Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kerk op Urk verbreekt banden met andere kerk, want andere kerk tolereert homo's

Hoe langer de rok, hoe natter het hok!

Jahaaaaa de islam is ook stom maar weet u wat óók stom is? Die streng gereformeerde zwartkousenkerkjes in (op) plekken als Urk waarvan de kerkgangers allemaal bij elkaar in bed liggen en zich op het internet aftrekken op de raarste dingen, maar als er twee heertjes hand in hand lopen schieten ze collectief in de kramp. Nu dit weer: de Christelijk Gereformeerde Kerk in Zwolle laat 'samenwonende homoseksuelen toe bij het heilig avondmaal' en dat is een doorn in het oog van de broederkerk op Urk, want homo's vies. En dus 'verbreekt de kerk op Urk' de banden met de kerk in Zwolle, en als kerkgangers uit Zwolle lid willen worden van de kerk op Urk moeten ze eerst door de ballotage: "Het is afhankelijk van een gesprek over bepaalde standpunten", aldus dominee Alwin Uitslag. Of die kerkgangers homo's wel goor genoeg vinden, dus. Het is inmiddels 2023 en het is nog steeds heel erg moeilijk andere mensen gewoon te laten zijn wie of wat ze willen zijn en van wie ze precies willen houden. Homoseksualiteit is geen ziekte, homohaat is een ziekte, en geloof is de woekerende kanker die het allemaal veroorzaakt. En dat terwijl ze Teun Föhn hebben!

Reaguursels

Inloggen

Ik als geboren zondaar zoals de kerk dat bedacht heeft ben ook echt lid geweest van zo een sekte. Ik ben op jonge leeftijd al gaan verzetten tegen deze indoctrinatie waar je als kind niks over te zeggen hebt. Ik ben echt van oorsprong zwarte kous en het gros van mij broers en zussen! Ja 10 stuks zijn nog lid van de bible belt onzin.

Nou ben ik zelf persoonlijk echt tegen deze onzin, maar draag ze op een heleboel dingen wel een warm hart toe. De saamhorigheid en hulp wat ze elkaar bieden in moeilijke tijden zouden wij met zijn allen nog wat van kunnen leren.

Maar nogmaals ik doe er buiten trouwerijen of begrafenissen van famillie of bekenden niet meer mee aan deze poppenkast.

Maar ik zou jullie graag willen wijzen op onderstaande onderzoek! Hier lees je veel achtergrond informatie maar ook hoe soms bepaalde tradities soms uit lang vervlogen tijden zijn ontstaan.

www.google.com/url?sa=t&source=we...

Maar ook de Nashville verklaring is hier schuldig aan want als dominee kan je nooit kleur bekennen! Want ik weet van heel dichtbij dat als je tegedraads bent dit ook je kop kunt kosten.

cibeest | 02-02-23 | 00:34

Ach, gereformeerden........

Iedereen geeft altijd maar af op de 'achterlijke' denkbeelden van moslims (ik ook, hoor), die hun koran heel letterlijk nemen, maar nog maar 100 jaar geleden of zo, in de jaren 20, was er een grote controverse in gereformeerde kringen die ik niet kende, en die vandaag de dag ook als 'ongelooflijk' overkomt. Ik las er voor het eerst over in dat prachtige boek van Geert Mak ''De Eeuw van mijn Vader''. Maks vader was dominee en zijdelings betrokken bij de 'affaire Geelkerken'. Dat ging - oa - over de vraag of 'de slang in het paradijs daadwerkelijk gesproken had'. De slang dus die Adam en Eva verleid zou hebben tot het eten van de boom der kennis.

Een pratende slang...... die tot Adam en Eva 'gesproken' zou hebben....... En daar voerde men in de 'roaring twenties' serieuze discussies over. Dat geloof je toch niet? Slangen kunnen niet praten, hebben ze nooit gekund, en zullen ze nooit kunnen; nou ja, je weet niet hoe evolutionair-technisch slangen zich over 6 miljoen jaren zullen hebben ontwikkeld, maar toch. Zelfs in de wereld van Harry Potter is communicatie met slangen uiterst zeldzaam: alleen Harry zelf kon het, en die figuur die door Alan Rickman werd gespeeld, ben even zijn naam kwijt.

Dus.....

Dr_Johnson | 01-02-23 | 21:50 | 1

De slang had ook ooit pootjes, maar na haar gladde praatjes is zij gestraft door God: pootjes kwijt! Misschien ook haar stembanden, wie weet … enfin. Heeft de slang gesproken dat is en was een serieuze zaak.
Overigens Jezus zei over homoseksualiteit in de bijbel:
*niets*
En in de tien geboden:
*niets*
Dus waar hebben we het over?

Analia von Solmsch | 01-02-23 | 23:55

Al weer een reden om van Urk opnieuw een eiland te maken, maar dan wel met een mijnenveld er om heen, sterft het vanzelf uit. Als God de mens schiep, is homo-zijn toch een Godsgeschenk, of niet dan? En die dominee?Ik krijg er plaatsvervangende uitslag van…..

Tisomtehuilen..... | 01-02-23 | 21:48

Het heilig avondmaal
WTF

inCol | 01-02-23 | 20:31 | 1

Zoals ik zei: een overvloed aan voedsel, drank en mannen.

Squeezelover | 01-02-23 | 20:50

Ze doen maar... Zolang ze het niet met boomgolders gaan afdwingen, moeten ze het zelf maar weten.

Willy | 01-02-23 | 20:09

Al gaat de kerk eisen stellen aan leden wat betreft huidskleur, haarkleur en cup-maat, dat moeten ze lekker zelf weten.
Als er daardoor een van onze 18 miljoen inwoners niet meer in aanmerking komt voor lidmaatschap vervalt wel de ANBI status voor dit jaar. Besloten clubs hoeven niet door de belastingdienst gesponsord te worden, gewoon weer netjes belasting betalen.

W_F | 01-02-23 | 19:46 | 2

Dat val te bezien. Wanneer iemand een vereniging start en mensen weigert vanwege huidskleur of sexuele voorkeur dan verwacht ik voor de vereniging grote problemen. En dat zou ook voor een kerk moeten gelden.

Red shirt | 01-02-23 | 19:54

@Red shirt | 01-02-23 | 19:54: Niet alle kerken zijn een vereniging.

"Met een kerkgenootschap benadruk je dan weer dat het gaat om een religieuze gemeenschap. De wet benadrukt dat ook. Zo hebben op grond van de Wet op de Lijkbezorging alleen kerkgenootschappen het recht om een kerkelijke begraafplaats te hebben. Ook al kan je in de statuten van stichtingen en verenigingen op veel plaatsen afwijken van de wet, heeft een kerkgenootschap de meeste ruimte en vrijheid bij het inrichten van de interne regels. Een kerkgenootschap mag namelijk haar eigen statuut (zoals een kerkorde of reglement) hebben. Dat heeft te maken met de vrijheid van godsdienst die de overheid moet respecteren."

keistad | 01-02-23 | 20:17

Achterlijk reli-tuig, eigenlijk niet de moeite van het bespreken waard. Maar kunnen we godgloeiendegodverdomme eens ophouden met dat OP Urk? Het is goddomme al lang geen eiland meer! Urkers wonen gewoon IN Urk, gaan naar de kroeg IN Urk, kopen coke IN Urk, en neuqen hun zus IN haar reedt. Ze kruipen hooguit OP een schaap als zus niet beschikbaar is. Zo, dat lucht op!

Azijnist | 01-02-23 | 19:46

Waar heeft die dominee uitslag?

juan Kroef | 01-02-23 | 19:40 | 1

Ik wil het niet weten.

naglfar | 01-02-23 | 20:14

Ik heb mijn eigen wereldomvattende overtuiging genaamd "7", een kerk ben ik daar niet echt voor nodig.
De 7 zit zo diepgeworteld in het bestaan van de wereld en al wat leeft dat zelfs Mosterd zelf uit 7 letters bestaat.
19:34= 1+9=10 3+4=7 107! FTW!!

steekmug | 01-02-23 | 19:34

Ach, 2 kerken? Een erg groot schisma is het niet! Maar las net dat een vrouwelijke voorgangster ook al de wenkbrouwen deed fronsen in Urk, dus dan zal dit wel de druppel zijn. Laat andersgeaarden zelf lekker bepalen of ze wel of niet deelnemen aan het heilig avondmaal, wie zonder zonde is werpe de eerste steen?

Jan, Leiden | 01-02-23 | 19:12

Weten die Urkers eigenlijk waarom ze gelovig zijn en waarom ze er voor kiezen te dat blijven en waarom ze blijven meedoen?

AdvocatusDiaboli | 01-02-23 | 18:57 | 2

Misschien komen we daar achter als we de gedachtenpolitie op ze af sturen.

J.P.Drapeau | 01-02-23 | 19:11

Ik vrees dat ze ook voor de gedachtenpolitie ondoorgrondelijk blijken te zijn.

Squeezelover | 01-02-23 | 19:58

Nu is homo zijn in God's oog een gruwel, maar mosselen eten nog gruweler (Leviticus). Ben benieuwd hoe welkom de Urker visboeren zijn in de kerk..

Lijkvocht | 01-02-23 | 18:28 | 15

@Staat het bier Koud - dat zegt Paulus, een tot christengemaakte Romein. Zelf nooit discipel geweest, nooit Jezus zelf gekend. Dus niet heel erg betrouwbaar.
En als alles wat God geschapen heeft niet onrein kan zijn, hoe kunnen twee schepsels die van elkaar houden dat dan wel zijn? Rare jongens, die Romeinen.

Lijkvocht | 01-02-23 | 20:11

@Willibald von Klúúúk | 01-02-23 | 19:00:
Paulus is wel degelijk de genius achter het Christendom als nieuwe religie, als aanval op het door wetten gedomineerde Joodse geloof. Niemand zou van die kleine Joodse sekte hebben gehoord als Paulus er niet geweest was. De Joodse wetten zaten 'm in de weg, of liever gezegd, het besef dat hij daar ook zelf, met zijn ambities en zijn heerszucht, nooit aan zou kunnen voldoen: hij zou altijd blijven zondigen tegen de wetten en niet de verheven persoon die hij wilde zijn,. Maar met Christus die alle schuld der mensheid op zich nam waren de wetten van het Jodendom vernietigd, werd de zonde tot iets des mensen, geheel los van in religie gegoten voorschriften, iets van ieder mens, niet een tekortkoming maar een eigenschap, en kwam het besef zondig te zijn in de plaats van het besef nooit aan de wetten te kunnen voldoen. De dood van Christus was geen argument tegen de sekte, zoals hij eerst gedacht had, maar juist een aanbeveling: Christus stierf aan het kruis om de Joodse wetten te kunnen vernietigen. Zondigen was vanaf nu, zo besloot Paulus, niet meer zondigen tegen die wetten, maar zondigen als zodanig. Christus volgen was je losmaken van het Jodendom.

Schoorsteenveger | 01-02-23 | 20:16

Ik hou het eenvoudig. Ik ben agnost maar ik meen uit de kennis die ik heb, dat God de mens schiep naar Zijn evenbeeld. Dat eerst. En daarna als man en vrouw. Dus homo's zijn als mens gewoon naar Zijn evenbeeld geschapen. Kort gezegd, komt het er voor mij op neer dat er bij de veronderstelde Schepping al geen onderscheid bestond. Maar ik benadruk, dat ik agnost ben en nauwelijks kennis heb van geloofsgeschriften. Ik vind mijn uitgangspunt wel plausibel.

Squeezelover | 01-02-23 | 20:47
▼ 12 antwoorden verborgen

Er zijn ook kerken die zeggen dat je in de hemel komt als je andersgelovigen met een bom opblaast. Deze Urkse reactie is daarmee vergeleken nog sympathiek te noemen.

Schadenfreude | 01-02-23 | 18:28 | 2

Je bent in de war met moskeeën. Er is werkelijk geen enkele kerk die dat beweert.

inderdaad geen stijl | 01-02-23 | 18:48

@inderdaad geen stijl | 01-02-23 | 18:48: als bij jou een moskee iets anders is dan een kerk, kijk je anders naar de wereld dan ik doe.

Schadenfreude | 01-02-23 | 20:51

Je persoonlijkheid ophangen aan je geloof, geslacht, sexuele orientatie, gender identificatie, afkomst of huidskleur is sowieso voor zielige onzekere mensen.

_pacman_ | 01-02-23 | 18:26

De Urkers hadden een paar jaar geleden toch overlast van boze finnen? Die finnen werden succesvol geweerd met barricades en vuren.

De_fluitlokker | 01-02-23 | 18:25

In Finland is net weer een wet aangenomen dat je met je eigen schriftelijke verklaring 1 keer paar jaar officieel van geslacht mag veranderen. Hoe dat gaat met kleedkamers, sportwedstrijden, dienstplicht etc. daar moet gewoon ondervindingsgewijs een oplossing voor worden gezocht.

Hadena | 01-02-23 | 18:22 | 3

1x per jaar is wel een beetje weinig.

De_fluitlokker | 01-02-23 | 18:26

Heel relevant dit allemaal. Begrijp ik hieruit dat je liever ook niet met een homo in de kleedkamer wil zitten?

BobDobalina | 01-02-23 | 18:31

Mooi. Dan maar veranderen in een vrouw en vroeger met pensioen. Ook extra promotiekansen en zo.
Want die wijven zitten de hele te zeiken dat ze minder krijgen, maar het tegendeel is waar: ze krijgen overal voordelen.

Nonkel Frituur | 01-02-23 | 18:37

Niks nieuws onder de zon. Zo hebben die Kerken zich ontelbare malen opgesplitst, steeds met hetzelfde argument dat zij degenen zijn die de Bijbel op de juiste wijze interpreteren en het beste weten wat God met ons stervelingen voorheeft. Die andere Kerken zien het verkeerd, zo is de overtuiging. Gelovigen versus ongelovigen, gelovigen versus ketters, gelovigen versus afvalligen, gelovigen versus heidenen, gelovigen versus kafir.
Het liefst zouden ze die andere Kerk te vuur en te zwaard bestrijden, want de gram zit diep richting alle andersdenkenden.
Als ik dit soort verhalen hoor, dan zie ik vaak die misprijzende kop van Yvette Lont voor me, die diepe haat en die radicale afwijzing.

Schoorsteenveger | 01-02-23 | 18:20

Die dominee schijnt een hekel aan joden te hebben.

RexMundi | 01-02-23 | 18:20

Elk geloof versplintert uiteindelijk. Maar vaak komen ze na enkele eeuwen weer samen (soms met geweld), begint het opnieuw.

Hadena | 01-02-23 | 18:19

Ha leuk! Een topic over mijn lievelingsprogramma Urk!.
Even dit;
De 14 kerkgenootschappen en geestelijke stromingen op Urk komen in 21 kerkgebouwen 's zondags bijeen.
Dus laat die ene lul het rambam krijgen.
Teun is veilig!

entredeuxverres | 01-02-23 | 18:14 | 9

@entredeuxverres | 01-02-23 | 19:39: "... ongeacht het geloof". Mensen die hun geloof te serieus nemen ontsporen makkelijk, zoveel is wel duidelijk. Wanneer ze mij gaan vertellen wat ik wel en niet mag doen of specifieke groepen gaan uitsluiten, trek ik een streep. Het geloof is een particuliere mening die wat mij betreft binnenshuis blijft. Ik heb in Staphorst een keer de stenen naar mijn hoofd gekregen omdat ik daar op zondag fietste. Ik kan me nog herinneren dat ik in NL op zondag geen boodschappen kon doen omdat anderen een geloof aanhangen.

Red shirt | 01-02-23 | 19:50

@Red shirt | 01-02-23 | 19:50:
Ik begrijp uw probleem, ik heb hetzelfde met hardlijnige kortzichtige mensen die denken de waarheid in pacht te hebben, maar die zijn niet zo duidelijk aanwijsbaar.

entredeuxverres | 01-02-23 | 19:56

Religie voert door de eeuwen heen tot onverdraagzaamheid. Het ligt vaak aan de aanhangers van de diverse religies hoever het gaat. Blindelings volgen is gemakkelijk en veilig.

Squeezelover | 01-02-23 | 20:05
▼ 6 antwoorden verborgen

Zijn er geen Urkse reaguurders die ons even willen bijpraten over de scheuring?

De_fluitlokker | 01-02-23 | 18:11 | 1

Kom niet eens in de buurt van Urk, maar ik merk wel dat Christenen een hardere houding beginnen aan te nemen. Niet alleen in Urk en ook niet alleen in Nederland. Er is een redelijke groep tussen de 2,4 miljard Christenen die niets voelen voor een Woke Jezus of een Klaus als soort God over de mensen. Meegaan met de tijd is goed, doorslaan is weer wat anders.

keistad | 01-02-23 | 18:22

Alles wat menselijk is veroordelen, en het dan nog over naastenliefde durven hebben. Mensen die van mensen houden. Goh wat erg. Het is ondertussen alweer 2023, maar er zijn dus nog steeds mensen die écht geloven dat de wereld plat is. (En dat homo's slecht zijn.) En bedankt, Christendom.

VBO_B_Niveau | 01-02-23 | 18:09 | 3

Het is bijzonder dat in deze tijd religie nog steeds zo’n grote invloed in de wereld heeft.

Sinterbikske | 01-02-23 | 18:16

@Sinterbikske | 01-02-23 | 18:16: Vandaar dat ik de hoop opgegeven heb. Al onze kennis, wetenschap en scholing is blijkbaar niet genoeg om deze idioterie eens achter ons te laten.

VBO_B_Niveau | 01-02-23 | 18:22

@VBO_B_Niveau | 01-02-23 | 18:22:

"Al onze kennis, wetenschap en scholing"

Weten niet eens meer het verschil tussen een man en een vrouw.

keistad | 01-02-23 | 22:40

Eigenlijk mag die predikant tevreden zijn dat er nog mensen naar zijn onzin willen luisteren, want met de verdraagzame leer van Jezus heeft het niks te maken.

Nonkel Frituur | 01-02-23 | 18:07

Ik dacht dat Jezus liefde predikte. Dus wanneer twee mensen van elkaar houden, dan is dat toch mooi?

Red shirt | 01-02-23 | 18:03 | 11

@Red shirt | 01-02-23 | 18:55: Nou, u lijkt een kenner te zijn. Dus dat brengt mij tot deze vraag: zijn er eigenlijk parenclubs in Moskou? En zijn er homobars daar?

staat het bier koud? | 01-02-23 | 19:00

@staat het bier koud? | 01-02-23 | 19:00: Ik ben geen ervaringsdeskundige maar sexclubs zijn er zeker in Moskou. Voor homo's is dat lastiger. Er is in Rusland een wet dat het strafbaar stelt wanneer iemand minderjarige aan onzedelijk gedrag blootstelt. In de praktijk betekend dat homofilie in Ruslan strafbaar is. Er zullen ongetwijfeld ondergronds gezellige activiteiten plaatsvinden maar dat zal zeer verdekt plaatsvinden. Ik ben daar persoonlijk niet bekend mee.

Red shirt | 01-02-23 | 19:05

@Red shirt | 01-02-23 | 19:05: Bedankt voor het antwoord! Bij gebrek aan homovriendelijke horeca schrap ik Moskou dan maar van het lijstje te bezichtigen steden.
Dan maar weer naar Madrid, Sitges of Parijs. Wel minder orthodoxe kathedralen maar wel meer homo-kroegen. Ja, je moet toch keuzes maken.

staat het bier koud? | 01-02-23 | 19:56
▼ 8 antwoorden verborgen

Er is maar één herenliefde, en dat is de liefde van de here Jesus.

happen_maar | 01-02-23 | 18:02 | 1

Als je maar hard genoeg aan zijn kruis zuigt, dan wil hij vast wel een tweede keer komen?

VBO_B_Niveau | 01-02-23 | 18:10

Dus binnen een gereformeerde kerk, zelfs een zwaar gereformeerde kerk begrijp ik, is het mogelijk dat een hele kerk besluit dat het homo standpunt niet meer van deze tijd is? Dat ze besluiten dat iedereen, zonder te letten op seksuele geaardheid, mag meedoen met het avondmaal, een zeer belangrijk sacrament binnen de kerk?

Dan scheiden delen van een kerk zich dus af en die blijven dus achterlijk. Het daar op focussen is echter ook weer sneu, want hoe zit dat met die kerk die WEL homo’s als volwaardig lid beschouwen?
Kennen we zoiets ook binnen de islam, zijn er bv moskeeën waar homo’s geaccepteerd zijn? Dat zou kunnen hoor, al denk ik dat het een uiterst zeldzaam geval zal zijn. Dit in tegenstelling tot het Christendom.

Scherp zijn, kritisch ook, geloof beetje de draak mee steken, goden afwijzen; het is allemaal prima, maar even een open blik op waar dit nieuwtje nu werkelijk voor staat is minstens zo belangrijk. Dat mis ik in dit stuk en zo blijkt maar weer; ook verlicht zijn kan blijkbaar zeer dogmatisch gepraktiseerd worden.

Nuuk | 01-02-23 | 18:01 | 3

@Nuuk "Kennen we zoiets ook binnen de islam, zijn er bv moskeeën waar homo’s geaccepteerd zijn ?" sorry om je teleur te stellen, maar het antwoord is een volmondig NEEN. OK, het progressieve Westen heeft een propaganda offensief ingezet met de intentie om de vermeende tolerantie van moslims tegenover homoseksuelen aan te tonen. Zo is er in Berlijn een "regenboog moskee" (ofzoiets, of de Groene moskee, weet niet meer hoe het heet) gebouwen. In dit uiteraard fors gesubsidieerde gebedshuis wordt epredikt door een progressieve vrouwelijke imam. Uiteraard aanleiding voor veel bewonderend "oh !" en "ah !" en adoratie onder het Duitse progressieve deugvolk, en er zullen ongetwijfeld ook wel een aantal echte islamitische gays over de vloer komen maar de gemiddelde muzelman op straat moet hier niets van weten. Een vrouwelijke imam is al onbespreekbaar voor de wat conservatieven, blijkens de bedreigingen die deze tolerante vrouw ontvangt, Een Engelse collega imam vatte de kwestie omtrent homos als volgt samen : "Er is maar EEN islam, en die stelt dat homoseksualiteit een de grootst denkbare zondes is, die wordt bestraft met de dood. En ik ga deze religie NIET veranderen." Dat heeft die man letterlijk gezegd.

Asteroid-B612 | 01-02-23 | 18:31

@Asteroid-B612 | 01-02-23 | 18:31:
Ik denk dat dit wel klopt Asteroid. Er zullen zeker gematigde moslims zijn, ik ken er een paar en waarom ook niet. De rode draad is echter een sterk dogmatische en onverdraagzame leer.
De gematigden krijgen feitelijk geen steun van de door jou genoemde progressieve linksen want die schieten gelijk in hun “rascisme!!!”-kramp. Treurig want de gematigden staan alleen. Nu schijnt er zelfs al een soort moslim politie te bestaan die “foute” moslims lastig vallen over hun levenswandel.

Nuuk | 01-02-23 | 18:35

Weemoedig aanschouw ik "Het laatste avondmaal" en zie daar een overvloed aan voedsel, drank en mannen.

Squeezelover | 01-02-23 | 19:30

Willen jullie meer of minder religie in Nederland?

dezakloper | 01-02-23 | 17:55 | 5

@Tube64 | 01-02-23 | 18:25: Ze zijn vaak best te pruimen, maar die duizend nieuwkomers die elke week binnenkomen zijn vaak geen atheïsten. Ook zijn ze niet bepaald vriendelijk tegen Christenen of andersdenkende, en dan maakt het vaak niet eens uit hoe je ze behandeld.

keistad | 01-02-23 | 18:36

@keistad | 01-02-23 | 18:07:
En waar zijn die Christelijke normen en waarden op gebouwd?
Of kwamen die uit de lucht vallen?

AdvocatusDiaboli | 01-02-23 | 18:53

@AdvocatusDiaboli | 01-02-23 | 18:53: Ik snap niet precies wat je probeert te zeggen. Niet op de Islam in ieder geval als je dat bedoelt. Die kwamen pas veel later om de hoek kijken. Een verwijzing naar Bethlehem? De Joden?

keistad | 01-02-23 | 19:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ik dit lees denk ik niet dat er LHBTIQAPC+ clubhuis op Urk is.

De_fluitlokker | 01-02-23 | 17:53 | 2

Jawel hoor, bij Teun Föhn dus!

jezouermoevanworden | 01-02-23 | 18:04

A truly pleasant guy who listens, understands
All women want him but he saves it for the gents

UnderTheDevil | 01-02-23 | 17:53

Ik moet eerlijk bekennen dat sinds het woke gebeuren ik steeds meer op urkers begin te lijken. De gewone homo heb ik geen last van, nooit gehad. Maar die neon gekleurde idioten die verklaren dat je homofoob bent omdat je geen transgender wilt daten (Is toch vrouw) *Mompelt iets met kruistocht*

keistad | 01-02-23 | 17:52 | 5

Ik date geen transgender omdat ik getrouwd ben, van mijn vrouw hou en haar niet wil kwetsen.

Red shirt | 01-02-23 | 18:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Aan de ene kant een groepje Urkers die Homo als ziekte beschouwd, aan de andere kant een grotere, maar geen grote groep die van mening is dat iedereen homo moet worden uit het principe je bent nooit te jong om homo te leren.

Aan de zijlijn een grote groep die als ze de kans krijgen de Urkers van hun hoofd afhelpen en de homo´s van het dak te mikken.

En wij, de overgrote meerderheid, zitten in het midden en hebben wel andere zorgen.

bergsbeklimmer | 01-02-23 | 17:52 | 1

Amen.

VBO_B_Niveau | 01-02-23 | 18:25

Binnen de Christelijke Gereformeerden Kerk zijn er kerken waarop strak in het pak op hele noten de psalmen worden gezongen en kerken met een opwekkingsbundel.
Overigens speelt dit al lang, maar spelen de preciezen het dit keer niet zo slim.

thanseeuwen | 01-02-23 | 17:51

Frankie Boyle over de film Braveheart:
"Nobody thought Mel Gibson could play a Scot, but look at him now! Alcoholic and a racist!”"

skoftig | 01-02-23 | 17:48

Even een pluim voor de epic foto bij dit topic.

\\pffssoesssssst!//

Piet Karbiet | 01-02-23 | 17:46 | 2

Ik mot die Mel Gibson niet.

Ruimedenker | 01-02-23 | 17:48

Kunnen homo's eigenlijk wel in de hemel komen?

Mr_Natural | 01-02-23 | 17:45 | 6

@Dr. Blechtrummel | 01-02-23 | 17:48:
Ja daar krijg ik beelden bij, met die monnikspij en zo.

Beste_Landgenoten | 01-02-23 | 17:55

De hemel is een fabeltje dus het antwoord is 'nee'
(hetero's dus ook niet)

dezakloper | 01-02-23 | 17:57

via de achterdeur

Zyprexa20mg | 01-02-23 | 18:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Val de Urkers niet onnodig lastig aub.

De_fluitlokker | 01-02-23 | 17:44

Nederlandse christenen: twee gelovigen is een kerk, drie gelovigen een scheuring.

bisbisbis | 01-02-23 | 17:44
-weggejorist-
KeesBruin | 01-02-23 | 17:44

Mozeskriebel! Een kerkscheuring! Een schisma! Verzamel hout en stapel het hoog op! Verbrand de ketters!

Zucht....... Wanneer stoppen mensen nu eens met 'geopenbaarde' waarheden als zoete koek te slikken, en hun leven compleet in te richten op wat er in eeuwenoude boeken staat, die zaken claimen waarvan in al die eeuwen nog nooit één snippertje is bewezen?

Dr_Johnson | 01-02-23 | 17:43 | 1

Of waarvan het tegendeel wél is bewezen.

wijsvinger | 01-02-23 | 18:06

Waarom is het niet de Bijbelgordel? Matcht beter met die zwarte kousen.

Mr_Natural | 01-02-23 | 17:42

Over het algemeen gaan we stapjes vooruit en soms, zo nu blijkt, ook weer een stapje terug.
Fundamentalisten zul je blijven houden.
Is niet goed te praten.
En toch zijn er verschillen met bepaalde andere religies.
En dat bij elkaar in bed liggen en afrukken op het internet is geen exclusief Christelijk ding hoor, dat zou Mosterd toch moeten weten.

Ruimedenker | 01-02-23 | 17:42

anh man we worden al jaren dood gegooid met die homo muziek uit Urk en nu hebben ze er een probleem mee?
ow wacht dat is Volendam, dat zijn katholieken,... die mogen alles als ze maar om vergeving vragen voor ze de pijp uit gaan.

miko | 01-02-23 | 17:40

Hoe langer de rok, hoe natter het hok! Geef mij maar "Roest op het dak, vocht in de kelder".

Lochos | 01-02-23 | 17:39

Dit is een klein marginaal groepje.
Er wonen in Urk 21 duizend mensen.
Hoeveel daarvan anti homo zijn is niet duidelijk.
Maar dat de deugers van het AD dit uitvergroten zegt ook wel iets

pejoar | 01-02-23 | 17:39 | 1

Het gaat specifiek over de kerk. De inwoners staan er op zich buiten, maar de leden van de kerk vinden zich hier blijkbaar in

Continuum | 01-02-23 | 17:42

De media shopt wel weer heel selectief.

Wat vindt de imam van de As-Soena moskee van homoseksualiteit?

…Tumbleweed…

Wijze uit het Oosten | 01-02-23 | 17:38 | 7

@staat het bier koud? | 01-02-23 | 17:57: Das dan ook een mooi excuus om alles te roken, zuipen en snuiven, mag van de bijbel!

Sinterbikske | 01-02-23 | 18:14

@Sinterbikske | 01-02-23 | 18:14: Wat betreft cocaïne en heroïne en xtc weet ik het niet, maar het drinken van alcohol is expliciet toegestaan.
Toen op een bruiloft de gastheer door de wijn heen was, veranderde Jezus water in wijn. En (dit wordt heel duidelijk door de Bijbel vermeld!) ook nog eens heel goede wijn.

staat het bier koud? | 01-02-23 | 18:18

Hoe zat het ook al weer met de hoeveelheid cocaïne in het rioolwater van Urk? Was of is daar sprake van een van de hoogste concentraties?

Squeezelover | 01-02-23 | 19:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is ook niet echt de bedoeling dat de kerk meebuigt met de waan van de dag, toch?

Bochel | 01-02-23 | 17:38

Bepaalde standpunten. Dus de missionaris houding mag wel.

Piet Karbiet | 01-02-23 | 17:38

Ja, allemaal heel achterlijk. Maar het verschil met de religie van de vrede is dat de Urkers niet de kerk in Zwolle opblazen en alle homo's afslachten. Van die malloten heeft in Urk heeft niemand last (ik ga er even vanuit dat wanneer je homo bent je sowieso geen Urker kerkganger bent). Wat we ook zien is de kerken in NL zich ontwikkelen, terwijl die Midden Oosten gekken alleen maar achterlijker worden.

TheBigKirth | 01-02-23 | 17:37 | 3

Er gaan in Urk meer homo's naar de kerk dan je lief is. Anders zou het met de "muziek" uit dat dorp ook gauw afgelopen zijn.

Bakkeleures | 01-02-23 | 17:42

Daar heeft u een prima punt te pakken. Ik werk ook niet graag samen met figuren die er een volkomen tegenovergestelde levensopvatting zoals de mijne er op na houden. Maar doe ze niks kwaad. Dit moet die kerk lekker zelf weten, non-nieuws van het AD.

Lochos | 01-02-23 | 17:43

Ik ben bang dat er onder de Urker kerkganger toch ook heren zijn die die van binnen toch voor de broederliefde willen gaan. Of dames die af willen van de ploegscharen en het bij gewoon scharen houden. Alleen zitten die heeeel diep in de kast. Op zaterdag tijdens het douchen met de teamgenoten meebrallen over lekkere wijven en toch stiekem naar de pielemans van de buurman kijken, dat volk.

Haringkoning | 01-02-23 | 17:43

Een van de weinige bevolkingsgroepen met een ruggengraat en principes. Kun je het inhoudelijk mee oneens zijn, maar ze buigen voor niets (dan voor de Heer natuurlijk).

georgeboot | 01-02-23 | 17:36 | 5

ze buigen ook voor subsidie en ander gratis geld van de gemeenschap

AntiZanicz | 01-02-23 | 17:54

Iemand die zijn leven laat leiden door een verzinsel heeft geen ruggengraat.

Kowalski11 | 01-02-23 | 17:57

"Een van de weinige bevolkingsgroepen met een ruggengraat en principes"
Wat heeft dat te maken met homoaccepatie?

AdvocatusDiaboli | 01-02-23 | 18:50
▼ 2 antwoorden verborgen

De bevruchting in die gemeenschap vindt alleen maar plaats na een natte droom van de heer des huizes die de natte resten uit zijn onderbroek er met een lepel bij zijne echtgenote in prakt.

gemeentereiniging | 01-02-23 | 17:36 | 1

De onbevlekte onderbroek. Hallelujah !

Piet Karbiet | 01-02-23 | 17:39

Hell yeah. EENSCH !

eilende Zebra | 01-02-23 | 17:34

Je vergeet zo af en toe bijna de onverdraagzame reliwappies van eigen bodem. Lekker bezig Urk. Schijtvolk.

BobDobalina | 01-02-23 | 17:34 | 3

Ah, nu mag er wel gegeneraliseerd worden?

Sinterbikske | 01-02-23 | 17:44

@Sinterbikske | 01-02-23 | 17:44: ik heb een niet te verbergen afkeer voor alle reliwappies. Ook die met een kromzwaard. Sorry, ik zal wat genuanceerder voor je zijn in het vervolg.

BobDobalina | 01-02-23 | 17:54

Opvallend dat dit de media overal haalt... hoe zit dat met vergelijkbare uitspraken en opvattingen vanuit de moskee?

Roos | 01-02-23 | 17:33 | 4

Die religie lost dit rustig onderling op. Door aanslagen bij gebedshuizen met 80 doden en een verbrande koran. Maar dat telt niet.

Piet Karbiet | 01-02-23 | 17:42

Dan is het "Cultuur Verrijking" of "Repsect hebben voor Andere opvattingen".

Lochos | 01-02-23 | 17:46

Maar volgens Moslims mogen homo's gewoon bestaan hoor. Zo lang ze het maar voor thuis laten. Ook mogen ze niet samen thuis zijn want ze zijn niet getrouwd. Dat mogen alleen een man en een vrouw. En waarom lokken ze al dat geweld zelf uit? Door in taxi's te stappen of over straat te lopen. Hebben jullie je dat al eens afgevraagd?

GeheidEenGeit | 01-02-23 | 17:47
▼ 1 antwoord verborgen

Ouwe rakker Teun Föhn...die heeft het uitgevonden.

Plukkieplukkie | 01-02-23 | 17:33 | 1

Nee, dan Dominee Uitslag.

EEnzame SchizofrEEN | 01-02-23 | 17:42

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl