Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook al onbetaalbaar: uw zorgpremie in 2023

DSW bedankt (maar echt)

Omdat alles, maar dan ook echt alles, de hele tijd, maar dan ook echt de hele tijd, alleen maar duurder wordt, betaalt u volgend jaar 9 euro en 75 cents per maand (dat is: 117 euro per jaar) meer aan uw zorgverzekeraar. Tenminste, als u bij DSW bent verzekerd. Als u bij DSW bent verzekerd, dan betaalt u niet de allerlaagste premie, maar weet u wel als eerste waar u aan toe bent én krijgt u een verzekeringsmaatschappij die zich inzet voor goede zorg bij u in de buurt in plaats van goede zorg voor de Excelsheets van hun managers. Kom er maar in DSW-directeur Aad de Groot in de Volkskrant (hele interview bindende leestip) over het integrale zorgakkoord van minister Kuipers: "Neem de concentratie van de zorg, zowel de spoedeisende zorg als de meer gangbare zorg, ik geloof daar niet in. Als je steeds meer zorg weghaalt  uit een regionaal ziekenhuis, dan kunnen zij al helemaal geen vuist meer maken tegen de zorgverzekeraars." Dat leest u goed. Een zorgverzekeraar die bang is voor te veel macht voor zorgverzekeraars. Hup DSW. En boe hoge premie. 

Reaguursels

Inloggen

Als zorgverlener die ook zelf alle financiële administratie doet en dus wel wat inkijk heeft bij de handel en wandel van zorgverzekeraars, kan ik verzekeren dat DSW helemaal niet zo begaan is met goede zorg voor de mensen waar zij premies van krijgen. Mensen hebben slecht de keuze waar zij zich willen laten behandelen. DSW is zeer slecht van betalen aan zorgverleners. Wij hebben nog nooit betaald gekregen van die club en sinds ruim 2 jaar nemen we helaas geen patiënten meer aan wanneer ze bij DSW verzekerd zijn.

Nuuk | 27-09-22 | 17:59

www.wyniasweek.nl/de-immigratie-kost-...

Nederland heeft een uitgebreide en toegankelijke verzorgingsstaat, wat de absorptie van grote aantallen immigranten lastig maakt. Open grenzen en een verzorgingsstaat gaan nu eenmaal niet samen. In de woorden van de Amerikaanse Nobelprijswinnaar economie Milton Friedman: You cannot simultaneously have free immigration and a welfare state. Voormalig CPB-directeur Coen Teulings omschrijft de verzorgingsstaat als een ‘hoge mate van interne solidariteit’ die ‘rigoureuze uitsluiting vereist van mensen buiten de groep’: “Zonder een dergelijke uitsluiting gaat het systeem te gronde aan omgekeerde selectie; alleen diegenen die netto profiteren van het herverdelingssysteem zullen toetreden tot de groep.”

theo-is-dood | 27-09-22 | 17:54

Delfland Schieland Westland, nononsens verzekeraar. Altijd correct,korte lijnen.Altijd direct iemand aan de lijn, app of mail. KISS.

swassannuf | 27-09-22 | 16:04

PGB en zorgbureau, dan weet je waar het geld naar toe gaat...

appies | 27-09-22 | 15:28 | 1

De Turkse Rivièra

theo-is-dood | 27-09-22 | 17:55
-weggejorist-
Toedels | 27-09-22 | 14:16 | 1

Ik denk dat de "patiënt" wel 9,75 inches over heeft.

D-Fens_1963 | 27-09-22 | 14:15

Ik ken een groep -houders en -zoekers voor wie de premie helemaal niet omhoog gaat.

hetmoetdanmaar | 27-09-22 | 13:58 | 2

Hoezo kent u ze?
Werkzaam in "de sector"? ;-)

D-Fens_1963 | 27-09-22 | 14:17

Onzin, als ervaringsdeskundige kan ik jullie zeggen dat alle budgetten van ziekenhuizen worden aangescherpt, meer of hetzelfde doen met minder. Hoe kan de verzekering dan stijgen...?

Drs. D. | 27-09-22 | 13:13 | 6

@bijna_raak ik snap dat het uitmaakt of dat vaste budget per patient is of per totaal aantal patiënten.

Lijkvocht | 27-09-22 | 14:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Dank u wel. Beetje dubieus dat de GS-redactie ervan uitgaat dat ik een abonnement op de Azijnbode heb.

happen_maar | 27-09-22 | 13:34

Heb het Consumentenbond abonnement opgezegd. Scheelt 120 euries/jaar. Ga nog wat andere abonnementen opzeggen zodat onder meer kan blijven muziek maken, fietsen en golfen. Teer evengoed in op het spaargeld.

forecastle | 27-09-22 | 12:39 | 3

Ik had eens een energiecontract afgesloten via de consumentenbond. Werd ik in een abonnement gerommeld. Door de consumentenbond!

bitterpete | 27-09-22 | 12:48

@bitterpete | 27-09-22 | 12:48: consumentenbond is er alleen voor zichzelf je dacht toch niet dat ze voor nop iets gaan doen voor U linksom of rechtsom wordt je een oor aangenaaid.

Toedels | 27-09-22 | 13:56

Dan moet louisewies D66 corifee heel hard huilen

bijna_raak | 27-09-22 | 14:06

Zorg is geen vermarktbaar product. En gas, stroom, sociale woningbouw, het OV, water, het gevangeniswezen, defensie, de post net zo min. In geen enkele sector werkt het.

Bigi Bana Boy | 27-09-22 | 12:35 | 2

Wel bij de telefoon herriner me de arrogante PTT nog.

bijna_raak | 27-09-22 | 14:08

@BBB; Am 27.11.1989 hat die RHÖN-KLINIKUM AG als erster deutscher Klinikkonzern den Gang zur Börse realisiert.

www.rhoen-klinikum-ag.com/investor-re...

Hierboven een voorbeeld van een commercieel beursgenoteerd Duits ziekenhuis

In Duitsland wordt zeer gründlich de kwaliteit van ziekenhuizen onderzocht. En uit die onderzoeken blijkt dat de kwaliteit in niets onderdoet voor algemene, door de belastingbetaler, betaalde ziekenhuizen.

theo-is-dood | 27-09-22 | 17:38

Nu is het in het algemeen zo dat politici veel beloven en van die beloften maar weinig leveren. Mark Rutte is echter een speciaal geval. Nog voordat hij zijn muil opent weet je al dat hij het tegenovergestelde zal bewerkstelligen, zoals betaalbare zorg voor iedereen.
Eenieder die het zien en horen wil kan dat weten. Maar ja, dom volk heb je overal.
Gestaafd wordt het laatste door de algemene wijsheid in de gangen van het Berlaymontgebouw dat Nederland - lees Mark R. - "meestribbelt", omwille van het eigen publiek flinke woorden spreekt, maar dat dit dus toneelspel is. Niettemin heb je dus dom volk, dat zichzelf wijsmaakt dat Mark R. van alle Westeuropese leiders het meest dwarsligt.

En zo kan het dus gebeuren dat ons land naar de klote gaat, niet enkel als het gaat om betaalbare zorg. Dank U wel, mag je ook nog zeggen als burger.

Heurtebise | 27-09-22 | 12:25

Dit is nog maar het begin. De komende 10-15 jaar wordt het nog duurder. Ook eigen risico. Iemand moet het betalen. Rond 2035 is zo'n 25% van de bevolking 65 jaar of ouder, nu is dat 20%, dat zijn zo'n 4,75 miljoen mensen zijn die niet topfit meer zijn om het zachtjes te zeggen. Iedereen die ook de 50+ aantikt zoals ik weet donders goed dat de gezondheidsprobleempjes dan pas beginnen en dat wordt alleen maar erger. Zeker als je kijkt naar het percentage "beroepsbevolking" wat het allemaal moet betalen. Dan komen tot een vervelende conclusie dat de komende 10-15 jaar maar zo'n 45-55% in een leeftijd zit dat ze kunnen werken. En we weten dat niet alle vrouwen werken, sommigen gaan jaren studeren en niet iedereen kan (meer) werken. Dus dat zorg- en ander geld moet ergens vandaan komen. Het is dus wat zo'n 4 werkenden voor kinderen en ouderen? Dus ja, alles gaat duurder worden, zeker de zorg.

Theodorus.Goldbach | 27-09-22 | 12:17 | 2

'Rond 2035 is zo'n 25% van de bevolking 65 jaar of ouder,......'

Nee hoor, niet met deze en toekomstige instroom. Beroepsbevolking zal wel steeds verder krimpen.

NLgaatnaardeklote | 27-09-22 | 12:32

De vergrijzing wordt altijd als belangrijkste oorzaak genoemd, en andere oorzaken worden consequent weggemoffeld. Zoals de grote aantallen niet-betalende (groot)gebruikers, en het feit dat ons zorgstelsel een van de duurste ter wereld is. En dat laatste is niet omdat het het beste stelsel is, zoals Rutte beweert, maar omdat er een hoop geld verdwijnt in de zakken van mensen die geen zorg leveren. In de coronacrisis hebben we duidelijk kunnen zien hoe gammel het stelsel is. Je kunt hele goede zorg hebben maar als je die niet kunt leveren vanwege capaciteitstekort heeft niemand er wat aan.

Schmalz | 27-09-22 | 13:11

Wanneer erkennen ze nu eens dat de privatesering niet werkt. Het zou goedkoper en efficiënter worden maar het tegendeel is waar. Kijk naar de zorg, nutsvoorzieningen, ov en ga zo maar door. Die bedrijven hebben een soort monopolie positie en de burger is de dupe.

HaaiBaai | 27-09-22 | 12:16 | 2

Privatisering werkt wel, voor de schatkist bedoel ik dan.

NLgaatnaardeklote | 27-09-22 | 12:33

Ik zou héél graag willen dat mijn huisarts private zorg leverde. Want dan word ik tenminste op de afgesproken tijd behandeld.

theo-is-dood | 27-09-22 | 17:40

Het griezelige zit 'm in twee dingen.

Velen kunnen niet genoeg verdienen om met de opgelegde veranderingen mee te gaan.

De hele gezondheidszorg wordt zo erg geprotocolleerd en gedigitaliseerd, dat je eigen echte verhaal als patiënt er door wordt onderdrukt. Jouw gedràg wordt beoordeeld naar hun "zorgnormen" en je wordt geleid naar vaststaande paden, liefst zo ver mogelijk uit de buurt van de arts.

Opnieuw, zoals met energie, lonen, migratie, enz. is het argument dat de burger zelf te veel is in een bovendien verouder inefficiënt systeem. We hebben weer een blije revolutie nodig, en een revolutie maakt nu eenmaal slachtoffers bij de 'oude systeem denkende' achterblijvers. Al was het maar omdat ze kapotvallen omdat ze de behandeling niet meer krijgen die met een andere politiek denkwijze wel te regelen zou zijn.

zeurmachine | 27-09-22 | 12:12 | 1

Ook een reden waarom ik het liefst naar private specialistische behandelkliniek ga direct contact met de behandelaar die zelf de verrichtingen doet en zeer ervaren is.(moet je wel een zorgverzekering hebben met vrije zorgkeuze)

Toedels | 27-09-22 | 14:01

Maar in Spanje kan het wel, maar daar worden asielzoekers niet in de watten gelegd.

gato | 27-09-22 | 12:10 | 1

Zieken huizen in Spanje zijn een gruwel
Of je moet prive klinieken bezoeken en je dus extra verzekeren

Therrie | 27-09-22 | 12:41

En dus ? Gaan we in de zorg meer en meer, richting een zakelijk model, zoals in de eveneens neo-liberale, Verenigde Staten ? Bla de markt dit, bla de markt zus, bla de markt zo. Dit laatste - Vertrouwen op de markt - verliep ook zo succesvol, in de paniek rondom Corona waar we als land niet eens op bleken voorbereid.

Er zit altijd een gat en een verschil, tussen wat een gezond bedrijf wil (Continuïteit, als het goed is vormt winst een afgeleide hiervan, in plaats van het afromen van winsten, ten nadele van een maatschappij en natie...) en wat een goede overheid wil : Goed zorgen voor de mensen, en de eigen inwoners. Een overheid vóór de mensen dus, in plaats van andersom. Ook hier in de tegels verschijnen schrijnende reacties.
Dit kabinet heeft nog altijd een gigantisch imago probleem, en slaagt er aanvullend nog altijd niet in zichzelf te verkopen. Het is te merken, aan dit kabinet.

Nederlandop1 | 27-09-22 | 11:57 | 2

"Hahahahaha, gaaf he?!"

Ovenvers | 27-09-22 | 12:02

Zorgen maken kost gelukkig nog helemaal niks...

johnyl | 27-09-22 | 11:52

Plus de andere verzekeraars mogen geen collectiviteitskorting meer geven die was 5 % in 2023 naar 0.
Dit geeft ook een opwaarts effect, DSW gaf deze korting niet dus het verschil met de rest kan aardig oplopen.

Uw Verzekeringsadvis | 27-09-22 | 11:52 | 1

De collectiviteitskorting was een sigaar uit eigen doos. Iedereen kreeg korting. Zodoende werd het afgeschaft.

KlaagGraag | 27-09-22 | 15:51

DSW heb ik al een paar decennia en nog nooit één probleem gehad met dit bedrijf. Voor mij persoonlijk een blijvertje!

Mr_Pikibelly | 27-09-22 | 11:51 | 3

Hier van hetzelfde.

swassannuf | 27-09-22 | 11:55

Eens. Geen sigaren-uit-iemands-anders doos. Niet de laagste prijs, principes kosten geld kennelijk.

WernerT | 27-09-22 | 12:04

Inderdaad. Ook al vele jaren bij deze no-nonsense verzekeraar. Geen reclame, geen gezeur.

meneer der meneren | 27-09-22 | 12:26

Eén pakkie sigaretten minder per maand kosten en de verhoging is gedekt.

#denkinoplossingen

Lubbberrtt | 27-09-22 | 11:48 | 7

Oh, dan ga ik maar eens beginnen met roken.

naglfar | 27-09-22 | 11:57

@Piet Karbiet | 27-09-22 | 11:57: "Op straat peuken rapen."

Ovenvers | 27-09-22 | 12:03
▼ 4 antwoorden verborgen

DSW is een van de weinige eerlijke verzekeraars. Winden er geen doekjes om, proberen niet andere verzekeraars vliegen af te vangen. Sterker nog dankzij hun locatie in een, hoe zal ik het zeggen, minder kapitaalkrachtige regio zijn zij meer opgezadeld met hoge zorgkosten dan de verzekeraars die hooggeleiden proberen te binden (=risicoselectie). Nu worden die verschillen vereffend maar dat mechanisme laat te wensen over.

HerzlichWillkommen | 27-09-22 | 11:47

De zorg. Nog zoiets wat volledig (verder) kapot is gemaakt onder de lachende leugenaar. Geheel in VVD-traditie is het voor vrindjes 'kassa' met onderhandse aanbestedingen en VVD'ers in de top van zorginstituut Nederland.

Ovenvers | 27-09-22 | 11:47

Ik snap best dat de premie hoog moet zijn. Alleen al mijn reumatoloog kost me 275 euro voor een jaarlijks consult van 15 minuten.

2voor12 | 27-09-22 | 11:46 | 2

Dit is precies het probleem. Dames en heren specialisten hollen de budgetten uit, en worden gesubsidieerd door Big Pharma.

geenjagergeenneeger | 27-09-22 | 12:00

Zolang? Ik begreep van mijn huisarts dat een bezoek 10 minuten is. Ik vroeg haar sinds wanneer dat is, want ik kwam al nooit bij die praktijk.

Piet Karbiet | 27-09-22 | 12:00

Wat ik top vind aan DSW is dat ze gewoon een telefoniste hebben. IPV een keuze menu krijg je direct een vriendelijke dame te spreken als je ze belt.

BrulSpin | 27-09-22 | 11:40 | 2

Binnenkort mogelijk met artificial intelligence. Dan moet je eerst een Turing test doen om te weten of het een vriendelijke dame is.

small_town_dude | 27-09-22 | 11:43

@small_town_dude | 27-09-22 | 11:43: "Ik begrijp uw vraag niet. Neem contact op met Klantenservice". Die loop gebruiken al een berg bedrijven.

Piet Karbiet | 27-09-22 | 11:46

Er maken steeds meer mensen gebruik van de zorg echter deze betalen niet of nauwelijks. De rest moet dus door de werkende Nederlander worden opgebracht.
Als je tegenwoordig ergens een afspraak probeert te maken hoor je al dat er steeds langere wachtrijen zijn. Als je dan kijkt wat er zit. Of “expats” of medelanders. Die maken maar heel graag gebruik van de voorzieningen hier. Echter betalen ? ?

chiwing | 27-09-22 | 11:39 | 3

Die Medelanders/Omvolkers/Illegalen zijn vaak hier gekomen op advies van een betaald adviseur in hun land van herkomst, die dit nauwkeurig uitgerekend heeft op een spreadsheet.

HogeNood | 27-09-22 | 11:44

Mijn huisarts heeft zich al eens laten ontvallen dat de 20% allochtonen in zijn bestand voor 80% van zijn werk zorgen.

2voor12 | 27-09-22 | 11:47

@2voor12 | 27-09-22 | 11:47:
Dat geldt voor alle huisartsen in de grote steden. En daarom ben ik voorstander van een eigen bijdrage van €10,- per huisartsenbezoek. Ter plekke af te rekenen bij de assistente.
Dat moet je immers bij de tandarts ook. Gewoon betalen, net als bij de supermarkt, tankstation of het café

theo-is-dood | 27-09-22 | 17:46
-weggejorist-
TonAlias | 27-09-22 | 11:36 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Goede zorg vind ik een basis behoefte dat zou voor iedereen toegankelijk moeten zijn. Alle inwoners van Nederland zonder toeslagen rondpompen.

En ja als dat betekent dat er teveel druk is op de zorg door immigratie moet ook daar wat aan gedaan worden .
Toegankelijke en goede zorg voor alle huidige inwoners van NL gaat voor.

Er is zoveel te bezuinigen/verbeteren in de zorg door al het management denken en centralisatie denken eruit te halen. Onnodige bureaucratie weg.

Alexander | 27-09-22 | 11:35 | 2

Hahaha, wel schattig hoor.

Aleon | 27-09-22 | 12:27

„ Goede zorg vind ik een basis behoefte dat zou voor iedereen toegankelijk moeten zijn.“

Wat een lieve lieve slogan. En de rekening voor dat stelsel van gezondheidszorg?
Wat is er tegen dat het volk enige eigen verantwoordelijkheid draagt voor de eigen gezondheid? Ook financieel?

theo-is-dood | 27-09-22 | 17:50

Tegen de tijd dat je echt levensreddende zorg nodig hebt maauw je niet over een tientje per maand.. wees blij dat je het mag betalen en hoop dat je het nooit nodig zult hebben.

Smoelensmid | 27-09-22 | 11:35 | 5

Ik betaal graag voor org en heb het gelukkig tot nu toe amper nodig. Maar het is een feit dat sommigen het niet kunnen betalen. Daar zitten ook de chronisch zieken bij. Dat tientje is voor hen wel veel geld. En vergeet niet: We betalen ook voor de 1200 per week die er binnen komen he. Het is niet zo makkelijk bij iedereen als dat jij denkt.

Waakvlam | 27-09-22 | 11:57

En dat is dus precies waarom we richting Amerikaanse praktijken gaan... en daar moeten we dan blij mee zijn.

ReyNemaattori | 27-09-22 | 12:03

@_pacman_ | 27-09-22 | 11:47: Betaal jij maar lekker door , dan heb ik ook gedaan was iedere december maand 50000 guldens toen kwijt aan zieketkost AOV en lijfrentes.. Op mijn 38e arbeidsongeschikt na zware kanker.. gelukkig de premie vrijstelling mee verzekerd.. als het eenmaal zover komt ben je blij dat er een cheque met een hoop nullen in de bus ligt.

Smoelensmid | 27-09-22 | 12:37
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Ommezwaai | 27-09-22 | 11:34 | 1

Hahaha.... en alles rond de zorg zou zoveel beter worden met een echte dokter als minister.... hahaha

Amsterdamsko | 27-09-22 | 11:31 | 1

Klopt, maar niet van dit X66 geboefte.

roosvrij | 27-09-22 | 11:34

Maar wanneer komt nou toch dat eerste drijvende ziekenhuis met zwembad aan in IJmuiden?

Paty | 27-09-22 | 11:31

Hans Hoogervorst , voormalig politicus vd VVD, zei toen hij de marktwerking invoerde dat we hem ter verantwoording konden roepen als het verkeerd zou uitpakken die marktwerking.
Wordt het inmiddels nie eens tijd dat dat gebeurt?

swassannuf | 27-09-22 | 11:31 | 2

Welke marktwerking? U bepaalt zelf wel waar en wanneer u zorg afneemt? Concurreren medici tegen elkaar op? U roept maar wat.

Amsterdamsko | 27-09-22 | 11:35

Zoek eens op zorg marktwerking hoogervorst voordat je reageert zoals je reaguurt.

swassannuf | 27-09-22 | 12:43

Ah, het jaarlijks terugkerende ritueel van de zorgverzekering: je weet dat je meer gaat betalen, maar hoe veel? En welke verzekeraar legt als eerste de kaarten op tafel? Jeetje wat spannend weer. Gaat het me een tientje per maand extra kosten? 15 euro? Misschien slechts 8? Ik kan niet wachten.

Do-na-zi | 27-09-22 | 11:31

Gelukkig krijg ik een whopping 2% salarisverhoging!

Tapu | 27-09-22 | 11:30 | 1

Begin toch gewoon voor jezelf in plaats van elke maand je hand op houden bij de baas.

Paty | 27-09-22 | 11:32

De ombouwkosten van man naar vrouw of andersom moet ook betaald worden toch?

laurentius | 27-09-22 | 11:28

En ook altijd op de eerste dag vh nieuwe jaar moet alles duurder worden.

swassannuf | 27-09-22 | 11:26

In België betaal je zo'n 10 euro voor je zorgverzekering en voor 50 euro heb je een heel particulier pakket met tandarts erbij hoorde ik. En er zijn geen wachtlijsten. Ook is voor de kWh daar een plafond van zo'n 23 cent ingesteld, hier is dat 70 cent. Loonbelasting is daar iets progressiever, maar woonlasten zijn over het algemeen weer een lachertje. Zeker als je ziet wat je ervoor krijgt vergeleken bij hier. Ze zullen wel denken, haal het geld maar bij die Nederlanders, die laten zich toch wel gewillig uitknijpen.

Mckenna | 27-09-22 | 11:25 | 9

@_pacman_ | 27-09-22 | 11:33: ja perfect is het allemaal niet, het is ook lastig vergelijken uiteindelijk omdat de belastingstelsels zo ingewikkeld zijn. Je betaalt, je krijgt terug en daar betaal je weer over. Zal wel met opzet zijn.

Mckenna | 27-09-22 | 11:51

@BrulSpin | 27-09-22 | 11:49: Tsja, dat ligt dan echt aan u want er staan geen onwaarheden in mijn tegel. Al is dat van de onbetrouwbare Belg wellicht perceptie / ervaring mijnerzijds, de rest is gewoon te verifiëren / factchecken.

_pacman_ | 27-09-22 | 11:53

@_pacman_ | 27-09-22 | 11:53:
Ook belastingdruk valt mee, is gewoon niet te vergelijken. Onderaan de streep van het huishoudboekje houdt een gemiddelde Belg wel meer over denk ik.
Hier geen hoge zorgkosten, energie/stookkosten, wegenbelasting, benzine, studiekosten. En de gemiddelde Belg wordt deels ook nog uitbetaald met maaltijdcheques en ecocheques. Een auto van de zaak is hier ook veel meer gewoon en dan vaak niet de goedkoopste. Dus wellicht meer belasting maar ook meer beloning in andere vormen dan geld.

BrulSpin | 27-09-22 | 12:25
▼ 6 antwoorden verborgen

per jaar komen er ruim 50000 mensen het land binnen die gratis zorg krijgen, iemand moet dat betalen.

bergsbeklimmer | 27-09-22 | 11:22 | 6

Zorgpremies als goede doelen.
Kunnen we hier geen loterij van maken?

Openstijl | 27-09-22 | 11:44

@laurentius | 27-09-22 | 11:29: Iedere 'vluchteling' die hier blijft kost de NL-se belastingebetaler gemiddeld z0'n 600.000,-. Feit.

_pacman_ | 27-09-22 | 11:49

@_pacman_ | 27-09-22 | 11:49:

De nettokosten van niet-westerse immigratie voor de schatkist zijn enorm en komen alleen al voor de periode 1995-2019 neer op ongeveer 400 miljard euro. Dat is een bedrag in de orde van grootte van de aardgasbaten tot nu toe.

De nettokosten van niet-westerse immigratie voor de schatkist zijn enorm en komen alleen al voor de periode 1995-2019 neer op ongeveer 400 miljard euro. Dat is een bedrag in de orde van grootte van de aardgasbaten tot nu toe.

www.wyniasweek.nl/de-immigratie-kost-...

theo-is-dood | 27-09-22 | 17:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Marktwerking. Echt geweldig idee. Het heeft zoveel goeds gebracht in ontelbare sectoren van de economie.

Bigi Bana Boy | 27-09-22 | 11:21 | 3

Marktwerking, waarbij je daalder een gulden waard is.

ikhebgeenflauwidee | 27-09-22 | 11:24

Laat u niets wijsmaken door het geblaat van mevrouw Marijnissen. Voor de 'marktwerking' werd geintroduceerd in de zorg was het een onhoudbare en volstrekt onbetaalbare wanorde in de zorg. Gevolg was volop gegraai, ellenlange wachtlijsten voor alles en slechte(re) zorg dan vandaag de dag. Het huidige systeem is ook niet waterdicht maar die hang naar het zogenaamd zo goed geregelde oude systeem in de zorg is echt geschiedvervalsing in optima forma.

_pacman_ | 27-09-22 | 11:27

Er is geen marktwerking in de zorg. Er is een klein beetje marktwerking voor wat de premie betreft. Opleiding tot arts, zit een stop op. Schaarste aan artsen, dus duur.

Sierstrip | 27-09-22 | 11:54

Minstens honderdduizend niet-betalende nieuwe mensen jaarlijks toegang geven tot de zorg, waarvan we weten dat juist die mensen exorbitant veel zorg vragen / eisen, in combinatie met de algehele prijsexplosie van alles zorgt ervoor dat ik bepaald niet verrast ben door dit nieuws.

_pacman_ | 27-09-22 | 11:21

De zorgkosten stijgen ieder jaar. Dat is al 20 jaar zo en zal de komende 20 jaar zo blijven.
Het medisch-industrieel complex regelt dat wel.

Schadenfreude | 27-09-22 | 11:21

Ik vraag me wel eens af. Die tienduizenden "vluchtelingen" die er jaarlijks bijkomen. Krijgen die ook gratis zorg? Zo ja, tel die aantallen op bij de honderdduizenden, in de gekende "banlieus" in NL, die niet verzekerd zijn c.q. hun premie niet betalen maar daarentegen wel met een licht verkoudheidje danwel schaafwondje naar de eerste hulp razen met heel hun familie. Zou dit ook een reden kunnen zijn van de torenhoge premies? Per slot van rekening moet iemand dit betalen.

de directeur | 27-09-22 | 11:21 | 2

Het is de schuld van de buitenlanders! haha!

Cobarde | 27-09-22 | 11:38

Maar dit land wordt helemaal niet afgebroken, dit land wordt alleen maar beter! Was getekend de elite te Den Haag.

ikworstelengadouchen | 27-09-22 | 11:20 | 1

Build Back Better. Maar eerst de sloopkogel er in?

ikhebgeenflauwidee | 27-09-22 | 11:26

Van de rijksoverheid;

Het COA heeft voor de medische zorg een contract afgesloten met een zorgverzekeraar voor de vergoeding van de kosten voor asielzoekers. Asielzoekers betalen geen eigen bijdrage of eigen risico. De zorg voor asielzoekers staat los van de gewone zorgverzekering. De kosten hebben daarom geen gevolgen voor de premie die andere verzekerden betalen. De voorwaarden voor de zorg waar een asielzoeker recht op heeft staan in de Regeling Medische Zorg Asielzoekers.

Cornelis12 | 27-09-22 | 11:19 | 2

Dus per saldo toch gewoon deel van het zorg potje in Den Haag, slechts apart rubriekje, waar we wel degelijk als werkenden voor betalen.

de directeur | 27-09-22 | 11:27

En expats betalen de eerste 5 jaar 30% minder belasting. Eigen volk laatst.

Piet Karbiet | 27-09-22 | 11:32

En Hans Hoogervorst zag dat het goed was.

Prieelvogel | 27-09-22 | 11:18

Regionale zorg? Onlangs moest mijn 15-jarige dochter met spoed worden geopereerd. In Amsterdam was nergens een plek in de ziekenhuizen. Dus naar Beverwijk gesneld. Het Rode Kruis Ziekenhuis. De overheid verzaakt in rap tempo al haar primaire taken. Gotver.

Piet Karbiet | 27-09-22 | 11:17 | 1

Antibiotica nachts of in het weekend nodig?

Binnen een cirkel van 45 min rijden is een apotheek open. Met de groeten van de zorgverzekeraars, hoorde ik na een klacht bij de Inspectie Gezondheid en Zo.

Vroeguhr was ik zwaar gezond...

KlaagGraag | 27-09-22 | 12:45

En hoeveel SEH-posten en of complete ziekenhuizen gaan er komend jaar dicht, ondanks die premie-verhoging?

ikhebgeenflauwidee | 27-09-22 | 11:15 | 1

Het vorige kabinet had al plannen om er 13 van de 30 te sluiten. Want efficientie. De NZa wil dat nu ook want het is een verouderd systeem, het is op de Eerste Hulp soms druk en soms niet.... Joh. Ook is er een tekort aan artsen. Goh, hoe dan? Er wandelen weer een kwart miljoen nareizigers dit land binnen maar als u van de trap valt moet u straks een half uur rijden naar de SEH. Als u onderwijl dood gaat is dat inderdaad efficient, voor de zorgkosten. Ziekmakend. www.skipr.nl/nieuws/nza-sorteert-voor...

Piet Karbiet | 27-09-22 | 11:28

In het verleden heb ik in twee verschillende academische ziekenhuizen gewerkt als medisch secretaresse. Ik heb het nu over de periode 2015 - 2018. Toen al kreeg ik regelmatig patiënten aan de telefoon die de afspraak op onze poli wilden afzeggen, omdat ze na één bezoek aan een medisch specialist bijna hun complete eigen risico kwijt waren. Voor veel mensen is de zorg onbetaalbaar. Als je gezond blijft, heb je mazzel. Heb je de pech dat je een chronische ziekte hebt of word je ziek (zelfs na gezond te leven) ben je financieel de sjaak. Dit is best een oneerlijk systeem.

Dameskonijn | 27-09-22 | 11:14 | 2

Klopt. Ik ben ieder jaar in januari al door mijn eigen risico heen.

John McClane | 27-09-22 | 11:18

Volgens mij mag men dat eigen-risico-bedrag in termijnen betalen van de (meeste) zorgverzekeraars? Dat is toch aardig van ze. In dat geval is er geen reden om die (vervolg)afspraken af te zeggen.

ikhebgeenflauwidee | 27-09-22 | 11:22

Ik neem aan dat ook hiervoor geldt dat de middenklasse dit voor de onderklasse moet betalen?

El Rico Grande | 27-09-22 | 11:14 | 1

Uiteraard, dus verdubbel het gerust.

John McClane | 27-09-22 | 11:19

Vanavond het debat over gender. Iedereen mag straks kiezen wat ie wil zijn. Wil je een V zijn? Kutje wordt betaald uit de basisverzekering. Wil je een M zijn? Piemeltje wordt betaald uit de basisverzekering? Wil je X zijn? Ja, wat als je X wilt zijn? Wordt ook vast vergoed uit de basisverzekering. En dat terwijl de bedoeling is dat er geen medische indicatie meer hoeft te zijn. Maar wel uit de zorgpot.

Leptob | 27-09-22 | 11:14 | 6

@gestoptmetroken | 27-09-22 | 11:25: Denk dat veel vrouwen zullen investeren in een lul. Mensen met lullen hebben over het algemeen een hoger salaris. Dus dat verdient zich wel terug.

Leptob | 27-09-22 | 11:34

Yep. Kinderen mogen dit vanaf hun 16e zelf gaan beslissen. Maar geen sterke drank tot hun 25e want hun hersenen zijn dan nog niet volgroeid. Totaal bezopen.

Piet Karbiet | 27-09-22 | 11:36

Een lul. Scheelt je tampons of glijmiddel.

Cadaver | 27-09-22 | 12:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Kan je ook een Belgische zorgverzekering nemen?
'Een Belgische ziektekostenverzekering kost u ongeveer € 10,00 per maand. U bent dan verzekerd voor bezoek aan de huisarts, ziekenhuis en medicijnen. U krijgt ook de ziektekosten vergoed als u in Nederland ziektekosten maakt.'

Mr_Natural | 27-09-22 | 11:13 | 6

Ik betaal in Nederland 63% van de basispremie voor zorg bij het ziekenfonds in Oostenrijk. Daarvoor krijgen we veel meer als in NL tot kuren aan toe. Nauwelijks wachtlijsten, snellere behandelingen, meer hulpmidden. Het gekke is dat bepaalde hulpmiddlen hier maar de helft kosten van de Nederlandse prijzen. Ben je chronisch ziek, dan krijg je van alles waar je in NL dik voor moet betalen

bergsbeklimmer | 27-09-22 | 11:33

@bergsbeklimmer | 27-09-22 | 11:33: Het gras is altijd groener verhaaltje. Misschien is het aandeel dat via inkomensafhankelijke premies loopt hoger dan in NL. Hier wordt dat meestal door de werkgevers betaald. Ben je gepensioneerd of zzp-er krijg je ca 6% over je inkomen aan premie erbij.

Zwizalletju | 27-09-22 | 11:53

Als je dan ook het Belgische belastingtarief betaalt, ben je per saldo duurder uit.

Bakkeleures | 27-09-22 | 12:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Over de 100 miljard aan zorgkosten, aandeel van zorgverzekeraars/premies is maar goed 10%, probleem is dat alle werkende mensen 40% van hun loon aan premie volksverzekeringen moeten afdragen. DAAR zitten die 100 miljard, overigens ook steeds meer AOW-geld want die is al lang geen omslagstelsel meer, moet steeds meer aangevuld worden uit algemene middelen, loopt dus ook vast binnen 10 jaar.

hagelkruis | 27-09-22 | 11:12

".. dan kunnen zij al helemaal geen vuist meer maken tegen de zorgverzekeraars."
Maar verder werken ze prima samen, daar in de zorgsector. Toch?
Marktwerking, yay.

Kouwe Kees | 27-09-22 | 11:10

Gisteren brief van mijn zorgverzekering gekregen of ik even € 680,- eigen risico voor mijn gezin wil betalen... wat denk jezelf?

Marcelinho | 27-09-22 | 11:10 | 5

Een brief naar de zorgverzekering sturen.
U kunt het contant komen ophalen op (adresgegevens) d.d. (dag en tijdsdeel).
Met vriendelijke groet,.....

Ing. eslapen | 27-09-22 | 11:22

In 136 maandtermijnen van 5 euro moet lukken toch?

Leptob | 27-09-22 | 11:24

@miff | 27-09-22 | 11:14: Yep. De incasso doet het CJIB. Doe mij zo'n verdienmodel. Je start als bedrijf in een "vrije markt" en de overheid levert de honkbalknuppels voor de rekeningen. Sick.

Piet Karbiet | 27-09-22 | 11:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Duidelijk verhaal.

goedverstaander | 27-09-22 | 11:14

Thank! Ik wilde al een klaagreaguursel dumpen vanwege een bindende leestip achter een betaalmuur...

BadPatNL | 27-09-22 | 11:19

Zorgverzekeraars, wat een zegen zijn die voor ons en ons land gebleken. Is er eigenlijk ook een fooienpot voor zorgverzekeraars?

John McClane | 27-09-22 | 11:06 | 1

Dit zit verwerkt in uw maandelijkse premie, ongeveer 12% van wat u betaald verdwijnt in de potjes: Overhead, reserveringen, winst, dividend.

Tot grote spijt en ergernis van de zorgverzekeraars mogen zij dan nog steeds geen dividend aan de aandeelhouders uitkeren...

maar dat doen ze wel op slinkse wijze en daarom bezitten de zorgverzekeraars ook, of ze nemen deel in, zorgaanbieders...

Nou zeg?!

En wanneer je het zo kan sturen dat er maar genoeg zorgbehoevenden naar de bij jou in de portefeuille zittende zorgaanbieders gaan...

Dan kan je onder aan de streep wel weer dividend uitkeren, niet op de winst gemaakt tussen inleg premie en wat er aan het einde van het boekjaar overblijft bij de verzekeraar overblijft, maar wel op de winst die een dochter maakt...

BadPatNL | 27-09-22 | 11:32

Nou ja zeg GS, wat is dit nu voor haat tegen het capitalisme. Stelletje communisten!
Grapje. Hup DSW!

* Il Principe * | 27-09-22 | 11:04

Hoog tijd om die verzekeraars terug in hun hok te trappen. Met hun zogenaamde “markt”en dat jaarlijkse ritueel (zelfs op de NPO noemden ze het zo) waar DSW als eerste de afgesproken verhoging wereldkundig mag maken; het is één grote oligarchie. Gewoon het basispakket door de staat laten verzekeren, en hou de levering van zorg in de markt.

Muxje | 27-09-22 | 11:03 | 1

30 jaar geleden betaalde ik 25 gulden per maand aan het Ziekenfonds, ook al was je niet ziek. Maar ja, toen waren er lange wachtrijen in de zorg.... oh, wacht.

Piet Karbiet | 27-09-22 | 11:44

Precies de reden waarom ik bij DSW zit.

quazi | 27-09-22 | 11:02 | 2

Metoo.

Sinterbikske | 27-09-22 | 11:07

Niet iedereen kan terecht bij de Dienst Sociale Werkvoorziening.

goedverstaander | 27-09-22 | 11:07

Een tientje per maand, valt toch mee?

Après toi | 27-09-22 | 11:02 | 7

@BobDobalina | 27-09-22 | 11:18: de eerste schijf gaat 0,15 procentpunt omlaag. Daar kan je dat tientje per maand niet eens van betalen.

Muxje | 27-09-22 | 11:21

@Muxje | 27-09-22 | 11:21: 0,15 procentpunt u bent wel erg positief, volgens mij bleef het steken op 0,12?

BadPatNL | 27-09-22 | 11:35

Misschien als je het in euro’s uitdrukt valt het mee. In procenten toch bijna 8 ofwel 8% inflatie jaar op jaar. Ik hoop dat de overige kosten niet hetzelfde doen want ik weet zeker dat er weinigen zijn die meer dan 8% salarisverhoging of kostenverlaging jaar op jaar voor mekaar krijgen.

Weazel | 27-09-22 | 11:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Zo'n dame aan bed voor minder dan een tientje dan was ik het ziekenhuis niet meer uit te slaan.

goedverstaander | 27-09-22 | 11:02

Wie is die dame?

Febofiel | 27-09-22 | 11:01 | 10

Ik weet wel de naam van die vent in bed.
Engelsman, Keiran Lee. Harde werker.

hotnot | 27-09-22 | 11:28
▼ 7 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl