Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten — Ferd faalt & betaalt

Wanneer Kamerleden, Kroonprinsessen, ministers en burgemeesters niet meer veilig zijn...

Ooit was het een novum dat Geert Wilders moest onderduiken op legerkazernes, rondgereden wordt in gepantserde wagens en tegenwoordig woont in een of meerdere beveiligde panden. Een onacceptabele situatie die nooit is opgelost, en al ruim achttien jaar duurt. Het op een na langst zittende Kamerlid kan zich niet vrij bewegen. Dat blijft een schande.

Deze week mocht onze studentikoze Ferd Grapperhaus zijn kasteeltje verruilen voor een vergelijkbaar onderduikadresje. Dat voelt heel dubbel. Het is het zoveelste teken aan de wand dat onze rechtsstaat steeds verder wegzinkt. Het is een extreem triest stukje poëtische gerechtigheid. De minister heeft de onmogelijke missie niet volbracht, en mag nu de gifbeker leegdrinken.

De grootste prestatie van deze minister was het hernoemen van het ministerie van Veiligheid en Justitie naar het ministerie van Justitie en Veiligheid. Volgens Ferd is justitie een basisvoorwaarde, veiligheid hoort op de tweede plaats. Prioriteiten! Het is zielig dat de maffia bijna geen pakkans of straf kent en nu onze oud-minister zijn persoonlijke veiligheid heeft ingeleverd. Stank voor dank.

De burgemeester van Haarlem werd vanuit het criminele circuit anderhalf jaar lang ernstig bedreigt, hij dook onder. Hij was niet alleen. Ons toekomstig staatshoofd kan niet over straat, kan niet studeren en kan niet uit het ouderlijk huis uit. Je kan eigenlijk niet eens fatsoenlijk onder woorden brengen hoe intens machteloos en verdrietig dit is. Nederland heeft weer gecapituleerd.

Social

Zulke bedreigingen kunnen we niet bagatelliseren. De moorden op de broer van de kroongetuige, Peter R de Vries en plaatsvervangend rechter en advocaat Derk Wiersum bewijzen dat de onderwereld met gerichte liquidaties de bovenwereld letterlijk te lijf gaat. De schutters werden hard gestraft, maar de criminele organisatie wordt niet aangetast. Welke grip hebben we op deze maffia?

De natuurlijke aanwas van de Nederlandse bevolking is volgens het CBS tot stilstand gekomen. De jeugd studeert steeds langer, wordt daarna gevangen in de flexibele schil van de arbeidsmarkt en is kansloos op de woningmarkt. Het lukt niet meer om een gezin te stichten. Het sociale contract dat hard studeren en werken een goede baan en welvarend bestaan oplevert, is een papieren tijger.

Terwijl de natuurlijke bevolkingsgroei licht negatief was, mochten we in 2022 ongeveer 228.000 nieuwe Nederlands verwelkomen. De statushouders krijgen voorrang, de Nederlandse nationaliteit heeft geen status meer. Tegen die achtergrond is het eigenlijk logisch dat we 162.000 jongeren hebben die niet meer in het rechte pad geloven, en een hoog risico lopen crimineel te worden.

Zeggen dat deze jongeren kiezen voor het criminele pad, ontkent hun omstandigheden. Ze worden door falend landelijk en lokaal beleid als domme ganzen door achterbuurten heen de vuurlinie ingedreven. Er is geen stage, er is geen baan en er is geen toekomst. Vooroordelen, gebrekkige scholing en bizarre omgangsvormen geven een onoverbrugbare afstand tot de arbeidsmarkt.

Dat een praktische MBO-er meer verdient dan een HBO kantoorslaaf zijn berichten die deze jongeren niet meer bereiken. Het licht aan het einde van de tunnel wordt niet meer gezien. Yahya wilde lasser worden, had een leerwerkplek nodig en werd 222 keer afgewezen. Zo'n jongen loopt daarna met zijn ziel onder zijn arm over straat en ziet daar patserbakken en merkkleding van duizenden euro's.

Deze meute is zo vatbaar voor criminaliteit, dat de maffia sneller nieuwe soldaten kan ronselen en opleiden, dan rechercheurs en rechters ooit van straat kunnen halen. Dit is dweilen met de kraan open. Vergeet nooit dat Ridouan Taghi een compleet imperium kon opzetten zonder een strafblad op te bouwen. Wat hier onder de radar past, is groot genoeg om onze ondergang te worden.

Ons hoofd landelijke recherche is een ijzervreter die bij de commando's en de DSI gediend heeft, hij ziet een kantelpunt. Vroeger was geweld vooral tussen criminelen onderling. Geweld richt zich nu op burgers en overheid.” Kraag stuurt 1100 rechercheurs aan, er is een recordhoeveelheid drugs in beslag genomen, maar als de straatprijs niet stijgt, weet je dat die acties verwaarloosbaar blijven.

Fopstraffen bij drugscriminaliteit zorgen ervoor dat je onze rechtsstaat eigenlijk kan zien als een ijshockeyspelletje. Als je stout bent geweest, mag je een paar minuten op de bank zitten en weer terug. Een korte “vakantie”. Toeschouwers hebben het nauwelijks door, de knokpartijen gaan gewoon verder. Veroordeelden krijgen geen VOG meer, wat recidive afdwingt, je moet toch eten.

Ik ben heel bang dat een systeem van overbelaste politiezorg, recherche, rechtbanken en reclassering niet deze ontwikkeling zal stoppen. Drugscriminelen vrezen de dood en de martelkamer, die lachen om sepots, boetes, taakstraffen en gevangenissen. Ons vestigingsklimaat voor criminelen is fantastisch, we zijn een narcostaat. Wat de overheid niet voor u organiseert, moet u zelf regelen...

Hoe wordt u beveiligd?

Reaguursels

Inloggen

'Dat voelt heel dubbel. Het is het zoveelste teken aan de wand dat onze rechtsstaat steeds verder wegzinkt.'
Dat is de belangrijkste zin uit bovenstaande tekst. Het is de vraag wie de baas is in ons ooit zo mooie landje. De vraag stellen is hem beantwoorden, toch?
Het is van de zotte dat bestuurders moeten onderduiken omdat een stelletje ongeregeld blijkbaar met (serieuze) bedreigingen kan strooien. Walgelijk.
-

Bernhard de II | 15-01-23 | 07:21

‘The war on drugs’ heeft nog nooit gewerkt, ja dat er jonge mensen het gevang in gingen voor het roken van een plantje (two for one, twee jaar zitten voor een joint). Dat daar eindelijk een eind aan gekomen is door legalisering lijkt mij een juiste keuze. Maar nu de harddrugs, dope’s, opiaten en nog erger: de synthetische drugs (‘n pilletje moet kunnen). Daar worden criminelen rijk van en worden moorden voor gepleegd. Daar deze handel zo lucratief en woekerwinstgevend is staan hele legers a.d. onderkant v.d. samenleving klaar om ‘ook mee te doen’. Het brengt zoveel neg. randverschijnselen met zich mee dat de deksel niet meer op de beerput te houden is. Dit geeft een enorme belasting v.h. politie apparaat. Tevens worden de misdaden om aan ‘startbedragen’ te komen steeds brutaler en bizarder met tot gevolg hebbende dat het de gewone Burger raakt en dus Maatschappij ontwrichtend werkt. Tevens geeft deze overheid het verkeerde signaal af: enorme beveiliging bij o.a. Rechtbanken werkt statusverhogend in die kringen. De Engelsen wisten het Eeuwen geleden al: herodische opponenten werden op de vismarkt opgeknoopt, en niet voor het paleis. Er moeten nu keiharde keuzes gemaakt worden, want over ‘n paar jaar krijg je hier criminele militie’s, net als in Z-America. Door deze lichaamsslopende rommel op persoonlijk gebruiksniveau gefaseerd vrij te geven zodat een halve kilo coke dezelfde straatpijs krijgt als een halve kilo poedersuiker (€ 2,50). Dat zal eerst een opleving geven waarna complete implodatie v.d. harddrugsmarkt. Tegelijkertijd hitteams opzetten met vergaande bevoegdheden richting georganiseerde criminele structuren. Dit kan zeer simpel door ze de status ‘Ondermijnende criminaliteit en zelfs terrorisme’ te geven. Producerende landen op een sanctielijst of verbod op invoer opleggen totdat zij het ook begrijpen. Tot slot: boefjes moet je vernederen. Niet gedogen, zielig vinden of pamperen’. Dat heeft al 40 jr. niet het beoogde effect. Hard Drugsgebruikers zijn de basis onder al deze criminele activiteiten, dit moet nu maar eens helder worden. Dus ook de snuifdozen in de Politiek werken er aan mee. De Burger wil de straat en zijn of haar leefbare land weer terug.

Unsinkable-Sam | 15-01-23 | 06:51

Helemaal juist, vergeet niet die oerdomme nederlanders en drugstoeristen die dit allemaal financieren en derhalve mogelijk maken. Zou deze groep ook weleens wat harder aanpakken met enorme geldboetes bijv.

Schilder58 | 15-01-23 | 03:49 | 1

Die kg's die wel doorkomen zijn niet alleen voor NL hoor. Dat gaat ook gewoon door naar andere europese landen. De enige reden waarom Rotterdam of waarom Antwerpen is juist om de ligging.

Vanderlindemedia | 15-01-23 | 04:12
-weggejorist-
Onzegrotebroer | 15-01-23 | 03:30
-weggejorist-
Onzegrotebroer | 15-01-23 | 03:28
-weggejorist-
Onzegrotebroer | 15-01-23 | 03:27
-weggejorist en opgerot-
Onzegrotebroer | 15-01-23 | 03:25
-weggejorist-
Onzegrotebroer | 15-01-23 | 03:24
-weggejorist-
jcvjcvjcvjcv | 15-01-23 | 02:13
-weggejorist-
Ouwe Semelaar | 15-01-23 | 00:26 | 1
-weggejorist-
Cirkelred | 15-01-23 | 00:08

We worden uitgelachen, KEIhard.

Verderkijkert | 14-01-23 | 23:59

Er wordt nog wel eens een hoge prijs betaald voor bezuinigingen.

Harry.Langezwaal | 14-01-23 | 23:43

Wel 222 x afgewezen voor een stage op grond van een achternaam. Ik ken een binge-drinkende, ex-dakloze 63-jarige man die slecht Nederlands sprak die continue werd gebeld door de uitzendbureaus voor werk. Zelfs nadat hij na een week niet meer op kwam dagen.

MeppieRocks | 14-01-23 | 23:42 | 1

En die man, dat was ik !

Asteroid-B612 | 14-01-23 | 23:48


Aan Feynman:
d of t of dt is echt een heel makkelijke spellingsregel als je dit trucje toepast:
Er zijn twee verschillende situaties waarbij het de vraag is of het d of t of dt is:
-o.t.t. = persoonsvorm zoals ik of hij in tegenwoordige tijd (wat er nu gebeurT), dus.
Ik word later groot. Hij wordt later groot. Ik loop later groot. Hij loopt later groot.
Officiële regel= stam pus t voor hij/zij etc., en alleen stam voor ik, de stam van worden is, word, vandaar de verwarring.

Dan de voltooide deelwoorden= Ik heb het verplaatst. Normaal is het altijd een d, maar in bepaalde gevallen, namelijk als de laatste letter van de stam in het woordje 't kofschip zit, moet het met een t op het eind.
Je kan sneller proberen of je in de praktijk een t HOORT: de verplaatste doos, de gekapseisde boot, het getimmerde hok, de gekochte boot, de beschermde diersoort, het gekaapte schip, dus:
hij heeft verplaatst, ik heb verplaatst
de boot is gekapseisd
het hok is getimmerd
de boot is gekocht, hij heeft de boot gekocht, ik heb de boot gekocht
deze diersoort is beschermd
hij heeft het schip gekaapt
Je hoort dus een t of een d.
En bovendien eindigt gekaapt (de stam ervan op een t. De t zit in 't kofschip/'t fokschaap, dus daarom moet de voltooide vorm met een t geschreven worden.

Misschien dat de verwarring komt doordat je dus te maken hebt met o.t.t. ik word/hij wordt en een voltooid deelwoord, zoals: de boot is gekaapt.
Ikzelf gebruik altijd het kinderlijke ezelsbruggetje lopen om twijfelwoorden te vervangen.

Het spellingsprogramma Deep Language DP /DeepL is goed te installeren en werkt dubbelplus goed!

King of the Oneliner | 14-01-23 | 23:30 | 4

Zijkstraal met ei.

Uw Verzekeringsadvis | 14-01-23 | 23:54

Jezus cristums man/vrouw/het. Ga gewoon ‘s neuken.

beter-laat-dan-nooit | 15-01-23 | 00:14

@de IJsman | 14-01-23 | 23:51:
Precies, dat zeg ik ook regelmatig.
En ik geef toe: overal dt, het ziet er niet uit maar het klinkt hetzelfde en na anderhalve generatie is iedereen het gewendt. En nog een generatie later en ze weten niet beter dan dat het altijd zo is geweesdt.

LD69 | 15-01-23 | 01:24
▼ 1 antwoord verborgen

Grote voordeel is wel dat dit voornamelijk speelt ten westen van de grens Zwolle -Roermond. Vooralsnog hoor ik er hier weinig over, het drugstuig zit voornamelijk in de randstad. In die door zovelen bejubelde randstad. De Amsterdammers krijgen dat volk er gratis bij en Halsema zag dat het allemaal goed was. Nou, succes dan maar, maar fout gaat het zeker een keer. Heel erg fout.

Kopieerapparaat | 14-01-23 | 22:54

Nederland is zo sterk als de zwakste schakel van het strafrecht.

steekmug | 14-01-23 | 22:36

Het is : Hij werd bedreigd (met een d, niet een t). Maar dat terzijde.

Asteroid-B612 | 14-01-23 | 22:11 | 1

D, t, dt, 't is een beetje de achilleshiel van Feynman. Velen waren je voor en hebben er smakelijk soms smalend om gelachen. Maar ik vraag je: val hem er niet op aan, ieder van ons heeft net zoals hij ergens wel een zwakke plek. Het maakt ons menselijk.

LD69 | 15-01-23 | 01:29

Met kakelende Yesilguz met haar ferme praatjes voor de camera. Maar ondertussen geen ene fluit doen.

Fervent | 14-01-23 | 22:07 | 2

Tja, die gaat het ook niet veranderen ben ik bang.

Kopieerapparaat | 14-01-23 | 22:56

Terzijde : Hoeveel Turkse mensen zitten daar eigenlijk ?

Asteroid-B612 | 14-01-23 | 23:49

Zou het een idee zijn om de gebruikers aan te pakken?
Zonder gebruikers geen dealers, geen import.

VW, alles ist vorbei | 14-01-23 | 21:54 | 2

Net naar Ajax Twente geweest; gewoon schaamteloos aan de snuif op parkeerplaats en wc's. Wordt niets tegen gedaan. Maar wel rookvrij!

Willy | 15-01-23 | 00:17

@Willy | 15-01-23 Twente had moeten winnen met 1-3

Theodorik1 | 15-01-23 | 04:30

April 2019,

PVV-leider Geert Wilders heeft vanmiddag felle kritiek geuit op minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) over de beslissing van het Openbaar Ministerie om geen verdere actie te ondernemen rond de ruim tweehonderd doodbedreigingen aan zijn adres. ,,Ik hoop dat de dreigers niet de daad bij het woord voegen. Dan kan het zo maar eens te laat zijn’’, aldus de PVV-leider. Ook de rest van de Kamer reageert bezorgd op het besluit.

Cornelis12 | 14-01-23 | 21:42 | 1

Karma

HD50 | 14-01-23 | 23:08

De regering komt straks met het beleid om de havens in te krimpen. Minder schepen, beter voor het milieu en de klimaatverandering etc en beter tegen de drugsuithalers.

echtpaul | 14-01-23 | 21:41

Nog niet zo lang geleden dachten de Russen ff Pattaya,Thailand over te nemen. Dat pikte de Thai dus niet. Met pek en veren werden de Russen er uit gepleurd, inclusief de familie. Was ff doorpakken, maar het vullis is weg. Zie ik hier in NL niet gebeuren.

jan druif | 14-01-23 | 21:26 | 1

daar kennen ze dan ook niet zo iets als D66 rechters.

Kruimel | 14-01-23 | 23:14

Wie hield het lijstje bij van crisissen? Even politie en veiligheid toevoegen alsjeblieft.

Louter Leuter | 14-01-23 | 21:22

Nederland is decennialang prat gegaan op zijn liberale drugsbeleid. In combinatie met jarenlange bezuinigingen op politie en justitie heeft dit ons hier gebracht. Verder zou iedere gebruiker eens goed bij zichzelf te rade moeten gaan. Wil je echt actief meewerken aan de totale ontwrichting van onze samenleving?

MickeyGouda | 14-01-23 | 21:19 | 6

Qua drugsbeleid lopen we inmiddels ver achter op vele andere landen. Ik ben ook niet zo van de Grapperhaus die de gebruiker een schuldgevoel wil aanpraten. We zijn vooral een doorvoerland.

Muxje | 14-01-23 | 23:03

@Muxje | 14-01-23 | 23:03: maar men betaalt met ieder snuifje mee aan de ondermijning van wat rest van onze rechtstaat.

Kruimel | 14-01-23 | 23:17

@drs.Nee | 14-01-23 | 23:02:
En dat neemt allemaal deel aan het verkeer en moet anderszins functioneel zijn. Wat een verloedering.

MickeyGouda | 15-01-23 | 04:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Is er onder Rutte de afgelopen jaren iets wat nog wel werkt?

Polycynisch | 14-01-23 | 21:16 | 2

Blijven zitten. Plucheplakken.

Louter Leuter | 14-01-23 | 21:22

Ja, reaguurders.

Fuckinghell | 14-01-23 | 23:11

Three strikes out maar invoeren

HaaiBaai | 14-01-23 | 21:08

Waar en terecht maar kom ook eens met oplossingen. Politie vond vuurwerkgooien jarenlang niet onacceptabel. Suggest changes!

Einde van de Domheid | 14-01-23 | 21:06

En de snuif partijen d’66 en groen-links reageren daarop door openlijk in hun media te vragen om alle drugs te legaliseren. Wat voor de mocro’s weet een teken is dat hun aanpak werkt.

Snap_het_ook_niet | 14-01-23 | 21:05 | 2

Legaliseren ramt de prijs omlaag. Straks moeten die arme staKKers nog werken voor hun geld.

ffnietnu | 14-01-23 | 21:44

@Snap_het_ook_niet Linkje? Waar willen d’66 en groen-links alle drugs legaliseren???

* Il Principe * | 15-01-23 | 04:08

Decennia terug hebben wij door het kiezen voor milde straffen, begrip, onbeperkt gedoogd recidivisme al besloten om met één hand op de rug tegen de criminaliteit op te treden. Is er in al die tijd iets veranderd? Jazeker, we vechten nog slechts met twee vingers. Afgedwongen door politici, advocaten en begripvolle rechters.

Ridde Rogter | 14-01-23 | 21:04

Waalre, Best, Eindhoven, Gilze-Rijen, Helmond..
Die Marokkanen zijn wat, maar laten we de “reizigers” niet vergeten.
Die gasten maken miljoenen en nog meer.
De War on Drugs maakt bendes rijk en machtig.
Het maakt ze geen bal uit welke titel of positie iemand bekleedt, als je in de weg loopt, loop je gevaar.
Tijd voor een andere aanpak, een nieuw experiment.
Niemand durft het, dus maar aan blijven modderen.
Dan moet je kennelijk ook maar accepteren dat niemand meer veilig is.
Advocaten, burgermeesters, journalisten, ministers en natuurlijk alle “concurrenten”.
Nee, de War on Drugs gaat best lekker joh.
Opsporen, berechten, opsluiten etc. kost de samenleving bakken geld.
Ondertussen gaat het moorden gewoon door en de aanvoer onverminderd door.
Hersenloos beleid.

Ruimedenker | 14-01-23 | 20:56

De overheid houdt zich bezig met bijzaken:
De olifant in de kamer wordt niet gezien.
Vervelend voor Ferd maar het dringt nu door tot de elite.
Hoeveel Nederlandse mensen zijn na bedreiging, getreiter, verloedering en ontvreemding al uit hun oude buurt vertrokken, hoeveel mensen zijn overvallen, afgeslacht en gediscrimineerd, en vooral, waardoor en door wie....
Iets met koekje en eigen deeg?

Jan Lange3373 | 14-01-23 | 20:51 | 3

Was het maar zo, een koekje van eigen deeg. Dit zou betekenen dat men na keihard optreden iets terug kreeg. Het tegendeel is het geval. Door slap optreden van de overheid gebeuren de dingen die je noemt. Een vrijbrief, de straffen zijn een lachertje. En met Ferd heb ik geen enkel medelijden.

Butters | 14-01-23 | 21:18

afgeslacht? u bedoelt de vergismoorden?

AntiZanicz | 14-01-23 | 21:41

De elite snuift het meest.

Fuckinghell | 14-01-23 | 23:13

De mondiale drugshandel is zo groot, dat Nederland altijd een achterhoede gevecht zal voeren in de bestrijding ervan. Zoals elke politieambtenaar je kan uitleggen draait het niet om het uitbannen van criminaliteit, maar ik het enigszins beheersbaar houden. Heeft niets met capituleren te maken en is ook zeker geen uniek Nederlandse situatie. Dit is een wereldwijd probleem, en dat bezien hebben we in Nederland nog te maken met een spruitjesvariant van de georganiseerde misdaad. En we leven nog altijd in een van de veiligste landen ter wereld, verreweg.

Komjehiervaker | 14-01-23 | 20:51 | 9

Gelul. Nederland is de draaischijf van de mondiale drugshandel. Alles wat naar Europa gaat, komt via ons binnen.

de IJsman | 14-01-23 | 21:17

@de IJsman | 14-01-23 | 21:17: ik geef het niet graag toe maar de feiten geven je gewoon gelijk.

Kruimel | 14-01-23 | 22:09

@de IJsman | 14-01-23 | 21:17: En Antwerpen.

Après toi | 14-01-23 | 23:02
▼ 6 antwoorden verborgen

hmz dus thee drinken met Ferd Grapperhaus en een aai over het bolletje help ook niet echt. gho

out-of-de-box | 14-01-23 | 20:50 | 1

Kaag, Rutte en de rest van de nitwits zwaaien straks nog even vanuit Davos naar Ferd en voor de rest zoekt ie het maar uit.

Ommezwaai | 14-01-23 | 21:01

Niet doorvertellen hoor, maar Nederland heeft decennia geleden al gecapituleerd. Zo ten tijde van Janmaat ongeveer. En het is daarna alleen maar van kwaad naar erger gegaan. Diverse politiekers hebben er voor gewaarschuwd. Fortuyn werd uit het leven geschoten, en Wilders leeft ondertussen al bijna 18 jaar permanent onder een gepantserde steen.

En het merendeel van de uithalers mogen hier dan wonen, Nederlander voelen ze zich allerminst. Niet opgelet bij het laatste WK? Toen werd nog maar een keer pijnlijk duidelijk dat deze lieden spugen op dit land en haar inheemse bevolking. Het enige dat ze hier goed genoeg vinden zijn de scheepscontainers met geld die al decennia lang hun kant worden op gesmeten in de ijdele hoop dat het dan een keer iets wordt met ze.

De afwijzing van Yahya is triest, maar men zou in die kringen ook eens een keer de hand in eigen djellaba mogen steken. Hoe komt het dat Yahya telkens wordt afgewezen? Racisme? Of bedrijven die na vele gestoten neuzen door schade en schande wijs geworden zijn en het risico niet meer durven nemen. Gezien mijn eigen ervaringen met die groep in de metaalfabrieken heb ik wel een idee, en het is niet de eerst genoemde optie. Standaard drie per week te laat komen, grote bek, niet met kritiek om kunnen gaan en bij het minste of geringste tot geweld willen overgaan. Me dunkt dat je als baas na de zoveelste keer zegt; "Bekijk het maar. Ik waag hier mijn bedrijf niet meer aan." Deze bevolkingsgroep heeft zichzelf zo onuitstaanbaar gemaakt, dat mensen ze nog niet meer bijna een kans willen geven. Dat is triest voor de welwillenden onder hen, maar ze zullen toch echt zèlf aan de bak moeten in eigen kring om daar de boel eens flink op te kuisen. Nederland heeft wat dat betreft meer dan haar steentje bijgedragen.

Sjefke7807 | 14-01-23 | 20:46 | 3

Ben het helemaal met je eens.
Maar de LinkseKerkers die maar doorgaan met het importeren van veel tuig, zullen pas maatregelen nemen als ze er zelf last van krijgen.

Ella | 14-01-23 | 21:06

Ik bevestig uw verhaal..
Prima collega's, totdat..
1 Verkeerd woord en je hebt een fatwah of een paradijsvogel aan je broek hangen, 5 keer meegemaakt de 6de keer werd er inderdaad gekeken of de sollicitant gewoon De Boer heette

AldNuut | 14-01-23 | 21:17

@AldNuut | 14-01-23 | 21:17: zelfde meegemaakt, twee jongens van bekende persuasie komen werken in een bedrijf waar ook beendermeel ( gemalen botten ) verwerkt werd, dat is er ineens een storing, jahoooo varkens ! jewwettog! heeft het bedrijf heel wat tijd en geld gekost om beide heren op waardige wijze te kunnen lozen. daarna werd er inderdaad gekeken naar de achternaam.
dat is helaas niet anders.

Kruimel | 14-01-23 | 22:07

Zijn voorganger kende nog mensen die aan wiet waren overleden.
Het bleek om Armand te gaan.
Dus bij deze "Ben ik te min" voor in het stamcafé youtu.be/KYiYKiw4N5o

Osdorpertje | 14-01-23 | 20:42

Deze vorm van zware criminaliteit kun je haast niet bestrijden met de gewone middelen die een rechtstaat biedt. Die gaat er namelijk vanuit dat er een soort van respect aanwezig is. Daar gaat het ook mis, de naïviteit van met name onze rechterlijke macht helpt daar ook niet erg mee.

Jan van Haerlem | 14-01-23 | 20:40 | 3

Nog zorgelijker is dat je je als burger eigenlijk niet kan verdedigen. Je hebt het recht niet, laat staan dat je de middelen mag hebben.

Muxje | 14-01-23 | 20:57

@Ommezwaai | 14-01-23 | 21:09: Hangt er van af. Staat hij bij de voordeur en gebruik je hem, dan werkt dat tegen je. Een agent stelde ooit eens een honkbalknuppel in cadeaupapier voor, dan heb je in elk geval een verhaal waarom je dat ding hebt. En het echte probleem is: de meesten van ons zijn geen vechtersbaas. Onze beste kans is om de eerste klap uit te delen, en hard. Maar dan ga je in de rechtbank dus voor de bijl.

Ik ben van mening dat insluipers in je huis als een direct levensbedreigende situatie gezien moeten worden, en dat je daar dus naar moet kunnen handelen. Zeker tegenwoordig: woningovervallen zijn steeds gewelddadiger, mensen worden bedreigd terwijl hun familie gedwongen wordt te pinnen, dat soort dingen. Wegrennen is geen goede optie meer, het gaat de insluipers niet meer om jouw spullen, maar om jou.

Muxje | 14-01-23 | 21:20

Wilders twintig jaar bedreigd, minder voorpaginawaardig of topicaantrekkelijk dan een weekje een exminister. Dankuwel.

dathoujetoch | 14-01-23 | 20:37

Leerling lasser 222 keer afgewezen. Kan het niet ontkrachten, maar kan het me absoluut niet voorstellen. Ik wil best aannemen dat er sprake is van vooroordelen en discriminatie op de arbeidsmarkt. Maar heb met eigen ogen gezien dat statushouders die naar eigen zeggen ervaring hadden als lasser direct konden proefdraaien. Na geslaagde proef direct vast contract. Geen Nederlands spreken, geen probleem! Want dit land zit te springen om lassers. Maar goed.

Duwbak_Linda | 14-01-23 | 20:36 | 7

@Sinterbikske
Engels en frans tegelijk, dan is door de bank genomen de boot aan.

Osiris | 14-01-23 | 21:03

Docu speelde zich af in een andere tijd. Net eff bekeken. Waren de crisisjaren.

Restitutor_Orbis | 14-01-23 | 21:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Journalisten met het IQ van een schildpad,

Parool: Zijn jongens die drugs of geld koerieren, explosieven leggen of panden beschieten vooral daders of ook slachtoffers? Door de vele incidenten met jonge daders ligt de vraag op tafel: is hier straf nodig of juist hulp na ‘criminele uitbuiting’?
www.parool.nl/amsterdam/zijn-door-cri...

Cornelis12 | 14-01-23 | 20:32 | 1

Lastig, dit.
Ik vermoed een mix.
Er zijn er waar de familie blij is dat in elk geval kindlief tot zijn achttiende goed geld verdient omdat er nauwelijks iets binnenkomt.
Er zijn er die het zelf houden en waar pa en moe het geen ruk uitmaakt.
Er zijn er waar het 'familiebedrijf' voor gaat.
Er zijn er die geronseld worden op het plein en uiteindelijk onder bedreiging meegaan.
Zijn ze slachtoffer? Lastig.

EEnzame SchizofrEEN | 14-01-23 | 21:06

Tja zolang slappe, naïeve en wegkijkende bestuurders, politici, OM, politie, rechters enz. het voor het zeggen hebben in Nederland/ Europa hebben veranderd er niets

Cornelis12 | 14-01-23 | 20:28

Dat de overheid een staatssecretaris niet kan beveiligen komt de overheid te druk bezig is met de veiligheid van gewone burgers. Nee natuurlijk niet! De overheid heeft het wat betreft veiligheid gewoon niet meer in de hand en de gewone burger is voorlopig nog niet aan de beurt, die zoekt het zelf maar uit.

W_F | 14-01-23 | 20:20 | 1

Klopt helemaal. Ook ik en mijn gezin zijn jarenlang bedreigd. Altijd met kogel -en steekwerend vest rondgelopen. Politie haalt de schouders op en je kunt doodvallen...

Ommezwaai | 14-01-23 | 20:43

Ja dat krijg je als je de ogen blijft sluiten voor de zware criminaliteit.
Want ze zijn zo fucking druk met de economie. En eigenlijk alleen met dat want we moeten steeds meer meer meer.
Totdat we in de rug worden geschoten door de toegestane maffia.
Een narcostaat ja ja dat zijn we. En al heel lang.
Dus of je geeft het spul vrij of je gaat nu oorlog voeren tegen dit tuig.

AnnaJL | 14-01-23 | 20:13

De burgemeester van Haarlem werd bedreigD ;)

Smoelensmid | 14-01-23 | 20:13 | 2

Was gebedreegt

BrulSpin | 14-01-23 | 21:07

@BrulSpin | 14-01-23 | 21:07: het leuke is dat ik hem nu ook niet meer kan verwijderen, ik denk geef het even aan en haal het meteen weer weg heb ik eindelijk eens plezier van mijn premium ..#not

Smoelensmid | 14-01-23 | 21:17

Gelukkig lopen de misdaadcijfers terug dus het wordt steeds veiliger in ons Nederlandje... althans volgens onze regering en hun "onafhankelijke" onderzoek bureau's.......

Blonde Nel | 14-01-23 | 20:12 | 4

Netjes bijhouden van misdaadcijfers staat ergens op pagina 3 van het prioriteitenlijstje, dus dan lopen de misdaadcijfers inderdaad terug, de misdaad echter niet.

W_F | 14-01-23 | 20:22

Er is absoluut een te lage score van misdaadcijfers simpelweg omdat de politie heel veel niet meer opneemt en mensen minder aangifte doen, want heeft geen zin. Dat zal dan de misdaad zijn zoals gejatte en gesloopte spullen.

Verder liep moord lang terug, maar dat kan wel eens veranderen met de zware drugsmisdaad.
Bedreiging van bekende en/of rijke personen is echter van alle tijden. Nu veel ophef over mogelijke ontvoering, of aanslagen op genoemde figuren, maar in de jaren 80 zijn er daadwerkelijk de nodige beroemdheden ontvoert: vd Valk, Heineken, Heijn, Caransa.

Nuuk | 14-01-23 | 20:29
▼ 1 antwoord verborgen

Ik loop al wat jaartjes mee. Kunnen we objectief vaststellen dat de situatie nu erger is dan vroeger? Ik krijg juist de indruk dat het steeds moeilijker wordt nog wat met je drugsgeld te ondernemen. Van drugs weten we inmiddels al een paar decennia dat verbieden er nooit toe zal leiden dat ze niet meer verkrijgbaar zijn en niet worden gebruikt.

Overigens worden handelaren nu zwaarder dan ooit gestraft. Die ijshockeyvergelijking is een beetje dom.

BobDobalina | 14-01-23 | 20:11 | 14

@BobDobalina | 14-01-23 | 22:30: Fentanyl is 30 - 50 keer sterker dan heroine. Wat er gebeurde in de USA was dat artsen, de zg. "pain doctors" heel ruimhartig opiaten voorschreven. Dat deden ze omdat de patient anders naar een andere arts overstapt (zo werkt dat in de VS) en dan verdienden ze minder. De Amerikaanse mentaliteit onder de patienten is "ik wil NU geholpen worden en NU van mijn pijn af". Die die artsen schreven dat spul gewoon voor. Op een gegeven moment in krankzinnige hoeveelheden. Ontelbare patienten raakten verslaafd aan die shit. Het zijn immers wel opiaten. Toen werd bij die "pain doctors" hun licentie ontnomen omdat ze al die heftige middelen liepen voor te schrijven bij elk schrammetje en pijntje. Die verslaafde patienten meteen de straat op en heroine scoren. Dealertjes versnijden hun waren met fentanyl, wat zoals gezegd 30 - 50 x sterker is, en de ene na de ander gaat de pijp uit aan een overdosis. Fentanyl is nu doodsoorzaak nr. 1 in de kategorie 18 tot 45 jarigen.

Asteroid-B612 | 14-01-23 | 22:50

@Sinterbikske | 14-01-23 | 20:25: Dat hebben die jongeren van hun ouders en inmiddels hun grootouders geleerd. Vrije drugs, Nederwiet, Rode Libanon. Moet kunnen, koffie is ook een drug. Een directe lijn vanaf de jaren 60.

Arachne | 15-01-23 | 00:12
▼ 11 antwoorden verborgen

Zolang je bij dat tuig blijft aanmodderen snappen ze de boodschap niet. Het Israëlische model waarbij meteen een hele woning wordt ge-bulldozer-d brengt de boodschap wel over maar is onhaalbaar in het brave Nederland.

Der Schnitzeljäger | 14-01-23 | 20:11 | 5

Ik ben voor

Hetiswathetis | 14-01-23 | 22:06

Het Israëlische model wordt uitgevoerd door een bezettingsmacht, nl. het leger. U zou eens een jaar onder het Israëlisch model moeten leven, als niet-jood.

Arachne | 15-01-23 | 00:09
▼ 2 antwoorden verborgen

De politie heeft Grapperhaus zeker geadviseerd om geen aangifte te doen? Want dan krijgen de hyena's hem in het vizier, zijn adres en worden de bedreigingen alleen maar erger.

Wim_Kut | 14-01-23 | 20:10 | 1

Zo gaat dat wel id

Therrie | 14-01-23 | 20:46

Tsja, we hebben hier als Nederland zelf om gevraagd. We blijven maar buigen voor een stelletje achterlijke ideologen, wokies, buitenlanders en onze eigen overheid. Niemand staat op en zegt: "nu is't klaar" of iets van die strekking. We gaan gebukt onder gigantische belastingdruk, torenhoge prijzen en brute inflatie. We doen niets. De samenhang tussen Nederlanders is totaal verdwenen, precies zoals het koningshuis wil. Jarenlang zijn we geprezen omdat we zo'n tolerant landje waren, en nu zijn we opeens de grootste racisten die er rondlopen. Nederland is zijn ruggengraat kwijt en laat zich gek maken door 20-jarige kleuters met een diploma en een regenboogvlaggetje. En we doen niets. Het is over Nederland. Het wil alleen nog niet doordringen.

Zwezerik | 14-01-23 | 20:06 | 2

Vrij precies hoe ik er ook over denk. Ik begeef mij nu op glad ijs, maar alleen een dictatuur kan Nederland volgens mij nog redden. Orde op zaken stellen.

Butters | 14-01-23 | 20:33

, maar er gebeurtweing@Butters | 14-01-23 | 20:33: hebben we helaas al

Hetiswathetis | 14-01-23 | 22:05

Volgens jij moet de straatwaarde van drugs dalen wil politie acties een beetje zin hebben.

Febofiel | 14-01-23 | 19:55

Hoe lang nog voor we een soort Haïti zijn?

Hadena | 14-01-23 | 19:55 | 1

Dat was, even kijken, 3 maanden geleden al.

BrulSpin | 14-01-23 | 19:57

In feite gun je niemand dit ,maar ...
Ergens is het ook wel goed dat de hogere kaste eens last heeft van jaaaaaren beleid , van pappen en nat houden , ontkennen, racisme kaarten , en bezuinigingen.
Voor de rest merken ze weinig van hun wanbeleid. Omdat het Grapperhaus en consorten betreft schiet iedereen in de houding , bij u in de straat zoekt u het maar uit.

deathchant | 14-01-23 | 19:53

Een lasser-stagiaire die 222 keer wordt afgewezen vanwege zijn achternaam?! Laat me niet lachen. Ik ken zat ondernemers in de technische sector die zo radeloos zijn dat ze alles met een temperatuur rond de 40 graden blind aannemen. Ze kunnen u ook vanalles wijsmaken.

Joris Beltsin | 14-01-23 | 19:53

Geen banen voor jongeren?? Er is schreeuwend gebrek aan personeel in alle sectoren. Maar de jeugd wil een luizenbaantje voor een riant salaris.

Leffe Blonde | 14-01-23 | 19:53 | 1

Netto duizend Euro in de week is wel wat velen voor ogen hebben. Dat wordt zwart werken want bruto zou je daar Euro 120.000 voor moeten verdienen.

AntiZanicz | 14-01-23 | 20:51

Wie wind zaait, zal storm oogsten.

kuus | 14-01-23 | 19:50

Rutte heeft zoals al vaak gezegd, geen visie maar hij kan ook geen prioriteiten stellen. Hij strooit door heel Europa en elders met geld maar een degelijke (!!!) politiemacht.., ho maar.
Er was een tijd dat de VVD stond voor: een stevige economie, een deugdelijke defensie en een adequate politiemacht.
Maar die dagen zijn 'long gone'.

Aristotalloss | 14-01-23 | 19:49

Kraag was volgens mij marinier en geen commando.

Quattro Stagioni | 14-01-23 | 19:48 | 1

Andy Kraag was een majoor bij NLMARSOF. Inderdaad geen commando maar de maritieme Special Forces tegenhanger.

Croisantneuf | 14-01-23 | 20:00

Hoho, gaaf land aldus Rutte 1,2,3, en 4.

william7055 | 14-01-23 | 19:46

Zachte heelmeesters maken (al decennia lang) stinkende wonden.

At_Dawn_They_Sleep | 14-01-23 | 19:44 | 1

Tsja politie wegbezuinigd
Gevangenissen weg bezuinigd
Veel met enkelbandje thuis

Therrie | 14-01-23 | 20:48
-weggejorist-
Barend Braakbal | 14-01-23 | 19:44 | 1

Daar hebben we Captain Hindsight weer, hoor. Grapperhaus heeft het prima gedaan als minister - de puinhoop die het ministerie was onder de drie VVD-ers die er tijdens Rutte 2 hun Waterloo vonden was in ieder geval opgeruimd.

Grapperhaus' initiatief om het MIT op te starten nav de moord op Wiersum is vakkundig gefrustreerd door de uitvoerende handhavingsdiensten, die hun eigen postzegeltje behoude belangrijker vinden dan ondermijnende criminaliteit bestrijden.

Ook goed van Grapperhaus dat hij in Nederland drugsland eindelijk eens benoemde dat de ook gebruiker bloed aan zijn klauwen heeft. Dat vindt een feestneus of blowende bankhanger niet leuk om te horen, maar is wel de waarheid. Er is geen onschuldig gebruik.

de IJsman | 14-01-23 | 19:43 | 5

duidelijk dat OP geen benul heeft van het verkrijgen van VOGs

AntiZanicz | 14-01-23 | 20:54

@AntiZanicz | 14-01-23 | 20:48:

Ik wist niet de VVD verantwoordelijk was voor het liberale drugsbeleid uit de jaren 70/80.

de IJsman | 14-01-23 | 21:20

@de IJsman | 14-01-23 | 21:20: Nederland wordt voortdurend door rechtse geloofspartijen bestuurd. Zelden is links in het kabinet en nooit is de minjus van linkse afkomst. Voorts ligt het aan het beleid om kleine criminaliteit te bestrijden want daar hebben de stemmers last van en zware criminaliteit maar te laten, want die zitten toch in een schuur op het CDA platteland.

AntiZanicz | 14-01-23 | 21:40
▼ 2 antwoorden verborgen

onderbuikgevoelens. niks aan de hand. Ik voel me ook wel eens onveilig.

RdeFriesch | 14-01-23 | 19:36 | 1

Een RING deurbel schijnt te helpen ;)

Smoelensmid | 14-01-23 | 20:18

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl