 28-04-23 | 18:00: die rijden voorop de file
@W_F | 28-04-23 | 18:03: wel meer. 8,7 miljard euro extra voor de asielzoekers bijvoorbeeld.
Al maken ze benzine 5 euro de liter en boetes 100 pct duurder zal me jeuken mijn bijtelling blijft hetzelfde en baas betaalt de rest
Nou, nou er is wel iets aan de hang als je je gewoon aan de snelheid houdt: De staatskas raakt leeg.
Het is een Fiscale Adviessnelheid.
De gemiddelde VVD'er zet Flitsmeister aan en betaald jaarlijks voor een 130-upgrade, langzaam rijden is voor paupers.
Een gat op de begroting?
Een gat in de winst zal je zeker bedoelen?
Er moet een iets groter getal ingevuld worden in de gebakken lucht rekening van de ECB.
Wildplassen ook al zo'n ding.
€150,-
Da's een duur plasje.
En als de gemeente het dan ook nog eens vertikt om het openbaar urinoir in het stadspark in werking te stellen voor zeven uur 's avonds, wordt het wel heel zuur.
Denk dat ik me maar ga identificeren als hond, en dat in mijn paspoort zet.
Mag ik tenminste naar het hondentoilet.
Ik ben altijd zeer zorgvuldig als ik buiten plas, dus zo'n boete is aan mij niet besteed.
Maar wie gaat uw drollen opruimen?
"Ook de oplopende rentekosten ... hebben gezorgd voor tegenvallers op de begroting." De overheid wist dat de rentes kunstmatig laag gehouden werden en ze wisten dat een flink deel van de staatsschuld een kortlopende vast rente had. Bij goed bestuur houd je daar in de begroting rekening mee en is het dus geen tegenvaller.
Zit die verschrikkelijke spenderende heks daar niet achter?
Hahaha betalen voor het onderhoud van de flitspaal die jou gaat flitsen.. hilarisch;) Als je denkt dat we alles al gezien hebben dan dit... Wat een gaaf land leven we in..
Moraal van het verhaal: zonder hardrijders geen sluitende rijksbegroting.
U wordt dan wel belerend toegesproken, maar zonder u zouden we er ook niet zijn.
hahaha... het rijk vaart wel bij moraaloverschrijding. Goh, ze geven dan ook écht het goede voorbeeld
De politie kost ongeveer 7 miljard per jaar en haalt ongeveer 1 miljard aan verkeersboetes op. Tel uit je winst.
Ik kan mij nog een flinke verhoging van de accijns op alcohol en tabak herinneren. De politiek was meteen al heel druk bezig om de extra verwachte inkomsten meteen uit te geven. Aan het eind van het jaar beek er toen juist minder accijns binnenkomen te zijn. Mensen gingen daadwerkelijk minder roken en drinken. (Of haalden 10% meer uit het buitenland, waarbij de overheid ook nog eens 21% BTW misloopt, en de accijns en BTW op de tank benzine, en de bedrijfsbelastingen van de winkel en het tankstation.)
Buiten de snelwegen flitsen kost veel mankracht, en daar heeft de overheid nu al een zwaar tekort aan. Ik verwacht bezuinigingen bij de politie, flitsen op wegen met weinig verkeer heeft geen prioriteit meer. Als agent ingezet worden als belasting ambtenaar maakt het nog moeilijker om bruikbaar personeel te vinden, dus weer een hogere werkdruk.
Daarnaast kan iedereen die een (belastingvrije) boete krijgt dat geld niet meer aan iets anders uitgeven en loopt de overheid in veel gevallen ook nog eens maximaal 80 jaar lang de vermogensbelasting over die boete mis. Netto maakt het dus weinig verschil voor de schatkist.
Wordt ook mooi weergegeven in het NOS-stuk over de voorjaarsnota:
'De tegenvallers worden voor het grootste deel gecompenseerd door meevallers, stelt de minister van Financiën. Zo wordt het plan om de kinderopvang bijna gratis te maken twee jaar uitgesteld en worden alle verkeers- en bestuurlijke boetes 10 procent hoger.'
Link van een paar topics geleden:
nos.nl/artikel/2473146-voorjaarsnota-...
Dan ook de te laat boetes bij de NS omhoog.
Nee, is van d666 dus goed. Beetje vertraging is ook goed voor onthaasten en nader tot elkaar komen en betalende klanten laten vallen.
Of in plaats hiervan, een paar duizend "asielzoekers" minder opvangen.
Oh, wacht.
Stem ze weg.
@Nederlandop1 | 28-04-23 | 17:25: Die Transaviatoestellen slijten zo hard met al die asielo’s. .
Waarmee maar weer is aangetoond dat boetes weinig te maken hebben met verkeersveiligheid en veeleer een verdienmodel zijn voor onze fijne overheid.
Dat wisten we toch al lang.
@matatwork | 28-04-23 | 17:14: alleen de overheid doet nog net alsof. Als ze nu gewoon ook eerlijk gaan aangeven, dat het gewoon om de centen gaat.
Indien je het als verdienmode wil gebruiken dan aanpassen zoals het Zwitserse model: extra heffing erboven op obv het inkomen.
Ik rijd wel eens een beetje te hard niet met opzet overigens. Geef mij maar een auto met verkeersbord herkenning ism cruisecontrol dan gebeurt het ook niet meer per ongeluk, ik moet het wel uit kunnen zetten.
Wordt door EU verplicht voor alle nieuwe autos binnenkort
De overheid is er niet voor u. De overheid is er om u keihard in Den Anus te pakken.
Zolang je jezelf aan de regels houdt heb je niets te vrezen. Wie is er dus het probleem?
Pontificaal overdwars met een niet geglijmiddeliseerde denneboom
Maar troost u met het traantje van Prinses gordijnring, zij hebben het ook heel moeilijk
@Schout-bij-Nacht-J | 28-04-23 | 17:10: En houdt de overheid zich aan de eigen regels?
@Deflatiemonster | 28-04-23 | 17:15: Dit dus
@Schout-bij-Nacht-J | 28-04-23 | 17:10:
Zo'n dooie dooddoener dit hé!
Gold in de DDR en geldt nog steeds in de DPRK en Iran.
@Schout-bij-Nacht-J | 28-04-23 | 17:10: Het probleem is dat het exorbitante bedragen zijn dat niks meer met veiligheid te maken heeft.
@Schout-bij-Nacht-J | 28-04-23 | 17:10: Ik probeer mij ook altijd goed aan de (verkeers)regels te houden maar ondanks dat valt er toch wel eens zo'n envelop van (b.v.) het Franse CJIB op de mat.
En ik kan jou verzekeren, die hoor je echt vallen (4 blaadjes+antwoordenvelop).
In schril contrast overigens tot zo'n Nederlandse boete (acceptgiro+velletje) waar ze dan weer f*****g 9 eutjes administratiekosten voor durven rekenen.
Maargoed, wij proberen ons tijdens onze reis naar de vakantiebestemming dan altijd netjes aan de (snelheids)regels te houden (flitspaalmelding, cruisecontrol aan e.d.) maar de verkeerssituatie m.n. op het Luxemburg-Metz-Nancy traject is vaak zo onoverzichtelijk, afwisselend en druk dat je met alle beste wil van de wereld toch de löl bent voor een paar kilometer te hard.
Boetes dienen om ongewenst gedrag te bestraffen. Nu wordt t hardrijdbelasting.
Polen e.d. blijven buiten schot omdat het afhandelen van de boete meer kost dan t oplevert. Dit was 8 (?) jaar gelden al zo.
Het hele boetesysteem is dus een verdienmodel geworden. Ik erger me kapot aan het huishoudboekje van onze overheid.
Komt die 10% nog bovenop de inflatiecorrectie die op de boetes was gelegd? - vermoedelijk wel. Straks komt er ook nog BTW op boetes danwel de "administratiekosten". (Hoog tarief, want overtredingen zijn een luxe). pffff.
Wil je géén boete krijgen, dan is de oplossing nét zo doeltreffend als simpel als eenvoudig als voor de hand liggend: houd je aan de maximumsnelheid en alle andere verkeersregels! Waarvan akte.
Ja, en als je geen mensen vermoordt, kom je ook niet in het dacht. We moeten liev zijn voor elkaar. EOklantje?
@dathoujetoch | 28-04-23 | 17:24: dacht = cachot
Alle belastingen gaan omhooggevallen.
Het dure asielbeleid is de oorzaak.
Deze regering wil zelfs geen echt onderzoek naar die kosten.
En vergeet niet dat klimaatgeld.
Een goede column vandaag van Zwagerman in de telegraaf.
Net nog een topic dat de regering er 8,7 miljard voor uit trekt voor de komende 3 jaar. Als je denkt dat dit de kosten zijn dan heb ik nieuws voor je. Kijk eens naar de begroting. Bijna de helft gaat naar zorg en zekerheid. 185 miljard euro.
@Schout-bij-Nacht-J | 28-04-23 | 17:09: de noodzakelijke helft lijkt mij..?
@Schout-bij-Nacht-J | 28-04-23 | 17:09:
Wel zeggen dat die 8.7 miljard EXTRA is. Komt dus bovenop het oorspronkelijke bedrag.
We worden allemaal een stuk(je) armer vlg. d66-voorvrouw.
Boetes verhogen kan in een flits, btw verlagen op groenten en fruit, nou nee, ingewikkeld drukdrukdruk. Als de btw op champagne in Nizjeer maar niet verhoogd wordt, en wat dan nog, een bonnetje hier, een geschonken creditcard daar, en hup, het regeringsvliegtuig in om ergens vrede te stichten?
gna, vroega was het hier alleen maar deugen als het om boetes ging, nu moet ik toch een eind scrollen voor de eerste heilige boon uitlegt hoe snelheid inherent is aan gaspedaal en voet, vind het bijzonder knap van die stuurlui aan de wal.
Er zijn bij mij in de boort geen vaste flitspalen of trajectcontroles, het is dus vooral een kwestie van netjes rijden en (afgezien van de snelheid) niet op te vallen, en verder van alle voertuigen die je tegenkomt in te schatten of het struikrovers zouden kunnen zijn.
Wel kudt, nergens meer dan 200 km/u.
Flitsmeister werkt overigens wel goed. Kost vrijwel niks.
Boetes zouden zogenaamd een lerend karakter moeten hebben. Blijkt dus gewoon een ordinaire belasting op verkeersovertredingen te zijn, voor diegene die het kunnen betalen.
Veiligheid is helemaal niet belangrijk anders zouden ze wel inzetten op het terugdringen van de verkeersovertredingen.
De boodschap is dus, bega die overtredingen we hebben het geld nodig.
#bonustip bij de anti alcohol cursussen van het CBR loopt u de kans een relatie met Katja Schuurmans te beginnen, maar dan moet u eerst worden opgepakt voor dronken rijden.
Goed punt. Boetes verhogen met 500%.
@Schout-bij-Nacht-J | 28-04-23 | 16:58: Akkoord als de accijns afgeschaft wordt;))
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat je de bevolking gaat opjagen om een gat in je hand te dichten.
Deze overheid geeft veel te veel geld uit, vaak door verkeerde keuzes.
Aan de andere kant is er zoveel meer geld binnengekomen door de inflatie en een prima werkende economie.
Als je dan nóg tekort komt en je moet de boetes verhogen ben je als overheid sneu bezig.
Ik snap best dat je een overtreding moet bestraffen, maar om het als instrument te gebruiken om het gat in de begroting te repareren….. mijn hemel.
En nu vinden sommige mensen het prachtig dat een fietsbelller of iemand in een dikke auto een nóg dikkere bon krijgt, maar stel hè, stel….
Stel dat iedereen zich aan de regels gaat houden, dan komen ze alsnog tekort en komen ze het geld bij jou halen.
Bij jou ja, jij die nooit een overtreding maakt.
Groningen, toeslagen, energietoeslagen, migratie, boeren uitkopen etc.
Allemaal keuzes van de overheid, fouten.
Dus moeten boetes omhoog… logisch.
Alles voor het klimaat.
In NL al behoorlijk verziekt ja.
En als die flitspalen straks meer geld gaan opleveren, worden die boetes dan ook weer naar beneden aangepast?
Kunt u rekenen?
Boete op lidmaatschap van, of stemmen op, d666 is te overwegen. En uitgekookt van Qaq om bij haar tweede belangrijke moment als MinFin, de andere zijnde de Miljardennota, weer eens in het buitenland te zijn en kritische vragen door andere ministers te laten omzeilen.
Dat meen je toch niet?
Hoelang accepteert NL dit nog? Stemmen op de bbb is blijkbaar niet genoeg. Het lijkt wel of de regeringspartijen voelen dat ze in een hoek zitten en daarom nog even extra gas geven om allerlei lastenverzwaringen en andere ellende door onze strot te duwen.
Als de BBB aan de macht komt mag je gewoon met je trekker de snelweg op.
@matatwork | 28-04-23 | 16:49: In dat geval koop ik ook een trekker, gewoon voor op zondag, lekker.
@matatwork | 28-04-23 | 16:49: Gezien de volheid van de wegen is er geen snelheidsverschil meer, dus waarom ook niet?
Met je trekker weer minimaal 130 km/u op de snelweg.
@Schemerlamp | 28-04-23 | 17:10:
Carburateur uitvijlen. Megatank CH4 achterop. Gaan, gaan, gaan.
Ruitensproeier achterop schroeven. en aansluiten op de giertank.
Boete? Het is gewoon een belastingaanslag. Hard rijden mag wel, als je maar betaald
Betaalt
Je aan de snelheid houden is gewoon belastingontwijking. Volgens de letter van de wet is het toegestaan maar niet erg sociaal.
Wat is eigenlijk de toegestane maximumsnelheid van de asielstroom?
Die is pas verhoogd!
Freie Fahrt!
Nou zag ik laatst een Gouwe Ouwe van een flitspolitieagent die door Rutger Castricum bezocht wordt. Zat te roken en te vreten in zijn geblindeerd busje.
Maar goed gedrag schijnt niet beloond te worden in dit land. Dan trek ik mijn conclusies wel. Verhuizen doe ik niet, dus dan maar inzetten op slecht gedrag.
Wanneer wordt die incompetente overheidsgroep eens aangemoedigd om zelf maar voor de trein te liggen? Hoeven wij hen niet meer aan te sporen.
Moeten de treinenwel een beetje rijden. Wie is daar baas? Oh ja, Koolmees van d666. Klaar.
Ik lees vandaag allemaal dingen die niet goed zijn voor mijn bloeddruk. Niet dat ik vaak een boete krijg (de laatste keer kan ik me niet herinneren, echt jaren geleden) maar dit is natuurlijk volkomen belachelijk.
In dit land word je steeds bestraft omdat je een auto hebt.
Maar met de staat van ons O.V. word er geen fatsoenlijk alternatief geboden. Zeker wanneer je in het buitengebied woont.
Bizar.
In de buitengebieden valt dat flitsen ook wel mee.
Nee mensen, het gaat niet om het geld, het gaat om de verkeersveiligheid. Echt waar...
Goed punt. Verhogen met 300%. Anders leren ze het nooit.
En ik maar denken dat het 'doel' van de overheid een wereld zonder boetes is...
Inwoners beboeten als 'verdienmodel' voor het eventueel aanschaffen van Mieles voor import-volk waar het volk zelf niet op zit te wachten, blijft een bijzonder fenomeen.
De overheid is een onbetrouwbare partner die als dusdanig bejegend dient te worden.
Prima verwoord, ik zou hier nog het eea. aan toe kunnen voegen maar aangezien Joris een voorliefde heeft voor D66 doe ik het maar niet.
Vervang "partner" maar rustig door "tegenstander".
De door de staat gefinancierde omroepen vangen minder geld.
Prima. Kunnen ze gelijk inclusiviteitskanaaltje NPO3 opheffen.
Kijkt toch geen hond naar.
Eergisteren:
kijkonderzoek.nl/component/kijkcijfer...
en gisteren:
kijkonderzoek.nl/component/kijkcijfer...
Als je met kijkcijfers gaat smijten moet je wel een beetje beter je best doen. NPO is het best bekeken. In de top10 staan slechts 2 commerciële zenders te weten RTL4 en SBS6 op respectievelijk 9 en 10.
@Schout-bij-Nacht-J | 28-04-23 | 16:43:
Ik heb het toch over NPO3. Daar verwijzen de links ook naar.
Als je NPO3 opheft houd je meer geld over voor de 2 overgebleven netten.
Beter lezen svp.
@leo de pejo | 28-04-23 | 16:47:
NPO3 komt 2 keer voor in de top10.
@Schout-bij-Nacht-J | 28-04-23 | 16:43: Ja, er zijn meer masochisten in Nederland dan je zou denken.
Maar: De agent die schoot op de trekker van Jolke(Sietse, Hielke?) wordt vervolgd. Kom er maar in reaguurders die zeiden dat het gewoon de schuld van de bestuurder was. De jamaaroïden die vinden dat een bestuurder met een geldig rijbewijs niet om acht uur met de trekker op pad mogen. Met zo’n kort rokje vraag je er ook om!
Jelle
Jouke heet hij. Af en toe realiseert iemand in de justitiële sector zich dat hij er eigenlijk zit voor de rechtsstaat en niet voor D66. Die momenten worden helaas steeds zeldzamer.
Boetes verhogen omdat er miljarden naar de asielindustrie moeten. Zoals mijn vrouw zegt: lees het dan niet…
Uw vrouw heeft wel gelijk..
Dat zeggen ze altijd te laat.
We worden allemaal een beetje armer
Dat is niet waar: de instromers gaan er fiks op vooruit.
@apek00l | 28-04-23 | 16:41: In progressieve kringen heet dat solidariteit. Jij minder, zij meer. Van wederkerigheid is dan weer geen sprake.
Ik blijf het zeggen: Auto's en motoren gemakkelijker in beslag nemen van verkeershufters.
Alcomobilisten, Bellen/appen achter het stuur en grote snelheidsovertredingen (>30 km/u). De eerste en enige waarschuwing is dat de auto 4 weken in een depot komt te staan, flinke boete er overheen. De tweede keer auto in beslag nemen en van het Nederlandse wegennet laten verdwijnen. Volledige demontage, ook op kosten van de bestuurder.
30 te hard op een snelweg op zondagochtend is geen huftergedrag, gewoon een nette snelheid.
Staan er straks een hoop Duitse bakken te koop.
Op een _echte_ snelweg (130) vind ik 20 te hard meer dan genoeg.
Prima maatregelen, effectief ook, helaas slecht voor de rijksbegroting.
Aangezien iedereen wel eens in een auto zit die te hard rijdt of zal gaan rijden, is het misschien een idee om een Basisheffing Snelheidsovertredingen in te voeren, zodat het Variabele deel de mensen die daadwerkelijk hard rijden wat minder oneerlijk treft.
Verhoog de boetes gewoon met 10 miljoen. Dan is autorijden alleen nog voor miljardairs. Misschien rijden er dan vijf auto's in Nederland. Kan de rest fietsen. Heb je ook nog maar 1 verkeersagent nodig. Kun je de rest wegbezuinigen. Een paar boetes per jaar volstaan dan wel. Levenslange afbetalingsregeling wanneer er niet voldaan kan worden. Met extra rente. Levert het nog meer op! O ja, nu het toverwoord 'klimaat' nog even gebruiken en dan kan het ingevoerd worden. Ik begin het te snappen.
Dan krijg je binnen de kortste keren fietsbelasting, fietsflitspalen, fietsboetes enz.
@ChalinaRosa | 28-04-23 | 16:35: Ga je toch lekker lopen? (ik ben een VVD-er aan het nadoen!)
Geen probleem. In 2034 zijn er nog maar 17 boetes voor het rood rijden in Nederland. De hoogte van de boete is 790.000 euro. Ben je gelijk klaar met je leven.
Niemand maakt meer een verkeerovertreding. De overheid pakt de misgelopen verkeersgelden terug door de belasting op groente en fruit te verhogen met 20%.
Vooral de vlees en suikertax levert veel op....
@ChalinaRosa | 28-04-23 | 16:35:
Dan zoek je toch een rijke wielrenner?
Boetes om de schatkist te vullen terwijl de geüniformeerde belastinginners door hun tanden heen liegen en zeggen dat het met veiligheid heeft te maken. Ze kunnen natuurlijk ook niet anders maar iets zegt me dat dit niet geheel rechtvaardig is...
Natuurlijk is dit niet rechtvaardig.
Ik begin me af te vragen of er uberhaupt nog iets van rechtvaardigheid zit in dit kabinet. Het ziet er naar uit dat deze personen wild om zich heen aan het slaan zijn.
@ChalinaRosa | 28-04-23 | 16:36: Klopt. Ze weten dat ze door het grootste deel van de bevolking worden uitgekotst en doen nog snel voor de volgende verkiezingen hun perverse dingetjes.
En achteruit rijden moeten ze ook verbieden, verkeerd inparkeren 200 euro, uit je neus eten 160 euro, radio te hard 150 euro, je tank niet vol gooien 10 euro per niet getankte brandstof. Ze komen er aan hoor de regels uit de denktank in vak K.
Achteruit rijden is al lang verboden. Die Dafjes gaan net zo hard voor- als achteruit. Dat gaf me toch een kolerezooi, het gras van de commentator ging totaal naar de klote....
Hiermee geven ze dus aan dat boetes niet bedoeld zijn voor de veiligheid maar puur het spekken van de schatkist.
Dus oom agent, nooit meer zeiken en preken over veiligheid tegen weggebruikers.
Amen
Vooral die camera’s hebben er een houtje van, nu is 125 ineens gevaarlijk, een paar jaar geleden was het nog binnen de marge.
Het wordt gewoon begroot ipv het als extratje te zien.. dat is de fout die ze maken.
Als handhaving en incasso uitbesteed zouden kunnen worden, dan zou ik daar meteen een bv´tje voor oprichten zoals met de coronatesten. Gouden handel.
Belastingheffing wordt uiteraard niet uitbesteed.
Ik neem aan dat er dan wel ern toeslag komt voor men met een laag inkomen die een verkeersovertreding maken.
Gelieve ook boetes voor te langzaam rijden invoeren, 60 op een 80 weg kan echt niet
Idd
Met 95 inhalen op een tijdstip dat je 130 mag vind ik ool altijd zo lekker. Kan ik vol in de ankers en dan nog die foeiblik naar mij. Je hebt dan niet alleen de snelheid niet begrepen maar ook het hoofdstukje Bijzondere manouvres (inhalen invoegen ritsen etc)= altijd voorrang verlenen.
Misschien ook de flitspalen uit Duitsland halen.
Die zijn goedkoper en inclusief opgestuurde foto.
Flitsdrones, die kunnen met duizenden boven de Nederlandse wegen ingezet worden.
Het Nederlandsche volk komt toch nooit verder dan morren dus 10% is uiterst coulant, Persoonlijk had ik er 25% van gemaakt. Dan krijg je wat tijdelijke ophef, boosmensen in talkshows, een twitter bedreiging hier en daar en daarna wordt het braaf afgetikt. Ideaal land.
Minder geld NPO goed plan.is nog veel meer te halen terug naar 1 radio en 1 tv zender. Rest doen de commerciëlen. Waarom heel Holland bakt, boer zoekt vrouw etc van belastinggeld?
En laat ze die flitsmeneer omscholen tot grensbewaker. Weer meer Asieleisers dan verwacht. Kosten al zo een 29 miljard, moet nu nog 7-8 miljard bij. Een asieleiser kost pp meer met eisen dan een hardwerkende Nederlander per jaar met werken verdient!
Gelukkig.
Dit zijn tenminste kosten die eenvoudig te vermijden zijn.
op de boot blijven.
Op het water dient er ook veel strenger gehandhaafd te worden !
Is langzamer rijden dan de maximumsnelheid nog niet strafbaar gemaakt?
Dit kan voor uiterst gevaarlijke situaties zorgen in het verkeer, en kan wat mij betreft niet streng genoeg bestraft worden!
Het roer moet om. Het is tijd. Zo kan het niet langer. We moeten het samen doen.
Meer handhaven zou natuurlijk ook kunnen, vooral op plaatsen waar er veel gevaarzetting en overlast is, daar is de burger mee gehol... ach... wat dom van me, dat interesseert de roverheid natuurlijk geen reedt...
Maar hogere boetes komen de verkeers(kuch)veiligheid ten goede.
Maar niet getreurd, over een paar jaar kan niemand meer een auto kopen en rijden.
Alleen nog wat zakelijke rijders.
Maar dan? Dan weet de overheid op een andere manier aan je geld te komen.
Ok, dus op de stoep van de moskee parkeren kostte eerst €160,- ofzeau en straks €176,-
Oh nee!! Toch niet.
160 Euro wordt straks het standaard transactiebedrag om de IT op peil te houden.
@funda | 28-04-23 | 16:20: Maak daar dan 161,18 van. Een mooi Gouden Ratio.
Maak bellen op de fiets gewoon 500 eur en bellen in de auto 1500 euro. Of boetes op basis van je inkomen. Harry de aso ceo in een amg 63 whatever die dag en nacht te hard rijdt omdat 60 piek niet boeit aanpakken met een boetetje van 6k. Sorry voor alle tikfouten en missende punten en komma's.
Je mist wel meer.
Hoeft dan de aso mocro in een Audi, die op papier geen inkomen heeft, geen boete te betalen?
@usb stok | 28-04-23 | 16:20:
Daar moet ie nog over nadenken.
Een auto heeft toch een claxon, geen bel?
Vreemd genoeg zie ik vrijwel nooit enige reactie vanuit een politieauto als er een zoveelste bellende fietser zichbaar is.
Datzelfde geldt voor fietsers die met een flinke koptelefoon op d'n kop door de stad fietsen. (die dingen zie je nu ook bij automobilisten opduiken)
Maar iemand die zich in een auto 3km/h te snel beweegt is natuurlijk wel een soort van krimmeneel!
@usb stok | 28-04-23 | 16:20: Voor aso finnen zie ik liever andere oplossingen. Maar een basisbedrag voor een boete is natuurlijk wel aan de orde. Het idee van boetes op basis van inkomen komt geloof ik uit noorwegen of zweden dacht ik. Een staffel voor boetes is misschien ook een idee, iedereen maakt wel eens een foutje. Maak je er 30 in het jaar, dan mag je extra aftikken oid.
Vanaf welk punt is geweld geoorloofd om een regering af te zetten?
Goede vraag. Maar geweld toepassen vanwege vermijdbare sancties voor democratisch besloten regels gaat nogal ver lijkt me
Zodra jij premier bent.
Boetes zijn dit jaar al met 8,6% verhoogd, en volgend jaar komt daar nog even 10% bij. De zoveelste zaak waar de burger genaaid wordt, omdat de overheid de begroting niet in orde heeft.
Jaaaa... Maar er zijn nog betweters die nog noooooit een boete hebben gehad. Nog nooooit net even onachtzaam zijn geweest. Die nog nooit net even meer gelet hebben op de gedraging van die andere weggebruiker. Maar die wel vinden dat de boetes allemaal 'eigen schuld' zijn en daarom met wel een miljoen mogen worden verhoogd
Op mijn 16e een boete van 550 gulden gekregen voor te hard rijden met mijn brommer. Voor een 16 jarige is dat best heel veel geld.
Prins Timmerfrans de Eerste is dat al kwijt voor een ontbijtje.
Ik had een crossfietsje gekregen, gekocht bij de v&d, een ‘Huffie’
Kreeg ik overdag een bekeuring voor geen verlichting op de fiets.
Gaf netjes mijn gegevens ik kwam toen met het bonnetje thuis. Mijn moeder was kwaad! Ik was geloof ik een jaar of tien jong.
@Flightless bird | 28-04-23 | 16:22: Wat een dienstkloppers.
@De_fluitlokker | 28-04-23 | 16:30:
Haha, dienstkloppers heb ik lang niet gehoord!
550 gulden Ja hoor. Eerder f 55 of, wat ik geloof, f 5,50. Maar zo klinkt het echt stoer joh. Leuk!
Daar geloof ik geen reedt van.
Heb indertijd ook wel eens zo'n hoge boete gehad maar dat was danook niet alleen voor te hard rijden.
Soort "stapelboete" van te hard rijden, te hoog vermogen, brommert aangemerkt als motor want de trapinrichting onklaar dus geen geldig rij- en kentekenbewijs en volgens mij had de klabak van dienst ook nog ruzie met z'n wijf gehad ;-)
Ooit 84 km/u gereden op mijn opgevoerde Puch. 185 gulden boete. Ik kreeg de brommer terug zonder uitlaat, tandwielen, cilinder en carburateur. Deze onderdelen waren niet toegestaan op een 40km brommer. Naast de 185 gulden kwamen er nog flink wat kosten bij. Er moet natuurlijk weer wat gelijkwaardigs op. Daarna ook altijd een kolkje in de tank gehad. Nooit meer gepakt.
Een stad als Leeuwarden erbij, boetes uit Leeuwarden verhoogd. Ik zie een verband/tendens.
Dat verband is er zeker. De asieleisers kosten incl. de 7-8 miljard die er nu weer bij moeten zo’n 37 miljard ( per jaar !) reken maar eens uit hoe veel dat per belastingbetalende Nederlander is. Ik schat 5.000€ dus met 1 boete extra bent u er niet.
'Dan je nog alsof er geen probleem is, of je doet verzint een oplossing die';
hr. Ronaldo, u heeft mocro?
Overigens ben ik van mening dat Nederland weer een Republiek moet worden.
Weet wat je zegt. In de tijd van de Republiek hadden we Willem V als stadhouder en Wilhelmina van Pruisen als zijn echtgenote. Willem V was een slappe zak en Wilhelmina naaide het Nederlandse volk door haar broer in te schakelen en de Moffen (toen nog Pruisen) op ons af te sturen, omdat zij niet met alle egards werd ontvangen.
@Arnold Layne | 28-04-23 | 16:23:
En dat koninklijk hamstertje is net als Willem de tweede 'van de verkeerde kant' dus lekker inclusief.
Oh, mag van mij wel met 100%. Zo moeilijk is het niet om je aan de regels te houden.
In het verkeer heb je je te gedragen. Helemaal mee eens.
Die indruk krijg je soms wel. Die matrixborden bijvoorbeeld, 70 etc als ik 10 km meer rijdt dan ben ik echt de enige en halen zelfs alle vrachtwagens me nog in.
Begin nog eens lezen op taalfouten?
Alles is goed gespeld, grammaticaal mag het rammelen. ;)
Zonder taal- en spelfauten komt het niet door Chat_GPT-Detective.
Als ze de over de schreef gegane asielzoekers nu ook eens een boete laten betalen voordat ze hun het land niet uit zetten, kunnen de boetes een stuk omlaag
Even een vraag. Wat heeft die max 100 km/uur overdag nu geholpen tegen de stikstof uitstoot zodat Rutte en zijn sekte weer kon bouwen, bouwen, bouwen?
Is er een verband tussen de maximumsnelheid en de maximale immigratie qua stikstofschade?
@funda | 28-04-23 | 16:25:
Ja, u mag minder hard rijden meer staatsinkomsten betalen via alles en dan kunnen er meer mensen ongecontroleerd op hun achtergrond of hoe dan ook hier opgevangen worden. Die huizen die daar voor nodig zijn gaat u in de toekomst ook betalen. Die huizen zijn wel klimaat neutraal voor heel veel van uw geld. Dus u betaalt en de nieuwe huizen zijn co2 neutraal.
Geen CO2 probleem dus,,,
@Flightless bird | 28-04-23 | 16:35:
Gelukkig, de schrik sloeg mij al even om het hart.)
Men zei destijds ongeveer 1%
Nou ja, de onterecht triggerhappy agent in Heerenveen wordt tenminste vervolgd. It's something!
Die is niet woke.
Slapend rijk is trouwens ongefundeerd, tendentieus en nodeloos kwetsend. Volgens mij zijn laatste ademteug reeds uitgeblazen....
Wacht even zeg. Er zit een gat in de begroting omdat er te weinig is geflitst.... omdat er teveel palen in onderhoud zijn! Waarom zijn al die flitspalen dan in onderhoud en niet operationeel? Dan moet dat toch zeker worden opgelost? Zorg dat die palen werken en plaats die, hoeven die boetes ook (nog) niet omhoog! Wat een raar beleid dit weer, wie verzint zoiets?
Het onderhoudspersoneel dat nodig is om die palen te onderhouden, is nog te voet onderweg van Kampala naar Italië, dus dat kan even duren. Beter alvast de boetes omhoog te gooien, dat gaat sneller.
Als ze nu eens het fileprobleem oplossen, dan kan je ook meer flitsen.
Het is zo simpel.....
@Keutels | 28-04-23 | 16:10:
Reistijd en reiskosten gewoon 100% vergoeden door de werkgever. Moet je eens kijken wie er allemaal plotseling thuis kan werken. Nu ligt die ellende bij de werknemer, en is het voor de werkgever gratis om er een potje van te maken. Niet meer managenen door rondjes te lopen, maar echt individueel te beoordelen op output.
Bij een ongeval niet een forensisch onderzoek starten, maar gewoon direct met een schovel alles de greppel in. Nu gaan we op een verkeersaders uren een snelweg blokkeren om uit te zoeken wie er een paar duizend euro schade moet betalen. De miljoenen schade door de extra file wordt vergeten.
Botsen is blazen, maar ook keihard betalen. Nu is het voor een groep leaserijders gratis of bijna gratis om een klapper te maken. Daardoor wordt het een kermis. Begin gewoon even met een weekje geen rijbewijs of een onderzoek rijgeschiktheid bij elke klapper op de snelweg. De verkeerssituatie is gewoon te simpel om een botsing te accepteren.
Files zorgen ook voor een ongunstige verbranding, en dus extra stikstof en koolstofdioxide uitstoot. Meer asfalt is goed voor het milieu.
@Feynman | 28-04-23 | 16:17: "Bij een ongeval niet een forensisch onderzoek starten, maar gewoon direct met een schovel alles de greppel in. " helemaal mee eens , zeker indien geen zwaargewonden of erger.
Daar is men al lang mee bezig, autorijden wordt straks zo duur dat het vanzelf rustiger zal worden.
@Feynman | 28-04-23 | 16:17:
Zomaar twee gezond verstand oplossingen die helaas nooit bewaarheid zullen worden, want niet ingewikkeld genoeg.
De meneer op de foto is dus geen politieagent. Zie het "vlammetje" op de schouder, het teken van een medewerker belast met simpele taken, flitsauto besturen. Dit zijn BOA's maar geen politie mensen.
Waals gezin krijgt 70 snelheidsboetes in één maand door trajectcontrole in Gingelom: “Woensdag haalde ik er wéér 20 uit de bus”
www.hln.be/gingelom/waals-gezin-krijg...
Dit kan ook alleen een stel Belgen overkomen. Amai!
Ja van die trajectcontroles krijg je het heen en weer, ik had er in december 8, dan allemaal van €62,00, vijf of zes kilometer te hard.
Die rijden dus al jaren altijd te hard. Een onoplettendheidje kan gebeuren, maar dit is wel heel structureel
En er is pas echt slecht nieuws voor de hulpbehoefde mensen in Nederland, iedereen die gebruikt maakt van de WMO moet een eigen bijdrage gaan betalen. Eerder is dit afgeschaft zodat er geen drempel zou zijn voor hulpbehoevende mensen om zorg in te schakelen.
Prachtig hè, geld halen bij de mensen die het toch al niet getroffen hebben. In vergelijking met Oostenrijk, ook EU, hier krijgen invaliden eigenlijk alles gratis. Hulpmiddelen, parkeerkaart, wegenbelasting, autobahnvignet, korting op loonbelasting en nog veel meer. Als je eenmaal gekeurd bent dan krijgt de invalide een pas, daarna hoeft hij niet meer elke vijf jaar opnieuw gekeurd te worden, maar gaan hulpmiddelen via de huisarts of gewoon op vertoon van de pas. N.a.v de graad van de invaliditeit krijgt hij een Pflegestufe, een persoonsgebonden budget zonder poespas en onafhankelijk van inkomen. In het totaal kost dat maar een fractie van wat immigratie kost, zeker als je de kosten van ambtenaren en keuringsartsen ervan aftrekt.
Ik ben nu afhankelijk van WMO dus ga ik meer betalen.
Vervoer naar het ziekenhuis voor controles kan alleen per taxi wat niet vergoed wordt.
Betaal gelukkig al heel wat minder aan de alimentatie maar dit wordt weer niet meegenomen met de energietoeslagen.
Als een overheidsinstantie mij nu persoonlijk wil spreken ga ik dus voortaan per tax daar naar toe en zal de kosten declareren.
Zonder declaratiemogelijkheid mogen ze voortaan naar mij toe komen.
Ja, Kaag moet het geld ergens vandaan schrapen. Dan maar van de mensen die toch geen weerstand kunnen bieden. Gelukkig krijgt de strijd tegen het CO2-monster er miljarden bij.
Dat vind ik juist goed nieuws. Waarom moet de belastingbetaler bloeden voor een individueel probleem? Schaf die overheid als geluksmachine eens af. Betaal je eigen scootmobiel.
In een niet nader te noemen gemeente werd de betreffende afdeling gebeld waarom een scootmobiel zo lang in de stationsfietsenstalling stond. De "rechthebbende" bleek met de trein naar Schiphol gereisd te zijn en daarna verder naar Spanje.
Was dat in R'dam of A'dam waar hele straten voorzien waren van bordjes met parkeren alleen voor invaliden?
Demonstratie bij een gemeentehuis: mevrouw vond een invaliden-autootje veel luxer dan een scootmobiel. Of dat niet even geregeld kon worden. De plaatselijke leverancier stond glimmend toe te kijken.
@Ing. eslapen | 28-04-23 | 16:28: "Als een overheidsinstantie mij nu persoonlijk wil spreken".
Ik denk dat het andersom is: u wilt de overheidsinstantie spreken want anders geen vergoeding.
het is nog geen wet
@langelat | 28-04-23 | 16:36: mafkees, wacht maar tot je zelf wat minder ben in je leven. Niet alleen geestelijk, zoals nu. Maar later wanneer je een nare kanker heb of je rug het kantoorwerk niet zo goed meer aan kan.
Deze wetgeving moet nog vermaakt worden en door 2 kamers geloodst worden. Gaat 'm niet worden, kan ik je nu al zeggen.
Miljarden verbranden aan nutteloze stikstof reductie bijvoorbeeld.
Nee, klinkt allemaal stoer van Kaag maar die zit er niet meer lang hoor. Ruzie staat klaar om de hoek.
@langelat | 28-04-23 | 16:39: Ik zit nu vanwege kanker thuis.
Wel heb ik mijn gehele werkende leven meer belasting betaald dan de gemiddelde Nederlander.
Geloof mij maar dat je liever gewoon kan werken dan in deze situatie te zitten.
@Ing. eslapen | 28-04-23 | 16:48: Ik benijd u niet. Sterkte. Maar er zijn gewoon teveel mensen die er vanuit gaan dat de overheid alle problemen moet oplossen. Dat is juist de oorzaak dat u al die tijd zoveel belasting heeft betaald.
@Ing. eslapen | 28-04-23 | 16:28: ik dacht dat vervoer naar het ziekenhuis via je zorgverzekering te declareren is.
Instaedit: yes www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorg...
Sterkte met je kanker. Het beste.
@JWZ_JMK | 28-04-23 | 16:55: Declaratie kan alleen bij operatie, chemo of bestraling. Voor scans en controle is het voor eigen rekening.
@Bakkeleures | 28-04-23 | 16:48:
Ik hoop het.
@Ing. eslapen | 28-04-23 | 16:48:
Erg naar voor u en uw omgeving, veel sterkte.
"Landelijke publieke omroepen moeten het vanaf 2025 met minder geld vanuit de rijksoverheid stellen."
Betalen wij ook buitenlandse publieke omroepen, dan?
Regionale omroepen.
@Guusje Nadorst | 28-04-23 | 16:14: Ah, dank je.
@Guusje Nadorst | 28-04-23 | 16:14: die zijn ook onder een paraplu gebracht. met vel tegenspartelen want al die dubbele baantjes zijn wel leuk betaalde overheidsbaantjes. Nu zou het met wat minder staf en techniek moeten. En beter nog met minder directie en PZ en zo meer.
Omroep Zwart.
Ik heb begrepen dat die nog niets heeft gepresteerd, maar wel al een hele tijd aan de subsidietiet hangt.
teringlijers
Rij bijna altijd 90 op de snelweg. Zal dit toch ook maar eens gaan terugbrengen met 10 procent. Dit voor de zekerheid geen bekeuring op te lopen...
Dan rijd je nog 1 km te hard op de A27 bij Houten, of op enkele stukken in de stad in Den Vaag, Rotherham en Hamsterdamp
Nog nooit een boete gehad voor snelheidsovertreding , en dat hou ik zo. Al maken ze die 100x zo duur, boeie, je hebt controle over je eigen rechtervoet. Dus iedereen die moord en brand schreeuwt, eigen schuld dikke bult!
Als je nog maar 60 mag op een autoweg die al afgewaardeerd was naar 80 moet het een keer lukken.
volkomen ongeloofwaardig. daarbij zijn er genoeg momenten dat niet alles zo duidelijk is en voor je het weet heb je een snelheidsovertreding aan je broek. U rijdt 5000km per jaar?
Tot afgelopen jaar er ook nooit een gehad maar vorig jaar toch ineens drie. Op lullige plaatsen waar je vroeger harder mocht, tja. En een op de snelweg. Het kan je gewoon overkomen. je moet te veel in de gaten houden.
Lekker makkelijk blaten als je niet voor je werk de weg op hoeft, of zelfs helemaal geen rijbewijs hebt.
Ach gut. Laat me raden... bij opengestelde spitsstrook blijf je ook lekker op tweede baan rijden.
Wat mogen we toch blij zijn met onze overheid. Zomaar ineens 10% minder ongevallen vanaf nu.
veel erger is dat je als gewone autorijder de gemist belastingen en accijnzen van de electrische auto's moet gaan betalen.
In het oostblok kost 20 km 50 leva. (25 euro) En overal staat politie. Hier en daar iemand die hard rijdt. De rest niet.
Oh, is de leva de euro van het Oostblok?
REAGEER OOK