Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Veel plezier in de trein vandaag!

Ontwaakt in die stiltecoupé, verworpenen der aarde!

Dit land en ook het treinpersoneel is het zat c'est ça. Friesland, Groningen en Drenthe zijn afgesloten van de buitenwereld, behalve dan voor alle mensen in een privécoupé op vier wielen. De treinwerkers staken voor cash, maar vooral omdat ze wat meer 'waardering' willen voor het feit dat ze forenzen als sardines wegstouwen in een meurend aircoloos hok waar zwetende lijven tegen elkaar aan schuren op een privéruimte ter grootte van een LEGO-blokje, tussen de overvolle prullenbakken, in een geurenpalet van mandarijn, Axe Africa en patatje mayo van gisteren, met een plee die stinkt naar de vuilnisbelt van New Delhi in een zesdubbel vertraagde trein met WiFi uit de hel in ruil voor een prijs die doet vermoeden dat je in de Python van de Efteling stapt - MAAR JA HET IS WEL LEKKER COMFORTABEL! Mensen die nooit met de trein gaan hebben heel veel begrip voor de staking en mensen die iedere dag met de trein gaan hebben heel weinig begrip voor die staking. Nou, ze doen maar hoor. Gelukkig staken ^AR en ^JS niet. Succes vandaag ^AR en ^JS!

Alpie legt het nog 1x uit

Social

Reaguursels

Inloggen

Conclusie: Er zitten dus veel te veel mensen thuis met een uitkering die het niet nodig vinden of om voor een paar tientjes meer aan t werk te gaan.
Oplossing: Uitkeringen halveren en dat werkschuwe volk laten werken voor hun geld.

JezusdePezus | 24-08-22 | 16:53

Er gaan ook minder treinen rijden. De belachelijk hoge prijzen blijven hetzelfde.

Eerst had ik een VDU kaart die geldig was na de ochtendspits de hele dag.
Dat hebben ze voor corona gewijzigd dus niet meer geldig in de avondspits
Reden was dat het te druk was in de trein.
Nu is het te rustig maar denk maar niet dat ze die voorwaarden weer terug wijzigen.

Alexander | 24-08-22 | 14:25

Jarenlang als overheid (lees enig aandeelhouder) het zo zitten te 'MANAGEN' dat het net niet omvalt, maar dat het geen CONCURRENT van de auto wordt.
En nu krijg je dat terug, met WEER dank aan de VVD/CDA

Wat is het toch bestuurlijk een enorm godvergeten kutland

litebyte | 24-08-22 | 12:12 | 2

Heerlijk dit, hoe alles wat Rutte ziet, doet en aanraakt in schijt veranderd.

Gelukkig is het nu bijna schaakmat voor hem. En mag dat hele electoraat de aankomende tientallen jaren zich kapot gaan schamen ooit op deze non-valeur, de pooier van het grootgeld, te hebben gestemd.

Graag nog even 1 miljoen extra 'vluchtelingen' buiten slapen in Ter Apel erbij, gewoon voor de zekerheid om de laatste ogen te openen.

Kijken of hij dat dan nog kan afwimpelen door te gaan beginnen over ' genderneutrale toiletten' of te beginnen over 'de toon'.
Dieper Nederland Dieper!!

hallofreen | 24-08-22 | 12:30

@hallofreen | 24-08-22 | 12:30: Het is voor Geen Stijl niet te hopen dat die Rutte nog eens vertrekt. Dan zijn hier 83,4% minder reacties.

Klaas_de_Waal | 24-08-22 | 16:14

Als er niet gestaakt wordt en er komt geen betere CAO dan worden de problemen op het spoor nog veel erger. Personeel loopt weg, vooral het jongere personeel, en daar zitten behalve rijdend personeel ook veel technici bij. Ga die maar eens vervangen, die zijn er niet. Onderhoud komt in gevaar.

osolemio | 24-08-22 | 11:50

In mijn Japanse jaren was de intercity trein een heerlijke ervaring. Mooie, geruisloze, razendsnelle kogeltreinen met gegarandeerd een luxe zitplaats (vliegtuigstoelen, altijd in de rijrichting!), snel internet en altijd op tijd. En oh, die heerlijke nachttreinen daar!

Vending machines die werken, schone toiletten die nooit afgesloten zijn, goed geluid voor de omroepstem... perrons altijd op uitstaphoogte... mede-passagiers staan keurig in de rij bij het instappen (wat ze pas doen als iedereen uitgestapt is), en praten niet of zachtjes. Op reis door Zuid-Korea en de Hemel (Taiwan) was dat net hetzelfde.

Lange treintochten in Rusland zijn barbaars. Oude, trage, lawaaiierige en tochtige treinen... bekleding op de stoelen gescheurd en verrot... toiletten smerig of afgesloten. En als je dan 6 uur door Siberie reist naar een bosbouwproject ver van de beschaafde wereld, kom je altijd wel wat luidruchtige, dronken mede-passagiers tegen met antisemitische of anderszins verwerpelijke praatjes verkondigen.

Mijn Nederlandse treinervaring valt altijd tegen. Ik verwacht niet het Oost-Aziatische serviceniveau maar het lijkt soms net wat teveel op wat ik in Rusland heb meegemaakt.

drs. Levi Samsonov | 24-08-22 | 11:37 | 4

@HaaiBaai | 24-08-22 | 11:53: Ha, ik kan niet voor heel Nederland spreken maar bijvoorbeeld in Zeeland en Oost-Nederland zijn mensen in mijn ervaring rustiger en vriendelijker dan elders - en de treinen minder vol. In het algemeen is de Randstad imho een vrij onaantrekkelijke bedoening.

Niet de charme van echte metropolen, meer een netwerk van kleine en middelgrote steden waartussen het moeilijk verplaatsen is, en waarbinnen je vaak het gevoel hebt dat de Nederlandse taal en cultuur een bijrolletje speelt.

drs. Levi Samsonov | 24-08-22 | 13:12

China is ook prima en heel comfortabel al zijn de mensen daar wel minder gedisciplineerd dan in Japan maar de treinen zijn zeer comfortabel.
De kogel treinen in Japan en ook de stations zijn zoveel beter dan hier. Ik mis dat ook.
Als ik een Japanse kennis hier wel eens komt verbaasd ie zich altijd hoeveel technologie niet werkt zoals roltrappen, deuren, liften etc.

Alexander | 24-08-22 | 14:32

@Alexander | 24-08-22 | 14:32: Precies dat! China kent ook behoorlijk openbaar vervoer inderdaad, al kunnen nachttreinen wel overvol zijn. Ik denk dat in Japan meer werkt omdat... men meer werkt. Zowel letterlijk als qua mentaliteit. In Japan zijn zelfs de schoonmakers van de metro serieus met hun vak bezig.

drs. Levi Samsonov | 24-08-22 | 15:42
▼ 1 antwoord verborgen

Is uurtje klappen op mijn balkom voldoende?

Lorejas | 24-08-22 | 11:19 | 1

Ja,best druk in je eentje, maar het is zo 2020.

KlaagGraag | 24-08-22 | 13:29

NS is in hart en nieren nog steeds een overheidsbedrijf. De werksfeer is dus gewoon een afspiegeling van die van de Kamer.

Sans Comique | 24-08-22 | 11:12

Na bestudering van de reacties kan ik maar één conclusie trekken: Ik trek mijn sollicitatie bij de NS in, tenzij ik mijn eigen PBM mag meenemen.

Opblaas_boot | 24-08-22 | 11:05

Een claimverzoek kan ook even duren zo te zien:

Op dit moment is het erg druk bij onze afdeling van de claims. We zijn op dit moment bezig met de claimverzoeken van eind mei. Mijn excuses voor het ongemak. ^KW
10:50 a.m. · 24 aug. 2022

VerwendPokkejong | 24-08-22 | 11:04

Je kan niet staken voor geld dat er niet is. Kijk eens naar de brakke zooi in omliggende landen. Nederlandse treinen zijn goed, stations op orde, op veel plaatsen fiets te huur voor de prijs van een enkeltje met een trage stinkbus.

Waar gaat het mis dat zo veel sectoren geen gekwalificeerd personeel kunnen vinden? Waarom is er wel geld voor bullshitbanen bij overheid EN bedrijfsleven?

Diotima | 24-08-22 | 11:02

Iedere keer als een manager het woord 'KPI' uitspreekt sterft er ergens een puppie. Na 100x begint een bedrijf blijkbaar ook af te sterven.

Tergender | 24-08-22 | 11:01

Een warhoofdige vriend van mij heeft ooit tijdens een uitzendbaan het NS-logo met een Esscher -effect bewerkt en dit voor de lol aan de directeur geschonken die het -tot zijn verbazing- inlijstte en ophing in zijn werkkamer.

Ik vrees dat de huidige directeur of diens voorganger het kunstwerk allang bij het vuilnis heeft gezet.

Roos | 24-08-22 | 11:01

WAAROM...!!?? Waarom is de helft van de treincapaciteit gereserveerd voor de Eerste klas waar geen hond meer in zit tegenwoordig?

Sans Comique | 24-08-22 | 11:01 | 2

Ten eerste denk ik eerder dat die capaciteit rond de 10% zit en ten tweede zit iedereen daar omdat NS controles in de trein de facto al lang geleden afgeschaft heeft.

UpdateAvailable | 24-08-22 | 11:28

Kwestie van spreadsheets en winst. 1e klas brengt meer op dan 2e klas. Aantal zitplaatsen in 2e klas verkleinen en in 1e klas vergroten. Minder aanbod 2e klas dus mensen gaan 1e klas reizen.

HaaiBaai | 24-08-22 | 11:56

gansch het land staat stil omdat de vakbond het wil.#spoorterreur

hereboer | 24-08-22 | 10:56 | 1

#managersterreur.

