Feynman en/of Feiten — Alles naar asiel
Een stukje blauwgras heeft meer bestaansrecht dan u
21.200 woningen moeten richting statushouders in de eerste helft van 2023. Daar komen nog vijfduizend statushouders bij die dit jaar een woning moesten krijgen, alleen die woning bestaat nog niet, die schuiven door naar de eerste helft van 2023. Ga je uit van gemiddeld twee statushouders per woning, dan krijgen nieuwkomers in de eerste helft van 2023 in totaal 24 duizend woningen.
Mede vanwege stikstofmanie en klimaatfetisjisme daalt de woningbouw naar 70 duizend woningen per jaar, dat is 35 duizend per half jaar. Asiel heeft 68% van de nieuwe woningen nodig. Gemeenten zullen ALLE sociale huur, “betaalbare” commerciële huur en het “goedkope” en middensegment koop moeten opeisen. Alleen onbetaalbare woningen blijven voor ons over.
Deze nieuwkomers krijgen een absoluut recht op wonen. Een alleenstaande kaaskop kan 1% van de woningen kopen, een alleenstaande asielzoeker krijgt 100% kans op een woning. Wie denkt dat dit soort tegenstellingen in de maatschappij passen onder de mantel der liefde, leeft nog in de jaren zeventig en rookt zeer uitstekende marihuana in een soort continuproces.
Hugo de Jonge wilde sleutelen aan de huurprijs, dat levert geen extra woningen, eerder minder. Huisjesmelkers houden van huurders die met de rug tegen de muur staan. Je kan Peter Gillis wel veroordelen voor de huisvesting van arbeidsmigranten in stacaravans, maar waar hadden die anders moeten slapen!? Hugo de Jonge kan beter zoals Jimmy Carter zelf gaan bouwen.
Onze woningbouw is een kafkaësk proces, dat start met de aanvraag van vrijgeleide A38. Het duurt gemiddeld tien jaar om een woning te bouwen, de eerste zeven jaar worden verkwanseld aan vergunningsverlening en bezwaarprocedures. Een half miljoen economisch dakloze Nederlanders zijn geen partij, mogen het mensenrecht op wonen niet opeisen, worden niet gehoord.
De politieke kaste weegt geen belangen meer tegen elkaar af. Voor het klimaat en stikstof is de vergunningsverlening stilgelegd, en daarmee ook de bouw. Dat moest vanwege de rechter, die weer gebonden was door wetgeving en internationale verdragen. Die documenten zijn niet vanuit de hemel ter aarde gevallen, die hebben we zelf geschreven. Het is geen verrassing, het is beleid.
Een stukje blauwgras heeft meer bestaansrecht dan u. Binnen Overijsel daalde de woningbouw met 22,5%. Een oud-directeur van natuurmonumenten waarschuwde al in 2010 dat we compleet doorschoten in het blindelings aanwijzen van natuurgebieden om daarna de Vogel- en Habitatrichtlijnen tot in de eeuwigheid te moeten volgen. Er blijft geen ruimte over voor ons.
Reaguursels
InloggenU ziet een competentie waar die niet is.
Kan iemand mij de weg vertellen naar het stamcafe?
Mvgrt
Maak gebruik van de zegeningen van de EU. Vrije vestiging, overal. Waarom hier blijven als je elders, mits goed opgeleid, meer kunt verdienen, minder belasting moet betalen en goedkoper en beter kunt wonen. Wat heb je hier nog te zoeken als ambitieuze jongere die er eer in stelt de eigen broek op te houden? Lang leve de EU.
Ik snap het daadwerkelijk niet. Ik woon al 15 jaar elders, maar volg het nieuws uit 0031, en het lijkt warempel echt alsof de Nederlandse regering een teringhekel heeft aan het Nederlandse volk.
Op echt bijna ieder vlak doet Nederland het veel slechter dan omringende landen, en elke keer heft de regering haar handen ter hemel en claimed overmacht.
Ik zit zelf in Denemarken (ook geen valhalla), maar hier lijkt het nog enigszins op het Nederland van 20 jaar terug. En het asielbeleid van de PvdA versie hier zou Wilders laten likkebaarden. Hier wordt er qua referenda wel nog geluisterd naar de stem van het volk.
Alles wordt hier ook ieder jaar meer kut. Het sociale vangnet is gewoon niet verenigbaar met het importeren van volk dat wel profiteert, maar niets toevoegt. Het is een kwestie van tijd voordat alle Europese systemen van sociale gezondheidszorg, onderwijs etc imploderen.
Maar alles lijkt in Nederland in een enorme stroomversnelling te zijn. En ik kan er met geen mogelijkheid een touw aan vastknopen. Het lijkt inmiddels een bewust beleid. Maar in hemelsnaam, waarom?
Helemaal gelijk, woon zelf in Frankrijk ook een land waar veel op aan te merken valt. Maar ongelooflijk hoe slecht de Nederlandse regering het voor heeft met de eigen bevolking.
vroeger hete het illegalen werden ze de grens over gezet , toen het asielzoekers , en nu heet het gelukszoekers , wat moet je toch met met deze zooi
Haha. De asielinstroom is juist heel erg laag op dit monent. Wat is nou 1500pw? Das niks. Er zijn in Afrika en het m-oosten alleen al ca 2.000.000.000 mensen die hier asiel kunnen aanvragen. Die stroom gaat nooit opdrogen en zal de komende jaren alleen meer meer meer worden De welvaart groeit daar en daarmee komen er steeds meer mensen die de reis kunnen betalen en ervoor kiezen hierheen te komen in de loterij met alleen maar winnaars
Zullen we het eens omdraaien?
Het stukje blauwgras heeft niet meer bestaansrecht dan u. Iemand die op vakantie gaat naar Nederland heeft meer rechten. Het is hier fantasties, kom allemaal hierheen. We zien wel, wir schaffen das...
Gelukkig heeft blauwgras of een verdwaalde zandhagedis nog rechten anders was Nederland binnen rap tempo volgebouwd, maar ook dan, niet voor u.
Wilt u nog genieten van het unieke cultuurlandschap waarvoor kunstschilders uit heel Europa en zelfs daar buiten, gedurende de hele 19e eeuw naar Nederland kwamen, doe het dan snel, want over 20 jaar is alles weg. De buitenlanders die daarna ons land bezoeken zullen zich wanen in het magazijn van een schoenenwinkel: alleen maar witte dozen.
De grote verkwanseling van onze normen, waarden en huizenvoorraad verloopt geheel volgens plan. Weg met ons. Het enige kleine probleempje is natuurlijk wel dat je ongeletterden moet opleiden in de dijken- en wegenbouw, en talloze soorten infrastructuren. Oh wacht dat hoeft helemaal niet, want de blanke ongelovigen van vroeger zijn toch verdwenen. Mijn enige vraag is nog: wie wordt er beter van deze volksvervanging.
Ondertussen in Ede,
Boze ChristenUnie-leden dwongen een extra congres af over de omstreden asieldeal die de coalitie sloot. Maar op het congres bleken de gemoederen al grotendeels bedaard. ‘Ik zie mensen met goede intenties.’
In die deal werd afgesproken dat asielzoekers eerlijker verspreid worden over gemeenten, dat weigerachtige gemeenten tot opvang kunnen worden gedwongen en dat mensen met een verblijfsvergunning sneller moeten doorstromen naar tijdelijke of flexwoningen. Maar deze zogeheten statushouders mogen hun gezin pas naar Nederland halen als zij een eigen dak boven het hoofd hebben. Gezinshereniging wordt dus tijdelijk uitgesteld en kan maximaal vijftien maanden duren. Voor een deel van de ChristenUnie-achterban is dat onverteerbaar en in strijd met de wet.
bron: Parool
Dan dus bij voorkeur natuurlijk bij deze mensen de statushouders plaatsen. Eens kijken hoe dat gaat....
Nu nog maar 1200? ik zie een dalende trend.. zie het nu eens positief.. het land is hañfvol of halfleeg..
Ja, vanaf week 35 is het een neergaande lijn. Het werkt, al die maatregelen, het werkt. Handen op elkaar voor ons zorgzame kabinet dat eindelijk weer eens de Nederlander op één zet (verplicht kijken dus).
Ik ben inmiddels halfleeg glas.
Klaver : Ja, maar tot nu toe ging het elk jaar goed.
Alsof dat een argument is.
Je kunt een emmer laten voldruppelen. Dat gaat een tijdje goed. Maar als je er niet af en toe water uithaalt, komt de dag dat de emmer overstroomt. Dat is blijkbaar nu.
Russisch gas, ging ook lang goed.
Ik weet het gewoon niet meer ...
Nederland moet helemaal geen woningen meer bouwen. 50% staat over 50 onder water. Daarnaast die lullige spouwmuurtjes met allehande trucks en folie zijn al lang achterhaald. Dikke massive muren uit een Porotherm, dat is echt bouwen. Maarje, ons bouwbesluit wil dubbele muren met alle ellende vandien.
Moest even googlen.
Het nadeel is dat je met een hamer dwars door een muur heen kan slaan.
Of valt dat wel mee.
Idd, niks meer bouwen. Laat het maar gebeuren.
Ik heb hier ook twee koters zitten die niet weg kunnen.
Het zal pas oplossen als de verdeling tussen -sociale vangnet uitgave- en -belasting inkomsten- niet meer klopt.
@Het Licht | 01-10-22 | 21:27: Voor dat dat gebeurd hebben ze jouw en mij al wel helemaal uitgekleed en de kleren weggegeven aan hen die nog nooit wat voor dit land hebben betekend.
Leuk hoor, maar er is helemaal geen plek voor nieuwe woningen/ inwoners. Er kan niet voldoende (drink)water meer geleverd worden, electriciteitslevering is onhaalbaar, geen ruimte om te recreeren, OV ontoereikend en ga zo nog maar even door. Gelukkig is de brain washing in het onderwijs de afgelopen 30 jaar zo succesvol geweest dat de huidige jongeren denken dat de (hygienische) woontoestand van hun studentenwoning de meetlat is voor de woontoestand in de rest van hun leven. Als die uit hun breindode toestand op een dag ontwaken -daarom wordt JFVD altijd keihard aangepakt- dan hebben we een clusterfuck van epische proporties te pakken.
Als in 5 jaar tijd de nederlandse bevolking groeit met 5 miljoen (ietsje overdrijven mag) dan moet je niet raar staan te kijken dat er van alles te weinig is in dit land.
En de voornaamste bevolkingsgroei komt niet van kaas-koppen.
Die asielzoekers vinden hereniging met familie totaal onbelangrijk, ze zijn zonder familie vertrokken en herenigen kan ook in land van herkomst.
Minderjarige asielzoekers, kinderen die zich aan de ouderlijke macht onttrokken hebben, direct terug naar de ouders.
Veiligelanders concentreren in goed bewaakte zeer sobere kampen tot ze graag vrijwillig terugkeren naar herkomstland.
Er zijn dus best mogelijkheden....
Conclusie:
Verdrag van Maastricht niet nageleefd
Dublinakkoorden tot 3x toe weggejorist&opgerot
Het presidium CU dat nog maar nét overeenstemming bereikt inzake het plucheplakkend geheel
Afijn, u allen nog een #nexit
Ik lees net op de Televaag dat ons aangename leven wel tot een einde kan komen, tja dank aan de linkse hobby met een instroom van z'n 1300 gelukzoekers per week, wat mag dat de burger dan wel niet kosten, dan Eikeltje Jetsers ... geen zicht op realiteit, het beste jongetje van de klas proberen te zijn, grootheid waan met onrealistisch doelen. Maar ja, ...
Die column van Jaap van Duijn zeker ? Die is al een tijdje de weg kwijt.
@ThePozz | 01-10-22 | 21:05: Europa, of in ieder geval EU landen, gaan linea recta naar een economische ramp. Hier hoor je er nog niet veel over, maar de grootste economie van de EU wordt ernstig bedreigd. Reken echt op minstens 10 jaar om straks weer uit het slop te komen.
Het is geen onmacht het is onwil. Met de PS verkiezingen vooral op de coalitie of GL, PvdA, PvdD, Volt of Bij1 stemmen. Weet je zeker dat de puinhoop groter wordt.
Het maakt niet uit wat je stemt, want uiteindelijk wordt het bovenstaande coalitie. Al moeten ze het met 8 partijen doen. Alles om aan de macht te blijven. De (economisch- financiële) belangen zijn eenvoudigweg te groot.
Allemaal mogelijk gemaakt door een visieloze en laffe regering. @Feynman misschien kun je aansluiten bij de lijst Omtzigt om politieke opponenten met dit soort analyses de oren te wassen.
Precies dat! Het zou fantastisch zijn als een paar GS prominenten de politiek ingaan. Alleen dan is ons land misschien nog te redden.
@enkelereisretour | 01-10-22 | 20:59: Lol!
" Virtueel" moet de fik in dit beleid
Laaste keer met Afganistan drama waren we daar 'Nederlanders' aan het evacueren die eerder als vluchteing hier zijn gekomen maar daar prins heerlijk op vakantie waren.
Gaan de statushouders straks nadat ze huis uitkering en Miele hebben ontvangen ook op vakantie naar het moederland waar niet alles gratis is..... en moeten we ze dan ook evacueren indien er een locale crisis optreed?
2012: Zuid-Holland stelt de bouw van 70.000 woningen uit tot na 2020. Zo wil de provincie schaarste creëren en dat moet de woningmarkt weer een beetje vlot trekken.
Aan toekomstvisie geen gebrek gelukkig.
Gek, in België hebben ze helemaal geen voorrang, gewoon aansluiten in de rij.
Daar liggen asielzoekers op de stoep voor het pand van de IND in de stad.
Dit is allemaal nooit vol te houden, de vijf miljoen werkenden in de echt producerende sector moeten de hele dienstverlenende sector en sociale uitkeringen van levensonderhoud voorzien.
Totaal onbetaalbaar, maar dat schreef ik lang geleden ook al.
Nederland staat op omvallen.!!!
Laat maar omvallen
We kunnen nog veel meer natuurgebieden aanwijzen, als we maar toegeven dat Nederland vol is.
Dit is een beetje alsof je in een relatie zit waarin je mishandeld wordt. Dat houdt niet vanzelf op. Sterker nog, zolang je niet zegt "nu is het klaar!" wordt het steeds een beetje erger.
Grondbezitters, vastgoedboeren, grootkapitaal met geld in (lege) investeringspanden en hun vriendjes bij de overheid. Zij profiteren van uw ellende op woningmarkt en dat willen ze graag zo houden.
Het is alsof de gemeente een gymzaal pal voor je huis bouwt en dat je dan nog mag komen bakkeleien of het een groen of een geel dak krijgt. Europa mag geen heterogene blanke cultuur meer zijn, het is een sociaal experiment door economen en idealisten dat niet meer gestopt kan worden en alleen goed gaat zolang het geldsysteem overeind blijft. Dan maakt niet uit wat voor huidskleur of gender je hebt als je maar belasting betaalt en (klimaatneutraal) consumeert. Stort het mooie moderne westerse systeem van identiteitsloze consumenten in elkaar dan zijn de rapen gaar want dan gaat iedereen zich op zijn roots beroepen en dan trekken wij aan het het kortste eind want we kunnen nog geen middag zonder koopkracht.
Nog erger: niet eens met een schroevendraaier kunnen omgaan.
Eerder deze week het bericht dat een Poolse dakloze die al wat langer ziek was, dood is aangetroffen onder aan een of andere portiek in de zoveelste prachtstad in dit land: welkom, welkom in mijn land: www.youtube.com/watch?v=_Sb46VD5CmA Die gelukszoekers. Opgevangen op het platteland, maar doodleuk wel een bestaan in de grote steden weten te vinden.
Zonder studentenvisum nog wel.
Als het maar niet op een schapenboerderij is.
@Wokpan1975 | 01-10-22 | 20:47: Deze is voor de Man Zonder Visie, inderdaad: www.youtube.com/watch?v=s8sly0nN1zE Als liberaal Gordon als huisvriend hebben.
Meanwhile in Dubai.
Soms vraag je je ook wel af waar woningbouwverenigingen nou mee bezig zijn. Er is al jaren een woningtekort. Hier zijn 96 duplexwoningen gesloopt want te oud -ook al woonde iedereen er graag- en er komen 40 woningen voor terug. 40 dus. Er stonden 96 woningen. I.v.m. het woningtekort komen er 56 minder terug. Zoiets.
Kan beleid zijn.
"De Almelose VVD-wethouder Arjen Maathuis heeft een plan om het aantal bijstandsgerechtigden in zijn gemeente omlaag te brengen: sloop betaalbare woningen en bouw er geen nieuwe bij en die groep mensen, voor de VVD vooral een kostenpost, verdwijnt vanzelf. "
En die mensen in de bijstand die verdwijnen dan vanzelf naar... ergens anders waar ze die mensen erbij krijgen.
Dus dat helpt helemaal niet. Het is gewoon een probleem verplaatsen. Een probleem, want mensen zouden niet in de bijstand moeten zitten.
@AdvocatusDiaboli | 01-10-22 | 21:21: Rotterdam is daar meen ik eens meegekregen te hebben ook goed in te zijn. Waar ik het hier over heb was ook een straatje met voornamelijk mensen met een uitkering. Sommigen dealden weleens een beetje en er woonden mensen die weleens mochten logeren in het staatshotel enz. Het ging er weleens wat luid aan toe maar dat konden ze van elkaar hebben en de politie reed er wat vaker door de straat. Eigenlijk was het een straatje met mensen die je liever niet als buren wilt maar het daar onderling samen redelijk konden vinden. En het was overzichtelijk want dat was het straatje waar 'die' mensen woonden. Nu zijn die woningen afgebroken en die bewoners wonen nu verspreid over het dorp 'tussen het "gewone" volk'. En daar is lang niet iedereen blij mee.
Landgenoten, begin jaren tachtig, nu vier decennia later is niets veranderdard. Het is achteruit en beyond. youtu.be/ddLlm78z2v4. Wat doen we eraan naast hier reaguren? Niets of….
Fuckinghell
Krijg het idee dat alle ellende geprojecteerd wordt op de asielzoeker...
Ik krijg juist het idee dat niemand meer enige aandacht schenkt aan de talloze insecten die dagelijks geplet worden op de voorruiten van auto's.
Ja gek is dat, je zou toch verwachten dat iedereen de enorme voordelen van massa-immigratie nu wel eens heeft ondervonden.
Ja heh, er zou ook nog eens wat aandacht mogen zijn voor de zich suf betalende en vrijheid inleverende oorspronkelijke Nederlanders.
Asielzoeker of gelukszoeker?
Nederland is opgeheven, dood en begraven. Dat is overigens geen nieuws. U (Nederlanders) mag alleen nog betalen. Dank daarvoor!
GS: Wel eens gehoord van gezinshereniging ?
Dat zit NIET in deze opsomming.
Vermenigvuldig deze getallen met 4x, dan kom je redelijk uit op de feitelijke influx !!
Voor dit jaar betekent het 230.000 duizend.
Dus dit jaar een stad als Almere erbij.
Je hebt niet door dat we in vrijwel alle gevallen het hebben over een vrouw en 2-3 kinderen? Dat statushouders pas hun gezin mogen laten overkomen als ze een huis hebben? Nee hoor. Het ligt per jaar rond de 30.000 dat valt wel mee.
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 20:38: Helemaal gelijk en gelukkig kunnen de jonge stellen in NL niet samenwonen in een huis kamers genoeg.
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 20:38: Sinds wanneer is dat Theodorus, dat het gezin pas mag overkomen als statushouder een huis heeft? Dat is van een paar weken terug en ernstig bekritiseerd door vele welkom roeperts.
Hoezo knettergek, dat ons land nog steeds gegijzeld wordt door een kleine groep intolerante personen die nog steeds in 2022 een groot geloof hebben in het sprookjesboek en dat ze nog zoveel impact hebben in onze samenleving, ongelofelijk. Maar de tijd breekt aan dat al die oude gezagsgetrouwe Staphorsters, Urkers, Zeeuwen en Bible Belt aanhangers het aardse leven verwisselen voor het eeuwige leven in hun hemels koninkrijk. Hopelijk dat de jongere generatie hun ogen kunnen openen in de nieuwe werkelijkheid zonder aanbidding, maar de opkomst van de jongere EO dagen geven mij weinig hoop, zij nog steeds zoekende naar het ware doel van het leven. Succes dan maar weer.
Dit is in strijd met een van de belangrijkste drijfveren van de VN het zelfbeschikkingsrecht der volkeren. Mensenrechten komen constant met elkaar in conflict. Ze zijn inconsistent en onuitvoerbaar. Nederland als toevluchtsoord voor Belgen (WOII) en Duitsers (Kaiser Wilhelm) prima. Bij deze aantallen zullen de anderen zullen toch echt dichter bij huis moeten blijven.
Het zure is ook dat al die woningen gekocht gaan worden met belastinggeld van die jongeren, waarmee ze dus hun eigen concurrentie op de woningmarkt financieren. Eigenlijk gewoon bizar. In je eigen land je geld moeten inleveren, zodat een ongewenste vreemdeling een huis krijgt dat voor jou voorgoed onbereikbaar blijft.
Daarom vind ik de ‘genocide’ van Thierry niet zo ver gezocht, want dit beleid zal leiden tot het verdwijnen van de oorspronkelijke Nederlandse bevolking
Juist, en dit met de.volledig correcte term omvolking benoemen maakt je in veler ogen een fascist, helaas.
2 dagen geleden: aantal jongeren dat na corona aan zelfdoding denkt blijft groot.
Zal mede veroorzaakt worden door de onbereikbare woning.
Voor wie het verwarrend is dat er iets van 'eerste aavragen, herhaalde asielaanvragen... etc' staat bij de asielcijfer fototjes, hier zijn de totalen per maand goed te zien.
www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossier-asie...
We zitten al zo'n 12 maanden nagenoeg onafgebroken op een verdubbeling van de maandelijkse asielcijfers van 2016 - 2019. Dit bagetaliseren is iets voor echte vvd-ers.
Theo komt zo, feiten mieten zo snel mogelijk ontkracht of gebagatelliseerd wirden, even geduld.
Ik zie de afbraak in de huursector gestaag doorzetten, nog voordat de plannen van Hugo in wetten zijn verankerd. Er komen flink wat beleggingspanden op de markt, waar vrijwel geen beleggers op reageren. Een deel gaat naar particuliere kopers, prima, en drukt de huizenprijzen ook een beetje. Maar het betekent ook dat de huurmarkt aan het krimpen is. Verder neemt de leegstand toe: als een huurder vertrekt, houdt de verhuurder het pand nog even leeg zodat hij het makkelijk kan verkopen als de plannen van Hugo net zo ruk uitvallen als ze er uitzien. Tenslotte: in mijn hoekje hebben vrijwel alle investeerders zich terug getrokken uit projecten om kantoren en dergelijk tot huurwoningen om te bouwen. Te riskant. Je hebt als verhuurder straks nauwelijks nog rechten, tijdelijke contracten mogen niet meer, je wordt mogelijk gedwongen tot kostbare investeringen waar alleen de huurder het profijt van heeft, de maximale huur gaat omlaag, en misschien komt er ook nog een verhuurdersheffing voor particuliere huisbazen. Wat denkt Hugo dat dit met de markt doet?
Het huishoudboekje van een particulier huurpand zier er heel anders uit dat dat van een woningcorporatie. Geen schaalvoordeel of bouwgrond onder gunstige voorwaarden verkregen, maar vaak oude panden met veel onderhoud. Het is heel simpel: als je het puntenstelsel botweg gaat toepassen en ook nog eens dreigt om verhuurders zwaarder te belasten, dan is het resultaat NIET dat de huren omlaag gaan en er meer belasting binnenkomt. Het resultaat is dat particuliere verhuurders massaal uitstappen, en dan met name de lui die het netjes doen; de klootzakken blijven over. Minder huurwoningen omdat dat koopwoningen worden. En minder huizen in het algemeen omdat 4-5 betaalbare studio's worden samengevoegd tot 1 kapitaal herenhuis. Om nog maar te zwijgen van alle verbouwingen van kantoren die nu niet meer doorgaan. Inmiddels is de vraag naar huurhuizen al geëxplodeerd: steeds meer huurders aan het eind van hun tijdelijke contract komen op straat, en er wordt geen nieuw contract afgesloten.
Het is heel simpel: particuliere verhuurders hebben een redelijk rendement nodig, anders zijn ze weg. Bijvoorbeeld 5% zonder al te veel risico. Dat kan: vervang de tijdelijke huurcontracten door een onvoorwaardelijke mogelijkheid tot opzeggen van de huur met een opzegtermijn van 3 jaar. De verhuurder weet dat hij - met enig geduld - altijd zijn pand kan legen, en de huurder heeft altijd een horizon van 3 jaar, in plaats van een steeds dichter naderende datum des doods. Voer verder een puntensysteem in, maar met een andere tabel dan die voor de corporaties, met hogere huren die nog een redelijk rendement opleveren terwijl de excessieve huren verleden tijd zijn. Maar een zinnig plan verwacht ik niet van Hugo, hij heeft eerst de aanpak van Corona volledig verkloot en mar nu de huizenmarkt doen instorten.
100% eens, zie mijn reaguursel hierboven. Wat mensen zich niet realiseren dat een goedlopende huursector een levensader is voor regio's en steden, de mobiliteit van werknemers die van baan willen veranderen, mensen die relaties achterna gaan of beeindigen, jongelui die zelfstandig de maatschappij in gaan enz. Het stigma van huisjesmelker ben ik wel een beetje zat. Ik ben bijna 20 jaar ronduit goed geweest voor mijn huurders en ze altijd gematst, zowel qua huurprijs (vaak de verhogingen geskipt) als goed onderhoud gepleegd. Ik pak nu de winst op de panden, net zoals ieder ander. Ze zoeken het maar uit. Maar reken maar dat een vastlopende huurmarkt een veel grotere impact heeft op de maatschappij dan iedereen denkt.
Ik denk dat in het huidige markt het niet slecht zou zijn als sommige verhuurders uitstappen. Deze woningen komen dan beschikbaar voor koopstarters, en daar is een groot tekort aan betaalbare woningen.
Op de lange termijn ligt de oplossing meer in deregulering en voorkomen van grondspeculatie waardoor de kosten voor investeerders omlaag gaan en dus ook voor huurders.
@MrTee | 01-10-22 | 20:55: de huidige huurmarkt is al enorm overspannen, veel mensen kunnen simpelweg niet kopen of willen voorlopig niet kopen. Particulieren en kleinschalige verhuurders zijn juist de flexibele schil in de verhuurmarkt, die raken we nu snel kwijt. Dat gepraat over instap-kopers en ander volk met een jubelton heeft niemand wat aan.
Ik denk dat wij niet zo heel veel medelijden hoeven te hebben met particuliere verhuurders.
Vaak nog gekochte panden met mogelijkheid van hypotheekrente aftrek.
Of wil je dat ik sympathie opbreng voor die Prins Bril met zijn achterlijke hoeveelheden panden?
Van mij mag verhuur nog veel hoger belast worden.
@Maya de Blij | 01-10-22 | 21:10: Typisch klok/klepel. HR aftrek is onzin als het niet je eigen 1e woning is. En er wordt al fors belasting op betaald, nl. in je box-3. Zakelijke verhuurders betalen ook keurig belasting op de huurinkomsten. Maar zoals Mux zegt, geen enkel schaalvoordeel. Voor de echte huizenmelkers moet je bij de grote corporaties zijn.
@Maya de Blij | 01-10-22 | 21:10: Dat is de populaire opinie: huisjesmelkers zijn allemaal klootzakken. Vandaar dat Hugo zich daar op richt, het is gemakkelijke politiek. Als huisbaas ben ik er overigens groot voorstander van dat misstanden in deze markt worden aangepakt, want die zijn er zat. Maar ja: dat is handhaven, en dus moeilijke politiek.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat hypotheekrente op commercieel vastgoed ooit afgetrokken mocht worden. En wat je verder ook van huisjesmelkers vindt: ik kijk vooral naar de effecten van deze aanpak op de huizenmarkt. En die is niet bepaald positief.
“ je wordt mogelijk gedwongen tot kostbare investeringen waar alleen de huurder het profijt van heeft”
Dat ze daar nog niks op bedacht hebben, snap ik echt niet. Dat zou echt grote energiebesparingen op kunnen leveren.
@nieuwe_Deen | 01-10-22 | 22:01: Hebben ze wel: volgend jaar mogen verhuurders ook aanspraak maken op subsidie voor isoleren. Maar de uitvoering zal wel net zo ruk zijn als de huidige regeling:
- Alleen voor specifieke maatregelen (in dit geval alleen isoleren, niet voor HR++ glas bijvoorbeeld)
- Je krijgt het alleen als je 2 maatregelen laat uitvoeren (waarom in vredesnaam)
- De pot is in no time leeg.
Kennen jullie die mop van die autochtone thuiswonende jongere die op zichzelf ging wonen?
Ja! Die ging wonen op het Noordeinde 66 in Den Haag.
Trouwens over huurwoningen. Hier bij ons hebben we er een nieuwe buur bij. Prima kerel. Wat ouder, had al een hersenbloeding gehad. Door drank, drugs naar de kloten gegaan. Tijdje op straat geleefd. Alle contact met vrienden en familie kwijt en uiteindelijk via een afkickkliniek naar een daklozenopvang gegaan. Moest hier, hier ja, bijna 18 maanden wachten op een woning. Op het laatst, toen hij eigenlijk weer op straat zou moeten hebben gemeente en hulpverlening een dealtje gemaakt en een sociale huurwoning voor hem gevonden bij ons in het dorp. Vent dolgelukkig. Maar, officieel/officieus zou niemand in Nederland die aan de rand van de afgrond zat langer dan 3-4 maanden hoeven te wachten om een herstart te maken. Geen statushouder en geen dakloze ex-junk. Geeft je toch te denken dat er iets goed misgaat met de sociale huurwoningen. Sowieso scheefhuurders. Sowieso huisjesmelkers. Sowieso al die lege kantoorpanden. En dit is dan de onderlaag van de samenleving.
Wat dacht je van die ouderenverzorgers die we nodig hebben en uit Spanje of Polen moeten halen? Of gewoon arbeiders? Die behoren niet in een vakantiepark te zitten van een louche ondernemer. En eigenlijk valt het simpel op te lossen. Kijken of Hugo de ballen heeft.
Veel crises ontmoeten elkaar bij het al dan niet toekennen van woningen die er niet zijn. Daar is geen simpele oplossing voor.
Die crackhead kerel bent uzelf zeker? Fijn dat u nu een woning heeft.
Gaan we even lekker de boot in met die profiteurs dan!
Als je geen woning hebt dan heb je ook geen last van de hoge energieprijzen zou Kaag denken.
We zitten gewoon weer in een periode van de grote volksverhuizing. Eens in de zoveel tijd heb je dat.
Inderdaad; eens in de 1500 jaar.
Hoi Rutte.
Die woningen gaan er ook niet komen bouwkosten zijn te hoog regeltjes zijn te veel
Raad van State wijst bouw plannen af stikstof enzo. Geweldig minister die huren dus opbrengsten voor investeerders lager.
Zucht... waar moeten we beginnen met de wederopbouw. Iemand?
Ophouden met dat zelfmedelijden. Nederland is nog steeds 1 van de beste plekjes op aarde om te vertoeven.
Nova Scotia Canada, groter dan Nederland en nog geen miljoen inwoners.
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 20:12: Ja voor anderen. Niet voor mensen die hier ingezetenen zijn en die hier proberen een woning te krijgen met betaalbare energie.
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 20:12: als (over)leven je enige doel is wel ja. Dat kan hier prima. Maar sommige mensen willen nog wat meer voor de 100k belasting die ze betalen. Want voor de helft kan je elders een stuk comfortabeler wonen inmiddels. Nederland concureert niet echt meer.
@John McClane | 01-10-22 | 20:17:
Wat houd je tegen? Ik bedoel. Jaarlijks vertrekken er 150.000 mensen uit Nederland. Niemand stopt jou of anderen om nummer 150.001 of nummer 150.002 te zijn. Wellicht dat er ergens een plekje is waar jij en anderen wel gelukkig zijn.
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 20:12: dat klopt daarom komen ze allemaal hier naar toe. Wij zullen een beetje moeten inschikken in ons eigen land... beetje minder woningen, wat meer moskeeen, wat meet uitkeringen, uitbreiding gevangenissen, iets meer homohaat, iets meer criminaliteit... even inschikken en iets meer tolerantie graag.
@Wattman | 01-10-22 | 20:14: En een heerlijk stukje land!
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 20:25: Jaarlijks onderstrepen dus150.000 mensen het failliet van Nederland.
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 20:25: was ik alleen, had ik dat gedaan. Ik heb jonge kinderen die ik dat niet wil aandoen. Als zij groot genoeg zijn (als ze aan hun vervolgopleiding toe zijn), zijn we wel weg, helaas.
@John McClane | 01-10-22 | 20:37: Zo zit ik er ook in, en nog vele andere. Let ook daar maar eens op als ze met netto bevolkingscijfers strooien. Het volk dat vertrekt heeft een ander profiel dan het volk wat binnenkomt. Over een jaar of wat hebben we geen kennis en ervaring meer in NL om alles, letterlijk alles draaiende te houden.
Alles begint met de juiste partij en het juiste stemgedrag, dan kan het snel gaan.
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 20:12: snap dat zelfmedelijden niet zo goed. Nederland was (niet is) idd 1 vd beste plekjes. Accepteren dat nederland afglijdt door wanbestuur heeft niks met zelfmedelijden te maken maar met opkomen voor je bestaansrecht.
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 20:25: De mensen die vertrekken uit Nederland zijn over het algemeen hoger opgeleiden.
Wat krijg je ervoor terug?
Tel uit je winst.
En met het vertrek van meerder multinationals met dank aan GroenLinks zal de instroom hoger opgeleiden al langer hoe minder worden.
@R.F.Pickering | 01-10-22 | 20:30:
Nou en of, mooie natuur, ook een vriendelijk klimaat en je kan met de Ferry even overwippen naar de USA.
@Wattman | 01-10-22 | 20:14: Vooral sunnydale is een mooie plek om een stacaravan te guten
@sneakybastard | 02-10-22 | 00:23: huren*
Stel je geit en kameel is kapotgeschoten en je land ligt aan diggelen. Wat doet u?
Barbecueën!!!
Naar de hoeren.
In elk geval niet eens mijn hand ophouden. Dat heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.
Nieuwe kameel kopen en het land weder opbouwen..
Het schaap pakken jonguh!
Direct met pensioen gaan in Nederland natuurlijk. Huis claimen, uitkering aanvragen en gezellig de hele familie hierheen halen om met Theodorus rond de bbq te staan.
De EU heeft ons veel gebracht, vooral veel asielzoekers.
Het mooie van de EU is dat ze het eigenlijk alleen maar beter kunnen maken. Wat efficiënter zal al een goed begin zijn.
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 20:14: Dat kan ja, maar vooralsnog komt daar weinig van terecht. Het huidige Nederlandse asielstelsel hebben we mede te danken aan de EU en men is al sinds 2015 bezig om dit te wijzigen, tot nog toe zonder resultaat. Ook niet zo heel vreemd als je je bedenkt dat er heel verschillend wordt gedacht over hoe om te gaan met asielmigratie tussen (groepen van) lidstaten onderling en een EU die geen grote vernieuwingen voorstelt.
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 20:14: Nee. Hoe lang zijn ze al bezig en hoe lang is het een rotzooi. Zou u een aannemer in de hand nemen die alleen maar slechte recenties krijgt?
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 20:14: Het eigen wanbeleid corrigeren dus. Gaan ze niet doen.
Na bijna 7 jaar op de wachtlijst voor een betaalbare huurwoning was ik dan eindelijk aan de beurt. Nu, ruim 2 jaar later zie ik dat bij mij in de straat een zelfde woning verhuurd is aan iemand met 9 jaar en 2 maanden inschrijftijd.
Waar blijft de volksopstand?
Welke stad? En waar ben je nu eigenlijk boos over?
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 20:15: In Alkmaar (net buiten de randstad)
Ik ben boos omdat ik niet alleen aan mijzelf denk, maar ook aan anderen die graag een eigen woning willen.
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 20:15:
Jij dacht natuurlijk ook dat de boosheid kwam door de voorrang van een statushouder.
@gestoptmetroken | 01-10-22 | 20:24: scherp.
@gestoptmetroken | 01-10-22 | 20:24:
Ik begrijp het nog steeds niet. Vanwaar de woede?
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 20:40: de wachttijd is in twee jaar ook twee jaar opgelopen. Dat is iets waar je best boos over mag zijn.
Beter kan het niet verwoord worden hoe de rechten van de Nederlander mogen wijken ten behoeve van migranten. Keurig verwoord Feynman.
De instroom is enorm. En er is geen enkel zicht op afname, integendeel, ' asiel' , maakt emigratie mogelijk naar een, zeer, welvarend land met legio mogelijkheden ( kinderen etc) in ongekende zorgeloze omstandigheden ( verzorgingsstaat). Dit is bepaald niet onopgemerkt gebleven . Als Syriers, Afghanen etc hier bijna standaard voor verblijfsvergunningen ( 5 jr !) in aanmerking komen zal de toestroom aanhouden en nog toenemen. Het asielbeleid is failliet, naïviteit viert hoogtij ..
Laat de wal het schip maar keren.
Ook geen optie. Daar zijn al allemaal cruiseschepen aangemeerd.
@Leptob | 01-10-22 | 20:24:
Scherp!
Ik denk dat het huidige kabinet weet dat ze het eind van het haar niet halen en daarom er bewust een grote chaos van maken.
Het nieuwe kabinet mag de rotzooi opknappen, en zie dat maar te doen met al die asielzoekers terwijl er geen woningen zijn.
Zie het maar te doen met de crises die al gemaakt zijn.
Ik wens het volgende kabinet véél succes. Ze zullen het nodig hebben.
Een goede oplossing: alles terugsturen.
Hoera! Marokko gaat (misschien) eindelijk afgewezen asielzoekers toch terugnemen!
*toeter blaast*
Misschien willen ze de Algerijnen er ook wel gratis bij.
@appeltjesgroeneweide | 01-10-22 | 20:03:
Doe niet zo raar.
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 20:11: Haha. beste meneer Goldbach, het idee is dat je niet zomaar kan aannemen dat dingen zo mooi gaan zoals ze worden voorgesteld.
Tsja, ik heb de beslissing al genomen dat mijn verhuurpandjes in de verkoop gaan als de huidige huurder vertrekt. Mag hopen dat huidige huurcontracten nog wel worden gerespecteerd voordat die puntentelling-shit over ons als huisjesmelkerts wordt uitgestort. Dat worden dus nog minder huurhuizen.
Hoef nieuws dus! Huurders hoeven straks niet meer uw tweede skivakantie te betalen, kunnen straks weer een huis kopen, en bouwen overwaarde op. Als tussenpersoon is een huisjesmelker alleen maar een strijkstok. Weten we al meer dan honderd jaar. Niemand wordt er namelijk beter van, alleen de melker zelf. Hopelijk is het door het gebrek aan onderhoud het nog waard on de boel te renoveren, anders volgt de slopers hamer.
Het aantal punten is bepaald door de huisjesmelkers vroeger zat er nog een soort van rede achter alleen wat vage woonomgevingspunten tegenwoordig zit de WOZ ook twee maal in de punten en wordt alles opgedreven. Een A label woning mag voor 200 euro meer per maand verhuurd worden dan een G label.
@Analia von Solmsch | 01-10-22 | 20:08: Onzin. Jij weet niet of ik een nette redelijke huur vraag of niet, of ik goede service biedt richting mijn huurders. Wacht maar tot ze in handen vallen van de grote woningcorporaties. Als ze al een woning vinden. Uw vooroordeel is stuitend. Wat zou iemand die niet kan kopen dan moeten ? Die trailerparks en tentenkampen komen er wel. De vrije verhuursector was tot nu toe het enige waar huurders die vlot een woning nodig hebben terecht konden. Dat gaat straks fors afnemen.
Hoeveel van die asielzoekers werden er nou echt bedreigd in het land van herkomst?
Hoeveel van die asielzoekers hebben zich in het land van herkomst ingezet voor mensenrechten, vakbondsrechten en LGBTQetc rechten?
En hoeveel zijn gewoon gelukszoekers die de rest van hun leven met een uitkering op de driezitsbank zullen zitten en werden überhaupt niet bedreigd in het land van herkomst?
Plus het feit, dat zij volgens een EU wet, asiel horen aan te vragen in het 1e EU land waar zij de grens over komen.
De meerderheid wordt niet bedreigd en gaat vrolijk op vakantie in het herkomstland
Slechts voor een heel klein deel gaat het om werkelijke doodsbedreiging. En dat betreft meestal activisten die liever in eigen land zouden zijn gebleven maar voor wie dat echt te onveilig werd. Ik denk dat maar om een paar procent van het totaal gaat.
Het is eigenlijk wel logisch maar ook fascinerend hoe het bestuur van een tot op het bot verwend land bij tegenslag volledig de weg en het verstand kwijt is.
Maar van Blauwgras is er maar nog heel weinig, terwijl de menselijke populatie, nou ja, dat is duidelijk. De vergelijking is dus foutief Feynman. Wij zijn ook maar een soort.
Er zullen een hoop VVD en D66 wappies zijn die hier niet van weten of het zelfs steunen: VVD en D66 wappies.
Hierdoor gaat je bloed van koken. Wat een luxe hebben asielzoekers op een cruiseschip. twitter.com/moeva18/status/1576248453...
Ik las dat de luxe eruit gesloopt is.
@gestoptmetroken | 01-10-22 | 20:02: Dat hoeft niet vooraf dat slopen kunnen ze prima zelf.
Kloten allemaal. Als ik geld genoeg had zou ik hier in Twente huizen voor ze laten bouwen. Maar er is hier ook niet genoeg drinkwater om veel meer huizen aan te sluiten. Draag ze echt een warm hart toe, elders in het land. Zo ver mogelijk elders in het land.
Je hoeft geen hekel te hebben aan buitenlanders zonder de grens open te zetten. Zo werkt het in de rest van de wereld wel.
Meer dan een 1 miljard zielige mensen onder armoedegrens die geen toegang hebben tot zorg of uitkering en in onveilige wijken wonen. Allemaal naar NL?
Jouw snappert is volgens mij kapot.
@Ir_HardGelag | 01-10-22 | 20:05: als het aan Sigrid ligt wel ja.
Vluchtelingen bedienen zich van een soort cafetariamodel waarin ze hun asielland kiezen naar gelang voorzieningen. Afstand, culturele en religieuze vergelijkbaarheid spelen geen rol: Woningen, uitkeringen en zorg des te meer. Niemand vlucht naar China of Rusland of Saoudi-Arabië.
De wereld draagt de last van vluchtelingen niet gelijkelijk. Maar dat moet geen reden zijn voor Nederland om ongelimiteerd alle plichten van andere landen over te nemen.
Breng dit maar eens ter sprake op de vrijdagmiddagborrels van D66 en GL.
90% is geen vluchteling maar opportunisten met geld voor de mensensmokkelaars.
De echte arme donders zitten vast in hun ellendige landen.
Minder, minder, minder...
te laat, helaas!
Het kabinet weigert de realiteit onder ogen te zien.
Dat gelul over stikstof, regel dat dan Europees.
Laat Polen of Frankrijk de Nederlandse uitstoot compenseren, die hebben er alle ruimte voor.
En begin nou eens met al die asielzoekers onder te verdelen in elke wijk.
Dus met name in het duurdere segment waar de D’66 ers en VVD’rs wonen.
Geef ze daarna ook op de biblebelt alle ruimte zodat de stemmers van deze partijen geconfronteerd worden met de keuzes die de door hen gekozen volksvertegenwoordigers maken.
En schop die veiligelandiers per direct Nederland uit.
Bouw maar een extra eiland ipv windmolens in de Noordzee en zet ze daar maar neer met een hek erom heen.
Biblebelt stemt SGP denk ik, geen CU
@Humsico | 01-10-22 | 20:14: Er zullen er daar genoeg zijn die voor meneer Meloen en consorten stemmen.
ik bied mijn huis in Assen te koop aan. label C, prijs net onder 2 ton, 2 slaapkamers, dubbele woonkamer, nieuwe keuken, tuin op zuidwest, alles netjes in de verf, in woonwijk met supermarkt, voetbalveld en speeltuin. komt eind volgende week op funda, dus grijp nu uw kans!
Godsamme, Assen....
@SterF... | 01-10-22 | 20:00: tsja.. daarom ook te koop ;)
@peterTax | 01-10-22 | 20:05:
Succes met je nieuwe leven.
@SterF... | 01-10-22 | 20:08: dankjewel, komt vast goed. kom maar eens wadlopen ;)
Komt binnenkort een woning vrij in Tilburg, voor slechts 300k en dan houdoe en bedankt Nederland, waren fantastisch 54 jaar.
Wat wordt het beloofde land?
Hongarije?
@Deksmaat | 01-10-22 | 19:49: zie mijn nick en tweede hint, de 3 asiel boten komen uit dat land
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 19:50: Nee zie mijn hint naar Deksmaat
@Kaitseliit | 01-10-22 | 19:54:
Estland! Wauw. Ook niet echt voor de hand liggend. Mag ik vragen waarom Estland?
@Deksmaat | 01-10-22 | 20:02:
Lekkere wijvon.
@Deksmaat | 01-10-22 | 20:02: 15 jaar geleden een onderzoek gedaan naar, waar vrijheid nog echt vrijheid betekent. Daarnaast kwam ik in aanraking met folkmetal en in door deze quest ontmoette ik een leuke vrouw uit Estland en zijn inmiddels 7 jaar getrouwd. Heerlijk land. Huur flatje in Tallinn en huis 300m2 in prachtig Zuid Estland. Oude boerderij, renovatie bijna klaar op 17ha grond incl bos
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 19:50: Niks mis mee. Een familie-lid zit er al jaren en vanaf dit jaar pertinent.
@Kaitseliit | 01-10-22 | 20:12:
Wauw. Respect. Ik wens je veel geluk en succes met deze stap. Echt cool dit.
@Deksmaat | 01-10-22 | 20:15: dank je, gaat helemaal goed komen. Land waar ze als proost, terviseks zeggen, moet wel goed zijn ;)
@Kaitseliit | 01-10-22 | 20:25:
Hahaha lol
Terviseks! Die houden we d'r in *grijnst*
@SterF... | 01-10-22 | 20:09: Zeker! Man, je kijkt je ogen uit daar. Helemaal als je van blond en rossig houdt.
Een Lars Andersen met een pen. Alle 7 vol in de roos
Elke week meer dan 1 cruiseschip nodig. Dit land zakt door de hoeven. Hoe lang wordt dit nog geaccepteerd? Antwoord: nog decennialang. Kruisje in het stemhokje volgt ten alle tijden het deugende hart.
De schepen kunnen varen en dan laten uitstappen in een veilige haven waar ze vandaan komen.
Als je hier nog niet aan gewend bent, dan went het nooit.
Moesten mensen niet in het eerste aankomstland asiel aanvragen?
Sorry, ik word hier zoooo pislink door.
-zelfjoris-
"bestaande uit eerste asielaanvragen, herhaalde asielaanvragen, hervestiging, herplaatsing en nareizigers", dus als je de maand erop weer een aanvraag doet kom je twee keer in deze statistiek terecht?
Of je hebt in Griekenland een status gekregen. Of in Bulgarije ofzo en hebt nu het recht om in Nederland of Duitsland wederom een aanvraag in te dienen.
Ja! Dat zeg ik al maanden. Maar mensen willen gewoon graag in een angststuip schieten kennelijk. Ik heb zelf nog berekend hoeveel mensen er dan echt komen (inclusief nareizigers). Zo rond de 500 per week. Dat lijkt veel maar dat is het niet. Niet eens het aantal aanmeldingen is zo groot bij Ter Apel per week. Wel is probleem dat statushouders in het AZC blijven hangen en dat daardoor ze niet kunnen herenigen met hun gezin en dat het hele 'systeem' niet (meer) werkt.
@Bataafje | 01-10-22 | 19:42:
Nee. Dat is dus niet zo.
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 19:49: En hoe ziet die berekening er dan uit? Herhaalde aanvragen maken bijvoorbeeld maar een klein deel van het totaal aantal aanvragen uit.
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 19:49: ja, dat is dus wel zo. In Duitsland is dit zelfs een enorme groep van 10.000den. En HvJ heeft ze gelijk gegeven dus vrij spel.
@countus | 01-10-22 | 19:56:
Volgens vluchtelingenwerk zit het zo. Ongeveer 30% moet terug naar het land waar ze de eerste keer een asielaanvraag deden. Ongeveer 30% heeft daadwerkelijk kans op een verblijfsvergunning, de rest krijgt geen verblijfsvergunning of valt onder het groepje 'uitzonderingen' moet je denken aan een homo uit Iran of een anti-Poetin activist uit Rusland e.d.
Ik ben eventjes aan het cijferen gegaan en dit klopt wel min of meer. Ook als je kijkt naar het aantal illegalen. En Nederland regeltjes land is toch echt 1 van de kutste landen ter wereld om illegaal te zijn. Die migreren dus naar 'betere' oorden na enige tijd.
@Bataafje | 01-10-22 | 19:56:
Ik wacht je bron wel af. Bij mijn weten heeft iemand met een verblijfsvergunning dezelfde rechten (voor een bepaalde periode) als Nederlanders dat hebben. Dus dat zou nogal onzinnige zijn. Als ze daar geen asiel kregen dan moeten ze in principe terug om daar de procedure af te maken.
"Volgens Vluchtelingenwerk..." enig informatie hierna is compleet te negeren, vanwege de belangen van de bron.
Alles is kapot. We zijn verloren. Het komt niet meer goed. Maar wel complimenten aan Rutte. Zoals het er nu voor staat, is hij wel de kapitein die ook werkelijk -zoals het hoort- als laatste het zinkende schip zal verlaten.
Ontspannen lachend, op zijn fietsje, gewoon in spijkerbroek, met een appeltje in de hand.
Echt niet, die is al lang van het schip af voordat de rest weet dat de stop onder in het schip door hem eruit getrokken is.
Gewoon de Randstad vol bouwen en in de hoogte. Opgelost. Uiteindelijk willen de meeste mensen toch in de Randstand wonen. Van alle moeilijke crises die we hebben is deze toch wel op te lossen met een beetje goede wil. Als je scheefhuurders, huisjesmelkers, leegstaande panden enzovoort ook eens aan gaat pakken ben je bijna klaar. Er moet wat aan de wet gesleuteld worden en er moet flink in de hoogte gebouwd worden. Nu kunnen we gaan kijken naar wat meer belangrijke problemen.
In de panden van huisjesmelkers en scheef huurders wonen nu ook al mensen. Voor die mensen zal je dan toch ook weer een woning moeten vinden.
Er spelen natuurlijk nog wel meer dingen die maken dat er onvoldoende woningen (kunnen) worden gebouwd. Naast een tekort aan personeel en hoge materiaalprijzen, is er bijvoorbeeld ook dit nog: www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/533....
@Kruijffje | 01-10-22 | 19:45:
Gewoon normale huren van maken voor de huisjesmelkers en scheefhuurders moeten niet sociale huurwoningen leven.
@countus | 01-10-22 | 19:48:
Klopt. Maar er valt op de woningmarkt weldegelijk e.e.a. te repareren.
En dan maar hopen dat al deze mensen geen baan vinden zodat ze geen gebruik hoeven te maken van de infrastructuur.
Belangrijkere problemen als, wie gaat dat betalen en zijn onze (nuts)voorzieningen wel toereikend? Welja, dat soort problemen bekijk je achteraf we eens... of gewoon niet...
Hier word je stil van.
Duitsland zegt duidelijk dat de instroom op of zelfs boven het niveau van 2015 ligt.
Ook daar zijn geen opvangplekken meer. Idem voor Bulgarije, Tsjechië, Oostenrijk, België.
Ging de EU niet over grenscontrole? Was er niet een deal met Turkije?
Je merkt inmiddels dat ook mensen die voor asielmigratie waren nu faliekant tegen zijn, omdat ze teveel shit in hun omgeving zien van mensen die geen woning kunnen krijgen. Je weet wel belastingbetalers enzo.
Oh. En om die instroom te bekostigen, wordt op zorg bezuinigd. Of denken mensen echt dat 55.000 asielzoekers en 70.000 vluchtelingen zelf hun zorgkosten betalen?
Kan je een bedankbriefje voor schrijven naar Poetin. Wij zouden dit jaar zo'n 30.000 statushouders + nareizigers krijgen. Niet wereldschokkend dus. Maar dit jaar worden dat er met Oekraïners (en Russen kennelijk) wel minstens 100.000 of meer.
Overigens kan je Poetin ook persoonlijk bedanken voor al die Syriërs. Geen Poetin, geen miljoenen Syriërs in Europa.
@A.I. van Dee | 01-10-22 | 19:47:
Ze vluchten niet voor ISIS maar voor Assad en de Russen. Maar dat weet jij niet.
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 19:42:
Nee Theo, de kraan had 20 jaar geleden al dicht gemoeten. Dweil.
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 19:42: ze komen door 1,5 continent en wat us het, iets van 7 tot 10 landen.
Wat heeft Rusland daarmee te maken? In Denemarken komen ze namelijk niet. Polen en Hongarije ook niet. Uit Portugal vertrekken ze weer snel.
Wat is precies de rol van Rusland? Of USA?
Zou eerder Europa en VS de schuld geven.
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 19:42: man, l*l loch niet zo slap.
@Theodorus.Goldbach | 01-10-22 | 19:52: Kletskoek.
REAGEER OOK