Townhall Poll! Voor wie wordt de samensmelting van PvdAGroenLinks heel verdrietig?
Kom jongens we bouwen windmolens óp die arbeiderswoning
Wat was het gezellig in Middelburg, tijdens de eerste groensociale conferentie sinds de ondertekening van hun eigen Molotov-Ribbentroppact. Er is nog niemand vergiftigd. Eenheid in verscheidenheid, allemaal mensen die het heel erg met elkaar oneens zijn, maar daarom ook heel erg met elkaar eens zijn want de gezamenlijke vijand (vvd) is nog heel veel erger. En bovendien: een identiteit heeft de PvdA toch al niet meer, dus dan maar opgegeten worden door je radicale nichtje. Maar dit eindigt natuurlijk in bittere tranen. De vraag is: voor wie?
Rode Tranen - Groene Tranen
Dit wordt vooral verdrietig voor...
Poll is Verlopen.
Rode Tranen - Groene Tranen
Dit wordt vooral verdrietig voor...
Reaguursels
InloggenDe PvdA en GroenLinks zijn juppenpartijen. De 'arbeiders' zouden zich toch eens moeten verdiepen in de standpunten van de SP. Ook vwb de toekomst van de boeren, de nieuwe pensioenwet, asielcris etc. Dan ziet men in dat deze partij zo gek nog niet is.
Helemaal mee eensch. PvdA en GL zijn rijk-links en daarmee de oorzaak van de slechte naam van links. Maar de SP is gewoon arm-links. Voor de gewone werkers in de bouw, de zorg, de expeditiehal.
Heb ook sympathie voor de SP. Maar begrijp niet dat ze nooit samen willen werken.
Mooi gewauwel trouwens, maar hoe laat worden de definities van Links en van Recht eindelijk gepubliceerd?
De burger is de verliezer.
De fusie van 2 gevestigde partijen gaan we nog vaker zien de komende jaar.
Tot we uit komen op hetzelfde ellendige 2-partijen systeem als de VS.
PVV en denk?
Hetzelfde ellendige 2-partijen systeem, daarvoor heb je een districtensysteem met ´winner takes all´ nodig.
Zolang we geen kiesdrempel van 4 à 5% ( 3 zetels) voor het kamerlidmaatschap van een partij hebben, blijven we opgescheept met startende splinterpartijen.
@BraadWorstLul | 26-02-23 | 21:03: 4% = 6 zetels in 2de kamer
Mooi zo.
Ik weet het niet zeker.
Maar heel misschien, heel misschien, zou ik over het gezicht van Atje kunnen ejaculeren…
Heel misschien, ….
Ik weet niet of ik hem van Atje omhoog krijg namelijk ….
Van wat de werkman nog steeds prikkelt, gaat geen Kamerlid meer staan.
Zong ooit Joop Visser.
@Tierelier | 26-02-23 | 20:02:
Inderdaad toepasselijk deze mooie tekst van Joop, Jaap.
Denk niet dat Atje daar op zit te wachten
Hoera, ik heb op het antwoord met de meeste stemmers gestemd. Benieuwd waar anderen op gestemd hebben . . . eh, . . nou ja, laat maar.
Live stream 27 likes lol.
Vijandelijke overname door GroenLinks, maar op zich heeft de PvdA zichzelf al tijden geleden uitgehold.
Arbeiders hebben beide partijen deze eeuw niet meer mee gesproken.
Tja wie de winnaars en verliezers zijn bij deze fusie is moeilijk te bepalen.
Mooi zo. Hoe sneller ze gaan fuseren hoe liever het me is. De PVDA heeft de arbeider al lang in de kou laten staan. Maar dat snappen ze blijkbaar nog niet, als je van 50 naar 9 zetels bent gekelderd. En GL stemmers, roomblank en hoogopeleid en veel verdienend, wonen bijna zonder uitzondering in blanke reservaten of villa's en kastelen. Het grote voordeel van die link-s-e clubs is dat er altijd bonje uitbreekt.
Een politicus die over arbeid praat is als een vis proberen uit te leggen hoe hij in een boom klimt
Dat vind ik nou een goeie, brie
Attje en Jesse: - x - = -. Het kan toch, wetenschappelijk.
Jattje. Zit toch iets Marrokaans in.
En wordt die achternaam dan Pacdiehantas?
Huh? - x - is toch + ?
- + - is veel -, dus ik snap het niet helemaal.
Het schijnt dat de Solinger Stahlwerke het aantal bestellingen van messen niet meer kunnen bijbenen.
*pinda's en kaasjes klaarzet*
Vegaburgers kun je ook prima met je lepel snijden.
Heb vandaag diverse politici bij WNL aangehoord.
Wat een verschrikkelijke vertoning en wat kunnen ze liegen.
Als dat soort kut volk Nederland moet leiden, zijn we totaal verloren.
De oproep om niet te stemmen is zo gek nog niet. Ga in plaats daarvan iets nuttigs doen!
@Cor Netto | 26-02-23 | 17:56: Niet-stemmen speelt het Kartel in de kaart. Ga vooral wel stemmen, alleen dan niet op een Kartelpartij.
@Cor Netto | 26-02-23 | 17:56: u bedoelt zoeken naar de hooivork in de schuur?
Die Groot Wassink koestert zijn gelijkenis met Lenin, dood aan de kulakken.
Ik stem desnoods op de duivel als dat helpt
Doe dat maar niet. Als je valt voor de Duivel, ben je voor eeuwig verdorven en zal je voor eeuwig branden in de hel. Ik heb ooit mijn ziel aan de Duivel verkocht. In het begin is het leuk, maar uiteindelijk moet je terugbetalen. Doe je dat niet, dan wordt je overspoelt met onheil en dat soort nare zaken. Beter kan je gewoon onwetend door het leven gaan en tijd steken in je wulpse buurmeisje. Dat richt een stuk minder schade aan.
U bedoelt: stem CU.
Ik sta niet verkiesbaar, helaas
Heeft Jessy zijn skischoenen aan?
Was gisteren in Beverwijk bij de JA21 bijeenkomst. Was gezellig, het bier vloeide en de bitterballen waren heet. En mevr. Nanninga was weer als vanouds. Geen gemekker, geen emopolitiek. Goede plannen en uitleg. Bleef ik met de vraag zitten bij het plan om meer huizenbouw te bewerkstelligen hoe dat te doen zonder bouwvakkers en hoe zit het met de energie en water voorzieningen van die woningen en rioleren met bijbehorende waterzuivering. Maar ja, ik kreeg een glas bier in de hand gedrukt. Prioriteiten stellen op zulke momenten is dan zaak. De vraag komt wel een volgende keer als het bier er niet eerder is.
Bier is vrijwel altijd Het Antwoord.
Qua energie is JA volgens mij minder hysterisch en wil gewoon gas- en kolengestookte centrale's. Voor woningbouw vertrouw ik op techneuten: het hoeft niet altijd baksteen en beton te zijn.
PVDA vergooit haar eigen bestaansrecht. GroenLinks zie ik meer als een rand partij die door haar ideologie altijd wel een aantal kiezers zal aantrekken. PVDA zal iedereen straks vergeten.
Het is de feestcommissie die van uw geld een feest geeft voor zichzelf zonder genodigden.
Onder het mom gezellig radicaal.
Zum kotzen. Echt
Was een tijdje geleden (voor de gein) op een "klimaat-college" van Groen Links. Wat een droevige lui zijn dat..... en allemaal in paniek en emo want binnenkort vergaat de wereld.
Alleen hùn wereld vergaat.
@pan.met.de.jet | 26-02-23 | 16:56: heffen ze dan zichzelf op of wordt het collectieve zelfdoding?
@Nichtsneues | 26-02-23 | 17:18:
Hopelijk beide.
Wat is die Jesse toch lekker casual, in z'n spijkerbroekie op z'n sneakers, en dan zo'n groen (voelt u 'm?) colbertje d'r boven. Steekt alleen wat armoedig af naast Atje in haar nette jurk en pumps...
Vroeger was het net andersom, toen had je Jan Schaefer in z'n spijkerjassie, en CPN-leider Ina Brouwer was bevriend met society-pianist Laurens van Rooijen...
U hult zich het liefst in?
Denk dat Jesse zich gewoon wil kleden om gewoon aan te sluiten bij de gewone man of gewone vrouw.
Ja, dat is ook nonverbale communicatie.
Het wordt alleen veel gekker wanneer een VVDer zijn stemvee zou verlochenen door niet in dasje, jasje, plooibroek, een door zijn man of vrouw gestreken duur overhempt (waar moet je anders geld aan uitgeven?) en lakschoentjes zou verschijnen.
Atje is helemaal klaar voor een zware functie in het volgende kabinet.
Was dit een aflevering van de linkse kerk?
Overwegend meezingende grijze blankaerts.
Verwacht je eerder bij de ouderenpartij.
Dat is/wordt het ook.
Las even: grijze bankierts. Die vinden het ook geweldig, zoveel blind idealisme.
Dan heb ik nieuws voor je, lees ook de recentste antwoorden nog eens.
En 'linkse kerk' is zo
gaaaaap
al 30 jaar achterhaald
creatiefarm nee creatiefloos
onnadenkend, want waarom zou je iets nieuws bedenken als je het ook met de een polonaise achter een ander met zijn haar (nogal uit de) modewoord kunt doen?
@dickwvf | 26-02-23 | 16:49: De linkse kerk is nog springlevend, al sterft hij beetje bij beetje af.
Dat de linkse hoogmis nu 'townhall' heet doet daar niets aan af.
Haal je geen 2 zaken door elkaar funda?
Links enerzijds als veel te lastig te omschrijven politieke stroming, Net als Rechts. Ben zelf gecharmeerd van Progressief en Conservatief. Dekt ook niet helemaal de lading maar waarom zouden we sowieso in hokken moeten blijven denken?
Een kerk is een Godshuis zegt Van Dale
Wat een hoogmis precies is weet ik niet. Iets Katholieks geloof ik.
@dickwvf | 26-02-23 | 18:28: Niet zo traditioneel denken zeg: een Kerk in spreekwordelijke zin natuurlijk, met dogma's, heilige boeken, priesters en een Paus.
De omschrijving Linkse Kerk voldoet nog altijd prima, zeker nu Paus Timmerfrans de Eerste de Europese scepter zwaait.
Ach als 't beesie maar een naam heeft. Als je het wilt mag je het van mij zo blijven noemen.
Over een politieke keuze. Hier omdat elders geen Steenrijken-gewone man- topic is. En over *** VVD-beleid en... omdat er een simpele oplossing is, die nixxx met jaloezie te maken heeft:
Dit bericht over rijken steeds rijker:
Niet de gemiddelde pensionado,maar
vermogende particuliere beleggers
profiteren het meest van de hoge
winsten van grote beursgenoteerde
bedrijven als Unilever,ASML of DSM.
Meer over de kloof tussen arm en rijk..........
Beleg zelf ook maar...
Waarom de vermogensbelasting niet iets omhoog?
Of (ik weet het 'nog') Waarom geen hogere erfbelasting?
Mijn SGP-vader, met heel andere inzichten dus, zei altijd: "Wou dat ik veel meer belasting mocht betalen, omdat ik het dan nog veel beter had". Was een geintje want hij was gewoon tevreden, net als o.a. zijn zoon.
Heb zelf ook een koopwoning, dus het zou mij ook geld kosten maar...
Waarom rept men niet meer over het H-woord?
Vlieg zelf ook maar...
Waarom heeft men het (natuurlijk in internationaal verband) niet meer over een vliegtuigtax?
Etc. etc. Moet altijd wel lachen om veel (heel veel) rijken: Ze hebben nooit genoeg en kunnen daar hun hele leven mee bezig zijn. "God straft direct", zeggen ze dan.
Compleet offtopic maar wel aardig voor het contrast 'brood en spelen en gelijkwaardige politiek/tientallen jaren beleid:
PFFFFFfffffff Ajax: Wat moeizaam!
Als twee drenkelingen elkaar in doodsnood vastgrijpen verzuipen ze meestal sneller.
Analyse ok, maar geen greintje empathie? Of is u het ene leven meer waard dan het ander?
@dickwvf | 26-02-23 | 16:25:
Groenlinks en PVDA mogen van mij beide verzuipen.
@Piggelmee | 26-02-23 | 16:38:
Het kansrijke deel van de PvdA is al solo gegaan: Denk.
Kreeg een déjà vu toen ik Rosenkiller bij WNL zag afgeven op PVV. Walgelijke kerel.
Die is (helaas) niet in zijn eerste leugen gestikt. Keihard liegen dat Wilders voor discriminatie is veroordeeld alleen maar met de hoop dat dit bij een aantal kijkers als “waarheid” zal blijven hangen. Akelige man.
@Sieg Hein | 26-02-23 | 16:14: Hij is in de war. Dat was toch Rutte, veroordeeld voor het aanzetten tot discriminatie (19/5/2007). Wilders is daarvoor vrijgesproken, die is veroordeeld voor groepsbelediging.
Edith Schippers zei vanmorgen dingen in WNL waar ik het helemaal mee eens ben. Ik zou dan vast wel op haar willen stemmen. Maar dat is het probleem met de VVD, mooie woorden maar niet voor elkaar krijgen omdat ze in de formatie toch allemaal concessies doen om maar te mogen regeren. Ik trap daar niet meer in. Wat heb je aan een partij die wel dingen roept maar niet voor elkaar krijgt. Alleen voor beginnelingen, zo'n partij.
Dan zou ik op Annabel willen stemmen, want die krijgt wel voor elkaar waar ze voor staat. Als ik niet op jaar stem bereikt ze die positie toch, mijn stem is meer een stem in een volle emmer, mijn stem wordt een reststem voor haar.
Dus om nog meer rendement uit mijn stem te halen kan ik dan nog beter op de BBB stemmen van Caroline. Dat is goed voor de boeren, ze vindt hetzelfde als Annabel en daar is het nog geen volle emmer. Des te groter de kans om het regeringsbeleid van Kaag en Rutte te doorbreken en de linkse kerkiërs dwars te zitten.
Als de opkomst laag is telt mijn stem voor twee. Heerlijk is dat. Al die lui die te lui zijn om te gaan stemmen geven mij dus meer macht, dat ik meer de dienst uitmaak dan hullie.
Mag ik vragen hoeveel verkiezingsprogramma's u heeft gelezen?
@Red shirt | 26-02-23 | 15:56: ja, wat vindt bv Jezus Leeft!! hiervan?
Townhall Meeting. Dan hoef ik al niet meer. Thanks Party of the Labour en Green Left
Yes, i had de same thought, reeds.
Tot ik stemrecht uiteindelijk verkreeg was ik erg Links en wilde ik de wereld redden met groen en sociaal beleid. Tot ik leerde dat je het bekoopt met open grenzen. Dat leidt tot een instroom van fundamentalistische, conservatief rechtse immigranten uit onderontwikkelde landen.
Je stemt je eigen idealen de minderheid in.
Komt me bekend voor. Wijsheid komt met de jaren.
Eigenlijk is het moderne rechts het oude links, zeg maar.
Oude tegeltjeswijsheid: als je jong bent en je stemt niet links heb je geen hart, als je oud bent en je stemt nog steeds links heb je geen verstand.
Tot ik leerde: Je leerde: U leerde van uzelf? Volgens mij leerde u uzelf prioriteitstelling aan. Het ego groeide en glom. U werd waarschijnlijk zelf door de jaren heen ook vermogender. U vond het niet meer nodig om uzelf druk te maken om uw naaste?
Tja, what's new. Honderduizenden, misschien wel meer dan 1.000.000 zielen zijn u voorgegaan. Maar vollgens mij kunt u alleen uw eigen brein maar aanspreken op dit (voor mij) vreemde inzicht.
Maar het mag hoor; helemaal prima. Zolang u maar gelukkig bent.
@dickwvf | 26-02-23 | 16:33: Mag ik samenvatten dat je hele punt was 'het mag'?
Koel.
Misschien wordt mijn eerder gepubliceerde reactie hier toch geaccepteerd als ie iets aangepast is?
Even iets over hoe volgens mij de verhoudingen ongeveer liggen. N.a.v. een post eerder:
CDA is toch compleet ongeloofwaardig geworden. En al helemaal vwb die C. D66 moet zich vooral druk maken over Volt. Ongeveer dezelfde patij. Ja, onder Hans van Miero en Jan Terlouw was't nog wat. Heb er toen op gestemd, al hoor je later dat Hans zijn ministerspost ook misbruikte. En de steeds terugkomende persiflages van Marcel van Roosmalen op Jan Terlouw in hun postcast 'Weer een dag' is super! Nee, vleesch nog visch, en eerder VVD-light dan tegen Progressie Wolk aanschurend! Ja ok, met de mededeling dat ze progressieve idealen hebben hebben ze vorige verkiezingen veel zetels behaald. Maar kijk alleen eens naar het aantal bakfietsen en bakvissen die op hun stemmen. De elite van NL (op zich vaak weinig mis met die mensen, maar zij zwemmen wel in Kaag's vijver). Vermoed dat de stemmers ook gemiddeld boven 3x modaal zitten. Vind het dan wel weer nobel van sommige ministers dat ze hun vette salaris voor een respectabele Kabinetspost inleverden. Zoals Ronald Plasterk ook eens deed. Toen hij niet zo ver van een nobelprijs af zat met zijn stamcelonderzoek. Maar hij was al lid van de PvdA. Naar verluid moest een respectabel aantal van de D66 bewindslieden eerst lid van de partij worden voor ze D66 mochten vertegenwoordigen. Dat blijf ik vreemd vinden. De groep bestaat uit (ff opzoelen): Kaag, Kaisa, Dijkgraaf (op iedereen is wel wat aan te merken, maar deze aardig doende meneer is 100% verantwoordelijk voor de belachelijk lage Leenstelsel-Compensatie! Zonder inflatiecorrectie ook nog eens, terwijl de rente % 'behoorlijk gezellig' meestijgen. Van Huffelen (die acteert zoals haar naam doet vermoeden) en Vijlbrief! Een compleet overbodige partij dus. Wil je kapitalistisch de grote econimische industrie helpen en egocentrisch de lusten en lasten verdelen. Wil je graag een maatschappij houden waarin iedereen absoluut ongelijk is, wil je een MP van jouw partij die naast egocentrisch en leugenachtig is, dan kun je toch als D66-er beter de VVD groter maken. En ben je een sociale D66-er, dan stem je op de wolk die maar niet voorbij wil drijven. Is mijn bescheiden mening. Hebben ook nu al, heftig aansprekende plannen. Terwijl de coalitie blijft proberen branden te blussen die gewoon evenlater terugkomen in grotere intentie. Branden die zich ook voortdurend lijken op te splitsen in nieuwe brandhaarden van tot nationale ramp geëvalueerde crisissen.
Maar wat bout het allemaal met een wegglij MP. Ook van uw partij.
Vergis je echter niet: D66 en VVD zijn in Europa gewoon onderdeel van 1 fractie!
Ff uit mijn hoofd, geen samengaan maar samenwerking zou bij de progressieven logischerwijs meer van Denk, Sylvana (hoeveel er ook op die partijen tegen is, zie overeenkomsten) het ja van Eerdmans die bij 83 partijen zijn geluk zocht, Omtzigt, CU (zeker), net als PvdD en SP.
Dus u bent voorstander van Volt?
Nee, maar goeie vraag: Heb: me eens in hun verdiept op te kijken waar ze staan. Gemaild en al vrij snel een kakkerige indruk gekregen en behoorlijk rechts. Nee, stem bijn altijd PvdA en zie naar samenwerking uit. Helaas willen sommige partijen/groepen of hoe ze zichzelf ook noemen, vast niet meedoen.
Is er al een lulkoekbingo?
Mijn "helemaal geweldig" was dus wel cynisch want geweldig voor de rest.
Die fusie is een cadeautje voor Rutte X.
Er is namelijk een patroon waar de PvdA al eerder slachtoffer van is geweest.
En dat is het gegeven dat iedere partij die met Mark in zee gaat op het einde van de rit is gedecimeerd, CDA&'66 nu zelfs gehalveerd.
Mag straks GroenRood (carnavalskleur overigens) met de Deugcoalitie mee regeren, kan Rutte beide partijen in een klap halveren.
Ze leren het nooit.
Rutte 3 heeft gewoon een mandaat gekregen om door te gaan: D66 is als regeringspartij gegroeid en de CU gaat stoïcijns voort. Dus het falen van PvdA ligt niet aan Rutte, maar aan de partij zelf.
En uw eigen voorkeur?
Sta er zelf altijd zo in: Je mag wel wat afzeiken, maar wat is je (redelijke) alternatief?
@dickwvf | 26-02-23 | 15:22: Mijn eigen voorkeur?
Ik heb de afgelopen 30 jaar mijn stem laten vallen op resp. GL (tieten van Halsema), '66 (toen nog een fatsoenlijke partij), VVD (ook lid want toen had ik veel geld), PVV (boos en minder geld), daarna SP (want heel weinig geld), FvD (want Baudet begon verdomd sterk), daarna weer terug naar de SP (want Baudet bleek doorgesnoven mongool), en nu weet ik het niet. Sowieso geen spreekbuis van Brussel, zodoende valt heel Vak K, GL/PvdA, Volt, etc af. Resteert eigenlijk enkel de SGP nog. JA21 vertrouw ik niet want Eerdmans is te gretig naar regeringsdeelname met de VVD. BBB is twijfel maar ik vrees voor een adder onder het gras, en PVV.. tja, nam Bosma het roer maar over, zolang Wilders en zit komen ze niet af van dat cordon sanitair.
Zou ik liever gewoon geen partijen meer hebben, iedereen is een eenmansfractie, iedereen moet zich bewijzen, geen van allen heeft een partijhand boven het hoofd, dus wie faalt of liegt, ligt er uit.
Je kunt ook blanco stemmen. Ja, het ego en de trots, het haantjesgedrag overheerst vast iin de NL-politiek. Maar de politiek bepaalt wel bijna alles in je begrensde gemeente/prov/waterschap/land/europa
@dickwvf | 26-02-23 | 16:37: Blanco stemmen zou ik enkel doen als dat inhoudt dat die zetels aan blanco stemmen niet worden gevuld, maar verwijderd uit de zaal om pijnlijk duidelijk te maken dat dat aantal mensen zich niet vertegenwoordigd voelt door de huidige partijen.
@Abject | 26-02-23 | 16:18: u vergeet nog de ChristenUnie en de Partij voor de dieren op te noemen.
Die arme GroenLinksers gaan van binnenuit helemaal opgegeten worden door die opportunistische PVDA'ers. Dat ze hier in trappen vind ik echt bizar. Van GroenLinks is over 5 jaar helemaal niets over.
Ik denk net andersom, de PVdA achterban bestaat grotendeels uit leden van 65 jaar en ouder. Groen Links heeft een achterban die veel jonger is. Die bejaarden van de PvdA sterven op den duur uit.
Jong versus oud
Als we binnen de partijen kijken vallen ook wat dingen op. Zo wist GroenLinks een grote groep jonge kiezers naar zich toe te trekken. Van alle mensen die op de partij van Jesse Klaver stemden, is 35 procent tussen 18 en 34 jaar, het grootste aandeel jongeren van alle partijen.
De partij die relatief de minste jongeren tot de achterban kan rekenen, is de PvdA. Van alle kiezers is 13 procent jonger dan 35. Het PvdA-electoraat is een stuk ouder: 44 procent is 65 jaar of ouder. Daarmee spant de partij de kroon, gevolgd door het CDA met 31 procent en de VVD met 24 procent.
@seasicksteve | 26-02-23 | 15:13:
Ik denk dat u gelijk heeft. GroenLinx heeft onder 20-30jarigen een dankbaar publiek. Je kunt die groep namelijk makkelijk wijs maken dat „de Rijken“ de veroorzakers zijn van de woonruimte-crisis. Die “Rijken” kopen immers alle huizen voor zichzelf
@seasicksteve | 26-02-23 | 15:13:
Gr.links gaat de pvda van binnen uit leegvreten.
Een extreem linkse lintworm. Van mij mogen ze.
@theo-is-dood | 26-02-23 | 15:33: als ze dan zelf een huis hebben snappen ze in 1x de kritiek op GL. Overheid: zoveel mogelijk leven op kosten van de ander.
Ik denk dat het idee van 'de grootste fractie' kan worden aangevochten. De partijen doen afzonderlijk mee en leveren dus formeel twee fracties. Ze kunnen zich helemaal suf ""identificeren"" als één fractie, maar de Kieswet ziet het anders.
Samuel Richard (Sam) Pormes (Medemblik, 29 mei 1954) is een Nederlandse politicus voor GroenLinks
Pormes kwam eind jaren negentig in opspraak omdat hij als bestuurder bij de Assense verslavingszorginstelling Masiun een financiële chaos zou hebben veroorzaakt en zich aan belangenverstrengeling en onregelmatigheden zou hebben schuldig gemaakt. Hij zou de stichting via zijn eigen adviesbureau tegen betaling hebben geadviseerd. Ook zou hij in de jaren negentig ten onrechte een WW-uitkering hebben genoten.
In mei 2005 meldde het weekblad HP/De Tijd dat Pormes in 1976 zou hebben deelgenomen aan een guerrillatraining die destijds door het marxistisch-leninistische Volksfront voor de Bevrijding van Palestina (PFLP) van George Habash samen met de Rode Jeugd in Zuid-Jemen zou zijn georganiseerd.
Bron: Wikipedia
>> Meer meer meer GroenLinks!!
Wat wil je daar mee zeggen.
Dat alle Groenlinksers zo zijn?
Helemaal inzoomen op 1 anekdote en dan concluderen alsof dat voor de hele groep moet gelden.
Helaas deed die PVV-mevrouw bij WNL op zondag dat vandaag ook weer.
Zo jammer is dat.
Zo kun je altijd wel iets vinden namelijk.
Dan moet alleen nog even onderbouwen dat dat inderdaad voor nagenoeg iedereen van die club zo is. Maar dat 'vergeten' we dan even.
(JA21 is een betere stem inmiddels).
@AdvocatusDiaboli | 26-02-23 | 15:05:
Er is een boek vol van vergelijkbare anekdotes op te stellen. Dit is er slechts één.
@AdvocatusDiaboli | 26-02-23 | 15:05: Oude koeien inderdaad, maar aan de andere kant is het wel zo dat GroenLinks ooit de politieke tak van de RaRa was. Omdat de Nederlandse politie toentertijd geen enkele misdaad gepleegd door links-extremisten opgelost kreeg (die Duyvendak is ook zo'n doerak, he?), liepen ze vrolijk door ons parlement.
@Festen | 26-02-23 | 16:15: Duyvendak is veroordeeld en heeft gezeten 1984. Naderhand 2008 heeft hij nog meer strafbare feiten toe ge geven. Moest toen aftreden maar werd door Jesse feestelijk op het podium gehesen.
De PvdA is aan zijn eigen succes ten onder gegaan. Vroeger werden arbeiders nog onderdrukt, dom gehouden en arm gehouden.
Na de wederopbouw kregen de arbeiders eindelijk eens volwaardige lonen en konden hun kinderen goed onderwijs laten volgen.
De arbeiders kregen het zo goed dat ze "nee" konden zeggen tegen zwaar en slecht betaald werk, waar de werkgevers dan maar gastarbeiders hier naar toe haalde om het vuile werk voor weinig te doen.
De afstammelingen van de oorspronkelijke arbeiders zijn allemaal wat anders gaan stemmen. Zelfs de ambtenaren die vroeger in grote getalen bij de PvdA zaten zijn wat anders gaan stemmen.
Nou, wat betreft die ambtenaren. Velen worden uit oogpunt van carrièreperspectief lid van de Partij van de Armoede
Zeg maar eens als ambtenaar dar je PVV of JA21 stemt. Kan je carrière direct in de vrieskast.
@Cebro | 26-02-23 | 15:18:
Precies! Tot niveau Postkamer mag je ervoor uitkomen dat je fan bent van BBB of PVV.
Maar wil je naar academische schalen 11-12-13 of hoger, dan maak je geen schijn van kans meer
@theo-is-dood | 26-02-23 | 14:53: Nee, tegenwoordig worden ze lid van D66, omdat dat de ambtenaren partij bij uitstek is.
PvdA wordt door die RARA terrorist Duivendak wel in het gareel getrapt. Gestaalde kaders, radicale koers en als ze hun zinnetje niet krijgen, wordt het radicale actie.
De AIVD gaat het nog druk krijgen met die enge club.
Een kleinere taart (klimaatreligie) + meer mensen (asielindustrie) = minder geld per kansloze en werkschuwe. Ik snap daarom niet waarom linkse partijen zo enthousiast worden van milieumaatregelen en het importeren van gelukszoekers.
Omdat GL en PvdA helemaal niet links in economische zin zijn. Deze partijen drijven alleen op Woke achtige dingen, waar klimaat tegenwoordig ook een onderdeel van is. Als het aan GroenLinks/PvdA ligt kunnen de Nederlandse lage inkomers de tyfus krijgen.
Sociaal Democraten die samen gaan met Stalin, Mao, Pol Pot, Hugo Chavez aanhangers. Geestelijk gestoord.
Dat zijn ze helemaal niet.
Sowieso zijn communisten bij GL een hele kleine minderheid, en als die er zijn vinden ze dat Stalin en Mao en Pol Pot en Chaves geen echt communisme hebben bereikt.
Dat het communisme nooit gaat werken omdat er vroeg of laat wel een paar psychopaten zich naar boven weten te werken en voor zichzelf beginnen ten koste van de rest -die types zijn er nu eenmaal- dat willen ze niet weten.
Dit is iets voor marginale denkers.
En pot nat ,hoewel ik liever een natte pot zie.
Ja,
en:
Waar gaan de leden/stemmers heen die het hier niet mee eens zijn?
En waarom?
Kan Maurice daar een onderzoekje over houden?
Gokje.
Vrouwelijke GL-afhaaksters gaan naar de Partij voor de Diertjes (waar vooral oudere parttime werkende vrouwen lid van zijn lijkt het).
De mannelijke GL-afhakers naar ... D66?
En een aantal PvdA-ers naar de SP of naar .. tja.... D66?
Als je Rood mengt met Groen krijg je bruin. Nu nog de juiste hemdjes erbij uitzoeken en het is compleet.
Groen is geel en blauw.
Dus dan meng je alle primaire kleuren: rood, geel en blauw.
Als lichtschijnsel geeft dit wit, alle kleuren samen.
Als reflectie geeft het zwart : alle kleuren eruit gefilterd.
Beetje afhankelijk van de verhoudingen natuurlijk.
@AdvocatusDiaboli | 26-02-23 | 14:42: Ja, maar als je rode en groene verf mengt heeft hij gewoon gelijk, bruin.
Precies de passende kleur, nu nog Hugo Boss bellen voor wat partij uniformen.
@Wattman | 26-02-23 | 15:02: En passende laarsjes, maar dat is evident.
@AdvocatusDiaboli | 26-02-23 | 14:42: Als je rode verf mengt met groene verf krijg je bruin = Substractieve kleurmenging. Als je licht mengt dan wordt het lichter dan krijg je geel.
PvdA wil arbeiderswoningen
GroenLinks wil een einde aan stikstof in de lucht.
Ze krijgen beide helemaal NIETS voor elkaar. Pure zetelvulling.
Las eerst zetelvervuiling.
@DrJaap | 26-02-23 | 14:40:
Grappig, ik las ook zetelvervuiling.
Nu duidelijk is waar BBB voor staat sinds de motie (samen met D66) voor open grenzen en het verwelkomen van gelukszoekers en asieleisers, is de kou wel uit de lucht voor wat betreft het stemmen op BBB. Veel burgers kunnen met een gerust hart overstappen van PvdA naar BBB en zijn dus niet per sé op sekteclubjes als PVDD (Zevendedagsadventisten) en GL (communisten en crypto-antisemieten).
aangewezen op, dat is.
Oh? Ik dacht dat BBB overal TEGEN was. Maar de vraag van de Agrarische sector naar fruitplukkers, aspergestekers en uitbeners in de slachthuizen gaf zeker de doorslag?
Het zou fijn zijn als BBB dat even luid en duidelijk communiceert, want dan kunnen we gelijk weer afscheid van BBB nemen.
Ik heb de livestream gisteren live bekeken (met 24 anderen). Het woord windmolen kwam niet voor. Wel Kernenergie daar zijn ze faliekant tegen. Een mevrouw vertelde dat ze "zelf onderzoek" had gedaan en geschrokken was. Jesse Klaver wilde het niet hebben over wel of geen kernenergie maar wil een "Systeemverandering" Maar de bewering dat Kernenergie nodig is zoals de VVD beweerde was een leugen. Concrete alternatieven werden nergens genoemd maar dat zijn natuurlijk windmolens. Heeeel veeeeel windmolens. De hele kust vol. Maar uit een ander vraag kwam naar voren dat bebouwing aan de kust moest stoppen "Genoeg zo" want er moest "vij zicht" blijven. Tja vrij zich en windmolens gaat natuurlijk niet samen.
'Systeem' is een goed woord om rook te genereren, ook Sylvana en verkopers op de nachtelijke tellsell-kanalen zijn er dol op. Verfsysteem, dweilsysteem, maalsysteem.
Het past ook prima binnen het huidige onderwijssyteem.
Boel gebakken lucht dus..
@funda | 26-02-23 | 14:35: Stelselmatig systematisch structureel heb je misschien gelijk.
@funda | 26-02-23 | 14:35: Kijk hierbij vooral naar Ollengren (en Kaag doet het ook). Als die ondervraagt wordt wanneer er onder haar leiding weer eens iets misgegaan, gaat het altijd over het systeem en de procedures, maar komt er nooit een inhoudelijk en concreet antwoord op de vraag. Politici eigen, maar bij Ollengren is dat bij elk antwoord zo. Dat doet ze om haar onkunde te verbloemen. Wat management bullshit lingo laten horen dat ze op haar studie geleerd heeft en niemand die gaat zeggen dat de keizerin helemaal geen kleren aan heeft. Een leeg vat met one-liners.
@Grachus | 26-02-23 | 19:40: Exactamente.
Een samengaan van VVDGL66CDvdA zou beter zijn.
Zo'n partij heeft nog een beetje gewicht.
Leider: Job Wopstra, en bedankt voor uw stem.
Kun je je reactie hier ook cancelen? Want hier, als reactie, leest geen hond het natuurlijk en komt er dus 0 reactie. Dubbel posten wordt vast ook niet geaccepteerd.
Ik ga voor de PvdA, de partij waarvan niemand nog weet waarvoor die staat (baantjes). En de partij die in praktijk nog steeds in werkelijk álle belangrijke dossiers met de VVD meestemt. Dat is gewoon eerlijke verhaal. Tsja, als je dol bent op VVD-beleid, dan zou ik gewoon voor het origineel gaan.
De PvdA vergist zich in het fanatisme en activisme van de gemiddelde neocommunist bij GL. Exit PvdA; het nieuwe linkse blok is er niet meer voor de arbeider. Voor zover je daar überhaupt nog van kon spreken gaat het ter linkerzijde alleen nog om de nieuwe slachtoffers die beschermd moeten worden tegen het neokapitalisme en de witte man. Genderklagers, asielklagers, klimaatklagers, wokisten, en alle hybridevormen van deze doelgroepen.
Mooi en doeltreffend omschreven.
Jan B. Hommel? Ben jij het? De kwakzalver van Willem Engel?
Mooie laatste zin. Dat 'neokapitalisme' is overigens gewoon cryptomarxisme.
Uiteindelijk fuseren al de linkse partijen met DENK. Inclusief de SP.
Dat is gewoon een demografisch gegeven en daar helpt geen moedertjelief aan.
@Schout-bij-Nacht-J | 26-02-23 | 14:20:
*rol drop overhandigt voor de honderdste slappe frame vandaag*
De PvdA heeft na het Paarse debacle verzuimd voor de midden werkende man/vrouw op te komen, maar een autootje werd hen niet gegund door de hoogste BPM van de wereld (nu auto hier gemiddeld 12 jaar oud....) Tja en dan meeroepen in het wolven sprookjesbos met alle klimaatactivisten die niet weten waar China ligt.. Einde PvdA en GL terug naar een paar RaRa-klootzakjes.
Een initiatief van GL: www.ketikotitafel.nl/
@aflaatverkoper | 26-02-23 | 14:22: Ik denk niet dat de SP hetzelfde lot zal ondergaan. Een tijdje terug was de jeugdafdeling van de SP stiekem gaan rollebollen met communisten. Niks mis mee, maar toen begon die jeugdafdeling ineens wel heel communistisch geblaat uit te kramen. Dat was niet de bedoeling, dus is die hele jeugdafdeling preventief geruimd door de eigen SP. Als er ooit een samensmelting zou komen, is de kans denk ik groter dat ze met de PVV gaan samenheulen. Nu niet, want voor veel SP stemmers, (Die paar die ze hebben.) is dat net een brug te ver. Dus dat zie ik voorlopig niet gebeuren.
@aflaatverkoper | 26-02-23 | 14:22:
De SP gaat nooit met de PvdA samen. De PvdA heeft ze in het verleden regelmatig wat geflikt. Vraag maar eens aan de oude garde van SP'ers en dat zijn ze nooit vergeten. Informeer maar eens waarom ze zo gebeten zijn op Timmermans.
@Schout-bij-Nacht-J | 26-02-23 | 14:20: gaat u lekker snachts reageren. Ik ben u op de dag zo zat. U bent vast ontsnapt uit een inrichting. U slaat de plank aan alle kanten mis .
@Schout-bij-Nacht-J | 26-02-23 | 14:20: Hahaha! Neen. Al wil ik best toezien op de genezing van Willem Engel.
@funda | 26-02-23 | 14:23: 'Slap frame'??? Het is weer de zoveelste trap onder de gordel naar medereaguurders toe. Bijzonder onsmakelijke vertoning.
@Grachus | 26-02-23 | 19:43: Je weet wie het typt, dus ik kan er wel mee lachen.)
Dit gaat slecht aflopen voor de PVDA omdat deze partij nu definitief afscheid neemt van de oorspronkelijke achterban die op politiek cultureel vlak veel behoudender is. Exit van de sociaal democratie in Nederland. Met de fusie met de ultieme bakfietspartij van Nederland kan de PVDA nooit meer de brede middenpartij worden waarin alle geledingen van de Nederlandse samenleving zijn vertegenwoordigd.
Exact mijn punt.
Ja, erg jammer. Naast de ChristenUnie is de PvdA enige partij op links die geschikt en bereid is om te besturen.
@de IJsman | 26-02-23 | 14:35:
Nee hoor, de SP heeft die rol nu over genomen.
@Osdorpertje | 26-02-23 | 14:49:
Mevrouw Maorijnissen mag zich opmaken voor haar zevende (?) verkiezingsnederlaag op rij. En nog steeds staat ze niet intern ter discussie. Dat wordt in ieder geval voorlopig. helemaal niks. De kiezer waar de SP op mikt zit tegenwoordig bij de PVV.
@de IJsman | 26-02-23 | 15:21: De SP loopt weliswaar niet mee in de GL/D66 waanzin om het land te overspoelen met derde wereldlanders, maar meer dan dat ook niet. Ze blijven gevangen zitten dat ze goed moeten zijn voor de derde-wereldlanders, want anders kan de linkse pogrom ook hen treffen. Du moment dat ze zich sterk genoeg voelen om uit dat deel van het linkse wereldje te stappen, dan kunnen ze heel wat zetels winnen. Jusit de SP stemmer heeft de meeste last van al die lui uit Afrika en Moslimstanlanden die bij hen in de buurt worden geplaatst.
Als de PvdA nooit hun achterban had ingeruild voor ander volk en nooit hun echte linkse veren had afgeschud, was het nu nog een serieuze partij van belang. Maar die tijd is voorbij, en je uitgerukte ruggegraat komt nooit meer terug. En niemand ligt er wakker van. Dat is nog het meest triest.
Kijk naar vragensteller (46:50) D66 mag ook al mee doen! Hij moet blijkbaar voor de diversiteit zorgen tussen al deze witte (grijze) mensen.
Ik trek alvast eentje open op het eclatante zetelverlies van de linkse wolk. Dokter zei deze week nog dat ik goed moest blijven drinken. Ik kan mijn mede-reaguurders melden dat dit advies niet aan dovemansoren was gericht.
De PvdA wordt versneld afgeknald. De eerste praatster kwam met alleen GL-teksten. En nu ook Klaver met de bekende GL-marketingsriedeltjes. Het is goed zo.
Zolang dit soort partijtjes binnenharkers en leugenaars als Timmerhout en Reuzenmoller als boegbeeld hebben, laat maar,
Een hekel heb ik aan het verkeerd spellen van iemands naam. Het is Paul Rosenlöller!
@aflaatverkoper | 26-02-23 | 14:17:
Paul Pot Rosenlöller
@Reebensteeltje | 26-02-23 | 14:23: ja echt he.Vanochtend WNL ,wat deed die man daar?
Geld uitgeven is makkelijker dan geld binnenhalen.
En geld verdienen is zowiezo onmogelijk met deze opmakers aan het roer. Laat ze wegkwijnen
Geld van anderen uitgeven is daarentegen weer heel gemakkelijk.
Zo, nu eerst even een James Bond film opzetten.
Nu het nog mag. De boeken gaan ook gesensitivyread worden las ik.
@Mr_Natural | 26-02-23 | 14:03: Nu zijn het allemaal nog lekkere wijven in de 007-films. In de aangepaste versies lopen er straks continu Ten Broeke-look-alikes door het beeld.
@Mr_Natural | 26-02-23 | 14:03:
Ik hoorde het op de radio.
Benieuwd wat ze met Mr. Big gaan doen.
@goedverstaander | 26-02-23 | 14:07:
'Mocktail, shaken, not stirred.'
@Kapitein Sjaak Mus | 26-02-23 | 14:08:
En Little Nellie.
The name is Jane, Jane Bond
De sensitivity reader heeft geconcludeerd dat Bond girls kwetsend zijn voor transgender personen en vervangen door een shemale waarmee James Bond tenminste een passievolle nacht in bed mee moet doorbrengen.
@Osdorpertje | 26-02-23 | 14:36:
Van kleur.
Met één been.
En een bochel.
De PvdA heeft haar traditionele achterban al decennia geleden ingeruild voor allochtonen, asielzoekers, asocialen en wat voor andere A's je nog kunt verzinnen. De Arbeider echter komt alleen nog voor in de naam.
Groenslinks is een hele foute club van terroristen, activisten, hypocriete vervuilende verbieders en ga zo maar door.
Ik hoop op NUL zetels.
Witte man, het is nog niet te laat! : www.ketikotitafel.nl/
De pvda heeft al lang niets meer met de arbeider ,,, Ze hebben de arbeider ingeruild voor de allochtonen... wel zo handig ,hoeven ze de naam niet te veranderen , en het trekt nog sporadisch stemmen van een paar warhoofden die nog denken da de " A " voor arbeider staat..
Die A staat tegenwoordig voor Alzheimer begreep ik.
En? Zitten jullie ook het debat op WNL te bekijken?
Rossenmuller, bekend van de moord op Pim Fortuyn (d.w. z. van het samen met PvdA en CDA en VVD en D66 demoniseren van Pim Fortuyn wat leidde tot de moord, en daarna ook tot het tijdelijk vertrek van Rosenmuller uit de politiek), bekend om zijn extreem-linkse communistische ideologie en zijn voorliefde voor zijn idolen Marx, Mao en Lenin.
Wat ik net zag, is dat hij zijn politieke opponenten JA21 en PVV probeert te demoniseren, probeert zwart te maken, op een manier die mij terug tot denken aan die tijd van toen. Toen Pim Fortuyn nog leefde.
Zelfde soort stemverheffing, de ander onderbreken, gebruik van ad hominem argument (de spreekwoordelijke steek onder water) en beledigingen. Maar ook weer diezelfde vieze propagandistische retoriek, eruit bestaande dat iedereen die niet de ideeën van Groen Links deelt, een slecht en verwerpelijk mens is. Abject en verwerpelijk zei Paul. Dezelfde woorden die Van Dam gebruikte, en tot de moord van een politicus hebben geleid.
Rick Nieman greep niet in. Dat vond ik ook opvallend.
JA21 en PVV vertegenwoordigen zeer veel kiezers, maar je ziet aan het debat dat de coalitiepartijen en GL/PVDA niet voornemens zijn serieus naar dat geluid uit de bevolking te luisteren.
Dat is typisch deuglinks grdrag en de een is er beter in dan de ander.
Ik maak zelf de laatste tijd vaker mee dat linksmensen, zichzelf deugend vindenden, beter: jou niet-deugend vindend en zelf dan al vinden dat ze gelijk hebben en recht van spreken, zich naar gedragen en ik ben me aan het oriënteren hoe ik net zo onbeschaafd en haatdragend terug kan doen.
Dat appeasen, wat we toch doen omdat we het beschaafd vinden en irritant wat zo een Paul R. doet, dat lijkt al decennia lang niet te werken.
Ik denk meer aan oog om oog, tand om tand in alle situaties. Maar ben er nog niet uit.
Dus Rick niet meer uitnodigen bij VI, wat ze wilden.
Je wil niet weten wat je niet gaat eten vandaag, maar wat je wel gaat eten.
En dan moet er een boodschappenlijstje komen en een plan.
Bij WNL vandaag was de PVV is weer lekker boos boos boos om zich heen aan het slaan.
Dat kun je als oppositiepartij best doen.
Maar bij verkiezingen moet je toch gaat vertellen HOE je dingen ANDERS wil doen.
Anders valt er niet op iets te stemmen.
Dus kom nou zelf een keer met iets concreet uitvoerbaars.
Als je echt meer rechtse invloed wil van je stem lijkt JA21 een betere keuze.
De PVV wordt een partij voor mopper-mensen.
@gato | 26-02-23 | 14:39: die past er op het moment prima bij. Helaas. Maar ja.
@AdvocatusDiaboli | 26-02-23 | 14:47: misschien moet u vaker debatten volgen. Vele moties pvv worden weggehoond. Door wie? Kabinet,en surrogaat kabinet. Groen links pvdaalleen kabinet. Ik kijk het op ziggo 83.
Terwijl hij aan t begin van t debat zelfs stelde: ik ga streng masr rechtvaardig als debatleider optreden....tsja, wat een slappe zak.
Lol, "Rick Nieman greep niet in". Jij kent deze hele natte dweil blijkbaar nog niet.
Jesse klaver zal zich ontpoppen als een heel naar machtsgeil menneke.
Het succes van de samenwerking is zijn verdienste, zo zal hij zelf redeneren.
Kuiken wordt dus straks heel ongelukkig en dat heeft ze dan weer aan Ploumen te danken.
Honderdduizenden mensen zullen PVV of erger stemmen en dan daarna wordt het polderen. En dan zit Jesse Klaver in een mooie positie om wat GroenLinks puntjes er door te drammen in de koehandel.
Maar wie weet. Misschien hebben de boze oudere mannen nog genoeg hersencapaciteit om JA21 of BBB te stemmen waar de wegen nog heel open liggen voor een goed gesprek.
Klaver is een typische couveuse-politicus, heeft zijn hele leven nog geen dag gewerkt. Dit medische experiment heeft helemaal niets met mensen zoals u en ik. Het is een gecreëerd personage, inclusief alle mediatraining toeters en bellen. Als zijn mental coach en trajectbegeleider er morgen mee stoppen hoort u vanaf overmorgen niets meer van hem.
@goedverstaander | 26-02-23 | 14:02:
Auw, dat is wel een hele scherpe omschrijving, en helaas waar.
Ik lees bij onze boezemvrienden van de Joop dat de linkse wolk ALLE bezuinigingen gaat tegenhouden. Daar zijn ze dan wel een beetje laat mee, of zou het verkiezingstijd zijn? Net zo lang alles over de balk gooien tot het geld van een ander (lees u, als belastingbetaler) op is. Zo kennen we links weer.
Verkiezingsretoriek.
De monetaire grap is dat de subsidieballon zo enorm is opgeblazen dat het leeglopen ervan niets gaat oplossen, maar alleen alle problemen gaat verergeren.
Het gaat ruimte maken voor een nieuwe linkse partij. Links '24.
Doe mij maar geen windmolens, en geen migrantenwoningen. Ik stel voor dat we een aantal extra kerncentrales bouwen zodat we niet alleen spanning hebben als het waait of de zon schijnt. Als ik moet kiezen, liever een kerncentrale in mijn woonplaats dan meer migranten.
Het was eventjes zoeken voor je maar ik heb het gevonden.
en.wikipedia.org/wiki/Sibirskaya_Nucl...
Ik wens je een voorspoedig en gelukkig leven.
www.tripadvisor.com/ShowForum-g237649...
Migrantenschepen met roeiriemen?
@Schout-bij-Nacht-J | 26-02-23 | 13:57: Mafklapper. Hij heeft volkomen gelijk. Even buurten bij Rolls Royce Power Systems en Bob is je oom.
Lastige keuze..
Wil je een mes in je rug, of een krekelbroodje met zeewier ??
GVD-A
Wat ik zie, is niet wat fraai is.. die Groene RaRa boys zijn veel te geniepig om überhaupt samenwerking te dulden, enkel en alleen voor de stemmen dit schijnhuwelijk
Meh kansloos voor de eens zo heldere socialisten, die gaan met elk zuchtje meedraaien (hun specialiteit) en het feestje dooft roemloos uit.
www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan...
Voor allebei natuurlijk. Ik voorzie geen gelukkig huwelijk tussen GroenLinks en de PvdA. Ja, ze zijn links. Maar CDA, CU en SGP zijn christelijk. Dat zegt niet alles. Dat is zo dom als claimen dat er zoiets bestaat als DE islam. Alsjeblieft kindje van onwetendheid, er zijn meer christenen die het grotendeels eens zijn (katholieken) dan moslims ooit zouden kunnen zijn. De meningsverschillen, nogal bloederige meningsverschillen zitten niet eens slechts tussen sjiieten en soennieten, nope, gewoon intern is het daar een rommeltje. Islamieten zijn een soort van joden, na al die jaren is bijna niemand het meer eens met elkaar.
Maar goed. Omdat iets links is, of rechts is wil niet zeggen dat je het maar als legoblokjes op elkaar kan klikken. Zo is het niet. Kijk maar naar rechts om het echte drama te zien.
Trouwens, voor de poll-stemmers: optie 3 en 4 zijn beide goed. Ik heb 4 gestemd omdat ik dit op een enorm electoraal slagveld uit zie lopen.
U begrijpt het. Dit wordt een geweldige shitshow.
PvdA wordt echt niet gemist. Er zijn immers geen arbeiders (met stemrecht) meer in Nederland. Alle arbeiders met stemrecht zijn inmiddels succesvol ondernemer zonder personeel.
Een diepe rust overkomt me ineens.
Ohm.....
De Groene Khmer is opgericht als marketing truc omdat het communisme niet lekker verkoopt en Die Grunen in Duitsland met succes dezelfde truc hadden uitgevoerd.
Maar in hun DNA is de Groene Khmer een fusie partij van krakers en communisten die het geweld openlijk afzweerden maar in verborgene nog steeds goedkeuren.
Als die een fusie op basis van gelijkwaardigheid met de salonsocialisten voorstellen kan dat alleen uitlopen op een vijandige overname waar de salonsocialisten het onderspit delven in de hoop de baantjescarroussel in stand te houden.
Nee, nee, dat is helemaal niet hoe het is gegaan. En het de groene Khmer noemen lijkt misschien heel tof, maar dat is het niet. Het is een beetje niet zo heel grappig of gevat.
Het is een beetje zoals zeggen dat de PVV nationaal-socialistisch is en instaat is om te doen wat de nazi's (nationaal-socialisten) hebben gedaan. Je zegt dus dat GroenLinks een Pol Pot gaat doen, wil doen, van plan is.
En dat is nogal dom. Want iedereen weet beter. Het is niet eens grappig.
@Ndranghitiari | 26-02-23 | 13:53: Naast dat het wel grappig is, is het ook nog eens waar. Weet je nog waar Lulletje Rosenmöller (GML) stean aan verklaarde?
@Ndranghitiari | 26-02-23 | 13:53: De fractievoorzitter van Groenlinks in de Eerste Kamer heeft in de jaren 70 nog geld ingezameld voor Pol Pot. Dat is ook bekend bij Groenlinks, maar geen belemmering om deze persoon op een hoge positie te brengen.
www.geenstijl.nl/5162308/geldblog-pau...
Het verweer van de Joop is dat we hier te weinig kritiek hebben op CDA en VVD.
www.bnnvara.nl/joop/artikelen/stellet...
@Ndranghitiari | 26-02-23 | 13:53:
Door de consequent de Groene Khmer te blijven noemen blijf je ze aan een pijnlijk stuk van hun geschiedenis herinneren waar ze nooit afstand van hebben willen nemen. In het begin streefden ze openlijk een communistische revolutie na, maar het milieu verkoopt beter.
Een vos raakt misschien zijn haren kwijt, maar nooit zijn streken.
@Ndranghitiari | 26-02-23 | 13:53: hiti.. zeg eens iets zinnigs
Dit gaat geweldig worden! Eerst samen een beetje groei in de eerste kamer. Dat is prima, kan Paul R mooi voorzitter worden, en de wappie-clubjes aan de rechterkant worden gemarginaliseerd. En bij de volgende tweede kamer verkiezingen implodeert het zooitje weer, en kunnen we gewoon met Rutte 5 starten. Dit wordt leuk!
Links gaat het beter doen dan verwacht. Misschien wel 2 zetels! De onderbuikeritis van de samenleving raakt steeds meer zijn momentum kwijt.
*) windmolen op migrantenwoning
De gesprekken over samen lopen al 20 jaar. Dus het wordt een keer tijd.
Groen Links denkt zoals gewoonlijk niet verder als de neus lang is. De PvdA zit overal in de maatschappij, Groen Links nauwelijks. Groen Links mag dan naar de pijpen van de PvdA dansen en de PvdA is al jaren ongewenst bij de kiezer.
De buurtsuper koopt de failliete supermarktketen.
Nou, best een kokkerd hoor.
Over buurtsupers gesproken: waar zijn die fantastische spotjes van Super Yous met die charismatische en kerngezonde boomer Ton?
Dat 'nauwelijks mag je met een hele grote korrel zout nemen. MIsschien zitten ze niet zo alomvertegenwoordigd in het openbaar bestuur als de PvdA, maar in het gesubsideerde circuit van nutteloze NGO instellingen wemelt het van de GroenLinksers. Schaf de subsidies af en tienduizenden GroenLinksers moeten op zoek naar een echte baan, waar je wat moet doen en waar je wat moet kunnen, die minimaal 50% minder betaalt.
Echt niemand wil die enorme aantallen windmolens en onbeperkte opvang van asielzoekers.
Zelfs niet in de eigen achtertuin.
Toch houden mensen zichzelf bij het stemmen voor de gek blijkbaar.
Weet je wie er wêl in de achtertuin mogen wonen? Eigen kinderen. Mensen zetten uit pure wanhoop daar maar een unit neer. Of ze 'splitsen' de ouderlijke woning.
Te veel m2 woning is racistisch. Optyfen dus uit je eigen woning.
Die gelukzoekers moeten in dunwandige units met veel glas tussen de windmolens worden gehuisvest. Door het monotone gebrom en de slagschaduw willen ze na een tijdje wel kruipend terug naar hun land van herkomst.
Laten we de dood van de PvdA vieren als een succesverhaal. PvdA (voorheen SDAP) is opgericht voor de emancipatie van de arbeider. Die is geslaagd, af. Daarna ging de PvdA doelen nastreven die niet in het belang van de arbeider waren. De PvdA had zich toen moeten opheffen. Dat dit nu alsnog gebeurt moet eenieder tot vreugde stemmen.
Nou nee, het leidt tot een groter GroenLinks en dat is voor, behoudens de GL'er zelf en hun broeders in het kwaad D66, helemaal niemand goed.
Even, heel technisch gezien kunnen ze zetels optellen en denken dat ze dan een grotere partij worden met méér zelels dan ze nu hebben alleen....je kan toch op je klompen aanvoelen dat ze van de linker en rechter flanken kiezers verliezen? En, gaan ze dan een gekunsteld partijprogramma in elkaar knutselen? Kortom een mooie stap om beide partijen op mid langetermijn ten onder zien gaan.
Heeft die Kadaver (CPN) plastic tassen aan z'n voeten? Moet hij niet eerst eens gaan werken en ervaring opdoen voordat hij iedereen de maat neemt?
Als ik de beelden zie dan lijkt het erop dat mensen van kleur niet zo welkom waren, wat ein ultra-arische toestand.
Het is wel Middelburg hè, ons Zeeuwen bent zuunig, ook met kleur.
Die zitten tegenwoordig toch bij BIJ1?
Als ze allebei verliezen op 15 maart is het einde verhaal. Maar ik vind het toch een beetje pijnlijk voor de partij waar ik lang geleden op heb gestemd. De partij van Willem Drees en, vooruit, Joop den Uyl.
Niet zo somber, er kunnen nog een heleboel éénmansfracties worden gevormd!
We gaan nu allemaal dood. Ook partijen. Voor wat betreft de PvdA terecht.
@Kapitein Sjaak Mus | 26-02-23 | 13:35:
Ik hoop op 2 éénmansfracties.
Toch heb je iets fout gedaan, als je Willem Drees niet bent gevolg, zeg ik dan.
De PvdA is toch op sterven na dood. Maurice de Hond probeert in zijn peilingen de boel op te krikken maar ze halen 2030 niet.
Word voor mij ook best wel tricky.
Let the final meltdown begin
Voor wie 't mis gaat? Zie 0:55:30 en daaropvolgende minuten.
Partij v Attje, Partij v.'t. Padje
Oei. Plaatsvervangende schaamte. Attje viel helemal stil. Jesse to the rescue ...
PPuk | 26-02-23 | 13:29
Bedankt voor de tip wat een nare mensen zijn het toch .
Voor ons.
Dit wordt helemaal geweldig, zeker na 15 maart als ze elkaar de schuld geven en proberen de tent uuit te slaan. Dat wordt smullen.
De Partij van de Arbeid, die vergeten is hoe je arbeider ook al weer spelt, samen met een club, die denkt dat "buiten Amsterdam" alleen via Schiphol bereikbaar is. Dat gaat zeker een hoop gewone Nederlandse kiezers terughalen.
Dit gaat vooral de PvdA pijn doen, alhoewel op eigen houtje zal het niet veel beter gaan. Attje heeft het charisma van een pak sloffe koekjes, het is vleesch noch visch.
Zie net de peiling van de Hond en daar gaan ze beiden omhoog......
Er zijn dus mensen die erin blijven trappen.
In peilingen?
Maurice de Hond, nuff said.
Middelmaat in Middelburg...
Biertje,nootjes en doos tissues pakken doet.
Ja hallo wat poll is verlopen
Wat zijn dit voor streken
Ik pik dit niet
Dan heb je al gestemd, meneertje Korsakov.
Dikbilkoe, dikbilkoe
niet meedoen met de poll
dat is wat ik doe.
Ik denk niet dat ik ga stemmen deze keer, ik win toch nooit wat.
U moet ook wachten tot u de hele bingo kaart vol heeft. Als nietstemmer wint u een in ieder geval een goedkeurend knikje van onze opperpinokio.
Het wordt geweldig; binnen de kortste keren vechten ze elkaar de tent uit.
De geschiedenis laat zien dat communisten en sociaal democraten uiteindelijk niet door één deur kunnen.
Straks kan het hele zooitje samen met de vvd66 en relipartijtjes.1 pot nat.
Hoho, laat de SGP er even buiten, die heeft hier helemaal niets mee.
PvdA is totaal overbodig. Opsplitsing en assimilatie is het enige alternatief.
Pcies! Weerstand is zinloos.
Resistance is futile, you will be exterminated.
Slinkse ipv linkse partijpolitiek.
Voor de werkende Nederlander zijn alleen maar verliezers, voor de gelukzoekers geeft dit wel hoop.
Ik juich die fusie van harte toe. Ik verwacht namelijk dat zo een fusie op een lange termijn nog meer zetelverlies bij het linkse blok zal opleveren!
Zetels die zullen verhuizen naar D'66, SP en PvdD. Nou blij?
@konjodebonjo | 26-02-23 | 13:13: Met de SP en PvdD zou ik nog kunnen leven. Dat D66 er dan van profiteert is van de drup in de regen belanden.
Kan niet ontsnappen aan het gevoel dit best aandoenlijk te vinden. De twee softies van de klas, samen tegen die bullebakken. Gok op GL als verliezer, PvdA mocht toch een beetje meedoen en zei graag 'graag'.
Dit zijn niet de softies, dit zijn de weirdos die een stiletto mee naar school nemen.
@Blauwpetje | 26-02-23 | 13:11: ze stoken een ander op om een stiletto mee te nemen, zodat ze zelf de dans ontspringen.
Ik begrijp iets niet, gaan ze nou fuseren of samenwerken? Bij fusie, wie wordt de partijleider dan?
Er wordt niet gefuseerd, ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet.
Tja dat kan dan alleen Atje Klaveren of Jesse Kuiken worden denk ik.
@jan huppeldepup | 26-02-23 | 13:32: Het zou niet de eerste Marrekaan met geblondeerd haar zijn.
Dit is wat links nodig heeft. Samen optrekken. Krijg je veel mee voor elkaar, want de vvd kiest toch hun kant. En dat weten ze donders goed. Rechts van de vvd speelt geen rol.
@obi1 | 26-02-23 | 14:26: maar toch , wat die maniak zegt.
Je houdt ze al spreken over dat die geweld verheerlijkende pol pot aanhanger Paul rosemuller kamer voorzitter gaat worden. Ik weet niet wat f PvdA figuren nu zo blij worden van die ban dus nu zijn zakken loopt te vullen bij het ABP. Toch echt het voorbeeld van links lukken rechts zakken vullen. Met een vleugje geweld en terrorisme erbij
Stel je voor dat de PVV of het FvD op een pamflet aankondigt een bijeenkomt te houden om te discussiëren of geweld geoorloofd is om hun idealen af te dwingen.
De wereld zou te klein zijn.
De grens tussen redelijkheid en extremisme ligt bij geweld.
Juist dit soort linkse partijen roepen het hardst over rechtsextremisme terwijl de roetpot de schone pot verwijt zwart te zien.
@keestelpro | 26-02-23 | 13:14:
Roetpot? Een lesbische roetmop?
@ Snap, Nederlands grootste communist heeft een vinger in de pap bij ABP. Daar gaan onze pensioenen.
Krijgt de gefuseerde partij van GroenLinks & PvdA ook een nieuwe naam en zo ja, welke gaat dat dan worden? DGAP: De Groene Arbeiders Partij?
De PPR maar weer. Dat dekt de inhoud wel.
@Gravin v Kippenbouth | 26-02-23 | 13:14:
Radicaal is geen vies woord binnen linkse kringen.
@Gravin v Kippenbouth | 26-02-23 | 13:14: de Pol Pot Radicalen?
Ik meende gelezen te hebben de GvdA.
@pollens | 26-02-23 | 13:22:
Maak er gewoon 'Groene Volks Democraten' van: GVD!
Misschien weer zoals vroeger SDAP of CPN.
Meng je de kleuren groen en rood dan is de uitkomst bruin. Bruin Links zou dus een goede naam kunnen zijn.
De Groen Socialistische Nederlandse Arbeiderspartij, afgekort, de Gazi’s en zoals Bikske al zegt; groen en rood wordt samen bruin.
GroenLinks is te radicaal
De PvdA gaat het het onderspit delven. Alhoewel het mij een hele kluif lijkt voor de groene Khmer om Timmerfrans op te vreten.
Timmerfrans is al gecapituleerd voor de groene Khmer
Als ik Kuijcken was zou ik maar een beetje oppassen voor je het weet steekt Duyvedak je partij kantoor in de fik.
Ik lach mijn ballen uit m’n broek als ze de grootste fractie in de Eerste Kamer vormen. Zit je dan met je Lientje in een hoekje en blijft er niets over dan zeuren over hoe ‘de winnaars van de verkiezingen’ buitenspel staan.
Kijk uit wat je schrijft. Wat over links kan, kan over rechts ook.
@Gravin v Kippenbouth | 26-02-23 | 13:12: hahaha, samenwerking op de rechterflank. Hahahahahahahaha.
Met wie moet de FvD samengaan om de grootste te worden?
@Komjehiervaker | 26-02-23 | 13:24:
hahaha, samenwerking in de politiek. Hahahahahahahaha.
@Kapitein Sjaak Mus | 26-02-23 | 13:31: fusies genoeg. Alleen nooit op rechts, daar vechten ze elkaar liever de tent uit.
En toen ging de wekker.....
Je bedoelt balletjes!
dat leidt alleen maar tot stagnatie, waar niemand op zit te wachten.
Kom wat minder
@Hetiswathetis | 26-02-23 | 15:55: het is wat het is.
Het is een treurige wanhoopspoging om te overleven.
De implosie van de PvdA meemaken.
Daar droom ik al jaren over..
Hoezo, ze regeren zelden en al het leed dat is ontstaan komt vooral van de CDA een VVD, de trouwe leveranciers van ministers op sleutelpostities zoals minfin en minjus. Bij beide is het een puinzooi.
@AntiZanicz | 26-02-23 | 13:28: De PvdA zit diepgeworteld in onze maatschappij. Op scholen, in gemeentehuizen, noem maar op. Die rode bolwerken moeten tot de grond toe worden afgebroken. In dat meurende kielzog dient overigens ook X66 te worden meegesleurd.
@goedverstaander | 26-02-23 | 13:34: gelul, deep state waanideeën die je normaal bij republikeinse volidioten als Boners, Greene, mcCarthy en de Santos ziet.
@AntiZanicz | 26-02-23 | 14:47: oh, en tcuker carlson en zijn bange collega leugenaars.
@AntiZanicz | 26-02-23 | 14:48: *Gaapt en aan zak krabben doet*
... de PSP?
Nee, pascifistisch past totaal niet bij groen links.
Ik vind het nu al helemaal geweldig. Hoe vaak maak je een revolutie mee èn kun je die zichzelf zien opvreten? Nou dan.
bij velen hier een rare obsessie met partijen waar ze zeggen nooit op te zullen stemmen. Is dat wel zo?
REAGEER OOK