Zenzeo | 24-08-22 | 11:02

Ik heb geen rijbewijs en ben dus voor reizen afhankelijk van het ov. Ik heb geen grote vakanties wel net dit weekeinde een uitje. Ik hoop dat alles net goed gaat maar ik steun de acties. De NS moet gewoon een goede werkgever zijn en niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

thanseeuwen | 24-08-22 | 10:54 | 4

Jeetje, wat vervelend. We doen ons best de treinen te laten rijden, maar kunnen helaas niks beloven. Toch een fijne dag gewenst. ^RP

Lochos | 24-08-22 | 11:02

Dat is lief van je Roos. Ik woon in Breda en het uitje is in Assen. Zaterdag ga ik heen. Maandagochtend ga ik terug. Als alles goed is wordt er zaterdag niet gestaakt en zit ik maandag buiten de gestaakte regio.

thanseeuwen | 24-08-22 | 11:03
▼ 1 antwoord verborgen

Metropoolregio Amsterdam=geen staking= heel wat rteinen rijden weer niet.
En maandag rijdt er NIKS=staking.
Maar wel dokken voor je abonnement.....

MK27 | 24-08-22 | 10:44 | 1

Als ik een abonnement zou hebben, zou ik elke dag in de trein gaan zitten, anders zonde van het geld.

Toki | 24-08-22 | 10:50

Ik heb een idee: maak de treinkaartjes 30% duurder. Dan kunnen de NS medewerkers meer salaris krijgen, en hebben ze het minder druk want minder klanten.
Win-win-win

hatsikidee | 24-08-22 | 10:43 | 2

Dan pakken nog minder mensen de trein en dan is er een spreadsheet manager die dan denkt "TSJAKKA bezuinigen op personeel maakt niet uit en ik krijg mijn bonus".
En dan kunnen er nog minder mensen met de trein.

Barre_de_k | 24-08-22 | 11:26

Zag net conducteurs die uit protest het NS-logo ondersteboven hadden opgespeld.
De kak is aan.

J.Luns | 24-08-22 | 10:39 | 3

Oh sjit....

Arietjuh | 24-08-22 | 10:55

Ik zag ook een heleboel Fransen de vlag verkeerd om hebben in Frankrijk. Lijkt wel een virus.

LuNaTeeQ | 24-08-22 | 11:06

Privatisering

apek00l | 24-08-22 | 10:38 | 2

Onzin. Vooral boemellijntjes doen het tegenwoordig beter dan in NS-tijdperk.

Diotima | 24-08-22 | 11:03

Toen de overheid nog alles in handen had betaalden we als samenleving wel veel te veel, maar de treinen reden.

Die tijd... komt nooit meer... terug.

Sans Comique | 24-08-22 | 11:05

Als we nu voor ze gaan klappen vanaf een balkon (heb ik niet , shit), zouden ze dan wat minder in deeltijd willen gaan werken denken jullie?

Nuchternederland | 24-08-22 | 10:31 | 1

Gelukkig hebben treinstellen wel een balkon.

TheEgg | 24-08-22 | 10:44

Was destijds al tegen privatisering, want waar het eindigt is uitholling van de service, kwaliteit en het alleen maar richten op winstmaximalisatie en uiteindelijk kost het de overheid ook nog veel en veel meer geld.

Zag vandaag dat bij de NS 50-urige werkweken al heel normaal zijn, vacatures kunnen wegens te lage lonen (want steeds minder mensen kunnen er van rondkomen, werk is door enorme hoeveelheden zeer agressieve zwartrijders vergald) niet meer worden opgevuld.
Terecht dat je dan zegt: we leggen de boel neer, de lol is er wel van af.

Jan, Leiden | 24-08-22 | 10:28 | 1

Staat is nog steeds 100% eigenaar van de NV.

Basil Fawlty | 24-08-22 | 11:26

Ik zoude liever hardstikke deadt zijn, dan te moeten reizen met de trein.
- J. van der Vondel -

streknek | 24-08-22 | 10:26 | 3

Ach, "een mens lijdt het meescht , aan het lijden dat hij vreescht" aldus Brederode.
Vaak verkeerd geciteerd, vooral door zijn uitgever.

Nuchternederland | 24-08-22 | 10:33

‘Weet je wat een Rotterdammer het mooist van Mokum vindt? Da’s de laatste trein naar Rotterdam, dat weet het kleinste kind.’
- J.A. Deelder -

Toki | 24-08-22 | 10:56

@Toki | 24-08-22 | 10:56:

Nee is vooroorlogs, van Dorus. De als zwerver vermomde cabaretier.

Dandruff | 24-08-22 | 12:47

Er wordt zo veel electriciteit bespaard. Maar daar hoor je niemand over. Klimaatdoelen zijn ook een station. En transitie is gewoon een wissel. Seinen op rood! Het is nu echt 2 voor 12. Perronchef R. blaast voor het laatst op zijn fluitje. Prrriet. Iedereen uitstappen! We rijden niet meer. Bestemming bereikt.

squadra | 24-08-22 | 10:25

Ze willen waardering, jeetje hoe meet je dat. Het jubileum van de NS: 100 jaar vertraging.

Broadsquire | 24-08-22 | 10:21

Ik zat laatste in de IC naar Zeeland en die had gewoon de airco vol aan. Werkte uitstekend.

Overigens heb ik veel waardering voor NS-personeel die elke dag *tegenwoordig blijkbaar* hun leven wagen.
www.rijnmond.nl/nieuws/1540604/mannen...

Barre_de_k | 24-08-22 | 10:19 | 2

Was er weer plaats op de IC?
Croma en zo?

Nuchternederland | 24-08-22 | 10:34

Het zou NS sieren als ze de werkdruk van forenzen begrijpt. Zo veel werkdruk en dan ook nog gaten in de dienstregeling. O wacht.

grapo | 24-08-22 | 10:19

Directeur van de NS is tegenwoordig gewoon een functie in de baantjesmolen. Politici die nog nooit een trein van binnen hebben gezien (want altijd auto met privé chauffeur) proberen een bedrijf te runnen waar ze geen enkele binding mee hebben.
Maar goed, dat zien we tegenwoordig overal in Nederland.

Er wordt de hele tijd gesproken over neo-liberalisme, maar het is gewoon neo-communisme. Communisme a la Soviet Unie. Omhoog gevallen ambtenaren, die als belangrijkste eigenschap hebben dat ze beter zijn in konkelen en mes-in-rug-steken dan anderen, die beloond worden met mooie baantjes en dito levensstandaard.
Dit ten koste van het gewone plebs.

TheEgg | 24-08-22 | 10:18 | 4

Neo -liberalisme is het niet, maar iedereen praat elkaar na.

Woorden doen ertoe. Een makkelijk wapen voor framing. Woke gedijt er goed op.

Roos | 24-08-22 | 10:27

Het mensbeeld van communisten en neoliberalen is allebei dat de mens in principe los van zijn cultuur en geschiedenis staat, de samenleving maakbaar is, en dat je met genoeg statistiek een samenleving kunt managen.
De communist denkt alleen maar hoe alle mensen moeten produceren terwijl een neoliberaal geobsedeerd is met hoe alle mensen moeten consumeren.
Tot zover mijn volledig ongefundeerde, naïeve kijk op twee ideologieën.

Barre_de_k | 24-08-22 | 11:07

@Roos | 24-08-22 | 10:27:
Als het een eigen wiki heeft, bestaat het. Neoliberalisme bestaat dus wel en is het idee dat de samenleving bestaat uit markt en staat en dat je een zo klein mogelijke overheidsbemoeienis moet hebben.
en.m.wikipedia.org/wiki/Neoliberalism...

Als je bedoelt dat neoliberalisme te pas en te onpas gebruikt wordt als "iedereen die ik stom vind" dan heb je ook een punt want weinig mensen hebben een duidelijk beeld bij neoliberalisme, behalve als het "die rijke zakkenvullers die steeds maar schijnheilig prediken over meer globalisering".

Zelfde gaat mijns inziens ook op voor cultuur-marxisme, niemand die weet waar het precies voor staat "maar het zijn die linkse lieden met comfortabele overheids- en subsidiebaantjes die ik stom vind".

Barre_de_k | 24-08-22 | 11:18
▼ 1 antwoord verborgen

Godsamme, ik heb het hele jaar gespaard voor een treinkaartje, rijden ze niet vandaag! Dan maar weer de auto. Ach, scheelt toch weer een hoop geld.

John McClane | 24-08-22 | 10:14 | 1

Wacht u gewoon op de eerst volgende Kruitvatactie. Veel goedkoper en soms gratis appelgebak.

squadra | 24-08-22 | 10:38

Negatieve afschildering van de treinreis deel ik niet. En ik zit er bijna dagelijks in. Ik zie hooguit dat ie wat minder vaak wordt schoongemaakt de laatste tijd en wat vaker vertragingen of uitval.

Verder: airco is bijna altijd prima, meeste trajecten voldoende ruimte, vriendelijk personeel, informatievoorziening in orde (dat was 10 jaar geleden wel anders).

Me_Giant | 24-08-22 | 10:13 | 3

U zit vaak in de stoptrein van Schubkutteveen naar Nergenshuizen?

Tietmier | 24-08-22 | 10:21

Het grote probleem is een deel van de conducteurs, die het vertikken om hun werk te doen. Dat wordt dan voor een deel weer veroorzaakt door het volledige gebrek aan rugdekking door de organisatie. Geen spoorpolitie meer, geen echte bestraffing van tuig. enz enz. En een deel is inderdaad te lam om van zijn reet te komen, die moeten ze gewoon buiten zetten.
Want er zijn er ook een hele boel die wél hun best doen.

TheEgg | 24-08-22 | 10:23

"Voldoende ruimte".
U is waarschijnlijk een heel klein reusje?

Kapitein Sjaak Mus | 24-08-22 | 10:23

Lieve reaguurders, Staken gaat om een bedrijf te treffen in het hart. Officiële stakingen door de vakbond uitgeroepen beschermen de stakers! Iedere andere actie kan leiden tot ontslag. Ik steun van harte de staking en heb in mijn werkende loopbaan meerdere malen gestaakt voor betere arbeidsvoorwaarden waar de meeste zeurpieten nu van genieten. Fijne stakingsdag!

Zemko | 24-08-22 | 10:13 | 2

Dat zou wellicht opgaan bij een normaal bedrijf dat winst moet maken en rendabel moet zijn. De NS kan niet over de kop, dat zal de overheid niet kunnen en willen toestaan en dat weten de bestuurders (van het bedrijf, niet de trein) maar al te goed. Met staken tref je uitsluitend de reizigers. Als ze echt wat willen bereiken, zij het beperkt, blokkeren ze het spoor van en naar de havens of de kolen transporten naar Duitsland.

Lochos | 24-08-22 | 11:11

Je mag ook gewoon zonder vakbond staken, toch?

Barre_de_k | 24-08-22 | 11:19

Op Almere centrum staat er in de verte altijd een intercity trein...

Ik dacht in het begin dat ie even halt moest houden...

Dat ding staat er dus gewoon....

neonreclame | 24-08-22 | 10:12 | 5

Op het panoramaterras van Schiphol plaza staat er altijd een Fokker 100. Ik dacht in het begin dattie daar in de holding stond.

squadra | 24-08-22 | 10:33

@John McClane | 24-08-22 | 10:15: Van een Italiaanse tweedehands treinenverkoper?

Sans Comique | 24-08-22 | 11:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor Alpie voelt het dus heel veilig als een groep "jongeren" de toegangspoortjes open schoppen en zonder kaartje instappen ?

grapo | 24-08-22 | 10:12 | 1

Hoe vaak kom je op een treinstation?

Barre_de_k | 24-08-22 | 11:19

In alle sectoren ervaart men (te hoge) werkdruk, gezeik, gebrek aan waardering en het gevoel te weinig geld te krijgen. Komt nooit in het nieuws. Wel altijd weer als het gaat over NS, politie, onderwijs of de zorg. Stel dat er adverteerders afhaken....

Leptob | 24-08-22 | 10:11 | 1

NS levert een duidelijke maatschappelijke functie. Van andere sectoren komen stakingen ook in het nieuws.

Barre_de_k | 24-08-22 | 11:20

Meer van hetzelfde.
IC, SEH, politie, onderwijs, ouderenzorg.
Mensen willen gewoon hun werk normaal kunnen doen.
Niet uitgewoond worden.
Dat los je niet op met een zak geld, daar is visie voor nodig. Dat moet je regelen.

En dan komt er weer een andere manager met bedrijfskunde op een school of zorginstelling, die moet er ook weer een paar plakjes vanaf zien te krijgen voor zijn bonus.
Wat in de praktijk wil zeggen: het wordt weer slechter voor de werknemer.
Kwantiteit first.
En dan krijg je onverschillig personeel want voor hun werk is eigenlijk geen tijd meer.
En dan dondert je kwaliteit omlaag.
En op een dag is je werknemer het helemaal zat, overspannen, en aan de medicatie als 'oplossing'.

Hoeveel psychische medicatie zou eigenlijk overbodig zijn als mensen een beetje normaal konden werken en functioneren.
En waarom doen we dat dan niet?

AdvocatusDiaboli | 24-08-22 | 10:11

In ieder geval vandaag geen "crisis" bij Ter Apel......

batvoca2 | 24-08-22 | 10:10

Wat een giller! Van GroenLinks, PvdA en D66 moesten we allemaal onze auto's verkopen en in de trein gaan zitten. En toen waren er geen machinisten en conducteurs meer..

Tietmier | 24-08-22 | 10:10 | 2

Ja, en van JP Zoet na Zuur moest iedereen een nieuwe auto kopen

Het leven is zwaar | 24-08-22 | 10:28

@Het leven is zwaar | 24-08-22 | 10:28: Was Rutte toch vorig jaar? Koop maar mensen, het kan niet op! Echte visionair die Mark

Arietjuh | 24-08-22 | 10:59

Ik heb meerdere vrienden/bekenden met een recent langjarig NS-verleden. Het beeld wat ze schetsen is bij allen hetzelfde. Een logge, bureaucratische organisatie waarbij er als er niet wordt gepresteerd altijd elders in het bedrijf nog wel een baantje te vinden is. Onder andere in de zorg wordt vaak gevraagd om meer overheidsregulering, maar de NS is een schoolvoorbeeld van wat je dan krijgt. Duur en niet efficient. Ik vind het verbazingwekkend dat er kennelijk 18.000 mensen nodig zijn om de treinen te laten rijden. Dan is het niet verwonderlijk dat bijna in elk scenario de auto goedkoper (en sneller + comfortabeler) is dan de trein.

Supporter | 24-08-22 | 10:09

Betrokkenheid van de top bij het personeel. Ontbreekt er vaak aan bij grote bedrijven. ‘ Vers bloed’ wordt op hoog niveau binnengehaald zonder affiniteit met het bedrijf, laat staan met het personeel. Huurt McKinsey in, die allerlei open deuren intrapt, een fancy rapport aflevert, opgemaakt door 24 jarigen zonder enige kennis van zaken, een gepeperde rekening stuurt, en waarvan de conclusies dan uitgevoerd worden: reorganiseren, snijden in personeel, bezuinigen etc. Met alle gevolgen vandien. McKinsey strategie blijkt toch niet te werken, goed personeel is al vertrokken, top wordt weer vervangen en alles begint weer van voren af aan.

Nietdanjatoch | 24-08-22 | 10:06 | 2

Idd is vaak de strategie personeel ontslaan en dan als ZZper aannemen. Zie ook postNL

Kartelmaster2000 | 24-08-22 | 10:14

Tsja, ontzuiling is blijkbaar ook een fenomeen in het bedrijfsleven.

Barre_de_k | 24-08-22 | 11:29

Ook hier weer de VVD66 voor verantwoordelijk door de verantwoordelijkheid weg te privatiseren. Dit kabinet is een 4-persoons Bobslee team dat altijd als laatste eindigt omdat het vaak tegen de baanwand ‘schuurt’ wegens slecht stuurmanschap.

Tiscali-2 | 24-08-22 | 10:05

Het valt mij wel op dat er in reclames en advertenties van deugbedrijven enkel nog mensen uit zonnige landen staan.

Het leven is zwaar | 24-08-22 | 10:03 | 3

Die eerste foto is geen reclame hoor.
Maar je hebt gelijk. Allebei de artikeltjes ook gekleurd.

J.Cash | 24-08-22 | 10:05

... afspiegeling van de samenleving?

Jaques_D.ildo_Grande | 24-08-22 | 10:05

Policor wensdenken van de reclamebureaus.

Tietmier | 24-08-22 | 10:12

Nu wordt het personeel gelijk gesteld met de beleidsmakers van de NS. Het personeel kan er niets aan doen dan er besluiten genomen worden waar zij weinig invloed op hebben.

TaliSepatu | 24-08-22 | 10:02

Het gaat niet om ‘geld’ maar om ‘waardering’, zegt de vakbond. De eufemistisch spinnende taalvirtuozen zijn ook al in dit vakgebied doorgedronge. Protesten gaan niet meer om wat je wil maar het gaat om het taalgebruik. Zie ook de grote fophef die onstond na de belediging van Sophie Hermans als tassendraagster. Door de kwetsjank was het ineens héél erg wat Wilders had gezegd.
Kwetstaal is ineens het allerergste dat bestaat.

HoniSoit | 24-08-22 | 10:01 | 2

Als je waardering nodig hebt bij zo’n k*tbaantje dan is er iets niet goed. Doe je job, je hebt hiervoor gekozen of je kunt niks anders. Jammer.

J.Cash | 24-08-22 | 10:04

Gekwetst voelen, lange tenen, korte lontjes, gebrek aan zelfreflectie. Dat alles ter meerdere eer en glorie van de eigen narcistische en individualistische persoonlijkheid. Het ego als zelfbevrediging.

wijsvinger | 24-08-22 | 10:19

Dus het gaat om:
Geld
Waardering (geld)
Arbeidsomstandigheden (geld)
Veiligheid (geld)

J.Cash | 24-08-22 | 10:00

Zelf heb ik ook gewerkt bij een organisatie die op die manier met haar medewerkers om ging.

Dat haalt de ziel uit elke organisatie.

Wat dat betreft steun ik de medewerkers van harte.
Het middel van staken vind ik geen goede keuze. Publieksvriendelijke acties kan ik beter waarderen.

De arbeidsmarkt is nu goed.
Ga het onderwijs of de zorg in.
Laat je omscholen.
Blijf niet hangen in een organisatie waar je niet langer past. Dan merkt de NS het vanzelf wel.

Het familiebedrijf dat het ooit was, is het allang niet meer.

Roos | 24-08-22 | 09:59 | 1

Inderdaad, ik denk ook dat ludieke publieksvriendelijke acties veel meer draagvlak creëren.

Nietdanjatoch | 24-08-22 | 10:11

Trein????? Is dat zo'n geel gevaarte dat door de weilanden rijdt?

Dutch_Viscount | 24-08-22 | 09:58 | 1

Ja. Vroeger kwam er stoom uit maar nu alleen maar vertraging.

zwenkwieltje | 24-08-22 | 10:30

Wat een bullshit van die waardering. Moeten we voor ze gaan klappen als ze je kaartje controleren? Ze willen gewoon meer geld voor hetzelfde werk.

Vula | 24-08-22 | 09:56 | 1

Iedereen heeft behoefte aan waardering van zijn werkgever. Werk je ergens waar je het nooit goed kunt doen, dan is dat niet prettig.
Dat zie je ook in het voorbeeld van die mantelzorger, daar spreekt geen enkele waardering van de werkgever uit die als een robot over komt.

Roos | 24-08-22 | 10:02

Dit is wat je krijgt als het land gerund wordt door baantjescaroucellende middle managers met een excel fetisj.

normanius | 24-08-22 | 09:54

Die NS directeur is trouwens ook grappig, met hun berekeningen dat er minder reizigers zullen zijn. De nieuwe nederlanders vergeten zeker?

Kartelmaster2000 | 24-08-22 | 09:53 | 1

Hij bedoelt waarschijnlijk 'minder betalende reizigers'.

Zupschufter | 24-08-22 | 09:59

Die gaat vast naar zijn werk... Oh, nee wacht. De qat was op...

More_Bazz | 24-08-22 | 09:53

Het NS nieuws was niet op de Afrikaanse schotel zo te zien.

J.Cash | 24-08-22 | 09:50

Albert Hahn. Die maakte pas mooie tekeningen over De Spoorwegen.

Piet Karbiet | 24-08-22 | 09:50

Een tractieopzichter bij NSR heet tegenwoordig procesmanager.
Bij een ander spoorbedrijf heet zo iemand taakinhoudelijk leidinggevende.
Ik denk dat het daar allemaal door komt.

hotnot | 24-08-22 | 09:46 | 3

Duur klinkende namen, maar geen hoog inkomen.
Voor sommige werknemers is dat voldoende

Het leven is zwaar | 24-08-22 | 10:06

@Het leven is zwaar | 24-08-22 | 10:06:
Ik ken iemand die van jongste bediende is opgeklommen naar Junior Assistent Management Trainee Intern.
Voelt zich veel meer gewaardeerd!

Kapitein Sjaak Mus | 24-08-22 | 10:14

@Kapitein Sjaak Mus | 24-08-22 | 10:14: juist. Dat soort carrière tijgers bedoel ik.

Het leven is zwaar | 24-08-22 | 10:22

Rails asfalteren en van de stations wegrestaurants maken.

kapotte_stofzuiger | 24-08-22 | 09:43

Vertelde een klein jaar geleden hier, dat de NS een kudtbedrijf was geworden. Werd mij niet in dank afgenomen en gewoon niet waar volgens de reaguurders toen...

redthehaghue | 24-08-22 | 09:43

Tijd dat de ME ingezet gaat worden tegen die terreur machinisten met hun grote locomotieven, stuk voor stuk zijn het miljonairs die nog subsidie krijgen ook!

Sinterbikske | 24-08-22 | 09:41 | 1

Geestig

bijna_raak | 24-08-22 | 09:43
-weggejorist en opgerot-
Marsupilami1981 | 24-08-22 | 09:40 | 4
-weggejorist-
redthehaghue | 24-08-22 | 09:44
-weggejorist-
Toki | 24-08-22 | 09:46
-weggejorist-
Bello de Hond | 24-08-22 | 09:47
▼ 1 antwoord verborgen

Volkomen terecht. Een ieder die ervoor kiest vrijwillig met het Onrendabelen Vervoer te reizen verdiend alle ellende die hij krijgt.

BoerKoekoek | 24-08-22 | 09:40 | 2

Ik beproef dat je in een hutje op de heide woont?

Kartelmaster2000 | 24-08-22 | 09:45

I want to ride my bicycle
I want to ride my bike… ©️

wezen | 24-08-22 | 09:38

Man op perron is man van kleur, mag je niet uitlachen. Dat hij geen kennis van de staking heeft, is het gevolg van het feit dat hij niet over de juiste privileges beschikt. Toon compassie.

de ondode dichter | 24-08-22 | 09:38 | 3

Inburgercursus, les 1: De trein rijdt niet. Einde inburgercursus les 1…

rooiesaus | 24-08-22 | 09:46

Les 2: de trein reid voornamelijk die ene keer dat jij met de trein moet niet.

Braseas | 24-08-22 | 10:08

@Braseas | 24-08-22 | 10:08: vroeger had je spoorboekjes, en dat klopte altijd. Maar toen was de NS (en de rest) nog geen beursgenoteerde onderneming

rooiesaus | 24-08-22 | 11:48

Zou dit probleem zich ook hebben voorgedaan als NS niet geprivatiseerd was in de jaren 90? Ik denk het wel eigenlijk.

Kartelmaster2000 | 24-08-22 | 09:38 | 1

Zeker, maar dan had er tenminste nog een kabinet over kunnen vallen.

Kapitein Sjaak Mus | 24-08-22 | 09:53

De eerste van de dag is om 09:18 uur uit Groningen vertrokken naar Rotterdam. Ze rijden heel af en toe, als ze zin hebben, lijkt het.

quigg | 24-08-22 | 09:38 | 2

Dat was de ambtenarentrein

Kartelmaster2000 | 24-08-22 | 09:39

@Kartelmaster2000 | 24-08-22 | 09:39: Nee, nee, due is nog niet vertrokken. Er was discussie over wie bij het raam mocht zitten. Nu is besloten om een commissie in te stellen die bij alle partijen voorstellen ophaalt waarover men vervolgens het debat aan wil gaan. Dus dìe (of díe) trein is nog lang niet vertrokken...

anja | 24-08-22 | 15:51

Niet alleen de NS brokkelt af, ook de treinen waarmee ze rijden...

WellusNietus | 24-08-22 | 09:37 | 2

Hadden ze niet nieuwe al rijden..?

Klaus Herzog | 24-08-22 | 09:38

@Klaus Herzog | 24-08-22 | 09:38: de fyra is al ruimschoots langsgekomen hier hoor.
Zonder succes overigens.

Dezenaamhier | 24-08-22 | 09:53

Lekker man... spreek je als conducteur iemand aan die geen kaartje heeft. Word je helemaal de klote getrapt en de dader wordt dan opgepakt. En als straf krijgt ie 40 uur schoffelen en een groepsgesprek. En jij bent voor de rest van je leven getekend met dit "voorvalletje"... tja... leuk werken man bij de NS

Bello de Hond | 24-08-22 | 09:37 | 5

Ja dat vindt die meneer nu zo leuk aan zijn werk: iemand reanimeren.

Tiscali-2 | 24-08-22 | 09:43

Bijvoorbeeld zijn collega die net is neergestoken door een zwartrijder.
Mooi werk man.

Braseas | 24-08-22 | 10:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ga binnenkort asiel aanvragen in Belgie, wie volgt?

Hoolicool75 | 24-08-22 | 09:37 | 4

Dan eindig je toch weer in Ter Apel.

Tiscali-2 | 24-08-22 | 09:45

Jottem!
Lekker in Luik wonen!
Of in Goutroux, of het altijd buisende Haine-Saint-Pierre,

Kapitein Sjaak Mus | 24-08-22 | 09:59

Is ook niet alles. Hier zitten ze op de trein. Levensgevaarlijk!

Flandrien | 24-08-22 | 10:20
▼ 1 antwoord verborgen

Tschjaa, dat viel te verwachten hé. Als het management denkt de doelstelling te moeten aanpassen en geld de drijfveer wordt... Dan weet je dat de boel naar de kl#%en gaat!
Vroeger was het doel van de NS mensen vervoeren en daar geld me te verdienen. Dat doel is omgedraaid naar geld verdienen door mensen te vervoeren. Het doel is niet meer vervoer, maar het doel is geld/winst.

Dr3kn3k | 24-08-22 | 09:36

Het is dus weer de schuld van de managers. Is het een idee om gewoon Excel te verbieden?

wilmeister00 | 24-08-22 | 09:36 | 1

De gratis leasebak verbieden kan ook nog..

rooiesaus | 24-08-22 | 09:41

Ik wilde ooit met de trein door Eurpa als jonge student. Bij Utrecht al vertraging, in Hamburg was er 1 treinstel i.p.v. 5 en in Copenhagen bleek de trein naar Stockholm afgebrand...

Kartelmaster2000 | 24-08-22 | 09:35

Mooi, alleen in fascistische landen rijden de treinen op tijd. Wij hebben andere prioriteiten.

Duwbak_Linda | 24-08-22 | 09:35 | 1

Namens Japan en Zwitserland, bedankt!

Hopenschauer | 24-08-22 | 10:43

Ik waardeer de NS door de trein soms te nemen en me te gedragen als ik dat doe. Maar ik kan me voorstellen dat bepaalde volkeren niet al teveel waardering laten blijken als ze het OV weer eens bezetten. Een gebiedsverbod in de vorm van geheel Nederland voor die lieden zou dat kunnen verbeteren.

HerzlichWillkommen | 24-08-22 | 09:34

Heel Nederland is aan het afbrokkelen alleen het omvolken loopt volgens planning.

Hercule Poirot | 24-08-22 | 09:33 | 1

De aantallen wel, alleen schort het nog aan de uitvoering.

Tiscali-2 | 24-08-22 | 09:47

Wat ben je dan voor harteloos antiek kudtbedrijf als je een werknemer geen vaste dag vrij wilt geven om voor zijn zieke vrouw te zorgen?

de visser | 24-08-22 | 09:33 | 2

Was het betaald of onbetaald? Dat is natuurlijk ook belangrijk.

J.Cash | 24-08-22 | 09:50

Op het moment dat je wisseldiensten draait is het verzoek om een vaste vrije dag een verzoek om een bepaalde dag niet ingeroosterd te worden. Je moet x aantal uren werken en die worden ingepland wanneer je nodig bent. Zonder andere context getuigt het van weinig menselijkheid om een verzoek om 1 vaste vrije dag dat je niet ingeroosterd kan worden ivm mantelzorg af te wijzen.

Dranonymous | 24-08-22 | 19:01

Ja zo ook Laatst met de ICE naar Frankfurt geweest. Wat een feest. Treinen die niet gaan geen uitleg van personeel waarna je zelf moet uitzoeken hoe je er wel moet komen.

Kolgones | 24-08-22 | 09:33

Ik ben niet blind. Begrijp zelfs zienend dat blindenpad niet. Waarom verspringt dat?

Leptob | 24-08-22 | 09:31 | 1

Verspringt niet, maar loopt af. Zie ook het tegenoverliggende perron.

de ondode dichter | 24-08-22 | 09:35

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen