Hugo de Vastgoedseksist tegen vrouw die geen huis kan betalen: "Al aan rijke vriend gedacht?"
Lekker gewerkt Minister voor Volkshuisvesting
Weet je, we snappen het ook wel. Stel, je bent zo'n dommige hbo-lul (niks tegen hbo'ers behalve Hugo de Jonge) die van de ene ministerspost naar de andere ministerspost omhoog valt. Zo'n belichaming van Nederlandse middelmatigheid, zo'n man die in Villa Volta altijd de eerste zal zijn die fluisterend en met subtiele handgebaren aan zijn vrouw uit begint te leggen hoe de illusie volgens hem in elkaar steekt.
Stel, je bent zo iemand. En dan klaagt een meisje van 25 dat ze in d'r eentje geen koophuis kan krijgen in een tijd waarin stelletjes rond de 35 uit de "werkende middengroep" of zelfs de "werkende bovenlaag" samen al amper een koophuis kunnen bemachtigen, omdat dit nu eenmaal de betreurlijke werkelijkheid van dit decennium is.
Ja, dan ontvalt je wel eens - twee keer achter elkaar - de werkelijk allerallermeest voor de hand liggende open deur van een benedenmodale dad joke die er gemaakt kon worden. Want zo ben je gewoon.
En dit was dus níet mijn boodschap vanmiddag, maar een misplaatste grap die ik niet had moeten maken. Excuus daarvoor. https://t.co/u6qzJ5V3LH
— Hugo de Jonge (@hugodejonge) March 10, 2023
De enige Minister voor Volkshuisvesting die wij erkennen:
Social
Reaguursels
InloggenToch best een leuke grap,bovendien ook een goed advies.
Zijn hele voorkomen en optreden is 1 leuke grap. Als die appjes openbaar worden zullen we ook weer met zak hooi van een Sywert (eens van de CDA denkttank) worden geconfronteerd,
Vind de grap ook niet eens leuk, zeker niet voor iemand met die verantwoordelijkheid. Ze stelt een serieuze vraag, het gaat over een recht van ons allen, Wie zegt dat ze samen wil wonen en een jongen wil zoeken...)
En om adviezen van die uber-ijdele clown zit al niemand te wachten.
In gelul, valse beloften en mislukte popie-jopie-grappen kun je niet wonen.
Huug belichaamt hoe dit land ervoor staat. Failed state.
Maar wij wonen wel in een super gaaf land met gave ministers!
Als je om zo'n duidelijke grap gaat zitten janken vind je jezelf veel te zielig. Er is duidelijk een serieus woningprobleem, maar ik zie nog niemand gedwongen op straat zwerven. Ik zie wél veel mentaliteitsproblemen. Als je funda bekijkt zijn er best wel starterswoningen, maar die zijn dan a. Niet op de plek van wens (wie wil er nu in het gehucht wonen waar ik nu woon?) of b. Niet mooi genoeg. Jammer dan, maar luxeprobleem. Rij maar een half uurtje van je koopwoning naar je werk en/of ga in een appartement tot je voldoende gespaard hebt voor een tuin en een buurt van eerste keuze. Niks mis mee. En anders ga je huren. Of samenwonen. Groetjes vanuit een half uurtje rijden
Jij bent dan werkelijk ook losgekoppeld van de realiteit dat je dat niet in kan zien. Mijn partner en ik verdienen goed, ver boven modaal. Hebben geen strakke eisen (wel een studieschuld) en een koopwoning kunnen we vergeten. Maar vooral heel veel plezier met het ‘op een half uur rijden’ in jouw glazen bubbel.
@Grotesk | 11-03-23 | 19:55: ver boven modaal? Modaal =40k, samen verdien je dus ver boven 2x 40k =80k. Met 80k kun je al 360k lenen, en koopwoning in een straal van 50 km van Amsterdam is bijvoorbeeld biddinghuizen en prima optie, woon je echt wel voor 200k in een prima woning. Maar laat me raden, daar wil je niet heen? Of heb je een studieschuld van ... K omdat je op kamers wilde en het studentenleven zo belangrijk was? Dan zul je inderdaad even moeten huren en met jouw opleiding zul je dat dan ook kunnen afbetalen. Kun je na enkele jaren mooi kopen, het is nou eenmaal niet anders
@Grotesk | 11-03-23 | 19:55: 'ver boven modaal'?
Van 2x modaal met 60k studieschuld kun je tot 300k lenen(modaal = €40k/jaar), voor 3 ton is er écht wel iets te vinden. Dan moet dat met 'ver boven modaal' toch ook lukken(tenzij je een achterlijk hoge studieschuld hebt), al zal 't niet op je favo plek of favo type zijn, precies zoals RigouReus zegt.
Toen wij net van school kwamen hadden we Premie A-koopsubsidie. Hypotheek % was wel 9+, maar anders had ik toen geen huis kunnen kopen.
Hoe meer subsidie, hoe hoger de woningprijzen.
Er is één wetmatigheid in de woningwaarde een dat is dat het gelijk op gaat met het inkomen. Hoe meer je daarnaast subsidieert hoe hoger de financieringsbereikbaarheid. Markt doet vervolgens vanzelf haar werk. Zoals bij het afschaffen van 6% / 2% overdrachtsbelasting voor 'starters', inclusief forse leeftijdsdiscriminatie: dat fokt alleen de prijzen nog verder op, net als de hra die al 100x afgeschaft had moeten zijn tijdens de ultralage rente. Wat een gemiste kans is dat geweest zeg
Dat is idd een eigentijdse maatregel waar al zo vaak op is aangedrongen, maar wat door Mark en de superrijken consequent werd tegengehouden...
Afschaffen HYPOTHEEKRENTE-AFTREK
Had niet het idee dat de prijzen in het subsidie-tijdperk gelijk stukken hoger werden. Wel daalde de hypotheekrente, hoger kon ook haast niet.
Je mocht ook echt niet veel verdienen voor de subsidie en het ging natuurlijk niet om de duurste woningen.
Hoe dan ook, het is een grote puinzooi geworden op de woningmarkt en en die uberijdele clown blijft maar doen of ie alle vertrouwen in zijn eigen onhaalbare plannen heeft.
Weer gesnoven zeker, uberijdele Hugo; nixxx te melden en keer op keer op zijn bek gaand met loze beloften. Nexxxt.
Ik word een beetje moe van Hugo.
Wat is haar inkomen? Wat vewacht ze? 300000 euro? We weten het niet.
Hugo is een drol, eens, maar die hoge prijzen komen voort uit tal van ontwikkelingen waar een minister niet eens zoveel aan kan doen. En hij probeert wel wat, door wettelijk goedkopere woningbouw af te gaan dwingen. Maar dat betekent wel dat straks de nieuwbouw gedomineerd wordt door kleine rotflatjes.
O ja, en de minister loopt enorm flexwoningen af fabriek te promoten. Maar die zijn inmiddels zo duur, dat je goedkoper regulier kunt bouwen.
Ik was 40 (!) toen ik mijn villa in Zuid Frankrijk kon betalen. Dus niet zo zeuren.
Was gewoon een goede grap. Dus waarom weer excuses????9
Een slechte grap, maar niet kwalijk. Her gaat immers om Hugo.
Het slaat helemaal nergens op in dit land. Grootste boosdoener: Al die mensen die hun huis zien als investering waar rendement op moet en zal gemaakt worden. Het is de hoogste tijd dat we gaan zorgen voor een overvloed aan koopwoningen zodat de huizenprijzen halveren.
U snapt het concept van schaarste niet.. succes met uw plan
Met een fulltime baan 18+ jaar en >Minimumloon zou iedereen met gemak een woning moeten kunnen kopen binnen de context van de samenleving.
Parasieten die niet werken daarentegen (uitkering/aow/renteniers etc.) mag het leven best wat moeilijker worden gemaakt.
Hij heeft, volgens de Rutte methode, sorry gezegd. Dus dan is het weer goed. Toch?
Iedereen verdient een 35e kans
Onder het mom van diversiteit en inclusie zeg ik tegen dat 25-jarige wijf: ga zélf dat huis maar bouwen. Met je vrouwenpower.
Belegen ‘grapje’ wat hij al veel vaker heeft gemaakt alleen niet eerder opgepikt.
Ik ken haar niet, jij ook niet gok ik. Dus misschien moeten we haar *mogelijke* migratiestandpunten maar even buiten de discussie houden.
Nederlanders kunnen meer in familiewoningen wonen. Net als in het buitenland.
Dus de kinderen samen met de ouders en grootouders een groot huis laten bouwen met riante eigen kamers en tuin.
Prima lui die ouwelui van mij. Altijd hard gewerkt voor hun geld zodat mijn zus en ik nergens zorgen over hadden en konden studeren. Fijn dat ze nog leven en dat we altijd welkom zijn, maar samen in één huis: nee bedankt. Dat ze dat in landen rondom de Middellandse Zee doen is 's lands wijs,'s lands eer, ik ben weer een Scandinavische rustzoeker.
Dan moeten ze ook de allerbeste pasta maken.
Hugo zegt het, ik denk het. Maar ja, ik ben dan ook geen minister, dan mag het.
Misschien moet mevrouw van 25 kuch uit haar droomwereldje geholpen worden.. Inschrijven bij de woningbouw bv.. Of is dat min voor je? Voor de rest een huis in je eentje gaat niet lukken.. 15 jaar geleden ook niet en over 15 jaar ook niet.. Dus inderdaad zoek een rijke vent.. Chapeau Hugo...
Onzin, zelfs 15 jaar en 10 geleden werden er nog huizen aan alleenstaanden verkocht. Ook aan mensen met iets onder modaal inkomen. Ga je 30 jaar of verder terug in de tijd dan was een eigen huis zelfs haalbaar voor mensen met minimumloon, ook eengezinswoningen.
Er is wel degelijk iets mis met dit "beleid" van bouwstop versus bevolkingsexplosie.
Meh je praat onzin.. Zelf werkzaam bij een verstrekker..
@niv01 | 11-03-23 | 16:09:
Geen onzin, en als je inderdaad zou werken in die sector dan zou je dat weten.
Je hebt 100% gelijk.
Zo erg is het nou ook weer niet. Ik heb een paar jaar geleden op één komen nog gewoon een woning met vier slaapkamers kunnen kopen op één inkomen, in een regio die nou bepaald niet bekend staat om de lage prijzen.
@Jan Laefcutte | 11-03-23 | 17:24: Een en ander hangt ook sterk samen met het inkomen dat je hebt. Als jij accountant bent, zal dat makkelijker zijn dan als je werkzaam bent in een sector die wat minder royaal betaalt.
Het is gewoon belachelijk dat je als ouder van tegenwoordig je kind eigenlijk moet stimuleren een opleiding te doen in een sector waar je een fatsoenlijk inkomen kan verdienen, dan waar je eigenlijke hart ligt.
Rustig aan mensah. Hij bood zichzelf aan!
Dit is nou precies hoe die lui denken, die hele mikmak.
Beregoed salaris alles wat zij doen is gratis en dadelijk een goed pensioen en zij realiseren
zich dondersgoed dat het ook eindig is dus zij zorgen ervoor dat het zolang als het kan
voor zichzelf en met elkaar dat het door blijft gaan.
Aan jou hebben ze maling en lachen alleen maar.
Mijn Pakistaanse, Indiaanse, Zuid-Oost Aziatische, Egyptische, Turkse, Italiaanse expat vrienden hebben allemaal een huis kunnen kopen van hun tech baan bij een leuke multinational. Veel wonen rond de Amstel en daar hoor je de UvA poppetjes hardop klagen dat het onbetaalbaar was al jaren terug en dat ze nu verlies draaien op hun basisrechten als wonen en studeren. Dat terwijl ze omringt zijn door mensen van hun leeftijd die vanuit de provincie zichzelf opgewerkt hebben die net binnenboord waren met een corporate baantje en nog wat van de gouden AirBnB jaren hebben mogen meegenieten.
Amsterdam is straks in volledig handen van de buitenlandse kapitalisten en een paar witwas clans. Dan zijn de laatste studenten en bijstandsgezinnen weggeconcurreerd. De welvarende yuppen zullen niet eens door hebben dat jullie verdwijnen. Feest is voorbij, kijk maar alvast naar een ver warm land waar je op nieuw kan beginnen.
Vergeet het belastingvoordeel niet te vermelden dat expats de 1e 5 jaar hebben. Dat is gedurende de 1e 5 jaar max 30% belasting.
Amsterdam is meer dan 50% sociale huurwoningen waar nagenoeg alleen niet westerse allochtonen wonen. Die hebben de gewone man naar Purmerend, Almere etc. gejaagd. Heeft niets te maken met kapitalisme. Op de kleine overgebleven vrije sector wordt geconcurreerd, ja en dat is logisch.
Net als u was het mij de afgelopen jaren reeds herhaaldelijk opgevallen dat Hugo de Jonge qua het verwoorden van zijn visie weinig zinnigs te melden had. Zijn opmerking aan het adres van deze jonge dame geeft dan ook over temeer aan hoe gespannen hij is. Jammer dat zij hem niet van repliek diende met het Jack van Geldertje "U moet echt niet denken dat ik voor een huis bij u in het bad ga zitten". Ook Hugo is over zijn uiterste verkoopdatum heen.
Die muts moet niet zeuren: huizen genoeg voor dat geld. In de provincie. En heeft die Glimschoen eens 1 keer n goed advies, krijgt ie wèèr gezeik.
Nou, hij had ook rijke vriendin kunnen zeggen.
@Swoop | 11-03-23 | 15:19: Daar heeft ù dan weer gelijk in.
Als de stichting Mores hier achter komt.....
Volgens mij kan ze best een huis kopen. Voor 200k heb je al een keurige woning. In Assen. Of Heerlen. Maar dat zal madam wel te min vinden.
www.funda.nl/koop/assen/huis-42012152...
Voor een hypotheek van 200K heb je bruto inkomen van minimaal 50K per jaar nodig.
Grofweg de helft van NL verdient dat niet eens.
Al die krakers willen ook graties wonen. Net echte Ollanders.
@gaffelbaard | 11-03-23 | 15:18: 40. Geen 50. 5 x bruto jaarinkomen is de norm. Das 1 modaal salaris.
@gaffelbaard | 11-03-23 | 15:18: ze krijgt 80k van paps en mams. Maar Anne-Fleur wil een tussenwoning, binnen de ring, met een tuin. Anne-Fleur werkt 32 uur per week. Anne-Fleur vind het ook een gotspe dat zoveel boomers (niet mijn woorden!) in hun grote huizen blijven wonen wanneer de kinderen de deur uit zijn. AF is gek, gevaarlijk en fascistisch.
Deze grap kan echt niet meer in deze tijd. Ach meisje ga toch koken. Wel valt het op dat jongeren meteen willen kopen. Dat is niet realistisch, dat kon ik toen ik twintiger was ook helemaal niet.
Jongeren willen graag kopen omdat de huurprijzen te hoog zijn.
Jawel hoor, grap kan prima. Wéét je wat niet meer zou moeten kunnen? Die ruggengraatloze, rubberen slachtoffers spelende narcisten die demken dat de wereld om hen draait en alles nu, direct en meteen willen. Dat probleem, dat blijft meneer.
We zouden Hugo eigenlijk moeten cancelen
Zeker, maar niet om een mislukte grap. Wel wegens mislukt beleid.
Zelfs grappen een beetje timen kan ie niet (overigens wel een goeie grap, dat dan weer wel)
Was dus het eerste wat in hem opkwam. Niet eens o jee wat naar voor deze dame, nee gewoon een platte opmerking.
Zegt alles over deze minister!
Een grapje moet kunnen. Het is natuurlijk wel gênant om grapjes te maken om de ellende van een ander, als je daar zelf medeverantwoordelijk voor bent. Stel dat ik morgen zonnepanelen op Hugo's dak leg en een dag later fikt daardoor zijn huis af. Dan zou ik niet op het idee komen Hugo daarmee te dollen ("joh, lekker camperen toch; kijk niet zo aangebrand, haha").
Hugo zit in een kabinet dat geen grenzen aan ongecontroleerde massaimmigratie wil stellen. Dat maakt hem medeverantwoordelijk voor alle daaruit voortvloeiende crises. Inclusief de wooncrisis die hij nota bene moet oplossen, terwijl hij echter weigert de kudde olifanten in de kamer te benoemen.
Dan kunnen sommigen wel roepen dat dat meisje dom, lui en/of verwend is. Maar niemand kent haar persoonlijk dus dat is feitelijk niet zo sterk.
Wat iedereen wel direct kan controleren is dat de huizenprijzen afgelopen jaren geëxplodeerd zijn. Het gevolg van overheidsbeleid zoals een bouwstop en een geplande bevolkingsexplosie. Dus lager aanbod plus hogere vraag; beiden *beleid*. En met dit kabinet wordt dat alleen maar erger;
1) minder en lastiger bouwvergunningen want milieu = heilig;
2) meer en makkelijker immigratie want overbevolking = heilig.
De generatie van mijn ouders kon met één kostwinner een eengezinswoning kopen, ook de simpele productiemedewerker. Mijn generatie kocht als alleenstaande een kleinere starterswoning, en verkaste pas naar eengezins als er twee inkomens waren. Het is best raar dat we nu doen alsof je *verwend* bent als je mèt baan, mèt spaargeld en mèt gegoede ouders hetzelfde wenst.
"Het gevolg van overheidsbeleid zoals een bouwstop en een geplande bevolkingsexplosie."
Eigenlijk predik je hier dat mensen die niet, langer meer, een contributie, in de nabije toekomst, kunnen leveren verantwoordelijk zijn voor zo'n beetje alle problemen in dit land. Dus feitelijk dat als je inmiddels meer kost dan je ooit nog op zal leveren je eigenlijk overbodig bent geworden. Best interessante gedachte eigenlijk. Iemand eerder in dit draadje pleitte al voor een bevolkingsafname naar maximaal 10 miljoen mensen.
Daar valt best een hoop voor te zeggen. Zo ziet onze demografie er net zo uit als Rusland. Het is een schoppen aas en het zou natuurlijk een driehoek moeten zijn. En vanaf de leeftijd van 50 beginnen mensen aan de beëindiging van hun productieve leven. Dat plus stijgende zorgkosten. Het bezet houden van woningen die starters niet kunnen betrekken.
Het probleem echter is, beste Dandruff, dat hoewel ik jouw betoog begrijp en ik zie de logica die je hebt ik nog niet afscheid wil nemen van mijn moedertje en denk dat velen het ook zo zien.
Natuurlijk mijn moeder kost inmiddels veel meer dan ze ooit nog zou opleveren. Maar heeft ze daarom volgens jou een voltooid leven?
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 15:04:
Waar zeg ik precies dat mensen die geen contributie kunnen leveren verantwoordelijk zijn voor alles, of iets?
Waar heb ik het over het euthanaseren van bejaarden?
Kun je echt niet beter?
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 15:04:
85 jaar geleden had een heerschap met een bloksnorretje al een oplossing
@Dandruff | 11-03-23 | 15:16:
Jouw tegel nog weer 2 x gelezen. Leesbril bij opgezet. Ik lees niet eens iets wat er ook maar op lijkt. Zou Schout misschien extra vroeg het weekend hebben ingezet, met één of ander genotsmiddel?! Beetje zorgwekkend dit.
@lezeres | 11-03-23 | 16:04:
Zo kent iedereen hem toch altijd al?
Het gevolg van 24/7 weekend "vieren". Hopelijk groeit hij daar komende jaren overheen als hij een baan en/of een vriendinnetje krijgt.
Cda op naar de 0 zetels!
Wie kan nu zijn eigen huis tegen de huidige marktwaarde opnieuw kopen? Ik gok weinig aangezien velen hier zaten te zeuren over de recente WOZ-waarde bepaling.
WOZ is geen verkoopprijs...
@Air van Boven Dorens | 11-03-23 | 14:43: die WOZ waarde zit er vaak onder, bedoelt u?
De meeste met een eigen huis die ik ken, kopen dan een tweede huis;)
Weinig. Maar mijn huis is ook niet meer mijn eerste flat waar ik 27 jaar geleden begon. Feit is dat vastgoed over de langere termijn áltijd z’n waarde behoudt dan wel in waarde stijgt.
Die mensen op de foto worden niet door Hugo betaald, verre van.
Integendeel, zij betalen hem (middels belastingen) om met oplossingen voor het huizentekort te komen. Niet om grapjes te maken of hen belerend toe te spreken.
'Minister' betekende ooit 'dienaar van het volk' - niet bij dit wereldvreemd rariteitenkabinet.
Man man zo een onschuldig grapje kan zelfs bij Geenstijl al niet meer... Waar je je druk over kan maken. Niet topic waardig mannen.
Gut, toen ik 25 was, was het ook uitgesloten dat ik een huis zou hebben kunnen kopen, waar dan ook in Nederland, is dat zoiets raars?
Ja, want huren is geen optie op dit moment. Als je gewoon werkt kun je geen sociale huurwoning krijgen, en in de vrije sector ben je al gauw 60% van je inkomen kwijt aan kale huur. Tel daar de absurde inflatie van gas/water/licht en je boodschappen bij op en je komt niet meer rond. Stel je kunt het wel betalen blijf je hangen in een klein kutappartement want je kunt niet sparen. Daar gaat het om.
@TheProphet | 11-03-23 | 14:44: kun je drie dingen doen
1) blijven zeiken
2) je eisen bijstellen en ergens anders gaan wonen
3) jezelf beter verkoopbaar maken door bv studie
Tja, als je een domme lul bent verandert dat niet als je op een ander departement zit.
Zou wel het toppunt van ironie wezen. De Jonge valt niet omdat hij Covid slecht gemanaged heeft. Hij valt niet omdat hij geen huizen kan bouwen. Hij valt omdat hij onnadenkend een macho grapje bromt.
Mooi he. NL anno 2023 samengevat
In 1 zin de oplossing. Punt.
Ik neem aan dat als bij een komende belastingverhoging Minister van Financien Kaag datzelfde 'grapje' maakt er ook niks aan de hand is bij de goedpraters.
Als een politicus dit soort dingen kan zeggen, moet je bij NOS sport ook niet zeuren over "grappen".
Ja waarom niet?
Ach, een redelijk onschuldig grapje lijkt me.
Iedere jongere die nu zit te klagen, maar wel stemt op Rutte en zijn kartelcoalitie (incl. GL en PvdVe..) verdient voor de rest van z'n leven slechts een tent. Er is maar 1 hoofddader (niet HdJ by the way) in dit verhaal. Gecreëerde schaarste is een verdienmodel.
Of die de asielinstroom toejuichen en tegelijkertijd staan te demonstreren dat ze zolang op een wachtlijst staan voor een sociale huurwoning.
Zo'n extreme woke feminist die meteen loopt te piepen "dat kan niet in deze tijd'...
Wat kan en mag nog wel in deze tijd volgens de woke dictatuur...
Zo anti Hugo als ik was vind ik hem hier goed eruit komen.
Ik moest er om lachen. Maar dat zal wel niet de goede reactie zijn.
De tweespalt in dit draadje is best wel uniek te noemen. Enerzijds heb je de, wat ik noem "dedainjankers" in de linkerhoek en in de rechterhoek heb je de "Hugo is een lul maar heeft gelijk, het is een stom wicht" club.
Ik ben overduidelijk team rechts. Dus wie zijn toch die "dedainjankers"?
We hadden toch de gouden generatie die alles moesten opbouwen? Weet u nog? Toen de boomers die eigenlijk bijna alles gratis kregen. Toen Gen-X die eigenlijk geluk hadden met de economische boom in de jaren 90 onder Kok maar verder tussen wal en schip vielen. Daarna de millennials die al een beetje de weg kwijt waren geraakt maar op latere leeftijd toch leerden begrijpen dat "slaapt u zacht de overheid geeft u alles en meer" onzin is en dat van hoop en verwachtingen teleurstellingen komen. U moet het zelf doen, altijd, wees blij als je een beetje hulp krijgt.
En nu Gen-Z die de gore lef hebben om te denken dat alles gratis en voor niets is.
Nou ja, dat kan wel. Als je rock-bottom wil raken dan gaat de overheid wel helpen ja. Krijg je daklozenopvang, kleine uitkering, gedeelde Miele wasmachine EN droger, begeleiding naar een gemeente die je op wil vangen, huis, uitkering, stadsbank lening voor inboedel en een hele trits aan psychologische hulp en medische hulp. Soort van asielzoeker status met meer rechten zeg maar.
Maar als je dat niet wil. Als je toch liever niet zo laag wil zakken dan moet je een plan maken. Met een plan kan je gewoon nog een woning kopen met je partner. Ook als je slager bent en je vrouw part-time voor een reisbureau werkt en voor je kinderen zorgt en best in goede luxe. Eigen huis. Twee auto's, noem maar op. Ik ken dat soort mensen persoonlijk.
Als je leven kut is dan is de eerste persoon waar je naar moet kijken diegene in de spiegel. 25 jaar en durven janken dat je geen huis, niet appartement, HUIS kan kopen in je eentje. Die meid moet zich rot schamen, niet Hugo.
Mooie tegel, ben het een keer volledig met je eens!
Fantastisch betoog! Maar één vraagje, wat versta jij onder rechts? Kill 'm all and let God sort them out?
Jij doet nu allemaal aannames die geheel niet voorkomen in dit toch echt korte filmpje. Ik verbaas mij altijd over de geestelijke luiheid om gewoon even een linkje te lezen, een filmpje te bekijken en DAN te reaguren.
Je schermt met plannen maken en dan lukt het wel en je kent slagers die een huis hebben. Heel fijn. In sommige delen van het land kan dat ook. Het zou ook kunnen dat die slager nog net op tijd was met een woning kopen. Overigens heeft die slager van je ook een part time werkende vrouw dus geen eenverdiener.
Deze dame jankt niet. Zij stelt zelfs bevoorrecht te zijn, al gebruikt ze die woorden niet. Ze noemt wel spaargeld te hebben en bijspringende ouders. Desondanks lukt het niet een woning te kopen. Dat is heel lang voor de meeste mensen wel iets geweest wat in het bereik lag. Dat dit niet kan komt door veel factoren die de huizenmarkt volledig verziekt hebben. Een groot deel ligt bij een overheid die niet wil bouwen en die de lasten van hardwerkende en “plannen makende” mensen enorm hoog maakt. Kan je plannen maken tot je een ons weegt maar je koopt er geen huis mee.
Wij hebben als tweeverdieners een huis, maar konden ons eerste huis kopen toen het al duur was maar niet onbereikbaar. Moesten we nu dit huis kopen dan was dat niet meer mogelijk. Fijn “plannen” maken en dan maar weer jaren hopen op een huurflatje. Voor een betaalbaar, maar nog steeds duur huis, moet je naar het noorden of oosten, maar daar is veel minder werk. De meeste mensen zijn aangewezen op de Randstad en andere grote stedelijke gebieden. Daar zit echt het meeste werk en daar zal je ook moeten wonen.
Beste Schout, het kan wellicht nog maar het schuift duidelijk door naar een onmogelijk situatie. De verhouding is al zoek. En bedoelde ze echt een huis en niet een appartement? Een dak van je eigen geld is een dak.
Waarom kan een minister op zo'n belangrijke post niet gewoon serieus antwoord geven? Ik vrees dat hij geen antwoorden heeft maar dat had hij ook kunnen zeggen. En dat we hier vastzitten in tegenstrijdig beleid van idiote stikstofnormen, groene maatregelen maar wel half Afrika willen binnenhalen en verzorgen. Dat gaat gewoon niet. Wellicht dat men eens gaat nadenken en echt knopen gaat doorhakken maar nu worden er flauwe grappen gemaakt en blijft het daarbij. Er gaat niks beter worden zo.
@Hetkanverkeren | 11-03-23 | 14:10:
Goede vraag. Ik versta onder rechts dat mensen verantwoordelijk zijn en verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen leven.
Ik geef dan ook een werkelijk voorbeeld aan van mensen die amper of niet eens tot de middenstand behoren maar verstandig zijn geweest met sparen, kopen en verkopen om van een flatje op drie hoog achter te groeien naar een huis met 2 verdiepingen en een zolder plus voor- en achtertuin, garage, met 2 auto's, prachtige keuken en noem maar op en daar hebben ze al met al 15+ jaar keihard voor gewerkt. En ze zijn beiden een stuk jonger dan ik. Hij is 37 en zij is 35. Met twee kinderen, met spaarrekeningen. Het kan wel, en geloof me maar ze verdienen geen topsalaris. Ze hadden en hebben en plan.
Kort gezegd. Die twee hadden toen ze zo'n 4-5 jaar ouder waren dan deze meid een HUIS en daarvoor al eerder een appartement.
Als je naar een minister gaat om te vragen om iets waar anderen, gewone hardwerkende mensen, keihard voor werken en realiseren ben je in mijn ogen een min mens.
Als je naast mij zou wonen, dan belde ik nu aan en gaf je een hand met een begrijpende blik in mijn ogen.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 14:38: Succes is een keuze: I salute you! www.youtube.com/watch?v=9n3A_-HRFfc Conservatieven en plastische chirurgie. Het zou een keer moeten ophouden.
Smell you later!
@Nuuk | 11-03-23 | 14:13: Heel mooi getegeld Nuuk! Ik zie of hoor haar ook nergens janken. Zie haar zelfs niet zuur kijken. Dat ze haar mogelijkheden tot het kopen van een huis misschien nogal overschat heeft.... Tja! Ze is 25 jaar. Verder wat jij zegt!
@Nuuk | 11-03-23 | 14:13: luister, met 80k van paps en mams en een modaal salaris kun je 1 van de 1783 appartementen en huizen kopen vandaag volgens Funda. Maar Anne-Fleur wil binnen de ring een tussenwoning met tuin.
Anne-Fleur is een verwend kutkind.
@Justin_Case | 11-03-23 | 16:16:
Maar waar zegt zij dat dan?
Ik snap de Schout ergens wel dat er een generatie is die geen tegenslag kan hebben, heeft hij gelijk in. Dan zeg ik ook; maak plannen werk er voor. Er zij echter zat jongeren, en ouderen, die dat doen en die zaken die altijd normaal waren, en horen te zijn, niet voor elkaar krijgen. Daar zou deze dame best bij kunnen horen.
We hebben eerder op GS zo’n topic gehad waarbij een jonge vrouw uit Amsterdam hier best verketterd werd nav een linkje van ik dacht de lokale zender daar. Dame was volkomen adequaat tav zelf willen zorgen voor haar dagelijkse kosten, alleen dat ging niet met fulltime baan. Ze moest maar niet in Amsterdam gaan wonen, ze deed (mede) iets in cultureel werk en gelijk boe, stom, ga weg.
Waarom? Er wonen nu eenmaal veel mensen in de steden en die kunnen niet zo maar even allemaal in Twente en Friesland gaan werken en wonen.
Heel veel zaken mbt levensonderhoud die normaal behoren te zijn, en dat ooit waren, zijn door onze machthebbers van bekende partijen steeds onmogelijker geworden.
Ik denk aan de zoon van een vriend van mij die bij de politie in Amsterdam is gaan werken, maar daar niet kan wonen en woont daarom bij zijn ouders in Salland. Echt waar, en natuurlijk absurd.
Hij zal de enigste niet zijn.
Een collega van enige jaren terug, psychiater en dus dik inkomen, moest echt goed kijken of ze een huisje in Utrecht kon kopen als starter. Het is gelukt, in een leuke wijk, maar een bescheiden huisje. Voor gewoon middeninkomen is dat nu echt een gepasseerd station.
Wat een enorme Frikandel is die Hugo toch. Hij maakt al zijn hele leven van dit soort grappen zonder dat ie weet waar hij het over heeft.
Het probleem voor jongeren is trouwens niet eens de gestegen huizenprijzen: het enige dat er toe doet (en wat de prijzen ook grotendeels bepaalt) is wat je netto maandlasten zijn. Er zijn nog best starterswoningen te vinden met redelijke maandlasten. Maar dan kom je op het echte probleem: de banken geven die hypotheken niet meer. Een combinatie van strengere regels, een steeds kleiner deel van de koopsom die de banken nog willen lenen, studieschulden die ondanks beloften toch meetellen, en het feit dat huren steeds minder een goed alternatief is omdat er nauwelijks nog fatsoenlijke huurowningen te vinden zijn (en dat wordt nog erger, niet ondanks maar dankzij de aanstaande regulering van de middenhuurmarkt.
Waar een wil is, is een weg. Mijn generatie had het 30 jaar geleden ook niet gemakkelijk maar we werkten had en bleven realistisch. Zo enorm is de ramp niet in Nederland. De grootste ramp die we ervaren is een demografische ramp.
Om het kort te houden. Onze demografie ziet eruit als een schoppenaas, een gezonde demografie als een driehoek. We hebben te weinig jonge vrouwen en mannen die nog een leven lang bijdragen. Wat de oplossing is weet eigenlijk niemand precies. Immigratie helpt een beetje maar ook die worden oud en zolang er niet tenminste 2,1 kinderen per vrouwen gebaard worden schiet het niet op. Maar we zijn rijk, dus we kunnen het wel betalen, voorlopig.
Zo is het wel Muxje.
Lach het allemaal maar lekker weg. Dat is de stijl van de huidige politiek. Maar dan moet je ook niet miepen dat alles de soep loopt.
Iets in mij zegt dat de kinderen van Hugo niet gedwongen thuis wonen als ze 25 zijn. Niet zijn wereld dit, niet zijn probleem. Die domme opmerking past er precies bij en zou geen verbazing moeten wekken.
Die opmerking bewijst maar weer eens wat voor een arrogante lummel Hugo de Jonguh is. Zijn obligate excuses helpen niet, zeker als hij 2x in het openbaar dezelfde grap maakt en daarop 2x openbaar op wordt terug gefloten. Arrogantie ten top.
Die hoge huizenprijzen waren prima. Voor dik zes ton m'n rijtjeswoning verkocht. Groetjes uit Surat Thani!
Je leven op een presenteerblaadje. Weet iemand van jullie wel hoe een social media account precies werkt? (*) Ik doe al jaren aan hotmail en vind het maar een noodzakelijk kwaad.
Dat krijg je van wegcijferen, blijkbaar.
(*) Ik wil graag op joop.nl. Maar dan moet je een gebruiker zijn. Of zo iets. Afijn, sociaaldemocratie.
Er zal voor Hugo de Jonge best nog wel een plekje zijn op de NOS sportredactie.
Is een cursus metselen geen oplossing?
De Jonge inmetselen?
Dat ik leer metselen en Hugo verdwijnt?
@Rennieflox | 11-03-23 | 13:44: lol..zonde/zondaar van het cement.
Het dedain voor de burger zorgt voor dit soort mismaakte grappen. Hugo komt daarbij over als enorme geilbeer, maar gelukkig laat de jonge dame nog eens weten dat ze liever alleen blijft.
Wat denk die meid van 25 wel, dat het op die leeftijd heel normaal is om een koophuis te hebben? Wat een gen. Z gedrag weer. Prima antwoord van Hugo, direct discussie sluiten !
Ja, wat denkt ze wel niet? Zelf je geld verdienen en voorzien in je eigen levensbehoeften? Waarom gaat ze gewoon niet als de rest huren en aan de staatstiet hangen zoals het hoort. Het moet niet gekker worden met die absurde eisen.
Ja? Als zij werkt en spaart en alles, dan zit zij toch waar anderen op hun 35e zitten. Een huis hebben moet gewoon kunnen in wat voor ontwikkelingsland met arrogante mafia als regering leven we anders?
@Normen. Weer een sterk staaltje spiegelen aan wat je zelf niet kan of kon. Ik, net als vele van mijn generatiegenoten, kocht op mijn 26ste gewoon een koophuis. En dat met een redelijke baan en een goed salaris.
@geerdt | 11-03-23 | 13:53: huizen zat. Betaalbaar ook. Alleen niet in 020 zuid of centrum waar dit prinsesje wil kopen. Jammer dan.
Deze jongedame met eisenpakket leeft blijkbaar in een sprookje. Misschien als kind alles gekregen wat het hart begeerde.
Eerst eens bij eigen ouders te rade gaan voor wat levenslessen en beheer van financiën.
Ik heb jarenlang tevreden een woning gehuurd in het stadscentrum.
Riante woning met 3 verdiepingen voor mijzelf.....dat kon toen nog.
10 jaar geleden leerde ik mijn vrouw kennen en trok bij mij in.
8 jaar geleden huis gekocht en de hypotheek som verlaagd met 50k eigen inleg.
Mag voorlopig niet klagen als ik zie wat er bij ons gebouwd wordt vnl appartementen.
Eigen huis met tuin gaat nog een groot goed worden.
Maar leg mij nu even uit waarom wat u zelf hebt deze 25 jarige vrouw misgunt. Alleen maar omdat zij graag zelf ook een eigen huis zou willen kopen en dat tegenwoordig een onbereikbaar ideaal is ?
Prachtig verhaal, maar wat is uw punt nu precies?
Vertel nu eens wat het eisenpakket is van deze jonge vrouw? Ik heb het idee dat je het filmpje niet bekeken hebt en er vanuit gaat dat dit een zeurende vrouw is.
Zij zegt volkomen normale dingen. Een huis kunnen kopen is heel lang voor veel mensen iets normaals geweest ook voor lagere inkomens. Deze dame stelt bovendien dat zij spaargeld heeft en ouders die garant kunnen staan (lees bijspringen). Zij geeft dus ook nog eens aan een bevoorrechte positie ten opzichte van anderen te hebben en dan nog lukt het niet iets te kopen.
@johnyl | 11-03-23 | 13:40: voor een 25 jarige alleen een huis kopen en zo te horen ook nog op een toplocatie in een stad in de randstad is ALTIJD onbereikbaar geweest als die prinsesje Anne-Frederike ff genoegen neemt met minder kan ze prima in het Noord-Oosten van het land terecht, maar ho... dat kan natuurlijk niet want dat past niet in haar drukke sociale leven en haar baan als consultant waar ze al 2 hele jaren werkt.
@Drek van Dilderen | 11-03-23 | 14:07: Daarom woonde ik als 27 jarige in 1980 dat is 40 jaar geleden alweer.. nog thuis bij mijn ouders in Amsterdam het is altijd al onbetaalbaar geweest voor jonge mensen.. pas na mijn studie begon de bank te leuren met contanten;)
@Nuuk | 11-03-23 | 14:00: 200-250k. Zat huizen te koop in NL. Als ze op funda kan is het prima mogelijk om een huis te vinden. Verwende trut is nog dom ook dus.
@johnyl | 11-03-23 | 13:40: nee lul, omdat dit een verwend kutkind is dat niet eerst aan ‘paying her dues’ wil doen. Ofwel, beginnen o- een flatje en dan doorgroeien. Nee, diva hier wil een rijtjeshuis met tuin op het zuiden Binnen de ring.
Jaja,snel excuses maken.
Maar met dit soort grappen kijk je in de ziel van 1 van deze bestuurders: totale onverschilligheid, want dat is wat hier werkelijk speelt. Zelfs een studiootje is amper nog te betalen of het huur is of koop voor een jong stel 2 verdienen, al helemaal niet door 1 persoon wanneer je dat nu nog wil. En dat is vrij schandalig eigenlijk. En dat wordt dan weggegrapt met een flauwe grap. Het zal ze in Den Haag worst zijn hoe jongeren aan huisvesting komen, terwijl voor steeds meer statushouders voorrang wordt gegeven met ook nog alle voorzieningen gratis. Kortom: Hugo en de zijnen boeit het niet en de asielindustrie is een verdienmodel blijkbaar voor hun aanhangers die op hen stemmen?
Een juiste constatering Jan, dat wat we hier zien de totale onverschilligheid is van bestuurders richting burgers.
De Jonge biedt excuses aan omdat er ophef is. In zijn laste weten ze dat dit onprettig is en dan volgt er een werktuigelijk excuus. Waarschijnlijk merkte hij niet eens dat hij die woorden twitterde.
Neem andere ouders met een ton spaargeld.
Neem een tweede vriendje.
Verkoop je lichaam of sta wat organen af.
Maar noem vooral de olifant in de kamer niet dat Nederland overvol is en hoe dat komt.
Alleen de vriendinnen van types als Taghi en Lidl Kleine enzo kunnen dan nog huizen kopen. Daar staat Hugo blijkbaar voor.
Even 2 seconden zonder spindokter en een 25 jarige prikt zo door de façade van hugeaux heen. Het kabinet en in het bijzonder hugeaux geeft geen fuck om de problemen burger
Hij is wel altijd heel optimistisch, dat is ook een gave.
Van elke man zou het al een domme opmerking zijn, maar als je Hugo de Jonge bent en toch nog zo'n slip of the tongue hebt, dan maak je maar weer eens voor de 100e keer duidelijk dat je totaal ongeschikt bent voor dit vak. Sowieso onbegrijpelijk hoe leraren als hij kunnen opklimmen tot random minister. Je hoeft dus werkelijk niets te kunnen.
Het gaat er niet om dat hij leraar was, maar dat hij Hugo is. Een leraar kan een goede minister worden, niet omdat hij leraar was maar omdat hij die capaciteiten heeft.
Emile Roemer was ook leraar en wat je ook van zijn politieke standpunten vindt, het was een goede volksvertegenwoordiger.
In de meeste lerarenkamers kom je minstens een of twee personen tegen die met kop en schouders uitsteken boven dhr. de Jonge op alle relevante capaciteiten.
@Nuuk | 11-03-23 | 13:27:
@Nuuk | 11-03-23 | 13:27: Juist. Goed verwoord!
Als je in vak K om je heen kijkt dan is Hugo nog een van de grootste lichten in dit kabinet en nee, dat is geen compliment voor Hugo. Over opklimmen gesproken, minister worden is eerder afzakken.
Hugo wordt anders behoorlijk vadsig en kaal op zijn achterhoofd. Hij ziet eruit als een tweedehands autoverkoper.
En met dat ongeschoren bakkes begint hij erg veel op Boris Boef te lijken.
Haha exact die vergelijking maakte ik gisteren toen hij ter sprake kwam, onafhankelijk van de kenmerken die jij nu noemt.
nog erger is gelijk zo'n jankneus 'dat kan echt niet in deze tijd' over de opmerking..
en maar klagen als de man zegt 'uit eten dan betaal je toch lekker zelf ook maar de helft' en nee ,wijn is alleen voor vrouwen of personen met een identiteitscrisis.
Juist!
Ik vind het dan ook een gore kutopmering die niet kan omdat het arrogant is, maar ook om een vrouw te zeggen: nee, jij mag niet je eigen gang gaan, moet maar een vriend nemen voor het geld.
@geerdt | 11-03-23 | 13:57:
Of een sugar daddy, wat al op grote schaal gebeurt
Hugo is een ongelooflijke zak hooi die de ernst van de woningnood niet schijnt te begrijpen. Mijn oudste dochter en haar vriend (beiden 21 jaar) huren een appartementje van 60 vierkante meter voor 1200 euro (exclusief gas, water en licht) huur per maand. Mijn jongste dochter woont en studeert in Amsterdam. Zij huurt daar, samen met twee andere studenten met wie zij in 1 huis woont, een bovenwoning, lees: woninkje van 48 fucking vierkante meter voor 1800 euro per maand, exclusief gas, water, licht en internet. Met DRIE personen op 48 fucking vierkante meter.
Nu hoor ik mensen hier al denken: ze hoeft niet op kamers te gaan wonen. Jawel, want ze is student en dan is het erg leuk en normaal om in de stad van je studie te gaan wonen.
In 1992 kon ik tenminste nog gewoon een woning kopen (met twee personen) en eind jaren 90 lukte het mij zelfs om in mijn eentje een appartement te kopen.
"Nu hoor ik mensen hier al denken: ze hoeft niet op kamers te gaan wonen. Jawel, want ze is student en dan is het erg leuk en normaal om in de stad van je studie te gaan wonen."
Zo houd je de huisjesmelkers wel in stand. "want ze is student en dan is het erg leuk en normaal om in de stad van je studie te gaan wonen."v
Kortom niet zeiken.
Dus doe je mee aan die onzin want het is leuk.
Dat mag niet eens, lijkt me. Op naar de huurcommissie, ff huurprijs laten checken (juridisch toetsen).
@ViaNova | 11-03-23 | 13:22: makkelijk gezegd als je zelf nooit hebt gestudeerd en dit overduidelijk wordt getypeerd door uw reactie.
Hugo is zich terdege bewust van de woningnood. Hij heeft alleen geen idee wat hij er aan moet doen. Hij heeft een paar dingetjes in zijn gereedschapskist, het is een onvolledige set en van de helft weet hij niet hoe hij het moet gebruiken:
1) Gemeenten dwingen meer sociale woningen te bouwen. Want een derde tot de helft van de woningvoorraad is nog niet genoeg, blijkbaar. Volgens experts is het veel eerder een doorstromingsprobleem dan een tekort oaan sociale woningen. Het VVD-plan om sociale woningen te verkopen aan de bewoners die dat wilden was een uitstekend plan... als die voorraad tenminste weer werd aangevuld door de corporaties. En toen kregen we de verhuurdersheffing...
2) Huren in het middensegment reguleren. Gevolg: er zijn inmiddels behoorlijk wat huizen in het middensegment verdwenen omdat het niet meer rendabel is; dat zijn koopwoningen geworden. Kleine betaalbare units worden samengevoegd tot 1 groot huis. En investeerders in projecten om nieuwe middenhuurhuizen te realiseren trekken zich massaal terug. Veel expats die een hoge huur voor een klein maar luxe appartement op een goede plek over hadden, die kunnen nu niet meer terecht en bezetten grotere woningen in de randgemeenten. Doorstroomeffecten die de verkeerde kant op gaan dus.
3) Heel veel bezoeken aan innovatieve bouwbedrijven. Wat hij daarmee bereikt weet ik niet maar het levert leuke fotomomentjes voor LinkedIn op.
Vind je dat trouwens een onredelijke huur? 48m2 in centrum Amsterdam is al gauw een half miljoen waard. Wat zou een redelijke huur zijn? Nemen we het eens behoorlijk ruim ten gunste van de huurder en pakken we de waarde als 20x de jaarhuur, dan komen we nog steeds op een maandhuur van €2083. Dat zou dan wel een all-in huur mogen zijn. Maar dat is de prijs voor het wonen op een gewilde locatie.
@Muxje | 11-03-23 | 13:45: Bezoeken aan innovatieve bouwbedrijven geven iemand een ruimer denkraam over de bouw wereld.
@johnyl | 11-03-23 | 13:43: Jammer @Johnyl Misgegokt.
Je kan nog steeds prima iets kopen met 1 modaal salaris. Niet in de randstad. Maar waar staat dat iedereen maar recht heeft op een goedkope woning in 010, 020, 030 of 070. Ik stel voor dat je dochter en haar vriend in de rest vh land gaan zoeken en kopen.
Ze kan ook meedoen aan de postcodeloterij in de hoop dat ze een miljoenenprijs wint. Dat die club allerlei organisaties sponsort die haar toekomst naar de kloten helpt moet ze maar voor lief nemen.
Beter de staatsloterij. De postcodeloterij geeft vooral rolkoffers en kookboeken weg als prijzen.
Of misschien moet ze aan een rijke vriendin denken?
HBO: monteur van windmolens
Sorry hoor, maar ik vind het hilarisch. Als een kind van 25, dat nog nooit iets gepresenteerd heeft en geen cent opzij gezet, gaat lopen mekkeren dat ze in haar eentje geen huis kan kopen, dan moet je geen serieuze antwoorden verwachten.
Daar gaat het niet om. Deze grap laat zien hoe weinig respect hij heeft.
@halfvolle glas | 11-03-23 | 13:08:
Welnee.
Dit is de reactie zoals ik m al 40 jaar ken.
“Zoek een rijke vent” zei m’n moeder, m’n oma, m’n buurvrouw.
Gewoon normaal taalgebruik.
Een grapje, meer niet.
@halfvolle glas | 11-03-23 | 13:08:
Respect moet je verdienen, en dat doe je niet door zo in een slachtofferrol te liggen jammeren.
Wat is dat toch dat er mensen zijn die maar denken eenzijdig aanspraak te kunnen maken op respect? Onzin.
In de jaren 90 kon je in je eentje nog wel een huis kopen met je eerste baan. En verder weet je niks van deze jongedame.
De VVD stemmer is ook niet lastig te herkennen hier he.... lekker je ogen sluiten, net doen alsof de bizarre stijging in woningprijzen niet bestaat, is gewoon zeurende jeugd. Waarom erkennen dat de partij waarop jij stemt het hele land in de uitverkoop heeft gegooid aan buitenlandse investeerders, waardoor eigen volk nu de sjaak is, als je het ook gewoon hallucinant kan ontkennen..
@halfvolle glas | 11-03-23 | 13:08: het feit dat hij reageert op zo’n verwend nest getuigt van teveel respect. Laat haar gaan werken met haar luie reet.
@Yojimbo | 11-03-23 | 13:15: Op domheid reageer je niet, daar kan Hugo nog wat van leren.
Ze heeft geen studieschuld en aardig gespaard zegt ze. Daar kon ik zelf 10 jaar geleden prima een huis voor laten bouwen. Die gaan nu voor een ton extra weg. Dat lukt je niet meer alleen.
@Yojimbo | 11-03-23 | 13:15: De prijzen zijn nauwelijks gestegen door de buitenlandse investeerders. Er zijn maar drie factoren: het enorme tekort aan huizen, de lage rente, en de toegenomen bestedingsruimte van het gemiddelde gezin.
Hij vergat het woord ‘snoes’ erachter te zeggen. Doet Jan Dijkgraaf ook altijd.
Moppie, doet het ook altijd lekker.
@Klaas_de_Waal | 11-03-23 | 13:28: ik vind het héérlijk als een man (of vrouw) mij moppie noemt want het klinkt superlief. Althans, als het deel uitmaakt van een verder normale conversatie en daar genegenheid maar geen dédain uit spreekt. Moppie klinkt als een klein konijntje. *Huppelt weer verder*
Dan ga je als politicus op Twitter en vervolgens laat je alleen mensen reageren en de reacties lezen die aardig tegen je doen. Wat een fluim.
AH!! Goed gedaan Hugo, timing ook perfect. Dank!
Het is €^#&*!^%#*×@^ zijn baan om te zorgen dat wij ons grondwettelijke recht op huisvesting kunnen genieten.
Dus als we de hele wereld hierheen halen moet er oneindig gebouwd worden.
@Stonecity | 11-03-23 | 13:22: dat klopt als een bus, de hele wereld hierheen halen is dus geen goed idee.
Kunt u het artikel uit de grondwet even citeren waar u het over heeft? Ik zie nergens een recht op huisvesting staan namelijk.
@BoerKoekoek | 11-03-23 | 16:17: artikel 22 lid 2
Haha, ik vind het wel grappig.
Inderdaad!
Wanneer neemt iemand Hugo tegen zichzelf in bescherming en zorgt ervoor dat hij niks kán zeggen op zo'n bijeenkomst? Moet technisch toch mogelijk zijn tegenwoordig om een hologram in te zetten, waarbij een AI antwoord geeft.
Als je gelooft in de here jezus ben je gevrijwaard.
Dit soort grapjes kan je alleen maar maken als je zelf oprecht de ernst van de situatie niet inziet.
100%
Ongelofelijk LUL is ie. Mijn dochter en vriend wonen in een klein appartementje. Een woning kopen met hun inkomen zit er niet aan. Dus nogmaals Hugo, je bent een LUL.
Je dochter kan toch gewoon een rijke...
Oh wacht
Hugo maakt slechte, ongepaste grappen. Dat is niet helemaal onverwacht, toch? De man kan niks (als persoon, zeker, maar ik bedoel meer als dat er niet 'even' orde op zaken kan worden gesteld. De boel is zo stevig verkloot voor de alles wat na 2000 geboren is, schat ik zo.)
Zag hier in de buurt een huis weggaan voor 6000 Euri per kwadraatmeter. Minder dan 50m2 woonruimte. Twee studentenkamers met gedeelde douche en keukenruimte, zeg maar. Waarschijnlijk een verstandige aankoop, denk ik. De waanzin is groot.
Bullshot. 200-250k, zat huizen te koop. Met gecombineerd inkomen van 50k bruto met zijn 2en kun je dat al betalen.
Ha, ha, ha, die opmerking van Hugo gaat het CDA volgende week wéér duizenden stemmen kosten. Prima toch!
D66-stemmers klagen over te dure woningen en geven daar de markt de schuld van. PVV-stemmers klagen juist over de lange wachttijden bij het toegekend krijgen van een sociale huurwoning en geven daar de asielzoekers de schuld van.
De boodschap die je hieruit kan trekken is dan ook dat er te weinig woning zijn voor de werkende middenklasse en de onderklasse.
Of ze klagen over huurverhogingen omdat ze aangemerkt zijn als scheefhuurder omdat ze wel een inkomen uit arbeid hebben in tegenstelling tot voormalige asielzoekers. Dat sparen gaat dan wel wat lastiger.
Zelfs grappen maken kan hij niet
Lol!
Hugo betaalt de prijs, is de kop van Jut, door D66.
Als minister van Wonen wil Hugo echt wel bouwen, maar loopt vast door de absurde eisen van nu.
De onwerkbare stikstofregeltjes.
Meisje klaagt geheel terecht, maar klaagt tegen de verkeerde minister.
Ze moet klagen bij D66, de minister van Landbouw en bij Eric vd Bulk.
Hugo wil echt wel bouwen ja. Iedereen wil echt wel bouwen. Maar de regeltjes meneer/mevrouw, de regeltjes. En die gaan we echt niet afschaffen.
Hij zat bij VI ook te oreren dat de wil er moet zijn, maar het hoe vergeet hij iedere keer. Ja kan nog zo hard roepen dat we in Nederland de wil moeten hebben om 900.000 huizen te gaan bouwen, maar daar wordt geen enkel huis door gebouwd. Laat hem zijn mond eens even houden en laat hem eens komen met een plan hoe dit gaat gebeuren dan. Hoe de regeltjes worden omgebogen zodat Vollenbroek daar ook geen milieu speld tussen kan krijgen en een D66 rechter het plan niet naar de prullenbak verwijst. Dat gelul van politici ben ik zo zat. Inhoudsloze praatjes genoeg deze meneer, met zo veel open deuren, en dat in deze kou. Je krijgt het er niet warm van.
Geef die dame gewoon een huis. Gewoon even wachten tot er een week maar 699 apothekers binnen komen marcheren, dan is er een huis over. Wel even Miele bellen voor een Nederlandse handleiding, want die zijn standaard in het Koeterwaals.
Ze wil kopen, niet huren.
Ik heb wel een plekje voor d'r.
Dom advies van een domme schoolmeester.
Hij had ook kunnen adviseren om asiel aan te vragen, dan heb je sneller een woning.
Simpel grapje, hoop overspannen gedoe weer.
Maar wel terecht dat onze bestuurders zelf eens geconfronteerd worden met het hyper-deug gedrag dat ze zelf in stand houden. Dit is de maatschappij die jullie zelf creeren, Hugo.
“Aardig wat spaargeld, ouders kunnen garant staan, geen studieschuld.”
Ik denk dat deze jongedame best een huis kan kopen, maar dat dat huis in Amsterdam moet staan, of Utrecht.
Tja, da’s duur.
Maar iets verder van stedelijk gebied zijn best nog huizen te vinden die betaalbaar zijn.
Appartementen van 2,5 ton.
Maar ja, rijtjeshuis of 2 onder 1 kap zijn wat duurder.
Doorsparen en hard werken moppie.
Moesten wij ook allemaal.
Voila.
U doet een aanname die nergens op is gebaseerd en ontkent net zoals Hugo de Jonge het werkelijke probleem dat achter de vraag is verscholen.
@johnyl | 11-03-23 | 13:01:
“Ik denk” staat er, ik vermoed, weet niet zeker.
Wat ik wel zeker weet, dat in bepaalde regio’s “betaalbare” huizen te vinden zijn.
En Hugo ontkent het probleem niet, net als ik het probleem niet ontken, maar Hugo is niet de oorzaak van de woningcrisis, hij is er voor om deze op te lossen en dat lukt niet 1-2-3.
En weet je, 30 jaar geleden kon je ook niet zomaar een hypotheek krijgen in je eentje.
Wat een onzin. Het is gewoon een feit dat de woningen een kleine 2-3x duurder zijn geworden in de afgelopen 10 jaar. Kan je dit wel weer beetje zitten af te doen als gezeur, omdat je nog wel een woning in een Drents gehucht met 5000 inwoners kan kopen voor 150k-200k, maar is een beetje een valse manier van net doen alsof er geen problemen zijn. "de zeurende jeugd van tegenwoordig ook".
Buiten Amsterdam, in de regio betalen de werkgevers ook minder omdat het daar zogenaamd goedkoper zou zijn. Daar ga je dan met je motivatie.
@Yojimbo | 11-03-23 | 13:12:
Dat komt vooral omdat we nog geen tien jaar geleden uit de grootste kredietcrisis sinds de crash van 29 kwamen.
@Yojimbo | 11-03-23 | 13:12:
Ik zeur niet, ik schets een realistisch beeld.
Tuurlijk willen (jonge) mensen in de stad wonen, maar dat heeft een hogere prijs.
Daarom zeg ik ook doorsparen en geduld hebben.
Wat denk je zelf? M’n zoon is 20 en waarschijnlijk woont ie nog wel 10 jaar thuis.
Ja, daar baal ik enorm van.
Dus ook wij hopen dat er asap betaalbare huizen komen.
Liefst hier in het dorp….. hartje Randstad net boven Utrecht-Noord.
Is nu ook niet te betalen voor iemand alleen van 25.
@Ruimedenker | 11-03-23 | 13:21: dat is een contradictie..
je kan niet in hartje randstad wonen en dan net boven utrechtnoord
@Ruimedenker | 11-03-23 | 13:21:
Het is niet alleen de randstad. Stop met net doen alsof het raar is dat mensen zich verneukt voelen om het feit dat woning prijzen vandaag 2-3x hoger zijn tov 10 jaar geleden. Ik snap dat je je moet aanpassen aan de tijd, maar het zijn gewoon hele terechte klachten en problemen die aangekaart moeten worden. En dan heb je altijd die standaard groep mensen als jij, zelf opgegroeid in de beste versie van Nederland, lekker studeren zo lang als je wou op kosten van de staat, genoeg werk met prima inkomsten tov de kosten die je maakte in Nederland, eenverdieners konden familiewoningen kopen etc. etc. die altijd roepen dat de rest niet wel slachtoffer is van misbeleid niet moeten zeuren. Flikker toch op man.
@de IJsman | 11-03-23 | 13:17: oh ja tuurlijk, de huizen kon je toen bij een pakje boter kopen.
@Yojimbo | 11-03-23 | 13:25:
Nooit gestudeerd, werk vanaf 18 en ook nu is er werk zat.
Maar dat terzijde.
Je loopt je op te winden terwijl we het redelijk eens zijn met elkaar.
Tis maar hoe je m’n tegels leest.
Oh.. sorry dat ik ben opgegroeid in het beste van NL.
Ben nu 52 en de jaren 90 waren de beste ooit.
Neem mij niets kwalijk. Voor elke cent is hard gewerkt.
@Ruimedenker | 11-03-23 | 13:34:
"Voor elke cent is hard gewerkt." Dus niet eens een rijke vriendin om op te leunen lieve Ruimedenker? P.S. De gemoederen lijken nu al wat verhit en het moet nog avond worden, poeh!
Afgezien van de foute grap (... soit) vind ik het meisje wel wereldvreemd. Op haar leeftijd woonde ik evenals de meeste medestudenten in een studentenhuis. Ondanks dat ik al jaren stond ingeschreven, zat een huurwoning er echt niet in.
Een koopwoning kwam niet eens in me op en had ik ook niet kunnen betalen. Gezien de huidige maatstaven leefde ik toen in grote armoede -wat ik toen en nu zelf niet vond en vind.
Haar generatie heeft wel hoge verwachtingen. Als ze 2 jaar niet kunnen reizen, ligt een depressie op de loer.
Deze generatie gaat het heel anders doen. . . . . . Hahaha
Hier nog één. Woongroepen en studentenhuizen. Een koophuis is nooit in me opgekomen. Heb me nooit arm gevoeld toen, ondanks dat het wel eens kleingeld tellen was. Vond het een rijk leven! Super leuke tijd gehad.
Hij had een huis met een frikandel moeten vergelijken.
Een gecremeerde mag ik dan toch hopen?
Waarom excuses? Eindelijk gaf De Jonge eens een oprecht antwoord. Het lacherige dédain verbaast mij in ieder geval niet.
Gewoon een prima reactie van Huichel de Jonge.
Voor mensen die ouder dan 30 zijn algemeen geaccepteerd.
In de huidige tijd had hij beter kunnen zeggen “zoek een rijke Partner”… want, vent of wijf kan niet meer.
Het is namelijk niet vanzelfsprekend dat een dame een vriend wil/moet.
Dus Huug, ga een beetje met de tijd mee.
“Zoek een rijke partner” had het moeten zijn.
Een twee onder één dekbed kan ik haar aanbieden, maar wel snel reageren, want er is een enorme wachtlijst.
Hugo’tjeeee! Bakkie??
Meisje van 25 zonder realiteitszin. Hugo maakt een flauwe en best wel slechte grap.
Niet verstandig als je minister bent, maar dat was het dan ook. Hij heeft zijn excuses gemaakt.
En voor de hordes sneuneuzen die er schande over spreken: Grow a pair, stelletje zeikers!
En schakelt de comments uit.
De realiteit is dat Hugo's kinderen echt wel snel een lekkere woning zullen vinden. En dat ie ondertussen al een boek kan schrijven over zijn stupide opmerkingen.
@menage | 11-03-23 | 12:50: De kronieken van een nietskunnende multiminister die veel praat maar toch niets zegt? Zoiets? of past de titel niet goed op de kaft?
In Engelse vertaling zou het "Hugo, talking loud, saying nothing' kunnen zijn.
En dit filmpje van 23 seconden geeft precies aan wat er mis is in dit land, een totaal gebrek aan empathie en inlevingsvermogen van politiek Den Haag ten opzichte van de burger. En maar gek vinden dat het vertrouwen in de Haagse kliek totaal is verdwenen. Een dan bovendien de arrogantie om te denken dat een sorry genoeg is om "het klootjesvolk" maar weer koest te houden. Maar de burger heeft één ultiem wapen in handen en dat is het rode potlood in het stemhokje.
En daar heb je helemaal gelijk in helaas...
Lijkt wel of alle empathie verbruikt is voor veiliglandiers, 'jongeren' en gespuis.
Inlevingsvermogen in de problemen van een verwend kind dat op haar 25e niet in haar eentje een huis kan kopen? Serieus?
En bizar is dat men het kennelijk al normaal vindt dat je beneden de 30 jaar geen eigen woning kan kopen op een modaal salaris. Hoe snel men zich in de luren laat leggen door wanbeleid en vergeet dat hun ouders het wel op 1 salaris konden.
@ReyNemaattori | 11-03-23 | 12:40: Als je dan ook ziet hoeveel ellende die mensen in hun leven meemaken, tja, dat steken de problemen van gewone mensen zoals de keuze tussen gas of eten en het niet kunnen vinden van een woning en niet meer veilig over straat kunnen (als vrouw al helemaal niet zonder begeleiding, precies zoals de Koran voorschrijft), of weggehoond worden door de politie als je aangifte doet van beroving, mishandeling of verkrachting (die overigens niet te beroerd is om dames van middelbare leeftijd tijdens demonstraties helemaal de tyfus te slaan), in een steeds kleiner wordende wereld moeten leven omdat reizen alleen nog is voorbehouden aan mensen voor wie die kosten door het Rijk betaald worden, zulke problemen dus, flets af.
@Deflatiemonster | 11-03-23 | 13:20: toen er 5 miljoen minder inwoners waren? En bovendien, ook nu is er prima op een totaal inkomen van 2 partners van totaal 50k een woning te kopen.
Goede grap!
Een ongelooflijke domme, rare opmerking van Hugo. Goed dat hij daar op gewezen wordt. Ook goed dat hier even zijn excuus voor aanbiedt. Verder vind ik het geen halszaak. Ja, nogmaals, heel dom, maar een mens maakt wel eens een fout. Als je onder een vergrootglas ligt ziet iederéén je dit doen. Van mij mag er wel een beetje bewegingsruimte blijven om iets doms te zeggen en je hier voor te verontschuldigen. Poeh hee! Als we toch allemaal foutloos door het leven moeten. En nee ik stem geen CDA, en ik vind zijn schoenen ook niet mooi!
Maar inmiddels begaat Hugo toch wel veel dommige foutjes dus dan is het niet zo gek dat daar aandacht aan geschonken wordt?
Seksist!
Mooie bijdrage, helemaal mee eens - leven en laten leven, hij bood excuses aan en idd geen halszaak... Verrassend tijdstip om deze fijne tegel van jou tegen te komen, en daarom bijzonder leuk!
Precies dit @lezeres. Hier in de panelen vindt men doorgaans dat (harde) grappen moeten kunnen en dat woke doorslaat.
Dan moeten "we" ook niet te zwaar tillen aan deze misplaatste en seksistische grap van Hugo.
Nou, hij moet geen minister zijn met zijn track record. Dat vind ik wèl een halszaak (en halszaak vind ik een grappig woord).
@Roos | 11-03-23 | 12:36: great minds think alike.. *schuurt tevreden tegen Roos en Lezeres aan en geeft kopjes*
Hugo maakt aan de lopende band fouten en doet domme uitspraken.
@Roos | 11-03-23 | 12:36: Een grap moet idd kunnen als je competent bent. Als je incompetent bent, is de grens tussen grap en deflectie / blame shifting te klein om te kunnen bepalen of het een grap is of dat je je eigen incompetentie probeert te verhullen.
@ReyNemaattori | 11-03-23 | 12:42: vroeger had ik een kennis die standaard "het was maar een grapje!" zei, wanneer ze werd gewezen op een domme opmerking.
Ik snap dus wat je bedoelt.;-)
@lamlul007 | 11-03-23 | 12:35: Oh ik vind het helemaal niet raar dat er aandacht aan geschonken wordt. Het is weer eens een fikse blunder van zijn kant. Het gaat me er meer om dat zaken in perspectief moeten blijven. Het is een seksistische opmerking! Maar het is nou ook weer niet zo dat hij zijn hand in haar blouse heeft gestopt. Weet even niet hoe ik dit beter kan uitleggen.
@anja | 11-03-23 | 12:36: Dank voor het lieve compliment, vrolijke Anja! :-))
@Roos | 11-03-23 | 12:36: Mijn huisarts, een schat van een man, heeft ooit dezelfde opmerking tegen me gemaakt. Bijzonder onhandig! Net zo'n jonge hond die alles omgooit door enthousiasme. Maar Roos, die huisarts van mij heeft een hart van goud. Ik wil nooit meer een andere. Soms is een domme opmerking ook niet meer dan dat. "Wij" dames zien zo nu en dan wel erger langskomen in de panelen. ;-))
Dat meisje had moeten antwoorden: ik heb al een rijke vriend maar dan nog lukt het me niet om een huis te kopen.
Die grap was geen slip of the tongue. Die grap legt het fundamentele karakter van Hugo de Jonge bloot. En daar lusten de honden geen brood van.
@lezeres | 11-03-23 | 12:54: Het is me een eer en een genoegen, altijd, charmante lezeres!
@Sans Comique | 11-03-23 | 13:24:
Dat durf ik niet te zeggen. Daar ken ik de heer Hugo de Jonge niet persoonlijk genoeg voor.
@keestelpro | 11-03-23 | 13:13: Twee rijke vrienden, en dan nog...... ;-))
@anja | 11-03-23 | 13:45: Dat is helemaal wederzijds leukerd! :-))
Meisje van 25 wil nu, anno 2023 compleet huis kopen in haar uppie. Hugo geeft passend advies. Prima toch?
Hij had ook kunnen adviseren om een minister te trouwen die krijgen een gratis penthouse. Of ze had asiel aan kunnen vragen in Nederland. Denken in oplossingen!
Ik moest zo hard lachen dat ik moest hoesten. Zò, ja-haa, jij vat hem bondig samen. Wàt een tijden zijn het toch!
Helemaal niet prima. Hij neemt zijn verantwoordelijkheid niet als minister en scheept dat af door lullig te doen tegen die mevrouw.
Volgens mij heeft ome Hugo misschien wel een foute opmerking gemaakt, maar vertelt ons tussen neus en lippen door dat dit de realiteit is of zal worden. Jaren geleden liep er een invalide minister of staatssecretaris rond van de PvdA. Die zei toen ooit dat mensen een volkstuintje moesten beginnen. Toen moest iedereen erom lachen, en nu betalen we verdorie de hoofdprijs voor een heel dun preitje. Het kan toeval zijn, maar ik luister voor de zekerheid tegenwoordig wel goed naar dit soort onzinnig geblaat. Je weet maar nooit.
Die staatssecretaris is nu commissaris van de koning in Drenthe. Het partijkartel kon haar opmerking dus wel waarderen.
Als ik over haar praat, noem ik haar steevast Miep Moestuin. Iedereen weet altijd direct wie ik bedoel.
Ongekende domheid, en dit is minister.
Laat mooi zien hoe het CDA over het volk denkt, ze hebben er gewoon schijt aan.
.
Ongekende domheid, meisjes van 25 die klagen dat ze geen eengezinswoning kunnen kopen in 020 of 030.
Als een statushouder tegen Hugo had geklaagd dat hij na drie maanden nog geen huis heeft, had Hugo heel anders gereageerd.
Die statushouder kan ook een rijke vriend nemen toch?
@Mokum Kosher | 11-03-23 | 12:36: Tuurlijk, maar Hugo had liever zijn tong afgebeten dan dat te zeggen.
Overigens moet het huis natuurlijk wel ruimte bieden voor de twee vrouwen en zeven kinderen van de statushouder.
@Mokum Kosher | 11-03-23 | 12:36: Veel statushouders geven hun geaardheid als vluchtreden op, omdat het in hun land van herkomst helemaal geen oorlog (meer) is.
Groenlinks, PvdA of D66 stemmen, en dan janken dat je never nooit een huis krijgt !
Het moet niet gekker worden..............daar mag beste een stevige grap uit confessionele hoek overheen!
Dus als ze CDA had gestemd was het wel OK geweest?
Ok ok, excuses geaccepteerd. Wat was dan wel uw boodschap die middag, meneer De Jonge?
'Belangrijk om te kunnen wonen.. petitie.. zorgvuldig. Op de agenda zetten! We gaan serieus kijken naar de petitie en onze schouders eronder zetten.'
Hij lult een aantal open deuren de ruimte in en gaat vervolgens met de andere kartelkornuiten regels verzinnen waarom die open deuren toch weer net niet gehaald kunnen worden. Oplossen doen ze niets, maar dan ook helemaal niets, want dat zou betekenen dat ze moeten toegeven dat ze de boel willens en wetens in het 100 hebben laten lopen.
@Peerkeoud | 11-03-23 | 13:26:
Precies. Ergens een verwennerij voor de oren dat hij niet verder komt dan een flauwe grap en daarna excuses voor de flauwe grap. Scheelt hemeltergend gelul in de ruimte.
Waarom vraagt ie niet gelijk of ze wat rode lampjes voor het raam hangt? F*cking debiel dat ie er is.
Niet de meest subtiele openingszin van een aspirant sugardaddy ooit., Huug. Maar hé , van blauwtjes lopen leer je het meest www.youtube.com/watch?v=DRNyvO4QouY
-al eens de hoer gespeeld?
-cocaïnehandeltje?
-baantje in de politiek?
Meid! Doe iets!
- iemand met een gratis Miele trouwen?
Anti Hugo, pro-deze grap.
Grapje van Hugo was flauw maar wel to-the-point. Verontwaardigd zijn dat je met 25 jaar niet in je eentje een 2 onder 1 kap woning kan kopen dat meisje is toch ook hilarisch. Ik had aan haar gevraagd of ze de middelbare school inmiddels al had afgemaakt.
Het ging om een huis, niet om een 2 onder 1 kap woning.
Rond je 25e een huis kopen was 20 jaar geleden heel goed mogelijk.
En 30 jaar of langer geleden geleden was het zelfs normaal dat je tegen die tijd een eigen huis en een gezin had.
@Dandruff | 11-03-23 | 12:29: Wat een geloel
@lijn6 | 11-03-23 | 12:31:
Hoe oud ben je?
In mijn omgeving was dat toch echt vrij gebruikelijk.
@lijn6 | 11-03-23 | 12:31:
Nee.
Ik was 21 en dat was in 1991.
Toen was 105000 gulden serieus geld.
@StiekemeBunzing | 11-03-23 | 12:26: ja toch wel, dezelfde vrouw geeft in een interview aan een rijtjeshuis of een twee-onder-een-kapwoning te willen kopen.
U reactie overstijgt zelfs de domme grap die Hugo de Jonge maakte. De essentie is dat je geen boodschap hebt aan de terechte klacht van jongeren dat ze geen dak boven hun hoofd kunnen vinden. Klinkt misschien raar voor degene die vroeger keus genoeg had en niet de hoofdprijs voor een woning hoefde te betalen.
@lijn6 | 11-03-23 | 12:31:
Mijn ouders kochten hun eerste huis op hun 24e. Dat is 31 jaar geleden. Ikzelf op mijn 27e vorig jaar. Mijn zusje ook vorig jaar op haar 22e(!). Mijn broertje was 23. Mijn broer ook 27. Maar ik kom dan ook uit een familie waar ons is geleerd vroeg te werken voor je geld, niet alles uit te geven in de kroeg en jezelf te leren bedruipen zonder afhankelijk te zijn van een onbetrouwbare overheid. Zeg maar het tegenovergestelde van wat het meisje in het filmpje is geleerd vermoed ik.
@Ruimedenker | 11-03-23 | 12:35: Zelf rond die tijd ietsje ouder: een appartement van 116.500 gulden en dan nog genoeg geld voor mijn eigen uitzet. Inclusief een riant dubbelbed. Ach, mijn jeugdig optimisme. Huisje boompje beestje. Op een starterssalaris, enigszins gevorderd.
Het hebben van een eigen huis versus de realiteit van het fiscale eigendom. Wat nou, grondrechten?
-edit- Pal nadat de premie A regelingen en zulks waren afgeschaft.
Geeft de de beste man een op de praktijk gericht en steekhoudend advies, is het weer niet goed.....
Hugo maakt geen misplaatste grap, hijzelf is een misplaatste grap.
Tenenkrommend en plaatsvervangende schaamte!
in je eentje een huis willen kopen met 25.. get a life first
Om later als je je geld hebt opgebrast aan leuke dingen, er achter te komen dat je tot huren en het huis van iemand anders af betalen veroordeeld bent.
Je kunt ook met verstand leven, geld aan de kant zetten om te kunnen kopen.
Ze had van haar zakgeld een stapel bitcoins kunnen kopen toe ze 15 was...
Fucking domme opmerking van Hugo. Jammer!
Wel goed dat hij zijn excuses direct heeft aangeboden. Zijn ego ging even met hem aan de haal.
Vind het een vervelende man maar dit is echt muggenziften.
Het was toch best een goed advies?
Eerste koopappartement: 35 en ver buiten de Randstad. Iets meer realiteit, van alle tijd, voor deze mevrouw zou op zijn plaats zijn. Over het paard getilde generation X.
Generatie X is de 35 al ruim gepasseerd, hoor.
@de IJsman | 11-03-23 | 12:20: Jongste zijn 53, zoiets. Getallen zijn goed.
@de IJsman | 11-03-23 | 12:20: Z. Ben goed in het alfabet, maar niet waar die letters voor zijn. Je hebt gelijk.
'Hé meisje, psst. Heb jij mijn dikke BMW al eens gezien?'
Zonder lullig te doen.. zou je niet eerst eens werken, geld sparen, carriere maken en DAN een huis kopen? Of moet alles maar gewoon op de pof tegenwoordig. Spaar eerst maar een ton door hard werken.
sparen met een kale huur van 1500 p/m heerlijk jaarlijks geïndexeerd, in 2100 kan uw nageslacht een stapel stenen kopen. En het maar gek vinden dat het geboortecijfer zo laag is.
Juist ja. Rente is tegenwoordig vrij laag ook nog. Iets meer werken zou inderdaad al wat helpen.
@TheseDays00 | 11-03-23 | 12:19: Iets meer werken doe je voor de belastingdienst. En een ton sparen, lol.
U woont niet in NL?
Loon wordt 50% belast, spaargeld verdampt door hoge inflatie en minimale rente. Carrière maken verandert daar niks aan, staat hooguit een gezinsleven in de weg; vandaar dat *wij* vergrijzen. Gelukkig importeren we voldoende werklozen met voorrang op gratis huizen.
En met een ton koop je net een oude schuur. Het is bizar dat werkende mensen geen huis kunnen krijgen.
@Duwbak_Linda | 11-03-23 | 12:21: je kunt ook gaan huren he?
@richardsp1 | 11-03-23 | 12:30: Ja tuurlijk. Huurhuizen zat.
@Dandruff | 11-03-23 | 12:25: als dat je inleg is, kun je tegen zeer lage rente een veel duurder huis kopen van je inkomen.
En wat is er mis in Nederland dat echt iedere jan-l-l een huis moet kunnen kopen? Verdien eerst maar een 2x modaal voordat je aan kopen denkt.
@Duwbak_Linda | 11-03-23 | 12:30: maar is dan niet huist dat het probleem? Ipv te eisen om koopwoning? En wie zit er in de huurhuizen? Oja… gelukszoekers en nietsdoeners… pak dat aan en je hele woning probleem is weg.
Kom je nu pas onder een steen vandaan?
Als je wil kopen, zeker als alleenstaande heb je eigen geld nodig, in verhouding meer dan als stel.
@richardsp1 | 11-03-23 | 12:32:
Waarom zouden hardwerkende mensen ("iedere jan lul") geen huis mogen kopen?
Tot een jaar of 20 geleden mocht dat wel namelijk, en ik geloof niet dat NL er daardoor destijds veel slechter aan toe was. Integendeel, mensen met koophuizen hebben minder de neiging hun buurt te laten verloederen dan gratis-huis-eisiërs.
En om tweemaal modaal te verdienen moet je eigenlijk vaak "werkzaam" zijn in de subsidiesector of overbodige (semi-) overheid van de politieke baantjesmachines. Dat lukt bijna niet meer met zinvol werk waar onze maatschappij echt iets aan heeft.
Nogmaals verdiep je anders eerst even in het land waar je kennelijk vandaag bent komen wonen.
Goed om te zien hoe serieus onze minister dit probleem neemt, dat geeft vertrouwen.
Kan dat mens niet gaan koken?
Hugo bedoel je?
@Joffri | 11-03-23 | 12:15: Misschien voor iedereen beter als hij gewoon een pizza besteld.
Hugo schijnt uitstekende Cup-a-Soup te maken.
Maar tegenwoordig is de grootste hoop van dat achterlijke geklaag en gejank om zogenaamd seksistisch gejank of racisme gekrijs gewoon een subjectieve beleving van klaagfiguren die om aandacht verlegen zitten. Net alsof iedere grappenmaker die een gewaagde witz probeerd te scoren al meteen met één hand je slipje zit of een zweep over je ruggetje heen haalt. Sodeflikker toch een eind op met je aandachtsverslaving die mede in stand wordt gehouden door die achterlijke staatsmedia die we hier zo uit de bocht hebben laten vliegen met hun infantiele woke circus.
Hoe kom je erbij dat je op je 25ste al recht zou hebben op een koophuis?
Hoe deden jou ouders het? Die van mij hadden toen al lang en breed een eigen huis. Jaja, andere tijden....
@knutsel_ | 11-03-23 | 12:26:
Mijn ouders kochten pas een huis toen ze in de 40 waren.
@knutsel_ | 11-03-23 | 12:26:
Ikzelf was 30, maar dat was wel met een partner.
Ik 21 in 81.. 70.000 piek flatje. 12 % hypotheek. Toch lukte het
Ik had op mijn 40e de hypotheek volledig afgelost. Het kan (kon) wel.
23 kocht ik mijn eerste huis
Had alleen recht op sociale huur van fl 850,00
Kon beter en voordeliger kopen inclusief aflossing.
1994
Ik vond het wel een leuke grap, dat mens dat meteen loopt te kakelen "dat dit echt niet kan" mogen ze een glaasje kalk geven zodat ze minder zuur wordt.
Met 25 jaar een huis kopen? Zoek dan waar dat kan, Groningen, Limburg misschien? Wat een dom wicht!
Afrika.
Zo'n opmerking past toch gewoon in de CDA-gedachte?
veel kinderen krijgen en braaf naar de kerk gaan om naar het dominee' praatje te luisteren. De koopman vvd en de CDA dominee zijn aan de macht.
Ja, alsof er wekelijks 700 miljonairs (m/m) dit land binnenwandelen.
Die asieleisers hebben wel sneller een huis als deze mevrouw (tenzij ze de tip van Hugo ter harte neemt en zich een rijke vent uitzoekt)
'U ziet er goed uit, als sekswerker kunt u zo een mooi huis bij elkaar neuken.' Dát had Hugo moeten zeggen.
Hugo zijn gedachte "het zijn allemaal hoeren "ik snap dat wel
Wat een domme vrouw. Begrijpt ze niet dat alle huizen naar asielzoekers gaan?
Werkt De Jonge soms ook bij Studio Sport?
Kan gebeuren: een mislukt grapje. Zoek er niet te veel achter.
wow.
@Joffri | 11-03-23 | 12:15: Wo(w)ke
Dat wokegezeik loopt volledig uit de klauwen. En dankzij de social media is het vonnis ook zo uitgesproken. Walgelijk gezeik.
-
Stom grapje. Maar een grapje. En die krijsmuts had er ook rustig een serieus punt van kunnen maken: ‘Ja, nu je het zegt: hoeveel vrouwen etc.’
Precies alsof ze dat nooit eerder gehoord heeft.
En zelf denkt ze daar ook aan, zekerweten.
Flauw grapje van zijn broer Freek gejat zeker?
Grapje toch. Heisa om niets.
Hoeveel % van de vrouwen is eigenlijk golddigger?
Hoef je echt niet voor te schamen.
Kostje gekocht.
Kan Hugo dan vertellen wat zijn boodschap wél was?
Hij zegt rijke vriend maar hij bedoelt natuurlijk sugar daddy.
Zag een nieuwsitem uit Engeland. Bosnische vluchteling stond met zijn inkomen bij de voedselbank en zijn Bosnische familie vond dat bijna niet te geloven maar steunen hun familielid nu financieel zodat hij te eten heeft.
Dat is in Nederland ook schering en inslag.
Eenmaal geimmigreerd val je in dezelfde ellende als de onderklasse Nederlanders.
@funda | 11-03-23 | 12:04:
Haha. En maar dromen straks over de mooie tijd die ze hadden in Velsen.
@J.Cash | 11-03-23 | 12:08:
Zolang het beter is dan de plek waar ze vertrokken gaat het goed.
Anders trekken ze weer verder, of gaan ze terug.
@funda | 11-03-23 | 12:10: Dat ziet u weer 'ns volledig verkeerd. Pas als het hier de zelfde teringzooi is die ze hebben achtergelaten, voelen ze zich hier thuis....
"die van de ene ministerspost naar de andere ministerspost omhoog valt." Moet zijn omhoog stijgt door zijn leegheid. Een lege huls met wat lachgas.
Dienstbaar als bliksemafleider en absoluut geen bedreiging voor de macht, dus mag je falen zoveel je wilt. Net als in Rusland.
Rutte heeft altijd een vers blik inwisselbaar 'bestuurstalent'.
Hugo zoekt nog een buitenkapster?
En wie zijn de rijke vrienden van Hugo?
Epstein
Ja dat is toch heel gewoon dat als een vrouw geen huis kan krijgen gewoon even de benen wijdt bij een boel mannen. Er zal toch wel een man tussen zitten die het zaakje oplost. Hugo denkt dus wat Teeuwen luid zegt: www.youtube.com/watch?v=aFNCNyw7gLg
In origineel Haags: kankah.
Ik gebruik het woord niet vaak, maar: wat een klootzak.
Ik ben ook geen fan van Hugo, want hij kan niets, maar dit was toch de gouden tip, de enige kans voor het meisje in questie in een mooi koophuis te gaan wonen.
Hoe zou jij jouw eigen klootzak beschrijven bij de huisarts mocht daar wat aandacht aan besteed moeten worden.
@forecastle | 11-03-23 | 12:02:
Mijn scrotum uiteraard (lol).
@Sieg Hein | 11-03-23 | 12:02: Hij had ook gewoon de opmerking voor zich kunnen houden. Het zijn vaak niet de slimsten die altijd vooraan staan met losse opmerkingen.
Probleem is ook niet Hugo, maar CDA en vvd.
Een daarvan is al getackled.
iedereen met boerderij, villa en auto subsidie stemt er graag op
Nou, dat worden nog een paar zeteltjes minder voor het CDA.
Christen Dedain Appèl
Ha ha ha er bestaan geen negatieve zetels, nul is niet minus nul.
@jan huppeldepup | 11-03-23 | 12:01:
Hangt ervan af hoe je de nul nadert.
Hugo is een alfa-kleuter.
Wat een geneuzel over een onschuldig grapje. Ik moest overigens pas echt lachen van die dame van 25 die graag een eigen huis had, maar niet kon betalen. Ze had geen hoge eisen, een twee onder een kap zou al goed zijn. Hahaha.
Exact.
Onschuldig zeker niet, gezien zijn functie.
Die dame probeerde misschien uit te leggen dat je vijftig jaar geleden als postbode nog een huis kon kopen en nu moet je bijna miljonair zijn.
@jan huppeldepup | 11-03-23 | 12:04:
Maar ook die postbode kon zich 50 jaar geen tweekapper veroorloven.
Het probleem van de éénverdiener is simpel. De tweeverdieners kunnen altijd meer betalen. De bank kijkt naar wat een huishouden kan ophoesten en moet daarvoor normen hanteren (zorgplicht noemen ze dat, ja ja, en de dinkies van 25 jaar geleden eisten dat de banken niet meer alleen maar naar de kostwinner mochten kijken).
@jan huppeldepup | 11-03-23 | 12:04: in zijn dromen. Misschien een krot in een achterbuurt.
@funda | 11-03-23 | 12:00: Walgelijke grap, je zal er als ouders maar naast zitten.
@Louter Leuter | 11-03-23 | 12:10: 50 jaar geleden kocht ik een huis met een rente van 10%. In die tijd kende ik honderden mensen. Collegas binnen een groot bedrijf, mensen van 2 sportverenigingen. Lui die allemaal een bovengemiddeld inkomen hadden, net als ikzelf. Er was helemaal niemand die op 1 inkomen een huis kon kopen. Dat is een fabel die bedoeld is om de jongeren tegen oudere generaties op te zetten. Net als de fabel dat wij hun pensioen opeten. 44 jaar lang is er 20% van mijn salaris in mijn pensioenpot gestopt, terwijl de jongeren hun eerste € 1000 nog moeten inleggen.
@Dwaalgast | 11-03-23 | 12:31:
We leven nu in 2023. Dertig jaar geleden kocht ik een hoekhuis (drie zijden tuin met garage) en met 10% rente op enkel mijn bovenmodale salaris. Bewust niet voor een deel het salaris van mijn echtgenote gebruikt. Gelukkig maar want ruim twee jaar later ging dat grote bekende Nederlandse bedrijf failliet (uiteraard werd door de bank een nieuw bedrijf opgericht waarin al hun vorderingen werden ingebracht). Mijn leidinggevende, die mij aangenomen had, heeft de helft van de zijn staf moeten ontslaan (ik zie hem overigens nog steeds regelmatig - het faillissement was zijn schuld niet). Daarna begonnen in de jaren 90 de banken beide salarissen vol mee te tellen.
@gato | 11-03-23 | 12:29: Het was waarschijnlijk niet eens een grap.
Hij was opgelaten omdat zijn onmacht en onkunde blootkwamen.
@Dwaalgast | 11-03-23 | 12:31: het is een waanidee dat uw pensioen van uw eigen afdracht gefinanciërd zou kunnen worden. Dan is het met 72 wel op. Overigens werd er natuurlijk pas na uw 25e ingehouden en was het ook geen 20%. Daarom is het ook te weinig en moet het fonds geld van elders gebruiken.
Die lul moet helemaal niks mogen beslissen. Wat een eikel
En dat zegt Hugo tegen een vrouw? (Zie? Ik kan het ook)
Nul empathie dus.
En geen werkelijkheidsbesef.
psychopaten kennen geen emphatie
Of juist een duidelijke blik in hoe dit figuur zelf de zaken regelt.....
Je zal er maar lopen met je kinderwagen.
Denk ik even te reageren op zijn Twitter grap-excuus, heeft hij reacties geblokkeerd. Echt een totale koekwaus. Probleem is dat je niet meer weet wanneer ze serieus zijn en wanneer niet.
flauwe grap, in de drukte, wat is het probleem?
Het is volkomen naïef om te verlangen dat je in je eentje een huis zou moeten kunnen financiëren en dat de hele meute daar ook nog in mee gaat. Alsof het een recht is om half miljoen te lenen en maar gedeeltelijk terug te betalen.
@AntiZanicz | 11-03-23 | 13:42: Het probleem is dat de verantwoordelijke politicus zijn onkunde en onmacht demonstreert ten koste van de mensen die hem middels belastingen betalen oplossingen te vinden.
REAGEER OOK