Huub Stapel NATIONALE HELD na heerlijke rant tegen energiebobo Cora van Nieuwenhuizen
Oh, en 80/90 % van Nederland heeft per 1 januari 2023 een VARIABEL CONTRACT
Goedemorgen. Wat is het koud he? Gelukkig kunnen we ons verwarmen aan de somtijds sympathieke Huub Stapel die zich gisteravond op de staatsomroep onsterfelijk maakte om faalvvd-er Cora van Nieuwenhuizen live & in her face te wijzen op heur volstrekte corrupte abrupte vertrek uit de politiek voor een luizenbaantje bij de energielobby. 2,5 TON voor 2,5 DAG werk. Daarna mag u zich wagen aan de verhitte 1 januari-discussie als de energiecontracten voor Nederland gaan ver345voudigen en u zomaar van 250 euro naar 975 euro per maand gaat (en dan moet de Elfstedentocht nog komen). Goed weekend!
Social
Never forget
Reaguursels
InloggenHij wordt best mooi oud, die Stapel.
Cora van Nieuwenhuizen vult nog even haar zakken voordat dit land volledig uitverkocht dan wel omvolkt is.
Rutte !! ....... het is tijd om te gaan, jongen ........ we zijn al een tijdje klaar met jou en je ploeg.
Stapel durft het. Held!
Ze heeft naar eigen zeggen 27 jaar haar verantwoordelijkheid gepakt dus men moet nu niet zo bekrompen gaan lopen zeiken over het feit dat ze schaamteloos zit te graaien bij een club die werkelijk nul komma nul waarde toevoegt voor de gewone man als je die mickey mouse adviezen hoort die ze ter tafel brengt. "Probeer minder energie te verbruiken en als je het niet meer kan betalen is hier het nummer van de schuldhulpverlening. Tot uw dienst."
Die Cora heeft een behoorlijke bolle kop gekregen. Die gaat rap onze Schrans achterna.
Ja die 2,5 dag over besteedt ze duidelijk niet aan bewegen denk ik dan.
2,5 voor 2,5?
Doe mij ook zo’n vrouw…..
Dan ga ik wel 2,5 dag iets doen wat ik leuk vind.
Tip van papa:
Elektrische kacheltjes kopen.
CV uit (alleen gebruiken voor warm water)
En gaan met die banaan.
En wat doe je daarna met de banaan?
Dat de tafeldame als Stapel erover begint dan zegt: Maar ze is hier voor iets anders te gast…
Als dat in een ander land gebeurt bestempelen ze het graag als censuur, maar hier is dat natuurlijk volstrekt normaal. Want je zou maar eens een kritische tafelgast hebben en die met een ander in discussie laten gaan. Praten tijdens een praatprogramma prima, maar niet teveel of als het iemand op zijn of haar verantwoordelijkheid aanspreekt, dan moet je oppassen hoor!
De NPO zou zo mooi kunnen zijn, maar het rot zit overal en niemand mag kritisch zijn, behalve andere tafelgasten, of als het over concurrerende commerciële omroepen gaat. Subsidies vliegen met een schouderklopje en een advies over het omzeilen van belastingconstructies, zo in de zak van mensen die al met een “R” praten en geen idee hebben wat zich buiten hun landgoed en op de schermen van hun CCTV afspeelt.
Dat is het erge. Vergeleken met Van Nieuwenhuizen steekt Stapel in dit fragment nog enigszins positief af. Totdat je een paar minuten langer kijkt en ook Stapel zijn pro-opvang-praatjes en nivelleringspraatjes afsteekt en je realiseert dat Stapel de eenoog is aan deze tafel.
Niemand is perfect.
Dus u bent tegen opvang van mensen in gevaar, dat is ernstig.
@P. Breidel | 27-08-22 | 19:19:
Dat hangt af van de definitie van "mensen in gevaar".
Hebben we het over Veiligelandiërs die door 15 landen reizen naar het land met de hoogste uitkeringen?
Of over de vrouwen en meisjes rond Ter Apel die ook tijdens een hittegolf lange broeken moeten dragen, en 's avonds niet zonder mannelijke begeleiding de straat op kunnen?
Ondertussen wordt de politie om de dag naar Ter Apel geroepen vanwege vechtpartijen. En dat krijgt straks gratis huizen en uitkeringen in bijna elke straat in NL. Mag straks democratisch stemmen over de vraag of joden, christenen en atheïsten een "recht op leven" hebben.
Wij zijn straks in gevaar.
Afval zal er altijd zijn maar de 'enablers' veroorzaken de vervuiling. Wie stemt op dit tuig!?
Goed zo Huub. Zo denkt heel Nederland !!
Cora van Mora
Ik ga dit jaar een paar maanden overwinteren in Spanje. Dan hoef ik hier niet te douchen en kan de verwarming uit blijven. Kan ik met gemak betalen van de besparing op de energiekosten. Win Win situatie!
Je verwacht een zeer koude winter?
Noord Spanje, wellicht het mooiste deel van het land, kan best fris zijn hoor. Maar goed, een houtkachel is daar nog geen probleem.
Ik schat in dat eind November een woedende menigte richting de kamers en het torentje gaat voor enige genoegdoening.
Begint hooivork te slijpen.
Ik ga een winkel in hooivorken beginnen op het spui. Naast verkoop van hooivorken ook fakkels, en een hooivork slijperij. Ik ga rijk worden!
@Dlareg | 27-08-22 | 14:42: ik kan tegen inkoop; pek, verschaalde urine en rotte eieren leveren om het gamma kompleet te maken.
Hoef er niet rijk van te worden, maar wel opgeluchter.....
@Dlareg | 27-08-22 | 14:42: En vlaggen !! Wel eerst omdraaien. (is 2€ extra verkoop)
Altijd weer schokkend om te zien hoe weinig de zelfbenoemde elite weet van wat er leeft onder het volk. Die geschiedenis herhaalt zich altijd maar weer. En als het volk er dan eindelijk genoeg van heeft en opstaat, staan ze te kijken als een koe naar het onweer.
Maar even tussen door. Als 1 ja uari alle energie kosten weer omhoog gaan. Zal ik eigenlijk mijn maand termijn op 150 zetten? Of mee laten gaan wat het ebdrijf wil.
Ik voel er bijna elke wat voor om te zeggen Lui, deze 150 is het, meer.krijgen jullie niet van mij.
Onduidelijk slappe.. snap er niets van
Het is toch wat. Denk jebhet asielzoeker hier beter te hebben. Moet je straks €500 per maand aan energie gaan betalen, in een koude winter. Daar arm, hier ook dus wat zijn ze nu helemaal opgeschoten behalve dat zij het hier stervens koud krijgen straks in de winter!
Kan je deze mensen toch niet aandoen.
Wij pakken toch gewoon hiervoor de rekening op.
Die maken houtvuur binnenshuis.
Doen somaliërs ook altijd binnenshuis als ze bbq-en
Van Nieuwenhuizen: een non-valeur van de ergste soort is zeker op haar van toepassing.
Dit was een momentje hoe men kon zien hoe laf dat hele zooitje van de Npo is.
Ja. Ik vind het echt schandelijk dat we tafelheren en -dames subsidiëren om vooral niet te kritisch te zijn.
Huub Stapel: 'Het is tegen een Europese regel, dat wou ik maar even zeggen.' Het zou wenselijker zijn als dit land wat vaker Europese regels aan zijn laars zou lappen, dat wou ík maar even zeggen.
(Ik ben al een tijdje aan het denken aan wie ik meer een hekel heb in dit fragment, aan Huub Stapel of aan mevrouw Cora. Praatte die man altijd al met zo'n aardappel in de keel?)
Eens, beide deugkneuzen zijn niet te pruimen.
Dat gezegd hebbend valt Cora hier wel heel erg door de mand met haar "adviezen" om de energierekening te drukken. Terwijl zowel overheid als energiemaatschappijen momenteel gigantische winsten maken dankzij die hoge energieprijzen.
Cora is dus echt een hol vat gebakken lucht.
Ze weet niet waar ze over praat terwijl energie haar "vakgebied" is. Waar ze 2,5 ton per jaar voor krijgt, voor 2,5 dag per week werken.
Dit land heeft meer Huubs nodig maar ook dat zal deze opportunistische kliek niet stoppen. Het gewin is voor hen te groot om je moreel verantwoordelijk te blijven gedragen
Goed dat Huub er wat van zegt. Hij had het wat beter kunnen voorbereiden, maar tenminste iemand die zijn mond wel open doet.
En dan popi jopie over Feyenoord zitten lullen.
Ik vind Huub Stapel een zak stront maar deze confrontatie was wel raak.
Politici zouden vaker op deze wijze geconfronteerd moeten worden met hun hypocrisie. Ik ben geen fan van Stapel, maar hier heb ik van genoten.
Wie kan mij uitleggen hoe het kan dat de groothandelprijzen voor gas in augustus 2022 €270 per megawattuur zijn. Dit is 3 maal zoveel als een jaar geleden.
1 MwH = 1000 KwH dus de groothandelprijzen zijn 1/1000 * €270 = €0,27 per KwH. In 1 m3 gas zit (volgens google) +- 10 KwH aan energie. De kosten per m3 aan de inkoopkant zijn dus 1/10 * €0,27 = €0,027. Twee komma zeven cent.
Op de site van Eneco staat:
modelcontract Gas per m3 € 4,63003
Dit betekend dat het verschil tussen inkoop en verkoop 170 maal de inkoopprijs is.
Ik snap dat de tussenhandel erop moet verdienen, dat de overheid belasting heft, dat er transportkosten zijn en dat Eneco er ook aan moet verdienen.
Het verschil is alleen wel heel erg groot.
Moet je het niet juist vermenigvuldigen met 10?
Speculatie.
Er is geen tekort aan gas.
We moeten gas van België afnemen want die hebben goedkoop gas (van ons gekocht)
@Migidrone Als het 0.27/kWh is en in 1 m3 gas zit 10kWh dan is 1m3 gas toch 10x0.27= €2,70 ?
@KoningKrat | 27-08-22 | 12:58: je hebt gelijk.
3 keer zoveel als een jaar geleden ?
Kijk nog eens...
www.theice.com/products/27996665/Dutc...
Gisteren was het even 23 keer zoveel als 4 januari 2021 en daarvoor.
Op zich is bij elke energievorm terug rekenen naar prijs per kWh het beste, weet je ook meteen wat het goedkoopste is.
@Sinclair | 27-08-22 | 12:49:
Haha, wat een kloteland zijn we toch ook.
Overigens, vraagt Eneco die prijs inclusief of exclusief alle belastingen en heffingen?
Als ook veel woningeigenaren de energierekening niet meer kunnen betalen, waardoor ook de maandlasten van de hypotheek in gevaar komt, betekent dat straks dat veel huizen op de markt komen waardoor instorting van de markt een feit gaat worden...?
Ja maar dan kan het COA die woningen opkopen en er vluchtelingen in huisvesten. Dan is die crisis in ieder geval opgelost.
Nee.
Nee, want dat zou slecht zijn voor mijn overwaarde. Dus dat kan gewoon niet gebeuren. Geen vragen verder.
Oei oei oei, gauw door naar het volgende onderwerp, het moet vooral wél gezellig blijven! Klasse huub (sjonny)
Mevrouw van den Nieuwenhuizen en de presentatoren van OP1 zijn exemplarisch voor alles wat mis gaat in dit land. Hup Huub! Boe Cora en Jort!
Gisteren weer een hoog VVD gehalte bij OP1.
Om te kotsen, net of andere partijen er niet toe doen.
Was niet erg onder de indruk van deze Huub Stapel. Zat bij OP1 om zijn zoveelste onnozele reisprograma te pluggen. Na het gekwebbel over de Rijn is nu onze kust aan de buurt. Nou, nou, echt een wezenlijke bijdrage aan ons TV aanbod. En Stapel krijgt voor zijn bijdrage aan dit programma vermoedelijk per uur nog veel beter uit de NPO subsidiepot betaald dan Van Nieuwenhuizen. Dus een typisch staaltje van de ene (subsidie) pot die de andere pot verwijt.
Mee eens, arrogante irritante van zichzelf overtuigde en ingenomen kwal die zijn vrouw heeft laten barsten.
Vvd boys ranting.
Tja Huub Stapel, jij wordt dus nooit meer uitgenodigd en komt op de zwarte lijst van de NOS. Zomaar een ex-minister het vuur aan de schenen leggen en de programmamakers laten zweten. Probeer het nog is bij ON.
Me?
Ja, ze is voor iets anders te gast, maar iedere simpele ziel weet dat juist deze discussie nieuws zal worden en kijkcijfers gaat opleveren, dus zou dit gestimuleerd moeten worden. Valt me tegen van Jort. En anders, bel even met karel van de graaf of Jan Lenferink. Die wisten hoe ze kijkcijfers konden scoren.
@Justin_Case: Heren! Heren!
Ik begrijp niet waar iedereen zich druk overmaakt. Zij heeft een salaris groter dan de MP en haar man (voormalig aandachtstrekker uit Rotterdam) brengt een bescheiden Burgemeesters salaris binnen. En zijn nog niet met pensioen vanwege hun buitengewone kwaliteiten. Respect voor hun hoge arbeidsmoraal. Waar vindt je dat nog. ""greed, for lack of a better word, is good"
Dus jij begrijpt iets niet.
Nou, google even wat het probleem is zou ik zeggen.
@Papa Jones | 27-08-22 | 14:18:
Ik denk dat hij het sarcastisch bedoelde. (tenminste, dat hoop ik)
"Maar we hebben mevrouw Van Nieuwenhuyzen voor iets anders te gast."
Hoe tekenend, hoe tekenend voor de lafhartigheid van de Nederlandse journalistiek. Je hebt een tafel met gasten uit verschillende hoeken van de samenleving, en, zo wordt ons altijd voorgehouden, dat is om een en ander levendig en speels te houden, om kruisbestuivingen mogelijk te maken. Zo kun je bijvoorbeeld aan een gemankeerde artiest die eigenlijk is uitgenodigd om te klagen over de gevolgen van covid voor zijn portemonnee vragen wat-ie vindt van de problematiek die zojuist met een aangeschoven minister is besproken, of aan die minister vragen ofzij ook wel eens een theatertje bezoekt en war dan de voorkeur geniet. En soms ontstaat er spontaan een over-en-weer tussen mensen die elkaar anders dan aan de tafelvan het lulprogramma nooit tegen zouden komen.
Maar hier, als een gast onverwacht en ongevraagd het vuur aan de schenen van die opportuniste legt, als-ie het maar waagt om dat aan te roeren waarvan wij die trut allemaal kennen, wordt er ingegrepen, want daarvoor was mevrouw niet uitgenodigd, dat was niet afgesproken.
Het heeft er alle schijn van dat keihard is bedongen dat één onderwerp taboe zou zijn, dat daarover niet gesproken zou worden. En er was niet op gerekend dat Huub Stapel het taboe alsnog zou doorbreken, live, onaangekondigd.
Als het er werkelijk over gaat, als de koe bij de horens wordt genomen, wordt keihard ingegrepen. "Hier wordt niet over gesproken" werd er in koor geroepen.
Laf, laf, laf.
Ik vond Huub slapjes en niet doortastend. Hij liet zich veel te gemakkelijk omver blazen. Het ging hem alleen om het geld.
Misschien iets te overmoedig. Misschien had hij nog een wijntje op.
@JB86 | 27-08-22 | 11:27: Stapel heeft trekt zich in de regel weinig aan van niemand, het is niet de eerste keer dat hij z'n mond terecht opentrekt.
@donkieshot | 27-08-22 | 11:31: huh.. doet Huub Stapel het jorissen op GS?
Denk dat we naar uurtarieven moeten. Door de sterke groei van zonne- en windenergie krijgen we steeds vaker te maken met sterk variërend aanbod van energie. Het huidige systeem van dag- en nachttarieven is daar niet geschikt voor. En het is best slim om dan pas stroom af te nemen als het aanbod hoog en de prijs daardoor laag is.
Nog beter is het om de overheid te laten bepalen wanneer jij stroom mag gebruiken.
Iedereen een quotum en de tijd van levering is een verrassing.
Gefeliciteerd met je slimme meter.
Gelukkig heb je een App om te zien hoe laat je kunt douchen.
Dat doen grotere organisaties al vele jaren zo. Dat was heel gunstig, maar ook die clubs hebben nu een probleem. De saldering werkt namelijk op dezelfde wijze.
Het is nu alleen nog stuurbaar voor verbruikers die op het juiste uur hun productie kunnen aanpassen.
@Verbandmeester | 27-08-22 | 11:28: Ik ben er van overtuigd dat er ongetwijfeld apps of slimme stekkers komen die apparaten kunnen inschakelen op momenten dat tarieven gunstig zijn.
Daarom worden windmolens automatische afgeschakeld als zonnepanelen te veel leveren icm windmolens, windmolens zijn gemakkelijker te sturen dan zonnepanelen.
Zonnepanelen zijn vaak van de burger. Die gaat men niet betalen voor het afschakelen natuurlijk,die laten ze gewoon uitvallen op een te hoog voltage. "Kan men niets aan doen",maar is ondertussen wel de goedkoopste optie.
Cora van Nieuwenhuizen heeft ook een VVD-tick om constant lief te glimlachen bij moeilijke onderwerpen.
Het ziet er raar uit.
De expressie op het gezicht klopt helemaal niet met wat er gezegd wordt of waar het over gaat.
Alsof ze overal een niks-aan-de-hand-sfeertje van proberen te maken. Dat maakt burgers en boeren dubbel pissed.
Eric van der Burg komt glimlachend en rustig met een hand in zijn broekzak in Tubbergen vertellen 'waarom we dit besluit hebben genomen'. Alsof het een voldongen feit is.
Christianne van der Wal komt glimlachend en lief met een ontwapenend brilletje op rustig vertellen welke verschrikkelijke dingen er gaan gebeuren bij de boeren. Alsof het een voldongen feit is.
Die zou je toch door elkaar willen schudden en rammelen.
Begrijpt zij wel wat er door de burgers en boeren heengaat?
Wat zijn dit voor spelletjes.
Maar zou het kunnen dat Huub een wijntje teveel ophad?
Cora lacht nog charmant. Eric van den Burg heeft de pech een spottend, minachtend en hautain lachje te hebben. Over onuitstaanbare regenten gesproken.
@Bigi Bana Boy | 27-08-22 | 11:11:
Dat maakt het er niet beter op.
Het is een aangeleerd trucje, ook dat charmant lachen.
Ze krijgen er dingen mee voor elkaar, maar eigenlijk manipuleren ze.
En dat is prima als je een autoverkoper bent, maar gaat over heftige dingen zoals de vloer van een minimale levenskwaliteit die eraan gaat.
Daar valt niets charmant te doen.
Dat vriendelijk lachen zonder emotie, manipuleren, staalhard liegen en bedriegen etc. zijn wel trekjes van psychopaten. Hun krachten weten zij zodanig te verpakken dat het volstrekt onschuldig lijkt maar niet is.
@Aleon | 27-08-22 | 11:35: Denk dat AdvocatusDiaboli het goed gezien heeft. Het is een aangeleerd trucje. Waarschijnlijk mediatraining.
Huub Stapel probeert deugpunten te scoren met zijn halfslachtige en niet ter zake doende geschreeuw. Maar het optreden van Cora is ook tenenkrommend, met haar geneuzel over folie achter de radiator en tochtstripjes hier en daar. Dat gaat het verschil niet opleveren want daar zijn de prijzen teveel voor gestegen.
Dat wil ook zeggen dat Cora eigenlijk niet snapt wat er aan de hand is.
Of ze weet het wel maar praat er omheen.
En dat is zorgelijk.
@advocatus... ze weet het wel. Dat geldt voor ze allemaal.
Hij maakt wel degelijk een relevant punt, die van een politicus die niet vanwege haar kennis of kwaliteit maar vanwege haar connecties een overbetaalde baan krijgt. Niks mis mee, maar je hoeft als politica niet mooi weer te spelen over wat een voltrokken feit is, dat is redelijk hypocriet.
Betalingsregeling? Volgens mij is dat er al met je maandelijks bedrag dat je op mag hoesten. Hoe moet ik me dat voorstellen een betalingsregeling bovenop een al bestaande betalingsregeling?
Door werk gerelateerd ongeluk en een onverzekerde baas, ben ik tussen wal en schip gekomen en heb ik het sinds 2002 niet breed,, ik zou wel willen, maar ik kan niet meer werken. Mijn lijf is op … ik schrijf dit voor wat perspectief in deze discussie …. Om eerlijk te zijn kom ik inmiddels iedere maand wat geld te kort en al deze ‘bespaartips’ van Cora, deze dingen doe ik zodoende al jaren, zo ben ik al 3 jaar terug al overgegaan op minder gasverwarming om electrisch bij te verwarmen, (toen ging het gas naar 60 cent, vorig jaar 80 nu is die 1,67 en hoe het er naar uitziet in de winter wordt deze 3,33, dus reken maar uit hoe vaak die over de kop gaat in drie jaar, nog net niet beter dan bitcoin) maar de aankoop van dat kacheltje, ik heb dat er uit gehaald … en met de teruggave vorig jaar geïnvesteerd in nog twee van die krengen) afgelopen eindafschrift kreeg ik nog steeds wat terug, maar dat was voor de laatste verhoging in juli …. nu hoor ik de aankoop van kacheltjes als plannetje voor een oplossing om toch warm te zitten de komende winter … maar wat gaat er met het stroom net gebeuren als al die mensen allemaal tegelijk zo een ding aanzetten? Ik voorzie een grote plof want dat kan het net niet aan! Maar als we eerlijk zijn is wat er momenteel gaande is niet fair en ik voorzie helaas een bittere armoede voor velen. Al hoor ik ook stemmen van mensen die in bewindvoering zitten (vies woord als je het mij vraagt) en die hebben zoiets van dat kan zo niet en de staat moet dit en dat … veel mensen geloven niet dat de staat er niet voor hun is, omdat ze zo gepamperde zijn. En ik, ik laat me niet gek maken, ik leefde voorheen al in de winter met de cv op18/max 20 graden en dan event wat bij verwarmen, minimaal douchen, maar een verdubbeling van mijn huidige energierekening kan ik niet bekostigen, dus ik heb een beetje uit de losse pols uitgerekend dat ik op mijn slecht geïsoleerde woningbouw flat de verwarming nu max rond de 15/16 graden moet houden in de winter, en verder maar met de kacheltjes (als het stroom net het nog kan hebben) en dekentjes, muts op in huis etc etc
Het is een grof schandaal dat je zo moet leven wanneer je tijdens het werk een ongeluk krijgt en je dan ook nog de botte pech heb dat je baas zich niet heb verzekerd … maar het voordeel wat ik hier uit haal, is dat ik inmiddels al 20 jaar weet dat de staat er niet voor ons is
Kunt u de woningbouw niet aanschrijven voor betere isolatie? Zeker gezien de huidige ontwikkelingen zullen ze wel meer van dat soort vragen krijgen?
Wat een ellendig verhaal en ik leef met u mee. Wat mij betreft wordt de energienota voor mensen in uw positie ruimhartig gecompenseerd.
De comments kunnen gesloten worden. Mooi en eerlijk verhaal.
Mensen anticiperen op -laten we zeggen- veranderingen die te overzien zijn. Dit is niet te overzien voor heel veel mensen.
Dat dus.
Veel mensen op het minimum bezuinigen al zoveel mogelijk want het is tientjes schrapen.
Het is verwarming laag, kort douchen, zuinig zijn met alles, niets kan.
En soms kan er iets waar je met moeite en zuinig doen voor hebt gespaard en dan gaan mensen naar je wijzen.
Komt Cora met 'adviezen'.
Glimlachend.
Ja, met 2.5 ton hoef je je geen zorgen te maken.
Ze snappen het niet, of ze negeren het .
Daar wordt je toch verdrietig en somber en moedeloos van.
Het lijkt er inderdaad op dat sinds de jaren 90 het beleid minder sociaal is geworden.
@BobDobalina | 27-08-22 | 10:55:
Nee, compensaties zijn;
A) peperduur door ambtenarij en fraudegevoeligheid;
B) onrechtvaardig voor degenen die door een uurtje overwerk honderden euro's mislopen.
Kern van het probleem zijn de veel te hoge belastingen. Op gas en elektra, maar ook op benzine en diesel; op levensmiddelen; op arbeid; etc. Als bijvoorbeeld @WaltherP99 zich moet verplaatsen, boodschappen doet, de wasmachine moet laten repareren, etc dan loopt hij tegen dezelfde problemen aan.
En al die problemen zijn niet op te lossen met nog meer peperdure, fraudegevoelige en onrechtvaardige toeslagensystemen. Waar zelfs de belastingdienst niet meer uitkomt zonder zelf te frauderen. Wat dan weer leidt tot hele families verwoestende toeslagenaffaires; peperdure herstelbetalingen en (uiteraard) fraudes daarmee.
De te hoge belastingen zijn het probleem, dus moeten die belastingen verlaagd worden.
Droevige realiteit.
Ik weet niet hoe dat huis verwarmd wordt, maar als de CV uitgezet wordt en er komen allemaal elektrische kacheltjes voor in de plaats, wordt het alleen maar veel duurder. Gas geeft ( even makkelijk afronden allemaal ) 10 kWh per m3.
Dus je hebt 10 kWh nodig om 1 m3 gas te vervangen met een straalkacheltje. Dat is echt heel veel duurder, bij Vattenval kost 1 kWh 1,10 ( dus 10 is 11 euro ), en 1 m3 gas 5,10. Dus stroom is echt 2 keer zo duur. Het helpt alleen als je b.v. in staat bent om het heel plaatstelijk te verwarmen, niet de hele kamer.
U zegt, dat u een werkgerelateerd ongeluk heeft gehad. Ik weet niet hoe of wat, maar u kunt de werkgever natuurlijk gewoon als werkgever aaansprakelijk stellen. Het maakt dan niet uit of de werkgever een verzekering had. Met name als de werkgever niet alles gedaan heeft om u een veilige werkomgeving te bieden, zal een letselschadeadvocaat u tegen een percentage van de opbrengst ‘gratis’ bijstaan.
Ik praat CvN niet goed. Zeker niet.
Maar ik wil wel even een kanttekening plaatsen: wat HS doet, vind ik tamelijk onbeschoft. Typisch Nederlands ook: op de man (vrouw in dit geval) spelen, moralistisch vingertje omhoog, de discussie de andere kant op trekken en je bek niet kunnen houden (hem was het woord niet gegeven door de voorzitters). Terwijl hij geen expert is op het gebied van salarissen en/of direct betrokkene was bij het demissionaire kabinet van toen.
Je hebt duidelijk niet door dat de arrogantie van bewindvoerders, oivertuigd van hun gelijk, zodanig is geworden dat het meer dan logisch is dat de " mindere goden" hun ergernis uiten. Gelul over " de voorzitter gaf hem het woord niet" is precies waarom je reasgeert zoals je doet. Dat formele theater in de TK waarachter een wereld van corrupgtie, vriendjespolitiek, belangenbeha
(werd afgebroken:) belangenbehartiging, nepotisme en zo meer schuilgaat. Man, open je ogen: dat gedoe in Den Haag gaat niet over jou, het gaat er om macht en eigenbelang.
Ze mag blij zijn dat ze er zo makkelijk vanaf komt. En dat vind ik een understatement.
@langzullenweleven | 27-08-22 | 10:51:
Precies ,vond het erg verfrissend eens een stevige directe aanpak/discussie.Je zag duidelijk dat Jort etc hier niet mee overweg konden.Altijd maar braaf tussen de lijntjes praten ,was de bedoeling.Zeer sterk optreden van Huub!
Onbeschoft is relatief, iemand die uw fiets of portemonnee jat bejegent u vast anders dan de praktijkassistente van uw huisarts. Deze VVD mopshond jat publiek geld, heeft amper gefunctioneerd en bewust regels overtreden. Wees blij dat Huub Stapel het aan de orde durft te stellen. Hypocriet gezwam over dure energie. Die energie is duur mede vanwege deze types.
Dan maar onbeschoft. De tijd van fatsoen is sowieso wel verstreken, de verharding treedt in.
@P. Breidel | 27-08-22 | 11:01: ze is het prototype van alles wat fout is in dit land/wereld. Ikke ikke.
Het gaat om Cora, dat zij met medeweten van de premier 5 weken lang als minister heeft mogen bouwen aan het gespreide bedje van haar volgende werknemer die directe belangen haqd bij de onderhandelingen die zij als minister heeft gevoerd. Maar chapeau, je hebt de discussie wéér weten te verleggen naar DE TOON!!
De reactie van Stapel is heel mild. De ophef bewijst hoe weinig de mensen die de praattafels bevolken nog gewend zijn om enig weerwoord te krijgen. Ze zitten netjes af te wachten tot ze hun woordjes mogen zeggen. Een oprisping zoals van Huub staat niet in het script.
Doet me denken aan het laatste optreden van Deelders bij Jinek. Daar hebben we het nog over want het komt niet vaak voor dat er weerwoord of recalcitrant gedrag bij gasten wordt tentoongesteld in dit soort saaie monogame programma's. En daar weer voor moeten we teruggaan toen Hans Jansen bij Witteman zat.
@Graaf_van_Hogendorp | 27-08-22 | 10:41: draadjesvlees ;-)
Deze vrouw heeft de denkwijze, gedrag en mimiek van de 'kaste van de beleiduitvoerders'. Zie je vooral in de zorg, onderwijs, sport en bestuur. Ze zijn gefocused op proces en niet zozeer op knopen doorhakken. Als ze er niet uitkomen dan delegeren ze naar een adviescommissie, ze polderen, ze 'herkennen zichzelf niet in het geschetste beeld'. Ze zijn uitvoerders van 'afspraken'. Helaas ook steeds meer en meer in de politiek warvan je dus ook steeds meer gaat afvragen wie nu eigenlijk die 'afspraken' maakt.....
Zij zitten er juist omdat corrupt, chantabel en incapabel zijn maar wel het spel willen meespelen voor wat zilverlingen.
Maar wiens schuld is het dat er een kaste in het westen is ontstaan die zo opereert? De schuld van bestuurders en politici of van het volk wat ze voort brengt en op ze stemt (in het geval van politici)?
@Graaf_van_Hogendorp | 27-08-22 | 10:33:
Je overschat de invloed van stemmen. Er is nog nooit een meerderheid geweest voor ons immigratiebeleid. Poll na poll, onderzoek na onderzoek geeft al decennia hetzelfde beeld: De meerderheid wil het niet. En toch gebeurt het.
@Allemaal | 27-08-22 | 10:38:
Nee dat is te makkelijk. VVD en CDA stemmers (laatstgenoemden bevatten overigens een hoop (s)linkse protestanten) weten dondersgoed dat deze partijen geen zak aan de massa immigratie gaan doen. Al decennia niet. Toch blijven ze erop stemmen.
Het volk is geweaun lui en bewust onwetend, en hebben het land laten overleveren aan lieden die het allerslechtste met hun voor hebben. Maar goed ze gaan het meemaken, 2030 komt met rasse schreden nabij. En dan is het huilen geblazen en te laat.
@Allemaal | 27-08-22 | 10:38: Precies. Maar de heren en dames bestuurders moeten natuurlijk schipperen tussen wat 'het volk' wil en wat (internationale) verdragen ons land dicteren. Maar van de politiek verwacht je dan duidelijkheid en dat ze bijv zeggen we doen A wel en B niet en we gaat dat regelen. Nu is het bijna altijd niet/half A en niet/half B en we regelen voor beide eigenlijk niets. Waar de kiezer dus helemaal niets aan heeft.
@Allemaal | 27-08-22 | 10:38: Sterker nog, 20% van de stemmen wordt "kalt gesteld" evenals in Den Haag waar de Mos de grootste is maar het establishment hem ook koud zet.
@Graaf_van_Hogendorp | 27-08-22 | 10:45:
En cordon sanitaire, zegt dat u iets?
Een deel is inderdaad te dom en te lam. Maar voor de rest wordt je gewoon genaaid.
En stel dat ooit het gas weer als water vloeit, dan gaan de prijzen toch niet omlaag. Dan zijn de mense het gewend, kost het te veel geld, dan heeft de top te weinig winstuitkering etc. Zolang het nog relatied te goed gaat in Nederland (lees voetbal pindas en die zingende nichten in Ahoy) dan komt hier geen Bastille moment.
Zoals we op het werk ook soms merken; in plaats van de mensen een probleem terugleggen bij de veroorzaker, polderen we of, nog erger, passen de mensen hun leven er maar weer op aan.
Daar zijn we als mensen, Nederlanders, de afgelopen jaren steeds beter in geworden en het is ons aangeleerd.
Dan zou er ook enorme deflatie komen en zou iedereen in totaal paniek zijn. Inflatie is nog tot daaraantoe, zelfs 10% inflatie. Maar deflatie! Dat is pas erg!
Het blijft absurd dat mensen in de schuldhulpverlening komen omdat ze de gasrekening niet kunnen betalen.
Een gasrekening waarvan het grootste deel belasting is. Komen mensen dan in de problemen door energieprijzen of overheidsbeleid ?
@beavis | 27-08-22 | 10:19:
Door onverantwoord gedrag, natuurlijk, want hoe durven die stoute fossiele brandstoffen te gebruiken!
Zo is het, gewoon met een dekentje op de bank blauwbekken als het -10 is
Een tafel vol subsidieslurpers, Inclusief Kees Flodder.
Johnny. Voor straf vanavond nog een keer kijken.
@BobDobalina | 27-08-22 | 10:17:
Geen straf hoor!
@ Ruime: Verder verdiende Stapel geld als acteur en dus toch ontwikkeling van het eigen talent. Iets doen wat mensen leuk vinden om naar te kijken enzo. Natuurlijk zijn er allerlei producties afhankelijk van fondsen en vast ook door de overheid. Toch vind ik dat wat anders dan een van Nieuwenhuis die niets anders doet dan gebakken lucht uitbraken. Zij zit in deze positie vanwege de contactgegevens in haar telefoon.
@BobDobalina | 27-08-22 | 10:17:
Vond Coen van Vrijberghe de Coningh een betere Sjonny. RIP. Huub was wel geweldig in Amsterdamned.
@Graaf_van_Hogendorp | 27-08-22 | 10:34: stapel is inderdaad te netjes. Rene van t hoff blijft echter een van mijn favoriete acteurs. Plan C was ook een juweeltje met Ton Kas en Ruben van der Meer (die in het echt stomvervelend is).
@BobDobalina | 27-08-22 | 10:41:
Plan C, compleet onder mijn radar gevlogen. Zal het eens opzoeken.
@Graaf_van_Hogendorp | 27-08-22 | 10:49: niet de grapdichtheid van een flodder, maar er zitten prachtige scenes in. m.youtube.com/watch?v=ymDuFVj7-jI
Lelijke dikke plofkip van de VVD, graaier Cora met het pedante toontje zal vanaf haar ivoren teuren even het volk toespreken: douche korter en plak folie achter de verwarming.. Cora.. klassiek voorbeeld waardoor het volk de VVD haat
Folie achter de radiator helpt ook niets als je gas al is afgesloten. Stukken asfalt in de kachel stoppen zou een beter advies zijn.
Vergeet niet dat je de boel ook kunt openbreken om beter te isoleren! Vooral aan te raden als je een huurhuis hebt, de huisbaas vast blij mee
Zoveel vvd haat was er bij TK2021 niet bij voor ruim 2,2 mln kiezers. Ben bang dat er niet snel veel vermindering in gaat komen ook.
@Able-Archer | 27-08-22 | 10:24:
De bezuinigingen op de mentale gezondheidszorg hebben hun tol in 2021 als geëist.
Netwerken met betrekking tot mij: velen "kennen" mij terwijl ik die velen niet ken.
Zouden straks het aantal tv-uren drastisch omlaag gaan om zo gas en elektriciteit te besparen?
Alle uitzendingen stoppen om 2200 uur, om zo het goede voorbeeld te geven tbv van besparing.
@litebyte | 27-08-22 | 10:09: mocht u na 2200 nog een videootje willen draaien.. pas dan op voor de energiepolitie, koop verduisteringsgordijnen.
Overstappen op duurzame energie, dus alle zenders uit als de zon onder gaat.
@W_F | 27-08-22 | 10:17:
Boven windkracht 5 wordt TellSell aangeboden.
Tuurlijk niet. De roeptoeter van D666, ook bekend als de NPO, krijgt gewoon meer geld van Kaag.
Cora van Nieuwenhuizen geeft exact aan wat de Nederlandse politiek voor velen vooral is, het lobby (corrupte) opstapje en daarnaast waarom dit land eigenlijk maar 1 crisis heeft.
Een bestuurscrisis
gehuwd met Rotterdamse superambtenaar loco Bert W, kunnen elkaar lekker tippen in bed over de baantjescaroussel
En dan nog het opstapje naar Brussel, bestuur op bestuur.
Dat gebeurt Huub Stapel wel vaker als hij uitgenodigd wordt aan zo'n babbeltafel.
Als een boze bejaarde begint hij vanuit het niets uit te vallen tegen een andere gast..
Vaak heeft hij zijn feiten niet op een rijtje. Een soort Johan Derksen eigenlijk.
Is ook vermaak, luister ik liever naar dan dat gewauwel uit dat zure bekkie van Jort.
Welke feiten had hij niet op een rijtje?
Ik hoor:
- Iets van twee jaar gelden lopen de coalitiepartijen hard uit de kamer weg om verpleegkundigen geen extra loon te geven (feit).
- Van Nieuwenhuizen vertrok uit het kabinet, en demissionair is ook een kabinet, voor een lucratieve betrekking (feit).
- Dat was tegen de regelgeving op gebied van belangenverstrengeling (feit).
U staat ook ingeschreven bij de baantjescarrousel?
@Nuuk | 27-08-22 | 10:18:
Huub is uit de categorie Freak de Jonge en Marcel "minderwaardig mens" van Dam. Biefstuksocialist die anderen graag de maat neemt maar zelf hun eigen hypocrisie nauwelijks beseffen. Al lijkt uit het fragment dat Huub nog enigszins zelf besef ook heeft. Maakt hem niet minder een champagne socialist. Een product uit de 'nieuw links 1968' generatie.
@Graaf_van_Hogendorp | 27-08-22 | 10:37: U zwamt maar wat. Doe eens een link dat hij politiek links geëngageerd is. Hij vindt politiek al jaren 3 x niets. Ik heb hem rond 1995 wél een aantal keren gesproken en het is een meer dan fatsoenlijke vent. Hem vergelijken met de Jonge en van Dam laat zien dat u geen idee heeft.
Cora zit daar niet om wat zij kan, want dat is niet zo veel.
Zij was een politiek lichtgewicht.
Cora zit daar om wie zij kent.
En dat is tweeëneenhalve ton per jaar waard.
Na een tijdje in de Tweede Kamer gezeten te hebben is Cora wel gewend geraakt aan een bepaald salaris en een bepaalde levensstijl, en dan ga je echt niet je NetFlix abonnement opzeggen omdat je ineens wat minder hebt.
Cora staat symbool voor wat Nederland is - een lobbycratie. In veel andere landen wordt zoiets omschreven als corruptie, maar hier heet het lobbyen.
Ze was minister, zat nieten de kamer, blijkbaar bent u zelf ook niet zo'n zwaargewicht.
Maar als jij haar zou kennen, hoeveel invloed heeft ze dan op jou?
@Zuster01 | 27-08-22 | 10:12:
Ministers zitten ook in de Tweede Kamer.
Maar wat heeft zij nou uiteindelijk bereikt als minister?
@Zuster01 | 27-08-22 | 10:12:
Ze heeft in de Tweede Kamer gezeten. Next.
@Osdorpertje | 27-08-22 | 10:33: Inderdaad, gebakken lucht. Deze mevrouw heeft nog nooit een bedrijf van binnen gezien. Lelystad luchthaven 200 miljoen weggegooid.
Na vijf dagen, fulltime dus, werken was ik gisteravond te moe om nog naar Op1 te kijken (ik ben 55+). Mijn Essent maandbedrag gaat van 150 euro per maand naar 300 euro per maand. Meer werken lukt mij niet qua tijd en/of energie. Mijn salaris is modaal, dus dit wordt een flinke hap uit mijn maandbudget.
Ik vind het geweldig van Huub Stapel hoe hij deze dame durft aan te spreken. Geweldig gedaan meneer Stapel. Ik wil dat de eliteklasse dit vaker gaat horen en ook met welke problemen de gewone man te dealen krijgt de komende winter.
Helemaal eens.
Vijf dagen fulltime? Kijk, dat doen er maar weinig, dat betekent dat u iets kan, en iets wil, namelijk werken!
Waarom zou je dan nog in het miezerige pis(nichten)land Nederland blljven wonen, en vooral werken?
Omdat mensen hier kinderen en een sociaal leven hebben opgebouwd misschien?
@litebyte | 27-08-22 | 10:07: waar zou u dan aanraden te wonen? Ik ben dit land ook meer dan zat namelijk
@Zuster01 | 27-08-22 | 10:21:
De landen waar de mensen uit vluchten.
Soort ruilhandel.
Heel goed Huub.
Pak dat wijf maar aan , met haar onnozelige gezicht.
Deze vrouw is hierop getraind. Vriendelijk de tegenstander te woord staan. Ze houdt zich netjes aan alle regels. En pakt natuurlijk de buit, daat dan weer wel.
Ik heb een laag vast contract tot en met Augustus 2023 maar ik zal mijn verbruik laag houden omdat ik de spelletjes niet meer vertrouw. Solidair en sober, winnen die energieboeren toch..
Kan ze de kapper niet meer betalen? En teveel chips eten ipv vega
F poetin. mijn gasketel blijft uit, dus ook geen last van hoge prijzen.
Door dat VVD66 alles heeft geprivatiseerd waar vroeger een politicus in kon door ambtenaren, met overeenkomstig goed salaris en pensioen, zijn dat nu miljarden bedrijven geworden met bonussen. Ze hebben de politiek aantrekkelijker gemaakt en daarom zijn er nu zoveel a-politieke nitwits in de tweede kamer die allemaal een Coraatje als ambitie hebben. Nederlandse volk? Dat is maar even tijdelijke schijninteresse.
Nou nou niet zo cynisch Tiscali
@Tiscali-2 | 27-08-22 | 09:59:
Dat is niet cynisch. Dit alles is begonnen met massale privatisering. Toen heeft men er een economische boerderij van gemaakt waar u en ik het vee zijn. Er tellen alleen nog maar economische motieven. Daar is Cora een voorbeeld van.
Cora van top tot teen in radiatorfolie wikkelen.
Kan haar CV uit deze winter.
Kijken naar Op1?
Daar heb ik de energie niet voor.
Op1 kijken zou verboden moeten worden. het toppunt van energie verspilling.
Voor die "adviezen" van Cora had ik ook naar een willekeurige Poolse schoonmaker kunnen gaan. Wat voegt zij toe in die energiesector, behalve haar connecties?
Natuurlijk is gas en olie nu duurder door de oorlog in Oekraïne. Maar als Nederlands gas in Nederland bijna twee (2!!!) keer zo duur is als Nederlands gas in België speelt er echt een heel ander probleem.
We hebben hier bijna de hoogste belastingen ter wereld, ook op energie. En bij hogere energieprijzen stijgen dus ook de belastinginkomsten op die energie. En dat gaat om enorme bedragen dus pleur de belastingen fors omlaag. Onze dysfunctionele overheid is veel te rijk en dat maakt de belastingbetalers arm. Dus hup, de bezem erdoor.
Dan maar wat minder fopfuncties en bullshitbaantjes voor nikskunners in de baantjescaroussel.
Dandruff, je hebt "links" niet genoemd! Is dit vooruitgang of verslons je je taak?
Tsja, een verzorgingsstaat voor kanslozen kost wat. Als die belasting eraf gaat/moet zal dat effect hebben op al die toeslagen. Keuzes
@Beste_Landgenoten | 27-08-22 | 09:56:
Het staat allemaal in de laatste zin, zonder het links te noemen.
@pane | 27-08-22 | 09:57: Ik voel me kansloos in deze staat.
(*op bed gaat liggen beentjes hoog, poepen en zuster! roepen doet)
@Beste_Landgenoten | 27-08-22 | 09:56:
Dandruff heeft toch een duidelijk argument? Nederlands gas in Nederland is 2x duurder dan in België.
Dat is gek. Over de belasting gaat de regering. Of die links of rechts is doet verder niet zoveel ter zake hier.
Lagere belasting kan soelaas bieden voor mensen die al van salaris naar salaris leven, dat is het argument.
@Beste_Stalker | 27-08-22 | 09:56:
Je klinkt een beetje geobsedeerd. Misschien helpt het om voortaan alleen nog te reageren als je een van de feiten die ik noem kunt corrigeren, counteren, aanvullen, beamen, etc?
Een paar jaar geleden probeerde je dat bijna wekelijks een keer. Dat maakte jouw constante stroom van ad hominea, laster en beledigingen net iets beter te pruimen.
@pane | 27-08-22 | 09:57:
Als de belastingen fors omlaag gaan dan zijn al die toeslagen ook overbodig. En houd je zelfs een hoop extra geld over door het wegvallen van de peperdure ambtenarenapparaten die al die toeslagen uitdelen; en door het wegvallen van de enorme fraudes met al die toeslagen.
Helaas hoor ik zelfs Wilders en Omtzigt niet pleiten voor afschaffing van dat geld-rondpomp-systeem.
De asielinvasie moet ergens van betaald worden, Pfizer moet, door een deal met Hugo, ook nog betaald worden voor enkele niet werkende spuitjes, Hamas wil met kerst graag nog een leuke verrassing naar Israël sturen en de EU wil de contributie graag voor het eind van het jaar.
@Dandruff | 27-08-22 | 10:05: ad hominea is het meervoud? Ik dacht dat het hominibus was. Maar het is wel meer dan 30 jaar geleden dat ik het leerde. Ik vind het wel een beetje elitair taalgebruik overigens. Ook ironisch. Iemand beschuldigen van wat jezelf continu doet.
@BobDobalina | 27-08-22 | 10:16:
Je maakt me wel nieuwsgierig. Wat doe ik zelf "continu", en kun je daar een concreet voorbeeld van geven?
Niet?
@Beste_Landgenoten | 27-08-22 | 09:56:
Hoge belastingen op energie is geen rechtse hobby. En ja Cora zit er omdat ze wat leuke nummertjes in haar pokkie heeft meer niet.
@ratelaar | 27-08-22 | 10:04:Of van A.O.W naar A.O.W,ja,ja.
@Beste_Landgenoten | 27-08-22 | 09:56:
"je hebt "links" niet genoemd"
Dat staat er wel: "bullshitbaantjes voor nikskunners in de baantjescaroussel."
De NPO kennende was deze publieke executie van Cora een contract-job. Jetten kreeg teveel kritiek, dus moet een ander in h t spotlicht.
Begrijp me niet verkeerd, van.Nieuwenhuizen verdient pek en veren. Net als Jetten, trouwens.
Achter de betaalmuur zag ik gisteren een artikel in De T. Over de sfeer in het kabinet. “Onveilige “ werksituatie, noemde een anonieme minister het.
Mooi. Maar laten ze elkaar met spoed afmaken, dan kunnen wij ook verder.
Zij zullen nooit uit zichzelf opstappen ook al gaan ze rollebollend over straat. Maar goed het volk heeft het aan zichzelf te danken door op deze lieden te stemmen dus... enjoy.
Beetje flauw om de minister van Verkeer te verwijten dat de VVD Kamerfractie wegloopt bij een stemming over zorg, wat heeft zij daar mee te maken? We zien deze dagen wel wat een geweldig idee het is om alle basisvoorzieningen aan de markt over te laten. Energie, zorg etc. allemaal een stuk beter en goedkoper geworden… oh wacht…. De burger ligt nu krom om de managers, directeuren en aandeelhouders van vorstelijke salarissen te voorzien.
Omdat die VVDers een ander geen dubbeltje gunnen maar zelf wel vinden dat ze overal tonnen mogen graaien.
Ik denk niet dat mevrouw zelf radiatorfolie zal gaan plakken...
De omloopsnelheid van 'helden', hier op GeenStijl, is wel érg hoog. Nu worden we geacht in polonaise achter ene Huub Stapel aan te lopen. Sorry, ik doe even niet mee.
Ik neem de lift.
Blijf maar gewoon veilig achter mij aanlopen.
Onder een rant versta ik toch wat anders. Dit is wat gemopper, meer niet.
Krugerrand?
Gewoon alleen nog maar koud douchen. Zet gewoon Wim Hof daar aan tafel en Rutte 4 is gered youtu.be/z6k7T_5Zw8c
Dit is niet de enige crisis die het kookpunt heeft bereikt.
Over nationale helden gesproken. Die conducteur op station Hoorn is er een. Net filmpje van gezien op de T. Arme man zal wel ontslagen worden.
Sommige teringlijers verdienen nu eenmaal een bodyslam. Mét context erbij is deze man waarschijnlijk een veel groter held dan ome Huub!
Eentje met hoog haar en skinny jeans. Dat zijn meestal irritreers.
Had het filmpje opgeslagen maar is nu weer weg, twatter is aan het deleten gegaan.
@Graaf_van_Hogendorp | 27-08-22 | 10:31:
www.dumpert.nl/item/100039597_0eaff1d...
Verschrikkelijk dat Op1 en die Jort wist niet in hoeveel bochten hij zich moest wringen om zijn billen maat Rutte uit de wind te houden. Wat gingen die presentatoren volledig af even als geldwolf Nieuwenhuizen. Daar komt mevrouw Nieuwenhuizen niet voor wist Jort nog net te stamelen. Nee Jort had moeten voorkomen dat mevrouw de waarheid werd verteld. Jammer Jort lozer.
Wat die kansloze VVD rimmerT daar moet is mij nog steeds een raadsel. Waarschijnlijk betaald het top voor een paar uurtjes werk in de week.
@Ommezwaai | 27-08-22 | 09:53:
Ik denk dat het juist omgekeerd is. Hij zal door Mark gecompenseerd worden om daar te blijven plaatsnemen. Heeft Mark nog enigszins controle wat daar aan tafel gespuid wordt.
Ik kan wel even een Engelse samenvatting maken van haar adviezen: Let them eat cake.
Ondertussen gebruikt men dit om transitiefantasien door te drukken over de rug van de onder- en middenklasse. Maar dat werkt natuurlijk niet. Daar zal men kapitalisme de schuld van geven en vervolgens een repressieve fantasie doordrukken over de rug van ons allen.
Het is tijd dat de overheid weer gaat geven om burgers. Het is tekenend dat iemand als Omzicht zwaar in de minderheid is.
Qu'ils mangent de la brioche. Engels? Huh.
Blijkt opmerkelijk dat de 'Energiewende' in Duitsland grandioos is mislukt, en dat de verveelde Nederlandse ambtenaren en politici precies dezelfde formule gebruiken om zo'n beetje 100% aan belastingen en heffingen op energie toe te voegen.
Hahaha! Wat een l*l... DIT is kapitalisme knul! Hier heb je (als je al mag kiezen) voor gekozen - door op die godvergeten kut VVD te stemmen of die vliegenvang partij pvv.
Je zit nog en beetje in de ontkenningsfase, geeft niets je bent niet de enige.
@litebyte | 27-08-22 | 09:56:
En ja hoor, het kapitalisme-blaming is al weer begonnen. Communisme gaat alles oplossen zeker.
Halve gare. Ongebreideld kapitalisme is een probleem. Een overheid die daar aan mee doet, is een probleem in het kwadraat. Maar kapitalisme afschaffen is een probleem tot de derde macht.
Gelukkig krijgen de asielzoekers straks wel een verwarmd huis met gratis energie en gratis zorg en toelagen en, en, en (vul zelf maar in. energieprijzen zullen op een gegeven ogenblik dalen maar NOOiT meer zo laag als in 2021 en daarvoor.
Betaal je 5000 euro voor een mensensmokkelaar, blijkt dat nog een schijntje te zijn in vergelijking met je energierekening.
@Allemaal | 27-08-22 | 09:48:
Die betalen ze niet zelf.
@Kaas de Vies | 27-08-22 | 10:26:
Is dat zo? Volgens mij betalen ze internet, tv, energie zelf. Van de uitkering, maar goed.
Hup Huub.
Ik vind die Huub eigenlijk een misselijk makend mannetje dat probeert even snel te scoren over de rug van een ander. In het dagelijks leven gaat het niet anders met deze figuur.
@donkeyman | 27-08-22 | 09:54: Best hoor, Diederik.
@donkeyman | 27-08-22 | 09:54: Je mist een bepaald lijntje in je bovenkamer, geeft niet, hebben er meer.
Alleen wat minder reaguren, dat helpt wel met de beeldvorming.
De warmte die politici uitstralen voor de kiezer zou
genoeg zijn om de winter door te komen.
Met restwarmte van gebakken lucht redden we het misschien.
Wat een fantastische tips. Radiatorfolie plakken en korter douchen. Heb ik nou nog nooit aan gedacht. Het npo volk (de zelfbenoemde journalisten) zitten daarbij en vragen niet eens hoeveel de energierekening omlaag gaat, met die 5 minuten douchen en de aangebrachte radiatorfolie.
Dat ‘op1’ is een totale treurnis om naar te kijken. Daarnaast wordt iemand die een relevante opmerking heeft, gewoon de mond gesnoerd. Ik ben jaren geleden al afgehaakt van dit mens-erger-je-niet programma.
Wat moeten de "propagandisten" anders de ether in slingeren ??? Het is gewoon ook moeilijk om voor te stellen als jezelf in de situatie zit dat de "prijs" te hoog word. Om het probleem voor te zijn en op te lossen werd mij vroeger geleerd om zelf de mouwen op te stropen en er tegenaan te gaan. Desnoods met 2 banen. Maar ik verwacht ook van de roverheid een beleid dat goed is voor nederland. En op dit moment ben ik van mening dat dat niet het geval is. Want 1 europa is maar de hele tijd de oplossing... In de periode 1938-1945 probeerde iemand ook 1 europa te krijgen maar dat is gelukkig helemaal mislukt... Maar goed zal wel weer als een racist klinken nu..
Welmoed en Jort laten Stapel echt wel even zijn punt maken hoor. Dat ze verder moeten is logisch. Hoe lang duurt dat programma, iets minder dan een uur toch? Per onderwerp beperkte tijd en zo’n fittie kan je door laten gaan, maar ja: programma maken is toch echt wat ze moeten doen.
Toch Stapel duidelijk zijn punt laten maken en ze beschermen Nieuwenhuizen totaal niet. Prima gedaan.
En we moeten ook wat minder lampen aan doen want de stroom wordt ook met gas opgewekt. Dus in de winter met een kaars op tafel in de kou onder een slaapzak op de bank. Het nieuwe normaal!
Geen idee hoe we dit gaan oplossen en helaas weten ze dat in Den Haag ook niet. Nu komen gemeentes er ineens achter dat het bannen van Gazprom toch wel erg grote nadelen heeft voor de gasrekening. Eerst lekker de gutmensch uithangen en veroordelend reageren en nu erachter komen dat de wereld toch een stukje ingewikkelder in elkaar steekt.
Die oorlog is natuurlijk verschrikkelijk en niet goed te praten, maar met die sancties snijden we onszelf wel heel erg in de vinger. Die Poetin lacht zichzelf kapot.
@nuuk
Het rare is alleen dat ze bij ‘onwelgevallige’ richting aan het programma, ineens verder moeten. Als daar een politicus had gezeten van bijvoorbeeld pvv (ik ben geen stemmer van die partij), dan was er heel veel tijd vrijgemaakt voor de opponent.
@Nuuk | 27-08-22 | 09:52: Tja maar het is wel een steeds groter probleem aan het worden dat de communicatiemedewerkers van de gast aan tafel van tevoren precies kunnen afbakenen waar het gesprek wel of niet over mag gaan. Wat is dan nog de journalistieke waarde van zo'n programma, en in hoeverre is de journalistiek dan nog deel van het controlemechanisme in onze trias politica?
@nieuwe_Deen | 27-08-22 | 10:23:
Dat is inderdaad een probleem. Ik geloof dat Pauw en Witteman er jaren geleden wel eens een boekje open over deden. Het leuke is met andere gasten dat je nog wel eens een onverwachte kritische vraag kan krijgen. Misschien dat ze stiekem voor die formule kiezen. Blijft wel treurig dat journalisten dit toelaten. Mensen die zo hun beroep uitoefenen mag je geen journalisten noemen (zoals ze ooit bedoeld zijn), maar nieuws-entertainers.
@ HoniSoit: zou kunnen, maar denk ook dan dat ze een agenda hebben. Het is wel zo dat al de gasten met een bepaald doel aanwezig zijn en daar wil de redactie natuurlijk wel voorrang aan geven.
@Nuuk | 27-08-22 | 09:52: Ja vond het ook prima gedaan ook al ben ik geen NPO fan girl.
Voila, het bewijs dat de hygiëne compleet ontbreekt in Den Haag. Tante Cora komt niet verder dan gratuit gezwam en wordt pissig. Totaal brokkenpiloot glijdt zo in een verboden lobbybaantje. Dit was dit tante van de Stint (hoop lawaai en uiteindelijk niets aangetoond) en Lelystad luchthaven.
Elke Nederlander die het regeerakkoord steunt verdient op eoa manier zijn boterham/uitkering eraan. Zolang dat een meerderheid blijft verandert er niets.
Vertel...
Nou, hij heeft toch wel wat mooie dingen gemaakt. Beter dan subsidie krijgen om je naakt in te smeren met duivenpoep op de Dam, en daarna steen en been klagen dat je niet kunt leven van je kunstenaarsvak....
Stapel heeft meer dan gelijk, geef eens 1 ding aan wat in zijn verhaal niet klopt?
Het is eerder een kapitalistisch bekkie dan.
Huub heeft het gewoon slim gedaan. Een klein deel van zijn salaris komt uit de schatkist, dat van Cora kwam tot voor kort voor de volle 100% er uit. Nu krijgt Cora betaald om die schatkist voor de betalende partij leeg te trekken.
En Huub? Die heeft waarschijnlijk zijn salaris goed belegd. Begrijp wel dat je jaloers bent.
In het clipje dat hier staat, doet hij geheel niet moeilijk over het feit dat hij financieel goed zit. Ik weet niet waar die 10 miljoen vandaan komen, maar het kan. Dan heeft hij het verdiend met zijn eigen talent, prima toch?
Waarom moet hij dan zijn mond houden? Zeker tav deze opmerkingen is hij gewoon oprecht en het is spijker en kop hoor.
Die Nieuwenhuizen wordt vals en haalt er bij dat hij ook rijk is. Ja, met talent en werk. Cora met een betrekking. Een baan is met echt werk geld verdienen. Een betrekking is voor types als Cora die niets produceren, alleen maar gebakken lucht. Nooit verantwoordelijk zijn voor iets, maar ondertussen wel flink cashen.
Dat Pieter, Carolien en Geert maar alvast starten met het recruteren van goede mensen. Met de in aantocht zijnde ellende/pleuris kan het niet anders dat de gevestigde partijen nu eens klop gaan krijgen. Mocht dit niet zo zijn dan verdienen de Nederlanders ook niet beter.
Pieter heeft bij mij afgedaan. Deze sujet stemt gewoon altijd met de gevestigde meute mee. Meneer is ook tegen een asielstop. Waarom kan ik ie even niet uitleggen. Nee, het is en blijft een kartelmuppet...
@Ommezwaai | 27-08-22 | 09:51:
Dat weten al die ex-cda stemmers niet......
ik zeg ook niet dat ik me in alle 3 kan vinden.
@Ommezwaai | 27-08-22 | 09:51: U bent voor een asielstop? Lees ik dat?
Goed punt, zeker tav Omtzigt. Ik verbaas mij er over dat hij nog niets gedaan heeft aan een partij vormen. Of hij doet dit wel en we zien het niet.
De man weet ook dat hij bij verkiezingen heel veel zetels gaat halen. Laatst zo’n peiling van 24, stel het wordt minder dan zal hij nog op zeker 15 zetels uitkomen. Wie zitten daar?
Het is niet denkbeeldig dat dit kabinet snel klapt en dan moet je er als partij staan. Misschien dat hij zich bij BBB of zo wil aansluiten? Ik zou het toejuichen. Laat de oppositie maar meer samenwerken en niet op elk geschil een andere partij oprichten.
En er zit nog voor 1000 miljard euro in grond. Je hebt gelijk, dit valt niet uit te leggen/framen? Waar zijn theodorus en bln wanneer je ze nodig hebt? LOL.
Oeioei, als Joris dit maar niet ziet. Zou jammer zijn, want de cijfers en de observatie kloppen.
@First Contact | 27-08-22 | 09:41: die zijn te druk bezig met het buitenland. Geven niks om Nederlanders.
@Geitenneukert,
Tip; kijk uit met emotidingessen, die worden gejorist...
In landen als Noorwegen en Finland zijn ook veel contracten waar je de uurprijs betaalt. Dat is nog eens variabel. En de marge en maandkosten bepalen welke energiemaatschappij je kiest. Eigenlijk wel zo eerlijk, en je kunt proberen energie snachts te gebruiken.
De enige reden dat mevr die baan kreeg is vanwege haar contacten, niet vanwege haar kwaliteiten.
Dat geldt voor menig voormalig minister/staatssecretaris. Laatst nog een op TV die al benaderd was door het bedrijfsleven, maar nog ff moest wachten vanwege de verplichte wachttijd. De contacten liggen er al, het mag eigenlijk niet, maar als we het stiekem doen dan ziet niemand het....
@Caterpillar | 27-08-22 | 09:39: Zeker, vriendjes binnen de bepalende partijen betekend in de regel dat je minder last hebt van ze binnen het bedrijf waar je werkt. Ook in de andere richting werkt het goed, je gaat niet kakken op de plek waar je in de toekomst misschien werkt.
Kennis is macht. Kennissen is machtiger.
Consistente vrouw met rechte rug.
Rent kamer uit om te voorkomen dat zorgers meer krijgen naar energielobby die ervoor zorgt (met kabinet) dat we nog minder krijgen!
Mijn energieboer bezweert dat ze niets aan de hoge prijzen kunnen doen, want Poetin etc. Dan mag ik ervanuit gaan dat ze dus niet heel veel hogere winsten maken toch?
Lekker uurtarief! Waar solliciteer ik naar zo’n baantje? De rekeningen lopen hier ook op namelijk, en 2,5 uur werken zie ik ook wel zitten.
Daar kan over gepraat worden. Hoe is uw netwerk?
@Einde van de Domheid | 27-08-22 | 09:36: ik heb een goede band met mijn buren en spreek veel ouders op het schoolplein. Ik sta midden in de maatschappij.
@deugallergie: dat klinkt goed. Wij zoeken nog een onbezoldigd klaar-over voor 2,5 uur.
@Lorejas | 27-08-22 | 09:43: en die 25.000 per uur is geen probleem? Ik neem eventueel genoegen met 22.500, maar lager ga ik niet.
is 2.5 dag he? Snap je wel toch..
@deugallergie | 27-08-22 | 09:43: en die 25.000 per uur is geen probleem? Ik neem eventueel genoegen met 22.500, maar lager ga ik niet."
.. en is 12.500 per uur. (250.000/20).. Snap je ook wel toch?
De grote energiebedrijven zijn er overduidelijk voor ons, de mensuh. Daar pluk ik nu mijn warmte van.
Tja kijk, wat moeten politici doen na hun loopbaan? Volgens mij is dat het twistpunt. 'We' vinden dus niet dat ze mogen gaan lobby'en, want dat zou oneerlijk voordeel geven met hun kennis en contacten.
Maar mogen ze dan wel elders bestuurder worden? RvC of RvB? Consultant of adviseur? Ze hebben nu eenmaal een voordeeltje met die ervaring als minister, op z'n minst door bekendheid. Ja we willen dat ze ondernemer worden, maar dat zit bij weinigen in het bloed, ondernemen en politiek is als vuur en water. Anders dan ze beperken tot een potentieel baantje als hoogleraar zie ik geen oplossing. Want als ze nergens meer aan de bak komen na de politieke loopbaan is de politiek uitermate onaantrekkelijk of is het zaak veel te graaien tijdens die loopbaan.
Docent, ramenwasser, postbezorger, verpleegkundige, politieagent, buschauffeur, ober, serveerster, en tal van andere eerzame beroepen waar we nu een tekort hebben.
Connexion zoekt nog mensen. Zeggen dat je Fred kent.
Het gaat er bij die vrouw niet om dat ze een baan buiten het openbaar bestuur heeft aangenomen maar dat ze daarvoor regels aan haar laars heeft gelapt. En iedereen voelt aan zijn klompen aan dat die vrouw geen 2,5 ton voor 2,5 uur werk krijgt vanwege haar talenten. De geur van corruptie dampt er vanaf.
En dat is dus precies waarom we worden als 'senaat' hebben die afgeleid zijn van 'senioren'. Onze voorouders hebben natuurlijk ook met dit soort problemen geworsteld en kwamen tot de conclusie dat politiek iets moet zijn voor mensen met levenservaring. Voorkomt een boel uitwassen van zakkenwassers als Cora en Benschop die hun politieke carriere als opstapje zien naar zelfverrijking. Daarom: "Elke euro die je als ex-politicus meer verdient dan tijdens je werk als politicus behoort toe aan de belastibgbetaler'.
Burgemeester is toch ook een mooie baan. Of iets op Schiphol?
Mogelijkheden genoeg met je "netwerk."
Komt door dat alles is geprivatiseerd. Anders konden ze door ambtenaren met gewoon goed en redelijk ambtenarensalaris en pensioen.
De enige politici die daadwerklijk voor deze regeling terecht in aanmerking komen, zijn die van FvD, PVV en Ja21.
Zij worden, na een poging iets voor Nederland te betekenen, als paria behandeld. Voor de rest geldt dat, als ze het spelletje goed hebben meegespeeld, er veel (achter-) deuren open kunnen, uiteraard om het hele morbide systeem in stand te houden, als een good old boys network.
De firma List en Bedrog heeft zich ingegraven en zorgt goed voor zichzelf. Dus, worden ze inderdaad 'iets' in bestuur. Zodat ze voor elkaar kunnen zorgen. Want het gaat NIET om Nederland. Dat speelt bij hen geen rol. Het gaat om ikke, ikke, ikke en het netwerk.
Het lijkt wel of iedereen het een beetje gehad heeft met dat nepotistische tuig uit Den Haag. Huub zullen we bij op1 wel nooit meer zien.
jawel hoor, hij hoort bij de linkse lobby
Ik heb nog wat zwavelstokjes liggen, daarmee red ik het tot Kerstmis.
Die zullen wel heel oud zijn dan. We hebben al een tijdje lucifers hier.
Zoals Nederlanders het Afrikaans een grappige taal vinden, werkt het woord "lucifer" bij Afrikaners op de lachspieren. Lucifer = "Vuurhoutjie" in het Afrikaans. It makes more sense.
Daarom geef ik ook nooit aan collectanten aan de deur. Mijn kleine bijdrage draagt dan niet alleen zogenaamd bij aan het goede doel, maar afhankelijk van welk goede doel het is, Hartstichting, KWF Save the Children enz draag ik dan bij aan die €150.000 van de directeur. Zijn/haar schoorsteen the moet immers ook roken. We dragen ook allemaal bij aan mevr. Nieuwenhuizen, mooi dat zij wel genoeg geld verdient om haar energienota nog te kunnen betalen, paar miljoen dan lukt het nog wel.
Das jammer. Want bijvoorbeeld KWF (ik heb er jarenlang graag voor gecollecteerd) is een organisatie die elk jaar ca 150 miljoen uit de maatschappij haalt om daar heel goeie dingen mee te doen. Dat zo'n organisatie een directeur nodig heeft is logisch - en dat die (samen met die andere medewerkers) daarvoor geld krijgen voelt altijd lastig maar die lui moeten ook naar de appie.
Reken maar na: Als jij een eurootje in de collectebus gooit, gaat daarvan ca 0,1 ct naar de directeur. Of dat een goeie reden is om niet te doneren, is voor iedereen een eigen keuze.
Fijn dat VVD-ers altijd in oplossingen denken. Je kunt je aanmelden bij schuldhulpverlening. De hoogste gasprijs voor de grootste gasproducent van de EU. De politiek heeft de oplossing dus gewoon in handen, maar de politieke wil om mensen in hun primaire levensbehoeften te voorzien ontbreekt.
Je kunt je wel melden bij de schuldhulpverlening maar wat gaan die voor je doen?
Ten eerste blijft je astronomische energierekening het zelfde en ten tweede zullen energieboeren er echt niet happig op zijn om delen van particuliere energieschulden kwijt te schelden. Kortom je schiet er niets mee op.
@normanius | 27-08-22 | 09:35:
Anders denken, massaal gewoon de rekening niet betalen. Niets schuldhulpverlening maar laat die energiebedrijven maar omvallen. Die VVD'er zit er voor de energiebedrijven en niet voor de consument.
@normanius | 27-08-22 | 09:35: De overheid gaat denk ik per 1 januari alle energie leveranciers nationaliseren en zorgen voor 1 "vaste" prijs. Ook al is alle belasting eraf dan nog is het voor mensen te moeilijk om de rekening te betalen... dat is ook de "pijn" die wij moeten betalen voor ons beleid...
@Bello de Hond | 27-08-22 | 09:41:
Dat zou mooi zijn dat nationaliseren, VVD kennende gaat dat nooit gebeuren. Liever miljoenenen mensen in de armoede wat hen betreft.
Rutte en Co. zijn verslaafd aan het zoveel als mogelijk binnenharken van belastingen (lees afpersen van burgers). Er gaat geen cent belasting af van energie, zoveel is mij nu wel duidelijk. Sterker nog, die is al uitgegeven voor de bouw van hutten voor de asieleisers. Voor de bouw hiervan is stikstof opeens geen issue meer.
Ook heerlijk om die paniek te aanschouwen als er in de studio iets gebeurt wat niet in het draaiboek of op de teleprompter staat. "Daarvoor hebben we haar niet uitgenodigd".
Johnnie Flodder neemt nooit een blad voor de mond.
Een goed gesprek is nooit weg...
@neonreclame | 27-08-22 | 09:30:
"Jij gaat domme dingen doen."
Zelf een grondstof winnen en toch de hoogste prijs ter wereld hebben. Noem één land dat dát voor elkaar krijgt.
We winnen niet alleen de grondstof, we hebben ook een enorm gaaf netwerk om die grondstof naar het buitenland te verschepen om de verkoopprijs zo hoog mogelijk te hebben. En dat bijt ons nu in de staart.
Hij komt niet al te snugger over, eerlijk gezegd. “Het mocht niet volgens een Europese regel.” Manmanman. Lees je wat beter in en leer een fatsoenlijke tekst uit je hoofd als je een punt wil maken, dacht ik zo.
Ach hij gaf in simpele woorden aan dat Cora de zoveelste corrupte VVDer is die alleen maar aan zakkenvullen doet. Niets mis mee toch?
BRUSSEL (ANP) - Nederland moet doorzetten met nieuwe regels voor bewindslieden om belangenverstrengeling tegen te gaan, vindt de Europese Commissie. Het moet nu bijvoorbeeld maar eens komen van een 'afkoelingsperiode' van twee jaar waarin afgezwaaide ministers en staatssecretarissen niet op hun oude beleidsterrein aan het werk mogen.
@Zapata10 | 27-08-22 | 09:26: dat punt hij gemakkelijk veel beter kunnen maken. Nu komt hij voor het gros van de kijker, zijnde niet de mensen in een roze bubbel, over als een stamelende zuurpruim. Zonde, want die energiedoos mag natuurlijk best aangepakt worden.
@Komjehiervaker | 27-08-22 | 09:33: Hij had de ruimte niet gekregen om zijn punt beter te maken.
@Zapata10 | 27-08-22 | 09:36: Daarom had hij vooraf een tekst uit zijn hoofd moeten leren, we weten dat hij daar vrij goed in is. Gemiste kans dus.
Ik vind de mening van Huub Stapel net zo belangrijk als die van Jurgen Rayman en Tanja Jess. Wat moet ik met die babbel-BN-ers? Eeuwig dezelfde deugkoppen op de tv.
die adviezen over tochtstrip, radiatorfolie en thermostaat iets lager is natuurlijk een giller, het is fakenews van de bovenste plank, op het criminele af, en men blijft het maar herhalen en dan met zo'n besmuikte tronie dat ik op zoek ga naar een emmertje. Het gaat de energierekening niet halveren en betaalbaar houden.
Precies, je lost er geen 400 euro extra kosten in de maand mee op.
Tochtstrippen? we zijn langzamerhand aanbeland op het nivo van tochtulpstrippen wat een gelul in de ruimte voor 2,5 ton .. het is bijna misdadig om mensen zo met een kluitje het riet in te sturen.
Maar het is een eerste stap… de tweede stap is betalen en zo te lezen bent u daar ook al mee begonnen, dus u bent goed op weg! De derde stap is in de kou zitten, dan bent u volledig van het gas verlost.
Valt in de zelfde categorie als;
Moet je maar een moestuin aanleggen
Alle kleine beetjes helpen, zou mijn oom Piet zeggen.
Oh heerlijk dit! Iemand die de achtergrond kent en de feiten kan benoemen.
VVD zou een partij voor autonome vrijdenkers moeten zijn (het liberale gedachtengoed) zonder dogma's. Maar het is een proleten partij geworden met een "ons kent ons" gehalte..
Dit dus. De supportersvereniging van Rutte is het nu.
Het zou inderdaad goed voor de cultuur binnnen de VVD zijn als Rutte met pensioen gaat. Maarja, welke leider krijg je er dan voor terug..
@bamitoren | 27-08-22 | 09:34: Het zou goed voor de cultuur binnen de VVD zijn als de VVD zichzelf opheft.
Netwerkcorruptie bestaat, net als de baantjescarroussel en het partijkartel. Het is goed dat af en toe een Mavo-geschoolde Limburger dat gewoon komt zeggen.
Weet je waar ze geen inflatie hebben en een overschot aan gas hebben ?
Nee, wie? Rusland heeft gas genoeg maar had ook een inflatie van ongeveer 15% in Juli. De VS verkoopt gas aan recordprijzen in de vorm van LNG maar heeft ook een inflatie van circa 8,5%.
Noorwegen? Het land waar iedere inwoner miljonair is bij het halen van een pensioengerechtigde leeftijd. Dat land? Schandalig racistisch land wat opkomt voor eigen volk en belangen. Hoe durven ze!
Het kerkhof?
In Algerije?
@First Contact | 27-08-22 | 09:21: En het allerergste vergeet je nog , 80% van de nieuwe autos ook nog eens elektrisch hoe durven ze..;) www.rte.ie/news/business/2021/1001/12...
Nazi Duitsland, 80 jaar geleden?
Per 12-9 naar > €1300,- per maand aan energie. Gaaf Land.
Alleen Cora kost al 20.833,- per maand. Dan heb je nog niets hè.
@Duwbak_Linda | 27-08-22 | 09:19: En je kan het IJsselmeer dempen met al de Cora's die Nederland rijk is.
Lekker slim om bij zo een hoge rekening (voor de crises) je contract variabel te laten staan... je verdiende zeker genoeg om je er niet druk om te maken ???
@Bello de Hond | 27-08-22 | 09:25: Contracten lopen af en mensen krijgen alleen nog maar variabele contracten.
@Zapata10 | 27-08-22 | 09:28: We zijn pas sinds februari in een "crises" beetje drog rede. En vast contracten zijn pas in mei stopgezet... dus als je de hele tijd onder een steen hebt gelegen na de "corona" problemen( waar je olie "gratis") kon krijgen en het "normaal" vind hoe wij ons opstellen in de wereld en onze politieke "leiders" blijft steunen tja dat komt met een prijskaartje...
@Bello: je kon vrij snel alleen nog 1 jaar vast zetten bij de energiereuzen.
@Bello de Hond | 27-08-22 | 09:25: een vast contract kan twee kanten uit werken he. In beginsel werden ze niet voor de consument bedacht, kan je ik je wel verklappen.
@Bello de Hond | 27-08-22 | 09:33: Sinds vorig jaar augustus zijn de prijzen al aan het stijgen. Wat begrijpt u niet aan: Vast contract loopt af, energiemaatschappij kijkt naar het verbruik en stelt daar de maandelijkse lasten voor vast.
Sterkte.
Het gaat natuurlijk om het feit dat ze niet helemaal integer gehandeld heeft met het aannemen van deze job, maar verder lijkt het ook wel een beetje selectieve verontwaardiging. Omdat het 2,5 dag is lijkt 2,5 ton ineens veel geld, maar bij een fulltime job en 5 ton had je misschien niemand gehoord. Als het niveau CEO/CFO is dan kan het zomaar een marktconforme beloning zijn.
Neemt niet weg dat veel topfuncties schandalig veel geld verdienen ten opzichte van de "normale" werknemer. Iedere realiteitszin is daar wel zoek.
Iedereen weet dat dit soort mensen vooral worden aangesteld vanwege hun politieke netwerk. Met andere woorden: omdat ze de lobby van de firma en/of industrie vooruit kunnen helpen. De politici weten dat ook, maar kiezen voor de poen. Laatst ook Jack de Vries - echt een capabele kerel - die schaamteloos de belangen van de huisjesmelkers promoot.
Ik snap het wel, ze harken in een paar jaar tijd een leuk vermogen bij elkaar, maar we moeten wel blijven doorzien wat hier gebeurt.
@drs. Levi Samsonov | 27-08-22 | 09:27:
Het bewijst eens te meer maar weer dat politici er voor zichzelf zitten en niet voor het partijbelang.
Noem eens een bedrijf waar je een CEO/CFO functie in twee en een halve dag per week naar behoren uit kunt voeren?
Hebben die blonde muts en die bretel vooraf wel even aan de kijker uitgelegd dat zij dus NIET meer de verantwoordelijke minister is, maar wel aan de andere kant van de tafel heeft plaats genomen? Gewoon om verwarring te voorkomen natuurlijk.
Lang leve de marktwerking. Alles wordt goedkoper en kan efficiënter.
Ze moet haar diëtiste en kapster ontslaan. Die hebben wat steken laten vallen.
Ook wil haar tas wel dragen.
Vanaf 1 januari allemaal eens per maand een kwartiertje, laten we zeggen om 20.00, een applaus doen voor de energiebedrijven. Bedanken we ze net zo voor hun inzet als de verpleegkundigen: geen cent er bij, wel applaus.
Ga gewoon overwinteren bij de woningen van de elite daar is het warm.
Niet geïsoleerd dus als je buiten tegen de ramen aan leunt heb je het ook warm.
In de zomer kan je afkoelen in het zwembad.
En eten uit de de afvalbak mits je kaviaar en biefstuk lust.
Er is ruimte genoeg op het landgoed.
Ha daar ga je scheef, want de elite maakt max gebruik van subsidies, omdat ze de meestal hoge aanschafprijs van bv warmtepomp makkelijk kunnen betalen en genoeg ruimte hebben om die stroomvreters met veel zonnepanelen te kunnen compenseren.
De nieuwe elite woont juist vaak niet op een landgoed... www.bol.com/nl/nl/f/the-sum-of-small-...
Heb Huub Stapel weleens vaker in talkshows gezien waarin ie even in de basis zegt wat ie ergens van vindt. Lijkt wel een gewone man. Wanneer komt Rotterdamned uit?
Klopt ik heb 'm inderdaad wel vaker bij Op1 of een ander programma uit zien vallen tegen politici, vrij ongenuanceerd, maar toch...
Wat een schaamteloze lulkoek. Praat de netwerk corruptie goed doordat ze zo lang voor de goede zaak heeft gewerkt. Nee kut. Je hebt er voor jezelf gewerkt en bent gesprongen zodra er een lucratief lobby baantje langs kwam.
En dan die nog schaamtelozere lulkoek over 'adviezen'. Je gaat maar tochtstrips plakken. Muts, alles is hier al lang geïsoleerd. Maar niemand wil offerte maken voor een warmtepomp. Zelfs wie daar 30K tegen aan wil smijten, komt niet uit deze situatie. Met je fokking radiatorfolie.
Het land wordt geregeerd als een economische boerderij, waar de burgers de levende have zijn. En de bestuurders uit zij op zoveel mogelijk winst. Een boer geeft nog meer om zijn koeien dan een politicus om zijn burgers.
Zeau. Een gezellig begin van de dag. Lucht meer op dan schijten.
Hell yeah, Halleluja... AMEN!!
Dat pakken ze je niet meer af.
Dat dus. Heb in mei m'n eigen warmtepompboiler geïnstalleerd, want er zijn gewoon geen installateurs voor te krijgen en de installatieprijzen liggen hoger dan de aanschafprijs. Kreeg vandaag een afwijzing van de RVO voor de subsidie omdat ik het niet door een bouw/installatiebedrijf had laten installeren. Je wordt dus gewoon 2 keer genaaid, droog in de poeperd en je moet het ook nog lekker vinden.
Probleem is ook dat bij een verdubbeling of verviervoudiging van prijzen zaken als korter douchen, de thermostaat wat lager en wat ad hoc isolatiezaakjes doen eigenlijk maar een doekje voor het bloeden zijn. Je gaat er geen 400 euro per maand mee besparen.
Hohoho! Die warmtepomp kan makkelijk worden betaald van een modaal salaris. Anders kun je een lening aangaan en in de zomer van 2026 geïnstalleerd hebben... ben je nu niet mee geholpen... maar toch!
Ons huis laten isoleren. Moesten alleen nog dak doen van bijbouw uit 1970. Geen probleem, offerte was 10k in zomer van 2020. Zelfde offerte is nu 27k.
Ik wacht wel even. Dan mag ik bijstand aanvragen
Die pompen zijn inderdaad bijna niet meer te krijgen. Ik kon er een paar weken geleden nog een krijgen, daarna weken weer uitverkocht. En nu eventueel weer een te koop. Maar niet via een installateur.
@anoniem98765 | 27-08-22 | 14:58: Oh, voor 30.000 kom ik hem nog installeren ook.
Als we nou eerst eens beginnen met het opheffen van de sancties, misschien kan onze handelspartner dan weer wat leveren en wordt de Nederlander wat minder arm.
Dat lijkt mij inderdaad ook het meest voor de hand te liggen. Soms is het maar beter om je verlies toe te geven. De EU heeft gewoon keihard gefaald met dat sanctiebeleid, maar verdomt het om dat toe te geven.
dat zal natuurlijk niet gebeuren want dat is gezichtsverlies voor de EU.
Een einde aan de sancties lost de problemen in korte tijd bijna helemaal op. Maar: dan verlies je wel prestige en ik vrees dat de toppolitici in Brussel / Washington daar niet akkoord mee gaan. Die voelen de pijn van hogere prijzen zelf ook nauwelijks.
Het lastige is dat je sancties niet zomaar kunt intrekken zonder dat gezichtsverlies, en je er dus voordat je ze instelt HEEL goed over na moet denken of ze je politieke doel (einde oorlog, afzetten Poetin) wel echt dichterbij brengen.
Gaat denk ik deze winter niet gebeuren.
In Frankrijk en Spanje is de bevolking ook al toegesproken over het feit dat het een koude winter gaat worden, dat de tijden van overvloed voorbij zijn.
Macron noemde zelfs watergebrek.
Dat is nogal apart om te benoemen na 1 droge zomer.
Het is dus blijkbaar beleid.
Er wordt zorgvuldig toegewerkt naar een regelrechte ramp.
Kunnen ze daarna mooi alles op de bon gooien. Hup aan de lijn!
Het is een ons kent ons wereldje. VVD, CDA, PvdA, D66, CU, en ook GL. Ze spelen elkaar de baantjes toe, maken een toneelstukje als zouden ze inhoudelijk veel verschillen, houden elkaar de hand boven het hoofd, likken elkaar in de media en bij de publieke omroepen onder het mom van het redelijke midden maar het is het lege midden. Het corrupte eigenbelang midden. Het volledig schijt aan je medemens hebben midden. Het verrotte midden. En dit is al 40 jaar zo. Ik hoop overigens dat 70% van de Nederlanders aan de geeuwhonger raakt aankomende winter en dat ze hun huis uitgetrapt worden. Misschien vullen ze dan eens wat anders in tijdens het stemmen.
Huub lijdt ook echt geen kou komende winter..
Laten we nu niet doen alsof er een taboe zit op geld verdienen. 2,5 ton voor 2,5 dag, wie ziet dat nou niet zitten.
Maar waarom? Waarom zou je zo'n lege doos als deze vrouw uberhaupt ergens voor willen aannemen? Wat voor nut heeft zij? Contacten? En dan?
Daar zit geen enkel taboe op. Maar wel als het niet volgens de regels is gegaan, als de persoon haar politieke info gebruikt om te kunnen lobbyen in Den Haag, als de mevrouw daadwerkelijk schijt heeft aan de ellende waar mensen in komen door de energie prijzen en als mevrouw een incompetente corpulente egocentrische snob is.
@appeltjesgroeneweide | 27-08-22 | 09:09:
Goeie vraag. Wij hebben immers een open en transparante (da's dubbelop, voor de zekerheid) democratie.
@appeltje -- inderdaad: warme contacten, en niets anders.
@appeltjesgroeneweide | 27-08-22 | 09:09: Haar netwerk....
Daar is niets mis mee, maar normaal gesproken moet je wel wat vaardigheden meebrengen anders dan meedraaien in de baantjescarrousel.
@DRUCKIE1 | 27-08-22 | 09:28: kennelijk doet ze het helemaal volgens het boekje.. www.themuse.com/advice/the-8020-rule-...
Ik.
( voor haar dan, voor mijzelf zal ik er nog even over moeten nadenken)
Heerlijk, goed gedoan Huubke,
De onderklasse gaat zwaar betalen voor het moralisme en deugerij van Jetten en Kaag.
De VVD zag dat het goed was.
De VVD vond het goed. Het is namelijk niet goed dat gedoe van Deugpartij666
Het voordeel van die hete zomer is wel dat je de sauna minder gebruikt, en de zwembadverwarming slaat ook amper nog aan.
Ergens hoop ik dat het huidige kabinet gaat doorzetten met alle idioten plannen. Pas dan zullen veel mensen wakker worden en de gevolgen aanschouwen van dit D'66/VVD beleid. Winter is coming.
Ik vrees dat Rutte dan net zoals in het verleden (ik denk daarbij aan bezoek van die Turkse minister en er was nog een kwestie) opeens een miraculeus konijn uit zijn hoge hoed tovert, waardoor zeker zijn eigen achterban weer in katzwijm ligt en alsnog op hem gaat stemmen als het enige redelijke en betrouwbare alternatief.
Geen illusies, deze mensen blijven slapen
mee eens, maar dan gaat jouw en mijn mooie Nederland nog meer kapot. Ik heb een vriend die dokter is en oprecht geloofde dat de import alleen maar uit hoog opgeleiden bestond. Hoe ontzettend, onstellend simpel en dom kun je dan zijn? Maar wel VVD stemmen. Mijn familielid stemt ook VVD. Het maakt niet uit wat je tegen hem zegt. Hij blijft als een randdebiel VVD stemmen.
En ik me maar afvragen waarom we in NL de hoofdprijs moeten betalen voor energie. Dat is gewoon een eerste levensbehoefte.
Daarom dus, je kunt er niet omheen, dus is het prijsschieten voor overheid en energiemaatschappijen. De burger is de hamster in het rad en zij bepalen hoe hard die moet rennen.
Vroeger vond ik haar wel leuk. Maar nu een opgedirkte plofkip
Betaal in roebels. Dat is t goedkoopst en rusland houdt er minder aan over. Win win zou ik zeggen.
De schaamteloze corruptie van die vrouw. Het is niet eens die 2,5 ton, dat doet me niet veel. Het is het totale gebrek aan integriteit van die vrouw in combinatie met de lakse houding van de VVD die de plaatsvervangende schaamte oproept. Het is de corruptie die je ook bij de clans rondom Putin tegenkomt, alleen noemt de VVD het democratie.
Nog schaamtelozer dat de NPO haar uitnodigt. Gewoon negeren dit zit corrupte nietsnutten. Wie kan er uberhaupt een wapenfeit uit haar tijd als minister?
Cora van Nieuwenhuizen (sic) is het toonbeeld van wat er mis is in politiek.
Iedere vorm van schroom, eer, norm, gevoel dat iets niet kan is of er nooit ingestopt of eruit geramd.
Ze luistert niet maar zegt automatisch ‘dat het niet waar is’.
Dat is ook VVD.
Die partij had ik vroeger nog sympathie voor.
Maar ze mogen doodgestemd worden.
Wat een drama.
Dan liever Balkenende of Kok.
Ze heeft zich op het koor als een hoer laten misbruiken. Daar ging het mis..
‘Het is echt onzin dit’. Vrij naar Cora van Nieuwenhuizen.
@van Balen | 27-08-22 | 09:01: Graag een beetje meer respect voor de hoeren, dank U.
Dan was ze wel een lelijke hoer.
Zou ze ook 56% belasting betalen over (het grootste deel van) die 2,5?
Minder energie verbruiken doen we inmiddels al zo'n 20 jaar, en zie wat dat heeft gedaan voor de rekening. Gebruik LED zeiden ze, wordt je rekening lager van, zeiden ze. Neem een hr-ketel zeiden ze, dat scheelt weer in de rekening, zeiden ze. Isoleer je woning zeiden ze, je verdient het in no-time terug zeiden ze. Neem zonnepanelen, zeiden ze, je rekening gaat naar 0 zeiden ze. Het is alleen maar maar véél duurder geworden en zonder deze maatregelen letterlijk niet meer te betalen. Gewoon letterlijk niet. Schuldsanering met een groeiende schuld, zei ze dat nou echt? Dan zit je dus de rest van je leven in die sanering. Topadvies.
Je gaat het pas zien als je het begrijpt. Als energiebedrijven, die er toch echt zijn om centjes te verdienen, je bovenstaand melden te doen om energie te besparen, wat dus lijnrecht ingaat tegen het verdienen van centjes, weet je dat je in de maling wordt genomen. De zgn besparingen zijn er puur om bedoeld om dan ongegeneerd de prijzen te verhogen. Dat kan nl alleen maar gebeuren omdat je bespaart. Anders ga je piepen dat de rekening zo hoog wordt. Zo was, zo is, zo zal blijven.
@NerdAlert | 27-08-22 | 09:06:
Kent u dat spreekwoord over de vos die de passie preekt?
* kippenhok op slot draait *
Voor de Led had je nog de spaarlamp met hetzelfde verhaal.
@NLgaatnaardeklote | 27-08-22 | 09:23: Doe mij dan maar de LED, heb erooit 88 geinstalleerd, en als je ze nooit aan en uit schakelt gaan ze zo te merken nooit stuk.. branden nu volcontinue aan een stuk al 10 jaar hier.. waarbij ik denk de led is een ordinaire chip het zal toch niet zo zijn dat ie eindeloos meegaat en de fabrikant er dus een stappenteller ingebouwd heeft dat ie na zoveel dagen aan en uitshakelen automatisch zichzelf de nek omdraait (verdienmodel) dat was bij mij de overweging ooit het experiment aan te gaan er een aantal te laten branden ... en zie het resultaat!
Heb de hele nacht niet kunnen slapen...
asielzoekers, in hun nieuwe woning, kunnen die de hoge energierekening wel betalen?
Misschien is het een optie dat wij dat voor ze doen, oh wacht. Gelukkig zal ook daar de thermostaat een graadje lager van 28 naar 27. Alle beetjes helpen.
@NerdAlert | 27-08-22 | 09:02:
Niet véél lager dan, de thermostaat, ze komen tenslotte uit een warm land.
Die krijgen zoals altijd een voorkeursbehandeling in Nederland en voor hen is de energie gratis.
@Wattman | 27-08-22 | 09:08: Splinternieuw wijkje hier met warmtepompen enz , gevekebouw.nl/project/coa-delfzijl/
@Longhorn | 27-08-22 | 09:15:
Het is schandalig dat Nederlandera dag in dag uit gediscrimineerd worden tov vreemden waar we niets van weten. Niets is te gek om asielzoekers in de watten te leggen.
@Longhorn | 27-08-22 | 09:15: Met een aangename 30 graden kamertemperatuur, zodat ze zich thuisvoelen.
Toegang tot betaalbare energie als essentieel verklaren. Energiebedrijven verplichten om hun jaarbalans openbaar te maken, en verplichten hun winst in te zetten om energieprijzen lager te maken minus het deel dat nodig is voor onh.
Het is crisis toch? Als je een heel land na 2100 thuis kunt opsluiten kun je ook energieboeren verplichten alleen salarissen en onderhoudskosten te laten dekken en de rest te gebruiken om de stijgende kosten te compenseren.
Hadden we maar een volksvertegenwoordiging die het algemeen belang als uitgangspunt neemt in haar beleid.
Gemiddeld jaarverbruik niet belasten. Zeg 1,2k kuub gas en 3k kwu elektriciteit. Zit iedereen warm en wat je meer verbruikt mag je best wat meer voor betalen. Zo moelijk is het toch niet?
@TotDeSchijtOnsDoodt | 27-08-22 | 09:10:
Nou, inderdaad.
Wat een slaap lulverhaal van Stapel. Bij van Nieuwenhuizen’s overstap speelden er meerdere zaken die echt niet door de beugel konden. Maar de kern van de zaak, de reden waarom we boos zouden moeten zijn, blijft onbenoemd. Huub komt niet verder dan: “Jij verdient veel en andere mensen komen moeilijk rond”. En dan sleept hij ook nog eens dat wegloopmoment erbij. 100% emo, 0% hout snijden. Helaas het niveau van de debatten op onze televisie.
Waarom denkt u dat die vrouw lobbyist is geworden voor de energieboeren? Niet vanwege haar talenten.
De argumentatie is wat brak maar zijn punt blijft wat mij fier overeind.
Het is tijd geworden om man en paard te benoemen: welke bedrijven maken gebruik van dit wijf? Die moeten bekendgemaakt worden zodat bedrijven en particulieren zulke laaienlichters kunnen mijden als de pest.
Groningen zit vol gas, de Noordzee zit vol gas en tóch betalen de NL burgers de hoofdprijs in Europa op het moment dat de verwarming langzaam en stukje hoger moet. Wat hebben we dan aan zo'n wijf? Die haalt alleen voor bedrijven de kastanjes uit het vuur en dat blijft niet bij 2,5 ton voor 2,5 dag "werken" hoor.
De NL burger betaalt niet de hoofdprijs voor gas. De NL burger betaalt de hoofdprijs voor belasting op dat gas. En dat is om de immigratie van kanslozen te financieren. Dat kost namelijk een godsvermogen en gaat niet verminderen. Rutte gaat er zelf nog meer geld tegenaan gooien zei hij gisteren.
Die BN’ers pikken het niet meer. Glennis gaat met haar knokploeg naar ter Apel.
En Ans Boersma is weer terug als journalist, nu bij de Vlaamse krant De Morgen.
'Korter douchen, tochtstrips en het schuldhulploket.'
En anders gewoon cake eten.
Hee, al met al kan dat zo 200 euro schelen he, per jaar. Dan betaal je nog maar 4800 euro per jaar. En voor die 200 kan je dan lekker uit eten gaan ofzo.
Wat een K-U-T adviezen. Naar de schuldhulpverlening als je de energierekening niet meer kunt betalen. Wat doe je dan???? Je elke maand opnieuw aanmelden?? Je huis isoleren begint bij 5000 euro en je verdient het amper terug. Moet je je 16 jarig kind in een ijskoude slaapkamer zijn huiswerk laten maken??
Kun je ook naar de schuldhulpverlening als elke maand gewoon het geld op is maar je nog geen schulden hebt gemaakt?
Huiswerk maken, doen ze dat tegenwoordig dan? Hier zijn alle slaapkamers onverwarmd maar heb nog nooit een kind ergens in huis zijn huiswerk zien maken hoor.. zelfs bij het eindexamen liet er eentje mij triomfantelijk zijn schoolboeken zien die nog in cellofaan zaten.. ;))
Het punt is: eigenlijk zouden we met zijn allen, net als de boeren, massaal de straat op moeten gaan. Ik wind mij, samen met velen, vreselijk op over de stand van zaken in NL op het gebied van massa-immigratie, EU, energiecrisis, stikstof- en klimaatkolder, veiligheid op straat, de zorg, etc., etc. Maar ook ik ga de straat niet op. En ook mijn vrinden niet. Zit niet in ons DNA en we hebben het zelf nog veel te goed. En gaat over tot de orde van de dag. Wel heel goed van Huub Stapel, hulde!
17 september Malieveld, SP demo.
Een soort gele hesjes maar dan iets nieuws?
@Wattman | 27-08-22 | 08:57: Ik wil niet geassocieerd worden met socialisme
@de visser | 27-08-22 | 09:07:
De energiecrisis gaat deze winter blootleggen dat het kapitalisme ook niet werkt voor velen dus ik zal er wel bij zijn.
@Wattman | 27-08-22 | 09:12:
De geopolitieke inmenging in de gasmarkt laat juist zien dat gas geen vrije markt is. Helaas regeren neoliberalisme dogma's bij de EU over vrijhandel en internationalisering.
Volgens de regels of niet. Dat schuurt toch mimimaal tegen corruptie aan. Maar de boven ons gestelden maken voor zichzelf maar al te graag uitzonderingen. Walgelijk..
Die Huub, hoe durft hij te twijfelen aan de integriteit van VVD-politici... Foei!
"aan de integriteit van politici......."
Kijk, eindelijk een BN 'er die zich niet de mond laat snoeren en die golddigger gewoon op haar plaats zet. Prima gedaan Huub!
Wat een hol vat, dat wijf
Die Huub.
Prachtig dit. Ja...verwarming lager, tochtstrip etc....natuurlijk isoleren en noch zo wat. Of de normale werkende nog wat extra's heeft om te investeren. Mevr ging daarna met auto van de zaak met chauffeur naar huis en even ontspannen in haar bubbelbad
Tja. Huub is hier zelfs nog beter dan in flikken Rotterdam. Helaas is zij niet de enige
Dat is dan weer niet zo moeilijk
Praatjes vullen geen gaatjes. De huidige (politieke) elite zal zolang mogelijk aan de macht willen blijven om te voorkomen dat er een nieuwe wind gaat waaien in Nederland. Er komt geen kabinetscrisis want verkiezingen zouden desastreus uitpakken. Dus eerst nog wat verdragen tekenen en verplichtingen aangaan namens Nederland en dan pas wegwezen, Fijn weekend.
Inderdaad en dan het liefst onomkeerbare verdragen zodat de normaal denkende mens ze achteraf niet meer kan herzien.
Zolang we met z’n allen lekker veilig achter ons schermpje elke keer weer afgeven op al dit soort kansloze situaties van de afschuwelijke kabinetten van de afgelopen 10 jaar zal er niks veranderen en heeft GeenStijl bestaansrecht.
Wat een losers zijn we toch... heerlijk :)
De oplossing die mevrouw heeft, (wat is ze dik geworden trouwens sinds zij uit de politiek is) is het paard, de politiek, achter de wagen spannen en de burger de wagen laten trekken. De schaamteloosheid van het wijf. Nog steeds een windvanger voor Rutte.
Prima alle boeven moeten flink worden aangepakt.
Boeven als Cora van Nieuwenhuizen zijn namelijk mede de oorzaak van de huidige malaise en ellende in dit land.
Het hele land zit vol met dit soort incapabele bestuurders dit op een schandalige manier hun zakken lopen te vullen .
Mijn ex-directeur was er zo eentje: omhoog gevallen secretaresse die vanwege kleurtje en netwerk in allerlei lucratieve directie- en bestuursbaantjes terecht kwam waar ze de ene wanprestatie na de andere leverde en daar nog extra voor beloond werd ook (want lala geld en vriendjes).
Huub wordt voorlopig niet meer uitgenodigd.
Gecancelled!
2.5 om 2.5. Die houden we er in.
Zo, eindelijk eens iemand die dat leugenachtige VVD-wijf aanpakt! En nog wel op de NPO, de staatsomroep voor de gevestigde corruptie-orde.
Als de regie dit had zien aankomen, was die Stapel de studio nooit ingekomen.
Goed gezegd Johhny!
Per 12-9 naar > €1300,- per maand aan energie. Gaaf Land.
Het blijft toch je kind hè?
REAGEER OOK