RECORDJACHT! 35500 eerste asielaanvragen 2022
Meeste asielaanvragen sinds 2015, vooral Syriërs, Afghanen & Turken, vvd doet NIETS
vvd in 2012: IMMIGRATIE BEPERKEN! GRENZEN DICHT!
Fred Teeven in 2013: ILLEGAAL VERBLIJF STRAFBAAR!
Mark Rutte in 2014: 1000 ASIELZOEKERS PER WEEK IS ONTWRICHTEND!
vvd in 2015: BUITENGRENZEN DICHT!
Mark Rutte in 2016: INSTROOM VLUCHTELINGEN ONDER CONTROLE (wat)
Mark Rutte in 2017: DOE NORMAAL OF GA WEG!
Mark Harbers in 2018: VLUCHTELING TERUGSTUREN NAAR LAATSTE DOORREISLAND!
Mark Rutte in 2019: MIGRATIE WORDT EEN SPEERPUNT!
Bente Becker in 2020: STRENGER ASIELSTELSEL, LOKET DICHT VOOR GELUKSZOEKERS!
Bente Becker in 2021: GRENZEN SLUITEN BIJ MIGRATIECRISIS!
Mark Rutte in 2022: HEEL LIJSTJE OM ASIELINSTROOM TE BEPERKEN!
Mark Rutte vier dagen geleden: MIGRATIE BEPERKEN!
Ondertussen
Update: Asielinstroom Week 4. Gewoon weer 700 hoor
Reaguursels
Inloggeneven off-topic, maar wel over afghanistan, ik snap de,r geen reet van dat de serie "onze man in afghanistan" zo wordt opgehemeld, waarom deze barbaarse, vrouwenbeulen een podium geven??om aan het werk te blijven als je iran bent uitgetrapt?? wat wordt zijn volgende serie? "onze man bij de ss"???
Veel beloven, weinig geven, doet een geknik vreugde leven. Hoeveel stemmen gaan de vvd en d66 weer binnenhalen?? Alleen hier op GS klagen en
… protesteren helpt weinig. De meeste stemgerechtigden komen hier nooit
Tja.
Morgen gaat de zon gewoon weer op.
Niemand gaat wat doen dit probleem is boven ieders hoofd gegroeid.
Het is opzet,niks minder... Dus de onwil wint het zogenaamde probleem op te lossen dat omvolking heet.
@periscope | 30-01-23 | 15:15: 700 per week, zeker 450 blijven. Al decennia wordt er niets aan gedaan. Op een gegeven moment zijn zij in de meerderheid. Opzet of niet. Succes ermee, leer Arabisch zou ik zeggen.
@periscope | 30-01-23 | 15:15: Passief agressief, kent u dat? De boel traineren zonder dat het opvalt. Meegaand zijn, maar intussen de eigen agenda er doorheen jassen. Niet goedschiks, dan kwaadschiks. Daar doet me dit heel erg aan denken. En dat, terwijl ik complotdenken zoveel mogelijk vermijd..
@Wiebenick | 30-01-23 | 15:58: Heeft u een echte oplossing, krijgt u die erdoor bij de gemiddelde Nederlander en denkt u een politieke meerderheid voor uw plannen te krijgen? Dusss.... Het is altijd (nog) de keuze van de kiezer en die kiest voor massa immigratie.
Ideetje: Geef de "asielzoekers" bij hun 'asielaanvraag' de mogelijkheid om direct contant een bedrag van pak 'm beet 3000 Euro te ontvangen, bij wijze van vertrekpremie/opstartpremie.
Voorwaarden zijn natuurlijk wel: afnemen vingerafdrukken, misschien zelfs DNA, moet afkomstig zijn van buiten de EU, en ook familieleden mogen hierna geen beroep meer doen op asiel in Nederland.
Dus je tekent een overeenkomst dat je afziet van asiel in Nederland, nu en in de toekomst, en krijgt meteen 3000 Euro in je handjes en een ticket naar de grens.
Klinkt gek, maar ik denk dat heel veel asielzoekers gewoon kiezen voor het snelle geld, en niet denken aan de lange termijn.
Maak er anders 6000 Euro van.
Alsnog veel en veel goedkoper dan andere oplossingen.
Als een hotel/cruise-schip zo'n 200 Euro per dag kost per asielzoeker (inclusief alle overhead en medische zorg etc.) is binnen 30 dagen die 6000 Euro er al uit, dus het is niet eens zoveel.
Dat gaat nooit werken. Want vaak hebben ze al meer betaald om hier te komen. Waarom denk je dat het trouwens meestal allemaal jonge mannen zijn die hier komen? Die zijn gezond om de overtochten maken en worden niet verkracht en minder gauw beroofd, dan vrouwen en oudere mensen. Eenmaal hier mogen ze de rest van de familie per vliegtuig laten overkomen. Nee, die koop je dus niet af met een paar duizend euro.
Triest, vooral dat loze beloftenheershap Rutte voorop! We worden overspoeld straks door mensen die hier wel willen wonen, maar waarvan een Anzienlijk deel de westerse vrije maatschappij haat. Je zal die specifieke instroom maar op je geweten hebben.
Ach waar hebben wij het over, Hugo de Schoenen gaat een voldoende miljoen huizen bouwen en ons tekort aan tandartsen, loodgieters, verplegend personeel en leraren is als sneeuw voor de zon .......
Het aantal asielaanvragen is eigenlijk niet zo belangrijk. Het gaat om wat je inwilligt. Dat is in Nederland absurd hoog ten opzichte van andere Europese landen. 73% van de aanvragen Nederland wordt ingewilligd. Het EU-gemiddelde is 38%.
Daarnaast verlenen we in Nederland het hoogste aantal definitieve statussen/naturalisatie.
En dan als kabinet beweren dat we er niets tegen kunnen doen. Zoals gebruikelijk niet geheel waar. Ze willen gewoon niet. Niet voor niets kiezen ze zogenaamde maatregelen waarvan ze weten dat die door de EU of het EHRM zullen worden teruggefloten. Onder het mom: we hebben het geprobeerd.
"Het gaat om wat je inwilligt.''
Ja, dat is natuurlijk wel zo, maar vervolgens gaat het er ook om wat je uitzet van wat je niet inwilligt. En wat dat betreft heeft Nederland een allerbelabberdst 'track record'.
@Dr_Johnson | 30-01-23 | 13:47: inderdaad. En bovendien des te meer instroom bij een x % toelaten betekent ook gewoon meer toegelaten in absolute zin.
Het zou me niks verbazen als we net voor de verkiezingen weer een aantal selectief gekozen cijfers en berichten kunnen verwachten, zoals
- Lagere instroom
- Goede economische vooruitzichten, u mensen wat een koopkracht krijgt u van Rutte.
- Lagere criminaliteit
- Asielzoekers voortrekken was niet tof. Ze gaan uw thuiswonende 30'er waarschijnlijk misschien ooit ook de privileges van een huis toekennen.
- Water bij de wijn wat betreft stikstof
Misschien gooit de daadkrachtige VVD zelfs wel even een Turkse diplomaat het land uit. Net zoals de afelopen 12 jaar gelooft u het en voelt u zich over een paar maanden vies en misbruikt.
Als het slot van mijn deur kapot is bel ik de slotenmaker. Dan verwacht ik dat hij dat slot repareert en een rekening stuurt. Ik heb niks aan een slotenmaker die niks repareert maar wel een gepeperde rekening stuurt.
Het lijkt me sterk dat de gemiddelde VVD-er vaste klant blijft bij een slotenmaker die al 12 jaar rekeningen stuurt voor een nog nooit gerepareerd slot.
"Ja maar hij lacht zo leuk".
Ja dus, zou ik ook doen met zo'n verdienmodel. Maar uiteindelijk moet iemand toch echt een keer dat slot repareren. En geen smoesjes dat dat niet mag van de EU of dat hij geen actieve herinneringen heeft aan zijn taakomschrijving.
Als die Syriërs, Afghanen en Turken enthousiast zouden zijn over onze samenleving zou het wat makkelijker zijn er ook enthousiast over te worden.
Waar woedt er een oorlog in Turkije? Waarvoor moeten Turken vluchten?
Ja dat vraag ik me ook af. Misschien zijn het intellectuelen die niet de voorkeur hebben van Erdogan, misschien zijn het Gulen aanhangers. Ook lijkt het me geen pretje om gay te zijn in Turkije. Misschien vervolgde Koerden.
@thanseeuwen | 30-01-23 | 12:15: allemaal geen reden zolang we vrolijk zaken blijven doen met Erdogan en er probleemloos met tienduizenden naar toe op vakantie gaan.
@thanseeuwen | 30-01-23 | 12:15: Gay zijn behoort absoluut geen reden voor asielverlening te zijn. Ze kunnen gewoon in de kast blijven. Hebben onze gays ook duizenden jaren gedaan. Anders zou je net zo goed kunnen zeggen dat aan ongeveer 2 miljard vrouwen en meisjes asiel verleend moet worden. Die hebben daar net zo'n kutleven.
In het kader van de komende verkiezingen, gaat Rutte vandaag een uurtje in gesprek met de opper Framboos.
Zal wel flink wat aandacht krijgen bij de NPO & co, zodat het de schijn van daadkracht gaat uitstralen.
Het Nieuwe Rekenen: 700 week 1+ 700 week 2+ 700 week 3 = 5000 nieuwe inwoners. Woepie! Ik ga beleggen in stapelbedden en gedeelde slaapkamerdeuren.
Nu alleen nog leren lezen. Die 5000 betreft derdelandiërs die met de Oekraïners zijn meegereisd. Moeten van EU ook beschermd worden (met NL-regels betekent dat permanent verblijf).
Voor die 5000 zg 'derdelanders' uit Oekraïne gaat er op 4 maart het eea veranderen. Die lieden zaten in Oekraïne op tijdelijke basis (voor werk of studie), en de vraag is of die lieden hier in Nederland aanspraak kunnen maken op dezelfde opvang (Richtlijn Tijdelijke Bescherming) als 'echte' Oekraïners. Het antwoord zou natuurlijk moeten luiden: nee, die lieden kunnen probleemloos terug naar hun 'eige' landen. Echter, ook die lieden hebben met eigen ogen kunnen zien en ervaren wat een waanzinnig Luilekkerland Nederland is, en zijn ook gaan 'dromen' van een permanent verblijf. En de Gutmenschen zullen ongetwijfeld weer gaan pruilen dat het heel 'schrijnend' is om deze 'kwetsbare' lieden uit te zetten, terwijl de Oekraïners mogen blijven.
En vergeet gezinshereniging niet, dan zit je van 2100 zo op de 5000.
maar al die asielzoekers krijgen dus telkens voorrang op een beschikbare woning ? dat is als rijden in de file en die invoegers dringen steeds voor
Ja, raar dat mensen daar woedend over worden toch?
Allemaal economische vluchtelingen dus.
Allemaal een huis!
Denk dat ze daarvoor beter naar Saudi Arabië kunnen, kunnen ze mooi meebouwen aan die idiote The Line stad. Oh wacht, is Saudi dus die neemt geen (economische) vluchtelingen op.
En ondertussen patrouilleert de sharia politie op straten in Nederland om moslims aan te spreken op hun minder vrome gedrag. Neemt geweld op straat hand over hand toe. Zien we op opsporings verzocht vrijwel uitsluitend RAL8000 problematiek. Zijn steek en schietpartijen de gewoonste zaak van de wereld. Maakt de policor/NPO er een dagtaak van om dingen vooral niet te benomen. En gaan we verbaasd doen als de holocaust door een groeiend aantal mensen ontkend word. We importeren intollerantie en geweld. En Brussel kijkt toe en vind het prima. We hebben die klootzakken helemaal niet nodig. Rutte is ronduit schadelijk voor de Nederlandse identiteit. Maar onze politiek is ook stuk. Er word gekibbeld op persoonlijk niveau. Geen visie of grote lijnen. Er is ook haast geen alternatief om op te stemmen. Lijst Omtzicht zou mooi zijn. Ik ben er zo klaar mee, dat tuig op straat. Al die zwarte hoodies. Het provoceren. "maar het valt toch allemaal wel mee zeker??? " . Nou, probeer maar eens met een keppetje op door de stad te lopen. Of als twee kerels hand in hand. Kijk maar eens wat er gebeurt. Het zal je teleurstellen. De kanalen eiland divisie, en de klooyo's in de huur AMG's. Het gescheur met de golfjes en polo's. We weten allemaal wat het is. Maar niemand benoemt en bestrijd het. Ik koop maar betere sloten, camera's. En ga maar eens bij een schietclub. Slijp de Machette's. Kwestie van tijd voordat ze huize trunkmunkey bezoeken. ( ze gaan in stukjes naar buiten )
Ik kwam een interview van ongeveer een jaar geleden tegen met de toenmalige Deense minister van Immigratie en Integratie Mattias Tesfaye - zelf zoon van een immigrant uit Ethiopië.
Enkele quotes:
"We willen de Deense welvaartsstaat niet afbreken door ongecontroleerde asielmigratie"
"We hebben tot nu toe onvoldoende rekening gehouden met culturele verschillen. We dachten dat als mensen een baan zouden krijgen dat ze dan net zo zouden gaan denken als wij, maar dat is niet zo."
"Als je de immigratie niet onder controle hebt dan zijn het de arbeiders die de tol betalen. Niet de rijken, maar hele gewone mensen."
Hij ziet het als sociaaldemocraat dan ook als zijn taak om immigratie gecontroleerd te laten plaatsvinden. "Anders kunnen we de sociaaldemocratie net zo goed opheffen, want dan zouden we niet meer voor de zwakkeren van de samenleving zorgen."
Helaas zie ik dat gedachtengoed bij de Nederlandse coalitie totaal niet terug.
Eén van de redenen van onze emigratie naar Denemarken.
In Nederland zijn de regenende partijen vooral bezig met 'sociaal' zijn door nivellering met een hele dikke slagroom toef van deugen.
rutte 2022 'het is ons overkomen'
Rutte eind 2022: ''We zijn in slaap gesukkeld''.
Ik vroeg chatgpt wat eigenllijk het verschil was tussen cultureel rechts en fascisme, want beide willen minder immigratie. Dit is het antwoord wat ik kreeg:
"Cultureel rechts en fascisme zijn politieke ideologieën met verschillende kenmerken en doelen. Cultureel rechts richt zich op de bescherming van de nationale cultuur en tradities en is soms gericht tegen immigratie en multiculturele samenlevingen. Fascisme is een extreemrechtse ideologie die totalitaire macht en een nationalistische politiek nastreeft, met weinig waardering voor democratie en mensenrechten."
Cultureel rechts is dus alleen soms tegen immigratie, maar dat zie ik in Nederland niet: hier blijft immigratie het grote pijnpunt, waarschijnlijk omdat wij zo'n dichtbevolkt land zijn. Gelukkig hebben we hier dus wel waardering voor democratie en mensenrechten?
Nee, de reden is dat de instroom al jaren zo groot is dat het onbehapbaar is en voor decennia ontwrichting veroorzaakt terwijl Rutter weigert er iets aan te doen.
@Rennieflox | 30-01-23 | 11:37:
Als hij er iets aan kon doen, zou hij het zeker doen, om de partijen rechts van de VVD de wind uit de zeilen te nemen. Zelfs Engeland NA Brexit heeft een hogere immigratie, alleen nu niet van Oost Europeanen, die ze eigenlijk prima konden gebruiken voor werk op het land dat de Engelsen zelf niet willen doen omdat het weinig betaalt, maar nu zijn het mensen uit Azië en Afrika die erin willen.
@cugel | 30-01-23 | 11:59: er kan heel veel aan gedaan worden maar de wil ontbreekt bij Rutte. (of nog erger)
@Rennieflox | 30-01-23 | 12:04:
Waarom zou de wil bij Rutte ontbreken? En wat is er nog erger dan?
@cugel | 30-01-23 | 12:41:
Als de wil er zou zijn, waarom gebeurt er dan niks?
Als jij een huis huurt waarvan het dak al 12 jaar steeds harder lekt. En je hoort al 144 maanden; " ja er kwam iets tussen, maar volgende maand wordt het geregeld". Hoe lang blijf je dan braaf je jaarlijkse huurverhoging en extra servicekosten accepteren?
Een land dat zijn grenzen niet bewaakt gaat altijd ten onder.
We hebben resultaten nodig, geen smoesjes.
@Dandruff | 30-01-23 | 14:48:
Zie mijn reactie @11:59: zelfs Engeland lukt het niet: ipv harde werkers uit Oost Europa krijgen ze nu asielzoekers uit Afrika en Azië. En zij hebben al een natuurlijk hek. Wat voor hek zou Rutte moeten bouwen, met schijnwerpers, automatische geweren, detectie van graaf en klimwerk, de halve Nederlandse bevolking als bewakers, en dan nog zul je zien dat ze eromheen roeien vanuit België en Duitsland. Dat lijkt me meer een recept om ten onder te gaan dan met de grenzen zoals ze nu zijn. Maar stem Thierry op 15 maart. Misschien lukt het.
"Een land dat zijn grenzen niet bewaakt gaat altijd ten onder." Pfoe.
Immigranten in opvangkamp op Kos vieren feest na synagogebloedbad
mobile.twitter.com/demo_demo_nl/statu...
Welcome to the age of absurdity
Zolang Rutte niet zegt we willen meer asielzoekers worden het nooit minder..
De meeste Nederlanders zijn gewoon verkapte deugers. Je ziet het ook hier in de panelen. Zodra een PVV, Pegida, een groep bewoners etc. actie gaat ondernemen tegen Moslims, Marokkanen, asielzoekers etc. dan zijn het achterlijke tokkies. Zelfs op het internet proberen zulke figuren zich moreel verheven te voelen.
De grootste vijand van dit land is de bevolking zelf. Alle Nederlanders die graag willen deugen en/of wegkijken zorgen ervoor dat dit land onleefbaar gaat worden.
De demografische ontwikkelingen zien er niet gunstig uit voor ons... maar tegen die tijd zullen de deugers gewoon verhuizen naar een blanke enclave met een hek eromheen, om vervolgens gewoon door te gaan met deugen.
Afgezien vh deugen of niet, vind ik idd opvallend dat zitten op een A12 wel gewaardeerd wordt en een boekverbranding niet.
Beiden net zo fout. Of goed als je zo tekeer wilt gaan.
Wat mij betreft beiden okay, maar ik ben de uitzondering
Murw van de aanhoudende propaganda. Hoezo krijgt Mark 'de liegende Hollander' Rutte nog zendtijd, alles wat ie zegt is een leugen maar wordt geslikt als zoete koek.
Dat Rutte liegt, blijft liegen en daar een podium voor blijft krijgen is 1. Maar waarom iedereen hem steeds weer gelooft, dat snap ik echt niet. De VVD roept al 20 jaar om minder migratie, maar als puntje bij paaltje komt, doen ze altijd niets!
Ze wachten gewoon af en doen helemaal niks. Constant komt 2030 naar boven, zowat bij alles. Dat duidt op hele andere intenties. Imho.
Asiel in Nederland: "Ja' heb je, "Nee" kun je krijgen. Dat zou misschien andersom moeten zijn, sowieso bij landen die niet in oorlog zijn.
De VVD is een puur economische partij. De enige reden dat ze dit doen is omdat men weet dat NL immigratie vervelend maar niet op wappie-partijen wil stemmen.
Dus komt de VVD met stoere taal om stemmen te trekken. Maar let op, niet alleen dat. Het is ook fantastisch bij potentiele coalitieonderhandelingen. CU, D66 en PvdA zijn panisch voor opkomend racisme en god weet wat dus die zijn bereid heel wat economische concessies te doen om dat soort stoer beleid van tafel te krijgen.
Zie de uitruil destijds met de PvdA betreffende het strafbaar stellen van illegaliteit als fraai voorbeeld.
Het probleem is niet de VVD maar de kiezer en ons systeem. In welke ander land heb je zoveel partijen en éénpitters. Maakt niet uit wat je stemt, in de ongewenste coalities verwatert iedere stem met als resultaat een lappendeken van beleid. Max. 5 partijen en een kiesdrempel, klaar. De wil van het volk (democratie) is al jaren ver te zoeken.
Die Turken eerst maar eens de toegang ontzeggen, wat kom je hier doen?? Geen oorlog in je land? Retour afzender aub.
Oorlog met Zweden toch!
Die snap ik ook niet. Dat land is godverdomme kandidaat-lid van de EU. Óf die lui gaan onmiddelijk retour afzender, óf die status wordt ingetrokken.
Turken krijgen asiel niet omdat dat land in oorlog is maar omdat ze zeggen dat ze Gülen-aanhangers zijn.
Let wel: zeggen. De IND controleert niets dus als je een beetje een goed verhaal hebt ben je binnen.
@staat het bier koud? | 30-01-23 | 11:15: laat ze dan lekker in Turkije in opstand tegen die Erdo-kliek komen, dan pas kan we wellicht eens wat veranderen daar.
@oh no | 30-01-23 | 12:17: Maar dat is een beetje rare man.
Valt me nog mee!
Ik dacht aan alle tegels en topics hier te concluderen dat het er honderdduizenden waren! En dan te bedenken dat het merendeel ook nog wordt afgewezen. Er blijft niks over zo.
Het merendeel wordt niet afgewezen, BL. Ca 83% van alle asielaanvragen wordt gehonoreerd. Dat ligt beduidend hoger dan in de ons omringende landen (Frankrijk zelfs maar 25%).
Dat is tot op heden de enige concrete toezegging die Rutte heeft gedaan: hij zal eens laten 'onderzoeken' waarom dat verschil zo groot is. Nou, hij zou eens kunnen beginnen bij de baas van de IND, Rhodia Maas, die afgelopen zomer betoogde dat de asielzoeker 'vaker het voordeel van de twijfel' gegeven moet worden. Dus ja, als je praktisch iedereen maar 'door wuift', dan krijg je die verschillen.
Merendeel afgewezen? Valt te bezien, en dan gaat de asielindustrie (waar die overbetaalden zoveel aan verdienen, zo lijkt het) door met beroep, cassatie, Europees hof, onderduiken, illegaliteit. We raken ze niet meer, nooit meer kwijt.
@Dr_Johnson | 30-01-23 | 10:38:
Oke oke, iets meer dan. Maar valt het jou ook niet tegen, dit aantal? Ik bedoel: Met zo'n oorlog in de buurt. Beetje teleurstellende opbrengst vind ik. En wij hebben niet eens meer een AZC in de buurt. Zo wordt alles minder in dit land...
Ook als ze afgewezen worden gaan ze niet weg.
Oekraieners zijn niet meegeteld, die hoeven geen aanvraag te doen. Er zijn ik 2022 ook 87.000 oekraieners in nl aangekomen.
@Beste_Landgenoten | 30-01-23 | 10:51:
Nee, BL, het 'valt mij niet tegen'. Zoals ik hierboven schreef, ging ik uit van 50.000 asielzoekers over heel 2022, en 58.000 in 2015. Die aantallen las je ook altijd in de media. Niemand heeft het over 'honderdduizenden' gehad, althans niet asielzoekers. Bovendien zijn in die cijfers de ca 100.000 Oekraïners die dit jaar Nederland zijn binnen gekomen, niet meegenomen.
@Beste_Landgenoten | 30-01-23 | 10:51: dit is zonder nareizigers.
@blamage_fr | 30-01-23 | 10:59: dus? Je punt? Mensen die de oorlog en vernietiging ontvluchten 3 landen verder die zijn niet welkom? Kijk anders even het nieuws...
@Legion2000 | 30-01-23 | 12:30:
Dat is niet wat hij zegt. Hij stelt dat Oekraïners niet meegerekend worden in de vluchtelingenstatistieken. Dat scheelt nogal in de cijfers.
Binnenkort een “tijdelijk” asielzoekers centrum bij mij in de wijk. Voorlopig voor een een half jaar, daarna wordt gekeken of het langer nodig is. Nee over een half jaar zijn alle problemen opgelost. Natuurlijk komt het asielzoekerscentrum niet in de wijk waar de linkse elite zetelt. De gemeenteraad bezint zich over manieren om inspraakprocedures onmogelijk te maken. Wat er ook gebeurt en wie er ook protesteert, dat centrum komt er, is de boodschap. Fijn deugen over de ruggen van anderen!
Is wel een puntje, je vindt die AZC's niet zo vaak in rijke wijken. Zoals de windmolens voor IJburg.
Uitkeringen na2 jaar stopzetten, om integratie binnen 2 jaar af te dwingen. Alleen echte lieden die voor hun leven vrezen komen dan nog.
Best een goed plan.
Niet alleen de uitkering, ook gewoon wegwezen als je niet weet te/wil integreren.
Het aantal asielaanvragen zegt niet veel, hoeveel zitten er hier nog, hoeveel zijn er teruggestuurd en hoeveel zijn er nog illegaal in het land. Hoeveel van die 35500 hebben een woning gekregen en hoeveel een bijstandsuitkering? Dat is relevante informatie, het aantal aanvragen zegt niks over de afwikkeling.
73% van de aanvragen wordt ingewilligd, aldus de NOS op 27-12-22, één van de hoogste percentages in Europa, dat zegt al iets.
nos.nl/artikel/2457823-nederland-laat...
Wat wil je? je weet dat als je hier komt, je een huis met alles erop en eraan krijgt. Dat kunnen velen die hier geboren zijn niet zeggen. De VVD wil of weet niet wat tegen de instroom te doen. D66 vindt het allemaal prima. Waarom is mij niet duidelijk.
De grote golf moet nog komen, er lopen gewoon te veel mensen rond op deze aardkloot, en er komen er nog véél meer. Jaren geleden was er een of andere professor die vol op het orgel ging tegen Monsanto.
Niet omdat die genetisch gemodificeerde zaden zo slecht waren, maar juist omdat ze de plantjes zo goed lieten groeien. Meer voedsel = meer mensen = overbevolking.
Ik steven zo zuutjes aan op 't eind van m'n leven, vaak denk ik ik zou dat en dat en dat best nog willen doen, maar aan de andere kant ben ik blij dat ik die tijd niet meer mee hoef te maken.
VVD doet niets.... hopelijk doet NL in maart wel wat (eindelijk)...
Was eigenlijk voor dat topic over die 5 negers die een zesde neger zo onnodig mishadelde dat hij daaraan overleed, maar daar zijn de comment gesloten. Komtie: Racistische Anti-Rascisten gaan we RAR’s noemen. Daar zitten, vooral A’dam en universiteiten, vol mee.
Onzin. Alleen blanken discrimineren, altijd en overal omdat dat in de genen zit. Dat snapt u toch wel?
Racisme is een containerbegrip geworden om aandacht te krijgen of discussies te sluiten.
@_pacman_ | 30-01-23 | 10:22: Ah, shit, natuurlijk, niet goed opgelet. Ja dat zit inderdaad in de genen van blanke mannen, daardoor zijn ze anders dan niet blanke mannen. Tsk, tsk, tsk, die genen toch. Ik ben benieuwd voor welke andere verschillen die genen zorgdragen, bij blanke mannen ? En of dat dan ook racistisch wordt bevonden ? Zo verwarrend allemaal.
Het grootste probleem is het gedrag van de migranten zelf. Ze laten met grote aantallen hun regime niet los. Ze laten hun clancultuur niet los. Ze laten hun religiedwang niet los.
Nationalisme, slaafsheid naar lokale religieuze leiders en hun hoeders, vrouwen indoctrineren dat zij hun taak heben in het verwekken van grote gezinnen, het voortdurend bespotten van de ander, het psychisch isoleren van hun kroost: het is de norm bij te veel migranten.
Ze hanteren een eigen verhaal over de geschiedenis. Gefluister over demografisch wegdrukken van de ander is openlijk geschimp geworden.
En dan nog de fraude, de criminaliteit en het fysieke geweld.
Het zijn er te veel, in absolute en relatieve aantallen.
Dat er nog Nederlanders zijn de een grotere hekel hebben aan de simpele burger dan aan zo'n migrant kun je niet meer goedpraten.
Eigenlijk zou je gewoon een goede afweging moeten maken tussen de kosten en de baten, net zoals bij ieder ander beleid. Het voelt misschien goed om mensen te helpen, misschien levert het ook wel goedkope arbeidskrachten en ja, het is ook nog een politiek speeltje om elders andere zaken af te kunnen dwingen, maar wanneer komt dat het tijdstip dat je beseft dat je tegelijkertijd verzaakt in de ALLERbelangrijkste plicht van de regering, namelijk het zorgen van de veiligheid, welvaart en gezondheid van de bevolking? Dan ga je dus letterlijk met een goed gevoel tenonder. Dat kan alleen maar gebeuren als diegenen die zéggen de bevolking te vertegenwoordigen dit in werkelijkheid helemaal niet doen en dat diegenen die ze in het zadel helpen juist diegenen zijn die óf voorgelogen worden, óf hun schaapjes dermate op het droge hebben dat ze zich kunnen permitteren blind te zijn voor de gevolgen. Welnu, ik vraag deze categorie mensen: fijn dat je zo bezorgd bent om het wel en wee van Mustafa en Achmed, maar waar blijft je medemenselijkheid voor Henk en Ingrid? Of tellen die niet mee?
Ik denk dat het grootste probleem juist het (stem)gedrag van de gemiddelde Nederlander is.
Was dat niet het idee van de PvdA achter de gezinshereniging ? Pa en ma hadden de roots nog in Verweggistan, hun kinderen zouden hier als 'echte' Nederlanders opgroeien en de kleinkinderen zouden op klompen lopen. Is toch iets anders gelopen ...
@Vesta | 30-01-23 | 10:27: Bij mijn weten wilde rechts per se gastarbeiders en ging de pvda gezinshereniging eisen.
Jut en jul zonder enig benul.
@Kowalski11 | 30-01-23 | 10:23: De overheid stapt met alles over de burger heen ongeacht verkiezingsuitslagen. De overheidsgetrouwe burger begint zelf nergens over, maar waar je ook bent, zodra iemand iets negatiefs zegt over de overheid dan beginnen ze je af te breken met een minzaam glimlachje. De rest voelt zich ongemakkelijk en wil Ander Onderwerp. Dt gevoel van ongemak gaat mee tot in het stemhokje. Zelfsencuur. Dat ook nog, ja.
@Beste_Landgenoten | 30-01-23 | 10:36: En dat nog vóór de zelfschrijvende AI. Ik was er vroeg bij.
Ik heb nooit die wiedergutmachung van Merkel begrepen. Massaal moslims importeren en de joden vluchten naar Israël. Duitse humor?
Ben jij niet in de war met Merkel "wir schaffen das....."
Dat zou wel eens kunnen. Men is nog steeds zoekende.
De kortste route voor een criminele Veiligelandier naar de EU is naar Zuid Spanje. Maar blijkbaar is een tocht via Syrie en Turkije naar Ter Apel voor het COA ook logisch.
Ja duh, heb je gewoon beter openbaar vervoer.
Er staan tientallen miljoenen mensen klaar in Afrika om deze kant op te komen, ook in de arabische wereld zijn er tientallen miljoenen mensen die geen bestaanszekerheid hebben. Door de klimaatverandering en overbevolking gaan delen van de wereld steeds minder leefbaar worden. Er gaan alleen maar grotere migratiestromen komen in de nabije toekomst.
Er is een langetermijnvisie nodig, van zowel NL als de EU/ De enige mogelijkheid om instroom te beperken is afschaffen van recht op asielaanvraag. Dat kan door uit de verdragen te stappen. Als mensen weten dat ze hier geen verblijfsvergunning krijgen, stoppen ze met komen. We kunnen goed opvangen in de regie. Geld hebben we genoeg.
Er is niks mis met het herijken van wetgeving naar de realiteit van zoveel jaren / decennia later dan dat een wet is opgesteld. Zelfde geldt ook voor het EU verdrag dat stelt dat we alleen maar vrij verkeer van goederen en diensten kunnen hebben als er ook vrij verkeer van personen is, dat is ook al zo'n heerlijk idealistisch idee wat flink veel negatieve uitspattingen kent.
En eigenlijk geldt het ook gewoon voor "project Europa" (zoals zoveel politici het altijd maar blijven noemen), concluderen dat het niet werkt in deze opzet en terug richting een concept als de EEG.
De huidige toestroom is EU beleid, gaat echt niet veranderen. Ik zou zelfs denken dat woke/omdenken uit de koker van de EU komt.
Leuk al die citaten, maar wat zei Eric van der Burg laatst ook al weer ?
Toch snap ik nooit zo goed hoe die aantallen nou bepaald worden. Hier lees ik dat er voor 2022 sprake is van 35.500 eerste aanvragen, en voor rampjaar 2015 (Wir schaffen das) van 43.000. Terwijl ik toch zeker weet dat ik da afgelopen weken steeds het getal 50.000 las mbt 2022, en destijds 58.000 voor 2015. Zit het verschil dan in die zg 'eerste aanvragen' en worden bij de hogere aantallen tweede (derde, vierde, vijfde?) aanvragen meegeteld?
Ook vind ik het vreemd dat Syriërs nu nog steeds de grootste groep vormen. Die lieden hebben geen enkele reden meer om hun land te ontvluchten, anders dan de reden die feitelijk alle asielzoekers hebben: een beter leven in een welvarend westers land.
"Mark Rutte vier dagen geleden: MIGRATIE BEPERKEN!''
Ja, dit is typisch Mark Rutte en de VVD. Na 15 maart hoor je ze er niet meer over. Alles moet volgens Rutte van 'Brussel' komen, en ja, een hele hoop moet inderdaad van Brussel komen, dat vind ik ook, maar er kan ook een hele hoop op nationaal niveau gedaan worden: illegaliteit eindelijk eens strafbaar stellen; afschaffen van permanente verblijfsvergunningen voor 'vluchtelingen'; opsluiten - echt opsluiten, in reguliere gevangenissen - van overlastgevende en criminele kansloze asielzoekers tot moment van uitzetting; confisqueren van bussen en arresteren van chauffeurs voor mensensmokkel die al die klaplopers op de deurmat van Ter Apel droppen; geen 'zakgeld' of 'leefgeld' meer verstrekken, maar zet een soort voucher systeem op. Nou ja, er is vast nog wel meer te bedenken om het imago van Nederland = Luilekkerland bij de asielzoeker wat af te zwakken.
Maar behalve wat goedkope verkiezingskretologie als "Immigratie beperken'' komt er helemaal niets concreets uit Ruttes handen (of de mainstream politiek, for that matter).
"Na 15 maart hoor je ze er niet meer over."
Da's natuurlijk niet waar, je hoort ze vast weer hierover rond de volgende verkiezingscampagne.
Verder zou het gewoon veel helderder zijn als ze een tabel met de gegevens communiceren, hoeveel eerste aanvrager, hoeveel nareizers, etc etc, en dan graag per land gespecificeerd, inclusief hoeveel er niet meer enkel hun hand ophouden na, zeg, 5 jaar.
Volgens mij is het exclusief aanvragen gezinshereniging.
Probleem is: iedereen die het doorheeft loopt weg en je houdt een Rutte-achtige vvd over.
Blijkbaar is dat hoe macht werkt.
Nieuwkomers worden vermorzeld. Financiering wordt gedwarsboomd, democratisch gehalte en respect voor de rechtsstaat worden openlijk betwijfeld en dus geframed als in twijfel getrokken, rechtszaken worden tegen politici en aanhangers gevierd en een zeer smerig onthaal door de msm.
Ik weet niet hoe wél een democrstie waarlijk te laten functioneren maar dat onze democratie de naam niet meer waardig ís, ben ik van overtuigd.
De vvd en d66 (instilte voorgegaan door het cda decennialang) zijn de partijen waar de framing, de leugens en de hypocrisie, het A zeggen en B doen en het ontbreken van echte voeling met het volk, blattant zijn.
Zelfs keiharde verkiezingsuitslagen over een EU en Oekraïne worden gewoon genegeerd.
En dan dúrven spreken over democratie?
VVD zonder vrijheid, zonder democratie en antivolk. 1984.
Gelul. Een serieuze nieuwkomer is vrij rap in staat de gevestigde orde aan te vallen. FvD had goud in handen totdat het Uilskuilen van Minerva de boel onderscheet.
In 2019 wonnen de pro EU partijen juist. Dat was een keihard verkiezingsuitslag.
@de IJsman | 30-01-23 | 09:59: Nou, meneer ‘Gelul’, dat is dan lekker gelukt de afgelopen 40 jaar. De CD is kapotgemaakt door de pers en die was daar trots op, Pim Fortuyn vermoord, Geert continu bedreigd en ondemocratisch genoemd, financiering gedwarsboomd en rechtszaak aangespannen en na het Ottendebacle heeft Baudet niet de hersens om politiek spijkers met koppen te slaan en dus wordt alles van de FvD belachelijker gemaakt dan nodig.
Maar als ik je goed begrijp, komt het allemaal door Baudet.
@RandyBiel | 30-01-23 | 10:02: Ach, die wonnen in 2019. Dus gáán met die EU?
@Zomaarwat | 30-01-23 | 10:05: Baudet had goud in handen, heeft de IJsman gelijk in.
De enige die dat totaal verkloot heeft is inderdaad Baudet.
De sukkel.
@Ichneumonidae | 30-01-23 | 10:12: Je kijkt alleen naar het FvD-gebeuren? Ik niet. Het is breder en duurt al veel langer. Wel k u t dat die Baudet de boel zo heeft verkloot, geen discussie over, maar dat is maar een klein stukje van het plaatje.
@Ichneumonidae | 30-01-23 | 10:12: Ik wil nog wat kwijt. Áls Baudet het slim had aangepakt en groot was geworden, dan waren de aanvallen vanuit links activisme en pers niet gestopt. Nu hij zichzelf heeft opgehangen bericht men besmuikt en vergenoegd en geeft iedereen hem een trap na. Waarvan akte.
@Zomaarwat | 30-01-23 | 10:16: Er is wel meer over te zeggen, maar je opmerking dat nieuwkomers vermorzeld worden is in het geval van Baudet niet juist.
Natuurlijk moest ook hij vechten tegen de 'gevestigde orde', maar juist zijn idiote narcisme en kinderachtige studentikoziteit werden, naast andere dingen, zijn ondergang.
@Ichneumonidae | 30-01-23 | 10:24: Dat ben ik met je eens. Hij was wel nummero vier in de rij. Dat we dat niet vergeten.
En dan vergeet ik DS’70….
Je zou bijna bang worden om naar je werk te gaan.
Kom je thuis , vreemde lui in je huis want je huis stond leeg......
Zonder blikken of blozen wordt geopperd dat je huis in box 3 hoort en dat je er vermogensrendementsheffing jaarlijks over mag afrekenen door echt liquide middelen te storten.
Daarnaast kennen we nu al het huurwaardeforfait. Heet anders, prima.
Per saldo heerst er weinig respect voor de eerste levensbehoefte die een huis is en dat het een thuis is voor mensen. Kun je geen belasting betalen? Dan verkoop je toch gewoon?
Met die mentaliteit is het hardvochtig onteigenen op andere gronden een kleine stap.
Dat het stelletje rondreizende, alleenstaande of gescheiden en veelal rondneukende kinderloze machtsgeöriënteerden zo denkt, mag ook geen verrassing zijn. Maar rampzalig is het wel.
Maar het woningtekort is de schuld van boomers. Las ik laatst in de panelen dus is het waar.
Boomers zijn verantwoordelijk (geweest) voor het beleid dat desastreus uitpakt op zo ongeveer ieder beleidsterrein en boomers houden door hun eigen beleid daadwerkelijk veel grote woningen bezet in hun eentje omdat ze niet kunnen of willen verhuizen om financiële redenen. Dus ja, boomers is wel het nodige aan te rekenen.
@_pacman_ | 30-01-23 | 10:03: Boomers. De generatie die op werkelijk IEDER vlak heeft gemazzeld, als geen ander heeft kunnen profiteren van hoogconjuncturen in het verleden, terwijl ze zich zonder kleerscheuren door meerdere crises wist te werken. Boomers zaten nooit in de hoek waar de klappen vielen. Ze hebben altijdde wind in de rug gehad. Altijd geprofiteerd. Van alles. In de 70-er jaren : dikke salarissen en jaartje betaald op "sabbatical" met vage "whiplash" of "overspannen" klachten dat kon gewoon. Zonder dat deze mensen konden worden ontslagen. Het sociale vangnet was ZO royaal, dat mensen die na 1980 geboren zijn zich daar waarschijnlijk geen voorstelling van kunnen maken.
Die Boomers kochten pandjes voor een habbekrats en lieten die opknappen met subsidie, zitten nu nog steeds met zijn tweeen in een al lang afbetaald pand van 3 etages, kelder omgetoverd tot keuken, bibliotheek, of speelkamer voor de kleinkinderen, en dan de zolderkamers voor marktconforme prijzen verhuren aan studenten voor "een extra centje". Die mensen hebben het ZO goed. Daarom moet je ook nooit naar dit soort "mondige burgers" luisteren.
@Asteroid-B612 | 30-01-23 | 10:20: Wat een afgunst van een blijkbaar zelfverklaard slachtoffer. Als de boomers het zo goed voor zichzelf hebben geregeld dan zou ik zeggen. Opletten! Misschien kan je er wat van leren. Hoewel de slachtoffer rol vandaag de dag, als je het goed speelt ook de nodige knaken op kan leveren. Anyway, pluk de dag.
@Asteroid-B612 | 30-01-23 | 10:20: Wat een ongeduldig typje ben jij zeg, de Millenials worden de meest vermogen de generatie ever want die erven uiteindelik alles. Als je toch wilt klagen doe dat dan bij je eigen ouders www.investopedia.com/news/millennials...
@Asteroid-B612 | 30-01-23 | 10:20: afgezien van de vele 'natuurlijke' mazzeltje die ze hebben gehad, is het probleem vooral dat ze bij alle beleid enkel en alleen aan zichzelf hebben gedacht. Alles moest ter dienste staan van hun (im)materiële geluk, terwijl hun kinderen de schurft kunnen krijgen in nieuw Islamitisch Afrika. Wat mij betreft worden AZC's en verzorgingshuizen in hetzelfde pand gevestigd, zodat de Boomers nog meekrijgen wat ze hun eigen (klein)kinderen aandoen.
Prima voor elkaar, wat ouder kan je kreperen in een rusthuis, met een stoel. Ben je dement, mag je de hele dag door de gang lopen, zit je verder gevangen want je weet de code niet, om naar een andere ruimte te gaan. Hou eens op over Boomers.
Mark Rutte, wil net als zijn voorganger Jan Peter Balkende in zijn jacht op een hoge internationale functie zichzelf tonen als een staatsman die het internationale belang voor het landsbelang stelt.
En daarom tekent hij net als Balkende ongezien internationale verdragen of probeert hij niet te onderhandelen terwijl de rest van Europa dat wel doet.
Daarom krijgen wij ook zo veel meer gelukszoekers dan andere landen en sturen wij er ook nog eens minder weg die geen echte vluchtelingen zijn.
Want JP heeft inmiddels zo'n prachtige hoge internationale functie?
Dat vergeethoofd op de foto is echt de werkelijkheid totaal vergeten.
De armoede groeit in dit land en het belastingpeil is onmogelijk hoog.
De instroomcijfers liegen er niet om.
De Nederlander wordt geheel gebruikt als belastingafdrager en kan verder stikken.
Het vergeethoofd zou zich diep moeten schamen voor zijn beleid de laastste 12 jaar.
Het hele vak K zou hun ontslag moeten indienen.
Nieuwe verkiezingen s.v.p.
Of het helpt, ik heb geen idee?
Hoe hoog cq laag was de instroom in Denemarken? Toch ook een EU land.
Die heeft zich destijds die EU-afspraak niet laten aannaaien...
Mark Rutte bedankt voor het slopen van mijn land.
Blijf maar lachen hoor.
ik kwam zondag bij hoge uitzondering in een Kruidvat filiaal. Het was redelijk druk, 95% van de mensen, incl personeel, van niet-westerse origine. Het voelde ongemakkelijk, dit is toch niet vol te houden?
Ik zou zeggen ga voor het vakantiegevoel.
Je hebt wel lekkere geurtjes in de portiek van de flat zo.
jA, MaAR dE oEKrAïnE !!1!
Syriers? Begrijp ik. Afghanen? Sure. Maar Turken? Sinds wanneer is het oorlog in Turkije? Verder prima artikel trouwens, dit lijstje maakt duidelijk dat ongebreidelde massa-immigratie gewoon het beleid van de regering is en dat de burger tegelijkertijd gewoon moedwillig voorgelogen wordt. Zeg je er iets van, ben je een "FvD'er", "PVV'er" of "complotdenker". Maar dat er idioten zijn die geloven dat er een reptielencomplot is om de mensen te laten denken dat de aarde rond is, betekent niet dat er dus maar geen complotten bestaan. Het daadwerkelijke beleid van de VVD in combinatie met de tegengestelde politieke uitingen doet ernstig vermoeden dat er hier sprake is van.... een complot. Hetgeen gewoon letterlijk niets meer dan "geheim plan" betekent. De getallen spreken voor zich. Het is gewoon een smerig zaakje en naar de redenen laat zich raden, maar feit is dat dit de Nederlandse samenleving gigantisch verdeelt.
Niemand is illegaal! #omdenken off#
Er vragen wekelijks 51 Turken asiel aan in Nederland. Het is aan de IND om te bepalen of ze ook in aanmerking komen voor Asiel. In sommige delen van Turkije is het minder veilig dan bijvoorbeeld Irak. Tevens heb je veel mensen die vervolgd worden voor hun politieke voorkeur. Hoe denk je dat Dilan Yesilgoz naar Nederland is gekomen?
Syriers! Die gaan vanuit een gratis huis hier, betaalt van hun bijstand lekker op vakantie naar Syrie
Ook Syriërs en Afghanen en anderen uit dat soort gebieden in het Midden Oosten en Afrika zijn wat mij betreft ongewenst omdat de problemen aldaar nooit en te nimmer over zullen gaan, in de ogen van onze beleidsmakers en het pro-deo juristenleger, zodat ze hier voor altijd zullen blijven.
Wij als NL maar ook als Europa kunnen niet het verzamelputje zijn voor een ieder die zich niet meer veilig voelt in zijn/haar land vanwege x/y/z, dat is gewoon onhoudbaar!
Alleen vluchtelingen vanaf eigen continent toestaan + migratie van mensen van waar ook van de wereld die gewoon voldoen aan opgeleide de skills die we daadwerkelijk tekort komen in Nederland (een systeem zoals in Australië / NZ / Canada / VS).
Gaaf land, hahahaha (citaten)
Dan is het toch:
"Gaaf land, hahahaha!"
- Mark Rutte
Kunt u nagaan welke ellende we over onszelf afroepen als (ik bedoel wanneer) Turkije, Albanië, Bosnië, Servië, Montenegro en Moldavië lid worden van de EU en vrij recht van reizen en vestiging krijgen.
Eerste 3 maanden ALLE woningen naar statushouders in gemeente..... mooi.. nu zitten hier luidruchtige 3 Eritrese clanfamilies te feesten tussen allemaal bange bejaarden. Waanzin, dit land is kapot en Rutte stond erbij en keek ernaar, al zo lang.
Hij kijkt er niet naar. Rutte voert een actief beleid die dat allemaal mogelijk maakt.
Ik woonde een aantal jaar geleden in zo’n zogenaamd gemêleerde wijk van koop- en huurwoningen in een grote stad. De blanke vlucht was toen al behoorlijk in gang gezet, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid en dan zit je gevangen in zo’n verwilderde anti-Westerse wijk.
@_pacman_ | 30-01-23 | 09:53: en probeer dan nog maar eens je huis zonder verlies te verkopen. Overigens geen medelijden. Iedereen die een huis in een 'gemeleerde' wijk koopt, had van te voren al kunnen weten dat de overheid jouw woongenot probeert kapot te maken door je invasieve exoten als buren te geven. IJburg is het bekendste voorbeeld. De debiele koopwoningkopers daar hebben nu spijt dat ze ooit die stap zetten.
Zelfs als de PVV minimaal 76 zetels in de Tweede Kamer zou halen zou er niets gedaan kunnen worden aan de immigratiecrisis. Er zou ook een meerderheid in de Eerste Kamer nodig zijn. Aangezien beide niet gaan gebeuren is er maar één conclusie mogelijk, we are doomed big time! Leer er maar mee te leven, de tijd dat we nog iets konden doen aan de extreme wijzigingen van onze bevolkingssamenstelling ligt al heel lang achter ons.
Juist daarom ,zijn de komende Provinciale Statenverkiezingen zo belangrijk!
Toch heb ik hoop op verbeteringen. Dat dubbele paspoort kan ons nog eens redden van de ondergang. Niet meedoen met onze wetten en normen en waarden? NL paspoort inleveren en terug naar het land van het andere. Dat moet dan ff nog in de wet geregeld worden.
@Tiscali-2 | 30-01-23 | 09:48: Dat "gedwongen inleveren" van die dubbele nationaliteit om loyaliteit af te dwingen gaat (helaas) niet werken.
Overigens lijkt mij beleid in die richting in aanzet wel een goede stap.
@Tiscali-2 | 30-01-23 | 09:48: Dat gaat niet werken. PVVers sterven uit. Niemand is geïnteresseerd in jullie ouderwetse denkwijzen.
@Cobarde | 30-01-23 | 10:05: Ik denk dat je daar geen gelijk in hebt, gezien de opkomst (en ondergang) der politieke partijen.
De ouderwets traditioneel linkse arbeidersmoraal vertaald naar politieke keuzes, die is verdwenen.
Laatst zag ik een woordvoerder van het COA op tv. Ik kende hem zowaar. De vader van een speler in het oude hockeyteam van mijn zoon. Type lamlul. Jan Salie. Met een lelijk wijf. Softie maar wel een Tesla en een enorm huis in een van de betere wijken van de stad. Ik wens hem een prettige burgeroorlog toe.
Ik begin ook steeds meer dezelfde mening te krijgen.
Bij ons op de carpool stoppen er tegenwoordig ook al witte busjes waar ladingen gekleurde mannen uitkomen met plastic tasjes en dure telefoons, waarna ze lopend hun weg langs de snelweg lopen.
Het gaat steeds (nog) minder om wat je kan maar steeds meer om hoe je je politieke correctheid kunt verkopen, als het om carrière maken gaat als ambtenaar.
Hahahaha, is dat werkelijk zijn naam of is dat streektaal voor dit type opperdeuger?
Anders; welkom digitale schandpaal der onderknuppels...
*Tomaten en eieren tevoorschijn halen doet*
@D-Fens_1963 | 30-01-23 | 09:58:
Ken je die naam niet? Ik had hem ook al lang niet meer gehoord maar ken hem wel.
nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Salie
Fortuyn pleitte begin deze eeuw al voor een absoluut maximum (meende 5.000) aan asielzoekers per jaar.
Herinner me nog maar al te goed de chocoladeletters in de VK, die het zo ongeveer vergeleek met... ik laat de godwin maar even achterwege.
F. had gewoon gelijk.
Hij had visie, maar was zijn tijd te ver vooruit.
Het zou een Godszegen zijn als een politicus van zijn kaliber op stond.
@Roos | 30-01-23 | 09:48:
We moeten roeien met de riemen die we nu hebben. Dus moeten die riemen het voor het zeggen krijgen na 40 jaar.
@Roos | 30-01-23 | 09:48: Ik was/ben ook een groot bewonderaar van Fortuyn, maar om nou te zeggen dat ie (een groot) politicus was?
Dat heeft ie jammergenoeg nooit mogen praktiseren.
Met vermoord worden om politieke redenen was hij overigens zijn tijd niet bepaald ver vooruit trouwens.
@Roos | 30-01-23 | 09:48: Eens ja. Heb na die tijd in de politiek nooit meer iemand gezien die behalve charismatisch, intelligent, humoristisch (soms op het sardonische af - wat ik wel kan waarderen, op z'n tijd) ook gewoon praktisch was.
En zo iemand wordt dan door een type als Marcel van Dam een 'Untermensch' genoemd.
Echt, onbegrijpelijk. Om niet te zeggen 'weerzinwekkend'.
Het is ook wat he.
Al die oorlogen rond de wereld…
Immigratie stopt was wanneer asielzoekers en andere categorieën dit land onleefbaar vinden.
Even geduld dus nog, kwestie van tijd.
Ha, voer eens een gesprek met een oudere Surinamer of Antilliaan. Daar is Wilders niks bij.
Oftewel: immigratie stopt wanneer emigratie substantieel begint te worden.
Ik vond Nederland vorig jaar al onleefbaar, dus geëmigreerd.
Draag ik ook mijn steentje bij aan jullie omvolking. Sorry daarvoor.
We leven in een land waar de voorpagina gedomineerd wordt door het ontslag van een voetbaltrainer en een gecremeerde kroket. Waar een bloot badpak de gemoederen ophitst. Tel daarbij op de verminking en de verweking van het bewustzijn van mensen door de schuldgevoel -, regenboog - en zieligheidsindustrie. Het onderwijs waar gediplomeerd analfabetisme de normaalste zaak van de wereld is. Waar een snor op de buis het belangrijkste gesprek van de dag is. Dat is het land waar een armoedige, middelmatige club als de VVD met zijn coalitie volledig vrij spel heeft en kan doen en laten wat ze willen. Mensen willen niet anders, weten niet beter, dan krijgen ze ook niets beters. Stem je VVD dan spoor je niet, maar dat valt niet op.
Mooi gezegd! Er mist wellicht nog 'waar menig realist voor racist en fascist wordt uitgemaakt'
Hear hear!
@Ikdoemisschienmee | 30-01-23 | 09:48:
Eens!
Mee eens.
Die partijen kunnen niks voor elkaar krojgen. Geen wonder dat splinterpartijen het dan gaan overnemen.
Je vraagt je af wanneer het kantelpunt komt voor de VVD om als grootste partij werkelijk eens stappen te zetten die leiden tot een asielstop. Een meerderheid van de Nederlandse bevolking is daar inmiddels voor te vinden. Het ziet er alsnog niet naar uit dat het roer in de praktijk werkelijk omgaat. Voor de provinciale verkiezingen worden de kiezers bang gemaakt voor de combinatie PvdA/GL die de belastingen willen verhogen, terwijl de kabinetten Rutte de belastingdruk al fors hebben laten stijgen tot bijna 40%.
Terechte vraag, gezien hun geschreeuw in het lijstje hierover. En ze zitten nu al zo lang in de regering dat ze geen excuus meer hebben. Het uitblijven van resultaten even daargelaten; welke concrete stappen heeft de partij genomen om de instroom te beperken of het uitzetbeleid aan te schermen in al die jaren? Welke voorstellen hebben ze ingediend? Welke maatregelen hebben ze in het regeerakkoord laten opnemen? Hoe hebben ze dit in Brussel aangekaart?
Het enige dat ik kan verzinnen is de beperking van de gezinshereniging, welke niet stand hield bij de rechter. En ik ben er volledig van overtuigd dat men dat wist, en dat dat misschien zelfs wel de reden was om juist die maatregel te nemen.
En nog maar een keer: komende verkiezingen gaan over de senaat. Ook al wil je geen linkse meerderheid, wie de grootste is is niet relevant; strategisch stemmen is zinloos. Stem gewoon op de rechtse splinterpartij naar keuze.
Zie het verleden.
Zodra de verkiezingen zijn geweest wordt het volledige VVD verkiezingsprogramma weggeflikkerd om vervolgens weer te kunnen regeren.
Maakt niet uit met wiens beleid als doel.
@Muxje | 30-01-23 | 09:51: "Het enige dat ik kan verzinnen is de beperking van de gezinshereniging, welke niet stand hield bij de rechter."
Dat is ook mijn gedachtegang: degenen die dit moesten uitzoeken, wisten wat het resultaat zou zijn. Maar opdracht, dus ga maar aan de slag.
Vanuit de politiek kan dan worden gezegd, we hebben het geprobeerd.
@J-van-de-Bontekoe | 30-01-23 | 09:56:
Dus die vvd zetels mogen we erbij optellen. Het belangrijkste is om de links van de vvd kiezers over te halen. Maar dat is kansloos. Dus moeten we de 30% nooit stemmers dit keer naar het stemlokaal te krijgen. Misschien met gratis bier.
Dat kantelpunt kan er alleen komen bij de VVD als de huidige top van de partij vervangen wordt door mensen met gezond verstand en een hart voor eigen land.
Heel simpel, Rutte is gewillig met handen en voeten gebonden aan de opzettelijk uit handen gegeven macht aan de EU. Er zullen verdragen opengebroken moeten worden, daar is hij veel te laf voor!
Meer feestjes met Eritreeërs, meer uithalers, meer cruiseschepen. Ik zie alleen maar positieve kanten.
Grotere afzetmarkt, lagere lonen. Het gaat de goede kant op.
En hogere verkoop van messen!
@impy | 30-01-23 | 09:38: Een feest voor Unilever.
Vergeet niet die Somaliërs, paspoort weggooien en asiel aanvragen. COA kan deze mensen niet onderscheiden van Eritrese mensen. Grote grap.
Ben nog volop in mijn verwerkingsproces inzake het afketsen van de fusie tussen Talpa en RTL en dan komt dit nieuws er nog overheen!
Nederland is een land van goochelaars en magiërs.
Maar helaas: verworden tot een land van magelaars en goochiërs.
Kazànstan?
Privatisering is de oplossing: een verzekering voor vluchtelingen. Geen verzekering=geen hulp.
Ik ben behoorlijk EU-skeptisch, maar dit lijkt me toch een probleem dat het beste EU-breed aan te pakken is. Volgens mij moet de EU in streategisch gekozen, veilige landen buiten de EU zogenaamde "migration offices" realiseren. Iedereen die asiel wil aanvragen kan dat alleen bij zo'n extern migration-office. Naar Europa komen en daar asiel aanvragen kan niet. Misschien zijn er uitzonderingen voor landen aan de directe grens met Europa, bijvoorbeeld Oekraine, die mensen kunnen nergens anders heen dan polen. Maar in principe, nergens anders kan je asiel aanvragen dan bij een extern migration office.
Dat heeft als voordeel dat je in een veilig land buiten de EU kan gaan uitzoeken of iemand echt vluchteling is, voldoende in een van de EU culturen past etc. Iedereen die zonder EU-vergunning uit zo'n migration office worden gepakt in de EU, worden zonder pardon en zonder rechtzaak naar een EU-migration office lokatie uitgezet. Daar kunnen ze dan asiel proberen aanvragen.
Dat stelpt meteen ook de mensensmokkel, omdat je via die route niet langer asiel kan krijgen in de EU. Het enige dat kan gebeuren is dat je op de volgende boot wordt gezet naar een migration office. Als je dan je paspoort kwijt hebt gemaakt, is je kans op asiel of legale migratie meteen kleiner.
Mmmmm…
Of je stapt uit de EU.
@J-van-de-Bontekoe | 30-01-23 | 09:54: Ja, dat is weinig constructief, omdat we weten dat ze dat nooit gaan doen. Kan je volgens mij beter binnen de EU dit snel oppakken, dan het laten door etteren. De meeste asielzoekers reizen toch door naar DE, NL en VK (via FR).
@J-van-de-Bontekoe | 30-01-23 | 09:54: hulde! Ik ga op u stemmen! Ik riep dit al 20 jaar, maar nog steeds luistert er niemand...
Met het leger linkse knuffelaars in Europa dat het continent liever overlevert aan iedereen van buitenaf gaat dit niet heel snel gebeuren.
Het zou sowieso fijn zijn als we in Europees verband, hoeft geen EU te zijn!!, gewoon gezamenlijk de buitengrens van het continent gaan verdedigen en waar nodig op slot gooien.
@Qippie | 30-01-23 | 09:56:
Tja.
De EU heeft heel wat bereikt voor ons.
Toch….
Behalve iets van de maximum zuigkracht van een stofzuiger, heel veel vooral beperkende regels, erg veel kosten, een regelgeving die er voor zorgt dat talloze ambtenaren die regeltjes moeten implementeren in ons overheids systeem en dat tot op gemeenteniveau….
Noem eens iets wat positief voor Nederland is wat al niet binnen de EEG geregeld was of kon worden?
De euro? Ook een mislukking, behalve voor de zuidelijke landen. Bij ons alleen maar kostenverhogend.
Fijn hoor die EU.
Één positieve bijdrage aan onze maatschappij graag, noem er eentje.
Is het dan oorlog in Syrië?
Ies mooi verkansieland. Wel je eigen tent meenemen.
Veel en veel minder maar er is enorme armoede en werkloosheid hoor ik net op de radio. Dus willen ze naar hier. Heel begrijpelijk. Moeilijkheid hierbij is, afgezien dat wij zelf in armoe geraken, dat niemand met het assad regime wil samenwerken.
Zitten nogsteeds Amerikanen.
@Tiscali-2 | 30-01-23 | 09:35: Nadat Angela Merkel de halve derde wereld uitnodigde om vooral naar Duitsland te komen heeft de EU in samenwerking met banken en financiele instellingen talloze anonieme, pre-approved debit cards lopen strooien en uitdelen. Iedere vluchteling kreeg een debit card met GRATIS geld, "Alsjeblieft ! Voor jou ! Ga maar lekker boodschapjes doen". Die mensen wisten natuurlijk niet wat ze overkwam, dus die denken "Als die Europeanen helemaal hiernaartoe kom gratis geld uit te delen, dan moet het bij hun in de EU wel helemaal een paradijs op aarde zijn." En ja hoor : gratis huizen, nog meer gratis geld, gratis medische zorg. NATUURLIJK spreekt zich dat rond in het land van herkomst. Als je die instroom wil indammen moet je een zeer streng en ernstig versoberd beleid voeren, waardoor het niet meer aantrekkelijk wordt om op de bonnefooi richting NL af te reizen. Maar dat gaat hier niet gebeuren.
In sommige gebieden/landen is het altijd oorlog.
De ene maand rennen de stammen de ene kant op de volgende maand de andere.
Haal ze hierheen en ze pakken hun oude gewoontes gewoon vrolijk weer op.
Mark had een heel lijstje van ideeen in zijn hoofd om de instroom te beperken. Het eerste idee (stoppen gezinshereniging) is afgeschoten en de rest is hij natuurlijk weer vergeten.
Maar nu heeft hij beloofd in de EU krachtig te gaan optreden en dan komt het goed.
Kop vandaag in de Trouw: 'Rutte zoekt Europese steun voor migratieplan dat niemand nog kent.'
'Maar wie verwacht dat Rutte tijdens die gesprekken baanbrekende nieuwe ideeën presenteert, komt bedrogen uit. In een brief aan EU-lidstaten, in handen van onder meer RTL Nieuws, pleit de regering vooral voor het naleven van eerder gemaakte afspraken, zoals het Dublinakkoord. Ook een ander plan komt bekend voor: Rutte wil dat asielverzoeken voortaan aan de Europese buitengrens worden behandeld. Dat idee is vaker geopperd en maakte zelfs deel uit van het Europese Migratiepact uit 2020, waarvan sindsdien nog geen letter is omgezet in beleid.'
Dit artikel blijven herhalen want er moet toch een keer een omslag komen.
Geert herhaalt het al 20 jaar, maar er verandert niets
@small_town_dude | 30-01-23 | 09:37: Geert wordt weggezet als gevaarlijk door msm. En veel mensen hebben weinig realiteitszin. Een fictief verhaal wat er zou gebeuren als Geert... is voor hun zo eng dat ze liever CDA en VVD en Dierenpartij stemmen.
Die mensen negeren de staat van NL gewoon.
@sjef-van-iekel | 30-01-23 | 09:44: Wedje maken dat met het huidige beleid precies datgene gebeurt, waarvoor de msm waarschuwen dat er zou gebeuren als je op Geert stemt?`
@sjef-van-iekel | 30-01-23 | 09:44: Geert heeft wel gelijk, maar hij verwoordt het lomp en niet tactisch. Kijk eens naar zijn tweets.
In Belgie vertelt Bart de Wever de harde waarheid op een veel betere manier, en er wordt serieus naar hem geluisterd. als Geert dat had gedaan was de PVV al lang de grootste partij.
@small_town_dude | 30-01-23 | 09:58: Ik zag onze dappere Geert gisteren nog op de Portuguese TV bij een politieke rechtse partij spreken, hopelijk kan hij ook een beetje genieten van de mooie dingen hier.
@small_town_dude | 30-01-23 | 09:58: Geert wil ook helemaal niet regeren, vandaar.
De volgende vragenboom zie ik voor me:
_heeft u een woning > 150m2?
-woont u hier met max 2 personen?
Antwoordt u hierop 2 keer met een "ja", dan neemt de gemeente binnenkort contact met u op. U hoeft zelf niets te doen.
Binnen 6 maanden wijzen wij een gezin van minimaal 3 personen toe aan uw woning. Om stigmatisering te voorkomen, kunt u geen voorkeur over de etnische afkomst aangeven.
Dit is een geautomatiseerd besluit waartegen u geen bezwaar kunt maken.
Dus gewoon twee keer "Nee" antwoorden. Liegen is immers de norm bij de overheid.
Neemt de gemeente binnenkort contact met u op?
Wordt u binnenkort uit huis gezet!
Het zal jou opgevallen zijn dat ik het kaartje dat getoond is met name in de goudkusten men voornamelijk links stemt. Het clientelisme, ook in de linkse politiek zal voorkomen dat wat jij beschrijft nooit zal gebeuren.
@forecastle | 30-01-23 | 09:37: die rijke groep woont doorgaans in koophuizen. Het eerste plateau zal huurwoningen betreffen.
Voor het "delen" van huizen zijn al meerdere initiatieven in den lande.
Dat is nu nog vrijwillig, maar voor huurwoningen zie ik een andere ontwikkeling. Huurders mogen " vrijwillig" vertrekken naar een kleinere woning, of ze stemmen ermee in hun woning te delen.
Lol. Nog een kijkje in het verleden voor hoe het in de toekomst kan gaan ("you will own nothing but you'll be happy"): "free housing" in de soviet Unie
www.youtube.com/results?search_query=...
Ik heb een woning met 4 slaapkamers en er worden 2 gebruikt.
Dit zal ook zo blijven. Jaren geleden heb ik een vrouw onderdak geboden omdat zij anders op straat zou staan.
Na deze ervaring heb ik mezelf beloofd, dit nooit meer te doen.
Weg privacy, zij bleek alcoholist en hing soms laveloos in de bank.
En u moet ze voeden met voorgeschreven menu's, kookcursussen 'halal koken voor de pas besneden moslima' worden in het naburige opvangcentrum gratis gegeven.
Heel goed dit topic
Laten we een abri-bushokjes campagnes crowdfunden! Gewoon elke laatste week voor de verkiezingen. Heel Nederland het migratiegrafiekje in combinatie met de kabinetssamenstelling.
Laten we (is wie?) dat maar niet doen.
Ik bedoel als je nog bushokjes heel wil houden.
@de voorzitter, ik vind dit termate geestig dat ik hier wel een donatie aan wil doen. Is het een idee om eea met GS te coordineren :-)?
Per jaar de aantallen eerste aanvragen + nareizers met daarnaast de samenstelling van het kabinet dat er in dat jaar was. Lijkt me een goede.
Er mogen niet eens meer vlees- of vis reclames in bushokjes.
Laat staan zoiets.
vergunning geweigerd.
Met nareizigers een middelgrote stad erbij op uw kosten.
Per jaar.
Misschien kan de VVD het kabinet om een onderzoek vragen.
Tja, het is eigenlijk heel simpel. Hoe meer mensen afhankelijk zijn van de overheid, hoe meer macht diezelfde overheid heeft. Dat geldt voor NL en EU.
Afhankelijkheid in de vorm van stemvee, afhankelijkheid in de vorm van uitkeringen en toeslagen, afhankelijkheid in de vorm van een dak boven je hoofd, maar ook afhankelijk in de vorm van veiligheid.
Dus hoe onveiliger het wordt, hoe meer middelen die overheid krijgt om de onveiligheid 'aan te pakken'. Dat de overheid zelf de oorzaak is van onveiligheid.... tja... daar hebben we het maar niet over.
Ooit waren er wetten om ons te beschermen, maar helaas houden overheden zich daar niet meer aan als het ff niet uitkomt...
Tijd dus voor een echt nieuwe partij. Wie doet mee???
Is geen spelletje opstarten op het schoolplein.
Zonder een onbetwiste leider/voortrekker als Fortuyn en Rutte zijn/waren wordt het swz niks meer met (nog) een nieuwe partij.
Jaaaa. 90 jaar geleden precies... Wel mooie snelwegen. Datdanweerwel.
Tja will er gerust aan beginnen..... een echte balanspartij... hoe wil je het aanvliegen?
Ondertussen gingen er in een jaar tijd in Amsterdam van de 7000 vrijgekomen sociale huurwoningen slechts 23 (0,31 %) naar wachtenden zonder urgentie of voorrangsregeling.
www.at5.nl/artikelen/218792/sociale-h...
Wat mij betreft verdient dit artikel een eigen topic.
Schrijnend. De kans de loterij te winnen is groter dan de kans op een sociale woning.
Om te janken.
Dat is toch eigenlijk meer dan ik verwacht had. (namelijk 0%)
Ik begrijp de ophef niet zo erg. Statushouders maakten wel een groot deel uit van de gelukkigen maar voor de rest lees ik over logische voorrangsregelingen. Bij die 23 woningen kon iedereen reageren.
Raar dat Brussel meer opvang in de regio wil maar Den Haag nu ineens niet luistert.
Want business.
Apothekers! Raketgeleerden! IT'ers! Stukadoors! Bejaardenverzorgers!
Ach. Billen wassen en de schappen van AH vullen moet ook gebeuren... En velen doen dat met liefde.
Frits Bolkestein in 1998: Nederland moet zijn asielbeleid aanscherpen omdat de problemen die samenhangen met de komst van grote aantallen migranten onbeheersbaar dreigen te worden.
De laatste keer dat ik VVD stemde.
In 1983 verscheen het socialistische manifest ’Gastarbeid en Kapitaal’, waarin moslim-immigranten als ongewenste indringers werden neergezet. Ook voormalig SP-leider Jan Marijnissen deinsde er niet voor terug harde noten te kraken over migranten. Onder zijn bewind groeide de partij naar 25 zetels. Na het aantreden van Emile Roemer is het thema immigratie en integratie echter naar de achtergrond verdwenen.
@gestoptmetroken | 30-01-23 | 09:32:
sptransparant.wordpress.com/gastarbei...
Idem
@gestoptmetroken | 30-01-23 | 09:32: Het argument van de SP was dat de immigranten alle banen zouden inpikken. Toen dat in de jaren niet het geval bleek verviel dat argument dus ook naar de achtergrond.
In de peilingen voor Maart staat de VVD nog steeds onveranderd op iets van 15% het volk is blijkbaar dol op asiel zoekers of denkt, heel dom maar toch, dat het de wereld moet redden door de halve wereld hier maar toe te laten.
Kun jij je het voorstellen dat 15% van het volk een compleet land kan gijzelen en verkopen?
Die denken, ik heb er geen last van verder, dus wat kan mij het verrotten.
@BadPatNL | 30-01-23 | 09:20: Het is niet voor te stellen maar het gebeurt gewoon, al decennia lang.
Kansloos. Hele plan van het kabinet is om strenger te zijn op Europese regeltjes, geen enkel woord over plannen in Nederland zelf om de instroom te beperken.
Ik had de hoop al opgegeven toen Rutte zei dat ie er iets aan ging doen. De ervaring leert dat het tegenovergestelde gaat gebeuren.
Dat dus daarom geen stem meer voor de oude ‘middenpartijen’.
Tijd voor frisse jonge partijen die nog niet eerder geregeerd hebben. De jeugd heeft de toekomst.
Als u maar niet aan volt denkt!
Om VVD-beleid tegen te gaan moeten we allemaal VVD stemmen. Want alleen een supergrote VVD kan VVD-beleid voorkomen.
Dat klinkt tegenstrijdig, maar dat hoor ik al een paar dagen van mensen die hier iedereen uitschelden. Dus die zullen wel gelijk hebben.
Dat zijn mensen die er waarschijnlijk gretig een graantje van meepikken en dus alle belang hebben bij dit beleid. Het is hun broodwinning.
@Kopieerapparaat | 30-01-23 | 09:16:
Gezien de tijd die sommigen hier doorbrengen lijkt het zelfs hun beroep.
Ha ha. Raak.
Jazeker.
En VVDerts zijn de slimste mensen van Nederland.
Gaaf land.
130 km. per uur.
Beste zorg van de wereld.
Etc.
@Dandruff | 30-01-23 | 09:19: Neee joh, dat doen ze er allemaal tussendoor in de pauze ff bij.
Is ook allemaal parate kennis enzo......, je weet toch?
Helaas heb je wel een punt in het te gefragmenteerde politieke landschap van vandaag de dag (en vele voorgaande jaren).
Geert Wilders@geertwilderspvv
Wilt u meer of minder asielzoekers?
Meer? Dan stem VVD.
Minder? Dan #stemzeweg en #StemPVV
En... waar gaan die mensen straks wonen?
In de nieuwe huizen die gebouwd worden. 70.000 per jaar dus past precies.
De vraag is meer, waar gaan uw/mijn kinderen straks wonen.
In een windmolen woning, container woning, tiny-house, woongemeenschappen (doorzon woning waar in elke kamer een gezin woont, behalve in de keuken of badkamer, die zijn voor collectief gebruik), de uiterwaarden, huidig landbouwgrond of op een grasveldje op een van de COA locaties.
@Kopieerapparaat | 30-01-23 | 09:17: Dat was idd mijn impliciete vraag. Er is al jaren een woningtekort en dan moet je tienduizenden mensen hier binnenhalen - hoe ziek kun je zijn?
@Kopieerapparaat | 30-01-23 | 09:17: "De vraag is meer, waar gaan uw/mijn kinderen straks wonen." Als u het goed voor heeft met ze: bij voorkeur niet in NL.
Maar hoogstwaarschijnlijk bij u in huis tot uw dood....
@Ichneumonidae | 30-01-23 | 09:19: Blijkbaar nog niet ziek genoeg, want de karavaan klaplopers is nog steeds oneindig. Veel te veel medelanders stemmen erop, helaas. Dat is ook een van de redenen dat ik niet zoveel op heb met Nederlands volk. Zij maken het land compleet onleefbaar voor mijn kinderen. (en wat daarna komt) Het land waarvoor mede mijn voorouders zich krom gewerkt hebben in de meest erbarmelijke omstandigheden om het naar een beter niveau te brengen. Dat was qua werkomstandigheden gelijk aan slavernij, maar daar heb ik nog nooit excuses voor gehoord. In plaats daarvan pissen ze deze buffelaars postuum nog even in de pet door alles weg te geven aan luie donders uit god mag weten waar allemaal. Dat raakt me oprecht als ik naar een foto van mijn grootvader kijk. Dat maakt me kwaad op onze leiders, maar ook op mijn eigen volk die het lachend mogelijk maakt. Een hufterig landje zijn we.
@Kopieerapparaat | 30-01-23 | 09:32: Opa Fens zaliger heeft een eigen vitrine in het bevrijdingsmuseum. Hij moest eens weten...
Hij stemde vroeger wel altijd PvdA trouwens.
Zoals dat hoorde als arbeider na de grote reset van 40-45 ;-)
De vvd is één grote leugen. Ik hoop dat alle vvd-stemmende ‘ondernemers’ failliet gaan. Diep in de schulden.
Nederland kan dit gewoonweg niet aan. Hele wijken en zelfs steden zijn veranderd. En de boven ons gestelden doen er geen ene moer aan.
De stemuitslagen waren er ook niet naar. Zolang mensen er geen directe persoonlijke last van ondervinden, vinden ze het allemaal wel best.
Heb een probleem met de term "boven ons gestelden".
Turken?
Ja, en veelal wat slimmere Turken die in Turkije opstonden tegen Erdogan omdat ie het land terug naar de 7e eeuw wil slingeren met hemzelf als Sultan.
Dat zijn de Turken die je graag wil hebben. Hier in NL worden ze met de nek aangekeken door Erdo-aanhangers uit datzelfde land. Maar wat mij betreft meer dan welkom. Doe maar een uitruil tegen de groep die na 20 jaar nog geen woord NL spreekt.
@geheelvergeter | 30-01-23 | 09:20:
-
En die dus even ook niet, alstublieft. Vol is namelijk : vol. En neemt u gerust van mij aan, dat ook Turken die toevallig ergens schoolmeester waren en toevallig ooit een progressief krantje hebben gelezen en op grond daarvan een Berufsverbot hebben gekregen niet per definitie een aanwinst hoeven zijn voor Nederland. En als het ook nog eens overtuigde Gülen - adepten zijn, dan zou ik bepaald niet de fout maken om ze als ‘ progressief’ of ‘democratisch gezind’ te benoemen. Turken - progressief of niet - assimileren niet en ze passen zich niet aan. En helaas : Nederland is alleen nog maar leefbaar als dat verandert.
@geheelvergeter | 30-01-23 | 09:20: die uitruil zou wel een heel positieve zijn, helaas gaat dat nooit gebeuren. Heb wel eens op de man af aan een Turkse collega gevraagd waarom hij nog in NL woont als hij Erdo zo super vind en NL + EU zo kut in hun behandeling van Erdo cq Turkije... geen antwoord eerst, daarna "omdat ik het hier beter heb". (zucht)
Echte hoogopgeleide seculiere Turken komen niet naar Nederland maar gaan naar de VS, Canada, Australie en het VK. Werken veelal bij multinationals, universiteiten of banken. Hoor je niks van en assimileren prima en zul je niet bij elkaar zien klitten. En ja Erdo speelt zeker een rol. Net zoals veel Turkse journalisten zijn gevlucht, vluchten ook deze mensen voor Erdo. Gülen speelt voor die mensen ook geen rol. Ja ze kennen hem maar zij zijn seculier opgevoed maar hebben niks met die 2. En natuurlijk vinden ze het triest dat hun land door het putje is gegaan maar ze leven maar 1 keer, willen er het beste van maken voor hun en hun kinderen. Lukt het niet in Turkije dan gaat men dus weg (braindrain). En terecht.
Precies dat. En zeker de naïviteit wat die Gulenisten aangaat. Gulen was eerst dikke, dikke maatjes met Erdogan toen het ging over de islam in Turkije maar werd aan de jant geschoven door Erdogan toen hij een bedreigende factor werd voor de toppositie die Erdogan ambieerde.
REAGEER OOK