Omroep Zwart... BESTAAT??

Verdomd!
Iedereen natuurlijk heel hard lachen om dat geklungel van toekomstig YouTube-zender Ongehoord Nederland maar vandaag werd maar weer eens duidelijk: verdomd ja, Ongehoord Nederland ging tegelijk met Omroep Zwart dat bestel in! Anderhalf jaar lang hebben ze daar bij Omroep Zwart op hun gat gezeten ("vergaderen") maar nu hebben ze / we ook wat. "Homerun Curaçao. Het verhaal draait om honkballers van het eiland" - dat lijkt serieus gaaf. En: "Hoe ... is Nederland? En dan kun je onder meer invullen: seksistisch, homofoob, fatshamend en racistisch" - dat lijkt serieus doodvermoeiend. En wat ze ook hebben: een heel warrige omschrijving van gezicht Veronica van Hoogdalem. In de toekomst een soort Linda de Mol, maar dan Veronica, en ze is nu al de nieuwe Leo Blokhuis. DE NIEUWE LEO BLOKHUIS. Onze onderzoeksredactie is nu druk bezig met nabellen & uitzoeken op welke manier dat een compliment kan zijn. Enfin, een jaar en twee maanden na de eerste uitzendingen van ON zijn we er maar weer eens aan herinnerd dat Omroep Zwart bestaat, dat ze nu écht écht écht écht dingen gaan doen en dat er veel in de pijplijn zit. Superbenieuwd hoor!
Hoi Veronica! Ben je net als Leo een saaie en vervelende betweter?
Reaguursels
InloggenAls je niets doet kun je ook niets fout doen.
Net een paar dagen te laat voor een lintje!
Zo veel onrecht en racisme te duiden maar anderhalf jaar niets gedaan voor de leden.
Zo kennen we de multicul en zo zal het wel blijven: presteer niets of hooguit 10% en links is euforisch.
Het idee dat omroep “wit” niet zou mogen.
Nee, dat zou als racistisch worden bestempeld.
Als de subsidie binnen is hoef je je handen toch niet vuil te maken ?
Wij, van omroep "WIT" zijn, ondanks onze cultuurverschillen blij dat de omroep "ZWART" zich zo goed profileert als omroep voor iedereen. Diep onder de indruk van hun multiculturele inzicht, waar ook veel tradities van de autochtone Nederlander zo'n prominente plaats krijgen in hun uitzendingen.
Overigens.... wanneer zenden ze eigenlijk uit? Heb ze nog nooit voorbij zien komen....
Gelukkig kunnen ze wel heel bewust de miljoenen staatssubsidies opsouperen.
Een Labrador als huisdier kiezen is racisme
Er bestaan geen verschillende rassen bij de mensen. Er is maar 1 menselijk ras.
Alle acht miljard mensen behoren tot hetzelfde ras.
Het is heel simpel, kunnen ze samen kinderen krijgen dan behoren ze tot hetzelfde ras.
Zelfs de Neanderthaler was geen ander ras,. Iedereen heeft een paar procent Neanderthaler-genen in zich.
Mensen indelen op basis van uiterlijke kenmerken is puur zuiver fascisme. zie Nazi-Duitsland.
Mensen indelen in wit en zwart (terwijl witte en zwarte huidskleuren helemaal niet bestaand.
Racisme bestaat ook helemaal niet, omdat er geen verschillenden menselijke rassen bestaan,
Anti-Racisme zijn dan ook pure fascisten.
Je hoeft niet blank te zijn om een fascist te zijn hoor. Je hoeft niet eens Germaans te zijn. Wel om nazi te zijn, het is toch wel een vereiste voor nazi zijn.
Verder kan ik de rest van je verhaaltje niet volgen.
Siri wat is racisme?
"Racisme is een structureel systeem dat bepaalde mensen bewust én onbewust uitsluit of minder kansen geeft, puur door hun huidskleur, nationaliteit, afkomst of cultuur."
@Schout-bij-Nacht-J | 28-04-23 | 13:39: En wat is dan discriminatie?
@Schout-bij-Nacht-J | 28-04-23 | 13:39: Jammer voor Siri, maar Rascisme = Discriminatie specifiek op ras. Al het overige wat ze noemt is 'gewone' discriminatie.
Allemaal niet zo moeilijk als je iets van Nederlands op de middelbare school hebt afgerond.
Soort. 8 miljard mensen behoren tot de soort.
Net als de soort 'hond', met daarin onderverdeeld rassen. Die allen hun specifieke kenmerken hebben.
Rassen onderling kunnen nageslacht produceren, soorten niet.
En zodoende krijg tussen een blanke en een neger wel een kind, maar tussen een chimpansee en een negeer niet.
Spoorloos is ook een mooie voor omroep zwart. Ren je rot. Ik vertrek. Wie van de drie. Wedden dat. Meiden die rijden. Kansen te over.
Als je zo het gros van de reacties doorneemt kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat veruit de meeste racisten geen flauw idee hebben hoe racistisch ze zijn. Ik verwacht ook geen enkele verandering. Je kan een oude hond geen nieuwe trucjes leren.
Een omroep gebaseerd op ras, ofwel een racistische omroep.
En dan de mensen die daarop reageren racistisch noemen.
Linkse logica...
@Bolhoed | 28-04-23 | 13:26:
Jouw logica slaat nergens op. Ze willen een programma maken over hoe het komt dat jongens op Curacao zo goed zijn in honkbal. Ze willen de cultuur belichten van Surinaamse-Nederlanders. Daar is niets racistisch aan.
Jouw logica is het equivalent van dat omdat de meeste pedofielen in Nederland witte mannen zijn dat welhaast alle witte mannen een pedofiel moeten zijn.
Want ze zijn nu eenmaal zo. Ja, dat is racistisch. Heel racistisch.
@Schout-bij-Nacht-J | 28-04-23 | 13:36:
Toevallig heb ik een honkbal verleden.
Het oude Schoten in Haarlem.
Baseball was destijd al een gemengde sport, maar ik heb nooit enige vorm van discriminatie meegemaakt. Wel van respect voor wederzijdse prestaties.
Maar ja, dat was 45 jaar geleden.
Het benadrukken van met name fysieke prestaties aan een bepaalde afkomst, zoals dat nu gebeurd, is wel een tendens naar racisme.
@Bolhoed | 28-04-23 | 13:46:
Wat snap jij niet aan het feit dat de honkballers op Curacao zo goed zijn dat ze meedoen met de allerbesten ter wereld? Dus niet dat "Het oude Schoten" amateurclubje uit Haarlem van je.
Dat vind ik wel interessant.
Ik ben hier nog geen racist tegengekomen. Die zijn er alleen maar in jouw verzonnen wereldje.
@Schout-bij-Nacht-J | 28-04-23 | 14:11:
Schoten heeft baseball in NL op de kaart gezet. Veelvuldig landskampioen en kweekschool voor de beste spelers.
Maar toch even een vraagje:
- waarom wel fysieke prestaties ras georiënteerd, en niet de intellectuele?
Juist ja, omdat rassen vergelijking racistisch is!
Ik wil nu al "herstelbetalingen"!
@Ervaringsdeskundige | 28-04-23 | 13:04: In absolute getallen zijn er in NL wel meer witte daders, de hypergepigmenteerden zijn alleen nogal oververtegenwoordigd ten opzichte van de bevolkingssamenstelling, en claimen monopolie op bepaalde misdaad.
@Zeurders | 28-04-23 | 13:09:
Dat klopt ........ maar het mag wel een TOP- prestatie genoemd worden dat bepaalde minderheden dan toch nog koploper weten te zijn in menig 'negatief' statistiek.
Mijn NPO Tv-content (radio idem) is al geruime tijd op zwart, anders was dit de ultieme gelegenheid geweest.
De kijkcijfers vliegen door het plafond.
70.000 nieuwe kijkers las ik ergens.
Gezien de cultuurinslag staan nu alle familieleden en aanverwanten op de payroll bij omroep ZWART.
Dit tot het moment dat ze onder curatele gaan als gevolg van financieel wanbeleid wat men daar dan 'rascisme' noemt.
'Wanbeleid is ook maar een mening.'
@funda | 28-04-23 | 12:41:
Zo'n omroep is net een 'eiland'
Zolang je ieder jaar meer en gratis geld geeft zonder enige verplichtingen, wordt je niet door ze beschimpt
@Ervaringsdeskundige | 28-04-23 | 12:53:
Zolang je ieder jaar meer "verplicht gratis geld laat geven door anderen", inderdaad.
Misschien hebben ze nog wel een rol voor Oboema, dat is pas verbinding zoeken.
Of Arjan Ederveen, die zich een bosneger uit Zaïre voelt.
Laat Ronnie Brunswijk het maar niet horen.
Geenstijl stond ooit aan de wieg van een omroep. Hoe is dat precies afgelopen? Powned kosten voor de staat uit eigen jaarverslag 10 miljoen euro per jaar. POWned kost de belasting betaler twee keer Willem-Alexander.
Daar krijgt u voor terug:
Ruud & Olcay
Vrouwen die varen
Geluk bij een ongeluk
Inclusief Rutger
Goed, loopt nog steeds en maakt programma's. Vanwaar het whataboutism?
De poppenkast van willy kost wel wat meer.
@SterF... | 28-04-23 | 13:00: Zonder beveiliging kan hij niet functioneren. Dat is dieptriest ook voor Wilders en andere in die situatie. Een verziekte maatschappij.
Helemaal verkeerd. Daarom heeft GS ook snel zijn handen er vanaf getrokken. Hebben wij die Weesie gvd in staat gesteld om lekker te graaien. Ik dacht dat ze van het geld naar de hoeren zouden gaan ipv programma's maken. Ik voel mij nog steeds bedonderd.
Geen programma’s wel de subsidie opstrijken.
Dan is ON toch echt productiever. Wit/zwart tegenstelling?
Zwart heeft ontdekt hoe lucratief het geworden is om zich als 'zwarte' te profileren in een vanouds multicultureel land.
Dat is niet zozeer hun schuld, maar die van de goedgelovige meelopers.
En die meelopers bevinden zich op hun beurt meestal weer in een positie waarin ze andere mensen voor de kosten kunnen laten opdraaien.
Dit soort ehhhrrrr omroepen moet je per dag of per week hun loonzakje geven. Anders zie je ze nooit meer terug.
Het verbaast deze reaguurder niet dat deze omroep tot dusver te beroerd is gebleken om iets substantieels te leveren. Werken is aan die zijde van de demografie taboe.
Als zwart een kleur is, en wit ook, dan hadden mijn ouders in de jaren 60 al een kleurentelevisie.
Zelfs de sneeuw toen was zwart en wit.
Huh, zo te lezen hieronder heeft Omroep Zwart nog best enig zinvol bestaansrecht.
Jawel.
Hieronder lees ik:
"Bak een tegel"
Dat zal productiever zijn voor het beleid van HdJ, dan het adagium tot zover:
"Omroep Zwart heeft er tot nu toe niets van gebakken"
@Kwakjeszalver | 28-04-23 | 11:56:
Als ik de tegels zo even door scan: Sjors en Sjimmie racisme en "leuke" grappen zijn niet van de lucht. Als ik zwart zou zijn las ik daarin weer de bevestiging dat een deel van ons blanke volkje nog zo racistisch is als de neten. Maar goed, dan zou het aardig zijn als ze ook een keertje wat programma's zouden gaan maken.
@Beste_Landgenoten | 28-04-23 | 12:05:
Ja, vind ik ook vervelend vooral omdat dit koren op de molen is.
@Beste_Landgenoten | 28-04-23 | 12:05: en hoe denk je dat ze daar bij omroep ‘Braak’ over ons ‘tattas’ praten?
@Beste_Landgenoten | 28-04-23 | 12:05: Je zou je eens af kunnen vragen hoe dat komt.
Dertig jaar geleden ofzo zouden deze “grappen” of bejegening vrijwel ondenkbaar zijn.
Blanken en gekleurden leefden gewoon naast elkaar, we hielden van Donald Jones, luisterden naar muziek van zwarte muzikanten (Grace Jones, Tavares, Michael Jackson, Fats Domino) en keken zonder vooringenomenheid naar zwarte acteurs en voetballers.
Waar is het fout gegaan?
@Kwakjeszalver | 28-04-23 | 12:13:
Ik vind ook dat negers goed kunnen dansen en muziek maken.
@Kwakjeszalver | 28-04-23 | 12:13: De verhouding is scheef komen te liggen. Zo simpel is dat.
@Beste_Landgenoten | 28-04-23 | 12:25: Echt? Zoveel ken ik er anders niet die daar zo goed in zijn dat ze er hun brood mee kunnen verdienen. Een aantal hele goede dansers ken ik en zeker ook de nodige muzikanten, ook in de Nederlandse popmuziek, maar om nu te zeggen dat dit voor alle negers opgaat is wel erg optimistisch.
@Kwakjeszalver | 28-04-23 | 12:13:
Klopt, het is absoluut deels een tegenreactie op een hoop onterechte beschuldigingen. Toch vind ik dat we dat niet moeten doen, juist om te bewijzen hoe belachelijk die beschuldiging eigenlijk is. Geef ze geen gelijk.
Hebben ze ook op basis van de voorwaarden om toegang te krijgen tot het bestel, alleen veronderstelt dat wel dat ze ook wat gaan produceren. Mag ook best rommel zijn zoals ON doet.
Eigenlijk is er een nieuwe vorm van slavernij ontstaan.
Gebaseerd op fictie, onterechte schuldgevoelens en goedgelovigheid.
''Onze onderzoeksredactie is nu druk bezig met nabellen & uitzoeken op welke manier dat een compliment kan zijn.''
Mag ik deze jatten voor mijn nieuwe workshop ''Creatief & Beleefd Schelden''? Ik vind mooi!
Ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de honkballers uit de Cariben. Vroeg me dat namelijk al eerder af. Staan al jaren tussen de best betaalde Nederlandse sporters
Gelukkig maar, want er zijn geen andere manieren om daar kennis van te nemen.
Absoluut. Staan een paar juweeltjes van spelers op het veld.
Ik vind het al zeer verhelderend dat Zwart toegeeft dat het niet zo eenvoudig is om mensen met bijzondere verhalen die representativiteit en inclusie weergeven, te vinden. Anderen zijn daar in het verleden ook tegen aangelopen maar werden toen verketterd, want discriminatie.
Er zijn heel veel verhalen van mensen met een kleur en culturele achtergrond te vinden die heel prima meedoen in onze samenleving, en die zonder deze hitsers zich niet eens anders of uitgesloten voelen. Maar deze groep wil mensen vinden die zich achtergesteld voelen, en die vertellen dat het 'moeilijk' is, om van kleur te zijn in Nederland.
Er zal ook geen verhaal komen over joden en homo's die in bepaalde wijken in Nederland niet meer kunnen wonen.
Mijn hele familie heeft een kleur en wij voelen ons Nederlanders. Dat willen ze niet horen.
@letopuwzaak | 28-04-23 | 11:40:
Inderdaad, dat is niet het verdienmodel.
@letopuwzaak | 28-04-23 | 11:40: inderdaad. Het probleem is dat wij opgelegd krijgen dat "de neger" de Akwasies, Airfryer's en soortgelijke te dik gesubsidieerde complete nietsnutten die wij om hun kleurtje zouden moeten bewonderen. Ga toch weg met dat gelduitzuigschorem en richt je op de paar die zich wel op eigen kracht, aan hun achterlijke fatalistische cultuur hebben kunnen ontworstelen.
Ook hun naam is fout gekozen: omroep zwart.
Er werken (nou ja) alleen maar mensen met verschillende bruintinten.
tsss...
Werken kun je ook maar het best delegeren, dat is de historische les.
De hand ophouden voor het ontvangen van soepsidie valt ook onder werken.
Zwart is ontstaan om tegenstellingen uit te vergroten, en zullen per definitie geen eerlijk beeld neerzetten van hoe Nederland is.
Zeker niet in vergelijking met hoe racistisch het er in andere culturen aan toe gaat.
Stelletje Malcolm X wannabee's. Zielig.
Door jezelf zo apart op te stellen werk je niet mee aan verbinding inderdaad. En dat is niet 'inclusief'. Misschien komt de verzuiling gewoon weer terug van weggeweest.
@small_town_dad | 28-04-23 | 11:33:
Het zijn activisten, laten we dat niet vergeten.
"Veronica van Hoogdalem" klinkt mij veel te blank. Ik wil gewoon een naam horen die duidelijk refereert aan het mooie vrije land van herkomst, nog voor de tijd dat die Ghanezen zich gingen specialiseren in mensenhandel. Iets als Aikwasie, Airfyer of Oom Tom.
Akwasi weet vast wel wat de beste markt is voor blanke slavinnen.
Je bedoelt nog vòòr de goudminnende en slavenhandelende Ashanti Ghana binnentrokken en koloniseerden ?
Ik heb niet de indruk dat deze mensen daar zitten om programma's te maken.
Moeten we dan de functiebenamingen niet gaan reclasseren?
Nee, die zitten er voor opruiing. Het zijn activisten.
@Milton_Styx | 28-04-23 | 11:23: Taal is inderdaad voortdurend 'in beweging', zoals herwoorden en omtalen tegenwoordig vaak wordt genoemd. Dynamisch.
Ik voorspel een lintje volgend jaar voor hun 'dappere strijd tegen systematische blanke zwartmakerij', een soort racistisch verbale blackfacing of 'zwartgezichten'.
Ik mis de sterspot van Aliance direct verzekeringen…
Ik zag een half jaar terug op de FB-groep 'Nederlanders in Bulgarije' een oproep van Omroep Zwart staan of ik mijn ervaringen in Bulgarije wilde delen.
Dat wilde ik wel. De uitzending was midden in de nacht op Radio 1, maar evengoed.
Ik werd door een leerling journalist gebeld voor het voorgesprek. Vertelde over hoe ik daar leef. Wakker worden, ontbijten, werken, lunchen, werken, rondje wandelen, een glas wijn en dan het diner, film kijken en slapen. En dat 5 dagen per week.
Daarna begon ze de typische deugdingen te vragen. Hoe staan Bulgaren tegenover de Islam? Na 600 jaar Turkse overheersing wordt de Islam niet zo heel erg gewaardeerd.
Wat met Homo's? Wanneer je homofiel bent of Lesbisch kun je daar gewoon je ding doen. Geen hond die er naar kraait. Alleen van het hele gendergezemel worden ze ook daar niet goed.
Het asielbeleid. Wanneer je zoals Oekraïners echt voor je leven moet vluchten, ben je van harte welkom en doen ze hun uiterste best om goed voor je te zorgen. Wanneer je de halve wereld over reist om uitgerekend in Bulgarije asiel aan te vragen, dan wordt het meestal afgewezen en word je het land uitgebonjourd. De anderhalve asielzoeker die toch mag blijven krijgt een woning in een zigeunerdorp. De meesten maken dan wel dat ze wegkomen.
Eerlijke antwoorden. Een week later belde de leerling op met de melding dat ze me liever toch niet in hun programma hadden.
Dat zijn al mijn ervaringen met Omroep Zwart.
En zo werkt dat.. hoewel het woord werk toch wel enige vraagtekens oproept…
Akwaasie is een ophitser. Van hem hoef je niks te verwachten aan eerlijke verslaglegging.
@aardv@rk | 28-04-23 | 11:23: Gewoon hetzelfde werk. IT-er bij een bank. Ik mag remote werken. Ik pendel daarom heen en weer tussen Nederland, Belgie en Bulgarije.
Misschien hebben ze dezelfde problemen als bij een moslim omroep. Turken versus Marokkanen versus Surinamers. Soennieten versus Sjiieten. Alavieten versus de overige moslims. Het enige dat bindt is de subsidietiet van de kafirs.
Waarmee we dus kunnen concluderen dat 'we' veel meer Turken, Marokkanen,Surinamers, Soennieten en Sjiieten etc. dienen te importeren, want dan kunnen ze hun eigen programma's maken zonder ruzie met elkaar.
Maar Nederlanders zijn te krenterig en te racistisch om dat te realiseren.
Bovendien bouwen ze te weinig huizen en zijn ze wit en ongelovig.
Een racistisch en gefrustreerd clubje dat geld krijgt om lekker subjectief wat programma's te mak3n waar straks bijna niemand naar kijkt.
Zie dat ra ra ramadan ( 60 duizend kijkers) bij de npo.
De naam al.
Misschien moet ON de naam aanpassen naar Blank.
Het is zwart-wit en het springt op en neer....een pinguïn.
Ik zou mijn baan maar houden als ik jou was.
Een non met een spiraaltje?
Een Afrikaan op een blonde porno actrice op een skippybal?
Ik heb de indruk dat ze het serieus aanpakken. Ben benieuwd.
Ze hebben wel heel veel tijd nodig
Het kost veel tijd om te bedenken hoe je Nederland zo racistisch mogelijk gaat wegzetten, aangezien het niet geinstitutionaliseerd is. Zoals ze willen doen voorkomen. Het zijn mensen die zich onterecht identificeren met helden die echt iets te strijden hadden.
@letopuwzaak | 28-04-23 | 11:31:
Haha precies dit. Neppe strijders zijn het en ze weten het, is gewoon een verdienmodel. Omdat het kan.
Veel subsidie gekregen, veel vergaderd, en nog weinig gerealiseerd. Ga eens aan de slag, stelletje luie flik... rs!
Er is nog een stammenstrijd, aangaande op welke trommel geslagen moet worden, om als lichtend voorbeeld van de anti-discriminele zwarte voorhoede, verslag te doen van de voetsporen van de verschrikkelijke witte man in de wereldgeschiedenis, met de methode "schedelmeten voor beginners"
Waarom? Het geld is toch al binnen? Missie geslaagd
Nou nou nou Après, insinueer je nu dat negerts lui zijn? Vuile racist
@ZonderNaam | 28-04-23 | 11:10: Kom nou toch.
Ze zouden zelf ophouden de goedgelovige jankerds uit te buiten?
Ik wacht op omroep geel met leuke programma's over Chinese restaurants of hoe bonsai boompjes te knippen.
Racist! Die Chinezen hebben ook de (friet)cafetaria's en nagelstudio's hoor, niet alleen Chinees (-indische) restaurants.
@Met_baard | 28-04-23 | 11:01:
Ha de Chinezen hebben zowat alles hier tegenwoordig, maak daar maar eens een programma over.
Bonsai is Japans btw.
Klots, klots, dat is wat ik begrijp van deze onbenullen.
Hoe is het mogelijk dat hier geen sancties op komen.
Dit noem ik een financieel debakel.
Het uit de ruif eten , waar is heksje Kaag of mooie Uslu, als je haar nodig hebt, met het vliegtuig op stap?
Half Nederland moet kromleggen om hun zaken op orde te krijgen.
Bij de omroep klotst het echt tegen de plinten op.
Waarom krijgen woke activisten een eigen omroep?
Het zou veel socialer en eerlijker zijn wanneer de uitzendingen van omroepen in de Cariben en Suriname hier - standaard met ondertiteling - zouden worden uitgezonden in het standaardpakket.
Iemand van bijvoorbeeld Bonaire heeft daar toch meer aan dan het letterlijke geroeptoeter van een steenrijke islamowoker die strijd meent te moeten voeren tegen een fictief figuur uit tijden van ver voor de kolonisatie. Wat heeft dàt nou te maken met wat iemand van Bonaire in zijn of haar dagelijks leven bezig houdt.
Er kijkt ook geen hond naar, net als met de moslimomroepen. Immigranten kijken gewoon allemaal via satelliet of internet de kanalen vanuit de thuislanden.
Zal de nodige subsidies wel krijgen natuurlijk. Heel belangrijk voor de zwarte gemeenschap ofzo. Omroep zwart subsidie gat.
Ben hun grootste fan. Mijn televisie staat al tien jaar, 24 uur per dag op zwart.
Waarom heb je dan een TV? Om hem eenmaal per zoveel tijd te vervangen voor een nieuwer model dat niet aan gaat? Om hem elke week af te stoffen? Omdat die plek in de woonkamer anders zo kaal is?
@Met_baard | 28-04-23 | 10:59: Ik zie hier wel een VOC-mentaliteit opborrellenen, ja.
@Met_baard | 28-04-23 | 10:59: Ik heb dat ding omdat het kan. Zo heb ik ook drie gitaren waar ik niet op speel, twee slaapkamers waar ik nooit in slaap, een werkeloze doka, een mooie auto waar ik zelden in rijd, rijen fotoboeken die ik nooit meer inkijk en honderden elpees, dvd's en videobanden die ik nooit meer beluister. Het leven is mooi!
Dat is toch die omroep die tegenwoordig de televisie reclames verzorgt?
Zie kentering aankomen sinds de "lachende" Donald Jones-clown op de NS-leenscooter, dat wordt zelfs in de divi-groep niet meer getrokken.
Toezichthouder, NPO, heeft het te druk met ON bashen. Wanneer wordt omroep Zwart nederig gesmeekt iets te doen?
Een live registratie van Keti Koti. Luier dan dat wordt het haast niet. Zelfs kattenfilmpjes vergen nog meer inspanning.
"Hoe ... is Nederland? De werkelijke titel zou natuurlijk moeten zijn: "Wij zoeken naar bevestiging van onze mening en willen niet weten niet of het echt zo is dus en negeren we alles wat kan nuanceren of zelfs op het tegendeel zou kunnen wijzen.". Dat is 'onderzoek' van het niveau Sunny Bergman. Maar goed, wie kijkt naar zulke programma's vol prietpraat is niet natuurlijk zo kritisch.
Omroep Zwart. De zelfverkozen, gesubsidieerde apartheid.
en... die ze graag in leven houden, weer een verdienmodel in dom Nederland, na 50 jaar verkwanselen, erbij.
En het is heel belangrijk dat de omroep monocultureel blijft. Anders bemoeien wij er ons weer mee.
@Plaque-doctor | 28-04-23 | 10:57: Verbinden?
"Het Curaçaos anderhalf jaartje". Is weer eens wat anders dan een kwartier.
Kunnen we die nieuwe zenders niet verplichten het bestaan eerst eens 5 jaar op zichzelf te proberen, eigen subsidieophoesters te vinden, een beetje commercieel of via Youtube, of via een andere streamdatabank de uitzendingen te verrichten, alvorens ze tot het publieke bestel worden toegelaten? Misschien heb je dan kwaliteit in handen.
Misschien kunnen we dat dan ook met de rest van het publieke bestel doen. Met terugwerkende kracht.
@DanskeRob | 28-04-23 | 10:57: Mijn stem heb je. BNN vooraan, want dat is hoe Bart het origineel wilde.
Maar daar speel je het populisme mee in de kaart !
Wel weer positief om te horen dat er bij Omroep Zwart 'veel in de pijplijn zit'.
Met mijn excuses aan de dames-reaguursters op GS.
Maar wie heeft hier de pijpleiding dat is de cruciale vraag...
@BL!ZZ | 28-04-23 | 10:55: Hoop toch niet die Veronica. Vrees dat zij soort van knaagdier is. Hap!
Geld is binnen. Dus ze doen even rustig an. Waar ken ik dit van…
- We gaan iets doen op een eiland.
- Schapenhoeders op Texel?
- Nee, te dicht bij, moet op een tropisch eiland.
- Die mensen op Curaçao die je voorruit schoonmaken bij het stoplicht?
- Ja, en als die niet willen meewerken doen we het over honkballers.
#tickets boeken en koffers pakken
WOO't OZ. Om te kijken of ze niet stiekem business class vlogen, en of het ook niet per boot had gekund.
@Met_baard | 28-04-23 | 10:51:
Een houten boot om de beleving te voelen
@Datzullenwenogweleen | 28-04-23 | 10:56:
Zelf roeien?
Ze zijn dus al ruim een jaar bezig en hebben nog geen enkel programma uitgezonden in ruil voor alle subsidies?
Als ik nu een grap maak over Surinaamse of Antilliaanse werklust volgt waarschijnlijk een ban.
Welnee, dat weet je pas als je het doet.
Beetje meer werklust, zakloper.
Doe maar niet. Scheeld u een ban en de rest van het volk begrijpt u/weet hoe de wereld werkt (!)
De serie 'Hoe ... is Nederland?' zal vast een jubelverhaal worden. Tolerant, Vrijzinnig, Egalitair. Toch? Toch? Verwacht eerder 'het was niet goed, het is niet goed en het wordt nooit goed'. Want het voordeel van de 'onderdrukking' moet je niet weggeven voor een portie gelijkwaardigheid.
Ik hoop op een prachtige documentaire over de Ashanti-stam, want deze tot-slavenjager-gemaakten hebben het ook niet gemakkelijk gehad.
De vraag van de Nederlanders lag erg hoog. Het was moeilijk om genoeg slaven te vinden voor die Hollanders.
@Schout-bij-Nacht-J | 28-04-23 | 10:55: Dat valt nogal mee met hooguit tien procent qua transport. Die slaven werden massaal buitgemaakt bij onderlingen conflicten, maar ook via rooftochten.
Ben benieuwd wat NOS met omroep zwart gaat doen als zwart racistisch bezig is tegen blanke mannen van middelbare leeftijd.
Je bedoelt NPO? Niets, die doen helemaal niets.
Fuc schrijf je tog met ck?
Precies. Net zoals De Cock. Die van Vledder.
@Montgomery Burns | 28-04-23 | 10:45: Bedoel je Dick?
"De nieuwe Leo Blokhuis'.
Dat klinkt toch een beetje als de beschrijving van iemand die de aansluiting met wat er in de samenleving speelt definitief is kwijtgeraakt.
Veronica van Hoogdalem = Sylvana Simons ...
Dus binnen kort: Lijst1 met als lijstrekker (niet te verwarren met stamhoofd) Veronica van Hoogdalem
Omwille de objectiviteit wacht ik eerst de uitzendingen maar even af. Kan me niet voorstellen dat ze ook wappies voor rare theorieën uitnodigen zoals bij ON. Ga er van uit dat zij ook zeker zorgvuldig worden bekeken wanneer onjuistheden zich gaan voordoen hier op Geenstijl. Even afwachten nog.
Het is een en al rare theorieën, te beginnen bij Critical Race Theory.
@Schoorsteenveger | 28-04-23 | 10:42:
Ja, maar ook hier moeten we toch nog afwachten wat ze hier daadwerkelijk over gaan uitzenden denk ik? Kan van alles achter zitten, maar uiteindelijk is de beoordeling wat er wordt gemeld en verteld?
@Jan, Leiden | 28-04-23 | 10:56:
Ik verwacht niet echt nuance, maar ja, niets is onmogelijk natuurlijk.
Een pakkende documentaire over het slavernijverleden van de Ashanti bijvoorbeeld, het zou in theorie kunnen.
@Schoorsteenveger | 28-04-23 | 11:09:
Ze hebben natuurlijk ook al gezien wat voor consequenties het heeft zoals het geval bij ON is en dat die het moeilijk heeft gekregen. Dat zullen zij niet gaan doen. Vrees wel voor veel gedram en doorzagen, maar hopelijk valt het mee.
Op welke tijdstip(pen) zenden ze eigenlijk uit?
Als ik mijn honger naar een portie ergernis wil stillen ga ik even kijken.
ON op dinsdag en donderdag tussen 12 uur en 1 uur.
Zwart weet ik niet.
@gato | 28-04-23 | 10:41: Het gaat om Zwart natuurlijk.
@gato | 28-04-23 | 10:41:
's Nachts als het pikdonker is, met programma's als 'Zwart is de Nacht'.
Hier is de programering
omroepzwart.nl/programmering?program_...
@Ing. eslapen | 28-04-23 | 10:45: mijn god wat fraai allemaal, zucht.
@Zitvlak | 28-04-23 | 11:01:
De serie "Hoe .... is Nederland" is wel nuttig.
Gewoon 24 uur per dag in Ter Apel op de buis.
Hoe zou er gereageerd worden als je een omroep 'Wit' lanceert? Voor mensen van kleur zeg maar en met de juiste benaming want blank mag niet meer.
Hoe …. is curaçao?
@Ambiorix | 28-04-23 | 10:41: Blank mag zeker wel.
Zolang ik voor wit persoon wordt uitgescholden noem ik een negor gewoon een negor. Wanneer ik weer blank genoemd word, dan zal ik het n.. woord ook niet meer gebruiken.
@Kwakjeszalver | 28-04-23 | 10:44:
Geen probleem met iemand noemen zoals hij genoemd wil worden. Ook al heeft zwart voor blanken een nare bijklank.
Maar alles went.
Dat bepaalde personen dat niet beseffen en dat deze personen tevens een heel negatief verhaal ( waandenkbeelden ) aan het woord blank hangen is veelzeggend en zorgelijk.
Dat kunt u zelf ook wel voorspellen, dan bent u een racist en een nazi, en kunt u net als ON wel verwachten dat elke misstap zal worden gebruikt om u zo snel mogelijk uit het bestel te censureren.
@Kwakjeszalver | 28-04-23 | 10:44: Ik niet, de gemiddelde "negor" is helemaal niet met dit soort kul bezig. ik zie het nut er niet van in om ze dan moedwillig te beledigen omdat wat eikels die toevallig dezelfde kleur delen mij wensen te beledigen.
Ik heb vernomen dat zij dit jaar het Sinterklaasjournaal en de intocht van Sinterklaas mogen doen. Erik van Muiswinkel is gepromoveerd van Zwarte Piet naar Witte Sint. Of is dat bij OZ een degradatie? Verwarrend allemaal.
Eindelijk een programma gevonden waarvoor ze ongelooflijk veel en Luxe naar Corsou moeten vliegen, verschillende malen, en lang in dure hotels verblijven: productiekosten weet je wel
Racisme natuurlijk. Het zijn bruine mensen. Donker bruin is nog geen zwart!
De lunch bij Zwart van KFC schijnt dan wel weer goed te zijn.
Uiteraard wordt er wel het nodige geld verbruikt....... Dus met een voorlopige uitzendlicentie is het niet nodig om iets uit te zenden?
Misschien is dat maar goed ook. Denk dat hetgeen wat ze dan wel uitgezonden zouden hebben, van een bedenkelijke en polariserende kwaliteit zou zijn geweest.
Sterker nog, ik denk dat ze heel veel ideeën hadden maar dat ze die legden langs de regels van de NPO en er toen achter kwamen dat ze vet racistisch waren en dus is dat niet doorgegaan.
Echt, we hebben niks gemist.
Het leuke van woke inclusiviteitsvrouwtje Veronica van Hoogdalem is dat ze opeens mensen gecanceld wilde hebben.
Totdat men haar wilde cancelen om één of andere reden. Toen vond dit vrouwtje van couleur de cancelcultuur opeens niet meer zo leuk.
Gevonden:
www.mediacourant.nl/2020/07/blvd-vero...
De hele missie van Omroep Zwart was toch meer subsidiegeld naar hypergepigmenteerde medemensen? Of is dat mijn vooroordeel dat Akwasi alles alleen maar voor de gratis poen doet.
Het vreemde is dat velen met de mond vol over zwart zijn wel steeds bleker worden. Oprah is plots ook Meghan bleek, Beyonce heeft een blanke moeder. Enz
Mij een biet wat ze op dat achterhaalde medium uitspoken. Een prima wappie-reservaat.
Waar je wel aan meebetaald.
@Rennieflox | 28-04-23 | 10:37: Waar je wel aan meebetaalt.
Dat eindigt op een T.
Een slecht bekeken SBS programma heeft in een half uur net zo veel kijkers als een populair weblog in een maand. Ook kijken ze veel langer.
@AntiZanicz | 28-04-23 | 11:48: Kulverhaal, bekijk de YT statistieken maar eens.
@funda | 28-04-23 | 12:48: bijna niemand heeft zomaar 100.000 bezoekers in een maand die een half uur kijken.
Veelal dezelfde 10.000 fans die tien keer per dag komen voor 30 seconde.
@AntiZanicz | 28-04-23 | 13:21: dus eigenlijk zeg je dat je op een populair weblog, je informatie veel sneller bij elkaar leest als SBS het kan uitzenden? dus dat tevelisie een soort tijdverspilling is?
Met elke dag uitgebreid 'nieuws' over de Trans-Atlantische Slavernij.
Dit was toch eigenlijk gewoon de NOS, tijdens de uitzending op Slavernij.. eh ik bedoel ehhh Koningsdag.
Dat 'nieuws" is dan wel, op zijn minst, 150 jaar oud.
De ombudspersoon van de publieke omroep gaat het nog druk krijgen.
Het vermoeden is dat bij elke misstap van omroep zwart nu ook massaal klachten ingediend gaan worden.
Nu is het alleen nog afwachten wat de ombudspersoon dan gaat doen.
Niets, het werkt maar één kant op.
@Wattman | 28-04-23 | 10:43:
Dan maar kamervragen...
@Ing. eslapen | 28-04-23 | 11:02:
Van Sjoerd Sjoerdsma of toch Sylvana Simons ?
Hoe is Nederland in vergelijking met... Zou leuke serie kunnen zijn. Kunnen we ook eens zien welke dingen hier goed geregeld zijn en welke dingen megakut. Maar goed, we zullen waarschijnlijk weer horen dat we niet deugen en kolonisten zijn. Next.
Het leven in Nederland is verschrrrrikkelijk voor de negroïde medemens.
Zo erg dat half Afrika in gammele bootjes de Middellandse Zee oversteekt om hier te willen blijven.
@leo de pejo | 28-04-23 | 10:36: Zonder slavernij zat menigeen nog...
Joris kickt me eraf als ik 't zeg. Vul zelf maar in.
Mensen hebben het in Nederland veel te goed, de meesten realiseren zich dat niet eens.
@Bakkeleures | 28-04-23 | 10:50: niet doen hoor?
vrijwel alles is hier veel beter dan elders. Vandaar dat we altijd in de top 5 staan van lijstjes met welzijn en welvaart.
@Bakkeleures | 28-04-23 | 10:50: inderdaad walst men daar maar overheen. Afrikanen leven van nature niet op Jamaica of Haita. Niet in Suriname en niet op Curacao.
Velen zijn slechts als gevolg van onvrijwillige detachering op die lokaties aangekomen. NU vaak in grote welvaart in vergeljk met de Afrikaanse West-Kust.
Ondertussen kun je op de ..... vragen stellen over ON en die worden dan door de totaal onafhankelijke redactie beantwoord, mits de vraag in hun straatje past uiteraard.
"Ongehoord Nederland is voor de derde keer een sanctie opgelegd en er is een verzoek ingediend om de omroep op te doeken. Op ons reactieplatform ..jij discussieerden lezers volop over dit nieuws. Wat wil jij hier nog over weten?"
Het lijkt wel een weplok.
Er is geen bal op de tv
Misschien dat we een 'hef de NPO op' petitie kunnen starten?
REAGEER OOK