Rijkswaterstaat: Opruimwerkzaamheden A1 bij Bathmen gestopt vanwege bedreigingen
Handig dit
Iedereen heeft het altijd wel over hoe ontzettend georganiseerd en machtig en manipulatief de boerenlobby is, maar ondertussen laat die lobby de acties wel kapen door het KGV van de actievoerende agrariërs (of "agrariërs"). Rijkswaterstaat meldt dat de opruimwerkzaamheden op de A1 bij Bathmen, waar onder meer asbest op de weg is gedumpt, zijn gestopt omdat bedrijven die helpen bij de werkzaamheden door allerlei opgeruid tuig worden bedreigd. "Bedrijven die Rijkswaterstaat helpen bij het opruimen van de troep worden betiteld als 'landverraders'. 'Klokkenluiders' (die niet weten waar de klepel hangt, GS) delen foto's en contactgegevens van bedrijven. Er zijn bedrijven die zich terugtrekken, bevestigt Rijkswaterstaat. Dat levert de nodige problemen op bij het verwijderen van de troep. "Door intimidatie kunnen wij op bepaalde plekken niet verder met opruimwerkzaamheden. We kijken op dit moment hoe we de weg zo snel mogelijk en zo veilig mogelijk weer kunnen vrijgeven. We bekijken wat er mogelijk is."" Koekoek. Was dat niet ook een boer?
Reaguursels
InloggenIk mag toch hopen dat de boeren nu ook zo sportief zijn, om de eigenaar van de verongelukte auto, door hun zooi op de weg vanmorgen schadeloos te stellen.
Linkje?
@K1100 | 28-07-22 | 03:35: meppelercourant.nl/meppel/Meeste-romm...
Verongelukt betekent dat de persoon in kwestie overlijdt, pipo. Er is niemand verongelukt.
Deze acties kun je geen goedkeurig geven, maar.....
als je tegenwoordig keurig tussen de lijntjes op het malieveld op de jouw aangewezen tijden met een spandoekje gaat staan, weet je zeker dat er niets veranderd.
Ga je zoals Kick out zwarte Piet de Stopera al slopend met een boel mensen in, of een kinderfeestje op 5 december verstieren, dan ga je wat bereiken.
De acties vallen niet altijd goed te praten, de emoties des te meer. Rutte & Co hebben dit keer hun hand overspeeld. Meer dan 50.000 man proberen op te zadelen met jouw probleem, brodeloos maken en onteigenen. Dat gaat niet gebeuren.
De kosten kunnen op Agrifirm verhaald worden
Net zoals het verhalen van gemaakte kosten wat bijvoorbeeld voetbaltuig creëert? En het verhalen van kosten wat er gemaakt wordt nav asieltuig wat naar hier komt? No way.
‘Te gek voor woorden..’
Oreert DPG Media (België) aan het argeloze volk.
Wat vind ik er van? De acties van boeren zijn rebels en ad hoc en veroorzaken mogelijk overlast, de grondslag en dus veroorzakers hierachter zijn met reces (lees, liggen op het palmstrand). Laat DPG zich daar maar eens op richten i.p.v. de politiek geagendeerde media slet uit te hangen. Team boeren, unaniem.
Weet je, die terrorboeren, die agronazis, die denken echt dat het volk het met ze eens is. Maar dat is niet zo en daar gaan ze in de komende tijd vanzelf achter komen. De burger wil goedkoop lekker vlees, uit Zuid-Amerika en Zuid-Afrika, niet die kapotgewerkte koeien uit NL die gewoon verschroot worden. Boeren in NL produceren helemaal niet voor NL maar voor de f*cking Rabobank. Ze zijn nu definitief de weg kwijt en die opruiers die zogenaamd niet weten wat het plan is die moeten achter de tralies. Gaat gebeuren want de burger heeft echt andere problemen dan het gejank door de multimiljonairs op een trekker.
Neem een snikker zou ik zeggen, de suiker komt bijna v.h. land.
Duidelijk gevalletje randstad zonder enig inlevingsvermogen. De boeren zijn radeloos. Het Haagse tuig lanceert een plannetje net voor hun reces om vervolgens weg te duiken en te hopen dat het na reces uitgeraasd is. Een flinke naaistreek. Daarbij zelf nog iemand aanstellen als zogenaamde bemiddelaar die alle schijn van onpartijdigheid tegen zich heeft.
Echt, sommige acties zijn niet netjes, maar je leven laten vernielen op deze voorgestelde wijze is schandalig.
Hup boeren!
Okay, niks meer opruimen dus. Geef die boeren hun zin maar. Eens kijken hoe veel steun ze overhouden als meerdere snelwegen weken dicht blijven.
Wel beter voor het klimaat, dan hoeven ze het er maar één keer neer te gooien. En Nederland moet toch wennen aan minder autorijden. Collectief met minder doen was het motto geloof ik.
Hoog tijd voor een ordedienst van boeren die de wegwerkers beschermen tegen onguur links geteisem dat het boereninitiatief heeft gekaapt om rotzooi te kunnen trappen. Dat kan niet anders, want politie en leger zijn al overbelast met andere zaken zoals bonnetjes uitschrijven. Hee, idee. BOA's inzetten als ordehandhavers in plaats van substituut-parkeerwachters? Ach laat ook maar, dit land is karsverrot en niet meer te redden. Of wel? Eureka! Nieuw kabinet! Oh wacht...
Dit is sarcastisch toch? Links geteisem dat het boerenprotest gekaapt heeft? En antifa heeft het capitol bestormd zeker?
Huh? Geen touw aan vast te knopen.
al die mensen die omdat ze toevallig 10min later thuis zijn dan boeren die begrijpen werkelijk niks van wat er speelt. Het is dat nederland door de politiek zo verdeeld is als de neten, maar eigenlijk hadden er duizenden of honderduizenden burgers aan moeten sluiten. normale nl-ers uit de midden-en lagere klasse die kabinet na kabinet door rutten in de bek wordt teuft. Democratie doordrenkt van corruptie en lobby's. Schijndemocratie voor de buhne, terwijl men idiote gloablistische toekomstplannetjes probeert te realiseren, te betalen door jan modaal die overal voor moet bloeden. Mijlenver staan ze af van wat er leeft onder mensen. We hebben het helaas nog net te goed blijkbaar om niet met massale demonstraties rutte te laten oprotten. Nederland verdiend een eerlijker, transparanter en realistischer kabinet met oog voor de nederlandse burger, herstel van de woningmarkt, zorg onderwijs en veiligheid. Een meer sociaal doch sterk economisch beleid, stoppen met hetg ongebreidelde neoliberalisme
Donder toch op zeg. Democratische besluiten kan je tegen demonstreren maar deze criminele terreur, bedreigingen, brandstichting, vuil storten, politici intimideren, moet kei en keihard tegen worden opgetreden. Desnoods met pantserwagens die rottrekkers van de weg rammen. Opzouten met die terroristen. Omdat boeren trekkers inzetten kunnen zij zich alles maar veroorloven? En ondertussen zwaar frauderen met mest. Stelletje hufters.
@Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 23:13: "frauderen met mest" Raken ze de bonnetjes kwijt?
Best wel goed dat er eens een groep zich verzet met smerige middelen (net zoals het kabinet zich bedient van semantische spelletjes en verloren gegaan geheugen). Gewoon met gelijke munt terugbetalen en kijken wie de "staredown" wint. Al dat gejank over dat wat troep op de weg terreur is, geeft haarfijn aan dat we in Nederland niet echt meer weten wat terreur eigenlijk is.....
@Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 23:13: Zo is het. Wat beelden die arrogante kutboeren zich in dat ze zich dit radicaal vandalisme menen te kunnen permitteren? Asociaal kutvolk, allemaal, want ik heb er niet één gehoord of gelezen die zich stevig uitspreekt tegen deze ontwrichtende ellende.
Tis tragisch en o zo waar wat je zegt.
@Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 23:13: Hup boeren!
@Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 23:13: "Kei en keihard optreden". Hee, dat klinkt bekend... Hoor ik hier een VVD'er, die in het openbaar "kei en keihard optreden" brult en in het geniep een zware crimineel gratie verleent?
Wel mooi dat die boeren door met trekkers het land door te crossen en met afval en met name asbest te gaan smijten uiteindelijk bewijzen dat ze dus geen moer om de natuur of hun medemens geven. Eerder kapte een malloot 100 jaar oude knotwilgen en lieten anderen de giertank leeglopen in een natuurgebied. Waarom steun je dit soort overgesubsidieerde asocialen die alleen voor eigen portemonnee strijden. Dat de gewone man die op weg naar zijn 9-5 uren vertraging oploopt door die klootzakken het allemaal goed vindt is mij een raadsel.
Ik denk dat het antwoord op je vraag eenvoudig is. Velen vinden het prettig als er gedemonstreerd wordt tegen de overheid. Je hoeft het inhoudelijk niet eens te zijn met de boeren, maar je hebt wel een gezamenlijke vijand. Beetje hetzelfde als met dat referendum van een tijdje terug. Ging niet iedereen om de inhoud, maar om het tegengeluid. Denk ik hoor. Ben ook maar een boerenlul
Het zijn inderdaad geen Greta's, en als de boeren uitgekocht worden om er aanmeldcentrums neer te zetten moesten die honderd jaar oude knotwilgen toch plaats maken, boer bespaard ze en daarmee ons wat geld. Was dat gieren trouwens niet bij een houtsnipper opslag? Wel natura gebied maar dat is slecht een naampje voor een gebied, je laat het klinken alsof ze een mooi park vernield hebben. En een half uurtje is niks, als dit zo doorgaat verdwijnt misschien jou sector wel na de boeren. En ik doe het ook voor jou vrijheid en dus niet alleen voor mezelf maar ook voor een ander *gniffelt* dat heb ik er persoonlijk wel voor over.
Er zitten wat asociale elementen en acties tussen waar ik ook niet achtersta. Dat neemt echter niet weg: het ongelofelijke onrecht wat deze mensen wordt aangedaan. Het over de schutting smijten van álle problemen en quota's richting anderen, waar dit kabinet Rutte patent op lijkt te hebben. Niet alle acties zijn goed, maar emotioneel hebben ze volkomen felijk!
De gewone 9-5 man heeft hier een aparte rol. Of je begrijpt dat het kabinet er alleen zit voor zichzelf en de baantjes en de papieren werkelijkheid, terwijl de beslissers nog nooit zelf een betaalde baan hebben gehad buiten een politieke partij.
Of je snapt dat het echte leven soms hard is, en sommige boeren het veld zullen moeten ruimen. Maar dat je altijd handelt met je gezond verstand en wat natuur in NL is eens goed opnieuw moet worden bekeken. Wat beschermen we eigenlijk, tegen welke prijs.
@Te-kapen-varen | 27-07-22 | 22:51: Wat wordt er dan over de schutting gesmeten naar de boeren? Die stikstofmorm? Daarmee krijgt iedereen te maken, ook andere bedrijfstakken. De agrarische sector is goed voor 40% van de stikstofuotstoot in Nederland. Als je die wilt aanpakken, is het dan zo gek dat je daar begint? Nu wil het geval dat ik het in het algemeen niet eens ben met de heisa die dit kabinet maakt van de stikstofcrisis, maar dat is nu eenmaal een afspraak die een democratisch gekozen volksvertegenwoordiging heeft gemaakt en waarmee we allemaal te maken krijgen. Gaat iedereen die het met een wettelijk voorschrift of om het even welke beleidsmaatregel voortaan de boel maar radicaal vandaliseren? Waarom zouden de boeren de maatschappij wel mogen ontwrichten en ieder ander die het met een maatregel niet eens is niet?
Waarom denk ik nou dat ik het idee heb dat wat de gewone man denkt voor jou wel vaker een raadsel is?
De boerinnenkalender 2021 was toch een betere actie om de goede zaak te promoten.
boerinnenkalender.nl/
Alle beetjes helpen
Is editiev 2022 al uitgebracht?
Mag Kick Out Zwarte Piet dit nu ook, of mag je dit alleen allemaal flikken zolang het in het populistische straatje past?
Zolang ze niemand "rechtstreeks in het gezicht trappen" moet dat kunnen. Maar ik raad niet aan 3 kuub zand in je Toyota Prius te vervoeren.
Nou Bigi. Niemand mag dit. Dus ook de boeren niet.
@Happy People | 27-07-22 | 22:36: Jawel protesteren is een recht en volgens Halsema ons grootste goed. Zelfs in Corona tijd mochten ze hun gang gaan zoals het hoort, dus het zou hypocriet zijn als we nu gaan klagen.
@Happy People | 27-07-22 | 22:36: Mijn idee.
kozp mag dit op zich ook.
Serieuze/radicale acties, zijn alleen begrijpelijk, als ze zich richten tot werkelijke problemen. Dus ik zou het ze afraden, de steun en impact is minimaal.
@Het brein erachter | 27-07-22 | 23:44: Wat is dit voor arbitrair gelul. Definieer dan eens “werkelijke problemen”.
@Het brein erachter | 27-07-22 | 23:44: Dus als ik het met een kabinetsbesluit oneens ben, mag ik de boel slopen en affikken? Wat vind jij eigenlijk van het concept rechtsstaat en van geweldsmonopolie? Jij staat op 1 mei zeker met je anarchistenvriendjes de boel af te breken in Berlijn of een andere stad met je anti globalisten makkers.
Het zal best nog even duren maar er gaat zeker een moment komen dat de boeren alleen nog maar gesteund worden door een paar lui die per definitie tegen alles wat op overheid lijkt denken te moeten zijn.
Vertelde je glazen bol nog meer of bleef het daarbij? Het zal best even duren maar er komt een punt dat mensen inzien dat tarotkaarten onzin zijn.
Goh, origineel joh!
@ijstijger | 27-07-22 | 22:16: Kunt beter de "Reageer" knop gebruiken. Nu lijkt het net of je tegen jezelf zit te vloeken.
Dat zijn er schrikbarend veel. Die boerensupporters gingen ook allemaal koffie drinken met Lange Frans op het Museumplein en vinden Thierry Baudet de grootste denker die het land ooit gehad heeft. Da's een verdomd grote meute. En dat mag allemaal nog stemmen ook...
Onze overheid maakt burgers kapot. Alle sociale huurwoningen naar statushouders, duizenden kinderen uit huis geplaatst, democratische rechten stelselmatig en consequent ingeperkt, boeren kapotgetreiterd en onteigend, superunflatie, bejaarden aan de bedelstaf, ...
Nee, fraai is het allemaal niet. Daarom: opstand. Daarom: revolutie.
@ijstijger: winter is coming....
Hier onvoorwaardelijke steun aan de boeren. Dwing dat tuig in Den Haag, Hilversum, Brussel en Straatsburg op de knieën.
Precies wat ik zojuist bedoelde.
Daar is toch echt wel wat meer voor nodig dan willekeurige weggebruikers irriteren.
Zowel steun voor de knieëndwinger als aan de oproep om doorsnee weggebruikers te irriteren....
There has to be a way...
Dom en gevaarlijk. Plus dat ze met dit soort acties draagvlak verliezen onder de bevolking. Die is trouwens toch al enigszins aan het afbrokkelen door de acties tegen sommige supermarkten.
Team Boeren!!:
Bedreigingen
Asbest
"De blokkades vandaag hebben wegen beschadigd, gevaarlijke verkeerssituaties veroorzaakt en de brandstichting was door de droogte gevaarlijk voor de gehele omgeving"
Tuurlijk Cugel. Koren op je molen toch? Overdrijf niet zo.
Ze hebben alleen vandaag al vierentwintig ijsbeertjes eigenhandig de nek omgedraaid. Ook heeft het gat in de ozonlaag de omvang van Bruls aangenomen. Ik geef ons allen nog een week tot de zure regen ons levend opvreet.
Dat asbest is niet afkomstig van een agrariër. Wegen beschadigd misschien wel, maar D66 heeft maar liefst 25 miljard op de plank liggen voor stikstof, waar dit dus bij hoort. De rest viel best mee
@K1100 | 27-07-22 | 22:01&
@keistad | 27-07-22 | 22:04&
@Kopieerapparaat | 27-07-22 | 22:06:
De boeren zijn niet het probleem, dat beetje rommel is zo opgeruimd. De dagelijkse vergiftiging van de menselijke geest door rechtspopulisten op websites als hier: dat is het probleem. Deze websites moeten overstroomd worden met een gematigd links geluid. Weg met het rechtspopulistische gif.
@cugel | 27-07-22 | 22:33:
Moet ik dit nu echt serieus nemen?
"Dagelijkse vergiftiging, rechtspopulistische gif."
Je etaleert hier de hersenverweking van een uitermate links persoon bij uitstek.
Waarom kom je hier eigenlijk?
@cugel | 27-07-22 | 22:33: "door rechtspopulisten op websites als hier"
Ga toch fietsen, je vind hier werkelijk alles. Al die hokjes zijn van de laatste tijd, Maar doe vooral je ding. Ik zie het wel aan het eind van het jaar hoe hoog je op de ranglijst staat van top Guurders.
@K1100 | 27-07-22 | 22:59: Ja, dat vraag ik me ook vaak af. Ik beschouw mezelf trouwens als gematigd links. Ik heb de afkeer van de islam met het GS publiek gemeen. Daarom ben ik hier ooit gekomen. En jij ziet hier natuurlijk geen rechtspopulisme?
www.geenstijl.nl/tag/rechts-populisti...
@keistad | 27-07-22 | 23:05:
Ja, gelukkig zie je hier wel meer mensen tegen het discours ingaan. Dat geeft hoop. Vroeger was het hier vol van ontkenners van door mensen veroorzaakte klimaatverandering. Dat hebben ze nu moeten opgeven.
@cugel | 27-07-22 | 22:33: is je toekomst verdedigen rechts populistisch gif? Is het onbegrensd doorlaten van asiel-eisers een links wensbeeld? Kom, de waarheid ligt in het midden. Mensen die hulp nodig zijn, moet je helpen met je beste kunnen (maar ons land laten overstromen helpt niemand). Als ons kabinet (en Brussel) het om milieu en stikstof zou gaan, dan zouden ze open staan voor de vele goede ideeën die aantoonbaar helpen. Maar met hun huidige beleid laten ze helder merken dat ze niets geven om het mileu.
@klaverboerdenham | 27-07-22 | 23:12: Helemaal met je eens dat de waarheid in het midden ligt. Daarom is het zo goed dat er op GS een tegengeluid is. En daarom is het ook goed dat GS er is dat we niet doorslaan naar de andere kant.
Maar een maatschappij is gebouwd op vertrouwen. Het voortdurend schelden op Rutte en de EU helpt dan niet. Die richtlijnen van de EU voor het behoud van de natuur vind ik heel goed: er ontstaat discussie en we kunnen zien hoe we een zinnige oplossing kunnen bereiken die voor iedereen aanvaardbaar is.
@cugel | 27-07-22 | 23:20: "er ontstaat discussie"
Iedereen met een andere mening voor populist, extremist, en wappie uitmaken is geen discussie. Dat is moedwillig de boel saboteren, niet iedereen vind Rutte een goede leider dat maakt die persoon nog geen populist eerder realist als je het mij vraagt. Niet iedereen wil meewerken aan een experiment, dat maakt die persoon niet per direct anti wetenschap. Enzovoort.
@keistad | 27-07-22 | 23:28: Soms moet je de zaken even scherp stellen, zoals je zelf ook doet @22:04, of vond je dat dat niet een ietsiepietsie overdreven was? Maar ik ben het met je eens dat sociale media, en dat is GS ook, het slechtste in de mens naar boven halen. Die krantenredacties waren zo gek nog niet en daarom hebben we hier ook een jorissende GU, om het ergste gif te verwijderen. Een beetje beschaafd discours moet zelfs voor een polemist mogelijk zijn.
@klaverboerdenham moet zijn aantal reaguursels opvoeren! Nuance.... heerlijk
En in godsnaam, als onderhandelaar Remkes?
Als mijn huwelijk op de klippen loopt en ik kom in een lastige scheiding en dan wordt aangesteld als "onderhandelaar" de nieuwe vriend van mijn ex, zou ik dan gaan praten?
En daarna met het verwijt komen: de boeren willen niet praten... tsja, voorspelbaar.
@cugel | 27-07-22 | 23:39: Ja, dat was overdreven. Als het gat in de ozonlaag werkelijk de omvang van Bruls had aangenomen hadden we hier al niet meer gezeten. Maar de balans is prima en zoals je zelf al aangeeft doet Joris puik werk. Dus die Populisten waar je het eerder over had zijn er al uitgefilterd oftewel dat was een beetje ongefundeerd en een beetje nodeloos kwetsend.
Deze protesten zijn geen hobby of gestoeld op een 'zie mij eens woke zijn' drang. Deze protesten zijn een gevecht tegen de bierkaai met de rug tegen de muur, een gevecht voor je toekomst van je familiebedrijf en je gezin. Denk niet dat deze boeren zich druk maken over wat de gemiddelde randstedeling er van vind. De meeste plattelanders weten wel aardig goed hoe het zit.
Er wordt hen een enorm onrecht aangedaan, maar het is onzinnig en kwalijk om onschuldige medewerkers van Rijkswaterstaat en bergers te gaan bedreigen. Bovendien is het koren op de molen van Rutte & co.
@Te-kapen-varen | 27-07-22 | 21:53: die laatste zin.
Bij die 'gele hesjes' was het ook even een momentje creeeren waardoor Mark wat sympatieker overkwam dan de tegenpartij.
Bij FvD en PVV mensen wordt ook een bepaalde sfeer gekweekt, terwijl alleen de extremen in beeld komen. Ze wonen en werken overal die lui die op PVV en FvD stemmen. En op een of andere manier vinden ze net een FvD wappie of een PVV tokkie waarmee ze de hele achterban weten te framen.
Let maar op. Wat wappies waren voor de ondergang van de FvD, wat de niet handen schuddende mevrouw van de gele hesjes was, wat de stereotype bier drinkende racistische onverzorgde man/vrouw voor de PVV was, dat worden wat aso boeren voor de BBB.
En dan ligt het balletje nu bij Caroline die in principe erg weinig voor de boeren doet of kan doen omdat het zo'n zooitje is bij de boeren en er een paar losgeslagen zijn.
En over 3 jaar is het gewoon weer VVD, D66, GL, CDA, CU in het kabinet.
Omdat de mensen wordt voorgehouden dat het alternatied 'dit soort' en 'dat soort' mensen zijn.
Onthou wel dat alle shit in dit lamd niet door 'dit soort' en 'dat soort' mensen gemaakt is.
Echt kut zo'n maatSCHAAPij waar niemand met de kop boven het maaiveld mag komen.
@sjef-van-iekel | 27-07-22 | 22:11: Over FVD heb ik persoonlijk een mening die altijd ongewijzigd is gebleven: Baudet is een tragische narcist.
Verder stel ik -en met mij hier een paar anderen- dat je niet moet gaan dreigen richting mensen die er niks mee te maken hebben. Dat is geen polarisatie, dat is Gesundes Volksempfinden van welwillende medestanders die achter je zaak staan en hopen op een zo goed mogelijke uitkomst.
Ik vind het nogal ongepast om medewerkers van Rijkswaterstaat te gaan lopen bedreigen. Die mensen doen gewoon hun werk: zien ze rotzooi op de weg liggen, dan is het aan hun om de boel af te zetten en de baan weer vrij te maken. Je kunt niet verwachten dat ze 'uit piëteit' in hun verkeerstoren blijven zitten en de openbare veiligheid in gevaar laten komen. Boeren, denk de volgende keer even wat beter na a.u.b.
Rijkswaterstaat werd ook niet bedreigd, maar de aannemers die zij inschakelen voor het opruimen.
Hier: pro-boer maar anti domme boerenacties!
Hear hear
Begrijp uit alle reacties hier op Geen Stijl dat de sympathie voor het boetenprotest net zo snel is omgedraaid als de Nederlandse vlag.
Nee hoor. Een doorrr.
U begrijpt er niet veel van.
En haal nu iedereen eens van de block af.
Mwah… pro-boeren betekent niet pro-geweld. Of zijn volgens jou ook alle Marokkanen crimineel?
De sympathie voor domme acties is altijd 0. Maar dat zegt niks over de steun aan de boeren....
Die aannemertukkers zijn bukkers.
Ok, ik zou mijn personeel ook niet graag in gevaar brengen maar het is toch wel cru om voor terreur te zwichten
Wat is het volgende, niet meer zwemmen zonder boerkini, niet meer in een brandstofauto? Als ieder groepje zo zijn wil gaat opleggen
Gezien mijn eeuwige uien doet ik ook maar nooit meer reaguren op artikelen over boeren. Mij te gevaarlijk.
Ja joh. Allemaal verzonnen. Terwijl er meerdere bedrijven zijn die allemaal bedreigd zijn.
Ja, en in Bodegraven liggen lijkjes van kinderen die Rutte en zijn bende hebben misbruikt. Ik denk het ook.
Nou, dat wordt opsporen en vervolgen, dat lijkt me wel duidelijk. Laat ze gelijk even nakijken of die gasten überhaupt wel boeren zijn, en niet gewoon reltrappers of rare complot-wappies. Dat geschreeuw van "landverraders" lijkt in die richting te wijzen.
Ik mag hopen, dat de mensen die bedreigd zijn foto's/filmpjes hebben gemaakt, dan krijgen ze die idioten wel te pakken.
"de mensen die bedreigd zijn foto's/filmpjes hebben gemaakt"
Zou makkelijk wezen, dat doen die boeren dan toch beter. Dan kunnen we tenminste zelf deels oordelen zoals bij Jouke. Vanaf nu al die opruimers een body Cam.
Het is van belang ons hoofd koel te houden, sommige misdragers zijn dan misschien wel boer maar niet alle boeren zijn misdragers. Laat de media alsjeblieft geen platform geven aan lieden die alle boeren over één kam willen scheren voor het eigen politieke gewin. Het nu juist van belang om in gesprek te blijven met de boeren en ook goed naar hun kant van de zaak te luisteren in plaats van te stigmatiseren. Ga ook zelf in gesprek met een boer en gooi geen olie op het vuur.
"Het nu juist van belang om in gesprek te blijven met de boeren en ook goed naar hun kant van de zaak te luisteren in plaats van te stigmatiseren."
Zo werkt het al niet meer sinds Pim Fortuyn helaas. Het is gewoon doordrukken en de rest mag zijn bek houden of is extremist, wappie, je kent het wel.
Johan. Remkes. Als gesprekspartner. Dan WIL je geen consensus als overheid. Dan wil je door. Wat het ook kost.
@FrikandelSpeciaal | 27-07-22 | 21:14: Dat is puur narren en jerrycans gooien richting een open vuur, geen woorden voor, wel een linkje www.youtube.com/watch?v=7VDaVQ--1ks
@FrikandelSpeciaal | 27-07-22 | 21:14: Remkes; we gaan koffie drinken en dan ga ik het nog een keer uitleggen.
@Coolcalmcollected | 27-07-22 | 21:41: Koffie drinken even veranderen in een stevige borrel en een flinke zware roken.
De media bieden een prima platform aan boeren die uitdrukkelijk en ferm afstand willen nemen van deze acties. De vraag is, waar zijn ze...? Het blijft oorverdovend stil...
Waarom zou je links zijn als je een subsidieruif wat kleiner zou willen maken? Waarom zou je links zijn als je je uitspreekt tegen radicaal vandalisme? Noem een willekeurig politiek onderwerp en de kans is verdomd groot dat je mij ter rechterzijde (en dan met name conservatief liberaal) aantreft. Sterker, misschien ben ik wel rechtser dan jij. Jij wilt kennelijk die kolchozes (want dat zijn die Hollandse subsidiefabrieken) in stand houden. Veel linkser wordt het niet.
Iedereen die het dus niet met u eens is, is dus automatisch een linkse trol volgens u. Vraag me af in hoeverre u zelf uberhaupt weet waar het over gaat. Alleen maar inhoudloze kreten slaken zegt veel over u denkniveau.
@nietzomoeilijk | 27-07-22 | 21:08: Zou het krijgen van subsidie niet samen kunnen hangen met het feit dat de boeren te weinig betaald krijgen voor hun producten ? Zou het niet zo kunnen zijn dat er inmiddels een grote groep Nederlanders is die een normale prijs voor landbouwproducten niet meer kan betalen en dat deze groep eigenlijk indirect gesubsidieerd wordt door de boeren te subsidiëren ? Het is maar hoe ver je bereid bent om te kijken en zeg er direct bij dat subsidies en toeslagen allemaal kudt zijn.
Ze weten het nog niet maar diep van binnen willen hun ook gewoon hun mening geven, alleen willen ze zo graag gelijk hebben dat ze platformen en personen cancelen als ze dat niet krijgen. Totdat ze nergens meer terecht kunnen en elkaar beginnen op te eten op Twitter. *Mijn haar is echt veel blauwer dan dat van jouw*
@Low battery | 27-07-22 | 21:17: O mijn god, krijgen we dat gelul over te weinig betaald weer. Heeft iemand jou ooit marktwerking uitgelegd op de mavo?
@Low battery | 27-07-22 | 21:17:
Wat is een normale prijs voor landbouwproducten, waar de supermarkt het de boeren voor afneemt, of wat jij betaald?
Boer Koekoek? Hij was politicus, voorzitter van de Boerenpartij, geholpen door de Boerenopstand. Goed geboert.
Hoe de wind waait...
Spat je bubbel uiteen?
ben het helemaal eens met de boeren, snelweg blokkeren in heel NL. En niet alleen in het oosten, je bereikt meer als je in de Randstad de snelweg blokkeert.
Zie het stukje vandaag over de Fransen, goedkopere energie, benzine, eerder met pensioen, en waarom, omdat die blues gelijk de boel platgooien.
De gele hesjes maanden in het nieuws.
Dus boeren effe volhouden nog. Der overheid gaat vanzelf overstag.
De boeren moeten ook gele hesjes aan doen. Gele hesjes doet...
De grootste blokkades zijn laatste tijd telkens oost van Hoevelaken. Met wat gedoe op A1 A28 en A6 blokkeer je vrij snel effectief noord/oost Nederlabd maar daar merken ze in Den Haag niet zo heel veel van. En de D66stemmer stapt gewoon in zijn bakfiets om twee grachten verder een salted decaf havermelkfrappucinello on the rocks te nemen.
Nou , de gele hesjes hebben behalve een nationale dialoog ( Macron in discussie met een geselecteerd publiek in zaaltjes) weinig bereikt. Er is wel zo'n enorm lomp geweld op ze losgelaten, dat het elke week een beetje minder groot werd. En dat is wat Rutte ook hoopt te bewerkstelligen, laten doodbloeden, imago schade aan de boer toebrengen.
Vooralsnog lijkt het niet zo goed te lukken.
Idd,never surrender.
Nog lang niet klaar met de boeren. Laat ze maar lekker de rest van het jaar, iedere dag weer, het complete land plat gooien.
Ja goed idee... lekker die hardwerkende Nederlanders dwarszitten... en de werkeloze tokkies maar schreeuwen dat het land plat moet.. waarom ? ... ja daarom...
@johnyl | 27-07-22 | 21:17: u zou wellicht minder hard te hoeven werken , als Rutte niet de rekening van alle crises bij u neer legt.
Daarom moet het roer om of het land plat , wat u wilt.
Tijd voor nieuwe bezems.
@JohnMaas | 27-07-22 | 22:19:
Even veel als de energietransitie + de migratieprolematiek ons kost.
Ja, het moet maar eens klaar zijn met dat uitbesteden. Gaat maar eens zelf personeel aannemen
Als alle werknemers van rijkswaterstaat nu eens met aanhanger en schep naar deze plaats toe rijden, of stel ik nu iets heel raars voor?
Wil je meer of minder "vrijwillegers"? Bij de buurtbus, de brandweer, de politie, in het ziekenhuis, de bibliotheek, overal vrijwilligers. Verdringen de echte banen, verkapte werkloosheid, oneerlijke concurrentie.
@KlaagGraag | 27-07-22 | 20:59: klopt maar ze willen niet betalen
Dat is pas oneerlijk overal ambtenaren die de subsidies opstrijken en proberen de begeleiders subsidie binnen te halen
Terwijl ze jou als vrijwilliger neerzetten onder mom participatie
Dit land is zo subsidie stuk
@Ronaldo: succes maar met je fans.
*klik*
De manier hoe dit vergroot wordt in de media alsof alle boeren achter deze actie staan of er iets mee te maken hebben is nogal suggestief. Gelukkig doet men hier niet aan agent provocateurs, boeren en hooligan psy-ops achtige toestanden die gebeuren alleen in foute bananenlanden.
Hoeveel boeren heb jij de acties stevig horen afkeuren? Niet alleen nu, maar al die kutacties de afgelopen weken? Hoeveel? Die dikke van de BBB in ieder geval niet, die hield het bij een zuinig "dit is niet de manier".
Het gaat de media hier puur om de sympathie van burgers voor boeren te slopen.
Waarom ze protesteren heeft allang geen plek
Heel Nederland moest weer toekijken hoe vdPlas Trump's boeren steun accepteerde, ze nam geen ''Afstand'', en daar vervolgens weer de media vol op.
.
Net zoveel als ik moslims hun afkeur hoor uitspreken na een islamitische aanslag. Dus boeren zijn vrede.
@nietzomoeilijk | 27-07-22 | 20:20:
Hoeveel boeren heb je zelf al gesproken?
@VW, alles ist vorbei | 27-07-22 | 20:32: Ik kom uit een boerenfamilie. Groot met katholieke roots, dus veel familie. Ben geboren en getogen op het platteland. Ik heb de tel niet bijgehouden, maar het zijn er tientallen. Waarom? Wordt het feitenvrije gejank dan te rechtvaardigen?
@nietzomoeilijk | 27-07-22 | 20:35:
Over feitenvrij gejank gesproken. Kunt u aangeven hoeveel subsidie NL boeren krijgen? Nee, dacht ik al.
NL boeren ontvangen 835 miljoen subsidie.
Ter vergelijk: De NPO krijgt 900 miljoen en nog wat extra van ene Seegers van de CU. Totaal over het miljard.
Drie keer raden wie of wat ik liever zie verdwijnen.
@K1100 | 27-07-22 | 20:46: De NPO (die ook van mij mag verdwijnen of in ieder geval met een fractie van het ridicule bedrag dat ze ontvangen af zouden moeten kunnen) is een publieke instelling. De boeren pretenderen "ondernemer" te zijn. Appels en peren. Weet je wie ook veel subsidie krijgt? Het leger. Weet je wie ook veel subsidie krijgt? Het Rijksmuseum. Weet je wie ook veel subsidie krijgt? Scholen. Wat is het nou voor manke vergelijking, een vermeende ondernemerstak en een publieke instelling. Je zou ook kunnen stellen dat het niets minder is dan wat ambtenaren die worden ontslagen, die boeren. Want ze zijn veel, maar nauwelijks ondernemer. Het gemiddelde netto (!) jaarsalaris van een Nederlandse veehouder is zo'n EUR 33.000, waarvan EUR 20.000 subsidiegeld. En dan mag jij los op het jaarsalaris van Mathijs van Nieuwkerk en andere appels en peren. Doei.
@nietzomoeilijk | 27-07-22 | 20:57: Dat je dit opschrijft en dan niet zelf bedenkt dat de bedragen die je zelf noemt nooit kunnen kloppen als elke veehouder daadwerkelijk 20k subsidie als salaris zouden ontvangen. Ga nog eens rekenen. Neem dan gelijk eens even mee wat alleen al de export aan landbouwproducten oplevert en hoeveel van de miljarden aan omzet er uit die sector zo de staatskas weer in rollen.
@zegmaarwij | 27-07-22 | 21:06: CBS statistieken. Zoek ze maar lekker zelf op. Ook aantal prima stukken te vinden op FTM en in het FD. Dit zijn gewoon keiharde cijfers (gemiddelde, dat dan weer wel). De boerenstand is een grote geld-rond-pomp-machine, een Europees gedrocht, met Frankrijk als grote leider en Nederland als slaafs meelopend ja-knikkertje.
@K1100 | 27-07-22 | 21:12: Mijn opa is allang hartstikke dood en zou trots zijn op zijn kleinkind dat zelf denkt en niet slaafs meeloopt met de gele hesjes die die onderbuikboeren zijn. En wat dan nog als de boer niet kan rondkomen? Dat gebeurt met zoveel bedrijven. Dan gaat een normaal bedrijf failliet. Dat hoort bij ondernemerschap, of zijn het dan ineens geen ondernemers meer? En het maakt voor het aanbod geen zak uit want het gros wat de boeren produceren wordt geexporteerd. Met andere woorden, die boeren die nauwelijks het hoofd boven water kunnen houden, moeten hun nostalgie eens laten varen (al jaren in de familie, bla, bla, bla) en een ander vak kiezen of een andere onderneming starten. Ook jankerds dus.
@nietzomoeilijk | 27-07-22 | 21:12: Je gebruikt veel woorden om te zeggen dat je dus eigenlijk geen idee hebt. Jij beweert wat, onderbouw het dan ook. Van het CBS:
De totale landbouwexport komt in 2020 naar schatting uit op 95,6 miljard euro, een nieuw record. Daarvan is 68,3 miljard euro export van Nederlandse makelij en 27,3 miljard euro wederuitvoer. De export leverde naar schatting 41,9 miljard euro exportverdiensten op voor de Nederlandse economie.
Gaat dat lukken denk je, zelf uitzoeken wat de daadwerkelijke subsidies waren en wat de opbrengst (of kosten, volgens jou) van deze sector zijn voor de Nederlandse economie?
@K1100 | 27-07-22 | 21:21: Argumenten misschien?
@K1100 | 27-07-22 | 21:21: Heb je ook een verhaal, feiten, argumenten? Klopt het soms niet dat de agrarische sector in Europa en Nederland de meest gesubsidieerde private sector is? Klopt het soms niet dat 70 - 80 % van wat boeren in Nederland produceren helemaal niet voor de binnenlandse markt is? Klopt het niet dat met name de intensieve veehouderij, de grootverdieners in de sector, de grootste subsidieslurpers zijn binnen de sector? Hoeveel onbenul zit daar dan in? Dit zijn droge feiten, anders dan de onderbuikgevoelens die jou ertoe leiden de boeren te steunen. Waarom steun je ze eigenlijk? Kom eens met een verhaal in plaats van iedere reactie die iets van kritiek op de boeren herbergt af te doen als onbenullig. Wat is je verhaal, anders dan dat het zielig is dat een economisch kunstmatig in stand gehouden sector wordt gereorganiseerd? Laat dat benul van je eens gelden man.
@Gumush | 27-07-22 | 20:25: Wat de fuck heeft dat ermee te maken? Dat is net zo slecht, maar dat maakt het stilzwijgen van de boeren toch niet beter? Wat is dit nu voor drogredenering.
@zegmaarwij | 27-07-22 | 21:20: Vooropgesteld dat cijfers die je noemt de gehele agrarische sector betreffen, inclusief toelevering, randproducten, kunstmest, machines, etc., en dus niet alleen boeren doet dat ert helemaal niet toe! Sterker, reden te meer om die subsidiekraan te sluiten. Welke private sector in Nederland geven we een klein miljard euro aan subsidie? Waarom zou je dat doen? Staatssteun is iets uit een communistisch verleden, zeker als een bedrijf goed loopt. Het Nederlandse boerenmodel is een economisch model naar Chinees voorbeeld.
@nietzomoeilijk | 27-07-22 | 22:23: Tuurlijk meid, verdiep je eens in alle mogelijke subsidies die je alleen in het MKB al kunt krijgen. Je bent duidelijk geen ondernemer. Als je het wat groter wilt proberen, hoe wordt dat windmolen veld in de Noordzee aangelegd?
Leg eens uit, in je eigen woorden, waar volgens jou het grootste deel van de subsidies in de landbouw voor gebruikt worden en wat het gevolg zal zijn als deze subsidie worden stop gezet? Ik zal je vast een beetje op weg helpen, ooit is bedacht is dat bijvoorbeeld melk voor iedereen, niet alleen in NL maar in de EU, betaalbaar moet blijven. Ook zonder subsidie blijft deze sector gewoon overeind. Alleen worden bepaalde producten dan luxe goederen in plaats van een voorziening in de primaire levensbehoefte. Je probeert een vergezocht communistisch punt te maken maar je begrijpt er gewoon echt niets van, verdiep je eens in de realiteit. Waar heb je nu je mening op gebaseerd?
Prima PR weer voor de trekkerterroristen. Heel fijn voor het draagvlak.
Jammer dit , ik heb er geen zicht op wie er dan de opruimers bedreigt, m'n onderbuik zegt geen boeren, klaplopers die op de protesten afkomen, om hun ( gebrek aan) agenda op de kaart te krijgen.
Straalt lelijk af op de boer.
Nou maar hopen. Dat ik gelijk heb
En al die andere kutacties dan? Sterker, die hele boerenprotesten, komen die soms niet uit de onderbuik...? Het is een grote gele hesjesteringzooi, iedere minuut die het gejank van en met de boeren heeft geduurd. Willem Engel in een kiel. Dat is wat het is. Vrij van feiten hun beschermde gesubsidieerde status proberen veilig te stellen. Meer onderbuik wordt het niet.
@Ruikbaard | 27-07-22 | 20:05: Jezus. Hier kan ik toch niets mee? Borrel jij met Lange Frans of zo? Of met Micha Kat?
Moet Robin niet naar Bathmen?
Allemaal portiekflatbewoners uit de stad hier die nog nooit een boer, een koe of een tractor van dichtbij hebben gezien. Bekken van oor tot oor maar verder geen enkel idee. Lekker met je uitkerinkje en je toeslagen of ergens een kutbaan als loonslaaf in een piepklein wereldje. Het gaat hier om mensen wiens hele bestaan en leven voor een habbekrats wordt afgenomen. Wat hebben jullie vandaag gegeten en gedronken en waar kwam dat vandaan? Oh, uit de supermarkt.
Zum kotzen.
Wat een drama-queen nonsens zeg. ‘hele bestaan en leven voor een habbekrats afgenomen’. Hou eens op! Heb toevallig een boer in de familie die voor het algemeen belang moest verhuizen. Dat was een traject van jarenlange onderhandeling, waarna hij met een prima zak geld kon vertrekken en elders een nieuwe business op kon zetten, en nog steeds een prima bestaan en leven heeft. Gaat met de paar boeren die nu echt moeten stoppen precies hetzelfde gebeuren.
Wat een onzin zeg. Niks habbekrats, er wordt 140% van de marktwaarde betaald!
@Azijnist | 27-07-22 | 19:59: Dit bedoel ik dus. U voldoet precies aan de profielschets. Mooi om te zien dat ik gelijk heb.
Wat ik vandaag heb gegeten en gedronken kwam eigenlijk vooral uit het buitenland als geïmporteerd voedsel, aangezien het Nederlandse voedsel vooral als exportproduct wordt gebruikt. Ik weet trouwens ook niet waar in NL rijst wordt verbouwd of op welke akker precies spa rood wordt geteeld. Maar laat je vooral niet door feiten weerhouden!
@blikjegrolsch | 27-07-22 | 20:01: Haha! Dan kan het kabinet de boeren zelf beter woningbouwkavels laten verkopen. Is immers veel goedkoper! Dat domme kabinet toch!
@blikjegrolsch | 27-07-22 | 20:04: Niet uw tegel snel aanpassen. U schreef dat de boeren 140% van de marktwaarde zullen krijgen. Stumperd.
@Azijnist | 27-07-22 | 19:59: De overheid zit nu te denken aan gedwongen onteigening, dus niets onderhandelen. Vrijwillige onteigening heb ik geen enkele moeite mee, maar daar heft de overheid nog niet de benodigde budgetten voor gereserveerd.
@goedverstaander je begrijpt totaal niet waarover de stikstofproblematiek gaat hè? Hint: met woonruimtekavels heeft het gegarandeerd niets te maken. Maar laat je vooral niks door mij aanpraten hoor, het is immers veel beter na te praten wat populistische schreeuwers willen dat jij napraat. Dus ja hoor, je hebt gelijk: het kabinet wil alle boeren uitkopen en op de plek van de boerderijen komen dan woningen. Voor asielzoekers. Echt waar hoor!
Uh ja, er staat nog steeds in die tegel dat de boeren 140% van de marktwaarde krijgen. Ik zou trouwens niet weten hoe ik tegels moet aanpassen, mocht ik dat al willen. Wat ik niet wil. Maargoed, wederom feiten, daar kunnen we beter niet aan beginnen.
@W_F bij gedwongen onteigening krijgen de boeren gewoon nog steeds hun geld hoor. Het is dus eerder '''onteigening''' want bij normale onteigening krijg je helemaal niks. Je kunt het beter 'gedwongen verkoop' noemen.
@blikjegrolsch | 27-07-22 | 20:01: getaxeerd door de overheid, met voorkeursrecht voor de gemeente. Dus als je onafhankelijk laat tegentaxeren is dat met die draconische koopvoorwaarden in acht. 140% van 50%. Als je heel veel gelukt hebt.
Die onderhandelingstrajecten zijn niet voor niets zo lang. Dat is namelijk nog steeds veel minder gedoe dan gedwongen onteigening. Daar moet namelijk net zo veel voor betaald worden, maar dan na een heel taaie juridische procedure. Dat is dus het laatste wat overheden willen.
Uw profielschets zuigt overigens. Ik zie vanuit mijn slaapkamer de dichtstbijzijnde boerderij een paar honderd meter verderop, heb een uitstekende baan (met vooral boeren als eindklant) en kom in de hele grote wereld (vanuit mijn boerendorpje). Ik voorzie geen grote toekomst voor u als profiler.
Als iemand hier geen idee heeft, dan ben jij het... Mijn biefstuk uit de supermarkt kwam uit Argentinie. Keurig door de NVWA gecontroleerd, lekkerder en goedkoper dan die Hollandse rommel. En zo kwam mijn hele maaltijd uit het buitenland. Alles van betere kwaliteit en goedkoper. En dan nog, het over-, overgrote deel van wat die boeren produceren exporteren ze. Een volledig uit de hand gelopen na-oorlogs subsidieproject. Hun leven en bestaan staan helemaal niet op het spel. Doe niet zo dramatisch man. Wat op het spel staat is hun gesubsidieerde toko. De subsidieruif die ze kwijt raken, dat staat op het spel. Ze krijgen prima afkoopsommen, de sector wordt gereduceerd tot normale proporties, de intensieve veehouderij wordt genormaliseerd. Dat is wat er gebeurt, niets meer, niets minder. Met je portiekwoningcliche. Ik ben geboren en getogen in een Brabants dorp en mijn opa was boer.
@nietzomoeilijk | 27-07-22 | 20:28: vlees van een paar duizend kilometer verderop. Je moet het maar als argument aan durven voeren in deze discussie.
@FrikandelSpeciaal | 27-07-22 | 20:37: Sterker nog, die hele stikstofkwestie kan me gestolen worden. Daar zit mijn aversie tegen de boerenvandalen helemaal niet. Ik kan al jaren niets met die volstrekt kunstmatig in stand gehouden sector, die subsidie-industrie die meer geld rondpompt dan ze krokodillentranen vergieten. En dan nu als klap op de vuurpijl de democratie en het gezag ondermijnen en de burger tot grote overlast zijn. Tel daarbij op dat dat verre vlees gewoon lekkerder en goedkoper is en zo moeilijk is het niet om die tienduizenden kilometers in de discussie te betrekken. Als de stikstofkwestie als gelegenheidargument kan worden gebruikt om deze sector grondig te hervormen, dan juich ik dat van harte toe! Stikstof is stom, stikstof is stom! Stop de boeren want stikstof en hup voor de vliegtuigen vol geladen met Argentijnse stukken voor de braai.
@nietzomoeilijk | 27-07-22 | 20:28: lekker veel Argentijnse biefstuk eten, krijg je misschien wel borsten als je die nog niet hebt.
En de NVWA is allang ontmanteld als het om voedselveiligheid gaat, heb het van heel nabij meegemaakt.
@nietzomoeilijk | 27-07-22 | 20:45: Gelukkig dat de Argentijnse boeren geen subsidie krijgen, ook gemolken worden en ook te weinig betaald worden voor hun producten. Gelukkig mogen ze ook nog eerder doodvallen voor hun lekkere goedkopere biefstukjes dan onze eigen boeren, maar zolang ik het maar op mijn bord heb liggen en niet ontslagen en/of onteigend wordt kan voor mijn part iedereen doodvallen. Zoiets ?
@FrikandelSpeciaal | 27-07-22 | 20:19:
Kijk dat wist ik niet, goed om te weten
@nietzomoeilijk | 27-07-22 | 20:45: ik ben ook geen fan van subsidiees, makker. Van mij mogen die morgen stopgezet worden. Daar gaat het nu alleen niet om. Dit is een opmaat naar onteigening. Met dat precedent is de stap naar jouw eigen huis niet zo groot meer, mocht je dat bezitten.
Burger king
Echt erg maar was lang geleden
@nietzomoeilijk | 27-07-22 | 20:28: Biefstuk uit de supermarkt, ook nog uit Argentinië.... Zo'n fijnproever als u heeft er toch zeker wel een glaasje Freeway cola bijgenomen?
@FrikandelSpeciaal | 27-07-22 | 21:20: Met zoveel subsidies als een beetje boer krijgt, kun ze zo'n tent nog nauwelijks privaat eigendom noemen. En er wordt nu zo dramatisch gedaan over onteigening, maar dat is al zo lang Nederland bestaat een gemeengoed, of het nu gaat om een snelweg te kunnen aanleggen, een bank te kunnen redden of anderszins het publiek te dienen. Niets nieuws aan. De boeren weten het alleen prima te pitchen in hun links populistisch gelul.
@Diepstrotje | 27-07-22 | 22:27: De gemiddelde biefstuk uit de gemiddelde supermarkt is van betere kwaliteit dan die van de slager en al helemaal dan die van een Hollandse koe die buiten gelopen heeft. Veel te veel spieren ontwikkeld, wordt ie alleen maar taai van. Zo'n Argentijnse koe heeft haar hele leven lang op stal gestaan. Prima mals vlees. Weinig slagers in Nederland die een betere ribeye hebben dan de Appie, met je blase houding. Flikker jij maar je veel te duur betaalde stuk taaiheid van de slager in je burgerlijke bakfiets bij je spullen van de Marqt en de Puur, dan geniet ik van wat echt lekker is.
@likdoorn | 27-07-22 | 20:58: Ah, ik hoor een nieuw complotje aankomen. Kom er maar in Micha Kat, NVWA niet te vertrouwen want.... Ik kan niet wachten wat voor prachtverhaal we nu weer krijgen. Aluhoedje op en vertellen maar!
@Low battery | 27-07-22 | 21:00: Waar komt toch dat idee vandaan dat boeren te weinig betaald worden? Zeker in Nederland. Vraag, aanbod, markt? En dan hebben de supermarkten het weer gedaan...
Er wordt in deze contreien vaak over moraalridders gesproken, dat heeft u wel heel treffend in een nieuw jasje gegoten. Boeren verbouwen eten dus de rest mag z’n bek houden. Letterlijk niemand ontent ook maar enigszins dat boerenbedrijven belangrijk zijn. Iedereen die beweert dat de boerensector kerngezond is heeft zich er de afgelopen decennia zelf niet in verdiept.
GvO openen, WvS:
Artikel 173a 153voor: Artikel 173a van: Artikel 173a van: Artikel 173a van: Artikel 173a Artikel 173a Artikel 173a
Hij die opzettelijk en wederrechtelijk een stof op of in de bodem, in de lucht of in het oppervlaktewater brengt, wordt gestraft:
1°.met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan gevaar voor de openbare gezondheid of levensgevaar voor een ander te duchten is;
2°.met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan levensgevaar voor een ander te duchten is en het feit iemands dood ten gevolge heeft.
Handhaven!
@Azijnist | 27-07-22 | 19:53: op naar TATA.
"bodem, in de lucht of in het oppervlaktewater" Mag tegen een gevel plassen nog wel?
@W_F | 27-07-22 | 20:10: Nee, daar staat al heel lang 90 euro boete op.
@FrikandelSpeciaal | 27-07-22 | 20:21: 90 euro boete is al een stuk beter dan 12 jaar een gratis RVS pispot krijgen.
@W_F | 27-07-22 | 20:30: zeker. Maar waar laat zo'n justitieel complex dan al die ammoniak? Vragen!
Okee mensen, iets te veel jorissen. I'm out.
No offense, GU, of wie er ook maar de moderatie doet.
Nice evening!
Ik ben die boeren inmiddels wel zat. Nu weten we wel dat boeren goed zijn in janken en drammen. Ga nu maar weer lekker thuus Normaal luustren en morgen lekker vroeg weer varkensstront scheppen, okee? Fijn zo, daaahaaag!
Zijn we nu voor de boeren zoals 2 weken geleden of tegen de boeren.. gaat allemaal zo snel hier op Geen Stijl.
@johnyl | 27-07-22 | 19:52: Zo rolt Geenstijl. Zie ook Corona.
Beste guurdertjes, ik spreek u later wel weer. Effe weg.
1 uur, 1 dag, een jaar? waar gaat uw voorkeur naaruit?
Snif
van milieucriminineel naar milieuterrorist.
Ook nou niet echt overtuigend: "Bij Bathmen bevat dat afval zelfs asbest, blijkt uit een geel waarschuwingslint dat daar is gespannen."
Dat lijkt mij ook overtuigend bewijs. Alsof de boeren gek zijn.
Onzin. Negen tegen tien dat het cementgebonden golfplaat is. Waar moeten die boeren zo snel asbest vandaan halen?
250m per rol, iemand had vast nog een stukje over: www.kortpack.nl/nl/afzetlint/met-teks...
En nu zijn ze helemaal af. Allemaal. Al dat subsidieslurpende, jankende kutvolk van boeren. Boeren, kunstenaars en andere met belastinggeld kunstmatig in stand gehouden eikels. Flikker op met je familitetraditie en "mijn bedrijf wordt naar de kloten geholpen". Zout gewoon op. Het was je bedrijf nooit, eikel. Het was een staatsbedrijf in vermomming, een kolchoze. Afbreken die tent en ga maar de fabriek in of zo. Zout. Op. Tuig.
Precies dit.
@blikjegrolsch | 27-07-22 | 19:41:
Zeggen de subsidieslurpende malloten van de maatschappij.
Zeg eens wat is jullie economisch toegevoegde waarde?
Echt 0,0.
Het zijn hele gemeenschappen en dorpen die uitlopen om de aannemers weg te sturen.
Waarom zijn ze ALLEMAAL af.
Ik wil een vergelijking maken met een aangestoken brand in een Duits gebouw.
Simpletons
@Kaas de Vies | 27-07-22 | 19:44: zij missen enige historisch besef.
Lees nog eens de reacties door op Geen Stijl van 2 weken geleden, er was alleen maar sympathie voor de boeten want vrijheid en zo, anti overheid etc... lees nu dat "we" weer tegen de boeren zijn... is geen chococala van te maken .. wat is het nou ?
Eensch, laten we echter beginnen met de hypotheek rente aftrek af te schaffen, dat soort subsidieslurpende, jankende kutvolk moet maar eens een lesje geleerd worden, bovendien zet dat nog eens flink zoden aan de dijk.
Tjonge zijn de reactie-mogelijkheden op de Jeaup en de Heden Punt en El uitgeschakeld en komen alle malloten nu hier ?
@Kaas de Vies | 27-07-22 | 19:44: Ah, de godwin, het mocht even duren, maar daar is ie dan toch. Ze zijn allemaal af omdat er geen enkele boer zich stevig heeft uitgesproken tegen de ontwrichtende acties. Omdat al weken lang een sector het land in gijzeling houdt, op zijn kop zet, sloopt. En niemand. ook niet die dikke van de BBB, die zich daartegen in ferme bewoordingen uitspreekt. Om in jouw vergelijkingen te blijven, het was eenzelfde stilzwijgende grote groep en net als nu een drieletterige club die verantwoordelijk kan worden gehouden voor een hoop ellende destijds. Omdat niemand van dat volk opstaat en zegt dat het genoeg is. Daarom zijn ze af. Allemaal.
@zwellevertje | 27-07-22 | 19:47: Lijkt mij een prima plan, maar wel als tegelijkertijd stupide huursubsidies en - toeslagen worden stopgezet.
@nietzomoeilijk | 27-07-22 | 19:51: Deal!
@thekolere | 27-07-22 | 19:44: We hebben een overschot aan agrarische producten en een tekort aan huizen. Waarom zou je in vredesnaam aannemers wegjagen?
@Ruikbaard | 27-07-22 | 19:48: Ik ben rechtser en liberaler dan jij ook maar kunt vermoeden. Ik heb alleen een teringhekel aan steuntrekkers. Op Joop heb ik niets te zoeken. Zou een prima plek zijn voor de boeren, ook een zooitje shag rokende nietsnutten die van ons belastinggeld leven. Hup boeren, ga maar naar Joop.
@zwellevertje | 27-07-22 | 19:47:
HRA is gewoon een sigaar uit eigen doos.
@nietzomoeilijk | 27-07-22 | 19:55: Aan de hand van uw beperkte kijk op de zaak zou ik zweren dat u links was en niet zo'n beetje ook. Rechtse mensen zijn liberaler en ook intelligenter. Ik zal het wel fout hebben. Kan gebeuren.
@goedverstaander | 27-07-22 | 20:00: Geef dan eens uw holistische kijk op de zaak en kijk dan niet heen over de Europese subsidies, de Nederlandse subsidies, het export overschot, de 40% van de totale stikstofuitstoot komend uit die sector en de minachting die ze tonen voor de democratie. Wat is er eigenlijk wel goed aan de Nederlandse boeren? Enlighten me. Ik vrees met grote vrezen dat het weer een "no farmers, no food" gelul wordt...
@kaasdevies: ik ben gigolo in het hogere segment dus mijn toegevoegde economische waarde is net zo hoog als mijn toegevoegde bevredigende waarde. Jij lekkere knul van me.
@goedverstaander | 27-07-22 | 20:00: hij is overduidelijk niet intelligent. Links
Of rechts weet je tegenwoordig niet meer maar ik hoop dat ie corona aan zn kontgat krijgt.
@JDMslut | 27-07-22 | 20:07: Iemand een ziekte toewensen, voorwaar een teken van intelligentie.
@Schipperke | 27-07-22 | 20:12: Wie is Theodore? En waarom zou ie een nieuwe nick nodig hebben?
@johnyl | 27-07-22 | 19:46: misschien zelf nadenken? In plaats van GeenStijl achterna lopen?
Mooi dat RWS voor de bühne een lulverhaal ophangt, maar hun solidariteit om het protest kracht bij te zetten, siert ze.
Nice one !
Thee, heel veel thee, snel!
Met een wolkje melk.
Bij Hoogeveen hangen vlaggen, zakdoeken en een donkere wolk. Arme gezagsdragers, u heeft geen idee.
Ik snap hier werkelijk niets van, de boeren worden toch heel vreedzaam en met zachte hand onteigend en van huis en land gescheiden?
Inderdaad. Het is dus absoluut van de gekke dat mensen nu worden bedreigd. Nederland is gewoon een functionerende democratie en er wordt helemaal niemand zijn land afgepakt, al helemaal niet met geweld, dus agressief protesteren slaat helemaal nergens op.
@blikjegrolsch | 27-07-22 | 19:37: U ziet de tweedeling niet tussen de randstad en de rest van Nederland niet. Het broeit!
Het is nauwelijks eigendom te noemen zoveel subsidie zit erin. Het is meer een belastinghervorming dan een onteigening.
@blikjegrolsch | 27-07-22 | 19:37: Ik moest hard lachen bij "Nederland is gewoon een functionerende democratie". Dank hiervoor.
Hier help je niemand mee. Die acties om distributiecentra te blokkeren waren een stuk effectiever. Dat heeft gewerkt. Volgende wat zou kunnen werken is niet aan cateraars te leveren, met name niet aan randstedelijke cateraars, in het bijzonder die in en rond 070 ( en ook 020 want X66 en Groen Linksnest ). En supermarqten die leveringen overnemen boycotten. Beetje creatief denken mag best wel.
In de provincie snelwegen blokkeren en brand stichten zijn acties waarmee je het draagvlak verliest. Probeer het wat verstandiger aan te pakken en combineer dat meteen met de dialoog.
Ik heb dan ook niet het idee dat dit een actie is van de boeren die echt actie voeren. Zo sneaky midden in de nacht is volgens mij niet hun stijl. Dit riekt meer naar beroeps demonstranten die zich bij elke demonstratie aansluiten en de boel verklooien.
Ja, prima plan. Op die manier kunnen ze dan ook mooi hun solidariteit met de door de corona lockdowns getroffen horeca tonen. Dit soort boeren en solidariteit met wie dan ook? Vergeet het maar. Niet met hun biologische medeboeren, niet met de gedupeerde Groningers, niet met de slachtoffers van het toeslagenschandaal, niet met Oekraïne, met helemaal niemand. En dát is precies hoe ze zichzelf laten zien met dit soort acties. En weet je wat? Er zijn wel meer bedrijven die moesten sluiten en waarvan de mensen op straat kwamen te staan. Er zijn wel meer mensen die niet kunnen worden wat ze willen worden. En als het links is als ik graag wil dat mijn kleinkinderen in een gezonde omgeving opgroeien, dan ben ik dus links. Maar als het rechts is dat ik de toekomst van mijn kleinkinderen boven de toekomst van de boerenzoon die graag een boerenbedrijf wil erven stel, dan ben ik dus rechts. Want met het klimaat is er wel degelijk een probleem en dat probleem wordt voor een belangrijk deel veroorzaakt door de intensieve veehouderij. Een sector die al decennia lang verteld is dat het anders en minder moet en tegelijkertijd een sector die óók vanuit Europa zwaar gesubsidieerd wordt. De kortste klap zou zijn om per onmiddellijk alle subsidies aan de veehouderij te stoppen. Ik ben benieuwd hoeveel sympathie de gemiddelde GeenStijl lezer zou hebben voor bijvoorbeeld geblokkeerde snelwegen omdat de subsidies en daarmee de subsidieslurperij beëindigd wordt, en helemaal als het eindelijk tot die sympathisanten doordringt hoeveel er van het door die sector geproduceerde naar het buitenland verdwijnt. Lijkt me een mooie zaak om het stoppen van de subsidies richting die sector eens te ondersteunen met billboards met plaatjes van veetransporten bij hoge temperaturen en de mistanden in de abattoirs.
@BenZen | 27-07-22 | 20:08: "ant met het klimaat is er wel degelijk een probleem en dat probleem wordt voor een belangrijk deel veroorzaakt door de intensieve veehouderij."
Lang zwabberverhaal, maar met dergelijke domme uitspraken ben je gewoon meteen af...
Een zeer domme vraag, maar toch: is er al overtuigend bewijs dat het 'de boeren' (dus die hele club)zijn? Of is het giswerk en kan de dader uit een heel andere hoek komen?
Elke demonstratie/actie trekt automatisch randdebielen en sensatiezoekers aan.
Het kunnen ook beroeps raddraaiers uit de antifa-hoek zijn die lekker meeliften.
@matatwork | 27-07-22 | 19:37:
Daar zat ik stiekem aan te denken. Er wordt nu ineens zoveel negatieve bombarie gemaakt dat ik argwanend word.
@matatwork | 27-07-22 | 19:37: ja hoor. Het is antifa. Die hooi en mest enzo op de straten gooit. Zoals het Capitool bestormd werd door antifa leden. Man man man: “the farmers did not do it; if they did it was not as bad as you think it is; if it is bad, it was antifa”.
Is hooi en mest gewoon bij de supermarkt te koop en kun je daar een tractor huren om het te vervoeren?
De meeste aannemers ( onder aannemers ) hebben veel boeren als klant. Er is veel steun door de aannemers voor de boeren. Meeste aannemers willen niet en komen niet opdagen.
ah, "steun" uit eigenbelang, hartverwarmend hoor.
@Satria | 27-07-22 | 19:35: de aannemers komen uit dezelfde dorpen. De boeren zijn hun buren.
Dit probleem hadden ze al inderdaad, ook met afslepen wouden er maar weinig komen opdagen. Maar je weet hoe de media werkt als het nog zes keer uitkomt hoor je het nog zes keer.
@thekolere | 27-07-22 | 19:37: Jep, lekker opruimen en dan de volgende dag een mesthoop op je deurmat zeker. Echte “steun” of bangmakerij?
Maar eh, zo gaat het vrij snel achteruit met de goodwill. Slim, boeren!
Spreek jij voor de rest van het land, of roep je zomaar wat de woestijn in?
Net zo goed als dat alle Marokkanen ... ... ...
Als ze dan toch door hele hordes aan een toetsenbord zwart gemaakt worden kunnen ze het net zo goed zelf doen. Dit soort tegels kwamen al voorbij toen ze nog netjes naar het Malieveld gingen en parkeerde/ netjes opruimde aan het eind, maar dat mocht niet meer. Steun voor de boeren zou al tien keer compleet verdampt zijn, en toch duiken er steeds meer zakdoeken op. Best vreemd.
Volgens mij staan er op RWS zoutlocaties verspreid in het hele land wel een aantal shovels.
Moet toch geen probleem zijn om een ambtelijke shovelbestuurder naar de rommel te sturen,toch?
Wat zou die shovel het hele jaar doen op zo'n zoutlocatie??
Er staat er helemaal geen, RWS huurt die gewoon in, net als transportbedrijven die het strooiwerk uitvoeren.
ik ben voorstander van de vreedzame vlaggenactie 24/7. Ik vind wel dat RWS en de burgemeesters daar hun handen vanaf moeten laten. Daarnaast vind ik dat de 2de kamer en kabinet onverantwoord ingrijpen in de wereldvoedselvoorziening met de stikstofplannen. Ik geloof niet dat ze de werkelijke ernstige gevolgen willen zien.
Wat leveren "vreedzame" protesten op volgens u? De onteigening gaat hoe dan ook door. Politici hebben dikke schijt aan vlaggetjes en voeren hun opdrachten uit.
Onafhankelijkheid in India, daar moeten de boeren voorop op inzetten.
Ik geloof dat ze die werkelijk ernstige gevolgen ten doel hebben. Bewust of onbewust.
Wanneer gaan ze die fdf debielen eens als criminele organisatie bestempelen
Dit gaat toch echt een aantal stappen te ver
Demonstreren prima
Maar dit begint levens in gevaar te brengen
Sowieso als je doel bewust asbest gaat storten op snelwegen ben je wat mij betreft gewoon af
pfft, zie 2 topics terug
Laat je niet gek maken in benzine zit gewoon benzeen en tolueen. Schijnt kankerverwekkend ze zijn. Als er een asbestplaat ligt is niet hetzelfde als fijne deeltjes die door de lucht zweven. Dus niet teveel overdrijven.
Zijn het niet gewoon lone wolves die ernstig verward zijn. Bij diverse geweldsuitingen ben ik dit namelijk gewend te horen via de MSM de laatste 20 jaar.
Tuurlijk. Zijn uitzonderingen. Heeft niks met militante boeren organisaties te maken. Puur toeval!
@Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 19:28: Ah, gelukkig ik was al bang dat het weer iets met religie te maken had.
Nog 6 dagen worden we een week doodgegooid met de langstzittende premier. Ben benieuwd wat er over 2 weken speelt, zo komen we het reces wel door.
ANWB zal wel oproepen om dan thuis te werken.
Ik proef afkeuring in dit stukje. Het is ook niet leuk, maar wat zou je die boeren dan aanraden? Wie gelooft er nog in een vreedzame uitweg? Uit politieke hoek hoeven we in ieder geval niks te verwachten. Dat is allemaal hermetisch dichtgetimmerd.
KGV? Waar staat dat dan weer voor?
En ik vraag elke keer af welk doel dit soort acties hebben, want het publiek win je er niet mee. En wellicht willen ze ook publiek er niet mee winnen en is het inderdaad terreur uit oefenen.
Dat het een hete zomer ging worden stond voor mij alvast, de vraag is nu, hoe heet.
Kaas gaat Vies
@Kaas de Vies | 27-07-22 | 19:25:
Zijn daar kaarten voor te koop?
Ah, jij gaat morgen je huis afstaan? Strak plan. Doe het gewoon, ontlast je Ter Apel ook.
Alsof die boeren dit voor hun lol doen.
Ga je niet doen he? Zeg maar.
@Ichneumonidae | 27-07-22 | 19:33: Speciaal voor diegenen die moeite hebben met begrijpend lezen, DIT soort acties. Dat de boeren acties voeren hoef je mij niet uit te leggen.
Het gaat om dit soort acties waar ze de boel in de fik steken langs snelwegen en diegenen die het opruimen worden bedreigd.
Wil je nog steeds semi bijdehand doen?
De boeren gaan dit winnen. Ze zullen met hun trekkers oprukken (of met hun rukkers optrekken) naar den Haag, alwaar Rutte zal vluchten. Het land wordt overgenomen, en de nieuwe leider zal een boer met een baard zijn die toespraken van 4 uur gaan houden ,waar geen reedt van te verstaan is.
Een baard met een tulband en een AK-47 in de knuist.
Die Natura2000 postzegels, zijn die ook te koop? Ik heb er wel wat over om de groengele treuzelhagedis te beschermen.
Er zijn er nog maar twee.
Losers, maar ja, zo gaat dat nu eenmaal als je land vol wilt bouwen voor mensen die hier werkelijk niks te zoeken hebben.
Daar ligt de oorzaak van al het gezeik. Er zijn waardeloze stukjes grond met wat struiken erop tot Natura2000 gebied verheven waardoor in de wijde omtrek er omheen kostbare grond niet benut mag worden.
Er zou weer eens goed naar gekeken moeten worden en van hun status ontdaan moeten worden.
@2voor12 | 27-07-22 | 19:26: Natura2000 gebieden moeten volgens EU regels natura2000 gebied blijven. Maar onze overheid kan wel bepalen dat zeldzame heideplantjes niet zo belangrijk zijn en de norm 10x hoger leggen. Dat is nog steeds lager dan de stikstofnorm die Duitsland voor hun natura2000 gebieden verzonnen heeft.
Ongelofelijk, ik haal mijn vlag vandaag nog naar beneden. Maar je kunt niet gelijk elke boer over één kam scheren. En ze stammen af van de "Boers" dus het is ook een deel cultuur. Verder natuurlijk op geen enkele manier goed te praten, verschrikkelijk dit. Zoiets, tijd voor bier.
Laat nog even hangen. Dan smaakt t bier beter.
@Schilder58 | 27-07-22 | 19:38: Zal wel moeten, op een ladder staan is nu niet handig *hik* Komt een andere keer wel *burp*
Blijven protesteren tegen het onvermijdelijke is geen teken van doorzettingsvermogen maar van onversneden domheid.
Want onvoorwaardelijke overgave zal de nakende onteigeningen tegenhouden...
Hoezo het onvermijdelijke?
Probeer het nog eens. Morgen staan ze bij jou aan de deur. En? Wat ga je doen? Tiny house kopen?
@ChalinaRosa | 27-07-22 | 19:19: Rutte zit met onvermijdelijke boeren, de boeren zitten met een onvermijdelijke berg mest.
@Schadenfreude | 27-07-22 | 19:23: Gek eigenlijk, dat je daar vorig jaar niets over hoorde.
@Schadenfreude | 27-07-22 | 19:23:
Ja teveel mest is het probleem, van aardgas kunstmest maken om aan de planten te geven is geen probleem.
Ongekende domheid.
Ik denk dat ik landbouwgrond ga kopen.
Bill Gates heeft alles al opgekocht, te laat.
Is wel een plan, de kavels in hele kleine stukjes verknippen en bij duizenden verschillende eigenaars onderbrengen. En dan moeilijk doen bij de verkoop of onteigening, tienduizenden rechtzaken om de boel te traineren.
@Zeurders | 27-07-22 | 19:23:
Dat kunnen ze nu al doen, ontkavelen.
Hier reaguren is als in een casino, Joris wint altijd. Best wel frustrerend.
Je moet gewoon creatief zijn. Niet met kurk maar met taal.
The table is rigged, the guursels are loaded, the jig is up and the Joris always wins.
Is het geen goed idee om boeren die bij dit soort acties betrokken zijn met voorrang, en tegen een onredelijk laag bedrag, te onteigenen?
Nee.
Lol, zelfs Marokkaan verkeerd spellen. Van welke planeet kom jij?
@Ichneumonidae | 27-07-22 | 19:25: Hij bedoeld Nicht Marokaan.. Niks mis mee
@Crematorium-de-Asbak | 27-07-22 | 19:27: Dat 'Nicht' is dan wel weer stigmatiserend. Moeten we niet willen met zuh alluh.
Dus de Veluwe gaat helemaal volgebouwd worden met flatgebouwen als we deze boeren niet helpen.
@Bald_Gefkens | 27-07-22 | 19:19: Flats, fabrieken, data centra's (golfbanen) Ik zeg niet dat de boer geholpen moet worden, ik vertel alleen het SLINKSE idee van deze regering.
Alu-hoedje al gemaakt?
And yes, there are "no-go" zones in the Netherlands.
IKEA, wat mij betreft
Zeker in een schoolvakantie.
Het wordt denk ik hoog tijd dat Rutte weer eens een toespraak houdt om de boel tot bedaren te brengen. Wat de regering heeft gedaan kan gewoon niet. Gigantisch kutnieuws brengen en dan mooi met reces gaan en de boeren met al hun vragen laten zitten. In hun sop gaar laten koken. Dat er van die 10 duizenden dan een aantal gaan flippen is niet meer dan logisch.
Juist.
Wordt tijd dat deze antidemocratische en burgerrechten minachtende figuren uit Den Haag vertrekken. De boeren, vrachtwagen chauffeurs en vissers zijn de groepen die nog een vuist kunnen maken. Hopelijk krijgen ze de politie en het leger aan hun kant.
Nog steeds team ....
* Doet een zelfjoris *
#metoo fluisteren doet.
Huh?
#teamrutte
Maar niet heus.
Ik blijf rustig achter de boeren staan. Ook in een eventuele file veroorzaakt door acties. Overigens, volgens mij zijn er vandaag nauwelijks vertragingen geweest.
Je staat wel vaker achteraan denk?
@geenjagergeenneeger | 27-07-22 | 19:07: in de rij om een huis te krijgen na alle mensen die uit verweggistan komen en hier nar toe komen....
bouw huizen
weg met de boer
Ga lekker naar Sri Lanka anders, kun je daar lekker door je landgenoten gepest worden. Myanmar ook goed.
Eh ja, als je nou nog die boeren steunt ben je iig koekoek.
Boeren dumpen asbest want dat blijkt uit de gele linten die de politie heeft opgehangen. Mooi man, die Vlaamse monocultuur van de Nederlandse journalistiek. Formeel zou het trouwens een duopolie moeten zijn, maar dat is net zo iets als Sigrid Kaag als eerste vrouwelijke premier omdat Mark Rutte zo'n cisgender wit hetero stereotype is.
Alsjeblieft zeg.
Man man man. De boodschap staat jou niet aan dus MSM zit fout. Fabeltjesfuik much?
Voor afzetlint betaal je altijd teveel.
@GekkeLorrie | 27-07-22 | 19:04: Laat dat het zijn., maar ik ben inderdaad bevooroordeeld. Het is dat rentmeesterschap van de onderste trede in de de agrarische bedrijfskolommen versus de totale verwording van de zich zelf realiserenden aan de top van de mediapyramide van Maslov.
Farm to table. Komt een keuterboertje met zijn eerlijke groente bij de ambtswoning van Femke Halsema c.s. : mevrouw, niet alle boeren zijn slecht! Ware het niet dat dat dat arme boertje al ruim voor het aanbellen door een peloton ME een behandeling zou hebben gekregen, waar een beetje huiler op de poolcirkel jaloers op zou zijn geweest.
In dit geval ligt de waarheid niet in het midden. Optimistische schatting: ergens in het onderste twintigste percentiel?
@Hetkanverkeren | 27-07-22 | 19:15: wat een raar en warrig verhaal.
@GekkeLorrie | 27-07-22 | 19:22: Fabeltjesfuik en dan het beeld erbij. Nogmaals dank! En dan dat hele raar/warrig. Dat ga ik niet ontkennen: ik ben gewoon zo.
Und es ist Gut so.
Mooi om te zien dat Rijkswaterstaat en al die andere clubs zelf helemaal niks kunnen maar voor elk wissewasje een bedrijf moeten inschakelen. Je vraagt je af waarom men zelf nog zulke hoge loonkosten heeft.
Rijkswaterstaat kan toch niet gespecialiseerd zijn in elke stukje wat met infrastructuur te maken heeft dan wel elk soort opruimactie? Asbest ruimen? Brandende mest wegwerken.
@GekkeLorrie | 27-07-22 | 19:09:
Voor dat geld zouden ze het kunnen doen in gouden ferrari's, uitstappen in Boss pakje en voorzien van een Manitou met luchtvering en een dikke stereo op de oplegger van een 1 op 1 rebuild van Optimus Prime als vrachtwagen. En dan houden ze nog een mooi centje over voor de sjampoepel na de klus.
@GekkeLorrie | 27-07-22 | 19:09: Vroeger kon RWS dat wel, maar alles moet nu internationaal aanbesteed worden, dus is het even wachten voor dat het bedrijf uit Zuid Italie hier is.
Tegen die tijd is het vuurtje wel uit en de asbest verwaaid. De rekening komt overigens wel gewoon.
@elfenstein | 27-07-22 | 19:14: Gege Nice one. Maar jij hebt de rekening gezien dus? Nog iets: Rijkswaterstaat moet dus rekening houden met asbest op de weg? Hoe vaak komt dat voor (geen idee)? Niet heel vaak. Hoe nuttig is het dan om “dienst asbest op de weg” als afdeling te hebben normaal gesproken?
@Lu_Tze | 27-07-22 | 19:16: bron van dat Zuid Italiaanse verhaal? Of lekker duimzuigen?
@GekkeLorrie | 27-07-22 | 19:18:
Zendpiraten bouwen tegenwoordig hun onbemande stations in elektriciteitsnetmasten, helemaal bovenin dus, en maken dan de toegang onbegaanbaar met asbestmeuk zodat de radiodienst eerst een specialist moet invliegen die het opruimt. Asbest kent veel meer toepassingen dan alleen maar fietsenhokken bouwen en pensioenbesparing voor golfplaatfabrikanten.
Prima, laat maar liggen dan. Test maar hoe lang die acties nog als ludiek worden gezien. Misschien komen ze het dan zelf een keer opruimen.
Wie heeft het over ludiek? Ik zie het nergens staan?
@tis_wat Gevaarlijke en schadelijke acties worden toch al weken goedgepraat en gesteund?
Vast weer van die """jongeren""".
Ja maar, buutenland'rs.....
Er hangt al stront aan de muur in de 2e kamer, er zit al stront in de 2e kamer, ik zou zeggen de gier op de juiste plaats dumpen en dat is niet op de autosnelweg.
Hear hear!
... Er zit poep in het hoofd van het huidige landsbestuur en het merendeel van de controlerende tweede kamerleden. /raggendemanne
Christelijke terreur daar. Laten ze naar de kerk gaan of thuis verder jongen. Ik heb nog wel wat zwarte kousen
Van dat asbest geloof ik geen biet van dat dat bewust is gedaan maar we wachten af. De regio is redelijk besmet met asbest vanwege de Eternit fabriek in Goor. Zit vaak in grond en paden daar
Ik hoorde dat ze ook vondelingen en kittens daar gedumpt hebben.
@Muxje | 27-07-22 | 18:58: en korans
Zag wat golfplaten liggen. Die zullen wel van asbest zijn geweest.
Poeh, je zou denken dat het toch al lang genoeg duurt om het überhaupt op te ruimen. Waar ik vanmorgen langs reed lag in beide richtingen zo 300m aan zooi (waaronder onder een viaduct) die met de autolaadkraan weer opgeschept moest worden. Daar ben je wel ff zoet mee.
Sailing.uck: jij lijkt me van de rubbertegel generatie
SailinChuck
@1977 | 27-07-22 | 19:06: nee hoor ik heb vrolijk lachend langs de bende gereden vanochtend en op het werk nog even opgeschept welke "terreur" ik ondergaan had. Verwachtte alleen niet dat het dagenlang moest blijven liggen.
Ja.
Boeren TERREUR
Boeren zijn lief.
@Wim-Ig | 27-07-22 | 19:05: geef even je adres, kan daar ook wat gedumpt worden
@geenjagergeenneeger | 27-07-22 | 19:08: Binnenhof 1 of Apenrots 2.
De boeren worden voor een habbekrats uitgekocht om huizen op het land te kunnen zetten. Die weer duur verkocht worden en de staat miljarden verdient. En dat alles onder het mom van Stikstof.. Zet hem op boeren!
Oh, je kent de regeling al, die nog bedacht moet worden?
@The_Black_Knight | 27-07-22 | 19:00:
Hij/zij bedenkt de regeling vast en nu maar hopen dat die VVD66 kliek niet meeleest.
@The_Black_Knight | 27-07-22 | 19:00: Ken je deze regering nog niet?
Die doet daadwerkelijk beloftes om te betalen aan Groningers, Limburgers en andere mensen die bij de belastingdienst als staatgevaarlijk gezien werden.
Dacht je werkelijk dat deze regering de boeren naar rato compenseert?!? Echt?
@The_Black_Knight | 27-07-22 | 19:00: exact dit. Volgens mij is er 25 (!) miljard beschikbaar. En er zijn 50.000 boeren in totaal. Prima deal lijkt mij….
@The_Black_Knight | 27-07-22 | 19:00: Tot nu toe lijkt het er behoorlijk veel op.
Tegen argumenten?
@GekkeLorrie | 27-07-22 | 19:05: Prima deal. Meer huizen voor azieleisers en jihadi's.
@GekkeLorrie | 27-07-22 | 19:05:
De Groningers is toen ook veel beloofd .... en nog steeds.
Die miljarden gaan naar de banken. Boer zal zijn schuld moeten aflossen namelijk.
@Is dit nog nieuws? | 27-07-22 | 19:06: de jihadi’s lijken op dit moment met een rode zakdoek rond te rijden in grote tractoren.
Jij ziet hem. Spelletje om boeren goedkoop hun land te pakken is al zo oud. Huis van mijn ouders gekocht in 1982 voor 300,- florijnen de meter. Boer kreeg even daar oor 7,50 florijn de meter.
@1977 | 27-07-22 | 19:14: grond
@Is dit nog nieuws? | 27-07-22 | 19:05: “Het lijkt erop” is niet echt een argument. Ik hou me graag bij de feiten. In tegenstelling tot velen hier. Er is nog geen regeling.
Niet handig. Zijn vast een paar eenlingen die dat doen.
Romeo's had ik ook goedgekeurd.
@tiku99 | 27-07-22 | 18:53: Antifa ook.
'In appgroepen'... en dan geen printscreens.
Begin toch sympathie voor de Lucky luke agent te krijgen
Iedereen weer bezig om de teringzooi van de vvd66 & partners op te ruimen.Zelf lossen ze namelijk niets op.
Zelf veroorzaken ze elke teringzooi.
Wat is nu het probleem eigenlijk ? We steunen toch allemaal die boeren zoals Trump, reaguurders van Geen Stijl, Fvd Gideon, en deze sympathisanten ook die hun steun betuigen.
Ondertussen worden ze nog steeds verplicht te stoppen met boeren.
Als ze denken daar rutte en van de wal mee klein te krijgen, nou reken dan maar met een duidelijk "misschien". Helder?
Helemaal klaar met de boeren. Verwachten ze sympathie op te wekken met dit soort acties?
'De boeren'
Als bij jou wordt ingebroken hebben ook 'de inbrekers' het gedaan.
Dit is een selecte groep die naar heftigere maatregelen grijpt omdat ze geen vertrouwen hebben in een goede afloop op deze manier en dat er op een oneerlijke manier over ze wordt heengelopen door overheden met de wet in de hand.
Als het goed is.
Hoe komt men er steeds bij dat er "sympathie" gewekt moet worden? Ze doen het niet voor de lol van de rest van Nederland. Het is niet echt een geintje voor de boeren om dit te moeten ondergaan.
Helemaal klaar met het kabinet en hun idioten stemmers.
@tis_wat | 27-07-22 | 19:03: asbest dumpen. En daarna het opruimende bedrijf gaan bedreigen: echt opgetiefd. Gewoon terreur en de cel in.
@GekkeLorrie | 27-07-22 | 19:07: Dan nog steeds: ze doen het niet voor jouw sympathie.
@tis_wat | 27-07-22 | 19:03: de overheid kan niet het leger inzetten of de ME er op laten slaan zolang de boeren de sympathie hebben van het volk. Want dat straalt slecht af op de overheid. Dus het is aan de boeren om sympathie te behouden en aan de overheid om simpelweg te wachten tot de sympathie verloren is... En dan er op los slaan.
@tis_wat | 27-07-22 | 19:03:
Goed punt over 'sympathie, tis_wat.
@tis_wat | 27-07-22 | 19:09: Nope, doen moslim terroristen ook niet toch? Die doen t ook uit overtuiging of omdat ze in hun overtuiging worden bedreigd in hun voortbestaan. Het blijft dan nog steeds terreur of niet?
Heel bijzonder, dat jij denkt dat jouw sympathie zó ontzettend veel waard is.
Nee, de tijd van optiek is geweest. Het gaat nu om schade. Met optiek verander je niks.
@koeberg | 27-07-22 | 19:09: nee, het is aan de boeren om jou van levensmiddelen te voorzien. Als ze daarmee stoppen kun jij je met zorg gekoesterde sympathie niet opeten.
Maar wie heeft die anonieme bedreigingen geuit dan, de boeren of antifa, om maar wat te noemen…
U was voor de acties al klaar met de boeren, next...
Nou, wat zou Trump dan vervolgens hier van zeggen?
Brave Dutch farmers are being harassed by their sad politicians. Have you heard? It really is sad to see. *wait for applause* Can you imagine? Can you believe it? They want to take away their food. Dutch farmers are one of the best in the world. Only second to the great American farmers. We have the best farmers, best army, best navy and of course the best fire fighters. *wait for applause*
Ik hoor het 'm zeggen Graaf!
Wordt nog een lange gezelllige zomer zo..
REAGEER OOK