Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

IND-directeur: Geef asielzoekers vaker het voordeel van de twijfel

Zet die kraan nog verder open

We hadden al een staatssecretaris die leeft met het motto 'hoe meer asielzoekers, hoe beter' en nu hebben we daar een IND-directrice bij die vindt dat we asielzoekers maar wat vaker het voordeel van de twijfel moeten geven bij het beoordelen van hun aanvraag. Want de politiek vraagt volgens Rhodia Maas te veel van de IND-medewerkers, die ook nog eens met te weinig zijn terwijl de toestroom onverminderd hoog blijft. "Ik vraag me weleens af wat we nog kunnen vragen van een medewerker. Wat medewerkers moeten uitvragen en vastleggen is tot in detail geregeld. Misschien moeten we eerder zeggen: we geven het voordeel van de twijfel. Op basis van minder informatie." En zo is de standaardreactie in deze sector wederom "meer, meer, meer". Te weinig personeel? Meer asielzoekers snel toelaten! Te weinig doorstroom? Meer woningen verplicht naar asielzoekers! Te weinig opvangruimte? Meer crisisopvang! De vergelijking met dweilen met de kraan open is inmiddels al te vaak gemaakt, maar zolang een rem op de instroom een politiek taboe lijkt, zal deze beeldspraak nog vaak voorbij komen. De asielcrisis duurt nu al maanden, mogelijk jaren (en voelt als eeuwen, red.), maar met dit beleid is het einde nog lang niet in zicht. 

Reaguursels

Inloggen

Alleen Nederland laat nog asiel gevallen binnen dus blijft er weinig over dankzij Rutte.

kuus | 09-08-22 | 20:01

STOP die instroom, dit gaat fout.

Jan Lange3373 | 09-08-22 | 19:31

Bij twijfel: terug naar huis.

Zeurders | 09-08-22 | 19:10

Hebben ze nog niet genoeg voordeel dan? Nu ook nog het voordeel van de twijfel

Keinap-teiP | 09-08-22 | 18:35

Tuurlijk al die toch zielige kerels alleen met hun smartphones die hier 'terecht' een uitkering binnenslepen, een huisje scoren en hoppa onze dochters gaan lastig vallen.
Net zoals dat 'arme' joch die zich vergreep aan dat meisje in Hoorn; fijn dat Den Haag zo aan de wel werkende Hollander denkt....
Zal deze kwak minister sieren te beginnen zelf asielzoekers in huis op te nemen, of minimaal de incontinentie onderbroek op te stropen buigend over d'r keukentafel ten gunsten van een hitsige asielzoeker.

Nicolas1954 | 09-08-22 | 17:53

De eerste lading gastarbeiders uit in de jaren 1969 betrof 30.000 marokkanen en 65.000 turken. Die kwamen met de intentie om te werken en na een paar jaar terug te keren. We weten allemaal hoe dat uitgepakt heeft.
We laten nu 100.000 'asielzoekers' met dubieuze verhalen toe - PER JAAR. Deze mensen komen bovendien met een andere mindset naar ons land. Ik heb medelijden met de volgende generaties.

Lonestarr | 09-08-22 | 15:41 | 2

De heren Koten en De Bie zagen dit al vele jaren geleden, zoek hun schitterende stuk maar eens op ,You tube

Henkie | 09-08-22 | 15:53

Inderdaad, ik als behoorlijk oud figuur heb echt medelijden met de huidige en komende generatie "echte Nederlanders", geboren uit "echte oer Nederlandse ouders. Gelukkig kan ik op mijn leeftijd terug kijken op veel meer dan 75 gelukkige jaren als echte rechtgeaarde Nederlander. Wat er nu loos is met onze Nederlandse maatschappij is voor mij niet meer te bevatten, misschien ben ik door al dat gedoe niet meer zo geïnteresseerd in de bagger van toekomst.

Jonkheer-Carolus | 09-08-22 | 17:55

Weer een ambtenaar die voor behoud van eugdn baan spreekt. Hoe meer hoe beter. Ze zal niet tegen de minister of staatssecretaris zeggen dat dd instroom moet ophouden. DIE voor de hand liggende oplossing is niet bij haar opgekomen, want dat zou in de toekomst banen kunnen kosten.

Leffe Blonde | 09-08-22 | 15:15

Van de week in spaanse krant heel artikel over de Afghaanse tolken/eitjesbakkers met aanhang, ruim 1700, die nu een jaar geleden naar Spanje werden gehaald. Bijna allemaal hoog opgeleid, zo werd er geschreven. Toch waren ze helaas na een jaar nog niet in staat enig spaans te spreken. Wel klagen over de schaarse financiele middelen (naast een door de overheid betaalde huurwoning), maar € 60,- p.p./maand. Ook is een groot deel inmiddels 'verdwenen', vermoed wordt naar Duitsland. Daar zouden de opvangmogelijkheden beter zijn (lees: krijgen ze meer geld). Ook kunnen ze daar tussen hun landgenoten wonen.

LucaBrasi | 09-08-22 | 15:07 | 1

Zelfde verhaal voor de Syriërs hier. Uiteraard ook allemaal hoogopgeleid, kuch, maar volgens een rapport uit 2019 van het Sociaal en Cultureel Planbureau zat nog 70% in de bijstand.

Cassandra | 09-08-22 | 17:04

Waarom nog beoordelen?
Ze zijn hard nodig om onze economie draaiend te houden, onze pensioenen betaalbaar te blijven.
Wie straks dat van hun gaan betalen weet niet niemand.
alhoewel misschien kunnen we dan 2000 per week binnen laten.
Kan niet wachten tot het implodeerd.

Arendsoogje | 09-08-22 | 14:44 | 1
-weggejorist-
Henkie | 09-08-22 | 15:59

Bij twijfel nooit oversteken. Geldt bij twijfel voor alles

apek00l | 09-08-22 | 14:18

Persbericht van demo-demo.nl, 3 maart 2021
Zij berekenden de kosten van immigratie over de periode 1995-2019: 400 miljard euro, ongeveer de opbrengsten van onze aardgasbel.
www.demo-demo.nl/files/Grenzeloze_Verz...
Immigratie is onhoudbaar tenzij we de onze welvaartsstaat opblazen. Vreemd dat daarover nooit wordt gesproken. Ze weten tot op de cent wat alles kost: een leerling, een bejaarde, een gedetineerde, defensie en politie, ect maar vrijwel nooit wordt hierover gesproken: wat kost een asielzoeker ons. Overal wortdt op bezuinigd behalve daarop. Nou, ik denk dat het grootste deel van Nederland eens is met 'vol is vol'. Helemaal kwalijk als het over de talrijke illegalen of mensen uit relatief veilige landen.

matrixbluepill | 09-08-22 | 14:16

Er was dus al die tijd een dapper Kamerlid dat ons tegen erger beschermde.
Het Kamerlid dat nooit vertrouwd werd.
Het Kamerlid dat genegeerd werd.
Het Kamerlid dat af en toe op tv boos mocht doen.
En altijd maar grapjes maken over Bente Becker.
Blijkt ze ons al die tijd behoed te hebben voor erger.
Ze is nog geen 24 uur met verlof en de toppersoon van het IND zegt al dat ze immigratiekraan verder open wil draaien.
mobile.twitter.com/bentebecker/status...

Barre_de_k | 09-08-22 | 14:14 | 2

Ze zorgt gelukkig alleen maar voor overbevolking en geen omvolking.
Toch?

gestoptmetroken | 09-08-22 | 14:39

Migratie? Nee meer vluchtelingen meer huizen en uitkering met voorrang op u. Is ook migratie maar wel een heel bijzondere vorm van migratie waar een hele industrie achter zit.

zokanhetookja | 09-08-22 | 15:40

1000 per week, dus over een jaar of 10 heb je een half miljoen jonge manen + evt. gezinshereniging die totaal niet ingeburgerd, opgeleid, welwillend tov westerse waarden, etc. zijn. Dat gaat vast goed, want in de Gouden Eeuw gaven Nederlanders ook iedereen Mieles en ging het volgens Lulhannes Lucassen ook geweldig.

geenspam | 09-08-22 | 14:14 | 1

Daar zit hem nou precies de denkfout van Lukassen, we hadden in die tijd geen bijstand en gratis huizen, toen de handel op was vertrok men dus weer met Tulband en al.

Uw Verzekeringsadvis | 09-08-22 | 17:03

iemand noemde vanochtend op de radio de starters die ook op een betaalbare woning wachten. De gast antwoordde letterlijk: "o,ja maar dat is allang zo". Totaal onbelangrijk dus, de eigen burger wordt 2erangsburger in eigen land.

ofarim | 09-08-22 | 14:13

Dat gebeurde nog niet?!!?!

JohnLocke | 09-08-22 | 14:06

Het houdt niet op, niet vanzelf.. en er is echt niemand die op het verantwoordelijke departement of binnen onze volksvertegenwoordiging (muv Greet) denkt: He dit moeten we nu wel stoppen want dit gaat fout...

Pretba | 09-08-22 | 14:04
-weggejorist-
Brian | 09-08-22 | 14:00

Zonder paspoort toch aankomen in Nederland. Yeah right. Hoe kun je het dan nog twijfel noemen?

Deflatiemonster | 09-08-22 | 13:50

Bij twijfel NIET doen.
Ongeacht her-of afkomst.

MK27 | 09-08-22 | 13:48

Vergeet de 1500 Oekraïners per week niet.
NRC: De gemeenten en veiligheidsregio’s verwachten dat veel Oekraïners niet meer teruggaan. Sterker nog, ze houden rekening met gezinshereniging, waardoor er nog meer Oekraïners naar Nederland zullen komen.

gestoptmetroken | 09-08-22 | 13:27 | 4

-Edit- ophangen=opvang

Grijskijkert | 09-08-22 | 13:49

Het probleem met Oekraïeners die blijven is, dat ook die een huis moeten hebben. Dat blijkt niet te regelen, geen huizen, en ook geen perspectief dat die er gaan komen. Hugo zit op dit dossier; ik zeg niets meer.

Verder zijn Oekraïeners niet een probleem. Het zijn mensen die de westerse wereld wel kennen, en waarden delen. Het zijn geen westen afwijzende moslims die hun waandienst aan iedereen willen opdringen en agressief ‘respect’ eisen. En een moskee. Met een hoge minaret. Nog hoger. NOG hoger! Het recht er elke vrijdag van te gillen.
Oekraïners willen werken en doen er hun best voor.

Een Oekraïener als buur is geen straf.

Nuuk | 09-08-22 | 13:52

u kent de Oekraïners dus niet. alles te oosten van polen Oostenrijk Zwitserland en Italie heeft geen "westerse waarden " . Nooit gehad ook. Hou toch op met dat drogbeeld.

strawdog | 09-08-22 | 14:19
▼ 1 antwoord verborgen

Van oudsher is het toch : "bij twijfel, niet inhalen"? dus twijfel je aan de rechtmatigheid........ opzouten dan maar he.

Gallendebejaarde | 09-08-22 | 13:12 | 1

Probleem is dat er een hele industrietak aan faciliterende "expertise" klaar staat voor een stapeling van procedures. De asieladvocatuur (betaald met taxpoet) vreet er in ieder geval goed van. Er waren (en zijn nog steeds) gevallen bekend waar een veiligelandiër gewoon 6-10 jaar bezig is met procedures. En eenmaal echt uitgeprocedeerd claim je gewoon een B3 + WiFi regering bij een grote gemeente. Nederland als de spreekwoordelijke zachte heelmeester veroorzaakt zo structureel de meest meurende wonden.

Grijskijkert | 09-08-22 | 13:37

Binnenkort ruimte zat in al die lege varkens en koeienstallen ze mogen er alleen niet in pissen en schijten

van Dam | 09-08-22 | 13:02

Ze is gezwicht voor de terreur van linkse activisten die haar huis hebben beklad in 2016 toen ze verantwoordelijk was voor de uitgeprocedeerde asielzoekers het land uit te bonjouren…
www.ewmagazine.nl/nederland/achtergro...

Geertje W | 09-08-22 | 13:02 | 3

Het vreemde is dat die extreem linkse actiegroepen nooit gepakt worden. Ook de daders van de bomaanslag op het huis van Aad Kosto zijn nooit gepakt.

Ging ook over zogenaamd te streng vreemdelingenbeleid.

Wattman | 09-08-22 | 13:12

@Wattman | 09-08-22 | 13:12: Die worden niet gepakt omdat ze nu bekende leden van GroenLinks en vergelijkbare bewegingen zijn.

HerzlichWillkommen | 09-08-22 | 13:56

En ondertussen gaan dezelfde gezellige vrienden een festival geven in Rotterdam waar de gemeente maar toestemming voor heeft gegeven omdat anders het gebrek aan daadkracht zichtbaar wordt.
www.rijnmond.nl/nieuws/1535366/tenten...

Barre_de_k | 09-08-22 | 14:09

Als directeur van zo’n organisatie is het jouw taak om de boel op orde te krijgen. Iemand die dit soort uitspraken doet is de functie onwaardig en snapt er helemaal niks van.

deugallergie | 09-08-22 | 13:01 | 1

Maakt de baan een stuk makkelijker. Goed gewerkt pik.

inCol | 09-08-22 | 13:34

Waarom ook niet. De overheid heeft nog genoeg geld in het ABP zitten. Dat kunnen ze mooi gebruiken om de extra kosten te dragen.

EenGoedBegin | 09-08-22 | 13:00

ZE lachen ons land uit.

Verderkijkert | 09-08-22 | 12:53 | 1

Wijzelf niet dan?

Barre_de_k | 09-08-22 | 14:10

Het enige moment waarop de VVD aangeeft dat er minder gelukszoekers ons land mogen bezetten, is in verkiezingstijd. Daarna gaat het uitvretersfeest gewoon door.

Toos Bevergeil | 09-08-22 | 12:50

Bij twijfel niet inhalen!!! Bij twijfel in een sollicitatiegesprek niet aannemen. Het voordeel van de twijfel levert 99 van de 100 keer te voorkomen problemen op. Bij twijfel nooit doen!!

Gebakschep | 09-08-22 | 12:44 | 1
-weggejorist-
Baldur_von_Schirach | 09-08-22 | 12:46

Ik kon het niet laten even te kijken... inderdaad rampzalig.

broervandenhollander | 09-08-22 | 12:49

Benoemd door Ollongren, zegt al genoeg toch......

Opajoop | 09-08-22 | 12:50

Rhodia..... die ouders zij ook niet over één nacht ijs gegaan.

jansma28542681 | 09-08-22 | 13:01
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Baldur_von_Schirach | 09-08-22 | 12:41 | 12
▼ 12 antwoorden verborgen

Nederland is toch helemaal van de pot gerukt. Hebben komt van houden. Nederland geeft alles weg. WERKENDE Nederlanders zullen tot slaaf gemaakten worden, om deze waanzin te kunnen blijven bekostigen. Er zal over 1 - 2 generaties helemaal niets meer van de welvaart overblijven, omdat alles door de uitvreters opgevreten is.

Nederlanders stemmen op politieke partijen die deze import van onrendabelen mogelijk maken en zelfs enorm pushen. Ik zou een onafhankelijk onderzoek eisen naar de kwaliteit van het Nederlandse drinkwater, omdat het dagelijkse gebruik ervan op de een of andere manier ervoor zorgt, dat jullie geestelijk helemaal murf gemaakt worden. Daar bovenop komt natuurlijk ook nog de linkse media, welke jullie ook nog eens dagelijks de schuld aan alles aanpraat.

Indien jullie je mond blijven houden, wegkijken en niet anders gaan stemmen, dan hoef je je ook niet over stikstof, globale temperatuurstijgingen etc . zorgen te maken en kan Nederland beter langzaam in de Noordzee wegzakken. Er blijft van jullie land op deze manier gegarandeerd niets meer over.

De Griek | 09-08-22 | 12:39 | 4

Wie is "jullie" eigenlijk?

P. Breidel | 09-08-22 | 12:58

@P. Breidel | 09-08-22 | 12:58: Jullie = Nederlanders die eigenlijk wel zelfstandig kunnen denken, goed van fout kunnen onderscheiden en eindelijk het politiek correcte juk afwerpen.

Mij persoonlijk maakt het geen snars uit of Nederland naar de kloten gaat. Omdat ik Nederland persoonlijk erg goed ken vind ik het allen jammer en daar heb ik ook een uitgesproken mening over. Het is jullie land en met jullie stemgedrag beslissen jullie zelf over de toekomst van Nederland. Nadat ik enkele decennia geleden een super opleiding in Nederland gevolgd heb en meerdere jaren in Nederland ervaring opgedaan heb, heb ik het mooie Nederland weer verlaten, om mijn opgedane kennis in mijn thuisland in de praktijk, met veel succes, om te zetten. Naar mijn mening dienen immigranten zich zo in hun gastland te gedragen. Echter leveren ze geen bijdrage, of nog erger, misbruiken ze het systeem? Fuck off naar je eigen land!

De Griek | 09-08-22 | 13:48

@De Griek | 09-08-22 | 13:48:
Mooi gesproken Zorba.

MarkiesDeBalzaque | 09-08-22 | 14:05
▼ 1 antwoord verborgen

Alsof zo'n voordeel van de twijfel veel uitmaakt. Je krijgt namelijk niet de indruk dat het lastig is Nederland binnen te komen. Na het voordeel van de twijfel: 'geef asielzoekers eerder én vaker het Nederlands paspoort. Nee joh, geef ze direct bij binnenkomst de Nederlandse nationaliteit. Controleren kan achteraf ook!

Onthapkoek | 09-08-22 | 12:36

Als die lawaaiboeren slim zijn nemen ze allemaal 20 man op, containerwoning op rekening COA (gratis en gesubsidieerd, spreekt ze erg aan) gewoon aan het werk zetten en de stikstofdiscussie is zo vergeten.

P. Breidel | 09-08-22 | 12:31 | 3

"aan het werk zetten".... Hoe ga je dat doen?
Ik vrees dat daar de voetangel in je plan zit.

hatsikidee | 09-08-22 | 12:44

@hatsikidee | 09-08-22 | 12:44: Ik dacht aan militaire instructeurs, sergeanten. Beschikken over de vaardigheid om mensen te motiveren.

P. Breidel | 09-08-22 | 13:36

@P. Breidel | 09-08-22 | 13:36: als je een blanke 'instructeur' de negerts laat 'motiveren' heb je gelijk alle woke poppen aan het dansen. win-win.

geenspam | 09-08-22 | 14:30

Zolang afgewezen asielzoekers niet het land verlaten, hoeft deze directrice niet te pleiten voor het voordeel van de twijfel van andere asielzoekers. Dat betekent namelijk dat het allang zover is dat dat "voordeel" zó ver gaat, dat je zelfs mag blijven wanneer je eigenlijk met 100% zekerheid niet mag blijven. Allemaal voor de bühne dus.

Gladiator Fap | 09-08-22 | 12:29 | 3

Bij welke bevolkingsgrootte gaat men wel het probleem zien? 20 mln? 30?
Nu niets doen is uitstellen wat je zo alsnog moet doen

geenjagergeenneeger | 09-08-22 | 12:30

@geenjagergeenneeger | 09-08-22 | 12:30: Pas als Sterre op school gedwongen wordt een hoofddoekje te dragen en als Puck geen vriendjes kan maken omdat Arabisch zo'n moeilijke taal is.

HerzlichWillkommen | 09-08-22 | 13:57

@geenjagergeenneeger | 09-08-22 | 12:30: Het is NU al een probleem. En dat was het ook al bij 15 mln. Er wordt niets "uitgesteld". Het plan is namelijk nooit geweest om (volgens de wet!) uitgeprocedeerden weer uit te zetten.

Gladiator Fap | 09-08-22 | 17:48

En dit beste mensen, geeft een inkijkje in de afwegingen die er gemaakt worden. Dit komt toevallig naar boven, maar het is gewoon juist dat er over het algemeen geen weerstand is vanuit de politiek. Het openen van de grensen betekend gewoon een afvloeing van de welvaart en veiligheid. De nieuwe ambitie in Den Haag in een Eurpose positie en om daar kans op de houden mag je niet te veel tegen het beleid in gaan.

PowNerd | 09-08-22 | 12:28 | 3

Het gaat er niet om dat de welvaart afvloeit... het gaat er alleen maar om een stukje af te romen wanneer het gebeurt...

Gladiator Fap | 09-08-22 | 12:30

En ook de Nederlandse landelijke media geeft geen enkele vorm van weerstand, erg vreemd en verdacht.

Jansen63 | 09-08-22 | 12:40

@Jansen63 | 09-08-22 | 12:40: verbaasd? Wist u toch eigenlijk al lang? Luister maar eens een uurtje naar NPO radio.

inCol | 09-08-22 | 13:44
-weggejorist-
Baldur_von_Schirach | 09-08-22 | 12:23 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Hou het lekker simpel . Gewoon direct een paspoort geven, BSN en een huis. Stroomt lekker door zo.

Mr_Pikibelly | 09-08-22 | 12:20

Iets met WC-eend... die Directrice... maar dan ben je wél directrice over een WC-pot waarvan de inhoud het hele land leegstroomt.

Gladiator Fap | 09-08-22 | 12:17 | 1

"over" het hele land... mijn excuus

Gladiator Fap | 09-08-22 | 12:18

Dus omdat je organisatie het niet aankan, ga je de eisen van toelating maar naar beneden bijstellen? Het is echt bizar en tekenend hoe de overheid functioneert. Precies zo’n redenatie hadden we bij het toeslagenschandaal. Snel recht doen kon niet want “de systemen van de belastingdienst kunnen het niet aan”. Het systeem van de overheid is de maat der dingen, niet het dienstbaar zijn aan de burger, of de taak die ze moeten uitvoeren.

Deze mensen zijn de band met de samenleving en de realiteit volledig kwijt. Elke vorm van regie is weg en daar maken kwaadaardige mensensmokkelaars en hun helpers in vluchtelingenwerk en advocatuur misbruik van. Elke beslissing, hoe logisch ook, wordt aangevochten. Reden is tijdrekken om de asieleiser uiteindelijk hier te kunnen laten zijn. Dat was al voor de huidige malaise in personeelsbestand van de IND en de AZC’s. Het is beleid gericht op misbruik maken van een overheid die eindeloze procedures geschapen heeft.

Dit is een volgende stap en natuurlijk gaat dit een aanzuigende werking hebben. Reken maar dat de boodschap al is opgepikt bij de smokkelaars in noord Afrika. De folders worden al gedrukt: “Ga naar Nederland, kost je €3000, maar dan weet je dat je mag blijven, gratis huis, gratis Miele, gratis uitkering voor het leven”.

Nuuk | 09-08-22 | 12:13 | 5

Schroef de eisen op. Als een asielzoeker niet snel onomstotelijk kan aantonen dat die een vluchteling is dan is de procedure klaar en kan die persoon weer gaan. Laat er van de 1000 iedere week maximaal 1 toe. De rest wordt afgewezen.

Gebakschep | 09-08-22 | 12:53

@Nuuk | 09-08-22 | 12:42: Wel mooi, het certificaat op die wijzijnhier website is verlopen.
Nu zie ik in mijn browser: Niet veilig - Wij zijn hier.
Maar ik word zelf ook moe van die NIMBY’s, net als die IJburgers in Amsterdam die voor windenergie zijn, maar niet in IJburg! Nee, wel ergens anders, want anders hebben wij er last van. En dat is met het asielbeleid niet anders.

Toewan | 09-08-22 | 12:55

De eisen van toelating naar beneden bijstellen is het enige waar de overheid goed in is. Te weinig diversiteit bij politie? Exameneisen naar beneden bijstellen. Te weinig geslaagden voor inburgeringsexamen? Eisen naar beneden bijstellen. Weet je wat? We geven iedereen een diploma! Wat kan het ons verrotten.

gestoptmetroken | 09-08-22 | 13:06
▼ 2 antwoorden verborgen

De omvolkingstheorie wordt straks de bittere waarheid..........

Supernerd | 09-08-22 | 12:09 | 1

Iets dat anti-wappie-jagers niet schijnen te willen begrijpen is dat een theorie niet altijd een sprookje is. Hun remedie is dan maar alle vermoedens, conclusies, theorien en -ja, ook de fantastische verzinsels- maar onder het kopje "complotdenken" te plaatsen. Wel lekker makkelijk, zo hoef je je nooit over de daadwerkelijke inhoud van de realiteit te verantwoorden en als het fout loopt heeft de ander het gedaan. Narcisme ten top.

Gladiator Fap | 09-08-22 | 12:20

Laat ze waterbassins graven en vuile verkeersborden schoonmaken. Ik zie overal heel veel vuile, slecht leesbare verkeersborden.

fokkewoelf | 09-08-22 | 12:08 | 1

Nou dat is toevallig… dat valt mij ook op als ik door NL rijdt. Soms geheel groen van de algen of wat t ook is

Drembil | 09-08-22 | 12:14

Omdat de IND overwerkt is en het niet meer aankan iedereen eigenlijk maar toelaten... hmmm... je zou dan denken dat de instroom beperkt moet worden maar klaarblijkelijk behoort dat niet meer tot de mogelijkheden.

Met andere woorden, Nederland is compleet open voor overname door Afrikanen en lui uit het Midden-Oosten etc...

Klinkt me toch behoorlijk slecht in de oren!

oh no | 09-08-22 | 12:06 | 1

Deze directrice heeft meer met de doelstelling van haar bedrijf dan met het welzijn van haar eigen personeel. Dat zegt veel. Heel veel.

Gladiator Fap | 09-08-22 | 12:21

Is onzin om voordeel van twijfel te geven. Zelfs afgewezen migranten blijven en kunnen niet uitgezet. Dus alles en iedereen blijft überhaupt.

halfvolle glas | 09-08-22 | 12:03

Nou Mo. Zeg het maar..... kop of munt?

upgent | 09-08-22 | 11:56

Wat een kut leefomgeving zal iedereen hebben over 20 jaar, en bij sommigen nu al. We weten allemaal dat de meerendeel van deze schooiers nooit zal integreren in de samenleving, parasieten zijn het.

usb stok | 09-08-22 | 11:55

Kennelijk werkt het IND ook mee om Oekraïnse mannen uit het leger te houden, opvallend.

RocketMan | 09-08-22 | 11:55 | 1

Dat klopt inderdaad!
Oekraïners krijgen een sticker in hun paspoort als bewijs dat ze in Nederland asiel hebben aangevraagd en tot maart 2023 in Nederland mogen blijven.
Maar bij mannen in de dienstplichtige leeftijd doet de IND dat niet. Zij krijgen hun sticker op een apart blaadje.

staat het bier koud? | 09-08-22 | 12:14

Zeg het vluchtelingenverdrag op. Alleen noodopvang bieden. We krijgen onze eigen problemen al niet opgelost dan hebben we die van anderen niet nodig, dit is dweilen met de kraan open. Waarom doen we dit? De regering en het parlement moeten de belangen van de bevolking dienen niet die van de rest van de wereld overnemen.

AlexanderVissers | 09-08-22 | 11:54 | 1

Je denkt toch niet dat dat "verdrag" überhaupt een waarde heeft? Het heeft dezelfde functie als een inlegvelletje: bek houden en slikken.

Gladiator Fap | 09-08-22 | 12:22


Nederland is allang al gestorven en het rottingsproces is begonnen.

Jootjejo | 09-08-22 | 11:54

Dit zo door laten gaan is dom of kwaadaardig. Zo lang zo dom zijn dat gaat er bij mij niet in. Dit is dus moedwillig en kwaadaardig. De kosten die dit circus met zich meebrengt zijn niet meer te betalen. Aantal AOW'ers bij de voedselbank neemt heel erg toe en Oma Truus kan deze winter met een deken en de kachel op nul gaan kijken hoe ze rond kan komen. Gelukkig kan Owusu hier wel levenslang onderhouden worden en zijn vrouw en 8 kinderen laten invliegen. Wat mij betreft mag het hele sociale zekerheidsstelsel worden afgeschaft (behave voor ouderen en mensen die gehandicapt of ernstig ziek zijn). Dan houden we wat over om zelf van te kunnen leven. Is het personeelstekort ook opgelost.

osolemio | 09-08-22 | 11:54 | 1

Het is inderdaad opzettelijke kwaadaardigheid, dat moet wel. Met een normaal verstand laat je het niet zo uit de klauwen lopen. De minachting en walging voor rutte/kaag is ongekend

Jansen63 | 09-08-22 | 12:10

Kunnen potentiële immigranten niet gewoon in hun thuisland een uitkering aanvragen en daar blijven? Scheelt een hoop woningzoekenden, druk op zorg etc. en financieel blijft het hetzelfde als bij dit voorstel. Als je toch iedereen binnenlaat en verzorgd gaan we toch wel failliet maar heb je tenminste niet door de straten slenteren.

Ericpo | 09-08-22 | 11:53

Als die wekelijkse instroomgetallen nu eens vlak voor het weerbericht in het 8-uurjournaal zouden worden getoond, krijgen we de volgende keer een heel andere verkiezingsuitslag.

uwesbeki | 09-08-22 | 11:49

Heb ik als inwoner ook nog wat te zeggen of moet ik gewoon mijn mond houden en alles maar slikken.. retorische vraag. Ik weet het antwoord.

De Let | 09-08-22 | 11:42 | 2

Slikken en betalen zal je.

Scheermes | 09-08-22 | 11:52

Nee, want je bent wit dus je moet je bek houden en bukken.

geenspam | 09-08-22 | 14:15

En wij maar denken dat de bewijslast ligt bij degene die asiel zoekt. Failliet beleid, failliet land.

Cor Netto | 09-08-22 | 11:41

In Davos lachen ze zich een ongeluk om de grenzeloze naïviteit van de Europeanen. En, vergeet niet, de influx stopt nooit meer

davidhasseltoff | 09-08-22 | 11:39

Nogmaals:
Een oplossing zonder al te asociaal te zijn. Iedere statushouder komt in een containerdorp terecht. Daar krijgt hij/zij onderdak, eten, drinken enz maar geen luxe uitkering. Van daaruit kan de statushouder werk gaan zoeken en zich inschrijven voor een woning net als iedereen hier moet. Nederlands paspoort is alleen voor diegenen die minstens 5 jaar lang fulltime werken en prima nederlands spreken. Statushouders die dat niet doen gaan weer terug als het veilig is. Statushouders die met justitie in aanraking komen verliezen meteen al hun rechten en worden uitgezet. Eenieder die niet mag blijven van de IND komt in een afgesloten containerdorp terecht waar ze op eigen kosten 1 maal mogen procederen tegen de uitspraak, bij een tweede afwijzing door naar detentie totdat ze uitgezet worden. Gezinshereniging alleen voor statushouders die het nl paspoort verdiend hebben (zie boven). Je blijft zo asiel bieden voor mensen maar gooit de poort dicht voor ongemotiveerden en profiteurs.

benxx | 09-08-22 | 11:39 | 7

Je vergeet dat het niet gaat om de asielzoekers zélf. Het gaat ook niet om het "redden" van mensen en ook niet om de integratie van deze mensen an sich. Het gaat erom de gesubsidieerde hulpclubjes, instituutjes en bouwondernemingen van een langdurig verdienmodel te voorzien, terwijl de drijvende krachten achter het verhaal zich verstoppen onder geveinsde morele superioriteit en schouderklopjes. Een asielzoeker betekent gewoon business. Simple as that.

Gladiator Fap | 09-08-22 | 12:26

Fout. U gebruikt het verboden woord "uitzetten". Verder lijkt het me aan te bevelen om dat containerdorp op de Razende Bol te zetten. Kunnen ze vast aan onze weersomstandigheden wennen.

Nivelleermarionet | 09-08-22 | 12:50

Werk gaan zoeken? Die arme donders hebben wel iets anders aan hun hoofd en moeten eerst een aantal jaren langzaam acclimatiseren.

gestoptmetroken | 09-08-22 | 13:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik vind het spannend worden. Als een soort Domino-Day. Lukt het om de records te breken en alle COA Allumni in een huis te mikken? Wat een enorme ambitie gaat er in op. Elke socialehuur waar iemand uit kan daar moet meteen worden gewisseld.

Nederland zit op het randje van haar stoel. (Er is dus alvast wat plek vrij op die stoel. Kom maar.)

GeheidEenGeit | 09-08-22 | 11:38

Niet zeuren, gewoon vertrekken - dat is namelijk de grootste angst voor de subsidie industrie - alles dat wel werkelijk wat kan en kotsmisselijk is van dit soort incompetent 'bestuurlijk' pus vertrekt.

litebyte | 09-08-22 | 11:37

Meerendeel wil tijdelijke asielstop. Gaat er niet komen. Wel worden meer asielzoekers toegelaten en dat gaat een aanzuigende werking hebben. Dit komt nooit meer goed.

thanseeuwen | 09-08-22 | 11:36 | 1

we hebben unie afspraken weet u nog wel?

litebyte | 09-08-22 | 11:38

IND: Als het ons te moeilijk wordt dan laten we ze maar gewoon binnen, u denkt toch niet dat we ons werk serieus nemen en er zoveel tijd en moeite in gaan steken?

Lompelul | 09-08-22 | 11:35

Het Vluchtelingenverdrag opzeggen of op ten minste, het Deense model gaan invoeren. Anders krijgen we steeds meer te horen uit Brussel dat er meer asiel-personen zijn. Het houdt nooit op.

Thoth | 09-08-22 | 11:34 | 1

Dat wordt niet opgezegd.

Is dit nog nieuws? | 09-08-22 | 11:40

Het kan heel makkelijk:
- Geen ouders? Automatisch terug naar land van herkomst
- Geen papieren? Terug zetten naar Belgie of Duitsland of land waar het vliegtuig vandaan vertrok
- Kom je uit Ukraine, maar spreek je niet de taal. Dan ben je geen vluchteling uit Ukraine. Terug sturen voor vreemdelingen legioen Ukraine.

Gezien de druk op ons sociale systeem en de asielindustrie moeten we het onszelf makkelijker maken en niet moeilijker. Men kan altijd nog vechten in eigen land voor een betere toekomst. Mijn beeld van mensen in de asielindustrie is niet best, een stel naieve zachte eieren die zich graaag in het ootje laten nemen. Of gewoon laten nemen.

GPZ550 | 09-08-22 | 11:28 | 2

Yep, het is voor 10.000 plus mensen die ermee hun boterham verdienen een verdienmodel. En dat verdienmodel spuug je niet in de bek

pibasso | 09-08-22 | 11:31

@pibasso | 09-08-22 | 11:31: er zijn kook vrijwilligers. Een dame die ik heb ontmoet die als vrijwilliger hun administratie online regelt. Dat kunnen ze niet zelf zei ze. Die mensen hebben niks,en kennen de taal niet etc. Ik had haar laten zien dat alle benodigde pagina's zijn vertaald in zo'n beetje elke taal uit land van herkomst. Die dame deed voor heel veel asielzoekers het administratieve werk en voor anderen uitkeringsaanvragen. Ze noemde het dank baar werk, ik werd echt pissig van de onnozelheid van die trien. Die hulpeloze mensen hebben geregeld om van weet ik veel waar naar Nederland te komen. Ze zijn niet achterlijk en hulpeloos.

GPZ550 | 09-08-22 | 12:42

Rutte, de man zonder visie en leiderschap. Misschien wel de slechtste premier ooit.

Wattman | 09-08-22 | 11:28 | 3

Misschien?

Nuchternederland | 09-08-22 | 11:45

Is wat nl wil. Daarom zit'ie zolang.

inCol | 09-08-22 | 13:51

Waarom zijn het eigenlijk altijd van die professionele DEUGERS die dit soort funkties bekleden ? Goeie vraag ja. Je moet daar toch mensen neerzetten die het belang van de Nederlandse burger voor ogen hebben ipv de belangen van Khalid de Qat Kauwer ? Of mag ik dat niet zeggen ?

Asteroid-B612 | 09-08-22 | 11:28 | 1

U mag het vast niet zeggen maar ben het met u eens .

BMS | 09-08-22 | 13:14

Een verzorgingsstaat en open grenzen gaan uiteindelijk nooit samen. Wanneer men tot dat inzicht komt, is het waarschijnlijk afgelopen met de verzorgingsstaat.

Het brein erachter | 09-08-22 | 11:28 | 1

Denk eens na, het is al aflopen.

pibasso | 09-08-22 | 11:32

Hoog tijd voor een nieuwe IND directeur.

Jhkq | 09-08-22 | 11:25 | 2

Hoog tijd voor nieuw beleid

Waakvlam | 09-08-22 | 11:26

Hoge werkdruk? Ik heb een idee. Laten we vrijwilligers thuis online meehelpen. Het is tenslotte een maatschappelijk probleem en daar kunnen we allemaal ons steentje aan bijdragen. Geef mij de afvinklijst maar en ik zal mijn avonduren wel opofferen om die stapel mee weg te werken. Ik zal het eerlijk beoordelen en hoef er geen cent voor te hebben, scheelt ook weer.

Snaajoe | 09-08-22 | 11:25 | 1

Idd vele malen ernstiger dan een dijkdoorbraak, alle hens neehelpen, ook de miljoen zg werklozen

2CVOcean | 09-08-22 | 12:03

Zomaar een paar vragen:
Waar is Rutte nou eigenlijk precies mee bezig?
Een federaal Europa?
Nederland als stadstaat?
Verdeel en heers?
Waarom staat Rutte massa-immigratie uit potentieel vijandige culturen toe?
Jaagt hij de linkse droom van de multiculturele samenleving na?
Is het ingegeven door kapitalisme? Zoveel arbeidsaanbod creëren dat het de lonen drukt?

Voor incompetentie lijkt Rutte me toch wat te slim, dat geloof ik niet meer.
Het simpele feit dat niemand op bovenstaande vragen een helder antwoord kan geven is voor mij het bewijs dat we keihard in het pak genaaid worden.

MarkiesDeBalzaque | 09-08-22 | 11:24 | 1

Fijn he, de neoliberale politieke stroming aanhangen.

Nederlandop1 | 09-08-22 | 12:05

Als je de zin "voordeel van de twijfel" al in de mond neemt dat weet je dat er iets niet goed zit. Glas half vol of half leeg?, in beide gevallen zit hij voor de helft gevuld. Kortom je proces klopt niet, je criteria klopt niet, er klopt werkelijk niks.

DeJaVu5225 | 09-08-22 | 11:21 | 2
-weggejorist-
halfvolle glas | 09-08-22 | 12:01

DeJaVu5225 | 09-08-22 | 11:21
Glas half vol of half leeg?, in beide gevallen zit hij voor de helft gevuld.
Incorrect.
Half gevuld met water is de andere helft gevuld met lucht: T glas is vol.

Is dit nog nieuws? | 09-08-22 | 12:42

IND-directeur: "Geef asielzoekers vaker het voordeel van de twijfel, en ik neem asielzoekers zelf in huis, en aanvullend zie ik ze ook graag terug in de directe woonwijk om mijzelf heen."

Oh, nee. Dat dan weer niet.

Nederlandop1 | 09-08-22 | 11:20

Dit staat gewoon in een verborgen agenda. Twijfel je daar nu nog aan is er iets goed mis met je. Dit is nog aantrekkelijker voor de kansloze klaplopers, aantallen zullen da aankomende weken weer oplopen. Nederland moet en zal zwaar te leiden krijgen onder die toestroom waar niets aan gedaan wordt. onze kinderen en kleinkinderen zullen in een nieuw soort van derde wereld terecht komen.
Ik ben bang dat er geen weg meer terug is. De snelheid waarmee die klaplopers zich voortplanten is gigantisch. twee gezinnen hier verderop samen 9 kinderen. Hoe denken ze die te gaan huisvesten en te voeren in de toekomst??

zoalsikhetzeg | 09-08-22 | 11:18 | 3

Om van de carbon-footprint nog maar te zwijgen.....

pibasso | 09-08-22 | 11:23

Yep

pibasso | 09-08-22 | 11:33

Ondertussen ben ik aan een heel ander scenario aan het denken. In feite is het afhandelen van een asielaanvraag relatief eenvoudig. Als samenleving hebben wij voorwaarden voor het honoreren van asielaanvragen. En die zijn strenger dan menigeen hier wil doen geloven. Het idee dat iedereen in NL zomaar binnen kan komen is een misleiding.
Op het moment dat wij de bovengenoemde voorwaarden hebben vastgesteld dient iedereen die aan de voorwaarden voldoet binnenlaten worden. Vindt de meerderheid dat de voorwaarden moeten worden aangescherpt dan is dat een politieke beslissing.
De manier waarop NL op dit moment met asielzoekers omgaan is ronduit slecht. Omdat toegelaten asielzoekers niet snel genoeg doorstromen ontstaat er capaciteitsgebrek bij AZC's. Dit, samen met het personeelsvereniging, is een probleem dat wordt veroorzaakt door slecht bestuur van de landelijke overheid. En ondertussen heb ik het idee dat deze problemen door onze regering bewust in stand worden gehouden. Veel mensen kunnen niet verder kijken dan hun neus lang is en zullen een bevestiging zien van hun idiote redenatie dat NL vol is. Dit geeft de regering straks het draagvlak om het toelatingsbeleid flink aan te scherpen zonder populisten als PVV, FvD, BBB, Haga, Eerdmans enz. In de kaart te spelen. Zo glijdt NL steeds verder af naar het niveau van Denemarken. In dit soort situaties schaam ik mij voor NL.

Red shirt | 09-08-22 | 11:14 | 19

"Als samenleving hebben wij voorwaarden voor het honoreren van asielaanvragen. En die zijn strenger dan menigeen hier wil doen geloven."

Op papier misschien.

nikolaos | 09-08-22 | 12:11

@Dr_Johnson | 09-08-22 | 12:07: Nice one dr. Johnson. Ik vraag me overigens af of ze er echt in geloven of te kwader trouw zijn (verschilt per persoon). In beide gevallen hebben ze dan wel daadwerkelijk iets om zich voor te schamen.

nikolaos | 09-08-22 | 12:18
▼ 16 antwoorden verborgen

Laten we er een loterij van maken. We bepalen het aantal dat jaarlijks verblijfsvergunning krijgt en het lot bepaalt (of Allah, God, Jahweh etc.). Veel goekoper en nog eerlijker ook. Als je geen verblijfsvergunning krijgt heeft je god gewoon een hekel aan je.

Vula | 09-08-22 | 11:14

Ik betaal elke maand zo’n achterlijk hoge som aan belasting, alles romen ze af en als je dan ziet waar het allemaal aan uitgegeven wordt!? Als ik mijn bedrijf zo runde, was het binnen no-time afgelopen.

Snaajoe | 09-08-22 | 11:12 | 1

ja, semi-overheidsinstelling... dan mag je strooien met geld. is nu wel duidelijk dat je in NL zo min mogelijk moet doen.

martn | 09-08-22 | 13:26

Die foto's van slapende en hangende asielzoekers en de grote teringzooi rond het aanmeldcentrum van Ter Apel zijn slechts het begin. In Parijs zijn ze al een stukje verder. Daar wonen al jaren asielzoekers/illegalen in ca 20 tenten/krottenkampjes, die soms nog wel eens ontruimd worden, maar dan een dag later elders of gewoon op dezelfde plek weer worden opgebouwd.

Op zeker moment zal men de handdoek in de ring gooien, denken: ''Ach, laat ook maar, het is toch vechten tegen de bierkaai'' en zullen die kampjes een permanente, half-legale, status krijgen. En dat trekt uiteraard weer nieuwe 'migranten' aan, die nieuwe tenten/krottenkampjes gaan bouwen.

www.geobronnen.com/9000-bewoners-in-d....

Dr_Johnson | 09-08-22 | 11:11 | 2

Rij maar eens van gare du nord naar de sacre coeur, langs die route staan de tentjes gewoon op de stoep.

Sinterbikske | 09-08-22 | 11:13

Yep, dat is echt een bizarre situatie in 4 jaar neemt Le Pen de macht over. En terecht

pibasso | 09-08-22 | 11:36

Klinkt heel logisch: Makkelijker zijn aan de voorkant verlicht kennelijk de druk aan de achterkant??
Heerlijk dat mensen op die positie navelstaren en totaal geen benul hebben van het totaalplaatje. Begin eens met de het stellen van de vraag waarom asielzoekers en masse in de rij staan om naar NL te komen? Heeft die massale toeloop misschien iets te maken met het comfort dat we hen bieden en hoe verhoudt dit geboden comfort zich met andere landen?
Alleen al op Europees niveau zijn de verschillen gigantisch.

crk | 09-08-22 | 11:11

Toen ik de kop last dacht ik hetzelfde maar als je het artikel leest is ze wel iets genuanceerder. Ze krijgt onmogelijke opdrachten van de Nederlandse politiek, Europa en rechters en zegt daarmee dat het zo onmogelijk wordt. Als dan de politiek pusht om de achterstanden weg te werken is het nogal verleidelijk om gewoon verblijfsvergunning toe te kennen. Ze is jarenlang baas geweest van Dienst Terugkeer en Vertrek en in interview 2016 was ze vooral realistisch: archive.ph/TsYr8

Vula | 09-08-22 | 11:10 | 5

Oké dus ze heeft wel de juiste instelling. Want inderdaad zoals ze zegt het kinderpardon beloonde iedereen die de boel frustreerde. Een hele bende migranten die gelijk hebben geleerd dat als je maar zo lang mogelijk dwars ligt je je zin krijgt. Zo werkt het ook met de linksen, niet voor niets heten de jonge GroenLinksers DWARS.

HerzlichWillkommen | 09-08-22 | 11:30

Ik zie niet in hoe iedereen toelaten die achterstanden wegwerkt?
Enige wat je doet is de achterstand verplaatsen naar de de volgende organisatie, want die kan de mensen daadwerkelijk niet kwijt...

ReyNemaattori | 09-08-22 | 11:41

Maar als je onmogelijke opdrachten krijgt, waarom neem je de job dan aan?

Peerkeoud | 09-08-22 | 11:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Met genoeg tijd komt een omslag waarbij de autochtoon geen tegenspraak vanuit hun meerderheid kan beamen. We mikken op de tweede helft van deze eeuw.

GeheidEenGeit | 09-08-22 | 11:09

Rhodia Maas. Je ziet die naam, googlelt die kop en dan weet je, dat is een beroepsbestuurder, daar kan niks goeds uitkomen, 0 komma 0 inzicht of affiniteit met de toko maar erg goed in het lullen van algemeenheden voor de camera's.
Het is echt stukken goedkoper om de IND en het COA af te schaffen en tijdelijke verblijfsvergunningen te verstrekken aan iedereen die 25K per jaar op tafel legt. En verder pas rechten als je hier aan de slag gaat. Woonruimte etc zoek je zelf maar, geen subsidies of andere bijstand. Gewoon werken voor je plek of wegwezen. Voor jou 1000 anderen. Elke week weer.

Graaisnaaiert | 09-08-22 | 11:09 | 2

In de eerste 5 jaar in NL geen uitkering zou al een goeie stap zijn. De rechten komen na de plichten. Dan hebben mensen die niet mee willen doen ook geen belang bij hier verblijven.

Het brein erachter | 09-08-22 | 11:32

Briljant, de eerste 5 jaar geen gratis geld.
Zo simpel kan het zijn

pibasso | 09-08-22 | 11:38

Mevrouw Rhodia Maas is de wensbaby van Dick Benschop en Ankie Broekers-Knol: na bijna TWAALF (!) jaar lang de baas van de 'Dienst Terugkeer en Vertrek' te zijn geweest- waar ze een spoor van lethargie trok- werd ze tot ieders stomme verbazing Directeur-Generaal van de IND. En daar zit ze nu ook alweer zes jaar. En daar blijkt ook alweer dat ze niets, maar dan ook echt he-le-maal niets kan. En dit soort nincompoops blijft onze bestuursdienst maar vervuilen.

bisbisbis | 09-08-22 | 11:08

Je bent welkom in mijn portomonneeo

Sjakkie van de Hoek | 09-08-22 | 11:06

Het merendeel van Nederland is inmiddels zo ziek van het falend asielbeleid wat overstromingen in de hand werkt, dat de overheid een wet uit de kast getrokken heeft waarmee ze u kan verplichten een apotheker in huis te nemen.

Ter vergoeding van te maken kosten wordt beslag gelegd op uw inkomen om de geneeskundige zorgkosten te voldoen en voorts mag u geen woonkosten op de inwoner verhalen.

De overheid is ervan overtuigd dat op deze wijze de kosten van het gezondheidsstelsel voor de toekomst duurzaam en inclusief gemaakt kan worden.

Milton_Styx | 09-08-22 | 11:05 | 1

tja, je moet als NLer gewoon een kale kip worden: daar valt niet van te plukken.

martn | 09-08-22 | 13:27

Stop sowiezo alle uitkeringen en decimeer belasting dan kan nederland weer krimpen en ademhalen

2CVOcean | 09-08-22 | 11:05

je zou een conservatieve aanpak verwachten ook in kader van veiligheid, maar blijkbaar mag alles onder het mom van deugen. misschien moeten ze accentchecks, botscans, dna checks uitvoeren om die grappenmakers die zich tussen oekrainers verschuilen er uit te vissen.

martn | 09-08-22 | 11:03

Nieuwe cijfers huisvesting statushouder aug '22.
13.500 krijgen een ingericht huis.
In deze steden krijgen ze die binnen 6 weken
Amsterdam 1193
Utrecht 481
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asie...

2_amazing | 09-08-22 | 11:03

In geval van overstromingen, dicht niet het gat maar zorg voor meer emmers en meer dweilen.

Heb je als helper teveel werk, kun je het niet bolwerken? Laat je emmer en dweil vallen en verlaat de plek des onheils.

Na jou de zondvloed.

Roos | 09-08-22 | 11:03

Ben zo benieuwd of de reaguurders gestemd hebben of dat ze gaan stemmen volgend jaar. Ik geloof allang niet meer in de "democratie" in Nederland nu wij niet meer zelf kunnen beslissen over wat er wel en niet gebeurd in Nederland. Normaal kun je verouderde wetten wijzigen. Nu niet meer want getekende verdragen of EU regelgeving. Geef ons Nederland terug en laat ons zelf beslissen. Mocht de (politieke) elite volharden dan voorzie ik ernstige ongeregeldheden waarbij de (politieke) elite geweld niet zal schuwen om de burgers onder de duim te houden. Daarna breekt de pleuris echt uit en is einde van de (politieke) elite een feit. Geniet zolang het kan.

Zemko | 09-08-22 | 11:02

Willem is Gooier de Rijk. Chauffeur is een spanjool.
Stomme gouwen kalleffen, de plee, het hele inundatieland.
Koekhappen, zaklopen en spijkerpoepen.
Hup!
In de berm, bij de scherven die gedacht waren het vaasje genaamd
maakbare samenleving te zijn. Alles ist verkauft.
Mondige burger is mooi mee afgerekend.
Maai eens tijd.

hallevvezool | 09-08-22 | 11:01 | 1

Beetje experimentele poëzie, altijd mooi.
Nooit ene zak van begrepen, wat het nog aantrekkelijker maakte voor mij.

Ichneumonidae | 09-08-22 | 11:15

Sorry hoor, maar dat kan toch niet? Bij twijfel gewoon niet doen. Punt.

Tostiapparaat | 09-08-22 | 11:00

Knettergek! Zo houdt het nooit op. Vol is vol en het geld gaat een keer opraken!

Gaat het niet dan? | 09-08-22 | 11:00

nos.nl/collectie/13898/artikel/243683...

NOS Nieuws vrijdag 15 juli, 14:24
Grenzen helemaal sluiten voor kansloze asielzoekers is onmogelijk, zegt kabinet

Als je dit in het achterhoofd houdt bij elk bericht.....

nos.nl/artikel/2250839-armeense-asiel...

maandag 17 september 2018, 16:00
Armeense asielgezinnen laten zich nauwelijks uitzetten

"Wat duidelijk is, is dat 90 procent van de Armeniërs onder een valse naam een asielaanvraag doet", zei een medewerker van de gezinslocatie tegen hen. Ze kregen niet alleen verhalen over fraude met identiteitsgegevens te horen, maar ook over geveinsde ziektes en dreigementen met zelfmoord.

www.geenstijl.nl/5143791/lili-en-howi...

Het is daarom ook goed nieuws dat het ministerie van Veiligheid en Justitie meldt dat de weggelopen Lili en Howick toch in Nederland mogen blijven.

Welkom iedereen, welkom!

Is dit nog nieuws? | 09-08-22 | 11:00 | 5

@martn | 09-08-22 | 11:04: Daar zijn links en rechts zo ongeveer dezelfde mening toegedaan rond de instroom.
Dat is in NL niet het geval.

Ichneumonidae | 09-08-22 | 11:14

@martn | 09-08-22 | 11:04: omdat de Denen wel de wil hebben.
Het kan hier ook, maar de wil ontbreekt.

naglfar | 09-08-22 | 11:15

Omdat Nederland overal een kruisje heeft gezet, en Denemarken niet.

vanvandaag | 09-08-22 | 18:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Gelukkig klotst het geld tegen de klippen op bij de burger.
www.welingelichtekringen.nl/economie/...

Graag trekken we dus de knip voor:
"Pas klaar in Maurik, 37 chalets voor Oekrainers. Snel gedaan allemaal.Compleet met inrichting en riolering aangelegd."
twitter.com/ChrisAalberts/status/1556...

Lasten voor de burger verlichten daar doet Rutte niet aan in deze tijden.
Multinationals afromen is opeens "te moeilijk" terwijl ze in het buitenland zelfs een aparte naam voor hebben(Engeland).Echter komt er wel extra heffing op spaargeld van de burger.Want dat is niet "te moeilijk".
www.welingelichtekringen.nl/economie/...

Dit explosieve mengsel van ongebreidelde instroom icm ingestorte koopkracht gaat een een giftig mengsel opleveren .

chausson61 | 09-08-22 | 11:00

Er zou aangifte tegen haar gedaan moeten worden.
Maar waarvan?
Het in gevaar brengen van de Nederlandse samenleving en verzorgingsstaat?
En sowieso ontslag wegens niet goed functioneren.

laurentius | 09-08-22 | 10:59 | 1

Yeah, dream on.

Is dit nog nieuws? | 09-08-22 | 11:00

Wel bijzonder, stukje van 8 september 2022 nu al te lezen?!?
Of betreft het hier satire?

Het brein erachter | 09-08-22 | 11:40

Die gozer met dat ontplofte kippenkonten haar en dat zonnebrilletje, op de foto.
Hij doet me denken aan een of andere doktersfiguur uit een semi-komische film.
.
Maar. Zouden het dan tóch veel apothekers en dokters zijn, uit die contreien?
Ja, vragen, ja.

chicago river | 09-08-22 | 10:58 | 1

Wacht. De "semi-komische film" kon ook weleens een horror wezen.

chicago river | 09-08-22 | 11:01

Werkelijk geen idee wat dat soort mensen bezield en wat de politiek bezield... Hebben ze dan nog nooit boeken over de geschiedenis gelezen? Wat volkeren doorgaans doen als ze worden gemengd? Het kan haast niet anders dan dat hier een veel groter beleid achter zit en ik denk dat het een WEF achtig beleid is verzonnen door economen. Niet 'Alle Menschen werden Bruder' maar 'Alle Menschen werden Consumenten' Zweer af die religie! Leg af die traditie! Hier heb je een bankpas en een smartphone en nu werken een eind!

Koekebakker | 09-08-22 | 10:58

"de gedachte dat deze woonvorm ook gemeenschapsvorming en ontmoeting tussen alle jongeren gehuisvest op het project, bevordert’" -> dat wensdenken en idealen boven realisme...

martn | 09-08-22 | 11:06

Groot-Wassink en Halsema de nep-Amsterdammers van groen links, vd Burg de nep-Amsterdammer van de VVD en Ollongren een nep-Amsterdammer van D66.

Nicola-D-Dex | 09-08-22 | 11:54

Om gek van te worden. De taak van de baas van dat orgaan zou moeten zijn om de échte vluchtelingen er uit te pikken en in een asielprocedure te stoppen en de rest linea recta terug te sturen met alle beschikbare middelen. Dan ben je waarschijnlijk 95% kwijt en hoef je je niet meer bezig te houden met ellenlange verzonnen lulverhalen van economische 'vluchtelingen'.

Zwizalletju | 09-08-22 | 10:57


Lamlendigheid - Onkunde - Liegen -> Het ontwrichtende landsbestuur van NL

Bolhoed | 09-08-22 | 10:56

Dit is niets nieuws want ik vermoed dat dit allang gebeurt. En zolang dat we op deze zooi blijven stemmen zal het zeker niet veranderen maar steeds meer toenemen.
De autochtone Nederlander roept de ondergang over zichzelf af.

Therapietje | 09-08-22 | 10:56 | 2

Stemmen heeft geen nut.
Cordon sanitaire: buitensluiten van democratisch gekozen partijen.
"democratie"

Is dit nog nieuws? | 09-08-22 | 11:01

@Is dit nog nieuws? | 09-08-22 | 11:01: Cordon sanitaire begint bij het woord 'coalitie'.

Adriel | 09-08-22 | 11:03

Bij twijfel, maar vaak hoeft je niet eens te twijfelen. Voorbeeld asielzoeker zegt ik kom uit Oekraïne, maar spreek geen Russisch of Oekraïens, hij heeft een Arabisch uiterlijk, valse papieren. Maar IND medewerker twijfelt toch ??? Dus hij mag blijven we geven hem een huis, een uitkering en laten de rest van zijn familie overkomen uit Tunesië, Marokko of één van die landen. Maar ja we weten niet zeker of hij de waarheid verteld heb, he !!!!

speed48 | 09-08-22 | 10:55 | 1

Precies. Die Oekraïense Arabieren en Pakistanen werden in de 'procedure' toegelaten en vervolgens kon men ze 'niet meer uit de procedure zetten'. Stempel vervolgens elke asielzoeker as 'twijfelgeval' af en je werkt al slapend gewoon de achterstanden weg.

jochum1980 | 09-08-22 | 11:14

Brekend nieuws van Frontex op 4 augustus jongstleden:
--
Frontex zet nieuwe terugkeerdeskundigen in Oostenrijk in om vrijwillige terugkeer te ondersteunen

Vier ervaren functionarissen gaan samenwerken met de deskundigen van het Bundesagentur für Betreuungs- und Unterstützungsleistungen (BBU) bij de ondersteuning van het vervoer van niet-EU-burgers die vrijwillig terugkeren van verschillende plaatsen in Oostenrijk naar de vertrekpunten in Wenen, zoals luchthavens of bus- en treinstations. De korpsofficieren zullen de migranten ook kunnen bijstaan tijdens alle luchthavenprocedures, zoals de check-in, veiligheidscontroles, enz.
--
Vier hele functionarissen. Klinkt als een grap maar is echt zo, zie website. Frontex is zoals vele ambtelijke apparaten ontworpen om te falen.

HerzlichWillkommen | 09-08-22 | 10:54

Bijzonder. Vast een fan van massa is kassa.

Schepvogel | 09-08-22 | 10:54

Waar was de homo boot van de IND op de Canal parade ?

HaaiBaai | 09-08-22 | 10:54

Hoe kan er twijfel zijn? Ze hebben zich al gemeld in 7 velige landen toch?

Mr_Natural | 09-08-22 | 10:54 | 1

Als de wet uitgevoerd zou worden zouden alleen vluchtelingen per boot kans maken.

Wattman | 09-08-22 | 11:02

Lieve Rhodia ,
Meestal gaan doortastend management en empathie niet goed samen.
Gelukkig ben jij de uitzondering op die regel.
Gewoon allemaal binnen laten die vluchtelingen of non vluchtelingen, dan hoeven je medewerkers ook niet meer zo hard te werken, want die hebben het even zwaar als die asielzoekers.
Nee hoor je bent echt een kanjer.
Advies: ga in godsnaam heeeeeeeeeeeeel lang op vakantie.

Check-zei-de-Gek | 09-08-22 | 10:53

De kerntaak van onze overheid is het zorgen voor een veilig en leefbaar Nederland voor haar inwoners en daar zorgt ze niet voor.
Begin eens met een beetje realistisch om te gaan met de jongemannen uit moe-landen die hier niet komen om een bestaan op te bouwen of leuk mee te doen in Nederland maar enkel de boel verstieren.
Toon eens een beetje ballen als het gaat om dingen waarvan je weet als overheid dat de fout zijn.
Er is geen draagvlak meer voor onzin.

donkieshot | 09-08-22 | 10:52 | 1

Die kerntaak is al lang uitgebreid: we moeten ook "voor elkaar zorgen" binnen Europa, en we hebben ook een "plicht" jegens de rest van de wereld.

Muxje | 09-08-22 | 10:57

"De gemeenten e houden rekening met nieuwe „forse aantallen vluchtelingen”. Daarbij denken ze aan de 1,5 miljoen Afghanen die nu nog in Turkije verblijven en Oekraïners die in de winter alsnog naar Europa vluchten."

Dat wordt effe gauw bouwen bouwen bouwen en cruiseterminals aanleggen.

wapster | 09-08-22 | 10:52 | 1

Europese solidariteit die verwacht wordt van de lidstaten van de Unie en de herverdeling van asielzoekers/migranten.

Adriel | 09-08-22 | 10:55

Als we de asielinstroom willen stoppen, dan moeten we uit de EU.
Dit blijkt maar niemand te begrijpen.
En dan zul je, ook al mag je Baudet niet, toch op FVD moeten stemmen.

Moriarty | 09-08-22 | 10:52 | 7

Nee hoor. Dat hoeft helemaal niet. Denemarken zit ook in de EU en heeft het prima voor elkaar. Wat wij per week zien binnenwandelen, hebben zij op jaarbasis. Gewoon iets minder gul qua gratis huizen, uitkeringen, toeslagen, gezinshereniging, algemene zieligheidverklaring, pamperen, naturalisatie en gezinshereniging. En een geloofwaardig uitzettingsbeleid.

Die Denen hadden ook goed gezien dat je niet in de euro moest stappen.

wapster | 09-08-22 | 12:18

@Moriarty | 09-08-22 | 11:07: Met een aanwas van 1000 anders stemmende mensen schiet tegen stemmen toch niet op. Leuk dat u stemt, doen we niks mee. -de Overheid.

Is dit nog nieuws? | 09-08-22 | 12:39

@wapster | 09-08-22 | 12:18:
Denemarken bedong in 1997 bij het Verdrag van Amsterdam dat het land niet gebonden zou zijn aan nieuwe EU-regels over migratie van mensen van buiten de EU. Nederland is wel gebonden aan die regels.

Moriarty | 09-08-22 | 15:12
▼ 4 antwoorden verborgen

we krijgen nog een overschot aan jonge mannen die of voor apotheker, tandarts of chirurg hebben gestudeerd

borus | 09-08-22 | 10:51

Denk dat dat al heel lang gebeurt . Die medewerkers zijn het ook zat en hebben geen zin in gezeik met procedures advocaten en beroepen gedoe, en vooral intimidatie en bedreigingen
Dus geef die status maar, hup, dan ben ik er vanaf.

laurentius | 09-08-22 | 10:50 | 1

Staking, hebben ze daar aan gedacht? Of misschien iemand die als klokkenluider wil optreden?

Adriel | 09-08-22 | 10:53

"Het kan best zijn dat mensen een vergunning hebben gekregen die ze niet hadden gehad als er meer tijd was geweest. Dat kan."

Lekker makkelijk dan, ze geven gewoon iedereen een verblijfsvergunning om tempo te maken..

Wattman | 09-08-22 | 10:50 | 3

Gewoon doorstempelen als een malle

Willy | 09-08-22 | 10:53
-weggejorist-
Is dit nog nieuws? | 09-08-22 | 11:03

De beste manier waarop ik dit debácle kan steunen..

Over 3 weken gaan we met de familie een woning ter overname bekijken in Jystrup Denemarken (juridisch allemaal al beklonken en dichtgetimmert).

Ik schaam me werkelijk kapot om Nederlander te zijn in dit land met z'n totaal doorgerotte beleid
De media die in alles achter het beleid aan loopt te lobbiën opdat de burger toch maar braaf en gedwee en vooral rustig het voor hun uitgestippelde beleid accepteert, of je wordt uitgemaakt voor populist..

Wij zijn het zat, wij verlaten het zinkende schip..

1980 youtu.be/LJcLETStuIo

NuchtereHenkie | 09-08-22 | 10:48 | 8

@De Bredaonaar | 09-08-22 | 13:46: Ik ben als Nederlandse vrouw al 35 jaar gelukkig niet getrouwd met een Nederlandse man.
Als je zelfvoorzienend bent kun je gewoon een huis kopen in Denemarken, mits je er zelf gaat wonen. Dus niet als vakantiehuis. We hebben geen hypotheek nodig. Dat maakt het gemakkelijker. Maar ook een hypotheek behoort tot de mogelijkheden.

KlazienuutZalk | 09-08-22 | 16:54
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Ruimedenker | 09-08-22 | 10:47

Is er geen weg om onze onvrede kenbaar te maken met een petitie ofzo; ik roep maar iets net als anders. Een manier om de politiek op de knieën te dwingen? Met hooivorken en fakkels de straten op?
Roepen in de woestijn heeft tot nu toe niets uitgehaald en in mijn ogen is het inmiddels 2 voor 12.

Groene_pixel_man | 09-08-22 | 10:47 | 4

@ Groene, kijk eens naar cultuur onder vuur.

Dwaalgast | 09-08-22 | 10:54

Zodra je tegen bent ben je racist. Einde discussie. Links.

Is dit nog nieuws? | 09-08-22 | 11:04

kwart over twaalf

Peerkeoud | 09-08-22 | 12:06
▼ 1 antwoord verborgen

Bij twijfel niet binnenhalen.

Mr_Natural | 09-08-22 | 10:46

Bij "twijfel" zou er een proef asiel moeten zijn: pas na 5 jaar een integratie en inkomen toets, pas daarna recht op sociale voorzingen.

W_F | 09-08-22 | 10:46

Voordeel van de twijfel? Ik kom wel is in een ACZ en met wat ik daar hoor twijfel ik niet, ben er bijna zeker van dat 90% daar niet thuishoort. Ik tel de Oekraïners niet mee, de meeste zijn echt gevlucht en ze willen werken.

jan huppeldepup | 09-08-22 | 10:45 | 3

En de meeste hebben in Oekraïne een eigen woning, of in ieder geval een stuk grond waar die woning op stond. Die willen net als de meeste Polen hier wat extra verdienen om daarmee thuis iets met die grond te gaan doen.

W_F | 09-08-22 | 10:49

Het zou goed zijn om eens in kaart te brengen wie hier behalve de instromiërs zelf (financieel) beter van wordt. Zal een ieder weinig verbazen als er sterke relaties met de beleidsvoerders boven water komen.

slootschurftklootzak | 09-08-22 | 10:44 | 3

De standaard valuta binnen onze overheid zijn macht en carrière. Dat word pas later omgezet in harde Euro's. Net als kunst is het een soort belastingvrij sparen.

W_F | 09-08-22 | 10:53

Directe relaties niet, maar rondom die hele klucht van "laat maar binnen" zijn honderden bedrijven actief (duizenden mensen) die er hun winst en salaris mee verdienen. En aangezien die bedrijven ook lustig investeren (met of zonder subsidie) zijn die natuurlijk niet van plan om hun eten uit de ruif af te staan of te laten liggen. Het hele proces moet doorgaan, als het kan steeds meer over meerdere schijven zodat er heel wat instanties aan verdienen.

Delfts Blauw | 09-08-22 | 11:02

Hoeveel zitten er in "vakantie" parken, hotelletjes en / of andere voor recreatie bestemde wooneenheden? Wie zijn eigenaar?
Wie zijn er eigenaar van asieladvocaatbureautjes, asielpsycholoogbureautjes en / of andere zieligheidsindustriebureautjes?
Welke partijgenoten worden op "belangrijke" directieposten benoemd op instituten en / of instanties die zich bezig houden met asielinstroom?

Peerkeoud | 09-08-22 | 12:11

We gaan uit van de incompetentie van de bestuurders en politici die betrokken zijn bij het asielprobleem. Maar we zien veel meer de uitwerking van het d66-beleid zoals dat in rutte4 is afgesproken. D66 en andere linkser partijen willen migratie sterk bevorderen. Niet in de laatste plaats vanuit weerzin tegen het conservatievere deel van de bevolking.
Deze strategie werkt ook als breekijzer richting boeren. Nederland wordt binnen afzienbare tijd zo vol dat er draconische maatregelen zullen worden genomen op het punt van huisvesting. Met de migratiedruk achter de hand zal de overheid tot forse onteigeningen van landbouwgrond overgaan. De laatste week staan de media weer vol van dit soort berichten. Niet vreemd dat daar nu nadruk op ligt nu de slag met de boeren nog niet gewonnen is.

ExitTrajectum | 09-08-22 | 10:43 | 2

Oh het gaat om huisvesting, en ik maar steeds denken dat Kaag heimwee heeft naar Beiroet en ze daarom zoveel mensen van daar binnenhaalt. Dat ze in de stad kan wandelen tussen pinguïns en voor zich uit prevelt " lekker lekker".

jan huppeldepup | 09-08-22 | 10:50

Inderdaad, dit heeft niks met incompetentie te maken, ze voeren juist het beleid uit zoals het ze is opgedragen, alleen niet door ons. De Nederlandse bevolking wordt extreem veel onrecht aangedaan, maar zolang de meerderheid denkt dat het incompetentie is dat dit horrorkabinet drijft zal er nooit een krachtig halt van de bevolking komen

De Bredaonaar | 09-08-22 | 13:49

Volk als die directeur heeft vast geen slot op de deur, laat staan een hekje om zijn tuin: Iedereen mag binnen komen...

Lu_Tze | 09-08-22 | 10:41

Rol de rode loper nog maar verder uit joh. Bestuurlijk Nederland is overrijp voor gedwongen opname.

hoochee | 09-08-22 | 10:41

*cursus Deens starten doet*

slootschurftklootzak | 09-08-22 | 10:40

Krankzinnig. Terwijl enerzijds mensen die zich hier willen vestigen en die in dit land écht iets kunnen bijdragen, goed opgeleid zijn, die er compatibele culturele - en maatschappelijke waarden op nahouden, die op tijd uit hun nest willen komen en hard willen werken maar die toevallig niet uit de EU komen de toegang bekans onmogelijk wordt gemaakt door inburgeringseisen en taaie ambtelijke procedures, wordt anderszijds de dit land gegeseld door hordes ongeletterde, domme Afrikaanse en Midden-oosterse jongemannen, waarvan de verhalen op tien kilometer afstand rammelen. En die laten wij zonder meer binnen, en die laten wij gewoon blijven. En wij gaan er maar mee door.

bisbisbis | 09-08-22 | 10:40 | 1

En wij doen er ook weinig aan, beste Bis. We klagen maar eigenlijk laten we het ook maar gebeuren.

Zeebonkus | 09-08-22 | 11:01

Welkom.

Is dit nog nieuws? | 09-08-22 | 10:37

En dan dit, dit soort dingen zeggen directeuren van dat soort instanties altijd, Van der Burg heeft er ook een handje van (75% is voor dit asielbeleid of zoiets dergelijks, wat ook nog niet bleek te kloppen): ' “We hebben met elkaar spelregels afgesproken over wie wel en niet in Nederland mag wonen. Wij houden ons als IND aan die spelregels, die democratisch gelegitimeerd zijn. Wij doen echt niets anders dan elke andere uitvoeringsorganisatie." '
Het is al niet eens duidelijk wie dat 'we' zijn. Eerder zegt ze dat er heel veel regelgeving vanuit Brussel komt. Daar is 'ons' nooit iets over gevraagd. Misschien dat dat eerst eens moet gebeuren.

grietmetgroenefiets | 09-08-22 | 10:37

Kan deze IND-directeur op een kar met pek en veren door de stad gereden worden?

Absolute W-A-A-N-Z-I-N !!

Vervang deze persoon ASAP !

Ervaringsdeskundige | 09-08-22 | 10:37


Mijn vrouw verwijt me dat ik de laatste tijd zo veel vloek.

Maar GVD, we worden GVD bestuurd door een stel idioten, die GVD totaal los zijn van de problemen, die GVD onze maatschappij totaal ontwrichten.

Bolhoed | 09-08-22 | 10:37 | 4

GVD helemaal mee eens

borus | 09-08-22 | 10:50

Wat kan die drukkerij er dan aan doen?
GVD – Gutenberg Verlag und Druckerei GmbH |

jan huppeldepup | 09-08-22 | 10:53

Hier ook; en als ik dan tekeer ga zegt vrouw Delfts dat iedereen recht heeft op een goed leven, en dat Rutte het goed doet op tv en hij er ook niks aan kan doen.
Ik zal er alles aan doen om haar (en mijn schoonmoeder) bij een volgende verkiezing tot inkeer te brengen !

Delfts Blauw | 09-08-22 | 11:08
▼ 1 antwoord verborgen

Wat maken ze toch dit land kapot!!
Zet deze mensen eens voor de camera en vraag dan ook eens waarom, laat ze het eens goed uitleggen, want ik snap echt niet meer wat in de hoofden van deze mensen omgaat.
Ik begin me bedreigd te voelen en zorgen te maken om onze kinderen. Heb te doen met de kinderen van Jan Mondaal, te sneu voor woorden.

pane | 09-08-22 | 10:37 | 1

@ pane, begin je je nu pas bedreigd te voelen? En over 15 jaar PVV stemmen?

Dwaalgast | 09-08-22 | 11:00

Volgens Hugo moeten we gewoon bouwen bouwen bouwen.
Komt het helemaal goed.

wapster | 09-08-22 | 10:36

IK vind dat een reuze goed uitgangspunt. Verlaag gewoon de eisen, de kwaliteit, de nauwkeurigheid als je het werk niet meer aankunt.
"Hier zijn de sleutels van uw auto, meneer. U kunt er weer vrolijk de weg mee op. O ja, hier nog een kartonnen doos met wat onderdelen en een aanttal moeren en bouten. We wisten niet meer waar die precies vandaan kwamen, maar ze zijn van u, dat weten we zeker!"
"We denken dat we het recept van uw huisarts goed hebben geïnterpreteerd, mevrouw. In elk geval, de pilletjes hebben dezelfde kleur als de vorige keer, dus dat zal wel goed gaan. U had het toch aan het hart, niet? Nou, dit is daar geloof ik ook voor, voor het hart. als ik het goed heb."
"Ik heb geen tijd gehad om al die getuigenverklaringen nog eens een keerdoor te nemen. Bovendien, ik ben aan een nieuwe bril toe, merk ik de laatste jaren, dus lezen komt er niet echt meer van. En, aan uw stem te horen bent u een zachtaardig mens. Vrijspraak!."

Schoorsteenveger | 09-08-22 | 10:36 | 2

Het is bijzonder ja. Stel me zo voor dat ik ergens werk en als taak heb om te zorgen dat de inkomende goederen worden gecontroleerd. Maar dat ik dan na een paar maanden zeg dat dat controleren niet meer gaat want er komt veel te veel tegelijk. Dus dat ik heb besloten om maar niet meer te controleren, gewoon alles afvinken en de facturen betalen, of het nu binnen gekomen is of niet, of het goed is of niet, maakt niet uit. Want te druk! Ik denk dat ik mijn baan per direct vaarwel zou kunnen zeggen. Maar goed. De overheid. Gigantisch falen is een must om daar 'topbestuurder' te mogen zijn.

Dutchbeaurouge | 09-08-22 | 10:43

Spijker, kop. Heerlijke voorbeelden.

Snaajoe | 09-08-22 | 10:43

Er wordt in Den Haag binnenkort getwijfeld tussen een pensioenleeftijd van 72 of 75 jaar. Houd alvast maar rekening met het nadeel van de twijfel dan valt het niet zo tegen. Even nog een paar jaartjes door om zo uw bijdrage aan het megalomane wegpissen van geld in stand te kunnen houden, mooi toch?

Texacoballletje | 09-08-22 | 10:36 | 1
-weggejorist-
indernaad_datisjuist | 09-08-22 | 10:59

Natuurlijk is het die IND-directeur te doen om zijn eigen achterstanden wat sneller weg te werken. Want asielzoekers krijgen al sinds jaar en dag het voordeel van de twijfel. Om vervolgens met het net verkregen Nederlandse paspoort gewoon op reis naar het land van herkomst te gaan. Voor familiebezoek en om te investeren in een vakantiewoning die voor de Nederlandse fiscus buiten zicht blijft. Gaat al zo vanaf de jaren 1980. En dat is niks nieuws. Is allemaal niet in het belang van dit land. Zeker niet met de huidige tekorten in woningen, grond en water. De directeur kan de politiek beter aansporen om de voordeur eens dicht te doen zodat het wat minder tocht. Maar daar zal ie wel te laf voor zijn.

jochum1980 | 09-08-22 | 10:36 | 2

De vergelijking met 'buitenlandse studenten' op Nederlandse universiteiten dringt zich op...

Zenzeo | 09-08-22 | 10:37

U weet dat de staathsecretaris ander plannen heeft?
Hij heeft het lopen roeptoeteren.

Zitvlak | 09-08-22 | 10:38

Vechten tegen de bierkaai, kent U die uitdrukking ?

RTV Rijnmond: Wat nou als je een stichting hebt die erop gericht is om daklozen naar een woning te begeleiden, maar de woningen zijn er niet? Een serieus probleem, waar de Stichting Op Weg Naar Huis mee worstelt. Zij helpen economische daklozen. Dat zijn daklozen die wel werk hebben, maar juist daardoor niet in aanmerking komen voor hulpverlening. Het gebrek aan woningen wordt steeds nijpender, terwijl het aantal mensen dat aanklopt bij de stichting hard groeit.

“Ik zet het liefst een gebouw neer met duizend kamers en dat gooi ik helemaal vol met die mensen.” Aan het woord is Anja Wessel, coördinator van de daklozenopvang van de stichting aan de Klarinet in Oud-Beijerland. Een vrouw met een Rotterdamse tongval en het hart op de juiste plek.

Cornelis12 | 09-08-22 | 10:34

M'n kinderen (26 en 28) zijn nog steeds thuiswonend en hebben totaal geen uitzicht op betaalbare woonruimte. Werken beiden, sparen en leven netjes maar worden steeds gefrustreerder. Zeker nu sinds kort naast ons jonge Syriër is komen wonen die de dag door brengt met schreeuwend bellen met het thuisfront en keuvelen / keihard lullen met z'n landgenoten in de achtertuin en dat in het Arabisch. En maar lachen met z'n allen, snap wel waarom. Ging vanmorgen naar m'n werk (al 45 jaar) en dan zijn bij hem de gordijnen nog dicht. Uit frustratie schreeuwde ik 'zo weer lekker werken voor handophouders' richting z'n raam. Zinloos natuurlijk want hij verstaat het niet en het interesseert hem geen moer. Maar ben het goed zat, C'est ca !!!!

En het ligt niet eens aan die figuren maar aan degenen die het faciliteren. En gek genoeg worden die gasten nooit bij dat soort mensen in de wijk / straat geplaatst.

Cornelis12 | 09-08-22 | 10:32 | 14

@Ichneumonidae | 09-08-22 | 10:49:
Dat is denk ik de enige rem die er nog op zit maar de woede over het gevoerde beleid wordt steeds groter en heviger. Ik weet niet zeker of ik exemplarisch ben voor de gemiddelde Nederlander maar ik zie mijn leefomgeving iedere dag een stukje slechter worden worden en dat vreet. Vooral omdat ik leef met de wetenschap dat er door de politiek op gestuurd wordt.

MarkiesDeBalzaque | 09-08-22 | 10:59

Cornelis12 | 09-08-22 | 10:32 |
U heeft white-privilege.

Is dit nog nieuws? | 09-08-22 | 11:10

@Zitvlak | 09-08-22 | 10:35:
De tijd dat de overheid er voor ons was is helaas voorbij, ze maken ons het leven zuur en wij mogen ervoor betalen.

Lompelul | 09-08-22 | 11:44
▼ 11 antwoorden verborgen

Tot voor kort hadden we in Nederland een eenvoudig maar doeltreffend woord voor de praktijken zoals we die zich nu zien voltrekken. Iets met een land en het verraden ervan ofzo. Kweenie meer precies.

MarkiesDeBalzaque | 09-08-22 | 10:31 | 2

ik weet precies wat je bedoeld, hoe lang tolereren we dat nog.

jan den hollander | 09-08-22 | 10:38

@jan den hollander | 09-08-22 | 10:38:
Totdat de meerderheid het zat is denk ik.

zwenkwieltje | 09-08-22 | 10:55

Hoeveel werk kan een stempel 'afgewezen' zetten op een aanvraag eigenlijk zijn? Geen paspoort, afgewezen en opgerot. Wel paspoort maar veilig land ook afgewezen en opgerot. Pakt je land je niet terug, ok ga hier maar zitten achter de hekken tot jezelf het land gaat verlaten wel even 50 euro per dag aftikken voor kost en inwoning.

NLgaatnaardeklote | 09-08-22 | 10:31 | 1

Droomt u verder, met de vvd66cda aan het roer zal dat nooit gebeuren.

jan huppeldepup | 09-08-22 | 10:56

Nederland en zijn bewoners zou een rijk en welvarend kunnen zijn geweest. Met de werklust en gezond verstand en discipline van de oorspronkelijke bevolking, plus de aangepasten uit ex koloniën, hadden we ver kunnen komen.
Kijk nu eens:
Weinig tot geen huizen beschikbaar voor de normaal verdienende mens.
Bijna iedereen ligt aan het toeslageninfuus, anders komt men niet rond.
Criminaliteit wordt met de dag erger.
En dan dit er nog bovenop.
Indien bidden zou helpen zouden we het moeten doen.

J.Cash | 09-08-22 | 10:29

Dit toont het niveau van de asielindustriebestuurders. Het hele controlesysteem is al zo lek als een mandje maar in plaats van de gaten te dichten mag het volgens deze mevrouw nog veel meer gaan lekken. Daar zit NL niet op te wachten!

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 09-08-22 | 10:28

Ik hoor het gejuig uit Afrika hier. Nog een jaar of 30, 40, vrienden en ons land is naar de klote.

TheBigKirth | 09-08-22 | 10:28 | 2

Mijn vermoeden, eerder dan u denkt.

Zitvlak | 09-08-22 | 10:33

Eerder.

Dr_Johnson | 09-08-22 | 10:34

Ze zien de bui al hangen. Ze beginnen zich inmiddels te realiseren dat het "draagvlak" onder de bevolking ondanks alle propaganda lang niet zo groot/breed is als gedacht/gewenst. Oplossing : als je iedereen lekker binnenlaat maakt het niet uit hoe groot of klein dat dragvlak is.

Asteroid-B612 | 09-08-22 | 10:27
-weggejorist-
Rattus | 09-08-22 | 10:27

Arrogantie, naïviteit en een onwil om je nek te durven uitsteken tav waarvoor je bent aangesteld. Liever jezelf profileren in je organisatie en voor je bazen met een interview.

Het kenmerkt NL, het verlamt NL.

HetIsWatAllemaal | 09-08-22 | 10:25 | 1

“Arrogantie, naïviteit en onwil om je nek te durven uitsteken waarvoor je bent aangesteld”. Onze staatssecretaris vd Burg is daar een goed voorbeeld van. Baantjesjager die ‘ellende’ achterlaat, waar hij ook maar ‘de baas’ is geweest. Een nep-Amsterdammer van de VVD net als Groot-Wassink en Halsema de nep-Amsterdammers van groen links zijn en Ollongren een nep-Amsterdammer van D66 is. Deugmensen.

Nicola-D-Dex | 09-08-22 | 11:23

Laten we er een referendum over houden…..

MargauxGrandCru | 09-08-22 | 10:25

Dit is wel positieve informatie voor diegenen die nog twijfelden of ze hierheen moesten komen.

Klaas_de_Waal | 09-08-22 | 10:25

Geert Mak is dol op azielzoekers. Hij wil ze vast wel opvangen op zijn landgoed.

JamesYounger | 09-08-22 | 10:24 | 1

Zijn volgende boek heet Naar Europa.

tectonicos | 09-08-22 | 10:27

“In de jaren negentig kwam er maar zeer beperkt wetgeving uit Brussel. Wat je nu ziet aan Europese richtlijnen, rechterlijke uitspraken, aan verfijning van beleid, ingegeven door politieke wensen: het wordt altijd meer, en gecompliceerder. Er is nooit een richtlijn die zegt: laten we dit niet meer doen, of dat niet meer toetsen.”
Inderdaad, er is nooit een richtlijn die zegt: 'Laten we dit niet meer doen.'

grietmetgroenefiets | 09-08-22 | 10:24 | 2

Je verwacht als EU-burger dat de controlerende instanties om de zoveel tijd rapporten maakt en advies geeft over de stand van zaken wat betreft het gemeenschappelijke asielbeleid van de EU. Ik vraag me dan af of de EU überhaupt onderzoek doet naar de gevolgen in de lidstaten zelf. Incidenten kunnen gebeuren, maar op een gegeven moment is elk incident teveel.

Adriel | 09-08-22 | 10:26

In dat opzicht was The Donald zo slecht nog niet. Voor elke nieuwe regel moesten er maar liefst ACHT oude regels worden afgeschaft.

Asteroid-B612 | 09-08-22 | 10:29

Deze directeur kijkt enkel naar de werkdruk van werknemers uiteraard. Een gedegen asielproces vraagt inspanning van werknemers, dus bij veel eisers neemt de berg met werk toe. Met minder controles en andere dingen die tijd kosten kun je meer dossiers sneller wegwerken.

En dat is wellicht een mooi motto van het hele Rutte tijdperk: dossiers wegwerken.

HerzlichWillkommen | 09-08-22 | 10:24

"Misschien moeten we eerder zeggen: we geven het voordeel van de twijfel. Op basis van minder informatie."

Dus dat betekent dat in de praktijk het 'narratief' van de asielzoeker - vroeger heette dat het 'vluchtverhaal'; was eigenlijk altijd een verzonnen lulverhaal - voor zoete koek geslikt moet gaan worden. Wat zal dit voor de 'aanzuigende werking' gaan betekenen?

Dat hele asielbeleid is al vele jaren totaal kapot, en men onderneemt hoegenaamd niets om er enige verbetering in aan te brengen.

Denkt men in 'Den Haag' dat die stroom - van ca 1000 aanvragen per week, waaronder 'herhaalde aanvragen' van lieden die al afgewezen zijn - op zeker moment vanzelf zal afnemen/opdrogen? Volgend jaar misschien? Over 5 jaar misschien? Over 30 jaar misschien?

Die stroom zal alleen maar toenemen, zeker gezien de explosieve bevolkingsgroei in Afrika en islamitische heilstaten deze eeuw. Men - 'Den Haag' en 'Brussel' - moet eindelijk eens tot de conclusie komen dat die massa-immigratie funest voor 'ons' is: voor onze welvaart, voor onze 'leefbaarheid', voor het halen van onze klimaatdoelen, voor onze verzorgingsstaat, voor de criminaliteitscijfers, voor - wat betreft Nederland - de enorme druk op de ontoereikende woningvoorraad.

Die massa-immigratie moet gestuit worden: met Jurassic Park hekken op de landsbuitengrenzen en pushback beleid op de zeegrenzen. En met een rigoureus uitzetbeleid. En weigeren landen hun eigen onderdanen terug te nemen, draai ze dan onverbiddelijk allerlei financiële duimschroeven aan tot ze gaan 'meewerken'.

Zo'n IND-directrice geeft dan een werkelijk belachelijk 'signaal' af met haar pleidooi voor 'ruimhartigheid'. Maar de Gutmenschen zullen wel weer instemmend zitten te knikken dat deze Rhodia Maas het hartje op de goede plaats heeft zitten. Triest.

Dr_Johnson | 09-08-22 | 10:24 | 1

Hear hear

Snaajoe | 09-08-22 | 10:56

Als je gewoon zegt dat je niet aan zo’n haram ding van Gerritsen hijskraan-verhuur uit Amersfoort wil bungelen, mag je al doorlopen.

Normpje | 09-08-22 | 10:22

Dus nóg meer 'vervolgde homo's', die direct na het verkrijgen van een verblijfsvergunning hun 'vriend' dumpen en afreizen naar het land van herkomst om daar een (kind)bruidje te halen om hier een disfunctioneel, dus volledig afhankelijk van hulpinstanties, gezinnetje te stichten. Goed plan!

Zenzeo | 09-08-22 | 10:20

IND is niets anders meer dan legale maffia. Gefaciliteerd door de politiek en vooral door de zwijgende meerderheid die liever wil deugen dan het land behoeden voor de culturele en maatschappelijke rampzalige gevolgen van het huidige asielbeleid.

de Voorzittert | 09-08-22 | 10:19

Vaker voordeel van twijfel? Hoe vaak was dat tot nu dan?

De_fluitlokker | 09-08-22 | 10:19 | 2

idd

indernaad_datisjuist | 09-08-22 | 10:29

Misschien is 'nog' vaker wel een synoniem voor altijd

Keutels | 09-08-22 | 10:52

Zo draait uw? overheid men begint iets, maakt niet uit wat en dan zijn er twee vaste gegevens: doe net alsof je onmisbaar bent en elk jaar flink groeien.

MargauxGrandCru | 09-08-22 | 10:19

Lijkt mij niet heel ingewikkeld om ervoor te zorgen dat de IND-medewerkers het wat minder druk hebben.

Keutels | 09-08-22 | 10:18

Ik woon helaas in Tilburg en heb elke dag te dealen met werkelijk enorme overlast van deze mensen. Nou, dat ze niks mogen uithalen want anders dreigt uitzetting: 1 grote fabel. Een vaste kern zet een hele wijk op stelten, en er wordt 0.00 tegen gedaan. Gemeente doet niks nada enz.

onesizefitsall | 09-08-22 | 10:18

"Terwijl heel veel gewoon niet te controleren is, met name in zaken van bekeerlingen en LHBTI’ers. Dat is ongelooflijk lastig.”

En dan het voordeel van de twijfel geven terwijl al die nepverhaaltjes van te voren van buiten zijn geleerd.

Wat dacht je van de grenzen potdicht gooien als het niet meer te behappen is. Stop deze waanzin, we hebben niet genoeg bronnen voor iedereen die hier naar luilekkerland wil komen.

Wattman | 09-08-22 | 10:18 | 2

Soms moet je ook gewoon zeggen jammer dat je in het verkeerde land bent geboren als LHBTI'er maar we kunnen moeilijk iedereen opvangen uit landen waar andere normen en waarden gehanteerd worden. Dat is ons probleem toch niet?

Lompelul | 09-08-22 | 11:23

Waar blijven hier de Gele Hesjes of een evenknie? De steeds meer ongecontroleerde instroom die alleen maar bevorderd wordt met dit soort uitnodigende beleid en om te beginnen gebrek eraan leidt is niets anders dan een ramkoers. Dit stop je alleen maar door acties. Maar waar is overtuiging dat dat voldoende stevige stootblok, vanuit bevolking opgericht en niet opportunistische partijen of clubs, tegen die aanstormende trein met de regering als doorgedraaide machinist nu ook echt nodig is?

GingerTed | 09-08-22 | 10:17 | 1

Daar zetten we gewoon een paar kaalkopjes of een gesjeesde dansleraar tussen, probleem opgelost, niemand neemt ze nog serieus. Werkt dat nog niet, dan hangen we eens ergens een gek vlaggetje op, kijken of dat helpt. Demonstreren en actievoeren is in Nederland een soort disneyland aangelegenheid, het mag dáár en dáár, van zo laat tot zo laat met max zoveel mensen, wordt het te gek dan sturen we er gewoon een paar witte busjes heen....

elfenstein | 09-08-22 | 10:29

Waarom gebruikt daar iemand niet eens zijn boerenverstand ?

HaaiBaai | 09-08-22 | 10:17

Waar maken we ons druk om?
Laat ze komen, geef ze direct de sleutels van een mooie woning compleet ingericht. Daarnaast een bankrekening die voldoende gevuld is, een behoorlijke uitkering en het recht op 100% aow als het zo ver is en gratis ziektekosten verzekering. Daarnaast minimaal 1 keer per jaar op kosten van de staat een vakantie in het land van waar ze komen.

Doen we dit dan hebben we nooit problemen met alle gelukzoekers want ze krijgen waar ze recht op hebben

Jammer voor de Nederlanders die moeten nog meer belasting betalen, nog langer wachten op een huis en hun eigen cultuur weg doen.

willem1953 | 09-08-22 | 10:15 | 4

Geef ze ook gelijk stemrecht, misschien dat Marx en Klaag dan weer herkozen worden...

4HoogAantWater | 09-08-22 | 10:20

hmm, ik word wat oud en gebrekkig,
kijk al eens om me heen om koophuis weg te doen en te gaan huren dalijk,
maar ik pas mijn plannen maar aan, denk ik,
Geen zin in "nieuwe" buren.
Ik was al aan het weifelen gebracht door allerlei white trash dat hier in de wijken is komen huren trouwens.

drastic | 09-08-22 | 10:34
▼ 1 antwoord verborgen

[x] ongeschikt
[x] onacceptabel
[x] geen draagvlak
[x] bij twijfel niet inhalen

Jaques_D.ildo_Grande | 09-08-22 | 10:14

Op de foto ook al knaapjes met hand( schouder )tasjes.
Weer een nieuwe generatie tassendragers, u weet waar dat toe leidt.
De dame in kwestie zou zich eens moeten verdiepen in de burgers hier.
Bij twijfel , retour afzender.
Het lijkt wel spam.

Zitvlak | 09-08-22 | 10:13 | 4

Je moet dat omgebouwde alarmpistool ergens kwijt.

Met_baard | 09-08-22 | 10:24

@Met_baard | 09-08-22 | 10:24: Ik zag op de tv dat je een echte al hebt binnen 2 uur, dusss is de nepper niet nodig, het tasje wel.

Zitvlak | 09-08-22 | 10:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben niet bereid om bovenop fiets, vrouw en kinderen en allerlei andere diverse secundaire levensbehoeften ook nog eens de primaire zaken ten koste van mijzelf met zgn vluchtelingen te delen.

D-Fens_1963 | 09-08-22 | 10:11
-weggejorist-
Met_baard | 09-08-22 | 10:11 | 1

Voordeel van de twijfel bij een enkeltje naar land van herkomst.

Dima Beeline | 09-08-22 | 10:11

Niet voor niets dat die oude wet uit 1952 uit de mottenballen gehaald is. Reken erop dat die gebruikt gaat worden. Maak je borst maar nat.

TonAlias | 09-08-22 | 10:11 | 1

1952 Staat hier toch juist in de boeken de borst vooral droog te houden.

D-Fens_1963 | 09-08-22 | 10:15

Vaak wordt er geen aangifte gedaan tegen asielzoekers omdat dat invloed heeft op de procedure.
Ik zou juist zeggen: "Stuur asielzoekers die de fout in gaan terug, of gooi ze in ieder geval het C.O.A. uit en zet de procedure stop" zodat je alleen de asielzoekers overhoudt die zich weten te gedragen en haal je de overlastgevers er uit.

Osdorpertje | 09-08-22 | 10:10

@Analia von Solmsch | 08-08-22 | 23:04 nog even via deze route.. op gister .. die opmerking over de kosten van het oppompen van regenwater met een elektrische pomp is natuurlijk niet helemaal correct, alsof het water uit de waterleiding niet is opgepompt met een pomp en dus niets kost.. mijn pomp draait op zonneenergie en je bespaart ook een enorme hoop energie aan zuiveringskosten in de waterfabriek.. iets om bij stil te staan.. tot zover mijn reactie op gister..

Smoelensmid | 09-08-22 | 10:10

Liever geef ik ze het nadeel van de twijfel, of het "bij twijfel, niet inhalen/doen".

Grenzen dicht en crimigranten netjes retour afzender.

Rutan | 09-08-22 | 10:10

Met deze uitspraak bewijst de directrice totaal ongeschikt te zijn voor die functie.
De witte vlag zwaaien is iets voor losers, niet voor leiders. En een leider is zij niet.

langzullenweleven | 09-08-22 | 10:10

Dit is EU-beleid. De EU laat slechte gedragende asielzoekers niet vallen, ze volgen de normale procedure als de normaal gedragende asielzoekers.

Adriel | 09-08-22 | 10:10

Vooral de boel heel menselijk voorkauwen. Klein beetje emotie erin enzo. Kan je je een beetje een soort van inleven. Zulke stukken over de asielplaag werken bij mij averechts.

Leptob | 09-08-22 | 10:10

Sterker nog, hier wordt geeneens meer gedweild. En u zult zien dat het op deze manier nog sneller kan. 4000 Per week moet geen probleem meer zijn.

kleybeuker | 09-08-22 | 10:10

Toen ik 20 jaar geleden als student bij de IKEA in Amsterdam Zuidoost rond liep had je in het magazijn een stuk of 10 Afrikaanse jongemannen, die stuk voor stuk uit Nigeria of Gambia kwamen, en stuk voor stuk hadden gelogen dat ze uit een oorlogsgebied kwamen. Er wordt op ongelofelijke schaal gefraudeerd en het is ook gezien niemand ooit uitgezet wordt staand beleid om dit gezellig toe te staan.

drs. Levi Samsonov | 09-08-22 | 10:09 | 7

@Ichneumonidae | 09-08-22 | 10:27: Sterker nog : na de Bijmerramp, wat natuurlijk een verschrikkelijke catastrofe was, werd een generaal pardon afgekondigd. Het nieuws over dat generaal pardon verspreidde zich natuurlijk binnen no time als een lopend vuurtje door allerlei illegalengemeenschappen over heel Europa. Vanuit heel Europa kwamen er duizenden gegadigden naar Amsterdam om zich in te schrijven bij het bevolkingsregister om gelegaliseerd te worden. Het waren er zo ontzettend veel dat het fysiek onmogelijk was dat al die mensen echt in de getroffen flats/buurt gewoond zouden kunnen hebben. Volstrekt uitgesloten.Dus was er sprake van fraude en bedrog op grote schaal, maar daar is ongetwijfeld nooit iets aan gedaan. Alsjeblieft, hier is je permanente verblijfsvergunning. Welkom !

Asteroid-B612 | 09-08-22 | 10:57

@Asteroid-B612 | 09-08-22 | 10:57:
Klopt, op een gegeven moment had men berekend dat er dan iets van 50 mensen per appartement hadden gewoond.

Basil Fawlty | 09-08-22 | 11:32

@Basil Fawlty | 09-08-22 | 11:32: Herinner me de lange rijen autos en busjes bij het bevolkingsregister (Herengracht ?) en ga ervan uit dat iedereen in het kader van het generaal pardon een verblijfsvergunning kreeg, het zou immers ontzettend pijnlijk zijn als de verkeerde werd afgewezen. Anyways ik neukte toen met een Amerikaans wijf (uiteraard, en GOD DAMN wat een lekkertje was dat !) die voor haar werk, voor een verzekeringsmaatschappij speciaal was ingevlogen om claims af te handelen m.b.t. de Bijlmerramp. Dus zij kreeg al die dossiers te zien. En ze vertelde me welke afschuwelijke taferelen zich bij die ramp hebben afgespeeld. Mensen die hun eigen kleine kinderen, de 1 na de andere, van 9 hoog over het balkon gooiden zodat ze in elk geval niet levend zouden verbranden. Dat soort verschrikkelijke dingen. Je moet er niet aan denken wat die mensen hebben doorgemaakt. Total nightmare.

Asteroid-B612 | 09-08-22 | 12:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Misschien de helft bij de COA ontslaan en aannemen bij IND zodat de screening 2 keer zo streng kan…

Urbanus_2.0 | 09-08-22 | 10:09

Wat je ook over asielzoekers denkt, het is en blijft een probleem om meer dan 10% vreemdelingen in je volk te hebben. Dat zei Aristoteles al (en dat is wel even geleden). Het gaat overal wringen. Het duidelijkst is dat op de woningmarkt. Turkije bijv. heeft een wet die meer dan20% buitenlanders in een bepaald gebied verbiedt. En elk weldenkend mens zal echt vluchtelingen willen opvangen. Maar dat er geen enkele actie wordt ondernomen tegen veilgelandiërs maakt het draagvlak wankel. Wil een land niet meewerken? Prima, er is vast wel een verdrag wat opgezegd kan worden. Bijv met Marokko. Dubbele kinderbijslag is absurd. Verlaag dat naar 1 euro per maand en je hebt nog steeds je verdrag, maar wel druk op Marokko.

pete1023 | 09-08-22 | 10:09

Wat zijn nog meer leuke (Europese) landen om naar te emigreren? Frankrijk is te heet in te zomer en er wonen Fransen. Hongarije is ook ruk.

De vries, Henk. | 09-08-22 | 10:09 | 2

Denemarken. Net Nederland maar dan met een realistisch immigratie beleid.

Urbanus_2.0 | 09-08-22 | 10:11

@Urbanus_2.0 | 09-08-22 | 10:11:
En door de 'opwarming van de aarde' heeft het hetzelfde klimaat als Nederland, 20 jaar geleden.

Keutels | 09-08-22 | 10:20

Als we de deur een jaar dichtgooien (want gewoon echt geen woonruimte op dit moment) dan zijn asielzoekers daar niet door gedupeerd. Die zwermen gewoon naar een ander land dus ik zie echt geen probleem om ff Deens te gaan.

geheelvergeter | 09-08-22 | 10:09 | 1

Waarom maar een jaar?

NLgaatnaardeklote | 09-08-22 | 10:16

Lijkt me logischer om ze het nadeel van de twijfel te geven.

grownoodlyappendages | 09-08-22 | 10:08

Wat mij altijd opvalt, of het nou kamp Moria op Lesbos is op dichtbij Ter Apel, ze houden het altijd zo netjes en schoon! Ik weet wel, ze hebben de hele dag tijd maar toch!

Eminent | 09-08-22 | 10:08 | 5

@Jee-Dee | 09-08-22 | 10:47: Ik was in Moria en ben gaan kijken, ik heb nog nooit zo'n schijtbende (letterlijk) gezien, maar ja als je lekker als asielzoeker in de schaduw van een boom zit, valt het niet mee om je handen uit de mouwen te steken..............

Eminent | 09-08-22 | 11:59

Wat zou je daar in godsnaam moeten gaan doen...

More_Bazz | 09-08-22 | 12:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, wat maakt het uit, Nederland is toch al een zooitje.

streknek | 09-08-22 | 10:08 | 1

Dat kun je prima aan dit kabinet overlaten, puinzooi maken.

Ommezwaai | 09-08-22 | 10:09

Clientelisme ten top.

Guy de Lombard | 09-08-22 | 10:07

geef toeslagouders het voordeel van de twijfel.
geef bevingslachtoffers het voordeel van de twijfel.
geef wateroverlastslachtoffers het voordeel van de twijfel.
geef boeren het voordeel van de twijfel.
geef vissers het voordeel van de twijfel.

geef [vul zelf maar in] het voordeel van de twijfel.

jerryhopper | 09-08-22 | 10:06 | 6

Toeslag houders niet. Daar word te veel mee gesjoemeld. Gewoon goed uitzoeken en compenseren.

Urbanus_2.0 | 09-08-22 | 10:14

@Urbanus_2.0 | 09-08-22 | 10:14:
Gelukszoekers niet. Daar wordt teveel mee gesjoemeld. Gewoon goed uitzoeken en terugsturen,

gemeentereiniging | 09-08-22 | 10:37

@Urbanus_2.0 | 09-08-22 | 10:14: sjoemelen doen ze in Groningen ook. Waterschade geeft ook veel loze claims. Boeren sjoemelen altijd.

AntiZanicz | 09-08-22 | 10:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Oorlogsmisdadigers verenigt U!

Mooi man, buitenlandse opsporingsdiensten de komende decennia ook weer wat te doen.

calamiteiltje | 09-08-22 | 10:06

Klinkt als de drugsoplossing: kan je het probleem niet oplossen, legaliseer het dan gewoon!

Swoop | 09-08-22 | 10:06

waarom de fuck kunnen we die fakking grenzen niet dicht gooien? Wel een noodwet er doorjassen voor Corona, wat klauwen met geld kost, maar dit kan niet? Dit is geen crisis? Ik snap ook niet dat de PvdA of de SP niet gewoon de PVV steunen in dit? Ze zijn er toch voor de "arbeiders"?

fifi23 | 09-08-22 | 10:06 | 3

Werkelijkwaar onbegrijpelijk

Zelfs de tegenstanders van het asielbeleid hebben het over het dumpen van de asielzoekers in D66 wijken (alsof ze accepteren dat geen mensen meer opnemen uberhaupt geen optie meer is)

NL moet gewoon kapot

huh!? | 09-08-22 | 10:08

Het land loopt onder leiding van Rutte echt helemaal totaal vast.
Maar het motto in Den Haag lijkt te zijn: Het kan allemaal nog veel vaster!

Aristotalloss | 09-08-22 | 11:28

@huh!? | 09-08-22 | 10:08: Het is helemaal niet onbegrijpelijk. Integendeel. Dit is wat de globalistische elite wil. En dat plan wordt gewoon uitgevoerd. Het kan ze niet snel genoeg gaan.

Asteroid-B612 | 09-08-22 | 12:10

Ook de Romeinen kregen te maken met enorme hoeveelheden vluchtelingen. Eerst probeerde men ze nog af te kopen maar uiteindelijk namen ze de macht in Rome over. Maar ook die volkeren zijn weer verdwenen. De mensheid is nou eenmaal gedoemd voortdurend ruzie te zoeken omdat iedereen uit is op de beste grond/wijven.

Hadena | 09-08-22 | 10:06 | 4

grappig maar zo is Rome niet ten val gekomen. De val werd veroorzaakt door het Christendom en decadentie. Wat wij nu ook meemaken. Daarna zaten we 1000 jaar in de Middeleeuwse duisternis.

AntiZanicz | 09-08-22 | 10:40

@AntiZanicz | 09-08-22 | 10:40: Het Romeinse Rijk kwam ten einde door aanvallen van Germaanse stammen (Vandalen, Visigothen, Hunnen enz), en ca. een millennium later door de val van Constantinopel, het Byzantijnse (Oost-Romeinse) rijk wegens veroverd door moslims. Niet door christenen.

Asteroid-B612 | 09-08-22 | 11:07
▼ 1 antwoord verborgen

Ik hoop dat de IND-directrice bedoelde "Geef asielzoekers vaker het NADEEL van de twijfel"

Dutch_Viscount | 09-08-22 | 10:06 | 2

Dit bedoel ik dus

Dutch_Viscount is dusdanig gebrainwashed dat zijn norm dusdanig vervaagd is dat hij het normaal vindt dat er twijfel is bij een asielprocedure en dat daar dan iets mee gedaan wordt.

Misschien een idee om gewoon te zorgen voor een duidelijk en rechtvaardig systeem waarin iedereen gelijk behandeld wordt? Dus gewoon alleen rechten toekennen mocht je bepaalde zaken hard kunnen aantonen en bewijzen ipv werken met 'twijfel'

Waarom moet de IND sowieso 'twijfel' hebben bij de asielprocedure?

Vergelijk het anders met een strafzaak. Indien bewezen (dit hoeft dus niet eens wetenschappelijk bewezen te zijn) ga je door naar de 2e ronde. Bij geen bewijs is er geen zaak.

huh!? | 09-08-22 | 10:13

@huh!? | 09-08-22 | 10:13: Die vergelijking is juist het probleem. Bij strafzaken gaat men uit van onschuld tenzij anders bewezen. Bij de IND is de veronderstelde misdaad nu 9 van de 10 keer "U komt niet uit een onveilig land en het is niet waar dat u uw paspoort kwijt bent/dat paspoort van u is vervalst." Het is nu aan de IND om te bewijzen dat dat zo is.

Quantum Suicide | 09-08-22 | 11:32

Elke normaal denkende Nederlander weet dat als de emmer begint over te lopen, je de kraan dicht moet draaien. Je kunt dan wat aan de volle emmer doen, om hem daarna eventueel weer rustig te vullen. Maar deze logica lijkt sommige mensen vreemd.

Nuchtere_Tukker | 09-08-22 | 10:05 | 1

Als je gewoon steeds emmers er naast zet hou je het vol totdat letterlijk alle emmers op zijn

huh!? | 09-08-22 | 10:13

Voordeel van de twijfel, uitgesproken door een IND leidinggevende kan wellicht de enige manier zijn die rest, hoe de wal het asielbusiness schip gaat keren.

william7055 | 09-08-22 | 10:05

Als het onderschrift van die foto uit het eerste linkje "Gepensioneerden ingeschakeld om snackbars te runnen" was geweest, had ik het geloofd.

Jos Tiebent | 09-08-22 | 10:05

Ik zat het net te lezen. Ze vond haar werk leuk omdat het zo ontzettend ergens over ging.

grietmetgroenefiets | 09-08-22 | 10:03 | 1

Over ging. Grenzen.

Normpje | 09-08-22 | 10:04

Nee, een oud Hollandsch spreekwoord luidt: bij twijfel, niet doen. Ik geloof daar heilig in. Maar wat de burger gelooft, is niet langer belangrijk. Maar dat ligt échr niet aan de buitenlanders, dar ligt aan de agenda van het grootkapitaal. Er zijn meer handjes nodig om de machine te voeden, de machine die zijn eigen kinderen op eet.

tobleroneisirritant | 09-08-22 | 10:03 | 2

Sorry, wat schrijffoutjes door trillende vingers bij dit bericht.

tobleroneisirritant | 09-08-22 | 10:04

"Bij twijfel, niet doen?"

Buiten de Randstad was het gezegde naar ik meen:

"Vaak bu'j te bang!"

huh!? | 09-08-22 | 10:15

Asielzoekers zijn ook mensen. Mss goed om daar af en toe aan te denken.

Ichneumonidae | 09-08-22 | 10:02 | 10

Precies. Mensen moet je niet lang in onzekerheid houden en ze zeker van tevoren al afschrikken voordat ze naar Europa komen. Er niet meer in laten dus en wat hier al zit zo snel mogelijk weg. Dat is menselijk beleid en zo hou je ook de mensensmokkelaars buiten de deur.

Waakvlam | 09-08-22 | 11:52

Afrikaanse en Afrikaanse mensen

zokanhetookja | 09-08-22 | 15:33

Niemand heeft problemen met mensen in echte nood. Dat is echter niet het geval voor 3/4 van de instroom. Minstens 10 veilige landen gepasseerd maar willen persé naar NL. En dan vraag jij je af waarom?

WatZalIkErvanZeggen | 09-08-22 | 19:12
▼ 7 antwoorden verborgen

We zijn een levend schild met zijn allen.
Verdomme!

RickTheDick | 09-08-22 | 10:01 | 2

Daarom is het waarschijnlijk nog belangrijker om zu hause zu bleiben..;)

Smoelensmid | 09-08-22 | 10:15

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl