Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GELEKTE MAIL NOS Nieuws: 'Het ene na het andere nare verhaal', 'intimidatie' door ex-directeur Jan de Jong

Werken bij de NOS, zo werkt het

He kijk nou. Weer een interne NOS-mail gelekt over het gedoe bij de NOS. En, mogen wij dat zeggen, ja dat mogen wij zeggen, het is een nogal brisante mail. Daarin vallen drie dingen op: ten eerste dat er dus kennelijk door NOS Nieuws al lang van tevoren een freelance onderzoeksjournalist (de opsteller van deze mail) is ingeschakeld om zich met de berichtgeving over interne kwesties te bemoeien. Dat heeft de NOS, bij ons weten, helemaal niet gemeld. Ten tweede dat er bij NOS Nieuws volgens NOS Nieuws dus een hoop 'nare verhalen' over ervaringen en de onmogelijkheid om die te melden bij NOS Nieuws rondgaan. En ten derde, de manier waarop ex-directeur van de NOS Jan de Jong (Champions League niveau volgens Jack van Gelder, in de echte wereld na minder dan twee jaar weg bij Feyenoord) omgaat met zijn oud-collega's. 

Een journalist die alleen maar een telefoontje pleegt ervan beschuldigen 'alle journalistieke normen en grenzen te overschrijden' voordat er ook maar één seconde tekst of beeld is verschenen, dát is intimidatie. Zeker als je vervolgens de baas van de journalist in kwestie belt, die jarenlang (van 2008 tot 2017) als lid van hoofdredactie onder jou heeft gefunctioneerd. Dat zijn Frans Klein praktijken. FUN FACT: Jan de Jong is tegenwoordig directeur van de Eredivisie CV, de club die dit weekend enthousiast meedoet aan de One Love aanvoerdersband actie van de KNVB. Enfin. Oordeelt u zelf. 

PS Onder aan de mail staat het verzoek deze niet te lekken, maar dat is toch gebeurd. Niet omdat wij per se de werkomgeving van de NOS onveilig willen maken, wel omdat wij de werkelijkheid willen tonen achter DIT SOORT LEUGENACHTIGE NIKS AAN DE HAND stukjes (en deze dus) van hoofdredacteur Giselle van Cann, die van ons belastinggeld de journalistieke geloofwaardigheid van de allerduurste NPO-organisatie te grabbel aan het gooien is. Stop gewoon met liegen, mevrouw Van Cann, dan stoppen die mailtjes misschien wel met lekken.

"ALLEMAAL BEK HOUDEN OF IK BEL JE BAAS"

De mail

Beste [xx], [xx], [xx] en ook andere collega's,

Wat een heftige en indringende mails en ervaringen gaan er rond. Wat stoer en moedig dat jullie dit durven delen. Wat goed dat het gesprek hierover wordt gevoerd. Ik steun jullie van harte. 

In januari werd mij gevraagd om voor de binnenlandredactie een plan te maken over hoe we journalistiek zouden omgaan met het nieuws over de inventarisatie bij NOS sport. Praktisch, over wie we konden bellen voor reacties. En om ons vast voor te bereiden op dilemma's die in het verschiet lagen: noemen we wel of niet namen? Nemen we nieuws van anderen over? Hoe doen we dat? Hoe zorg je ervoor dat onze journalisten hun werk kunnen doen, zonder dat ze druk voelen van directie, communicatie of hoofdredactie. Etc. Bij het voorbereiden sprak ik veel verschillende collega's en tot mijn verbazing was er niet veel voor nodig om het ene na het andere nare verhaal te horen. Aanvankelijk voornamelijk over NOS sport, maar ook over NOS nieuws.

Van ervaringen van langer dan tien jaar geleden, die wel degelijk veel leken op ervaringen bij NOS sport, zowel op het gebied van de werkcultuur, zoals pesten, seksisme en discriminatie als heftige (seksuele) incidenten tot ervaringen vrij recent, Over ongepaste relaties van leidinggevende met ondergeschikten. Over een onveilige werkomgeving. Mensen die zich gediscrimineerd voelen. Over freelancers die zich onveilig voelen om zich uit te spreken, uit angst voor minder werk. Mensen uit de stafafdelingen die niet goed behandeld werden. Over meldingen die niet goed waren opgepakt door de leiding. En vooral ook heel veel collega's die met een 'nee' antwoordden op de vraag of ze zich veilig voelden om iets te melden als ze iets hadden meegemaakt. 

Dat mensen zich niet veilig voelen om iets te delen of melden, raakt me heel erg. Kennelijk voelen mensen zich niet veilig om dingen aan te kaarten en het zou kunnen dat hoe de leiding van de NOS, zowel de hoofdredacteuren als de directie hiermee omgingen in het verleden hier iets mee te maken hebben. Daarom wil ik ook een recente ervaring met jullie delen.

Afgelopen zaterdag stond ik te huilen op de nieuwsvloer, na een journalistiek telefoontje met oud NOS directeur Jan de Jong. Het was de bedoeling om te vragen wat hij in zijn tijd als directeur van de NOS had gedaan met signalen en meldingen over grensoverschrijdend gedrag. In dit gesprek van 7 minuten probeerde hij eerst door amicaal te doen ('zeg maar Jan hoor' en 'je kent me toch') de vragen te ontwijken. Toen dat niet werkte, sloeg de toon om en dreigde hij opeens met bellen van Giselle (van Cann, hoofdredacteur NOS Nieuws, GS), omdat ik 'alle journalistieke normen en grenzen had overschreden' en hij zich daardoor 'geïntimideerd voelde'. Het werd gevolgd door het dreigen met het indienen van een officiële klacht tegen mij en nogmaals de verzekering dat hij direct Giselle ging bellen. 

En zo geschiedde. Binnen drie minuten stond ik bij Bart (Leferink, adjunct-hoofdredacteur NOS Nieuws, GS), die op dat moment gebeld werd door Giselle. Zij was net daarvoor gebeld door Jan de Jong. Zo snel bleek dit lijntje te lopen.

Dit telefoontje met een oud NOS directeur was confronterend en raakt me, omdat ik opeens realiseerde hoe leidinggevenden in het verleden binnen de NOS kennelijk dachten te kunnen omgaan met eigen medewerkers die een hun onwelgevallige vraag stelden of melding deden. Als dit nu met mij gebeurde, na een nogal onschuldig telefoontje, wat is er dan gebeurd met medewerkers die zich vroeger bij hem/hen gemeld hebben? Het voelde bedreigend en intimiderend. Hij liet ook duidelijk merken nog contact te hebben met de hoofdredactie van NOS sport en de huidige directie. Was dit iemand die een einde kon maken aan mijn werkzaamheden voor de NOS?

Van collega's die hier al langer dan tien jaar werkten, hoorde ik afgelopen weken vaak: 'Vroeger was het hier veel erger, er is sindsdien veel verbeterd.' Dat lijkt zeker waar, maar is dat voldoende? Iemand uit de OR vertelde me dat diegene een minder leuk mens is geworden in de afgelopen 20 jaar sinds de start van het werken bij de NOS. 'De frustratie vrat me langzaam op, als een ziekte die zich langzaam door je lichaam verspreidde', zei een ander.

Het was een heftige week voor ons allemaal. Hopelijk brengt deze tijd ons verder. In ieder geval worden er nu stappen gezet om te zorgen dat collega's gehoord worden. Blijf met elkaar praten, steun elkaar, wees lief en betrokken,

Hartelijke groet,

[naam bekend bij Giselle van Cann]

PS Ook ik zou willen vragen deze mail niet te lekken. Niet omdat ik of wij iets te verbergen hebben, maar het ook belangrijk is om een veilige werkomgeving te hebben waar dingen ook vrij besproken kunnen worden. 

Reaguursels

Inloggen

Bha die man is fast gepest vroeger, wat een griezel.

zokanhetookja | 18-03-23 | 17:43 | 1

Fast? Vast!

zokanhetookja | 18-03-23 | 17:44

Als John de Mol een real live soap weet te regelen vanaf de NOS / NPO burelen dan kunnen xhamster/ porntube etcetc hun deuren wel sluiten.

Ervaringsdeskundige | 18-03-23 | 17:43

Heb in het verleden minstens 20 keer gemaild naar Jan de Jong (NOS) met opmerkingen cq klachten over 'NOS nieuws' (allemaal keurig netjes onderbouwd). Dan waren ze weer "per ongeluk" ergens iets vergeten te vermelden, of iets werd dubbelzinnig weergegeven, pertinente onjuistheden etc.
Aantal reacties: 0 (nul).

Bogoris-le-Grincheux | 18-03-23 | 17:05 | 1

U was druk met het terechtwijzen van een pyromaan die daar doorgaans niet zo ontvankelijk voor zijn.

Ervaringsdeskundige | 18-03-23 | 17:47

De oplossing voor iedereen in het land: maak Mark Rutte de baas van de nos.

Hypno2050 | 18-03-23 | 15:10

Van de ene kant denk ik: we zijn allemaal vandaag de dag wel snel gepikeerd, get a life, van de andere kant herken ik sommige valsigheden die vooral spelen tussen hoger opgeleiden onderling die elkaar machtsposities betwisten. Je loopt in het vaarwater van iemand anders en die ziet jou dan meteen als vijand. Dat is een ziekmakende sfeer die echt niet alleen bij de NOS kantoren beperkt blijft.

thanseeuwen | 18-03-23 | 15:09 | 2

Ja, ik herken het, maar het is toch kinderachtig en weinig productief gedrag?

Après toi | 18-03-23 | 15:41

Ja vind ik ook en misschien is het wel goed dat er nu aandacht voor is. Maar privezaken van 15 jaar geleden zoals Tom Egbers in de openbaarheid slingeren, ja ik smul ervan, maar het was voor beide partijen beter geweest dit in overleg eventueel met therapeut en vertrouwenspersoon af te handelen. Dit gaat het grote publiek eigenlijk niet aan. Als alles er toe leidt dat er een andere cultuur is, waar mensen met hun klachten meteen geholpen kunnen worden, is dat winst.
Maar openbare afrekeningen van dingen die twintig jaar geleden zijn gebeurd, daar ben ik niet zo voor.

thanseeuwen | 18-03-23 | 15:52

Gewoon opdoeken de hele NOS organisatie!

Het Noorden | 18-03-23 | 14:43

Snel, bel Mark, we hebben onze XL doofpot nu even zelf nodig.

Zeurders | 18-03-23 | 14:20

Wat mij ook opvalt is dat allerlei figuren die een spoor van ellende achterlaten bij allerlei bedrijven en (semi)overheden vrolijk weer gevraagd worden voor de volgende klus.
Zeemeeuwenmanagement: komen schreeuwend binnen, schijten de boel onder om vervolgens weer schreeuwend weg te gaan. Onbegrijpelijk.

RGV42 | 18-03-23 | 13:30 | 2

Is de baantjescaroussel bij nader inzien meer een psychopatenkaravaan?

Zeurders | 18-03-23 | 14:21

De baantjescarrousel bestaat. Onbegrijpelijk en ook kwalijk.

Het brein erachter | 18-03-23 | 14:26

Ik heb bij de NPO gewerkt. Er gaat daar heel veel easy money rond, alles wordt gedeclareerd. Daarom is het ook zo'n gesloten sekte. En allemaal in de linkse/woke bubbel, maar ondertussen...
Nu ja, ik heb daar mijn ogen uitgekeken en goed verdiend.

nancystjago | 18-03-23 | 13:26 | 2

Daar moet je niet al te trots op zijn, het is belastinggeld.

Portnoy | 18-03-23 | 15:22

Je weet in ieder geval hoe het daar gaat en dat is winst.

ChalinaRosa | 18-03-23 | 17:34

Bijltjesdag, voor sommige enigszins onterecht voor anderen dan weer wel.

Ervaringsdeskundige | 18-03-23 | 12:49 | 1

Die huilstruiken hebben het incasseringsvermogen van een natte tosti. Vroeger kneukten we nog de roempert. Maar ja, dat heb je niet meer tegenwoordig. Zo jammer.

TanteJuut | 18-03-23 | 12:56

"Wat een heftige en indringende mails en ervaringen gaan er rond. Wat stoer en moedig dat jullie dit durven delen. Wat goed dat het gesprek hierover wordt gevoerd..."
Hm. Het is dus niet zo dat alleen hun uitzendingen op niveautje onderbouw lagere school zitten; ze gaan ook onderling zo met elkaar om.
"Wat stoer! Wat goed! Hier, een happy stickertje en vandaag mag je je mailtjes in een groen kleurtje schrijven. Kanjer!"
Mijn hemel, de debilisering van dit land in optima forma. Ik snap er echt helemaal niks meer van. Toppers!

Graaisnaaiert | 18-03-23 | 12:48 | 9

@Papa Jones | 18-03-23 | 14:08:
Ik word vooral ziek van het gezanik erover. Ja, het is er, nee, het hoort niet dus ja, dan moet er binnen de omgeving wat aan gedaan worden. Maar maandenlang, dan weer dit schandaal, dan weer dat met de hele roedel die over elkaar valt met geneuzel van 30 jaar terug, dan denk ik, hou toch op. iedereen - ook mannen - heeft wel eens iets meegemaakt waarvan je denkt, kut, dit klopt niet. Is helaas een consequentie van menselijke interactie. Maar dan die heksenjacht erop, brrrr. En het is een optelsom he, het geklaag, het gerubbertegel, dit mag niet, dat ag niet, dit is slecht, dit moeten we niet willen. Bah. Grow a pair, zeiden we vroeger en als iemand je pakt/naait - figuurlijk - pak/naai je die gewoon knalhard terug, op het moment dat de kaarten in jouw voordeel liggen. Pick your battles. Maar het gezeik erover.... Echt, dat komt me de strot uit. En dan serieus aan oplossingen als de boetepot, de suggestiepot, de talking head/stick, de vloekenpot. We zitten goddome toch niet in een aflevering van Family Guy of Sesamstraat?

Graaisnaaiert | 18-03-23 | 17:48

@Graaisnaaiert | 18-03-23 | 17:48: Er wordt een heleboel gezeurd inderdaad. Maar concreet, wat er toch wel mist bij de NOS is een fatsoenlijk onafhankelijk meldpunt, dat verwacht je niet bij zo'n bedrijf met 'aanzien' anno 2023. Dat is de winst van de hele discussie denk ik.

Papa Jones | 18-03-23 | 17:59
▼ 6 antwoorden verborgen

“Volgens Freud bestaat het onbewuste vooral uit verdrongen materiaal. We moeten daarbij denken aan gevoelens, gedachten en herinneringen die het daglicht niet goed kunnen verdragen doordat ze afwijken van hetgeen binnen de cultuur als acceptabel wordt gezien. Agressie, lusten en andere instincten vallen daar bijvoorbeeld onder.

Schriever | 18-03-23 | 12:39

Waar gewerkt wordt werken klootzakken. Waar intensief gewerkt wordt met status- en inkomensverschillen worden die slechte eigenschappen van die klootzakken enorm getriggerd. Da's overal zo en altijd al geweest. Er zijn nu alleen meer momenten en manieren om iemand helemaal kapot te pesten/intimideren. Tering, als ik nog aan mijn eerste baan denk, shit. Een manager die zijn ongeschiktheid en onkunde op zijn ondergeschikten - met name de kwetsbaren - af reageerde. In retrospekt had ik die graag een zetje van de trap willen, nee, moeten geven.

Graaisnaaiert | 18-03-23 | 12:28

Vroeger werkte er alleen mannen bij ons, stoere mannen. Nu ook vrouwen, en steeds meer.
Het begon jaren geleden met het weghalen van de Pirelli kalender.
Er staat nu een bus op de koffietafel waarin je ¨jouw ervaringen veilig en anoniem kunt delen¨, die bus wordt af en toe geleegd door de leiding.
Dat is pas onveilig, dat zijn praktijken die in de duistere krochten der geschiedenis (Rode Garde van Mao bijv.) niet zouden misstaan.

Jan Lange3373 | 18-03-23 | 12:20 | 4

De blerbus. Geweldig. Wat zou je daar een lol mee kunnen hebben zeg.

Graaisnaaiert | 18-03-23 | 12:31

@TanteJuut | 18-03-23 | 12:28:
Joh, een Pirellikalender. Laat gaan. Heeft thuis waarschijnlijk niks te vertellen bij Mevrouw Lange.

Graaisnaaiert | 18-03-23 | 12:32
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is het begin van een nieuw tijdperk.

TanteJuut | 18-03-23 | 12:17

Wacht even hoor.

Onderzoeksjournaliste moet van de NOS een plan maken, hoort een hoop shit, gaat bellen naar de baas, die loopt te dreigen, mevrouw gaat liggen huilen op de nieuwsvloer. Het onderzoek is nog niet eens begonnen. Kennelijk weet ze zichzelf op te rapen want ineens zit ze bij de baas, die weer een ander telefoontje krijgt... vermoeiend, dit. Wat gebeurde er verder in dat kantoor? Geen idee. Het onderzoek loopt jammerlijk spaak. Ze gooit er maar eens een anoniem mailtje tegenaan.

Dat lekt uit.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat onderzoeksjournalistiek iets te hoog gegrepen is voor deze huilstruik.

Wiebenick | 18-03-23 | 12:06 | 1

Hij schrijft wel erg slecht voor een journalist. En hij kan inderdaad niet tegen een stootje.

Après toi | 18-03-23 | 12:14

Je zult belasting moeten betalen om deze drek draaiende te houden. Dan word je als burger toch doodziek?

blikjegrolsch | 18-03-23 | 12:02 | 7

@Après toi | 18-03-23 | 12:29:
Emo-tv bedoel je of eyecandy? Zuidelijke landen, dan krijg je dat.

Graaisnaaiert | 18-03-23 | 12:50

@Après toi | 18-03-23 | 12:29: ja voor 24horas, noticias. Om mijn spaans een beetje in shape te houden.

Phantomas | 18-03-23 | 13:30

@Phantomas | 18-03-23 | 13:30: De vraag was eigenlijk voor Señor Grolsch bedoeld, die volgens mij op een Spaans eiland woont. Maar inderdaad, nieuwszenders zijn prima om je taal bij te spijkeren.

Après toi | 18-03-23 | 14:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Tering! Wat is dit stukje slecht geschreven.

homieguerneville | 18-03-23 | 12:01

Plopkapcultuur

bisbisbis | 18-03-23 | 11:58

De handlanger van Jeffrey Epstein heette ook Giselle. Toeval? Misschien, misschien niet maar Giselle Maxwell was wel het eerste waar ik aan moest denken.
Aanstaande ouders, noem Uw spruit geen Giselle. Of Adolf.

Osdorpertje | 18-03-23 | 11:56 | 1

Ghislaine

bisbisbis | 18-03-23 | 11:58

Giselle zat ooit bij het FD, leek me me toen een degelijke journalist.

Après toi | 18-03-23 | 11:55

Mijn overbuurvrouw is de mooiste niet en klaagt over te weinig seks. Na mijn goedbedoelde tips zijn de eerste sollicitatiebrieven naar de NOS inmiddels de deur uit.

goedverstaander | 18-03-23 | 11:52 | 3

Snap ik, bij de nos heb je meer kans. Succes met je sollicitatie!

Beste_Landgenoten | 18-03-23 | 11:56

Begin een treetje lager, bij Omrop Fryslân bijvoorbeeld.

Après toi | 18-03-23 | 11:57

Goed voor haar. In mijn afwijzing stond dat ze geen plek hadden voor ruïnes.

TanteJuut | 18-03-23 | 12:14

Er klotst duidelijk te veel easy money rond daar. Dan krijg je te veel bepaalde types, en te veel verhalen die te weinig kwaliteit en nuance hebben.
* Ziet de puzzelstukjes op hun plaats vallen *

Harry.Langezwaal | 18-03-23 | 11:49

Niet om 1 en ander goed te praten, maar dit gebeurt in alle omgevingen waar mensen met elkaar werken. Mensen zijn gewoon hele vervelende beesten die sinds ze kunnen praten niet beter met elkaar om kunnen gaan. Uitzonderingen daar gelaten.

rman | 18-03-23 | 11:45 | 10

@letopuwzaak | 18-03-23 | 13:25:
Haha. Nee, zo oppervlakkig ben ik niet. Maar om eerlijk te zijn staat de kop er al een tijdje niet naar - heeft niets met de ex te maken overigens - dus het incasseringsvermogen is ook een stukje lager. het is al snel iets van "oh nee, begint het genier weer"...
Enfin, someone will come, someday...
@A-t. Weet je wat ik fijn vind? Een vrouw met een hoog knuffelgehalte, met zachte handen, en een lief karakter ( maar wel met een enorme persoonlijkheid voor het nodige tegenwicht ).

Graaisnaaiert | 18-03-23 | 14:08

@Kaas de Vies | 18-03-23 | 11:51: Dat is uitermate naar en akelig.
Gelukkig zit er een uit-knop op de tv. Dat het naar is voor de mensen die de uit-knop niet gebruiken bedoel ik dus.

ChalinaRosa | 18-03-23 | 17:54
▼ 7 antwoorden verborgen

Had toch die baan bij de nos moeten aannemen zoveel jaar geleden. De seksueel losbandige bedrijfscultuur was toen nog niet zo duidelijk. Gemiste kans

jeweettochniet | 18-03-23 | 11:42

Beetje een straf om te lezen maar vermakelijk hoe dit linkse bolwerk met elkaar omgaat! Typisch linkse problem solving ook, zo open en transparant! Snel een artikel over BBB want de linksche mense schreeuwen daarom.

28 | 18-03-23 | 11:41

Mannen met eikelkapsels moet je sowieso niet vertrouwen.

Gezellig! | 18-03-23 | 11:41

Nou Hans Laroes ‘spermadouche’, kom er maar in.

Hopla! | 18-03-23 | 11:38

Die de Jong is echt wel zo'n Eredivisie proleet met die nekmat.

Tapu | 18-03-23 | 11:37 | 1

Een man van bijna 60 die nog steeds als 3e jaars wil overkomen. Schattig toch.

Graaisnaaiert | 18-03-23 | 12:51

De NOS is het middelpunt van de wereld, Nepnieuws Onder Stress.

Pensionista | 18-03-23 | 11:33

Had nou maar naar Radio1 geluisterd Jan de Sjongejongejonge. Wie luistert weet meer!

JJMS | 18-03-23 | 11:29

Kom der maar in.... Martin Bosma. Die schrijft al weken aan een vernietigend betoog.. bij het eerstvolgende media debat, zal die hele woke npo kliek met al hun deugertjes, weer tot aan de grond worden afgefakkeld. Kan niet wachten... :)

Waar kan ik dat npo abonnement trouwens opzeggen.

Paaldanseres | 18-03-23 | 11:22 | 16

@Ndranghitiari | 18-03-23 | 11:33:
Inderdaad, dat is democratie, anderen uitsluiten omdat hun mening niet de jouwe is.
Als het om kleur, godsdienst, sexe zou gaan heette het discriminatie.

VW, alles ist vorbei | 18-03-23 | 12:04

@Beste_Landgenoten | 18-03-23 | 11:37: De eerste drie alinea's waren prima, maar dan ga je op het eind toch nog de mist in. Niks opfrissen van de NPO. De belastingkraan wordt helemaal dicht gedraaid en de NPO gaat verder als een door haar liefhebbers gesponsorde organisatie. In een moderne, beschaafde en rechtvaardige samenleving kun je niet anderen laten opdraaien voor jouw media consumptie. Of ga je meebetalen aan mijn media consumptie?

Grachus | 18-03-23 | 13:07

Het cabaret wordt een beetje sleets. We weten het nou wel. Uiteindelijk willen we toch naar een volwassener en onafhankelijker NPO toe en net zoals het linkse betuttel is het rechtse gehak of het kwartiertje Cabaret Bosma niet echt constructief daarin. Ach ja, ik hou het wel bij Nieuwsuur en zo af en toe een Zembla'tje.

Graaisnaaiert | 18-03-23 | 13:11
▼ 13 antwoorden verborgen

Volwassen mensen ‘stoer’ vinden. Hoe krijg je het op papier. Echt, die zwakzinnige omgangsvormen van tegenwoordig. Dan zou ik als medewerker daar liever gewoon rondgecommandeerd worden zoals vroeger.

kokkie klaphaak | 18-03-23 | 11:17 | 6

@Papa Jones | 18-03-23 | 11:21: maar alles draait om woorden. Het verbieden, het introduceren maar ook het sleets raken van woorden, is van wezenlijk belangrijk als er dictaten worden uitgevaardigd. Is het jou niet opgevallen dat bepaalde woorden, zoals 'pijn', 'onveilig', 'heftig' - nogal aan inflatie onderhevig zijn en tegenwoordig te pas en te onpas worden ingezet om een tegenargument op moralistische gronden te diskwalificeren? Guttegut.

kapoerewiet | 18-03-23 | 11:32

Nou, dan noemen we het moedig. Kunt u ook weer rustig zitten.

Trekhaas | 18-03-23 | 11:40

@kapoerewiet | 18-03-23 | 11:32: Dictaten uitvaardigen? Het gaat hier om het delen van verhalen.

Tja, als jij al valt over één woordje, kan ik niet van je verwachten meerdere zinnen te gaan lezen. Guttegut.

Papa Jones | 18-03-23 | 11:42
▼ 3 antwoorden verborgen

#Nostoo

Nederlandop1 | 18-03-23 | 11:15

Mijn indruk van deze interne communicatie is dat er binnen de organisatie sprake is van een ernstig probleem met betrekking tot grensoverschrijdend gedrag. De e-mail beschrijft verschillende voorbeelden van ongepast gedrag, zoals pesten, seksisme, discriminatie en seksuele incidenten, evenals een gevoel van onveiligheid onder medewerkers.

De schrijver van de e-mail toont steun aan collega's die hun ervaringen delen en benadrukt het belang van open communicatie. De schrijver deelt ook een recente ervaring met een oud-directeur die duidelijk maakt hoe sommige leidinggevenden in het verleden met onwelgevallige vragen of meldingen omgingen. Dit wijst op een cultuurprobleem binnen de organisatie, waarbij medewerkers zich niet veilig voelden om problemen te melden of aan te kaarten.

Het is positief om te zien dat er nu stappen worden gezet om ervoor te zorgen dat collega's gehoord worden en dat het gesprek over deze kwesties wordt gevoerd. Echter, het is duidelijk dat er nog veel werk te doen is om een veilige en inclusieve werkomgeving te creëren waarin grensoverschrijdend gedrag niet wordt getolereerd.

kanookmorgen | 18-03-23 | 11:14 | 2

Wie stelt de grenzen vast? Liggen ze überhaupt wel vast, of verschuiven ze steeds in het ongewisse, over de subjectieve en vaak onvoorspelbare lijnen van individuele gevoelens? Zijn er richtlijnen waar men zich aan vast kan houden bij voorbaat, of zijn die niet te stellen? Slechts enkele vragen over dit ingewikkelde onderwerp.

kapoerewiet | 18-03-23 | 11:40

@kapoerewiet | 18-03-23 | 11:40: Grenzen in de context van grensoverschrijdend gedrag zijn vaak subjectief en kunnen variëren afhankelijk van individuele gevoelens, culturele normen en sociale context. Hoewel het moeilijk kan zijn om precieze grenzen vast te stellen, zijn er algemene richtlijnen en gedragscodes die organisaties kunnen opstellen om medewerkers te helpen bij het identificeren van ongepast gedrag en het creëren van een veilige werkomgeving.

Gedragscodes en beleid: Organisaties kunnen duidelijke gedragscodes opstellen die de verwachte normen en waarden binnen de organisatie beschrijven. Deze codes kunnen richtlijnen bevatten voor zowel professioneel als persoonlijk gedrag en duidelijk maken welke acties als grensoverschrijdend worden beschouwd.

Opleiding en bewustwording: Organisaties kunnen trainingen en bewustwordingsprogramma's aanbieden om medewerkers te informeren over de verschillende vormen van grensoverschrijdend gedrag en hoe ze hiermee om moeten gaan. Dit kan helpen bij het creëren van een gemeenschappelijk begrip van de grenzen en het bevorderen van een cultuur van respect en inclusie.

Open communicatie: Organisaties kunnen kanalen voor open communicatie bieden waar medewerkers hun zorgen kunnen uiten en feedback kunnen geven over grensoverschrijdend gedrag. Hierdoor kunnen medewerkers bijdragen aan het vaststellen van grenzen en het oplossen van eventuele problemen.

Respect voor diversiteit en culturele verschillen: Organisaties moeten rekening houden met culturele verschillen en diversiteit bij het vaststellen van gedragsnormen. Dit kan helpen bij het creëren van een inclusieve omgeving waar iedereen zich gerespecteerd en gewaardeerd voelt.

Hoewel grenzen inderdaad kunnen verschuiven en soms subjectief zijn, kunnen organisaties deze richtlijnen en best practices gebruiken om een basis te creëren voor het beoordelen van gedrag en het bevorderen van een veilige en inclusieve werkomgeving.

kanookmorgen | 18-03-23 | 20:21

En daar verwacht men dan neutraal nieuws van, van de NOS.
Wat een zooitje

laurentius | 18-03-23 | 11:14 | 1

.. De autochtone Nederlander 'cancelen' - Onder het mom van het wokedom - Ach, dat moet kunnen - En dit is allemaal geen probleem.

Zie ook de recente uitslagen, hoe hierover in het land écht wordt gedacht.

Het Gooische matras .. Is en blijft, treurig.

Nederlandop1 | 18-03-23 | 11:17

Gezien het aantal tik- en taalfouten geloof ik direct dat dit door een NOS-journalist is geschreven.

Flandrien | 18-03-23 | 11:10

Er moet gewoon meer belastinggeld naar de NOS.

JJMS | 18-03-23 | 11:09

Ik heb ook ooit bij een organisatie met een verziekte werksfeer gewerkt. Weet u wat ik gedaan heb? Gezegd dat ze de pleuris konden krijgen en heb ontslag genomen. Geen dag spijt van gehad.

_pacman_ | 18-03-23 | 11:08 | 3

Zo hoort het.

Flightless bird | 18-03-23 | 11:13

Maar er ís al zo'n grote groep mensen die vindt dat de NOS de pleuris kan krijgen...

Papa Jones | 18-03-23 | 11:16

Greenpeace? natuuremolumenten? rara?

28 | 18-03-23 | 11:44

Het nieuws komt naar je toe deze zomer.

Niamh | 18-03-23 | 11:06

Beste x, x,x en andere collegas. Dan voel je je als "andere collega" toch wel achtergesteld. Intens gemeen vind ik dat. En laat me raden, die x-en zijn allemaal blanke hetero's. Daar ga je al.

John McClane | 18-03-23 | 11:04

Geen wonder dat de jongeren niet meer neuqen. Dan zijn ze over pakweg 20 jaar ook de lul.

TheGreatMachine | 18-03-23 | 11:03 | 5

Binnenkort moeten beiden een contract ondertekend hebben voordat de pret kan beginnen.

JJMS | 18-03-23 | 11:10

@JJMS | 18-03-23 | 11:10:
In Zweden was dat toch al zo? Schriftelijk toestemming vragen voordat? Lekker romatisch, tijdens een intiem diner bij kaarslicht, en dan tijdens het laatste wijntje haal je de toestemmingsformulieren uit je zak, schuift ze fluisterend naar haar toe, kijk haar diep in haar mooie donkere ogen en dan...
*zin an*

Graaisnaaiert | 18-03-23 | 13:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Klinkt gezellig daar. Fijne werkomgeving. Gelukkig is dit veel beter bij de commerciële omroepen, daar is van dit soort zaken geen sprake. Je leest alleen maar goede dingen. Dus, wanneer heffen we dat hele rattennest op? Er is vast nog plaats voor een paar boerenzenders.

Beste_Landgenoten | 18-03-23 | 11:01 | 17

Het verschil is dat die commerciële zenders niet hoog van de toren blazen hoe je moet leven en hoe jij je moet gedragen. Neem alleen al het voorbeeld van de Marokkaanse presentatrice bij NOS-sport: ze spatte van het scherm - vergelijk haar eens met die hakkelaar van een Egbers- maar ze werd al snel gepest en getreiterd omdat ze als een bedreiging werd gezien. Terwijl de NOS de mond vol heeft over diversiteit.

Après toi | 18-03-23 | 12:03

@Après toi | 18-03-23 | 12:03:
"Do as we say, not as we do".
De lijfspreuk van jullie trouwe activistische linkerflank.
Weet je, het valt me al heel lang op dat met name linkse proggo's vooral over nieuwkomers en hun nazaten praten in plaats van ermee. Betuttel- en feelgoodracisme dus. Kom het ook tegen bij de ega's van rechtse (VVD )vrienden, die dan mij mij komen klagen. En dan denk ik, sja. Moet je niet tegen mij je mond opendoen maar thuis tegen die vreselijke vrouw van je. Maar ja...

Graaisnaaiert | 18-03-23 | 13:15
▼ 14 antwoorden verborgen

Graag vat ik deze hele brij aan woorden samen tot:

'Oud NOS-directeur Jan de Jong heeft niks gedaan met signalen en meldingen over grensoverschrijdend gedrag, en wenst niet hierover bevraagd te worden door een journalist, en al helemáál niet als die van de NOS is'.

Alstublieft dankuwel.

Papa Jones | 18-03-23 | 11:01 | 7

@johnyl | 18-03-23 | 11:25: Joris is vast dankbaar dat ik een beetje richting aan de discussie geef.

Papa Jones | 18-03-23 | 11:30

@Papa Jones | 18-03-23 | 11:28: De inspiratiebron voor de NPO, Robert Baden-Powell, had "Be prepared" als andere motto.
De Jong heeft dat ter harte genomen door de lijnen met de huidige leiding warm te houden, zo lees ik in de niet gelekte brief.

Lu_Tze | 18-03-23 | 12:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Je ziet direct hoe achter de schermen de lijntjes lopen. Het zit daar nog zo fout als wat. Daarom denkt Tom dat hij ook nog wel terug kan komen, ook na vele ongelijke verhoudingen. Ook na schelden, intimideren en halssnij gebaren. Hij heeft het goede netwerk, en flirt zich er wel doorheen. Hij ziet er zo lief uit en is toch eigenlijk immers een slachtoffer. Een slachtoffer dat vrouw, dochter en connecties als pionnen gebruikt, alles om zijn straatje schoon te vegen

JeannedArc | 18-03-23 | 11:01 | 1

Ik vind het erg vreemd. Tom is ook wel erg blind voor zijn eigen gekkigheid.

Après toi | 18-03-23 | 12:07

Weet je zeker (gezien zijn kapsel) hij Jan de Jong heet en niet Jansje of Janneke de Jong.

johnyl | 18-03-23 | 10:59 | 1

Dat kapsel was hip in de jaren 70. Heeft de jaren 80 blijkbaar niet echt meegekregen.

Otto Normal | 18-03-23 | 11:04

Wat leuk.
Een foto van Jan de Jong samen met Dionne Stax.
Dionne Stax van NOS Nieuws die een relatie had met Sjoerd van Ramshorst van NOS Sport. Daar was toen ook gedoe om.

leo de pejo | 18-03-23 | 10:56

Qua stijl en taalfouten, die iedereen maakt trouwens, vaak uit luiheid, bekruipt me toch het gevoel dat de klager niet authentiek is. Ik proef eigenlijk teveel rancune en opzet.

Ndranghitiari | 18-03-23 | 10:54

Beetje veel typefouten

JeannedArc | 18-03-23 | 10:50 | 1

Veel foute types ook.

Mr_Natural | 18-03-23 | 10:52

Het NOS Tribujournaal.

Mr_Natural | 18-03-23 | 10:50

Nieuws dat je pakt.

Mr_Natural | 18-03-23 | 10:49 | 1

Meer collega’s die je pakken.

MargauxGrandCru | 18-03-23 | 10:59

Als je lastig bent voor andermans carrière van een leidinggevende boven je, moet je opdonderen.
Ook al heb je 100x gelijk.
Dat gaat in heel veel bedrijven en instellingen zo.
Zelfs als het slecht is voor het bedrijf.

Op de werkvloer vind je mensen die enorm toegewijd zijn.
En hoe hoger in de boom, hoe smeriger de spelletjes.

Sommigen integere werkers komen in een burnout.
Anderen incasseren, worden murw en onverschillig na 10 jaar.
En daar hebben niet alle mensen zin in onverschillig worden.
En die gaan weg.
En zo krijgen ze toch hun zin, hoe ziek ook.

AdvocatusDiaboli | 18-03-23 | 10:43 | 9

@Kartelmaster2000 | 18-03-23 | 11:07: Kijk, jij weet dingen! Alles afvinken in services is ook leuk. Vooral als je collega's daar geen reet van snappen. Wekenlang plezier van!

VBO_B_Niveau | 18-03-23 | 11:17

Sommige werknemers hebben het ook opgegeven om iets te verbeteren of te veranderen, omdat ze toch steeds tegen een muur van carrière-belangen aanlopen.
Na een paar keer werken de schouderklopjes niet meer maar voelen ze als manipulatie.
Omdat er wezenlijk niets verandert.
Werkgevers zoeken naar gehoorzame werknemers die ze kunnen manipuleren.
De werkpaarden uit Animal Farm die zich doodwerken.
En dan gaan ze naar de slacht en worden ze vervangen.

Uit een film:
"You tell me man, I only work here."

Toch triest dat mensen in dat soort situaties terechtkomen.
Geen wonder dat sommigen liever ZZP-er zijn.

AdvocatusDiaboli | 18-03-23 | 11:19

@VBO_B_Niveau | 18-03-23 | 11:01:
Precies dat doe ik nu. Blijven zitten klieren en nu in de ziektewet. Maandag begin ik weer en moeten ze mensen om roosteren want bij het laatste ‘gesprek’ heb ik te horen gekregen dat niemand met mij wil werken op de zelfde dienst. Met mensen op kantoor en in de loods of platform heb ik nog nooit problemen gehad, meer dan zevenentwintig jaar niet. Vakmensen zijn dat.

Flightless bird | 18-03-23 | 11:28
▼ 6 antwoorden verborgen

He! Lekker op zaterdag extra kudt nieuws. Moet de *$&@!* Kranten nog opslaan.

Weethetallemaalniet | 18-03-23 | 10:37 | 1

Ik begin er in het weekend niet meer aan.
Enkel om nog te lachen, de joop site.

EEnzame SchizofrEEN | 18-03-23 | 10:41

kater van de vrijmibo?

Risingson | 18-03-23 | 10:35

Wat een gejank allemaal.
Kan ik heel slecht tegen

Ruimedenker | 18-03-23 | 10:34 | 1

Ik vind dat veel gewoon privé opgelost moet worden. Maar als het zo systematisch is, dan is het wel goed om kritiek te uiten. Indien het een hetze is dan is dat weer minder, maar ongetwijfeld krijgen we wel te horen hoe het echt zit.

Ndranghitiari | 18-03-23 | 10:36

Is Frans Klein er nu al 's uitgetrapt?

J.P.Drapeau | 18-03-23 | 10:34

Rules for thee, but not for me.

Zo gaat het immer met de mensen die zich moreel verheven voelen boven het gepeupel. En er zijn weinig plekken waar ze zich zo verheven voelen als bij de NOS.

Heau even | 18-03-23 | 10:32 | 13

@Wattman | 18-03-23 | 11:01:

Oh dat wil ik wel weten. Ik heb ook in België gewoond, in de druivenstreek nabij Brussel. Toch een verschilletje tussen daar en hier moet ik zeggen.

Ndranghitiari | 18-03-23 | 11:11

Bij leidinggeven hoort vervelende bespreekbaar te maken en op te lossen. Zij die graag leiding willen geven kunnen het niet en zij die het kunnen willen het niet. Dat gelst natuurlijk niet voor iedereen maar ik heb daar wel voorbeelden van gezien. Gelukkig ben ik pensionado, hoef me er niet druk over gemaakt. Heb wel eens een geile adjunct-directeur aangeklaagd en die kreeg vreselijk op zijn donder. De man liep de hele dag te geilen op de leuke dames, je werd er misselijk van. Aanpakken die hap, lekker achter zijn rug om bij personeelszaken, bij iemand die nog een appeltje te schillen had met hem, haha

Ruud5 | 18-03-23 | 11:11

@Ndranghitiari | 18-03-23 | 11:11:

Simpel gezegd, ze barsten daar ook van de regeltjes maar ze buigen de regeltjes in het voordeel van de mens als je niet helemaal voldoet aan de regels, de individuele mens staat voorop en die laten ze niet verzuipen. Hier zijn ze onbuigzaam en wint het systeem.

Dan nog niet gehad over dat het leven daar veel goedkoper is.

Wattman | 18-03-23 | 11:16
▼ 10 antwoorden verborgen

Hij ziet eruit als een aan lager wal geraakte fluffer…

eerstneukendanpraten | 18-03-23 | 10:31

Degene die niet begint te janken over de typfouten in de mail heeft het epistel geschreven.

goedverstaander | 18-03-23 | 10:31

De linkse zedenprekers van de overheid. Waarom verbaast mij dit ook niet.

BrutusBosch | 18-03-23 | 10:29

Jezus wat een nivea. Lezen ze hun sukken niet door vordat ze op varzenden klik?

Duwbak_Linda | 18-03-23 | 10:28 | 4

Blijf proberwn!

Duwbak_Linda | 18-03-23 | 10:34

Noet nodig tog?

Flightless bird | 18-03-23 | 10:46

Ejgenlijk niet, subsdie blijft toch wel stromen.

Duwbak_Linda | 18-03-23 | 10:53
▼ 1 antwoord verborgen

Het is allemaal wel een #metoo moment zeg.

Ik ben sowieso niet zo van de vuile was buiten hangen maar ik vraag me toch ergens af waarom al deze NOS-dames pas nu uit de kast komen. Als je, zoals het nu lijkt, een dermate structureel probleem hebt, en dan praat ik niet over affaires en rancune daarna maar intimidatie, misbruik van macht etc. Waarom dan dat niet eerder melden toen zo'n beetje elke vrouw haar mond opentrok om te melden dat dit vaker en teveel voorkomt.

Ndranghitiari | 18-03-23 | 10:28 | 2

Ze trokken hun mond open voor iets anders?

Flightless bird | 18-03-23 | 10:48

Dit vindt volgens mij altijd plaats in omgevingen waarbij:

- Salarissen relatief hoog liggen
- Competenties niet zo belangrijk zijn, dus personeel is makkelijk vervangbaar
- Opleiding en/of ervaring niet zo belangrijk zijn

Dus als je werk- en salaristechnisch een relaxe baan hebt, die zwaar overbetaald wordt, dan houd je langer je mond dicht omdat je weet dat je bij een andere firma het financieel nooit zo goed zal hebben.

Zie oa:
-Ambtenarij
-Goede doelen
-Film wereld (zie Hollywood, maar ook zeker in Nederland)
-Muziekwereld (door autotune en computerprogramma's waarmee je kan componeren is talent minder belangrijk, dus beginnende zanger(es) zal meer accepteren om door te kunnen breken
-TV en radiowereld
-Beroepspolitici zonder echte werkervaring of CV, dus afhankelijk (politieke partijen)

Ik vergeet ongetwijfeld nog een boel sectoren.

Frappant is overigens dat van het hierboven genoemde lijstje vrijwel alles minimaal deels met belastinggeld gefinancierd wordt.

DMaN | 18-03-23 | 11:56

Mijn plan voor de NPO:
1: terug naar 1 TV en 1 radio zender
2: schrappen van 90% subsidies
3: uitsluitend nieuws en actualiteiten
4: Martin Bosma voorzitter raad van toezicht

Sieg Hein | 18-03-23 | 10:26 | 25

@intrigant | 18-03-23 | 11:17:

Voor een intigrant intrigeer je weinig. Je snapt niet wat de functie van publieke omroep is in Nederland. Dan houdt elke discussie op. Vooral omdat jij wil dat de publieke omroep staatstelevisie wordt zoals in Rusland. Een plek waar ze je 24/7 in je kop lopen te indoctrineren dat alles kut is.

Ndranghitiari | 18-03-23 | 11:24

@Ndranghitiari | 18-03-23 | 10:31: Je kan het ook omdraaien: Waarom zou er überhaupt belastinggeld moeten gaan naar omroepen? Volgens mij hoort het (indirect) produceren van tv en radio niet tot de kerntaken van de overheid.

Los van de propaganda die er dagelijks op wordt uitgezonden.

DMaN | 18-03-23 | 11:45

@Ndranghitiari | 18-03-23 | 11:14: Het is natuurlijk heel vervelend als mensen jouw ideaalbeeld voor de wereld niet willen bevestigen. Het lijkt dan net alsof jij de waarheid niet in pacht hebt en dat is onbestaanbaar want jij hebt jouw wereldbeeld gevormd aan de hand van deugende onderzoeksjournalistiek. Dus afvoeren die hap. Er zijn wel vergelijkingen te trekken tussen u en enkele historische figuren, maar dat zijn niet de zeehelden van weleer.

intrigant | 18-03-23 | 11:57
▼ 22 antwoorden verborgen

NOS...
The Continuing Story...
Iedere week aan nieuwe aflevering .

meneer Q | 18-03-23 | 10:24 | 1

Met Co Starring, die doet ook altijd mee.

BL!ZZ | 18-03-23 | 11:03

Wat leuk! Een heuse Zaterdagochtendpuzzel! (volgens mij heb ik de oplossing?)

He = Hé.
all lag = allang. (de daaropvolgende 'is' moet 'was' zijn, vanwege de 'allang', en de 'ingeschakeld' met een d.)
de komma achter 'NOS' is overbodig.
geweld = gemeld.
weeken = weekend.
iuk = ik. (maar die is van iemand anders!)

Krijg ik nu een Twix? Of een Joris?

VBO_B_Niveau | 18-03-23 | 10:24 | 9

@Flightless bird | 18-03-23 | 10:37: Ik weet het ook niet. Het ene moment zat ik rustig te lezen alsof er niets aan de hand was, en toen ineens stond ik in contact met de kosmos!

VBO_B_Niveau | 18-03-23 | 10:43

@Flightless bird | 18-03-23 | 10:52: Ja, mijn hoofd knalt zowat uit elkaar van deze update! Sjonge. Echt zo.

VBO_B_Niveau | 18-03-23 | 11:07
▼ 6 antwoorden verborgen

Ze sturen wel eens mails met allemaal verschillende taalfouten erin zodat ze de diegene die de mail lekt kunnen vinden...

Wattman | 18-03-23 | 10:24 | 1

Ha, dat is een goede!

Flightless bird | 18-03-23 | 10:28

Sorry, ik krijg inmiddels zo'n gruwelijke jeuk aan m'n kleine teen van de manier waarop het woord 'onveilig' wordt gebruikt in dit soort betogen. Tweeduizend kilometer oostwaarts, daar is het onveilig. Kunnen we weer normaal gaan doen?

kapoerewiet | 18-03-23 | 10:23 | 2

Inderdaad. Waar zaken echt mis zijn moet er aangepakt worden. Maar het gevoel bekruipt me steeds vaker dat er meestal sprake is van woke figuren die aangetast zijn in hun safe space.

At_Dawn_They_Sleep | 18-03-23 | 10:25

Heftig, gender, onveilig, inclusief en divers zijn nu eenmaal termen die erg in smaak vallen bij de tot gek gemaakten.

VBO_B_Niveau | 18-03-23 | 10:29

Het lijkt wel of dit verhaal blind getypt is op een AZERTY toetsenbord door iemand die QUERTY gewend is.

Sieg Hein | 18-03-23 | 10:23

In de gierende haast om dit primeurtje op te tikken is er nogal wat misgegaan. Taal verkrachten is toch in zekere zin ook grensoverschrijdend?

Angulus_Ridet | 18-03-23 | 10:22

De hele klachtenprocedure bij de NOS was zo opgezet dat de leidinggevenden altijd konden ontkennen op de hoogte te zijn geweest en om de daders uit de wind te houden.
Het lijkt de Katholieke kerk wel.

Osdorpertje | 18-03-23 | 10:21 | 1

Belangrijk verschil is dat de financiers vrijwillig lid waren van de de Katholieke kerk.

W_F | 18-03-23 | 10:27

Het begon met 1 sneeuwvlokje en nu is het een hele sneeuwstorm. Boehoe ik voel me niet veilig, boehoe niemand wil mijn baklava eten, boehoe er keek een man naar me, boehoehoe. Hou toch op fucking milennials ga lekker op een eiland Digital Nomad spelen of begin een nagelstudio als je niet tegen wat pittige feedback kan.

Drek van Dilderen | 18-03-23 | 10:21 | 9

@Drek van Dilderen | 18-03-23 | 10:41: Nóg eens lezen dan. Dit artikel draait om die Jan de Jong, en zijn reaktie toen hij door een NOS-journalist gebeld werd.

Papa Jones | 18-03-23 | 13:52

@Papa Jones | 18-03-23 | 13:52: Nee hoor. Het gaat om een huilstruik die zonder gedegen onderzoek "allemaal verhalen" heeft gehoord en zelf begint te huilen als ze door een grote baas wordt aangesproken.

Drek van Dilderen | 18-03-23 | 14:31

@Drek van Dilderen | 18-03-23 | 14:31: De vraag is simpel: Wat heeft u in uw tijd als directeur van de NOS gedaan met signalen en meldingen over grensoverschrijdend gedrag.

Geen reden om als oud-directeur een klacht in te dienen en te gaan dreigen, lijkt me.

Papa Jones | 18-03-23 | 14:53
▼ 6 antwoorden verborgen

Duidelijk dat J de Jong eigenlijk wieberen moet.

AntiZanicz | 18-03-23 | 10:20

Ik heb het gelezen. Geen touw aan vast te knopen; wat moeten wij nu eigenlijk met deze jankmail?

de IJsman | 18-03-23 | 10:19 | 1

Niets. Over zeiken dat het een slechte mail is.

Roos | 18-03-23 | 10:28

"We willen weten wat we niet weten." Ze wisten het dus al lang. Zolang er elke maand belastinggeld naar dergelijke organisaties blijft geen veranderd er helemaal niets.

W_F | 18-03-23 | 10:18

Is de opsteller van deze bedroevend slecht geschreven mail een journalist?

Gelukkig is hij niet in de zorg gaan werken.
Stel je voor...

Roos | 18-03-23 | 10:18 | 1

Zo brak schrijven en dan nog het gore lef hebben om geld te vragen voor je pennenvruchten. En de NOS neemt iemand met dat dubieuze niveau ook nog aan. Wat een farce.

H. Caulfield | 18-03-23 | 10:35

Doe even spellingcontrole en herplaatsen, dankuwel.

vander F | 18-03-23 | 10:18 | 2

Inderdaad, het is weliswaar zaterdag en wellicht is de schrijver enigszins brak, maar dit kan beter.

FrankVeer | 18-03-23 | 10:20

.... wees lief voor elkaar.... Libelle niveau, en zelfs dat niet. Maar wel met belastinggelden. Geef mij maar Talpa en SBS, dat heeft nog enig niveau.

dathoujetoch | 18-03-23 | 10:17

Lees je tekst eens na Ronaldo

frickY | 18-03-23 | 10:17 | 3

Het taalgepruts is van Giselle van Cann (er niks van).

Wayfaring stranger | 18-03-23 | 10:23

@Wayfaring stranger | 18-03-23 | 10:23: Die is begonnen maar Ronaldo sloot naadloos aan.

Het Oude Rijden | 18-03-23 | 10:53

@Wayfaring stranger | 18-03-23 | 10:23:
Ik heb haar gegoogled.
Hint: niet doen.

Graaisnaaiert | 18-03-23 | 13:05

Feyenoord de echte wereld noemen is ook overdreven. De grootste schlemielen worden sportbobo. En werd hij niet weggestuurd omdat hij het gore lef had te suggereren dat het Feyenoord City-project megalomaan en niet levensvatbaar was? Dat heeft 'Loekie de Leeuw', zoals hij gekscherend werd genoemd, toch goed gezien - net als de rest vd wereld, maar dat terzijde.

de IJsman | 18-03-23 | 10:16 | 1

Hoewel Feijenoord nu nog Europees speelt en het champions league materiaal niet. Was J de Jong toch niet zo het succes voor de club. Het is moeilijk in het voetbal met miljoenen coaches, supporters die de boel liever kapotmaken en vaak niet betalen en ook geen lid zijn.

AntiZanicz | 18-03-23 | 10:22

@Ronaldo: kijk je verhaal eens na op taalfouten? Het zijn er namelijk nogal wat. Al haal je er alleen maar de spelfouten uit...

Zef1581 | 18-03-23 | 10:13 | 5

"All lag" in plaats van "al lang".
Ik vermoed dat hij een Engelstalige autocorrect aan heeft staan.
Ken 'beuren.

obi1 | 18-03-23 | 10:42

Sowieso is correcte spelling wit fascistisch patriarchaat binnen de NOS. Anders halen ze die diversiteitsquota nooit.

Festen | 18-03-23 | 10:52

@Louter Leuter | 18-03-23 | 10:31: Dat was een actie van Stalin, vanaf 1927 toen Trotski verbannen was. Lenin overleed in 1924.

Lu_Tze | 18-03-23 | 13:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Mag wel eens op typfouten nagekeken worden alvorens een artikel geplaatst wordt.

At_Dawn_They_Sleep | 18-03-23 | 10:13 | 9

Volgens mij is dit door Chatgpt geschreven in de stijl van een echte journalist.

FrankVeer | 18-03-23 | 10:23

De typefouten zijn bewust. Iedereen heeft een unieke mail gehad, met unieke typefouten. Nu weten ze wie er gelekt heeft.

konjodebonjo | 18-03-23 | 11:17
▼ 6 antwoorden verborgen

Fred Emmer schreef jaren geleden al vieze verhaaltjes voor de Playboy. Daar ging het al mis.

goedverstaander | 18-03-23 | 10:13 | 2

mag dat niet? Bovendien zult uhe boekje van zijn vrouw bedoelen.

AntiZanicz | 18-03-23 | 10:18

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl