OH NOES DUBBELFUNCTIES BIJ BBB!!1!
Spelden in de hooiberg, ze moeten en zullen ze vinden
ZIE JE WEL! De "Joodse Raad 2.0" (dixit Marcel van Roosmalen) werkt volgens het Algemeen Dagblad inderdaad nu al aan de "dictatuur" (dixit Janneke 'Wie?' de Bijl) die we allemaal moeten vrezen WANT DUBBELFUNCTIES! Meerdere pluchen zeteltjes voor één persoon in de partij! En dat gaat TEGEN DE GEDRAGSLIJN EN INTEGRITEITSREGELS. Welke regels? Het wetboek? De grondwet? De Rutte Doctrine? NEEN, tegen hun eigen regels. Omdat de BBB zo groot is geworden, lopen ze het risico dat ze iets moeten doen dat ze zelf niet wilden, namelijk 1 poppetje op 2 stoeltjes zetten en dat risico lopen ze maar liefst in 1 (zegge: één) geval bij 1 (zegge: één) waterschapje. Logisch dus dat het DPG Dagblad daar een BRISANT ARTIKEL aan wijdt. Want wat heeft BBB gedaan? Een extra vergadering belegd, intern de kwestie besproken en naar buiten toe ruiterlijk erkend dat het 'een probleemgevalletje' is. Jeetje wat een vuile boerendictators waar blijft die stikstofsniper!?
Overigens staat het integriteitskader van BBB in DIT DOCUMENT (pdf). Leest inderdaad als een onvervalste Bierkeller-Putsch Hooizolder-Coup om iedereen te onderwerpen aan het gezag van de omgekeerde vlag, te beginnen bij hun eigen vertegenwoordigers. Gelukkig zijn de media er op tijd bij om op alle groeipijntjes kunstmest te sproeien, zodat het allemaal lekker snel kan escaleren tot een volwaardige loot aan de LPF-achtige stamboom. De zittende macht kan immers wel wat minder oppositie gebruiken!
Hier, ook al zo'n gruwelijk guurbruin onderonsje!
Social
Tssssk wie denkt deze boerendictator niet dat ze is?
Social
Reaguursels
Inloggentwitter.com/marcelbar8/status/1638648...
"Na #Rutte mag ook Frans Timmermans op audiëntie komen bij Madame Caroline van der Plas.
Het moet toch niet gekker worden. Dat diva-gedrag van haar begint me mateloos te irriteren."
Ik denk eerder dat alles aan haar, en BBB, je op dit moment irriteert. Het is ook niet mijn partij, maar ze heeft het geweldig gedaan. Toch bijzonder, de schop onder het achterwerk welke activistische en prietpraat politici hebben gekregen.
Nb. als je iemand een drammende diva wilt noemen, noem dan Timmerfrans.
@donkieshot | 23-03-23 | 20:37:
Oh, dit zijn niet mijn woorden, maar een citaat (maar natuurlijk wel mijn citaat) uit deze tweet.
Ik schreef een eigen commentaar erbij, als een edit, maar deed er te lang over. Dus was alles weer weg. Maar oa had ik erbij gezet dat misschien we hier de eerste extreem rechtse partij hadden waarmee mogelijk wel samen te werken was.
Als er gestenigd moet worden, dan kunnen ze de keien subiet van de muur plukken.
Bruine schoenen onder een donker pak. Dat is het nieuwe fascisme.
Exact. Shoes shall be darker than the suit.
Gisterochtend groot op de voorpagina in Tubantia, u weet wel, dat blaadje van Daan Bonenkamp. BBB waarschijnlijk één zetel in het bestuur van waterschap Vechtstromen niet kan vervullen.
Eén zetel.
Waterschapsbestuur.
Voorpaginanieuws.
Het feit dat BBB meer heeft gewonnen dan ze op de lijst konden zetten is wel voorpaginanieuws en daarnaast is mogelijke belangenverstrengelingen en corruptie ook voorpaginanieuws. Een partij zoals BBB kan heel snel klappen als ze veel of teveel rotte appels hebben.
@Ndranghitiari | 23-03-23 | 16:27:
Met rotte appels schijntje anders prima tal van kabinetten samen te kunnen stellen, dus wat dat betreft goed nieuws voor BBB. We gaan het zien!
De EU, de Europese Unie, alle Menschen werden Brüder (zonder toestemming gejat van Schiller op muziek van Beethoven), alle landen worden éèn en als ze een probleem hebben dan lossen ze dat maar alleen en binnen hun eigen niet bestaande grenzen op.
Elke partij is ooit opgericht door mensen die vonden dat het "anders" moest of kon.
Uit onvrede betreffende de toenmalige politiek of uit idealisme.
Zie bijv. D66, de SP, de PVV.
En er zijn partijen ter ziele gegaan.
Alle begin is moeilijk, iedereen die aan een (nieuwe) baan begint zal dat ervaren.
En nu is daar dan de BBB.
Die partij van de laag opgeleide ouderen, die verderfelijke subsidieslurpende grootgrond bezitters van boeren en ander ongeschoold rapaille dat hun plaats niet kent en onderbuikstemmers.
De materialen voor een cordon sanitaire worden al overal klaar gelegd.
Daar is een woord voor.
Kinnesinne.
Onzin. Caroline is niet dom. Die gaat proberen om het maximale uit het minimaal mogelijk te halen.
Kinnesinne is een veel te liefelijke omschrijving voor dat gedrag.
@Grachus | 23-03-23 | 16:06:
Giftige rancune.
Het stijgt Carolien al goed naar het hoofd zo te zien, hoe lang gaat het duren voordat de BBB in elkaar klapt door FvD achtige toestanden?
Waar de verliezers zo op hopen?
@Kowalski11 | 23-03-23 | 15:26: Ik niet, ik zit er prima bij. Maar het enthousiasme van Henk en Ingrid bij elke nieuwe platte populist heeft wel iets aandoenlijks.
@Diederik_Ezel | 23-03-23 | 15:29:
Je vergeet dat Caroline een marketing en communicatie expert is. Dat is iets anders dan een platte populist. Mijn voorspelling is dat BBB helemaal niet bezig is met Henk of Ingrid maar met bepaalde invloedrijke families en herenboeren en die winst wil maximaliseren. Maar uiteindelijk snapt iedereen toch wel dat er iets gedaan moet worden. Ook BBB. Nu is het afwachten of ze dat kunnen.
@Diederik_Ezel | 23-03-23 | 15:29: Je doet je nick-name eer aan.
@Ndranghitiari | 23-03-23 | 15:49:
Waar blijkt dat uit?
@ Diederik Ezel: wanneer steeg wat dan naar het hoofd van van der Plas?
Maar dan toch de heel voorzichtige constatering dat mij het gevoel bekruipt dat heel het ganse land nu opeens moet gaan dansen naar de nieuwe muziek en dat kritiek daarop al bij voorbaat geldt als een gemeen complot van de gevestigde macht.
Mij valt op dat Caroline nu al vindt dat Timmerfrans maar naar Den Haag moet komen op audiëntie bij de nieuwe vorstin, omdat ze Brussel te ver vindt, maar wel de reismoeite wilde nemen om naar kanaal Almelo-De Haandrik te gaan om daar allerlei hoogst voorbarige beloften te doen aan de gedupeerde bewoners.
Keuzes, keuzes. En die tweet aan Timmerfrans was PR technisch ook weer handig voor de achterban. De campagne lijkt nog in volle gang met een aanloopje naar evt verkiezings voor de TK.
Het verhaal gaat over de spijkers op laag water zoeken. Niet dat de gevestigde orde naar de bedrimmelde pijpjes van mw vd Plas moet dansen. Laat onverlet dat een groot deel van de kiezers hun mandaat heeft een ingetrokken voor deze coalitie, hetgeen gevolgen moet hebben, zou je denken
Caroline moet dus naar de pijpen van frenske dansen?
Misschien ontgaat het u maar wat Caroline voor elkaar krijgt daar kan frenske van dromen, al denk hij zelf dat hij de oppergod in hoogst eigen persoon is..!
Je ziet wat je wil zien.
@Kowalski11 | 23-03-23 | 15:27:
Yep. Ik zag het al in de naam van de club:
Boer-Burger
@prutsclown | 23-03-23 | 16:19:
Och BBB is vooral veel CDA van 40 jaar geleden, inclusief de conservatieve mores minus de gristelijke praatjes. Verder ben ik hel benieuwd wanneer de burger gaat ontdekken dat het hele partijprogramma gericht is op boerenbelangen versus burgerbelangen. Want die laatste vind je niet terug. En als leraar moet je uitkijken als je geen vlees promoot. De waarschuwingen uit de achterban aan Caroline voor haar vegetarische uitstapje zijn om vrolijk van te worden.
Tja, 1 correctie, het ganse land wil dansen op deze nieuwe muziek. Dat ze niet de onnodige reis naar Timmerfrans maakt kan ik ook wel begrijpen. Die man heeft voor ons land geen oplossingen.
@Beste_Landgenoten | 23-03-23 | 16:23: De uitslag van de verkiezingen was geweldig. Maar wat helemaal een godsgeschenk is is de reactie van de coalitiepartijen en het journaille. Dit hadden we in onze stoutste dromen niet durven denken! Laat het kabinet graag nog een tijdje doormodderen. Allemaal op naar de 0 zetels! Het worden fantastische tijden!
@Janlul | 23-03-23 | 16:37:
Fijn dat je nog het meeste geniet van het leedvermaak. Ik begrijp dat. Als je altijd onder hebt gelegen wil je wraak. Voor alles. Het is menselijk. Zelfs als het je niets oplevert (en dat doet het niet).
@aardv@rk | 23-03-23 | 15:08: Als Timmerfrans op een gekozen functie had gesolliciteerd, was hij tot zijn dood toe werkeloos gebleven.
@Beste_Landgenoten | 23-03-23 | 17:01: Ik heb helemaal niet onder gelegen. Ik heb een geweldig leven. Degenen die wraak willen zijn de toeslagenouders, de Groningers, de Valkenburgers, de verpleegkundigen, degenen die bij de voedselbank komen, degenen die hun energierekening niet kunnen betalen, de boeren, de Afgaanse tolken, de jongeren zonder woning, de Ter Aperaars, enz enz
@Beste_Landgenoten | 23-03-23 | 17:01:
Dit heet nou projectie. Je had dat ook toen het nieuws bekend werd dat BBB nog een zetel groeide en dat die zetel juist van D66 vandaan kwam.
De meesten hier maken zich vrolijk want o jongens wat een ironie.
Maar jij noemt het wraak en leedvermaak. Wat een blindheid voor de situatie.
@Janlul | 23-03-23 | 17:44:
B_L moet nog een beetje wennen aan de nieuwe situatie. Hij heeft hier een speciale rol tav. D66 en jarenlang de wind mee gehad. Dat-ie vrijwel is gehalveerd is nieuw voor hem.
Inderdaad spijkers op laag water en volstrekt logische beslissing van BBB. Die winst had niemand zien aankomen. Maar ik zou niet elke kritiek op BBB uitleggen als bescherming van het 'partijkartel'. Als een partij zonder historische substantie en zonder vertegenwoordiging (op een TK-zetel na) opeens tientallen stoeltjes moet gaan vullen lijkt me dat een bron van zorgen. We hebben het allemaal gezien in het niet al te verre verleden; de opportunisten die van rechtse partij naar rechtse partij hollen, de zetelrovers, de wegblijvers of gewoon de vertegenwoordigers die er primair voor eigen portemonnee zitten (hallo TK-fractie FVD). Nederland is er toch bij gebaat dat er goede, serieuze volksvertegenwoordigers zijn (ongeacht de politieke kleur)? Dus graag BBB kritisch benaderen, net zoals je andere partijen kritisch moet benaderen.
Ik vermoed zomaar dat CDA-ers zonder toekomst in de rij staan om hun bestaande pluche zetel te verruilen (of al verruild hebben).
Over serieuze VOLKsvertegenwoordigers gesproken, noem er eens drie die binnen de coalitie rondlopen, ok twee dan, èèn ?.
@bergsbeklimmer | 23-03-23 | 15:13: Dat is echt totaal niet moeilijk. De meeste volksvertegenwoordigers (zowel binnen als buiten de coalitie) vind ik op zich goed. Als je toch wat namen wil horen: Silvio Erkens (VVD), Derek Boswijk (CDA), Paul van Meenen (D66) en van de CU vind ik ze eigenlijk stuk voor stuk prima. Ik heb overigens op geen van de coalitiepartijen gestemd.
@rederijker | 23-03-23 | 15:37: Als ik er zo over nadenk vallen eigenlijk alleen Groep Van Haga, de FVD en enkele kamerleden van de VVD (bv Michon) en D66 (bv De Groot) en wellicht GroenLinks door de ondergrens. Denk is ok, Volt en PvdD ook, SP is zeker prima net als SGP, zelfs die De Haan doet goed haar best evenals Sylvana Simons en Van de Plas.
Allemaal fascisten
Lang geleden woonde er bij mij in de straat een oud vrouwtje, dat niet helemaal goed meer was in de bovenkamer. Als je langs haar huisje liep, trok ze ineens de deur open, en riep ze keihard: "Smerige Hongaren"!
Daar moest ik aan denken, toen ik bovenstaand tegeltje las. "Allemaal fascisten".
Wie had u in gedachten, BBB, de boeren, de stemmers op die partij, de tegenstanders, of de gansche Nederlandsche bevolking?
@KeesBruin | 23-03-23 | 15:23: je kan toch lezen? Allemaal dus.
Ik zou de EU maar te vriend houden, waar moeten we dan al dat geld heen sturen?
Gelukkig dat het ad er zo bovenop zit. Misstanden moeten tot op de bodem uitgezocht. Heeft iemand een linkje naar het ad over pahuis de zwijger? Ik zou graag lezen hoe het ad daar over denkt? Of hebben ze daar geen mening over om de eigen subsidie niet in gevaar te laten komen?
www.geenstijl.nl/search/?keyword=Pakh...
De panelen stonden roodgloeiend toen Kaag een dubbelfunctie had bij de WHO.
Maar nu is het allemaal klein bier (uiteraard).
Dat is nogal logisch toch? Neem het ons niet kwalijk, we zijn dom en laag opgeleid.
Welke ze niet had gemeld…
Nuance B_L.
Inderdaad klein bier verder, maar het ging vooral om het niet melden.
@Ruimedenker | 23-03-23 | 14:22: Zoals dat huwelijk wat ze ook niet had gemeld.
Met zo’n ui achter m’n naam zou ik maar oppassen met dit soort domme appels en peren-vergelijkingen.
@Van Rossem | 23-03-23 | 14:28:
Oei, ik vat dat maar op als een waarschuwing voor de kille koude kerker.
@Van Rossem | 23-03-23 | 14:28: Appels en peren-vergelijking zijn zo ongeveer de levenslijn hier in de panelen. Wel eens dat er meer verwacht mag worden van B_L
@Van Rossem | 23-03-23 | 14:28: Ik heb dit gemist. Misschien kun je eens uitleggen waarom de vergelijking zo dom is.
Toen de dubbelfuncties van Kaag aan de orde kwamen was het bagatelliseren niet van de lucht, door de 66 vrienden hier in de panelen. Waarom nu dan niet?
@Nuuk | 23-03-23 | 16:47:
Hoezo ik zeg geen scheef woord over de dubbelfuncties van BBB. Het boeit me echt niet wat ze erbij doen. Al werkten ze bij de Belastingen.
@Beste_Landgenoten | 23-03-23 | 17:00:
Ik heb het ook over “in de panelen” dus een hoop reaguurders, dus algemeen en niet uw persoon op de korrel. Al moet ik toegeven dat ik die gedachte als onderliggend bij de tegel voel, daar kan ik het dus mis hebben.
Ik zou de kat nog maar even uit de boom kijken. Met zoveel nieuwe aanwas glipt er vaak wel eea door de screening.
Zeker Bob, zeker. het zal vast ook uw vurige wens zijn.
Ja misschien wel leugenaars. In tegenstelling tot de huidige zittende macht, die is 100% Halal.
Dat kun je niet voorkomen denk ik.
De nieuwe mensen van BBB kunnen wat integriteit betreft een voorbeeld nemen aan de zittende kliek?
Hahahahahaha!
Vandaar al die keiharde conclusies van al die enquêtes.... ja, lachwekkend of deerniswekkend?
Is ook wel makklijek om dan over rutte en Uber te mompelen, Kaag en de WHO, Rosemuller is alleen maar bijbaan etc.
geval splinter en balken in ogen
Frenske krijgt vast een extra bonus op z'n doorlopende reiskostenvergoeding als hij daadwerkelijk naar Den Haag gaat.
Extra AIR-miles als hij met zn prive-vliegtuig naar Den Haag gaat vanuit Brussel of Strassburg. Of misschien plane-poolt ie met (ex?) terrorist Diederik Samson (maar declareren beiden de reis om de schamele vergoeding aan te vullen)
Frenske ‘ zal het wel even uitleggen ‘
De gang naar Canossa, heet dat.
Niet doen, Mevrouw van der Plas !
Kerrolijn is veel slimmer dan Timmerfransch, die laat zich de kaas niet van het brood eten. Al is de kans dat dat laatste letterlijk gebeurt tijdens zo'n overleg levensgroot aanwezig.
@goedverstaander | 23-03-23 | 14:07: Caroline kan Timmerfrans wel aan.
Dat hypocriete linksvolk zou de boeren juist moeten omarmen want die boeren werken allemaal thuis.
Boeren moeten gewoon het voedsel voor het linksvolk produceren en verder gewoon beleefd luisteren. Nederland 2023.
@funda | 23-03-23 | 13:59: Je bedoelt beleefd luisteren naar al die grote wijsheden die er uit die monden komt.
Dus ze hebben een gedragsregel tegen dubbelfuncties laten varen omdat ze anders niet alle zetels kunnen vullen. Op zich begrijpelijk, zolang het wettelijk mag en ze er goed zicht op houden dat belangen vanuit verschillende functies niet door elkaar gaan lopen.
Op de Joop verscheen een artikel over de nieuwe BBB politici. Kennelijk zat er een manegehouder bij die zijn dieren (naar verluidt) slecht behandelde en zijn klantenlijst gebruikt had om stemmen te ronselen, en twee mensen die in de complothoek zitten en een aantal dubieuze tweets de wereld in gestuurd hebben. Als je bedenkt dat een hoop journalisten en amateur speurders sinds vorige week woensdag bezig zijn om met een stofkam door het verleden van alle kandidaten te gaan valt het me eerlijk gezegd wel mee.
Maar wie weet wat er nog boven water komt, we hebben vaker gezien dat nieuwkomers imploderen. Als ze wel stabiel blijken dan heeft de regering er toch wel wat kopzorgen bij.
Ook flink wat kartelpartijen imploderen, dus het hangt uiteindelijk van de kiezer af.
Voor de goede orde: Annabel Nanninga (nú JA21) heeft/had zitting in 3 coleges!
Gemeente Raad Amsterdam - Provinciale Staten NH én in de 1e Kamer.
De BBB is niét de eerste !
Ene Marisca op twitter:
De heer Timmermans staat een héél stuk hoger in rang dan jij, Caroline. Nogal wiedes dat jij naar hem moet als je hem wilt spreken.
Van der Plas:
Rang?? (plus 2 lachende emoji met tranen uit beide ogen erbij)
Is wel zo. Frans is een kletsmajoor, alleen gehoorzamend aan generaal Pardon. Daar komt zo'n soldate die met haar poten in de klei staat niet in de buurt.
Misschien concludeert twitter nu wel dat Caroline eigenlijk een gevaarlijke anarchiste is.
Een uitgerangeerde pvda’er.. je moet het lef maar hebben.
Van der Plas heeft groot gelijk. Timmermans hoort bij de 'baas' te komen, niet andersom! Kom zeg, ze is geen ondergeschikte. Brussel is ondergeschikt aan den Haag.
Dat ziet Frenske nét iets anders - gezeten op zijn Verheven Troon.
Wie betaalt, bepaalt. Hmm, eigenlijk niet in dit geval.
Dus daarom hebben de Russen die megaantonov kapotgebombardeerd in Kiev.
Zo kan Timmermans hem niet meer lenen om even met zijn hele ego naar Den Haag te kunnen.
Moest even denken aan Boer Koekoek van de Boerenpartij, de vorige incarnatie van de BBB, en een aardig voorvalletje in de Tweede Kamer:
Koekoek: "Meneer de Voorzitter, ik wil graag een erectie plaatsen."
[Gelach in de Kamer]
Voorzitter: "De heer Koekoek bedoelt waarschijnlijk een correctie."
Koekoek: "Nee, een erectie, want dat slappe gelul moet nou maar eens afgelopen wezen."
Het is nu zeker dat mijn stem de volgende keer naar de Boeren gaat
Dus heb je weer volgzaam verkeerd gestemd? Welke partij als ik vragen mag?
Het gaat dus om dubbelfuncties in provinciale staten en eerste kamer als ik het goed begrijp? Bij andere partijen is dat niet zo'n probleem: Annabel heeft zelfs drie functies bij JA21 (eerste kamer, provinciale staten, gemeenteraad).
En je kan beter parttime Nanninga hebben dan een net aan komen waaiende onderknuppel
Martin Bosma zou fijn zijn als nieuwe PVV leider, humor, charisma, slim en andere politieke partijen zouden eerder samenwerken met PVV.
En dit dan best wel een goed voorbeeld van een reaguursel die samensmelt bij de nickname van de reaguurder, best wel realistisch zeg maar?
Het volk wikt, Prins Timmerfrans de Eerste beschikt.
De 75 leden van de Eerste Kamer hebben samen 349 nevenfuncties. De 150 leden van de Tweede Kamer hebben samen 626 nevenfuncties. De politiek heeft boter op haar hoofd.
Jamaar goede mensen hebben goede nevenfuncties. Dat kun je niet vergelijken.
Er zijn zelfs Kamerleden met een nichten functie. Van iemand in een Haagse darkroom gehoord.
@funda | 23-03-23 | 13:41: Oh ja... daar heb ik niet aan gedacht
@Kaal-dik-en-lelijk | 23-03-23 | 13:52: Namen en rugnummers wil ik horen :)
Des te harder ze schuimbekken en proberen BBB in een verdachte hoek te zetten des te eclatanter de zege over 2 jaar (of eerder) bij de 2e Kamerverkiezingen omdat alles wat tegen de BBB is daarmee schaamteloos hun ware afgrijselijke vergiftigde aard laat zien!
Als die zege ten koste gaat van PVV, FvD en JA21 ben ik voor!
@JTKDM | 23-03-23 | 13:45:
Waarschijnlijk wel ten koste van FvD, misschien 1 of 2 zetels van PVV. Maar verder allemaal die andere partijen net als bij 1e Kamer verkiezingen verwacht ik.
Die hebben de verscheidene (vele) crises niet veroorzaakt dan wel tot op heden in stand gehouden. Dat was toch echt de coalitie.
Vergiftigde aard. Prachtig gezegd Jan. Die ga ik onthouden.
Leuke sneer naar Bergkamp in het onderonsje van Bosma en van der Plas.
Dennis Bergkamp? Michael van der Plas?
Je ziet dat een goede voorzitter een groot verschil kan maken in debatten.
Wat zijn eigenlijk de boetes die de EU kan opleggen als we de stikstofnorm compleet aan de laars lappen?
Geen.
Dan mag je een dag niet meer in hun schatkist storten.
Boeren krijgen subsidie uit de EU. Daar zal in gekort worden, of zelfs worden ingetrokken. Ik denk dat Frans Timmermans dit haarfijn zal uitleggen.
Kijk maar naar Frankrijk, Italië, Griekenland en Spanje. Die lappen de (natuurlijk minder relevante, maar toch) begrotingsregels aan hun laars. Sinds het ontstaan van de EU. Je weet hoe het daar is afgelopen. Voel maar in je rechter kontzak. We moeten de hele landbouw verplaatsen naar daar. Dan is het klimaat gered, Rimmerfrans blij en de wokies kunnen door naar het volgende punt om nl kapot te deugen. Moet want anders vergaat de wereld. Bek houden en betalen in het kort.
Ze hebben gewoon meer zetels gewonnen dan ze kandidaten voor de waterschappen, provinciale staten en de Tweede Kamer hadden.
Ze zouden net als Jacobse en Van Es de jongens van de sportschool kunnen inzetten, mar ik denk niet dat Caroline daar lid van is.
Deze grap is dus wel leuk. Ik denk dat Caroline er ook om kan lachen.
Sportschool Wodan. Wij Ontwikkelen ons Door Alleen Natuur.
De "probleemgevalletje" link is op dit moment geen geldige link.
Hier een invulling ervan.
www.destentor.nl/binnenland/bbb-breek...
Het lijkt om 1 zetel te gaan, waarvan het goed zou zijn als BBB er binnenkort een extra persoon voor vindt.
@Van Rossem : link onder 'een probleem gevalletje' klopt niet ....
( " dit%20is%20een%20probleemgevalletje/" )
"Ik ontvang haar graag om wetgeving uit te leggen" staat gelijk aan "ik bepaal, dus jij moet verder je bek houden".
Niet heen gaan, het papieren stikstofprobleem negeren, rustig achterover zitten en afwachten. Wat denkt de EU dictatuur eraan te doen?
Zij vroeg hem om eens af te spreken. Maar heel goed dat ze zich niet zomaar bij de zonnekoning laat ontbieden. Hij komt maar hier naartoe. Om maar duidelijk te maken dat de EU er is voor de lidstaten, en niet andersom.
Haha ja mooi is dat... wat willen ze doen? Geen geld meer geven? We zijn netto-betaler, dus ze moeten hun mond houden. Het kan niet zo zijn dat een eenmaal aangenomen wet niet aangepast kan worden als deze niet blijkt te werken. Timmermans moet niet uitleggen, maar luisteren en gaan schrijven.
Welke straf staat er eigenlijk op het overtreden van de integriteitsverklaring Boer Burger Beweging ? Gedwongen uitkoop ? Halvering veestapel ?
Veel mensen hebben nog nooit een integriteitsverklaring nodig gehad, maar dat was inderdaad voor de kartelpartijen.
Veel eurocommissarissen behartigen inofficieel het belang van t eigen land. Timmermans werkt ons tegen.
Nederland moet eens een beetje leren dat politiek koehandel is. Je gaat gewoon een jaar overal voorliggen tot je van de EU een uutzondering krijgt voor bouw en een redelijker stikstofdoel
De schrik voor BBB zit er goed in.
BBB zit nog niet eens op het bestuurspluche of de invloedrijken binden al in.
"Luchtvaart geeft het op: ’Spookvliegveld Lelystad voorgoed op slot door BBB’"
www.telegraaf.nl/financieel/274005787...
Doe anders even de hoofdlijnen knippen en plakken.
Het is niet alleen schrik, het is ook pragmatisme. Het moment dat je niet meer met andere partijen om de populisten en ontevredenen heen kan is nabij, en iedere keer dat je bruut doorwalst voed je de veenbrand.
Als je dan toch een keer bakzeil moet halen dan liever voor de BBB dan voor Baudet of Wilders.
@Shoarmamasutra | 23-03-23 | 13:33: Boerenverstand?
Ik vind het overigens heel bijzonder hoe tegenstanders de boeren wegzetten als het kwaad op aarde.
Heel vreemd hoe “hoogopgeleide” mensen met schuim op hun bek boeren de hoek in willen trappen.
In elk geval de vleesboeren.
Sinds een paar jaar voelen mensen ineens een intense haat naar mensen die gewoon werken voor hun geld.
In 40 jaar tijd hebben boeren constant hun bedrijf moeten hervormen.
Van boterberg tot melkplas, van quota tot mest injecteren etc.
Dat vond de boer kudt, maar deed het uiteindelijk wel.
Subsidie is wel een dingetje, maar daar is wel uit te komen denk ik.
Maar zo grimmig als de sfeer nu een paar jaar is, was ie nooit.
Boeren als een soort Spectre, Krimson as van het kwaad.
Bovendien gaat de uitstoot van Stikstof al jaren naar beneden.
“Hoogopgeleid”……hautain stads gedrag is het, meer niet.
Voelen zich verheven boven iemand in een blauwe overal.
De meesten weten het zelf niet eens, maar praten elkaar heel hip na.
Wel raar dat u kennelijk vindt dat boeren en degene die op de BBB hebben gestemd niet hoogopgeleid vindt. Ook vreemd dat u kennelijk denkt dat hoogopgeleiden alleen maar in de stad woont. Dit is typisch calimerogedrag en kennelijk heeft u laag zelfbeeld. Om uw uit de droom te helpen, op het platteland en onder de boeren zijn ook heel veel hoogopgeleiden hoor.
Extreem links heeft altijd problemen gehad met boeren. Genoeg voorbeelden in binnen- en buitenland uit het verleden.
Heleboel van dat Latte MachiattoHavermelbakfietsvolk is helemaal niet zl hoogopgeleid en ik ken veel hoogopgeleiden die wel heel kritisch zijn over de lompe manier hoe Den Haag er mee omgaat. Eerst jaren niks doen en wegkijken en dan iedereen tegen zich injagen vol onduidelijkheid over het vervolg. Intussen zit het land al jaren op slot en is er nog geen enkele stikstofuitstoter vast op een nette manier uitgekocht of met een nette regeling vol luchtwassers gemaakt. De boeren die ze zelf kochten voor een net grotere stal wachten al jaren of hun PASmelding ooit gelegaliseerd wordt.
De juristen van een paar ministeries laten zich keer opkeer in hun hemd zetten door 1 zolderkamerjurist Vollenbroek. Het is ten hemelschreiend.
De juristen van
@johnyl | 23-03-23 | 13:36:
Wat begrijp je niet aan aanhalingstekens?
En wat begrijp je niet aan stads gedrag?
Ik denk, beste Johny, dat je m’n tekst opnieuw moet lezen en op de juiste waarde proberen in te schatten.
Want wat je nu zegt en aanneemt is volstrekte onzin.
Hup!!
@Shoarmamasutra | 23-03-23 | 13:42: Dat "hoogopgeleiden" frame is een retorische truc van de propagandisten (sorry, "media").
Door dat omhoog gevallen volk (middle management ambtenaartjes en de van hun afhankelijke consultants) hoogopgeleid te noemen, willen ze de indruk wekken dat mensen die het er niet mee eens dat niet zijn, en is het eigenlijk gewoon een verkapte manier om: "Iedereen die het niet met mee eens is, is dom" te roepen. Beetje NLP achtig trucje.
"Alle hoogopgeleiden vinden dat", dus als u dat niet vind bent u duidelijk niet hoogopgeleid en ja, dat is omdat u dom bent.
Het is een truc uit het propaganda arsenaal. Net zoals "dus jij gelooft de wetenschap niet" als ze het over de klimaatreligie hebben. En nee, de uitspraak die je zojuist gedaan hebt komt zelfs niet in de bijbel (IPCC rapporten) voor.
het is propaganda, het zijn trucs.
Zijn er serieus mensen die denken dat de BBB zo'n integriteitsverklaring opstelt voor de lol? Dat er zelden tot nooit sprake zal zijn van belangenverstrengeling?
Als er iemand die mensen kan lokaliseren ben jij het wel, mijn beste.
Een intergriteitsdocument. Hilarisch. Geen enkele zichzelf respecterende politieke partij heeft een integriteitsbeleid. Voor je het weet mag de minister van verkeer geen directeur mer worden van Schiphol, mag je geen VVD wethouders meer omkopen, mag je geen appartementjes aannemen in ruil voor een voor-stem bij een zeer omstreden internationaal verdrag, mag je geen miljoenendeals meer aan je vrindje gunnen ten tijde van een grote gezondheidscrisis, enz.
Nee echt, met zo'n document neem je jezelf als politieke partij eigenlijk van het begin af aan al niet serieus.
Jeetje wat erg. Wanneer gaan we de hele vvd en dedain666 fracties in de TK en vooral EK jorissen?
Dat constateerde ik laatst al. Die Zonnekoning Zonder Kleren komt alleen naar Nederland om belerende lezingen te geven en om zijn ego te strelen. Lintjes en eredoctoraten verwacht die lul van de PvdA. Hoe doet hij dit in andere landen? Hangt ie daar ook de verlichte despoot uit? We slaan een internationaal een pleefiguur.
Het probleem is dat als Frenske naar Nederland wil komen daar een volledige A380 voor gehuurd moet worden. In een kleiner vervoermiddel past zijn ego niet.
Holocausten erbij halen is nooit handig, maar in t verhaal van van Roosmalen zit wel een kern.
We horen vd Plas zeggen 2030, de KDW en gedwongen onteigeningen moeten van tafel.
Dan haal je ontegenzeggelijk een hoop binnen, dat wel, maar als je dan net zo goed nog 40% minder moet hebben tegen 2035 dan moeten er alsnog heel wat stallen weg of omgebouwd.
Je komt dan in de interessante discussie wat beter is; principieel aan de zijkant staan of meedoen en bijsturen.
Nou is hier geen vergassing gepland, ook niet met ammoniak, maar je kan historisch kijken naar de Joodse Raad. Dit orgaan werkte samen met de Nazi"s in de diepe veronderstelling dat er dan minder, minder snel, minder kwetsbare en minder gewelddadif joden opgeroepen zousen worden als zij het in eigen hand hielden. Dat was niet handig, maar t filosofisch dilemma blijft.
Geldt natuurlikl voor alle oppositie.
Gaat Groen Links regeren als dan de helft van de kolencentrales dichtgaat?
Gaat PVV meeregeren voor 15% minder moslims?
Etc.
Dus u beaamt dat we zijn bezet door de EU?
Dit gaat natuurlijk niet om ideologie. Hier is sprake van mogelijke regelrechte belangenverstrengeling en corruptie.
@Ndranghitiari | 23-03-23 | 13:31:
Wat zegt de juridische afdeling van de VVD66 in dit soort gevallen?
Om te beginnen 2030 van tafel en gedwongen onteigening. Daarmee schuif je het in ieder geval vijf jaar door en geef je de boeren hun verdiende rust.
Daarna moet natuurlijk dat stikstofmodelletje van tafel. Op basis van een niet kloppend model kun je geen enkele uitspraak doen over wat dan ook.
Eigenlijk gewoon het hele stikstof verhaal negeren en uit de wet halen is het beste. De EU heeft het volgens mij nooit expliciet over stikstof gehad, dus waarom over dat enkele item vrijwillig zulke ellende over je heen halen?
Als BBB de Joodse Raad is, dan is het Kabinet dus de duitse bezetter?
Gezien dat veel kandidaten boer'n afkomst hebben kun je rekenen dat er vooral boer'n eigenbelang gediend gaat worden. Dwz verder verruineren van de landbouwgronden moet vooral niet tegen gegaan worden. Grondwaterherstel doen ze niet, ze plunderen het grondwater toch wel.
Beter is om gewoon de landbouwsubsidies af te bouwen.
Zeg dat laatste maar eens tegen Frankrijk. Oh, en vraag dan gelijk of ze Straatsburg op willen geven.
Neuh, beter is het om de linkse oogkleppen eens af te zetten en de wereld waarin je leeft eens echt te bekijken.
Beter is om je wat minder druk te maken over landbouw grond.
@Sinterbikske | 23-03-23 | 13:27: daar wonen wij niet en BBB heeft er geen leden of gekozenen
@AntiZanicz | 23-03-23 | 13:44: Die landbouwsubsidies komen toch echt vanuit de EU, dus wat voor ons geldt geldt ook voor Frankrijk en andere EU landen. Stel het voor zou ik zeggen, of anders aan die bolle want die komt binnenkort toch naar Den Haag.
@AntiZanicz | 23-03-23 | 13:44: U woont dus in het buitenland?
Nee, dan kan je beter (landbouw)grond volplempen met windmolens en zonnepanelen. Levert (veel) te weinig energie op. Beschermde vogels worden gehakseld door deeze molens (hoor je GrienLinks en Partij voor de Dieren nooit over) en zonnepanelen worden op, over het algemeen, vruchtbare landbouwgrond geplaatst. Vervolgens is er woningnood en daarvoor moeten de boeren verdwijnen, want verder is (te) weinig grond beschikbaar in Nederland. Als de linkse kliek 20 jaar geleden voor kernenergie zou zijn geweest, hadden we geen windmolens en zonnepanelen gehad en had de woningnood in i.i.g. niet zo groot geweest als nu. En dan heb ik het nog niet eens over de massa (arbeids)immigratie.
De EC Timmermans gaat natuurlijk voor oplossingen liggen. Hij voelt al druk op zijn ‘greendeal’ van de Franse- en Duitse autoindustrie, en nu wil zijn eigen land inzake stikstof wat meer flexibiliteit. Dat doet zijn enorme ego pijn. Dan wordt ie heel vervelend. Als Frenske zijn zin niet krijgt gaat ie desnoods een half jaar zitten mokken.
nos.nl/artikel/2150253-timmermans-dee...
Kunnen we hier misschien een inzamelingsactie houden voor Caroline, zodat ze met een helicopter even op en neer kan naar Brussel. Lijkt me een mooi signaal aan die arrogante bolle.
Niet nodig. Timmermans kan ook naar DH komen.
@De_fluitlokker | 23-03-23 | 13:22: Dat is inderdaad het beste.
Staat het woord "zuurlinks" al in de Dikke van Dale?
Nee, het woord ‘tautologie’ wel.
@Sinterbikske | 23-03-23 | 13:18: volgens mij is het een pleonasme.
@Hetze Haatstra | 23-03-23 | 13:26: Yep! ( schamen doet ).
@Hetze Haatstra | 23-03-23 | 13:26:
We maken het af op pleologie. Tautonasme is te lelijk.
Ik had sinds woensdag al een glimlach om de monde en nu twee. Bosma kan lekker in een nieuw zakenkabinet. Of medevoorzitter blijven. Vind allemaal mooi. Reuze blij.
Ik heb een beter idee, Bosma stapt over naar BBB. Fleur mag ook mee.
@Nitro | 23-03-23 | 13:37: en omzigt sluit aan
Zou mooi zijn
@Nitro | 23-03-23 | 13:37: Nee, nooit alles op dezelfde plek concentreren.
Spreiden en samenwerken.
De link is een probleemgevalletje. Computer says no.
Ben benieuwd wat Arthur van Amerongen vindt van dat verhaaltje van Van Roosmalen. Hij mocht hem toch wel, las ik laatst. Van Roosmalen doet alles voor een beetje centen, en hij weet precies vanuit welke hoek de wind moet waaien. Eigenlijk een beetje zoals het type mens wat hij zelf in zijn verhaaltje beschrijft.
Jezus, net als je denkt dat het niet ranziger kan, komt wereldvreemde bakfietsvader Van Roosmalen met een partij drek waar de honden geen brood van lusten. Wel eens van polariseren gehoord, Marcel?
@Spring Bruissteen | 23-03-23 | 13:25: hij verdiend zijn brood met polemieken. Als hij per ongeluk jou kant op kijjt eindig je in een collumn onder een stronthoop van een halve meter. Mensen of verschijnselen totaal affakkelen en te kakken zetten met hun eigen trotsen, dat kan hij wel als geen ander.
Hij valt afstandhouders net zo hard aan als wappen. Bestuurders zowel als mensen. Makers zowel als consumenten en iedereen uit iedere wijk waar hij ooit woonde of kwam heeft al eens zijn beurt gehad
@Shoarmamasutra | 23-03-23 | 13:57: Nee, hij valt nooit het establishment aan. Hij zorgt er wel voor dat het hem nooit geld kan kosten. En wat hij doet is geen polemiek, daar is hij te dom voor. Het wordt bij hem nooit inhoudelijk, het blijft een beetje dom schelden, en dat noemen ze tegenwoordig satire.
Hier kan hij een voorbeeld aan nemen:
www.youtube.com/watch?v=_2zpJ3HzRYc&a...
De staatsomroep brengt het netjes: “Behalve BBB zijn er nog meer partijen waarvan kandidaten functies hebben in verschillende organen.” We noemen geen namen...
'Laten we alleen de namen noemen van mensen die tegen ons zijn.'
En dat gister, dat Uber gewoon Rutte kan inboeken etc. Door de rare contacten van Kroes en vd Nieuwenhuizen enzo? moeten we t daar eens niet over hebben
Die mensen dragen/droegen wel regeringsverantwoordelijkheid en dubbele petten naast de pet van de BV NL is niet zo ons landsbelang
Wat gaan die BBB haters los in het van der Plas draadje op Twitter. Hebben die niks anders te doen? En ze vinden het kennelijk al heel gewoon dat men maar moet buigen naar ongekozen EU zonnekoningen. Wie zijn toch die mensen?
Wat mij betreft een heldere boodchap: we moeten toe naar beleid, gemaakt in Nederland, gemaakt voor Nederland. Timmerfrans komt maar even van z'n luie reedt af.
@Muxje | 23-03-23 | 13:15: Nederland heeft met de andere EU-lidstaten afspraken gemaakt en het is Timmermans z'n werk om erop toe te zien dat de landen zich aan hun eigen afspraken houden. Niks mis mee, al krijgt hij er wel héél dik voor betaald
@JTKDM | 23-03-23 | 13:20:
Dat lukt ze goed (NOT!) v.w.b. de zuid Europese landen als het gaat om afspraken zoals begrotingstekorten etc. Zolang die landen overal schijt aan hebben zouden wij schijt moeten hebben aan "verplichtingen" die ons land op vele gebieden lam legt.
Nederland moet weer een beetje zelfbeschikking terugnemen.
@gemeentereiniging | 23-03-23 | 13:33: Nederland moet geen afspraken maken waar het zich vervolgens niet aan houdt.
Nederland moet helemaal geen afspraken meer maken voordat de uitwerking van vorige afspraken is geevalueerd en door verkiezingen bekrachtigd.
'Afspraken zijn niet heilig.'
@funda | 23-03-23 | 13:55: Wat reeds gemaakte afspraken betreft: ofwel Nederland zegt ze op, ofwel het houdt zich eraan. En om daarop toe te zien is de Europese Commissie in het leven geroepen. Nogmaals: niks mis mee.
@JTKDM | 23-03-23 | 14:06: Als je afspraken alleen wilt handhaven op grond van het feit dat ze ooit gemaakt zijn is dat geen goed democratisch besluit.
Opzeggen zou dan inderdaad een betere optie zijn.
Voortschrijdend inzicht, kennis van nu, veranderde randvoorwaarden, de politieke uitvluchten liggen voor het oprapen.
Neemt niet weg dat het belang van de kiezers leidraad dient te zijn, en te blijven.
Kom op, in t waterschap zitten is nu ook weer geen voltijdsbaan, dan kan je ook best ook in de provinciale staten zetelen.
Toch ook wel weer interessant om te zien dat het allemaal geen fuck uitmaakt waar je op stemt. Puntje bij paaltje zijn het alsnog PVDA'ers die beleid bepalen.
hahaha, volkomen bullshit. Het al 20 jaar VVD en CDA met een losse draad van D66 /PVV/PvdA. Defensie, VVDCDA Justitie VVD Zorg CDA/VVD BiZa VVD
Alles hartstikke slecht, vooral door VVD en CDA
@AntiZanicz | 23-03-23 | 13:21: timmerfrans & vleespet zijn toch echt pvda'ers.
@SirCharlesPoploch | 23-03-23 | 13:26:
En het Kuikentje, Hamers, Cohen...
@SirCharlesPoploch | 23-03-23 | 13:26:
Om het nog maar niet over al die PvdA-burgemeestertjes te hebben.
@SirCharlesPoploch | 23-03-23 | 13:26: die zitten niet in het kabinet
@AntiZanicz | 23-03-23 | 13:43: Het ging over beleid maken, niet over het kabinet. Lez0n.
Ik vraag mij werkelijk af waarom die van Roosmalen niet gewoon een einde aan z’n leven maakt.
Wat deprimerend figuur is dat joh.
Iets teveel metaforen in z’n lulpraatje, weinig inhoudelijk, de zoveelste jankerd die een hekel aan boeren heeft, maar eigenlijk niet weet waarom.
Ja, ik weet het wel.
Boeren hebben nu een gezicht, en dat gezicht is vd Plas.
Eindelijk kunnen ze nu met gestrekt been op de man.
Laf en demoniserend.
Kennelijk kan van Roosmalen niet beter.
Van Roosmalen is tegen alles en iedereen zo, dat dan weer wel.
@Shoarmamasutra | 23-03-23 | 13:11: Zelfs tegen zijn eigen schrijfsels. Het voorlezen ervan lukt nooit foutloos.
Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend. Ronduit stijlloos!
@JTKDM | 23-03-23 | 13:23: Geenstijl.
Hans Brusselmans heeft geen broek maar wel een das. Op z’n vensterbank.
www.youtube.com/watch?v=aA4jUU-ntHs
En nou Bosma nog tot de echte Voorzitter maken, mooie kerel.
Ja, dat zou mooi zijn.
Maar dan kan hij niet meer over de NPO ranten...
Terrecht commentaar van Caroline richting Frenske, zij is druk bezig voor haar kiezers, hij alleen druk bezig met zijn quiches.
Wie is die man ? De lunch duurt daar van 12-16 uur dus dan Frans best even naar Den Haag.
Niet dat er enig RvT lid is in NL die problemen heeft met meerdere functies, indien mogelijk een voorkeur voor categorie 5 instellingen (voorzitter pakt 35k)
Iedereen moet nog een beetje wennen dat het niet meer 1 op de 10 is die je kan demoniseren.
Komop Caroline! Lekkere boerenstuk... doe het dan doe het dan... laat me laat me vrijjjjjjj!
Rustagh, Ivan.
De arrogantie druipt er af bij Tmmerfrans. Hij gaat die achterlijke wetten wel even uitleggen.
Caroline van der Plas heeft om een ontmoeting gevraag.
Ja precies. 'U hebt helemaal niets te zeggen. Wat denkt u wel. Beetje gekozen worden en dan kapsones hebben. Kijk naar mij! Ik ben veel machtiger dan u, en ik ben niet gekozen.'
En dat terwijl hij vaak in Den Haag is. Zeker als je wilt kletsen over verdere vergroening en koffie met een gebakje klaarzet.
Wat de zittende macht heeft uitgevreten in samenwerking met staatsomroep en steunmedia gaat niemand meer verbeteren.
De juiste manier om Timmermans van repliek te dienen.
De aanval van media/subsidie-lurkend zootje was voorspeld, is pas het begin vrees ik.
Die vallen allemaal onder één van die door de EU gesubsidieerde Belgische mediabedrijven. Tuurlijk staan die vooraan om hun broodheer te paaien.
Volgens d666 is BBB het teken van het Beest.
zij zullen het weten, ze staan er het dichtst bij tenslotte.
Dat s-s-stottert? B-b-beest?
@Met_baard | 23-03-23 | 13:08:
Oder ein Ba Ba Banküberfall?
m.youtube.com/watch?v=rXUlmP5MvnE
Volgens sommigen voelt dat wel zo aan...
REAGEER OOK