'Explosieve stijging eergeweld in Nederland', vooral door Syriërs

Omar slaat Samira
'De politie ziet een explosieve stijging van eergeweld in Nederland' en hoe zou dat nou komen? Goed zo, u had het natuurlijk al gelezen in de kop. Het kwam vroeger vooral door Turken en Marokkanen en tegenwoordig komt het vooral door Syriërs. Eerwraak zou zogenaamd helemaal niks met de islam te maken hebben omdat het een 'regionaal verschijnsel' of een 'cultuurprobleem' zou zijn. Het AD haalt dan ook een of andere mevrouw aan die 'lezingen over complexe multiculturele vraagstukken geeft': "Eergeweld heeft volgens de Arnhemse in sommige culturen vooral te maken met genderongelijkheid (ondergeschikte positie van de vrouw) en machtsongelijkheid binnen relaties." Joh je meent het, genderongelijkheid en machtsongelijkheid binnen relaties HOE KAN DAT??? Terwijl wij hier nog zo de positie van de vrouw naast die van de man proberen te verankeren met fluffy kutstukjes van Milou Deelen als 'praat over je menstruatie' en 'je vulva is heus prachtig', terwijl er tegelijkertijd 'culturen' zijn waarbij de positie van de vrouw zwaar ondergeschikt is aan die van de man, terwijl we in ons dagelijks leven voortdurend op die mannelijke dominantie gewezen worden door hoofddoekjes, door aparte ingangen voor vrouwen, door toeteren van de azaan, door gescheiden sporten, terwijl er zélfs in de Tweede Kamer schaapjes lopen (Kauthar, Dombo Sahla) die hun ondergeschiktheid aan het patriarchale systeem dolgraag tonen en terwijl iedereen van de PvdA en D66 op de barricades staat om te applaudisseren voor de lul van Mohammed. HOE zou die stijging van eergeweld in Nederland toch komen??? Supermooi man, al die hoogopgeleide apothekers die hun overspelige zus zweepslagen verkopen om daarna hun homoseksuele broer van het dak te smijten. Laten we er nog wat halen. Wir schaffen das!
lol
Reaguursels
InloggenWaarom gebruiken we woorden als: "eerwraak" en "loverboy"? Benoem het voor wat het is: "gezinsmoord" en "kind- pooier".
Onder "gezinsmoord" wordt verstaan dat er (bijna) een heel gezin vermoord is. En dat woord zegt ook niks over dader en motief. Bij eerwraak gaat het om een moord op iemand die de "familie-eer" heeft geschonden. Voor jongens is dat bij homofilie of afvalligheid van de islam. Voor vrouwen maakt niet uit omdat ze eigendom zijn van hun vader of man. Vrouwen en meisjes worden dus vermoord als er aanwijzingen of roddels zijn dat ze mogelijk niet meer uitsluitend eigenaar van hun vader of man zouden kunnen zijn.
Dat woord "eerwraak" dekt dus prima de lading. Ook al wordt "eer" in Europa anders gedefinieerd dan in moslimlanden.
Het woord "kinderpooier" is inderdaad wel veel beter dan "loverboy".
@Dandruff | 06-01-23 | 16:50: Grotendeels eens. Al dekt de Engelse term 'Honor killing' de lading net iets beter. Had in het Nederlands ook gekund: eermoord.
@ZijkstraalDoetPlasje | 06-01-23 | 17:55: Wat dacht je van: laffe moord.
Eerwraak = femicide = vrouwenmoord
Loverboy = vrouwenhandelaar = mode4ne slavenverkoper.
Verder helemaal eens met je oproep ( "Benoem het voor wat het is").
Laten we hopen dat de explosieve stijging geen verdere explosies oplevert behalve wat vuurwerk overlast..
Waarom toch die neiging om religie los te snijden van cultuur? Waarom beweren dat de invloed van iemand's religie los gezien kan worden van de invloed van iemand's cultuur? Waarom dat vooroordeel dat een godsdienst zich os kan zingen van de cultuur waarbinnen hij gedijt?
Waar, o waar ter wereld kun je werkelijk waarnemen dat een cultuur zich niets gelegen laat liggen aan de plaatselijke godsdienst(en) of, omgekeerd, dat een godsdienst niet volledig verweven is met de plaatselijke cultuur?
Uiteraard, waar één godsdienst wordt beleden zijn er culturele verschillen aan te wijzen, en waar één cultuur de overhand heeft kunnen er verschillen zijn in religieuze gebruiken of zelfs in interpretaties, maar het is nogal wat om glashard te beweren dat het één niets te maken zou hebben met het ander, dat het één het ander niet beïnvloedt.
Schriftgeleerden en quasi-schriftgeleerden binnen de monotheïstische religies beweren al te vaak dat hun godsdienst de enig ware is en hun God ook de enig ware God, en dat de Heilige Teksten door God ingegeven of zelfs rechtstreeks gedicteerd zijn en daarom universeel, immuun en tijdloos. Daaruit zou kunnen worden afgeleid dat de godsdienst als zodanig universeel en tijdloos is en mutatis murtandis niet cultureel bepaald. Dat is wat bijvoorbeeld Tariq Ramadan steeds opnieuw als wapen gebruikte om alle kritiek op de Islam af te weren.: "the Texts" zouden door Allah gegeven zijn, dus tijdloos en waar, en elke scheven schaats die de Islam rijdt, welke dan ook, waar dan ook en wanneer dan ook, zou dan steevast het gevolg zijn van een "foute interpretatie" van die heilige teksten, een cultureel bepaalde interpretatie, een tijdelijke interpretatie.
Alsud wordt op puur theologische claims een religie volledig immuun gemaakt en gevrijwaard van welke vorm van kritiek dan ook. Gaat er iets fout binnen een gemeenschap die een bepaalde religie aanhangt, dan is die religie a priori nooit daarop aan te spreken, want waar, heilig en tijdloos, en is altijd de plaatselijke cultuur de oorzaak.
Mijns inziens is dat de motivatie van de 'dhimmies' in het Westen, bang als ze zijn voor problemen, voor gedoe, voor verwijten. Ze nemen het theologiesche argument over, met graagte, om vol te kunnen blijven houden dat hun eigen vooroordelen op waarheid berusten, dat de Islam een 'religie van de vrede' is en moslims nergens op aan te spreken zijn als moslim. Dat als een moslim zich niet gedraagt volgens de normen en waarden die hier gelden, dit nooit gedicteerd kan en mag zijn door de religie zelve, want dan zou je als westerling iets beweren wat volgens de eigen moraal islamofobisch is.
Elke kritisch-historische blik vertelt ons dat religie en cultuur verweven zijn. Maar de moraal der deugdzamen schrijft voor dat dit niet waar mág zijn, dus nemen zij de ciaim de schriftgeleerden over die zegt dat hun religie boven-historisch is, immuun is voor kritiek en niet medebepalend voor wat een cultuur aan mores voortbrengt.
Soumission heet dat, onderwerping.
Zeer goed verwoord, volledig met je eens.
Mooi geschreven weer Schoorsteenveger.
Ter aanvulling; het verkrampt wegkijken is louter en alleen ten aanzien van de islam, en vooral door progressief links. Dezelfde stroming die wel decennia lang het Christendom keihard aanviel, en valt.
Van het Christendom kunnen we dan stellen dat naast ellende die kerken aanhebben gericht en deels nog doen, in de Christelijke wereld de mogelijkheid aanwezig was om deze godsdienst humaner te maken. Dat is zowel intern als stromingen die er naast ontstonden zoals humanisme, gewoon secularisme, maar ook wel de New Age.
Alle gegil over Urk en Staphorst is eigenlijk treurig want hoewel gelovigen daar waarschijnlijk afwerend er staan ten opzichte van bv homoseksualiteit, kunnen homo’s ook in die gemeentes gewoon trouwen. Ook daar legt men zich neer bij een andere tijdgeest. Het leven is er vrijer dan in de geïslamiseerde wijken in de grote steden van de Randstad.
Nergens op de wereld heeft de islam echter een vrije, tolerante samenleving voort kunnen brengen. Soms is het redelijk te doen, zo las ik bij Arthur van Amerongen nog wel over bv Albanië of Bosnië of zo, maar de rode draad is een naar binnen gekeerde samenleving waar islam boven alles staat. Komt ook door het karakter van de islam die ook een zeer juridische kant heeft. Dit in tegenstelling tot het Christendom waar de belangrijke kern van een persoonlijk geloof heeft geleid tot vele stromingen, humanisering en uiteindelijk geloofsafval.
Joppie! Laten we eerwraak gelijkstellen aan jaloezie!
Wat is er tegen eervol sterven?
Niet veel. Maar iemand anders laten sterven om de eer van jouw familie overeind te houden is toch wel even wat anders.
Ga er vanuit dat iedereen bij D66, Groen Links en wakkerdier nu voor een verbod is op eerwraak. Als dit honderden slachtoffers oplevert en vuurwerk tientallen dan is dat logisch lijkt me.
En dan vallen verreweg de meeste vuurwerk slachtoffers ook nog eens dankzij illegaal zwaar of zelfgemaakt spul. Als links eerwraak net zo serieus zou nemen als vuurwerkletsel zouden ze direct de hele Islam verbieden
@ZijkstraalDoetPlasje | 06-01-23 | 18:01: Het zal wel niet, islamieten en anders gepigmenteerden zijn zielig en moeten beschermd worden
Het is geen cultuurprobleem, het is een gebrek aan cultuur probleem.
Cultoer*
Het is geen 'gebrek aan cultuur'-probleem. Het is een 'een cultuur-teveel'-probleem
wat je dan weer weinig hebt bij Syriërs is kannibalisme
Ja, nou je het zegt. Opmerkelijk. Zouden we een voorbeeld aan kunnen nemen.
Danke Frau Merkel. Wir schaffen das.
Hoewel ik dit zeer zeker niet onder het tapijt wil schuiven en gruwel van deze mensen moet ik tegelijk denken aan die Nederlandse mannen die hun hele gezin uitmoorden. Dat komt toch best vaak voor. Man is jaloers en vermoordt zijn ex en de kinderen. Het is meer een mannenprobleem. Mannen met hersenen van een ontwikkelende walnoot en la die zijn nu eenmaal gevoeliger voor religieuze en culturele onzin.
Ego.
Lopen idd genoeg idiote autochtonen hier rond, maar met de import hebben we wel de verdubbelaar ingezet. Kijk maar naar een willekeurige gevangenis, tbskliniek of blijf van mijn lijfhuis...
"Nederlandse mannen die hun hele gezin uitmoorden. Dat komt toch best vaak voor.''
Maar ook dan is het 9 van de 10 keer iemand met een 'migratieachtergrond'.
Ja, net zoals de bekende '"'jongeren "'"
@Dr_Johnson | 06-01-23 | 12:42: echt?ben je die kneus vergeten
Die zijn vrouw en kind in een brandend huis achter liet en toen gevonden werdt in de rijkswoerdseplassen?
Jaloezie of je vrouw als bezit zien
Blij dat ik van die persoon af ben hoor die al jaren dreigde zodra je mij verlaat mag je kijken hoe ik de kinderen vermoord en dan jou
Daarna nog een bedreiging wegens iemand
Maar goed gelukkig uit mijn leven nu en niks met wie dan ook gebeurd
@Therrie | 06-01-23 | 13:14:
Ja, dat is die ene, voor de rest kun je 9 gevallen googelen waar het migratieachtergrondiers betreft.
@Willy | 06-01-23 | 12:40: Dat is zeker zo. Ik ontken dat ook zeer zeker niet.
@Dr_Johnson | 06-01-23 | 12:42: Nee hoor.
Over hoeveel mannen heeft U het, dat U daar zo aan moet denken, met deze onvervalste: jamaar, hullie ook!
@Mokum Kosher | 06-01-23 | 14:47:
Ja hoor.
Wat zouden onze Syrische vrienden vinden van alle ophef in NL over grensoverschrijdend gedrag zoals dat iemand een vrouw ene tik op haar billen heeft gegeven en daar 12 jaar na dato een rechtszaak en media ophef over begint ?
Die denkt; eigen schuld van die meisje. Had snoepje maar in de verpakking moeten blijven zitten
Niets. Dat gaat hun voorstellingsvermogen simpelweg te boven. Daar snappen ze helemaal, maar dan ook helemaal niets van. Voorbeeld : Een Amerikaanse vriend van me, US Army mannetje, was in Irak. Die Iraki's boden geld voor vrouwelijke Amerikaanse soldaten want ze waren ervan overtuigd dat de mannelijke Amerikaanse soldaten dag en nacht seks hadden met die vrouwen. Dat wilden zij ook wel eens meemaken. Toen hen werd duidelijk gemaakt dat dat niet zo werkt, en dat die vrouwelijke soldaten geen hoeren zijn, maar thuis gewoon hun eigen families en kinderen hebben, maar in oorlogsgebieden werkzaam zijn als professionals en collega's die meer worden beschouwd als zusters, toen gingen die Iraki's totaal door het lint. "Zusters ? Jullie weten niet wat familie is !" En besloten ook dat de USA eigenlijk een heel slecht land was.
@Asteroid-B612 | 06-01-23 | 12:42: komt via de porno/sex industrie helaas
@Therrie | 06-01-23 | 13:15: Raad eens in welke landen de meeste (en meest extreme / bizarre) pr0n gekeken wordt....
@Asteroid-B612 | 06-01-23 | 12:42: Dan is het woord 'zuster' wat onhandig gekozen...
Het is slechts het bewijs dat integratie en assimilatie onhaalbaar is. Dus voorwaarde voor entree maken (Qatar light methode). Want het kan wél, luister naar accentloze NOS verslaggevers bijv.
Er lijkt toch wel een correlatie met herkomst, cultuur, en geloofsovertuiging.
* Gaat uitgebreid studeren op een policor redenering m.b.t. causaliteit *
AD-journalist Paul Bolwerk: "In ons land wonen ruim 57.000 Syriërs."
In werkelijkheid wonen in ons land ruim 126.260 met een Syrische nationaliteit.
Dat eerwraak en -geweld evenals uithuwelijking, in Syrië onder zowel moslims als jezidi's gangbaar is, was voor degenen die zich hier een beetje in verdiepten, een decennium geleden al lang en breed bekend. Dat dit in Nederland toeneemt door migratie uit het M.O. is dus niet verwonderlijk. In een Duitse documentaire werd jaren geleden al de dader van eerwraak na zijn gevangenisstraf het land uitgezet terug naar Turkije en tevens de Duitse nationaliteit afgenomen. Zouden ze hier ook moeten doen, dat zou het overbelaste justitiële apparaat, politie, justitie, veiligheid, allerhande zorg, alsook de daarbij gepaarde gigantische kosten die dit met zich meebrengt, zeker ten goede komen i.p.v. een koe in de kont kijken.
@drs.Nee | 06-01-23 | 12:45: Volgens mij gaan we al richting de 150 duizend.
Misschien moet Joppe even achterom kijken. Volgens mij heeft hij net zijn hersens er uitgeperst.
Die heeft ie doorgetokken, zelfs achterom kijken is te moeillijk geworden.
Artemis70? De naam van de godin van de jacht gebruiken als nick, is dat wel polico?
Het is heerlijk luisteren naar het selectieve slappe gelul van de nieuwste generatie facebookfeministen: Paygap, glazen plafond, truttenquota, patriarchaat, menstruatieverlof en meer van die welvaartskul. Zolang een blanke boomer maar de schuld kan krijgen.
Maar hoe zit het met die vrouwenmeppende Omar van wie Fatima gewoon thuis moet blijven en d’r bek moet houden? Daarover blijven die geprivilegieerde facebookkeffers oorverdovend stil. Terwijl Omar en Fatima tot de snelst groeiende bevolkingsgroep horen.
Nog maar eens : import the third world, BECOME the third world.
Breng een zwijn naar een paleis en het zwijn wordt geen koning, maar het paleis een zwijnenstal.
@Zeddegeizot | 06-01-23 | 11:56: kijk maar naar Meghan.
Eer gerelateerd geweld heeft inderdaad niets met religie te maken. In heel Azie zie je dit. Bij moslims en hindoes maar ook bijvoorbeeld in Japan.
Dus toch een heel groot regionaal probleem.
Dat het óók ergens anders voorkomt, wil nog niet zeggen dat de oorzaak niets met religie twee maken heeft. Kijk maar eens wat deze club erover zegt (Amnesty):
“ In vooral islamitische gemeenschappen leidt dat ertoe dat bijvoorbeeld een vrouw die overspel zou hebben gepleegd, of haar familie anderszins tot schande zou hebben gemaakt, wordt mishandeld, met zuur overgoten, in brand wordt gestoken of vermoord.”
“ Eerwraak is echter geenszins beperkt tot de islam: er bestaan sterke tradities van eerwraak in ‘machoculturen’ in bijvoorbeeld Sicilië, Corsica en Latijns-Amerikaanse landen.”
Bron: www.amnesty.nl/encyclopedie/eerwraak-...
En wat is jouw bron, dat het niets met religie te maken heeft? Enlighten us…
Japan het land met de laagste misdaadcijfers, ik ben toch wel benieuwd wat uw bron is?
Deze forse stijging in NL danken we aan islamitische Syriërs, niet aan Japanners. Een hele slechte jij-bak dus, en ook feitelijk onjuist. In Japan is eerwraak verboden, in veel islamitische landen niet.
Het feit dat de islamitische sharia eerwraak legaliseert maakt dit een islamitisch probleem.
In Japan zijn ze dan tenminste nog zo dapper dat ze ook eerwraak op henzelf plegen.
Wat vindt Leo Lucassen hiervan?
Vet cool, denk ik.
Die zegt waarschijnlijk dat de meeste moslims zich niet schuldig maken aan eerwraak-gerelateerd geweld en moord, en dat alles dus alleszins meevalt.
Ben in 6 jaar tijd 7x vanuit het niets aangevallen. 5x door een Marokkaan, 1x door een Turk en 1x getinte huidskleur. Laatste keer was 6 dagen geleden door een bezorgscooter die mij met 40 km/uur op het fietspad midden in mijn gezicht sloeg. Nu een lichte hersenschudding. Nog mazzel dat ie dikke handschoenen aan had. Maar er zijn camerabeelden op die brug in Rdam
Bijzonder vreemd!
Maar zie je eruit als een Syrische vrouw die geslagen wil worden uit vrije wil (zoals ik hier lees over de Syrische cultuur)?
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 11:43: of het vreemd is, hangt er natuurlijk volledig vanaf wat je referentiekader is. Als je woont in een ‘gegoede’ buurt en werkt met alleen gelijkgestemden, zal het allemaal best wel meevallen.
Die andere 6 keer voor deze laatste zijn de daders gepakt en bestraft neem ik aan ?
Of werd er geen aangifte gedaan?
graag meer context
@grapo | 06-01-23 | 11:51:
Aangifte doen kan pas na:
1.een wachttijd i.v.m. onderbezetting
2.gesprek waar vooral wordt gedramd of je überhaupt wel aangifte wolt doen
3.bedenktijd
4.het doen van echte aangifte
5.afgesloten met seponeren.
Zo gaat dat i.i.g. in 99.9% van soortgelijke situaties.
Hier heeft de Hoofdmiep van Politie de zogenoemde Vanguard-methode ingevoerd.
Het project werd opgestart naar aanleiding van een onderzoek van de Politieacademie: “betekenisvol handelen, politiewerk vanuit de bedoeling”.
Het aantal aangiftes verminderde met 70%.
Die andere 6x kon ik ontkomen door te vluchten om redenen van levensbedreigend. Rennend of fietsend. Dan heeft aangifte geen nut denk ik. Moet je de persoon vinden en dan? Die laatste keer dus wel letsel. Maar ik had geen kenteken uiteraard. Later zag ik dat het vol staat met camera's op die brug dus gebeld voor aangifte. Dat werd heel serieus genomen en binnen 2 dagen kon ik aangifte doen. Ik hoorde mijn advocaat (nog niet voor dit) dat dat bezorgscootertuig levensgevaarlijk is en hij in zijn praktijk al vele schadegevallen heeft. In mijn geval denk ik dat scooterman het niet zinde dat ik het fietspad tegen de richting in fietste. Maar dat doet iedereen op de brede bruggen en zelfs joggers doen dat. Daarbij had deze gast een helm op en gele nummerplaat dus hij mocht niet eens op het fietspad brommen. Van mij mag hij brommen maar dan in een cel. Had hij geen handschoen aangehad was ik er niet met een lichte hersenschudding afgekomen. (qua conext)
Doe aangifte en krijg €2.500,-
- Aanvraag indienen bij het Schadefonds
Schadefonds
Geweldsmisdrijven
Wij zijn er voor slachtoffers van geweldsmisdrijven, die hierdoor ernstig lichamelijk en/of psychisch letsel hebben of hadden.-/
www.schadefonds.nl/
U heeft psychisch letsel, u krijgt €2500
@MK27 | 06-01-23 | 12:01: Niet zo negatief/wantrouwend MK. Dat geld allemaal alleen bij huiselijk geweld.
@theo-is-dood | 06-01-23 | 12:38: uh niet doen
Slachtoffergeweld start een onderzoek naar jou ipv de dader
Ooit pistool op mijn hoofd gehad en die 2.500 mooi laten zitten
Komt hoop ellende van
Wanneer slaat Erik Annemarie?
Als dat kutwijf eens ophoudt met hem te slaan.
Er zijn twee werelden:
1. Nederland vol met regels voor het Nederlandse volk.
2. Derde wereld waar niemand een bewijs van bestaan heeft en geen bewustzijn van regels om een samenleving te bouwen.
De uitkomst is dat de Nederlander vol spanning veel te hoge verwachtingen heeft van de dagelijkse omgang met de rest van de wereld.
Zoals ik hierboven ergens schreef: Syriërs kunnen en moeten terug, zo snel mogelijk. Maar het doel is - net als bij alle 'vluchtelingen' - permanente vestiging, een Nederlands paspoort, een sociale huurwoning, gratis geld en toeslagen. Ze hebben veel geld geïnvesteerd om helemaal hier te geraken, en bij terugkeer zien ze die investering in rook op gaan.
Verder willen ze zich zo min mogelijk aanpassen. Jaren geleden stichtten ze al veel van die zg weekendscholen, waar veel over te doen was vanwege anti-westerse propaganda die daar 'onderwezen' werd. Maar het werd heel leep gebracht ca 5 jaar geleden:
"Syriërs met een verblijfsvergunning richten informele weekendscholen op waar hun kinderen Arabisch leren en soms ook koranles volgen. Het gaat om tientallen locaties door het hele land, meestal gerund door vrijwilligers.''
''Syrische ouders melden hun kinderen aan voor Arabische les omdat zij willen dat zij goed contact kunnen onderhouden met familie in het thuisland of elders in Europa. Maar de ouders houden er ook rekening mee dat zij over een paar jaar misschien terug moeten of willen naar Syrië, zegt Ahmad al Hariri van de vereniging Aurora Levant. ‘Als onze kinderen dan niet goed Arabisch lezen en schrijven, hebben ze daar geen goede toekomst.''
Over een paar jaar terug moeten of willen........... that's a laugh.
Toch is het nog steeds niet pluis in Syrië. Assads regime drijft grotendeels op drugssmokkel. En in de gevangenissen overlijden heel veel mensen. Omdat het beleid nogal willekeurig is, weten vluchtelingen ook niet of ze bij terugkeer in de cel belanden - en dus worden gemarteld.
Waar is het wel pluis? Honderden miljoen leven in even erbarmelijke omstandigheden.
Omar kan Samira nog niet in elkaar beuken.
Ze hebben de sleutel nog niet.
Maar zodra ze de sleutel hebben …
Daarom ruilt Omar Samira in voor Samantha. En Samantha vindt het geen probleem om door haar 1001-nachtprins in elkaar te worden gebeukt. Samantha ziet dat als ware liefde.
... "Wilt u even u mond snoeren en dichthouden, sissss racist"
@wijsvinger | 06-01-23 | 11:18: En Samantha bekeerde zich op aandringen van Omar tot de islam en begon zo snel mogelijk kinderen uit te poepen.
Ze hebben geen idee wat ze in land halen. Aggressie zit in hun DNA. Success. Ik stem op Wilders.
Gaat nooit meeregeren dus nutteloos.
@Omebert | 06-01-23 | 11:16: Degenen die wel meeregeren halen ze massaal hier naar toe dus ook nutteloos....
Doe het ook. Als een soort proteststem.
@Willy | 06-01-23 | 11:21: Een soort proteststem ?
Het goede eraan dat die Syriërs hier zijn, is dat we er beter iets aan kunnen doen, al die arme dames die geslagen worden en zo. Daar in Syrië kunnen we niets, dus feitelijk houdt Pritt een pleidooi voor het hierheen halen van nog meer van die arme dames, wat hem in mijn ogen een ridder maakt die het opneemt voor de geknechte Syrische jonkvrouwen.
Je kunt Syriers hun religie en cultuur niet afpakken.
De vraag is alleen of NL net als Syrië moet worden, of dat we mogen vasthouden aan onze eigen overleg- en gedoog- cultuur. Ook al heet dat "extreemrechts racisme".
@Dandruff | 06-01-23 | 11:09:
Het gebeurt allemaal binnenshuis, dus wij lopen geen gevaar, maar de bonus is: We kunnen iets betekenen voor die arme dames, tenzij ze in Syrië blijven en zelfs jij zou ze graag redden, toch?
@Beste_Landgenoten: Vreemd dat ik dat helemaal niet zo lees.
Hier vinden wij het een probleem, dat slaan enzo, maar in Syrië niet zozeer en dus zijn ze beter af in Syrië.
Net zo kort door de bocht hè.
@ChupaChupa | 06-01-23 | 11:24:
Ja maar lees ik nou in je tegel dat je het niet erg vindt, zo lang het maar daar gebeurt? Dat werpt een ander licht op de zaak. Onrecht prima, als je het maar niet ziet? Dat maakt je toch wat minder nobel dan ik vermoedde. Ik dacht, men is oprecht begaan met dit vreselijke onrecht en pleit voor het maximale om het te voorkomen, maar nee...
Bovendien is je redenatie komisch: Hier vinden WIJ het een probleem maar daar in Syrië vinden ZIJ het geen probleem. Slaan ze in Syrie dan minder hard?
@Dandruff | 06-01-23 | 11:09: We mogen zeker vasthouden aan wat u onze eigen overleg- en gedoogcultuur noemt. Zij mogen ook vasthouden aan hun prachtige cultuur, hun Syrische cultuur.... in Syrië!
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 11:26: Onrecht? Als in wettelijk onrechtmatig? In Syrië is het niet onrechtmatig.
Wanneer je kiest voor de Syrische cultuur met Syrische normen en waarden, dan moet je in Syrië gaan wonen.
Wil je dat niet, bijvoorbeeld omdat je het niet zo leuk vindt om geslagen te worden enzo, dan kan je in Nederland gaan wonen, maar dan heb je je aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden.
Zo moeilijk is het niet
Het hele punt is dat het vluchtelingen en asiel- en immigratiebeleid van de EU niet deugd. We zijn nu eenmaal gebonden aan de EU regels die boven nationale regels en wetten gaan. Wat er dus ontbreekt is de wil om daarover een zinnige discussie te voeren en daarmee ook naar Brussel te gaan. Wat dan ook nog eens steekt is dat er andere EU landen zijn die wel een ander beleid voeren op dit gebied.
Terwijl het logisch zou zijn om toch strenger te selecteren wie toegelaten worden en wie niet. Er zijn heel veel meer mensen wiens schrijnende omstandigheden een asiel- of vluchtelingen aanvraag rechtvaardigen, dan dat er geabsorbeerd kan worden.
Dus zul je moeten overwegen hoe dat beter vorm kan worden gegeven en daarbij zul je strategisch moeten denken en een discriminerend beleid moeten opzetten. Waarschijnlijk moet je vooral dissidenten die iets kunnen, een bepaalde mate van intelligentie, zelfredzaamheid en invloed hebben. Via netwerken (die zul je moeten opzetten of ontwikkelen) kun je selecteren wie er kans maken en wie niet. Via de humanitaire organisaties kun je contact hebben met ondergrondse verzetsbewegingen.
Je richt je dan met name op de bewegingen die EU waarden vertegenwoordigen op het gebied van vrijheid, rechtsorde en gelijkheid.
Juist mensen die gevaar lopen om daarom te worden gevolgd moet je helpen en opvangen indien nodig. De kans is groot dat die mensen relatief weinig problemen (die middelen en geld kosten) mee brengen.
Vanuit Europa kunnen die mensen dan hun politieke strijd voortzetten voor een thuisland dat vrijheid, rechtsorde en gelijkheid nastreeft.
Op termijn komt dat dan ten goede aan de inwoners van dat land. Immers vrijheid, rechtsorde en gelijkheid maken een land leefbaar en welvarender.
Maar goed dat lijkt op een beleid, een idee, een visie en voor visie moet je naar de oogarts.
@ChupaChupa | 06-01-23 | 11:32:
"Wil je dat niet, bijvoorbeeld omdat je het niet zo leuk vindt om geslagen te worden enzo, dan kan je in Nederland gaan wonen,"
Ja maar ChupaChupa je weet toch. Die arme dames kunnen niet zonder hun man naar ons land komen! Dat is het probleem juist. Dus ik zeg: Laat ze MET hun man komen, dan kan jij ze helpen en ze zullen echt heel blij zijn. Maar laat je ze daar dan worden die arme schepsels geslagen en heb jij er geen zicht op, wat het nog ondraaglijker voor je maakt. Schat ik zo in, weldoener als je bent.
Beetje naïef BL. De meeste vrouwen leven volgens de islam wetten geheel volgens eigen wil die ze ondergeschikt maken. Daarnaast worden de vrouwen die opstandig zijn in dit land gewoon gestraft ook al leven ze in een blijf van mijn huis omgeving als ze ernstig bedreigd worden. Lees je de kranten niet BL. Pas na de moord of het zuur in het gezicht gooien wordt er iets aan gedaan in dit land. Doet de man het niet, dan de vader, neef, oom, of de goede vriend van de familie.
@dijkbewaker | 06-01-23 | 11:36:
"De meeste vrouwen leven volgens de islam wetten geheel volgens eigen wil die ze ondergeschikt maken."
Nou wat is dan het probleem? Dan is dit topic niet nodig, want wat die Syriërs met hun vrouwen doen is allemaal uit vrije wil. Lang leve de vrijheid. Of steekt er wat anders achter, dijkbewaker. Ik noem maar iets: Ieder argument om "ze" negatief weg te zetten? Mijn donkerbruine vermoeden is dat jij geen bal geeft om die dames.
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 11:26: En nog iets.
Ik vind het helemaal niet komisch. Vermoedelijk slaan ze in Syrië net zo hard. Als je niet geslagen wilt worden, dan kun je bijvoorbeeld naar Nederland. Prima. En als je he dan gedraagt volgens onze normen en waarden, dan wordt er niet geslagen, maar dan zorg je ook niet voor overlast.
Gisteren nog ee film gekeken over Syrische vluchtelingen, The Swimmers. Best een aardige film. Maar het gaf totaal geen reëel beeld. Twee aantrekkelijke meisjes, zonder hoofddoek, die voor het geweld in Syrië op de vlucht slaan en direct een positieve bijdrage leveren aan de (Duitse) maatschappij.
Hoe anders is de praktijk.
De leugen regeert.
@ChupaChupa | 06-01-23 | 11:42:
"Als je niet geslagen wilt worden, dan kun je bijvoorbeeld naar Nederland. Prima. "
Well, wat is dan je probleem met Syrische asielzoekers? Die dames zullen zich graag aanpassen, als jij ze maar van de mishandeling redt. Of toch niet? Of vind je dat de dames zelf schuld hebben?
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 11:39: Eerwraak en alle andere vormen van geweld tegen vrouwen zijn onacceptabel. Zo simpel is het. Punt is, wat u ook al zegt, dat we niet kunnen voorkomen dat vrouwen in het buitenland hier het slachtoffer van worden. Dat kunnen we wel waar het gaat om vrouwen die hier in Nederland verblijven. Daarom is het heel goed dat dit onder de aandacht wordt gebracht en er iets aan gedaan wordt. Het naar hier halen van elke vrouw die slachtoffer is van het vorenstaande is echter absurd en dat weet u denk ik ook wel. Wel wat laag bij de grond van u dat u het leed van deze vrouwen misbruikt om anderen hier maar uit de tent te lokken.
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 11:42:
*Zucht* Da’s waar. Ik ga maar weer…
@ratelaar | 06-01-23 | 11:34: Zinnige reactie.
Ik vat het even samen: Laat niet iedereen toe. Laat mensen toe die daadwerkelijk gevaar lopen en/of daadwerkelijk in een schrijnende situatie zitten EN een bepaalde mate van zelfredzaamheid hebben. (Lees "diploma's hebben en Engels spreken".)
Eens.
Zij zorgen waarschijnlijk voor minder problemen.
Ook eens.
Onder deze groep mensen wordt vast een stuk minder geslagen.
@countus | 06-01-23 | 11:46:
"Dat kunnen we wel waar het gaat om vrouwen die hier in Nederland verblijven."
Exact. Dus Mosterds topic kan dan alleen maar leiden tot een pleidooi de dames hierheen te halen. Of zit er wat anders dan altruïsme en hulpvaardigheid achter, denk je? Ik meende dat je zo begaan was met onrecht? Zal ik het antwoord mar geven Countus of kan je het zelf bedenken?
Zijn de problemen van de wereld een taak van de lokale overheid dan? Vraag het me af!
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 11:39:
Je probeert nu te doen alsof de tegenstanders van islamisering net zo harteloos zijn als de voorstanders. Onzin natuurlijk, punt is dat wij wel eerlijk erkennen dat we op veel zaken 0,0 invloed hebben. Op vreemde culturele gewoontes zoals eerwraak bijvoorbeeld.
Waar we wel invloed op kunnen hebben is de vraag of eerwraak in NL normaal (en uiteindelijk misschien zelfs wel verplicht) wordt of niet. En daarover verschillen de meningen tussen links en rechts. Want die geïmporteerde verrijking kost naast mensenlevens ook een hoop geld; inzet politie, zorg, blijf-van-mijn-lijf huizen, etc.
Plus dat het naïef is te denken dat eerwraak zich beperkt tot Syriërs etc. Een vader die bereid is zijn eigen dochter te vermoorden om een hoofddoek, vermoordt net zo makkelijk een Nederlands vriendinnetje of haar dochter. Als het niet dragen van een kopvod al "onzedelijk" is dan snap ik wel dat 100% van de niet-islamitische meisjes en vrouwen als neukbare kechs wordt gezien.
Het is normaal dat culturen elkaar beïnvloeden. Maar een cultuur die interne afvalligheid met geweld bestraft zal uiteindelijk de meeste invloed hebben. Dus bepaalde Nederlanders gaan die cultuur overnemen. Zeker zolang links roept dat het vasthouden aan Westerse waarden en universele mensenrechten "etnocentrisch racisme" etc is blijft onze invloed op hun cultuur 0,0.
Dus nee, op eerwraak in Syrië heeft niemand invloed.
Maar wil je meer of minder eerwraak in NL?
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 11:55: Nee, zoals gezegd, dat is een onlogische conclusie. We moeten wel realistisch blijven: we kunnen simpelweg niet elk slachtoffer hierheen laten komen. Dat is simpelweg niet houdbaar. Wel kunnen we hen helpen die zich hier al bevinden en in internationaal verband bijvoorbeeld ook organisaties in het buitenland steunen die zich inzetten tegen dit soort dingen. Wat Pritt zijn punt precies is met dit topic is niet relevant wat dat betreft.
En ik ben begaan met onrecht ja. Ik zie niet in hoe een oproep om slachtoffers te helpen en ook in internationaal verband iets aan onder meer dit probleem te doen zou maken dat ik niet begaan ben met onrecht. Ik denk alleen wel dat je het probleem niet oplost door iedereen maar hierheen te halen.
Maar goed, u denkt hier kennelijk anders over. Dus ok, geeft u het antwoord maar waar u het over heeft.
@Dandruff | 06-01-23 | 12:03:
"Waar we wel invloed op kunnen hebben is de vraag of eerwraak in NL normaal (en uiteindelijk misschien zelfs wel verplicht) wordt of niet."
Oh dus je bent bang dat Erik Annemarie opeens gaat slaan omdat de Syrische buurman dat ook doet? Het overnemen van elkaars goede gewoontes zeg maar. Ja dan snap ik je angst.
Maar wees eens ff heel eerlijk Dandruff. Die slachtoffers interesseren jou toch geen zier? Of die dames nu geslagen worden of niet, het zal je toch aan je reedt roesten? Waarom geef je gewoon niet toe (hoewel dat doe je al) dat je die mensen heir niet wil hebben omdat, nou ja, ze dingen doen die jij stom vindt, ook al heb je er persoonlijk geen last van omdat de dames achter de huisdeur worden mishandeld, buiten jouw zicht?
Wees eens een eerlijke vent, in plaats van al die uitvluchten. Je hebt de pest aan asielzoekers, dat blijkt uit alles, maar je verzint vrome praatjes om daar een "argumentatie" voor te vinden.
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 13:31: mooi, die wel erg voorspelbare plot twist. E hebben het hier over Syriërs die gedrag met zich meebrengen wat niet alleen botst met ‘onze’ normen en waarden, maar ook juridisch heel anders is geregeld. En jij gaat nu net doen of we alle asielzoekers hier niet willen hebben. Dat is gewoonweg generaliserend en jouw eigen interpretatie.
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 13:31: Mijn huisgenote moest ook een cursus doen met allemaal vluchtelingen. Je schrikt echt van wat daar allemaal tussen zit. Heel arm en achtergebleven, erg conservatieve standpunten en vooral: een enorme hekel aan Nederlanders. Dat soort mensen is nauwelijks een aanwinst voor onze samenleving. Wees daar niet te naïef in.
Nog een toevoeging. De Volkskrant berichtte er uitgebreid over. Veel Syrische mannen die naar Nederland vluchten, mogen hun vrouw laten overkomen. Maar die vrouwen pikken - eenmaal in Nederland- dat ouderwetse en masculiene gedrag van hun echtgenoten niet meer, en willen dan snel scheiden. Dat percentage schijnt rond de 50 procent te liggen. Omdat die scheidingen nogal eens gewelddadig verlopen, moet er in hoog tempo woonruimte worden gezocht en gevonden voor deze vrouwen - en vaak ook kinderen. Dat zorgt dan weer voor extra druk op de woningmarkt en andere faciliteiten. Oftewel, Nederland importeert een boel problemen.
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 13:31:
Je valse beschuldigingen weerleggen 0 van de feiten die ik noemde. Feit blijft dat;
- wij 0 invloed hebben op eerwraak in Syrië;
- wij wel invloed willen hebben op eerwraak in NL;
- eerwraak in NL dankzij immigratie fors stijgt;
- dit NL flink op kosten jaagt;
- naast Syrische ook Nederlandse slachtoffers maakt;
- etc.
Plus. De door links gepropageerde islamisering zal wel degelijk ook tot maatschappelijke acceptatie van eerwraak leiden. Zie hoe jij, maar ook peperdure fopfeministes zoals Wekker en Tuinbroeke dit onderwerp nu al verdedigen. Net zoals links eerder al de jodenhaat van hun moslimbondgenoten overnam. Als de gesubsidieerde "idealisten" eerwraak al acceptabel vinden, dan gaan Erik en Annemarie dat inderdaad ook doen. Al is het maar om niet door jouw soort voor "racist" te worden uitgemaakt.
Op mij maakt het grijsgedraaide dogma dat het afwijzen van eerwraak en ander (seksueel) geweld "racisme" is geen enkele indruk meer. Maar er zijn zat mensen die daar wel gevoelig voor zijn.
Anders zou je dat soort laster ook niet gebruiken.
@Après toi | 06-01-23 | 14:03:
Ja ik snap het wel. Maar dan zijn er wel meer vrouwen op de markt die super blij zijn met een man die niet slaat. Elk nadeel heeft dan toch zijn voordeel. Een ja dat enorme hekel aan Nederlanders, dat is dan een handicap in dit land lijkt me. Een hekel aan Duitsers dan beter.
@Dandruff | 06-01-23 | 15:04:
Ja maar Dandruff je zegt het zelf al. Wij hebben alleen invloed op eerwraak in Nederland. Dus je kan die vrouwen alleen helpen als ze hier zijn. Jij met je grote hart voor gekwetste vrouwen bent dus blij met iedere vrouwelijke asielzoeker want die kan jij redden van een gewelddadige man. Maar het lijkt vreemd genoeg dat je ze liever daar in Syrië ziet blijven?
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 17:03: Creatief pleidooi, maar als de ware moraalridders die wij zijn als GS lezers kunnen we alle ge-eerwraakte vrouwen ter wereld helpen. We hoeven ze alleen maar af te bekeren van die achterlijke religie waar de cultuur op geankerd is die dit soort praktijken rechtvaardigt. Hoe zeg je "Islam is onzin. Allah bestaat niet." In het Arabisch?
@ZijkstraalDoetPlasje | 06-01-23 | 18:17:
Allah hoe akhbar geloof ik
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 17:03:
Je weerlegt nog steeds niet de feiten die ik noemde. Kun je wel heel flauw speculeren over de grootte van mijn hart, maar dat verandert niks aan die forse stijging van eerwraak. Plus stijgingen afgelopen decennia van jodenhaat, en potenrammen, en vrouwenbesnijdenis, en islamterrorisme, en criminaliteit, en (seksueel) geweld, en ..., en ..., en ..., etc.
Al die verrijkingen kosten NL trouwens ook nog eens zo'n 30 miljard euro per jaar. Nog los van alle extra te bouwen woningen en bijbehorende infrastructuur.
En verder maak je mij niet wijs dat jij niet snapt dat NL te klein is voor alle moslima's ter wereld. Nog los van het feit dat al hun vaders en broers hier ook allemaal welkom geheten worden. Zelfs na veroordeling voor elke denkbare vorm van geweld: en dus ook na eerwraak.
De sharialobby "vergeet" ook steeds dat veel moslimvrouwen net zulke voorstanders van bijvoorbeeld eerwraak, vrouwenbesnijdenis en zelfs kindhuwelijken zijn als veel moslimmannen. Ik wees je er gisteren nog op dat er oa in Engeland en Jemen duizenden kopvodden de straat op gingen om te demonstreren voor kinderverkrachting. In Jemen was dat extra opmerkelijk omdat vrijwel alle slachtoffers daar moslima's zijn; geen Westerse kechs. Directe aanleiding was de dood van een 13-jarig meisje tijdens haar huwelijksnacht, maar zelfs dat maakte de lokale Fatima's de vrome pis niet lauw.
Waarom wil jij per se dat die cultuur hier de overhand krijgt?
Allemaal gratis extra's. Mooi toch?
Dat vergoeilijkende geneuzel dat de interpretatie van die religie niet meespeelt, maar dat het slechts een "cultuut"-verschil is, is werkelijk onderhand stuitend te noemen. We zijn aanbeland in de overtreffende trap van deugen. Maar de oorsprong van elke vorm van vrouwenonderdrukking komt toch echt voort uit de interpretatie van die mensen vanuit hun geloofsovertuiging. Waarom daar dan met een grote boog omheen telkens weer! Niet te pruimen dit.
Dit soort mensen blijven de krokodil voeren in de hoop dat ze zelf als laatste worden opgegeten.
Het is zeker weer, tuut ja. Volledig tuut.
@MarkiesDeBalzaque | 06-01-23 | 11:04:
Had soortgelijks eerder gehoord, maar blijft grappig die uitdrukking, ondanks dat de inhoud triest is. :D
Jopie zit op de wc, maar is te dom om te poepen.
Touché
Hij moet wel poepen want hij heeft later een date en dan moet hij wel “gereed” zijn…
Vreemd, ik dacht altijd dat de islam nieuwkomers een soort van contract kregen waar haarfijn uitgelegd wordt wat er wel en niet mag in dit land. Zoals : In dit land mag je ook ongelovig zijn. Er is geen plicht voor een moslim om met een moslim te trouwen. En nog een aantal vrijheid belemmerende gedrag regels die niet sporen met onze regeltjes. Dan een handtekening eronder gezet van de nieuwkomers dat het allemaal duidelijk is en ze zich er aan zullen houden.
"It's Culture stupid, not Color."
Verkenning naar een "omgekeerde davidster"
Of: wanneer Samira & Omar evenveel kans maken op een woning als Annemarie & Erik ...
De BOL-reclame met "Prinses Papa", daar kan ik mij helemaal mee identificeren. Net als die commercial van Toyota "In het holst van de nacht".
Özcan Akyol mag ik wel; soms kan ik 'm wel zoenen, soms gaat ie iets teveel over mijn deugschreef. (Maar goed, dat heeft niks met z'n afkomst te maken.)
Daniel Arends(!!!) en Najib Amhali(!!) vond/vind ik leuk t/m hilarisch.
Oud-Kamervoorzitter Khadija Arib en minister Dilan Yeşilgöz-Zegerius zie, hoor en vind ik zonder voorbehoud topmensen/-vrouwen for the job.
Zelf zie ik eruit als een Viking, maar mijn bloed heeft meerdere kleurtjes uit zowel "de" Oost als de West, met ook wat zwemen van Ashkenazi-voorouders erin.
En toch, bij iedere Arabische mannennaam vraag ik mij af of hij en zijn neefjes into eerwraak zijn. Om maar wat te noemen. En of ze juichten toen Raqqa werd ingenomen door IS.
Stel dat je zou kunnen zien dat iedereen met een niet-westerse naam zich de Nederlandse/westerse cultuur heeft eigen gemaakt? Een speldje, een leuze, een logo, whatever. Zelf zou ik 'm ook met trots dragen; voor mijzelf en voor de mededragers.
Integratie is al een tijdje dood als een pier, assimileren is de enige uitweg. Wat vinden jullie?
Mvrgrt,
Nee, geen goed idee. Er zal meteen 'jodenster' geroepen worden.
De wil om met z'n allen onder 1 vlag te leven moet van 2 kanten komen.
Een parallelle samenleving is imo het hoogst haalbare.
@Dr_Johnson | 06-01-23 | 10:58: Noted. Dank!
@D-Fens_1963 | 06-01-23 | 11:01: Oh mhen! Echt waar?! Een parallelle samenleving, moet je dat willen? In Israel/Palestijnse Staat werkt dat niet. Net zo min als in sommige volkswijken van grote Britse steden waar de kit niet meer komt en de Shariawetgeving hoogtij viert.
@D-Fens_1963 | 06-01-23 | 11:01:
Je kan de buitelanders wel de schuld geven maar de autochtone bevolking is al verdeeld tussen rood-wit-blauw en blauw-wit-rood
Tenminste, niet echt 'verdeeld' natuurlijk als het 10 a 20 % WEF elite tegen de rest lijkt te zijn . .
@huh!? | 06-01-23 | 11:15: Helaas huh!?, ik moet mij er hier mee bemoeien. Jouw opmerking is een afgeleide (van een afgeleide) wat D-Fens en ik hier hier betogen.
@huh!? | 06-01-23 | 11:15: Het is inmiddels natuurlijk veel gekker; ik ben steeds vaker geneigd mijn (voormalig beste) landgenoten de schuld te geven.
Erik en Annemiek noemen het eergeweld. Omar en Samira niet.
Dat 'argument' van de do-gooders, dat dit nu eenmaal te maken heeft met "culturele verschillen" is natuurlijk ook fantastische onzin. De conclusie moet niet zijn, dat we dit maar 'op de koop toe' moeten nemen bij de asielindustrie, de conclusie moet zijn, dat er een onmiddellijke asielstop voor moslims en andere achterlijke culturen moet komen.
... En dat om de haverklap het woord / kreet "racisme" niet keer op keer terecht komt bij slappe en deugende regenten, zonder een ruggengraat. Dit land heeft sowieso al, genoeg gedaan (En nog, is het: "Racistj"). Hoog tijd voor andere (Voorliggende!) landen het stokje over te nemen.
Stem ze alvast weg, de 15e.
Een land dat systematisch achterlijkheid en gewelddadigheid importeert gaat in kwaliteit achteruit. Heel simpel, maar nog altijd te moeilijk voor het gros van de Nederlandse politieke partijen.
Volgens de hier heersende ideologieën is iedereen gelijk. Maar die ideologieën zijn ontsproten uit calvinistische en socialistische schuldgevoelens. Het importeren van achterlijkheid zien zij als een aflaat. Het sust hun geweten dat zo rot is als een mispel. En dat is weer stuitend egoïstisch: koste wat het kost, al maak ik slachtoffers, als ik maar van mijn schuld word verlost.
Welkohôôm oh welkôm in ons landje. Nog één keer, Welkohôôm oh welkôm in ons landje.
Fuckinghell
De Derde Wereld importeren gaat niet zonder gevolgen.
In de derde wereld heeft men niet eens identiteitsbewijs. Of ze zijn officieel nep afgegeven via corrupte wijze met een paar Euros in de zak. Dus we weten niet eens wie of wat we importeren. Welkom, welkon!
We moeten er vanaf! Stem Geert. Massaal graag.
Anders zal uw land onherstelbaar beschadigd raken.
"Anders zal uw land onherstelbaar beschadigd raken."
Anders = Dan
Maar de christenen dan? Juist daarom komt Robke Jetten nooit in Urk of Staphorst. Ook al hebben ze daar geen hoge flats.
Op Urk zijn behoorlijk veel homo’s. Kijk maar eens naar het programma Op Urk. En die hebben nauwelijks problemen.
Was er geen meldpunt bij het AD voor fake news?
Dank Mosterd, dat je geen blad voor de mond neemt en toch netjes blijft. Het is een gave.
Hier hoor je feministen nu nooit over.
Waarover? Oh die kudde olifanten in de kamer.
@lezeres | 06-01-23 | 10:52: Dat is wel een hele rake omschrijving van die feministen.
Vanuit mijn beroepsmatige ervaring kan ik zeggen dat de Nederlandse blijf-van-mijn-lijfhuizen voor 95% vol zitten met vrouwen met arabische en turkse namen. Toch apart he, gezien beide bevolkingsgroepen maar ongeveer 15% van de totale bevolking beslaan. Ook heb ik erg vaak meegekregen dat mannen die in NL schulden hebben, gezocht worden door de politie, of allebei, doodleuk in Marokko of Turkije bij familie gaan wonen. De vrouw blijft met alle shit achter, de schuldeiser kan vaak fluiten naar zijn geld en de familie aldaar vind dat kennelijk normaal of stelt geen vragen.
.
Maar niks aan de hand hoor, vooral niets benoemen!
Lul niet. De helft van de blijf van mijn lijf huizen zijn gevuld met Ingrids. Zo'n 35% behoren tot de traditionele migranten groepen. Dus Surinaams, Turks, Antilliaans en Marokkaans.
@Cobarde | 06-01-23 | 10:52: "Lul niet. De helft van de blijf van mijn lijf huizen zijn gevuld met Ingrids" ............. Ja...., dat klopt...... en door wie komt dat:.... JUIST! Ik ben blij dat je het nu wel snapt en met me eens bent!
@Cobarde | 06-01-23 | 10:52: Ahh u demonstreert de verbale agressie die bij zo een huis hoort
@Cobarde | 06-01-23 | 10:52: ik lul zeer zeker niet, het is helaas de waarheid.
Joh
De taghout is vooraf gewaarschuwd de misdaad niet te begaan.
De taghout is gedurende het begaan van de misdaad voortdurend gewaarschuwd.
Al het vee is uitgeleverd.
Saman Abbas (18) vermoord door haar familie in 2022 ze wilde niet met een Pakistaan trouwen maar was verliefd op een Italiaanse jongen.
Dit topic gaat over Nederland
Graag daar bij houden aub
@huh!? | 06-01-23 | 11:17: Geen probleem. Pakistaan = Volendammer, Italiaanse jongen = Turkse man
Verrijking heet dat.
Topje,ijsberg.
Is cultuur,mag.
Eergeweld is een exotisch woord voor eigendomsrecht
Iedereen kent toch het aloude Turkse gezegde; "Je moet minimaal 1 keer per week je vrouw slaan, als jij niet weet waarom dan weet zij het wel."
Zou die spreuk dan toch in Syrië zijn ontstaan?
101 jaar geleden was het allemaal nog één en hetzelfde land, 't Ottomaanse Rijk.
@ReyNemaattori | 06-01-23 | 10:30: Slavernij was daar heul normaal en 20% van de inwoners van Constantinopol waren slaaf
Ik roep iedereen op zijn/haar kinderen op een veilige diverse school met veel moslims te plaatsen...
De laatste juffen vluchten daar inmiddels, verdwenen meesters hadden het al midden-90 goed gezien. Waanzin in een ooit slim land.
@hagelkruis | 06-01-23 | 10:21:
Dat is echt sick ja
Dat 'enorme lerarentekort' dat als je doorvraagt eigenlijk alleen 'enorm' is in en rond voormalig Vogelaarwijken
en dan het management daarboven: salarissen omhoog!
geen nieuwe leraren . . . management daarboven: je krijgt naast een baan ook een huis!
geen nieuwe leraren . . management daarboven: wij hebben alles al gedaan binnen onze mogelijkheden laten wij lessen schrappen
Wegkijken²
Mensen die elkaar neersteken of neerschieten over eer kennen geen eer.
Als het aan het geloof lag was emancipatie verboden.
Er zijn voor de doelgroep met een migrarische achtergrond hoopvolle ontwikkelingen. In de gemeente Rotterdam kan je nu met diverse achtergrond in aanmerking komen voor management- en bestuursfuncties zonder dat 'cv en ervaring' een hinderlijke rol hoeven te spelen.
Laatst liep er op een Haags ministerie een medewerkster in een chador: nl.m.wikipedia.org/wiki/Chador
Maar GertJan Segers wil maatregelen tegen Iran. Begin er eens mee om “Iran” buiten je eigen ministerie te houden
Dus de juf kan de kindertjes gewoon aan laten klooien iedere dag, beetje inzet/intelligentie is maar hinderlijk... dit land is doodziek
@theo-is-dood | 06-01-23 | 10:13: Wel prettig toch als die medewerkster zo lelijk is als de nacht en jij oogherpes zou krijgen van het kijken alleen al.
BIj de KNVB lijkt ook iets dergelijks te spelen
een jongen die in het voorjaar MBA heeft afgerond wordt nu directeur topvoetbal
'Een man (of vrouw) kan in principe niet op eigen houtje besluiten eerwraak te plegen; het is een kwestie van de hele familie of de stam.'
Dus dan moet het hele zooitje de bak in.
De beslissing wordt vaak genomen door de stam oudsten. Analfabeten die uitblinken in achterlijkheid.
Alleen dat woord "stam" verraad al dat het een achterlijke cultuur is
Volgens mij is dat dezelfde cultuur die menstruerende vrouwen in hondenhokken op het erf laat verblijven als ik het goed heb?
Alles wat wij beschaafde westerlingen deden, dat doen de onbeschaafde nu nog.. het duurt gewoon nog effe 200 jaar voordat ze het ook doorhebben. Ze hebben nl. geen Erasmus, Voltaire, Galileo gehad die de religieuze leiding tegensprak. Jongeren in Iran doen dat nu wel, maar we steunen liever mensen in landen die bij de EU willen.
We stellen zelfs het regime in Iran een nieuwe nucleaire deal in het vooruitzicht
Gewoon wat zakken subsidie ertegen aan gooien.
Niet zo snel. Eerst een breed samengestelde commissie. Die een onderzoek gaat voorbereiden (2025). Het rapport wordt in 2026 verwacht. Eerste wetsvoorstel in 2028...
Als Kaagelslag!
Apart. Op foto’s van aanmeld centra zie je enkel mannen in de leeftijd van 20-30 jaar.. wie slaan/slachten ze dan? De Machtelts, Merel en Sigrids van deze wereld die zo’n arme drommel in huis hebben genomen?
Euh? Zodra, ze een verblijfsvergunning en dito huis hebben gekregen komen vrouw en kinderen of het uitgehuwelijkte nichtje nagereisd.
'Bij eerwraak gaat het uitsluitend om verlies van de zedelijke eer en wel na een fysieke aantasting daarvan.'
Het is dus een extreme vorm van op je pik getrapt zijn.
Peniculus egressus in extremis?
Half Berlijn afgebroken…
Syriërs zijn zo dankbaar dat ze een plekje kregen in het veilige Europa.
Je moet voor de gein eens Google Maps openen.
Al die beige gebieden (woestijn), van de Westelijke Sahara tot aan Pakistan in het Oosten, zijn één pot nat.
Allemaal ellende.
Alleen Koninkrijk SA heeft de boel aardig onder de knoet, de rest zijn allemaal chaotische, gewelddadige shitlanden.
de islamitische wereld zullen we maar zeggen.
Vroeger was Egypte een “beschaving”, thans een shithole en vinden wij Europa een “beschaving”.
Met de import van teveel Woestijniërs zal onze beschaving langzaam verdwijnen.
Kan honderd jaar duren, maar dat gaat gebeuren.
Dan lig ik gelukkig allang onder m’n pyramide, met honing ingebalsemd.
In Jordanie gaat het best goed. In Marokko en Algerije ook wel. Tunesie gaat matig. Egypte is een overbevolkte tijdbom. Israel gaat prima (voor de israeliers).
@zeeman73 | 06-01-23 | 10:06:
Goed, er zijn een paar uitzonderingen, maar je begrijpt m’n punt.
Overigens hebben Arabieren in Israël het beter dan in de landen in de regio.
Volgens mij reis je niet veel of kijk je teveel Corendon reisgidsjes..
@DontLookWhenIP | 06-01-23 | 10:10:
Mali, Sudan, Libië, Tsjaad, Niger, Irak, Jemen, Iran, Pakistan en nog een aantal…..
Fantastische landen en vooral als je man bent en vooral ook hetero.
Veel gereisd en algemene kennis.
Reisjes boek ik zelf helemaal, daar heb ik Atilay Uslu niet voor nodig.
@DontLookWhenIP | 06-01-23 | 10:10: En Nu ? komt er nog een weerwoord?
Onderschat de rest niet
Het is alleen maar gajes dat hierheen komt
Kijk naar de Polen, ben mij dit jaar rot geschrokken van de Polen in Polen (in goede zin), vanwege het beeld vanuit de Polen in Nederland
Reden nummer 43.982 om Geert te stemmen.
Reden nummer 43.982?
1 reden is meer dan genoeg (niet pro-eu, er blijven maar 3 partijen over - misschien tegenwoordig ook nog een partij extra erbij)
en dan de 2e reden (niet pro geld uitgeven aan immigratie) gaf de doorslag al
Reden 3: besluit is genomen toedeledokie
Ziedaar het succes van decennialang ‘integratie met behoud van eigen cultuur’ beleid. Wat je zaait zal je oogsten, gefeliciteerd Nederlandje, dat gááfe land aan de Noordzee.
"Explosieve stijging eergeweld in Nederland', vooral door Syriërs''
Ja, het is een verrijking, hè.
"In ons land wonen ruim 57.000 Syriërs.''
Lijkt me een staaltje flagrant nepnieuws van het AD. Je las een tijdje terug al regelmatig dat er zich ca 115.000 Syriërs in Nederland bevinden. Anyway, die lieden zitten hier m.i. op tijdelijke basis, totdat de bommen en kogelregens in hun 'eige' land gestopt zijn. Dat is voor het overgrote deel van Syrië allang het geval; alleen in de provincie Idlib is het nog onrustig, want daar zitten nog rebellengroeperingen en wordt dus nog wel af en toe gevochten.
Maar voor de rest kunnen al die Syriërs terug, net als de Denen dat vinden. Dat die lieden allerlei bijkomende redenen gaan verzinnen waarom ze niet terug kunnen - de verkeerde (Assad) is aan de macht; ze hebben niets meer om naar terug te gaan; ze zullen daar met de nek aangekeken worden, omdat ze hun land in de steek hebben gelaten; hun kinderen zijn hier nu geworteld; etc, etc - doet niet ter zake. Ze moeten eruit, en wel zo snel mogelijk.
Aantal Syriërs ligt volgens mij nu al rond de 150 duizend en gaat -als dit tempo aanhoudt- binnen enkele jaren naar de 200 duizend.
Het is al lag bekend uit onderzoeken naar eerdere immigrantenstromen (joegoslavie, somalie) dat 95% van de vluchtelingen hier blijft uiteindelijk, ook wanneer het thuis weer veilig is. Ze vinden het hier prettig, hebben hier bestaanszekerheid. Dat is ook het probleem. een land met goede sociale voorzieningen en open grenzen is geen lang leven beschoren.
@zeeman73 | 06-01-23 | 10:08:
De eerste groep migranten uit Syrië hebben al lang de Nederlandse nationaliteit gekregen. Dat zijn dus “Nederlanders”. We geven hier paspoorten weg alsof het snoepgoed is
Eerlijk:
bij mijn vorige werk had ik als reden voor de ziekte opgegeven dat er een vluchteling heel vervelend zat te schreeuwen
echt bizar, zogenaamd een luxe firma en de vluchteling was dusdanig barbaars dat ik een half jaar lang de stoel heb aangeschoven (van een bord eten was net de grens van fatsoen)
ik citeer mijn linkse buren: "en die mensen in Staphorst dan?"
Volgens iemand op Facebook moest ik Qatar vergeten, omdat het echte gevaar Christenen in Nederland is.
Een zuivere whataboutism, ofwel een ouderwetse jij-bak.
Intussen zouden die 'linkse mensen' liever in Staphorst wonen dan in 020-West.
Ikzelf trouwens ook.
@Ichneumonidae | 06-01-23 | 10:11: Nou, dat is vooralsnog het prettige. Het merendeel van die GL lui heeft zoveel diepgewortelde vooroordelen, dat ze het echt denken en nooit van hun leven naar een dorp als Staphorst zullen verhuizen. Uiteindelijk zal ook de GL'er graag, helaas, in Staphorst willen wonen, maar dat duurt nog wel even.
@Grachus | 06-01-23 | 10:22: Beetje het probleem dat ze in Florida en Texas hebben. Al die lui die eerst Californië in een communistisch hell-hole hebben veranderd, vluchten nu naar die staten. Om daar dan vervolgens het zelfde stel idioten aan de macht te stemmen die hun thuisstaat in de rokende puinhoop hebben veranderd die ze proberen te ontvluchten.
@Roos | 06-01-23 | 10:06: De aesir bouwden een muur Goden voor ggristus waren al verwikkeld in bouwfraude. Voorbeeld voor de mensen.
@TheEgg | 06-01-23 | 10:30:
Nice summary, de links droom instandhouden is de apocalyps
persoonlijk denk ik dat het heel belangrijk is als rechtse kant van de politiek om de christenen mee te nemen
Van meest racistisch en conservatief (oud hollandsch gereformeerd) zijn ze langzaam naar het WEF toe getrokken, onder begeleiding van internet (geen tv maar wel internet)
Begrijp het nu eens mensen... islam is vrede.
Waar???
Tsja, aardig wat 'vluchtelingen voor Assad' zijn radicaal-islamitische types die van het multireligieuze Syrie een fijne islamitische staat wilden maken. Worden vooral uiteindelijk in de pan gehakt als Rusland en Iran steun sturen en vluchten dan naar Europa.
Zolang het domme bestuur hier het woord "eer" blijft gebruiken gaan die akelige sprookjes door, zelfs 666-rechters hebben hier al 30 jaar "crime passionnel" niet meer toegepast, nu gaat de klok weer terug naar de middeleeuwen, schaam U Nederland.
Pak die gasten op, levenslang met goedkoopste regiem/wc papier.
New Speak geldt slechts één kant op.
Wee uw gebeente om het woord "blank" in de mond te nemen.
Maar eerwraak, lover-boys en jihad-bruidjes klinken te gezellig.
Eerwraak was vroeger bloedwraak, maar dat klinkt zo vervelend.
Regenboogwraak of eenhoorntjeswraak klinkt een stuk gezelliger.
Maar zijn het dan oprechte zorgen over de dames in kwestie (want in Syrië slaan ze hun vrouw ook maar daar lees ik nooit wat over hier, geen topics, geen oproep tot actie van BuZa, geen actie om hen te helpen) of gaat het om het negatief in het nieuws brengen van een groep die om onopgehelderde redenen een gevoelige snaar raakt bij onderhavige onderhavigen?
Euh, GS werkt toch weleens samen met Femmes for Freedom?
Even berichtje gemist over Iran? Waarover tien fractieleiders nu om actie verzoeken?
In de rest van de wereld gebeuren op veel plekken verschrikkelijke dingen. Maar dan zijn het niet meteen Nederlandse problemen, vind ik.
@Après toi | 06-01-23 | 10:02:
Wat inderdaad heel nobel is dat zodra deze mensen binnen onze landsgrenzen zijn, GS zich erom bekommert. Daadwerkelijk lovenswaardig en moet vooral gecontinueerd worden.
Het is gedrag dat hier niet thuis hoort en dus hier gebracht mag, nee moet worden. Als het in Syrië wel wordt geaccepteerd dan hoor je hier niet zo veel over eerwraak in Syrië. Lijkt me logisch.
Dat het op beide locaties verwerpelijk is, is natuurlijk ook een feit, maar om het hier te gaan verzwijgen omdat je hier ook niets verneemt over daar is natuurlijk helemaal slecht. Elke vorm van eerwraak moet aan de kaak worden gesteld, hoe meer hoe beter, totdat de fundamentalisten en de zelfs meer gematigde religieuzen door krijgen dat het toch echt niet kan en ze zich aan de wetten van het land van domicilie gaan houden in plaats van eigen rechter te gaan spelen.
Dus goed dat GS hier aandacht aan geeft, ook als het mogelijk om de ophef te doen is, geen probleem mee. Zou jij ook niet moeten hebben.
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 10:04:
Hier in Nederland is geweld en eerwraak blijkbaar wel strafbaar.
Edit:
@Peerkeoud
Wat u zegt dus.
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 10:04: Ah, je bent al tot inkeer gekomen zie ik. Hup GS.
@Beste_Landgenoten | 06-01-23 | 10:04: Ik reaguur nu vanuit een land dat kritische journalisten in de gevangenis gooit. Hier houd ik er mijn mond over, maar als dat in Nederland zou gebeuren, zou ik niet zwijgen.
U was gisteren nog voor het behouden van eigen cultuur, de hoofddoek etc in het Iran topic.
@Sinterbikske | 06-01-23 | 10:54:
Hohoho kerstman, nee ik was niet voor het behouden van de cultuur, maar was voor de vrijheid (zo je wil) om keuzes te maken die voor een buitenstaander onvrij lijken, vanuit de eigen moraal. Vrijheid is ook: keuzes kunnen maken die slecht voor je zijn, objectief gezien. Zoals het eten van 10 gehaktballen ook vrij is, al is het objectief gezien heel slecht voor je. Het dragen van een hoofdoek behoort tot die vrijheden. Of dat nou voor "ons" een symbool van onvrijheid is of niet. Zittend plassen, ook daarover kan je nog steeds vrije keuzes maken. Nog wel.
Die Joppe is best wel een zinloos wezen, volgens mij. Zal wel teveel scheurgras gegeten hebben.
Paar jaar geleden aflevering van rijdende rechter. Syriers die naast een Nederlands stel komen wonen. Nederlands stel ook niet echt mijn type maar wel met gewone wensen / eisen. Uitspraak duidelijk van meneer de rijdende rechter.
www.youtube.com/watch?v=wIdpg7o0yOQ
Maar het meest enge vind ik nu niet de Syriërs, die ook nog even de hele uitzending online zetten, maar de opmerkingen van veel reageerders dat de eisers maar zeurders/rascisten/tokkies zijn die maar moeten accepteren dat er 'lieve' Syriërs naast hun zijn komen wonen en de duidelijke wanstaltige overlast ( elke dag bbq, luidruchtig telefoneren en parkeren op de oprit zodat de buren niet meer konden passeren etc ) maar moesten accepteren.
Ik had nog beetje hoop voor NL, maar ga zelf maar vluchteling worden richting ZO Azie. Daar word je als vreemdeling getolereerd door de lokale bevolking zolang je ze geen overlast bezorgd.
Dat laatste geldt natuurlijk ook voor b.v. Syriërs in Nederland. Iedereen die geen overlast veroorzaakt zal worden geaccepteerd. De grens van wat overlast is, is natuurlijk voor een ieder individu verschillend.
“… iedereen op de barricades staat om te applaudisseren voor de lul van Mohammed.”
Hulde. Daar kun Pornhub nog een puntje aan zuigen.
Het is bijna maart, mensen. Dit soort berichten moeten we voorzichtig mee zijn, want anders zou dat zomaar Wilders in de kaart spelen.
Foei, AD!
Het zal je niet verbazen, maar mensen gaan op precies dezelfde partijen stemmen. Er zal nooit wat veranderen in Nederland.
Even wachten tot de "kaats-bal-reflex"- "Ja, maar alle blanke mannen zijn pedo's" weer zijn intreden doet.
Kunnen kort of lang over lullen, de islam is een fantastisch geloof, zolang je maar man en moslim bent.
Snelle oplossing: excuses en herstelbetalingen
Mensen an sich deugen niet. Men loopt blind achter Andrew Tate, David Icke, Willem Engel en de islam aan, omdat het de neiging tot absurd, horkerig gedrag legitimeert.
Nee, Van der Burg en Dijkhoff, er moet juist minder arbeidsmigratie komen. Er moeten hier namelijk ook minder mensen zijn en niet méér.
Ik dacht al, waar blijft ie? Misschien de volgende keer wel even een punt tussen dit driemanschap en de islam zetten, want nu lijkt het alsof ze in hetzelfde kamp zitten.
@goedverstaander | 06-01-23 | 09:56: Tate zit in ieder geval wel in het kamp van de Islam. Verder is er een soort verzoening gaande tussen Baudet en moslims.
Gelukkig maar want onze handhaving zat al zo ruim in het jasje.
Ik begrijp die gedachtengang dus nooit..
Als Nederlanders het ook doen is het helemaal oké?
Tsja, het komt natuurlijk niet onverwachts.
Mensen met hun cultuur; er kán gezeik van komen.
Zoals dit.
Wat mij vooral ergert zijn de "ja maar hullie doen ook rare dingen" tweets.
Ik vraag me af of, hoe en waarom de Turken en Marokkanen blijkbaar minder aan eerwraken doen.
Marokkanen sowieso een stuk minder en Turken in Europa een stuk minder.
In delen van Turkije is eerwraak de normaalste zaak van de were.. Turkije en Pakistan.
@Ruimedenker | 06-01-23 | 09:51: Klopt. Ten oosten van ANkara is het de normaalste zaak van de wereld (namus). In het westen van Turkije kwam het vóór de periode Erdogan amper voor.
Moet zo'n stukje nu echt uitgerekend op de dag van de geitenneukers (vrijdag)?
Tsja, dat heb je bij de Erikken en Annemaries nou niet....
"Politie ziet explosieve stijging van eergeweld in Nederland"
Voordat de politieK dat ziet zijn we echter 20 jaar verder.
Al die hoogopgeleiden in de psychologie, antropologie, midden-oosten studies, genderstudies missen kennelijk één belangrijke gemene deler in vrouwenhaat, eerwraak en geweld richting andersdenkenden/ -gelovenden: de islam.
Hans Jansen dan?
@SIogra | 06-01-23 | 09:50: Overleden maar "hoorde er niet meer bij".
@SIogra | 06-01-23 | 09:50:
Afwijkende onderzoeken, conclusies en opvattingen worden buitengesloten om de heersende maakbaarheid mythe overeind te houden en het ideaal van de inclusieve, diverse en gelijkwaardige multiculturele samenleving. Wat daar tegenin gaat wordt weggezet als ketterij, populisme, xenofobie, extreem- rechts, etc..
Mensen helpen terwijl het ten koste gaat van je eigen cultuur en samenleving.
Wil je minder of meerwraak?
@RickTheDick | 06-01-23 | 09:55:
Haha, dat is een leuke!
Tsja, dat krijg je als het multiculturele debat wordt gedomineerd door de figuur van Zwarte Piet en zaken als eerwraak of etnische tegenstellingen tussen migranten worden weggemoffeld.
De SP, de Nostradamus van begin jaren tachtig.
“Men moet zich eens indenken, welke ghetto’s er zullen ontstaan van verouderde, en voor ons gevaarlijke, immigranten, als we niet alleen hun gruwelijke slachtgewoonten aanvaarden, maar ook hun diskriminatie van vrouwen, hun patriarchaal-autoritaire aanmatiging, hun onderwerping van kinderen, hun stamveten. Waarom van nieuwkomers aanvaarden, wat we zelf in gewoonten en wetten hebben opgeruimd?”
sptransparant.wordpress.com/gastarbei...
Bij een falende overheid kun je dit soort gedrag toch verwachten? Gewoon zelf je zaken regelen want het enige waar op gecontroleerd wordt is hoe hard je rijdt en of je aangifte goed heb ingevuld. Die Syriërs zijn goed geïntegreerd want dit is waar de overheid op aanstuurt.
Een beetje postmoderne cultuurrelativist ziet dit als een verrijking.
Wat eten ze trouwens in Syrië? Steak, kogelbiefstuk en granaatappels?
Speklappen....
Oh ja, complexe problemen.
Alle Syriers terug naar Turkije!
Ja maar die zetten ze nu massaal uit naar Syrië en das zielig.
Syriers kunnen gewoon terug met een zak cement, on hun huis te bouwen.
Maar die regels, die wetten, die pro-deo advocaten en zelfs de Kamerleden, niemand die er een gedachte over heeft om dat te doen, ga lekker op reces, werkbezoek, is gratis, kom met een gezond kleurtje terug en ga weer verder slapen.
Het lijkt me toch normaal dat in de Kamer mensen zitten, niet een persoon per partij. De kamer moet nu toch eindelijk eens volzitten, doe je werk.
En ze zijn al jong volwassen hè,
Den Haag: dertienjarige vast voor steekpartij in avondwinkel. Het zou gaan om een conflict tussen twee groepen jongeren met hoofdzakelijk een Syrische en Marokkaanse achtergrond. Een ruzie over een meisje zou de aanleiding voor de spanningen zijn geweest.
www.telegraaf.nl/nieuws/1560747820/ex...
Een stammenoorlog.
Dat wordt weer gecompenseerd door de gemiddelde leeftijd van de 'minderjarige asielzoeker' van een jaar of 26.
Heel erg, maar het interesseert me werkelijk geen fluit. Ze slachten elkaar maar af.
het meisjes is dan een NL vreemdelingen spannendvindend typ? Of werd het mocro meisje belaagd door den Syrischen mannen
Interessant: die Syrische jongens laten zich niet koeieneren door Marokkanen, en slaan meteen terug. Dus dan wordt het inderdaad al gauw een stammenstrijd.
Ik zal dus extra aardig moeten doen naar de Syrische apotheker. Voor je het weet geeft hij mij de verkeerde pillen. Oh wacht...
Verbaast? Nee hoor je oogst wat je zaait.
Nou.. toen hij zaaide ging hij voor een vrome moslima dochter. Echter, toen hij besloot naar Nederland te komen, kwamen voor haar de verleidingen... (het verstand)
Daarom worden we ook constant doodgegooid met “vrouwenrechten”. Alsof Nederlanders daar niks van moeten hebben.
Allemaal bedoelt voor onze nieuwe Nederlanders.
Toch verandert er wel wat. Tot het einde van de vorige eeuw was voor de rechter het een reden tot strafvermindering als het geweld eer-gerelateerd was. Dat is nu (gelukkig) niet meer zo. Het moet natuurlijk nog een stapje verder: bij eer-gerelateerde moord zou het "eer-gerelateerd" als voldoende bewijs voor voorbedachte rade moeten gelden.
Dat. En het zou een kwalificatie moeten zijn. Maw: indien eerwraak is het een strafverzwarende omstandigheid
Middeleeuws wereldbeeld wat helemaal niks dan ellende toevoegd aan onze cultuur.
Lezersvraag: heb sinds enkele maanden statushouder met Palestijnse roots naast mij wonen. Heb hem aangesproken op z'n Arabische gepraat c.q. geschreeuw wat hij met bezoek en per telefoon bezigt. Het komt door de muren heen. Moet ik nu bang zijn voor eerwraak. NB: waarom vluchten uit Palestina ?
Pas op voor telefoneerwraak.
Terugschreeuwen is het enige wat hij verstaat. Lief vragen het rustiger te doen gaat hem niet worden.
echt veilig is het er niet, Hamas terroriseert de eigen bevoling. Israël koeieneert de burgers en ook de overheden. Om het minste wordt er geschoten en sneuvelen burgers bij bosjes.
Een grote en gemene hond nemen wil ook nog wel eens helpen.
Herkenbaar. Buren met turkse wortels hebben 'oma' regelmatig op visite. Die belt in de tuin met de familie... Telefoon op tafel, speaker op 100, en dan terug schreeuwen.
Bang voor straling? Bang voor technologie? Men moet het maar normaal vinden allemaal.
@AntiZanicz | 06-01-23 | 09:59: "sneuvelen burgers bij bosjes"; op de West Bank door criminele arabieren (moslims) en mensen die met wapens zwaaien (burgers?). Op de Gaza moet je simpelweg wegblijven van balaclava's, Israël doet er alles aan burgers te ontzien.
"Vluchten uit Palestina" Er is geen Palestina, ze noemen zich Palestijnen om een land (Israël) toe te eigenen. De arabieren die zich Palestijnen noemen wonen op de West bank, Gaza, Syrië en Egypte. De West bank hoorde bij Jordanië, maar die zijn ze kwijtgeraakt/hebben ze afgestaan toen ze verloren in 1976, nu zit Israël ermee... Dus "de Palestijn" kan overal vandaan komen, je zou zeggenna zo'n 50-80 jaar dat iemand de nationaliteit aanneemt/krijgt waar hij woont, maar nee, de gehele arabische liga, houdt de UN in de greep om deze mensen maar als zielige vluchtelingen te beschouwen die ooit allemaal "terug" moeten. Dus; geen Syrisch paspoort, ook je kinderen niet, of je kleinkinderen.
Samira krijgt geen sleutel want ze is vermoord door Omar.
Ook dat nog...
Artikel over atheïst uit Syrië, het gaat in de azc's al mis door houding van Nederland www.ewmagazine.nl/nederland/achtergro...
Dat is 6 jaar oud. Inmiddels heeft onze daadkrachtige regering dat natuurlijk al lang opgel....
Zijn dit de witte mannen waar iedereen het zo over heeft?
Hoe is de gemiddelde mannelijke Syriër qua gedrag? Net zoiets als Finnen? Ik ken helemaal geen enkele Syriër.
Ik ken er ook geen een. Volgens de TV zijn het hardwerkende rustige mannen,
Ik ken er een paar: minder asociaal dan sommige Marokkanen, is mijn indruk.
Ik wel. Het standaard verhaal.
Ik wel; een Syrisch-orthodox christen. Harde werker; sprak na een paar maanden al goed Nederlands (beetje accent, dat wel)
Binnenkort kent u er meer dan u lief is.
Vriendelijker en beter aangepast dan veel andere groepen. De samenstelling van de groep is anders: meer stedelingen, hoger opgeleid. Maar ze zijn vaak wel behept met het geloofsvirus, vandaar dit soort gedrag.
@Roos | 06-01-23 | 09:40:
Ik heb het hier al eerder getegeld: vrouw met hoofddoek die thuis moet blijven. Thuis praten ze Syrisch, kinderen beginnen dus aan een taalachterstand op school -o nee, dat woord mag ook niet meer-.
Die mensen kregen na 2 jaar in Nederland een 4-kamerwoning, want klein kind.
Inmiddels hebben ze er 2 bij en nu vinden ze het huis te klein. Naar eigen zeggen leidt dat tot frustraties tussen de echtelieden.
Allerhande hulpverleners zijn ingeschakeld en nu wordt urgentie (!!) aangevraagd voor een andere woning . En het zal niemand verbazen dat deze mensen worden geholpen.
Een eenzame bejaarde kijkend naar het legertje vrijwilligers rondom deze familie zou voor minder cynisch kunnen worden.
Wij hebben hier een schuld/boete-cultuur, onverenigbaar met een eer/schaamte-cultuur.
Dat laatste kun je eigenlijk niet eens een 'cultuur' noemen. Tenzij je allerlei achterlijke middeleeuwse gewoonten met het woord 'cultuur' wilt aanduiden.
Kijk, zijn we ook weer uit.
Een mohammedaan valt liever ter plaatse dood dan toegeven dat ie fout zat.
schuld/boete-cultuur, u bedoelt een Dostojevski-cultuur?
@ParadiseLost | 06-01-23 | 09:42: Niet specifiek Dostojevski, veeleer christelijke cultuur of althans met christelijke wortels.
Overigens mooi boek, dat van D.
Lekker op de wc blijven zitten, Joppe...
Joppe is onderdeel van het probleem en heeft door zijn wegkijken meer bloed aan z’n handen dan dat ie denkt.
Erg mannetje. Spoel maar door die Joppe.
@Bochel | 06-01-23 | 09:39: Het probleem van Joppe lijkt juist zijn denken te zijn. Een typisch niets-kunnende nitwit die met de slogans en Oneliners van de Linkse Kerk wil meeschreeuwen.
Onder hoofddoekjes zit vaak een helm, weet bijna niemand.
Sommigen worden daar mee geboren.
De progressieve paradox: het recht van de nobele wilde om oerconservatief te blijven wordt te vuur en te zwaard beschermd. Maar christenen afzeiken mag uiteraard wel.
Simpel: christenen zijn onderdeel van de kleinburgerlijke middenklasse. Immigrerende moslims zijn dat niet. Álle progressieve paradoxen kunnen worden verklaard aan de hand van de drang om de middenklasse en hun cultuur kapot te maken.
@Muxje | 06-01-23 | 09:47: Alle progressieve paradoxen worden heel helder uitgelegd in het boekje 'In naam van de Vrouw, de Homo en de Allochtoon' van Bart Croughs. Helaas, heeft Bart al tijden niet meer van zich laten horen.
Dit is ook een van mijn irritaties over linkse predikers.
Grappen over het Christendom, Staphorst en de Paus.
Respect voor islam, hoofddoek en uitingen van agressie (zoals "feestvierende fans die hun land eren met vuurwerk")
Het heeft niet zozeer direct met de islam te maken, maar met machoculturen. Je ziet het ook in niet-islamitische landen. Dat islamistische landen vaak zo’n cultuur hebben, is dan wel weer zo.
Het is een combinatie van cultuur en religie, is mijn ervaring. Voor vrouwen gelden heel andere spelregels dan voor mannen. Ook in de (sharia)wetgeving.
@Après toi | 06-01-23 | 09:41: Het biedt in ieder geval een maar matig dempend effect op de machocultuur.
Het geloof is doorgaans een afspiegeling van bestaande mores, en versterkt deze.
In de Islam worden vrouwen niet gediscrimineerd, ze hebben er gewoon een andere rol en positie. Vraag maar aan Tineke Bennema, schrijfster, journaliste en Midden-Oosten deskundige.
Dat hadden negers op plantages ook!
Syrië is een buurland met een lange gedeelde grens met Türkiye. In dier voege is wel een regio traditie. De vraag is of gristenen van vroeger in diezelfde regeio ook zo van het mishandelen waren.
Vierendelen, radbraken, onthoofden en ophangen waren zelfs in deze verheven regio de norm relatief kort geleden.
@Flibbage | 06-01-23 | 10:28:
Inderdaad WAS.
Dat is geen eerwraak, dat is tijdelijk ontoerekeningsvatbaar. /advocaatmodus off
Nee, nee, het is een lage bloedsuikerspiegel. /snickers-marketing off
Wat ze in Syrië kunnen, kunnen ze blijkbaar hier ook: extreem gewelddadig zijn.
Die eerwraak cultuur mag nooit bij Nederland gaan horen.
Syriërs die dit soort gedrag vertonen waren waarschijnlijk ook de oorzaak van de ellende waarvoor ze gevlucht zijn. Terug sturen dus en heel snel.
De Nederlandse vluchtelingenwerkers maken de fout dat ze zowel de agressor als de vreedzame vluchtelingen een verblijfsvergunning geven.
Dus zitten sommige oorlogsslachtoffers tussen het tuig waarvoor ze gevlucht zijn.
Het lijkt mij bepaald niet eenvoudig om te checken of een 'vluchteling' wel of niet aan de 'goede kant' stond/staat. Hoe stel jij je dat voor?
Wat gebeurt er met Helmondse meisjes die met een Brabantse man willen trouwen?
@Après toi | 06-01-23 | 09:31: `
Wat is dat nou voor een onzin vraag?
De Afghaanse kolonel die gevangenen uit zijn heli liet gooien waarna de vallende mensen ook nog door anderen beschoten werden vroeg asiel hier. Dat kreeg hij niet want oorlogsmisdadiger. De familie van 20 personen zit hier ook en is boos want nu kan pa enopa niet met vakantie naar Afghanistan. Want de de man blijft hier wel wonen en uitkering ontvangen.
Als je even kijkt naar Assad en hoe hij zijn land run(de): Kneiterharde onderdrukking van politieke tegenstanders maar _ook_ kneiterharde onderdrukking van elke vorm van religieus extremisme. In Syrië leefden Joden, moslims en christenen inderdaad probleemloos naast elkaar omdat religieus extremisme niet getolereerd werd. Die burgeroorlog kwam er dank zijn die fijne arabische lente, oftewel een bijna continent-brede aanval door islamisten op de macht.
Die Syrische vluchtelingen, dat zijn vooral die extremistische moslims. Die vluchtelingen zijn in veel gevallen "de agressor".
@Ichneumonidae | 06-01-23 | 09:31: de oplossing is heel simpel: niemand toelaten uit Syrië en omstreken. Tenzij ze harde bewijzen dat ze momenteel om politieke redenen in levensgevaar zijn. Word je geslagen door je man, vader, broer, zwager of vrouw: deal with it. Ben je homo of lesbo in Syrië of Afghanistan: deal with it. Volgens wetenschappelijke statistieken is 10% van de mensheid homosexueel. Die gaan we niet allemaal asiel kunnen geven in Nederland.
@Après toi | 06-01-23 | 09:31: Visum aanvragen. Integratie traject. Daar hebben de gemeentes in de buurt van Helmond gewoon standaard protocollen voor.
@keestelpro | 06-01-23 | 09:32: dat heet vergoelijken, wegkijken etc. Reden waarom Nederland zo hard afglijdt.
@Après toi | 06-01-23 | 09:31: U denkt waarschijnlijk dat Helmond in Limburg ligt?
Dit gebeurt ook door vreedzame vluchtelingen die uit een gewelddadige cultuur komen. We hadden die om te beginnen apart moeten houden, liefst in de regio waar ze vandaan kwamen. Dan kunnen ze snel terug als het veilig is en de cultuur in de regio, alsook het weer en de omstandigheden, lijken het meest op hun thuisland als ze in de buurt verblijven.
Maar vanuit Nederland werd er vrolijk vakantie gevierd in het gevaarlijke Syrië. Nederland was wel goed genoeg om ze onderdak, eten en een wasmachine te geven. En een mooie plek om eerwraak te bezigen.
Was een goed idee, die mensen hierheen halen. Welke debiel dát bedacht heeft, geen idee.
@TheEgg | 06-01-23 | 09:38: Aha, dus goed geregeld.
@TheEgg | 06-01-23 | 09:37: Nou ja, Assad liet zijn leger meteen schieten op vreedzame demonstranten. Dat zou in veel landen tot een opstand hebben geleid.
@Après toi | 06-01-23 | 09:43: Klopt. Daarom begin ik mijn opsomming ook met de repressie van politieke tegenstanders. Assad is niet lief. En er zitten ook echte vluchtelingen tussen uit Syrië. Die dan weer in de problemen komen in de AZC's met de islamisten.
@TheEgg | 06-01-23 | 09:37: Een beetje als de Soup-Nazi uit Seinfeld, maar dan met paracetamolletjes en zo.
Het is wat.... En verbaasd?
Ik heb anders wel rare dingen over die boer Gerrit gehoord...
Hij steelt als de raven, schijnt het.
@J.Cash | 06-01-23 | 09:43: Maar wat moet je dan, als je niks hebt?
@ParadiseLost | 06-01-23 | 09:45: brood jatten.
@ParadiseLost | 06-01-23 | 09:45:
Want in deze wereld word je steeds toch genept...... lol
@J.Cash | 06-01-23 | 09:43:
En nog schaterlachend ook.
@seasicksteve | 06-01-23 | 10:05:
Lol
Voor de jeugdigen onder ons:
youtu.be/a0oiWfvcepc
Zo en nu aankleden en op naar de hofstad, kijken of er nog centjes liggen.
Jamaar. De Nederlander doet ook wel eens wat!
Klopt. En omdat jij af en toe scheldt, mogen de Turken en Marokkanen vrouwen meppen en moorden.
REAGEER OOK