Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gefeliciteerd Nederland! De PVV is 17 vandaag

Hoera

Wat een rit mensen. PVV 17 alweer. Opgericht 22 februari 2006. De heer Geert Wilders stapte uit de VVD (omdat de VVD liever Turks dan liberaal was) en begon zijn eigen VOLKSPARTIJ. En ze bestaan nog steeds en hoe — ze zijn groterder alsdan PvdA, CDA, D66, GroenLinks en de rest van het soepie. Dan doe je toch wat goeds. De MSM behandelt de PVV (17) nog steeds als een vervelende kudtpuber. Gisteren nog in het Oekraïne-debat, toen een motie van Dijck door Kaag (D66) werd ontraden, terwijl diezelfde motie van de PvdA "oordeel Kamer" kreeg. Strontziek van dat elitaire getreiter telkens weer, Volgend jaar wordt de PVV 18, en dan mogen ze (volwassen) meedoen met de grotemensen-verkiezingen. Make it so

FISSA!

Social

Reaguursels

Inloggen

Wanneer zal de eerste burgermeester geleverd gaan worden.

U-boot | 22-02-23 | 16:33

Gefeliciteerd Geert! hou vol wij steunen je wel hoor.

kuus | 22-02-23 | 15:48

De PVV en ik zijn tegelijk jarig! 22-2 is dan ook een mooie datum!

Patje | 22-02-23 | 15:21 | 2

Gefeliciteerd Patje. Hoe was je carnaval?

Après toi | 22-02-23 | 15:40

@Après toi | 22-02-23 | 15:40:
Dank Kuif! Ik heb mij teruggetrokken in de Brabantse bossen, mijn vriendin haat carnaval. U nog wel in gekke pakkies rondgelopen? ;)

Patje | 22-02-23 | 17:56

Geert heeft al 17 jaar het gelijk aan zijn zijde, maar uit angst ( u discrimineert) kijken we bijna allemaal de andere kant op.

Schipperke | 22-02-23 | 15:05

Ja, laten we de EU uitgaan en economische zelfmoord plegen!

Bigi Bana Boy | 22-02-23 | 13:52 | 10

Wilt u ons onwetende dan eens duidelijk vertellen welke deugden dat die fantastische EU de Nederlandse burger gebracht heeft?
Immigranten, corruptie, soevereiniteit’s verlies, verjaagde boeren en een gesloopte visserij, tellen niet mee, en ook het onzin verhaal dat “ wij “ erzoveel aan verdienen, want zelfs eurofiel D66 komt daar niet meer mee.

Kruimel | 22-02-23 | 16:05

@Après toi | 22-02-23 | 15:41: Ik voel wat de EU betreft meer voor de standpunten van de BBB.

Bigi Bana Boy | 22-02-23 | 16:09

Nou vooruit. Uit de EU, yerug naar de EEG van vorige eeuw. Dat werkte prima.

Happy People | 22-02-23 | 16:45
▼ 7 antwoorden verborgen

17 Jaar een een issue partij voor mensen die niet meer dan een issue tegelijkertijd aan kunnen. Nou, gefeliciteerd.

Homer P. Simpson | 22-02-23 | 13:06 | 3

Is dat je enige issue met de PVV?
Valt goed mee.

funda | 22-02-23 | 13:13

D66 is groot geworden met de PVV.

Kruimel | 22-02-23 | 16:09

17 jaar.. tijd om er op te stemmen

Johan1235 | 22-02-23 | 12:40

De enige reden waarom Geert respect verdient is omdat hij al jaren moet leven onder beveiliging omdat hij een afwijkend standpunt inneemt tegen de islam. Van dat standpunt kan je van alles vinden maar van die noodzaak beveiligd door het leven te moeten gaan kan je alleen maar afkeuring hebben. Geen enkele politicus verdient deze toestand, ongeacht het uitgedragen standpunt. Geert is ook geen fascist of terrorist, houdt zich binnen de grenzen van het normale debat al is persoonlijke belediging onderdeel van een vast repertoire in zijn speeches.

Maar wat heeft hij bereikt voor zijn kiezers? Door zijn compromisloze houding, die zijn fans nogal waarderen, heeft hij deelname aan een coalitie onmogelijk gemaakt. Dus kan hij zijn beleid niet to uitvoer brengen. Ik denk expres, want deze positie ligt hem veel beter dan regeren, regeren is halveren. Helemaal omdat zijn politieke wensen meteen op de grondwet en andere onuitvoerbaarheden zal stuiten, nog afgezien van de tegenwerking van coalitiegenoten op vele punten. Als hij regeert komt van dat alles niets terecht en daarop zal hij hard worden afgerekend.

Wat hij wel bereikt is dat andere partijen hun standpunten zijn gaan aanpassen om hem de wind uit de zeilen te nemen, daarmee dus deels zijn politieke wensen uitvoerend. Op zich een aardige strategie, je maakt geen vuile handen en toch bereik je iets. Je laat de kastanjes uit het vuur halen.

Toch denk ik dat Geert als hij echt iets wil bereiken water bij de wijn zal moeten doen om een coalitie te kunnen vormen, om te laten zien wat hij waard is in het echt, als stuurman aan boord. Aan de wal is het makkelijk praten. Mijn vermoeden is dat Geert daarvoor terugdeinst. En heeft hij capabele mensen? Zo rondkijkend in zijn vak krijg ik de indruk van niet. Maar dan nog, ik zou wel benieuwd zijn naar wat hij klaarspeelt van zijn opgeblazen woorden vanaf de zijlijn.

Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 12:02 | 6

@Zomaarwat | 22-02-23 | 12:53: Het is een uitgemaakte zaak, dat PVV'ers een gerede kans maken om uitgekotst te worden, in hun werkomgeving, of in hun kennissenkring, of hun familie. Daar zijn genoeg voorbeelden van. En dat noemt men dan ook nog eufemistisch het 'cordon sanitaire'.
Ik heb trouwens nooit PVV gestemd, maar als ik het op bepaalde thema's met ze eens ben, maak ik daar geen geheim van. Ze kunnen de pot op, al die laffe mensen die zich conformeren aan wat pc is, en wat niet!

KeesBruin | 22-02-23 | 13:21

@KeesBruin. Idem.

Aleon | 22-02-23 | 15:06

Noem eens wat toptalenten van uw geliefde D66. Bergkamp, Jetten, vHuffellen, Ollongren, Kaag, Paternotte, Ryxman. Allemaal stuk voor stuk tallenten in uw visie?

Kruimel | 22-02-23 | 16:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe wil de PVV de AOW vanaf 65 jaar gaan betalen? Als we ook nog miljarden voor de opbouw van Oekraïne en extra miljarden voor Defensie moeten ophoesten? En oh ja, wanneer wordt die parenclub-bezoeker en fraudeur Dion Graus eruit gegooid?

theo-is-dood | 22-02-23 | 12:01 | 4

Me dunkt, er zijn containers vol met miljarden die worden uitgegeven aan krankzinnige zaken en/of naar het buitenland vloeien die veel beter besteed kunnen worden.
Er is geen gebrek aan geld maar gebrek aan verantwoord spenderen.

Aleon | 22-02-23 | 15:09

@Nederlandisnaarde klote. Juist het steunen en "helpen" zal in de toekomst toegang tot die zeldzame grondstoffen garanderen.

Aleon | 22-02-23 | 15:12

Wat minder afdracht aan brussel, wat minder aan ontwikkelingshulp wat minder subsidies aan antifa urgenda en vluchtelingenwerk zou al behoorlijk schelen, men moet ergens beginnen, toch?

Kruimel | 22-02-23 | 16:16
▼ 1 antwoord verborgen

Van harte gefeliciteerd Geert en dat de PVV bij de komende verkiezingen de grootste partij mag worden. Heb sinds de moord op Pim Fortuyn altijd op de PVV gestemd.
Alle partijen die de PVV constant hebben buitengesloten zijn
edeverantwoordelijk voor de puinhoop waarin Nederland zich momenteel bevindt.
Ook de reaguurders die 10 jaar Rutte mede mogelijk hebben gemaakt zijn hiervoor verantwoordelijk.

Boy Cot | 22-02-23 | 11:47 | 2

PVV is te links. Links is nooit goed voor de economie.

Cobarde | 22-02-23 | 12:24

Precies dat dus!

Jemoesteensweten | 22-02-23 | 15:06

17 jaar op rij minder zitjes voor de regeringscombinatie, gefeliciteerd!
Velen konden hun pluche zuil in de branding, bestaande uit hun politieke fooi- en inspraak, overdragen naar starters op de politieke bühne.

En enkelen draaiden geheel op one issue: anti Wilders.
De penthouse knakkertjes zagen dat hele volksstammen hun linkse luchtkasteel Kopfschmerzen wilden uitbesteden- en overdragen aan platte retoriek en holle frasen, precies waar men ideologisch anderen de maat nam werd dat hun nieuwe geinternaliseerde norm.
Het simpele wegkijken en wegnemen van politieke inspiratie en innovatie werd jarenlang de linkse maatstaf en wat was dat lekker om achterover te leunen, als de domme arbeider die een voetbal wedstrijd bekijkt konden de ideologisch boven ons verhevenen hun verstand op nul zetten.

Die zelfbenoemde leden van het diplomatieke- en placebo elite proletariaat gedragen zich ongehinderd als boven alles verheven, door Wilders werd de ware aard van het politieke goochel nummer getoond.
Ook in de haatreacties is het wederom de standaard mantra van de linkse innerlijke leegheid, dank u!
Want het is toch mooi uw waarheid om bij een bezoek van Hinde Kaag een passant die een afgekeurde blinde geleide hond uitlaat te framen naar "boer met vechthond"

5 jaar geleden had GS het verklarende boek van Martin Bosma dus die wil ik graag plaatsen: www.geenstijl.nl/5133232/dit_topic_is...

28 | 22-02-23 | 11:17

Helaas, ik ga al op een andere partij stemmen die ergens dit jaar ook jarig is.

RandyBiel | 22-02-23 | 11:02

En wat hebben ze bereikt?

Diederik_Ezel | 22-02-23 | 10:55 | 3

De boel in Den Haag 'eens lekker wakker geschud'.
Zoals ze het zelf noemen dan

RandyBiel | 22-02-23 | 10:57

12 jaar Rutte en de VVD peilt nog steeds de grootste. Zichzelf buitenspel zetten. Iets wat BBB en JA21 prima snappen want die snappen kennelijk wel hoe koehandel werkt. Dus tenzij Joost en Caroline hele domme dingen doen zijn ze mooi op koers om CDA en CU te vervangen als coalitiepartners. Iets wat trouwens hemels is voor rechts Nederland, niet zozeer voor "rechts" Nederland.

Schout-bij-Nacht-J | 22-02-23 | 11:02

Wanneer je geen onderdeel bent van het kabinet bereik je inderdaad niks. Het regeerakkoord en de fractiediscipline van de regeringspartijen is allesbepalend. Zelfs wanneer een door de tweede kamer aangenomen motie niet wordt uitgevoerd, gevalletje van Huffelen, blijven de gelederen bij de regeringspartijen gesloten. Niet echt democratisch ezel.

therealbraindump | 22-02-23 | 11:26

Je kunt je inzake Wilders hetzelfde afvragen als bij andere oppositiepartijen: wat hebben ze uiteindelijk bereikt? Dat geldt bijv. ook voor de SP.
De Dierenpartij heeft bijv. bereikt, dat tout links met ze is gaan meedoen, om stemmenverlies richting PvdD tegen te gaan. Dan heb je toch iets bereikt voor het doel waarvoor je bent opgericht. Niet dat ik ook maar iets van de Dierenpartij moet hebben, ik vind het een decadent, fanatiek stelletje, maar dat terzijde.
Maar goed, Wilders en co., waarvan nogal eens beweerd wordt, dat ze de VVD een beetje scherp houden, en naar rechts laten trekken.
Sorry, Wilders-fans hieronder in de panelen, maar ik kan niet zeggen, dat ik daar veel van terug vind in het daadwerkelijke beleid van de VVD.
Ja, af en toe lieten ze zo'n figuur als Halbe Zijlstra wat flinks over asielzoekers of criminelen zeggen, en dan was het weer klaar. Maar DAADWERKELIJK een ander beleid voeren dan de VVD van Rutte voor ogen stond? Vergeet het maar! De VVD doet gewoon hetzelfde wat de hele gevestigde orde doet: oekazes vanuit Brussel en Berlijn en Parijs uitvoeren.
Het kartel regeert gewoon vrolijk verder, zoals het al tientallen jaren doet, en de oppositie zit er voor de franje en wat leuke momenten tijdens debatten. Ik vrees dat dat nog wel een tijd zo zal blijven, met dank aan de Nederlandse kiezer.

KeesBruin | 22-02-23 | 10:52 | 14

@KeesBruin | 22-02-23 | 12:19: Tsja, ben het zelden met zo een lang betoog zo 100% eens geweest. Ik voel en voelde dat ook zo. Het is ook logisch maar tevens verontrustend.

Zomaarwat | 22-02-23 | 12:29

@Zomaarwat | 22-02-23 | 12:26:
"Dat we bergen geld naar de EU brengen,"

Daar komt meer van terug dan we sturen. En de vraag is, of de PVV de genoemde problemen wel kan oplossen. Die stuiten zoals schreef tegen de grenzen van de grondwet en de andere wetten en verdragen, Die kan je niet zomaar eenzijdig aan de kant zetten, laat staan dat je daarover zomaar overeenstemming bereikt binnen de coalitie. Maar daarom vind ik: Laat ze maar eens regeren, kijken hoe gemakkelijk het is in het echt.

Kleine waarschuwing: Met FvD meende men ook de nieuwe messias te hebben gevonden end at liep uit op helemaal niks. Waarom? Om het bovengenoemde. De werkelijkheid is lastiger dan de fantasie vanaf de zijlijn.

Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 12:33

@Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 12:33: Ik heb ook niet de illusie dat de PVV de problemen kan oplossen, om van het FvD maar helemaal te zwijgen, dat is intussen een marginaal wappieclubje geworden, opgeblazen door Baudet zelf.
Maar, zoals ik hier al vaker heb betoogd: de oppositiepartijen zijn het probleem niet, de politieke mainstream, de gevestigde orde is het probleem. Die heeft de problemen waar we nu mee kampen toch echt grotendeels zelf veroorzaakt, die hebben al die jaren aan het roer gestaan, niet Wilders of Baudet, die nog nooit wat in de melk te brokkelen hebben gehad.

KeesBruin | 22-02-23 | 13:27
▼ 11 antwoorden verborgen

Waterstofperoxide schijnt je debatvaardigheid te verbeteren lees ik net in de Libelle.

TanteJuut | 22-02-23 | 10:45

Grote klasse, die Janis Ian!!!
Er staat ook nog een ander liveoptreden van hetzelfde nummer op Youtube, opgenomen op The Old Grey Whistle Test, ook vlekkeloos en mooi uitgevoerd.
Dat is wel even iets anders, dan dat misselijke playbacken!

KeesBruin | 22-02-23 | 10:38

Gefeliciteerd, ook aan alle mensen die zeggen: “ik ben geen PVV-stemmer maar op sommige punten heeft Wilders wel gewoon gelijk!”.

JJMS | 22-02-23 | 10:24 | 2

Ja hahaha, de zgn. "strategische stemmers" noem ik ze meestal.
Willen eigenlijk wel PVV stemmen maar ja, dat doet het zo slecht op feestjes hè?

D-Fens_1963 | 22-02-23 | 10:28

Ik woon buitenaf waar geen niet-westerse mensen wonen, ben al zestien jaar financieel onafhankelijk, heb het prima en van niemand last en wat Rutte en consorten doen kan mij geen reedt boeien maar toch stem ik op Geert, ik doe het voor de getergde grote stedenmensen en mijn arme familie naast een moskee zo groot als de Kuip.

uisge baugh | 22-02-23 | 10:18 | 1

Bedankt! Dat meen ik oprecht. Mijn stem op de PVV zet geen zoden aan de dijk hier in dit DENK/GL bolwerk, maar het zijn mensen als jij die het verschil kunnen maken. Daar waar intelligentie het nog wint van emotie.

Lopende-Hollander | 22-02-23 | 13:08

Beste Geert,

Van harte gefeli, je bent ongeveer de enige die nog voor Nederland bezig is,hulde daarvoor !

Als kado heb ik het volgende :
Treedt terug en laat een andere kanjer, bosma of een andere kanjer in de kamers het woord en onderhandelingen voeren, dan bereik je veel meer en wordt het meer stromend.
Je hebt meer dan genoeg gedaan en je footprint staat nu al in de boeken.

Kaag is als een destructief brandende fakkel in het politiek bestel , een ongekende minachting en geldroof van de bevolking sleept zij in haar ambiance mee.

Dit is inmiddels bekend en nu wordt het tijd met mede echte nederlanders door te pakken het land te restylen : overheid ,uitkeringen en subsidies afschaffen of decimeren. Buitenlanders uitzetten ,opzeggen Eu contracten, etc etc. Ideeen zat !

Proost, op de uwe !

2CVOcean | 22-02-23 | 10:14 | 1

Het stokje overdragen zou nog weleens een hele goede beslissing kunnen zijn. Dat zou dan toch het beste na 15 maart pas gebeuren, zodat de focus kan liggen op de landelijke verkiezingen.

Verbandmeester | 22-02-23 | 10:28

Gefeliciteerd PVV dat jullie maar zo groot mogen worden dat jullie niet meer genegeerd kunnen worden in colleges en kabinetten en zo de genen die nu nog zeggen dat jullie niets hebben bereikt de wind uit de zeilen kunnen nemen.

Sieg Hein | 22-02-23 | 10:12

Hup Martin en Fleur!

Schepvogel | 22-02-23 | 10:11

Geert, ga toch lekker in Spanje wonen.

Plukkieplukkie | 22-02-23 | 10:08

Ik vermoed dat Geert Wilders en companen dit blog wel lezen. Daarom maar even zo:

Geachte heer Geert Wilders, heer Bosma. mevrouw Agema en de vele anderen van de PVV: hartelijk dank voor uw moed, inbreng en standvastigheid. En van harte gefeliciteerd met uw 17e verjaardag als partij.

Nog vele jaren!

Zomaarwat | 22-02-23 | 10:01

Heb toch de indruk dat hier een pro-PVV stemming heerst.

Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 09:58 | 25

@Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 12:41: Ik denk dat men het ook niet vertrouwt dat een gesprek zin heeft. De vertrouwenskloof is echt enorm en op de ingeslagen weg wordt fanatiek voortgemarcheerd.

Het is aan de politicus om te zeggen wat ze vinden en dat ook doen. De media moeten niet actievoeren en dan kunnen de mensen stemmen en de media de politici uitvragen hoever ze met hun beloften zijn gekomen.

Nu wordt van wanhopigen gevraagd dat er met ze gepraat kan worden, nota bene door mensen die er een sport van maken zo weinig mogelijk concreets te zeggen, het zo te zeggen dat ze er mee kunnen wat ze eigenlijk willen (maar dat niet zeggen) en bovendien zeer bedreven zijn verbaal.

Het is gewoon niet realistisch dat deze mensen in gesprek gaan. Zij zijn ook niet hét probleem. Zij zijn een symptoom.

Zomaarwat | 22-02-23 | 12:58

@Zomaarwat | 22-02-23 | 12:58:
"Het is gewoon niet realistisch dat deze mensen in gesprek gaan. Zij zijn ook niet hét probleem. Zij zijn een symptoom."

Het gesprek niet aangaan is dan toch een recept voor vergeten worden? Dat begrijp ik niet, dat je meent dat "ze toch niet luisteren". Het punt is dat je als burger overal de kans hebt jezelf te laten horen, meer dan in welk land ook. Politici zijn bereikbaar in vergelijking met andere landen. Maar als je zo vastzit in je verhaal over WEF en andere konijnenholen vrees ik dat geen gesprek gaat helpen. Je komt nergens met deze types. Als je echt gelooft dat de politiek "de boeren" wil weghebben is er weinig om over te praten want daar gaat het niet om. Het probleem is dat zaken zo karikaturaal worden neergezet door de oppositie dat het nauwelijks mogelijk is nuance aan te brengen in de discussie.

Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 13:15

Jammer B-l je laat een discussie weer ontaarden in gescheld, als je geen argumenten meer heb prima, maar stop eens met iedereen die het niet net je eens is als idioot of baviaan neer te zetten.

Kruimel | 22-02-23 | 16:30
▼ 22 antwoorden verborgen

Mooi gevonden dat nummer van Janis Ian bij de "levensloop"van de PVV. Tekst slaat met een beetje fantasie en inbeeldingsvermogen wel op de PVV.

Toetsiemonster | 22-02-23 | 09:52 | 1

Hulde aan de redactie van GS.

Tiscali-2 | 22-02-23 | 10:14

Gefeliciteerd, meneer Wilders, alle keren dat het kon heb ik op u gestemd en dankzij de geniale kopvoddentax blijf ik u eeuwig trouw.

uisge baugh | 22-02-23 | 09:49 | 6

@Zomaarwat | 22-02-23 | 11:22: Hij had ook kuttenkopvoddentax kunnen zeggen, als je je laat dwingen om zo'n lap om te doen ben je dat wel een beetje.

uisge baugh | 22-02-23 | 11:51

@Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 11:38: Die FvD-standpunten, ik ken ze niet allemaal, zijn over het algemeen heel zinnige standpunten.

Dus ja, het ligt aan de standpunten. Sinds de media een decennium of 4-5 bij de zittende Regering op schoot zitten.

Zomaarwat | 22-02-23 | 12:01

@uisge baugh | 22-02-23 | 11:51: Doe maar leuk maar dit heeft wel veel kapot gemaakt. Die term kopvodden is denk ik met name slecht gevallen bij de Westerling, die voorheen nog nimmer van die term had gehoord, hem naar vond klinken en dacht dat Wilders die om te provoceren had bedacht.

Het bleek, begreep ik later, in het Zuiden en België een gebruikelijke term.

Toch was dit niet handig. Shit happens. Dit was shit...

Zomaarwat | 22-02-23 | 12:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Voor iedereen die schreef  over "wat heeft de PVV bereikt".

Weet u nog hoe dat kwam?

De ruzie tussen Rutte en Wilders is er al jaren een van het niveau kleuterschoolplein, waarbij Rutte zich als de het pestkind gedraagt dat ermee weg komt omdat hij in de klas de macht heeft.

Rutte kon Wilders al niet uitstaan toen hij nog bij de VVD zat. Dat had te maken met de weerstand tegen de dubbele paspoorten kwestie.

Toen kregen we Groep Wilders, en daarna de PVV, en werd de PVV de 2e partij van NL en kregen we Rutte I.
Rutte I ontplofte door toedoen van het CDA.
nos.nl/artikel/614722-val-rutte-i-doo... en www.welingelichtekringen.nl/politiek/...

Daarna, bij alle kabinetten na Rutte I, kregen coalitiegenoten van Rutte de opdracht om bij alle wetsvoorstellen van de PVV tegen te stemmen, zodat mensen dan later zouden zeggen "zie je wel, ze bereiken niks". En als een PVV voorstel steun in de kamer had, dan was de opdracht om nét vóór het stemmen uit de zaal weg te lopen. www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
 
Máár dit vindt u wél democratisch?

gaffelbaard | 22-02-23 | 09:49 | 8

@keistad | 22-02-23 | 11:07:
D-fens beweert dat naar de kneusjes in zijn klas niet werd geluisterd. Of hier nou een levenslange jeugd-frustratie word opgebiecht of niet, blijkbaar wil hij dat kneuzen meer macht krijgen. Ik zou niet weten waarom, maar blijkbaar leidt zoiets naar optimaal beleid. Waarmee D-fens onbedoeld waarschijnlijk, aangeeft waarom hij PVV fan is. Kneuzen aan de macht!

Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 11:35

@Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 11:35: Inderdaad te snel gelezen, mijn fout. Zat nog even na te genieten.

"ze zijn groterder alsdan PvdA, CDA, D66, GroenLinks en de rest van het soepie"

keistad | 22-02-23 | 11:44
▼ 5 antwoorden verborgen

Prachtig nummer, perfecte uitvoering, genoten. Onlangs een clipje gezien van Billie Eilish die uitlegt hoe "Vocal comping" werkt; die maakt de hele dag opnames van één nummer, de beste stukjes worden vervolgens samengevoegd. Dat kan betekenen dat één zin die ze zingt uit zo'n 18 "takes" kan bestaan. www.tiktok.com/@engineears/video/7176...
Wees er maar trots op, en dan zie je Janis Ian, in één take, LIVE, dit nummer brengen...
En PVV, uiteraard, gefeliciteerd. En ik trek ook meteen maar evens een link naar Janis; prachtig ook hoe Wilders en Bosma live in de kamer "uit de mouw" weerwoord geven aan hypocriete kamerleden.

Sneerpoets | 22-02-23 | 09:49

En nu maar hopen dat die vogelgriep (onder mn kokmeeuwen) overwaait.

D-Fens_1963 | 22-02-23 | 09:47

Binnenkort is de PVV zo oud dat Pechtold er niet meer mee wil fucken.

Sjors W. | 22-02-23 | 09:46

Een feest voor de democratie dat het mogelijk is voor een ieder om een partij op te richten. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn maar het is wel heel goed voor de diversiteit en inclusiviteit.

Teluitjewinst | 22-02-23 | 09:43

Een veel gebezigde theorie is dat de VVD Wilders, een protégé van Bolkestein, heeft gevraagd om na de opkomst van het populisme van Fortuyn een aparte beweging te starten om dat gat in te vullen. Een stem voor de doodsbange boze burger.

Er waren destijds twee facties in de VVD, zij die een ruk naar rechts wilde maken, en dan echt rechtser dan rechts, en zij die vonden dat ze meer konden bereiken door wat "zachter" en "socialer" te doen meer konden bereiken.

We zien het resultaat. Rutte is al meer dan 12 jaar de baas in Nederland en Wilders blijft vakkundig stemmen te verzamelen die nooit gehoord zullen worden omdat Wilders het ook onmogelijk maakt om mee samen te werken.

Ik zeg niet dat het zo is, ik stel alleen maar vragen.

Dan zullen er wel mensen zijn die het zo erg vinden dat Wilders bedreigd wordt uit Pakistan of Jemen maar ook Kaag, Rutte, Halsema, De Jonge en noem maar op worden bedreigd. Wilders krijgt dezelfde bescherming die de koninklijke familie altijd al kreeg. Maar wederom, ik stel alleen maar vragen.

Indien waar, well played Wilders en Rutte. Well played.

Schout-bij-Nacht-J | 22-02-23 | 09:25 | 16

@Schout-bij-Nacht-J | 22-02-23 | 10:07: Het is typisch Schoutoïde om Kaag op één lijn met Wilders te stellen.

Als Kaag doorgaat met haar manier van doen en de standpunten weet te realiseren (boeren 'uitkopen' => gezinnen ruineren, dedain 'Wie zijn die mensen', en alles persoonlijk trekken en dan beginnen op te scheppen en haar D66-Staatssecretaris bij het kruisje laat tekenen bij het digitale identiteitsbewijs terwijl de Kamer tegen is en dan in de Kamer laten zeggen namens D66 'zo gaan die dingen'), dan kon het wel eens fout gaan. Niet dat het goed is, maar dan in ieder geval omdat ze concrete dingen doet die mensen echt te ver vinden gaan en ook aangeeft met welk dedain ze naar mensen kijkt die daar moeite mee hebben.

Wilders heeft - zoals velen verwijtend beweren - nog nooit iets voor elkaar gekregen maar dient al bijkans decennia beveiligd te worden.

Kaag is een elitair verwoestend mens en Wilders een roepende in de woestijn. De laatste wordt serieus bedreigd, de eerste wordt voornamelijk serieus beveiligd. Ik vind dat raar en heel raar als je die twee met elkaar vergelijkt.

En ja, Kaag moet je wegstemmen en niet op een andere manier wegkrijgen.

Zomaarwat | 22-02-23 | 11:27

@Zomaarwat | 22-02-23 | 11:27:
"Kaag is een elitair verwoestend mens"

Geen idee wat je bedoelt. In haar tuin staan wat oude kratten bier, een plastic tuinset en wat rommel, ze kleedt zich bijzonder doorsnee, koopt geen dure spullen, geilt niet op bezit en uiterlijk vertoon, mengt zich niet onder wannabee BN-ers, noch met oud geld, dus waar haal je dat "elitair" vandaan? In niets is ze elitair, of het moet haar opleiding zijn geweest, hoewel ook dat niet uitzonderlijk is. De halve wereld heeft gestudeerd, en in vergelijking met de onvermijdelijke tuttebol Neelie Kroes is Kaag een toonbeeld van gewoonheid.

Beste_Landgenoten | 22-02-23 | 11:48
▼ 13 antwoorden verborgen

Heeft Kaag de PVV al gefeliciteerd?

Dubbelepunthoofd | 22-02-23 | 09:23 | 1

Zolang Henk Krol maar niet feliciteert...

Nuchternederland | 22-02-23 | 09:30

Ik wil eigenlijk wel eens weten wat Wilders nu van zijn Russische vriendschapsspeldje vindt nadat Rusland is schuldig bevonden aan de aanslag op MH17 en zeker nu zijn vriend en kameraard Vladimir Poetin moslimstrijders naar Oekraïne stuurt om christelijke kinderen te verkrachten en vermoorden. Daar mag hij zich wel een keertje over uitspreken vind ik.

Schout-bij-Nacht-J | 22-02-23 | 09:13 | 21

@Komjehiervaker | 22-02-23 | 12:04: En als ik het zo overdwars goed lees is de insteek dat vanwege de niet-formele aanwezigheid van Russische strijdkrachten, er ook geen immuniteit aan de soldaten kan worden verleend. En dan maakt het niet uit wat je neerschiet. Het ligt dus weer uiterst genuanceerd en de Nederlandse Media hebben dit punt ongetwijfeld (not, of course) onder de aandacht gebracht.

Het is en blijft een ramp en als er echt info is dat bewust een burgertoestel is neergeschoten, dan verneem ik dat graag, want ik huldig voortschrijdend inzicht en dan zal ik zeker anders in de wedstrijd gaan zitten.

Zomaarwat | 22-02-23 | 12:12

@Zomaarwat | 22-02-23 | 12:12: je haalt twee dingen door elkaar, denk ik. Iets dat onbedoeld gebeurt is niet per se een ongeluk waar niemand schuld aan heeft. Als jij bijvoorbeeld illegaal een BUK-raket een land binnenrijdt en daar zeer onzorgvuldig mee omgaat, met het neerhalen van een vliegtuig als gevolg, dan ben heb je hieraan schuld.

Komjehiervaker | 22-02-23 | 12:38

@Komjehiervaker | 22-02-23 | 12:38: Dat ontken ik geheel niet. Maar dat is wel iets heel anders dan doen alsof dat vliegtuig bewust is neergeschoten als zijnde een burgervliegtuig. Daar zou ik boos van worden. Nu ben ik gewoon flabbergasted over zoveel schade en geknoei.

Een veroordeling wegens grove nalatigheid lijkt me volkomen terecht.

En dat we zelf ook even opletten dat we daar niet overheen vliegen. Je gaat mij niet vertellen dat ze dat niet wisten als Frankrijk nota bene en Amerika het gebied wel mijden.

Ik zeg altijd tegen mijn kinderen dat voorrang niets voorstelt want als je onder een auto kruipt, ben je hartstikke dood. Opletten dus.

Het is verschrikkelijk dat noch aan de voorkant noch door de betrokkenen op de grond zorgvuldig is gehandeld. Eersten zijn nalatig in mijn ogen en ik verwijt ze dat, tweede zijn gewoon schuldig. Met dat soort apparatuur kun je niet gokken in vredestijd. Gokken met andermans leven. Brrr.

Zomaarwat | 22-02-23 | 13:06
▼ 18 antwoorden verborgen

Ik vind het knap. Al 17 jaar lang met de slachtofferrol een forse minderheid van het electoraat aanspreken zonder ooit maar iets voor ze te hebben bereikt. Om nog maar niet te spreken over de gigantische positieve invloed die de PVV heeft op onderlinge verhoudingen in de samenleving en politiek. Gefeliciteerd!

Komjehiervaker | 22-02-23 | 09:10 | 9

Kunt u me een minister van PVV huize noemen?

toetssteen | 22-02-23 | 10:00

Is het ooit in je opgekomen dat hautaine types als Kaag zelf de boel wel eens op scherp zouden kunnen zetten qua polarisatie ? De aversie begint niet in de tweede kamer maar onder het "plebs" zelf. Iedereen die een Kaag op de voet volgt walgt van haar houding en Geert kliert dan een beetje extra door haar heks te noemen.

Zoals Pauw laatst aan haar vroeg, ligt het ook niet aan uzelf mevrouw Kaag ?

Wattman | 22-02-23 | 10:23

@Ram_Ram | 22-02-23 | 09:26:
Ik vind dat een Calimero-comment.

De PVV, zeker de eerste jaren, was compromisloos, ook in hoe amendementen en voorstellen worden geformuleerd. De formulering wordt door de anderen niet gesteund en de PVV weigert het aan te passen. In 2022 22 amendementen ingediend, nul die het gehaald hebben. Dan ligt het ook aan jezelf. Verwachten dat iedereen tot in de letter met je meegaat is kinderachtig en naief.

Sjors W. | 22-02-23 | 10:26
▼ 6 antwoorden verborgen

Niet mijn partij, maar het is meer dan tijd dat de PVV wordt behandeld als een normale partij, zowel binnen de Kamer als daarbuiten.

Lijkvocht | 22-02-23 | 09:10

Hoera. Dan gaan wij vandaag schnitzels Hongaarse stijl eten van mfckg Albert Heijn. Alwaar de zigeunerschnitzels zijn afgewaardeerd naar Hongaarse stijl. Gebakken in de woke-pan. Maar nog wel met zigeunersaus. Dat dan wel weer.

Fi-Bu-Bla | 22-02-23 | 09:09 | 1

Redelijk beledigend voor Hongaren om ze gelijk te stellen aan zigeuners. Daar zijn Hongaren absoluut niet van gediend kan ik je vertellen.

Lijkvocht | 22-02-23 | 09:12

Gaat 'm voor mij ook weer worden.
#StemPVV
En bij de Tweede Kamer verkiezingen ook.
Ik mag hopen dat mensen ondertussen van die bullshit van de VVD geleerd hebben.
Echt..., hoe je daar nog zonder het schaamrood op de kaken op kunt stemmen...

Atheist.Vader | 22-02-23 | 09:09 | 1

Simpel: je hebt van die mensen die het fijn vinden om, voorzien van tepelklemmen en een leren bal in de mond, te worden geslagen met een leren zweep. Of te worden gekleineerd door hun eigen man/vrouw, terwijl die hard genomen word door een ander.

Nou, dát zijn nou bijvoorbeeld die mensen die VVD en D66 stemmen.

DankeSchon | 22-02-23 | 09:20

Toe maar de PVV bijna barely legal. Gefeliciteerd aan beide leden, Geert Wilders en de stichting Groep Geert Wilders. En wat heeft de PVV in die tijd toch veel bereikt.

Schout-bij-Nacht-J | 22-02-23 | 09:06 | 3

Idd,ondanks de ondemocratische tegenwerking van de vereniging van dieven en de groene kmher,wees er maar trots op die verdorven spelletjes van het kartel,poetin kan er nog wat van leren.

Coolcalmcollected | 22-02-23 | 09:11

Een stem uwerzijds zal zeker nog meer helpen. Alvast bedankt.

Tiscali-2 | 22-02-23 | 09:59

Geert Wilders heeft de invasie van vijanden wel mooi weten te stuiten.

Tot frustratie van de kartelpartijen die inmiddels allemaal door dezelfde soort mensen worden bevolkt, die allemaal lid konden worden, geen ballotage niks.

Het is echter de bedoeling dat je op een partij stemt vanwege de standpunten en dat de democratie leeft hetgeen met name inhoudt dat de vertegenwoordigers de standpunten aanhangen die de partij uitdraagt.

Hoe de partij intern is georganiseerd is veelal een ramp. De PVV heeft het goed voor elkaar maar elke moslim, axivoerder, communist of anarchist kan bij CDA, VVD of Groenlinks terecht, ongeacht de achtergrond. Lid worden? Doen! Want 'democratisch'. * zucht *

Zomaarwat | 22-02-23 | 13:18

"ze zijn groterder alsdan PvdA, CDA, D66, GroenLinks en de rest van het soepie."

Amen, ga spoedig weer mijn steentje bijdragen.

keistad | 22-02-23 | 09:04 | 1

Ik ook.

VP732 | 22-02-23 | 09:05

PVV Akbar!

sjef-van-iekel | 22-02-23 | 08:58

Hij blijft leuk Aldnuut, haha.

Ichneumonidae | 22-02-23 | 08:58

Ze hoeft het bordje pvv niet omhoog te houden want zoals d66 nu bezig is om Nederland te verkwanselen aan de eu gaat het vanzelf wel goed komen.

Rdock | 22-02-23 | 09:08

Toe Geert, roep nog even dat Kaag een heks is. Zo buitengewoon origineel ben je wel, lefgozer.

Prinsemarij | 22-02-23 | 08:56 | 5

Kaag is een heks die dagelijks op haar bezem boven Nederland vliegt en zich afvraagt: wie zijn al die mensen daar beneden, waarom branden er zoveel fakkels?

Rdock | 22-02-23 | 09:05

A. Heel NL heeft het erover. Knibbel knabbel knuisje spotje dan denkt iedereen nu meteen aan Kaag. B. De ander als extreem reactionair fascistisch weg te zetten vind ik buitengewoon onfrisser.

Tiscali-2 | 22-02-23 | 09:05

El quack wordt geframed als top diplomaat,hoezo top diplomaat,ze is met de staart tussen de bezem weggejaagd van het diplomataire toneel,tevens nederlandse steun gegeven waardoor een israelisch kind is opgeblazen,dus hoezo een topper ??

Coolcalmcollected | 22-02-23 | 09:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Krijgen de beveiligers nu taart?

Hadena | 22-02-23 | 08:56 | 2

Als eerste. Voorproeven.

Dr. Blechtrummel | 22-02-23 | 09:08

@Dr. Blechtrummel | 22-02-23 | 09:08: Hahaha. Ik dacht precies dat en wilde net gaan tikken. LOL.

Zomaarwat | 22-02-23 | 12:18

In de 17 jaar heeft PVV één keer mee mogen doen. Dat beviel niet goed.

Zal die partij werkelijk deel willen uitmaken van een coalitie, of doet ze het alleen goed vanuit de oppositie?

Roos | 22-02-23 | 08:55 | 21

@Après toi | 22-02-23 | 09:56:
Weggeefgeld inzetten ten behoeve van de Nederlandse bevolking bedoel je?

WasHetMaarMakkelijk | 22-02-23 | 10:18

@WasHetMaarMakkelijk | 22-02-23 | 09:33: en ook heeft pvv vele moties ingediend en wetsvoorstellen gemaakt allemaal principieel weggestemd, terwijl er vele zinnige bij zaten.

oblix | 22-02-23 | 13:36
▼ 18 antwoorden verborgen

Bijna 18, wordt het dan een echte partij met leden enz. ?

PaardenliefhebberVet | 22-02-23 | 08:54 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Nog steeds boos op Shula Rijkman.

JJMS | 22-02-23 | 08:54 | 2

Ik ook! Maar topic is gesloten dus mijn tegeltjes dollen nu doelloos en moederzielalleen door het grote GS land zonder ergens bij te horen.. traumatiserend! Gelukkig kan ik even hier bij jou schuilen.

anja | 22-02-23 | 09:07

Hier voor Janis Ian.

barq | 22-02-23 | 08:53

Op 9 december 2016 veroordeelde de rechtbank Den Haag Wilders wegens groepsbelediging en aanzetten tot discriminatie.

Après toi | 22-02-23 | 08:51 | 11

Dat was een showproces.
Mondje dicht over immigratie of we slepen je voor de rechter.

Bochel | 22-02-23 | 09:04

En? Heeft hij zijn “straf” nog steeds niet uitgezeten?
Zo werkt de rechtsstaat toch? Of is dit de “Verlaat de Gevangenis “-kaart van “weldenkend “ Nederland?

Rico Tampeloerus | 22-02-23 | 09:11
▼ 8 antwoorden verborgen

Al 17 jaar katvanger van de stem van 'de boze blanke man'. Gefeliciteerd! Al 17 jaar is het inderdaad gelukt om hun stemmen volledig buiten spel te zetten.

Expert Homo | 22-02-23 | 08:49 | 2

Die felicitatie is eerder voor de kartelpartijen.

MickeyGouda | 22-02-23 | 08:52

@MickeyGouda | 22-02-23 | 08:52: Als ik kijk naar hoe slim Geert enerzijds is en dat vergelijk met wat hij in de 17 jaar heeft bereikt, lijkt het mij dat dit ook het doel is van de PVV, dus dan is de felicitatie toch wel voor de PVV.

Expert Homo | 22-02-23 | 08:56

Weet nog wel, jaar of tien twaalf geleden, TK-verkiezingen, op de middelbare school waar ik werkte hingen meerdere posters in de trant van "PVV slecht boehoehoe". Ben naar de directeur gestapt en heb hem gewezen op de statuten van de school waarin de school als "ideologisch, religieus en politiek neutraal" werd omschreven. De volgende dag waren al die posters verdwenen. ;-) Vaak zijn de kleine dingen het leukst...
Gefeliciteerd Nederland!

pollens | 22-02-23 | 08:47
-weggejorist-
Ray Skak | 22-02-23 | 08:45

Volkspartij? Volgens mij is Geert nog steeds het enige lid van die club. Zelfs Kim Jong-un zou een dergelijke anti-democratische structuur afkeuren.

Festen | 22-02-23 | 08:43 | 7

Zeer verstandig van Geert. Voordat je het weet heb je onverhoeds bloksnorren en kaalkopjes in de tent. Zie wat er gebeurde bij andere rechtse parijen in Europa. De PVV is inmiddels een zeer acceptabele, zeer gewone, zeer burgerlijke partij, die gewoon meedraait in alle krochten van het parlementaire werk. Als die Limburgse pinguïn niet in de fractie zat, dan zou ik er bijna op stemmen. ( Bosma !)

bisbisbis | 22-02-23 | 09:05

Nog een keer... kijk even naar de CDA voorman verkiezingen. Een stem op Omtzigt was toch een stem op Hugo.

Misschien gelooft u het CDA verhaal dat alleen de melding 'bedankt voor je stem op Hugo' niet klopte. Maar het mocht gewoon geen Omtzigt worden als voorman. Ook niet toen Hugo wegstapte. Toen werd het die magere slungel. Dus wat nou Kim Jong Un praktijken bij PVV?

Kijk even naar hoeveel assistenten van Rutte er in de VVD top zitten en hoe weinig ondernemers en mensen met kennis van zaken. Dat is pure Kim Jong unnerij.

Wat een teringdomme tegel zeg.

sjef-van-iekel | 22-02-23 | 09:11

En wat vind je van het stemvee in de Kamer, dat altijd braaf de partijlijn van de partijen volgt?

Rico Tampeloerus | 22-02-23 | 09:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit topic komt toevallig precies om 8 uur 's ochtends online. Het is niet bijvoorbeeld gisteren geschreven. De redactie is al in vol ornaat aanwezig op dit moment.

Expert Homo | 22-02-23 | 08:41 | 5

@Expert Homo | 22-02-23 | 08:57:
-
Heeft de redactie daar nog steeds geen AI voor ingekocht?

bisbisbis | 22-02-23 | 09:08

@bisbisbis | 22-02-23 | 09:08: Blijkbaar niet, want dan zou je al niet eens meer op de "Reaguur!" knop mogen drukken bij een poging tot misreaguursel.

Expert Homo | 22-02-23 | 09:42

@Expert Homo | 22-02-23 | 08:57: Ik had mezelf weggejorist omdat ik op het verkeerde topic gereageerd had. Maar deze hele draad mag wel weg wat mij betreft.

tantesidonia | 22-02-23 | 09:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Geert en Bosma hebben ze netjes met een kartel-cordon sanitaire opgeborgen, daar zetten ze binnenkort BBB en Ja21 bij, mbt het FvD heb ik een nog akeliger verhaal.. laat maar zitten. Zo, dit betekent dus dat half Nederland gewoon niet vertegenwoordigd wordt, dat houden ze zonder trammelant geen jaren meer vol.

hagelkruis | 22-02-23 | 08:39 | 3

Er wordt gespint richting een 2-partijen systeem VVD - D66 en de truck gaat nog werken ook. Iedereen gaat op D66 stemmen, want 'we willen toch niet dat de VVD de grootste wordt!?' en andersom.

Expert Homo | 22-02-23 | 08:43

Als ze samen een meerderheid vormen dan kunnen ze samen regeren. Als ze die niet hebben dan staan ze buitenspel. Zo werkt democratie. In Noord-Korea werkt het anders.

Prinsemarij | 22-02-23 | 08:47

Gefeliciteerd Geert, Agema
, Bosma en de rest. OP jullie stemmen mag ik niet, komt goed over 1 jaar landelijke verkiezing, dan mag ik ook stemmen.

gato | 22-02-23 | 08:39

Geert was liberaal, lees ik in de tekst. Maar Geert wil juist van alles verbieden. En dat is niet echt liberaal.

Après toi | 22-02-23 | 08:39 | 4

Geert wil geen graftekst als "Liberaal Als’ n aal."
Daar kon Thorbecke het mee doen.
Rutte ook trouwens.

Ichneumonidae | 22-02-23 | 08:53

Van alles verbieden? Ik geloof dat dat juist de insteek is van de (kartel)partijen.

VP732 | 22-02-23 | 09:05

Nee, da’s meer GL-politiek.

Rico Tampeloerus | 22-02-23 | 09:16
▼ 1 antwoord verborgen

Proficiat Geert met je clubke.

Southpark | 22-02-23 | 08:39

17 jaar nutteloosheid, chapeau!

Dhr. M.A.R. Ginaal | 22-02-23 | 08:38 | 2

U vergist zich. 17 jaar onafgebroken en onder de meest gore bedreigingen gevochten tegen enorme zelfdestructieve elementen die ons land naar de afgrond duwen. En dan nu langzaam de moeite beloond zien worden door dat ons stomme volk al die jaren liever wilde deugen om zich geaccepteerd te voelen vanwege de misleidende valse verbeeldingen die D66 en de rest maakten.

Tiscali-2 | 22-02-23 | 08:47

U doet uw nick eer aan.

SirCharlesPoploch | 22-02-23 | 09:14

na 17 jaar nog steeds maar 1 lid, dat geeft toch te denken.

Satria | 22-02-23 | 08:37 | 3

Geert wil terug naar de jaren 50 die nooit hebben bestaan.

Après toi | 22-02-23 | 08:41

Wat geeft dat te denken dan?

Cable | 22-02-23 | 08:43

Ik besta al veel langer en heb ook maar 1 lid.

Glasgow Argus | 22-02-23 | 08:54

Gefeliciteerd Geert en de rest! M'n stem krijg je niet 15 maart, teveel hemelfietsen in de provincie.

Dr. Blechtrummel | 22-02-23 | 08:33 | 1

Is natuurlijk ook onmogelijk. Tweede Kamer-verkiezingen moeten nog even wachten.

Rico Tampeloerus | 22-02-23 | 09:18

Gefeliciteerd Geert!
Geert één met BBB en JA21 zou wel prettig zijn.

MargauxGrandCru | 22-02-23 | 08:28 | 1

Ook namens mij, proficiat!

J.Cash | 22-02-23 | 08:33

In spanning wachten we op de ongenuanceerde tegel van B.L............ als D66 fanboy zijn het moeilijke fakkelse tijden....

Blonde Nel | 22-02-23 | 08:27 | 2

Zolang er nog allemaal GL/D66 ambtenaren zijn die de subsidies verdelen maken ze zich niet zo heel erg druk.

De enige reden voor de fusie tussne de PVDA en GL is als volgt:
tussen 1968 en zo ongeveer 2010 waren alle subsidieuitedelende ambtenaren en leuke klusjesuitdelers allemaal PVDA-ers. Toen deze mensen allemaal met de VUT gingen werden ze vervangen door GL/D66 mensen. Die gaven de subsidies en leuke klusjes weer aan hun vriendjes. Zo bleven er voor de PVDA-ers heel weinig subsidies en leuke klusjes over. Berenschot is er bijna aan ten onder gegaan.

Om toch weer toegang te krijgen verkoopt de PVDA zich aan Groenlinks. Dat is de enige reden.

Haberdoebas | 22-02-23 | 08:33

Die is meer met Ukraine bezig dan met Nederland. Erg laagdunkig over Nederlanders die kerel.

sjef-van-iekel | 22-02-23 | 08:35

Hiep hiep hoera PVV. Volgende tweede kamer verkiezingen gaan jullie inderdaad de premier leveren en net zolang als Rutte regeren en de bezem door al die hoeken met spinnen en plafonds met schimmels halen met HG doet wat het belooft!

Tiscali-2 | 22-02-23 | 08:25

17 alweer?
Gefeliciteerd Geert & co!!
Moge uw programma gerealiseerd worden, ons Nederland gerepareerd en de islam geëlimineerd.
+ Nexit!

Veepert | 22-02-23 | 08:25 | 2

Gaat echt gebeuren! D66 opgetiefd. En een frisse wind door NL weer met uitzicht op de gulden en terug naar een handels Europa weer.

Tiscali-2 | 22-02-23 | 08:28

De islam moet je niet bestrijden met een verbod op de islam; daardoor heeft Wilders al 17 jaar een regering over rechts onmogelijk gemaakt.
De islam moet je bestrijden met wetenschap (zie: islam-revisionisme) net zoals het christendom ook gepacificeerd en gemarginaliseerd is door wetenschap.
www.youtube.com/watch?v=I5slk97ss2Q

Aristotalloss | 22-02-23 | 10:16

En wat hebben ze veel bereikt he.

frickY | 22-02-23 | 08:16 | 7

Hoeveel sterren heeft u op uw jasje?

MargauxGrandCru | 22-02-23 | 08:28

U vergist zich! Ze hebben stand weten te houden al die jaren als tweede partij tegen een uiterst geraffineerd politieke tegenstander die alle propaganda kanalen inzette, onze kinderen en generatie op scholen hersenspoelden met Wilders als het nieuwe gevaar. Dankbaar gebruikmakende van de angst die nog heel diep zit in de gemiddelde Nederlander voor de WO2. Alle Godwins heeft de pvv moeten doorstaan. Maar langzaam maar zeker ziet men nu eindelijk in wie de echte fascisten zijn.

Tiscali-2 | 22-02-23 | 08:33

Vier kabinetten Rutte hebben Nederland richting de afgrond geduwd. Over wanprestaties gesproken.

MickeyGouda | 22-02-23 | 08:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Wilders heeft de taal in het parlement en daarbuiten wel mooi verrijkt.

impy | 22-02-23 | 08:15

De enige toekomstige juiste president voor Nederland: Wilders.

appeltjesgroeneweide | 22-02-23 | 08:14 | 2

Uh... Bosma.

bitterpete | 22-02-23 | 08:18

Agema dan, flinke jopen!

Die-eikel | 22-02-23 | 08:48

Vanaf dag 1 op gestemd en zal dat blijven doen. Daarvoor Janmaat en Fortuyn.
Gefeliciteerd Geert en fractiegenoten. Zal er vanavond eentje op nemen.

Cornelis12 | 22-02-23 | 08:14 | 1

Ik heb de banden tussen Hans Janmaat en Meindert Fennema en niet te vergeten Peter Lankhorst altijd erg bijzonder gevonden. Voor de jongere kijkbuis kindertjes die zijn van GroenLinks.

Ndranghitiari | 22-02-23 | 08:34

Proficiat. Hopelijk worden jullie nog groter. Maar leg ook eens meer nadruk op de economie (zie de groei van de voedselbanken). Het migratiestandpunt kent iedereen nu wel.

Phantomas | 22-02-23 | 08:14 | 6

@ PVV:
Volgens economische denktank Bruegel gaat wederopbouw van OEK €500 miljard kosten. Daarnaast hebben de EU-regeringen alleen al €657 miljard gereserveerd ten behoeve van de energiecrisis.
En dan zit de verhoging van de defensiebudgetten er nog aan te komen.
— Hoe gaat de P-V-V hun ouderwets socialistische programma financieren? AOW op 65 is niet te betalen bijvoorbeeld

theo-is-dood | 22-02-23 | 09:02
▼ 3 antwoorden verborgen

From Russia with love. Gefeliciteerd Geert!

Après toi | 22-02-23 | 08:10 | 6

Voor zover ik heb gelezen liggen de zaken iets genuanceerder. Wilders stelde in een interview met Elsevier in 2017 dat hij Rusland 'ook' als bondgenoot ziet. Het ging hem met name om de strijd tegen de oprukkende islam en islamitisch terrorisme. In andere opzichten - o.a. Oekraïne en de MH17 - hield hij de handrem erop.

MickeyGouda | 22-02-23 | 08:50

@MickeyGouda | 22-02-23 | 08:50: prima tegels van jouw hand. Je ziet volgens mij de zaken helder en kan dat duidelijk weergeven.

Tjatiswat | 22-02-23 | 09:02

@MickeyGouda | 22-02-23 | 08:50:
Mooi hoor die feiten.
Die passen natuurlijk wel niet bij het framen wat At of welke andere deugert dan ook doet, maar toch.

J-van-de-Bontekoe | 22-02-23 | 09:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Gefeliciteerd alle PVV leden!

Ndranghitiari | 22-02-23 | 08:09 | 5

@Papa Jones | 22-02-23 | 08:13: @papa jones, nog beter.

ariedeknaller | 22-02-23 | 08:34

@Papa Jones | 22-02-23 | 08:13: Geert vertrouwt zijn eigen kiezers niet. En terecht!

Après toi | 22-02-23 | 08:40

Ledenpartijen be like: Voor Omtzigt stemmen als nieuwe CDA voorman en dan 'bedankt voor je stem op Hugo' in beeld krijgen.

Waarom hecht u zoveel waarde aan een ledenpartij?

sjef-van-iekel | 22-02-23 | 08:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Felicitaties voor de heren Wilders en Bosma, mogelijkerwijs de laatste politici die oprecht het beste voorhebben met De Nederlander.

MickeyGouda | 22-02-23 | 08:06 | 7

@Toon Emmils | 22-02-23 | 08:25: die dame van de SP kan de tandjes krijgen.

Roos | 22-02-23 | 08:53

@Roos | 22-02-23 | 08:53:
En nog vele anderen bij de SP. Lokaal zijn ze pitbull gek geworden.

Tiscali-2 | 22-02-23 | 09:01

Er zijn er nog wel een paar hoor Mickey, van de partij die niet genoemd mag worden .

Hetiswathetis | 22-02-23 | 12:40
▼ 4 antwoorden verborgen

En het is Aswoensdag jongens, wel eerst een askruisje halen alvorens de verjaardag te vieren. Voor later, alvast proost. Maak er een mooie dag van.

Louter Leuter | 22-02-23 | 08:06 | 3

Proost? Het is vandaag Vasten en Onthoudingsdag. Niks geen jajem vandaag.

dathoujetoch | 22-02-23 | 08:08

Het is vandaag Aswoensdag. Het valt te hopen dat al die carnavalsvierdertjes vandaag hun consequenties trekken en ter kerke gaan. Voor wat, hoort wat. Ik zal ook goed in de gaten houden wie er vandaag met een Askruisje op hun voorhoofd rondlopen.

dathoujetoch | 22-02-23 | 08:06

Gefeliciteerd. Middenpartijen en MSM hebben Wilders gecreëerd.

010_capelle | 22-02-23 | 08:05 | 2

Nee andersom. Wilders was VVD kamerlid en is met zetel en al vertrokken.

Shoarmamasutra | 22-02-23 | 08:07

Nee hoor. Die eer trek ik helemaal naar mezelf toe.
Ik heb op hem gestemd namelijk!

Papa Jones | 22-02-23 | 08:10

17 jaar! Zou Wilders ondertussen miljonair zijn?

Cobarde | 22-02-23 | 08:04 | 3

Hoeveel huizen had Kaag ook al weer?

dathoujetoch | 22-02-23 | 08:10

En Rutte ?

Hetiswathetis | 22-02-23 | 12:38

15 maart gaat het kartel neer.

Stijlicoon | 22-02-23 | 08:02 | 4

@halfvolle glas | 22-02-23 | 08:05: Mexico

Thies | 22-02-23 | 08:09

Die hoop heb ik al jaren...

vokjoe | 22-02-23 | 10:16
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl