Opmerkelijkste fragment @Op1NPO te Ter Apel helaas niet apart op Twitter gezet
Kan gebeuren! Hard werken op zo'n webredactie natuurlijk
Maar de Publieke Omroep is een groepsinspanning, dus we helpen graag een handje. Bovenstaand de eigenaresse van een dameskledingzaak te Ter Apel Ramona Entjes: "Ik werk in een dameskledingzaak. Het zijn vaak groepjes mannen die komen, die komen er dan aan en die willen de winkel in. Dan loop ik naar de deur toe en ik geef aan dat dit een dameskledingzaak is. In principe hebben ze hier niets te zoeken natuurlijk."
Vervolgens onderbreekt presentatrice @Margje Fikse haar met een vlijmscherpe, wereldwijze journalistieke duiding: "Nou er zijn toch vaker mannen, die misschien voor hun vrouw...". Tuurlijk Marg. Ramona vervolgt: "En dan krijg ik doodsbedreigingen. Dan willen ze me neerschieten. En 'I kill you', en, naja..." Schrijnend hoe die 90% het voor de 10% blijft verpesten [exacte percentages nog navragen, maar overdrachtelijk waar].
Onderstaande fragment verscheen wel op Op1's Twitter. Daarin wordt burgemeester van Westerwolde Jaap Velema tijdens zijn vertelling over hoe ontwrichtend en crimineel veel veiligelanders zijn, vanaf de zijlijn en zonder enig decorum onderbroken door Artsen Zonder Grenzen-arts Mohamed Saadulla met: "Hoe is dit relevant? Hoe is dit relevant? Ik snap niet hoe dit relevant is?" Grappig, want het is best wel relevant.
Arts Mohammed Saadulla: "Hoe is dit relevant? Ik snap niet hoe dit relevant is?"
We staan er: weer gekleurd op!
Social
tot zo! :D:D:D (eindredactrice)
Social
Reaguursels
Inloggenik voel me npo-ig........ dus: Rascisten hier! Allemaal!
Die lieve mannen weten dat ze gewoon snel herenigd worden met hun familie, vrouwen, zussen, achternichtjes etc. Zij willen deze dames een warm welkom geven door hen in fraai ondergoed te hullen. De zogenaamde aanrandingen van vrouwen is eigenlijk het aftasten om de juiste maten van het ondergoed te bepalen. Het zijn zulke lieve jongens!
Sikmans Saadulla heeft een toppositie, maar kan vreemd genoeg helemaal niet tegen kritiek op 'broeders' die gewoon een hekel hebben aan 'ongelovige honden' en Nederlandse 'sletjes'. Wordt gezellig hier met al die extra, strenge en hateljke mensen die totaal geen zelfreflectie wensen te hebben. Vooral als ze ook nog eens op sleutelposities zitten.
Mooi(e) show/circus, Shula.
Ramona: "Hij probeerde me bij mijn borsten te pakken." Margje: "Kon toch zijn dat hij even wilde voelen of u dezelfde maat bh heeft als zijn vriendin?"
Voor AzG zijn de uitspraken van de Burgemeester inrdaad totaal niet relevant. AzG moet zich met zorg bezig houden en zich niet als NGO met de politiek inlaten (liever; de poklitiek moet zich niet met NGO's inlaten) en zeker niet zelf voor overlast zorgen. De arrogantie. Flikken ze dat in Afrika ook?
Zijn ze weer iets aan het inmasseren bij ons? Al die pushberichten, mooi showtje op locatie, binnenkort nog een peilingkje dat meerderheid voor extra woningen is enz.
Haar oplossing: ze geeft aan dat het een dameskledingzaak is.... ehm, wat is het nu? Ik dacht dat dat niet meer mocht met al dat genderen... nu ben je dus óf een seksist óf een racist in de ogen van woke Nederland. Moeilijke keuze.
Een vriend reed langs een AZC waar hij zijn bedrijf heeft. Op de openbare geasfalteerde weg zat een gezin waarvan de moeder een baby aan het verschonen was. Je verzint het niet.
Blijkbaar worden die mensen zonder kennis van zaken opgenomen. Basisregels worden niet meegegeven.
De interviewers die voor die kooi gasten spreken, zijn eurocentristische racisten. Doordat de verschillen niet benoemd mogen worden, hou je elke vorm van integratie tegen.
Die interviewers gaan uit van hun eigen referentiekader. Die denken dat die mensen achter de tralies een onbeschreven blad zijn die de nieuwe cultuur zullen absorberen als een spons.
Het tegendeel is waar.
Een vrouw zit op de straat haar kind te verschonen en als je er iets van zegt, ben jij de racist.
De wereld is krankzinnig.
Komop nou zeg. Die mensen zijn allemaal tolerant en ruimdenkend, ja, woke! En ze kijken straks allemaal naar BNN/VARA.
En ze komen hier allemaal met de beste bedoelingen: handen uit de mouwen, meehelpen het land verder te brengen! Als dank voor het veilige en gratis huis dat ze hier krijgen. Ook al mag je van linkse mensen niet vinden dat een asielzoeker de Nederlandse samenleving erg veel verschuldigd is.
Leer ze eerst maar eens schijten !
Ze gaan allemaal gehurkt met de voeten op de wc-bril zitten, met het gevolg dat die ook ondergescheten wordt...
Kwestie van stickertje ophangen met hoe het wel moet.
Bij een vriend op het werk heeft er ook eens zo een smeerlap rond gelopen.
Tien jaar? Vind het nu al te vaak mis gaan.
En dan wordt het weer niet opgelost. Want me moeten tolerant zijn.
@Kattie | 31-08-22 | 15:20: Inderdaad. Het lijkt er steeds meer op 'dat we er al zijn'. Jongeren kunnen geen gezinnen meer stichten (900.000 woningzoekenden, toch?), een MinFin die als enige (!) communicatie naar de burger vertelt 'mevrouw, meneer, dat wordt inleveren'. Verder hoef je geen Nostrodamus te heten om door te krijgen dat allerlei kleine dienstenondernemingen (kappers, schoonheidsspecialisten, horeca) de deur zullen moeten sluiten in de winter.
Ik heb echt veel respect voor deze mevrouw met een kledingwinkel. Dat ze die winkel nog runt… Er krijgen mensen trauma’s van doodsbedreigingen. En zij vertelt het alsof ze er al honderd gehad heeft. Dan ook nog aangeven dat er voor bepaalde mensen wél opvang moet zijn… Respect.
Messcherp en kritisch, zo zie ik het graag. Mevrouw zal wel een bokaaltje in de wacht slepen met dit diepte interview, dit is journalistiek van de bovenste plank!
Ben eigenlijk best benieuwd hoe echte vluchtelingen (o.a Myanmar, Tibet, Noord-Korea) zich voelen tussen de rest.
Van de door u genoemde landen is echt nog nooit een asielzoeker in Ter Apel aangekomen.
Kunnen asielzoekers uit Syrië niet criminele mensen zijn? Kijk alleen al naar Turkije waar het elke dag fout gaat met Syriërs en Afghanen. Turken zijn die mensen zat. Hele land is ontregeld. Dat wordt de toekomst van Nederland. Als ze vluchten voor de Taliban of Esad,waarom blijven ze niet in de veilige land Turkije? O nee, daar krijgen ze niks gratis en moeten ze hard werken. In mijn ogen is iedereen die een veilige land verlaat voor een betere economische toekomst een gelukszoeker.
De criminaliteit is veel lager onder Syriers, Jemenieten, etc. dan onder de veiligelanders. Dit komt omdat de vluchtelingen komen omdat ze gevlucht zijn (al dan niet via veilig Turkije). De veiligelanders komen, wetende dat ze niet welkom zijn en geen status krijgen. Vrijwel allen zijn crimineel. Wat ik zo oppik her en der is dat de andere vluchtelingen ook de balen hebben van de veiligelanders.
En in Turkije is geen personeelstekort zoals hier. Men hoopt in Nederland die asielzoekers te kunnen gebruiken voor de arbeidsmarkt. In Turkije gebruiken de werkgevers ze om de toch al niet zo geweldige lonen laag te houden (50% inflatie of wat het tegenwoordig ook mag zijn in Turkije). Dan kan Erdogan wel het minimumloon opvoeren maar het probleem blijft. De Turken hebben meer problemen dan wij en dus krijgen de asielzoekers er daar meer van langs dan hier. Als onze problemen groeien gaat het hier ook wel zo worden.
Dit hele asiel probleem is zo simpel op te lossen:
Meer dan 3,4 miljoen leegstaande woningen in Spanje!
www.spanjevandaag.com/29/08/2022/meer...
Lekker actueel. In 2011 had je hier ook nog leegstaande woningen.
Ik weet het niet hoor. Lijkt me dat je meer nodig hebt voor deze woningen dan een likje verf en wat voegenvulling.
In Spanje zijn er ook heel veel tweede huizen. Daarnaast was er een jaar op tien terug een enorme bouwbubbel die ineenklapte waarbij op enig moment heel veel appartementen/huizen wegens failiisement eigendom werden van de banken. Die voorraad loopt nu ook langzaam leeg.
Het zou mooi zijn om een belastingpot te maken. De deugbrigade stort op vrijwillige basis geld in die pot. Hoe méér geld in de pot afkomstig van de deugers hoe meer immigranten kunnen komen.
Dan is het snel afgelopen met deugen. Dan kunnen wij, die caberetiers en tv-persoonlijkheden eens toetsen op het gezegd ‘you can put your money where your mouth is’.
Die Mohamed is voor mij wel de druppel. AZG gaat bij ons van het goededoelen lijstjes af. We gaan niet betalen voor een organisatie die dit soort wegkijkers in dienst heeft.
Goed bezig. Ik ben er sinds 2 dagen ook vanaf dankzij Judith Sargentini. Het was een leuk telefoontje
Postcodeloterij
Ik denk dat Pauw dat beter gedaan zou hebben
"Hoezo is dit relevant?"
Zegt dus genoeg over hoeveel men geïndoctrineerd is als men alleen maar 1 uitkomst wil horen en dat is de halve wereld binnenhalen om hun eigen superioriteitsgevoel voortkomend vanuit de reddersrol een boost kan geven. En dan wel op kosten van een ander. Altijd weer een ander.
En als het geen hersenspoeling is, dan kun je spreken van kwade opzet. Deze mensen hebben hoe dan ook niks voor met de leefbaarheid van dit land.
Het systeem was vanaf het begin al niet goed geregeld dus kan je ook niet handhaven, geen paspoort of veilige landen gelijk het land uit niet afwachten of gedogen .
Kan OP1 hun circus niet gewoon in het Ethiopië zetten? Is nu ook toch weer een tijdje een circus aan de gang?
'Hoe herken je een veiligelandiër' vraagt ze ook. XD
Als 't met Nikes, een opgeladen iphone / laptop, en een lijst met eisen aan de poort van Ter Apel staat wellicht?
Ook wel schokkend dat ze al die asielzoekers onder hun tarp hebben weggetrapt voor de opnames. Datzelfde veld ligt overdag gewoon vol
Ik vond het ook al een rare vraag. Of ze is echt dom, of ze probeert die onderneemster te framen als racist, omdat ze zogenaamd het verschil niet kan zien tussen een veiligelander en een echte vluchteling
Een echte vluchteling gaat over het algemeen niet in groepjes op rooftocht. Verder zie je overduidelijk met wat voor mensen je te maken hebt als ze rondlopen met een petje, nektasje, merkkleding, nieuwe sneakers en meteen een grote bek opzetten als ze hun zin niet krijgen. De kans is zeer groot dat dit naffers zijn.
@Donau | 31-08-22 | 14:59: Dat laatste, dat hele clubje was er op uit om die winkelmevrouw weg te zetten als een domme rascist. Zo'n suggestieve vraag als: "Wat zijn dan echte asielzoekers?", hopend op slecht antwoord. Echt heel erg, om te kotsen.
Vergeet niet dat die NPO een uitvoeringsorganisatie van de overheid is. En dat die vermoedelijk vol zit met mensen die hun prettige leventje te danken hebben aan de jaarlijkse ~ 900 mln taxpoet die er van Rijkswege in gestort wordt.
Wie zou dat nou allemaal in gevaar willen brengen?
Gvr. Er worden op het nieuwe Strandeiland van IJburg 2500 (!) container woningen voor vluchtelingen. Statushouders. Dat stuk opgespoten strand is zo'n beetje de duurste bouwgrond van NL. Heeft jaren moeten inklinken voordat de eerste kavel bebouwd konden worden. Wij offeren dus natuur op voor asieleisers van over de hele wereld. Niet normaal. En die vorige 250 woningen op IJburg en Zeeburg waren al zo'n succes; overlast, criminaliteit en aanrandingen.
De asielcrisis is als een draak met 7 koppen. Maak je een einde aan de ter Apel crisis, verplaatst het zich naar achterstand bij de IND. Los je die beide op, dan verplaatst het zich naar de woningmarkt waar het nu al niet goed gaat. Probeer je ruimte te maken in de opvang door nareizende vrouwen en kinderen NIET maandenlang in het AZC te krijgen maar pas in de woning, pikt de CU achterban het niet. Ga je versneld woningen bouwen, dan komt de stikstof-D66-er weer met een dagvaarding langs. En als je niks doet krijg je een aanklacht uit Brussel.
Al met al mis ik de vragen AAN de NGO's en de hele linkse kliek hoe de daadwerkelijke problemen dan wel opgelost moeten worden zonder een nieuw probleem te creëren. Dat het nu onacceptabel is op vrijwel alle aspecten, daarover is iedereen het namelijk al lang eens.
Oh die weten het antwoord wel. Het is de schuld van de boeren want zij houden alles op en nu loopt gansch het land vast. En natuurlijk van het neoliberalisme, al weet geen linksmensch uit te leggen wat dat is.
Een accurate samenvatting van het probleem. En dan kun je nog dieper gaan naar de oorzaken van mensenstromen (conflicten, burgeroorlog, religieuze onverdraagzaamheid, honger, natuurrampen, armoede etc.). En dan natuurlijk ook nog de rol van mensensmokkelaars, multinationals en de asielindustrie erbij halen en dan wordt het helemaal onoverzichtelijk. Ik denk dat de wereld de oer-verdragen mbt asiel maar weer eens moet openbreken.
Vol=vol en eigen volk eerst. De rest is naïef gelul van drammende deugfascisten die denken dat het binnenhalen van een continent onrendabelen een goede daad is.
Met name dat laatste: linkse deugers denken het morele gelijk aan hun zijde te hebben. Maar het is de vraag of dat wel klopt: de biodiversiteit loopt sterk terug als gevolg van habitatverlies door bebouwing. De druk op de verzorgingsstaat loopt steeds verder op ('ouderzorg is te duur', 'zorg is te duur' we moeten mantelzorgen', 'AOW is te duur' enz enz enz) door overbevolking. Ook de nieuwkomers vergrijzen en planten zich voort, waardoor de bestaande overbevolkingsproblemen (waaronder de woningcrisis, die in feite een overbevolkingscrisis is) exponentieel zullen groeien. Dit kan niet zo doorgaan en het negeren daarvan is immoreel. Zo kan ik nog even doorgaan.
Op het moment dat ook dementie toe gaat slaan bij bejaarde medelanders dienen er zich weer nieuwe problemen aan in de zorg envgaat de zorg nog zwaarder belast worden.
Het is allang bewezen dat een homogene gemeenschap maatschappelijk sociaal en economisch vitaler is dan een multiculturele maatschappij
Tuurlijk Margje die mannen zijn serieuze klanten in een dameswinkel, tuurlijk.
Ook belangrijk om met je leefgeld te doen: lingerie kopen voor de vrouw die je in het land van herkomst hebt achtergelaten.
U ziet het verkeerd. Met een rok en een leuke bloes identificeren ze zich als vrouw. En dan ben je zo binnen. Dat die mevrouw dat niet inziet. Ze mist omzet.
De snelgroeiende asielindustrie had weer een geweldig marketing event, zie ik wel.
En natuurlijk die laatste vraag van Margje: ‘hoe herken je de asielzoekers uit veilige landen’. Ze ging even kijken of ze die vrouw nog even het racisme stempel kon aansmeren. Walgelijk om te zien.
Die herken je dan ook waarschijnlijk niet maar je ziet wel dat het gespuis is. De NPO en de asielindustrie kunnen het niet langer ontkennen en hebben schoorvoetend moeten toegeven dat er veel tuig zit onder asielzoekers en om het draagvlak niet te schaden dat marktetingtechnisch ingedamd tot veilige landers. Het valt dus net binnen het lichtjes opgeschoven Window van Overton om veiligelanders als tuig te bestempelen zolang het de missie maar niet schaadt. Maar er komt ook genoeg gespuis uit onveilige landen maar dat laten we nog even buiten ons Window. Deze mevrouw weet dat ze op het randje balanceert en noemt het maar veiligelanders. Kan ook.
Zo is iedereen weer gewaarschuwd. Haal het niet in je hoofd om de olifant in de kamer te benoemen. Je gaat de deug brandstapel op.
@Yesse Klavert bedoel je deze migranten welk nederland groot hebben gemaakt?
Bron: De Gelderlander
Bende uit Nederland
Leden van het speciale onderzoeksteam van de deelstaatrecherche gaan ervan uit dat veel van de plofkraken kunnen worden toegeschreven aan een crimineel netwerk in Nederland, bestaande uit een paar honderd man met een hoofdzakelijk Noord-Afrikaanse migratieachtergrond.
