'Kamermeerderheid wil asielzoekers tegen betaling opvangen in Rwanda'
Hahahaha
Okee we hebben dus een asielcrisis en dít is opeens een oplossing: "Een Kamermeerderheid wil asielzoekers opvangen buiten de EU, bijvoorbeeld Rwanda." Gaat natuurlijk nooit gebeuren, want het is verkiezingstijd en alleen dán blèren de vvd en het CDA heel hard mee met de oppositionele rest, en na de verkiezingen staat Eric 'hoe meer asielzoekers hoe beter' van der Burg weer hoogstpersoonlijk Mieles uit te delen bij het Wees Welkomloket. Maar het zou wel echt fokking grappig zijn. Zo'n Marokkaanse dakhaas die in z'n hoofd al portefeuillepatrouille loopt in Ter Apel, om terecht te komen in RWANDA en dan is het nóg kutter dan in Marokko roflol. Allemaal volgens Deens model, maar dat zijn sociaaldemocraten (hoi PvdA) en dat is vanzelfsprekend racisme. Dream on, dus!
Reaguursels
InloggenOp zich een mooi idee, echter wel vreemd dat hoe dan ook wij altijd met de kosten zitten via belastingen.
Gek genoeg zijn er veel landen die ook nog es groter zijn dan ons en meer culturele gelijkenissen vertonen met de gevluchten, helemaal niks verplicht. Geen opvang, geen kosten…
Het zou mooier zijn als er gewoon een giro is.
Plan: gevluchten worden opgevangen in Rwanda, stort hier uw geld als u mee wilt helpen.
Daarnaast blijft de vraag zijn alle gevluchten echt gevlucht voor oorlog of zijn er andere redenen.
Niet de moeite om op te reageren. Veel bovenstaande prima gedachtes. Helaas is er geen weg meer terug.
Hoe je ook gaat stemmen, de elite gaat ervoor zorgen dat de deuren naar oplossingen gesloten blijven. De uitvoerende ambtenaren zijn allemaal links/groen/midden en die maken het uit voor die elite.
Het zal me rotten wat komende 20 jaar aan ellende op ons afkomt door die elite. Nederland wordt langzamerhand een colombia (echt) met bidonvilles en criminaliteit/drugs en er is niets meer aan te doen…….te laat.
De hele ellende is volkomen dichtgeplakt door de kagen, ruttes, timmerfransen,hoekstraas, de jonges, kuiken, klavers en de nederlandse bevolking (hahaha), waar de reaguurders in grote mate niet onderdeel van uitmaken.
Lijdzaam toezien op de ondergang komende jaren.
Een hotel met 200 kamers kan maar 200 betalende gasten ontvangen. Geen 300, punt.
En natuurlijk kan een hotel in een noodgeval altijd wat slachtoffers opvangen, bijvoorbeeld als een naburige flat afbrandt. Misschien zijn er wat kamers vrij en anders leg je wat bedden in het restaurant, de lobby etc.
Maar dat is tijdelijk, niet definitief; en op gegeven moment zijn restaurant en lobby ook gewoon vol.
Hotel met 200 kamers zullen veelal 2 of 3 persoons kamers zijn. Dus ik schat 500 mensen.
Waarom niet Madagaskar.
Volgens mij ligt er al een plan klaar.
Lol.
Geestig.
Het is weer verkiezingen. Beloftes voor de schapen. Na 15 maart weer de gewone WEF agenda.
Het NRC over dit onderwerp:
"Sinds de vluchtelingencrisis van 2015 heerst in de EU een patstelling over migratie. Drie groepen botsen: Zuid (aankomstlanden), Noord-West (bestemmingslanden) en Oost (asielweigeraars). Lang richtte de Nederlandse irritatie zich op Viktor Orbán en andere Oost-Europese leiders, die verplichte asielsolidariteit afwezen.
Voor kenners was al duidelijk dat beweging alleen kon komen van een akkoord tussen Noord en Zuid. De meeste migranten arriveren op EU-grond in Griekenland, Italië of Spanje en moeten volgens de huidige ‘Dublin-regels’ ter plekke worden geregistreerd. Die geografische pech – is het hún schuld dat het Midden-Oosten en Afrika vlakbij liggen? – vindt Zuid unfair. Ook daarom lieten deze regeringen migranten ongeregistreerd noordwaarts reizen, met nu opnieuw overvolle asielcentra en overlast tot gevolg.
Alleen met medewerking van Zuid-Europa valt controle over Europa’s buitengrenzen te herwinnen, opdat niet mensensmokkelaars maar gekozen politici bepalen wie binnenkomt en asiel krijgt. Dat kwartje is in Den Haag nu gevallen.
Wel loopt de premier op de troepen vooruit. Veel Nederlanders hebben al twijfels bij Frankrijk als betrouwbare partner, laat staan Spanje, Portugal of Griekenland. De eurocrisis, waarin Noord financieel Zuid te hulp moest komen, liet in de publieke opinie diepe sporen na. Na een bezoek van Emmanuel Macron aan Den Haag eind januari, kopte De Telegraaf onvervalst populistisch: „Zuid-Europa op geldjacht.”
Maandag waarschuwde hoogleraar en ex-DNB-man Lex Hoogduin in een rondetafelgesprek over de euro in de Tweede Kamer tegen een „Latijnse monetaire unie”. Oftewel: Zuid kan in euroland de macht overnemen, straks eindigen we met geldtransfers en pensioenen-verdampende inflatie. Daarom zou Nederland een optie op euro-uittreding moeten bedingen, zoals oud-minister van Financiën Hans Hoogervorst (VVD) begin 2022 in EW bepleitte.
Andere stemmen in de bijeenkomst benadrukten de politieke betekenis van de muntunie, een verwezenlijking die Duitsland nimmer zal opgeven. Stap je eruit, dan sta je alleen. Oud-minister Jeroen Dijsselbloem (PvdA) had een opvallend idee: haal gelijkgestemde landen Zweden en Denemarken de eurozone binnen, dat geeft meer stemgewicht voor de eigen opvattingen. Hij verbond het met de NAVO-toetreding van Zweden en Finland vanwege de Oekraïne-oorlog – ook eurolidmaatschap biedt een vorm van veiligheid. „Scandinavische landen als redder van euronood”, schreef De Telegraaf ditmaal.
www.nrc.nl/nieuws/2023/02/14/wending-...
Er staan nog meer interessante dingen in het artikel, maar voor wie op een betaalmuur stuit: de meest saillante staan hierboven.
Dank. Sinds de Eurocrisis heb ik de indruk dat de bananenrepublieken van de EU uiteindelijk de dienst uitmaken, mede omdat in hun masculiene cultuur keiharde chantage geen enkel probleem is.
Straks komt er nog een persbericht dat ze een nieuw mega asielzoekers centrum gaan bouwen in Nederland.
En we noemen het. . . . . . Rwanda.
"Allemaal volgens Deens model, maar dat zijn sociaaldemocraten (hoi PvdA)": nee, Rwanda is bedacht door de Brexiteers, heeft niets met de PvdA te maken, hoewel ik weet dat hier de PvdA gehaat wordt. En sinds de Brexit komen er nog meer asielzoekers op bootjes het Kanaal over, terwijl hardwerkende Oost Europeanen het wel gezien hebben met Engeland zodat het fruit in de boomgaard verrot bij gebrek aan plukkers. Nee, rechts stond achter Brexit, Trump, Bolsonaro, Orban, Poetin, toen hij nog niet Oekraïne was binnengevallen en, als de Iraniërs geen moslim waren geweest zou rechts ook achter Iran staan want dat zijn net zulke achterlijke religieuze idioten als in the American heartland, waar Trump en de conservatieven op drijven met hun anti abortus en de man is de baas ideologie.
Owkay, nog steeds aan het miepen over Brexit en Trump dus. Je kletst weer uit je nek, want met die kwestie omtrent abortus in de VS, beter gezegd het overturnen van Row vs. Wade is NIET bedacht door Trump. En er zelfs niet eens doorgedrukt tijdens zijn presidentschap. Het was het hooggerechtshof dat besloot e.e.a. terug te draaien, waardoor het "recht op abortus" NIET langer grondwettelijk beschermd is en ook niet onder het 13th Amendment valt. De afzonderlijke staten moeten voor zichzelf legislatie maken. Trump had hier geen zak mee te maken. En zelfs al was hij WEL president geweest, de president mag niet zomaar op eigen houtje allemaal wetten gaan veranderen of terugdraaien. Zo werkt dat niet. Ik weet niet of je wel eens in het American heartland bent geweest maar die staten zijn eindeloos uitgestrekt en doorgaans erg dunbevolkt. Daardoor krijgen zij veel minder leden in het huis van Afgevaardigden en dus minder invloed dan de drukbevolkte staten als het linkse gekkenhuis California. Waarom maken Nederlandertjes zich toch altijd zo druk over Amerikaanse politiek ? Je hebt er NIETS over te zeggen en het heeft geen ENKELE impact op jouw leven.
@Asteroid-B612 | 15-02-23 | 06:44:
Trump heeft drie rechters benoemd in het hooggerechtshof en daarmee de conservatieve christenen waarop hij wel degelijk steunt, net als generaties Republikeinen voor hem, de mogelijkheid gegeven Roe vs Wade terug te draaien. Ik ben nooit in de VS geweest, mijn ouders wel, maar heel veel van wat daar gebeurt komt ook hier. Kijk alleen maar naar de invloed van nieuw rechts. Vroeger was rechts deftig, nu zijn het de deplorables van Hillary Clinton. En de dun bevolkte staten in het centrum hebben, omdat het er zoveel zijn, onevenredige macht: als het één man, één stem zou zijn was Amerika democratisch. Nu legt een minderheid haar normen op aan de meerderheid.
Oh en wat betreft het miepen over Brexit en Trump: is het niet opvallend hoe snel rechts die enorme blunders van ze wil vergeten door het er nooit meer over te hebben?
Nee niet gehaat, ze zijn alleen voor meer migranten en windmolens en is voor weinigen een aantrekkelijk perspectief.
@zokanhetookja | 15-02-23 | 08:11:
Geen partij is voor meer migranten, we verschillen alleen van mening over hoe je ze kan en mag weren. Rechts gaat daar veel verder in dan links. En niemand is gek op die moderne windmolens, maar klimaat verandering gaat pas echt stromen asielzoekers opleveren.
Rwanda opvang scenario gaat nooit van zijn leven gebeuren, en dat weet de meerderheid van de Tweede Kamer zelf ook dondersgoed. Dan staan er meteen twintig Vluchtelingen clubs in de startblokken om de overheid aan te klagen wegens "inhumaan", "onmenselijk", "mensenrechten geschonden", heul veul MAAR HULLIE ZIJN ZIELIG ! en natuurlijk nog veel meer "internationale verdragen" waar we ons toch vooral aan moeten houden. De Britten hebben dat gezeik en dwingelandij uit Brussel niet. (Voor zover ik weet hebben ze trouwens ook maar een stuk of 30 van asielzoekerts naar Rwanda gestuurd)
Ik denk niet dat uw doelgroep hier zit. Probeer het liever ergens met meer dom volk. Bijvoorbeeld op nu punt nl.
Die Britten zijn die hier überhaupt mee begonnen of helemaal niet eens wegens verboten door de rechter?
Goedgekeurd in de High Court. Grappig genoeg noemden 'we' deze oplossing al 10 jaar geleden toen de funmigratie met geld toe nog nauwelijks aan de orde was.
Wijlen koningin Juliana zei het ooit al bij 12 miljoen Nederlanders: ons land is vol! En wat hád ze gelijk destijds en nu zijn we met minstens 1/2 meer mensen op dit kleine stukje aarde dan toen, 18 miljoen geregistreerd want ik vermoed minstens 2 miljoen meer dan dat die niet in de 'boeken' staan. We lopen vast op elk gebied dus denk goed na in het stemhokje!!!!
Ik wil dit z o ontzettend n i e t meer en met mij driekwart Nederland, trap er niet in en kies anders want dit is alleen maar stemgeblèr, eigenbelang ..... dat dus en dus laten we nu eens voor echt e i g e n belang kiezen.
Volgens de peilingen staat de VVD in de plus en D66 gelijk. VVD en D66 stemmers zijn schijnbaar nogal hardleers.
Begrijp Erik van de Burg wel hij draait het grootste bedrijf van ons land en dat wil hij graag zo houden.
Gewoon asielzoekers gelijk behandelen als buitenlandse partners die naar Nederland willen komen.
Dus:
Vertaalde en gecertificeerde geboorteakte
Geldig paspoort
Verklaring van goed gedrag
gezondheidscheck
Instapcursus inburgering, zelf te betalen in eigen land
-alle kosten voor uzelf
-mede-aanvrager moet vaste baan hebben etc.
het is toch van de zotte dat je zomaar zonder papieren en met een kulverhaal opeens recht hebt op een Nederlandse verblijfvergunning met alle rechten van dien.
Opgelost.
De asielindustrie kan niets met uw buitenlandse partner...
Gisteren nog een relatief jonge apotheek studente op TV die al 5 jaar in Nederland zit, er moest ondertiteling bij omdat ze zich niet goed uit kon drukken.
Het is inderdaad bespottelijk. Als je als Westerse niet-EU immigrant de legale weg wil bewandelen moet je je door een oerwoud van regels banen, daar word je werkelijk NAAR van. Neem eerst maar een advokaat in de arm. En een dikke zak geld mee want elk aanvraagformuliertje kost geld, uiteraard. Nederland is het land van betalen, betalen, betalen. Waar je gaat wonen moet je zelf regelen, maar een woning wordt GEEN sociale huur. De overheid gaat ook geen boeren uitkopen of onteigenen om huizen voor je te bouwen. Zodra je je hebt ingeschreven in je nieuwe huurwoning liggen er GEGARANDEERD de volgende dag al minstens drie groene enveloppen op de mat. Belasting ! Betalen ! Verschuldigd ! Je moet zelf je verzekering regelen, niet gratis. Er is gen zorgtoeslag voor jou en je kan trouwens helemaal geen aanspraak maken op uitkeringen of sociale zekerheid. Je krijgt ook GEEN "lening" van 10,000 euro om je huis gezellig in te richten. Een lening die later weer wordt kwijtgescholden "want ze kunnen het niet terugbetalen".
Je moet een bufferbedrag op de bank hebben staan. In geval je aanvraag wordt afgewezen of verblijfsvergunning de volgende evaluatie niet worden verlengd. Als je het land zou moeten verlaten, dan heeft de NL overheid weinig trek om die ticketkosten op zich te nemen. Moet je zelf betalen. Dus dat bufferbedrag op de bank is je eigen geld, maar je mag er NIET aankomen. Je moet uiteraard een arbeidscontract hebben. En wat zoals altijd het meest belangrijke is voor de NL overheid : belasting, belasting en nog meer belasting.
Het is krankzinnig dat al die pipo's uit Somalie en Suckmycockistan deze kant op komen en alles zomaar kado krijgen. WIE bedenkt dit toch ?
Wat @King of the Oneliner | 15-02-23 | 00:03 zegt makes sense! Hoewel een echte politieke vluchteling dan niet meer zou bestaan?
@cugel | 15-02-23 | 06:26: Die bestond toch al nauwelijks. De paar politieke vluchtelingen die er zijn kunnen we makkelijk verstouwen.
Meer vrouwen uit Suckmycockistan graag. Ik betaal de Miele wel.
Effe serieus. Mijn vrouw is in 2001 naar Nederland gekomen. Hoop papierwerk en kosten voor een tijdelijke verblijfsvergunning. Toen na de verplichte inburgeringscursus zelf nog verder Nederlands geleerd en parttime gaan werken. Paar jaar later genaturaliseerd na pittige toets (met bijpassende prijs). Als ik alles optel heeft dat zeker 6000 euro gekost. Met reiskosten om alles goed te regelen misschien wel het dubbele. Alles zelf betaald, nooit hulp gehad van de gemeente. Geen 10000 inrichtingsbudget en gratis Miele. En mijn vrouw betaalt nu al meer dan 20 jaar belasting. Wat een land.
@Verbandmeester | 15-02-23 | 07:08:
Wat ik bedoel is dat een echte politieke vluchteling natuurlijk nooit al die dingen kan hebben die King of the Oneliner zegt:
Vertaalde en gecertificeerde geboorteakte
Geldig paspoort
Verklaring van goed gedrag
gezondheidscheck
Instapcursus inburgering, zelf te betalen in eigen land
-alle kosten voor uzelf
-mede-aanvrager moet vaste baan hebben etc.
Zie ook @Die-eikel | 15-02-23 | 07:36
Dus:
Er komen gelukszoekers uit veilige landen hierheen.
Die hebben geen recht op verblijf hier en
dan sturen we ze naar Ruanda, met het nodige geld.
Het lijkt me dan handiger en logischer om ze terug te sturen naar het veilige land van herkomst.
je zou natuurlijk de foute huidige wetten kunnen aanpassen, maar het is makkelijker een nieuwe wet erbovenop te stapelen.
Hoeveel landen ter wereld hebben een asielwet die een mes in hun eigen rug duwt? Waarom hebben we wetten die aantoonbaar anti-Nederland zijn?
Ja goed idee we geven Rwanda elk jaar 10 miljard en dan passen hun op onze criminelen o wacht.
Rwanda hadden ze daar laatst geen ruzie over iets?
Dit?
www.wielerkrant.be/nieuws/2023-02-14/...
Nee, nu wil ik ook naar de 2000 per week, niet terugkrabbelen nu.
Doorzetten deze idioterie die al 40 jaar gaande is. Ik wil Nederland wel zien, als het niet meer kan ontkennen dat het beleid een ramp was. Ik wil ook zien dat de media nog stug probeert vol te houden dat "hoe meer asielzoekers hoe beter" echt de juiste weg is.
dan zijn we écht te laat hoor, wat zeg ik?..... we zijn al té laat. We kunnen wellicht nog herstellen maar dan ook écht daad/man/menskracht nodig, mensen met échte ballen die deze problemen durven aan te pakken.
We kunnen niet herstellen. Dat volk fokt als konijnen. Nederland verkleurd in alle lagen. Blank wordt een exoot.
Waarom zou je mensen hierheen lokken om ze vervolgens naar een kudter land dan land van herkomst te brengen?
Wees liever vooraf duidelijk.
“Nederland laat voorlopig geen nieuwkomers toe”.. punt.
Waarom dat huichelachtige verkiezingsgedoe?
Een zogenaamde “rechtse” alliantie, waarvan iedereen weet dat Rutte schijt heeft aan die partijen.
Partijen die ondertussen op één hoop gegooid worden met PVV en FvD waar een cordon sanitaire omheen gebouwd wordt.
Die gluipers van CDA en VVD die keihard mede-aansprakelijk zijn voor deze asielcrisis.
Die twee kudtpartijen gaan nu ineens “onderzoeken” wat de mogelijkheden zijn?
Terwijl je Marrakech zo door de plee kunt trekken?
Terwijl je Dublin gewoon kunt eisen?
Terwijl de VVD zelf met een verplichte spreidingswet komt, ipv een ontmoedigingswet.
Terwijl Rutte en vd Burg hun achterban zand in de ogen strooiden op het congres?
Gaan die nu Nieuwkomers uit Baardapistan naar Rwanda sturen?
Voor veel geld het probleem gemakzuchtig over de schutting gooien?
Neem je moeder in de maling.
Omdat links verdienmodel.
Onlangs nog effe op vakaansie in Roewanda geweest... prima parelwitte stranden, goedkoop bier/gin/whisky.... heerlijk broodje aap vd. barbeque... alles airco.. taxi ook spotgoedkoop... karaoke bars plenty.. veel mooie vrouws.. en iedereen is superliev en dragen ongevraagd je rolkoffer... nog iemand wat te zijken..?
Dat was Gambia
@Beste_Landgenoten | 14-02-23 | 23:16: Ja.. kan ook Kenia/Congo zijn geweest ofzo.. het was in ieder geval toppie..
zijken moet zeiken zijn joh, leer eens Nederlands!!! En serieus? Broodje aap>? Ga je schamen man!!!! (vind ik van broodje Kebab ook hoor)
Gezien de getekende internationale verdragen waaraan we met handen en voeten gebonden zijn is dit weer eens louter zeer misleidende verkiezingsretoriek en heel leugenachtig voorhouden wat ze nooit kunnen bewerkstelligen. Stop met voorliegen van het electoraat, politici!
Verdragen kan je aangaan en opzeggen.
@Briver | 14-02-23 | 23:11:
Let maar op tot na die verkiezingen: gebeurt niet.
@Briver, juist! Alleen het gebeurt niet want links verdienmodel. Op andere dossiers boeit het niet...
verdragen staan alleen maar op een vel papier, veeg ik m'n r.. t mee af, het gaat om de praktijk en die is ondertussen om te janken.
Dan ontstaat er een nieuwe stam in Rwanda, de Foetsi's.
Hij is goed.
Dank je voor de schaterlach Patraque LOL!!
Hoetsi doetsi dat? deze is geweldig .. ik heb er smakelijk om gelachen!
Ja, toch leuk
Briljant
LOL!!!!
Lol, maar niet op papier foetsi he. Op papier zijn ze er allemaal nog en daar betalen we voor.
Ik snap niet dat iemand uberhaupt denkt dat we het gaan oplossen door tegen betaling hulp te vragen aan Rwanda. De vluchtelingenstroom is heel eenvoudig te stoppen door iedereen een plekje te geven in een tentenkamp en dagelijks gratis voeding te geven (wat de pot schaft uiteraard). En verder helegaar niks, dus niks geen mieles, geen uitkering, geen paspoort, geen cruiseschepen etc. In ieder geval niet de eerste 5 jaar.
Zij die meer luxe wensen of halal voedsel oid kunnen dat op eigen kosten betalen, en kunnen ze dat niet, dan mogen ze wat mij betreft ook nog op de wachtlijst van >10 jaar voor een sociale huurwoning. Maar ik voorzie dat op deze manier er binnen 3 maanden geen ene gelukszoeker meer naar Nederland wil. Die enkeling die na 5 jaar nog steeds in een tentenkamp in NL zit zou wellicht een echte vluchteling kunnen zijn en voor die kleine groep zouden we verder kunnen kijken wat eventueel mogelijk is.
Het is een recept voor uiteindelijke 'verkrotting' en 'verderdewereldlandisering'. Je zult tentenkampen krijgen zoals er al vele teintallen in en rond Parijs zijn, 'shanty towns' van niksnutten die zich dmv los/vast werk, kleine (en soms wat grotere) criminaliteit, bedelen, en 'hosselen' in levensonderhoud proberen te voorzien. Op vele hoeken van de straat schoenpoetsertjes en bij stoplichten vrolijke derdewereldlanders die voor een eurootje even een trekker met water over je voorruit halen.
Moeten we dat willen?
onze volwassen 'kids' waarvan dochter bijna in de overgang kunnen maar geen betaalbare woning vinden, ook geen te dure hoor, het leven is te duur omdat we de schatkist moeten vullen voor gelukzoekers/kansenparels die je het leven zuur maken. Kijk dan op Opsporing Verzocht, kijk dan...... Ik dicrimineer echt niet hoor, zou niet durven, het zijn feiten!!!
Ver.. kie.. zink.. stijd.. met de gebruikelijke proefballonnetjes en propaganda. Zolang mensen middels stembusgang zorgen voor een meerderheid van VVD/D66/CU/CDA/PVDA en sinds kort GL gaat er geen zak veranderen en blijven er stromen uit Afrika/Eurazie en Azië onze kant opkomen. En het tempo/aantallen zal alleen maar toenemen. De nieuwe grote volksverhuizing is na de dekolonisatie in de jaren 60 in gang gezet en is niet te stoppen, tenzij WO3... Daar staat de EU garant voor, en daar kunt u niet eens voor of tegen stemmen. Alleen Nexit kan dit proces voor ons kleine landje tijdelijk afremmen.
Zouden die halfgaren in de Kamer nou zelf niet doorhebben dat ze zichzelf volkomen belachelijk maken?
Ook nexit remt dit niet af, mits er een hek van twintig meter hoog langs de hele grens van Nederland komt te staan
@Here's Freddy | 14-02-23 | 22:19:
Het ligt meer aan goedgelovig en dom volk dat dit weer eet uut hun handen als zoete koek om er kort daarna achter te komen dat het helaas weer niet kan. Want: internationale verdragen en onderdeel afspraken Europa. Verwijt het de domheid van groot deel van het electoraat, niet de politici!
@Jal Leiden, nietvhelemaal met je eens. De kracht van de kiezer is beperkt. We zitten namelijk redelijk vast aan die 6 partijen, die formeren. De rest is te klein of wordt buitengesloten. En qua verdragen... op andere vlakken worden die ook zonder consequenties met voeten getreden (neem de NAVO 2% norm), het is maar hoe de wind waait...
@me163komet | 14-02-23 | 22:39: niet van kippengaas want met een kniptangetje kom je ook ver genoeg.
@me163komet | 14-02-23 | 22:39: Ja, precies mijn argument. En zelfs dat gaat niet helpen: kijk maar naar de hekken bij Mellila. Of het Kanaal of de Middellandse Zee. Je kunt niet iedere meter hek bewaken, dan heb je de halve Nederlandse bevolking nodig en dan roeien ze er bij Zeeland en Groningen nog omheen.
Peter Gillis huisjes laten bouwen, massa is kassa. Kan ie daar wat Wagnerianen en Chinezen laten werken, die zijn daar volop bezig hetzelfde te doen als die van het westen.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Rwandese_geno...
- - De Rwandese genocide was een volkerenmoord die in 1994 plaatsvond in het Afrikaanse land Rwanda. Gedurende deze genocide werden naar schatting 500.000 tot 1 miljoen[1] Tutsi's (ongeveer 70% van de totale bevolkingsgroep) en gematigde Hutu's in een periode van 100 dagen, van 7 april tot 15 juli 1994, vermoord.—/
En u gelooft dat een Nederlandse rechter mensen laat uitzetten naar dat land?
Dat was in het voorbije millennium dus een soort van duizend jaar geleden. Het is daar inmiddels wel anders theo-is-dood.
Ja, de sporadische Burundese asielzoekers worden ook naar Rwanda uitgezet.
Nee, maar veel politici die nu beweren te willen werken aan het Deense model vertrouw ik hierin ook totaal niet. Straks zeggen ze: we hebben er naar gekeken, maar het gaat niet. En dan hebben ze al die kiezers weer misleid met loze beloften.
@Jan, Leiden | 15-02-23 | 00:27: dat dus!!!!!!!!!!
O ja. En Nederland gaat 200 van die vette KF51's kopen. We flikkeren transgenderoperaties uit het Ziekenfonds. Er komt een abrupt einde aan de monarchie en Vakantiekoning moet gewoon gaan solliciteren. Vijf mei wordt een nationale feestdag. Crimineelie wordt door een arrestatieteam van het bed gelicht. De Omgevingswet gaat door de plee. Hugo wordt uit eigen beweging weer gymjuf.
En toen was het 16 maart en bleek het allemaal maar een droom.
We hebben geen asielcrisis in NL, dat is apekool. We hebben een regerinfspartij, de VVD, die bewust opvanglokaties sluit en bewust capaciteitsproblemen creëert om de burger te laten geloven alsof asielzoekers ons land overwoekeren. Kletskoek over de rug van een paar arme sloebers om electoraal verlies aan de PVV te voorkomen. Het is een schande en we moeten ons dood schamen voor Mark Rutte en zijn partij.
Is ten dele waar. Je ziet ook wel een sterk stijgende lijn in aantallen.
Bovendien regeert de vvd niet alleen.
50 duizend per jaar plus illegalen is veel te veel,ook met nog meer centra is dat foute boel
"een paar arme sloebers''
Vorig jaar dus 50.000. Ze worden op cruise-ferries gestouwd, in allerhande 'noodopvang' gestopt (sporthallen, etc), maar een 'asielcrisis'? Welnee, ben je gek.
Als we nou maar gewoon opvanglocaties en capaciteit hadden gehouden voor 50.000 asielzoekers per jaar, was er niets aan de hand geweest. Totdat er dit jaar 70.000 binnen komen, tsja, dan had de regering maar op tijd moeten opschalen qua capaciteit.
Is er nou voor jou een grens, mbt wat we per jaar kunnen absorberen?
We hebben dertien miljoen varkens en 18 miljoen mensen in Nederland. Ons land is vol
Frans-Guyana is drie keer Nederland en er wonen ongeveer 250.000-300.000 mensen.
Plaats genoeg en lekker weer. Breng die asielzoekers daar naar toe.
@theo-is-dood | 14-02-23 | 22:09:
Maar van wie is Frans-Guyana eigenlijk? En zouden de Frans-Guyanezen dat wel zo'n tof plan vinden?
@Dr_Johnson | 14-02-23 | 22:13:
Wat denk je nou zelf OEN.
—- Frans-Guyana (Frans: Guyane) is een Frans overzees departement aan de noordkust van Zuid-Amerika. Het is het grootste gebied van de Europese Unie buiten Europa. Het grenst in het westen aan Suriname en wordt verder omsloten door de Braziliaanse deelstaat Amapá. Tussen de rivieren de Litani en de Marowijne ligt een gebied dat wordt betwist door Frans-Guyana en Suriname.—-/
Frans-Guyana is een FRANSE KOLONIE!!
De FRANSE regering is er de BAAS
Reuze spannend hoor, die verkiezingen van 15 maart. En op 16 maart een kater van jewelste, zonder ook maar een druppel alcohol te hebben genuttigd.
@theo-is-dood | 14-02-23 | 22:20:
O, nou, sorry, hoor, ik dacht dat kolonies iets uit het 'koloniale' verleden waren, en alle landen hun kolonies inmiddels wel onafhankelijk hadden gemaakt (behalve dan Nederland, die een soort onbegrijpelijke staatkundige puzzel van die Caribische eilandjes heeft gemaakt).
Maar dan nog: vinden de Fransen dat dan wel zo'n goed plan?
En los van dit alles: het is een beetje vreemd om met allerlei lieden te gaan slepen naar rare uithoeken in de wereld. Die lieden moeten terug naar hun 'eige' land, en verder moet je ervoor zorgen dat ze de EU überhaupt niet meer in komen: hekken en pushbackbeleid. Dat zal er op den duur toe leiden dat die lieden ook gewoon in hun 'eige' land blijven.
@Dr_Johnson | 14-02-23 | 22:32: De fransen stuurden er vroeger hun zware criminelen naartoe, Henri Charrière weet er alles van. Lees zijn boek Papillon.
@Patraque | 14-02-23 | 22:37:
Aaahh! Ik heb destijds wel de film gezien, met Steve McQueen en Dustin Hoffman. Uitstekende film1
@Dr_Johnson | 14-02-23 | 22:43:
1 = !
@Dr_Johnson | 14-02-23 | 22:09: Dat is een vertekend beeld. De officiële cijfers zijn inclusief herhaalde verzoeken. De absolute aantallen zijn dus door deze dubbeltellingen veel lager.
@Patraque | 14-02-23 | 22:37: Een paar criminelen of duizenden 3e wereldlanders, die ook daar niet horen, is nog al een verschil. Het blijft een schofterig gegeven dat wij andere landen willen opzadelen met de door ons gecreëerde problemen. Zorg er nou maar eerst voor dat het voor de 3e wereld sloeber totaal kansloos is om hier te komen en asiel te eisen.
@Red shirt | 14-02-23 | 22:55:
Iets lager, niet 'veel lager'. En bovendien geef je geen antwoord op mijn vraag, en volgens mij stel ik je die niet voor het eerst. Maar toen kreeg ik ook geen antwoord.
Ik blijf deze simpele vraag aan jou stellen rood shirtje. Hoeveel immigranten, waar asielzoekers ook onder vallen, kan Nederland volgens jou duurzaam opvangen? Ook links moet maar eens antwoord geven op deze basale vraag. Anders bedrijf je m.i. goedkope retoriek en links populisme.
Is dit net zoiets waarom de Hutsies geen mobieltjes hadden?
Stik, eerst even eten.
Verkiezingspropaganda van VVD en CDA en net zoals in Engeland gaat dit plan afgeschoten worden en krabbelt de coalitie weer terug.
De oplossing is ons land opheffen en Duitsland worden.
Dan kan niemand nog naar Nederland komen.
Daar wordt hard aan gewerkt. Alleen heet het geen Duitsland maar Europese Unie.
Ben je gek geworden ofzo??? 40/45 vergeten?? Nederland was ooit heel sterk, Rutte en co. afgebroken met zijn brede eeuwig afschuwelijke grijns. Jeetje, ik ben een simpele huisvrouw (met hersens) maar als ik aan het roer zou staan zou het 10x beter gaan. (ik moet immers rondkomen in deze dure tijden en ja dat lukt ondanks dat dit niet simpel is..... dus dan kan ik ook een land besturen)
UK heeft het schijnbaar toch voor elkaar gekregen, het artikel is van december jl.
Of er al iemand op het vliegtuig is gezet is onduidelijk.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/ar...
Maarre, gaat hier niet gebeuren.
Deze w̶e̶e̶r̶ proefballon keihard neerschieten voordat het de verkiezingstijd bereikt.
Het lukt nu al niet om de afgewezen asieleisers in een vliegtuig terug naar huis te krijgen. Waarom denken ze dat het wel gaat lukken met alle nieuwe asieleisers die door een half dozijn veilige landen zijn gereisd om hier een Miele, een huis en een levenslange uitkering te eisen. Die krijg je niet in een vliegtuig naar Rwanda. Die gaat spartelen en tegenstribbelen en dan mogen ze hier blijven.
Exact. Het is een totaal onrealistisch plan. Je kunt beter alles op alles zetten om te zorgen dat ze de EU niet kunnen binnen sneaken, zoals ik hier al eerder heb betoogd.
Con Air methode gebruiken. Hoeveel passen er in een A380? Hard? Hmm. Uiteindelijk noodzakelijk? Hmm. Wie zal het zeggen?
Onze volwassen 'kids' zoeken al jaren naar een (betaalbare) woning, niets te vinden hoor mits je de lotto wint........ en wij als oudere ouders maar zuchten en extra wasgoed weg wassen, chapeau hoor! (met liefde maar onze taak zit er ondertussen wel op en verlangen naar rust met traplift.....)
Ik heb het al opgegeven.
Mijn stad is al verworden tot een mistroostige puinhoop waar ik de minderheid vorm en waar het gajes regeert. Dagelijks zie je het verval toenemen. De overheid heeft geen vat meer op de situatie, geen overzicht, geen controle, geen plan, geen handhaving.
Een onoverzichtelijke teringzooi is het.
Triest maar waar.
Onomkeerbaar.
Utrecht? Den Hagistan? Bijlmer?
Welkom in Rotterdam.
@Zalwelweer | 14-02-23 | 22:23: yup. 010. Met een Marokkaanse PvdA-er als burgemeester. Die er ook niks aan kan doen.
Overigens wel apart; stel dat wij emigreren naar, zeg, Canada. En onze kleinkinderen groeien er op en worden in Quebec burgemeester. Zouden ze daar dan ook spreken over 'our Dutch mayor'?
Oke, Aboutaleb is niet hier geboren, maar de derde generatie die ik mag helpen, noemt zichzelf gewoon Marokkaans. De Nederlander is er inmiddels inderdaad de minderheid.
Zo ervaren wij dit ook, zó triest als je ziet hoe Nederland was in de 80/90 'er jaren! Voedselbanken, ik had je destijds hard uitgelachten maar nu staan er rijen.....
@EEnzame SchizofrEEN | 14-02-23 | 22:31: ok ik snap je maar Aboutaleb is tot nu toe wel de beste burgemeester gebleken voor onze stad, je kan zeggen wat je wil en ik had ook mijn bedenkingen maar hij doet het beter dan zijn voorgangers, hij heeft zich echt bewezen voor Rotterdam maar hij kan het niet alleen, Den Haag en Brussel zijn de boosdoeners.
@dubbelicious | 15-02-23 | 01:17: Soit, het was de minst slechte optie die mee is gevallen.
En inderdaad, veel gezeik wordt buiten zijn macht veroorzaakt.
Ik denk dat de asieleisers die hun kont schoon spoelen met flesjes mineraalwater niet te spreken zullen zijn over de faciliteiten in Rwanda.
Verkiezingen, verkiezingen, verkiezingen. Wie laat zich weer naaien bij de verkiezingen? Wie trapt nog in dit soort fakenieuws, nu netjes allemaal roepen jaaa dat willen om er 1 dag, wat zeg ik 1 minuut na de verkiezingen toch op terug te komen zelf, danwel daarna via de 1e kamer. Echt.
Nou, die Rwanda-optie is een UK initiatief, daarna gevolgd door Denemarken, dacht ik, maar het eerste Britse dan wel Deense vliegtuig vol met klaplopers, richting Rwanda moet nog opstijgen, volgens mij.
Het enige, echt het enige, dat gaat helpen is van de EU een waar 'Fort Europa' maken: hekken op de landsbuitengrenzen, en stringent pushbackbeleid op de Middellandse Zee. Vorige week zijn er door de EU voorzichtige stappen in die richting gezet, maar het moet sneller en rigoureuzer. Dat eea gaat helpen, zie je aan de reacties van de Gutmenschen, die zijn allemaal tegen; vorige week Bert Wagen dorp in zijn column, daarna Carlijne Vos in de hare, op de Joop fulmineert de half-seniele oldtimer Han vd Horst er weer tegen:
"Geen bewapend Frontex-schip, geen hek, geen wachttoren, geen patrouille zal de migratie stoppen.''
"Je kunt proberen wat je wilt, ze zullen blijven komen, de mensen die deel willen hebben aan onze welvaart. Elk hek kan worden opengeknipt.''
"Strafmaatregelen, zoals voorgesteld door de politieke soortgenoten van Hoekstra, zullen alleen maar averechts werken.''
Allemaal onbewezen aannames van Vd Horst. Het is namelijk nog nooit geprobeerd, niet echt althans. Doe je helemaal niks, dan hebben we elk jaar zo'n 2015 'Wir schaffen das' jaar, waar er 1,2 miljoen derdewereldlanders de EU binnen banjerden, allemaal op weg naar Duitsland, Nederland, en Zweden.
Maar er zijn ook volslagen getiktelingen die daarvoor pleiten. Er stond vandaag in de Volkskrant een 'portret' van ene Joke Kaviaar, een soort anarchist die graag de wet overtreedt (voor van alles en nog wat, als het maar 'linksachtig' is), en ook oproept tot het overtreden ervan; ze heeft al een aantal keren Mickey Mouse gevangenisstrafjes uitgezeten:
"De meeste tijd en energie besteedde Kaviaar aan de No Border-campagne, die pleit voor het afschaffen van grenzen en ongelimiteerde migratie.''
Dat geloof je toch gewoon niet? Dat er dit soort volidioten in Nederland rondlopen?
Zit denk ik kern van waarheid in. Je kunt de buitenkant nog zo hard maken met hekken en grenswachten, zolang de zachte binnenkant je mogelijkheden blijft geven zullen velen het blijven proberen. De binnenkant moet dus harder worden en daarmee krijg je een andere samenleving. Ik vraag me af of genoeg mensen dat gaan accepteren.
@Duwbak_Linda | 14-02-23 | 21:46:
Ja, waarom zou je ook een slot op je voor-, en achterdeur doen en 'snachts de ramen aflsuiten als je weg gaat? Een goede inbreker komt toch wel binnen. Dus je kunt net zo goed alles open zetten. Als ze eenmaal binnen zijn kunnen ze maken wat ze willen doordat er niemand is die ze er uit schopt.
Dat is een beetje het argument dat je hier maakt met "een kern van waarheid".
@peterdh | 14-02-23 | 21:51: Als dat de boodschap is die blijft hangen dan heb ik het niet goed verwoord.
@Duwbak_Linda | 14-02-23 | 21:59:
Misschien dat ik de (impliciete) "daar" in "zit een kern van waarheid in" onjuist geinterpreteert heb. Er moeten *en* grenzen komen, en we moeten stoppen met het per dircect na aankomst alles graties en voor niets weggeven en de boterzachte benadering toepassen. Mensen terug sturen die hier uitgezet worden, niet op eigen initiatief, maar gewoon naar Schiphol brengen en op het vligetuig zetten. Het excuus "het land van herkomst werkt niet mee" hebben we lang genoeg gehoord. Als *zij* niet meewerken, waarom moeten wij dat doen dan? Landen op de landingsbaan eruit zetten en verder vliegen. Gebiedsverbod voor heel NL opleggen. 1 voet in Nederland, hoppa de isoleercel in totdat je terug *wilt* naar land van herkomst. jaja klinkt allemaal heel hard, maar we moeten toch echt in ieder geval stapjes zetten in die richting. want nu rennen we keihard de andere kant op: kom er maar in, zo veel mogelijk, alles kan, alles mag, en als wij je niet snel genoeg helpen krijg je nog een zak met geld toe ook. Bizar.
Gewoon de klaplopers vastzetten. Niks geen geld mee als je terug gaat! Je had niets en je krijgt niets. Moeten wij eens proberen dozijn landen door en overal geld krijgen. Gebeurd niet. Ooit.
Van de Horst zou eens een praktijk toets moeten uitvoeren bij de Noord-Koreaanse grens of zo.
Totaal gesjeesde beroepskrakert en demonstrant, dat wijf.
Aan: JA21-PVV-VVD-SGP-BVNL
Ik heb een plan dat sneller en goedkoper is:
Er is een land dat drie keer zo groot is als Nederland, dat lid is van de Europese Unie en waar maar driehonderdduizend mensen wonen. En de orde wordt er door het Franse Vreemdelingenlegioen gehandhaafd:
Dat land is Frans-Guyana. Dat is een Frans overzees departement aan de noordkust van Zuid-Amerika. Het is het grootste gebied van de Europese Unie buiten Europa. En waarom is het belangrijk dat Frans-Guyana EU-gebied is?
Omdat Frans-Guyana dan onder het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM) valt. Daardoor zijn de rechten van de asielzoekers die daar worden ondergebracht gewaarborgd. Je mag immers volgens mensenrechtenverdragen aan asielzoekers niet hun recht om asiel aan te vragen ontzeggen. En dat gebeurt ook niet omdat in FG die rechten volgens het EVRM gewaarborgd zijn. Daardoor heeft Vluchtelingenwerk geen poot om op te staan als ze bij de rechter dwars gaan liggen als Europa asielzoekers naar Frans-Guyana stuurt om daar hun asielprocedure af te wachten. Dat land is gewoon een Franse provincie waar je met Euro's kunt betalen. Er kunnen Nederlandse rechters en rechtshulpverleners worden gedetacheerd. Kern van de zaak: Nederland is vol en in in Frans-Guyana is plaats genoeg!
Yup. Allemaal daargeen sturen. We droppen wel voedselpakketten met parachutes naar beneden. Rechtzaken kunnen gewoon via Zoom / videocalls. Zo gebeurd dat in de VS ook tijdens Covid. Desperate times take desperate measures. Bovendien kunnen we niet telkens advocaten heen en weer laten vliegen vanwege het klimaat. Als ze heen willen, mogen ze roeien.
@peterdh | 14-02-23 | 21:56:
Och, toentertijd reisde de Stichting Rechtsbijstand Asiel ook voor spreekuur naar Rabat, Tanger en Casablanca.
@theo-is-dood | 14-02-23 | 22:16:
Tuurlijk. Omdat wij dat als bevolking toelaten. Omdat wij Malle Appie zijn. Wij vinden het best. Dat is het probleem.
De Frans-Gyanezen met jouw probleem opzadelen. Lekkere mentaliteit is dat. Wij creëren een probleem, namelijk het aanbieden van een levenslange gratis vakantie voor iedere 3e wereldsloeber, en wij moeten dat dan ook oplossen. De oplossing ligt in de richting van "Ksst, ga weg of we sturen de hond achter je aan". Elke andere oplossing die "humaan" moet zijn, zal net zo ontsporen als de situatie nu is.
Er zijn ook wel een paar autochtone Nederlanders die van mij op een vlucht naar Ter Apel Rwanda mogen.
Overigens staat de VVD op winst in de peilingen. Nederland wil gewoon meer asielzoekers.
Veel Nederlanders zijn zwakzinnig. Ze stemmen op VVD terwijl ze nu *weten* dat VVD gewoon D66 beleid aan het uitvoeren is in de regering. En straks in de eerste kamer in samenspraak met GL/PvdA/D66 alles doorlaat. Mensen hebben zoveel desinteresse in politiek dat je het met een gerust hart zwakzinnigheid kunt noemen.
@peterdh | 14-02-23 | 21:59: .... en een steeds groter wordend wantrouwen jegens onze overheid en de personen die deze overheid bevolken. En m.i. volkomen terecht.
Als VVD nu weer gaat winnen dan ga ik écht serieus overwegen om Nederland te verlaten, die luxe héb ik gelukkig in tegenstelling tot vele anderen die dit ook zouden willen. En zo vertrekken ook sterke bedrijven, het is hier niet meer leefbaar dus wegwezen als je de mogelijkheid hebt en wat blijft er dan over????
Het is toch echt om te kotsen de trukendoos die weer open getrokken wordt in aanloop naar verkiezingen.
Zouden de leden van de tweede kamer in meerderheid zichzelf nog serieus nemen?
Al heeft de burger een kort geheugen, je kunt niet blijven falen zonder ooit te rekenschap af te hoeven geven.
Oh jawel hoor. Het geheugen van de burger is zéér kort. Straks krijgt weer een sigaar uit eigen doos - voorbeeld de energietoeslag- en u bent weer in slaap gesust. Voor het overige, we hebben foeballe, Heel Holland Bakt en een leuke kwis met Linda op tv.
Engels plan. Verkiezingspraatje. Kletskoek, wordt nooit uitgevoerd vanwege procedures die geheid na 15 maart beginnen. Dan zijn de coalitiezetels weer binnen. Of ben ik nou te achterdochtig?
Koop Rwanda
Geef iedereen een huis in Rwanda
Met zonnepanelen
En miele. Koelkast niet vergeten ook. Anders smelt de hagelslag.
Zucht. Blijf thuis.
@grapo | 14-02-23 | 21:41: wanneer kan ik vertrekken? En waar moet ik me aanmelden?
Vvd en cda kunnen idd voor de bühne meestemmen. Ze weten dat uiteindelijk een d66 rechter de maatregelen zal opblazen
Zodra de Rwandezen er ook genoeg van krijgen en ontevredeheid uiten, gaan we ze ook racist, xenofoob, populist noemen.
Visit Ruwanda! Staat ook al een tijdje op het Arsenal-mouwtje
Daar waar 25 jaar geleden 900.000 mensen met kapmessen werden vermoord. Fijn land
@theo-is-dood | 14-02-23 | 22:05: Daar kan de natuur/landschap natuurlijk wel mooi om zijn.
Humor heeft de Kamer dan nog wel.
Van de twaalfduizendzeshonderdentwintig uitgeprocedeerden die afgelopen jaar waren aangemeld bij de Dienst Terugkeer & Vertrek omdat zij ons land moesten verlaten, vertrok slechts een derde echt. De rest zwerft illegaal rond.
@drs.Nee | 14-02-23 | 21:37:
En hoe komen illegalen zonder uitkering of mogelijkheid tot wit werken aan geld om rond te komen? /retorische vraag uiteraard.
Daar zullen die asielzoekers wel blij mee zijn. Er zitten ertussen die hun neus ophalen voor een tip top huurwoning. Dan zal zo'n plaggenhut wel lekker aanslaan.
Oppositiepartijen mogen ook wetsvoorstellen indienen toch? Maak dan handig gebruik van dat populistische geluk van VVD cum suis en dien een aantal wetsvoorstellen in, dan dwing je ze kleur te bekennen.
Rwanda staat nog wel op mijn reislijst. Je kan een mooi rondje Victoriameer doen langs Kenia, Uganda, Rwanda, Burundi en via Tanzania weer terug. Beetje doorreizen kun je het doen binnen vijf of zes weken.
Financieel niet zo'n probleem. De beperkende factor is tijd. Maar ik kan dromen toch?
Offffff gewoon niemand meer toelaten.
Hahahahahha, wat een ongelofelijk grappig idee!
En daarmee bedoelen we, dat het gewoonweg leuk is om te lezen dat die pannenkoeken dénken dat ook maar één Nederlander echt gelooft, dat die politici van ons (...) dit daadwerkelijk menen én alsof dit plan ook maar een greintje echtheid heeft..
Het kan toch niet zo zijn dat er mensen zijn die hier in trappen?! Ja, ik ken uiteraard wel wat kinders die best ernstig naïef zijn (schokkend zelfs), maar die mogen niet stemmen.
Helaas leert het verleden dat dit soort verkiezingspraatjes door een aanzienlijk deel van onze mede-burgers geslikt wordt als zoete koek.
Wordt nog druk zo met de Britten als buurman.
Wordt je dan Hutu of Toetsi ?
Hoetsi?
Toetoe?
@EEnzame SchizofrEEN | 14-02-23 | 21:23: Foetsie
Zou wel komisch zijn. Dan komt hakkie takkie weg zakkie aardig dichtbij als je als Mo naar de verkeerde fluit.
"In juni vorig jaar zou de eerste vlucht met asielzoekers die illegaal waren binnengekomen vertrekken. Tot woede van de Britse regering sprak het Europees Hof voor de Rechten van de Mens uit dat dat niet mocht. Een nieuwe vlucht is nog niet gepland."
Overigens ook wel raar. Timmermans Ferries haalt vluchtelingen 100 meter voor de kust van Afrika op. En Nederland stuurt ze naar Rwanda. Tering eind teruglopen man.
En tijdens de toetsies dragen ze hoedsies?
Sharia in het oerwoud. Zitten ze echt op te wachten. Boko Haram gaat ook al zo goed namelijk.
Ja, sure. Not dus. Kutland en kuteuropa.
Als ik het goed begrijp gaat het nog steeds om de asielprocedure voor een EU-land. Dus Rwanda vangt ze eerst op, dan gaat er een aanvraag van start en als die goedgekeurd wordt komen ze alsnog naar Denemarken of Nederland. Dus wassen neus.
Ik denk dat een flink deel van de asieleisers die geen vluchtelingen maar economische migranten zijn (90+ %) niet zo gemotiveerd zullen zullen zijn om zich i.p.v. Ter Apel in Rwanda te melden. En het probleem van degenen die geen status krijgen maar toch in Nederland blijven hangen bestaat dan ook niet meer.
Met dit verschil dat als ze in Rwanda rotzooi trappen de kans groot is dat ze in een donker oerwoud verdwijnen en nooit meer teruggevonden worden. Hebben ze behoorlijk ervaring mee opgedaan daar.
@der_feldwebel | 14-02-23 | 21:21:
De Rwandese genocide was een volkerenmoord die in 1994 plaatsvond in het Afrikaanse land Rwanda. Gedurende deze genocide werden naar schatting 500.000 tot 1 miljoen[1] Tutsi's (ongeveer 70% van de totale bevolkingsgroep) en gematigde Hutu's in een periode van 100 dagen, van 7 april tot 15 juli 1994, vermoord.
Duizenden mensen verzamelden zich in kerken, scholen, ziekenhuizen en overheidsgebouwen. Dat gebeurde in veel gevallen op aanwijzing van plaatselijke leiders en geestelijken die ze bescherming beloofden. In werkelijkheid liepen de slachtoffers daarmee in de val en speelden ze de milities alleen maar in de kaart. De slachtoffers werden systematisch vermoord met machetes, met kogels en handgranaten, door de gebouwen waarin ze zaten opgesloten in brand te steken of met bulldozers met de grond gelijk te maken. Vrouwen en kinderen werden niet gespaard. In veel gevallen werden slachtoffers eerst gemarteld en verkracht.
— Fijn land dat Rwanda
@ Theo
Je hoeft mij niet te overtuigen Theo. Ik was in Burundi, een prachtig land en fijne mensen maar ze kunnen in een oogwenk in moordmachines veranderen. 2015 regeringscrisis Burundi, 1000'den doden en counting tot op de dag van vandaag.
Het kabinet heeft helemaal niets te zeggen, de rechter bepaalt het beleid.
Jep, de rechter toetst het beleid aan wetgeving en verdragen.
"Het Verenigd Koninkrijk heeft hetzelfde plan en maakte al vergaande afspraken met Rwanda. In juni vorig jaar zou de eerste vlucht met asielzoekers die illegaal waren binnengekomen vertrekken. Tot woede van de Britse regering sprak het Europees Hof voor de Rechten van de Mens uit dat dat niet mocht. Een nieuwe vlucht is nog niet gepland."
En die is van Dictatuur66.
Het echt wrange is natuurlijk dat de VVD en het CDA met die stoere praat voor de verkiezingen aangeven dat ze best wel weten waar de schoen wringt. Na de verkiezingen gaan ze dan gewoon weer op de oude voet verder, met dank voor het gegeven vertrouwen en nou oprotten en weer 4 jaar je bek houden kutburgers.
Spot on.
Als je naar het GPD ratio kijkt zie je een plateau verschijnen in Rwanda: www.wolframalpha.com/input?i=gdp+rwan...
Wellicht dat met deze influx van expats de economie weer een boost kan worden gegeven.
En trappen we er weer in?
www.ipsos.com/nl-nl/politieke-baromet...
@Duwbak_Linda | 14-02-23 | 21:12: Die peiling is nog van voor deze kamerstemming toch?
@Restitutor_Orbis | 14-02-23 | 21:18:
Meest recente peiling dit jaar, maar wel omgerekend naar TK zetels. Wat mij verbaasde (daarom gelinkt) is dat vvd zo hoog blijft staan buiten mijn bubbel. Wie zijn die mensen?
@Duwbak_Linda | 14-02-23 | 21:22: het vroegere midden-inkomens electoraat van CDA en een beetje PvdA is er bij gekomen. Wat nu nog bij de VVD zit doet het voor een gunstig fiscaal klimaat voor zijn vermogen.
Dit is gewoon verkiezingspropaganda.
Daarna wordt er gewoon gezegd: afspraken. Anders moeten we uit EU. etc.
Dit dus, verschuilen achter anoniemme EU
Als het kan, graag. We zijn een flink export land. Aardig wat landen doen zaken met ons. Denk dat we er op de lange termijn flink op vooruit gaan. Maar ja, wie ben ik...
Na de verkiezingen hoor je het kartel hier niet meer over, zeker niet GlvdA. Die gedwongen lijstcombinatie doet mij denken aan de samen op weg formule van de kerken. Hervormd en gereformeerd moeten noodgedwongen samen, kerken worden verkocht.
Ze krijgen niets normaals georganiseerd, dus dit heeft kans van slagen.
Ik zeg; doen.
Maar wij zijn geen Denemarken. Want Denemarken is nog wel een functionele democratie waar uitslagen van democratisch verlopen processen gerespecteerd worden.
REAGEER OOK