Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CBS: Kansloze miljonairsplaag ongehinderd verder

Dweilen met de geldkraan open

Steeds meer

Je ziet ze overal, het worden er steeds meer en niemand doet er iets aan: miljonairs. Volgens het CBS waren er in 2021 32.000 méér miljonairs dan het jaar ervoor. En nou willen wij niet dat u denkt dat wij iets tegen miljonairs hebben, sterker nog, sommige van onze beste vrienden zijn miljonair, maar het zijn er wel erg veel, weet u. Er is gewoon een bepaald kantelpunt in een samenleving waarop het aantal miljonairs niet meer gezond is. Zeg nou zelf. 317.000 huishoudens met een vermogen boven een miljoen euro. Dat zijn er wel heel veel. 

Je hoort er pas echt bij als: je een Lambo in de prak rijdt

Je verwacht het niet

Vandaag op twitter: "wèèèè alle boeren zijn miljonair"

De miljonairskaart van Nederland

Ondertussen

Social

Reaguursels

Inloggen

Heerlijk vertoeven heur in zo’n donkerblauwe omgeving.

Verbandmeester | 24-04-23 | 20:37

Vallen natuurbeheer en CO2 compensatie bedrijfjes ook onder bosbouw???

mazel_tov | 24-04-23 | 16:50

"Boeren en huisjesmelkers vaker miljonair", kopt De Joop over dit onderwerp. Met een foto erbij van Van Haga en Van der Plas.
Lekker framen tegen de boeren, die natuurlijk net zulke rijke hufters zijn als de huisjesmelkers.
Links háát de boeren, en niet zo'n beetje ook.
Nou ja, de koelakken waren ook al doodsvijanden van de communisten. En we weten hoe de communisten die groep mensen aangepakt hebben. Als het aan links en links-liberaal Nederland ligt, loopt het hier ook slecht af met de boeren.

KeesBruin | 24-04-23 | 13:10 | 3

Niet overdrijven Kees. Zoek eens op wat het voordeel is van de Landbouwvrijstelling. En vraag je eens af waarom een timmerman of bakker die fiscale voordelen NIET krijgt.

theo-is-dood | 24-04-23 | 13:28

De Joop is een zielig marginaal medium dat zich mag uiten hoe ze zich wilt, hoe droevig het zich ook gedraagt.

donkieshot | 24-04-23 | 13:46

Moet zijn de relboeren enen de huisjesmelkers (zie lijst).

drfiets | 24-04-23 | 14:41

Koop ze uit!!

JJMS | 24-04-23 | 12:52

Wat ik nog mis in de cijfers is het aantal single vrouwelijke miljonairs die wel zin hebben in een dagelijkse portie Graai.
*tinder aanzwengelen doet*

Graaisnaaiert | 24-04-23 | 12:06

Wat is een miljoen tegenwoordig nog waard? Een miljoen zou je zeggen. Maar door Kaagflatie kan je er in vergelijk >15% minder voor kopen dan twee jaar geleden. De term "miljonair" is dus ook aan inflatie onderhevig. Nivelleren is een feestje! (dixit PvdA)

r@face | 24-04-23 | 11:59 | 4

@Ndranghitiari | 24-04-23 | 12:31: Nog even en je mag met je rijtjes huis ook gewoon villa taks gaan betalen. Zijn we allemaal "miljonair". Jongens wat een "feest".

Blubberbazooka | 24-04-23 | 13:25

@Ndranghitiari | 24-04-23 | 12:31: Zolang er inflatie *is* wordt alles duurder. Een daling van de inflatie maakt dat het minder snel erger wordt, maar nog niet beter, daarvoor heb je (prijs)deflatie nodig.

Monkey Cabbage | 24-04-23 | 19:21
▼ 1 antwoord verborgen

Sander Schimmelpenninck wrijft zich in de handen. Alweer een verkapt pleidooi voor meer meer meer erfbelasting

theo-is-dood | 24-04-23 | 11:52

De panelen zijn goed geïnformeerd over de stand van het land.
Wat wordt de volgende Adyen?

McCain | 24-04-23 | 11:45

Siri. Geef de definitie van miljonairs in Nederland.

“Miljonairs” zijn in dit bericht huishoudens woonachtig in Nederland met een vermogen van minstens 1 miljoen euro, exclusief de waarde van de eigen woning (hoofdverblijf) en de eventueel daarop rustende hypotheekschuld."

Ndranghitiari | 24-04-23 | 11:36 | 2

Het is inclusief woning en hypotheekschuld.

Rennieflox | 24-04-23 | 13:11

Dat is dus een waardeloze definitie van een "miljonair". Je bent pas miljonair als je een poet van minstens één miljoen op de bank hebt staan, om er volledig vrij over te kunnen beschikken.
Dat ze boerenbedrijven, met de krankzinnige hoge grondprijzen in Nederland, allemaal als miljonairs gaan tellen, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Je moet kijken naar het vrij te besteden inkomen van mensen, niet naar het aantal hectaren land dat ze bezitten. Dat geld zit vast in de grond, daar kun je niets mee, tenzij je je bedrijf beëindigt en geen opvolger hebt.

KeesBruin | 24-04-23 | 13:12

Nadere specificatie te vinden in CBS document: opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/8383...

Diverse kenmerken van groepen; per groep naar:
Vermogen
1 Bezittingen
1.1 Financiële bezittingen
1.1.1 Bank- en spaartegoeden
1.1.2 Effecten
1.2 Onroerend goed
1.2.1 Eigen woning
1.2.2 Onroerend goed, overig
1.3 Ondernemingsvermogen
1.4 Aanmerkelijk belang
1.5 Overige bezittingen
2 Schulden
2.1 Hypotheekschuld eigen woning
2.2 Studieschulden
2.3 Schulden, overig
Vermogen exclusief eigen woning

Wering | 24-04-23 | 11:32

Inflatie maakt iedereen miljonair, zie Venezuela of Zimbabwe.

Feynman | 24-04-23 | 11:17 | 1

Harare aan de Noordzee

McCain | 24-04-23 | 11:36

Je bent pas miljonair als je het cash op de bank hebt staan, of in aandelen. Geld waar je altijd en direct bij kunt, waarover al belasting betaald is. Onroerend goed hoort er niet bij. Volgens CBS ben ik ook bij die 300k mensen, maar ik vind het onzin, de helft zit in stenen en kan ik niet zomaar bij.

2Benen | 24-04-23 | 11:08 | 2

Bezit minus schulden in redelijke zin direct beschikbaar. Mee eens.

donkieshot | 24-04-23 | 11:15

Kan heel makkelijk hoor. Als de erfbelasting komt of de deurwaarder breek je gewoon de bijkeuken af en geeft hem de steentjes mee.

Graaisnaaiert | 24-04-23 | 12:07

Goed en nu de statistiek met huishoudens en een vrij besteedbaar vermogen van een miljoen of meer (contant op de bank)... Dus niet in steentjes (tweekappers in de randstad, of land en steentjes van de grotere boeren).

Louter Leuter | 24-04-23 | 11:06 | 2

Ja, dat zeg ik.

2Benen | 24-04-23 | 11:09

Met je eens hoor, maar die tweekappers in de Randstad vallen er al wel buiten. Hoofdwoning is in de gerapporteerde statistiek niet meegeteld.

Sjors W. | 24-04-23 | 11:56

32000/317000 = 10%. Dat is evenveel als de inflatie. Niks aan de hand, dus.

Thoth | 24-04-23 | 11:05

Geen gezeik! Iedereen rijk!

(was nog niet gevallen)

Louter Leuter | 24-04-23 | 11:03

Huizen worden weer goedkoper. In 2023 weer minder miljonairs. Zitten opgebouwde pensioenrechten hier ook bij?

Pierkepenspien | 24-04-23 | 10:57 | 2

Wanneer stort onze overheid het 'geleende geld' in de pensioenpot terug?
Zomaar een vraag.

donkieshot | 24-04-23 | 11:07

Pensioen en de netto contante waarde van opgebouwd pensioen wordt niet meegenomen. Zou je dat doen dan zijn er veel meer miljonairs of bijna-miljonairs.

theo-is-dood | 24-04-23 | 14:25

Wat mij dan weer opvalt aan de cijfers is dat het aantal Nederlandse huishoudens tussen 2006 en 2020 slechts 104.93 % bedraagt, het aantal Westerse huishoudens 135.67 % en het aantal Niet-westerse huishoudens 159.02 %
En: CBS rekent de waarde van de eigen woning mee dus m.i. moet je ook kijken naar de leeftijdsopbouw van de bevolking.
Het aantal huishoudens 65-75 jaar is ten opzichte van 2006 (toen 803.900) naar 1.226.100 huishoudens 65-75 jaar in 2021 gestegen. Dus 152.52 %.
opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/8383...

Wering | 24-04-23 | 10:56

Nutteloze lijstjes die leiden tot jaloezie en polarisatie.
Mbv hyperinflatie zullen er zeker mensen zijn die extra geprofiteerd hebben van de hoge prijzen.
Maar vooral de overheid.
En da’s dan maar goed ook, want het echtpaar Rutte-Kaag heeft een gat in de hand.
En het vermelden dat een kwart vd boeren miljonair is, zorgt voor nog meer polarisatie, wat natuurlijk de bedoeling is, want boeren zijn de As van het Kwaad.
Het geeft enkel maar “zie je wel” momentjes voor jongens als Beste_Landgenoten.
Verder zegt het geen reedt.
Miljonair op papier is maar zeer betrekkelijk.
En dan nog gaat het over slechts een kwart vd boeren.

Ruimedenker | 24-04-23 | 10:52 | 4

Toch zorgt dit Nieuws voor de Linkse reflex: meer meer meer inkomstenbelasting voor de zogenaamde “rijken”.

theo-is-dood | 24-04-23 | 11:03

Maar boeren zijn duivels en die mag je dan ook best demoniseren wanneer je op hun eigendommen uit bent!

BadPatNL | 24-04-23 | 11:15
▼ 1 antwoord verborgen

Hetzelfde geldt voor groene partijen. Die worden niet vertrouwd, worden gezien als elitair en neerbuigend.’ Het helpt dan niet, suggereer ik, als Extinction Rebellion zich wel lieert aan de antiracismebeweging en Kick Out Zwarte Piet, maar niet de hand reikt naar de vakbeweging. En als GroenLinks zich wel voorstaat op de eigen gesubsidieerde zonnepanelen en de eigen gesubsidieerde Tesla’s, maar niet ziet dat dit groene speeltjes zijn die voor de gewone man en vrouw onbereikbaar zijn, terwijl hij of zij er via de belasting wel aan bijdraagt.

‘Dat moet stoppen’, beaamt Hickel. ‘Het is in en in elitair, en in en in regressief: goed voor de rijken, slecht voor de armen. Dit is wat Matt Huber, terecht in mijn ogen, bourgeois klimaatactivisme noemt: groene hipsters waarmee je de klimaatstrijd die tevens klassenstrijd is niet gaat winnen. Maar vreemd genoeg schaart Huber daar ook mijzelf en andere degrowth-aanhangers onder. Terwijl dit haaks staat op alles waar degrowth voor staat. In mijn optiek moeten groene partijen zich heruitvinden als expliciet eco-socialistische partijen. Dat is de richting die de klimaatbeweging op moet.’

Zonder de vakbonden aan boord te krijgen zal de klimaatbeweging aan goede bedoelingen ten onder gaan, meent Hickel. ‘Maar de vakbonden moeten ook bewegen. Het monsterakkoord met de werkgevers, dat werknemers steeds precairdere en steeds slechter betaalde banen oplevert en werkgevers steeds meer aandeelhouderswaarde – zie de dalende arbeidsinkomensquote in vrijwel alle rijke landen – is een kat in de zak gebleken. Steeds verder inschikken om het het kapitaal naar de zin te maken, is een enkeltje neoliberale hel.’

cugel | 24-04-23 | 10:49 | 1

Linkse eco-activisten kunnen het niet eens met zichzelf eens worden. Die hele beweging gaat ten onder aan egotripperij: iedereen vindt zichzelf de kapitein, totaal gebrek aan matrozen.

Sjors W. | 24-04-23 | 12:08

Is toch logisch dat bij inflatie er steeds meer miljonairs komen?
Na de oorlog in Duitsland kostte een brood al miljoenen.

Zeurders | 24-04-23 | 10:48

Miljonair ben je al snel;) Ooit moest je de familie bezittingen delen met 10 broers en zussen en begon iedere generatie welhaast opnieuw op nul, maar na de uitvinding van de anticonceptie en met de stapeling van vermogens na de tweede wereld oorlog, hebben inmiddels vier opeenvolgende stepping stone generaties het opgebouwde familie vermogen door kunnen geven als ze het al niet hebben opgezopen of kapot geCor en Donned hebben.. Zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen heb ik van mijn ouweheer geleerd.

Smoelensmid | 24-04-23 | 10:47 | 6

@theo-is-dood | 24-04-23 | 11:05: net als vermogensheffing is erfbelasting de meest debiele roof vorm van belasting. Je betaald immers al belasting als je het verdient en uitgeeft, laat het dan in de tussentijd dat je het even oppot gewoon lekker onbelast.

Ok - voor vermogensheffing is nog wat te zeggen als je meer dan zeg 2 miljoen aan vermogen (geld en beleggingen) hebt.

oh no | 24-04-23 | 11:30

@Smoelensmid | 24-04-23 | 11:25:
Oh ja mijn opa was ook zo'n boer en mijn oom erfde de boerderij, pa mocht verder leren (leuke anekdote, de zoon van de bovenmeester van de lagere school waar mijn oom en mijn vader opgezeten hadden, kwam pa weer in Singapore tegen). Mijn neef heeft twee jaar geleden de handdoek in de ring gegooid na jarenlang gesteggel met de roverheid, en de boerderij is niet meer in de familie.

Als ik nu plotseling kom te overlijden, dan laat ik mijn nageslacht goed verzorgd achter. Verruil ik pas over 30 jaar het tijdelijke met het eeuwige, en mijn nageslacht zou dan nog op mij willen rekenen, dan hebben zij het niet goed gedaan.

Dank voor het compliment (bedenk er een glimlach bij).

Louter Leuter | 24-04-23 | 11:44

@oh no | 24-04-23 | 11:30: Jij betaalt er wel belasting over, maar je erfgenamen hebben dat niet gedaan. Voor hen is het dus gewoon een (vorm van) inkomen en moet wat mij betreft ook als zodanig worden belast.

Mbovenka | 24-04-23 | 13:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Een meer efficiënte overheid zou een hoger besteedbaar inkomen voor iedereen betekenen.
De gepolitiseerde ECB die geld bijdrukt alsof het dropjes zijn, verwatering van waarde tot gevolg werkt dit o.a. tegen.
De groene fantasie, met slecht onderbouwde plannen, hogere belasting en daarmee hogere overheidsuitgaven tot gevolg gaat ook niet meewerken aan armoedebestrijding. Gek genoeg krijgt de burger steeds minder inspraak in deze processen.
Maar ja, de politieke utopie mag wat kosten, gek genoeg kost het activistische politici verdomd weinig.

donkieshot | 24-04-23 | 10:43 | 2

Alle Europese en Green Deal plannen zijn gebaseerd op bijdrukken van geld! Inflatie laat immers je schuld "krimpen".

oh no | 24-04-23 | 11:31

Liquiditeit moet op peil blijven, zonder dit geen functionerend economisch systeem. Je zult dus geld moeten blijven bijdrukken, gevolg, schulden worden steeds groter.
Oplossing: u moet stoppen met consumeren.

donkieshot | 24-04-23 | 11:39

Ewald Engelen in de Groene:
"In de Verenigde Staten, het rijkste land ter wereld, heeft de helft van de bevolking geen toegang tot gezondheidszorg, woont een kwart in slecht geïsoleerde woningen en woont een groeiende groep burgers in zogenaamde “voedselwoestijnen” en heeft dus geen toegang tot gezond voedsel.’

Dat komt, zegt Hickel, doordat het kapitalisme niet is georganiseerd rond menselijke behoeftes maar rond kapitaalaccumulatie. Hij somt op: ‘Kapitaaleigenaren bepalen wat er wordt geproduceerd, van welke kwaliteit, in welke hoeveelheden, waar, onder welke omstandigheden en hoe de opbrengsten worden verdeeld. Dát is het doel dat productie dient: zo hoog mogelijke rendementen per aandeel. De rest – stijgende lonen, werkgelegenheid, economische groei, vergroening – is secundair, bijvangst. Het verklaart de perverse vormen van productie van dit moment: suv’s in plaats van openbaar vervoer; wegwerpkleding in plaats van gezond voedsel; fossiele brandstoffen in plaats van duurzame energie; privé-vliegtuigen in plaats van zonnepanelen voor iedereen. Daar valt namelijk meer mee te verdienen, ook al zijn groene alternatieven vaak goedkoper. Als mensheid kunnen we niet langer tolereren dat ons productiesysteem tegen onze wil in is gegijzeld door eigenaren die ons gevangen houden in een nachtmerrie die zij hebben gemaakt en die hun belangen dient."

cugel | 24-04-23 | 10:41 | 9

Het is liberatisch. Je kunt je vrijheiden maar 1x overhevelen naar de overheid, daarna krijg je ze nooit meer terug.
Het is een hellend vlak.
Wanneer een product of bedrijf je niet aanspreekt heb je de vrijheid tot de keuze voor een ander.

donkieshot | 24-04-23 | 11:28

@donkieshot | 24-04-23 | 11:28:
In verschillende landen is de regering weggevallen, maar daar wordt je ook niet blij van. Hier hebben we een redelijk faire regering. Daar mogen we blij mee zijn.

cugel | 24-04-23 | 15:13
▼ 6 antwoorden verborgen

"Voor de degrowth-beweging is klasse namelijk een cruciaal begrip. Het eerste wat moet gebeuren is een plafond instellen op de consumptie van de rijken. Miljonairs souperen jaarlijks maar liefst zeventig procent van het mondiaal beschikbare emissiebudget op. Ook dit is klassenstrijd, gevoerd door de tegenstander welteverstaan. En een frontale aanslag op de mensheid. Het moet dus worden gestopt: via vermogensbelasting en beperkingen op de maximaal toegestane inkomensverhoudingen. Midden jaren tachtig verdiende de gemiddelde CEO vijftig keer zoveel als de gemiddelde werknemer; anno 2023 is dat opgelopen tot 144 keer. Met de bijbehorende uitstoot van luxe consumptie. Daar zijn krimp, beperking, reductie en ontgroeien echt meer dan noodzakelijk: recessie voor de rijken, zeg maar."

We moeten dus links stemmen. Klassiek links. SP wordt hier acceptabel gevonden, ik ben meer voor PvdA/GL.

cugel | 24-04-23 | 10:34 | 4

Het beleid mag best wat linkser. Het probleem is dat partijen als de SP zoals voor zover ik kan overzien weinig kennis en kunde hebben. Voor je het weet hebben ze alle bedrijvigheid Nederland uitgejaagd en zijn we allemaal even arm. Als we even terug gaan naar midden jaren 80: toen verdiende een CEO gemiddeld genomen minder, maar het salaris van een gewone arbeider was ruk. We denken nu vaak dat jan modaal arm is omdat hij niet all-inclusive op vakantie kan, vroeger stond jan modaal met een tentje op de camping ergens in Nederland. Waarmee ik wil zeggen: de verhoudingen zijn misschien zoek, maar ook de onderkant is er flink op vooruit gegaan. Probeer maar eens een systeem te bedenken waarmee je de rijkdom gelijkmatig probeert te laten groeien.

BobDobalina | 24-04-23 | 10:47

@Ruimedenker | 24-04-23 | 10:44:
Dat is waar. Zie mijn tegel @10:49.
@BobDobalina | 24-04-23 | 10:47:
Ben ik het mee eens: het kapitalisme is in ieder geval een systeem dat economisch werkt.

cugel | 24-04-23 | 10:55

GroenLinks is geen optie, te activistisch.
Oude stijl PvdA valt mee te leven, zonder het Samsonistisch of Timmerfrans syndroom uiteraard.
Er zijn genoeg autistische bedweters met een claim op moralisme.

donkieshot | 24-04-23 | 11:48
▼ 1 antwoord verborgen

Wat heb je aan een vermogen van 1 a 2 miljoen als het in je eigen woning zit? Oké je hebt een huis maar dat levert niks op en kost je alleen maar geld. Als je ook nog een paar miljoen aan extra vermogen hebt wat voor je werkt dan begint het ergens op te lijken. En dan natuurlijk flink schuiven tussen box 2 en 3.

fd.nl/politiek/1474175/de-echt-rijke-...

MargauxGrandCru | 24-04-23 | 10:33

Je moet toch wel een totale debiel zijn om zo'n stukje over miljonairs te verzinnen want natuurlijk zijn er steeds meer miljonairs als de inflatie doorgiert. Iedere arbeider die ooit een eigen huisje had in de grote stad is miljonair, zelfs als ie een AOWtje met schamel pensioenetje heeft. Om van boeren maar te zwijgen, leuk die waardering van landbouwgrond maar ik zie de boeren niet in maserati's rijden. Erg tevreden lijken de landbouw en visserij miljonairs mij ook niet op het moment.

geerdt | 24-04-23 | 10:30 | 1

Ach, kennelijk willen ze graag framen met het zo prominent aanhalen van de boeren. En helaas doet een groot deel van het volk op internet niet verder lezen dan hun neus lang is voordat ze beginnen te spuien... vreemde wereld.

oh no | 24-04-23 | 11:33

Maar alle miljoenairs die dit hebben vergaard vanuit de staatsruif stemmen allemaal op D66, GL en VVD. En dat zijn er wel wat. Ga maar in Bloemendaal, Heemstede kijken en natuurlijk het Gooi. Die ga je niet pesten als overheid, want die hebben het beste voor met DE KINDEREN. Voor hen gaan zij de wereld redden van de ondergang.

forecastle | 24-04-23 | 10:29 | 1

Tja. Wellicht denken die:"Ik heb al zoveel, zo'n fijn huis en allemaal fijne baan, want hoog opgeleid... Waarom dan op een partij stemmen die mij nog meer geeft?" Of moet je, als je rijk bent, altijd op een partij voor de rijken stemmen? Vragen. Vragen.

Weethetallemaalniet | 24-04-23 | 10:49

Met de gierende inflatie worden ook steeds meer mensen miljonair, maar die hebben echt wel minder ongedifferentieerde productiefactoren dan een miljonair van een paar jaar terug.

minderweter | 24-04-23 | 10:22

Dit zegt niets. Iedere Nederlander die 12 duizend of meer euro op zijn of haar bankrekening heeft is miljonair. In roebels.

Ndranghitiari | 24-04-23 | 10:20

Je kan je wel verbazen over het groeiend aantal miljonairs, maar met deze inflatie zal het niet lang duren of zelfs de zwerver wordt miljonair (nadat hij het statiegeld van de lege blikjes Schultenbrau heeft verzilverd)

Sieg Hein | 24-04-23 | 10:18 | 1

Wel lachen, vragen ze om geld, geef je je lege blikje Red Bull.

Zalwelweer | 24-04-23 | 18:24
-weggejorist-
MagischeTovertrol | 24-04-23 | 10:14

Er zijn genoeg landen waar vermogen niet belast is. Alleen gemaakt rendement wordt belast (vaak wordt dividend enzo lager belast dan ander inkomen, dat wel). Dat was in Nederland ooit ook zo.

Hadena | 24-04-23 | 10:06 | 3

En zo zou het ook moeten zijn, al mogen alle vormen van inkomen van mij gelijk belast worden.

Mbovenka | 24-04-23 | 10:08

En daarom geef jij jouw salaris meteen uit als het binnenkomt en heb je geen miljoen op de bank staan zodat er geen eurocent naar de belastingdienst gaat. Moet ik het zo lezen?

Ambiorix | 24-04-23 | 10:14

@Ambiorix | 24-04-23 | 10:14: Nee, maar betekent dat dat de Belastingdienst nog eens een graai in mijn geld mag doen, terwijl er al inkomstenbelasting over betaald is? Ik weet niet hoe jij daar over denkt, maar ik vind van niet.

Mbovenka | 24-04-23 | 10:19

Zielig voor Gordon.

De_fluitlokker | 24-04-23 | 10:01 | 1

Neem me niet kwalijk, foutje!

De_fluitlokker | 24-04-23 | 10:02

Voordeel van miljonair zijn? Scheelt je twee vrije dagen per maand dat je geen toeslagen aan hoeft te vragen:
nos.nl/artikel/2472657-baas-inspectie...
Voor miljonairs is het stuk makkelijker, die 40 a 50000 euro die je cadeau krijgt van de overheid bij het kooen van een tesla hoef je zelf niks voor te doen. Dan kan de overheid het ineens allemaal wel zelf af zonder formuliertjes.
Vindt de tegenstelling zoveelste voorbeeld van hoe de elite van graaiers vooral alles voor zichzelf goed regelt en de rest vd bevolking kan barsten

ZomaarEen | 24-04-23 | 09:55 | 9

@ZomaarEen | 24-04-23 | 10:51: Niks elite , het zijn de lease paupers die bij de grote corporates werken,dus gewoon de loonslaaf die van zijn werkgever een leenauto krijgt omdat ie zelf het geld niet heeft er een te kopen.. Ik zie het aan alle leeftijd genoten van mijn kinderen allemaal op kosten van de bedrijven een beetje de meneer uithangen in een EV niks zelf kopen!

Smoelensmid | 24-04-23 | 12:02

@Smoelensmid | 24-04-23 | 11:59: Beste Smid , u snapt ook wel dat we er niet uit gaan komen als een ieder elektrisch gaat rijden . Ik rij hybride u electrisch .. ieder zijn ding .

Hetiswathetis | 24-04-23 | 12:12

@Hetiswathetis | 24-04-23 | 12:12: Dat is nu juist het mooie , de technologie is al zover uitgerijpt dat in tien jaar tijd de nieuwe X5 hybrid phev een net zo grote accu heeft als de eerste i3 en ook nog eens een acceptabele range voor het dagelijkse boodschappen rondje.. een moderne hybride is zo slecht nog niet als ik bedenk dat 95% van al mijn ritten lokaal elektrisch zijn..

Smoelensmid | 24-04-23 | 15:28
▼ 6 antwoorden verborgen

wat ze voor het gemak even vergeten, is dat de doorsnee DGA zelf zijn pensioen moet opbouwen. En dat potje wordt vrolijk bij de overwaarde op zijn huis geteld enz.
Bij werknemers met een goede baan, en op leeftijd, is dat potje in de praktijk ook goed gevuld, maar wordt niet meegeteld in dit verhaal.
Alles om de "rijken" maar te pakken.
D66 wil de vermogensbelasting verder verhogen. Dus ook je dga-pensioenpotje.
Die prutsers van D66 snappen er dus helemaal niets van, stelletje onkundige graaiers.
D66 noemt zich economisch niet per se links, maar dat zijn ze dus wel met deze socialistische ideeën.

Nuchternederland | 24-04-23 | 09:54 | 3

Hahaha, snif.. Hahaha... Het pensioen van de werkende Nederlanders is hoogst onzeker. Om maar aan te geven mijn vader heeft zijn pensioenleeftijd niet eens gehaald. En die 80k gaat het om niet redden. Nee mijn huis wordt mijn pensioen, ik ga er niet van uit dat ik iets overhoud aan die verplichte premie.

Linke Soep | 24-04-23 | 10:08

Om ruifvretende ambtenaren en consultants (D66) enigszins gelijk te behandelen met de hardwerkende kleine zelfstandige, stel ik voor opgebouwd kapitaal bij een pensioenfonds te belasten voor de vermogensbelasting

Sieg Hein | 24-04-23 | 10:24

@Linke Soep | 24-04-23 | 10:08:
Het pensioen van een DGA is net zo onzeker... sterker nog elk potje dat je vult wordt daarna belast want "rijk".

Louter Leuter | 24-04-23 | 11:20

Iemand met een afgelost huis in bv het Gooi of Amsterdam is zo miljonair, is echt geen kunst. Maar in NL is het "oneerlijk" dat sommigen succesvoller zijn dan anderen.

Diederik_Ezel | 24-04-23 | 09:52 | 6

@Mean Dean | 24-04-23 | 09:59: Vermogen is geld waar al belasting over is betaald, en nog steeds jaarlijks over afgerekend moet worden. Daarnaast heeft vermogen ernstig te lijden onder de inflatie en op het moment dat vermogen wordt aangewend voor uitgaven komen daar de gebruikelijke indirecte belastingen bij. Dat u zich heeft laten wijsmaken door rekenwonder Klaver dat vermogen onbelast is in NL betekent niet dat het werkelijk is.

_pacman_ | 24-04-23 | 10:01

@_pacman_ | 24-04-23 | 10:01: Helemaal eens, vermogen wordt zelfs onredelijk belast, daar heeft de overheid dus rechtszaken over verloren.

Nuchternederland | 24-04-23 | 10:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Geen winkels in de buurt om producten te kopen.
Heel idee van metropool geflipter dan bezopen.

Na een tragisch voorvallend ongepland verscheiden
worden er die dag meer flessen eierlikeur aangebroken.
Miljarden gratis te verspillen voor de jongens en de meiden
Kees van 't Dwaallaand werd nog honderden jaren besproken.

hallevvezool | 24-04-23 | 09:52

De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Meer miljonairs is goed.

small_town_dad | 24-04-23 | 09:49

Met 15% inflatie betekent het miljonairsschap weinig meer tov 15 - 20 jaar geleden.

In Zimbabwe is iedereen miljardair.

_pacman_ | 24-04-23 | 09:49

Zo! Ongelijkheidbestrijdend Nederland heeft de komende maand weer iets om helemaal op los te gaan. Vanavond in alle talkshows: de nimmer aflatende strijders tegen ongelijkheid met het zoveelste avies aan 'Den Haag' om de vermogensongelijkheid via verhoogde belastingen aan te pakken. En laat nou net het kabinet met een gat in de begroting voor 2024 zitten. Nederland: zó voorspelbaar.

Amsterdamsko | 24-04-23 | 09:45

Er zijn 8.2 miljoen huishoudens. 317000 miljonairs. Dat is slechts 3.9% van de huishoudens. Valt dus best mee.

Breakdance | 24-04-23 | 09:43 | 1

Het is onder de 50%, dus het valt tegen.

Schadenfreude | 24-04-23 | 09:47

Dat stukje in het FD klopt wel. Iedereen met veel privévermogen brengt dat (voor een belangrijk deel) onder in een zogeheten kasgeld- of box3-BV.
De waarde daarvan wordt verder niet zichtbaar in bv. je aangifte inkomstenbelasting. Doorgaans gaat het over miljoenen.

Ichneumonidae | 24-04-23 | 09:42

Meer miljonairs en meer gelukzoekers?

kleybeuker | 24-04-23 | 09:41 | 1

Toeval....

onbekend | 24-04-23 | 09:51

Dankzij de enorme stijging van de huizenprijzen ben ik in Nederland ook bijna miljonair. Wanneer je geen verkoopplannen hebt, ben je straatarm door alle aan de waarde van het OG gekoppelde belastingen.

Haberdoebas | 24-04-23 | 09:41 | 5

@Ichneumonidae | 24-04-23 | 09:49:
En bij de verkoop dit de overheid er middels de aan de verkoopsprijs gerelateerde overdrachtsbelasting ook weer tussen.

Amsterdamsko | 24-04-23 | 09:52

@Ichneumonidae | 24-04-23 | 09:59: Het is net hoe je het bekijkt...

Koopt u een woning waarin u zélf voor langere tijd gaat wonen? En komt u niet in aanmerking voor de startersvrijstelling? Dan is de overdrachtsbelasting 2%. Voor andere onroerende zaken, zoals vakantiewoningen en bedrijfspanden, geldt een tarief van 10,4%.

Haberdoebas | 24-04-23 | 10:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Die miljonairs zijn wel diegene die de klimaathysterie van D'66 wel kunnen betalen. Die gewoon geld hebben voor een warmtepomp zonder een extra hypotheek af te sluiten (al doen ze dat natuurlijk wel om de rente af te trekken), die wel een Tesla kunnen aanschaffen met alle voordeeltjes die daar bij zitten (en die ze dan op naam van de zaak zetten om ook die kosten te kunnen aftrekken) die wel hun dak vol zonnepanelen kunnen leggen en dan profiteren van de salderingsregeling waar ze leveren op ongunstige tijdsstippen en dat toch mogen aftrekken van hun gebruik.
Dan is 1 op de 25 die die waanzin wel kan betalen niet eens zo slecht.

Osdorpertje | 24-04-23 | 09:40

Het is een vertekend beeld wat ze schetsen, de overwaarde van een woning kan dan wel bij het vermogen geteld worden, alleen wanneer er nog een hypotheek op het pand rust dan is de hypotheeknemer de partij die de beslissingen over dat vermogen maakt.

En hetzelfde telt bij die agrarische bedrijven, leuk een waarde van 2,0 miljoen, wat een stelletje rakkers zijn die boeren toch!

Alleen staat er vaak nog wel een 0,5 - 1,5 miljoen euro open, en dan is de Rabobank degene die de beslissingen maakt of breekt.

Wanneer de bank nee zegt dan blijft het nee, tot de andere bank tegen nog hogere kosten wel bereid is om de hypotheek over te nemen, en zo voort, en zo voort...

BadPatNL | 24-04-23 | 09:38 | 6

@grietmetgroenefiets | 24-04-23 | 09:43: Ik had deze woning al eerder voorbij zien komen, het lijkt leuk, maar 1,2 miljoen k.k. betalen om de rommel van een ander op te mogen ruimen?!

Geen foto's van de binnenkant van de woning betekend dat het er van binnen nog erger uit ziet dan hoe het er buiten bij ligt, oude schuren vol asbest en een ton of 20 aan oud beton/cement.

Bijna 6 hectare gras/polder land om bij te moeten houden gaat ook knaken kosten, en verder dan het gras laten groeien mag je er niet mee, leuk wat koeien, schapen en kippen en natuurlijk een paard de veearts gaat er goed aan verdienen...

Wanneer je alles bij elkaar op gaat tellen dan zit je voor de komende 30 jaar makkelijk met een kostenpost van 4,5 - 5,0 miljoen euro om daar te kunnen wonen, maar dan woon je wel in Amsterdam!

Ik denk dat je voor dit geld ergens anders veel fijner en gemakkelijker kan wonen.

https://www.funda.nl/koop/oudewater/huis-42093050-hoenkoopse-buurtweg-59/

BadPatNL | 24-04-23 | 10:56

@BadPatNL | 24-04-23 | 10:56: Dat 'Wat een weelde' was sarcastisch bedoeld, om het vertekende beeld te illustreren. Ik was er een paar keer langs gefietst en was wel benieuwd wat dat zou moeten opbrengen.
Deze stond voor de echte miljonair een eindje verderop een tijdje terug te koop:
www.funda.nl/koop/verkocht/weesp/huis...

grietmetgroenefiets | 24-04-23 | 11:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Niks aan de hand. Oorzaken zijn hoofdzakelijk waanzinnige prijzen onroerend goed en de zeer hoge inflatie. Over een aantal jaren is iedereen miljonair en daar kun je dan nog één brood van kopen...

Blonde Nel | 24-04-23 | 09:35

Wat heeft het voor zin om miljonair te zijn
Klimaat is kapot
Zie hoe het regent

RickTheDick | 24-04-23 | 09:34 | 4

@Sinterbikske | 24-04-23 | 09:41:
Die opwarming laat ons weer eens stevig in de steek.
Ik zag dit weekend dat Miami nog steeds geen zeedijken heeft,
tegen de al 20 jaar stijgende zeespiegel.

Motorkater | 24-04-23 | 10:01

Het is anders knap droog hier...

Louter Leuter | 24-04-23 | 11:13

Inderdaad . Ik heb toch het idee dat al die windmolens hun steentje bijdragen met de verandering van het weer . het idee hé , of het zo is ?

Hetiswathetis | 24-04-23 | 12:01
▼ 1 antwoord verborgen

Prima toch, mensen die geld willen verdienen en dat het lukt, zelfs in onze nivelleringsheilstaat

Miyagi | 24-04-23 | 09:34 | 1

Eens!

Amsterdamsko | 24-04-23 | 09:38

Enkel Nederlanders zijn dom genoeg om de hardwerkende docent, verpleegster, winkelier te verwarren met de hardwerkende pandjesbaas, dropshipper, speculant. De eerste groep werkt en voegt iets toe, de laatste groep werkt en roomt iets af. Van die laatste groep hebben we teveel in dit land.

Diotima | 24-04-23 | 09:34

En als die miljonairs nou allemaal hardwerkende ondernemers waren (zoals de boeren) zou het ook niet zo'n probleem zijn.
Het echte probleem is dat een groot deel van die miljonairs dat geworden is met behulp van "adviesbureautjes" die ongegeneerd opdrachten binnenharken via bevriende politici.
Een Gerrit Hiemstra hoeft echt niet zijn best te doen om opdrachten binnen te halen: Zo lang hij zijn doempreken maar in de ether braakt, geven ze net zo lang opdrachten aan milieuclubjes tot hij er ook eentje binnen harkt. Want fuck you, het is toch maar gemeenschapsgeld.

TheEgg | 24-04-23 | 09:34 | 2

Euh, je hebt de klok wel horen hangen maar weet niet waar de klepel hangt. Kijk vooral naar het circuit consultants en andere bullshitbanen, in plaats van je haat op een voormalig weerman te richten. Het gaat ook niet via bevriende politici maar openbare aanbestedingen. Bedrijven kunnen er ook wat van. De documentaire "Mijn bullshitbaan" van Tegenlicht is echt een aanrader als je niet in een wappie-kramp schiet bij het horen van MSM.

Diotima | 24-04-23 | 09:38

Loopt de schatkist ook nog heel veel belasting mis omdat het geld in "BV's" wordt gestopt waardoor het belastbaar inkomen van Box 3 naar Box 2 wordt verplaatst en dan niet belastbaar begrijp ik uit het FD? En de middenmoot maar dokken, maar de rijksten hoeven dus door wetgeving geen belasting te betalen door deze ontsnappingsclausule. Hoeveel loopt de staat hierdoor wel niet mis?

Jan, Leiden | 24-04-23 | 09:32 | 2

In box 2 (geld zit dan in BV) betaal je over het werkelijk rendement. Is dat laag, bv. omdat het op een bankrekening staat weg te rotten, betaal je vrijwel niks.
Die 'rijken' hebben nog gelijk ook. Waarom zou je bereid zijn om belasting te betalen naar een fictief rendement dat in veel gevallen helemaal niet gehaald wordt?

Ichneumonidae | 24-04-23 | 09:45

De staat loopt niets mis, die halen het gewoon waar ze het halen. De rijken ontlopen vaak legaal een gelijke belastingdruk. Modaal tot 2 x modaal heeft de hoogste procentuele belastingdruk.

Peerkeoud | 24-04-23 | 10:14

Als boeren miljonair zijn, waarom is Texel dan donkerblauw?

TheseDays00 | 24-04-23 | 09:31 | 1

Omdat daar 8% of meer van de huishoudens miljonair is volgens het kaartje. Mogelijk wonen er vaal boeren op Texel, of veel pandjes eigenaren, of veel financiële dienstverleners. Je weet het niet.

Peerkeoud | 24-04-23 | 10:18

Goh, net alsof iedereen zijn huis al heeft afbetaald.

Mr_Natural | 24-04-23 | 09:30 | 2

@Sinterbikske | 24-04-23 | 09:38: Vergeet niet dat daar nog de nodige spaarhypotheken bij zitten, die tegen de volle waarde in dat bedrag zijn zijn verdisconteerd, terwijl daar wel spaarrekeningen tegenover staan. Daarom heb ik het altijd wat vreemd gevonden dat spaarhypotheken als aflossingsvrij werden betiteld. Ja, je lost tijdens de looptijd niet af, maar je spaart wel, waardoor de hypotheek aan het eind van de looptijd in 1 keer wordt afbetaald. Dat is een significant verschil met een echte aflossingsvrije hypotheek, waar je echt alleen maar rente betaalt.

Mbovenka | 24-04-23 | 10:02

En net als Maxima ontvangen ze iedere maand weer kinderbijslag. Verder gaat van de 8 miljard HRA-subsidie zo'n beetje de helft naar de 20% rijkste huizenbezitters. Een tijd terug was er een miljonair op tv die afzag van die maandelijkse HRA teruggave. Hattie niet nodig. Sympathiek.

Piet Karbiet | 24-04-23 | 09:29

Ik heb geleerd op school dat door inflatie de euro steeds minder waard wordt. Dus dan moet je meer euro's hebben om hetzelfde te hebben. Logisch dat een heleboel mensen dan opeens miljonair worden als ze voorbij die streep komen. Maar hun koopkracht blijft hetzelfde, ze kunnen steeds maar evenveel broden kopen of liters benzine of m3 gas. Echt rijker worden ze dus niet, ze hebben alleen meer euro's die minder waard zijn geworden.

Twee Jeetjes | 24-04-23 | 09:28 | 2

We zitten nu in een periode van "graaiflatie". Er worden wel degelijk mensen rijker, en de inkomensongelijkheid groeit. Ik hoop dat het leren voor jou niet is opgehouden sinds je van school af bent.

Diotima | 24-04-23 | 09:40

@Diotima | 24-04-23 | 09:40: Inkomensongelijkheid in NL is nog lager dan in Scandinavische landen door de effectieve belastingdruk op inkomen. U kletst.

_pacman_ | 24-04-23 | 09:51

Inflatie drijft dit aan voor een goed deel. Op vakantie ben ik ook weleens een dagje miljonair geweest. Tweede wereldland Nederland. Bij boeren: van de bank! Vermogen is geen cash. Twitter-riool is voor economisch analfabeten.

TheseDays00 | 24-04-23 | 09:28

Als kind klonk miljonair ongelofelijk ver weg en onhaalbaar, maar de gemiddelde woning in Nederland is 410k waard, in guldens is dat 900k.

Dus nog een jaar of twee á drie met deze inflatie en de halve middenklasse rolt vanzelf het miljonairschap in, niet dat ze rond kunnen komen zonder subsidie overigens .

ReyNemaattori | 24-04-23 | 09:28

Ik tel 2,20371 meer miljonairs.

Schemerlamp | 24-04-23 | 09:24

Veel miljonairs zijn miljonair geworden door hun klanten uit te persen en leeg te zuigen.

Ella | 24-04-23 | 09:23 | 1

Stel je niet aan, ze tellen hier alles mee.
Dus als jij 20 jaar geleden een leuk huisje kocht, en je hebt tussendoor nog wat gespaard, dan ben je al miljonair.

LonelyWanker | 24-04-23 | 09:30

Als een simpel appartement al een half miljoen kost kan je je afvragen wat de term miljonair nog waard is.

Miljoenennota iemand? De duizenden miljarden vliegen je om de oren.

Stonecity | 24-04-23 | 09:21

Rondje voor alle reaguurders. Ik betaal.

Plukkieplukkie | 24-04-23 | 09:16 | 1

U bent miljonair?

Jan, Leiden | 24-04-23 | 09:28

Nee hoor, komt allemaal door de fake-stijging van onroerend goed in Nederland. Die "miljonairs" begrijpen als beste dat het hele EU-geldsysteem vermogens (geen digi-geld) heeft laten "verdubbelen" de laatste 10 renteloze jaren (schaam U, ECB voor zoveel domheid en aanstaande ellende, iemand moet die regening nog betalen).

hagelkruis | 24-04-23 | 09:15 | 1

Bingo!!!

toetssteen | 24-04-23 | 09:20

Wel miljonairs, maar waar dan toch al die paleizen, Bentleys, overdekte privé zwembaden?
De miljonairs weten het wel goed verbirgen te houden. Ah, calvinistische schaamte, was het even kwijt - sorry.

Lopendbuffet | 24-04-23 | 09:15 | 2

Dan moet je eens uit die troosteloze vinexwijken of binnensteden komen.

small_town_dad | 24-04-23 | 09:20

Dat is het mooie. Echte rijkdom zie je niet. Van mensen met dure auto's weet je één ding: het geld voor die Audi hebben ze in elk geval niet meer.

Paty | 24-04-23 | 09:22

Ik vind het maar lastig met een overheid die meer dan de helft afroomt.

John McClane | 24-04-23 | 09:14

Ik heb helemaal niets tegen miljonairs, wat mij betreft worden we allemaal miljonair. Waar ik mij wel aan irriteer is het feit dat de kloof tussen de rijke kapitalistische elite en "het gewone volk" alleen maar groter wordt. Alle ellende verzameld in kansarme wijken ver van de villawijken vandaan.

johnyl | 24-04-23 | 09:13 | 4

Ik erger mij aan mensen die het verschil tussen irriteren en ergeren nog steeds niet weten.

Quantum Suicide | 24-04-23 | 09:35

@geen_kwijl | 24-04-23 | 09:27: Een klein % van die import armen kan aan de slag aan de lopende band en in de kassen. Voor een rukloon en rechteloos. Leuk voor de ondernemer. De samenleving (u en ik) draaien op voor de levenslange kosten van de rest. En de vvd zag dat het goed was.

Piet Karbiet | 24-04-23 | 09:37

@Piet Karbiet | 24-04-23 | 09:37: geen idee waarom ik ben weggejorist...

geen_kwijl | 24-04-23 | 11:41
▼ 1 antwoord verborgen

Tellen ze zwart geld ook mee?
En vermogen in het buitenland (inc Marokko & Turkije)

Kaas de Vies | 24-04-23 | 09:11

Straks is bijna iedereen miljonair, net als in Italië vroeger.

Mr_Natural | 24-04-23 | 09:11 | 1

In de 70-er jaren in Italië kon je je kamer goedkoper behangen met papiergeld dan met behang. Het openbaar vervoer in Rome kostte destijds 50 Lire, Fl. 0,05 per rit.

wijsvinger | 24-04-23 | 09:29

Zinloos artikel.... nog een paar jaartjes inflatie en iedereen is miljonair.

Gladiator Fap | 24-04-23 | 09:10

Bij deze inflatie ben je al miljonair als je een straatkrant in bezit hebt.

Kaas de Vies | 24-04-23 | 09:10

In Tanzania kostte ooit een brood 2.3 miljoen. In Belarus eenvoudige bank 1,3 miljoen. Het kan dus wel.

pete1023 | 24-04-23 | 09:10

En zo rolt het Nederland van Markie. De bovenklasse graait zich rijk en draagt steeds minder bij. De onderklasse wordt in toom gehouden met gratis geld en Netflix. De middenklasse mag het allemaal opbrengen en is aan alle kanten de lul. Hoe help je een welvarend land naar de klote? Vraag het aan Mark!

MarkiesDeBalzaque | 24-04-23 | 09:09 | 1

Zolang de middenklasse denkt dat de VVD in hun voordeel werkt. Allemaal bange burgers die bang zijn iets te verliezen, maar niet inzien dat je bij een sociale politiek er meer voor terug kan krijgen.

Diotima | 24-04-23 | 09:42

Slechts 300.000! Blijkbaar valt het nog wel mee met die krapte op de woningmarkt.

Paty | 24-04-23 | 09:08

Ik identificeer mij als pauper. Dat komt omdat ik uit een arm gezin kom en uit zich door een afkeer tegen bedreigingen van onze welvaart, zoals een al te fanatieke energietransitie. Daar hebben verwende witte kindertjes uit een gezin waar 4x modaal wordt verdiend natuurlijk geen boodschap aan en de jeugd heeft de toekomst,

de IJsman | 24-04-23 | 09:08

Ja, dat krijg je als de geldhoeveelheid toeneemt hè? Beetje domme statistiek dit.

Trekhaas | 24-04-23 | 09:08

Op Texel is de Postcode kanjer gevallen of zo?

redthehaghue | 24-04-23 | 09:07

In de Weimarrepubliek ging men met een miljoen op zak naar de bakker.

HD50 | 24-04-23 | 09:07 | 2

Iedereen was toen miljardair in Duitsland. Een brood kostteop een gegeven moment 50 miljard mark.

De_fluitlokker | 24-04-23 | 09:49

Als men de deur uitliep was dat genoeg voor een heel brood, als men de winkel binnen stapte was het nog genoeg voor een half brood en tegen de tijd dat je moest afrekenen kreeg je een kwart brood mee naar huis.

Peerkeoud | 24-04-23 | 10:25

Misschien interessant om in dit kaartje (gemeenten) ook het aandeel mensen/huishoudens weer te geven die op of onder de armoedegrens leven.

Phantomas | 24-04-23 | 09:07

Maar de fun part, wat we hier niet lezen helaas, maar de uitstekende kwaliteitskrant van de ellendige elite wel brengt: Boeren zijn voor 40% miljonairs!

En wij gaan ze nog rijker maken, door al die riante 120% uitkoopregelingen, waar geen enkele andere bedrijfstak op kan rekenen. Als je nu slim bent koop je een zieltogend boerenbedrijfje aan de rand van een kwetsbaar natuurgebied (allemaal) en wacht je tot BBB de uitkoopsommen tot bizarre proporties heeft weten op te drijven. Kassa!

Je kunt het ook zien op het kaartje: Boerenbedrijven in Overijssel, de Veluwe, zuidelijk Drenthe. Allemaal miljonairs! Jippejajee... Komt natuurlijk door die dure John Deere op de balansen en die aftrekbare Audi's Q5..

Beste_Landgenoten | 24-04-23 | 09:06 | 16

@NLgaatnaardeklote | 24-04-23 | 09:31:
Zulke gutmenschen zijn veel nederlanders helaas ja.
Er zijn overigens ook nog andere tegenpartijen om op te stemmen verdulleme.

Ambiorix | 24-04-23 | 10:22

@Beste_Landgenoten | 24-04-23 | 10:04:
Zeuren, framen??? Kijk eens in de spiegel ipv door een verrekijker.

Mijn mening is laat die boeren zelf beslissen wat zij willen voor hun toekomst.
Daarnaast toont dit aan dat er in verhouding maar weinig boeren miljonair zijn met toch vaak grote boerderijen, stallen en grond.

NLgaatnaardeklote | 24-04-23 | 10:27

En, zelf al een zieltogend bedrijfje aan de rand van een kwetsbaar natuurgebied gekocht ?

Plantendokter | 24-04-23 | 11:58
▼ 13 antwoorden verborgen

waar kan ik mij laten besmetten met het miljonairsvirus?

dezakloper | 24-04-23 | 09:06 | 2

vvd bijeenkomst en dan goed inhaleren

sgaapje | 24-04-23 | 09:14

Simpel. Investeer in een goede studie met baanperspectief. Of nog beter: begin zelf een bedrijf. ChatGPT helpt je wel met je business plan en marketing strategie. Verder: minder uitgeven dan er binnenkomt, je geld investeren, de tijd z'n werk laten doen. Veel meer is het niet.

Paty | 24-04-23 | 09:17

haha, 16 procent inflatie en 850.000 Euro voor een 2 onder 1 kapwoning, iedereen wordt miljonair.

HD50 | 24-04-23 | 09:06

In guldens hebben we er twee keer zoveel.

Tiscali-2 | 24-04-23 | 09:05 | 1

Maal twee en plus 10%, ik moet wel op de kleintjes blijven letten!

BadPatNL | 24-04-23 | 09:31

In Indonesië is iedereen miljonair. En met deze inflatie in Nederland over een paar jaar ook.

Chiant | 24-04-23 | 09:05

De wereld zou een stuk beter af zijn zonder miljonairs,

Mr_Natural | 24-04-23 | 09:05 | 2

Ja, waarom zou iemand meer dan middelmatig zijn best doen? Fuck de samenleving!

Trekhaas | 24-04-23 | 09:07

En Nederland een stuk beter af zonder dit kabinet.

Motorkater | 24-04-23 | 10:04

Wellicht de schuld van Qaq en haar niet aflatende strijd voor een torenhoge inflatie en geldontwaarding?

dathoujetoch | 24-04-23 | 09:04

En je hoeft er niets voor te doen. Alleen verhinderen dat er een azc in jouw gemeente of wijk komt want anders dalen die huizenprijzen weer.

Tiscali-2 | 24-04-23 | 09:04

Leuk, maar heet een miljonair tegenwoordig niet gewoon Jan Modaal?

fRiEtJeSaTe | 24-04-23 | 09:03 | 1

Dat nog net niet, maar jij snapt 'm. Een beetje leuk afbetaald huis en wat spaargeld en hop, je bent miljonair. Dat kan Piet Loonslaaf ook.

Mbovenka | 24-04-23 | 09:28

En allemaal VVD66 stemmers.. Gaat er niet beter op worden.

Old_School_Dutchmen | 24-04-23 | 09:02 | 2

Wat dacht u van BBB?

Kukooo1 | 24-04-23 | 09:22

@Kukooo1 | 24-04-23 | 09:22: Zolang de VVD en de rest van de linkse meuk meer als 76 zetels halen, word het er niet beter op..

Old_School_Dutchmen | 24-04-23 | 09:27

Ik voel mij miljonair, telt dat ook?

pibasso | 24-04-23 | 09:02 | 1

Welke?

Mr_Natural | 24-04-23 | 09:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl