GSTV | Achter alle onrust loert het CETA-spook
Vies spelletje in de schaduwen van de sociale onrust
Terwijl Mark Rutte zijn politiemacht op trekkers laat schieten, Jesse Klaver blijft gillen over De Toon en de meisjes van de vvd huilen over woordjes als “tas” en ”boodschappen”, sluimert in de schaduwen van de Senaat (een bejaardensoos voor mensen die bijbaantjes sparen) een stemming over CETA. Het was al een vreselijk verdrag, dat “personen” maakt van multinationals en hen daarmee toegang geeft tot rechtsmiddelen die de belastingbetaler miljarden kunnen kosten wanneer bedrijven staten gaan aanklagen voor toegang tot hun markt. Maar juist nu is het nog zieker: terwijl in Nederland de boerenstand geruimd wordt door het WEF Mark Rutte Sigrid Kaag, zorgt CETA er straks voor dat we die producten alsnog uit het buitenland gaan halen. Duurder voor de consument, slechter voor het klimaat, schadelijk voor de arbeidsmarkt en dodelijk voor de Nederlandse agrariër. En dat zoveelste doodsvonnis voor de (sociale) democratie wilde de Eerste Kamer per se vóór het reces nog in stemming brengen. De PvdA kan het tegenhouden, maar het kabinet heeft ongetwijfeld gouden bergen beloofd aan Attje Kuiken, die graag uit wil groeien tot volwaardige moederkloek. JA21 (Fractie Nanninga in de Senaat) kan het ook tegenhouden en in de Tweede Kamer staan ze zij aan zij met Caroline BBB vóór de boeren - maar in de roze plopkap hoor je Joost Eerdmans op z’n lelijkst, namelijk als schmierende beroepspoliticus: “Het is geen halszaak, maar we zijn fel tegen.” Jezelf tegen spreken in één zin, zo kennen we de vale klerken het best, nietwaar? TL;DR: CETA moet DEAUD. Anders wint het WEF.
Reaguursels
InloggenIntegratie van PvdA en GL loopt op rolletjes, deze robot woordvoerder is gelijk geprogrammeerd als Klaver.
Het blijkt dat in CETA teksten vermeldt staat dat multinationals en andersoortige grote bedrijven landen kunnen aanklagen, als men vindt dat een CETA regel niet werd opgevolgd. Expliciet is vastgelegd dat landen dit andersom, na ondertekening van dit verdrag, niét zouden kunnen. Een land zou een bedrijf volgens deze teksten, niet andersom kunnen aanklagen, noch voor de rechter kunnen slepen. Waanzin. Er zal altijd een gat zitten tussen wat het bedrijfsleven wil, en wat een land (Als het goed is: Behoorlijk en goed zorgen, voor zijn inwoners ..) wil doen.
Burgers hebben om zoiets echt niet gevraagd. Wie wel ? Lobbyisten, bij politici. Wat dit verdrag oplevert, is niet extra geld voor de werkende man (Of vrouw), maar nog meer winsten onder de < 10% / 1%. Dat is ook de reden dat globalisatie in landen wereldwijd, helemaal niet zo populair blijkt.
Als JA21 vóór CETA stemt zijn ze mijn stem in ieder geval kwijt.
Yep. Wat een afgang weer. Die gaan naar de 0 of 1 zetel. Hun zetels in de 1ste Kamer gaan ze sowieso allemaal kwijtraken.
Ben het wel met het realisme van Eerdmans eens... in ruil voor... is het natuurlijk mogelijk. Je moet toch proberen wat voor elkaar te krijgen. Maar ik denk niet dat JA21 dit gaat steunen, want ze krijgen er toch niks voor terug.
@BBRDWR | 06-07-22 | 16:39:
Ik hou van nuchterheid en zeker ook van realisme. Eerdmans is geen slechte gast, maar poltiek is hij toch best wel een opportunist die vooral zijn eigen carriere dient en vrij makkelijk van richting verandert. Je kan dat realisme noemen, maar ook onbetrouwbaar. Dan ga je met een stem toch iets doen wat niet meer synchroon loop met je kiezers.
@BBRDWR | 06-07-22 | 16:39: De Eerste Kamer is niet bedoeld voor koehandel (ook niet voor partijpolitiek)
Als JA21 voor CETA stemt dan ben ik nu al klaar met die partij. Dat zou jammer zijn, maar helaas vrees ik dat Eerdmans een 'middle of the road' angsthaas is die in werkelijkheid niet veel anders te bieden heeft dan een VVD met een wat andere toon. Een grijze muis in de marge. Ik ben fan van tante Bel, maar met deze club wordt het niet veel zo.
Als ze voor stemmen, ben ik weg bij JA21.
@Het brein erachter | 06-07-22 | 15:41:
Bij mij gaan ze dan ook van het lijstje.
Je luistert wel slecht. Want dat zegt ie toch niet? Alleen kun je als oppositie partij niet veel voor elkaar krijgen, tenzij je op deze manier wisselgeld regelt. Als ik het dan moest zeggen, dan zou je kunnen zeggen: CETA maar dan de grenzen dicht... Dit is toch een beetje hoe politiek werkt. behalve bij Rutte, die doet gewoon wat Kaag zegt.
@BBRDWR | 06-07-22 | 16:41:
Voor mij zou het politieke programma en breken met die achterkamertjes van het partijkartel, zoals dat in het begin helder voor ogen stond bij FvD, de leidraad moeten zijn bij JA21. Het zou immers uiterst inconsistent zijn als die oud FvD'er daar nu echt van af wijken. JA21 hoeft nog helemaal niet in termen van wisselgeld te denken. Als zij dat gaan doen worden ze wel heel erg makkelijk onschadelijk gemaakt door Rutte en vrienden. Dan worden ze toch al snel onderdeel van het spelletje en daarmee zal er weinig veranderen.
Ik was niet bekend met CETA, maar hierover te hebben gelezen snap ik niet dat groene partijen überhaupt hier mee eens kunnen zijn.
Hoezo zouden wij goedkopere handel met Canada willen? Alsof dat naast de deur ligt. Wij moeten 5 minuten over de douche, maar het wordt makkelijker om goederen uit Canada te kopen? Al dat extra vliegverkeer dan?
#kooplokaal!
Schiet mij maar lek, dit gaat mijn pet te boven.
Wie kan mij uitleggen waarom groene partijen hier niet mordicus tegen zijn?
Je weet toch het met deugpolitiek gaat? Het tegenovergestelde wordt altijd bereikt maar we doen net alsof het werkt.
Dat zijn ze toch? PvdA is ook tegen, maar die Eerste Kamer regenten zullen wel weer bewerkt zijn door lobbisten.
De technische term is een plutocratie, de facto de hedendaagse USA .. En kijk hoe de VS er aan toe zijn - Onder de Neo-liberale stroming: Verdeeld, tentenkampen in de grote steden (Zie NY, LA), zorg (ook) als zakelijk model met aanvullend een opioïd crisis die 100k+ dodelijke slachtoffers per jaar eist, etc. Alhoewel een supermacht, worden zij momenteel internationaal ook gezien, als het zieke jongetje van de klas ..
Eerdmans is echt de grootste engnek van het hele zooitje.
Zo leuk dit. Eerst werpen landen allerlei barrieres op om die vervolgens weer per verdrag geheel of gedeeltelijk te slechten. Wat een verdienmodel.
Wat zou het toch mooi zijn dat er een website was waar partijen bij iedere motie en wetsvoorstel kunnen motiveren waarom ze voor of tegen gestemd hebben. Dat geeft duidelijkheid aan de kiezer, ook ten aanzien van hun programma. En als er daar dan ook nog verder gevraagd kan worden, heb je als kiezer weer het gevoel dat je contact hebt met de politiek. Ik zeg het niet vaak maar in dit geval: Hup Esther Hup!
In de eerste kamer gaat de Pvda over haar eigen stemmen, is het commentaar, dat is politieke taal voor, de Pvda in de eerste kamer gaat lekker vóór het Ceta verdrag stemmen.
Voor de Bühne stemt de Pvda in tweede kamer tegen, zie je wel dat wij voor de arbeider zijn, en in de eerste kamer stemmen ze vóór, dat valt minder op. Typisch Pvda.
Mooi he, dat is nou politiek, compleet onbetrouwbaar. PvdA gaat zeker voor Ceta stemmen in tweede kamer, is al lang geregeld. Wat? Nee veel vertrouwen in de politiek heb ik niet meer.
Eerdmans valt mij steeds meer tegen. Een echte politicus, je krijgt nooit hoogte van ze.
Yep, vind ik helaas ook. Op hem gestemd maar zou het niet weer doen.
I second. Nou ja, op Nanninga, maar dat gaat niet nog eens gebeuren zolang die beroepspoliticus nog steeds dezelfde kunstjes vertoont.
@The-loopy-cowboy | 06-07-22 | 14:47: Eens.
Nee. Liever 'Schande' Wilders. Veel schreeuwen, nooit iets kunnen regelen, want ja... Op deze manier stapt niemand bij je in de boot. Eerdmans is tenminste eerlijk. En zelf moet je ook wel eens kiezen uit twee kwaden. Of kiezen in schaarste. Dan moet je wat. Ik ga er gewoon vanuit dat de Eerste Kamer fractie van JA21 tegenstemt, tenzij er gigantisch iets tegenover staat. Stel je voor dat ze het Deense Immigratie model er voor terug krijgen. Dan gaan we er toch op vooruit?
Tja, je woont de facto in een protectoraat. Moet je maar leren om je eigen broek op te houden.
Zo is dat, Greed is Good !
getekend
Ouwehand tegen? Dan zal ik wel voor zijn. Dat mens is zo compleet wereldvreemd dat het niet grappig meer is. En het ergste is nog dat ze een vrij grote achterban heeft van Extinction Rebellion gekkies, veganisten en ander apart volk.
Volgens mij kun je beter tegen zijn, want dit is WEF in het kwadraat. De gewone burger wordt hier geen cent beter van.
Je denkt teveel in hokjes.
@Kowalski11 | 06-07-22 | 13:37: Klopt. Ik val in het hokje blanke werkende en vleesetende hetero man die zich identificeert als man en daarmee schuldig aan alles volgens deze types.
Niet alles is een halszaak. Ik ben tegen vegan vleesvervangers, maar zal hier niet al te veel prioriteit aan geven.
Ik zie anders kansen voor de boeren. Ze kunnen zo met z'n allen een Canadese coöperatie oprichten die de Nederlandse overheid helemaal kapotprocedeert omdat zij maar blijven doorgaan met onzinnige regeltjes die hun coöperatie schaadt. Ik zie niks tegen CETA. Het is een kwestie van slim ermee omgaan. De enige die je er echt mee schaadt met CETA, maar ook TTIP, zijn de Russen, omdat zij zo lastiger tussen de transatlantische handel kunnen gaan zitten.
De Russen zorgen enigzins voor concurrentie. Een echte kapitalist is dan ook pro Rusland en niet het steeds grotere monopolie van de US dollar.
@calamiteiltje | 06-07-22 | 13:06: Dat is zo, kapitalisten houden van Rusland en zitten ook al decennia te geilen op China. Maar goed niet alles draait om vrijhandel, soms moeten er klappen worden uitgedeeld. Nu met de Russen en later ook met de Chinezen.
Goed idee dat CETA verdrag.
Draag je voedselproductie over aan een paar multinationals ver weg en geef die gelijk onbeperkt toegang. Beloof daarbij dat je nooit eisen zult stellen aan hun producten.
Zoiets.
Gaaf land. En niet zoveel wantrouwen in het kabinet Rutte graag!
Met een Campina Canada kun je anders figuren zoals Bill Gates goed in de weg zitten.
JA21 kan nu kleur bekennen. Gaan ze politiek handjeklap spelen in de senaat, of laten ze zien dat ze begrijpen wat de taak van die senaat is: voorstellen inhoudelijk en op eigen merites beoordelen, en niet uitruilen tegen andere zaken.
Als het klopt dat de nationale rechter buitenspel komt te staan dan deugt het verdrag wettelijk niet en moeten ze tegen stemmen, dat is de rol van de senaat oorspronkelijk.
Ongevraagd wetgeving erdoor drukken.
- Marakesh
- Europa
- Klimaat
- CETA
Kost de gewone man ontzettend veel.
Levert ontzettend veel op voor een enkeling.
Zo kruimelt het koekje in NL.
*levert veel op voor honderdduizenden gelukszoekers. Paspoort binnen = gratis geld tot de kist.
maar levert Mark straks een mooie baan met impact op
En wat kan Mark het schelen? Hij heeft toch geen kinderen die in een totaal gesloopt land moeten wonen.
"CETA is nog meer macht voor multinationals. Het verdrag bevat een arbitrage-mechanisme (ICS) waarmee investeerders staten kunnen aanklagen wanneer overheidsbeleid hun winsten bedreigt. Een parallel rechtssysteem, buiten de nationale rechter om."
Nog meer macht voor multinationals, stop eens met dat geglobaliseer. Vierkant tegen.
JA21 begint al een echte kartelpartij te worden. En wat denkt de PVDA er precies mee te winnen ?
Er schuift iets van 3000 miljard US dollar per jaar door de Zuid-As.
Kweenie hoeveel procent Nederland daarvan weet af te romen maar weet wel dat je geld niet kunt vreten.
@calamiteiltje | 06-07-22 | 13:03: haha, afromen.. daar gaat helemaal niets van maar Nederland. Er wordt alleen wat van de ene naar de andere firma verschoven. Boekhoudkundige truckjes.
@boerk | 06-07-22 | 13:34:
Nou vergeet die plastic plant niet in dat lege kantoortje.. ook omzet voor de Action. Of was het toch een levende plant ?
Heeft de burger er om gevraagd de spelregels te veranderen? zo nee, dan niet doen.
Man man man, wat een gedrocht dit verdrag. En al helemaal niet te verkopen als je zelf hier zo te keer gaat tegen boeren en eindconsumenten die zouden vervuilen.
Het grootste probleem van CETA is natuurlijk het tribunaal. Hierdoor kunnen alle multinationals alle wetgeving buitenspel zetten. In Nederland (en Europa trouwens ook) hebben we best veel wetgeving, die consumenten beschermt. Met CETA is dat dus allemaal einde oefening. Nou, niet helemaal: lokale producenten moeten zich natuurlijk wel aan alle regeltjes houden. Maar Amerikaanse (USA, Canada) bedrijven hoeven dat niet.
Als CETA doorgaat, dan krijgt Thierry alvast een beetje gelijk: er zullen tribunalen komen. Dit is dan het eerste.
En wat voor regels kunnen wij dan niet missen? Qua chemicaliën snap ik het wel, maar daar kan Greenpeace wel wat aan doen. En auteursrechten worden toch niet heel strikt. gehandhaafd. Voor de rest snap ik niet welke regels er beschermd moeten worden.
@Alexander des Burgus | 06-07-22 | 13:12: eisen mbt product veiligheid (keuringen), bijv wat is wel en wat is niet geschikt voor baby's, maar ook (electrische) apparaten, en voeding gerelateerd zoals pesticiden, antibiotica en toevoegingen.
@Alexander des Burgus | 06-07-22 | 13:12: Het gaat alleen niet om de regels. Het feit dat bedrijven nu langdurige en prijzige procedures kunnen beginnen op allerlei gronden betekent dat het ons hoe dan ook veel geld gaat kosten.
Eerdmans staat helemaal nergens voor dan voor zijn vale klerkensmoel. Reptile-allert. Een certified bestuurs-kundige
Wie is Allert?
Onder welk gender gaat een Multinational zich identificeren?
Kan een Multinational dan ook menstuatieverlof krijgen, een week per maand dicht, en de verloren uren claimen bij de overheid?
Een Multinational van 100 jaar oud een claim neerleggen over misgelopen AOW of recht hebben op zeer-ouwelullendagen?
You will own nothing.
and be youtu.be/ZbZSe6N_BXs
en doordat in principe Canada en de VS een vrij handels zone zijn. (wat uitzonderingen daargelaten) kan dus via die omweg Amerikaanse zooi in de EU.
gedumpt worden. Gewoon vestiging in canada zetten en ze zijn de EU binnen. Welkom chloorkippen.
ps. EU staat al boven nationale wetgeving, Dus wordt weer een moet van EU excuus. en anders stoppen ze het voor Nederland in regelgeving en die wordt automatisch overgenomen.
verder is er niks dat niet met een penthouse geregeld kan worden.
Die Eerdmans en JA21 club is gewoon vvd. Accepteer het nou maar dat daar de verlossing niet van komt.
www.jndkgrf.nl/2022/05/11/briefje-van...
Ik heb al tegengestemd via de link. Hier kan het roze leger een verschil maken dus allemaal even tegenstemmen.
CETA komt er dus gewoon. Onderdeel van de uitverkoop van Nederland en het uitleveren van het Nederlandse volk aan de global market. Kunnen ze in Den Haag weer wijzen naar internationale verdragen, die ons overkomen. Decennialange rechtszaken die het justitiële apparaat eindeloos belasten.
Diezelfde uitverkoop zie je op de woningmarkt. Steeds meer investeringsmaatschappijen actief. Een paar worden er rijk van, maar voor de meesten is het een verarming.
Met rutte is de democratie verkocht oppositie monddood gemaakt door de partijkartelknikkers.
Ze hebben daar in Rusland een woord voor.
Nederlandski?
Hebben ze er in Rusland een woord voor waarvan jij de spelling bent vergeten? Apparatsjik?
Katastrofe.
Het wordt zo verschrikkelijk tijd dat Rutte weggaat c.q. weggestuurd wordt.
Rutte moet nog een keer zijn mond opentrekken over Putin.. Rutte is een nog grootere rat en heeft nog meer schijt aan democratie.
@ChalinaRosa | 06-07-22 | 14:24: wegsturen lijkt mij beter, weggaan zou impliceren dat hij de eer aan zichzelf houdt. Deze man heeft geen eer of schaamte. Het is een linkse rioolrat van de ergste soort
Een simpele google search op Ceta Nederland afgelopen 24 uur en week laat zien dat de NOS en DPG-Media hier nog geen aandacht aan besteed hebben.
Ik vraag me af of er iets te wobben valt qua de communicatie omtrent CETA.
Dat is het enge; enige redelijkheid en logica lijkt geen rol te spelen. En ik denk niet eens dat het alleen maar om geld en macht gaat. Veel politici/voorvechters denken echt dat ze goed bezig zijn ben ik bang. Verstand van zaken is overboord gekieperd. Het verbaasd me steeds minder dat grote beschavingen ten onder konden gaan.
Die kabinetten Rutte zijn eigenlijk net een filmreeks: de eerste is nog te doen maar alles daarna wordt alleen maar slechter.
Marknado.
De trailers (verkiezingsprogramma’s) zijn nog wel de pruimen maar dan.
@Toos Bevergeil | 06-07-22 | 12:40: Die afleveringen vind ik wel geweldig.
Na een stuk of 10 bier, that is.
Westmalle dubbel.
Ach ja, de bitterballen smaken zo lekker op het gezellige VVDFestival
Met CETA halen we een ontembaar monster binnen. Een monster met standaard een enorme afdeling "Legal Affairs". Stop CETA.
U heeft het uitstekend samengevat. Wanneer bedrijven het recht hebben om staten aan te klagen wegens wet- en regelgeving is het einde zoek.
En laten we wel wezen, er is hier geen sprake van level playing fields dus dan moet je er sowieso niet aan beginnen. Maar goed, Rutte ism Destructie66 zijn in een noodgang bezig de soevereiniteit van deze "stadstaat" ( dixit Rutte ) en haar "inwoners" ( dixit proefballonntje newspeak ) op te heffen dus er gaat nog veel meer op ons af komen.
@Graaisnaaiert | 06-07-22 | 12:37: ,
Dat dus!
En het is al aan de gang, he.
" Eén van de meest omstreden onderdelen van het CETA-verdrag is namelijk de investeringsbescherming door middel van arbitrage, het Investment Court System (ICS). ICS is een vorm van ISDS waarbij Canadese investeerders, zowel bedrijven als Canadese aandeelhouders, de mogelijkheid hebben om een hoge schadeclaim van de Nederlandse staat te eisen wanneer een wet of regel hun investeringsbelang aantast. Geleden schade en gederfde inkomsten kunnen worden gevorderd, en met name de gederfde inkomsten post kan zorgen voor een hoge claim. Uit het rapport Red Carpet Courts van Friends of the Earth, TNI en CEO blijkt dat in vergelijkbare arbitrale procedures op grond van handelsverdragen de buitenlandse investeerder door met een hoge schadeclaim te dreigen, wet of regelgeving naar haar hand kon zetten. Arbiters lieten, zo blijkt uit het onderzoek, de belangen van de investeerder doorgaans zwaarder wegen dan het algemeen belang.
Een voorbeeld hiervan is Vattenfall’s claim tegen Duitsland waarbij het ging het om de vergunningsvoorwaarden voor een kolencentrale. De strenge vergunningsvoorwaarden om de rivier de Elbe te beschermen voortvloeiend uit EU- en Duits recht bevielen Vattenfall niet. Vattenfall vroeg vervolgens om een schadevergoeding van USD 1.9 miljard in de arbitrage procedure gegrond op het handelsverdrag het Energiehandvest. Vervolgens werd er voor onbekend bedrag geschikt en werd Vattenfall vrijgesteld van de knellende vergunningsvoorwaarden .... (Case study Vattenfall vs Germany I) "
Zie hier: www.milieurecht.nl/nieuws/ceta-in-str...
@zetje01 Dat voorbeeld van Vattenvall kende ik nog niet, merci! Maar het geeft precies weer wat er fout kan en zál gaan indien CETA er door komt.
@zetje01 | 06-07-22 | 13:02:
Doodenge ontwikkeling inderdaad. Dank voor het voorbeeld.
@Lijkvocht | 06-07-22 | 13:47:
En aangezien wij in NL bestuurd worden door knuppels (om niet te zeggen: MONGOLEN!) kan je aan voelen komen dat CETA jaarlijks miljarden gaat kosten.
Als Ceta niet door gaat moet Pechtold straks zijn penthouse teruggeven aan Canada.
Alle gekheid op een stokje: deze zooi van de EU wordt er gewoon doorheen gedramd.
Raar gemonteerd filmpje. Of heb ik last van deja-vu? Vergelijk 3'00 met 5'00.
Dat, of Jasper heeft alzheimer en valt vaak in herhaling.
Dat, of Jasper heeft alzheimer en valt vaak in herhaling.
Hier nog zo'n raar filmpje
youtu.be/R39V-G9Ys78?t=1389
1e en 2e Kamergezeik. Je hebt het overal. Hier thuis ook democratie. Iedereen zit in de 2e Kamer. Ik als enige in de 1e Kamer.
Niet op het kleine kamertje?
Wij hebben thuis een dictatuur. Dat wil zeggen, ik mag het allemaal helemaal zelf bepalen. Totdat er van bovenaf, nou ja, ze is wat kleiner dus van onderaf, wordt ingegrepen. En ze zegt dat ik me er heel goed bij voel dus dat vind ik dan ook.
Dudielijk dat niemand hier weet wat het CETA verdrag betekent en met wie dat gesloten wordt.
Het podium is voor jou. Verlicht ons.
Precies..
Kom maar door....
Zelfs jij niet? Ik dacht dat je overal verstand van hebt. Valt me tegen.
Ja, doe eens een gooi dan.
Het brengt ons niets geen goeds, dat is zeker.
Leg het ons eens even uit dan. U weet het schijnbaar als beste.
Ik ga een nagelknipper kopen..
Zo kan het niet langer....
O o o wat heb jij spijt van deze bijdrage.
@neonreclame | 06-07-22 | 12:41: Aaaaargh!
@Duwbak_Linda | 06-07-22 | 12:54:
Yep..!!
Duurt lang.
Is het zeker/bewezen dat je net zo gaat kijken en rollen met je ogen als Esther doet wanneer je geen vlees eet...?
Ja en je blijft er ook jong uit zien,
Knappe en intelligente vrouw. Niets loos mee.
@AntiZanicz | 06-07-22 | 12:28:
Extreem links, extreem activistisch en extreem tegen Jode.., pardon, pro-pallie. Dus ik snap wel dat ze in jouw team zit, Zanik.
@AntiZanicz | 06-07-22 | 12:28: Maar een bril zou u goed doen.
Foutje
Is dat CETA de opmaat naar Robots als personen?
nee, dat is D66
Duidelijk.. het is een in achterkamertjes geregeld verdrag tussen de EU en Canada.
Nederland is eigenlijk tegen (althans... niet D666 en uiteraard de VVD), maar wat denk je dat die stemming dan zal brengen?
De eerste kamer stemt tegen.. en dan? Inlegvelletje? Mark regelt het wel?
We zijn als land verloren aan een ondemocratisch moloch. Als je denkt dat je die kunt passeren heb je boter op je hoofd.
achterkamertje? Het is gewoon plein publique. Men is er al een decennium mee bezig. Na de brexit moest Johnson subiet dezelfde verdragen proberen te sluiten, alleen ging dat niet zo makkelijk. Er is er nog niet één.
Even los van CETA. Die Eerdmans vertrouw ik voor geen cent.
Ook hem zal wat beloofd zijn, want zo gaat dat.
En dan kom je toch weer uit bij de PVV en FvD, die niet in de praatjes van Rutte cs trappen.
@Nuchternederland | 06-07-22 | 12:23:
Eerdmans wil te graag. Het valt op.
Staat ook regelmatig voor de roze plopkap met gesloten houding te zoeken naar woorden die reaguurders willen horen. Valt ook op. Systeemklerk.
Daar kan ik over meepraten. Heb al twee jaar een 3K van hem tegoed en betalen ho maar.
Vind dat overigens geen halszaak....
JA21 zal wel met achterhaalde neoliberale voor TTIP zijn. Van Haga en FVD vast ook met het kabinet. Pro grootkapitaal als het erop aankomt. Het is geen handelsverdrag. Het gaat over de rechten van investeerders.
@Duwbak_Linda | 06-07-22 | 12:28: heeft hij niet een eigen microfoon met plopkap die met een beugel om zijn nek hangt. Zo staat hij altijd met microfoon op de foto...
Ik ook niet. Een opportunist pur sang denk ik.
Ik spaar imbeciele uitspraken, ook van reaguurders hier.
Nog nooit zo'n mooie tegengekomen als van die Eerdmans: “Het is geen halszaak, maar we zijn fel tegen.”
Dat is gewoon hors catégorie.
Haha! Ja die is echt schitterend hè! Je moet deze uitspraak eens loslaten op andere zaken.
Boeren over onteigening: “het is geen halszaak maar we zijn fel tegen”.
Extinct rebellion over opwarming: “het is geen halszaak maar we zijn fel tegen”.
Zelenski over de Russische invasie: “Het is geen halszaak maar we zijn fel tegen”.
Doe mij maar een Gilera Citta. Met zo’n lang zadel en een beetje rappe setup.
De Nederlandse burger heeft de import van landbouwproducten die de strenge Europese regelgeving omzeilen helemaal niet nodig - en nog minder dat buitenlandse mogendheden schadevergoedingen kunnen eisen omdat wij in Europa nog iets geven om volksgezondheid.
CETA - het is niet voor niets dat de Canadezen vooraanstaande politici in het verleden appartementjes toeschoven om hen gunstig te stemmen.
er wordt niets omzeild, men moet gewoon aan de eisen voldoen.
Wat is het nou? Esther Ouwehand heeft ook over Kerjrolain van der Plas. Ik lees altijd Karrolien van der Plas. Wat is het nou?
Caroline
Kerrolein zegt zelf kerrolein.
Lientjuh.
Engelse vader oid, dus Kerrolain.
@Nuchternederland | 06-07-22 | 12:24:
Is dat dat dan de Vandeplas van Rover
@J.Cash | 06-07-22 | 12:27: Nee, want die carosseriebouwer was al in de jaren 60 alleen nog maar een merknaam, en geen actief zelfstandig bedrijf meer. En zo oud is Keerolain ook niet.
@Duwbak_Linda | 06-07-22 | 12:22: .
Dat dus: Ze noemt zichzel (twitter?) Lientje.
En dat is niet van kerrolientje
youtu.be/XBf502gb0E4?t=69
Attje Kuiken, die graag uit wil groeien tot volwaardige moederkloek... ik las moederkoek.
Ik gok meer op een eendagskuiken.
Heb het al eens eerder gezegd, Eerdmans is niet te vertouwen... draait net zo snel als een kermisattractie.
Is een baantjesjager niks meer niks minder
Ik reageer hier pas na de stemming op ... shit
Eermans is dé man om JA21 definitief te laten falen.
Eerdmans heeft ook de uitstraling van een grijze kantoorklerk. Met een meer charismatisch iemand zou zo'n partij veel verder komen.
Zonder ellebogen haal je het niet in dit circus..
Ik geef em nog even...
@DatInternetDingetje | 06-07-22 | 12:19: ooit door Fortuyn naar voren gehaald. Nu loopt hij als een mafkees Ted Cruz rond en komen we er niet meer vanaf. Wellicht als al zijn pensioenen voldragen zijn. Door de leuke baantjes heeft het keuk opgestapeld en vooralsnog zit hij voor 200.000 in de 2e kamer.
We weten niet de volle context..... denk niet dat een agent 'zomaar' z'n wapen trekt, een waarschuwingsschot doet en dan 'gericht' schiet....
Denk dat het ook voor agenten klote tijden zijn; zij moeten de rust zien te handhaven en staan met ook gemengde gevoelens t.o veel al opgefokte boeren en vergeet niet een tractor is ook een wapen.
Hoor dat al deze akties steeds minder sympathie voor de boeren draagt.... niet dat zij er wakker van liggen maar er is een grens gepasseerd.
U zit in het verkeerde topic.
U zit in 1954
U bent Nicolas.
het is een lulverhaal om er maar tegen te kunnen zijn en Rutte en co zo af te vallen.
U loopt op de zaken vooruit, het schieten op 1stekamerleden van de BBB is pas over 4 jaar.
LOL Nicolas.
Het kan de beste gebeuren hoor.
"Hoor dat al deze akties steeds minder sympathie voor de boeren draagt" En wat vind jij?
@AntiZanicz | 06-07-22 | 12:25:
Begin je zinnen toch eens met een hoofdletter. En als dat eindelijk lukt, probeer dan eens iets zinnigs te maken van de inhoud.
@AntiZanicz | 06-07-22 | 12:25: Jij gaat het nog lang volhouden hier. Het afzeiken van topics omdat je het er niet mee eens bent wordt niet bijzonder gewaardeerd.
Mij maakt het niks uit wat iemand plempt, blokkeer ook nooit iemand, jou uiteraard ook niet. Zou een beetje opletten. GS is niet jouw of mijn site.
@Ichneumonidae | 06-07-22 | 12:43: oh jee
@WasHetMaarMakkelijk | 06-07-22 | 12:28: ach ja, het is net als een brief. Na de aanhef begin je met een kleine letter.
@Nuchternederland | 06-07-22 | 12:25: het zit er niet in dat ze daar ooit komen en ook in de 2e kamer zal het niet beklijven.
@AntiZanicz | 06-07-22 | 12:57: Was een vriendendienst, ben hier al jaar of 12-14 jaar bezig (soms niet al te actief) en weet wel een beetje hoe het gaat na ongeveer 500 jorissen en 15 keer opgerot.
Intussen ben ik maar wat blij met GS, waar je geen moderatie vooraf hebt.
@AntiZanicz | 06-07-22 | 12:58:
Jij wel. Maar ieder ander begint na een briefaanhef de eerste zin met een hoofdletter. Zoas het hoort.
Ik weet niet in welke bubbel u zit maar in de mijne groeit de afkeer tegen dit kabinet en de politie in het bijzonder.
REAGEER OOK