Tuurlijk joh. D66 wil werelderfgoed verkrachten met windmolens
Wat maakt het allemaal nog uit
Nu we het toch over windmolens hebben. Is er dan helemaal niets meer heilig? Nee hoor, er is helemaal niets meer heilig. D66 wil ook gewoon windmolens op UNESCO werelderfgoed, in casu de Nieuwe Hollandse Waterlinie. Niet dat we staan te springen dat ieder randje bos zomaar een stickertje of een stempeltje of een Natura 2000-keurmerk moet krijgen maar die voortdurende slingers aan het willekeurwiel om overal maar windmolens neer te pleuren onder het mom van 'ja het is nodig want het klimaat'. In de achtertuin van mensen, voor de neus van mensen, op zee, in buitengebieden, in de grote stad. Uitzicht, gezondheid, hinder, vogels, beschermd natuurgebied; het maakt echt allemaal geen zak meer uit. Die dingen moeten en zullen er komen, overal, desnoods met dwang, en als je daar als burger dan iets over zegt ben je een 'klimaatontkenner'. Bedankt hoor D66.
Reaguursels
Inloggen"Die dingen moeten en zullen er komen, overal, desnoods met dwang,..."
Ha, niet overal natuurlijk. Niet in mijn achtertuin.
En IJburg dan?
Werelderfgoed is ondergeschikt aan lokaal partijbelang.
Behalve als het ergens anders is, dan natuurlijk hard vinger wapperen en foei! en Kortzichtig! roepen.
Ik geef het op, D66 loopt met molentjes, niets meer aan te doen.
Alleen erg jammer dat het tenkoste gaat van ons landje.
Dat maak D66 niks uit.
Want volgens hunnie vriendjes uit Europa is het noodzakelijk.
Zet die landschapsverpestende klote dingen toch gewoon in de polders of voor de kust.
Op naar de 0 zetels voor die eikelientjes, te laf om ze in het IJ te zetten, voor de deur van hun achterban.
Te laf? Smerig noem ik het.
Zou heel Nederland wegzinken, dan zou de rest van de wereld er qua klimaat niets van merken. Dat is de realiteit die D66, met haar molenaars, niets van wil weten. Hier spelen financiële belangen.
Wegstemmen is de enige oplossing. Anders is Nederland verloren.
Gaat niet gebeuren...
Helemaal mee eens.
D66 wil ook de ooit voor 1 miljard aangelegde Hanzelijn (spoorlijn tussen Lelystad en Zwolle) vernietigen door nu alsnog de Lelylijn aan te leggen.
Kunnen we niet gewoon windmolens plaatsen in alle achtertuinen van D66'ers, GL'ers, PvdA'ers, VVD'ers en CDA'ers? Ik weet vrij zeker dat die mensen zélf stuk voor stuk héél gelukkig zouden worden van zo'n ding in hun achtertuin, want zij weten natuurlijk als geen ander hoe verkeerd het gaat aflopen als ''we'' niets aan het klimaat doen. En Rob Jetten wens ik graag een landingsbaan op z'n erf, want dan hoeft die arme jongen nooit meer naar Schiphol te rijden. Scheelt een hoop tijd én CO2, waarschijnlijk 25% van onze collectieve uitstoot. Win-win!
Die windmolens zorgen er voor dat het klimaat in Nederland gaat veranderen,veel erger dan de zogenaamde opwarming van “ onze” aarde,zie de goede artikelen hieromtrent van de groene rekenkamer.
Stem ze weg. Oftewel Flikker op d'66, klojo's
Windmolens en subsidie: www.climategate.nl/2020/09/91952/comm...
Fantastisch nieuws, bedankt.
Knettergek! Blijf met je poten van dat erfgoed af!
Behalve voor de deur van de groene Khmer zelf, in Amsterdam was de stad te klein en haalde de groenlinks gemeente bakzeil door protesten van invloedrijke groenlinksers
Uiteindelijk is er niets milieuvriendelijk aan de klapwieken en bovendien draaien ze op subsidie,vooral de benodigde powerlines die nog steeds niet worden betaald door de energie bedrijven.
Schilder ze erbij op een oud schilderij om het naar deze tijd aan te passen en natuurinclusiever te maken. Als protest tegen stikstof. Kan xr daar niet mee beginnen in het Rijksmuseum in plaats van met tomaten ketchup?
Goed idee, a la de broodnodige correcties op Roald Dahl.
De nachtwacht met regenboog badges, eindeloze mogelijkheden.
Straks ook nog windmolens in Kinderdijk zeker?
Ksssjt!
Die oude rommel moet daar gewoon vervangen worden. Is mij al tijden een doorn in het oog en ik vind het ook nog eens stigmatiserend. Cancelen dus.
Die waterlinie was toch bedoeld om Amsterdam mee onder water te zetten? Laten we hem dan 1 keer goed gebruiken waar hij voor gemaakt is. Een maand of 3 lijkt mij een goed begin.
Op een piramide of op de toren van een kasteel lijkt mij ook een goed idee, heb je alvast wat hoogte. Schud met mijn hoofd.
Dat is wat er mis is met D66: alles mag kapot voor hun ‘idealen’.
Dat was met de communisten precies zo.
@KeesBruin | 20-02-23 | 17:34: dit lijkt meer op marxisme en maoisme.
Die windmolens komen er enkel en alleen omdat de investeringsmaatschappijen pushen. Die maken het rendement. Dat het groen moet zijn is enkel het vehikel.
De eerste windmolen die werkelijk rendement maakt moet nog gebouwd eorden. Die krengen leveren alleen heel veel subsidie op voor de vattenfals e. Enecos, voor 20 jaar, daarna gaan ze plat en komt er een nieuwe, ook weer voor 20 jaar subsidie opstrijk.
@Crankhead | 20-02-23 | 18:30: Rendement als in geld of als in Energie?
Diverse onderzoeken tonen duidelijk aan dat de gemiddelde windmolens op het land na 1 jaar al meer energie geleverd hebben dan dat de totale produktie, bouw, onderhoud, afbraak en recycling aan energie kost.
Indirecte effecten zoals de verstoorde handel in emissiecertificaten en het opstarten van energiecentrales bij windstilte moeten nog verwerkt worden.
Tenzij je nog andere aspecten kunt aangeven die mogelijk energie vreten denk ik dat je toch wel kunt stellen dat de moderne windmolens rendabel zijn qua energie.
@Bootvisser | 20-02-23 | 19:27: Zou je de bron, waar je dit vandaan hebt gehaald, kunnen vertrouwen?
Het wordt er gewoon doorgedramd. Als burger mag u applaudisseren.
idd..
Doordrammers66
Mijn idee: een visie op energie. Korte termijn, middellange en lange termijn. Korte termijn: isoleren en elektriciteitsnet uitbreiden. Middellange termijn: efficiënt gas, kolen en zonnepanelen. Lange termijn: kernenergie en zonnestroom. Opslaan excessen energie in waterstof, voor de dipjes als de zon niet schijnt.
Ho ho last van visie, dan naar de oogarts. Hi hi ha ha ho ho, groeten van Mark, opgerolde mouwen, Converse, appeltje. Beeldvorming daarentegen: waanzinnig interessante materie
Drie zinnen, langer hoeft geen enkel klimaatakkoord te zijn.
En behalve logisch is het ook nog eens heel erg effectief! Je vraagt je af wat er mis is met zulk soort ideeën. Dan kunnen we die 25 miljard verdelen onder alle belastingbetalers.
@Het brein erachter | 20-02-23 | 18:03: vergeet die 1000 euro van Mark. U ontvangt 3000 euro.
Als je dan toch de lucht in wil, bouw dan wolkenkrabbers.
Woontorens van 150 mtr.
Dat schiet tenminste op.
Zee en natuur verzieken om natuur te redden is niet logisch.
Je kunt geen potentiële bouwlocaties voldouwen met molens, boeren wegjagen, om zgn die agrarische grond “aan de natuur” te geven, daarvoor is te weinig grond.
D66 maakt kostbare grond schaars en daardoor nog duurder.
Geen molens maar panelen en kernenergie.
Geen vinex, maar woontorens.
"Jamaar kunnen de immigranten dat allemaal wel betalen?"
En zet dan zo'n molen op de woontoren, win-win.
Windmolens van nu zijn nog een stuk hoger dan 150 meter, gemeten op hoogste punt vd bladen.
Van alle energie in wind kan nooit meer dan 16/27 gebruikt worden in ideale omstandigheden. Maw afgerond 60% rendement is het hoogst haalbare (wet van Betz).
Ik was een paar weken geleden in Milaan. Porta Nuova en daar heb je deze fantastische appartementengebouwen. Nu was het winter en geen blaadjes aan de bomen maar in de zomer ziet het er zo uit:
static.euronews.com/articles/stories/...
@Basil Fawlty | 20-02-23 | 18:21:
Ja!
Dat vind ik wel wat hebben.
Geen brandende zon binnen en het houdt geluid tegen.
Prachtige oplossing.
Zo wil ik op m’n ouwe dag wel wonen.
Op de aanvliegroutes naar Schiphol is meer dan genoeg ruimte voor nieuwe windmolens.
Als het aan D66 ligt wordt Schiphol een groot zonne- en windenergiepark. Vliegtuigen zijn bah!
@naglfar | 20-02-23 | 17:12: Kaag baan mag toch wel blijven van D66? Hoe moet Sieg anders op familiebezoek of de robot 10 maal per jaar naar een tropische strandbestemming?
@naglfar | 20-02-23 | 17:12: en daar hebben ze nog gelijk in ook...
@Zenzeo | 20-02-23 | 17:28: nee, daar hebben ze geen gelijk in. Alle aandacht op Schiphol zodat de werkelijke vervuiling: industrie, scheepvaart en vooral het aantal mensen buiten beeld blijft. Aan de luchtvaart kunnen die een voorbeeld nemen. Wat daar allemaal verbeterd is en wordt haalt geen andere industrie, maar ja, makkelijk scoren. Ja, onnodig vliegen (korte afstand, oneerlijke concurrentie en prijsvechters) beperken. Verder gelul voor stemmen en afleiden van de echte problemen. Koop eens wat minder consumptiegoederen, batterijen, of nieuwe telefoons.
Heel Schiphol weg waar het nu ligt, locatie levert gewoon veel te veel overlast en uitstoot op. Misschien verplaatsen naar de Noordzee is misschien nog een optie…
Wel slim om windmolens langs de startbanen te zetten, dr komt een enorme portie wind uit die straalmotoren als ze opstijgen !
D66 staat zo inmiddels toch ongeveer voor alles wat de gemiddelde Nederlander niet wil.
Deze partij heeft zich ontpopt als vijand van het Nederlandse volk.
@Zenzeo | 20-02-23 | 17:29: En iedere vorm van democratie. Net als de varkens in Animal Farm.
Op een paar wereldvreemde kreukels in diverse binnensteden na dan misschien, maar ook die gaan straks wakker worden met zo’n lelijk herrie ding voor hun deur. Zal ze leren, dom kutvolk.
@Zenzeo | 20-02-23 | 17:29: Heel, heel erg ja. Zieke bende is het.
De argumentatie van die D66-er is ook weer ijzersterk: als we niks doen dan kunnen we straks de waterlinie sowieso alleen nog maar vanaf het water bekijken en niet meer met de fiets.
Vermoeiend die domheid en hoog drama queen gehalte want als dat gebeurt (niet dus) dan heeft Nederland toch echt een groter probleem.
Ik hoor al minstens een kwart eeuw dit soort van zeespiegelstijginggeneuzel (hoi Scrabble) en nog steeds licht Zandvoort aan zee en niet Amersfoort..
This won't end well. Lijkt stoer en tof om een simpel stukje te tikken voor reacties. Maar...
Voor de duidelijkheid: Ik stem niet D'66. Wat gemakkelijk en popiejopie (slaat hier natuurlijk aan), om werkelijk D'66 de schuld van alles te geven. En het wordt een beetje lachwekkend om je hier zorgen te maken om het....... werelderfgoed!
Dat demoniseren van politici hadden we eigenlijk niet moeten willen?
Heel nederland lijkt straks op Pernis 2.0.
Wanneer Demonen666 hun zin krijgt lijkt straks heel verNederland op de hel.
@Motorkater | 20-02-23 | 18:33: Wie zijn toch die mensen die daarop stemmen.
Dat krijg je van slecht onderwijs ( links onderwijs dus ).
Ze weten helemaal niet dat ze gehersenspoeld zijn.
En dan raken ze in paniek als er gezegd wordt dat het klimaat in een crisis is.
Net zoals stikstof, energie, huizen, enz.
Maar geen vluchtelingen crisis, want stel je voor.
Onder Hans van Mierlo was dit nooit gebeurd.
Die hield meer van drank dan van windmolens.
Als hij nog had geleefd dan had ie het land volgezet met bruine kroegen waar hij dan aan de toog kon zitten.
Lol!
“Klimaatontkenner”, wat betekent dat? Iemand die ontkent dat er een klimaat is? Of iemand die niet in paniekmodus zit?
Dat is iemand die al 50 jaar aan zee woont en nog nooit een centimeter zeespiegel stijging heeft kunnen waarnemen en op school heeft geleerd dat CO2 en stikstof goed is voor de plantjes.
@4HoogAantWater | 20-02-23 | 17:47:
Iemand die plotseling brandnetels prefereert boven voorheen lavendel.
Kernenergie nu!
Geen gebrom ... splits dat atoom!
Er was een tijd dat horizonvervuiling een thema was. Ook bij de strijders die nu vol voor de klimaatredding gaan. Zonder blikken of blozen wordt de energievretende productie, transport en afvalverwerking van deze vervuilers ook weggewuifd eigenlijk niet eens besproken. Hoe kom?
Gewijzigde verdienmodell... voortschrijdend inzicht.
Domheid.
8 Kerncentrales... probleem opgelost.
Maar daar heeft die mooiboy van D66 geen kaas van gegeten.
Thoriumcentrales. Gaan 20 jaar mee, met restafval ter grootte van een knikker.
Een windmolen heeft productiekosten van 20 miljoen. Verbruik van 600 liter olie per jaar, naast €40K onderhoud. Heeft een rendement van 17% op lokale huishoudens (de rest gaat naar industrie en openbare veiligheid als lantaarnpalen). Heeft verder een vervelende bromtoon en slagschaduw. Verstoort het milieu bmt spreiding bloesem, vogels en insecten. En alleen maar rendabel bij een windkracht tussen 2 en 6 Bft. En de 'wieken' zijn niet afbreekbaar.
Weg met die zooi!
Maar Jetje ziet niet hoe je met kernenergie een woning kunt verwarmen.
En hij is degene die de vergunningen af moet geven...
Sommige wieken breken toch wel af. Die liggen dan gewoon een paar honderd meter verderop in het weiland.
@Dezenaamhier | 20-02-23 | 16:51: moet robot Jetten eens niet het vliegtuig nemen naar een ver strand maar gewoon de trein naar Frankrijk en vragen hoe ze daar hun huizen verwarmen met kernenergie. Ze doen dat daar al 10tallen jaren.
1 ng fijnstof in Nederland kan niet maar deze ondingen kunnen niet genoeg worden aangerukt.
De energie-opwekking per m2 is erg slecht. Meerkosten als aansluiten op het stroomnet tel je gewoon niet mee en haal je uit collectieve heffingen. Zo blijft het mooi goedkoop.
Hoeveel dode kinderen in de mijnen kost zo’n molen nou ? (Kobalt, neodymium etc)
Je druk maken om 600 L olie per jaar voor een windmolen, dan ben je echt niet goed snik.
Koekoek!
" En alleen maar rendabel bij een windkracht tussen 2 en 6 Bft. "
Want dat is het nooit?
"In windmolens wordt vaak het gas SF6 (zwavelhexafluoride) gebruikt om kortsluiting te voorkomen (SF6 werkt als isolatiemiddel). Het gas zit ook in schakelstations van netbeheerders, en wordt bijvoorbeeld ook in de chemische industrie gebruikt. SF6 is een zeer sterk broeikasgas.
In 2017 kwam er in Nederland in totaal 5543 kilo van dit gas vrij. Dit staat gelijk aan 160 miljoen kilo CO2. Het is niet bekend wat het aandeel van windmolens daarin was."
In plaats van een fakkel liever een windmolen voor je deur? U moet nu kiezen, mag ook op 15 maart hoor.
Een fakkel? Een brandstapel zal je bedoelen.
Liever in m'n achtertuin met camera's gericht op de bad- en slaapkamer van de buurvrouw.
Als je de subsidies voor windmolens eraf trekt en kijkt hoe vaak de molens niet draaien vanwege te harde of te zachte wind ,wat blijft er dan over?
Met kerncentrales heb je minder gedoe en het is betrouwbaarder.
Kerncentrales zijn een relatief gemakkelijk doelwit voor een aanslag
@jeweettochniet | 20-02-23 | 16:47: Juist niet, die koelen vanzelf bij onderbreking.
@funda | 20-02-23 | 16:48: kerncentrale kapen is het nieuwe vliegtuig kapen
@jeweettochniet | 20-02-23 | 16:47: Dan moet je de milieu terroristen wat eerder en wat harder aanpakken. Dat zootje geteisem uit Noord Afrika houd je ook buiten de deur en dan is die dreiging gelijk aan nul (0)
@jeweettochniet | 20-02-23 | 16:49:
Welnee, broodmes-terreur tegen vrouwen en kinderen.
@funda | 20-02-23 | 16:48: of ze moeten op Mars worden gebouwd en de energie op een of andere manier hierheen gebracht. Maar dat duurt sowieso nog wel even
@jeweettochniet | 20-02-23 | 16:50: Nou, als dat jouw enige opties zijn haak ik af en stel honderd andere opties voor.
@funda | 20-02-23 | 16:52: is je goed recht. Heb liever geen kerncentrales in of in de buurt van Nederland
@jeweettochniet | 20-02-23 | 16:47:
Ja, kijk maar naar de talloze voorbeelden van aanslagen op kerncentrales. Kuch!
@Spring Bruissteen | 20-02-23 | 16:54: blijft een relatief gemakkelijk doelwit voor een aanslag. Als een schaap over de dam is ..
@jeweettochniet | 20-02-23 | 16:47:
Gebrek aan kennis veroorzaakt angst.
Angstige mensen blokkeren rationele oplossingen, die nauwelijks gevaarlijk zijn.
@Bolhoed | 20-02-23 | 16:56: terreur gaat nu eenmaal vooral om angst creëren. Kerncentrale is daar nu eenmaal goed geschikt voor
@jeweettochniet | 20-02-23 | 16:53: ik heb liever een 10 tal veilige kerncentrales dan 1000den vogel vermalende, uitzicht bedervende, windmolens
@Sieg Hein | 20-02-23 | 16:58: windmolens zijn ook niet ideaal inderdaad
@jeweettochniet | 20-02-23 | 16:53: In Doel staan ze zowat op de grens. Sommige doen meer dan een GigaWatt, dat is iets van 500 Windmolens.
@Sieg Hein | 20-02-23 | 16:58: paar voetbalvelden en voila: 1500 MW, 24/7. Hoeveel windmolens zijn dat en hoeveel land heb je daarvoor nodig?
@jeweettochniet | 20-02-23 | 16:55:
Dat valt bij moderne kerncentrales nogal mee. Die zijn beschermd tegen ongelukken, inclusief de inslag van een vliegtuig. Na de terroristische aanslagen van 11 september 2001 is extra aandacht besteed aan beveiliging, specifiek aan de kans op sabotage.
@jeweettochniet | 20-02-23 | 16:58:
Geschikt om onwetende mensen angst aan te jagen inderdaad.
@Spring Bruissteen | 20-02-23 | 17:03: je hebt er veel vertrouwen in merk ik. Heb zelf het idee dat het echt wel te doen is met een gedegen voorbereiding. Of het nu via software matige overname is of via infiltreren als personeel. Kennis is echt wel op te doen
@Spring Bruissteen | 20-02-23 | 17:05: dat is inderdaad het doel van terreur
@jeweettochniet | 20-02-23 | 17:09:
Dat vertrouwen is gebaseerd op objectieve feiten. En waar is uw "idee" op gebaseerd? Of heeft u vergevorderde plannen?
@Spring Bruissteen | 20-02-23 | 17:13: hadden er nooit zo diep op in hoeven gaan als jij niet door blijft vragen. Het is vrij logisch allemaal. Maar jij kan alles weerleggen met "objectieve feiten" uiteraard. Gebruik logica en je komt een heel eind. Maar ok laten we het hier maar bij laten. We winnen er beiden niets mee
@jeweettochniet | 20-02-23 | 17:17:
LOL. Logica. Uw argumenten zijn niet meer dan onderbuikgevoelens.
@Spring Bruissteen | 20-02-23 | 17:19: je lol zegt me al genoeg. Maar ok heb geen zin om het persoonlijk te maken
@jeweettochniet | 20-02-23 | 17:22:
Vertel. Wat zegt lol u?
@Spring Bruissteen | 20-02-23 | 17:24: het niveau van internet trolletje zijn. Je kunt alles weg lollen. Als je infiltreren of softwarematige overname ziet als een kans van 0% van slagen dan hoop ik niet dat jij daar de eindverantwoordelijkheid over krijgt
@jeweettochniet | 20-02-23 | 17:27:
Nogmaals LOL. Ik beweer niet dat ik alles weg kan lollen. En ik beweer evenmin dat er 0% van slagen is op infiltreren of softwarematige overname. En ik trol niet, ik weerleg ongefundeerde uitspraken met feiten. Ik heb nog steeds geen enkel valide argument gezien tegen kerncentrales.
@Spring Bruissteen | 20-02-23 | 17:32: alles boven de 0% is een dreiging waar ik het over heb. We zijn het blijkbaar met elkaar eens
@jeweettochniet | 20-02-23 | 17:33:
En waaruit zou die dreiging bestaan dan? Dat de kerncentrale stilgelegd wordt? Dat kan ook met een gasgestookte centrale. Daartegen heb ik dit argument nooit gehoord. Bovendien is risico's 100% uitsluiten een utopie.
@Spring Bruissteen | 20-02-23 | 17:37: 100% uitsluiten is inderdaad een utopie. Hehe. We zijn er. Het mocht even duren bij je
@jeweettochniet | 20-02-23 | 17:38:
We zijn er? Ik heb nog steeds geen steekhoudend argument tegen kerncentrales gezien. Ik wacht nog steeds...
@Spring Bruissteen | 20-02-23 | 17:41: je kunt je huis er niet mee verwarmen.
NASA heeft een ruimtesonde met radioactieve unit die de warmte en stroom verzorgt als de zon te ver uit de buurt is gekomen. Misschien kan mooiboy bij NASA langs na vertrek uit de Caribische gebiedsdelen?
@Nichtsneues | 20-02-23 | 18:03:
Hmmm... zou Robbie hier ook reaguren?
Die jongens zitten natuurlijk allemaal vuistdiep in de aandelen van klimaatbedrijfjes. Dus plemp maar neer.
En in andere berichten, de russen willen de nederlanse energievoorziening saboteren.
Is het plan nu dat D'66 de russen meehelpt, of proberen ze de russen voor te zijn, om zelf wist te claimen tegen de nederlandse burger?
Je kunt ook de wieken eraf halen en de turbine aandrijven met een kleine modulaire kernreactor.
Binnen extreem-groene kringen wordt green-washing uiteraard geaccepteerd met fossiele energie, maar kernenergie gaat ze een stap te ver. Dat is iets van enge kapitalisten, fascisten en wapenhandelaren!
@skoftig | 20-02-23 | 16:41: Kernsplitsing is puur natuur, puurder kun je het niet hebben.
Don Quichot vocht ook tegen windmolens. De wereld is gekker dan de ridder.
Begin nou eens eindelijk aan die kerncentrales!
"Jamaar dar duurt wel tien jaar voordat die klaar zijn."
Die waren er al geweest als Greenpeace in de jaren 90 een beetje beter had nagedacht en niet de goegemeente had opgehitst. Vond het toen al eeuwig zonde.
@funda | 20-02-23 | 16:36: ja en elkaar dat er niet aan is begonnen kan je bij de 10 jaar optellen. Nu beginnen en niet met 1 of 2 in Borssele maar ook 1-2 op de Maasvlakte en 1-2 in de Eemshaven en 1 in het Amsterdams westelijk havengebied en 1 in Lelystad en 1 in Geertruidenberg
@Sieg Hein | 20-02-23 | 16:48: Ik zie ze liever alletien onder de Hofvijver, dan kan ik erop aan dat de controles en onderhoud goed en tijdig worden uitgevoerd.
@funda | 20-02-23 | 16:36:
Langer, en aansluiten achter in de rij want er zijn maar een paar bedrijven ter wereld die dat kunnen bouwen en die dingen zijn populair.
@Basil Fawlty | 20-02-23 | 17:29: Daarom zouden we eigenlijk allang zelf van die bedrijven gehad moeten hebben, maar daar heb je politici met visie voor nodig.
@funda | 20-02-23 | 17:56:
Exact. De intentie is er (wauw!) en dan komt de besluitvorming inc. bezwaarschriften, rechtszaken etc etc, Is men weer minimaal 5 jaar verder en ondertussen wordt die wachtrij langer en langer want ook andere landen zijn er volop mee bezig.
Ik stel een nieuwe categorisering voor: je hebt fossiele energy, kernenergie and ook "romantische" of "ludieke" energie. Deze laatste energievorm komt uit het brein van een alpha-politicus (wat een pleonasme is) die op een zonnige en winderige zomerdag over het strand loopt en denk "er moet toch iets mooi te doen zijn met alle energie die ik nu zie", maar verder niet kan rekenen. Zelfs als 50% van de NL huishoudens via romantische energie worden voorzien, dan heb je nog het probleem dat slechts 16% van alle energiebehoefte in NL van de huishoudens komt. Gelukkig maar voor de groene lobbyisten dat ze vrij spel hebben in de hoogste ambtelijke kringen.
Ja, stuitende beweringen en logica in die kringen. Bij journalisten gaat het ook zo.
Die koleredingen voor Spakenburg gaan ze dan eindelijk weghalen omdat ze afbreken. Maar ja ze zetten gewoon ergens anders nieuwe nog hogere molens neer.
36windmolens met een vleugelhoogte van 150m
Dat is 1,5keer de hoogte van de Domtoren
@zuurtjeregen.
In Meeden staan ze van 230 meter.
Allejezus hoog.
@jufrouw theelepeltje | 20-02-23 | 16:35:
Als je dan onderhoudsmonteur bent moet je dan iedere keer trappen omhoog of zit daar een lift in?
De Kaagshow. "De Subsidieshow." U krijgt een windmolen, en u, en u ook.
En natuurlijk u ook.
Vergeten we die beloofde kerncentrale gewoon.
En u krijgt de rekening, en u, en u allemaal.
Op zee. Daar heeft de oprichter van GreenPeace nog wel een mening over: twitter.com/EcoSenseNow/status/162009...
Die is er ook op tijd uitgestapt
"Met de fractie van D66 in de gemeenteraad van Utrecht valt daar best over te praten."
Net als dat er best te praten valt over het gebruik van geweld om de aanpak van de klimaatcrisis af te dwingen. Juist. Er blijkt de laatste tijd veel bespreekbaar te zijn in bepaalde kringen.
Alle windmolens naar IJburg.
Eerst Wassenaar, Bloemendaal en Laren.
@funda | 20-02-23 | 16:30:
-
Maar eerst een 240 meter exemplaar op het Malieveld, graag. En er past er vást nog wel een in de Hofvijver.
@bisbisbis | 20-02-23 | 16:34: Niet te hoog, we willen graag zien dat een wiek af en toe een hoed of een toupet van een politicus meepakt.
".. 60 meter hoge windmolens op de dijk. Drie ervan zijn reeds weggehaald. Begin januari brak er nog één. De brokstukken sloegen een gat in de dijk en in een naastgelegen spruitjesveld."
De ironie ten top, Nederland onder water door instortende windmolen.
En dan te bedenken dat we Nederland droog hebben gekregen dankzij windmolens.
Volgens mij heb ik nog nooit iets gezien waaruit moet blijken dat deze windmolens onder de streep iets opleveren. Er gaat wel gigantisch veel subsidie aan op, heb ik zo het idee.
Maar ik leer graag iets bij.
D66 is een klimaatmisbruiker. Aangifte doen.
Je moet er gewoon een fakkel opzetten, dan is het snel over met die dingen.
Beter van niet; bij het zien van een fakkel gaan die krengen gieren en krijsen.
klimaatverbeteraars, er zijn meerdere steden in de wereld met 10 miljoen inwoners. De helft van de mensen kookt er op kolen en hout, daar rijden miljoenen auto's en brommers zonder roetfilter, daar wordt afval niet gescheiden behalve door kinderen op de vuilnisbelt. Daar zijn illegale fabriekjes en geen waterzuivering. Die molens hier gaan het verschil niet echt maken.
Ze vergeten vaak dat ons land slechts 0,007 procent van het aardoppervlak is.
En ze vergeten dat er geen luchtdichte muur om ons land staat.
Ik heb een keer ergens gelezen dat voor de Nederlandse energievoorziening, je 1/5 landoppervlakte van NL vol moet bouwen met windmolens en daar bovenop nog eens 3x zoveel aan windmolens op zee.
Overal waar je kijkt zijn straks windmolens.
En met zulke country-sized parken raakt de wind ook nog op.
Het landschap ziet er niet meer uit. Overal waar je in Nederland om je heen kijkt staat wel zo'n kudt molen. Afzichtelijke krengen en ze worden almaar groter ook. Hier in West Friesland staat het er letterlijk vol mee.
@clockandhammergame | 20-02-23 | 16:26: Mooi stukje werkgelegenheid als straks die dingen weer gesloopt gaan worden.
@Joris Beltsin | 20-02-23 | 16:24:
Dan zetten we Google Wind aan.
www.youtube.com/watch?v=QAwL0O5nXe0
Ik ben er niet van overtuigd dat die dingen ooit het klimaat verbeteren. Ik ben er wel van overtuigd dat die dingen altijd het leefklimaat verzieken.
Zet de start en landingsbanen van Schiphol er mee vol, dan helpt het misschien een beetje.
Vroeger dachten mensen dat er door teveel koetsen in Amsterdam er vanwege de paardenstront geen doorkomen meer aan zou zijn.
Die breken straks bij windje 12 wel. Er zijn er al verscheidene omgekukeld
@president osama | 20-02-23 | 16:35: Tegelijkertijd zijn er ook landen die er een groot deel hun energie onafhankelijkheid aan te danken hebben.. ltwp.co.ke/
@Smoelensmid | 20-02-23 | 16:43:
Jaja. Per Keniaan maar liefst een stroomverbruik van 150 kWh per capita per jaar. Dat verbruik ik alleen al in een week.
Met alleen land: 42% vh oppervlak.
Moreel Beraad: mogen wij D66 verbieden, wanneer nodig met geweld? Discussie!
Het wordt steeds lastiger om me in te houden.
De eene dildo is de andere niet.
Met uitzicht op bos Amelisweerd.
Waar d666 indertijd de eerste snelweg doorheen goedkeurde.
Kunnen die windmolens niet beter worden geplaatst bij Kinderdijk, of op de Zaanse Schans? Wat daar nu staat is allemaal ouwe meuk!
Op de Dam. Of wanneer de hoeren weg zijn op de Wallen.
Zaanse schans is okay, de Appie is toch al helemaal groen, Lhbbq+ en vegan gegaan.
Maar bij Kinderdijk wonen allemaal kinderen, daar willen we geen 66'ers bij!
Ijburg een idee?
Overigens, als elke Nederlander straks 3 dagen per week recht krijgt op energie, zullen we ook grote delen van Duitsland moeten annexeren, ontmensen en ontbossen voor windmolenparken.
Dat zal bij 20 miljoen Nederlanders al een probleem zijn, maar het kabinet wil zo snel mogelijk naar 30 miljoen.
D66... kill it with fire!
Geen fakkels please!
Wo ist Hans?!
Ik geloof nooit dat d66 dat alleen kan regelen.
Nee, de rest van de coalitie gaat ze daarbij helpen.
@UnderTheDevil | 20-02-23 | 16:29: Alleen de fascisten kunnen het nog tegenhouden.
Tuurlijk wel.. Ze drammen gewoon door. stemmingen en moties die niet in lijn zijn met het programma worden gewoon stilzwijgend opzij gelegd. Mensen die te hard tegengas geven worden gecanceled of bestookt met godwins. Griezelige club mensen dat D66. Je moet echt gestoord zijn en/of in een enorme deug enclave wonen ( hallo Heemstede, Blaricum, Oegstgeest......) als je daar nog op wil stemmen.
REAGEER OOK