Nee. Het zijn de papa's van deze lui. Volgens Klaver dan.
Ze hebben wel een nieuwe zwarte economie opgebouwd met drugs, vrouwenhandel en fraude. Wellicht doelt Klaver daar op.
Tuurlijk Margje, tuurlijk waren die lieve boys gewoon van plan lekker voor hun vrouwen te shoppen. Logisch.
Dat eindeloze, wereldvreemde policor gelul geeft exact weer waarom dat hele NPO bestel niet meer relevant is. Een discussie die ook maar even de kern dreigt te raken wordt direct bijgestuurd en ingekapseld.
Ramona Entjes was de enige deelneemster aan het gesprek die durfde te zeggen dat de migranten overlast veroorzaken. Ze kreeg daar overigens niet veel tijd voor want nadat ze één voorbeeld had gegeven van het gedrag van het tuig werd ze in de rede gevallen door presentatrice Margje Fikse en werd er ook vanuit het panel gemord. Verder zaten er de usual suspects, zoals Roos Ykema van Migreat. Een irritante trut, die sinds kort voor de migranten in Ter Apel kookt (om haar stichting landelijke bekendheid te geven?). Zij is door links op het schild gehesen als het gezicht van de 'crisis' in Ter Apel. Enorm wereldvreemde vrouw. Verder een verzuurde Arts zonder Grenzen-arts, een vertegenwoordiger van de Protestantse kerk(??? 0 ja, het was een uitzending van de EO), maar er was NIEMAND uitgenodigd die de hysterische Gutmensch bubbel kon, of wilde doorprikken. Ik kreeg hoofdpijn van het geblaat en ben Netflix gaan kijken. Ik kon het niet meer aanzien en -horen.
Ik wilde even kijken of er er weer gedeugd werd en werd idd razend van die Migreat trut. Ongelooflijk.
Roos Ykema is nog irritanter dan Sylvana Simons. Dat is knap.
Duidelijk een aflevering met zendingsdrang. Waarom moet een niet gelovige daar voor betalen?
86% is klaar met die gratishuis-asielarabieren, dus tijd voor de NPO om dat domme volk eens op te voeden.
John. Een nieuw format. Big Brother Ter Apel.
Voor kortzichtige mensen is de asielstroomopvang in 2015-16 prima verlopen....
Tot zo ver...
Echter, de gevolgen zijn dramatisch; huizen, leraren, scholen, politie, zorg, installatiepersoneel, mensen in de bouw, geld, etc. etc, etc. allemaal te kort.
Daarnaast vaste krachten die overal weglopen i.v.m. cultuurverschillen, onaangepast gedrag etc.etc.etc.
Idd. allemaal prima verlopen....
Toch gek dat de regering zich niet afvraagt waarom het zo lastig is om personeel te krijgen voor beroepen zoals conducteur, gevangenbewaarder of leraar. De werksfeer is totaal verziekt. Natuurlijk niet alleen door de nieuwkomers met alle problemen die dat met zich meebrengt, zoals zero respect voor vrouwen en een taalachterstand, maar natuurlijk ook gebrek aan fatsoensnormen.
Mwuhaaa, die Twitterpost van Rachel Franse (rachel franse) inclusief de reacties daarbij is toch eigenlijk de samenvatting van deze klucht?
Voor een arts is dit inderdaad niet relevant. Een arts dient mensen te genezen, zonder aanzien des persoons. Een arts dient zich niet met politiek bezig te houden.
Een inhoudelijke discussie over de werkzaamheid van een bepaald medicijn kan hij voeren. Voor het overige alleen als hij zich niet als arts manifesteert.
Voorbeeld van een arts die de politiek inging: Rob Oudkerk. Dat ging niet echt goed.
Ander voorbeeld: Els Borst. Daar bracht iemand een aantal jaren later nog steekhoudende argumenten bij in de discussie. Dat ging ook niet goed.
Ernst Kuipers is geen arts.
Steeds maar weer dat vooringenomen downplayen: "Er zijn toch meer mannen die naar een damesmodezaak gaan?, hoe herken je dan zo'n veilige lander?". Je vraagt de mevrouw naar de "studio" om toe te lichten welke overlast zij beleeft en vervolgens mag diezelfde mevrouw zich gaan zitten verdedigen dát ze die overlast ervaart. En er is niemand bij wie het in z'n hoofd op komt dat het best wel vervelend is als je een damesmodezaak hebt waar groepjes mannen (van welke komaf ook) gezellig even rond komen neuzen, en dat je klant die je jarenlang gezellig hebt bediend, toch maar even niet meer komen omdat de sfeer er niet meer zo gezellig is? Snapt dan helemaal niemand van al die journalisten en hotemetoten aan die tafel dat dat een serieus probleem is voor die mevrouw?
hoe herken je dan zo'n veilige lander?
"kom eens een paar weken bij mij in de winkel werken, dan leer je dat" Had ze moeten zeggen.
Vroeger in een restaurant gewerkt, en na een tijdje herken je de Bulgaarse / Roemeense zigeunergezinnen die altijd zonder betalen komen eten. Als je ze erop aansprak gingen ze schreeuwen en met spullen gooien. En ze kwamen er meestal mee weg. Na een aantal keer werden ze in een apart zaaltje gezet, en alleen als ze eerst betaalden.
Ik vrees dat te daar te dom voor zijn.
Je vergeet de doodsbedreigingen en "ik skiet je kapot". Ook daar werd totaal geen aandacht aan besteed. Officieer van Justitie, leest u mee? Doodsbedreigingen. Niet via de socials maar verbaal in real life. Is er al met mevrouw gesproken of ze meer informatie heeft of diegene kan aanwijzen?
@small_town_dude | 31-08-22 | 13:21: Yep, dat is de enige manier. Vooraf betalen en anders ophoepelen.
Allicht snappen ze dat maar in het huidige maatschappelijke deuglandschap is het niet meer toegestaan om beesjes bij hun naam te noemen, rationeel en feitelijk te redeneren zonder een overdosis aan overwegingen en verzachtende toenadering. Dit allemaal omdat er heden ten dage 1.398. 453 verschillende minderheden en lieden met een onbegrepen gevoel rondlopen in NL die op iedere slak zout gooien die ze vinden kunnen. Spreek je je wel uit dan dien je huilend je excuses aan het publiek aan te bieden of gewoonweg je baan op te geven. Ze kijken wel uit…
Er lopen anders best veel Noord-Afrikaanse mannen in een jurk hoor.
Maar wel bijna altijd met bijpassende teenslippers. Ik waardeer oog voor dat soort details.
Laat iemand Mohammed Saadulla zijn uitspraak, hoezo is dat relevant, helpen herinneren als hij of één van zijn naasten slachtoffer is geworden van dat tuig waar ze het over hebben. Wereldvreemde gek.
dhr. Saadulla is basisarts. Verder geen specialisatie genoemd.
Laat het een goede arts wezen.
@nobodiesunmighty | 31-08-22 | 13:15: is het niet gewoon een apotheker?
@wapster | 31-08-22 | 13:24: Zie BIG register: stond er niet bij. Mogelijk is ie dan drogist?
Daar zakt je broek toch vanaf. Van zo'n AZG malloot?
Lekker woke van die dames winkel eigenaarpersoon
Hoe is dit relevant?! Ga eens overlast veroorzaken in één van de willekeurige landen van herkomst. Daar zou deze discussie al zijn neergesabeld - waarschijnlijk letterlijk - voordat hij goed en wel is opgestart, maar De Nederlander moet zich zonder klagen schikken in zijn lot. Mohammed Saadulla is af. Die hangt ondanks zijn gedegen opleiding blijkbaar nog steeds aan tribaal gedrag.
Hij komt uit een mooie stad, is het proberen waard.
en.wikipedia.org/wiki/Duhok
@small_town_dude | 31-08-22 | 13:13:
Prachtig, maar buiten mijn interessegebied, small town dude. Ik bezoek uit principe geen landen waar vijftig procent van de bevolking wordt onderdrukt.
Welkom in Nederland, land der naïeve dwazen. (vrij naar het boek uit 1990.....)
Ik heb het gelukkig niet gezien. Wel veel over gelezen. Fragmenten gezien. Het is in alles een grote farce. Het idee om er een show van te maken op locatie (omdat dan lokale mensen uitgenodigd kunnen worden), het uitnodigen van allerlei belangenbehartigers uit de asielindustrie, het feit dat zo'n talkshow altijd gezellig moet blijven (dixit Kitty) en gewoon weer de bevestiging dat de NPO geheel vooringenomen is en dat er uberhaupt geen veilig klimaat (normaal altijd heel belangrijk in een inclusieve samenleving) gecreerd wordt waar criticasters hun mening en observaties kunnen geven zodat de kijker meerdere kanten van het onderwerp te zien krijgt en een genuanceerd standpunt in kan nemen. Hilversum, laat lekker je oogkleppen op. Stop je vingertjes in de oren. Maar ga niet lopen janken dat mensen die geen zin hebben deze tragische belerendheid over zich uitgestort te krijgen op zoek gaan naar andere bronnen ter nuancering. En ja, als ze iets te ver doorzoeken (omdat ze bij jullie de nuancering niet vinden) dan komen ze ook wel eens terecht bij de verkeerde informatie. Steek die maar eens in eigen boezem!
Dus de logische verklaring van Artsen zonder ( morelische) grenzen is dat als asielzoekers een paar dagen op een grasveldje slapen ze in een kledingzaak mogen jatten wat wat ze kunnen. Ik hoop dat ze een paar keer bij hem voorbijkomen.
Gekleed in dameskleding vermoed ik zo
Dameskleding. Margje Fikse (NPO) heeft dus in haar hypercorrecte hoofd dat wij als Nederland geld beschikbaar stellen (niet zozeer voor door oorlogsdreiging getroffenenen) maar voor groepjes Afrikaanse mannen om in een dameskledingzaak iets leuks voor hun vriendin uit te zoeken. En meent vervolgens de onderneemster te moeten corrigeren vanwege haar slechte gedachten. Ongelooflijk.
Het is een gotspe.
Begrijp niet goed dat weldenkende mensen nog meewerken aan programma's van de NPO. Je weet toch van te voren dat je te maken krijgt met goedpraten, afdekken, wegkijken enz. Als je de vraag hoort van de gespreksleider "hoe weet u dat het iemand is uit een veilig land", dan zou je al op moeten stappen.
Op die manier probeert zo'n programma namelijk de feitelijke inhoud van het probleem te maskeren. En waarom? Zijn ze bang om hun subsidie te verliezen of zo?
Je herkent ze ook niet, daarom geen onderscheid maken.
@Zoelense Hobbyboer | 31-08-22 | 13:08: schatting is dat er bnog zo'n 12 miljoen 'op de vlucht zijn' Die willen vrijwel allemaal naar slechts 9 landen binnen de EU
Intrigante populist Timmermans gaf jaren geleden aan dat de EU makkelijk honderduizenden vluchtelingen per jaar kon opnemen. Dat kan natuurlijk ook als er naar ratio verdeeld wordt over de hele EU, maar dat wordt natuurlijk niet.
Ze had ook niet moeten zeggen dat ze wel zag dat het Veiligelanders waren. Maar ik snap wel als er continu groepjes mannen je winkel in lopen, die niks kopen en je nog een grote mond geven ook, dat je die probeert aan de deur tegen te houden.
Mensen ervaren problemen met asielzoekers, NPO en andere linkse organisaties zoals artsen zonder grenzen schieten meteen in verdediging. Dat is wat er fout is in dit land.
De NPO is niet links, het is voroal zelf voorzienend
Een braindrain? Als de mannen die in Ter Apel bivakkeren het neusje van de intellectuele zalm is uit die landen, dan is het wel zeer slecht gesteld met de bevolking die nog in land van herkomst is.
Niet kijken dit!!!!! Echt niet kijken!!! Dit is heel erg slecht voor je hart.
In de regelen der rethoriek van den Noord Afrikaan ende den VVDer geldt; zolang mogelijk doorpraten. Den NPOer kapt dan af wegens regie EN JIJ wint!
Die veiliglandiers worden gewoon als scapegoat gebruikt, iedere keer als er ook maar iets is, ja het zijn die veiliglandiers!
Ook daarom wil het COA en IND deze groepen niet weg hebben want wat moeten ze dan als excuus gebruiken
zet die veilige-landers op een onbewoond eiland. Het zijn toch overlevers volgens de burgemeester? Dan redden ze zich wel.
Op een onbewoond eiland, zijn alle dagen fijn.
Op een onbewoond eiland, daar zouden ze willen zijn....
www.youtube.com/watch?v=pVF8Ri0cj34
Dat snap ik wel van die gasten met hun Mohamed als voorbeeld.
De veiligheid van de NL nebvolking is niet relevant wat AzG betreft. Helder. Daar gaat van mij gene meer heen dus dat AzG.
AzG, is dat niet van dat kindermisbruik en hoerenneuken van donateurs geld?
@ffnietnu | 31-08-22 | 12:57: Als er nu goed doel opgericht wordt voor hoeren neuken, dan doneer ik elke maand 5 tientjes.
DIENSTBERICHT, Mag/kan het geluidsvolume vd Dames Kledingzaak wat hoger-
harder worden gezet SVP? (Of is dat ook expres gedaan ?) door "neem
verantwoordelijkheid" aanhangers......
Volgens De T. is die Mohammed Saadulla een statushouder.
www.telegraaf.nl/nieuws/1190701813/op....
Waar komt hij vandaan dan? En waarom ''moest'' hij vluchten?
Het jargon en de nieuwspraak zijn niet om aan te horen. Veilige landiërs, ambulante handel, jonge mannen. Het zijn gewoon criminelen, roversbendes, weg ermee. Je gaat criminelen toch niet opsluiten in een asielzoekerscentrum? Bovendien is er geen plek, nog een reden om criminelen zsm uit te zetten, dan komt er misschien weer wat plek vrij voor vluchtelingen, die op termijn weer teruggaan, waardoor er ook meer plek komt voor alle (nieuwe) Nederlanders.
Hoe moeilijk kan het zijn? Wees net zo streng voor criminelen die zich voordoen als vluchteling, als dat je compassie vol bent voor de mensen die op de vlucht zijn.
Dat oeverloze gezever en gedans om de olifant heen. Breek een akkoord of twee open als het moet, herzie de wet -Europese of andere internationale verdragen hoeven toch niet per definitie boven Nederlandse regels te gaan? Hak es een knoop door, gooi eens een tijdje grens dicht, of twee.
020 Wethouder Groot Wassink over Ter Apel: "Je schaamt je de ogen uit je kop"
Langer dan een jaar ligt de asielboot er niet in het Westelijk Havengebied. Dat zegt wethouder vluchtelingenzaken Rutger Groot Wassink tegen AT5. Hij noemt de duizend extra vluchtelingen in de stad een korte termijnoplossing voor de vastgelopen asielopvang in Nederland. "Ik denk dat het kabinet ook met maatregelen bezig is om ervoor te zorgen dat Ter Apel nooit meer voorkomt, want je schaamt je natuurlijk je ogen uit je kop."
Groot Wassink noemt de opstelling van Amsterdam een traditie die nu "in ere" wordt gehouden. "Ik vind dat we als Amsterdam een stad zijn die vindt dat we barmhartig moeten zijn en moeten helpen als dat noodzakelijk is."
bron: AT5
Meer een hele vloot aan... als een gehucht met 3000 inwoners 300 (biep) moeten opnemen dan moet Rutger Groot Wassink eerst 82.000 plaatsen voordat hij anderen de maat mag nemen.
Al het tegengeluid op een linkse agenda wordt op de NPO altijd geniepig aangevallen en dus nu ook weer. Het is een zender voor linkse publiek gefinancierd door de NL-werkende!
Nooit meer naar kijken, laat ze verdrogen dat linkse addergebroed.
Toen de regering besloot, dat illegalen niet mochten bestaan in de betekenis van illegaal; was het spreekwoordelijke hek van de dam. Lastige problemen met een pennenstreek opgelost op de meest politiek correcte wijze. Nu willen die lui zelfs damesondergoed? En de NPO censureert dat, terwijl ze wel te pas en te onpas met die regenboogvlag lopen te wapperen.
Opmerkelijkste fragment vond ik interview met Syrische man die onder tentdoek zat of er nog familieleden van hem in Syrië waren achtergebleven. Ja m'n ouders antwoordde hij. En niemand die vraagt / zegt van was het niet beter geweest als je eerst je ouders had helpen vluchten.
Oplossing is heel simpel. Illegaal verblijf in Nederland strafbaar stellen. Iedereen die Nederland binnenkomt in vreemdelingenbewaring nemen, tot duidelijk is wie hij is en wat zijn intenties zijn. Vanuit deze situatie kan de vreemdeling asiel aanvragen of meewerken aan zijn terugkeer. Asiel toegekend, dan verblijfsvergunning voor bepaalde tijd tot het land van herkomst weer veilig is. Niet meewerken aan terugkeer is eindeloos verblijf in vreemdelingenbewaring, ook als het herkomstland niet meewerkt.
Gewoon een leuk gebied inrichten met wat hekken er om heen en een paar wachttorens. Misschien ook nog wat arbeid laten verrichten voor kost en inwoning.
Het is eigenlijk van de gekke dat wij alle arbeidspotentieel uit Afrika weghalen om deze mensen een kansloze toekomst in Europa te bieden. De oplossing ligt in het opbouwen van een gezonde economie in de herkomstlanden. Het in stand houden van een zieligheidsindustrie hier in Europa werkt daar niet aan mee.
Maar er zijn ondertussen heel veel
Mensen die er hun brood mee verdienen.
Illegaliteit is dacht ik al strafbaar gesteld, maar wordt niet gehandhaafd want "zielig"
@boerk | 31-08-22 | 12:59:
Nee, het is niet strafbaar. Tijdens de coalitieonderhandelingen over Rutte II probeerde de VVD illegaliteit wel strafbaar te maken, maar dat mocht niet van coalitiepartner PvdA.
Gewoon een visumplicht. Ik kom heel veel landen niet binnen zonder visum, is heel normaal. Als je vlucht kun je in het eerste land dat je tegenkomt, dat niet in oorlog is naar het Nederlandse consulaat of ambassade.
Het gespartel en gemor van het gepeupel. We geven een podium op de publieke omroep aan zorgvuldig geselecteerde ‘vertegenwoordigers van de tegengeluiden’ en daarmee moeten ze het doen. Geheel georchestreerd door de VN en hoge functionarissen achter de schermen in de EU en netjes vastgelegd in het pact van Marrakesh en het Globale pact voor vluchtelingen. Aan dat laatste pact is zo min mogelijk aandacht besteed en bijna niemand weet hier dus van. Het zijn jurisch niet bindende verdragen maar wel politiek. Ja dus? Maar goed zo is het dus. Iedere politicus die Europese aspiraties heeft zal zich aan beide pacten houden. De publieke omroepen zijn dus verplicht om zich niet kritisch maar pro op te stellen over immigratie. Dat zien we al jaren en Bosma legt de nadruk daarop maar wordt weggehoond. We weten dus waarom. Er valt één ding tegen te doen naast een revolte, stemmen op partijen die zich niet politiek gebonden voelen aan de uitvoer van beide pacten. Maar hoeveel NL willen en weten dit?
Grappig, nou ja ... grappig, eigenlijk diep triest om te zien dat figuren als Saadulla en baidjoe hier naar toe komen, en ons wel even gaan vertellen hoe racistisch wij hier wel niet zijn als ze niet onmiddellijk op hun wenken bediend worden. Als je het hier niet goed vindt, dan pleur je toch lekker op naar het land waar je het wel goed vind.....
Waar nog even aan voorbij word gegaan, deze onderneemster zegt dat ze naar de deur toe liep toen er mannen voor de deur stonden. Dus de deur was op slot, in een modewinkel, in Ter Apel! Dat dat bij een juwelier gebeurt snap ik nog, maar dat je als winkelier in damesmode een deurbeleid moet hebben, vind ik schandalig en wordt gewoon genegeerd in het gesprek. Vraag eens aan die vrouw waarom dat zo is.
Maak je borst maar nat voor de toekomst, dan zal dat in heel Nederland de nieuwe norm worden
Kennis van mij verblijft meerdere maan per per jaar in Zweden, in dorpen waar immigratie uit oost europa maar ook andere landen hoger was gingen ze in de winkels van simplistische beveiliging naar tralies voor de ramen vanwege de toegenomen diefstallen.
Een veiligelander ruik je, voel je, zie je, hoor je, je mag hem alleen niet aanwijzen.
Inderdaad: Philip Pleinbroek, Gewatteerd Jack, Kromme Neus, Lichtgetint.
Mohamed Saadulla is een arts zonder grens. Heeft destijds verblijfsvergunning gekregen, kon hier studeren tot arts. Vindt het benoemen van criminele veiliglandiers 'niet relevant' terwijl dit voor de hardwerkende Nederlander die de studie en veel andere kosten van Mohamed Saadulla heeft betaald, nu juist dit wel relevant vinden. Misschien dat Mohamed Saadulla zich in zijn land van herkomst als arts zou kunnen inzetten in plaats van alleen er op vakantie gaan.
Ja he, het deugen van deze man kent geen grenzen
Dat salfistischtisch vlasbaardje zegt al genoeg.
Gevlucht uit een mosselland en dan hier even de mossel uithangen met zalvende praatjes met zo'n uithangbord.
"Vervolgens onderbreekt presentatrice @Margje Fikse haar met een vlijmscherpe, wereldwijze journalistieke duiding''
"Artsen Zonder Grenzen-arts Mohamed Saadulla met: "Hoe is dit relevant? Hoe is dit relevant? Ik snap niet hoe dit relevant is?"
Gewoon wat je kunt verwachten in een MSM uitzending die bedoeld is om het 'Nationale Deugen' te etaleren. Daarin mogen geen kleine, valse nootjes voorkomen; dat is populistisch, niet-empathisch, xenofoob, en uiteindelijk uiteraard racistisch.
Ik moest wel lachen toen ik het volgende las:
"Het idee van 'Op1' om uit te zenden bij het aanmeldcentrum voor asielzoekers in Ter Apel, is niet in goede aarde gevallen bij de kijkers thuis. Margje Fikse (47) en Giovanca Ostiana (45) presenteren het programma voor een hek waarachter op een gegeven moment in de uitzending vluchtelingen staan. 'Alsof je in een dierentuin bent, maar de dieren geen blik waardig gunt', zo vat één Twitteraar het samen.''
Serves them right, die irritante deugers.
Bij de NPO werken mensen om over alles na te denken. En dat kost veel geld. Waarom drinken er twee mensen uit een ander glas dan zes anderen aan die tafel? Ik heb dit raadsel nog niet opgelost.
Dat dit snel tot een oplossing komt lijkt me voor (toekomstige) vluchtelingen alleen maar goed. En dan bedoel ik vooral de overlast van veilige-landers en andere opruiers, want die hollen heel erg snel het draagvlak uit voor alle asielzoekers. Gaat dit zo door, dan gaat heel vlug een dikke streep door het opvangen van alle asielzoekers, vluchtelingen incluis.
De oplossing is snel en keihard terugstuur-beleid voor saboteurs uit veilige landen.
- Het moet toch binnen een maand helder kunnen zijn of iemand veilgelander is of niet.
- Asielzoekers zouden tijdens hun (korte) procedure in staat gesteld mogen worden geld te verdienen, zodat er ook nog een kans bestaat zich als economisch waardevolle aanwinst te bewijzen, hangende hun beoordeling.
- Verder zou in alle gevallen asielopvang tijdelijk moeten zijn en blijven, dus geen permanente status of naturalisatie. En altijd terugsturen, ook na 15 jaar als het weer veilig is geworden in het thuisland.
- Wie zich ondertussen zodanig opwerkt dat sprake is van een geheel zelfvoorzienend bestaan mag eventueel toch blijven. Maar dat moet dan de uitzondering zijn en niet de regel.
Er is geen werkbare oplossing mogelijk waarbij we elke maand duizenden opvangen, voorzien van huis, uitkering en voorzieningen en dit permanent laten drukken op de overheidsuitgaven. Daar is simpelweg het draagvlak niet voor, als dit zo eindeloos doorgaat. Iedereen kan uitrekenen wanneer dit strandt.
"Het moet toch binnen een maand helder kunnen zijn of iemand veilgelander is of niet."
Binnen een maand? Binnen 48 uur bedoel je.... alleen je hebt een hele stam van subsidieslurpende linksdraaiende asieladvocatuur die exact weet hoe je dat circus middels rechtszaken, procederen en hoger beroepen jarenlang kunt traineren voor veel geld om er dan nog geld uit te slepen wegens overschrijding van de wettelijke termijnen.
Is Uw account gehackt of zoiets ?
Heeft iemand bij BL wat in zijn drankje gedaan ?????
@Castor12 | 31-08-22 | 16:29: Ja, waarheidsserum. Een paardenmiddel maar het werkt wel ;-)
Het is activistische televisie met een activistische inslag en een activistische dynamiek ook. Je voelt het aan alles, ze weten precies wat de hete hangijzers zijn, precies wat er wel en niet gezegd moet worden, waar ze niet omheen kunnen maar ook hoe ze die kwesies waar ze niet omheen kunnen aan moeten pakken. Het verhaal, het narratief, staat van te voren al vast, de taboes zijn gedefinieerd en alle gesprek dient zich precies tussen de geslagen piketpaaltjes te manifesteren. Op elk moment dat buiten de gedefinieerde ruimte wordt gesprongen wordt er dan ook kordaat ingegrepen.
Een groep van vijf mannen die herhaaldelijk jouw damesmodezaak binnen wil en meteen met bedreigingen antwoordt als je ze niet meteen gastvrij binnenlaat. En dan een gespreksleidster die oppert dat het best wel eens het geval zou kunnen zijn dat die groep mannen een leuk stukje lingerie komt kopen voor hun vrouwen... Je hoeft als winkelier maar één keer bedreigd te zijn geweest door dat tuig om te weten hoe de vork aan de steel zit. En de tweede keer weet je het helemaal zeker. Maar dan moet je je alsnog verantwoorden voor heel Nederland, want hoe kun je weten dat het 'veiligelandiërs' zijn? Ben je dan niet bevooroordeeld? OF erger, xenofoob en racist?
Dat hek op de achtergrond is de meftafoor voor het programma: "wij houden alle onwelgevallige meningen buiten de deur".
Let op dit bijzondere stukje activisme dat o.a. vanuit organisaties als Migreat al tot de NPO is doorgedrongen: "De migrantenman is kwetsbaar. Dat ze man zijn zegt niets. Het feminisme heeft vrouwen als kwetsbaren neergezet. Daardoor dreigen migrantenmannen een vergeten groep te worden." Wokepraat ten top. En wéér worden (westerse) vrouwen hiermee indirect aangesproken.
@Normpje | 31-08-22 | 12:44: bang voor de foeipolitie?
Zelfjoris. Monddood.
Dus er zijn drié problemen. Te grote migranteninstroom. Een passieve overheid die via gemeenten de burger de boel laat bekostigen. Rondtrekkende Noordafrikaanse bendes die aanmeldcentra gebruiken.
' 'I kill you', en, ...' Dat zijn toch best pakkende teksten qua blij zijn dat je je ontvluchte land achter je hebt gelaten en aan een nieuwe start begonnen bent
AZG = spinnen garen bij hoge instroom
AZG = "we hebben vandaag 2 mensen naar het zoekenhuis gestuurd, dit kan echt niet in NL"
AZG = de MD op hoog links Nederlands: "er zitten geen terroristen in de instroom" (hoeveel heeft de AIVD er gepakt, Belgie? Hoeveel aanslagen die je anders niet had gehad? Charley Hebdo? De vakantiepark aanslagplegers? Etc. Etc.)
Dit is de wereld momenteel: een Burgermeester die hard werkt in de inmiddels afgezonden gemeente Ter Apel, die verteld in nette bewoording waar de schorn wringt, wordt onderbroken door een overduidelijke "import Nederlander" (mag ik dat nog zeggen?) vanaf de tribune die brutaal gaat stellen dat die cijfers niet relevant zijn en dat Nederland die mensen gewoon moet accepteren.
Ik ga goed kerst vieren dit jaar, het is een uitlopend fenomeen. Snitzeltje kan je straks alleen nog eten in Zwiterland. Geluid van kerkklokken neem ik op op een bandje. Goede sloten op het huis, snelle scooter voor de dochters en zo zingen we het wel uit.
Ze proberen je steeds in een hoek te drijven.
“ hoe weet je dat”?. “Hoe herken je die?”
Voor eigen rechter spelen en een groep voor de deur uitsluiten kan natuurlijk niet. Als je vervolgens dood in een plas bloed ligt dan is dat vervelend maar het is een zaak voor de politie en de rechterlijke macht. We leven in een rechtsstaat!
Valt onder 'overige'
Dit dus! Mijn bloed gaat er van koken. Je mag niet meer zelf inschatten of een situatie veilig is. Je moet het risico maar gewoon nemen. Stuitend!
Ik heb een hekel aan grensoverschrijdende artsen.
Ieder zijn ding, maar ik vind een zin als: 'Hoe is dit relevant?', niet om aan te horen. Vreselijk!
Artsen zonder grenzen heeft de grens van het betamelijke inmiddels ook achter zich gelaten.
Vroeger ging Artsen zonder Grenzen naar Afrika om te helpen. Nu komen alle Afrikanen hierheen om geholpen te worden....
AzG is een mooie combi van wereldvreemde hertjes en zure diversiteitsquotavullers. Hebben geen enkel bericht aan lokale leefbaarheid, enkel aan hun ideologie: het westen is schuldig en moet boeten, iedereen die niet witman is is zielug en moet volledige vrijheid krijgen qua handelen.
@Ommezwaai | 31-08-22 | 12:32: Dat thuiswerken is ook van toepassing op de artsen van artsen zonder grenzen.
Schaapskleding zonder grenzen neemt even de ontwrichting in bescherming.
Nu nog een groep pinguïns die een mannenkledingzaak binnen wil om een nieuw gewaad voor hun eigenaar uit te zoeken, dan is het evenwicht weer hersteld.
De onafhankelijke knipmachine.
"Onafhankelijke berichten"....
Naar die bagger kijk je toch niet..
Het ontbreekt gewoon totaal aan lik op stuk beleid. Eerste overtreding moet gewoon direct einde asielprocedure zijn, geen kans op bezwaar en direct een enkeltje thuisland.
Waarom is dit zo moeilijk?
"Ja maar, het land van herkomst wil ze niet terug hebben.."
Gewoon per vliegtuig retour en schijt aan hebben. De gemiddelde naffer is te zuinig om een ticket terug naar Nederland te betalen.
@Ommezwaai | 31-08-22 | 12:27: precies! Vliegtuig is lastig ivm de grenscontrole aldaar, maar zet ze op een boot en pleur ze op het strand. Welkom thuis.
@Ommezwaai | 31-08-22 | 12:27: Oh ja, dat gelul altijd. Dan faal je zo hard als politicus door daar ons probleem van te maken. "Ja, Marokko wil ze niet terug hebben". Hoezo is dan een probleem van de Nederlandse bevolking? Maak er het probleem van die crimineel van door 'm zakjes te laten plakken in een werkkamp totdat Marokko 'm terugneemt. Waarom moeten wij opdraaien voor keuzes waar wij niets mee te maken hebben?
1) Asielindustrie voorkomt uitzetting & handhaving
2) MSM zorgen voor de beeldvorming, goede voorbeelden op TV krijgen, slechte voorbeelden wegmoffelen, en statistieken evenzo inzetten.
3) Dichtgetimmerde verdragen en wetgeving (NL wetgeving is ondergeschikt aan Europese wetgeving)
4) Thuisland werkt niet mee, willen minstens een bak geld hebben om hun onderdanen terug te nemen maar zelfs dan niet. Marokko krijgt miljoenen aan uitkeringen maar dat is niet genoeg om wat tuig terug te nemen
5) Laffe NL politici doen aan bovenstaande niets, zijn te angstig om hard te onderhandelen en risicovolle beslissingen te nemen
@Trekhaas | 31-08-22 | 12:31: of gewoon al het betalingsverkeer en uitkeringen/kortingen etc naar die landen stoppen. Moet je zien hoe snel de regeringen daar overstag gaan. Maar ja, dat moet je als overheid natuurlijk wel wat overeenkomsten en verdragen/wetten negeren en dat vinden lui in het kabinet maar wat lastig. Ik weet zeker dat de regering in de VS bijv dat gewoon in het een verdrag inbouwt maar NL/EU…… nee.
@Trekhaas | 31-08-22 | 12:31: De EU beschermt zijn buitengrenzen niet vervolgens is het diezelfde EU die de landen verplicht deze mensen op te nemen. Dan moet de EU toch ook de verantwoording nemen om de veiligelanders terug te sturen? Er gaan jaarlijks miljarden aan hulpgelden naar Noord Afrika en Turkije, eerst die hulp maar eens opschorten dan. Als de nederlandse politici zich niet laten naaien door Brussel dan laat Brussel zich wel door de rest van de werld naaien.
Je doet het er niet voor, maar de dankbaarheid van die mensen doet je toch smelten. Welkom.
Mag je als autochroon nog aangifte doen van doodsbedreiging tegenwoordig of neemt de politie alleen nog aangiftes op van veiligelandiërs die op hun teentjes getrapt zijn?
Mohammed Saadulla: "Hoe is dit relevant? Ik snap niet hoe dit relevant is?"
Tja, Artsen zonder grenzen. Daar heb niks meer aan gegeven. Die gaan zelf de boten die de Middellandse Zee over varen, de 'gasten' helpen. Ook : in Ter Apel. Die zijn links geïndoctrineerd.
Ik denk dat zijn referentiekader de gezondheid van de mensen is. Zijn denkraam is wat beperkt, als u begrijpt wat ik bedoel.
Hoe dat relevant is?
Als ze zich gewoon gedragen en zich aan de regels houden zoals we die hier in Nederland hebben dan zou er stuk minder weerstand zijn tegen een AZC in dorpen.
Baardmans en meer van die asielidolen hebben er een dik belegde boterham aan. Hoe Nederland dit absorbeert zal ze worst zijn.
Je denkt te vluchten naar het meest tolerante land van de wereld en dan word je daar als man zonder geldige reden geweigerd bij een damesmodezaak.
Nou já zèg !
LOL, maar gelukkig wordt het straks allemaal veel beter.
Arts Mohammed Saadulla: "Hoe is dit relevant? Ik snap niet hoe dit relevant is?"
Omdat dit het draagkracht vernietigt, Mo. Niemand wil kansloos asociaal tuig. En Mo heeft er geen last van. Want Mo woont er niet naast. Mo is arts. Mo sluit zijn ogen gewoon voor de andere kant van de medaille. Wat je niet ziet, bestaat niet.
Mo is een achterlijke eikel. Wees geen Mo.
Sowieso zijn 'Mo's' geen brengers van wijsheid. Een paar duizend jaar geleden de eerste Mo al niet, en sindsdien is het er niet beter op geworden.
Types zoals Mo zouden wij uit Syrië krijgen, samen met apothekers en raketgeleerden. Inmiddels wordt pijnlijk duidelijk dat het veelal analfabeten zijn die voor hun laatste centen de sprong naar Europa hebben gewaagd.
Welterusten Mo.
Wat me opvalt, is dat mensen die bezwaar hebben tegen het hele asiel-circus, altijd een uitdrukkelijke uitzondering maken voor "echte vluchtelingen". Pim Fortuyn heeft één en ander bespreekbaar gemaakt, maar niet goed genoeg.
Heel veel mensen zèggen wel dat we "echte" vluchtelingen moeten helpen, maar ze vinden iets heel anders. Maar dat kun je in dit land niet zeggen, anders ben je nazi. Aan de praattafels wordt je dan natuurlijk helemaal niet uitgenodigd.
Screening schijnt lastig te zijn, aldus de IND. Dan moeten de goeden maar onder de kwaden lijden en laat je maar even niemand meer toe. Ergens in de wereld is er wel een shithole waar mensen vluchten. De gemiddelde deugkneus snapt niet dat wij als Nederland niet alle ellende van de wereld kunnen herbergen. Iedereen zegt het bijna, dit land is vol.
Is dat zo? Ik denk namelijk dat elk mens met een hart geen problemen heeft met een klein asielsysteem waarbij daadwerkelijke vluchtelingen tijdelijk geholpen kunnen worden.
@langelat ik vind ook dat je echte vluchtelingen moet helpen. Niet eenvoudig om er zeker van te zijn helaas. Maaarrrr ik vind dat we ze HIER niet meer kunnen helpen.
Ik wil enkel cultureel vergelijkbare vluchtelingen opvangen. Het feit dat Europa al zoveel botsende culturen binnen heeft gehaald maakt dat niet makkelijker. Nee het maakt het onmogelijk. Er is weinig meer te doen maar je kunt altijd stoppen met dezelfde fout blijven maken, ook al zijn de gevolgen van die fout nog lang voelbaar.
Inderdaad wat is er mis mee om uit lijfsbehoud helemaal geen vluchtelingen te helpen. Je maakt in je eigen huis toch ook zelf uit wie er binnenkomt en wie niet.
@tjongerschans | 31-08-22 | 12:31: Dat zal best zo zijn, maar in de inleidende standaard verklaring van tegenstanders van de asielpolitiek ("echte vluchtelingen moeten we wel helpen") ontbreekt het aan de woorden "klein" en "tijdelijk". Veel mensen zijn de vreemdelingen zat, maar durven dat nog steeds niet te uiten. Als het kleinschalig en tijdelijk zou zijn, zouden ook deze mensen niets tegen de opvang hebben.
Is juist heel aardig dat die asieljongens massaal damesmode willen kopen voor die twee vrouwelijke asielzoekers in het kamp. Kom daar maar eens om bij de Hollandse man, zoveel hoffelijkheid!
Ok, nu heb je jezelf compleet van de pot gerukt. Net zoals je toekomstige commentaren neemt niemand je nog serieus. Proost!
Artsen zonder grenzen. Hmmm. Kennelijk niet alleen zonder geografische grenzen. Inmiddels een gevaarlijk politiek NGO clubje. Dat was nooit de bedoeling. In het handvest staat er:
¨De medewerkers van Artsen zonder Grenzen respecteren de medische gedragscode en handhaven een volledige onafhankelijkheid ten opzichte van welke politieke, religieuze of economische macht dan ook¨.
Dit is niet meer de realiteit. Muhamed Saadulla bewijst dit. AZG is een politiek vehikel met EHBO kist.
Tip: www.artsenzondergrenzen.nl/contact/do...
Hoezo zijn die lui eigenlijk relevant in dit verhaal? Ze zijn net zo relevant als Glennis.
Artsen Zonder Realisme
Zijn ze wel een NGO? Volgens mij niet.
Judith "hysterie" Sargentini is er nu directeur.
@Proud Infidel | 31-08-22 | 12:25:
Atrsen zonder morele grenzen
@kleybeuker | 31-08-22 | 12:30: Check de NGO kenmerken maar eens. ( uit Wikipedia) Veelal linkse signatuur.
Een niet-gouvernementele organisatie (ngo), ook wel non-gouvernementele organisatie genoemd, is een organisatie die onafhankelijk is van de overheid en zich op een of andere manier richt op een verondersteld maatschappelijk belang. Over het algemeen gaat het om organisaties die werken aan het bevorderen van milieubescherming, gezondheid, ontwikkelingswerk of mensenrechten.
Er bestaan wereldwijd honderdduizenden ngo's. Enkele grote en belangrijke zijn: Ceres, Cure Violence, Mercy Corps en Partners in Health. Andere bekende voorbeelden zijn Amnesty International, Artsen zonder Grenzen, Greenpeace, Natuurmonumenten, Natuurpunt, Oxfam International, War Child en WWF.
'Veiligelanders, hoe herken je die?' Nou, plaats maar willekeurig 50 pasfoto's van syriers en Noord-Afrikanen en ik pik ze er zo uit. Denk ik. Is natuurlijk wel o.b.v. voordoordeelachtige vooroordelen.
Ging lekker daar, mevrouw Fikse ( stel voor haar vandaag nog te ontslaan ) en een meneer van AZG, wat een wereldvreemdheid.
Nederlanders worden bij het ootje genomen door de NPO.
Die mannen zijn toch met een reden gevlucht. Ze vinden het fijn om dameskleding te dragen en dat is hun cultuur niet normaal. Dus naar Nederland waar dat wel kan en gelukkig zit er in Ter Apel een leuke winkel met dameskleding!
En die dameskleding kunnen ze dan meteen wassen in de gratis Miele, win-win situatie.
@Festen | 31-08-22 | 12:19: De stringetjes wel op de hand met lauw water hoor!
"Nou er zijn toch vaker mannen, die misschien voor hun vrouw..."
Moslims die lingerie voor hun vrouw in Syrie en Afghanistan , dan weet je met wat voor debielen je te maken hebt .
Onderwijl integreren ze lekker in Denemarken :
twitter.com/i/status/1562530690414940...
Ik snap die domme dozen sowieso niet , zij gaan uiteindelijk het gelag betalen .
Als die cultuur meer invloed krijgt gaan vrouwen in het algemeen, feministen , alles lgbht en alle westerse vrijheid op de schop . Iedereen terug in de kast op straffe van dood , lesbo bestaan niet en uitgehuwelijkt en flink werpen met hier en daar een klap , allemaal onder een aardappel zak en afgezonderd leven achter het aanrecht , homo's van de Euromast .
Wij mannen hoeven alleen de baard te laten staan, af en toe allahu akbar te prevelen en je wijf te disciplineren , op de manier beschreven in de Koran ............ en die van de buurman ook gelijk ......... ze liep er toch !
Gaat lekker in Denemarken daar zijn zal al uit het Trojaanse paard geklommen.
Tsja daar word je niet blij van. Kwam ook een boze Turk tegen laatst, of wat was het. Die beweerde dat ze over tien jaar alles zouden overnemen en ons de keel gingen afsnijden. Verkeerde been uit bed gestapt vermoedde ik.
Vraag me dan toch af: Waarom zouden ze de boel willen overnemen? Het is makkelijker om terug te gaan naar Pakistan of Turkije als het daar zo gaaf is. En nemen ze de boel hier over, dan is het in no time net zo'n shitzooi als daar. Dus wat is het doel? Denken ze dat dit land een soort geldkraan is waar ook zonder Nederlanders het geld vanzelf hun kant op stroomt? Het zal niet de liefde voor onze cultuur zijn die hen hier houdt dus wat is het wel?
@Beste_Landgenoten | 31-08-22 | 12:28:
"Hoe is dit relevant? Ik snap niet hoe dit relevant is?"
Als vrouw begrijp ik er ook werkelijk helemaal niets van. Het lijkt wel of er sprake is van een soort massa hypnose. Ik krijg letterlijk hartkloppingen als ik naar dit soort filmpjes kijk. Van mij mag de grens potdicht voor dit soort mensen.
@Beste_Landgenoten | 31-08-22 | 12:28: Het doel is verplichtte aanbidding van hun heilige fantasie wezen , aanbidding uiteindelijk door dwang verspreiden over de wereld en alles vormen tot dat doel is hun taak .
Het staat in het boekie , ze schreeuwen het bijna van de daken, preken het in hun moskee maar u bent ziende blind en horende doof .Het is ze al in zat landen gelukt .
Elke dag, als je denkt dat het niet gekker meer kan, weten ze je toch weer te verbazen. Met je talkshow tafel voor een hek van het centrum gaan zitten is al voldoende reden om heel veel mensen daar bij de NPO op staande voet te ontslaan, maar zóó extreem gehersenspoeld zijn door Woke, dat je reflex op zo'n verhaal is om te gaan suggereren dat ze daar misschien komen winkelen voor hun vrouw, dan hoor je in een gesticht thuis. De volgende keer zal ze iets roepen over dat het ook gevluchte en onderdrukte transgenders zouden kunnen zijn geweest, die graag een jurkje wilden passen. Sterker nog, hoe is het in deze tijd nog mogelijk dat er 'Damesmode' bestaat en winkels met alleen dameskleding. Je reinste discriminatie is dat!
En een arts, die toch hoogopgeleid zou mogen zijn, die blert dat hij niet snapt hoe dit relevant is...
Waar blijft de volgende Chicxulub?
Door steeds maar te blijven focussen op 'veilige landers', wordt er gedaan alsof de rest geen probleem is.
Scherp dit! Heel juist opgemerkt!
Stel, je moet als bedrijf 10 mensen aannemen om één vacature te kunnen vullen. Of als rechter 9 onschuldige mensen veroordelen tot levenslang om één echte dader achter de tralies te krijgen. Of je bent de arts die 9 gezonde benen moet amputeren om dat ene zieke been weg te halen.
Idioot.
Maar precies hoe onze asielindustrie werkt: 9 overlastgevende opportunisten voor 1 bona fide vluchteling.
Meerr 1 op 900, naar schatting
Wegkijken, weglachen, negeren, de standaardreactie op alles wat niet volmondig positief is aan instroom van niet-westerlingen.
Het is belachelijk en treurig. Met dit soort linksliberale meningen vanuit een deugkramp kun je geen compromis vinden. Zij eisen maximale tolerantie van het voetvolk maar geven geen millimeter toe als het aankomt op hun politieke doelen.
Liever Nederland totaal naar de klote helpen dan Wilders in de kaart spelen..
@therealbraindump | 31-08-22 | 12:17:
Het is een reflex geworden bij die idioten.
‘Overdrachtelijk waar’. Nee, volksmennerij. Dit specifieke tuig moeten ze het land uitmikken. Maar doen alsof hun gedrag representatief is voor het gros van alle vluchtelingen is goedkoop en treurig. Misschien zou het helpen als de redactie even een dagje gaat kijken bij zo’n opvang en met mensen praat. Dan zie je dat er achter elke teringlijer 10 mensen staan die alle recht hebben op een normale behandeling en zelf ook normaal doen. Door dit soort praat schaadt je hen, en dat valt in de categorie: trappen terwijl iemand al op de grond ligt. Deugen is vaak zo slecht nog niet.
Heb je dat zelf ervaren? Hoe zijn die dan hier gekomen? En waarom specifiek hier, in een van de kleinste landjes ter wereld waarvan geen normaal mens in Syrie oid weet waar het ligt?
Als je na je statushouderschap terug kunt naar zandbak van herkomst om A.) je gezin over te laten komen en B.) jaarlijks achtergebleven familie gaat bezoeken dan ben je GEEN vluchteling maar een ordinaire gelukzoeker welke hier enkel en alleen is om op de staatsruif te teren Kortom de meesten zijn geen vluchteling. .
Ik ben het met je eens dat je ze normaal moet behandelen, tenminste als je onder "normaal" verstaat, dat ze bij een eerste gesprek afgewezen kunnen worden en dan direct het land worden uitgezet. Een afwijzing is wat mij betreft in 9 vd 10 gevallen aan de orde, want: Dublin-verdrag, Turkije-deal, door andere veilige landen gereisd, geen identiteit vast te stellen, copy-paste argumentatie / beschrijving, niets te vrezen in het vervelende land als ze zich daar normaal hadden gedragen; en nu vergeet ik er vast wel een paar.
Het is dat jullie (GS) af en toe stukjes plaatsen van uitzendingen op de NPO... maar als ik dit een paar seconden aan hoor, weet ik weer waarom ik al tijden geen TV meer kijk, gebruik dat ding alleen nog voor Netflix en natuurlijk de F1 kijken.
Ook Netflix is tegenwoordig een mijnenveld van deugen.
@Trasnochador | 31-08-22 | 12:43:
Inderdaad. Geldt overigens voor al die diensten. Die scripts, die gaan echt wel door de handen van 'sensitivity readers', dus alle scherpe randjes zijn van de verhalen af, en de meeste verhalen worden al door deugers geschreven. Maar het is niet altijd meteen zo duidelijk wat de moraal van het verhaal is, die zit verstopt, die wordt niet meteen helder. Dat is het verraderlijke. Controversieel spul kom je bij die bedrijven niet tegen, dat is te risicovol, dat mijden ze.
Het lijkt me best kut als je bij GS werkt en je hebt een avond NPO-dienst. Dat je de hele avond die kots moet aanzien. Dapper, dat wel.
Los deze shit gewoon op, deze talkshows maken het alleen maar erger. De horror.
Pasop hé , hoe herken jij een veiligelander kun jij dat wel meid.
Die mannen kunnen toch best een leuk zomerjurkje nodig hebben voor hun vriendin/vrouw/dochter.
@Longhorn | 31-08-22 | 12:11: Die vriendin/vrouw/dochter zit wel 3000 km verderop, want die hebben ze thuis gelaten.
Die mannen zijn transvrouwen die nieuwe kleding komen kopen. Vanwege hun transitie kunnen ze last hebben van opvliegers.
Precies, hier past alleen maar begrip, geen veroordeling. Dit zijn mensen die vluchten voor hun eigen vroegere identiteit. Ze zullen het ook niet toegeven en je waarschijnlijk zeer aggresief benaderen als je dit tegen ze oppert, zo diep zit de verdrukking van die gevoelens.
Wat ze ook in al die praatprogramma’s zeggen, één ding is duidelijk, en iedereen weet dat:
Er is geen draagvlak meer in Nederland voor de opvang van asielzoekers. Punt.
Die Baidjoe is gewoon Nederlands. Deed tijdens corona al heel irritant door te roepen dat we allemaal dood zouden gaan met dat verschrikkelijke ''redteam".
Wat ies met die gekke microfoons? Voelt als 1986, maar dan niet op een lekkere manier.
De MSM heeft maar één taak, het regeringsbeleid verdedigen. Ze zijn pro-immigratie, pro-achterlijke klimaatwaanzin, pro-islam, pro-EU, pro-woke, pro-alfabetsoep. 100% subjectief, totaal onbetrouwbaar.
Dat vat het helemaal samen ja. Totaal geen enkele serieuze kritiek meer.
Ik vermoed wel eens dat men in die kringen sinds Fortuin in een deugkramp geschoten is. Zoiets van: "Eens maar nooit meer".
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
Het zou eens interessant zijn om al die belangenverstrengelingen en onderlinge verbanden eens in kaart te brengen. Laten we zeggen, bioj wijze van voorbeeld : talkshow presentatrice A. heeft relatie met kunstenaaars/theaterdeugneus B, die weer goed bevriend is met politicus C. die weer "komt aanschuiven" in het programma van A, samen met collega, D die weer susbsidieverstrekker is van de club waar B weer centjes krijgt. Dat soort verbanden. Ik geloof dat dat min of meer werd uitgeplozen door die "vizier op links" website waar zoveel ophef over was. Je moet daarbij wel oppassen dat je niet TE veel in de privesfeer van mensen gaat zitten roeren, want dat kan ook weer niet. Maar 1 ding is duidelijk : Dat hele zootje hangt, zoals met zoveel dingen in deze wereld, aan elkaar van vriendjespolitiek, wie met wie het bed deelt en, uiteraard van vorstelijke salarissen, al of niet in de vorm subsidies, die worden opgehoest door de belastingbetalert. Het is een spaghetti-bal van onderling met elkaar verweven relaties. Ze kennen elkaar allemaal. Ook als ze niet in de uitzending zitten.
die mediaspeler blijft top
Nederland is naar de kloten, Rutte heeft in de 12 jaar dat hij aan de macht was, alles verkloot wat we opgebouwd hebben en hij nog niet klaar met de boel verder naar de kloten te helpen.
We? Hoho, alles dat de immigranten hebben opgebouwd volgens Klaver.
Een circus heeft altijd clowns nodig.
Nou Raisa (ja jullie zijn geen fan) twitterde dit gisteravond al.
Ojee, een twitteraar in de house. Dat wordt hommeles.
Zolang Raisa niks zegt ben ik fan van haar.
En toen? Heb je Raisa geretweet? Of een duimpje gestuurd? Spann0nd. Vertel vertel.
REAGEER OOK