Kabinet gaat verkeersaso plagen (maar doodrijders zijn na paar maandjes weer vrij)
Kabinet gaat nog meer cursussen uitdelen
Leuk dat plan om de 'verkeersaso' harder aan te pakken. Dat is dus een fraai voorbeeldje vvd-retoriek. Met verkiezingen voor de deur roepen ze wat ruige dingen, en na de verkiezingen is iedereen het weer vergeten. En wat heb je eraan, die grote bek: als je met honderd km/h te hard vier mensen uit het leven kegelt sta je na een paar maandjes weer op straat, en een paar maandjes later krijg je je rijbewijs gewoon weer terug. Maar deel vooral nog wat cursussen uit, hoor.
Reaguursels
InloggenKroontjes test
Gelukkig is het slachtoffer gevaccineerd. Het had anders nog veel erger kunnen aflopen.
Stel je rijdt 155 km/u (mag nergens in NL) op een weg waar je maar 50 km/u mag. Vermoedelijk omdat de weg onoverzichtelijk, druk en dus ongeschikt is voor racen.
Wat zou je dan op zo'n cursus kunnen horen;
- wat elk normaal mens niet sowieso al begrijpt?
- dat nog niet tijdens rijlessen ter sprake is gekomen?
- dat ook niet in een theorieboek rijvaardigheid stond?
- dat evenmin uit maximumsnelheidsbordjes met *50* erop valt af te leiden?
Dit is zo'n ontzettend nutteloze manier van geldverspilling.
Sorry, Dandruff, je had op een aantal punten gewoon gelijk, in het afgelopen stamcafé. Je had nog twee tegels achtergelaten waar ik niet aan toe was gekomen in mijn jacht op honderd tegels.
Idem voor lezeres: ook nog een onbeantwoorde tegel. En GU had
music.youtube.com/watch?v=2Jf49T2LKEA...
gepost, hetgeen ik nu ook nog maar net zag. En in een eerder topic verdiende funda nog een antwoord, hoewel ik zijn punt wel bestreden zou hebben.
Het was gewoon druk vanochtend. Trouwens de dochter van mijn broer heeft een zoon gekregen: Sil (als de strandjutter) hetgeen ook mijn aandacht afleidde.
@cugel | 08-03-23 | 13:37:
Gefeliciteerd!
En maak je niet druk over een keertje geen antwoord kunnen geven, doe ik ook niet altijd. Er zijn belangrijker zaken in het leven.
Zoals nieuw leven.
*beschuit met muisjes aanreiken doet*
@Dandruff | 08-03-23 | 14:33:
Dank je wel, Dandruff! Jij bent de eerste hier op GS die het weet. Laten we maar zeggen: op de oude discussies. (Maar als je het niet erg vindt ga ik daar niet meer naar terug: we veranderen elkaars mening toch niet ;)
Onze wetgeving is zwaar verouderd en de vvd heeft 12 jaar de kans gehad eea aan te passen. 155 km/h op een 50km weg rijden noem ik moord met voorbedachte rade. Maar helaas zijn de fopstrafjes nog steeds aan de order van de dag.
@cugel | 08-03-23 | 15:26:
Och we hoeven elkaar niet te bekeren. Als we maar begrijpen dat anderen soms een andere mening kunnen hebben. Bij een OR of VVE is het heel normaal dat mensen met verschillende meningen toch door een deur kunnen. Het is raar dat dat in de politiek niet meer kan.
@Dandruff | 08-03-23 | 16:02:
Ja, mee eensch.
@Rdock | 08-03-23 | 15:52:
Eens, dit is geen "ongelukje". Hier wordt bewust het risico genomen om dodelijke ongelukken te veroorzaken. Geldt wat mij betreft trouwens ook voor rechters die dit soort fopstraffen uitdelen, aan bewezen levensgevaarlijke idioten.
Wanneer je toch door te hard rijden schuldig bent aan 4 doden, hoe dan krijg je über ooit een rijbewijs terug? Onvergeeflijk dit!
VVD pampert automobilisten, de aso's incluis. Ze roepen al jaren dat ze levenslange rijontzegging mogelijk willen maken, maar tempo maken op dat terrein doen ze niet.
En als de persoon in kwestie weer in de fout gaat weer op cursus. En gaat hij/zij nog een keer de fout in dan moeten we de cursus aanpassen. Maar hoe ?
Die dader zit al lang in Egypte.
Ingenomen paspoort of niet.
Ze komen makkelijk binnnen, dus er uit is ook geen enkel probleem.
En hoe is dat een probleem voor ons? Gewoon de Egyptenaren op de hoogte stellen en dan is het aan hen of ze zo'n persoon willen gedogen.
Of is je uitgangspunt dat hij zich daar wêl gedraagt?
Iedere 5 jaar verplicht 1 rijles van 2 uur nemen bij een daarvoor gecertificeerde rijschool met daarin een aantal vaardigheden opgenomen.
Niet deelnemen? Rijbewijs kwijt.
Onvoldoende? Opmerking op het rijbewijs.
Drie opmerkingen? Rijbewijs kwijt en opnieuw halen.
Wederom een oplossing waar de goede onder de kwade moeten lijden. Koppel die rijles/rijtest aan een boete/mulder overtreding (of aan twee/drie overtredingen binnen x tijd).
Prima voorstel!
Soort van apk voor je rijvaardigheid
Onbegrijpelijk dat dit er eigenlijk nog niet is
@Gebakschep | 08-03-23 | 10:41: Precies. In landen met een puntenrijbewijs werkt dat goed; na opbouw van wat punten krijgen de meesten de zenuwen dat ze hun rijbewijs kwijt kunnen raken, en de diehards raken het echt kwijt.
Wie fatsoenlijk rijdt heeft er geen last van.
@parterretrap | 08-03-23 | 10:59: Doe dan meteen ook maar een apk voor de rekenvaardigheid en taalvaardigheid;)
Ik denk niet dat rijvaardigheid het zijn van een aso voorkomt.
@Gebakschep | 08-03-23 | 10:41:
Ik vind het sowieso wel een goed idee om mensen die een rijbewijs hebben (ook de "goeien") zo af en toe een opfrissingstraining te laten doen. Als ik kijk hoeveel verkeersregels er zijn veranderd/bijverzonnen sinds ik mijn rijbewijs heb vind ik het eigenlijk van de gekke dat zoiets nog niet verplicht is. Je haalt zo rond je 18e een rijbewijs waarmee je een potentieel moordwapen mag besturen en zo lang je geen al te gekke dingen doet, kijkt nooit meer iemand of je nog in staat bent om adequaat met dat moordwapen om te gaan.
Uiteraard is het iets anders om je asociaal te gedragen, maar ik zie in de praktijk ook heel veel kleine dingetjes, zoals gedrag op rotondes of bij spitsstroken, waar best nog wel iets bijgestuurd zou kunnen worden in een opfrissingstraining.
Wat? Dus 15 jaar onbekwaam doorrijden???
@Tim_Toady | 08-03-23 | 12:50:
Ja, als je voor je werk 100 kg wilt hijsen moet je jaarlijks/ om het jaar op cursus.
@Tim_Toady | 08-03-23 | 12:50: 11,5 miljoen mensen hebben een rijbewijs. Als je die iedere 5 jaar examen laat doen, zijn dat ruim 2 miljoen extra examens per jaar. Het is 3 keer zoveel examens als het CBR nu per jaar doet.
Ja, mee eens, het aantal mensen dat niet aangeeft dat ze de rotonde gaan verlaten is redelijk groot, het aantal mensen dat knippert dat ze de rotonde 3 kwart gaan rijden en dan toch rechtdoor gaat is ook groter dan nul. Mensen die wachten met oprijden totdat de rotonde en aanvoerwegen leeg zijn is ook te groot.
Gewoon even een vraag hoor, maar is het jullie ook weleens opgevallen dat er overal van die rare bordjes langs de weg staan? Ronde bordjes, driehoekige bordjes, rechthoekige bordjes, zelfs ruitvormige bordjes! Met allemaal van die gekke plaatjes? Soms staan er ook getallen op. Die vind ik helemaal raar. Zo'n bordje met het getal 50 erop bijvoorbeeld. 50 wat? 50 koeien? 50 meter? 50 jaar? 50 bier? Of zo'n bordje met een rood autootje naast een zwart autootje. Moet je dan altijd links rijden als je een rode auto hebt? Of altijd naast een zwarte auto blijven rijden? En wat nu als je een blauwe auto hebt? Of een grijze? En dan zo'n bord met een pijl naar beneden, dat is pas écht mysterieus! Ik kan nooit ontdekken waar de afslag naar beneden is. Je zou toch zeggen dat je er automatisch vanzelf wel een keertje invalt als je maar door blijft rijden, maar nee hoor! Niks van dat alles! Wonderlijk.
Staan er bordjes langs de weg? Oh? Met de snelheid waarmee ik me doorgaans voortbeweeg moet ik me dusdanig concentreren op de andere weggebruikers dat ik niet op mijn gemakje om me heen kan gaan zitten kijken wat er voor versiering naast het wegdek is geplaatst.
Dan wordt het tijd om de speekseltest/wangslijmtest te laten testen op actieve cannabis ipv op het afbraakproduct van THC zoals nu gebeurt. De huidige test zegt namelijk niets over de mate van onder invloed zijn, je rijbewijs afpakken op basis van een vorige week gerookt jointje vorige is absolute onzin en zou wettelijk niet moeten kunnen.
Heel zielig voor je inderdaad.
@Me_Giant | 08-03-23 | 10:36: ik stond erbij en ik keek ernaar.
Er zijn m.i. onderliggend 2 belangrijke factoren; er is veel instroom met afwijkende normen/ontbrekende normen, en de cultuur aan de top (o.a. regering) maakt dat de nalevingsbereidheid 'niet beter' wordt.
Zwaarder straffen en cursussen uitdelen is daardoor symptoombestrijding.
Bindend stemadvies. Stem geen VVD!
Was ik n
Waarom niet?
10x klein bier brengt nu eenmaal meer op dan 1x groot bier.
Hier in Roffa is het in de gekende straten en daarbuiten gewoon steeds wachten op de big bang. Valt me ook steeds op dat het niet alleen de jonge finse mannetjes zijn maar inmiddels ook veel jonge finse vrouwtjes die schijt hebben aan de rest van het verkeer. Al dit staat overigens in schril contrast met hun ouders.... die rijden als slakken en snappen sowieso helegaar niks van verkeersregels.
Ik vermoed vaak dat sommige hoofddoekjes een 'dode hoek' hebben. Gewoon van links naar rechts zonder goed over de schouder te kijken.
Ze willen bij de VVD geen inkomensafhankelijk boetes.
Want zo is hun redenering: iedereen moet voor hetzelfde vergrijp de dezelfde straf krijgen.
Nu weten ze bij de VVD donders goed dat er iets rammelt aan die redenering zodra het over geldboetes gaat.
Iemand met 2000 euri inkomen ervaart die boete heel anders dan iemand met een inkomen van 8000 euri.
Die laatste kan die boete helemaal niets schelen.
Dat voelt hij helemaal niet.
Even overmaken en ze zijn er weer vanaf.
Dus de straf is niet hetzelfde, als er al een straf-effect is.
Maar een boete is bedoeld voor gedragsverandering.
Anders rijdt die patser in zijn dikke comfortabele BMW jouw kind alsnog dood een dag later.
Die heeft nog steeds niet door dat hij niet alleen risico neemt met zijn eigen leven, maar ook met dat van een ander.
Bij de VVD zijn ze niet gek, daar werken slimme mensen.
Iets zegt dat ze tegen inkomensafhankelijke boetes zijn, omdat hun achterban met poen dat geen fijn idee vindt, boetes die je gaat voelen.
Die hebben liever dat de boete wel en harder aankomt bij anderen.
Vreemd.
Niet echt liberaal : De vrijheid van de een mag niet te koste gaan van de vrijheid van de ander.
Dus het gaat de VVD niet om het geweten, om rechtvaardigheid, om Nederland, maar om wat er onderhandeld kan worden, waar je mee weg kan komen.
Plak iets aan een boete vast. Brommer 11 km te snel; Wachten op keuring. Dat vinden mensen erger dan een boete.
Er is al bijna overal een inkomensafhankelijke boete op: dat noemen we het progressieve belastingstelsel. En uitsluiting van allerlei douceurtjes.
@_pacman_ | 08-03-23 | 09:57:
Hoezo 'al'
Belasting betalen heeft niets met je gedrag in het verkeer te maken.
Namelijk, de ene persoon met poen gedraagt zich anders dan de ander.
En als je wil dat een straf gedragsverandering tot gevolg heeft, bijvoorbeeld als gedrag gevaarlijk is voor anderen, dan klopt hier sowieso al iets niet.
Eens. Je ziet het aan de andere kant juist ook bij mensen met hoge schulden: de een na de andere boete voor verkeersovertredingen. Verdwijnt toch op de grote hoop. Van een kale kip kun je immers niet plukken.
U verdient zeker weinig?
@Nonik Neem | 08-03-23 | 11:27:
Domme jij-bakjes gaan we niet op in, sorry.
Stevig doorrijden doe ik ook. Ik zit heel veel op de weg en wat mij dus opvalt is dat het “verkeersbeeld” vroeg in de ochtend totaal anders is dan om een uur of acht.
Iedereen keurig net tien km te hard, iedereen op de rechter baan op een vierbanen brede snelweg. Het zijn de “ochtend spits” rijders (niet allemaal) die gefrustreerd deelnemen aan het verkeer. Pas je gvd* aan aan andere weggebruikers als het een vrachtwagen is die wil invoegen of, en deze is heel belangrijk : als het druk is let op motorrijders als het langzaam rijdend verkeer is. Als je ook in de spiegels kijkt en dan ruimte laat zal je zien dat als hij/zij voorbij komt je nog een “voetje” geeft. Of in het geval van een invoegende vrachtwagen krijg je een knippertje links/rechts. En daarna gaat het gas er weer op,. Wedden dat dat dan hard gaat?
U kunt die cursus zelf geven als ik het zo bekijk. En u beaamt eigenlijk ook dat het nodig en nuttig is. Bedankt voor de les, maar ik vermoed dat de doelgroep niet hier te vinden is.
@small_town_dude | 08-03-23 | 09:51: En al zeker niet op dit tijdstip…
Ik begrijp niet zo goed waarom mottorrijders zich niet aanpassen en gewoon aansluiten in de rij.
Dat knippertje links/rechts bij invoegende vrachtwagens was twintig jaar geleden. Heb ik al een tijd niet meer gezien. Vroeger staken de chauffeurs ook hun hand nog wel eens op in de spiegel als je ze daarna inhaalde. Zie ik ook niet meer. Groot verschil met twintig jaar geleden is ook het aantal witte kentekenplaten. Geen idee of die constateringen met elkaar te maken hebben.
Zag gisteren Joost Eerdmans bij Jinek. Heeft een prima onderbouwd en goed plan tegen de massa immigratie wat ook nog juridisch mogelijk is. Laat dit het begin zijn van een stop op dit soort pisvlekken
Ja maar Floor was het er niet mee eens, want geloofwaardigheid bij de andere lidstaten, nog niet vaak zo’n verwend kind zien praten. Alsof ze Al Kak zelf was die het regeringsbeleid moest verdedigen, tot zover de politiek onafhankelijke verslaggeving van Floor Bremer.
Een groot deel van automobilisten heeft geen reet te zoeken op de openbare weg.
Alleen de 70+,tenminste als ze iedere maand worden gekeurd....
Als je een reet zoekt kun je inderdaad beter op de parkeerplaatsen zijn.
Het clubje van Pechtold heeft geldgebrek denk ik (dat krijg je als je zelfs figuren als Pechtold een half miljoen per jaar moet betalen). Die cursussen slaan natuurlijk helemaal nergens op. Als iemand gevaarlijk rijgedrag vertoont, laat hem dan lekker ergens schoffelen.
Wat ik heel irritant vind:
Automobilisten uit een bepaalde cultuur die te lui zijn om een paar meter te lopen en hun auto met draaiende motor half op de rijbaan, half op de stoep parkeren om bij hun matties in de "broodjeszaak" te hangen.
Daar heb ik nog nooit een BOA of politieagent tegen zien optreden.
Vaak heb ik eraan gedacht in te stappen en weg te rijden, maar ja... tussen droom en daad....
Omdat boa en agenten exact hetzelfde doen. Dus.
@dathoujetoch | 08-03-23 | 09:39:
En van dezelfde cultuur zijn...
Cool, Fear and loathing in Las Vegas ft Depp based on Hunter S Thompson.
En met Frodo op de achterbank!
I says zis only once: de kat krabt de krullen van de trap. Ik herhaal. De kat krabt de krullen van de trap.
Het is niet meer dan een extra verdienmodel voor het CBR.
Wat wordt dan de inhoud van zo'n cursus? En vooral: wie gaat die cursussen geven? Commerciele bedrijfjes die daarvoor een riante vergoeding krijgen van onze overheid?
Ja, zei Pech-CBR net, alleen DAT is al een extra reden om geen glaasje meer te drinken aan het stuur, klinkt als een moeilijke yogacursus uit het "rijks" Stap-aanbod(lees oplichting).
Uiteraard. ‘Cursussen’ met een zwaar Turks accent….
Jouw overheid, de mijne is het al enkele jaren niet meer,,,, ehhh, behalve als ze de "sobres azules" (blauwe enveloppen) sturen voor de jaarlijkse (verplichte) bijdrage aan dat armlastige land waar ik niet woon, niets schuldig ben....
@bisbisbis | 08-03-23 | 09:38: Voor de doelgroep komt de cursus vast wel in de moerstaal beschikbaar, of zal er al wel zijn, geen idee en gelukkig geen ervaring mee.
Verbazingwekkend, dat gebrek aan verantwoordelijkheid bij zoveel volslagen idioten die met 150 ergens rijden waar je 50 mag. Het is meer domheid dan stoerheid. Je weet, als je normaal nadenkt, dat dat een keer fout gaat. Domheid en schijt hebben aan alles. Ik zie het elke dag weer gebeuren en het wordt niet minder.
Ies koeltoer mner.
Dat krijg je ervan als je een primaat (want dat zijn wij natuurlijk in wezen) de beschikking geeft over een slordige 100 paardenkrachten. En dan niet één primaat, neehee, miljoénen tegelijk! Dat is de situatie waar wij heden ten dage in zitten.
@Zenzeo | 08-03-23 | 09:34:
Sommige zijn meer "primaat", dan anderen.
Het moet veel gemakkelijker worden om de auto i beslag te nemen en het rijbewijs langdurig of levenslang ongeldig te verklaren. Drankrijden, extreme snelheidsovertredingen en bellen tijdens het rijden? Auto en rijbewijs afpakken. Als tegemoetkoming kan de aso na 15 jaar een examen afleggen waaruit blijkt dat zijn verantwoordelijkheidsbesef voldoende is om een snorfiets te besturen. Hij mag pas daadwerkelijk de weg op na het storten van een flinke borgsom om eventuele schade te dekken.
Theoretisch leuk, maar dan nu de praktijk…..
Controle op het rijden met of zonder rijbewijs is nagenoeg 0. De dadergroep in deze zal vermoedelijk weinig geven om een auto meer of minder (vaak gehuurd, gekocht met drugsgeld, geleend). Die rijden net zo vrolijk en roekeloos door.
Dan kan je hen het autorijden beter fysiek onmogelijk maken.
ik ben 67 en 1x gecontroleerd op rijbewijs...
@pete1023 | 08-03-23 | 09:44:
Ik ben vijftig jaar en woon in Den Haag. Ik ben al tientallen keren “gestopt” en gecontroleerd. Bij de weg,,, Aanhouden is volgens mij als je in de boeien en in een cel beland. Anders ben je gewoon een verkeersdeelnemer die altijd gewoon even naar zijn gegevens kunnen worden gevraagd. Daarna kan je doorrijden.
@pete1023 | 08-03-23 | 09:44:
Ik ben nog wat jonger, maar in de 35 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, ben ik ook pas twee keer aan de kant gezet door een politieagent (en tot een paar jaar geleden reed ik behoorlijk veel). De eerste keer was in Kroatië, dus ik weet niet of dat in deze discussie meetelt. De tweede keer was tijdens een controle waarbij niet alleen mijn rijbewijs bekeken werd, maar de algehele technische staat van mijn auto. En omdat dat vlak bij de politieacademie in Apeldoorn was, sluit ik niet eens uit dat die controle werd uitgevoerd in het kader van een training.
En ik ben een keer of vijf in een alcoholfuik gereden, maar omdat ik steeds een P-tje blies, hoefden ze mijn rijbewijs niet te zien.
Een geslachtsverkeerscursus heb ik eventueel wel interesse in.
Daar valt weinig aan te beleven. Stukje vooruit, stukje achteruit, paar keer herhalen, klaar.
En denk je nou echt dat deze idioot netjes in Nederland blijft die gaat in een rechte lijn naar zijn de land van zijn Moeder.... want ja hij neukt jullie allemaal de moeder.
Ah, de klassieke "we gaan ze harder aanpakken" retoriek. Of het nu gaat om verkeersovertreders, inbrekers, asielzoekers, maakt allemaal niet uit.
Maar onderaan de streep begrijp ik werkelijk niet hoe iemand die met 155 km/h in de bebouwde kom 4 mensen doodrijdt na een paar maanden weer op straat staat en een paar maanden later z'n rijbewijs weer heeft. Zo iemand zou toch op z'n minst levenslang geen rijbewijs meer mogen hebben. [Wat mij betreft ook levenslang de cel in maar ja, Nederland hé]. Ga daar eens wat aan doen joh, Mark Harbers, flapdrol.
Rij een vrouw dood, rij bij een motoragent een arm eraf, de politiechef verbied vervolgens dat deze vrachtwagenchauffeur nog mag worden staandegehouden, toch wordt daarna nog moedwillig een andere motoragent doodgereden. nos.nl/artikel/2443518-familie-van-do...
Een auto is echt het perfecte moordwapen. Ook al wordt je volledig gepakt, in de tijd die je kwijt bent aan een taakstraf of celstraf, had je nooit een perfecte moord kunnen plannen en uitvoeren.
Dit is echt juridische waanzin.
Één van de meest bizarre zaken ja. Ongekend wat die idioot heeft gedaan. En er nog mee wegkomen ook
Aso Aso Aso!
Goed boek en dito film ..
Vanavond in mijn ouwe DVD-bak duiken!
ik dacht eerst aan Traffic, maar volgens mij is dit Fear and Loathing toch?
@small_town_dude | 08-03-23 | 09:33:
Yep...
En dan nog maar zien of dat tuig komt opdagen op die ‘cursus’. Nee dus. Ze melden zich ziek net als met taakstraffen. Schijt aan alles.
Geld hebben ze niet om de cursus te betalen. (niet officieel wel zwart geld)
Dit gaat sowieso niet werken.
Het enige wat werkt is dat ze zichzelf een keer te pletter rijden.
Waarom alles maar oplossen met training, cursus, certificering en dergelijke?
Wie denkt straatintimidatie te kunnen oplossen met training kan zelf beter een psycholoog opzoeken of is een dagje met handhavers meelopen.
Cursussen voor drankrijders en nu hardrijders gaat hooguit marginaal effect hebben. Het sorteert alleen effect bij degene die zo zelfbewust zijn dat ze zonder cursus erkennen dat ze niet door kunnen op de manier waarop ze bezig zijn.
De CV installateurs moeten zich certificeren, waarvoor ze een paar procent van hun jaaromzet moeten aftikken. De goede, de meeste dus, moeten kosten maken voor de slechte die ieder jaar een paar doden op hun geweten hebben.
We kunnen het onszelf zoveel makkelijker maken door minder mededogen/ compassie te hebben voor degene die (keer op keer) over de schreef gaan.
Geef niet alleen een rode kaart, sluit ze lange tijd om mee te doen aan het spelletje dat we samenleving noemen.
irritant, mensen die hun zinnen niet
Er is weer een nieuwe generatie stemgerechtigden bijgekomen. Naïef als ze zijn trappen ze wel in de beloftes van politici. Veel ouderen stemmen al niet meer, zinloos vinden ze.
Gaat de VVD eindelijk iets doen aan die hinderlijke trage linksrijders. Die om het klimaat te redden 90 rijden en hem doodgemoedereerd naar links schuiven om vervolgens met 0,1 km p/u sneller een vrachtwagen in te halen. Of van die Gerda’s die voor een lege rotonde en verlaten toegangswegen toch stoppen om vervolgens een half uur de rotonde te bestuderen om er zeker van te zijn dat er niet nog ergens een auto opduikt, bijvoorbeeld vanonder de rotonde of vanaf een -voor andere weggebruikers- andere onzichtbare inter-dimensionale toegangsweg.
Of van die angstige auto mobilisten die twijfelend deelnemen aan het verkeer en om de haverklap op de rem staan omdat ze bang zijn elk moment uit de bocht te vliegen, al rijden ze 5 km p/u hard, of om in een catastrofale botsing te komen.
Mooi, zou tijd worden. Helaas betreft het de Rutte-partij van de loze beloftes.
Nee die worden met rust gelaten. Ook de zwalkende en bumperklevende vrachtwagens merken er niets van.
mensen die 70 rijden waar je 80 mag, levensgevaarlijk; het nodigt uit om in te halen, veel achterliggers kijken continu of ze er voorbij kunnen, hup even naar links, even gas geven. Wanneer die sukkelaar gewoon 80 rijdt is er niets aan de hand. Vandaag met die sneeuw snap ik het wel maar in normale situaties moet je toch een beetje de situatie kunnen 'lezen'.
Laatst gooie een negerin een blikje tegen mijn autoraam (Fernandes?) dus ik probeer nog vaker weg te kijken in het vreemdelingenverkeer.
Een linksrijder kun je doorgaans rechts inhalen.
@28 | 08-03-23 | 09:17:
Had je haar niet betaald zoals afgesproken?
@28 | 08-03-23 | 09:17: In 010 sloeg een grote dikke ouwe negerin met een paraplu op mijn autodak. Ik zal vast wel iets fout gedaan hebben, wat weet ik niet. Ik ben maar verder gereden, hahahaha
Je kunt ook met 90 erachter blijven rijden, kost nauwelijks tijd.
Maar wat ik juist vaak zie als ik op de rechter baan rij, zijn witte bestelbusjes die met een bloedgang aankomen op de linker baan en dan met de bumper haas in de kofferbak gaan hangen van de toevallige linksrijder, alsof het dan sneller gaat. Flitsmeister aan en gas geven, wijdse gebaren makend als ze Gerda eindelijk in kunnen halen.
Die gastjes, die mogen ze wat mij betreft harder aanpakken dan die bejaarden die te langzaam rijden op de linker baan.
En als ik jou zo lees, schat ik jou ook in als stucadoor in een anoniem wit bestelbusje. Veel slimmer zal 't ook niet zijn.
Die Gerda’s en onzekere rijders heb ik persoonlijk geen problemen mee. Iedereen zijn eigen tempo. Pas zodra ze onnodig hinderen door links te kleven vind ik ze verwijtbaar irritant.
@Ichneumonidae | 08-03-23 | 09:19: Dat zijn dure boetes weet ik uit ervaring. Ik hanteer tegenwoordig een combinatie van de Franse en Duitse methode: links knipperen als je er langs wil (in frankrijk moet je links knipperen als je inhaalt) en als dat geen reactie oplevert seinen met je licht (doen ze in Duitsland al een halve kilometer vantevoren).
@JWZ_JMK | 08-03-23 | 10:28: Dat zijn al 2 overtredingen. Zulke lui worden hiermee bedoeld en je hebt het zelf niet eens in de gaten.
@De_fluitlokker | 08-03-23 | 09:26: Ik heb geen aangifte gedaan maar zou dat wel moeten, want wat is de reden? Dat ik haar geen weledelgestrengde blijk van superioriteit gaf (kortgezegd racisme van haar naar mij? o nee dat kan niet, rare gedachtes, foei.)
Of waagde ik het als blanke tata om in haar heilige space te rijden?
Maar agressie van blank naar zwart bestaat niet dus ik zal het wel gedroomd hebben.
@Flightless bird ik heb nog nooit betaald daarvoor maar betalen voor die zou wel echt een blijk van zelfkastijding zijn, ik heb zowaar een hekel aan dat soort mensen.
Een cursus kost dik 900 euro Als we die bij 1 snelheidsovertreding al opleggen vraag ik me af bij welke overschrijding 5 km 20 km 50 Km of nog hoger.
Bij een lage ondergrens wordt het wel heel druk op die cursus
Het eerste jaar 50 km, om te wennen aan de maatregel. Daarna elk jaar 10km minder want “meer effect”. Dat is ambtenarentaal voor meer geld “verdienen”.
Als je uit de gevangenis komt na het doodrijden van 4 mensen, dan krijg je een urgentiestatus. Anderen moeten dan nog maar even wat langer wachten op een huis.
Je moet zo'n cursus verplichten voor mensen die onvoldoende rechts houden, dat zijn pas aso's.
Stevige taal over Groenlinks maar er moet wel wat gebeuren, dit kan zo niet langer.
En winterbanden verplichten. Kijk maar vandaag.
Mensen die links blijven rijden en pas naar rechts gaan als je door de trajectcontrole moet? Bedoel je die?
@Flightless bird | 08-03-23 | 09:12:
Ja en dan boven op de rem eerst.
@J.Cash | 08-03-23 | 09:12: Voor die twee hele dagen in het jaar dat het sneeuwt? Dan laat je de auto maar staan, of je past je rijstijl aan.
Wat vinden de ouders van de doodrijder(s) er eigenlijk van wanneer hun zoon even later weer de weg op kan?
Het was een vreselijk ongeluk, hij kon er ook niet veel aan doen. Macht over het stuur verloren, sja, dat gebeurt wel eens toch? Voor hem is het ook vreselijk. Gewoon heel veel pech. En natuurlijk gods wil, indien van toepassing.
Die vinden daar niets van, laat ze verder koud. Althans, als het gaat om infidels die doodgereden zijn door hun inteeltprinsje. Is daarmee jouw vraag beantwoord?
Wat maakt dat uit? Doodrijders zijn heel waarschijnlijk toch wel boven de 18, wat pa en ma vinden doet er helemaal niet toe, ik ben veel meer benieuwd naar de reactie van bubba.
Niets. Aardige jongen. Dat doet hij ander nooit. Het was de schuld van... Schaamtecultuur je weet tog.
a) Hij is gewoon een heel lieve jongen die met de verkeerde mensen omgaat.
b) Hij doet geen vlieg kwaad.
c) Discriminatie, ze moeten altijd ons hebben, terwijl jullie ook niet deugen.
d) Dat rijbewijs heeft-ie nodig voor z'n werk.
Het is zo'n lieve jongen. Altijd goed voor zijn moeder. Gelukkig dat hij weer vrij is, hij begon net aan een nieuwe fase in zijn leven- zoiets dus
Geen rijbewijs met een IQ van onder de 100 zou fllink helpen.
dat geen enkel verschil, zoveel zijn dat er niet en de meeste ongelukken makers zijn jonge lui met normale intelligentie maar met gebrekkige vorming. Overigens veelal van buitenlandse komaf, Zoals ook hier in DE www.faz.net/aktuell/gesellschaft/krim... Hij stuurde de bekeuringen naar zijn zus in Polen, daar worden rijbewijzen ook niet gecontroleerd, net als hier.
@AntiZanicz | 08-03-23 | 08:59:
Zoveel zijn het er niet? Ongeveer de helft van NL heeft een IQ onder de 100..
nl.wikipedia.org/wiki/Intelligentieme...
@redthehaghue | 08-03-23 | 09:03:
Maar weten we wel vrij precies waar ze wonen?
@AntiZanicz | 08-03-23 | 08:59: Weten we tenminste zeker dat jouw IQ onder de 100 zit als je niet weet wat het IQ inhoudt.
Of zoals George Carlin (vzmh) ooit zei: Als je je bedenkt hoe dom de gemiddelde Amerikaan is, bedenk je dan dat de helft nóg dommer is.
(dit geldt ook voor Nederland natuurlijk).
@elfenstein | 08-03-23 | 09:04:
Hugo de Jonge zal het wel weten.
@Bakkeleures | 08-03-23 | 09:10: Domme mensen zijn een ramp om mee samen te werken, Die doen precies wat ze moeten doen en niets meer en vaak wel minder. Een slim iemand kijkt waar hij het proces kan schaven en maakt het zichzelf makkelijk en doet meer met minder. Maar dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. (net zoals man en vrouw), Tegenpolen bestaan altijd.
REAGEER OOK