Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wappies toch een beetje gelijk over QR-codes en Hugo-apps

Andermans gelijk erkennen, zo zijn wij dan ook wel weer.

Daar gaat de social credit score van Jan Smit

Okee, hier komt 'ie dan: sommige wappies blijken toch wel een beetje gelijk te hebben gekregen met hun gedram. In elk geval wat QR-codes, Hugo-apps en andere technische coronamaatregelen betreft. Die overtrokken en hysterische angst voor 'fascistische dictatuur' en 'China 2' enzo is met de kennis van nu een heel stuk minder overtrokken en hysterisch. Lees maar: niet alleen landen als China en India maar ook keurige democratische rechtstaten als Israël, de VS en Australië misbruikten (en misbruiken) zogenaamd '''tijdelijke''' coronatech (QR, apps) om burgers te tracken, volgen, intimideren, in quarantaine te zetten zonder dat ze ziek zijn, reizen te verbieden en meer van dat soort fraais waar ze in China, Rusland, Iran etc. zo gek op zijn. En dat terwijl is beloofd dat die technologie niet wordt ingezet voor andere zaken dan Covid-gerelateerde zaken. En dat terwijl is beloofd dat al die technologie inclusief de bijbehorende surveillance tijdelijk is. En dat terwijl is beloofd dat dergelijke technologie streng wordt gemonitord, de gegevens beveiligd worden bewaard, politie en inlichtingendiensten er echt niets mee gaan doen en het beslist geen opmaat is naar een verankering van diep dystopische burgerhaattechnologie in de nu nog vrije democratische samenleving. Nu wachten op de eerste WOB's waaruit blijkt dat ook in Nederland al die Hugo-tech gewoon is misbruikt door AIVD om dossiers van journalisten mee te maken en door de Belastingdienst om onschuldige burgers mee te discrimineren omdat ze een allochtone naam hebben en ook nog eens kinderen in de opvang. (Voeg hier nu een grapje in over gehackte FvD-apps om dit topic luchtig af te sluiten of scan de QR-code.)

Reaguursels

Inloggen

Dus je zegt eigenlijk; Politici zijn niet te vertrouwen?
Goh die zag ik even niet aankomen.

priks | 22-12-22 | 08:26 | 1

* traantje wegpinken doet *

marcoplarco | 22-12-22 | 08:31

Trots op de Wap.

Milovsky | 22-12-22 | 07:55

Laten we het dan ook nog eens hebben over de tribunalen. Misschien komen die nu ook dichterbij.

swapper | 22-12-22 | 07:15 | 1

Ik hoop het. Mondkapjesdeal zou dat voorzetje moeten geven. Die Hugo de Jonge is écht een boef.

vanBarchum | 22-12-22 | 07:17

Heeft zich al een wappie belangenorganisatie gemeld die vindt dat deze excuses niet op het juiste moment en niet op de juiste manier zijn gemaakt?

ruud76 | 22-12-22 | 07:11

Bedankt. De hysterische regering die in constante crisis - crisis zit en met name departementen die worden gestuurd door zelfingenomen ijdeltuiten is bereid erg ver te gaan.
Bovendien zwalkte het corona beleid van peppie Rutte en kokkie De Jonge alle kanten op.
Ook de gretigheid om iedereen die een millimeter afweek van het officiële corona narratief ‘wappie’ noemen hielp niet echt mee.
Dezelfde spelers zitten nog op het pluche, her der weliswaar op een andere plek, maar toch. Wat dat betreft is de kous nog niet af.

ratelaar | 22-12-22 | 07:06

Je hoeft geen wappie te zijn om de overheid te wantrouwen.

Zelfde met operation warpspeed; we gaan een nieuwe type vaccin ontwikkelen en zodra het klaar is, is het veilig om de hele wereldbevolking te vaccineren. Vind je iets anders als gewoon burger of wetenschapper, dan ben je een wappie. Tuurlijk.

Zoelense Hobbyboer | 22-12-22 | 06:40

Nou Youp van het Hek nog.

TonAlias | 22-12-22 | 06:27
-weggejorist-
Unsinkable-Sam | 22-12-22 | 05:34
-weggejorist-
Joyce | 22-12-22 | 02:24

Correctie: India mag worden geacht een democratische rechtsstaat te zijn.

bisbisbis | 22-12-22 | 02:09

Ik was al vrij snel ervan overtuigd dat de transmissie primair via respiratoire aerosolen en de luchtwegen ging. Niet druppels maar kleinste aerosolen (die diep in de longen kunnen komen, en daar ook weer uit moeten komen). Kortom ventilatie, ventilatie en ventilatie. Geen handen schudden? Prima als iemand dat niet wil(de). Die alcohol? Handen wassen? Daar lag ik niet wakker van. Zes weken na de booster alsnog opgelopen (delta, drie dagen lopende neus, wat zaagsel in het hoofd, na een week weer negatief). Bezoek thuis nog ontvangen met de vouwdeuren open (en verwarming uit, veel ventilatie) en ik heb zelf niemand aangestoken (je hebt intensiteit en duur nodig). Die apps heb ik compleet genegeerd, niet één gedownload (Bluetooth en GPS zijn ongeschikt daarvoor). En ja ik heb geen vertrouwen in de beloften van de verschillende overheden.

Louter Leuter | 22-12-22 | 00:28
-weggejorist-
sjef-van-iekel | 22-12-22 | 00:12 | 1
-weggejorist-
Ir. Wilhelmus | 21-12-22 | 23:57 | 3

Ach Bert, iemand zijn angst kan je niet opheffen... helaas. En blijven we doormodderen... voor dit land en zeker het bestuur voel ik niets meer. Dus wegwezen hier...

BL!ZZ | 21-12-22 | 23:51

Israel en China, dat zijn nou niet de eerste landen waar ik aan denk als we t over rechtstaat hebben.

Shoarmamasutra | 21-12-22 | 23:44 | 1

India is een democratie, als zodanig erkend door 201 landen.

bisbisbis | 22-12-22 | 02:15
-weggejorist-
The Green*Machine | 21-12-22 | 23:41 | 2
-weggejorist-
pegaje | 21-12-22 | 23:20

Het wappieframe spreekt al boekdelen. Daar spreekt geloof.

Neemt niet weg dat iedere kritiek of verdenking of angst prima is.

En soms maken mensen andere afwegingen.

Voor gelovigen van welke soort ook, is dat moeilijk te verkroppen.

Dat mensen die vraagtekens zetten bij vaccinatie ook meteen maar van mening zouden zijn dat BillGates-achtigen nanochips in je bloedbaan brengen, is meer framing van antivaxxers dan enigszins realistisch.

Kortom, Ich bin ein wappie, maar dan wel eentje die gevaccineerd is uit praktische overwegingen met bewust alle gevaren vanwege onwetendheid en kwade wil van dien.

Dat we nu nog steeds coronatesten en campagne voeren vanuit de overheid, dat vind ik zó unheimnisch. Heel raar.

Zomaarwat | 21-12-22 | 23:04 | 3

Precies. Zo klaar met dat argumentloze geframe.

Ik ben niet gevaccineerd, puur omdat ik een prima natuurlijke weerstand heb, daaraan werk en daarop vertrouw. 1 keer corona gehad, en zie, ik leef nog. En iedereen in mijn omgeving ook, dus heb niemand besmet.

Voor mij geen Bill Gates, chips, 5G geneuzel, etc. Maar dat boeit de pro-vax mensen toch niet, als ze maar ongefundeerd 'wappie' kunnen roepen omdat zij immers altijd gelijk hebben.

B*tchmeister | 21-12-22 | 23:22

@B*tchmeister | 21-12-22 | 23:22: Zelf niet genomen maar anderen wel aangeraden dit te doen want zwakkere gezondheid.
Toch ben ik schijnbaar antivaxer en wappie.
Mijn huistarts begon te lachen toen ik zei dat je jezelf moest vaccineren voor jezelf, en dat het geen ebola ofzo was.
Enfin, heb het nog steeds niet gehad, we gaan kijken of vaccinatie nodig was nadat ik het heb opgelopen, emperisch testen dus wie er gelijk heeft.

BootleggersSmurf | 21-12-22 | 23:52

Samen krijgen we elkaar onder controle.

Reebensteeltje | 21-12-22 | 23:01

Say it loud: I'm wappie and I'm proud!

Marcelinho | 21-12-22 | 22:40

Ach gut, gaan we de wappies gelijk geven? De trend om alles van burgers te willen weten en dwang en drang toe te passen (op andere themas) is niet van gisteren. Het enige wat gebeurd is, dat die 'wappies' wakker zijn geworden. Te veel voorbeelden van mensen die voorheen niks met politiek of maatschapij op hadden opeens alles, maar werkelijk ook alles aan 'corona' verbanden zagen. Zucht, corona maakt meer kapot dan je lief is...

Kleintjepils | 21-12-22 | 22:36 | 6

Beste Peter, als je mijn tegel leest is zeer kritisch zijn juist prima, Alleen zie ik dat door 'corona' juist kritisch zijn gekaapt wordt door in mijn ogen toch wel wappies, en dan heb ik het niet over een paar...Eens dat een tegengeluid geeneens mogelijk werd gemaakt of geaccepteerd werd, maar ook dat is niet van gisteren.

Kleintjepils | 21-12-22 | 23:41

@Kleintjepils | 21-12-22 | 23:41: Klopt en het is ook voor morgen tenzij het vrije woord weer mag. Spinoza, Erasmus, Tesla. Charlie. Galileo eenlingen met Ideeen en vooral nieuwe worden nu gecanceld.

Pensionista | 22-12-22 | 00:31

@Pensionista | 22-12-22 | 00:31: Eens en zeer bedenkelijk. Marketeers zoeken steeds meer naar het vormen van het hokje, kleiner, kleiner, nog kleiner, teruggebracht totdat iedereen individueel een marketinghokje krijgt en tegelijk overruled groupthink alles, al die ge-oormerkte individu'tjes laten zich wel in groupthink modus zetten (lekker allemaal weer op gevestigde orde stemmen in maart '23 bijv.), blijft stiekem zitten op zijn eigen bedachte individualiteit (not, uw data is en masse) en jankt van binnen van verlangen naar sociale cohesie want macht van getal.

Joyce | 22-12-22 | 02:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Het lijkt wel een complot.

VanGeffen | 21-12-22 | 22:31
-weggejorist-
Abject | 21-12-22 | 22:29 | 1

Eindelijk eens een beetje erkenning, doet een mens toch goed. Rondje op mijn kosten voor iedereen, ook de pro QR en digitale Euro types. Proost.

keistad | 21-12-22 | 22:28
-weggejorist-
Teluitjewinst | 21-12-22 | 22:21 | 3
-weggejorist-
Kwakjeszalver | 21-12-22 | 22:20 | 3
-weggejorist-
Caparzo*Inc | 21-12-22 | 22:11 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

ABN stopt met internetbankieren met numculator, alles móet voortaan met de app in uw smartphone.

Waarom zou dat toch zijn? Dat alles daarop moet? Nu in uw hand, straks om uw pols, en later in uw hoofd. Alles geregistreerd. Einde cash. En begin CO-punten enzo.

wilderst | 21-12-22 | 22:09 | 13

Ik ben eerder dit jaar mijn pinpas verloren, heb ruim een uur aan de telefoon gezeten omdat ik die app blijkbaar niet meer werkte op mijn smartphone.

D_B_22 | 21-12-22 | 22:45

@wilderst | 21-12-22 | 22:27: Ik heb toen voor TAN-codes een aparte telefoon genomen, later mijn spam nummer geworden.
Als ik straks gedwongen wordt mobiel te bankieren ipv dat kleine apparaatje dat ik nu heb, dan koop ik er een aparte smartphone voor.
Maar dat helpt niet tegen binnenshuis een gun op je hoofd natuurlijk.
Toch, ik ga liever deaud dan die code opgeven, Die voldoening ga ik botweg niet geven. Daarnaast, mep mij maar deaud, dan zoekt de pliessie wel naar jou. En als je toch al bereidt was te schieten, dan ga ik je niet en mijn leven en mijn geld geven.
Maar ik ben dan ook een simpel persoontje. Soms.

BootleggersSmurf | 21-12-22 | 22:45

Per definitie doe ik geen bankzaken op de telefoon. Ook geen betalingen. Betaalpas waar internetbankieren aan gekoppeld is verlaat het kantoor niet en op internet betaal in met creditcard (half jaar geleden liep een boeking via Booking verkeerd af - doordat het met een credit card betaald was zou ik het zeker terugkrijgen - na ruim een week kreeg ik het van Booking terug). Ik snap de jeugd niet. Hun hele hebben en houden loopt via hun telefoon - en als je hem verliest? Of uit je handen geroofd wordt? Alle eitjes in één mandje? Slecht idee.

Louter Leuter | 22-12-22 | 00:47
▼ 10 antwoorden verborgen

Kan ik die CoronaCheck-app nu dan beter wel verwijderen?

spamzuiger | 21-12-22 | 22:08 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Veel zorgen van de 'wappies' waren terecht, maar wat onterecht was, was de overtuiging van slechte bedoelingen. Zelfde verhaal met de CBDC/Digitale Euro. Vast goed bedoeld, maar veel potentieel negatieve consequenties.

Upendo | 21-12-22 | 22:08 | 7

je snapt er echt heeeeel weinig van he. Het doet er echt geen ene malle moer toe of bedoelingen goed zijn of niet. Met kan nu met de beste intenties van de wereld, als een moeder Theresa wetten en methodes gaan implementeren die alleen maar 100000000% voor goede dingen bedoeld zijn, maar als je niet nadenkt, wat men niet doet, dan weet je dat eenmaal geimplementeerde methodes, hoe superfantastischmega-goed ze ook bedoeld zijn straks door een andere partij misbruikt kunnen worden. Weet jij wie het over 10 jaar voor het zeggen heeft? Weet jij wat ze dan gaan doen met een volledig ingeburgerd en geaccepteerd systeem dat misbruikt kan worden voor beperking van van jouw financieen, bewegingsvrijheid en wat nog meer?

peterdh | 21-12-22 | 23:00

@ParadiseLost | 21-12-22 | 22:41:
ja en? Een beperkt aantal was correct.
ten eerste "wappie" is een debiele verzamelnaam van mensen zonder argumenten die lekker makkellijk mensen die gewoon logisch nadenken op 1 hoop kunnen gooien met die een van de 100k mensen die met zijn tong uit zijn bek op het marktplein staat te schreeuwen dat aliens onder leiding van maxima 5G chips in de spuiten stoppen. Lekker makkelijk. Lekker dom om dat op een hoop te gooien.
Ten tweede. Die "paar dingetjes waar ze gelijk in hadden" hebben wel verregaande consequenties tot in de eeuwigheid. Wetten zijn aangenomen, vrijheden beperkt. Dat wordt *NIET* meer terug gedraaid. Over 4, 8 10, 12 of 20 jaar zitten we ons als debielen af te vragen "hoe het toch zo ver heeft kunnen komen". Nou, dat is simpel: omdat iedereen die er nu voor waarschuwde op de hoop is gegooid van "gek met een vergiet op zijn kop die met zijn tong uit zijn bek kwijlend onheil zat te verkondigen", omdat er geen argumenten waren om de dingen die gewoon wel zorgwekkend waren op hun merites te beoordelen. Het was stukken makkelijker om "wappie" te schreeuwen.

peterdh | 21-12-22 | 23:06

De weg naar de hel is geplaveid met goede intenties.

Louter Leuter | 22-12-22 | 00:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Toen het SoFi-nummer werd ingevoerd, beloofde de regering ook dat dat echt, eerlijk, heus waar alleen maar voor belasting- en uitkeringsdoeleinden gebruikt zou worden. En moet je nu eens zien. Het SoFi-nummer is vervangen door het Burgerservicenummer (Wie verzint zo'n naam?), en alle wettelijke beperkingen die bij de invoering van het SoFi-nummer waren gegeven zijn daarmee stilletjes aan de kant geschoven. Je kon op je vingers natellen dat met die corona-apps vroeg of laat hetzelfde zou gebeuren.

Ivoren Toren | 21-12-22 | 22:07 | 1

In de kamerdebatten bij invoering werd alleen gesproken over belastingdienst. Uitkeringen is mij toen niet ter ore gekomen maar kan best.
Persoonlijk gebruik ik al jaren precies dit voorbeeld om aan te geven hoe meningen veranderen, hoe je dingen sluipsgewijs kunt invoeren.

En hoe je een dergelijke naam verzint? Simpel!
Men kwam er dus achter dat de burger als nummer beschouwen best handig werkt, dat als je dit nummer zou koppelen aan verschillende administraties dit voor de burger een voordeel op zou leveren. Het was dus service naar de burger toe. Vandaar, een burgerservicenummer.

Simpel ander voorbeeldje, het Landelijk Patiënten Dossier. Ingevoerd om de burger tot dienst te zijn.
Zou het nou niet ontzetend handig zijn om hier je BSN aan te koppelen? Je diploma's? Strafblad? Leningen?
Ow wacht, een soort digitaal paspoort dus?

China houden wij voor een surveillance staat. Big Brother in extremo. En dat is het ook!
Maar het word daar verkocht als service naar de burger toe...
En, als het er dan toch is, laten we zeggen als een programmeerbare EU-coin, als het er toch is, gaan we gedrag beïnvloeden. Familie is belangrijk, dus als je niet voldoende naar je ouders gaat krijg je strafpunten. Mag je minder met het OV. (feit)
Als je nou werk zoekt, dan is het wel handig om te weten wie er solliciteert en als jij niet om je familie lijkt te geven, dan ben je misschien niet de persoon voor ons bedrijf. (Feit)
Leg de link even met covid maatregelen en Baudet is niet zo gek op dat punt. Op andere punten misschien wel, maar ook een kapotte klok heeft 2 keer per dag gelijk.

Enfin.

BootleggersSmurf | 21-12-22 | 22:21

Hoe dan ook, ik heb voor 2023 een strippenkaart genomen om elke maand een booster te krijgen (voor een prikkie trouwens) en alles wordt keurig verwerkt. Welk land wil nu geen QR? Als je niks te verbergen hebt, is er niets aan de hand.
O ja, ik zit ook op FB. Ben dol op katten- en konijnenfilmpjes - dit terzijde.

De onnozelheid om te veronderstellen dat welke overheid dan ook dingen als QR niet gaat misbruiken - als het kan gebeurt het gewoon. Daar hadden de 'wappies' zeker een punt. Ben in dat opzicht dan ook 100% wapfie.

Ichneumonidae | 21-12-22 | 22:05 | 1

Gezonde argwaan is gezond

Louter Leuter | 22-12-22 | 00:52

Het is verrassend hoe ver je in je communicatie tegenwoordig komt met één tussenwerpsel: goh.

MickeyGouda | 21-12-22 | 22:02 | 3
-weggejorist-
faineant | 21-12-22 | 22:07

ipv goh, (impliceert een vraagstelling m.i.) kan een joh … zonder verdere omhalen nu juist dátgene benadrukken waar generlei discussie meer aan verbonden hoeft.

bij gelegenheid | 21-12-22 | 22:38

@bij gelegenheid | 21-12-22 | 22:38:
Jakkes, toch twee opties. Bij nader inzien is de jouwe beter.

MickeyGouda | 21-12-22 | 23:03

Ik heb landen bezocht waar mijn paspoort, inclusief mijn vingerafdrukken, gescand zijn. Ik heb zelfs al mijn vingers bij zowel in- als uitreis moeten laten scannen. Wie garandeerd mij dat deze informatie niet via een e.o.a. databank toegankelijk is voor opsoringsdoeleinden? Bestaan hier verdragen over? Ik heb het eens gevraagd op het gemeentehuis. Ze hadden geen idee.

Kukooo1 | 21-12-22 | 21:54 | 2

Ik ook niet, maar jij doet super goed mee, bedankt proefkonijn ;)

Ovideenznvrienden | 21-12-22 | 21:58

Je kunt er 100% zeker van uitgaan dat die informatie wel degelijk toegankelijk is voor opsporingsdoeleinden, in ieder geval door de betreffende nationale overheid.

Ivoren Toren | 21-12-22 | 22:14

Ik ben niet zo anti overheid. Maak me meer zorgen wie er nog meer met die data aan de haal kan gaan. Dan maar een wappie. De overheid kan met de beste intenties ook verkeerde keuzes maken.

BrulSpin | 21-12-22 | 21:50 | 1

U heeft geen kindertoeslagen, dat hoor je meteen. U bent ook nooit op een zwarte lijst van overheid gekomen (ik wel: 10 jaar lang is mijn aangifte inkomstenbelasting tot op de cent uitgeplozen, moest ik elke keer met extra bewijzen komen, regelmatig bezwaar & daarna beroep). Hield op toen de EURO kwam om een of andere reden.
Oh, en waar u zich wel zorgen ove maakt: de overheid deelt van alles met marktpartijen, van pensioenverzekeraars tot ziektekostenverzekeraars. En natuurlijk met iedereen die mee leest met de talrijke datalekken van de overheid.

ParadiseLost | 21-12-22 | 22:10

Ikzelf heb in deze panelen vele malen geageerd tegen de inperking van de fundamentele mensenrechten, waarvan je denkt dat de grondwet je daartegen beschermt. Onder het mom van corona werden deze rechten echter geweld aan gedaan. Eerlijk is eerlijk, veelal werden die commentaren hier niet gejorist, maar ik hield het dan ook altijd netjes. De coronamaatregelen mogen inmiddels zijn verdwenen, maar de drang om aan die grondwettelijke rechten te sleutelen is bij dit politiek nog altijd aanwezig. Ik hou ze in de gaten, daar in Den Haag.

goedverstaander | 21-12-22 | 21:50

Nou,was dat nou zo moeilijk.

einstein brain | 21-12-22 | 21:50

De AIVD, de BND, de Mossad, naar mijn bescheiden mening moeten die diensten alles doen voor Uw veiligheid.

U kunt/wordt ook zonder QR code gevolgd, wanneer dat nodig is. Fluitje van een cent, wanneer U een mobiele telefoon heeft. Wanneer U dat niet wilt, dan rest U slechts een ding: haal de batterij uit Uw telefoon, en blijf de rest van Uw leven offline.

Frau_Ferkel | 21-12-22 | 21:49 | 5

@BrulSpin | 21-12-22 | 21:52: Helaas! Ik ben de laatste tijd niet vaak hier. Het is jachtseizoen, en er moet hout worden gezaagd.

Kunt U een copy-paste doen? Ik ben benieuwd.

# Na de kerst op dieet gaat.

Frau_Ferkel | 21-12-22 | 21:57

@Frau_Ferkel | 21-12-22 | 21:57: Donker nu, ik herhaal de procedure precies 13 minuten na zonsondergang.
Succes met dieet. Xxx

Over en sluiten

BrulSpin | 21-12-22 | 22:00
▼ 2 antwoorden verborgen

En met de digitale euro komt het ook wel goed hahaha.

Onlangs kamerbrede motie dat cashgeld zal blijven bestaan.

Nu, dan kunnen we rustig slapen.

Of weten we wel beter?

Zomaarwat | 21-12-22 | 21:48 | 4

stappie terug denken, wat was er voor geld?

Ovideenznvrienden | 21-12-22 | 22:02

@LonelyWanker | 21-12-22 | 22:01: Dat denk ik ook. En als opstand dreigt schaffen ze het materieel af door alleen transacties tot 10 euro cash toe te staan. Of beter: maken ze het de ontvanger bijkans onmogelijk het te accepteren of moet je i app id kaart vastleggen. Kort maar goed: we koersen keihard op afschaffing cash af.

Zomaarwat | 21-12-22 | 22:08
▼ 1 antwoord verborgen

Iedere staatsvorm op deze aardbol die uitgaat van een democratisch systeem loopt op zijn laatste benen. Je ziet overal vrijheden beperkt worden, meer overheid, meer regels, meer controle en censuur. We zijn feitelijk bezig met een soort dodenmars naar een dictatuur. Het zal mijn tijd wel duren, maar ik heb echt te doen met de jonge generatie.

WhiteShark | 21-12-22 | 21:47 | 1

Tegen een overheersend geloof doe je niks vanuit een democratie. Die is weerloos.

Denk aan het christendom ooit, maar thans ook de islam maar in het Westen vooral wokeness, gelijksheidsdenken en IPCC-gelovigen.

Democratie leeft met debat, met waarheidsvinding.

Obama's 'science is settled' is het meest ondemocratische, de democratische geest aantastende crap die ik ken.

Maar Trump is voor de gelovigen het gevaar voor de democratie en Obama zou een democraat zijn.

Kijk ik iets genuanceerder naar.

Zomaarwat | 21-12-22 | 21:54

Maaaaaar..... wappies zijn nog steeds wappies. Want tegen vaccineren, mondkapjes gebruiken. afstand houden enz.

... en komen met verhalen als
- het is maar een griepje (of eigenlijk minder erg dan een griepje), onderdeel van de great reset en Bill Gates zit in het complot (implanteren microschips) enz. enz.

Deze pyrusoverwinning ten spijt, het zijn nog steeds wappies.

... want zij overleven Covid toch wel.

ChupaChupa | 21-12-22 | 21:47 | 5

@wilderst | 21-12-22 | 22:02: Ik wilde niet dat mijn 90-jarige oma zou overlijden aan de gevolgen van Covid en deed er zoveel mogelijk aan om dat virus niet onnodig (snel) te laten verspreiden. Helaas denkt/dacht niet iedereen er zo over.
Ik heb haar op 2e kerstdag mogen begraven.
Jij ook een fijne kerst.

ChupaChupa | 21-12-22 | 22:28
-weggejorist-
B*tchmeister | 21-12-22 | 22:58
-weggejorist-
Plotselinge Aandrang | 21-12-22 | 23:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat ik het engste vind is dat redelijke mensen, ook bijv een hugo of mark, met een normale mening over dit soort zaken, veranderen als een blad aan een boom zodra ze er iets aan kunnen veranderen in hun functie.
Hebben ze opeens een andere agenda.

Best eng dus

HetIsWatAllemaal | 21-12-22 | 21:45 | 2

Kunt U voorbeelden geven, voor de heer Rutte en de heer de Jonge?

Frau_Ferkel | 21-12-22 | 21:52

@Frau_Ferkel | 21-12-22 | 21:52:
-Dansen met jansen aldus de Jonge - impliceerde als je gevaccineerd bent kun je niet meer verspreiden.
-Indien gevaccineerd of recent hersteld groen vinkje, geen vaccin laat je eerst testen. Zo konden gevaccineerden corona verspreiden.
-Avondklok, als iedereen tussen 21:00 en 06:00 binnen zit verspreid het virus niet (want overdag slaapt het?) ‘een rotmaatregel die er als eerste afgaat’ aldus Rutte. Oh nee, toch niet.
-Mondkapjes en dan met name het zelf gemaakte exemplaar dat de regering ook aanbeval, nauwelijks effectief.
-De focus en maatregelen gericht op de jeugd inzake corona, terwijl de risico groepen toch vooral oudere, zwakkere mensen waren.
-‘Herd-immunity’ aldus Mark een paar dagen later: oh nee toch niet! Weer later kwam omicron, ‘herd immunity’: toch wel.

Hoe dan ook, ik ben blij dat er nu een stuk gezonder en rationeler wordt omgegaan met corona en de huidige griep epidemie.

ratelaar | 22-12-22 | 08:52

Heeft ú al een 'slimme' meter?

Ooit gevraagd wat het voordeel ervan is, van zo een meter, voor ú?!

De volgende gaat u wellicht onaangenaam bespioneren want elk elektronisch apparaat heeft een unieke handtekening.

Grapje!!!!

Not.

Zomaarwat | 21-12-22 | 21:44 | 2

Ja, het voordeel is, dat ik na 1 januari 2023 niet vervolgd ga worden wegens een economisch delict. Heb n.l. zonnepanelen.

ParadiseLost | 21-12-22 | 22:24

Velen zijn gesneuveld op de velden van eer van het internet der vrije mening sinds ze hebben durven uiten dat overheden niet te vertrouwen zijn en dat er wel degelijk complotten bestaan.
En alhoewel mijn zwakke internet gerochel futiel is en niets voorstelt en niemand er ook maar een seconde notie van zal nemen onthoud ik mezelf toch van kritiek op overheden en het uiten van bewijs en vermoedens dat complotten echt bestaan.
Want alhoewel futiel, toch is die vrijheid om mezelf te mogen uiten wel iets waard.

Zapata10 | 21-12-22 | 21:44

Dat beetje gelijk zou vergezeld moeten worden van die waslijsten waarin wappies compleet de plank missloegen.

Blootkapje | 21-12-22 | 21:42 | 1

@Blootkapje: Amen

ChupaChupa | 21-12-22 | 21:48

*GeenStijl-app van telefoon verwijderen doet…*

zwarte_weduwe | 21-12-22 | 21:41 | 3

Lololol

Regentenstijl | 21-12-22 | 21:49

Ik vind de web-versie ook beter.

Peter-Rissing | 21-12-22 | 22:13

Quote functie nog steeds stuk dus waarom ook niet?

dasechtgeenstijl | 22-12-22 | 07:53

O ja, en geloof ook niet dat het wel goed zit als het getest is.

Sowieso is veel erop gericht níét ontdekt te worden.

Maar ook: één update verder, weet jij veel welke en of jij hem krijgt en anderen niet, en je hebt héél andere functionaliteit.

Zomaarwat | 21-12-22 | 21:40

Je hebt mensen met bepaalde bedenkingen en je je hebt mensen die totaal doorslaan allen waren wappies. Zo is het met alles het is zwart of wit. Jammer.

ikdenkwat | 21-12-22 | 21:39 | 2

Heb het idee dat uw software een beetje vastloopt.

Sinterbikske | 21-12-22 | 21:42

Ze zeggen dat je niet mag discrimineren tussen zwart en wit dus alle is grijs.

Peter-Rissing | 21-12-22 | 22:12

Focus erop of je zónder telefoon nog vrij bent, je kunt verplaatsen en kan betalen.

Dát is vrijheid.

Apps willen en kunnen van alles. Je besturingssysteem kan álles. Je hebt gps, microfoon en camera.

En daar zal geen misbruik van gemaakt worden.

Tuurlijk joh. Ik ben het aluhoedje en jij bent een positief ingestelde lieverd. Laters.

Zomaarwat | 21-12-22 | 21:36

Gaat nog wat leuks worden voor de toekomst..

broervandenhollander | 21-12-22 | 21:36

"Ik heb toch niets te verbergen..."

Reebensteeltje | 21-12-22 | 21:35 | 1

U is een naaktloper?

broervandenhollander | 21-12-22 | 21:38

Precies, en al die keren dat ik gejorist ben, omdat met het kennelijk in de broek doet voor logisch nadenken en de kleine moeite die een mens kan doen om verbanden te kunnen trekken ten spijt dan maar.

Maar goed, fijn dat de rode pil tenminste dan is erkend.
Maak vooral die fout niet nog een keer met de 'digitale identiteit' en de 'digitale euro'.
Is hetzelfde als de corona waanzin, we worden straks allemaal ermee geknecht. Nexit, nu!

hallofreen | 21-12-22 | 21:35 | 2
-weggejorist-
faineant | 21-12-22 | 22:05

Rode pil snap ik ook niet, maar verder; join de club. € 40.000 als voorschot en ik schei uit met mijn gezeik.

Peter-Rissing | 21-12-22 | 22:09

Ze krijgen nog veel meer gelijk.

Tisnietanders | 21-12-22 | 21:34 | 2

Zeker weten van wel ja. Veel meer gelijk.

hallofreen | 21-12-22 | 21:35

Dat zal best.
Alleen komt dat door een zinnige redenering of door een op een 'zie je wel' afstormen, niet gehinderd door enige kennis.

AdvocatusDiaboli | 21-12-22 | 21:40

De verantwoordelijken bij de politie Rotterdam zijn hangende het onderzoek op non-actief gesteld, neem ik aan?

En als uiteindelijk blijkt dat de wet inderdaad overtreden is, worden zij ontslagen?

Enter Yeti | 21-12-22 | 21:33

Geenstijl is een Wappie. Geenstijl is een wappie. Geenstijl is een Wappie. Geenstijl is een wappie. Geenstijl is een Wappie. Geenstijl is een wappie. Geenstijl is een Wappie. Geenstijl is een wappie. Na-na-na-na-na.
Ja mag ik nou ook eens even.
Diverse Jorrisparijen aan mij broek gehad hierover en nu dit!
Excuus zeg ik, excuus !
En zonder 'financieel gebaar' ( zeg 40.000 als voorschot ) is dat excuus natuurlijk niets waard.
Toch ?

Peter-Rissing | 21-12-22 | 21:33 | 3

Helaas voor u..
De kleine lettertjes.
'Joris heeft altijd gelijk, indien niet, dan nog

AldNuut | 21-12-22 | 21:38

@AldNuut | 21-12-22 | 21:38: Vertel mij wat. Je maakt hier de raarste dingen mee. ( Hoi, Mosterd ) Maar jah, nu pas lijkt het tot de redactie door te dringen wat ik al anderhalf jaar wist en dat geeft mij een goed gevoel. Ook knap dat de redactie zo open is over hun falen.

Peter-Rissing | 21-12-22 | 22:07

@Peter-Rissing | 21-12-22 | 22:07:
Ach..
Gelijk hebben en krijgen is niet per definitie hetzelfde
Dik een jaar geleden ook es aan de stok gehad toen ik mij openlijk afvroeg wat de toegevoegde waarde van de instromers was..

We moeten maar denken dat Joris ook aan voortschrijdend inzicht onderhevig is ;)

AldNuut | 21-12-22 | 22:21

Als je apps op je telefoon volledig vertrouwt, überhaupt je telefoon, ben je niet goed snik.

Zomaarwat | 21-12-22 | 21:33 | 1

Klopt. Wel grappig hoe wappies gedachteloos lol beleven aan TikTok, maar compleet flippen als ze een QR-code moeten laten zien.

Spring Bruissteen | 21-12-22 | 21:36

Komen er ook Excuses, wellicht tevens een beetje mede namens GS die het altijd maar denigrerend over wappies had en heeft? Idem, namens de deugpolitici in de Kamer? Idem namens de policor media?

dathoujetoch | 21-12-22 | 21:33 | 1

Nou niet overmoedig worden he.

Papa Jones | 21-12-22 | 21:59

Technologie is kut als het tegen je gebruikt wordt, ik vindt dat de absentielijsten ook gewoon weer met eigen pen getekend moeten worden.

pieterS | 21-12-22 | 21:32

Waarom krijgen we hierover geen SIRE campagne.

nobodiesunmighty | 21-12-22 | 21:31

Heeft Hugo beloofd dat ze in Israël het niet voor andere doelen zouden gebruiken?
Heeft GS weer extra wappie clicks nodig?

RandyBiel | 21-12-22 | 21:31

wat nu al voor mensen in de Bijstand geld, geldt binnenkort voor iedereen. Totale controle.

RdeFriesch | 21-12-22 | 21:30 | 1

Verblind door de klimaatillusie laat iedereen zich vrijwillig ketenen...

ReyNemaattori | 21-12-22 | 21:37

Het moet niet gekker worden. Straks is Rian nog slimmer dan Elon en zitten we allemaal aan de smart blockchain. O, wacht...

quigg | 21-12-22 | 21:29

Daarom kan ik best wel ongehoorzaam zijn, en laat mijn telefoon thuis als ik weg ga.

Regentenstijl | 21-12-22 | 21:27 | 2

Geen zorgen. Uw buttplug is gehackt. We weten waar u bent.

nobodiesunmighty | 21-12-22 | 21:33

Dus in de VS, Israel en Australië doen ze dingen die je niet leuk vindt en dan is de aanname meteen dat het hier ook zo is en heb je geen zin om op wobjes te wachten. Had de titel dan veranderd in "Wappies Down Under hebben toch gelijk"

Quantum Suicide | 21-12-22 | 21:26 | 4

Data creeping is een fenomeen wat jij niet bijzonder vindt maar ik doodeng.

pieterS | 21-12-22 | 21:28

@blikjegrolsch | 21-12-22 | 21:27: mooi toch dat er een toezichthouder is in dit land die dat vervolgens bloot legt? Dat heb je in China niet.

Quantum Suicide | 21-12-22 | 21:34

@Quantum Suicide | 21-12-22 | 21:34: Volgens mist u het punt. Het had gewoon niet mogen gebeuren. Dat achteraf gelul altijd is stierenstront.

Bootvisser | 21-12-22 | 21:37
▼ 1 antwoord verborgen

Wie betaald de boete en aan wie, dezelfde pot.

Rattus | 21-12-22 | 21:26 | 1

t

zws-vl | 21-12-22 | 21:40

Volgens mij is hier voldoende tegen geageerd door een van Rossem. Is dit geklier?

Normpje | 21-12-22 | 21:24 | 1

Ik vermoed van wel. Ken niemand die voor het gebruik van deze app was. Ook anti-/niet-wappies niet.

ChupaChupa | 21-12-22 | 21:51

De overheid en iets in vertrouwen geven, yeah right..

Ohjee daar gaat de pensioenpot

AldNuut | 21-12-22 | 21:24

'Je doet het voor een ander.'
Voor de AIVD ja.

goedverstaander | 21-12-22 | 21:23

AIS

en.m.wikipedia.org/wiki/Automatic_ide...

voor de binnenvaart zou alleen als nautisch middel worden ingezet, nu is het verplicht voor het kleinste rondvaartbootje in Amsterdam en wordt het regelrecht voor niet nautische handhaving en privacy inbreuk ingezet.

chefren | 21-12-22 | 21:23

Dit voelde ik aan mijn 5G antenne.

B.agger | 21-12-22 | 21:20

Wappie is een woord dat gebruikt wordt om iemand belachelijk te maken omdat het met argumenten niet lukt.
Dat wil niet zeggen dat er geen bizarre dingen geroepen werden of worden over alles rond corona.
Het is wel tekenend dat de zogenaamde wappies op veel punten krijgen als het gaat om de onbetrouwbaarheid van de overheid. De wet negeren, testcase om te zien hoe ver men kan gaan, andere dossiers maar het predicaat crisis geven en ook dwang toepassen. Dit zijn geen goede ontwikkelingen.

Nuuk | 21-12-22 | 21:20 | 16

@Spring Bruissteen | 21-12-22 | 21:42: Dat de regels nu niet worden toegepast betekent niet dat ze op enig moment weer effectief kunnen worden.

Andersdenkend | 21-12-22 | 22:12

@Spring Bruissteen | 21-12-22 | 23:01: U heeft de invoering van de nieuwe Wet Publieke Gezondheid gemist? Die wet waarin zo'n beetje het hele palet aan 'tijdelijke' maatregelen verankerd is, want gereedschapskist?

marcoplarco | 22-12-22 | 08:19
▼ 13 antwoorden verborgen

Had liever geen gelijk hoor.

BrulSpin | 21-12-22 | 21:18 | 1

Een (r)overheid en ICT / nieuwe technieken gaat altijd fout ook al zeggen ze van niet.

captain-caveman | 21-12-22 | 21:20

Duh. Smeren jullie het Bertje ook ff in? Kan hij zijn verontschuldigingen aanbieden in zijn podcast samen met Roderick.

mental K | 21-12-22 | 21:18

Yes! GS heeft de rode pil genomen :-)

Toede_Le_Dokie | 21-12-22 | 21:18 | 1

Werd tijd.

mental K | 21-12-22 | 21:18

Op verzoek van de GGD heb ik de ongevaccineerde buurvrouw in de smiezen gehouden. Met het doel haar positiever over spuiten te laten denken. Dat is allemaal gelukt.

goedverstaander | 21-12-22 | 21:16

Ja als je dit niet zag aankomen mag je jezelf gaan afvragen wat er nog meer in je leven niet klopt. Zo naïef..

jeweettochniet | 21-12-22 | 21:15 | 2

Eh, de slimme meter ? WIe denkt dat net nu zo'n beetje iedereen dat ding heeft aangeschaft / in mik geschoven heeft gekregen, een prijsplafond wordt ingevoerd vanwege duur fossiel, vind ik vrij naief. Het is in mijn optiek dan ook niet een prijsplafond, maar een energie budget. Ik zie m ook niet meer verdwijnen.

NerdAlert | 21-12-22 | 21:23
-weggejorist-
Remus McMillan | 21-12-22 | 21:15

Daar hebben ze die QR-code meuk helemaal niet voor nodig, maar handig is het wel. Geheime diensten kunnen al sinds jaar en dag vrij en blij meekijken, tenzij je moeite doet om het te voorkomen. Zero day lalalalala.

Komjehiervaker | 21-12-22 | 21:14 | 7

@Sjeintje | 21-12-22 | 21:26: AIVD had een keer meegeluisterd via afstandsbediening bij spruitjesjihadisten in vakantiehuisje.

Duwbak_Linda | 21-12-22 | 21:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Wappies krijgen na zes maanden verdomd vaak gelijk.
En da's best zorgelijk.
"Traffic filters will divide city into "15 minute" neighbourhoods"
www.oxfordmail.co.uk/news/23073992.tr...

Abject | 21-12-22 | 21:14 | 1

Ja, 500.000 immigranten per jaar binnen hengelen en dan dit soort draconische maatregelen invoeren omdat het 'te druk' wordt in stadscentra... no shit Sherlock.

ReyNemaattori | 21-12-22 | 21:42

Kreeg onlangs een brief inzake de jaarlijkse griepprik. Stond in dat ik, omdat ik nooit gebruik maak van de uitnodiging van de griepprik, voortaan geen uitnodiging meer krijg en in een database genoteerd staat als griepprik weigeraar.. Stond er letterlijk: griepprik weigeraar. Best eng.

Cornelis12 | 21-12-22 | 21:14 | 5

Nog maar eens .. je weigert niets, je kiest er niet voor..

broervandenhollander | 21-12-22 | 21:24

Tja er zullen wel wappies geklaagd hebben dat ze niet meer gestalked willen worden met vaccins.
Is het nu weer niet goed?

RandyBiel | 21-12-22 | 21:49
▼ 2 antwoorden verborgen

*Mompelt iets over sleepnet*
Privacy is inderdaad gegarandeerd veilig bij de overheid en alle afgeleide organisaties.
Het is zeker niet zo dat Nederland akkoord gegaan is met een digitaal ID tegen de wil van de Tweede Kamer of zo.

Analia von Solmsch | 21-12-22 | 21:12

Hugo heeft er een puinhoop van gemaakt en 5 Miljard achterover gedrukt. De commissie die hier een onderzoek na gaat doen is al verandert in een poppenkast omdat Hugo niet voor de commissie hoeft te verschijnen. Van der Plas en nog een paar hebben nu deze commissie verlaten dus nu gaat de slager zijn eigen vlees keuren in ons corrupte Nederland.

jan huppeldepup | 21-12-22 | 21:12 | 9

@Antizanics, kunt u zwart op wit aantonen waar de 5,1 miljard aan gespendeerd zijn?

At_Dawn_They_Sleep | 21-12-22 | 23:55
▼ 6 antwoorden verborgen

Vind het maar een magere excuses. Als herstelbetaling graag een levenslang gratis abonnement op TPO.

Sinterbikske | 21-12-22 | 21:07

En hoe zit het met de sjips in de spuiten?

goedverstaander | 21-12-22 | 21:06 | 4

Ze zijn overgestapt van paprika naar joppie.

Sinterbikske | 21-12-22 | 21:08

Zo raar is die gedachte niet. In 2018 hebben duizenden Zweden een microchip laten implanteren, want "dat scheelde een hoop gedoe met pasjes".
www.businessinsider.nl/duizenden-zwed...
Dus waarom zou dit niet op termijn ook kunnen met een QR-code? De techniek is er.
Ik denk niet dat er zoiets in de vaccinaties zat, maar ik bedoel, in de toekomst zal het waarschijnlijk gaan gebeuren. Ik meen me een spreker te herinneren die het daar ook over had op de laatste WEF-bijeenkomst, en hij bracht dit toekomstbeeld naar mijn idee net iets te enthousiast.

Deksmaat | 21-12-22 | 21:34
▼ 1 antwoord verborgen

Heb een cis-achternaam, geen kinderen en ontvang geen toeslagen. Ik ben voorlopig nog veilig voor Mark, Hugo en Hirsch Ballin-achtige internetconstructies.

Duwbak_Linda | 21-12-22 | 21:06 | 3

U bent een racist en mag gaan herstelbetalen na rutte zijn excuses. Niemand is veilig voor hem.

General Dripple | 21-12-22 | 21:11

U bent een nettobetaler, dat betekent een lasten verzwaring net zolang tot je ook subsidies / steun nodig hebt, een zelfstandig volk maakt een overheid immers overbodig.

ReyNemaattori | 21-12-22 | 21:44

Het valt mij op dat horeca en boeren, bij uitstek onafhankelijken, zo hard zijn aangepakt.

Uiteindelijk bestaat continuering van macht uit het kaltstellen van - potentiële - gevaren.

Uw trots op uw onafhankelijkheid is dan al verdacht,

Vergeef me mijn ingedachte invoelendheid m.b,t. machtsdenkers. Voor mij klinkt hun handelen zelden onlogisch. Maar het is gevaarlijk voor eenieder die ze als potentieel gevaar kunnen zien. De geschedenis kent daar vele voorbeelden van.

Zomaarwat | 21-12-22 | 22:51

En nu hoe laat komt de boevenwagen voor rijden?

Onleefbaar_Capelle | 21-12-22 | 21:06 | 1

Minister Yeşilgöz (vvd) besluit MP Rutte (vvd) ongemoeid te laten.

goedverstaander | 21-12-22 | 21:08

Daarom had het gele boekje ook moeten worden gebruikt.

omanders | 21-12-22 | 21:04

@bertBrussen boycot.. Vrijheid van meningsuiting.

Crematorium-de-Asbak | 21-12-22 | 21:02 | 1

Voor!

blikjegrolsch | 21-12-22 | 21:24

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl