Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

UvA-studenten ervaren normaalste onderwijs ter wereld als "onveilige situatie"

Ja ja ja opiniestuk van 9 november in schoolkrantje leidt tot OPHEF op RECHTS tegen WOKE. 

Dus natuurlijk verloopt het allemaal weer volgens de het handboek. De Volwassenen boos op De Jeugd, vooral om de onderstaande alinea. En, snappen  we. Maar nu reist toch wel de vraag. Is hoogleraar Bas van den Putte een boomer (ja) die eergisteren in een boek heeft gelezen wat WOKE is (waarschijnlijk), en vergroot hij hier een hinderlijk-activistisch smaldeel van z'n studenten uit tot het boomer stereotype van de KWETSBARE MILLENNIALS? (dit is Gen Z). Waarschijnlijk. Aan de andere kant, het blijft wel de UvA.

the greatest generation

Reaguursels

Inloggen

De Universiteit is afgedaald tot het niveau kleuterschool. Heerlijk!

Zemko | 19-11-22 | 06:58 | 1

Beledig de kleuterschool niet.

bergsbeklimmer | 19-11-22 | 07:06

Ze voelen zich niet onveilig, onveilig is geen gevoel. Ze voelen zich wat angstig want bekeken en daarmee onzeker, dit is geen ernstig probleem.
Praat die kinderen niet aan dat ze slachtoffer zijn, dat zijn ze niet, ga er niet in mee. Er wordt enkel een vraag gesteld.

donkieshot | 19-11-22 | 04:39

Laat ik het concreet maken: woke ideologie gedijt op het onvermogen van mensen om verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leven, hun tekortkomingen en tegenslagen. Het uit zich doordat deze mensen nog liever de realiteit ontkennen en wegkijken dan de realiteit -en daarmee zichzelf- te accepteren zoals hij is. Het leven is hard en het is geen goed idee om onze kinderen te vertellen dat ze perfect zijn zoals ze zijn en dat iedereen dat maar heeft te accepteren. Je creeert daarmee een generatie vol narcisten, die niet meer in staat zijn normale relaties te onderhouden (binding = kwetsbaar zijn), te reflecteren, initiatief te nemen en hard te willen werken om zélf iets te bereiken. In plaats daarvan wordt verantwoordelijkheid ge-outsourced en de geneugten van het leven ge-insourced. Aangezien de rest vand e maatschappij dit niet pikt en ook niet hóeft te pikken (vrije samenleving), rest voor dit soort mensen dus niets anders dan, in volgorde van toenemende intensiteit a) alle andere meningen onacceptabel te verklaren, b) luid te schreeuwen (onrust leidt tot schaamte leidt tot toegeven), c) te bedreigen, d) te cancellen en als het hard op hard komt e) zelf-gelegitimeerd geweld aan te wenden. Let wel, we praten hier over een minderheid, maar doordat het schreeuwen zo luid is, krijgen ze (te) vaak hun zin. De ommekeer van het pendulum vindt juist op dit moment plaats. De massa heeft er genoeg van. En dat is maar goed ook, want het gedrag, beschreven bij a) t/m e) is niets anders dan totalitair en mensenverachtend. Daarom pleegt uw Gladiator al een tijdje te zeggen: politieke correctheid en woke is niets anders dan keihard fascisme, vermomd als goede manieren. Mijn kinderen raad ik aan om psychologie te studeren. De markt gaat gigantisch zijn in de komende jaren.

Gladiator Fap | 18-11-22 | 23:13 | 5

@Zomaarwat | 18-11-22 | 23:36: Veel over nagedacht. Maak me zorgen over de generatie van mijn eigen kinderen. Hopelijk brengt het een interessante discussie op gang.

Gladiator Fap | 18-11-22 | 23:39

@Gladiator Fap | 18-11-22 | 23:39: past ook in het straatje van de paradox van tolerantie

je.moeder | 19-11-22 | 00:05

Die gaan we inlijsten. Hopelijk voel je je nu niet onveilig

bergsbeklimmer | 19-11-22 | 07:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Hahaha. Het is simpel. Universiteiten zijn in de afgelopen jaren gewoon enorm gedevalueerd qua niveau. Er werd ooit studenten geleerd om hun hersens te gebruiken, na te denken, afwegingen en keuzes te maken, dingen te onderzoeken, uit te vinden, in debat te gaan etc etc etc.
Maar er is iets compleet misgegaan. Studenten leren nu om geen eigen mening meer te hebben, maar vooral te luisteren en om je heen kijken en zich vervolgens bij de dominante mening aan te sluiten. Dus ja, als iemand je dan vraagt wat je van iets vind of erger nog, wat je denkt dan is dat paniek. Studenten leren vooral niet meer zelf te denken maar zich aan te sluiten bij een groep die voor hen denkt.
Eng ja heel eng, de laatste keer dat dit op grote schaal gebeurde liep het dlecht af.

ZomaarEen | 18-11-22 | 23:08 | 2

Klopt helemaal. En dat wordt later op de arbeidsmarkt nog eens extra pijnlijk duidelijk: vaak wordt in bedrijven gezegd dat het niet zo belangrijk is wát je gestudeerd hebt, maar dat het belangrijker is dat je op een bepaald niveau probleemoplossend, analytisch en zelfstandig geleerd hebt te denken. Het is juist dit element dat momenteel behoorlijk aan inflatie lijdt. Kortom: iemand met een studie vrijetijdswetenschappen gaat gewoon niet meer aan de bak komen. Period. Nergens. Maar ja, wiskunde gaan ze dan toch liever niet studeren, want daar val je direct door de mand met de woke-praatjes. Dan rest niets anders dan schreeuwen.

Gladiator Fap | 18-11-22 | 23:45

@Gladiator Fap | 18-11-22 | 23:45: Die gaan gewoon ruimhartig in het ambtenaren-corps worden opgenomen. Alle welzijns en andersoortige gemeentelijke afdelingen en stichtingen zitten al jarenlang vol met dit soort types.

Grachus | 19-11-22 | 00:09

De universiteiten moeten gewoon Palestijnse vlaggen opgehangen in de lokalen. Dan voelen ze zich thuis en worden ze rustig.

Mokum Kosher | 18-11-22 | 23:05 | 2

Lol

Zomaarwat | 18-11-22 | 23:36

Wel niet op z'n kop dan, want dan is het alwéér niet goed.

Gladiator Fap | 18-11-22 | 23:47

Als de docent voor hij zijn college begint aankondigt dat dit zijn werkwijze is (wat overigens bespottelijk is dat hij dat moet doen) is dat niet onveilig. Wie dat als student niet aandurft kan ervoor kiezen om de zaal te verlaten.

Colin.Fart | 18-11-22 | 22:55 | 1

Het woord "onveilig" wordt door dit soort sujetten misbruikt om een soort van aanval op hun persoon te suggereren die er feitelijk niet is. En als je "aangevallen" wordt, dan mag je je "verdedigen". Ze hebben gewoon geen zin in het werk en willen hun papiertje praktisch geschenkt krijgen, omdat ze menen daar recht op te hebben. Of zo iets. Docenten gaan, vooral bij de alfa studies, lekker mee in dat narratief, want op die manier worden ook bij hun specialisatie geen lastige vragen over nuttigheid en wetenschappelijk fundament meer gesteld. Dat is wel zo praktisch als je feitelijk niets nuttigs kunt en de werkinstelling van een luiaard hebt.

Gladiator Fap | 18-11-22 | 23:33

Dit komt bij mij anders over. Dit is de tijdsgeest van nu waarin je je niet langer veilig voelt om je vrijelijk te uiten. Elke zin wordt op meerdere Weegschalen gelegd en indien de meter uitslaat kan dit je leven tekenen. Zeker in deze contreien.

Kernkop68 | 18-11-22 | 22:43

Ik ken het gevoel, maar dan was het altijd omdat ik niet goed voorbereid had/ was. Ook toen al vond ik het mijn eigen schuld.

JoudN | 18-11-22 | 22:17 | 2

Dit komt akelig dicht bij de waarheid denk ik. Plus dat iedereen overal een oordeel over heeft, dus wat je ook zegt, je zit altijd fout, dat lijkt me in deze tijd ook wel lastig. Niet dat er vroeger niemand het oneens met je was, maar je werd niet gecancelled en weggezet, dat is echt een verschil.

Het brein erachter | 18-11-22 | 23:41

Vroeger was het je eigen schuld als je een fout maakte, tegenwoordig is het de schuld van de docent.

Gladiator Fap | 18-11-22 | 23:48

Ach, die kinderen mogen nog minimaal 40, misschien wel 50 jaar werken. Voor mij zit het erop. Ik gun ze het "allerbeste" (gelach van een waanzinnige).

Otto Normal | 18-11-22 | 21:54 | 1

Die kinderen geen helemaal niet 40 of 50 jaar werken. Die kinderen hebben op hun 27e een burn-out.

bisbisbis | 18-11-22 | 23:22

Ach die lui pakken bij ons op kantoor na een jaar lekker een half jaartje burnout en dan een reintegratietrajectje en dan zie je ze niet meer, maar zal wel wat kosten

Lokii | 18-11-22 | 21:50

Dat ik mijn jeugd in de jaren '70 en '80 überhaupt overleefd heb zonder safespaces beschouw ik nog steeds als een groot wonder. De micro agressies die ik heb moeten ondergaan, niet normaal. En geen Chakra healer, holistisch therapeut of Reiki trainer in de buurt he... Wat ben ik toch een bikkel!

At_Dawn_They_Sleep | 18-11-22 | 21:49 | 1

Ik vraag me ook altijd af hoe er met de huidige issues van mensen werd omgegaan begin 20e eeuw. Nog geen verdoving bij de tandarts, nadat er net een wereldoorlog is geweest beweren dat je een burnout hebt van je 4 dagen per week kantoorbaan, geen avocado's of bananen, douchen kon je sowieso niet, met 2 ouders en 8 kinderen in 3 kamers, enz enz......

Het brein erachter | 18-11-22 | 23:51

De zweep erover. Wat een verschrikkelijke treurnis, om dit soort patiënten in de collegebanken te hebben!

lanexx | 18-11-22 | 21:27

Hahaha, vrije denkers zeker?

Stelletje watjes zeg... Ze kunnen beter wat gaan schoffelen als ze geen opleiding willen volgen. Eigen schuld.

Je doet een peperdure hobbie opleiding om later veel te veel in een fop aan te verdienen. Het is immers een opleiding waar veel gepraat wordt, die zijn nooit nuttig. Als je niet tegen kritiek kan, dan donder je maar op van de opleiding! Ongelofeloos.

Warhead | 18-11-22 | 21:24

Mooie anecdote, van horen zeggen: die Van den Putte is 2 jaar geleden, samen met JvW en JP (ex-obesitas, dankzij maagverkleining), in een sollicitatiecommissie gaan zitten om 3 nieuwe directeuren aan te nemen bij de afdeling CW.

Besluiten ze dat de gesolliciteerde kandidaten niet geschikt zijn, en guess what: ze hebben zichzelf benoemd.

De brieven van de OR aan de decaan zijn schokkend (‘in strijd met goed bestuur’, ‘Van den Putte heeft geen leiderschapskwaliteiten’), maar guess what: ze worden toch benoemd door de decaan.

Het Parool zou eens een dagje een journalist moeten zetten op die afdeling, daar kunnen een hoop mensen een boekje over open doen. Niet geheel ontoevallig ook allemaal op de afdeling waar de (ex?) man van het GL dametje dat vreemd ging met een 20 jaar oudere man werkte.

Je verzint die puinhoop daar gewoon niet.

RiaPizza | 18-11-22 | 21:23

Beseffen we dat dit soort "onveiligiërs" straks een bedrijf runnen, of erger nog ... beleid maken in een of andere naargeestige gemeente waar takken van bomen zwart tegen de hemel aftsteken en een treurige kraai wat dom voor zich uit schreeuwt.

de Jager59 | 18-11-22 | 21:20 | 3

Nog erger, die onveiligiërs zijn precies degene die anderen het leven zuur en onveilig maken.

Warhead | 18-11-22 | 21:25

Het is echt ongeloofelijk hoe snel het woke virus in de bedrijfswereld voet gevat heeft. Heeft volgens mij iets met de wet van Price te maken (50% of all work will be done by the square root of the total number of people who take part in the work). Kortom: het geeft de niet-performers een alibi en de CEO een deug-schild.

Gladiator Fap | 18-11-22 | 23:51

Hahaha, ik moest even lachen bij de gedachte dat zulke individuen serieus een echt bedrijf zouden kunnen leiden. Daarvoor is de echte wereld echt een tikkeltje te hard....

Het brein erachter | 18-11-22 | 23:54

Mijn buurman vertelde heel trots dat hij ook op de universiteit had gezeten. Als dakdekker.

aamert | 18-11-22 | 21:15 | 2

Deed hij wel de bril naar beneden?

radiatorknopje | 18-11-22 | 21:19

Heeft 'ie er ook schijt aan gehad? Of er een plasje over gedaan?

Warhead | 18-11-22 | 21:26

Heb ooit het genoegen gehad docent te zijn aan een universiteit. Ergste colleges waren die voor eerstejaars studenten. Wat een armzalig indolent tuig. Als je niks te melden hebt, wegwezen. Ga ergens anders de gekwetste en verongelijkte nerd uithangen.

BobDobalina | 18-11-22 | 21:07 | 1

En toen had ik opeens cursisten die mijn cursus volgden. Dan krijg je gemotiveerde mensen. Iets ouder wat natuurlijk scheelt. En voldoende financiële middelen om de cursus te volgen. Dus eigen geld. Wil je iets bereiken in de wereld zal je er vol voor moeten gaan. Docent of leerling. Een soort van tweede of derde keus gaat het niet worden. Motivatie is de drive. Zo heb ik kleinkinderen waarvan er eentje niet zo goed is met allerlei vakken. Maar ze heeft 100% de drive Ze heeft ongelooflijk veel talent op een ander gebied waardoor je haar een natuurtalent kunt noemen. Maar de drive ongeacht of je veel of weinig talent hebt geeft altijd de doorslag.

dijkbewaker | 18-11-22 | 22:30

Oei een moeilijke vraag = onveilig
Oei docent vraagt inzet = onveilig
Oei ik krijg mijn zin niet = onveilig
Onveilig is de vervanger van = discriminatie

Jacktheflipper | 18-11-22 | 21:05

Subsidies aan dergelijke studenten per direct stop zetten want totaal ongeschikt voor een baan die enige vorm van opleiding vereist.

W_F | 18-11-22 | 20:58

Moeten we een soort drill-school invoeren?

Elk jaar een overgangsexamen. Haal je het niet, lig je eruit.
Dat is nu ook zo bij een professionele balletschool of conservatorium.
Wat uitvalt is of niet goed genoeg, of heeft geen discipline.

AdvocatusDiaboli | 18-11-22 | 20:57 | 2

Lijkt me de enige juiste remedie voor deze totaal ontspoorde chaos.

Paty | 18-11-22 | 21:00

drill school

zonder mes van minimaal 20 cm geen toegang

huh!? | 18-11-22 | 21:28

UVA, een verzameling kneiterlinkse studenten, een trollenmadrassa voor groen links met een puppyknuffelhoek om uit te huilen over de grote boze wereld...misschien ook een onderzoekje waard naast zondagscholen, minimaal net zo gevaarlijk voor de maatschappij..

Nederlanddraaitdoor | 18-11-22 | 20:57

Een haatmoskee of de UVA? Ik zie bepaalde overeenkomsten.

B2 | 18-11-22 | 20:52

Moet nu net denken aan een gesprek met mijn vader, tijdje terug, over hoe wereldvreemd sommigen zijn door een compleet gebrek aan een bepaalde levenservaring door het gebrek aan contact met 'andere' mensen. En daarmee vooral doelend op mensen buiten je vriendengroep of op andere manier gelijkgestemden, om het zo maar te noemen. Overigens naar aanleiding van een docente, maar dat terzijde, en bovendien niet per se relevant.
Ging over dienstplicht, en hoe het je leert om te gaan met moeilijke situaties, leren samenwerken met personen die je onder andere omstandigheden geen woord had gegund, hoe om te gaan met conflicten, kritiek etc. Je komt gedwongen in contact met mensen waar je anders niets mee te maken zou hebben en je hebt het er maar mee te doen,
Ik zeg: terug met de dienstplicht, zonder uitzondering.

error503 | 18-11-22 | 20:51 | 5

U zit te wachten op een invasie van Joop punt NL? Zou een interessante tijd worden!

error503 | 18-11-22 | 21:03

Terug met de dienstplicht, én met de huishoudschool. En ik meen dat serieus. Als ik kon koken, dan zou ik de echte beheerser van het leven zijn als ook van het andere geslacht. (Oké, cup D doet het blijkbaar ook heel goed, maar dat is dan weer een ander, want moeilijk aan te leren, attribuut - itt koken en weerbaar zijn)

anja | 18-11-22 | 22:01

@error: ook ik had waarschijnlijk veel baat gehad bij die schop onder mijn hol, volgens mij is dat echt een beetje wat er mist, urgentie om in de realiteit te functioneren.
Maar dan wel dienstplicht voor mannen èn vrouwen, zo'n persoontje ben ik dan ook wel weer geworden.

Het brein erachter | 18-11-22 | 23:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is een onveilige situatie? Ga eens in Oekaïne kijken zou ik zeggen, noem het maatschappelijke dienstplicht, kan je nog wat van opsteken. Uitgedaagd worden in de klas is niet "sociaal onveilig", het is wat we vroeger "onderwijs" noemden.

Het gaat dus mis met: "de ervaring van onveiligheid door de persoon is het uitgangspunt". Iedereen kan claimen dat ze zich onveilig voelen. Nee. Het uitgangspunt is dat iedereen zich normaal gedraagt, hetgeen helder gedefinieerd wordt door de huisregels van de school. Uitgangspunt is het objectief te beoordelen gedrag, niet het gevoel van de persoon. Als je je bij een verder volkomen normale situatie niet prettig voelt, dan ga je EERST BIJ JEZELF te rade.

Muxje | 18-11-22 | 20:46 | 2

Probleem is uiteraard dat de sneeuwvlokjes de situatie die jij en ik als normaal ervaren afschilderen als niet normaal, als bedreigend, als onveilig. Ze hebben een nieuwe werkelijkheid voor zichzelf ontworpen waarbinnen niks maar dan ook niks meer kan of mag schuren. Bij jezelf te rade gaan is al veel te veel gevraagd.

Schoorsteenveger | 18-11-22 | 20:55

Geef het tijd en er worden mensen opgepakt of in de cel gegooid omdat anderen zich onveilig voelden...

ReyNemaattori | 18-11-22 | 21:04

Dit is toch zo'n beetje het einde van het universitaire onderwijs. De meest elementaire methode om de student te leren zelfstandig te denken en de eigen gedachten onder woorden te brengen wordt kennelijk als onveilig ervaren en wordt in de ban gedaan. Dan is er geen sprake meer van een gesprek, laat staan een intellectueel gesprek en is het volledig eenrichtingverkeer geworden. De student wil kennelijk volgegoten worden met voorgeprogrammeerde meuk en daar nog een papiertje voor krijgen ook. Men voelt zich enkel nog senang in een 'safe space' waarbinnen niets maar dan ook niets nog mag uitdagen.
Het is te triest voor woorden.

Schoorsteenveger | 18-11-22 | 20:46 | 4

@W_F | 18-11-22 | 21:01: Sinds wanneer krijg je een diploma voor de basisschool? Iedereen moet de basisschool afronden, what's the point om daar een diploma voor uit te reiken?

ReyNemaattori | 18-11-22 | 21:06

Met jou eens.

anja | 18-11-22 | 22:02
▼ 1 antwoord verborgen

Fijn zo’n toekomstige arts aan je bed.

Hiram | 18-11-22 | 20:42 | 3

Ik vermoed dat het niet om de studie geneeskunde gaat in dit bericht.

wageslave | 18-11-22 | 20:55

Dit is waarom de dienstplicht nooit opgeschort had moeten worden.

Battery!!! | 18-11-22 | 20:41 | 1

Daar word je juist geleerd om niet zelf na te denken, wat precies is wat deze studenten willen.

W_F | 18-11-22 | 21:04

Een vriend van mij, inmiddels gepensioneerd schooldirecteur van een VO, zag het jaren geleden al aankomen, en het is nog steeds actueel: de nieuwe generatie 'jeugd' krijgt nooit eens 'nee' te horen. Niet van de ouders, niet op school. Waar je vroeger op je sodemieter kreeg als je een onvoldoende had gehaald, gaat paps of mams nu naar de schoolleiding om die op hun sodemieter te geven, want het zal toch niet aan hun kind kunnen liggen dat ze zulke lage cijfers halen? De huidige jeugd leert niet om te gaan met teleurstellingen of gewoon een keertje 'nee'.

Zupschufter | 18-11-22 | 20:41 | 3

Zoals onze oude buurvrouw klaagt over alles geboren na 1990 :
Het mag nooit tegenzitten.

Zet ze eens 3 weken op een eiland met een stapel studieboeken, zonder internet en pak de smartphone af. Kijken of ze in de war raken.

AdvocatusDiaboli | 18-11-22 | 20:52

Klopt het begint bij de basis daar gaat het al fout.de prinsjes en prinsesjes zijn heel snel gekwetst en docenten moeten vooral leuk zijn en les geven in de belevingswereld van de leerlingen. Gezag, orde houden en respect voor de leraar is er niet meer, het moet vooral leuk zijn in de les anders red de docent het niet tot zijn pensioen.

ebonk | 19-11-22 | 07:30

Een dagje laten meelopen bij een studie autopsie waar in echt vlees gesneden wordt. Een dagje bij de slachterij voor de leergierige student kan heel educatief zijn. Emmers bloed ophalen en wegbrengen waar de damp van afslaat. wel uitkijken bij de trappelende poten waar nog wat zenuwtrekje enig leven schijnen te hebben. Heb ik ook gedaan, maar het bleef bij die ene keer moet ik toegeven. Overigens waren er op school leraren die hun eigen methodes hadden om aandacht te houden. Gooien met bordwissers. Kon elk lichaamsdeel raken. Achter je lopen terwijl je zat en in je schouders knijpen. en ga zo maar door. Maar onveilig?? Oke, dit was 55 jaar geleden dus het zal nu wel anders gaan.

dijkbewaker | 18-11-22 | 20:39 | 1

Ja, het gaat nu iets anders dan 55 jaar geleden bij de studie autopsie

Nu gebruiken wij vleesvervanger

huh!? | 18-11-22 | 20:44

"onveilig" ? Wat is dat dan ? Worden die studenten belaagd, bedreigd, geslagen ?

Asteroid-B612 | 18-11-22 | 20:37 | 3

In principe is:

"Als je niet leert is de kans groot dat je een onvoldoende haalt groot."

technisch gezien een bedreiging

huh!? | 18-11-22 | 20:39

Ze voelen zich ongemakkelijk als ze buiten hun bubbel komen en met vreemde mensen worden geconfronteerd.

shimanski | 18-11-22 | 20:40

Deze vraag, plus de principe c.q. opmerking van de gewaardeerde andere reaguurders. Dat is dus de crux. Lekker subjectieve shit, dat soort 'onveiligheid'.

anja | 18-11-22 | 22:03

Malala Yousafzai kreeg op haar 15e een kogel door haar hoofd in 2012 omdat ze wil dat meisjes ook moeten kunnen studeren, hun eigen leven kiezen.
Dat is pas onveilig.

Er zijn mensen (meisjes vooral) in andere vrouwonvriendelijke landen die er alles voor over zouden hebben om naar school te kunnen.
En die levensbedreigende risico's nemen om daarvoor te protesteren.
Daar wordt je gestrest van.
Niet van een vraag van een docent.

Ga eens heel gauw gewoon meedoen, opletten, huiswerk maken en afstuderen en gewoon doen wat de docent zegt.
Niet comfortabel? Onzeker? Is normaal. Deal with it.

Weten die luie bange ettertjes wel hoeveel belastinggeld het onderwijs ons als samenleving kost.
Er is niet eens genoeg geld om de scholen te onderhouden.

Aan het werk.

AdvocatusDiaboli | 18-11-22 | 20:37 | 1

Dank je. Man, ik was dit even vergeten. Dat is dus waar vrijheid om draait, en niet om dat schreeuwerig-verwend-beledigd gemiep van wat angstige puberale jongvolwassenen.

anja | 18-11-22 | 22:06

Je volgt een college van een hoogleraar Health Communication en dan wil je niet communiceren....
Juist.

Niet_Van_Hier | 18-11-22 | 20:34 | 2

Misschien ook wel de juiste conclusie van de hoogleraar:

Het beste voor je health is niet communiceren

Gewoon net als ons in je autistische bubbel blijven echoen zonder verdere ruis van anderen

huh!? | 18-11-22 | 20:37

Wachten we nog veel langer op die allesvernietigende meteorietinslag of vragen we Poetin om maar per direct al zijn 6200 kernkoppen af te vuren. Denk namelijk dat de mensheid niet verl meer bijdraagt aan het leven op deze planeet. Tijd dus om alles en iedereen dus maar weg te vagen!

Tollebol | 18-11-22 | 20:34 | 2

Poetin heeft er maar 5700? hoe kom jij bij 6200?

huh!? | 18-11-22 | 20:36

Of een situatie onveilig is kun je beoordelen aan het doel of gevolg. Een vraag in de les heeft als doel het bespreken van lesstof. Dat kan onprettig zijn en zelfs angst oproepen, maar is niet onveilig.
Een manipulerende leidinggevende kan wel onveilig zijn. Een leraar die van tevoren te kennen geeft Wilders als een fascist te zien en daarna een leuke discussie over politiek wil starten.... (echt gebeurd op een hogeschool) is ook wel onveilig.

letopuwzaak | 18-11-22 | 20:33 | 3

Andere real story vanaf een NL hogeschool:

In heel mijn leven (bijna 30 jaar op school: kleuterschool\basisschool\middelbare school\studie\nog een studie) ben ik er letterlijk 1 keer uitgezet.

Dit bij een gastcollege over terrorisme bij de studie integrale veiligheidskunde wat 100% van de tijd alleen maar over extreem-rechts ging. Ik werd er met een groep uitgezet o.a. van die lonsdale gabbers toentertijd

Ik was verbaasd en vond het zeer komisch, voordat ik weg liep zei ik nog:

"Nou mevrouw, ik wens U nog een bijzonder fijne dag."

(ben politiek neutraal, ik stemde toen altijd niet of blanco)

huh!? | 18-11-22 | 20:51

@huh!? | 18-11-22 | 20:51: Waarom werd je eruit gezet? Dat is natuurlijk belangrijker dan de rest van het verhaal.

ReyNemaattori | 18-11-22 | 21:11

@ReyNemaattori | 18-11-22 | 21:11:
Omdat zo'n lonsdale gabber 3 stoeltjes verderop iets vroeg over islam volgens mij

Hij en 5 mensen om hem heen moesten vertrekken. Ik bleef zitten maar kreeg te horen: "Ja, jij ook"

Misschien keek ik te weinig instemmend met het verhaal? Het was trouwens ook rond 2013

huh!? | 18-11-22 | 21:37

De hoogste tijd voor een numerus fixus met als extra drempel een psychologische test. Iedereen die niet actief kan of wil participeren tijdens de les is ongeschikt voor het WO onderwijs. Het debat en de uitwisseling van kennis en ideeën maken daar immers integraal deel van uit.

MickeyGouda | 18-11-22 | 20:30 | 9

@MickeyGouda | 18-11-22 | 21:16:
Ga gerust een keer kijken voor een update, het zal je verbazen

Vraag anders aan een hoogleraar of je misschien een debat mag bijwonen

huh!? | 18-11-22 | 21:39

@huh!? | 18-11-22 | 21:39: Ik weet niet zo goed waar jij het over hebt... ballonnen? En wat bedoel je met 'update'? Jij hebt wel gelijk, qua dat het debat anders geworden is, maar bij mijn les was het er nog, twee jaar geleden. Gaat wel om een gamma studie. Maar los daarvan: gebruik alsjeblieft komma's (met referentie aan 20:53), ik smeek je.

anja | 18-11-22 | 22:32
▼ 6 antwoorden verborgen

UVA. En men kijkt dan verbaasd op? Dit is een woke bolwerk van toekomstige foutlinkse mensen.

appeltjesgroeneweide | 18-11-22 | 20:29 | 1

Toekomstige?

huh!? | 18-11-22 | 21:01

Ze lachen Nederland uit, keihard.

Verderkijkert | 18-11-22 | 20:29

Hier vangt Joris de tegeltjes met messcherpe randen. Verder wordt een beetje mondigheid wel gewaardeerd. We dus krijgen een golf universitair opgeleiden die alleen maar kunnen thuiswerken, omdat ze bij ieder opmerking/vraag/suggestie van een collega op de werkvloer volledig in de stress schieten.

Gebakschep | 18-11-22 | 20:29

Misschien moeten we al die luie gepamperde sneeuwvlokjes uit school schoppen en er Oekraïense studenten voor in de plaats zetten.

Onze sneeuwvlokjes al gaan janken bij een gewone vraag of er een toneelstukje van maken omdat ze te lui zijn om er wat voor te doen.

Bij sommige anderen vallen er Iraanse drones op je huis.
Of ze zijn al alles kwijt.
Hou eens op met aanstellen zeg.

Misschien moeten die sneeuwvlokjes eens een maand of drie in de Oekraïne een beetje helpen en zo.
Dan is die vraag van die docent helemaal niet eng meer.

En hebben ze misschien wat discipline.
Ook gewoon doen wat niet leuk is.
Omdat het nodig is.

AdvocatusDiaboli | 18-11-22 | 20:20 | 1

Het zal je verbazen hoe woke ook de jeugd in Oekraine is. Overal op de wereld lijkt de jeugd behoorlijk woke, volgens mij komt dit door het internet

huh!? | 18-11-22 | 21:02

En zo creëren we weekdieren in de arbeidsmarkt. Totaal idioot!

Zuma | 18-11-22 | 20:20 | 5

@Gebakschep | 18-11-22 | 20:32:
Volgens mij ga je hier wel aan het feit voorbij dat het probleem zo'n beetje is dat de meest jonge generatie dus niet op zoek hoeft te gaan naar een huis en ook niet in een restaurant door een ober lastig gevallen gaan worden

(bestellen via de bestelzuil\bestelrobot\app is een stuk makkelijker, ook voor het restaurant zelf)

huh!? | 18-11-22 | 21:06

@huh!? | 18-11-22 | 21:06: Willen ze ook onderwijs via de app? Eerder opnomen colleges via youtube terugkijken? En een app/robot die het examen maakt? Iets als een onweerbare generatie.

Gebakschep | 18-11-22 | 21:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Nederland kweekt de watjes van morgen. Zorg als boomer dat je er warmpjes bij zit en goed voor jezelf kunt zorgen

J.Dokstijl | 18-11-22 | 20:18

Gosh, dat Folia z'n stuk gepubliceerd heeft. Hij had zomaar gecanceld kunnen zijn...

hotnot | 18-11-22 | 20:16

Wat een watjes zijn die studenten. Toen ik studeerde en een les waardeloos vond, ben ik de collegezaal uitgelopen om nooit meer terug te keren. Als het je niet bevalt, moet je er niet zijn. Dus niet erover gaan zeuren en zeiken, maar wegwezen. Is voor iedereen beter.

Albert61 | 18-11-22 | 20:15

Komt dat door de docent of omdat ze niet kunnen omgaan met een heel klein beetje gezonde stress.

Beetje onder de indruk van een docent? Prima toch.
Beetje spannend om een spreekbeurt te houden? Is normaal voor de meesten.

Dat ze daardoor gestresst in de klas zitten en zich niet kunnen concentreren?
Ga er eerst zelf eens wat aan doen.

Ze lopen gewoon het onderwijs te frustreren. Ga dan gewoon van school af.

AdvocatusDiaboli | 18-11-22 | 20:15 | 1

En dan? handophouder worden?

peet12 | 19-11-22 | 00:02

De ironie is: na de aanslagen van 11 september was het rechts dat "veiligheid" eiste, en was het links die dat een benepen idee voor paranoïde, saaie mannetjes vond.

Grappig hoe die ideeën zo kunnen wisselen.

Elbie | 18-11-22 | 20:13 | 1

Grappig hoe de betekenis van een begrip zomaar kan wisselen.

Grachus | 18-11-22 | 20:48

Oplossing: Aan het begin van de studie alle studenten rond de printer staan als de docent alle diploma's uitprint.

pa_niek | 18-11-22 | 20:13 | 4

Goed idee. Ook amper meer een studieschuld, want maar drie week gestudeerd. Had ook best binnen een dag gekund, maar vind nog maar iemand die voldoende praktisch is opgeleid om papier aan te vullen.

error503 | 18-11-22 | 20:19

Printen in 2022?

huh!? | 18-11-22 | 21:43

@huh!? | 18-11-22 | 21:43: ja printen, behalve de reparatie facturen van mijn BMW dealer, worden ook lijfrente polissen levens verzekeringen AOV verzekeringen offertes en contracten en documeneten als diplomas en overeenkomsten geprint en getekend , Een notaris kan niet zonder printer in 2022!

Smoelensmid | 18-11-22 | 21:54
▼ 1 antwoord verborgen

Het is maar goed dat ik geen leraar ben.
Doe je een beetje leuk je best om goed les te geven, en dan komt daar zo'n drammert via-via over je klagen. liefst anoniem, natuurlijk.
Ik zou verdorie helemaal bere-pislink worden, en dat zou ik duidelijk laten blijken ook. Gvd.
Het is maar goed dat ik geen leraar ben.

SNAFU | 18-11-22 | 20:13

Wat een jankerds. Totaal niet geschikt voor WO III.

Paty | 18-11-22 | 20:12

Echt, wtf. Hoe moet dat als die lui ooit in het bedrijfsleven komen?

error503 | 18-11-22 | 20:12 | 4

@Peerkeoud | 18-11-22 | 20:16:

En dan bij het eerste zuchtje tegenwind je "taken neerleggen"

In de gewone wereld worden werkweigeraars op staande voet ontslagen. Niet in de Ambtenaren wereld blijkbaar.

Wattman | 18-11-22 | 20:20

UVA / bedrijfsleven??

KraKras | 18-11-22 | 20:24

Komen ze niet. Ongeschikt.

ChalinaRosa | 18-11-22 | 20:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ik sta nergens meer voor open!

Producent | 18-11-22 | 20:12

Ik voel me hier ook onveilig, met al die andersdenkenden die zomaar hun mening mogen spuien.

J.P.Drapeau | 18-11-22 | 20:09 | 2

Ik vind het heel dapper van je dat je je hier zo kwetsbaar durft op te stellen.

Duwbak_Linda | 18-11-22 | 20:11

Tot een jaar geleden had ik de term onveilig echt nog nooit gehoord in de betekenis die de sneeuwvlokjes er nu aan geven. Onveilig was gewoon als je gevaar liep om onder een vorkheftruck te belanden of als je met agressieve 'klanten' te maken hebt. Maar nu dus al als je collega's kritische vragen stelt of een keer wijst op iets wat ze misschien anders hadden kunnen doen. Benieuwd hoeveel millennials er in mijn nog werkzame leven klachten gaan indienen over mij. Die kans wordt akelig groot vrees ik. Dan had ik mss toch liever een paar stagiares op hun kont getikt en daar gezeik mee gekregen dan dit domme gejank.

Quantum Suicide | 18-11-22 | 20:08

Veilige omgeving, wat is dat? Daar is geen objectieve definitie van te geven. Schermen met een 'onveilige omgeving' is een strategie waarin 'cherrypicking' naar eigen believen kan worden toegepast om een ander de mond te snoeren en omstandigheden naar je hand te zetten waarin zingevende communicatie als eerste geslachtofferd wordt.
Mw. Simons houdt zich op deze manier staande in de TK en werkt tegelijkertijd op hetzelfde moment op andermans zenuwen en haalt het bloed onder je nagels vandaan in een poging jou je geduld te laten verliezen, waarna ze met een uitgestreken smoel 'zie je nou wel dat ik gelijk heb?' kan kirren...
youtu.be/d8sGBN-CyAo

PPuk | 18-11-22 | 20:07 | 1

Ja zuigen kan ze die Syl, ook dat agressieve verongelijkte toontje altijd.

Wattman | 18-11-22 | 20:12

- dit is een rubberen tegel -

@Joris: niet bakken a.u.b. want ook geurtjes kunnen voor een onveilige omgeving zorgen

huh!? | 18-11-22 | 20:06

Ik heb voor een vak waarin ik het slechtst was, een van de hoogste cijfers gekregen, grotendeels dankzij een docent die iedereen actief betrok bij de stof. Die kinderen moeten hun handjes dichtknijpen met zo'n man.

John McClane | 18-11-22 | 20:06 | 1

Grappig

Had ooit een invaldocent uit hongarije die voor 3 klassen tegelijk lesgaf, hij had best wel een soort Parkinson en kon amper normaal Nederlands. de 3 klassen zaten hem bijkans gewoon uit te lachen en hij betrok helemaal niemand bij zijn les.

Uiteindelijk ben ik maar vooraan gaan zitten omdat ik er anders geen zak van kon verstaan, kreeg gewoon prive les in het Engels van die gozer

eindscore: 10 (voor Natuurkunde op de uni terwijl ik hierin bijna nooit eerder les in heb gehad)

prachtgozer, kon mijn handjes wel dichtknijpen met zo'n man

gewoon stoicijns je les houden en iedereen die zich interesseert betrekt zichzelf erbij en de rest kan de t*ring krijgen

huh!? | 18-11-22 | 20:11

Wat je wat onveilig is?
7x7 vrijdagavondvoetbal voor dames 35+
Biertje leeg, ik ga m’n vrouw aanmoedigen.
Tot later!

Ruimedenker | 18-11-22 | 20:04 | 1

Hup team MILF !

Wattman | 18-11-22 | 20:06

Ik vind het goed als docenten participatie eisen van studenten. In mijn tijd had je hoorcolleges en werkcolleges. Bij werkcolleges was actieve inbreng vereist. Daar leerde je veel van, maar was soms frustrerend omdat jouw bijdragen kon worden afgezeken. Maar daar leerde je ook weer van. Een zekere mate van stress is gezond. Daarnaast moeten huidige docenten ook gezag afdwingen waardoor de huil baby’s wat minder leren te krijsen.

thanseeuwen | 18-11-22 | 20:04

communiceren met elkaar is overigens per definitie niet veilig.
je eigen veilige ruimte van primair onvermogen wordt duidelijk, waardoor je vermogen moet gaan ontwikkelen om te communiceren met de andere
Moeilijk zeg. Erg kwetsend ook.
Ik dien een decreet in: niet meer communiceren want dat is kwetsend en tast veilige ruimten van het individu aan.
vanaf.... nu!

nobodiesunmighty | 18-11-22 | 20:04

Het is een jungle buiten dus ze kunnen maar beter erop voorbereid zijn. Safe spaces bestaan niet meer.

Kunnen ze anders dat diploma niet beter zo cadeau geven zonder tegenprestatie ?

Wattman | 18-11-22 | 20:03 | 2

Don't push me, cause I'm close to the eeeeedge
I'm trying, not to lose my head

Quantum Suicide | 18-11-22 | 20:11

@Quantum Suicide | 18-11-22 | 20:11:

Ja mooi nummer.

Wattman | 18-11-22 | 20:13

Als studenten gaan bepalen hoe lesgeven eruit moet zien…
Komt helemaal goed met de wetenschap.
Manman.
Blij dat ik dom geboren ben.

Ruimedenker | 18-11-22 | 20:02 | 1

Ik ben nog steeds een totaalklungelaar. Hoe redt u het?

nobodiesunmighty | 18-11-22 | 20:04

Dan mag ik wel uitkijken met al die leerlingmonteurtjes die mee krijg, ik pak ze nog op de ouderwetse harde manier aan.
Moet wel zeggen dat als ze het vak eenmaal onder de knie hebben ook flink wat mentale weerbaarheid hebben , wat dus heel goed is voor hun verdere carriere.

peet12 | 18-11-22 | 20:02

Ik snap echt voor geen meter waarom dit soort idioten niet meteen van school geschopt worden

menage | 18-11-22 | 20:01

Waarom heb ik van die normale kinderen?

Mr_Natural | 18-11-22 | 20:01 | 3

Dit gaat over kinderen uit de Randstad opgevoed door vegan zacht gekookte eieren die opvoed blogs lezen omdat ze zelf niet snappen hoe je een 'normaal' persoon groot brengt. Ik vermoed dat die van u gewoon in een normaal deel van Nederland opgroeien. Wellicht heb ik het mis, maar dat is een vermoeden.

ansjovis | 18-11-22 | 20:25

@huh!? | 18-11-22 | 20:30:
Eieren is wel vega maar niet vegan snapje? It is the menstruation of a chicken aldus mijn vegan-ex

huh!? | 18-11-22 | 20:31

Ik voel me nu onveilig hier na jullie tegels.

BrutusBosch | 18-11-22 | 20:01 | 1

Nou zeg, ik had alleen maar een rubbertegel?

huh!? | 18-11-22 | 20:11

Het is misschien tijd om op te houden met onderwijs te geven aan de kanslozen die toch allemaal doodgaan aan hun eigen weigering iets positiefs bij te dragen aan de toekomst. Allemaal je Apples inleveren, of je bek houden tot in de eeuwwigheid.

smdyasc | 18-11-22 | 20:01 | 5

@huh!? | 18-11-22 | 20:12:
- ergo: je device inleveren a.u.b. (Joris?) en je bek houden tot in de eeuwwigheid* (spelfout is nodeloos overgenomen)

huh!? | 18-11-22 | 20:13
▼ 2 antwoorden verborgen

En 's avonds in het weekend gaan ze bij de eerste de beste bar naar binnen, snuiven daar wat coke van een of ander louche figuur.
Nee, dat is geen onveilige omgeving.

TonAlias | 18-11-22 | 20:01 | 1

Wollah wat zeg jij abdi is louche?

huh!? | 18-11-22 | 20:14

Onveilige werkomgeving? Dat lost Vera B, wel voor u op. Not.

dathoujetoch | 18-11-22 | 20:00

@Smoelensmid | 18-11-22 | 20:13:
Smoelensmid denkt terug aan die ongecompliceerdheid van weleer door te denken aan de mooie Swatch met boobies die hij kreeg toen hij stopte met werken.

Smoelensmid is arbeidsongeschikt of hebben ze Geenstijl inmiddels ook al gedeblokkeerd in het bejaardenhuis?

huh!? | 18-11-22 | 20:16

Dat klopt, maar er bestaan natuurlijk wel onveilige situaties. Denk aan kinderen die opgroeien in 'onveilige' situaties. Dit hoeft niet altijd slaan te betekenen, maar kan ook een manipulerende, schreeuwende of hysterische ouder zijn. Het komt hier vandaan, en wordt nu gebruikt om elke situatie die als 'onprettig' voelt, als onveilig te benoemen.

letopuwzaak | 18-11-22 | 20:27

@huh!? | 18-11-22 | 20:16: Ik geloof dat je de verbanden opzettelijk een beetje verkeerd wilt leggen, geeft niet het is alweer zo lang geleden. Smoelensmid geniet als herenboer op zijn domein van zijn vroeg pensionering, al vanaf zijn 38e levensjaar, laat die bejaardensoos maar even achterweg die is niet aan mij besteed;)

Smoelensmid | 18-11-22 | 20:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Onderwijs zou bij uitstek een plek moeten zijn van kritiek en ongemakkelijke situaties. 'niet actief in de klas participeren' is als naar de wallen gaan en verwachten klaar te komen door over straat te lopen, en vervolgens te weten wat sex is. Leren is falen, falen is leren. Lekker met je kop in je eigen stont gedrukt worden, en het liefst die van al je medestudenten ook. Nog even, en het is 'ik verwacht loon, maar eens niet actief te participeren in de werkzaamheden ' Stel je voor dat ik me onveilig zal voelen door mezelf bloot te stellen aan een evaluatie van mijn werk zeg.

Jacques_SiConto | 18-11-22 | 19:58

Allemaal kinderen van curling ouders.

De Maagd Maria | 18-11-22 | 19:57

Ongemakkelijk…Awkward moet ik zeggen, niet verwarren met onveilig.
Weet je wat onveilig is?
Kudtstudenten die de veters uit je schoenen scheuren, als op hun rammelfiets al bellend door de stad raggen.
“Tring tring(indien bel aanwezig) aan de kant, hier fiets een intellectueel, opzij voetvolk!”

Ruimedenker | 18-11-22 | 19:56

Meneer "t Hoen, geschiedenisleraar op het Zaanlands Lyceum vatte je bij het oortje als je niet luisterde naar zijn verhalen. Prachtvent, hahahaha

De_fluitlokker | 18-11-22 | 19:54 | 1

Ik had Daniëls, ook een heel aparte figuur.

J.P.Drapeau | 18-11-22 | 20:06

Als Van den Putte een boomer is, dan ziet hij er wel erg jong uit. Dus ik vermoed dat hij geen boomer is. Het is vrijdagavond, dus ik ben te lui om hem te googelen.

Deksmaat | 18-11-22 | 19:53 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Beetje kwetsen moet kunnen, ik ben ondertussen wel klaar met dat fluwelen handschoenen gedoe. Tijd om die overgevoelige types met medicatie naar huis te trappen, mocht je klaar zijn met "huilie huilie" en wat van je toekomst willen maken ben je weer welkom.

www.youtube.com/watch?v=CvAqCaen7BM

keistad | 18-11-22 | 19:52 | 3

Goed passende visuele ondersteuning bij het verhaal

huh!? | 18-11-22 | 19:54

Haha!
De student heeft overal een mening over, maar voelt zich onveilig als er discussie ontstaat.
Gelukkig is er Twitter.
Iedereen die om onderbouwing vraagt block je gewoon.
Easy en wel zo veilig.
“Meester, wat doet u nu?”
Moeilijke vragen stellen?
Ben’k nie van gediend hoor.
Dunne stront loopt langs m’n benen.
*pestcoördinator inlicht*

Ruimedenker | 18-11-22 | 19:50

Veiligheid wordt zo een modieus en betekenisloos buzzword voor werkelijk alle situaties waarin je niet helemaal jezin kriigt. En dat is op zichzelf levensgevaarlijk. Want de term veiligheid devalueert op deze maniervan eenzwaarwegend alarmbegrip voor situaties met een serieus en concreet risico, dan wel ernstige aantasting van je persoonlijke omgeving ,tot
een platgeslagen dooddoener en raakt daarmee zijn lading volledig kwijt. En als het dan eens een keer echt onveilig is, reageert
niemand meer. Misbruik van het
woord 'veiligheid' is dus pas
echt onveilig.

Apoptose | 18-11-22 | 19:50
-weggejorist-
JJMS | 18-11-22 | 19:49 | 1

Dat geneuzel over 'onveilig', 'micro-agressies' en overige woke-slachtoffer-lingo wordt hen ook maar aangepraat, het biedt een veilige uitweg om hun gebrek aan weerbaarheid te maskeren.
Projectie noemen we dat.

nl.wikipedia.org/wiki/Projectie_(psyc...)

Abject | 18-11-22 | 19:49

Maar waar reist die vraag nou naartoe? Dat staat er dan weer niet bij.

skoftig | 18-11-22 | 19:46

Dat volk van die UVA kieperen en verplicht een opleiding elektro-/installatie-/isloatie monteur laten doen en te werk stellen in de bouw. Niet geschikt voor de grotere vraagstukken des levens.
Niet negatief bedoeld voor de praktisch opgeleide medemens overigens. Die mensen hebben we keihard nodig, en in een echte kapitaalmarkt zouden ze meer moeten verdienen dan de CEO van een of andere multinational.

Andersdenkend | 18-11-22 | 19:46 | 2

En als ze toch bezig zijn meteen de studie communicatiewetenschap afschaffen. Eventueel onderbrengen bij Nederlands maar hoeft niet per se.

grietmetgroenefiets | 18-11-22 | 19:56

Dit zijn geboren nietskunners. Laat die alsjeblieft lekker ambtenaren wezen en zadel daar de installatiebranche niet mee op. En zorg ervoor dat die praktisch opgeleide medemens een hoger salaris krijgt dan dit UvA volk, want dat is pas de echte grote onrechtvaardigheid.

Grachus | 18-11-22 | 20:06

Wokewatjes!!!!

De_fluitlokker | 18-11-22 | 19:44

De echte wereld heeft geen safespaces.

Trofl | 18-11-22 | 19:43

Wie te dom is om zich open te stellen voor diverse meningen heeft niets te zoeken op welke onderwijsinstelling dan ook.

smdyasc | 18-11-22 | 19:42

Misschien dan toch een andere madrassa uitkiezen.

Après toi | 18-11-22 | 19:42

Wat is dat toch de laatste tijd? Lijkt wel of iedereen zich overal "onveilig" voelt. Ik zie het steeds vaker. Lijkt me typisch een woke dingetje.

SNAFU | 18-11-22 | 19:42 | 3

Onveilig voel je je in een oorlogsgebied, of als homo in Qatar.
Niet een een collegezaal waar iemand vraagt wat jouw gedachten bij een bepaald onderwerp zijn.
Echt, wat een snowflakes, kunnen ze echt niks meer aan in het leven?

LonelyWanker | 18-11-22 | 19:46

Nee, niet alleen woke. Ook Dirk Kuyt zegt dat over werkklimaat bij ADO, omdat sommige mensen naar buiten lekken (en niet omdat er een zooi ADO-hooligans willen meppen dus)..

ZOMG | 18-11-22 | 19:55

@ZOMG | 18-11-22 | 19:55:
Ik doe dat ook bij mijn HR-manager

Als ik mijn zin niet krijg dan zeg ik impliciet dat ze mij bedreigd en ik mij onveilig voel

"Vind je dat nou serieus?" zei ze laatst

terwijl het overduidelijk een business dingetje is

Ik zei: "Ja natuurlijk, anders zeg ik dat toch niet"

huh!? | 18-11-22 | 20:23

zoek.het.uit.

Cousin Eddie | 18-11-22 | 19:40

Gelukkig heb ik aan een echte Universiteit gestudeerd. En ja, ook af.

dathoujetoch | 18-11-22 | 19:39 | 1

Nou zijn wij wel heel benieuwd

Waar in het buitenland was dat?

huh!? | 18-11-22 | 20:24

Wanneer mijn geschiedenisleraar op het Groen in Vlaardingen vroeger, al pijprokend dreigend op ons af kwam gingen we met onze armen over ons hoofd gevouwen in dekking maar hij sloeg altijd raak, dat was pas dreigend zo'n ex boxer.

uisge baugh | 18-11-22 | 19:38 | 3

Blafte die boxer ook?

Angulus_Ridet | 18-11-22 | 19:53

Wij hadden zo'n biologieleraar. Een boom van een vent (2m de lucht en de breedte in) en als hij lachte, zag je zijn Jaws-gebit.
Een keer was hij het dollen helemaal zat. Hij plukte 1 leerling uit de groep, en zette deze op een kast. Die kon daar een tijdje blijven zitten, want het was een blokuur.
We hebben nooit meer gedold in zijn klas.

Deksmaat | 18-11-22 | 19:59

Het lijkt mij geen ex boxer waar u het over heeft

huh!? | 18-11-22 | 20:26

Oh jee, interactie tussen docent en student, dat kan niet. Alleen communiceren via sociale media graag.

The_Black_Knight | 18-11-22 | 19:37

Godsamme, wat een huilstruiken die studenten. En dat moet dan later dit land gaan leiden...
God, bewaar ons voor deze slapjanussen.

staat het bier koud? | 18-11-22 | 19:36 | 2

Later? die hebben we nu toch al.

uisge baugh | 18-11-22 | 19:43

Het kan, zoals in het bericht gesuggereerd, een hyperbool zijn. Hoewel het ook niet onwaarschijnlijk is dat het wel echt is. Afstudeerstukken mogen al niet meer correcte spelling en taalgebruik beoordeeld worden en zo kun je ook wel verwachten dat studenten helemaal niet geevalueerd willen worden en voor hun dure studiegeld gewoon verwachten hun papiertje te krijgen toegekend. Zoals op Amerikaanse uni's met een jaargeld van $40.000 niemand een onvoldoende krijgt en eigenlijk altijd met lof functioneert.

AntiZanicz | 18-11-22 | 23:21

Watjes, die huidige UvA studenten, die beter in hun cocon aan moeders borst kunnen blijven snoezelen.

Veepert | 18-11-22 | 19:36 | 1

Communicatiewetenschappen..., dat zegt eigenlijk alles al

theo-is-dood | 18-11-22 | 19:43

Allemaggiess. Wat een watjes! Wat moeten die meisjes en jongens meemaken als ze moeten gaan werken ...

theo-is-dood | 18-11-22 | 19:36 | 4

@daftcloggy | 18-11-22 | 19:49: Ze zien dat duizenden mensen ons land binnenkomen en zonder iets te doen een huis en geld krijgen. Jammer dat ze zich niet realiseren dat dit potje ook door iemanden gevuld moet worden, omdat het anders leeg raakt. En dat het zeer waarschijnlijk is dat zij het zijn die dat potje moeten gaan vullen. Maar daar moet je wel iets voor kunnen...

Zupschufter | 18-11-22 | 20:36

@Zupschufter | 18-11-22 | 20:36: Het worden ambtenaren en subsidievreters. Die vullen dat potje niet, maar nemen daar een hele grote graai uit.

Grachus | 18-11-22 | 21:05
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland