Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boeren zijn terug! Mest, hooi en zooi op snelwegen, brandjes in de berm

Daar gaan we weer

De boeren zagen gisteren in het EenVandaag peilding dat de steun voor hun acties nog immer sterk was en besloten vanmorgen bij het krieken van de ochtend direct een nieuwe ronde in te zetten. Wederom zijn snelwegen het doelwit, maar nu niet met sloom rijdende trekkers, maar met achtergelaten cadeautjes. Op de A50 werd een laag mest, hooibalen en ander afval op de snelweg gedumpt en in brand gestoken en langs de A28 bij Harderwijk gingen hooibalen in de fik. Verder zijn er acties bij de A1 bij Bathmen, de A12 bij Bunnik, de A30 bij Ede en de A35 bij Hengelo, aldus een "verraste" ANWB. Die verbazing was niet nodig, want iedereen die iets verder keek dan zijn Randstad lang was kon zien dat het weliswaar een paar weken rustig was, maar dat de woede over de stikstofplannen nog altijd onder de oppervlakte sudderde. Nu de Zwarte Cross voorbij is en Rutte's plannen nog steeds op tafel liggen, zijn ook de protesten weer terug. Tegenstanders zullen weer de hele dag verontwaardigd schande spreken en Lientje kan haar beste shirt uit de kast trekken voor talkshowbezoekjes deze avond: de volgende ronde boerenprotesten is begonnen.
UPDATE: Verzoekje van politie, Rijkswaterstaat en veiligheidsregio's: Doe eens niet

Social
Social
Social
Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Mijn Hemel. Wat een beelden. Wat een slagveld. Het Bombardement op Desden was erg maar dit....

Sans Comique | 27-07-22 | 18:30

Wanneer wordt er nou eens strabant opgetreden tegen dit geteisem? Tegen andere overtreders is de overheid wel resoluut met ridicule maatregelen. Onbegrijpelijk, die twee maten.

DeEchteWaarheid | 27-07-22 | 17:53 | 1

Je zeurt. Smakelijk eten trouwens. Boontjes uit Afrika ?

Mr_Pikibelly | 27-07-22 | 18:13

En de mensen die het moeten opruimen worden bedreigd. Of moeten gefotgrafeerd worden zodat ze later nog eens bedreigd kunnen worden. Wie zijn toch die klapmongoolwappies die dit soort acties bedenken en verspreiden?

BoetoeVoetoe(btvt) | 27-07-22 | 16:33 | 2

Bron?
Je hebt het nu over antifa-praktijken, maar antifa is volgens mij links dus juist een voorstander van wereldwijde voedselschaarste.

Dandruff | 27-07-22 | 16:46

Dit is van de categorie DOM, HELE DOME Actie ... in de driehoek waar de meeste voorstanders van het protest zitten, ook niet boeren ... ga je dit soort acties uitvoeren, doe dit in Den Haag en omgeving waar men nog steeds denkt dat melk uit een fabriek komt en niet van de koe. Vanmiddag op BNR een Randstad muts die het ook gevaarlijk vond dat vlaggen met tye wraps aan een lantarenpaal vast zaten .... ach toch, is ze bang dat ze misschien een tye wrap of vlag tegen haar bakfiets krijgt. Ook gemeentes begrijp ik niet, wel de burger en bedrijven uitzuigen en voor dit soort kleine zaken is de wereld te klein, men wilt dus graag het weer verschuiven naar de snelweg. Wat een betutteling allemaal.... maar ja de vertegenwoordigers zijn met zomer reces. Of het land niet vooruitstrevend inzicht nodig heeft een goed bestuur. Nee deze Roverheid is uit om iedere sector de nek om te draaien: leraren, zorgpersoneel, horeca, boeren, defensie, politie, ambulance en brandweer enz enz. Maar zelf zich omhoog likken in Brussel of in het top management ... ik had ze als CEO eruit getrapt. Maar, van beste jongetje (als ik dit mag zeggen, of moet het gender neutraal zijn) van de klas nu naar vervelend drammerig ettertje van de klas zijn ze in Den Haag aan het worden ... Blauw, Wit, Rood, ik schaam mij in dit land voor onze bestuurders dood! [punt]

FapMaster | 27-07-22 | 16:18

“ Mestfraude
Onderzoek: boeren sjoemelen op grote schaal met mest en dat wordt nauwelijks gecontroleerd

Van de 75 miljard kilo mest die Nederlandse veehouders jaarlijks produceren, worden ‘enorme hoeveelheden’ illegaal over het land verspreid, meldt NRC op basis van een nog niet gepubliceerd onderzoek. De kans dat mestfraudeurs worden gepakt is ‘klein’. De controle op honderdduizend mesttransporten is minimaal.
[...]
Ook beschrijft het rapport dat van 185 miljoen kilo mest, in 21 strafdossiers, ‘niet of niet op de juiste manier is verantwoord’ wat ermee is gebeurd. Dit zou de fraudeurs ‘een wederrechtelijk voordeel’ van 23 miljoen euro hebben opgeleverd.“

Bron: www.trouw.nl/duurzaamheid-natuur/onde...

theo-is-dood | 27-07-22 | 16:17 | 2

En u gelooft de media, zoals Trouw???

Leffe Blonde | 27-07-22 | 16:43

@Theo,

Kernwoorden in het artikel;
- nog niet gepubliceerd;
- op grote schaal;
- minimaal;
- kans is klein;
- vermoedelijk;
- etc.
Het is dus allemaal nogal vaag. Ik zie geen controleerbare cijfers; geen concrete veroordelingen; geen aantallen/percentages boeren waarbij fraude bewezen is.

Ondertussen is de Nederlandse landbouw de schoonste ter wereld.

Dandruff | 27-07-22 | 16:54

www.wijnbouw.com/landbouwsubsidies.htm...

Citaat: “ Enkele feiten:
de Europese Unie had in de periode 2013-2015 een bedrag van 145 miljard euro te spenderen. 57 miljard hiervan was bestemd voor landbouw en platteland, en 41 miljard euro hiervan voor rechtstreekse inkomenssteun aan landbouwers.
Deze landbouwuitgaven slorpen 28 procent van het EU-budget op.”

theo-is-dood | 27-07-22 | 16:04 | 1

@theo-is-dood,

Dat getal gaat niet over NL, maar over de hele EU. Bovendien geldt in ieder geval in NL dat slechts 1,5% van de "boerensubsidies" naar boeren gaat; het meeste geld gaat naar organisaties en bedrijven etc.

Zoek nou voor de gein gewoon eens op waar een individuele boer zoal subsidie op kan aanvragen. Dan praat je deels over diensten (natuurgebied onderhouden); deels over wensen (zeldzame koeienrassen, kruiden in grasland zaaien) en deels over vergroening (biologisch).
Daar kunnen we van alles van vinden, maar;
1) dat zijn politieke keuzes, de politiek wil dat;
2) ook niet-agrarische bedrijven krijgen subsidies voor "vergroening".

Daarnaast zijn er ook subsidies voor beginnende boeren of noodlijdende boeren. Maar ook hiervoor geldt dat er net zo goed subsidies zijn voor beginnende en noodlijdende ondernemers in horeca of transport.

We leven in een land waar iedereen veel teveel belasting betaalt. En waar de meeste werknemers en werkgevers *dus* recht hebben op allerlei subsidies om de belastingdruk weer te verlagen. Een peperduur en ernstig debiel geld-rondpomp-systeem dat leidt tot grootschalige fraudes en zelfs een frauderende overheid. Dat dit faalsysteem totaal corrupt is blijkt wel uit het feit dat alle kartelpartijen daar mee door willen gaan.
Te hoge energiebelasting?
Gewoon gratis cheques uitdelen!
Dat gaat zeker fout (frauderende ontvangers => frauderende overheid => toeslagenaffaire) dus dan kunnen daar nog jarenlang commissies en adviesgroepen rijk van worden.

Maar dat is niet de schuld van de boeren.

Dandruff | 27-07-22 | 16:44

Achterlijke boeren. 900 miljoen subsidie en ze zien al 40 jaar aankomen dat hun bedrijfsmodel van schaalvergroting niet werkt. En toch doorgaan en dreigen en lobbyen met het grootkapitaal (banken en veevoederfabrikanten).
Export draagt voor nog geen 2% bij aan het nationaal product. De stront en stikstof blijft achter in Nederland alsof we een derde wereldland zijn.

Marcel66664746 | 27-07-22 | 15:10 | 5

@Ivoren Toren | 27-07-22 | 15:15: Aan alles komt een einde. Maar de boeren mogen in ieder geval weglopen met 1,3 miljard als stopbonus. Goed gedaan boeren!

Marcel66664746 | 27-07-22 | 15:19

@Marcel66664746 | 27-07-22 | 15:19: Soort van wachtgeld? Hoor er niks over als het over de grootste varkensstal van Nederland gaat, Den-Haag. Vervuilen het politieke klimaat en dan nog een klauw geld ook. Goed gedaan varkens.

keistad | 27-07-22 | 15:22

@Marcel66664746 | 27-07-22 | 15:19: aan alles komt een einde, het pad naar de toekomst is onomkeerbaar, goedkope marxistische retoriek. Decadentie ten top.

therealbraindump | 27-07-22 | 15:23
▼ 2 antwoorden verborgen

@theo-is-dood | 27-07-22 | 16:18: "Hoeveel fraudeurs zijn veroordeeld, wordt niet duidelijk. Ook is niet duidelijk wat ‘de werkelijke omvang’ van illegale dump van mest is."

Oftewel ze lullen maar wat en de boeren moeten in een kwaad daglicht gezet worden?

keistad | 27-07-22 | 19:12

Wie twee jaar geleden de BLM-"demonstraties" gevolgd heeft weet dat er nog heel veel tandjes bij kunnen. "Mostly peaceful protests," zeden ze nog op CNN.

Ivoren Toren | 27-07-22 | 14:58

Nederlandse boeren tegen politieke hoeren...1 tegen 0.

dickg | 27-07-22 | 14:54

Er worden veel tegels gespind om de boeren weg te zetten als vervuilers, subsidie slurpers, fascisten, terroristen enz. Bemoedigend om te ervaren hoe steeds meer mensen snappen dat het toch anders ligt dan als de VD666/NPO/MSM propaganda machine doet voorkomen. Tuurlijk zijn er acties die op en over het randje zijn, maar wat wil je dan anders. Deze protesten zijn geworden tot een strijd om bestaansrecht en zullen alleen maar feller worden en uitbreiden zolang deze waanzin door gaat. De oplossing is mijns inziens een kabinet die weer gaat werken voor de bevolking in plaats van een Brusselse elite agenda er door rammen. Liever vele arme jaren in een Nederland waar ik me thuis voel en met zicht op toekomst en eigen bestuur, dan te leven in een getto van Europa waar dikke fransjes naar believen besluiten.

klaverboerdenham | 27-07-22 | 14:30 | 5

@therealbraindump | 27-07-22 | 15:42:

www.trouw.nl/duurzaamheid-natuur/onde...

Ik beweer niet dat de Nederlandse landbouw miljarden ontvangt.

Voor Nederland komt het neer op een dikke 900 miljoen (per jaar dus)

- Cor Pierik is landbouweconoom bij het CBS maakte een herberekening: De niet-product-gebonden subsidie in 2019 was 971 miljoen euro. Dat delen door 17 miljoen inwoners, komt op 57 euro per persoon, per jaar. Dit is vele malen minder dan de 131 euro die Trouw vaststelde.

bron: eenvandaag.avrotros.nl/amp/hoeveel-su...

theo-is-dood | 27-07-22 | 16:21

Subsidie slurpen is niet erg, dat (ons) geld zit bij de EU, als onze boeren het niet pakken, doen de Fransen het wel.

Ondertussen kun je gewoon tegen de EU zijn, gaat prima hand in hand.

Zoelense Hobbyboer | 27-07-22 | 19:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik had dit al eens ge post in een topic wat blijkbaar all dood was , van de week. Maar ik zou het echt graag weten.
Gewoon even een vraag, met open vizier.
Voor de mensen die vinden dat de boeren geruimd moeten worden.
Hoe ziet u dat ?
De subsidies, de vervuiling , valide argumenten.
Maar wie moet het dan doen? En vooral hoe?
Het deel van de landbouw productie wat Nederland gaat laten liggen , gaan andere landen absorberen.
Bij mijn weten is er nergens ter wereld zoveel regel druk in de agrarische sector als in Europa.
De Europese boer moet dus concurreren op een markt die meer en meer mondialiseert.
Verdragen als , ceta, Mercosur, en tip zetten de deur van de Europese markt wijd open.
Een Europees product is eigenlijk per definitie , van een betere kwaliteit, minder vervuilend,
En in mijn optiek mag dat wat kosten, de gemiddelde consument deelt deze mening niet , en koopt de goedkope meuk, gevolg de Europese boer kan slecht rondkomen. Omdat de EU gelooft in deze kwalitatief betere landbouw subsidiëren ze dat.
Anders eet u straks alleen Amerikaanse chloorkip, hormoon melk en vlees, gentech aardappelen. Want dat zit in de koker.
Wij ruilen onze kwaliteits agrarische sector in voor buitenlandse rommel , waar niet zo nauw gekeken wordt naar dieren welzijn , of overbemesting, verzilting door irigatie. Enz
Dus het kost subsidie, heeft een impact op natuur. Maar bijna niemand ter wereld kan het beter, schoner of efficiënter.
Dus leg het mij maar eens uit

deathchant | 27-07-22 | 14:06 | 7

@Marcel66664746 | 27-07-22 | 15:14: behoudens een paar excessen in de peel en de Gelderse vallei is er geen sprake van een stikstofcrisis. De stikstofcrisis is een bureaucratische geconstrueerd probleem om een verborgen agenda uit te rollen. Wanneer rutte4 stikstof echt belangrijk vindt moet Nederland vandaag nog op slot voor immigranten.

therealbraindump | 27-07-22 | 15:20

@Ivoren Toren | 27-07-22 | 15:17:
Ga eens kijken in Deurne NBr.

theo-is-dood | 27-07-22 | 15:35

@theo-is-dood | 27-07-22 | 15:35: ik ben het meer met Ivoortje eens. Uit cijfers blijkt dat er al flink minder vee en uitstoot is dan jaren 90.

Dat er lokaal (bij Deurne bijvoorbeeld) een paar flinke schuren staan doet daar niks aan af.

sjef-van-iekel | 27-07-22 | 15:54
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
shimanski | 27-07-22 | 13:51

Het vervelende is dat tegenwoordig alle soorten protest deels gekaapt worden door de - ik noem ze maar even voor het gemak- Fvd wappies met een IQ gelijk aan een verstandelijke beperkte aardappel. Kan me voorstellen dat je als ' normale' boer ook flink baalt dat je nu door een groot deel van Nl meer en meer in die hoek wordt geplaats, terwijl het maar een relatief heel klein clubje is. Ook onder boeren zelf begeven zich natuurlijk wel enkele van dit soort lieden. Ik steun de boeren die goede toekomst plannen proberen voor te stellen om het probleem te tackelen waar ze nu eenmaal onderdeel van uitmaken. Alle maffe vlaghangers/afvaldumpers en minister-stalkers hoeven van mijn geen greintje respect te verwachten. Liggen ze waarschijnlijk ook niet wakker van, maar dat is dan weer mijn probleem.

Achenwee | 27-07-22 | 13:49

Ben wel een beetje klaar met deze manier van actie voeren
De acties zo als vanmorgen zijn levensgevaarlijk en totaal zinloos
Ze verspelen eerder de goodwill bij de bevolking dan dat ze een reactie krijgen van die kneuzen brigade op het binnenhof
Flikker dat vol met zooi desnoods bij willempie voor de deur

SatansNightmare | 27-07-22 | 13:30 | 1

Zolang de boeren niet als grimm reapers langs de deur gaan vind ik de acties heel acceptabel. Er staat ook wel eea op het spel. Op oneigenlijke argumenten wil men een voedingsindustrie kapot maken, land onteigenen om er vervolgens twee keer Amsterdam op te bouwen. Ja dat stuit op verzet niet alleen in Nederland maar ook in t buitenland. Wat u kunt doen is in ieder geval een omgekeerde vlag aan het huis hangen of anders een a4 the printen met de NL vlag en doe die voor het raam. Ben niet alleen de nachtmerrie van de duivel maar ook een luis in de pels voor dit kabinet. ;-)

Schilder58 | 27-07-22 | 13:43

Bij de Joop gaat de oude heer Van der Horst vandaag weer eens tekeer tegen de boeren, "het omgekeerde vlaggenvolk" en tegen Caroline van der Plas. Want die laatste zou zich niet willen verantwoorden voor het feit dat Trump en Le Pen de Nederlandse boeren steunen.
Als gewone moslims gevraagd wordt om afstand te nemen van hun terroristisch ingestelde geloofsgenoten, weten ze bij de Joop niet hoe gauw ze zo'n vraag moeten veroordelen. Maar nu het om boeren gaat, is het prima om iemand zich te laten verantwoorden voor iets dat hij/zij niet heeft gedaan of gezegd.
Het overbekende meten met twee maten, waar ze op links zo buitengewoon bedreven in zijn.

KeesBruin | 27-07-22 | 13:22 | 1

Er is oprecht links zoals bij de SP. En je hebt hypocriet, rancuneus, foutlinks. Welkom bij de Joop.

LD69 | 27-07-22 | 13:28

Beseffen we wel dat het enige wat die boeren aan het doen zijn, is het creëren van een zo gunstig mogelijk uitkoopregeling. Dat ze op moeten houden met hun stink business (zeker die intensieve veehouderij, gaat nergens over) is wel duidelijk en zeer terecht. Ze proberen en zoveel mogelijk geld uit te slaan, en dat over de hoofden van alle niet-boeren. Zeer verwerpelijk.

Nomen | 27-07-22 | 13:02 | 6

Natuurlijk joh, het zijn de boeren zelf die de stikstofaanpak van Rutte4 hebben geïnitieerd.

therealbraindump | 27-07-22 | 13:16

Besef je wel dat die boeren helemaal niet uitgekocht wíllen worden?

Tata is ook een stinkbedrijf. Koop dat ook maar uit. Denk je dat de werknemers daar op zitten te wachten? Schiphol? Die hele bende bij en rond de Rotterdamse haven?

Het is hun werk waar je het over hebt hè. Mochten ze het doen om de uitkoop zo gunstig mogelijk te laten zijn, dan ook geef ik ze groot gelijk.

naglfar | 27-07-22 | 13:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Overigens gaat die van der Horst bij de witte onderbroek eventjes helemaal los op de boeren en en Caroline van der Plas van BBB. Schaamteloos positioneert hij het boerenprotest en van der Plas onder het fascisme. Toen ik het las had ik echt het idee dat hij van padje af is. Gelukkig heeft de D66/Kaag lover Fons Kockelmans ook nog een stukje geschreven waarin hij de SP helemaal af fakkelt.
Gaat lekker daar bij de witte onderbroek.

Zapata10 | 27-07-22 | 12:49 | 4

Volgens de Omvolkingskrant ben ik een aanhanger van het nativisme.
Nativisten wordt de nieuwe toevoeging aan het rijtje 'foute' -isten.

gestoptmetroken | 27-07-22 | 13:18

@gestoptmetroken | 27-07-22 | 13:18: Ja, dat is ook zo'n mooie insteek. 'Nativisten' zijn fout. Dat is te zeggen, als ze blank zijn. Want inheemse volkeren van andere snit, zoals bijv. indianen, Inuit, aboriginals etc, zijn allochtonen, en dus weer wel goed. Die groepen hebben recht op hun eigen cultuur, taal, grondgebied, zelfbestuur en noem maar op.
Maar een blanke Europeaan heeft geen recht op een eigen cultuur, taal, grondgebied of zelfbestuur, want dan is hij/zij een vuile, nationalistische racist.
Meten met twee maten, het is een standaardwerkwijze op links.

KeesBruin | 27-07-22 | 13:25

Haatopa is een internationale socialist. En dus verplicht om de boer als een koelak te behandelen.

LD69 | 27-07-22 | 13:25
▼ 1 antwoord verborgen

Ze zijn zeker geïnspireerd geraakt door steun van The Donald.

matatwork | 27-07-22 | 12:31 | 1

De Donald heeft er niks mee te maken.

KeesBruin | 27-07-22 | 15:59

Voor sommigen is het dus 'daar gaan we weer'. Maar voor de boeren is het 'nog steeds geen enkel perspectief'. Regering gaat lekker met reces, alle puinhopen die ze hebben gecreëerd achter zich latend. Genieten in New York (de baas) of op Curacao (tassendrager Van der Wal).

De boeren strijden ook voor onze zaak. Voor het betaalbaar houden van ons voedsel. Tegen de gekte dat zij niet mogen produceren wat we wel mogen importeren. Laat die Rutte. Kaag en Jetten maar maden en insecten vreten, ik wil gewoon normale zuivel en zo af en toe ook een stuk vlees. Van Hollandse grond. Dus boeren: zet hem op!

jochum1980 | 27-07-22 | 12:28 | 2

Dat laatste stuk van je verhaal slaat nergens op. ‘Betaalbaar houden van ons voedsel’. Als Nederland zelfvoorzienend wil zijn is er vier keer NL nodig aan oppervlakte. We zijn nu al niet zelfvoorzienend en zullen dat nooit worden want de bevolking groeit maar de oppervlakte niet. Het meeste eten wordt nu geïmporteerd en boeren exporteren 80% van hun zooi. 2/3 van de boeren heeft niet eens een opvolger en zullen sowieso stoppen. Daar bovenop worden ze ruimschoots gecompenseerd. Het is allemaal emoporno maar vrijwel niets gebaseerd op feiten.

YoMoms | 27-07-22 | 12:56

Ha dit is een aardige, met het oog op de boeren en rechts:
https://www.anesi.com/fscale.htm
Mijn score is 2.03
Denk dat het gemiddelde hier hoger ligt.

Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 12:13 | 2

Mijn score was 2.13 Maar ik moet zeggen, dat de vragen niet allemaal even snugger gesteld waren. Veel te algemeen en voor meerdere interpretaties vatbaar. Hoe dan ook, ik was een "liberal airhead', wat ook al aangeeft dat de test niet deugt, want ik ben een tamelijk conservatieve links-rechtse man.

KeesBruin | 27-07-22 | 17:21

Hilarisch. Jij bent een airhead. Vind ik niet hoor! Zegt de test. Ik ben een true American, volgens de uitslag. Ook dáár vind ik wat van.

Happy People | 27-07-22 | 18:12

Demonstreren mag, als je het maar doet op een manier die ze in Den Haag lekker makkelijk kunnen negeren.

Ivoren Toren | 27-07-22 | 12:10 | 1

Spijker en kop!

KeesBruin | 27-07-22 | 13:02

Ach, nicotinejunks flikkeren hun brandende kankerstok ook gewoon vanuit de auto de droge berm in als de verslaving weer bevredigd is, dus waarom zouden de boeren niet zoiets mogen doen?

el burro | 27-07-22 | 12:03 | 1

Wat kost het als jij je dichtgeknoopte vuilniszakje illegaal naast een volle container zet?

geenjagergeenneeger | 27-07-22 | 12:10

Kwam net een trekker tegen op een weg in ons dorp waar niet hoort had de neiging mijn middelvinger op te steken.
Niet gedaan maar bedacht me dat ze dus moeten uitkijken met het verkloten van de sympathie die ze nu nog hebben.

Uw Verzekeringsadvis | 27-07-22 | 12:00 | 3

Onze regering zou zich druk moeten maken over het verliezen van sympathie, niet onze boeren.

Veepert | 27-07-22 | 12:04

@Veepert | 27-07-22 | 12:04:'onze' boeren? Ik denk niet dat zij ook zo over 'jouw'. Nederland denken

geenjagergeenneeger | 27-07-22 | 12:11

@geenjagergeenneeger | 27-07-22 | 12:11: "mijn Nederland" is ons land ook helemaal niet meer. Dat was altijd anders. De erfenis van onze voorouders kan beter in de fik dan worden gekaapt.
Hoe denkt onze regering over u? Bent u "hun eigen volk"?

Veepert | 27-07-22 | 12:24

In Assen lag een betonblok op de oprit van de A28. Als dat ook hun werk was dan is mijn sympathie hierbij ten einde.

Zack Hooi | 27-07-22 | 11:52 | 4

@Zack Hooi | 27-07-22 | 12:01:

Als dat het werk van een van de tienduizenden boeren was hadden we dat allang gehoord, en was de hele beroepsgroep daar op aangevallen.

Dandruff | 27-07-22 | 12:45

Staat geen naambordje bij zegt de politie. Verderop aan de A28 staat een spandoek met '"gebruik je boerenvertand". Zegt wel genoeg denk ik .

Zack Hooi | 27-07-22 | 13:08
▼ 1 antwoord verborgen

Even dan: Boeren zorgen voor 1.3% van ons BNP. Toch bezitten ze 60% van de grond, veroorzaken veel ammoniak-uitstoot en tikken de meeste EU subsidies binnen. De winst gaat niet naar de burger, maar naar de Rabobank en de veevoeder-handelaren, die niet zelden een groot deel daarvan importeren uit landen als Brazilie. Als je daarvoor wil klappen, de vlag op de kop wil hangen en graag de snelwegen geblokkeerd ziet, is dat een eigen keuze natuurlijk. Maar veel respect kan ik voor zoveel kortzichtigheid niet opbrengen.

Dat we een agro-powerhouse zijn dat veel exporteert is fraai natuurlijk en het is een mooie bedrijfstak. Maar dat we daarvoor te veel vervuiling terug krijgen die niet opgeruimd wordt door de vervuilers zelf, vind ik niet acceptabel in zo'n klein land. Dat er iets moet veranderen is dus onafwendbaar.

Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 11:36 | 11
-weggejorist-
Bootvisser | 27-07-22 | 15:27

Bravo, duidelijker kan het niet worden verwoord. Als is de bijdrage wel iets hoger, maar zeker niet in verhouding met de schade die de intensieve land - en vee houderij in NL veroorzaakt.

thereisnowhy | 27-07-22 | 18:09
▼ 8 antwoorden verborgen

In een fatsoenlijk land hoort de regering te vallen op zo'n corrupt beleid als het stikstofdebacle. Dus hup, Rutte en Kaag op de mestkar het land uit. Remkes wil vast wel bemiddelen met een buitenland voor hun opvang.

Blauwpetje | 27-07-22 | 11:35

Is dat momentum pakken of hoe heet het vanwege wind in de rug door steun van rechts populistische rapalje van over de grenzen ? Ik geloof niet, nee weet wel zeker dat dat hier niet gaat werken ..

justinianus | 27-07-22 | 11:28

Prima actie jongens. Oprotten met dit kabinet en minder EU inspraak. Toedels!

Gaat het niet dan? | 27-07-22 | 11:25 | 1

Elke Nederlandse koe krijgt €2,- subsidie per dag. Van de Europese Commissie
Als al die brave boeren schijt hebben aan Europese mestnormen, dan moeten ze ook geen subsidie van de EU aannemen.
Overigens mag de Nederlandse veehouderij al jaren en jaren meer stront uitrijden als andere boeren in Europa. Derogatie heet dat

theo-is-dood | 27-07-22 | 15:56

De regering wil dat er geen stikstofbelemmeringen voor de bouw en de industrie komen, dus moet een andere sector gaan inleveren. En waar is die stikstofruimte te vinden? Juist, bij de boeren.
Daarmee slaan ze twee vliegen in één klap: het stikstofprobleem is opgelost, en 'en passant' komen er vele hectares vrij voor woningbouw, industrie, zonnepanelen en windmolens. Dat past helemaal in het straatje van D66.
Dáárom zijn de boeren HET doelwit van dit kabinet geworden, vanwege andere zaken, die men in Den Haag belangrijker acht dan de landbouw.
De regering volgt gewoon de weg van de minste weerstand, die het meeste resultaat oplevert voor de belangen die dit kabinet dient.

KeesBruin | 27-07-22 | 11:14 | 2

Er is zoveel stikstofruimte als de regels toelaten. Die regels zijn door mensen gemaakt en kunnen dus ook door mensen veranderd worden. De oplossing is echt heel simpel.

Ivoren Toren | 27-07-22 | 15:11

@Ivoren Toren | 27-07-22 | 15:11: Ja, was het maar zo simpel!

KeesBruin | 27-07-22 | 16:00

Houd vol. Het gaat niet meer om jullie boeren alleen. Zij die dat geklungel in Den Haag spuugzat zijn hebben de omgekeerde vlag ook aan hun huizen hangen. Het wachten is nog op Paleis Huis ten Bosch. Bij Huize Vrije Paling gaat de vlag weer gewoon in top na de val van dit Kabinet. Daarna zal het (ook politiek) nog wel even roerig blijven, totdat iemand het voortouw neemt. Zo ging dat in het verleden ook. Toen bouwden onze voorouders ook nog degelijke schavotten. Nu bezitten alleen de podiumbouwers voor popfestivals en André Rieu die kennis nog..

Een vrije paling | 27-07-22 | 11:06

Ik reed gisteren achter een fraaie Porsche, met zo’n boeren zakdoek aan zn spiegel. Teveel geld?

apek00l | 27-07-22 | 10:58 | 2

Zo'n zakdoek is helemaal niet duur, paar euro heb je er al een.

SailingDuck | 27-07-22 | 11:14

Dat eeuwige gelul dat boeren miljonairs zijn. Die lijst kijkt naar bezit en niet of het van de bank is. M.a.w. veel wat de boeren bezitten is hypotheek van de bank en dan ben je volgens die lijst miljonair. Ik heb een huis en een appartement en kom daarmee boven de miljoen uit, dus ik ben ook "miljonair" maar ik heb hooguit 10k op mijn rekening staan. Tuurlijk heb ik wat overwaarde, maar het grootste deel is van de bank.

Gaat het niet dan? | 27-07-22 | 11:29

Was gisteren nog even in het Vechtdal maar echt, veel vlaggen ondersteboven en stickers op lantaarnpalen etc. En niet alleen langs de hoofdwegen of binnenwegen maar ook gewoon op huizen en dingen die aan/langs de weg staan. Dus niet in scene gezet of geregeld door "Agro-internationaal" zoals men wil doen geloven maar ook door mensen zelf.
Ik denk dat Rutte c.s. dit keer hun hand hebben overspeeld. Energietransitie, inflatie, gasprijzen, woningnood, uitkopen, mensen onmogelijk maken om hun werk ui te voeren, toeslagenouders, werkdruk zorg, asielbeleid, zwartlakken en documenten achterhouden, de kamer niet, te laat en/of onvolledig voorlichten, beprijzen, gecreeerde schaarste etc. etc. En maar doen alsof er niks aan het handje is.
En natuurlijk de ene helft van nederland heeft de vette jaren wel meegemaakt en heeft dus een buffer. Diegenen aan de onderkant die moesten matigen om de vette jaren mogelijk te maken, sja, die zijn nu massaal de sjaak. En die hebben niets meer te verliezen. Dus ja, ik zie dit niet goed gaan. Gelukkig is er voor Rutte altijd nog de exit naar Brussel ( en voor Kaag naar Libanon onder het mom van "dit bekrompen racistische Islamofobe land is nog niet toe aan mij" ).

Graaisnaaiert | 27-07-22 | 10:37 | 9

Uw verhaal sluit aan bij hetgeen ik wilde schrijven, dus dat bespaart mij weer een boel werk.

‘Wie betaalt, bepaalt’.

Die bekende uitspraak gaat onder Rutte-x allang niet meer op.

Je ziet massaal kansarme- en kansloze mensen binnenkomen die hoogstwaarschijnlijk nooit een positieve bijdrage aan Nederland gaan leveren. Alleen maar - op z’n best ‘slechts’ - veel geld zullen kosten (en op z’n slechts terroristen blijken te zijn die aanslagen plegen).

Reactie Rutte c.s.?

‘We moeten gemeenten verplichten deze mensen op te vangen, ten koste van Nederlandse staatsburgers’.
‘Er moet meer gebouwd worden om asielzoekers op te vangen’.
Letterlijk uit een voorpagina artikel van ‘t NRC gisteren:
“Tot 2050 en verder zal een „ruimtelijke puzzel” moeten worden gelegd waarin diverse maatschappelijke vraagstukken aan bod komen. Denk aan: woningnood en asielopvang..”:
www.nrc.nl/nieuws/2022/07/25/in-de-gr...
‘Tot-2050-en-verder’!

Paupers, die nog nooit een cent aan Nederland hebben bijgedragen worden gepamperd.
Allemaal geregeld door deugende mensen die een bezoldiging hebben of op andere manier hun inkomsten direct of indirect via de staatsruif ontvangen. En wier beleid zeer zeker NIET door de absolute meerderheid van de Nederlandse bevolking wordt gedragen.

En tegelijkertijd negeren (bespugen?) ze de mensen die tot het werkend deel van Nederland behoren; ondernemende boeren en andere ondernemers.

En laten ondernemingen nou net de kurk zijn waarop onze economie drijft.

DIE betalen ervoor. Maar verder moeten ze dus hun bek houden.

Dit visieloze kabinet, wat bovendien op sociaal-cultureel vlak een (klein) minderheidsdeel van de Nederlandse bevolking vertegenwoordigt (‘deugend Nederland’) heeft te lang de meerderheid geschoffeerd.

Die meerderheid roert zich nu en, zoals we nu zien, dat verzet smaakt naar meer.

De bevolking is er helemaal klaar mee om HUN rechten, en de rechten van hun kinderen en kleinkinderen, door deugend Nederland aan kansloos- en kansarm volk verkwanseld te zien worden.

Mark,

Je hebt je kaarten overspeeld. En je weet het.

Dus tijd om te gaan.

Kompromat | 27-07-22 | 11:26

Welkom in ons mooie Vechtdal. Alles hangt hier vol met vlaggen. Verkeerslichten, lichtmasten, bruggen, etc. Veel steun inderdaad. Het heeft bijna iets feestelijks als je niet beter zou weten. Kom je nog eens terug?

Kopieerapparaat | 27-07-22 | 12:08
▼ 6 antwoorden verborgen

Op 'het ministerie' was men er ook weer vanaf negen uur en heeft men na een kort beraad de acties veroordeeld. Dat zal ze leren! Aldus de NOS

Mark van Leeuwen | 27-07-22 | 10:35 | 1

De rest zit op Curacao of nog verder... Rutte in New York, die wordt dagelijks wakker naast Erik Mouthaan, dus daar hebben we ook even geen kleaute aan. En al zou ie er wel zijn, heb je er ook helemaal niets aan.

Ommezwaai | 27-07-22 | 10:47

Ja en de brandweer moet de rotzooi weer opruimen, sterkte jongens.

jan huppeldepup | 27-07-22 | 10:35

Ik voel sympathie voor de boeren. Europaregels die even klakkeloos uitgevoerd gaan worden door een kabinet dat de binding met het volk al lang kwijt is, met als grootste slachtoffer de boeren.
Maar. We exporteren ons helemaal suf. Melk- en vleesproducten worden dagelijks de wereld over gestuurd. Dat zou best wat minder mogen.
-

Bernhard de II | 27-07-22 | 10:33 | 2

Da's een mooi ruilmiddel voor andere producten. Als elk land alleen produceerd voor zichzelf had je je auto niet en anders had het op Gronings gas moeten rijden. Geldt ook voor al je electronica, bouwmaterialen, etc

Mark van Leeuwen | 27-07-22 | 10:39

Melk (en melkpoeder) is wereldwijd een veelgevraagd en noodzakelijk product uit Nederland. Chinezen vochten (vechten?) om hoogwaardig Nederlands babymelkpoeder. In arme Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse gebieden geeft men op scholen nog steeds aan de kinderen gecondenseerde melk uit blikjes te drinken. Zeer populair, en die kinderen hebben dat hard nodig.

hatsikidee | 27-07-22 | 10:54

Het lijkt mij niet erg handig om met deze droogte fikkie te stoken in de berm.

matatwork | 27-07-22 | 10:31

Ach gos. En men had nog zo gehoopt dat het allemaal wel overgewaaid zou zijn na de vakantie

Mark van Leeuwen | 27-07-22 | 10:20 | 2

Inderdaad, Rutte. Misgegokt en verloren! Blijf asjeblief bij je grote liefde in New York.

hatsikidee | 27-07-22 | 10:56

Wel lachen allemaal hokjes denken.
Pro boeren of asociale terroristen
Pro immigratie of racist
Verplicht vaccineren of wappie
Team Trump of Orangeman is bad
Rusland Oekraïne
Heerlijk dat zwart wit. Zorgt voor heel veel emoties. Vooral bij mensen die er niks mee te maken hebben.
Of stond iedereen hier in de file?

Is dit nog nieuws? | 27-07-22 | 10:14 | 2

En dat wordt dan vooral gebezigd door lieden die inclusiviteit prediken en die menen dat zij het morele gelijk aan hun kant hebben. Feiten daarentegen en logisch redeneren doen er niet toe.

therealbraindump | 27-07-22 | 10:21

Eens!

Happy People | 27-07-22 | 10:46

Meer meer meer koeien! Ik houd van koeien in de wei (en de hoes van Atom Heart Mother).

Louter Leuter | 27-07-22 | 10:09 | 1

En het meestergedicht van Remko Kampurt in Tjeempie
The cows are in the wei
Seen from the train
they are smaller
Than from close nearby

Arnold Layne | 27-07-22 | 11:08

Als er de laatste tijd iets duidelijk is geworden dan is het dat een elementaire zaak als voedselproductie door Nederlanders met een recht door zee mentaliteit zwaarder weegt dan welke hype of waan van de dag uit grootstedelijke gebieden dan ook.

LennyCredits | 27-07-22 | 10:08 | 5

Wauw. Wat een mooi gekozen woorden.

Lorejas | 27-07-22 | 10:24

Exact voedsel is elementair en staat niet voor niets op de eerste plaats van de levensbehoeften.

Schilder58 | 27-07-22 | 10:30

@LennyCredits | 27-07-22 | 10:22: kan zo op een tegel, prachtig. Wel een 1 bij 1 tegel die we hier in de stad massaal in onze sfeerloze achtertuinen hebben liggen, dat dan wel.

SomsGenuanceerd | 27-07-22 | 11:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Helemaal goed, doorzetten met die acties! Fakkels en hooivorken!

Eminent | 27-07-22 | 10:07

Me dunkt de boeren hebben meer steun dan Rutte.

ivanhoe bergs | 27-07-22 | 09:58 | 2

Mark kan alleen maar dromen van zoveel steun. Het enige verschil is dat de stront op de snelweg na een paar regenbuien weg is, maar dat de stront die we van Rutte krijgen vastgekoekt in de samenleving zit.

Gladiator Fap | 27-07-22 | 10:03

@Gladiator Fap | 27-07-22 | 10:03: treffend!

VP732 | 27-07-22 | 10:36

Domme boeren, ik zie die D66 gasten binnenkort jullie gelijkschakelen met terroristen. De toon van dat D66 kamerlid in de kamer was laatst al erg agressief alsof de boerenacties zowat terrorisme was. En helaas lopen er nogal wat D66 adepten rond...... wachten tot zo'n malloot je boerderij in de fik steekt of erger.

Fark Mutte | 27-07-22 | 09:55 | 5

Ik zie een D66'er nog geen boerderij in de fik steken. Die draaien liever via de Tweede Kamer de boeren de nek om. En dat noemen ze dan democratie, net zoals ze de EU 'democratisch' noemen, hoewel dat aperte flauwekul is.
Maar, één ding zul je ze te na moeten geven, ze weten wel hoe ze hun zin door moeten drijven, dat hebben ze in deze coalitie laten zien.

KeesBruin | 27-07-22 | 10:56

@KeesBruin | 27-07-22 | 10:56:
In Overijssel lopen er veel initiatieven vanuit D66 om duurzame landbouw te bevorderen en een groot deel van de lokale boeren is daar sterk voorstander van. Maar die hoor je nu niet, tussen al dat geweld met die trekkers.

Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 11:22

@Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 11:22: D66 is Tjeerd de Groot, en die is bezeten van 'kringlooplandbouw'.
Maar diezelfde Tjeerd de Groot zei wel tegen prof.dr. Han Lindeboom, dat hij bevindingen uit zijn onderzoek aan de ammoniakuitstoot van een pinguinkolonie op Marion-Eiland, niet verder bekend moest maken. Want dan speel je Baudet in de kaart!
Die De Groot is dus een foute man, met zijn gedram en zijn neiging om de waarheid onder tafel te schoffelen.
Dat stikstofrapport van Lindeboom c.s., dat nota bene aangenomen is op een D66 congres, daar veegt De Groot zijn reet mee af.
Dat is het D66 waar we mee te maken hebben, niet de goedbedoelende D66-initiatieven in de provincie.

KeesBruin | 27-07-22 | 11:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Erger me mateloos aan de korte empathische antenne van iedereen die niet achter de boeren staat. Je bedrijf wordt afgepakt door een paar nietsnutten uit Den Haag vanwege een papieren probleem. Hun eigen shit notabene. En de groep die verantwoordelijk is voor dit wanbeleid heeft nog nooit een loonstrookje gemist. Dàt is het probleem. Totaal gebrek aan verantwoordelijkheidsbesef vanuit de politiek.

Happy People | 27-07-22 | 09:47 | 21

Een papieren probleem. Maar zo kan je alles als een papieren probleem afdoen. Zo staat er op papier dat ons land vol zou zijn. Terwijl je halve dagen niemand hoeft tegen te komen, als je in Noord-Groningen, hele delen van Friesland, Overijssel of Gelderland aan de wandel bent. Geen mens te zien. Vol? Totaal niet vol. Een papieren probleem mensen! Er is daar vooral heel veel boerenland, waar nauwelijks iets beweegt, geen mens te zien, af en toe een trekker.

Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 11:18

@Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 11:18:
“Totaal niet vol. Een papieren probleem mensen!”

U noemt gebieden die dun(ner)bevolkt zijn.

De Randstedelijke gebieden zijn echter wel degelijk ‘vol’.

Neem Den Haag. Zo’n beetje elke vierkante ‘kale’ vlakte wordt (of eigenlijk: is) volgebouwd.

Indien u iemand op leeftijd uit zo’n Randstedelijk gebied kent moet u eens met zo’n dame/heer op leeftijd een uitstapje maken in de buurten die deze dame/heer van vroeger kent.

Altijd leerzaam (en vaak met interessante anekdotes).

“Vroeger stond daar dat bedrijf/die school/die speeltuin/die boerderij (!) et cetera. En vooral vaak: vroeger was dit een grote, ‘lege’ uitgestrekte vlakte tot aan de horizon.

Alles wordt bebouwd. Zelfs delen van gebieden die voor recreatie bedoeld waren.

Vergeet u vooral niet dat die ‘dunbevolkte’ gebieden die u opnoemde voor de gemiddelde Nederlander geen opties zijn: die moeten (in de buurt) wonen daar waar hun werk is. Je kunt niet in Noord-Groningen gaan wonen en dagelijks naar Den Haag afreizen om ‘s ochtends de post te bezorgen.

Wanneer je alles om je heen in steen ziet veranderen, inclusief gebieden waar je juist voor ontspanning even in de natuur wilde zijn, dan kun je dus wel degelijk zeggen dat jouw woongebied ‘vol’ is. En - laten we wel wezen - door teveel kansarme- en kansloze immigratie nemen ook andere problemen, naast schaarste aan woningen, toe (‘stikstof’, CO2, (plastic)vervuiling).

Nederland is vol. ‘Wij’ willen ook ruimte overhouden om in ons eigen land een beetje normaal te kunnen blijven leven.

En ja,

Boerderijen maken ook deel uit van het ‘Hollandse’ (en ja, mensen buiten Noord- en Zuid-Holland haten dit bijvoeglijk naamwoord) landschap.

De gebieden die u opnoemde zijn niet onaantastbaar.

Ook daar zal meer stedelijke bebouwing komen indien de massale influx aan immigranten zich voortzet.

Maar dan is het dus te laat.

Jammer dat het benoemen van dit soort feiten vaak als ‘xenofobisch’ wordt afgedaan.

Maar ja,

‘You can lead a horse to water but you can’t make it drink’.

Kompromat | 27-07-22 | 12:43

Dus je kunt niet achter de boeren staan, maar daarnaast vinden, dat sommige acties te ver gaan en zelfs gevaarlijk zijn?

The_Black_Knight | 27-07-22 | 17:43
▼ 18 antwoorden verborgen

In plaats van grond storten mogen ze de volgende keer het asfalt er wel uithalen. Er schijnt 25 miljard beschikbaar te zijn voor herstel. Dan hebben de wegenbouwers er ook nog wat aan en de daar werkende werkman idem. Ik weet het, het is weggegooid geld, maar dat zijn die klimaat/stikstofdoelen ook, dus blijft het weggegooid geld maar dan iets minder weggegooid.

Kopieerapparaat | 27-07-22 | 09:47

Wat een helden!! Echt zo trots op onze boeren!!!

Flikker toch op. Walvisvaarders hebben we ook niet meer.

2Benen | 27-07-22 | 09:47 | 17

Welja, de walvisvaarders even als tropop gebruiken! Schei toch uit met die drogredenaties.

KeesBruin | 27-07-22 | 10:57

Klompenmakers?

apek00l | 27-07-22 | 11:02
▼ 14 antwoorden verborgen

Ik sta voor 100% achter de boeren. Vooral de melkboeren. Vergeet niet dat deze melk de hele wereld over gaat in de vorm van o.m. melk en melk formula voor baby's. En zo honderdduizenden jonge levens redt.

ceesreis | 27-07-22 | 09:45 | 9

@BobDobalina | 27-07-22 | 10:09: unilever produceert niet. Unilever is een schoolvoorbeeld van aandeelhouders kapitalisme. EN speculatie op grondstoffenmarkt. Dat is geen producent maar een handelaar.

pieterS | 27-07-22 | 10:23

Wat heel mooi is, zo staat er een fabriek vlak naast de A7 bij Heerenveen, die vrijwel alleen voor de Chinese markt melk produceert. De mest blijft hier, maar who cares? Als die Chinezen hun kindermelk maar kunnen kopen. Toch?

Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 11:20
▼ 6 antwoorden verborgen

Zolang prutte IV blijft zitten houdt de ellende aan en zakken we steeds meer weg in het EU drijfzand, totdat de inflatie vormen aanneemt dat de supermarktschappen leeg zijn en de totale paniek uitbreekt, lees hamsteren. Alles wijst op een toekomstige economische ramp en rutte is de oorzaak met zijn jaknikkers en tassendragers. De boeren zijn slechts slachtoffer van en vooral via de MSM afleidingsmanoeuvre. MSM is medeverantwoordelijk voor alle ellende die straks over ons heen komt, zelfde mechanieken en tactieken die Goebels hanteerde tijdens WOII.

LoewiekedeVos | 27-07-22 | 09:43 | 7

@Theodorus.Goldbach | 27-07-22 | 10:02: Ah, ik ben een complotdenker, ik snap het niet en ik ben dom. Fijn toch, dan hoef je op de inhoud niet meer in te gaan. Eerlijk is eerlijk, ik had ook niets beters verwacht dan het gebruikelijke autoriteitsargument. Gaap.

Gladiator Fap | 27-07-22 | 10:23

@Gladiator Fap | 27-07-22 | 10:23: Theodorus heeft wel gelijk: de truc die door rechts (extremisten) wordt ingezet: geloof niet in de "Lugenpresse"/"MSM". Alleen in de waarheid die ik jou vertel. Als je die parallel niet inziet... Offtopic: Kijk naar Trump: fake news, fake news, fake news. Behalve als ik het zeg: de "stolen election". Geen enkel bewijs voor: ene na de andere rechtszaak erover verloren. Zelfs zijn eigen William Barr zei dat het "bullshit" was. Als men dan nog steeds denkt dat de election stolen is dan is men niet heel veel beter in leugens ontrafelen dan een deel van het Duitse volk dat zo makkelijk in de leugens van 1 man trapte. Godwinnetje ff teruggeven.

GekkeLorrie | 27-07-22 | 10:43

@GekkeLorrie | 27-07-22 | 10:43: Als je goed gelezen had, zie je dat ik zei "de vergelijking klopt". Het enige dat ik aanstip is dat vervolgens een onjuiste correlatie gemaakt wordt: het feit dat dezelfde methoden gebruikt worden impliceert nog altijd niet dezelfde doelstelling. Dát is de eigenlijke Godwin. Als je zo gaat beginnen, stel je dus iedereen die de MSM veroordeeld gelijk aan een Nazi. Snappie?

Gladiator Fap | 27-07-22 | 10:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Goh de protesten verharden, wat een verrassing. Iedereen die 'zat' is van deze protesten, begrijp ajb dat dit geen 'gewoon' protest is voor niemendalletje, maar dit protest is om het voortbestaan, de toekomst en de keuzes van het kabinet om een mooie toekomst voor velen in dit land grondig kapot te maken. Niet alleen de boeren, maar velen begrijpen langzamerhand dat ze te maken hebben of binnenkort gaan krijgen te maken met de gruwelijke gevolgen van het handelen van het kabinet nu en de afgelopen jaren.
- een uitstekende agrarische sector halveren, dus de voedsel afhankelijkheid en productie exporteren naar landen die het stuk milieu onvriendelijker doen.
- groene weilanden volbouwen met woningen (oa om de ongeremde toestroom van asielvervelio's te huisvesten, met alle ellende van dien)
- enz
Ik wordt wellicht als 'dom' of ' rechts' of 'whatever' door vele andere reaguurders weggezet, maar ik ben overtuigd dat een steeds groeiende groep deze zorg heeft. Dus boeren, go go go .. volle steun, liever nu strijd dan straks de tranen omdat we het hebben laten gebeuren

klaverboerdenham | 27-07-22 | 09:40 | 3

De agrarische sector verandert al jaren. Het gaat erom waar de overheid op aan stuurt en op welke (valse) gronden. Dus wat we er voor terug krijgen. Ziet er niet goed uit.

VP732 | 27-07-22 | 09:44

Wat ik geweldig sterk vind, zijn de vlaggen. Dat is echt een Gandhi geweldloos protest en erg indrukwekkend 24/7 :-)). Hier in de Betuwe is het ook strak geregeld. Ik hoop dat het in het mooie Den Ham ook goed versierd is. Hang de brink maar vol.

Schilder58 | 27-07-22 | 09:49

@Schilder58 | 27-07-22 | 09:49: reed deze week in het Westland. Hele wegen zijn er met deze vlaggen versierd. Prachtig!!!!!

Tjatiswat | 27-07-22 | 09:52
-weggejorist-
LennyCredits | 27-07-22 | 09:38 | 1

Wanneer start de NPO met iedereen te cancellen die nog sympathiseert met de boeren? Alle boeren zijn terroristen en iedereen die hen steunt is zelf ook een terrorist. Ik voorspel dat dat de komende tijd het narratief gaat worden van de Nationale Propaganda Organisatie.

Mark zit te Dutten | 27-07-22 | 09:36 | 2

Dat is het toch al?

Partij v/d Paashaas | 27-07-22 | 09:39

@Partij v/d Paashaas | 27-07-22 | 09:39: ja volgens mij ook. Hier in de panelen ook: mijn sympathie neemt af. Die sympathie was er denk ik al niet echt en zijn ook vaak mensen die niet de dupe zijn en weinig idee hebben hoe ingrijpend dit is voor (bepaalde) boeren...

VP732 | 27-07-22 | 09:42

Ik hoop dat er vandaag niet op de boeren wordt geschoten. De spanning loopt weer zo op..

CorkSucker | 27-07-22 | 09:26 | 4

Politie moet gewoon het wapen in de kast op het bureau laten. Het is niet nodig om op boeren te schieten. Zo blijven we ook een beetje uit de geweldsspiraal. Wat de politie ook niet moet doen is hun auto voor een trekker parkeren, dat helpt ook. Daarnaast kunnen ze gewoon boterhammen eten en koffie drinken met de boeren. Ook raad ik de politie niet teveel naar de oorlog-hitsers zoals Bruls te luisteren. Doe gewoon normaal.

Schilder58 | 27-07-22 | 09:35

Sinds Jouke en de internationale aandacht is dit niet meer gebeurd. Lees het nrc eens, tristate city duurt 30 jaar en start binnenkort.

Moestuinier | 27-07-22 | 09:42

@Schilder58 | 27-07-22 | 09:35: oh ja Bruls, de zwelbast van Nijmegen.
Deze laaghangend fruit verslinder die voorop
liep in de GW aangiftemars in zijn stadje met een tasje vooraf ingevulde aangifteformulieren. Die Bruls die het tuig op het Nijmeegse Waal-strandje lekker liet begaan, want tja..handhaven is ook zo wat als het erg dichtbij komt. Maar als grote veiligheidscoordinator en met vrijwel het hele politieke speelveld als steun achter je dikke onderrug..wat kan je dan gebeuren?

CorkSucker | 27-07-22 | 09:50
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Paaldanseres | 27-07-22 | 09:25 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Hahaha die boodschap, dit is de enige grond die jullie krijgen, duidelijk dat de boeren met de middelen die ze hebben wat creatiever kunnen zijn dan de gemiddelde protestvlag.. ;)

Smoelensmid | 27-07-22 | 09:25

Trots op de boer!!

doortje | 27-07-22 | 09:22 | 13

@Theodorus.Goldbach | 27-07-22 | 10:05: Exact: wanneer verandert protest in terrorisme? Ik vraag me af wat hierover was gedacht als het geen protesterende boeren waren, maar protesterende zonnepaneel aanleggers waren geweest die de boel in de fik steken. Dan was het wel terreur lijkt me?

GekkeLorrie | 27-07-22 | 10:23

@Theodorus.Goldbach | 27-07-22 | 10:05: Ik zeg alleen maar dat de boeren mensen zijn zoals u en ik. En deze mensen protesteren voor hun existentie. Niet omdat ze vinden dat een beeld van Michiel de Ruyter beledigend is of zo. Me dunkt.

Gladiator Fap | 27-07-22 | 10:25

@GekkeLorrie | 27-07-22 | 10:16: In de woorden van Hans Teeuwen: geweld. De grens ligt bij geweld. Als een Ambulance geblokkeerd wordt door een boer, hoort die boer opgepakt te worden. Let wel: DIE boer. Niet alle boeren die er niks mee te maken hebben. Simpel toch? En voor de rest: zolang het niet gebeurt is het speculatie. Het verandert niets aan het standpunt van de protesten.

Gladiator Fap | 27-07-22 | 10:28
▼ 10 antwoorden verborgen
-weggejorist-
poepaanmijngaatsie | 27-07-22 | 09:18

Je vraagt je af, of de regering überhaupt heeft nagedacht over de gevolgen van dit beleid.
Het lijkt erop, dat ze alleen maar zijn uitgegaan van dat stikstof-vonnis en de eisen van de EU. Daaraan moet worden voldaan, dit is wat er moet gebeuren om dat te bereiken. En hoe het vervolgens gerealiseerd moet worden, dat mogen de provincies lekker zelf uitzoeken.
Wacht maar tot het straks daadwerkelijk uitgevoerd moet worden, met stikstofreducties, kelderende grondprijzen en onteigeningen.
Ik wens de provincies alvast veel sterkte, want dat zullen ze tegen die tijd even hard nodig hebben als de boeren!

KeesBruin | 27-07-22 | 09:16 | 26

@Smoelensmid | 27-07-22 | 09:28: Er zijn zat plekken in Nederland waar te kort mest wordt geproduceerd om lokaal or regionaal 'kringlooplandbouw' te kunnen realiseren. Daar moet mest van buitenaf aangevoerd worden.

KeesBruin | 27-07-22 | 11:05

@Theodorus.Goldbach | 27-07-22 | 09:36: Het staat zeer te bezien, of boeren ze "geen of amper risico lopen", zoals je nu stelt.
Van de concrete invulling is nog niet bekend, maar, geloof me, als de ambtenarij er mee aan de slag gaat, kun je nog hele rare dingen beleven. Die reductiepercentages zullen gehaald moeten worden, dat is de instructie die ze krijgen. En dan wordt het blik op oneindig, en gaan met die ambtelijke molens en stikstofkaarten.
We hebben gezien hoe het met de Toeslagenaffaire gegaan is, en wat voor totaal Kafkaeske toestand dat uiteindelijk is geworden. Er is geen enkele garantie, dat het met de stikstof net zo'n ambtelijke puinzooi gaat worden.

KeesBruin | 27-07-22 | 11:09

@KeesBruin | 27-07-22 | 11:03: dat is ook wat er mis is met de communicatie: dat kaartje... Maar om daarvoor de berm in de fik te steken...

GekkeLorrie | 27-07-22 | 11:11
▼ 23 antwoorden verborgen

Waardering voor de boeren dat ze vechten voor hun bestaan. Wat mij betreft is het genoeg met dit hysterische klimaat/energie- en migratiebeleid van dat stelletje volksverlakkers (VVD/D66 & Co).

First Contact | 27-07-22 | 09:16

Alles waait over, dit uiteindelijk ook. En 2/3 van de Nederlandse grond is in bezit van boeren. Mag wel wat minder lijkt me.

Giotto | 27-07-22 | 09:15 | 10

@elfenstein | 27-07-22 | 09:30:

Als je het verschil niet snapt tussen de verschillende stikstoffen. Ja, dan zeg je dat. Het gaat niet om NOx maar NH3. Wanneer dringt dat door?

Theodorus.Goldbach | 27-07-22 | 09:41

@Theodorus.Goldbach | 27-07-22 | 09:41:
Pfff, de Graaf heeft het over stikstof, maak ik een semi-lollige opmerking over maar mij moet u even belerend toespreken over het verschil tussen stikstof-het element en stikstof-het verzamelbegrip voor allerhande stikstofverbindingen?
Dat kan u beter,

elfenstein | 27-07-22 | 10:19
-weggejorist-
Gladiator Fap | 27-07-22 | 10:39
▼ 7 antwoorden verborgen

Goed bezig boeren, ik denk dat je iets beters moet verzinnen dan deze voor de hand liggende akties waarbij je de burger hebt en niet de op reces zijnde minister.
Op het vakantieadres een bult schijt storten lijkt me een beter plan.

DeJaVu5225 | 27-07-22 | 09:13 | 1

Wat dacht je van een mooie gier douche?

Mr_Pikibelly | 27-07-22 | 09:15

De tokshow redacteuren werken overuren om, voor vanavond maar weer zoveel mogelijk linkse naïeve deugertjes aan hun tafeltje te hebben zitten. Och, wat zullen de mutsjes vanavond weer geschokt en verbouwereerd zijn. Hoe kan dit toch? Ook is het natuurlijk weer een 'regelrechte aanval op onze democratie', ... om het vooral maar niet over de 'echte problemen' in dit 'ooit' zo gave land te hoeven hebben.

#TeamBoeren

Paaldanseres | 27-07-22 | 09:12 | 3

Hahahahaha. Flikker toch op. Agrolientje schuift werkelijk overal aan om haar verhaal te kunnen doen. Als die ergens niet over te klagen heeft is het media-aandacht...

Enter Yeti | 27-07-22 | 09:18

Het Halina Reijn-syndroom zal ongetwijfeld de kop weer opsteken. Maar de boeren zijn gelukkig met meer.

MickeyGouda | 27-07-22 | 09:25

@Enter Yeti | 27-07-22 | 09:18:
U bedoelt dat ze haar werk, haar taak, haar rol met verve uitvoert?
Hee, dat deden al die pratende hoofden ook tijdens corona, je scherm werd er een beetje dof van, al die hugo's en Abjes op tv, dag in dag uit. Het lijkt wel alsof die mensen bewust allemaal de media opzoeken om anderen hun kant van het verhaal te vertellen, Schande, foei!

elfenstein | 27-07-22 | 09:28

Moet vandaag de weg op in actiegebied. Heel vervelend, maar ik sta voor 100% achter de boeren.

erkomenanderetijden | 27-07-22 | 09:12 | 2

#team erkomenanderetijden

Bomenknuffelaar | 27-07-22 | 09:25

Mooi man

Rachiel_de_Muyter | 27-07-22 | 09:10

Als eerder gesteld. Slechts 53.000 boeren in NL, krijgen hun zin niet en zadelen miljoenen op met hun maatschappij ontregelende onzin. Het loket om te zeiken staat in Den Haag, niet die vertegenwoordiger die naar een klant moet. Vlag omgekeerd is symbolisch hoe deze beroepsgroep naar NL kijkt. Deze subsidiesponzen hebben 60% van de grond in handen en 20% is miljonair. Dan zou ik ook klagen en ontregelen. Ter Apel met boerenzakdoekjes, weg ermee!

P. Breidel | 27-07-22 | 09:10 | 10

@Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 09:30: on topic blijven BL! Wanneer er gefraudeerd zou worden moet je dat aanpakken. Dit heeft niets vandoen met het desastreuze stikstofbeleid van rutte4.

therealbraindump | 27-07-22 | 09:43

@ivanhoe bergs | 27-07-22 | 09:35:
Geen hoeren, geen sex?

Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 09:52
▼ 7 antwoorden verborgen

Toch zouden de boeren er goed aan doen om hun acties meer te richten op hun echte tegenstanders: de ministeries, de gesponsorde actiegroepen en de msm. De confrontatie aangaan met je daadwerkelijke vijand is uiteindelijk het meest effectief en verwerft de meeste steun.

ExitTrajectum | 27-07-22 | 09:10

Dit heeft niks meer met demonstreren te maken.
In groepsverband angst aanjagen, manipuleren, wetteloosheid. De maatschappij ontwrichten. Menig motorclub werd hierdoor al opgeheven door de rechter.

Meneertjehetheertje | 27-07-22 | 09:04 | 17

Bedoel je nu de belastingdienst?

Henkiemaardannietgek | 27-07-22 | 09:40

@Graaf_van_Hogendorp | 27-07-22 | 09:24:
Precies. Het kan en doet allemaal maar.
Ik wil de boeren echt wel steunen, ik begreep hun motivatie. Maar niet meer op deze manier. Dit gaat echt te ver. Ik denk ook niet dat alle boeren achter deze manier van demonstreren staan. Hoop ik..

Maar dit is hetzelfde als waarom we in Oekraïne geen soldaten hebben geïnstalleerd om de Russen te verdrijven. Die hebben namelijk iets in handen waardoor ingrijpen bijna onmogelijk is.
De boeren hebben ook zo'n Joker kaart in handen.

Ik hoop dat de besprekingen binnenkort beginnen want dit trekt niemand.

Meneertjehetheertje | 27-07-22 | 09:43

@Ichneumonidae | 27-07-22 | 09:08:
Fijn dat ik niet overdrijf:)
Ik zat nog aan het woord Ontvoering te denken maar gijzeling kan ook.

Meneertjehetheertje | 27-07-22 | 09:54
▼ 14 antwoorden verborgen

Team boer hier.
Weet ook niet of ik moet lachen of huilen als ik bijvoorbeeld een collega tijdens de lunchpauze hoor roepen dat "die boeren lekker moeten oprotten", terwijl ie net de leverworst op z'n boterham aan het smeren is en z'n melksnor nog boven z'n lippen staat.

memanta82 | 27-07-22 | 09:03 | 6

Vragen of het hem/haar smaakt en doe gelijk eens een intelligentie test met die persoon. Melk komt immers uit een pakje, vlees vind je in een koelvak en brood haal je bij de bakker.

Mr_Pikibelly | 27-07-22 | 09:18

Heeft je collega zich al opgegeven voor de LHBTI games? Want die schijnen er te komen volgens de telebelg.

likdoorn | 27-07-22 | 09:38

@Giotto | 27-07-22 | 09:17: Ja natuurlijk is hier een causaal verband, lijkt me duidelijk toch?
-

Bernhard de II | 27-07-22 | 10:30
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
miked | 27-07-22 | 09:02 | 1

Wat ik zo jammer vind aan de zeitgeist, is dat elke discussie vrijwel meteen in een ideologische slacht verandert. Het gaat allang niet meer over stikstofplannen -toch echt waartegen die boeren protesteren. Nee, het zijn "duivelse radicalen", die gesteund worden door Trump en Baudet. Dus moet de boer zélf kapot en niet alleen zijn bedrijf. Over radicaal gesproken. Scary stuff.

Gladiator Fap | 27-07-22 | 09:01 | 9

@Gladiator Fap | 27-07-22 | 09:28:
Nou ja het ligt eraan hoe u het brengt. Ik prefereer de indirecte methode vooral bij jonge mensen. Dan zie je toch dat er hier en daar wat vertwijfeling is over het officiele narratief mbt boeren, klimaat en Oekraine bijv. Ja als je gaat stellen dat Twamp en Bidet en M. Le Pen en Geertje kanjers zijn, dat werkt dan als een rode lap op een stier tenzij je het humoristisch brengt. Omdat demense door 24/7 MSM/overheids/onderwijs propaganda overtuigd zijn geraakt dat zij de duvels zijn die de wereld in vuur en vlam gaan zetten.

Nee demense zijn ook niet klaar om de waarheid over de Davos ideologie onder ogen te zien, en zullen dat op voorhand kritiek weigeren in het westen, met name het 'hoogopgeleide' deel, omdat hun hele leven is verteld om te gehoorzamen en niet na te denken.

De enige manier om tot mensen door te dringen dat ze hun stemgedrag wijzigen is door hun te wijzen wat de gevolgen van Davos zijn op hun persoonlijke leven. In Virginia bijv. waar transgender gekte zalig werd verklaard, totdat op 2 sgolen door dezelfde "trans m/f" seksuele incidenten plaatsvonden wat direct ouders met dochters trof. Ineens zongen deze ouders het transgender volkslied niet meer, en werd de politieke kandidaat die pro transgender gekte was weggestemd.

Helaas treffen de stikstofplannen onvoldoende medelanders in het persoonlijk leven, en is discussie dus.... lastig. En dient er voorzichtig mee omgegaan te worden.

Graaf_van_Hogendorp | 27-07-22 | 09:39

@Graaf_van_Hogendorp | 27-07-22 | 09:39: Mijn punt is juist, dat niemand van die boeren zit te wachten op steun van Trump of Le Pen. Het heeft er ook geen donder mee te maken. Het feit dat dit zo breed uitgemeten wordt, is gewoon de zoveelste poging om een realistische discussie (stikstofbeleid, compensatie, bestaansrecht boeren) uit de weg te gaan en te laten verzanden in ideologisch moddergooien.

Gladiator Fap | 27-07-22 | 10:43
▼ 6 antwoorden verborgen

Wil je graseters of uitvreters? Dat zijn simpelweg gesteld onze keuzes. Ik hoef er niet lang over na te denken.

MickeyGouda | 27-07-22 | 09:01 | 7

@Zoelense Hobbyboer | 27-07-22 | 09:09: ik kijk vast met mijn neus maar zie niets recents?

Roos | 27-07-22 | 09:42

@Roos: de zoekresultaten van binnen 24 uur in Google selecteren

Zoelense Hobbyboer | 27-07-22 | 10:18

@Roos: Je kan het overigens ook vinden op ZeroHedge

Zoelense Hobbyboer | 27-07-22 | 10:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Prima werk. #team boeren. Eenvoudige manier om alles in dit land plat te krijgen en minder makkelijk voor onze (R)overheid bonnetjes uit te delen. Mijn zegen hebben ze!

Mr_Pikibelly | 27-07-22 | 08:58

Ze moeten het openbaar vervoer aanpakken, daar zitten de linkse deugers in.

Normpje | 27-07-22 | 08:57 | 2

... en waarvan wordt dat openbaar vervoer betaald? Juist, onder andere van de belastingcenten van diegenen die ze nu kapot willen maken.

Gladiator Fap | 27-07-22 | 09:03

(s)linkse deugers zitten in de betere stadswijken en de vinex, die gaan niet met ov buiten hun studententijd.

Graaf_van_Hogendorp | 27-07-22 | 09:06
-weggejorist-
small_town_dude | 27-07-22 | 08:54 | 1

Op zich ben ik voor acties van boeren maar ik betwijfel of deze vorm effectief is. De beleidsmakers worden niet getroffen, alleen gewone mensen op weg naar hun werk of vakantie. Dus je verliest sympathie, steun en wint weinig tot niets. Leg de ambtelijke molen stil op landelijk, provinciaal of gemeentelijk niveau en je sorteert effect.

Ericpo | 27-07-22 | 08:52 | 3

Dat vraag ik me bij alle stakingen en protesten af, maar blijkbaar werkt actievoeren wel om de politiek te beinvloeden. Denk aan KOZP.

small_town_dude | 27-07-22 | 08:55

Dit gevoel bekruipt mij ook.
Daarnaast is de locatie -voornamelijk het Oosten van het land- een ver van mijn bed show.

Ga in de grote steden met clubjes op het station staan en deel streekproducten en vlaggetjes uit. Maak de stadsmensen bewust, zoals dat heet en zoals linkse partijen en ontwikkelingen als LHBTQ en BLM menen te doen !

Go boeren, geloof me ... dat is effectiever!

Roos | 27-07-22 | 09:04

Het slaat wel terug op de politiek. Die doed zo ie zo geen concessies ook al is er aangetoond dat er geen reet van klopt.
Narcistisch den Haag roept alles wat nu nog komen gaat over zichzelf uit, met hun regentse houding.

boerk | 27-07-22 | 09:05

Ik stel tevreden vast dat ook de brandweer #TeamBoeren is. Overal in het land blokkeert zij met bluswagens de snelwegen.

goedverstaander | 27-07-22 | 08:49 | 1

Zelfs de politie doet mee aan de acties en sluit gewoon hele snelwegen af. #lol

Paaldanseres | 27-07-22 | 08:54

Ook een hele goedemorgen. Heerlijk dit.
#teamboeren.

Paaldanseres | 27-07-22 | 08:46

#teamboeren voor 100%, leg alles maar plat en blijf het doen. Praten heeft geen zin. Word alleen maar misbruik van gemaakt.

Dutchbeaurouge | 27-07-22 | 08:46

De trekkerterroristen slaan weer toe. Gelukkig krijgen ze steun van democratische toppers als Trump en Le Pen. Lekker bezig jongens!

Azijnist | 27-07-22 | 08:44 | 9

guilty by association

small_town_dude | 27-07-22 | 08:57

@Gladiator Fap | 27-07-22 | 08:54: Het zijn ook altijd de radialen die een ander de terrorist noemen, of met andere sterke benamingen komen. Het begon hier in Nederland al bij zo'n Jantje Paternotte, drang, dwang, afpersen, buitensluiten, verdraaien, liegen, en dan zelf met de uitspraak extremistische boeren durven te komen. Zum kotzen zulke mensen, HA, en dat noemen ze dan volksvertegenwoordigers...

BadPatNL | 27-07-22 | 09:05

@small_town_dude | 27-07-22 | 08:57: ofwel, te dom om zelf te denken als iemand in deze denkwijze meegaat.
Joden-vriendjes/helpers waren dat toch in de WO2? Die werden ook afgeschoten ivm guilty by association.

boerk | 27-07-22 | 09:07
▼ 6 antwoorden verborgen

De 729 talk shows op televee hebben weer een mooi hoofditem voor vanavond.... kannie wachten

Pretba | 27-07-22 | 08:42 | 1

Ik denk dat Ab enorm teleurgesteld is.

Keutels | 27-07-22 | 09:21

Go ahead farmers! Doorgaan met de acties, net zolang tot de regering/partijkartel echt gaat luisteren.

hatsikidee | 27-07-22 | 08:41

Het spijt mij dit te moeten zeggen, maar er zit gewoon niets anders op voor de boeren dan doorgaan met dit soort acties.
Als ze toegeven, worden ze geslacht door de regering. Zo simpel is het.
Dit plan moet van tafel en aangepast worden. Meer maatwerk, eerlijker verdeling van de lasten over de samenleving. En een betere onderbouwing, want die ontbreekt nog steeds.
Oh ja, en een véél betere presentatie van de plannen dan nu het geval was, want dat was brandhout!

KeesBruin | 27-07-22 | 08:38 | 3

Mee eens, maar naar de slachtbank gaan ze. Hierna worden de banken door onze overheid bang gemaakt en gaan de leningen bij de boeren terughalen. Faillissementen tot gevolg, gemeenten kopen de grond voor paar euro’s op en verkopen dat aan de projectontwikkelaars. Die het op hun buurt weer voor woekerprijzen aan nieuwe bewoners verkopen.

Sjompie | 27-07-22 | 08:44

@Sjompie | 27-07-22 | 08:44: Ja, die grondprijzen, dat gaat op deze manier ook een hele rare zaak worden. En de boeren zijn de klos, die zien hun vermogen verdampen.

KeesBruin | 27-07-22 | 08:52

@KeesBruin | 27-07-22 | 08:52: Niet hun vermogen doch de borg voor hun leningen bij de bank, leningen die ze afsloten om hun bedrijven aan de door de regering opgelegde beperkingen te laten voldoen.

Hendrikaatje | 27-07-22 | 14:43

Ik verwacht komende maandag veel demonstraties, de dag dat Rutte door de MSM wordt bejubeld. Maar doe dat in Den Haag (of Hilversum), het platteland steunt jullie wel.

Phantomas | 27-07-22 | 08:36 | 1

Ik ben voor.
#teamboeren

Paaldanseres | 27-07-22 | 08:52

Tsjah. Als trekkerkonvooien worden beschoten dan gaan de boeren wel wat anders verzinnen. Ze zijn nog niet helemaal levensmoe.

Leptob | 27-07-22 | 08:35

Ik hoop dat het verzet van de boeren stand houdt. Want na de diefstal van landbouwgrond door het Rutte-regime zal het niet ophouden en is het particuliere woningbezit aan de beurt voor onteigening. Ons spaargeld wordt inmiddels ook al waardeloos gemaakt.

Schmalz | 27-07-22 | 08:35 | 1

Diefstal? Ze krijgen volgens mij een lieve duit voor die subsidie sponzen. Dit is gewoon het resultaat van 20-30 jaar lang kop in het zand van regering, banken en boeren. En lekker fik maken in de berm als t zo droog is. Ben benieuwd wat de reacties hier waren geweest als het andere groepen betrof die op deze manier “demonstreren”.

GekkeLorrie | 27-07-22 | 09:09

Het gaat hier niet alleen om stikstof maar ook om een genocide van mensen die net niet genoeg hebben. Dat zouden zomaar eens tig duizend mensen kunnen zijn die door deze politiek het leven laten. Daarom ben ik mordicus tegen deze plannen. Zoals Trump we hebben voedselschaarste en de politiek gaat snijden in de voedselvoorziening dit is ongekend. Dat kun je in afrika niet uitleggen. Er gaan miljarden mensen vandaag weer zonder voldoende eten naar bed.

Schilder58 | 27-07-22 | 08:35 | 11

@Schilder58 | 27-07-22 | 09:03: Nou nou, over de kling jagen is wel wat overdreven. Het klopt natuurlijk wel dat heel veel Afrikaanse landen afhankelijk zijn momenteel van voedsel dat elders is geproduceerd. Aan de andere kant is het wel wat vreemd dat dit continent zichzelf nog altijd niet kan bedruipen. En het is ook nogal raar dat men ook geen zelfregulering toepast, namelijk als er niet genoeg te eten is kun je ook minder mensen opvoeden.

Verbandmeester | 27-07-22 | 09:52

@GekkeLorrie | 27-07-22 | 09:14: Wij kopen al bijna tien jaar enkel nog subsidieloos vlees en daar eten we dan minder van. Het is van een stuk betere kwaliteit dan de gemiddelde subsiedieworst.

Verbandmeester | 27-07-22 | 09:55

@Zoelense Hobbyboer | 27-07-22 | 08:45: Mee eens, men is nog altijd niet in staat om zelf voldoende te produceren. En er is toch zat geld ingestoken de afgelopen honderd jaar.

Verbandmeester | 27-07-22 | 09:57
▼ 8 antwoorden verborgen

de mensen in het westen weten helemaal niks van het leven van de boer en van het platteland .ze willen hier wel graag wonen met hun blablabla maar daar zitten we helemaal niet op te wachten , team boer team achterhook

Hapselaar | 27-07-22 | 08:34 | 8

@W_F | 27-07-22 | 09:43:
Sow, da's een fraaie archeologische vondst. Nou was ik in die tijd nog slechts een lurker hier, ben pas in 2010 toegetreden tot het stijlloze legioen. Wel interessant en tevens een grove schande om hardwerkende entertainers zo te stigmatiseren. Ik werk in de muziek en iedereen die ik ken die ook in de bizz zit wil niets, helemaal niets met het uwv te maken hebben.

elfenstein | 27-07-22 | 10:24

@Zoelense Hobbyboer | 27-07-22 | 09:04:
heb helaas andere ervaringen en veel met mij hier

Hapselaar | 27-07-22 | 10:43
▼ 5 antwoorden verborgen

Een snelweg heb ik toch niets aan als de overheid begint met onteigenen van stikstof producerende auto's.

W_F | 27-07-22 | 08:32

Of je nu een gebedsmatje hebt of een tractor, je blijft een terrorist. Boycot Nederlandse voedsel producten!!

Skunk57 | 27-07-22 | 08:31 | 4

Dus iedereen met een gebedsmatje of een trekker is een terrorist?

Verder alles goed?

SamV | 27-07-22 | 08:35

Wie wind waait zal storm oogsten. Als onze reageerders in Den Haag en Brussel niet snel bij de les komen, gaan er misschien nog wel gekkere dingen gebeuren.

MickeyGouda | 27-07-22 | 08:38

wie is er nu radicaal? Ik vraag dit voor een vriend.

Gladiator Fap | 27-07-22 | 09:08
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien moeten de boeren zich maar eens vast gaan lijmen aan schilderijen in het Rijksmuseum, dat soort acties door XR wordt namelijk niet door links en de msm veroordeeld.

Sinterbikske | 27-07-22 | 08:30 | 1

Klopt: XR plakt zich vast aan t glas van een schilderij (dus NIET het doek zelf). Boeren: zetten droge bermen in de fik zetten, honderd jaar oude knotwilgen slopen (en daarvoor nog 80000 euro aan subsidie gehad om de natuur in zijn gebied te beschermen), met tractors bij t huis van de ministers langs, spookrijden, snelwegen blokkeren, stront dumpen. Staat lekker in verhouding of niet?

GekkeLorrie | 27-07-22 | 09:18

Het spoor van verwoesting dat door de boerenbedrijven dreigt heen te gaan is nog veel groter.

Kan Christianne van der Wal wel een kwetsbare bril opzetten (net zoals Kaag) en heel VVD-optimistisch en inlevend gaan doen en tegelijk glimlachend de maatregelen erdoor drukken (terwijl er weer een boer zich ophangt, maar dat ligt dan aan die boer natuurlijk), de boeren zien alleen maar een steeds ondoordringbaardere goed communicatie-getrainde muur van handig geschreven brieven ontstaan. Dat hebben ze geleerd van de ouders van het toeslag-schandaal en de mensen in Groningen. Het is niet goed, maar geen wonder dat die boeren Christianne van der Wal thuis gingen opzoeken. Of de tweede kamer bezoeken. Ze willen iets bespreken. Echt iets bespreken. Niet over zich heen laten lopen en hun familiebedrijf opgeblazen zien worden omdat er opeens na decennia doen wat je gezegd wordt iets helemaal anders moet.

Maar ach, dat geklaag en die protesten horen er nu eenmaal bij als je een maatregel wil doorvoeren. Als je er doorheen bent krijg je als politicus een schouderklopje. En die depressieve en overspannen boeren? Daar stop je gewoon een antidepressiva-pilletje in. En de doden klagen niet. Zie je wel, niets aan de hand.

Het duurde even maar het lijkt toch door te dringen dat Omtzigt wel degelijk een punt heeft, als het gaat om het sociale contract overheid-burger.

AdvocatusDiaboli | 27-07-22 | 08:30 | 1

Dat heeft u aardig verwoord.

PieterOpZicht | 27-07-22 | 08:42

Gisteren bij een boer in Friesland op bezoek geweest. Uit eerste hand het verhaal gehoord. Wat een drama, veel erger dan ons wordt voorgeschoteld door politiek en MSM media. De frustratie en woede is er or enorm. Er gaan nog rara dingen gebeuren als Rutte zijn vernietigings politiek niet radicaal verandert......

Blonde Nel | 27-07-22 | 08:30 | 1

Heel goed, hoor ook de andere kant maar eens. Die botte reacties hier geven alleen maar aan dat men niet eens de moeite wil doen om zelf op onderzoek uit te gaan. Maar misschien ben ik ook wel bevooroordeeld, want rondom ons huis is er een flinke keuze aan boerderijwinkels dus wij zien eigenlijk alleen maar de andere kant van het verhaal.

Verbandmeester | 27-07-22 | 10:04

Je moet wel heel erg van kiloknallers, speklappen en piepers houden wil je nog team boer zijn.

BobDobalina | 27-07-22 | 08:27 | 18

@Verbandmeester | 27-07-22 | 10:09: inderdaad. Liever lokaal, maar ben helaas niet zo'n fan van melk, varkensvlees, watertomaten, hollandse kaas, etc. De Nederlandse bevolking ook niet, want 80% wordt geexporteerd.

BobDobalina | 27-07-22 | 10:12

@BobDobalina | 27-07-22 | 10:12:
Onzin, we importeren al die zaken gewoon terug omdat dat goedkoper is voor de appie. Vlees uit het oostblok en canada, groente en fruit uit afrika. Het zou niet best zijn als afrika ook onze bullshit zou overnemen. Stelt u het zich even voor, morgen geen broccoli, avocado, boontjes, appels en peren, speklappen, worst meer omdat een of andere afrikaanse Greta de stammenraad vermanend heeft toegesproken. U zegt dat nederlanders niet houden van die waterzooi en het exporteren maar dat is precies andersom, we zijn er zó verzot op dat we het vanuit de hele wereld hierheen slepen.

elfenstein | 27-07-22 | 10:28

@BobDobalina | 27-07-22 | 10:12: Kijk, dat is dan wel grappig. Watertomaten zijn al een hele poos geleden uit de reguliere handel verdwenen vanwege hun smaakgebrek. Proef eens Nederlandse tomaten van diverse leveranciers en merk het verschil. Dat geldt ook voor kaas, melk en zelf varkensvlees. Er zit zo enorm veel smaakverschil in al die productgroepen dat het niet onder een noemer te vatten is. Hebt u werkelijk al eens alle varianten onderzocht? Ik koop toch liever zoveel mogelijk lokaal of hooguit Europees en merk dan dat er heel erg veel kwaliteitsverschil is. Melk van een geit of een grasgevoerde koe of van een reguliere stalkoe, het is nogal uiteenlopend qua smaak.

Verbandmeester | 27-07-22 | 10:44
▼ 15 antwoorden verborgen

Het gehalte aan stikstof uitstoot zal flink dalen als de boeren eens de koeien een wat minder diarreerijk menu( vocht&eiwitten) geven.
Maar dan zal de melkproductie per koe ook afnemen en dan hou je weer minder geld over om je rabobank hypotheek af te lossen.

steekmug | 27-07-22 | 08:27 | 1

Meeste stikstof wordt nog altijd uitgepompt door zware industrie in oa Chy-na en India, maar daar worden onze goedkope spulletjes gemaakt dus zegt de politiek niks van, mede omdat hun donoren en inspiratiebronnen grote investeringen aldaar hebben.

Graaf_van_Hogendorp | 27-07-22 | 08:29
-weggejorist-
Graaf_van_Hogendorp | 27-07-22 | 08:23 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Enige of enigste?

steekmug | 27-07-22 | 08:19 | 2

Totaal verschillende betekenissen. Gebruik het eens in een zin?

John McClane | 27-07-22 | 08:24

@John McClane | 27-07-22 | 08:24: "Dit is de enige grond die jullie krijgen van ons!!"

steekmug | 27-07-22 | 08:29

Prachtig, nog steeds volledige steun.

Zoelense Hobbyboer | 27-07-22 | 08:18 | 3

Je verwacht het niet, hobbyboer!

Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 08:20

Helemaal goed

Schilder58 | 27-07-22 | 08:26

@Beste_Landgenoten: Misschien heb je gelijk, val ik in herhaling en volstaat het met afstand doen wanneer ik van mening ben dat de boeren te ver zijn gegaan.

Maar ja, dan leg ik mezelf de facto een permaban op.

Zoelense Hobbyboer | 27-07-22 | 10:51

Volgens mij weten veel Nederlanders wel dat veel vee voor de export dient en de de biodiversiteit lijdt onder stikstof.
Ik zie niet in waarom de boeren een soort recht hebben om op oude voet verder te gaan, van schaalvergroting, uitputting en intensieve veehouderij. Dat geldt namelijk voor geen enkele beroepsgroep in Nederland. Boeren kunnen zich beter bezig houden met een duurzamere, toekomstbestendige en lonende manier van landbouw dan kneuterige rijmpjes, aanstellerige vlaggen en dat brakke Engels.

Diotima | 27-07-22 | 08:18 | 15

Smaakte het ontbijtje je niet deze ochtend?

Mr_Pikibelly | 27-07-22 | 09:12
▼ 12 antwoorden verborgen

De anti-boer strategie loopt op volle toeren: Eerst wordt er nauwelijks aandacht aan besteed. Dan gebeuren er een paar akkefietjes, waardoor het groot nieuws wordt en moet worden vastgesteld dat 75% van de Nederlanders de acties steunt.
Tijd om de linkse kanonnen eruit te halen: er wordt koortsachtig geprobeerd om te godwinnen... en... jawel... Trump en le Pen kondigen aan dat ze de boeren steunen. Goddank! Nu kan het debat afgeleid worden door de bedreigende oppositie (BBB) in de hoek te dwingen en krijgen de boeren het o-zo-gewenste rechts-radicale vleugje. Het gaat allang niet meer over stikstof, inkrimping van boerenbedrijven of eventuele onteigening. De boeren zijn vogelvrij verklaard; vanaf nu is iedereen met een groentetuin groter dan 1 kwadraat meter "verdacht" als Trump-aanhanger of zoiets. Het is iedere keer weer hetzelfde verhaal. Gladiator zegt: neen! Weg met de Godwins, weg met de fascistische klimaatideologie, weg met het ondemocratisch gedrag, weg met de cultuurvernietigende zelfhaatcult die dit land kapot maakt. Hoewel de boeren op steun van de ruime meerderheid van de bevolking kunnen rekenen, verzandt het thema op een ideologische nebenkriegsschauplatz en wordt het beleid gewoon doorgezet.

Gladiator Fap | 27-07-22 | 08:17 | 17

@Het Licht | 27-07-22 | 08:58: klopt, mijn fout. Ik kom zelf uit Brabant, maar vermoedde misschien onterecht dat Bob die taal niet spreekt. Het was dus een ideologische handreiking.

Gladiator Fap | 27-07-22 | 09:06
▼ 14 antwoorden verborgen

We kunnen nog wel 100 jaar wachten om onszelf te redden van de brandnetels.

HogeNood | 27-07-22 | 08:17 | 1

De brandnetel is een inheemse soort, niks mis mee. Als je kijkt naar andere soorten zoals de Japanse duizendknoop of reuzenberenklauw die hier niet horen, hoort er bestreden te worden door de overheid volgens Europese regelgeving. Ik heb zelf nogal last van reuzenberenklauwen die uitzaaien vanuit gemeentegrond/waterschap. Je kan zeuren wat je wil, maar actie wordt er niet ondernomen, zelfs niet bij grote overlast. Dus het interesseert ze toch geen hol. Bovendien gaat het natuurlijk niet eens over de brandnetel. De doelstelling is totaal wat anders.

Kopieerapparaat | 27-07-22 | 09:38

Remkes is medebedenker en voorstander van de stikstofonzin. Hem naar voren schuiven als bemiddelaar was op voorhand kansloos. Dat weet Rutte, maar die wil geen oplossing, die wil goedkoop grond.

Zoelense Hobbyboer | 27-07-22 | 08:22

De niet-sympathiserende burger is veelal een vvd66 stemmert en daar zijn er volgens de peilingen nogal wat van. Die lui mag je gewoon raken met acties. Kun je zeggen dat het slecht is voor de democratie, maar die heeft Rutte in een eerder kabinet al begraven, waarna D66 lachend over het graf stond te pissen. Zolang de peilingen zijn zoals ze zijn, hoeven ze weinig rekening te houden met de burger, vooral niet in de Rampstad. De sympathisant heeft wel begrip. Succes boeren!

Kopieerapparaat | 27-07-22 | 08:13 | 14

@W_F | 27-07-22 | 08:29: ik kom daar regelmatig! Aangelegd natuurschoon wat er vaak prachtig bij ligt. Daar waar het niet zo is, is achterstallig onderhoud want aangelegd!

sgaapje | 27-07-22 | 08:59
-weggejorist-
BobDobalina | 27-07-22 | 09:00

Nogal wat van - de meerderheid. En deze meerderheid is de terreur-boeren gewoon spuugzat.

redanx | 27-07-22 | 11:12
▼ 11 antwoorden verborgen

Nu nog een beetje meer mest en hooi richting de randstad, jongens. Dat halfzachte gedoe met die vlaggen aan lantaarnpalen schiet niet op. Hup boeren!

Happy People | 27-07-22 | 08:12

Fijn dat er mensen zijn die niet passief reageren op onteigening, chantage en beroving door de overheid.
En al die verwijtende blikken van die snobs aan de overkant van de IJssel, wordt eens wakker, jullie zijn het volgende doelwit van het kabinet.

Linke Soep | 27-07-22 | 08:12 | 1

Die hebben een lobby afkomstig uit vvd66 kringen. Dat gaat wel goed. Rutte zorgt prima voor dit groepje.

Kopieerapparaat | 27-07-22 | 08:15

Tijd voor een pctje van Rutte.

Leptob | 27-07-22 | 08:11

Ze mogen bij voor het huis wel wat grond dumpen. En als ze zin hebben, de tuin sproeien.

kleybeuker | 27-07-22 | 08:11

Trekkertopics zijn een magneet voor trololo.
Koffie dan maar.

Duwbak_Linda | 27-07-22 | 08:09 | 5

@Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 08:23:
Het staat de Randstad vrij zich af te scheiden van De Rest van Nederland en een eigen inclusieve Huilocratie (met Eerste en Tweede Safe Space) te stichten. #Opbokken

Duwbak_Linda | 27-07-22 | 08:29

Dezelfde types die heel politiek correct als kerel zittend gaan plassen ;)

therealbraindump | 27-07-22 | 08:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Kijk, die werken door tijdens reces!

mundusvultdecipi | 27-07-22 | 08:09

Boeren ? exporterende agra- industriëlen.

Cornelis12 | 27-07-22 | 08:09 | 7

@Cornelis12 | 27-07-22 | 08:37:
Hahahaha, minder Eu afdracht? En gij geleuft dah, dat we ooit nog minder gaan afdragen aan dat zinkgat?

elfenstein | 27-07-22 | 08:45

@Cornelis12 | 27-07-22 | 08:37: Waarom denkt u dat die subsidies bestaan? En dat die zelfs door de EU, met een übergroene agenda, worden verstrekt?

goedverstaander | 27-07-22 | 08:59

@Cornelis12 | 27-07-22 | 08:37: Correctie: Geen exporterende boer - geen (belasting)inkomsten uit die export - minder zelfstandigheid - meer afhankelijkheid van de EU. Nederland is té succesvol op bepaalde vlakken. Dat moet genivelleerd worden.

Gladiator Fap | 27-07-22 | 09:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Volgende keer weet iedere actiegroep wat ze te doen staat. Snelwegen vol gooien met rotzooi, Brand stichten, het mag allemaal!

Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 08:09 | 5

Rara, wat er allemaal mag in protestland.

Die boeren zijn zo braaf als de pest.

calamiteiltje | 27-07-22 | 08:18

We hebben bij de BLM-rellen gezien dat het allemaal mag inderdaad. Gelukkig blijven de boeren bij hun punt en vervallen ze niet in het plunderen van winkels en het slopen van standbeelden.

Veepert | 27-07-22 | 08:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn zegen hebben ze de boeren. Die vertraging door de acties. Het zal toch wat als je een keer niet exact dezelfde tijd zoals als alle andere dagen bij het koffieapparaat op je werk kan staan om te leuteren met de collega's.

forecastle | 27-07-22 | 08:08 | 2

Precies. Ze worden gesteund door het gewone volk maar treffen het gewone volk.

BobDobalina | 27-07-22 | 08:14

Och, de paar procent van de bevolking waarbij de boeren nu onpopulair zijn staan zodra ze honger krijgen echt wel weer met hun fietsje en sieradendoosje bij het hek van de boerderij voor een paar piepers en andijvie.

calamiteiltje | 27-07-22 | 08:08 | 8

@dinges_123 | 27-07-22 | 08:54: Logisch: op het moment dat de linkse rakkers niks meer te vreten hebben is de ideologie ineens zoek

Gladiator Fap | 27-07-22 | 09:05

@dinges_123 | 27-07-22 | 08:54: valt wel mee hoor. Kop op Joop.nl: "Spookrijdende terreurboeren stichten snelwegbranden."

Boeddha18 | 27-07-22 | 12:42
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik vroeg me al af waar de trekkerterroristen waren. Per direct alle subsidies afpakken. Beetje raar dat de burger continu hun eigen ongemak moet financieren. Ga maar lekker ergens op een grasveld staan te janken of zoek een andere baan, net als de rest van Nederland.

Ardbeg | 27-07-22 | 08:08 | 4

Boer is geen baan.

Plaktong | 27-07-22 | 08:19

Ik heb behoorlijk wat ongemak van ambtenaren, zullen we die ook maar eens flink gaan verminderen?
Dat lost meteen een hoop van de problemen in dit land op, kunnen die ambtenaren een andere baan zoeken.

Henkiemaardannietgek | 27-07-22 | 08:23

"Beetje raar dat de burger continu hun eigen ongemak moet financieren."
Welkom in het nieuwe Nederland in het nieuwe Europa. De boeren doen tenminste nog wat.

Veepert | 27-07-22 | 08:29
▼ 1 antwoord verborgen

Hup Team Boer!

BadPatNL | 27-07-22 | 08:08

Iedereen die protesteert tegen het faalbeleid van deze regering, heeft mijn steun. En zéker de boeren!

Happy People | 27-07-22 | 08:05

Beginnen de jochies weer... Pffff moemakers..

niv01 | 27-07-22 | 08:05 | 2
-weggejorist-
goedverstaander | 27-07-22 | 08:16

Sorry?? Ik ben Pro boer....

Moeimaker | 27-07-22 | 08:25

Schande, schande.

Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 08:03 | 4

Wat B_L zegt! *pufje neemt*

Duwbak_Linda | 27-07-22 | 08:07
-weggejorist-
Partij v/d Paashaas | 27-07-22 | 09:47
▼ 1 antwoord verborgen

Ambtenaren zetten vroeger ook (dan wel) collega's van de vuilophaaldienst in wanneer ze staakten voor meer poen.

Anders merkte niemand er wat van.

calamiteiltje | 27-07-22 | 08:00

Wellicht kunnen wat kamerleden van X66 tijdens hun reces even op werkbezoek naar Sri Lanka. Daar is een jaar geleden radicaal de biologische landbouw ingevoerd. Verbod op kunstmest. Focus op diversiteit. En nu is er honger, armoede, grote onrust en het presidentiele paleis bezet.

Piet Karbiet | 27-07-22 | 08:00 | 5

@Ray Skak | 27-07-22 | 08:06:-
Zonder verstening van groen, en zonder boeren op een flatje.

HogeNood | 27-07-22 | 08:10

@Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 08:05: Er is geen overschot waar een streep door gaat. Er zijn klanten voor. Minder export zorgt voor een stijging van de prijzen. Ook voor ons. Ik denk niet dat armere landen dat wel kunnen of willen betalen.

Deflatiemonster | 27-07-22 | 08:12

@Ray Skak | 27-07-22 | 08:06: Laten we dan wel 1 miljoen mensen importeren...

Is dit nog nieuws? | 27-07-22 | 09:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Remkes: "Het kabinet heeft mij verzekerd dat er ruimte is en gezamenlijke oplossingen mogelijk zijn." In de brief wordt niet duidelijk gemaakt wat hij precies bedoelt met "ruimte"….
nos.nl/l/2438409
Ben bang dat de boeren een rad voor ogen gedraaid wordt.

Ruimedenker | 27-07-22 | 07:58 | 5

@gato | 27-07-22 | 08:05:
Beter lijkt me dat Rutte helemaal niets meer oplost behalve zichzelf. Hij is die ene lamme gast op je feest die maar niet wil begrijpen dat ie allang naar huis had moeten gaan.

elfenstein | 27-07-22 | 08:08

@elfenstein | 27-07-22 | 08:03:
"Eigenlijk heb ik zelfs een beetje medelijden met Remkes, waarom leent hij zich eigenlijk hiervoor?"
Omdat hij denkt dat hij aan de kant van de "winnaars" staat!

Toki | 27-07-22 | 08:48

@Toki | 27-07-22 | 08:48:
Meelijwekkend, dus. Wat mij zo tegenstaat is de doorzichtigheid van Rutte, Remkes naar voren schuiven als marionet is een grove schoffering van de Boeren, hij probeert niet eens de schijn van welwillendheid overeind te houden, nee, hij stuurt er een overtuigd vvd fossiel op af die er vuistdiep inzit. Rutte kan de klere krijgen met z'n spelletjes, en Remkes mag weer terug naar de instelling waar ze 'm zo bruut van de appratuur afgekoppeld hebben.

elfenstein | 27-07-22 | 08:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij voorgaande protesten zijn trekkers op kenteken bekeurd.

Een brandende hooibaal heeft geen kenteken.

Feynman | 27-07-22 | 07:58 | 6

Ben al op weg met benzine en hooibalen!

Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 08:18

hopelijk is dat hier ook nog gelukt. de ratten hebben natuurlijk het voordeel van verrassing zodat de popo niet zo snel ter plaatse zal zijn. De popo moet ook eerst trachten ongelukken zoals bij die stakende boeren-steunende-vrachtwagen te voorkomen. Er zijn dus al doden gevallen door dit handelen.

AntiZanicz | 27-07-22 | 10:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Bij Groen Links klagen ze niet. Die gaan allemaal met het OV.

AdvocatusDiaboli | 27-07-22 | 07:57 | 1

of zijn op vakantie met hun Tesla naar het buitenland

Boeddha18 | 27-07-22 | 12:29

Oppakken en tot de laatste cent de schade laten terugbetalen. Ze maken wel heel goed duidelijk waarom ze weg moeten: Miljoenen stuk vee voor de export, en Nederland mag dealen met de stront.

dzncknmbsttnt | 27-07-22 | 07:56 | 11

@therealbraindump | 27-07-22 | 08:02: boute bewering om te stellen dat de wetenschappelijke modellen en meetmethodes niet deugen. Ik heb net wat meer vertrouwen in het RIVM om milieu vervuiling in kaart te brengen, dan een stel boeren die met "gezond verstand" en slechts toevallig geheel in eigen belang de realiteit verwerpen.

dzncknmbsttnt | 27-07-22 | 11:01

@HankHill | 27-07-22 | 08:08: Het zijn vooral de boeren met stront in hun ogen die niet kunnen zien dat intensieve veehouderij een zeer negatieve impact heeft op de omgeving. Concentreer dat en je hebt een uitgestrekt industrie terrein.

Wat betreft schaalvergroting: Dat was telkens de noodgreep om maar niet het echte slechte nieuws te brengen, namelijk, kappen met zoveel vee.

dzncknmbsttnt | 27-07-22 | 11:03

@AntiZanicz | 27-07-22 | 09:46: er is al decennia een probleem in NL: massa immigratie. Ieder jaar een stad van 115.000 mensen erbij.

Boeddha18 | 27-07-22 | 12:27
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik gooi wel weer een sixpackje en een pak peuken in de auto, leuk om uit te delen als je er onverhoopt in terecht komt. Hup Boeren, houd stand. Het is de laatste kans om het tij te keren, na de boeren is er geen grote groep mensen meer die zo te mobiliseren zijn, dan zijn we 100% overgeleverd aan Rutte en zijn minions.

elfenstein | 27-07-22 | 07:55

Weer zo’n 5% sympathie verspeeld. Onbedoeld steunen ze met dit soort acties het regeringsbeleid steeds meer.

Prinsemarij | 27-07-22 | 07:55 | 3

Vreemd, hier zojuist 5% sympathiepunten erbij op de meter. Goed dat ze volhouden. Het ligt er maar aan of je koelkast halfvol of halfleeg is...

elfenstein | 27-07-22 | 07:57

Welnee. Van die 5% ligt precies 4,35% tevreden te puffen aan het zwembad in een all inclusive.

Duwbak_Linda | 27-07-22 | 07:58

VVD66 trol gesignaleerd.

HankHill | 27-07-22 | 07:58

Koren op de molen van de milieufanaten. De snowflakes die het autoverkeer drastisch willen beperken staan dolenthousiast op de banken.

goedverstaander | 27-07-22 | 07:53 | 2

Dat betekent - hoe meer immigratie, hoe meer kilometerrantsoenering.

HogeNood | 27-07-22 | 07:57

@HogeNood | 27-07-22 | 07:57: Wel 33 miljoen voor extra personeel vluchtelingen op cruiseschip, zegt telegraaf. Boeren land inleveren om huizen te bouwen, wie krijgt voorrang bij die huizen. Wat klopt hier niet, we weten het wel, Rutte hoeft geen smoesjes meer te vertellen en Remkes kan gewoon terug naar zij Thailand, wat doet hij hier nog.

gato | 27-07-22 | 08:56

Mtjah. Niet per se voor. Maar laat die wouten wel het dienstwapen in hun koppel laten zitten ajb.

konjodebonjo | 27-07-22 | 07:52

Go farmers !!!

HaaiBaai | 27-07-22 | 07:52

Hup Boeren!

Conan de Rabarber | 27-07-22 | 07:51 | 1

Eens!

goedverstaander | 27-07-22 | 07:57

#Asociaal

Cornelis12 | 27-07-22 | 07:51 | 8

@redanx | 27-07-22 | 11:05: op de vrijgekomen landbouwgronden gaan ze steden bouwen en meer mensen NL binnenlaten. Niet echt bevorderlijk voor het door u gewenste schonere milieu.

Boeddha18 | 27-07-22 | 12:22

@AntiZanicz | 27-07-22 | 09:00: wel eens goed onderzocht waar de meeste miljarden subsidies heen gaan? Naar onzinnige klimaat en andere "groene" doelen. Zoals Tesla's, "advies" en lobby kantoortjes.

Boeddha18 | 27-07-22 | 12:24
▼ 5 antwoorden verborgen

Hup boeren. Moet je eens kijken als de overheid de helft van de ambtenaren zou ontslaan. Of een fors deel van de AZC's. zou sluiten. Op basis van nonsens. De helft van de krantenredacties brodeloos. Dan was het land te klein.

Piet Karbiet | 27-07-22 | 07:50 | 1

Om eerlijk te zijn hadden we in dat geval eindelijk weer perspectief op plaats.

Gladiator Fap | 27-07-22 | 07:57

#TeamBoeren al was het maar dat achterlijke "schande" roepende VV66D stemvee dwars te zitten.

zwellevertje | 27-07-22 | 07:49 | 3

Schande!

Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 08:15

Schande!

Azijnist | 27-07-22 | 08:47

@Beste_Landgenoten | 27-07-22 | 08:15:
Maar als men het u vraagt, voor welke van de twee schaamt u zich dan minder, D66 of VVD? geeft u dat dan als antwoord: Ja hoor, ik stem vol overtuiging VVD, Mark is goed bezig en heeft de zaak onder controle. Of wordt het: Sigrid Kaag, my Woman, die is echt goed bezig, de leider die dit land nu nodig heeft.
U moet kiezen.

elfenstein | 27-07-22 | 08:49

Mooi ochtendnieuws dit!
Steun onze boeren, stop onze idiote regering.

Veepert | 27-07-22 | 07:48

Deze protesten zijn te ver van de randstad/tweede kamer af. Meur de tweede kamer onder en dan merken ze er iets van, ook niet bij mensen thuis langsgaan dan ben je echt een pauperboertje.

leisure suit larry | 27-07-22 | 07:47 | 2

Mee eens. En concentreer je op de ergste D66/GL gemeenten. Dus Wageningen, Nijmegen, Adam, Utrecht en Groningen. En ga zeker wanneer de universiteiten weer beginnen daar aan de slag.

The-loopy-cowboy | 27-07-22 | 07:55

Mee eens, al steun ik de boeren uit de grond van mijn hart.
Straks krijgt Rutte meer sympathie dan de 20% die hij nu nog heeft.
Dus hup boeren naar de overheid en provincies en laat Rutte oprutte...

Troyan horse | 27-07-22 | 07:57

Ben voor brandjes maar tegen afvaldumpings. Moeilijk.

RickTheDick | 27-07-22 | 07:47 | 3

Ben tegen brandjes maar voor afvaldumpings. Simpel.

Niet_Van_Hier | 27-07-22 | 07:57

Eerst dumpen, dan in de brand steken... Win-Win.

elfenstein | 27-07-22 | 07:59

Als landbouwgrond afval is, geeft aan hoe de media over boeren denken. Afval zit in Den Haag met goedkeuring van de koning.

Kroondop | 27-07-22 | 08:23

De snelwegen zijn schoon. Alles speelt zich in de bermen af.

goedverstaander | 27-07-22 | 07:46

De ronduit autoritaire opstelling van rutte4 maakt de boeren wanhopig en dus krijg je dit soort disproportionele acties. Laat het meest incompetente kabinet na wo2 alstublieft aftreden. Het kabinet van de lachende leugenaar is geen onderdeel van de oplossing maar onderdeel van het probleem. Rutte 4 is keihard richting burgers die iets te verliezen hebben en degene die niets te verliezen hebben worden met fluwelen handschoenen aangepakt, hele smerige politiek dit.

therealbraindump | 27-07-22 | 07:45

Het wachten is op mensen die dit een aanval op de democratie vinden.

HankHill | 27-07-22 | 07:45

Boeren. We schijnen er te veel van te hebben. Net als vluchtelingen.
Kunnen die boeren niet op een zeeschip voor de kade gaan protesteren?

Schadenfreude | 27-07-22 | 07:44

Maar gelukkig zijn types zoals Halsema druk bezig met de echte wereldproblemen zoals die met wat brallende studenten.

RGV42 | 27-07-22 | 07:43 | 4

@Enter Yeti | 27-07-22 | 07:47: Je kan het proberen. Doe eens gek.

forecastle | 27-07-22 | 07:53

@Enter Yeti | 27-07-22 | 07:47: Die probeert toch ook te besturen terwijl ze alleen maar goed is in afbreken en aanzetten tot onvrede?

Troyan horse | 27-07-22 | 07:59

Lezen meneer mevrouw de ingenieur. Types als Halsema. Beeldspraak.

RGV42 | 27-07-22 | 08:41
▼ 1 antwoord verborgen

Er zijn nog een hoop snelwegen, N-wegen, stations, distributiecentra en provinciegebouwen over.
Doorpakken, nu!

hangtiet met knoop | 27-07-22 | 07:43

Wat een heerlijke nietszeggendheid van zo'n Eenvandaag Opiniepanel. En die Gijs maar dik doen over de resultaten. "We zien dus duidelijk terug in de cijfers dat de steun voor verkeerslichten afneemt op het moment dat ze op rood springen". Dat niveau. Boeren snappen heus wel dat ze met mest op de weg niet de populariteitsprijs winnen. Laat het daar nou net niet over gaan.

Dampende_aardappel | 27-07-22 | 07:43

#agriculteurs de l'équipe
#team farmers

NLgaatnaardeklote | 27-07-22 | 07:40

Waarom is de TK op reces als het zo'n puinhoop is in het land?

prutsclown | 27-07-22 | 07:39 | 7

het is geen puinhoop en men heeft gewoon een agenda.

AntiZanicz | 27-07-22 | 08:58

@AntiZanicz | 27-07-22 | 08:58: Leuk, die oogkleppen. U zou zo voor de wagen kunnen worden gespannen.
'There are no tanks in Baghdad!'

goedverstaander | 27-07-22 | 09:03

Anders kunnen ze nooit met reces.

Lompelul | 27-07-22 | 12:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Jammer dat ze nog steeds de randstad niet aanpakken. Daar ligt het probleem, bij al die idioten die op de vvd66 stemmen.

ikworstelengadouchen | 27-07-22 | 07:39 | 2

De vvd66 stemmers zitten in de grote steden in het hele land en echt niet alleen in de Randstad.

2voor12 | 27-07-22 | 08:21

@2voor12 | 27-07-22 | 08:21: inderdaad, vvd en cda zijn subsidie-verstrekkers en de profijthebbers zitten onder ons.

AntiZanicz | 27-07-22 | 08:57

Onwil creëren bij de ‘gewone burger’ lijkt me niet de manier om je punt duidelijk te maken. Blokkeer dan de ingang van een Tweede Kamer, stort stront op het Binnenhof, spuit mest over het torentje, iets wat direct een punt duidelijk maakt. Nu zijn sympathisanten de dupe en slinkt de empathie voor de zaak waar het om draait

Tommie182 | 27-07-22 | 07:39 | 7

Komen ze in de buurt van het domein Rutte, moet je nog oppassen ook om geen politiekogels in je knar te krijgen. Ze schijnen nog weleens wildwest filmpjes na te spelen.

Kopieerapparaat | 27-07-22 | 08:03
▼ 4 antwoorden verborgen

Kom nu maar over de brug, Rutte, de boeren zijn je zat en de rest van ons land ook.

gato | 27-07-22 | 07:38 | 9

@elfenstein | 27-07-22 | 09:22: subsidies zijn er vooral om de boeren een leuk inkomen te geven. INvesteringen worden apart gesubsidieerd. Daar moeten we gewoon mee stoppen. Als een autobedrijf niet aan de regels voldoet moet dat bedrijf ook alles zelf betalen om het goed te maken. Die kut q-koorts geiten-boeren hadden al gratis nieuwe geiten van de gemeenscahp terwijl de mensen in de buurt gewoon dood gingen. En nog zijn de nabestaanden overlevenden niet gecompenseerd. Die hebben schijnbaar geen trekker en moeten maar op een houtje bijten.

AntiZanicz | 27-07-22 | 09:45

@AntiZanicz | 27-07-22 | 09:45: Volgens mij snapt u het concept "subsidie" niet helemaal. Er is niemand in Nederland die subsidie krijgt en dit gewoon mag houden. Zoiets noemen we namelijk uitkering. Subsidies worden alleen uitbetaald als deze worden uitgegeven aan vooraf vastgestelde middelen. En dit wordt gecontroleerd. Wordt een subsidie niet of verkeerd uitgegeven, mag alles vrolijk worden terugbetaald.

2Little2Late | 27-07-22 | 10:32

@AntiZanicz | 27-07-22 | 08:56: als de Nederlandse boeren het vlees voor de Chinezen niet meer produceren, dan gaan de Roemeense of de Poolse boeren dat wel doen. Mondiaal verandert er niets. Dus wat is uw punt?

Boeddha18 | 27-07-22 | 12:09
▼ 6 antwoorden verborgen

#TeamKak!

Duwbak_Linda | 27-07-22 | 07:38

#TeamBoeren.
Leg de boel maar plat Rutte IV is nog steeds niet weg.

MargauxGrandCru | 27-07-22 | 07:34

Mooi man. Haha.

Krachtkoe | 27-07-22 | 07:32 | 4

Kansloos als je denkt dat politie zonder overmacht nog enige vorm van overwicht heeft. Respect moet je verdienen en dat zijn ze helaas al verloren tijdens het gebruik van publieke middelen om hun macht te tonen tijdens een staking. Maar als een boer zijn eigen middelen inzet dan mag zo een agentje wel schieten. Agenten kun je niet meer serieus nemen Meineed en valse proces verbalen die alleen met videobeelden aantoonbaar zijn. en een OM die de beelden ziet en het niet erg vindt en niet wil handelen. Dat is goed voor het respect.

pieterS | 27-07-22 | 10:41

@AntiZanicz | 27-07-22 | 09:42:

Krakers kosten alleen maar geld en ze stinken, agrariërs daarentegen exporteren jaarlijks voor 75,6 miljard euro (directe export) er is ook nog doorvoer voor 29 miljard.

MargauxGrandCru | 27-07-22 | 11:13
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl