VIDEO. Kopschoppers pakken de trein
Welkom in het openbaar vervoer
Zaterdagnacht. Station Borne. Een trein vol jongeren en één zwartrijdend meisje. Geen medewerking, geen adres opgeven. Bemoeienis van de halve trein. "Niet aanraken." Geschreeuw. "Ik kan die boete niet krijgen." Meer geschreeuw. "Je snapt niet hoe het zit in onze cultuur." Nog meer geschreeuw. Een poging om er vandoor te gaan, gevolgd door geduw en getrek. De vrienden springen er bovenop. De worsteling verplaatst zich naar het perron. Een medewerker van Blauwnet wordt mishandeld en krijgt meerdere trappen tegen zijn hoofd terwijl hij al op de grond ligt. Aangifte wordt gedaan, bodycams bekeken, twaalf verdachten gezocht. We zouden verbaasd en geschokt moeten zijn, maar we zijn het al een tijdje niet meer. In Nederland 2022 is dit helaas niet langer uitzonderlijk. En dan vragen mensen zich nog af waarom veel Nederlanders liever de auto pakken.
Reaguursels
InloggenIk snap de Boa’s ook niet hoor. Je wilt toch fijn aan de avondmaaltijd gaan. Laat die gasten gewoon zonder kaartje in de trein zitten. Je wordt niet gedekt door jouw management, je wordt niet gedekt door de rechters, want wat voor straf krijgen die kopschoppers nou helemaal. Volgende dag gewoon weer werken en dealen met de volgende oproeikraaier.
Aanpakken betekent dat je een racist bent, je filmpje wordt gemaakt en doxing. Fijn hoor terwijl jij je gewone werk doet.
Natuurlijk wordt het dan steeds erger, maar niemand maakt zich druk, dus waarom zou jij dat dan doen.
Eigenlijk verbaas ik me over de mensen die een baan in het OV ambiëren.
Tip van Captain Pervert. Als jouw bloed kookt bij het zien van deze beelden, bevredig jezelf dan met dit filmpje. Gaat ook over openbaar vervoer. En iemand die er iets tegen doet. Stel je nou eens voor dat deze man ook in Borne was.
www.youtube.com/watch?v=_2un1aU7mT0
Los van dat Bob Odenkirk gewoon knettergoed en geloofwaardig is, Borne zou het gesprek van de komende maanden zijn als hij daar zijn ding in het echt had kunnen doen.
Helpt wel ;-)
Bedankt!
Iedere kritiek op de zwartrijdster komt voort uit mysogene haat tegen een sterke zelfbewuste vrouw.
Mensen met deugneurose vinden dit maar een stigmatiserend filmpje.
Ze moeten die nachttreinen gewoon afschaffen. Al dat doorgesnoven bezopen volk: geen land mee te bezeilen, laat die maar naar huis gaan fietsen. Ik snap zo'n conducteur ook niet. Gewoon niet stoppen op station Borne, doorrijden naar een groter station en zorgen dat de politie de trein opwacht.
Tuurlijk, anders gewoon de trein in zijn geheel afschaffen.
Nog nooit gehoord of dat hier in de treintjes ook voorkomt.. zal het eens vragen aan een paar goede kennissen , die bij de Guardia Civil en Policia local werken.
Maar ik heb zo,n vermoeden van niet.. die dit soort probleempjes oplossen zijn niet van het type piepstemmetje / paardestaartje.
Maar jongens, denk toch aan die nationale feestdag die we ervoor terugkrijgen. En de excuses die we mogen maken. En het schuldgevoel dat we erbij krijgen.
Ik word er stil van.
tja, waar zouden we onze vooroordelen vandaan halen?
Filmpje gezien en ik word hier heel agressief van. Wat een k*tvolk. Harder harder harder optreden s.v.p. Maar ja, Nederland hè.
Wees welkom, wees welkom in mijn land!
die melodie kwam als eerste in mijn op ja
In een tram in Bremen is een transvrouw zwaar mishandeld. De daders kunnen niet gestraft worden, omdat ze twaalf en dertien jaar oud zijn.......
Oeh mag ik raden naar de afkomst? Can I?
@Behangdelul | 20-09-22 | 00:12: Finland neem ik aan.
ineens weet je het. Je wordt conducteur.
Wij zijn nu in Spanje. Er rijdt net een auto van de Guardia Civil voorbij. Ik sluit even mijn ogen en fantaseer hoe de heren Guardia zouden reageren op deze droeftoeters.
niet meer zoals U had gedacht, dat was voor 1975 dat ze gevreesd werden
Exact. De 'is op het bureau van de trap gevallen' klassieker.
Ik geef elke dag les aan dit volk. Ik bied mijn excuses aan iedereen aan.
U is geen leraar Nederlands dat mag duidelijk zijn.
Is dit e ht in Nederland? De tering wat is het naar de klote.
Wat een VoorBips Volk
?
Het hele groepje, hoe ziet hun leven er over tien jaar uit. De dames moeder, de lover isbjem gepeerd. De gastjes of in de bak, kleine criminaliteit of in het gunstigste geval taxi-chauffeur.
Moet tegenwoordig een half batiljon leger dan maar mee om iemand nog gewoon aan te houden om deze groepsvorming van geweld te doorbreken in een trein? Te zot voor woorden dit. Oppakken en lang opsluiten graag wegens poging tot doodslag of medeplichtigheidcof niet ingrijpen! C'est ça, ik ben het namelijk helemaal zat!
Gewoon de auto pakken. Of de fiets. Geen auto? Voor drie, vier of vijf mille heb je al een betrouwbare tweedehands Japanner. Net iets meer dan je betaalt voor een elektrische fiets.
De laatste keer dat ik in een tram, bus of trein heb gezeten, kan ik me niet eens meer herinneren. Moet ergens in de late jaren '80 geweest zijn.
En door dat hele racisme geneuzel denken ze dat ze dit ongestraft kunnen doen. En het is nog waar ook.
Wat een schande. Het is duidelijk dat deze conducteurs geen gedegen opleiding hebben gehad, ze snappen niet eens hoe het zit in hun cultuur. Wat kennelijk betekent dat je niet als ieder ander een geldig vervoersbewijs dient te kunnen tonen, en er al zeker niet erop aangesproken mag worden als je dat niet kan. Schreeuwen alsof je wordt vermoord is dan wel het minste dat je kan doen, en natuurlijk de matties erbij halen. Domme, domme conducteurs.
en meer, slavernij verleden?? het gebeurt potverdri32'324!# dus nog steeds... dus ik fintd (ik pas mij wel aan, aan de cultuur) dat er ook heeeel veel geld moet komen voor slavernij heden (op het perron NB) en slaverijt-oekomst( dat ze niet meer met de stomme trein hoeven waar de conducteurs zo slecht zijn opgeleid) enz.
Totale immigratiestop, beleid om criminelen met andere (tweede) nationaliteit uit te zetten en hoog inzetten op vrijwillige re-immigratie. Else we are doomed.
Puur feitelijk, ik zie alleen maar mensen met een kleurtje vervelend doen.
Iemand nog verbaasd over de uitslag in Zweden?
We moeten van dit soort af, hoe is nog even de vraag, maar dit hoort hier niet thuis , je weet tog. Tsssjj
Je zou bijvoorbeeld moskeeën kunnen verbieden. Dan kunnen ze kiezen als je zo graag je geloof wilt beleiden dan mag je met een kleine oprotpremie doen in land van herkomst.
U en ik kunnen er van alles van vinden maar wij gaan er niet over. Dit is namelijk ons land niet meer.
Signalementen??
ja, een staande, geknielde en liggende witte man (ooo, is dat dezelfde????? huhhh??)
Ik mis toch die ene zachte, Britse bariton van Animal Planet.
Wat een in trieste-zooi
Wat een vreselijke teleurstelling dat deze jongeren zich zo ernstig misdragen.
Hyena gedrag is dan wel kompleet eerloos maar wel effectief. Afschrikking is het enige dat werkt. Zolang er niet aangepakt mag worden zal dit erger en erger worden. Dit land is zo ziek en achterlijk dat er in het eerste actieplan van de landelijk coordinator tegen discriminatie en racisme staat dat het dragen van religieuze uitingen moet worden toegestaan bij politiemensen en boa's. En zo rennen we achteruit in de ontwikkeling. Gezagsdragers moeten absoluut neutraal zijn en moeten dat ook uitdragen, daar waren we het in Nederland altijd over eens, en dat zorgde er voor dat er rust bleef. Die rust wordt met de dag onwaarschijnlijker.
JA zo is het
Mensen dit is ongehoord. Ongehoord in Nederland, maar toch ook weer niet, want Nederland is een open inrichting geworden waar alle debielen vrij rondlopen. Ongehoord.
Bij "Je snapt niet hoe het zit in onze cultuur." wist ik genoeg en kon ik stoppen met verder lezen...
Wat een on-Nederlands sfeertje weer hoor.
Als Sander Schimmelpenninck iets aan die veronderstelde opkomst van extreemrechts wil doen, mag hij hier eens een antwoord op formuleren!
Goh...... getintrijders. Je. Verwacht. Het. Niet.
Verwacht u het wel? U bent rasiest!
RAL-9005reizigers...
Je kunt er van alles van vinden of denken maar het is zinloos zolang Yeşilgöz met andere hobbies bezig is.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom die, ik neem aan BOA's, niet eventjes de machinist vertellen dat er een zooitje tuig in de trein zitten en of de politie klaar wil staan bij het volgende station. Leer mij opgefokte puberend kansloos straattuig kennen. Zeker de jonge mannetjes voelen ze heel erg sterk in groepen.
Overigens weer typerend om te constateren dat de integratie tussen vooral allochtone jongeren uit de onderklasse stukken beter gaat dan in andere klassen. Vroeger spraken ze namelijk allemaal hun eigen straattaaltje de Suri's die van hun, de Anti's die van hun en de Mocro's hadden weer hun eigen straatlingo. Nu moet je niet raar opkijken als je een blanke puber ziet met blond haar en blauwe ogen die exact hetzelfde praat als zijn "matties" van kleur. Het kan verkeren.
Aan de positieve kant kan je wel weer weten dat je goed vlees in de kuip hebt als een Marokkaan of Surinamer bij je komt solliciteren die foutloos ABN spreekt, eventueel met een licht lokaal accent, Haags of Amsterdams ofzo. Die jongens en meisjes kunnen doorgaans en willen ook. Moeten we koesteren.
U reist zeker niet zo vaak per trein.
@HankHill | 19-09-22 | 19:33: Vrijwel nooit, eigenlijk alleen als ik op vakantie ga. Vind vliegen maar niets en met de auto al helemaal niet. Trein is dan wel ideaal. Biertje erbij filmpje kijken of muziekje luisteren, boekje lezen, of gewoon uit het raam staren naar de omgeving. Prima. Laatst nog helemaal naar Kroatië geweest met de trein. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Is een dependance van de Guardia Civil niet een idee?
meer die vh vreemdelingenlegioen....
Letterlijk en figuurlijk Ongehoord Nederland.
Godsamme. Zitten ze nu ookal in Borne? Terug naar Congo.
Dacht dat er vooral Turken en Marokkanen in die regio zaten. Iets met textielindustrie. Nooit gehoord over Congolezen.
Daar zat ooit Leopold II en dat was ook geen lieverdje.....
Tik tok gangster wannabe’s, ik zweer.
De kindertjes van Ter Apel worden ook zo groot.
Nederland is allang geen eenheid meer. Met gedeelde (fatsoens) waarden.
Het is nu de ene tribe tegen de ander.
En In de leeftijd van 0 tot 20 lijkt het erop dat autochtone Nederlanders langzamerhand in de minderheid zijn.
Dit is denk ik ook de oorzaak dat het stemgedrag zo totaal niet een afspiegeling is van wat je op straat ziet.
Al die boomers en echte bejaarden hebben in hun hoofd nog het nederland van 1965-1985. Komen vermoedelijk niet 's avonds op straat in de grote steden. Vandaar dat parijtjes zoals PvdA nog bestaan. Er zijn bijna geen nederlandsae arbeiders meer die in een fabriek werken.
Dat zijn Polen, Roemenen, en een enkele werkstudent.
Sorry maar ondanks het feit dat ik geen boomer of bejaard ben ken ik er wel behoorlijk wat en deze mensen hebben, althans in mijn kring, dezelfde mening als de mijne. Het is klaar, afgelopen met het uithollen van het Nederland dat wij hebben opgebouwd. Ze zijn de verloedering zat en zullen dit ook laten merken bij de stembussen over, helaas, een paar jaar. Jaren vvd gestemd maar ook ik ben er klaar mee, mijn stem gaat vooralsnog naar JA21. De VVD heeft zich jaren geprofiteerd als centrum rechts maar heeft zich door de verslaving aan pluche steeds meer naar het centrum en zelfs links bewogen...
@Kutjecola | 19-09-22 | 19:25:
Sterker nog. Het gros van de boomers zijn er helemaal klaar mee. Diegenen die in de jaren 50 en 60 zijn geboren herkennen hun land niet meer. Had je vroeger niet die kleurlingen en moslims.
"En In de leeftijd van 0 tot 20 lijkt het erop dat autochtone Nederlanders langzamerhand in de minderheid zijn."
dat is in de stad idd al jaren zo en zo het kan wordt het steeds erger.... daarentegen in de kleinere plaatsjes is het een verademing, qua drukte, want daar wonen veel minder mensen enzo... (schrijf het wat omslachtig want anders gaat de met hagel schietende leesblinde AI van de ban-centrale mij weer weken bannen )
Tazeren met de bovenleiding.
Appels & peren.
Je 16 jarige Nederlandse dochter zal maar praten alsof ze pas 3 jaar in Nederland woont na opgegroeid te zijn in Marokko.
En dan wel kankeren dat je geen baan kan krijgen...
@ReyNemaattori | 19-09-22 | 19:10: ies rassiesme.
Wat Oudkerk (PvdA) en Cohen (PvdA) tegen elkaar zeiden.
En wat Halalsema weigert te zeggen
Dit lijkt wel Joris en zijn matties.
