AD ontdekt land waar benzine straks €1,50 kost
Hier moeten we meer van weten
Het Algemeen Dagblad heeft een belangrijke ontdekking gedaan. Er is een land, een populair vakantieland nog wel, waar benzine straks nog meer 1 euro en 50 cents kost. Is het Nederland? Nee natuurlijk niet. Het is een land dat begint met de F, het eindigt op Rankrijk, de hoofdstad is Parijs, ze praten er Frans, het staat bekend om zijn chateaux, zijn wielerronde (de zogeheten 'Tour'), zijn spel met de ballen ('petanque'), zijn president Macron, zijn gele hesjes ('gilets jaunes'), zijn wijnen, zijn Proust, zijn Céline, zijn Foucault, zijn Sartre, zijn De Beauvoir, zijn Camus, zijn Derrida, zijn Zidane, zijn Mbappé, zijn Roland Garros, zijn campings, die populair zijn bij Nederlanders, zijn tweede huisjes, die populair zijn bij Nederlanders, zijn goedkope skipistes, die populair zijn bij Nederlanders, zijn Serge Gainsbourg, zijn Alizée, zijn fruits de mer, zijn croissants, zijn stokbroden ('pains'), zijn stinkkazen ('fromages'), zijn tolwegen ('péages'), zijn Louvre, zijn Arc de Triomphe, zijn enorme supermarkten ('supermarchés') en zijn intens vervelende bevolking. OOK ZO BENIEUWD OM WELK LAND HET GAAT?
Deze bekende quizdeelnemer vindt het Algemeen Dagblad een kutkrant
Social
Reaguursels
InloggenDecember 2020 toen het land waar ik verblijf in totale lock down verkeerde kostte een litertje diesel mij €1,08.
Meeste wat ik onlangs heb betaald was €2,16.
Motherfuckers zijn gewoon hun gederfde inkomsten + intrest aan het binnen schrapen.
Aan de zuidgrens is Frankrijk niet zover weg. Flink wat jerrycans mee en het is de moeite waard heen en weer te rijden.
Skipistes in Frankrijk goedkoop sinds wanneer?
Alles voor de vakantiegangers, in september mag de Franse belastingslaaf het tekort aanvullen.
Walgelijk hoor, een land dat niet lachend toekijkt hoe zijn inwoners langzaam failliet gaan.
De gasprijs is in Frankrijk in Februari meteen bevroren. Voor volgend jaar is een maximale stijging van 4% al wettelijk vastgelegd.
De Franse overheid heeft net het grootste energiebedrijf EDF weer voor 100% in handen gekregen.
Dit heeft niet zo zeer met de energieprijzen te maken maar met het feit dat ze nu zonder overleg nieuwe kerncentrales kunnen gaan bouwen.
De benzine prijs houden zelf in de hand omdat je buiten de grote steden niet zonder auto kunt leven. Openbaar vervoer is kansloos of het is er helemaal niet.
Het is een grof schandaal hoe een rijk land als Nederland omgaat met deze crisis en de burger laat creperen. Er zijn oplossingen maar de wil ontbreekt. Sterkte ermee.
Het zal er ook mee te maken hebben met het gegeven dat de Fransoos gemakkelijker de straat opgaat om serieus te protesteren dan de Nederlander die het allemaal wel best vindt, het 'voor u over u' met uitzondering van de boeren. Het was dan ook wel schrikken voor de Nederlandse regering en haar lakeien dat de boeren in opstand kwamen. Vandaar ook het fanatieke duiden van de boeren in de ultra rechtse hoek door de meeste politici en hun staats media. En als een fatsoenlijk mens praat je niet met ultra rechts. Ga je niet mee met het GIF (Klaver). En daarmee is de kous af.
Begrijp nou dat die accijnzen keihard nodig zijn voor de stikstof beteugeling, de groene omwenteling en natuurlijk de asielhobby. U kunt het heen en weer krijgen.
Eerst de spaarcentjes van de brave burgers uitknijpen, daarna pas snijden in de eigen verdienmodellen.
Het AD een kutkrant. Is wel zo
Als het margetraject 10% is Wat verdient de olie industrie hier dan nog aan?
De olie industrie verkoopt, maar moet een verplichte korting geven aan land X.
Dan kun je er donder op zeggen dat die industrie minder gaat produceren en dat landen Y en Z prioriteit krijgen. Land X kan dan op een gegeven moment wel eens een paar dagen zonder zitten.
Ben benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen.
Rutte zal de prijs eerdaags wel weer terugbrengen naar maximaal ,wegens zijn "enorme ,onhoudbare" korting op de brandstofbkkelasting van ons belastinggeld.
Per slot van rekening betalen we al zo weinig voor fossiel.
www.businessinsider.nl/energie-prijze...
"Energierekening: in Nederland ben je op jaarbasis €800 tot €1.100 meer kwijt aan gas en stroom dan in Duitsland en België"
Kijk eens Kutte, zo kan het ook! Of heb je daar nu al geen actieve herinnering meer aan? Mark Prutse.
In Frankrijk gaat de benzineprijs omlaag. Hier natuurlijk niet want Nederland moet eerst het begrotingstekort van Italië en Frankrijk oplossen.
Protesteren tegen die benzineprijs !
De boeren geven het voorbeeld:
“ Snelwegen geblokkeerd door boerenacties: puin gestort en branden gesticht”
Op verschillende plekken in het land zijn snelwegen en op- en afritten geblokkeerd door acties van boeren. Op plekken langs de weg werden hooibalen in brand gestoken en puin en afval op de weg gedumpt.
Bron RTL Nieuws
Er zijn landen die de inwoners en de economie op de eerste plaats zetten, er zijn ook landen die allochtone plantjes (voor hun land dan hé) op plaats 1 zetten en de bewoners en economie op een lagere plaats.
Ik ga lekker naar hongarije dit jaar. €1,20 per liter.
Buitenlanders betalen een hogere prijs in HU
Haal er nog maar 50 cent af, dan wil. ik. het. overwegen. Ah, well, het blijven Fransen dus nee.
Maare, Kaag, zo kan het dus ook. Cappen op een x-bedrag. Zeker in een land waar de tweedeling nog nooit zo hoog geweest is als nu - sinds de oorlog - hoef je je niet druk te maken om 2 x modaal maar om datgene dat er onder zit. Een keertje. Kun je vast wel. Toch? Vastzetten op 1,80 voor E10, 1,95 voor E5 en 1,70 voor diesel. Als auto's niet rijden besteden mensen minder geld dus dat is slecht voor het economietje. Les 1 economie mavo/havo 2. Misschien dat iemand nog een oud schoolboekje heeft liggen, om dat naar haar departement op te sturen?
Welke tweedeling? We zitten in de top drie rijkste landen ter wereld
@theo-is-dood | 27-07-22 | 11:26:
Ah, ja, natuurlijk, dat was ik helemaal vergeten. Zal die toeslagenouders en mensen die in de schuldhulpverlening zitten of geen tandarts meer kunnen betalen goed doen.
Zijn tripes.
Gatverrr...
Ze hebben nu de volgende kop: "Heeft het zin om de penis te verlengen ?"
*op klikken gaat*
Maar goed, welk land is het nu in godsnaam?? Zit hier al uren aan een wereldbol te draaien! Gek word ik van dit soort onoplosbare sokudoki's.
Een land dat met droge ogen de Andouliette als etenswaar aanprijst, zou geboycot moeten worden.
Voor niet weet wat dat is, denk aan een slappe worst gevuld met grofgesneden rubberachtig slachtafval met een verfijnd aroma van pis en een hint van poep.
De 'specialiteit' van Troyes. En het stinkt ook nog. Nu noem je wel één van de weinige dingen die hier niet te pruimen zijn.
Andouillete is by far het allermerigste wat die Frambozen fabriceren
@Arietjuh | 27-07-22 | 10:55:
U vergeet: "chansons"
Tripe is nog veel smeriger en stinkt nog harder ook.
@zwellevertje | 27-07-22 | 11:19: Kutteln (Duits), Callos (Spaans). Ik mag die Fransen ook niet, maar in die viezigheid zijn ze niet alleen.
Nog effe en je kan binnenkort goedkoper bij de slijter terecht dan bij het tankstation.
Flesje spa blauw van 0,5 ltr gewoon 2,25 bij shell. Das 4,50 per liter.
Benzine is dus veel goedkoper dan water. En op water zit niet eens accijns
Wat je bespaart aan brandstof ben weer je kwijt aan tol.
Leuk maar foute gedachte. Je gaat als Nederlander die daar heen gaat om te tanken niet in Zuid Frankrijk tanken. Je gaat als Nederlander daar op vakantie ook niet ineens eenzelfde bedrag meer betalen aan tol, dan dat je anders zou doen.
De tolwegen gebruiken is een keuze. Kosten zijn ongeveer 7 cent per km (Auto).
@peterdh | 27-07-22 | 10:31: Daar heb je inderdaad wel een punt. Ik baseer mijn ervaringen op ca. 80 x heen en weer gereden naar Spanje met mijn rockband, en ons voertuig was een fors formaat busje. De grootste waar je in mag rijden met een normaal rijbewijs zelfs, dus wij pakten bij al die tolhuisjes (in bandspeak "highway robbery" genaamd) natuurlijk steeds de duurste tol mee. Kut Frambozen. Volgens mij kostte door heel Frankrijk cruisen tot Spaans Baskenland ons 500 - 600 euro per keer. Die touristische route is niet te doen. Relatief slechte wegen en elke km meter zo'n ellendige rotonde, Weer remmen, weer rondje draaien, weer optrekken, dan weer op de rem. Dan ben je na 8 uur goed ziek. Op een gegeven moment zaten we allemaal groen en geel achterin de bus bijna te kotsen. Vandaar de gevleugelde woorden "Stop the van ! I gotta hurl ! I feel like I'm in a fucking SALAD SPINNER !"
Passen er genoeg jerrycans in de kofferbak van m'n 205 om m'n retourtje naar Avignon rendabel te maken?
Hebben wiskundigen al opgelost. Spoiler-alert: het is een omgekeerd harmonische reeks. en.wikipedia.org/wiki/Jeep_problem
@elfenstein | 27-07-22 | 09:47 | 4 | reageer |
Kijk en zo komt die Franse 112 dus aan die meldingen van mensen die met een bom naar de Arc de Thriomf rijden ...
@peterdh | 27-07-22 | 10:32:
Bom? Probeert u eens een jerrycan benzine aan te steken dan? Spoiler: Dat lukt u niet, zelfs niet met de dop eraf. Niet alles geloven wat u in films ziet. U kan een heel magazijn leegschieten op de tank van een auto maar dan gebeurt er precies niks, nouja de benzine loopt eruit maar boem doet het niet.
@elfenstein | 27-07-22 | 10:37: Hangt van de buitentemperatuur af. Boven de 23 graden maak je toch echt wel een goede kans.
@elfenstein | 27-07-22 | 10:37:
I know, maar jij had het over kunstmestbommen (09:47), dat brand ook niet zo goed, tenzij je dus bovenstaande jerrykannetjes benzine erbij doet...
Nederland grootste Gasvoorraad van Europa
Nederlander betaalt gemiddeld 2x meer voor gas dan andere Europeanen
Shell lacht zich helemaal krom met een CEO als Rutte
De Nederlandse markt is een peulenschil voor Shell.
@Joris Beltsin | 27-07-22 | 10:26:
Top. Dan kunnen ze de brandstofprijzen in Nederland wel halveren of decimeren. Het stelt toch allemaal niets voor, peulenschil. Of lachen ze zich stiekem toch rot?
@peterdh | 27-07-22 | 10:28:
Tuurlijk lachen ze zich rot om Nederlandje. Maar in ca twee jaar hebben ze bij Shell het totale Nederlandse BNP omgezet, dus we moeten ook niet overdrijven.
De regering is bang voor de 'gele hesjes'. Misschien moet Macron eens praten met Rutte die leert hem wel hoe je een brede grijns opzet en een middelvinger opsteekt naar die nare burgers!
Frankrijk wil wel dat je een geldig vaccinatiebewijs meebrengt...
Tegen de apenpokken?
Desnoods zonder medische noodzaak of onderbouwing.
“ De vijf grootste ontvangers van Europese landbouwsubsidies zijn Frankrijk, Spanje, Duitsland, Italië en Polen.”
Zie: docplayer.nl/211746287-De-vijf-grootst...
Relevanter is: wie zijn sw netto-ontvangers en netto-betalers aan dat circus. Frankrijk staat volgens mij rond de 0.
@Joris Beltsin | 27-07-22 | 10:17: na het vertrek van team UK uit de EU zijn wij, de Nederlanders, de grootste netto betalers. En dan nog zijn er heel veel mensen die roepen maar wij krijgen ook veel subsidies etc. terug maar zulke mensen snappen geloof ik het begrip netto betaler niet.
BTW: denk dat team UK over 5 jaar een hele grote blij heeft dat het uit de EU is gestapt. Nu hebben ze al een grote blij.
Ach, Frankrijk is een prachtig land, hoor, ben er vaak op vakantie geweest, en even afgezien van de arrogante Parijzenaren, zijn Fransen in de provincie hele vriendelijke mensen.
Maar soms denk ik wel eens dat die hele EU ten dienste staat van Frankrijk, om hun inefficiënte landbouw te beschermen, de rest van de EU - en met name Duitsland - de les te lezen, en de Britten, nu ze uit de EU zijn gestapt, te pesten.
Ik overdrijf, ik weet het, maar gaan de Fransen nog steeds met pensioen op hun 62ste? En dat moeten ''wij'' financieren? Kan toch niet?
docplayer.nl/211746287-De-vijf-grootst...
@theo-is-dood | 27-07-22 | 10:11:
En Frankrijk dan waarschijnlijk met stip?
en hun visserij niet te vergeten, oude meuk die niet investeert waardoor o.a. het pulsvissen is verboden door de EU.
De clickbait van het AD was idd het eerste wat me opviel in mijn RSS-feeds vanochtend. Als ze direct Frankrijk hadden genoemd in hun kop had dat bovendien letters gescheeld. Maar nee deze kut-clickbaitkrant wil je natuurlijk lokken. Principieel nooit klikken op zo'n kop. Laat ze maar de tyfus krijgen bij het AD.
m.youtube.com/watch?v=g0LORk-bykQ
E85 mensen, kost in Frankrijk €0,78 per liter. Elke moderne auto kan erop rijden.
E85 is een mengsel van alcohol en benzine. Nu al zit er tien procent alcohol in uw eurosuper. De Amerikaanse NASCAR rijdt op E85.
Mooi. Heeft u ook verdisconteerd dat bij verbranding van ethanol veel minder energie vrijkomt dan bij peut.
En waar komt die alcohol vandaan als ik vragen mag? Komt zo uit de lucht vallen, groeit aan boompjes langs de weg? Of is dat zwaar gesubsidieerd omdat het zogenaamd goed voor het miljeu zou zijn? Als we de keuze zouden hebben, zoals in Duitsland waar de e10 twee of drie cent goedkoper is dan de gewone non-alcohol peut dan wist ik het wel. Net als de Duitsers overigens, iedereen die een beetje van z'n ietwat oudere auto houdt laat de e10 mooi voor wat het is en gaat voor het échte spul. Alleen de allernieuwste motoren kunnen tegen die alcoholrotzooi, en zelfs dat is nog niet helemaal zeker aangezien we nog nog geen langetermijn schaderapporten hebben. Voorlopig zou ik die troep mooi laten voor wat het is, een vastgelopen motor doet in 1 klap alle voordeel van die biomeuk teniet.
@elfenstein | 27-07-22 | 10:10:
Vraag het eens aan mevrouw Google. In de VS komt E85 al jaren uit de benzinepomp.
En wat die alcohol betreft; die compleet geschifte EU koopt de allerbrakste Franse Landwijn op, en stookt er vervolgens de alcohol uit. Bizar natuurlijk, maar op die manier heeft die alcohol nog een bestemming.
En wat betreft die langetermijn; in Brazilië rijdt men ook al veertig jaar op alcohol. En die auto’s komen toch echt van Ford, Volkswagen of Toyota
@theo-is-dood | 27-07-22 | 10:17: En Brazilië kapt regenwouden om suikerriet te gaan verbouwen om daar alcohol van te maken voor deze auto's....
U bent fake news. Nascar rijdt op E15 en de samenstelling is dus precies andersom dan u voor doet komen: 85% benzine en niet 85% ethanol.
@theo-is-dood | 27-07-22 | 10:17:
U weet toch wel dat in Amerika de benzine altijd al van veel lagere kwaliteit was? Hun motoren hebben een veel lagere compressieverhouding, moet ook wel met die octaangetallen. Onze motoren zouden in notime vastlopen op wat zij daar "benzine" noemen, octaangetallen van ver onder de 90 zijn daar de norm, wij hebben veel betere benzine en veel hogere compressie in ons Fordje.
Als je een euro-automotor op alcohol wil laten lopen moet eerst het hele ding uit elkaar, andere pakkingen erin, andere drijfstangen voor lagere compressie en daarna is het ding niet meer vooruit te branden vanwege de lagere brnadwaarde van die troep. Da's ook de reden trouwens dat die immense amerikaanse v8 motoren maar een goeie 100 pk leveren, meer zit er niet in met die inferieure brandstof.
Kijk anders eens een filmpje van wat autojongens uit de VS op youtube, het eerste wat die doen is alle emission-crap eraf slopen, andere zuigers en drijfstangen erin en wegblijven bij de alcoholpeut. Laat u niks wijsmaken, alcohol is om op te drinken, niet om in je auto te gooien, het is een verslechtering tov echt dinosap met kwalijke neveneffecten voor zowel de auto als het milieu. Want ja, in Brazilië stoken ze inderdaad op alcohol. Tot het laatste stukje oerwoud ook omgehakt is om plaats te maken voor suikerknollen, soja etc... lang leve het millieu, ook al moet het hele milieu naar de gallemiezen. En uw heilige koe, maar dat merkt u pas over een paar jaar als ie stuk is.
Grootste nadeel aan Frankrijk zijn ....
De Fransen zelf
De tolwegen
Snelheidscontroles
Lol!
Langs de ruta de la plata, vlakbij Huelva is de diesel €1,11 de liter
Gestolen diesel van een paar gitanos of niet dan? De goedkoopste prijs langs de A-66 is 1.66 de liter.
Er wonen daar alleen maar gitanos.
Maar voor de prijs stijgingen was het daar altijd 0,89 de liter.
Het verschil is dat de Fransen met zijn allen het land plat gooien als de prijs van benzine een kwartje stijgt. Wij verketteren stakers als hun bedrijf wordt geconfisqueerd en land wordt onteigend terwijl we er langs rijden op de snelweg waar we zonder te klagen 9 euro de liter zouden betalen voor een litertje bezine.
De helft van het land vindt het stiekem ook wel een beetje prima dat de benzine zo duur is. Rijden we met z’n alllem wat minder en dat is goed voor het mejeu.
Hmm. Me dunkt dat het dwangmatig compenseren van de 'armen' hier met allerlei toeslagen ook niet zozeer menslievendheid is maar ook een kwestie van de meute rustig houden.
@Joris Beltsin | 27-07-22 | 10:05: Is gewoon ouderwetse nivelleringsdrang.
@Muxje | 27-07-22 | 10:00:
Ik denk dat zo ongeveer 90% van het land dat helemaal niet zo ok vindt, maar dat de berichtgeving in de Nederlandse media van dermate slechte kwaliteit is dat het die kant op wordt gespint. Onze linkse media wordt flink geil van dat soort artikeltjes: "1/3 minder uitstoot stikstof tijdens de spits" itt "veel huishoudens kunnen bezine niet meer betalen omdat ze anders geen geld meer overhouden eten te kopen of de kachel aan te doen".
En opnieuw gaan de Belgen het gedrag van hun noorderburen mogen uitzweten. Want voor de illusie dat ze een paar cent kunnen besparen komen ze op onze wegen file veroorzaken. Bedankt, Henk en Ingrid.
Dus die rij betonplaten worden bij u wegen genoemd?
@Joris Beltsin | 27-07-22 | 10:00: Dat heet in de buurt waar wij een huis hebben een steenweg. En daar kun je wel het goedkoopst tanken. Maar Nonkel bedoelt natuurlijk de 'autostrade'.
@Joris Beltsin | 27-07-22 | 10:00: De E17 is niet bepaald een rij betonplaten, en wij hebben tenminste 3 rijstroken, of zelfs 4. En met rijstroken bedoel ik echte rijstroken, waarop zelfs een vrachtwagen nog overschot heeft, in tegenstelling tot de 2 samengevoegde fietspaden die in 0031 autosnelweg worden genoemd.
@Nonkel Frituur | 27-07-22 | 10:05:
Hahaha. Ik heb zo vaak over die Belgische autowegen gerammeld en geklepperd, d.w.z. als ik niet in een file stond. U maakt mij niets wijs. Het is altijd weer een verademing om na de grensovergang weer over Nederlands asfalt te mogen zoeven.
@Joris Beltsin | 27-07-22 | 10:12: dan bent u al een paar jaar niet in Vlaanderen geweest; de wegen zijn sinds een tijd stukken beter. Let wel: ik heb het over Vlaanderen. Wallonië (wat eigenlijk gewoon Frankrijk is) heeft nog wel een inhaalslagje te maken.
@Mean Dean | 27-07-22 | 10:31:
Wallonië gaat nevernooit die inhaalslag maken, als daar de inkomsten uit verkoop van schokbrekers en fuseekogels weg zouden vallen is heel die wannabe franse enclave in 1 klap failliet.
AD, dat is nog niets.
In dit land kost de benzine nu 0.022 euro per liter:
https://nl,globalpetrolprices,com/gasoline_prices/
Maar het is wel een stukje rijden.
Zoland die liegende laml*l van een Rutte in Brussel blind tekent bij het kruisje, dan kan Frankrijk dat maken. Nederland betaalt toch wel.
Belgie wordt mede dankzij de Waalse PS steeds meer een vazalstaat van Frankrijk, dus die betalen ook wel.
Een Franse voorzitster van de ECB helpt ook.
Dat de Euro de waarde heeft van de Zimbabwaanse Dollar en de inflatie Latijns Amerikaanse proporties begint aan te nemen dat is niet het probleem van Frankrijk en de andere landen van Club Med.
het AD is geen krant, maar een nieuws site dat overal nieuws vandaan haalt en copy paste doet zonder enige controle op waarheid of echtheid. dus nee, ad is geen krant.
Welke media doet dat niet?
@Is dit nog nieuws? | 27-07-22 | 09:57: TPO ?
Oud nieuws en klein bier. Als je echt wakker ligt van een paar stuivers per liter dan heb je sowieso in Frankrijk niets te zoeken, blijf dan thuis.
50ct de liter is toch wel meer dan 'een paar stuivers', da's een kwart(je).
Ben wel benieuwd of die Fransozen met de opgelegde korting aan oliemaatschappijen navolging gaan krijgen in andere landen. Die olieaandeeltjes liepen best goed.
U begrijpt dat de olie maatschappijen die verplichtte 20 cent korting dan in andere landen zullen compenseren .
Welk ruggengraatloos weggeef land met inmiddels al imbeciel hoge prijzen en vol haat voor de eigen bevolking zou dat o.a. kunnen zijn beste AD ?
Wat een rare kop eigenlijk in het AD.
Het lijkt wel een van die irritante clickbait-zinnetjes. Zitten er stagiaires bij het AD in de vakantie of zo?
Maar ze komen wel meteen in het kopje met Frankrijk.
Niet zoals die reclamevideo's met eindeloze 'stel je eens voor dat' en 'zou je ook zo graag' en andere emotionele binding en eindeloze zijpaadjes en zijpraatjes die na een minuut of 7,8,9,10 eindelijk met hun vage product komen met een aanbieding die elk moment kan eindigen. Alleen de afgestompten van geest zitten dat uit. En dat is precies de doelgroep.
"Waarom we straks allemaal naar Frankrijk gaan om te tanken" is ook zo'n prachtige clickbaiter, het lijkt wel of al die redacties bij elkaar op schoot zitten.... ohw wacht.
We moeten het hebben over...
Wat je moet weten over...
10 Mythes over...
Wat er bijzonder is aan...
Experts waarschuwen...
@elfenstein | 27-07-22 | 09:50:
Van die zinnen in waar meteen een bewering wordt gedaan. Blijkbaar weten zij al dat iedereen naar Frankrijk gaat. Glazen bol of zo.
Of een beetje beter verstopt:
Heb jij al een... (Waarbij ze schijnen te weten dat veel mensen iets hebben dat jij niet hebt)
Iets met the FOMO in elk geval.
Frankrijk, dat is toch dat land waar je frans moet kunnen om aan 112 door te geven dat je midden op de snelweg staat met een kapotte wagen of dat er een stel terroristen onderweg zijn naar de arc de triomphe met een auto vol kunstmestbommen?
Ze snappen het niet, nog steeds niet. Wel leuk van die goedkope peut natuurlijk dus dan toch maar een duimpje omhoog. Doen ze toch nog iets goed, mag ook wel een keertje benoemd worden.
Die zelfde lui verwachtten ook dat de hele wereld baguette spreekt en boos dat ze zijn als je hier gewoon Nederlands terug spreekt.
@Is dit nog nieuws? | 27-07-22 | 09:55:
Bovenstaande was anecdotisch. Heb ik serieus meegemaakt, met een bus + aanhanger op de franse snelweg, motor ontploft, stilstaand midden op die weg. Dus dan bel je het noodnummer waar je iemand aan de lijn krijgt die enkel frans spreekt en zelfs tamelijk pissig wordt als je in je beste engels probeert uit te leggen dat een afsleepdienst toch wel wenselijk zou zijn. Kijk, dat de lokale bakker in het dorp alleen frans kan vind ik wel heel authentiek enzo, maar een landelijk noodnummer die geen engels kunnen of willen spreken? Dan mag je ook gewoon afbranden met je land, dan verdien je niet beter. Chauvinistische idioten.
Inmiddels kun je met Engels zeer goed terecht in Frankrijk.
@theo-is-dood | 27-07-22 | 10:05:
Dit was een jaar of vier geleden, ik waag te betwijfelen dat ze ondertussen bijgeleerd hebben. Veel vertrouwen heb ik er niet in, eerlijk gezegd maar de volgende keer dat ik met een rokende bus vol zware shit midden op de weg sta daar gaan we het proberen.
@theo-is-dood | 27-07-22 | 10:05:
Ik vind het vies tegenvallen, of ze kunnen het niet of ze verdommen het gewoon. Walloniërs hebben daar ook een handje van.
Het kan rendabel te zijn om naar Frankrijk te rijden voor een tankbeurt op deze manier...
Vanuit het zuiden van Zeeland naar Roubaix (Noord Frankrijk) is een kleine 90 kilometer. Bij 1op20 verbrand je retour 9 liter dus pakweg 22 euro.
Als je daar 60 liter tankt en 50ct per liter bespaart, bespaar je 30 euro, netto bespaar je 8 euro (afschrijving / slijtage auto niet meegerekend).
Ongelofelijk.
Als uw tijd niets kost, kunt u dan bij mij komen werken?
Kan je beter naar D. rijden, ook goedkope peut plus u kunt de hele auto volladen met goed en goedkoop eten, goedkope drank en peuken. Dan scheelt het nog veel meer.
Time you enjoy wasting isn't wasted.
Zondagmiddag, dakje eraf, lekker toeren over de Belgische achterafwegen. En nog gratis geld ook :)
Maar u heeft natuurlijk wel gelijk. Ook ik sluit doorgaans gewoon aan bij de lokale pomp omdat die lekker dichtbij is en ik wel wat beters te doen heb.
@Kapitein Sjaak Mus | 27-07-22 | 09:47:
Kunt u de naam geven van degene die u betaald als u thuis op de bank ligt te maffen voor de TV met een glas bier op tafel?
Je kan ook naar Venezuela rijden (0.022 euro per liter)
of naar Libië (0.030 euro per liter)
of naar Iran (0.053 euro per liter)
Prijzen 25-juli-2022.
Beetje grote tankwagen misschien voor nodig, maar dan ben toch voordeliger uit dan in Nederland blijven.
@AdvocatusDiaboli | 27-07-22 | 09:54: Wat is de kortste route als je naar Venezuela rijdt? Vind het wel de moeite waard.
@AdvocatusDiaboli | 27-07-22 | 09:54: Mag niet hè: smokkel.
Het autootje wat ik met 1 op 20 mag rijden laadt geen 60 l. (ik vermoed de meesten niet). Bovendien rijd ik het niet helemaal leeg naar de volgende pomp. Dus is brandstofvoordeel vaak lastig rekenen imo, zeker zo voor een keertje.
Ik doe (deed inmiddels) wel vaak voor de 90 l. Bimmer rekenen richting Belgie (Zelzate). Maarja daar zat dan net de Westerscheldetunnel weer tussen.
Ja en je mag dan nog 240 liter, verpakt in jerrycans van maximaal 60 liter per stuk, meenemen de grens over, dus als je die ook nog meeneemt bespaar je al gauw zon 120 euro.
@Mean Dean | 27-07-22 | 10:35:
Stond er nou nog maar iemand bij de grens om te controleren of het geen 2400 liter is he?
Nigèèèr ?
Ron heeft wel gewoon gelijk. Het is een truttige, saaie krant.
-
Het land van Marianne. Mooi land, lekker eten, maar een kuttaal. Bleh.
"Bleh", tsja.....
Doe mij maar Marianne vos.
Toegevoegd wordt dan nog "... en om zeker te stellen dat de Franse economie niet omvalt vanwege de inkomstenderving van accijnzen, worden de bijbehorende eurobonds onder het mom van "Coronasteun 5e golf" in het najaar vrolijk doorberekend naar de Nederlandse burger. Als je het niet linksom betaalt, dan maar rechtsom.
Leuk, op die manier kunnen de fransen nog meer geld richting het midden oosten laten stromen , zodat die de Jihad tegen het westen beter kunnen vieren. Och en geld voor algemene middelen lenen we toch gewoon weer terug bij diezelfde Sjeiks , wat kan er in hemelsnaam ( euhm beter Allah 's naam ) mis gaan. En heel populistisch NL vinden dat we ze moeten volgen. Mijn insteling, Accijns en BTW op brandstof een heel stuk omhoog. Toch vreemd dat mensen lopen te janken op een paar procent belasting op brandstof, maar op arbeid mag je wel even 2/3 richting de staat afdragen ( BTW, loon belasting en sociale lasten ) en iedereen vind dat dan wel weer ok. Dus als er toch ergens belasting word terug gegeven is dat misschien een betere insteek, maar daarvoor moet je wel arbeid verrichten om er van te profiteren.
Nederlandse automobilisten kunnen 15 procent brandstof besparen als ze ziet in van die lelijke crossovers gaan rijden. Auto's zijn de laatste decennia groter en zwaarder geworden. Het verbruik is navenant.
Amen! Vind t ook bespottelijk dat het merendeel van de nieuwe elektrische auto's zo'n dikke SUV's is.
Zuinig zijn is een deugd.
Maar als je zuinig met woorden bent, worden teksten moeilijk te begrijpen!
Dat scheelt echt veel. Heb laatst op vakantie zo'n klein kut-otootje gehuurd en bij het tanken dacht ik dat de benzinepomp te gevoelig was afgesteld en te vroeg afsloeg. Maar dat minitankje zat binnen een mum van tijd vol en dan kun je weer 500km.
We rijden volgens mij de kleinste auto's van Europa. Dat is ook niet zo gek, gezien de prijzen van (grotere) auto's.
@RideFreeOrDie | 27-07-22 | 09:44: Sterker nog, het zou verboden kunnen worden. Evenals van die elektrische projectielen die in 4 sec. op de honderd zitten.
@RideFreeOrDie | 27-07-22 | 09:44:
Moet bijna wel, omdat die batterijen groot zijn. Bouw je er een Fiat 500 omheen, dan valt dat heel erg op (en gaan mensen zich ongemakkelijk voelen), dus er wordt een SUV omheen gebouwd. Hebben mensen minder het idee dat ze op een bom zitten.
Maar dat zie je toch overal, die discrepantie tussen wensdenken en de realiteit?
Media gillen moord en brand over vrouwen als lustobject, de reclame doet niet anders. U moet een zuinigere auto kopen, alsmaar groter wordende SUV's zijn de norm geworden. U wordt vliegschaamte aangepraat, terwijl u om de oren geslagen wordt met reclame voor goedkope reisjes.
Er is nogal een verschil tussen wat de ideologie voorschrijft en wat de praktijk brengt. Was overigens altijd al zo, het is alleen wat zichtbaarder geworden.
@C1O2 | 27-07-22 | 09:49: Als ik zo eens om me heen kijk op de snelweg zie ik alleen maar grote grijze maxikliko's op trekkerbanden. Zelfs een fiat 500 is tegenwoordig een soort offroad monstertruck, zet er een echt "rugzakje" naast en hij verdwijnt gewoon in de schaduw van zo'n mammoettanker op wielen. Knettergek, precies het tegenovergestelde van wat je zou verwachten.
Kom tegenwoordig maar eens om een fatsoenlijke stationwagon waar nog iets in past.
@Muxje | 27-07-22 | 10:06:
V70, Passat, A6, E klasse.
Hoera voor het verlagen van de accijns. Maar bedrijven dwingen om korting te geven is natuurlijk belachelijk.
Daar heeft de staat zich niet mee te bemoeien.
Natuurlijk wel. De prijs van olie is lager dan 10 jaar geleden. Toch houden de oliemaatschappijen de prijs aan de pomp heel hoog "vanwege onzekerheid".
Dat is kartelvorming en daar moet de overheid iets tegen doen.
Ook wel aardig verdienmodel voor de oliemaatschappijen. Overheid doet de accijnzen omlaag, oliemaatschappijen doen de prijzen omhoog.
Overigens, hoeveel verschillende oliemaatschappijen zijn er in NL? Shell, Esso, Texaco en nog een paar - de prijzen langs de snelweg zijn vrijwel allemaal gelijk. Zou je kunnen spreken van een oligopolie, wat dicht bij een monopolie ligt.
Vind het dus niet zo gek als de overheid die maatschappijen dwingt om korting te geven.
Nee, het is héél normaal dat bij sterk stijgende prijzen de oliemaatschappijen nog meer verdienen ...
@JanVergoor | 27-07-22 | 09:50:
Hoe? Hoe kan Nederland het afdwingen dat Saudi Arabie het bij Aramco afdwingt om maximaal te pompen?
De tijd dat Europa ook maar iets te zeggen heeft over de hoeveelheid olie die wordt geproduceerd is al lang voorbij.
@Ichneumonidae | 27-07-22 | 09:52:
Een liter benzine is in Nederland toch nog gewoon 46% accijns en 21% btw? Dan blijft er voor de oliemaatschappij nog een derde over om het spul te vinden, op te pompen, hiernaartoe te transporteren en te raffineren. Een pomphouder is een franchisehouder, die producten inkoopt bij de maatschappij waarvan het logo buitenhangt. Die moet huur en inkoop betalen. Op benzine spelen de meesten net kiet, ze verdienen hun geld met de verkoop van broodjes en koffie.
Ik betaal maandelijks 4,80 euro om lekker alle AD poep online te kunnen lezen. Heerlijk.
Ik heb zo'n grafhekel aan die clickbait koppen en titels. 'Van deze shampoo krijg je geen jeuk'. 'Deze BN-er heeft zijn teen gestoten'. 'Dit is wat je moet doen voor een strakke huid'. Vroegah kon je gewoon koppen scannen en wist je in ieder geval iets. Ja, ik begrijp dat er dan minder mensen op klikken. Maar op zich vind ik het krant-onwaardig om zo te handelen.
Kranten en journaal moeten nieuws brengen. Voor clicks en roddel hebben we de prive en de story en RTL-boulevard ofzo.
Allemaal hetzelfde niveau: journalisten krijgen betaald per woord.
Frankrijk verlaagt accijns: benzine x cent goedkoper.
Klaar.
Datzelfde blad heeft een correspondent die haar helderziende gaven ontdekt heeft waarmee ze exact kan zien dat helden van 'paranoïde rechts Amerika' als Trump en Tucker Carlson geen moer geven om getroffen boeren in Nederland. Ook vindt het AD de Nederlandse kno-arts die Eddie Vedder behandelde voor een concert nieuws. Een beetje kutblaadje aan het worden.
Een beetje?
Zoals ze in Frankrijk zeggen:
Alhamdullah
De Frankrijk of de Oekraïne.
Is dit het land waar de wegenbelasting ook al bij de brandstofprijs in zit?
Das Duitsland toch?
Jawel. En waar ze in de binnensteden een veel practischer oplossing hebben voor 'fijnstof' dan in het door de groene maffia dichtgetimmerde milieuzonedenken van Duitsland en Nederland..
Wegenbelasting bestaat niet in Frankrijk. Als je een auto koopt betaal je eenmalig een bedrag bij overschrijving. Voor onze tweedehands Volvo diesel was dat 147 euro. In Nederland betaalde we alleen al 2000 euro per jaar aan wegenbelasting en parkeervergunning.
Fransen goedkope benzine, Franse overheid meer schuld en wij mogen het uiteindelijk betalen.
En hier maar zuinig aan doen, met dat nieuwe Transfer Protection Instrument moet je net zoveel schulden maken als Zuid Europa. If you can't beat them join them.
Één Europa was het toch?
@Veepert | 27-07-22 | 09:27:
Ja bij het verdelen van de schulden.
Klopt. Wie is daar schuldig aan?
@MargauxGrandCru | 27-07-22 | 09:28: maar bij het betalen van de schulden weer niet? Raar ...
@MargauxGrandCru | 27-07-22 | 09:28: Naaaah, doe eens niet zo negatief. Vind ik verdelen van welvaart toch net iets beter klinken. Of het verdelen van arbeidspotentieel.
Wij worden door de Fransen al tientallen jaren keihard voorgelogen over de WARE staat van hun economie en hun financiën. De Fransen kunnen zelf helemaal niets, hebben een gigantisch betalingstekort, vakbonden zijn oppermachtig, de werkeloosheid loopt de spuigaten uit, er zijn enclaves waar de overheden he-le-maal niets te melden hebben, en als er geen buitenlandse investeringen zouden zijn, dan zou Frankrijk een mildere vorm Griekenland zijn. Het is niet voor niets dat iedere opvolgende Franse regering weer loopt te azen op de potten van Brussel en automatische aanvulling van buitenaf op het krankjorume potverteren. .
@bisbisbis | 27-07-22 | 09:47: En wie laat zich voorliegen? En wat heeft u voor last van eventuele no-go-areas? En wat is er mis met buitenlandse investeringen? En wie bakt die vurrukkulukkùh stokbroods?
Kom op, ga eens over je eigen land zitten zanikken!
Salarissen Franse ambtenaren gaan.omhoog, uitkeringen ook. Macron heeft 'ineens' een socialer beleid ingevoerd.
Nederland zal wel meebetalen. Rutte en Kaag kennende zullen ze er zelfs wat extra's op bovenop doen.
Vivre la France. Daar is het wel mogelijk om de oliemaatschappijen aan te pakken en bij te laten dragen. Hier roept frute dat het allemaal heel moeilijk wordt om de belasting te verhogen voor oliemaatschappijen.
Hier in Nederland maken oliemaatschappijen zoals Shell bekend een record winst te hebben behaald. Dan weet je dat de marge kunstmatig is verhoogd ten nadele van uw portemonnee
Maar "portemonnee", is dat nou Frans of Nederlands?
Poeplap is dan weer Nederlands
Leg jij in bij een pensioenfonds? Grote kans dat jij ook Shell aandeelhouder bent.
@calamiteiltje | 27-07-22 | 09:55: Heb je daar als loonslaaf keuze in?
@Is dit nog nieuws? | 27-07-22 | 10:00: Daarom vraag ik het. Weet niet op welke wijze hij de kost binnenharkt. Werk je in loondienst bij een pensioenpremie betalende firma is de kans dat je (indirect) aandelen Shell hebt zeer groot.
Kut-klikbait koppen. "Hoe je..." "In dit...", "Deze tien...."
Ongezien de tyfus en ik open je domme kuttekstje niet. Als je er geen fatsoenlijke kop voor kan bedenken, kan het nooit veel zijn.
Jammer.
U zult versteld staan!
Deze gehaktballen zijn het lekkerst www.google.com/search?q=lekkerste+geh...
Volgens mij heb ik geboeid naar de laatste Wintertijd uitzending zitten kijken. Gepresenteerd door Jeroen Pauw omdat Harry de Winter ongeneeslijk ziek is. Uiteindelijk is het de Winter die dit publiekelijk maakt. Als dat stukje klopt blijft uitsluitend de kwaal over waar de Winter aan lijdt. Wordt NL geacht dit gedetailleerd te weten en te onthouden? Inderdaad, die slissende hoofdredacteur wist niet veel en kon niet boeien. Geeft niet maar ga daar dan niet parmantig als nieuwskenner zitten. [x] Ongeschikt dus.
Wat heeft ie?
@J.Cash | 27-07-22 | 09:40: geweaun "gaat deaud". Is voldoende toch?
Alizée +veel.
Begrijp dat Kaag in Nederland de accijnzen wil verhogen, zodat ze van die extra opbrengsten meer asielzoekers kunnen laten komen of bij voorkeur ophalen.
Kaag zet jullie voor het blok. Gasprijs omlaag, dan geen onderwijs.
Duitsland Euro E10 170,9 gisteren. Wel even van de autobahn af. Maar vergelijk dat eens met de 2,29 die het bij ons langs de snelweg kost.
Nou ja, vergelijk het dan goed, ook met een pomp die niet langs de snelweg staat. Daar is het 2.04 (gisteren).. op een volle tank zou me dat 17 euro schelen. Daar ga ik niet voor omrijden. Moet ik ook zeggen dat via Duitsland omrijden mij 1.5 uur * 2 kost.
Laten we eerlijk zijn, dat hebben die Fransen goed geregeld! Hier strijken de multinationals en de staat al het geld op en de burger mag aan de pomp betalen. Het geld dat over blijft, gaat via Europa weer naar Frankrijk…. Top geregeld!!
Frankrijk heeft geen kwartje van Kocq?
Le coq sportif.
@Theodorik1 | 27-07-22 | 09:28: mais c'est la vache chi rit.
C'est si bon!
Duitsland, gewoon als geste van een goede buur?
Frankrijk, waar het zo druk is door toerisme dat het niet leuk meer is, De taal die ervoor zorgt dat je standaard een vertaal app of boek bij je moet dragen, waar op veel plekken de vraag rijst, ben ik hier wel in Frankrijk?
Nee, dank je.. dan betaal ik liever iets meer voor de brandstof.
Als je een beetje je best op de middelbare school had gedaan had je je nu prima kunnen redden. Hoe moeilijk kan deux croissants por favor zijn? Je kunt het.
Ben d'r wel eens geweest en het viel me op dat zelfs kleine kinderen al goed Frans spreken.
Zo moeilijk kan het dus niet zijn.
@Lorejas | 27-07-22 | 09:19:
Wel eerst beleefd kalimera wensen!
Heb je ook niet als je in Nederland bent, je je afvraagt, “ben ik hier wel in Nederland”.
Ik wel de laatste keer op de Lijnbaan.
@J.Cash | 27-07-22 | 09:43:
Zeker wel. Alleen nu ging het even over Frankrijk. Ergens ook wel bijzonder dat hoofdsteden als een magneet lijken te werken..
@J.Cash | 27-07-22 | 09:43: in Luxemburg-Stad heb je dat zelfs tegenwoordig al.
Uit een enquête blijkt dat 36 procent van de Nederlanders die normaal met de auto op vakantie gaat, overweegt om niet te gaan vanwege de benzineprijzen. Wat een raar argument om niet te gaan. Op vakantie gaan kost sowieso flink wat geld. Als er dan 150 euro voor de benzine bij komt dan laat je toch niet de hele vakantie maar zitten?
Ze overwegen 1 seconde, om daarna direct in de auto te stappen en op vakantie te gaan!
Voor mensen die met een 2CV en een tentje naar een Camping Municipal gaan is 150Eu veel geld.
@Leptob,
Voor veel Nederlanders is 150€ al kantje boord kennelijk,zie de ook de angst voor energieprijs verhogingd,alles door falend beleid van de bovenonsgestelden.
Omvolking ten koste van de gewone m/v/g,alleen wanneer we al die uitvreters aan het werk zetten (werk zat)
wordt het nog wat.
@D-Fens_1963 | 27-07-22 | 09:26: Een 2CV is super retrohipcoolmoet hebben als verzamelobject
die dingen zijn relatief best duur...
www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-2cv...
€ 3.750,-
Bruin van de roest...
@D-Fens_1963 | 27-07-22 | 09:26: Dat begrijp ik. Maar voor 36 procent van de mensen? Best veel.
Ach, een echte Fransoos, 'what you see is what you get'. Begin met Bonjour en een vriendelijke lach, dan valt het allemaal wel mee. Anders is het in Marseille en wijken waar N-Africa de smaak is. Toch geldt ook 'what you see is what you get', maar dat is dan discriminerend.
Het is in die wijken what you have is what they get. En die wijken lopen in Nederland nu van Texel tot maastricht.
Tering, ben er net twee weken geweest, loop ik weer ff mis.
Ga even terug tanken!
@J.Cash | 27-07-22 | 09:44:
Het loont bijna.
Alles voor de kliks en daardoor hoger advertentietarief want meer kijkers naar het bericht. Maar dat weet iedereen toch?
Als er zou staan: ‘ in Frankrijk kost de benzine 1,50’ weet je het al dus klik je niet door. Kutkranten. Meervoud. Sowieso heb ik al meerdere opendeur boosmakers du jour vandaag dus deze kan er nog wel bij.
Kwestie van acceptatie. Dat doen ze nou eenmaal. En het mooie is, dit artikel niet eens achter een paywall!
Die 'klik' mentaliteit die vrijwel alle kranten hanteren is zo ontzettend irritant. Het is vreselijk om tegenwoordig de krant te lezen, er ontstaat gewoon kortsluiting in m'n hoofd.
Titels zijn tegenwoordig gevuld met het onderwerp maar dan plakken ze ook nog de reactie van de geïnterviewde erin.
Serieuze artikelen zoals over de oorlog met daarnaast een artikel over een bn' er die naakt gaat of leuk op de foto staat. Walgelijk.
Het orakel willen zijn: Dit is wat je moet weten, Jullie vijf vragen en antwoorden (vragen zijn door hunzelf verzonnen), Zo breng je je dag door. Waarom je dit niet moet doen.. enz.
En dan hebben we nog de vele artikelen waarbij het Misschien, Mogelijk, Waarschijnlijk, Vermoedelijk, de kans bestaat dat het zo zal gaan gebeuren.
Een rectificatie is dan achteraf nooit nodig en je kan daardoor lekker ophef fantaseren..
Lijkt me vreselijk om op zo'n redactie te moeten werken. Gekkenhuis.
Gelukkig gaat in NL de benzine prijs dan wel 30 cent omhoog, iemand moet het toch betalen en één EU voor ons allemaal. Hier in Frankrijk zijn we jullie echt dankbaar voor de eensgezindheid waarmee NL ons blijft steunen, dat is wat echte vrienden doen en verder zou NL natuurlijk ten dode opgeschreven zijn zonder een EU, stel je toch voor dat er weer zoiets als een EEG zou komen en je als land zomaar "val dood met je EU steun" zou kunnen zeggen, the horror...
Volgende week dan maar via de peage naar Italië in plaats van de Autobahn
Ben je zo 100 euro aan tol kwijt….
Er blijft zat geld over voor zulke fratsen zodra de banlieus zijn leeggehaald door Nederland.
Uiteraard wordt al dat tuig met miljoenen ergens in het oosten of noorden geplaatst in vet-dure nieuwbouwwoningen gebouwd op het land van onteigende boeren om hier aan de uitkeringstiet te zitten. Zeg ik niet. Zegt "Lientje". Nou dan weet je het wel.
@Theodorus.Goldbach | 27-07-22 | 09:13: Probeer jij nou hier Lientje in de rechts populistische hoek weg te zetten?
Ha,ha, wat een k*tregering hebben wij toch hiero!
Euuh, mag dat vandaag ingaan?
Ik vraag dit voor mn buurman.
In ons land zal zoiets weggelachen worden.
Ze hebben daar geen oligarchen aan de macht.
Denken in oplossingen, dat moeten we niet willen. Gewoon de belasting verhogen. Wel voor de ander, graag. Daar is Nederland goed in.
Weer al lang geleden dat ik daar was. Kan me nog goed herinneren dat het er stikte van de fransen.
Maar waarom dan Celine en geen Coluche @ronaldo ?
Dwangmaatregelingen voor oliemaatschappijen. Frankrijk doet het gewoon. Dan ook nog de accijns omlaag pleuren. Frankrijk doet het.
Om dat te compenseren zal het hier wel duurder worden, vakantiebrandstofaccijnsdervingsheffing ofzo.
Mooi land, maar die bevolking…
Hier een sector extra belasten mag dan weer niet. Anders hadden we de energiemaatschappijen ook al wel kunnen verlossen van hun bovenmatige winsten.
Ik ben helemaal voor mooie winsten maar vandaag de dag valt het niet meer goed te praten dat energiemaatschappijen driedubbele winsten draaien. Niet met deze inflatie, niet met ploeterende midden-klassers. Ik hou niet van een overheid die ingrijpt maar hoe verder we 2022 in gaan hoe meer ik denk dat de overheid moet ingrijpen en hard. Of het nu gaat om pandjesbazen aan te pakken, stikstofuitstoot eindelijk aan te pakken, een halt toe te roepen aan de ellende in AZCs en andere problemen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. De overheid is al 30-40 jaar een ontzettende zachte heelmeester. Alles doen om maar niet mensen kwaad te maken zodat de volgende verkiezingen gewonnen worden. CDA en VVD kunnen dat wel.
Goedemorgen.. Waren er maar slimme mensen dan was alles niet zo kut ;)
nou.. nou...
ik poep tenminste niet in de Albert Heijn.
www.google.com/amp/s/www.skoften.net/...
Slim hè?
@nobodiesunmighty | 27-07-22 | 09:09: Als je ooit je blinde darm verwijderd hebt dan snap je de reactie van die AH poepert precies. Die voelen het niet aankomen. Hun reet gaat gewoon lopen.
@Krachtkoe | 27-07-22 | 09:12:
De blinde darm ligt aan het begin van de dikke darm.
Poepen doe je met je endeldarm. Die ligt aan het einde.
Hoe beïnvloedt een verwijderde blinde darm het gevoel van aandrang?
Nederland is het hele circus.
Frankrijks Guyana?
Frans Polynesië kan ook.
REAGEER OOK