*iedereen de trein uit jorist
Het is al decennia lang tot bi-culturelen doorgedrongen dat Nederlanders meteen "oooh en aaah !" roepen en enkele kritiek op iemands gedrag durven te leveren zodra "onze cultuur" erbij wordt gehaald. En al zeker niet het religieuze aspecten. De Nederlandertjes zijn immers goed doordrongen van idee dat zij daar begrip en vooral respect voor op dienen te brengen. Dat is dan handig, want zo kan je heel vaak wegkomen met iets wat je hebt geflikt. Behept zijn met een "andere cultuur" (ook al ben je in NL geboren) is een verzachtende omstandigheid. Zeker voor D66 rechters. Die trappen daar bij uitstek met beide open ogen in. Zo ook destijds met die wegpiraat die met racebaan achtige snelheden door rood reed, een fietster schepte, die daardoor om het leven kwam, gewoon doorreed zonder zich om het slachtoffer te bekommeren, en zich er met tal van doorzichtige leugens en smoesjes uit probeerde te lullen en de schuld aan anderen gaf. Die klootzak alleen daarom al juist ZWAARDER gestraft moeten worden maar kreeg een FOPSTRAFJE. De imbeciele D66 rechter vond het zwaar wegen dat meneer afkomstig was uit een "schaamtecultuur" en dus "al genoeg gestraft" zou zijn. Ik vermoed dat er eerder sprake was van knallende kurken en party mood dan van somberheid en schaamte. "Schaamtekultuur" my ass. Ze lachen ons gewoon uit. En eigenlijk ook terecht.
Wegkijken "uit respect voor een ander zijn cultuur" is een makkelijke uitweg en maskeert het feit dat geen enkele andere autochtoon je zal helpen als je in zo'n situatie verkeerd.
kijk, als wij zouden wegkomen met een lullige excuus of een wat aangezet (misschien wel een beetje jokkebrokje verhaal) dan is er een gerede kans dat we dit ook zouden gebruiken dus daarin zijn we miss wel het zelfde maar kan je je voorstellen dat je in die debiele situaties zoals nu terecht komt (dat je steelt) en dat je weet dat je dom liegt (hoewel, kan best zijn dat ze die ongelooflijke onaannemelijke en toch wel domme leugens zelf wel geloven??) ) en dat je dus geen moreel hebt en dat nog erger maakt door geweld toe te passen.... ach, zand erover, uiteindelijk gaan zij voor onze pensioenen zorgen.... toch....... ja toch???? zeg nou ja.....
Volgende keer 15 man van Combat 18 mee laten rijden op het traject. Is dit geklier zo voorbij.
1 Conducteur met een herdershond ofzo is genoeg, hoeft niet eens getraind te zijn.
Mag niet volgens de wapenwet.
@Mr_Natural | 19-09-22 | 18:56: Liever niet zelfs.
ja, en 14 laten toekijken voor de ontspanning, zeg maar theater....
@Mr_Natural | 19-09-22 | 18:56: die tijden zijn voorbij hoor, al heel lang, ken toevallig via via turken die idd zich gewoon laten bijten door een herdershond en (haast) geen krimp geven....
Tip voor de jongeren die tussen dit soort types klem zitten. Of het nu je klasgenoten zijn, of je familie. Probeer zo vroeg mogelijk er vandaan te komen. Werk aan je cijfers, ga je studie in het buitenland doen, vind vrienden die slimmer en normaler zijn.
Die zijn er inderdaad, ik ken er een paar. Met moeite hebben zich die aan deze teringbende ontworsteld om nu succesvol in de samenleving te staan. Maar wel eenzaam omdat ze door hun eigen "volk" en familie uitgekotst worden als heulen met de autochtonen.
Stuk voor stuk hebben ze mijn respect dat ze het toch gedaan hebben.
@2voor12 | 19-09-22 | 18:54: Hier kan het programma ON wel een puntje aan zuigen toch ?
@2voor12 | 19-09-22 | 18:54: Ik ken er ook een paar, zeker respect voor. Zoals Geheid zegt, jezelf ook echt fysiek onttrekken aan die omgeving helpt.
Je snapt niet hoe het zit in onze cultuur , haha haha wat kom je hier dan doen ?? ga dan lekker terug.
Wat voor koeltoer dan,snappen niet hoe onze blanke cultuur werkt.
Zijn dit nu die 'corpsballen en conservatieve jongeren' waar Femke Halsema het over had?
Een mix. Rifballen.
En haar zoontje was er ook bij.
Corpsballen staan niet bepaald met de rug naar onze maatschappij zoals deze "jongeren". Conservatief zijn ze vaak wel.
Wouldn't you know we're riding on the Marrakesh Express
Wouldn't you know we're riding on the Marrakesh Express
They're taking me to Marrakesh
All aboard the train, all aboard the train
Crosby, Nash & Young. Kan even niet op die ander zijn naam komen. Ben fan. Deja Vu is topplaat.
@King of the Oneliner | 19-09-22 | 19:04:
Teveel stills gedronken?
Stills
@Mr_Natural | 19-09-22 | 19:08:
Ha goede!
@Mr_Natural | 19-09-22 | 19:08:
Subtiel.
Nee hoor, die rijden auto, daar zorgen pappa en mamma wel voor dat de kinders niet met het pauperervoer hoeven te reizen.
Arnold... Raisa... komt er maar in...
Raïcha.
Dit zijn gewoon rotpubers die uit zijn op te rellen, alle zogenaamde 'argumenten' die uitgespuwd in slecht verstaanbaar Nederlands en straattaal zijn enkel om dombo's en wegkijkers op een dwaalspoor te zetten.
Slechtverstaander?
Naja of je nou een paar harde trappen tegen je kop krijgt als je weerloos op de grond ligt door "rotpubers" of door verachtelijk teringriftuig dat de zuurstof niet waard is die ze indemen maakt niet zoveel uit als je in het ziekenhuis ligt toch?
De auto pakken, en dan golfjes gti en polo's tegenkomen, beetje hetzelfde.
Dat is het schuim van de weg idd
Heeft Tanja al aangifte gedaan?
Daarom , draag altijd je hoofddoekje want je verschuilen achter je religie werkt beter dan je verschuilen achter je cultuur suffie.
Misschien dat het anti discriminatie en racisme beleid hier wat oplossing kan bieden. Met name moslim discriminatie is schijnbaar een heel groot probleem.
Dekolonisatie ook.
En dan zie ik 6x per dag die reclame langskomen met een leuke vrouwelijke conductrice en een neger als machinist. Kom werken bij de NS. Heel gezellig, maar ik voel mij niet aangesproken.
Zie je op het staatsjournaal een item over de stakingen voor hoger loon en minder werkdruk bij de NS, komt er 2 minuten daarna deze reclame.
Over perfecte timing gesproken.
Wat is er niet cultuur aan om een boete thuis te krijgen? Ik snap die niet.
En áls boetes niet bij je koeltoer horen moet je de volgende keer misschien een kaartje kopen..?
Ze zal vast niet zonder chaperon uit mogen gaan.
Zet de bitch op het dak.
youtu.be/DCHmw1ONd7I
In India reist men in, aan en op de trein.
En dan nog zie ik meer mensen op de rails dan op de trein.
Misschien moet men gewoon een paar coupé's inrichten die bestemd zijn voor hen die geen kaartje hebben. Dan hoeft de conducteur alleen in die coupé's te controleren op mensen die wél een kaartje hebben om hen dan vervolgens uit die speciale coupé's te verwijderen, opdat zij kunnen plaatsnemen in een andere coupé.
Dit laatste treindeel loskoppelen en
-midden in een groooooooot weiland stil zetten. Wandelze.
-afleveren bij de Bijlmerbajes
-hun eigen lachgasflessen leeg laten lopen in dit compartiment: ze wíllen lachgas, ze krijgen lachgas. Slaap lekker, wordt wakker in de Bijlmerbajes.
Kopschoppentax….
"Je snapt niet hoe het zit in onze cultuur."
Nou, daar heb ik zo ondertussen (helaas) een erg goed beeld van. Geen wonder dat het zo'n zooi is in het zand van herkomst.
Telkens weer die jongeren! Het zou verboden moeten worden.
Dit wordt alleen maar erger omdat ze bijna nergens meer een Abt Audi RS Q8-R kunnen huren.
Kan wel, maar ja die inflatie hè...
Jemig, wat een gestoord volk. Nou Kaag plus NPO, graag even duiding en uitleg hoe een normaal mens hiermee om moet gaan.
Hey swa, in die fillempje is onze cultuur, wat doe je?
Bodycam, pepperspray op de avond/nachttrein klaar.
Hondenbrigade paraat.
Gedegenereerd gedrag is geen cultuur. Maar goed, dat is lastig te begrijpen voor dit soort simpletons.
Ze weten zelf donders goed dat ze in onze “cultuur” onderaan de sociale ladder staan. Dat verklaart dit gedrag, gillen, onrecht, discriminasme en rascriminatie. Altijd in de slachtofferrol.
@Flightless bird | 19-09-22 | 18:39:
Slachtofferschap is inderdaad wel iets waar ze in excelleren.
@MickeyGouda | 19-09-22 | 18:59:
"Ik kán die boete niet krijgen, u snapt het niet"
Is dit slachtofferschap ? Het ligt iets genuanceerder. Ook in hun cultuur betalen mensen voor geleverde diensten en producten. En net als in onze cultuur gaat dat wel eens mis. (Ik bedoel nadrukkelijk geen geval van kwade opzet).
Mijn dochter vergat een keer haar OV-pas, net als dit meisje, ook iemands dochter.
De mijne kwam thuis met een boete. Zij was niet bang om het te vertellen, wel verdrietig want zonde van het geld. Mijn reactie: tja, jammer maar zo werkt het nu eenmaal. Hoop dat je ervan leert.
Dat meisje in de video staat eenmaal thuis wel iets anders te wachten. Bovendien is in haar cultuur de overtreding minder erg dan daarop betrapt worden door het gezag. En die boete komt per brief en die maakt haar vader dan open.
@LD69 | 19-09-22 | 19:17:
Deze nuancering neem ik ter overweging mee LD. Mijn eindoordeel over de cultuur an sich verandert er echter niet door.
@MickeyGouda | 19-09-22 | 19:24:
Ik ben het wel met je eens hoor MG, ik vind het ook waardeloos dat zij daar zo aan vasthouden.
Maar ik heb als postbezorger in R'dam herhaaldelijk meegemaakt dat een jongeman van die biculturele achtergrond bij de brievenbus thuis staat te posten en als ik dan langskom willen ze die CJIB-brief persoonlijk aannemen. Ik mag dat niet doen, en bij 'overhandigen op straat' riskeer ik baanverlies.
Maar ik heb wel eens gevraagd en dan is het antwoord in de trant van; die boete is van mij en m'n ouders mogen die niet zien. En dan met een besmuikt lachje want ze vermoeden wel dat ik dat raar vind. Ik vind het ergens ook sneu want die boete is voor zo'n jongen blijkbaar een dubbele straf.
Maar ik ga daar nooit rekening mee houden. Ik vind het een cultuur-zwakte dus verander het maar. Bovendien wil ik m'n bijverdienste niet kwijt. Er zijn collega's om ontslagen.
@LD69 | 19-09-22 | 19:55:
Een mooi inkijkje, LD. Ik heb zelf ook van dichtbij de andere zijde gezien. Een lief klein Marokkaans jongetje dat om niets een draai om z'n oren kreeg van zijn moeder, zijn tekeningen en werkjes van school linea recta de prullenbak in zag verdwijnen (haram) en die steevast achter het net viste omdat zijn moeder niet kon lezen en het Nederlands niet machtig was. Als zo'n joch agressief zou worden, dan zou me dat niet verbazen. In dit specifieke geval is dit verassend genoeg niet gebeurd.
Laat randstadcultuur in de randstad. Dit past gewoon niet in de Twentse cultuur.
Zelfs normaal filmen is al te lastig, triest.
Kopschoppers een keer een trein laten koppen....
Wij snappen inderdaad hun cultuur niet, in Marokko zou dat meisje al haar voortanden kwijt zijn. Daarom koopt ze in Marokko wel een kaartje en gilt ze niet alles bij elkaar.
Technisch is het Rifgebergte in Marokko, maar is hele andere cultuur
@Graftak | 19-09-22 | 18:46: Er is denk ik een redelijke overeen komst tussen de laagland en bergcultuur dat meisjes die zo'n grote bek op zetten (tegen een overheidsdiender) terug het hok in geknuppeld worden... dan wel door de overheidsdiender, dan wel door de vader hoogst persoonlijk...
Vergeet niet dat onze spoorwegen aangelegd zijn door immigranten.
En uitgevonden door.
We zijn ook bevrijd door Marokkanen in 1945
Mr_Natural: Vertel!
Borne heeft een nachttrein?
The Midnight Meat Train. www.youtube.com/watch?v=wtUiRfMy_uI
Cultuur gaat bij deze groep boven de wet,
dat is het fundamentele probleem,
waardoor het nooooit meer goed komt...
Smerige hyena's.
Je moet ze op de huid zitten. En afvloeken.
Waar is dit, zuid Afrika?...
Rifgebied, iets noordelijker..
Als ze dit in een Zulu-taxi hadden uitgehaald liep dit minder goed af voor ze.
Conservatieve jongeren aldus F. Halsema uit Amsterdam.
Het zijn ook altijd die Jehovah's Getuigen hè?
Die corpsballen van tegenwoordig
De trein behoort natuurlijk niet voor niets tot het onrendabelenvervoer. Dit volk levert geen enkel rendement op.
*Tank volgooien doet*
Proest, ja want op de weg gedragen die gastjes zich beschaafd...
@2tribes | 19-09-22 | 18:22: Ze zitten in ieder geval niet niet zowat bij je op schoot.
*lift vraagt
@Flightless bird | 19-09-22 | 18:35: Welkom in mijn auto. Waar gaat de reis naartoe?
@goedverstaander | 19-09-22 | 18:47:
Misschien een old school party of anders een bestemming naar keuze, graag een plek waar we dit soort tuig niet tegen het lijf kunnen lopen. Nodig dan ook Wilderst en Keestelpro uit voor muziek en diner.
@Flightless bird | 19-09-22 | 18:54: En bier!
Ik ergerde me het meeste aan die grijnzende jongen van melkchocolade-achtige persuasie die het allemaal wel grappig vindt.
Kan die "Onze Cultuur" na het verlaten van de trein ook ons land verlaten ? En definitief graag. Dank U wel.
We kennen die cultuur maar al te goed. Meer dan me lief is.
In onze cultuur koop je een kaartje…
Volgens mij moet je in elk land betalen om met de trein mee te kunnen gaan, ook al is het in sommige landen maar een habbekrats wat je betalen moet.
Wel gelijk, ik snap inderdaad hun cultuur niet. Anders dan dat die cultuur beter functie elders kan krijgen.
Hm in hun cultuur is het normaal om niet te betalen voor geleverde diensten en producten en als een speenvarken te gaan gillen zodra je daarop aangesproken wordt dus?
@2tribes | 19-09-22 | 18:26:
Nou in Marokko had ze die grote bek niet opgezet. En haar vriendjes zouden daar doen alsof ze haar niet kennen.
Deze coupé heeft geen handhavers nodig. Wél militaire politie met een flink uitgebreide geweldsinstructie.
Het soort waardoor zelfs de machinist een kaartje koopt.
Niet vreemd hoor dat de NS kampt met grote personeelstekorten.
Niemand kiest er toch voor om voor een werkgever te gaan werken waar je dagelijks de kans loopt om afgetuigd te worden.
Dat lijkt inderdaad een wezenlijke factor te zijn, net als in het onderwijs overigens
Ze halen wel altijd alles uit hun groepskortingskaart.
lol
Grappig, er zijn hier mensen die menen dat het nietssssss met cultuur, wereldbeeld met waarden en normen en van daaruit te maken zou kunnen hebben.
Die meisje heeft geen tot slechte opvoeding genoten. Ik vraag me af of ze thuis bij dat vader ook zo schreeuwt.
Oh ja, Volgens de website heden is het uiteraard “Nederlands meisje”.
Meestal is de vader niet bekend...
@J.Cash | 19-09-22 | 18:21: NederlandsE meisje. Die meisje. #taalnasi
Ik bemerk dat u zich niet heeft verdiept in hun cultuur.
Ze bepalen zelf wel wie jij mag aanraken ja. En zeker die meisje niet! Tfoe
Jammer dat ze niet in de Oekraïne studeren.
Eigenlijk zou dit topic ook veel korter gekund hebben;
“ Zaterdagnacht. Station Borne. Een trein vol jongeren en één zwartrijdend meisje. Kansloos.”
Negerrijdend meisje..
Was er niemand van de (andere) passagiers die zo slim was om in plaats van het voorval te filmen 112 te bellen? Wat een verschrikkelijk kutvolk zijn die "jongeren" toch. Morgenavond direct in Opsporing Verzocht de beelden laten zien en niet wachten tot volgend jaar zomer.
Dan vraagt 112 eerst naar de NAW gegevens v/d melder, handig met zo'n bloeddorstige roedel.
Wat heb je eraan om 112 te bellen ? Politie moet uit Almelo of Enschede komen
Waarom dragen die controleurs geen vuurwapens?
En dan? In het rond schieten hahaha?
@J.Cash | 19-09-22 | 18:20: Waarom ook niet. Was bij de boeren (Jouke) heel gewoon.
@J.Cash | 19-09-22 | 18:20: Ja. In het vierkant schieten kan natuurlijk ook.
@goedverstaander | 19-09-22 | 18:23:
Dat is wel precisiewerk hoor. Voor je het weet wordt het een rechthoek.
Drie over dood, of zoiets toch...
Overigens ben ik een groot voorstandere van het behoud van de eigen cultuur. Maar wel graag in het land waar die cultuur van op toepassing is.
Eigen cultuur? Vaak is hun vader HIER geboren. je zal een gewone hardwerkende nette Marokkaan zijn. Als ik het goed heb stemmen - gelijk Turken en Surinamers - vele op Wilders.
@bitterpete | 19-09-22 | 18:22: Dat de vader hier geboren is en een andere cultuur (wereldbeeld e.d.) hebben sluiten elkaar niet uit. Ga maar een jaartje in de randstad met de trein en je zult zien dat het altijd een bepaald type is die zo agressief reageert op controle.
@nikolaos | 19-09-22 | 18:41: Hier geboren zijn*
@bitterpete | 19-09-22 | 18:22:
Volgens mij zien we op dit filmpje geen een gewone hardwerkende nette Marokkaan. Die mogen best blijven inderdaad.
Maar dit soort roedels zou ik nog het liefst per katapult terugsturen.
"Meisje wordt hard aangepakt" op een instagram kanaal dat mocrotv heet. (zie: www.nieuwnieuws.nl/5157644/kopschoppe...)
Dan weet ik al weer voldoende.
Je moet eens met een biertje in je hand de straat op in Qatar met carnaval en dan vanuit je eigen polonaise roepen: “alaaf, jij weet niet hoe het werkt in onze cultuur!”..
Hij is leuk, en ook proost.
En dan nu de gedigt:
-
Maghrebijnen.
-
Als konijnen.
Minder, minder, minder!
Volgende keer gewoon de trein uitzetten. Maar wel als hij op volle snelheid is.
Wat de neuk doet dit tuig in Borne?
Daar woont hun huis.
Shoppen.
Zit een Miele reparatiepunt.
www.witgoedservice.nl/borne/witgoed-m...
Lekker negatief weer. Bekijk het eens van de positieve kant: niemand trok een mes.
Zullen deze beelden getoond worden tijdens de volgende uitzending van Omroep ON!?
Nee, dat mag niet want discriminatie.
Nee, die negeren (hihi!) het.
Ja,
Dat is cultuur van de mensen, daar moet je respect voor hebben anders worden ze agressief.
De usual suspects
"Jij weet niet hoe gaat in onze cultuur" Durft er één te zeggen, schijnbaar weet jij niet hoe het gaat hier in dit land. Het vervolg stuk van deze tegel laat ik maar even weg, eet smakelijk en een fijne avond Joris.
Zou ze soms thuis problemen krijgen met haar mannelijke gezinsleden als ze erachter komen dat ze in die trein zat? Ies koeltoer?
@radiatorknopje | 19-09-22 | 18:16: Ik kijk niet raar op van een eerwraakje hier en daar. Hoort tenslotte bij de cultuur, je weet zelluf.
Wat zou ome Leo hierover te zeggen hebben? Alle handhavende trein BOA;s zijn fascisten? (Behalve wanneer ze optreden tegen Hollanders uiteraard.)
Deze week weer Asielinstroom +1300 er bij die nooit een treinkaartje gaan kopen.
Spoorwegpolitie hier in Zwitserland is dol op die mensen. Jaja, hier heb je nog echte spoorwegpolitie en geen BOA types. Zeer vriendelijk en behulpzaam als je je beleefd gedraagt, zelfs dronken, en een kaartje hebt. Heb je een grote mond dan binnen 2 minuten op de vloer in de handboeien en exit. Doen ze niet moeilijk over. Helaas wegbezuinigd in Nederland. Oplossing is er maar kruideniers mentaliteit of zoals Engelsen zeggen: Penny wise pund foolish.
www.swissinfo.ch/eng/multimedia/on-th...
Wordt wel wat lastiger met twaalf van die hyena's.
@goedverstaander | 19-09-22 | 18:15:
Nee hoor. Begint al met uitstraling van de politie. 2 gespierde jongens met de juiste blik houden die hyena's met gemak in toom. Lukt de Marokkaanse politie ook. Grote bek? Knal. Gewoon effe laten zien wie er baas is in de trein. Recht van de sterkste is de enige taal die ze begrijpen en heeft ook een opvoedend iets. Waar de penguin mama tav haar prinsje en blèrende prinsesje tekort schiet doet oom het agent het werk maar weer. Niet ideaal maar such is life.
@goedverstaander | 19-09-22 | 18:15:
Het begint met respect. Als ze weten dat de politie grof geweld mag, kan en zal gebruiken neemt de animo voor confrontaties af.
Dit vullis weet dat agenten zich nauwelijks mogen verdedigen. En ze als kopschoppers zelfs hun slachtoffers nog magen aanklagen ("hij heeft doelbewust met zijn neus mijn kleine teen gebroken, edelachtbare")
@Dandruff | 19-09-22 | 18:21:
Klopt, dat speelt ook mee. Hier geen probleem want kein geloel maar in Nederland exact wat jij aanhaalt, maw dat ondermijnende van de eigen overheid en alles wat er mee samenhangt.
Ik heb het al eens eerder gemeld, maar dat akkefietje met de Zwitserse politie staat me na dik dertig jaar nog altijd helder voor de geest. En dat ging om iets niet opruimen in een park.
Maar goed, dit specifieke volk in dit filmpje is per definitie niet van plan om mee te werken.
@Basil Fawlty | 19-09-22 | 18:17: De Marokkaanse politie laat inderdaad niet met zich spotten, zelf meerdere malen gezien. Ik wist niet dat de popo in Zwitserland ook zo rigoureus was. Punt is: dit volk neemt de ruimte die het krijgt. Dus geweld gewelddadig neerslaan. Softe aanpak werkt averechts.
@Verbandmeester | 19-09-22 | 18:26:
Klopt, kan ik mij herinneren dat jij dat aanhaalde ivm ander verhaal. En inderdaad ze zijn bijzonder beleefd en aardig om je te helpen in 4 talen (Duits, Frans, Italiaans en Engels) maar wel luisteren en hun orders opvolgen anders is het boem!
Ik heb op de Dominicaanse Republiek gewerkt en de lokale politiechef was een soort van vriend die ik op zijn buro wel eens bezocht.
Er was een dief gearresteerd die al een bloedneus had.
De majoor zei tegen de agenten “houdt hem vast”.
Die kreeg me daar een paar knallen op zijn bek.
Ik zal het nooit vergeten.
@Basil Fawlty | 19-09-22 | 18:30: Het verschil is dan dat ik wel een bakkes opentrek, maar dan wel aan de blik van de agent zie dat ik beter wel dat blikje kan oprapen en keurig ‘ja meneer’ ga zeggen. De mensen uit deze video zijn zo niet opgevoed.
@J.Cash | 19-09-22 | 18:34: Toen ik in Spanje woonde was er een Marokkaan met zijn broer in een oude Mercedes, onderweg naar de Rif, die het een goed idee vond om op het parkeerterrein van een wegrestaurant met Spaanse spelende kinderen rond te crossen. NL kenteken. Spanjaarden boos. Ruzie. Ik zei hem zsm te vertrekken. Dit is Nederland niet. Grote bek en hij bleef. Badend in bloed de Landrover van de Guardia Civil in getimmerd. Wie niet horen wil....
@goedverstaander | 19-09-22 | 18:29:
Pfoaw, Je solt niet met Zwitserse politie en men doet hier keihard aan etnisch profileren qua fouilleren want de statistieken liegen niet. Zelfs in een groen Linkse stad als Geneve. Stad kan dan soft linksig zijn maar politie is federaal en Bern beslist. Vreemde was wel, was vorige week in Geneve en behalve op station en omgeving (buurt) veel police maar daabuiten geen politie gezien. Maw geen echt blauw op straat. Linkse gemeente en dus veel drugsoverlast en zwervers in centrum. Hier in Lugano, rechtse gemeente, ik ken veel van die jongens en meisjes inmiddels en altijd veel buongiorno's en ciao's! Maw ze zijn zichtbaar aanwezig met 7 of 8 teams van 3 a 4 mensen de gehele dag (heb ik mij laten vertellen en klopt): motormuizen, fietsbrigade, auto's en lopers, en dat in een provinciestad van 70.000. En er is inderdaad hier in het centrum geen criminaliteit. 's Avonds in het weekend wel zo nu en dan de bekende dronkenmannen vechtpartijen maar dan heeft men binnen 5 minuten de vliegende brigade op het dak met een man of 20 in riot gear en die hebben echt geen zin in discussies,
maar ik moet eerlijk zijn. 2 jaren geleden was er een IS doos en die stak 2 mensen neer in Manor (lokale Bijenkorf) en sindsdien heeft men de hele stad volgehangen met camera's en heel veel politie de straat opgestuurd want ze vonden het vreselijk. Lugano, de Sonnenstube (serre) van Zwitserland waar iedereen komt om een mooi zonnig, aangenaam en gastronomisch weekend te hebben. Was ondenkbaar dat Islamitische terreur hier gebeurde, maar het gebuerde en de stad en canton hebben dus toen meteen ingegrepen.
@Basil Fawlty | 19-09-22 | 18:24:
Als kind leerde ik op school dat Zwitserland racistisch was. Omdat niet iedereen daar naar binnen mocht.
Ondertussen zijn Nederlandse leraren op zwarte scholen hun gezag volledig kwijtgeraakt aan die import. Onderwerpen als joden, homofilie, vrouwenrechten, cartoons, etc zijn onbespreekbaar geworden. Op internet circuleren filmpjes van leraren/leraressen die geïntimideerd of bedreigd worden of erger. Dieptepunt was het doodschieten van een leraar in Den Haag vanwege "disrespect" (= aanspreken op wangedrag). Vervolgens stonden familie en vrienden van de moordenaar doodleuk voor de school te demonstreren voor de vrijlating van "hun" stukje vullis. Geen enkele gêne.
Er zijn sindsdien heel wat "stille tochten" gehouden voor doodgevallen inbrekers of verongelukte overvallers. Maar msm, politiek en subsidieracisten doen daar gewoon aan mee. Schijt aan de slachtoffers.
Toen een juweliersvrouw op een scherm zag dat haar man bijna werd doodgeschopt rende ze naar de zaak en schoot een overvaller dood. En de deugkerk sprak daar schande van, ze werden aangeklaagd. Maar de zoolafdrukken van de overvallers stonden leesbaar op de rug van die juwelier, dwars door zijn hemd en overhemd heen.
@Basil Fawlty | 19-09-22 | 18:52: Klasse aangepakt. In NL hangen ook plenty camera's maar die footage krijgen we pas driekwart jaar later te zien Beter lik op stuk. Binnen twee seconden.
@Verbandmeester | 19-09-22 | 18:34:
I know, jij en ik zijn dan ook opgevoed. Penguin prinsjes en prinsesjes worden niet opgevoed.
@Verbandmeester | 19-09-22 | 18:34:
Je kan bij de hand zijn en als het grappig is, niks aan de hand, maar zoals jij al zegt je moet de grens weten. Opvoeding van ons.
@Dandruff | 19-09-22 | 18:54:
Lo so. Maar ook hier in Zwitserland en dan vooral Geneve en Bern hebben die problemen, in mindere mate maar wel oprukkend, die jij aanhaalt want ze roepen het nml zelf op zich af. Voordeel is wel dat de pers/media hier keihard zijn en niks onder stoelen of banken schuiven. Afbranden van de regering als het mis gaat? Kein problem en Bern trekt zich dat ook aan. Verfrissend. Maar ook hier heb je lokale nitwits a la Kaag, Jette en Rutte aan de macht maar door het federal systeem hebben ze veel minder macht. Volgende week weer belangrijke referenda over heel veel zaken. Canton en federaal. En wat die politici ook denken de uitslag staat en de cantons en Bern moeten dat honoreren.
Spoorwegpolitie in ere herstellen zou voor velen wel weer een verademing zijn, mits met het juiste mandaat.
@J.Cash | 19-09-22 | 18:34:
"De majoor," Ik zie hem al voor me, knallen uitdelen en dan zeggen: "Zo doen we dat hier. Zin in een pilsje in de kroeg?"
@Nederlanddraaitdoor | 19-09-22 | 19:20:
Gewoon politiemandaat zo goed of slecht het is in Nederland. Maar het zal zeker werken. Beter dan nu en dan betaal je maar wat centen. Wel eerst duidelijk maken aan die idioten in den Haag dat de politie geen bedrijf is met managers en veel te veel pr kudtjes en geen "winst" hoeft te maken.
En daar zit het probleem.
men een wil een veilige werkplek voor controlerend personeel, dit is wanneer iedereen vriendelijk is en een kaartje toont. Als brandweer die alleen loos alarm wil en politie die alleen hoeft te helpne bij het oversteken en alles vanachter een bureau regelt.
Er zijn landen waar je direkt een lel voor je harses kan krijgen als je een grote bek opzet, maar de controleurs in het Nederlandse openbaar vervoer zijn in mijn ervaring altijd beleefd, en hebben engelengeduld. Zolang je niet moeilijk gaat lopen doen (zoals deze malle troela) gebeurt je niets. Ook niet als je een zwartrijder bent. Dat maakt die controleurs niets uit. Kan ze geen reet schelen. Maar ze moeten wel die bon uitschrijven. Want dat is hun werk. Duh ! Als je je echte naam opgeeft (die checken ze wel) en rustig blijft is er niets aan de hand. Hier is de bon, fijne dag nog verder, meneer/mevrouw.. Je weet dat dit zo werkt. Ik heb een paar keer gezien hoe zwartrijderts met gepast geweld uit de tram werd verwijderd. Die werden niet afgetuigd ofzo maar wel onschadelijk gemaakt, omdat ze nogal tegenstribbelden en verbaal + fysiek zeer aggressief waren. Vijf man erbovenop, bolletje plat op de stoep. Hup in de handboeien en linea rectum afvoeren. Hun verdiende loon. Dat hadden die eikels helemaal aan zichzelf en hun eigen asociale gedrag te danken. Was voorkomen als ze gewoon relaxed waren gebleven. Own fault, fat boil !
@Basil Fawlty | 19-09-22 | 19:17: Een gedeelte van de problemen in Zwitserland is grensoverschrijdend. Geneve is omsloten aan drie kanten door Frankrijk en veel inbraken worden gepleegd door jongeren van een bepaalde cultuur die even de grens over wippen. In 2020 waren de grenzen tijdelijk dicht en zowaar... het aantal inbraken daalde tot bijna nul.
Inderdaad heeft de politie hier gezag. Heel vriendelijk als je meewerkt en minder vriendelijk als je dat niet doet.
@AntiZanicz | 19-09-22 | 19:30:
Nou als politie heb je nooit een veilige werkplek. Zelfde als een soldaat die denkt dat hij niet wordt doodgeschoten. Risico van beroep. Wat je wel kunt doen is als overheid investeren in die beroepen en ze de beste tools geven, maw belastinggeld goed besteden.
Tip 1) betaal ze goed. In Nederland verdient een junior politieagent de helft van een politieagent in Zwitserland. Ah joh en in Zwitserland is de belasting ook nog eens lager.
Tip 2) Na een goed toekomst perspectief (centen) geef ze een goede en gedegen opleiding en zorg ervoor dat de juiste mensen worden aangenomen en niet dat woke diversificatie beleid. De gemiddelde Amsterdam Mocro interesseert het niet of een agent dezelfde roots heeft. Wat hij wel begrijpt is de "nightstick" want dat is de taal die hij kent.
Tip 3) Zorg eens voor coole uniformen en dat gekloot met die lullige petjes en gele hi-vis streepjes.
Tip 4) Zorg ervoor dat niemand je mag. Je hoeft niet geliefd te zijn als politieagent. Je moet gezag uitdragen. Dus ook niet in uniform en op sokken als een droplul een iftar bezoeken. Echt, die gasten kijken op je neer. Wil je een iftar bezoeken? Prima maar dan privé maar nooit in functie en in uniform.
Graag gedaan die tips!
@Pje911 | 19-09-22 | 19:41:
Klopt. Franse gedeelte heeft oa dat probleem. Grens ligt zo'n beetje in Geneve en voor je weet ben je aan de andere kant. Oh ja, het zijn veelal Franse Noord Afrikanen die beroven. Ticino heeft voordeel dat Lugano echt verder weg is van de grens.
Geneve vriend van mij vertelde vorige week hoe men zelfs in de rijke wijken mensen berooft en dan binnen 5 minuten over de grens is. Zwitserland is Schengen en dan krijg je dat gezeik. Hier in Ticino wordt ik wel gecontroleerd door de Zwitsers (canton beslissing) maar geen Italiaan te zien aan de andere kant.
@Asteroid-B612 | 19-09-22 | 19:34:
Bon uitschrijven? Beginnen ze hier niet eens aan. meteen betalen of volgende halte onder escorte exit en mag je een gezellig gesprek aangaan met de spoorweg- polizei, police of polizia. Maw je bereikt je einddoel niet als je niet betaald en er wordt gecontroleerd. Had de IC zondag en 5 keer de ongelooflijk lieve SBB/CFF/FFS jongens en meisjes. Ze nemen hun beroep zeer serieus. Ghe. En iedereen had een kaartje of app (die ik gebruik) en niemand een grote mond. Schijnt overigens dat zij een noodknop hebben op hun maschientje en dan ziet de politie bij het volgende station meteen dat er wat aan de hand is en de controleurs zijn GPS en de politie ziet dan ook meteen waar ze moeten zijn bij welk treinstel. Het is niet voor niks na Japan het beste treinbedrijf ter wereld. Het kost klauwen met belastinggeld maar het werkt. En ik betaal daar heel erg graag voor.
@Basil Fawlty | 19-09-22 | 19:52:
"Word ik" Ik maak vaak fouten maar "wordt ik" dat kan echt niet. Lol!
Lekker allemaal VVS "onze cultuur " filmen en op internet zetten en denken dat je gelijk hebt. Flikker toch op. Letterlijk.
Jongens met tasjes zijn al flikkers.
Ik ben vaak genoeg in de landen van die andere culturen geweest. Neemt u van mij aan dat het openbaar vervoer daar niet gratis is.
Terwijl de oplossing van dit soort problemen zo simpel is.
Maar goed, in een tijd dat het gebruik van het woord "neger" al tot ophef en hysterie leidt, is er geen enkele behoefte bij beleidsbepalers om tot maatregelen te komen die werkelijk een verschil kunnen maken.
Dergelijke beleidsmakers, politici en wegkijkende media moet je gewoon neger-en.
Dat het woord "neger" tegenwoordig niet meer mag is nieuw voor mij ! Vroeger was het een acceptabel woord zonder negatieve connotaties. "Neger" beschreef iemand met een donkere huidskleur, that's all. Zat geen denigrerende lading in. Moet NL de VS soms weer nadoen, omdat "negro" daar ook niet meer mag ? Ik noem mijn Amerikaanse donkere vrienden wel "negro", maar meer als term of endearment en dat vinden ze prima. Een afschuwelijk woord als "nikker" is natuurlijk een heel ander verhaal. Dat woord zou ik nooit gebruiken. Moet je zeker niet doen in de VS. Overleef je waarschijnlijk niet. Het ligt in Amerika allemaal heel, heel diep. Veel dieper dan mensen in NL zich kunnen voorstellen. Het is dan ook merkwaardig dat Amerikaanse "race relations" 1 op 1 worden gekopieerd, terwijl de situatie in NL absoluut niet te vergelijken is met die in de VS. Maar ja. De wokies pushen dit.
En het dan gek vinden als er geen mensen meer geworven kunnen worden die bereid zijn om voor een kutsalaris gekopschopt te worden.
Oja in Marokko krijg je meteen klappen bij dit gedrag ipv heel bureaucratisch een formulier op te stellen waarna je gecontracteerd wordt om geld over te maken.
Ik snap het wel dat ze het graag op hun manier willen.
Zit niet in onze cultuur om meteen klappen uit te delen. Tenzij je vreedzaam een anti-corona maatregelen demo bezoekt. Dan is er ineens genoeg politie die graag klappen uitdelen versterkt met uitlokkende Romeo's, waterkanonnen, politiehonden en agenten te paard.
@Pekketrikker | 19-09-22 | 18:17: Knap om een volledig niet relevant onderwerp erbij te betrekken.... en irritant ook.
@ChupaChupa | 19-09-22 | 19:13: Maar wel waar.
@Pekketrikker | 19-09-22 | 18:17: de enige beschermingis met een trekker te komen
Naar de Goelag. Hoop dat ze allemaal gepakt worden. Enige wat helpt tegen dit soort tuig is loodzware straffen. In andere landen denken mensen wel drie keer na voordat ze dit zouden doen. Daar hadden ze na het weigeren van het doorgeven van gegevens al meteen een wapenstok in de nek gehad. En dat is wat mij betreft bij deze "cultuur" zoals ze zichzelf omschrijven gepast geweld.
Is dit de slaaptrein naar Berlijn? Zie alle jongens met een toilettas om hun nek lopen.
Een station verderop kunnen ze die trein pakken dus zo gek is je suggestie niet
Hahaha ik ga stuk. Apart wel ja die tasjes fetish bij de (zich) verrijkende prinsjes,,,
Onze cultuur………het is hier toch echt Nederland en daar is het onze cultuur waarbij je voor je kaartje betaald, desnoods je boete als je gepakt wordt. Waar je niet gaat kopschopper en waar een vrouw/ meisje aangehouden kan worden en dus ook aangeraakt.
Keer op keer zie je weer dat deze import nooit van plan is geweest om deel te zijn van de Nederlandse samenleving. Hun cultuur is superieur over elke andere en geweld tegen anders gelovigen of gepigmenteerden is toegestaan. Welke ideologie hoort daar ook al weer bij heer Lucassen?
Dit is niet het Nederland voor iedereen, dit is Ongehoord Nederland.
Volgens fopwetenschapper Gloria Wekker is het racistisch om gekleurde mensen om hun treinkaartje te vragen. En ze te beboeten als ze dat kaartje niet hebben. Wekker kreeg nog een of andere prijs voor al haar racistische schrijfseltjes ook.
Dus misschien moet het OV maar gratis worden voor alle mensen van kleur. Maken we de kaartjes voor blanken gewoon twee keer zo duur. Of desnoods 100 keer zo duur. Ook D66 zegt, terecht, dat dit toch ons land niet meer is.
Is dit een reclame voor merkkleding? Schorrie morrie.
Namaak. Van de vrachtwagen gevallen bedoel je.
Yep pure compensatiedrang, die sneue obsessie met (neppe) designer labels. Intrinsiek zelfverzekerde mensen hebben die niet nodig.
Het is gewoon een incident Struikrover. Wat heeft dat nou weer met 2022 te maken?
We importeren dit inderdaad al decennialang.
@Dandruff | 19-09-22 | 18:09:
Dit is eigen kweek, denk ik.
@Mr_Natural | 19-09-22 | 18:10:
Dit verschijnsel is wel geïmporteerd. En gecultiveerd door dit soort daders steeds weer als slachtoffers van "racisme" te bejubelen.
En uiteraard is agressie van alle tijden, en soms is de dader blank. Maar dit soort roedels die om te beginnen al schijt aan ons hebben. En vervolgens elke tegenspraak met grof geweld beantwoorden, want "cultuur".
Alsof het heel raar is om een treinkaartje te kopen. En heel onredelijk om een boete uit te delen aan iemand die geen kaartje heeft.
The usual roedel
He meisje, meisje, meisje..
Pss,pss
"Zit in ons cultuur, he". Ja, dat weten we zo langzamerhand wel, pffff
Cultland.
Met al dat linkse watjes gedrag krijg je dit nooit onder controle. Gewoon ouderwets hard optreden met een lange lat als je rotzooi trapt. Verder is religie een keuze net als niet intergreren of aanpassen. Dus de gevolgen zijn voor jezelf en er is geen sprake van disicrimninatie.
Treinmeneer probeerde ook om te voorkomen dat cultuurmeisje ermee weg zou komen. Uitkomst is duidelijk.
"Je snapt niet hoe het zit in onze cultuur."
Ze zeggen het werkelijk! Stomverbaast...
Hoe kom je erbij om in Nederland het argument "Je snapt niet hoe het zit in onze cultuur“ te gebruiken???
Hebben ze geleerd van een neef.
Simpel, ze kotsen op ons en hebben niets met ons behalve ons geld en faciliteiten. Ondertussen vormen ze hun eigen parallelle samenleving hier. Maar volgens Frans Timmermans hoort deze cultuur al 2000 jaar bij Europa. Geen idee hoe we dan al die tijd vooruitgang hebben gehad tot sinds kort.
Omdat er al een jaartje of veertig uitsluitend rekening gehouden wordt met de afkomst van de grootouders, de ouders en de huidige generatie? Iets met fluwelen handschoentjes en voortrek-onderwijs?
Omdat haar probleem onze schuld is, snap dat dan.
Waarom is Theo dood?
@overVecht | 19-09-22 | 18:17: ies cultuur
@overVecht | 19-09-22 | 18:17:
Dat was een kleine aanpassing van Theo's dagindeling, door ene Mohammed B.
Ook al zo'n fantastische aanwinst.
Ze is in Nederland geboren en naar school geweest. Kortom ze is gewoon een Nederlandse. Stop met janken, stop met jezelf in een hoekje te zetten, stop met dat agressief slachtofferschap. Doe gewoon mee en maak wat van je leven. Dan hoef je ook niet over het perron te rollen met een bewaker. Zo simpel is het.
"Je snapt niet hoe het zit in onze cultuur."
Ik begin het zo langzamerhand aardig te snappen, meisje.
"Je snapt niet hoe het zit in onze cultuur."
Ik snap er helemaal niks van
A. Je hebt geen cultuur, alleen barbarisme.
B. Je begrijpt zelf in elk geval minder dan de BOA.
C. Al jullie mocro slettebakken hebben het zelfde aan.
D. Je praat na al die jaren nog niet eens fatsoenlijk Nederlands.
E. Je praat met een vervelend diagnose-accent: mensen weten precies wat je bent.
F. Je broertjes/neefjes/inteeltmakkers kunnen alleen in groepsverband voor je opkomen.
G. Het wordt nooit wat met je.
Wat een kansenparels zijn het ook. Binnenkort bij u in de bijstand.
Ze zegt daarmee eigenlijk dat ze zich zeer goed beseft dat haar cultuur volstrekt incompatibel is met onze samenleving.
Ah, cultuur laat ik het daar maar bij laten.
Borne to be alive.
...and kicking.
gelul
REAGEER OOK