Wen er maar aan: files worden alleen maar langer
Allemaal de schuld van de trein
Videootje uit de oude doos, omdat Reinier zijn website weer uit de mottenballen kan halen en u uw flirtskills kunt oppoetsen, want u gaat de komende tijd nodeloos veel naar achterlichten staren en niet alleen omdat de agrariërs asfaltblokkades opwerpen in hun wanhopige stikstofstrijd. Nee, het is simpelweg stampend druk alsook heel vol in dit land en dat gaan we merken. Sinds het thuiswerkadvies van tafel is, duiken we weer massaal in onze stalen hengst om met Hendrik-Jan van sales en Esmaralda van administratie de hele dag op kantoor te hangen. "Het afgelopen kwartaal toont aan dat de drukte op de weg vergelijkbaar is met deze periode in 2019 en op sommige momenten zelfs drukker", concludeert de ANWB. Met de constante bevolkingsgroei in dit kleine landje wordt dat er niet beter op en hoewel Klaver ons het liefst allemaal op de trein naar het oosten zet, is het OV juist steeds minder een alternatief voor de reiziger. "De personele problemen bij de trein- en busbedrijven hebben tot gevolg dat de dienstregelingen verder uitgekleed worden, waardoor de auto zo ongeveer het enige alternatief is voor de wat langere afstanden", stelt de wielrijdersbond. "We hadden verwacht dat veel mensen weer zouden terugkeren in het openbaar vervoer, maar de grilligheid van wel en niet rijden beweegt veel werknemers toch te kiezen voor eigen vervoer." Dus dat wordt vriendelijk lachen naar die blondine in de Mini en die brunette in de Fiat, want voor de rest vergooit u toch maar uw leven in een eeuwige rij langzaam rollend metaal. Nu al zin in een Nederland met 20 miljoen inwoners...
Reaguursels
InloggenIk heb in een recentelijke studie gelezen dat er veel minder treinen moeten gaan rijden ivm fijnstof en nanodeeltjes. Straks mogen we ook niet meer werken en krijgen een basis inkomen. Dit zal overgenomen worden door gelukszoekers en arbeidsmigranten welk voor ons het basisinkomen gaan zorgen.
Zoveel mogelijk op fietsafstand proberen te krijgen. Dat spaart echt bakken accijns en belasting uit. Er komt binnenkort weer meer keuze op de woningmarkt (er is al ruim 60% meer aanbod), dus het zou een overweging kunnen zijn.
Ach, een vervoerscrisis kan ook nog wel bij de huidige crisisverzameling. Op welk departement hebben we nog geen crisis?
Het ov zit ook vol in de spits, ik snap wel waarom men toch voor de auto kiest, de trein wordt
het meest gebruikt door forenzende studenten hier, want de universiteit blijft maar lekker doorgroeien, want dat het verdienmodel, en dat zo leuk midden in de stad, waar al geen kamer te vinden is.
Allemaal de schuld van de trein? Nee, natuurlijk van rechts Nederland, waar ze de trein "de gele rups" menen te moeten noemen. Er zijn veel legitieme redenen waarom de auto soms nodig is, maar het rechtse discours is daar niet één van.
Is er ook iets niet de schuld van rechts?
@Loodje | 01-07-22 | 13:39: Jawel: in de vorige eeuw waren er best veel dingen de schuld van links. In deze eeuw kan ik, na Fortuyn, daar niet zoveel van noemen.
Als je aan de juiste kant staat, komt de trein altijd van links.
@Ruimedenker | 01-07-22 | 13:47: Daarom hebben we een perron: dan kun je niet kiezen aan welke kant je wilt staan zodat treinen dan zowel van links als van rechts komen. ;-)
In mijn omgeving is de auto HET vervoersmiddel voor mij persoonlijk. Daar kan geen OV tegenop.
Steeds meer Nederlanders, steeds meer automobilisten, steeds meer woningen en industrie.. *iets mompelt over verstikkende stikstofdeken*
De lucht bevat 80% stikstof, niemand ervaart dat als een verstikkende deken.
Je hebt het natuurlijk over het mestoverschot van de intensieve veeteelt. Maar ja, populistisch rechts snapt nergens iets van maar begint wel graag een met boerentrekkers gewapende opstand tegen de regering. Balen dat wij hier geen wapens mogen hebben zoals wel in de VS.
Wat tietmeer zegt : steeds meer inwoners dus ja steeds meer verkeer en dus file enzovoorts.
We stevenen af om 1 grote stad te worden nou mij niet gezien..
Ik kan me nog vaag herinneren dat de A2 tussen Utrecht en Amsterdam onderbroken werd door een spoorlijn, ter hoogte van Nieuwersluis of Loenersloot ofzo. Stond je dus op de A2 in een file op een voorbijrijdende trein te wachten. Tanken kon daar toen voor 73 cent in dat leukje Esso kotje van Dudok met 2 of 3 vulpistolen. dudokorg.files.wordpress.com/2016/08/...
"Er komen vrijdag naar verwachting duizenden huisartsen, doktersassistenten en praktijkondersteuners naar de manifestatie op het Malieveld in Den Haag.
Zij protesteren tegen de hoge werkdruk als gevolg van de vele extra taken die ze erbij hebben gekregen in de afgelopen jaren."
Lees extra patiënten... alles loopt vast..
news.trust.org/contentAsset/image/597...
Op alle wegen max 80 toestaan en dan al die electrische scootertjes opvoeren tot 80en op de snelweg laten rijden. Dan stappen mensen vast wel over naar de scooter.
Hoeveel batterypacks denk je nodig te hebben om ergens te komen als je scootertjes 80 wil laten draaien?
Kosten: 3 nieuwe kerncentrales.
@Is dit nog nieuws? | 01-07-22 | 12:35: kerncentrales zijn te milieu vriendelijk.
@Is dit nog nieuws? | 01-07-22 | 12:35: En Rob Jetten uitleggen hoe je scootertjes op kernenergie moet laten rijden.
M'n MB-8 deed ook 80. Ik was nog sneller op de camping dan m'n ouders met de auto.
@Boterhoofd | 01-07-22 | 13:33:
De Kadett van je vader zakte zeker door zijn vering door alle visspullen?
En de slimmeriken het land ontvlucht zijn.
Dat communisme, met al zijn EU-landbouwsubsidies is precies datgene dat de boeren nog overeind houdt.
Vandaag met de trein.
Vanavond op het politiebureau als getuige van geweld tegen conducteur vanwege zwartrijder?
Of morgen corona?
Zal de trein vertraging hebben vanwege "aanrijding met een persoon"?
Je maakt wat mee in de trein....
In de buurt van Hoorn rekening houden met kleverige kwakjes.
Sterkte. We zien de afloop wel op het journaal.
@Is dit nog nieuws? | 01-07-22 | 12:26: wilt u geen zwartrijder meer zeggen maar ongedocumenteerde getraumatiseerd cultuur verreikende tandarts,die moet vechten voor ook hois met kamert 5.
Intelligente soort: slim genoeg om zijn eigen eten te vergiftigen maar niet slim genoeg om zichzelf te beperken. Dus dan moet de natuur het maar weer doen.
Nu al dronken?
De natuur corrigeert altijd. Het is een misplaatste arrogantie van de mens om te denken dat wij de natuur de baas kunnen.
@Red shirt | 01-07-22 | 12:26: Precies, de natuur corrigeert de klimaatverandering ook wel.
Het is een misplaatste arrogantie van de mens om te denken dat wij de natuur de baas kunnen.
Is een flinke oorlog ook natuur? Lijkt me grotere kans op.
@Is dit nog nieuws? | 01-07-22 | 12:27: Inderdaad. Wanneer wij niet naar de natuur luisteren zullen we onderspit delven. Ik luister liever.
@Red shirt | 01-07-22 | 13:07: zal jouw tijd duren....
Dom beleid met mega oogkleppen. Meer mensen, meer vluchtelingen, meer asielzoekers, en nog meer vluchtelingen en nog meer asielzoekers. Komt u maar, welkom, welkom. Dat de infrastructuur he-le-maal vastloopt, dat is te technisch, daar hebben we niet voor geleerd. Ja mensen, blijf vooral stemmen op al de linkse idioten. Je komt totaal vast te staan. En niet klagen achteraf hè? Het is jullie eigen stomme schuld. Te stom om te poepen zijn jullie. Had je maar anders moeten stemmen.
Als je goed oplet, dan zie je dat de vvd het probleem graag laat voortbestaan om zo nog af en toe zieltjes te winnen door Bente Becker te laten roepen dat asielzoekers stom zijn.
Immigratie in t algemeen:
Asielzoekers, gelukzoekers, studenten, expats etc etc.
We raken vollerdevol
Reden temeer om snel te starten met het rekeningrijden. Files ontstaan door een klein percentage extra auto's en het rijden met een te hoge snelheid in relatie tot het aantal auto's per afstand. Hoe hoger de snelheid hoe minder auto's een snelweg kan verwerken. Rekeningrijden kan mensen een stimulans geven om buiten de drukke tijden te gaan rijden. Hierdoor zal het bovengenoemde teveel aan auto's verdwijnen waardoor het verkeer door kan rijden.
Hebbiehemweer.
Hoe meer je rijdt, hoe meer je verbruikt, hoe meer je betaald.
Moeilijk he?
@Is dit nog nieuws? | 01-07-22 | 12:16: je kan pricing aanpassen voor bepaalde tijden en het duurder maken tussen 730 tot 930. niet ingewikkeld, inderdaad, toch ontging het u in het antwoord.
@ongemakkelijkzeg | 01-07-22 | 12:20: Oh ja, daarmee bestraf je werkende mensen....
Nog meer reden om niet te werken.
@ongemakkelijk: en juist dat dingetje is volgens mij gesneuveld in de plannen van nu. Niks duurder op drukke plekken op drukke tijden.
Leg dan wel de rekening bij de werkgevers die iedereen de spits in duwen.
@TheManiac | 01-07-22 | 12:25: Bij de werkelozen die buiten de spits gaan rijden.....
@Is dit nog nieuws? | 01-07-22 | 12:22: je kan toch gewoon thuis werken...
@ongemakkelijkzeg | 01-07-22 | 12:33: Lekker thuis opereren. Kom maar op m'n aanrecht liggen. Lobotomie was het toch?
@Is dit nog nieuws? | 01-07-22 | 12:36: ja, want iedereen is chirurg.
@ongemakkelijkzeg | 01-07-22 | 12:45: iedereen werkt op kantoor....
De regeringen hebben decennia lang het wegen net achter laten lopen.
Nu is het aanbod van verkeer te groot t.o.v het wegennetwerk.
Dat is tevens een stok om mee te slaan om de burger uit de auto te krijgen,mede ook de hoge brandstofprijzen ziet de overheid als sturing,blijft de automobilist volharden dan zijn de extra inkomsten mooi meegenomen en dat komt weer goed over bij de groenen.
Waneer durft de ANWB,de werkelijke oorzaken te benoemen.
@Is dit nog nieuws? | 01-07-22 | 13:20: meerendeel wel ja.
Tuurlijk. Het is zo eenvoudig. Elk probleem los je op met hogere belastingen, toch?
@Lorejas | 01-07-22 | 12:22: Jij hebt tenminste het plan dat op tafel ligt wel gelezen. Inderdaad de hele dag over elk uur hetzelfde afrekenen.
OV is reteduur, dat ambtenaren nou een gratis jaarkaart krijgen voor de NS en de bus. Weet Klaver wat een retour Amsterdam - Utrecht kost? In een drukke trein lekker staan tegen de hoofdprijs.
Maar de immigratie is toch noodzakelijk om al die vacatures op te vullen en onze welvaart in stand te houden?
Wacht... al die Syriërs, Marokkanen, Afghaniërs, Afrikanen, ..., ..., zijn natuurlijk allemaal hoog opgeleide immigranten. Die kun je natuurlijk niet inzetten als buschauffeur, treinconducteur of machinist.
Die willen ook allemaal een auto.
Als (let op als) ze werken zullen ze ook vervoerd moeten worden. Zo niet dan ook want ook die lui willen niet de hele dag in huis zitten.
Lijn- en chartervluchten zijn ook openbaar vervoer. Stimuleren dus.
Het is wel geprivatiseerd OV. Mag wat mij betreft ook met de NS.
Het aantal personen dat ook steeds verder van de randstad af woont omdat je immers meer huis krijgt voor je geld (en minder problemen met sociale huur buren die geen NL spreken) neemt ook toe. Dus steeds meer forenzen want de trein is en zal altijd duur, smerig en kudt zijn en blijven.
Files zijn deels een keuze. Nederland is een netwerk van kleine stadjes en dorpjes. Verstedelijking is nooit gestimuleerd. Vanuit een soor softe 'iedereen moet erbij horen' werden voorzieningen stelselmatig naar kleine plaatsen toegebracht, waar dit financieel niet verantwoord is.
De kleinste dorpjes hebben vaak nog een treinstationnetje, een zwembad, een snelwegafrit, een ziekenhuis niet te ver weg... Als je voorzieningen en transport doelmatig wil organiseren, zet je in op grotere eenheden. Wie daarbuiten woont, doet het maar zonder. Op deze manier stuurt de 'markt' de mensen vanzelf naar de metropool.
Neemt niet weg dat ook in die warrige context van kleine en middelgrote plaatsen men wel meer haar best kan doen. De brug bij Gorinchem is zo'n choking point waarvan een mens toch denkt: jongens, baantje erbij en je bespaart elke dag een miljoen mensen een hoop tijd en irritatie. Rotterdam? Oerlelijk dus leg maar naar Oost-Aziatisch voorbeeld gewoon een weg bovenop de andere.
Files een keuze? Hahaha... nee files zijn het resultaat
Bij Zaltbommel lag ooit een brug die te smal was voor het verkeer. Mensen die in Utrecht werkten woonden ook niet ten zuiden van de Waal (want files). Nu ligt er een mooie brug, die van "ik ging naar Bommel om de brug te zien" (Martinus Nijhoff). Nu wonen ten zuiden van de Waal mensen die in Utrecht werken ... Het gaat om reistijden niet de kilometers (nog wel...)
drs. Levi Samsonov | 01-07-22 | 11:57
"De kleinste dorpjes hebben vaak nog een treinstationnetje, een zwembad, een snelwegafrit, een ziekenhuis niet te ver weg... "
U woont in een ivoren toren.
Niet iedereen wil in een metropool wonen. Ik sta liever dichterbij de natuur, of wat daar nog maar van over is.
Alleen debieles staan in files
Inderdaad, ik doe altijd blauw-blauw aan en het gaat stukken rapper
En dan vooral de okiebollen!
Vroeger, toen de Coolsingel in Rotterdam nog 6-baans was, alle doorgaande wegen in Rotterdam-Oost 4-baans waren, de Catharijnesingel in Utrecht nog een autoweg was, je makkelijk over de Wibautsstraat via het Waterlooplein naar de IJ-tunnel kon, de A31 werd aangelegd omdat men vond dat Friesland ook recht had op een snelweg......
Met The Boring Company ondertunneld netwerk gaan aanleggen van spoorlijnen, autowegen en hyperloop.
Ik las Boring. Maar mijn hersenen fokken met mij.
Niet in Nederland... Al dat spul wil gaan drijven...
misschien hadden die wel de noordzuidlijn kunnen oppakken. Was echt een succesverhaal.
Allemaal de schuld van Oprah.
"you get a car, and you get a car, and you, and you..."
Het draait altijd om geld.
Dus als je een werkbare (onzinnige staan er zat in de tegels, die dus niet) oplossing zoekt: kijk altijd naar het geld.
Regeltjes zijn ook een belangrijke factor. De overheid blijft maar niet in staat om melkertbaantjes te schrappen op het moment dat ze niet nodig zijn
Met een omzetstijging gok ik er maar op dat de brandstofprijzen weer gaan dalen.
Thuiswerken...
Lekker aan de keukentafel...
Biertje d'r bij, wie doet je wat?
Hoewel, denk dat je iets anders bedoelt.
Mijn overbuurvrouw heeft ook een tijdje thuis gewerkt, dat ging op verzoek ook wel eens op de kekentafel, vertelde ze.
Gewoon in bed vond ze toch comfortabeler.
Al die sukkels die hier 'roepen' het OV is nog nooit een optie voor mij geweest....
Dat is ook exact de bedoeling. Het OV moet voor het gros alleen dienen als (laatste) alternatief, niet als primair vervoersmiddel.
Waarom? Simpel, de trein kost de overheid alleen maar geld (enig aandeelhouder) en de auto levert een onbeschofte hoeveelheid CO2... sorry ik bedoel belastinggeld op. Dus blijf lekker in die file staan, en koop nu eens gewoon die nieuwe auto, liefst eentje die zo zwaar mogelijk is, en zoveel mogelijk brandstof verbruikt.
In andere landen haten ze hun burgers niet.
Je zou prima een dichtbevolkt verstedelijk verNederlandje kunnen draaien rond OV. Maar onrendabele vervoer is duur, niet betrouwbaar, overvol en zuigt omdat het zelden komt waar demense daadwerkelijk arbeiten.
@Graaf_van_Hogendorp | 01-07-22 | 11:31: OV kan winstgevend zijn, maar dan moet er wel worden afgestapt van dat faalidee genaamd "landelijk dekkend netwerk". Kijk maar gewoon welke lijnen winstgevend zijn, dan komen er vanzelf alternatieven voor het platteland die ook betaalbaar zijn.
And the crazy waste began
With a car for every man
Sailor had dus toch gelijk: www.youtube.com/watch?v=JbGEHA_eS90
Het is inderdaad krankzinnig druk. Provinciestad hier, gisteren 2 uur's middags, kneiterdruk alweer op de ringweg. En waar moest een groot deel van die drukte naartoe? Precies, sloegen allemaal af naar de 5 fastfoodvreettenten die allemaal in en om de oprit naar de snelweg staan. Dan denk ik ook, rot even op, paupers. Dat kun je als gemeente toch ook verzinnen, dat daar opstoppingen van komen voordat je al die vergunningen verleent?
Mee eens, je kan beter op de racefiets naar de Mcdonald's.
Voordelen van dat de economie zo lekker draait he. Puur uitgedrukt in: Iedereen heeft een baan.
@Après toi | 01-07-22 | 11:23:
Dat heeft geen status. Je moet toch minimaal met iets Duits met geblindeerde ramen zo dicht mogelijk bij de entree staan om daar te gaan lopen herkauwen. Ik erger me d'r echt grijs aan.
Zelfde figuren die ook met de auto die paar 100 meter naar de fitness rijden. Snap jij het, snap ik het...
@Graaisnaaiert | 01-07-22 | 11:28: Zou het iets met beschaving en intelligentie te maken hebben?
De gemeente weet er vast van, maar ze promoten het fietsen te weinig. Laat maar mensen vrolijk voorbij fietsen langs de auto's, dan gaan automobilisten vanzelf een keer nadenken.
@Après toi | 01-07-22 | 11:36:
Dat sowieso maar ja...
@Alexander des Burgus | 01-07-22 | 11:54:
Deze gemeente heeft ooit de fout gemaakt om naar groen Links te luisteren en dus in te zetten op shared space. Smalle wegen waar 2 auto's deels over de anderskleurige fietsstroken ( ook op de wegen naar scholen ) moeten om elkaar te passeren, waarbij ze er vanuit gingen dat auto's hun snelheid wel aan de aanwezige fietsers zouden aanpassen. Newsflash, dat doen ze dus niet. Hier in de wijk alleen al heb je redelijk wat fiets/scooter/brommer/auto gerelateerde ongelukken, en dit is dan een buitenste buitenwijk.
Echt, als je dat ziet vraag je je af welke debiel dat heeft verzonnen.
Toont maar weer eens feilloos aan dat we niets geleerd hebben. Thuiswerken wordt weer afgeschaafd om dat al die klaplopers uit het lagere- en middenmanagement hun bullshitbanen moeten zien te rechtvaardigen. En dat kan alleen als ze op hun kantoortjes druk en belangrijk kunnen doen met hun meetings, kick off meetings en PowerPoints. En ze weten zelf als geen ander dat ze werkelijk niets zinvols bijdragen. Tijdens de coronacrisis is dat nooit beter aangetoond. Dat en alleen daarom moet terug naar kantoor. Voor hun bullshitbaantje.
Afgeschaald.
@Bigi Bana Boy | 01-07-22 | 11:20: Ik dacht eerst dat je het over kaasboeren had - schaven!- maar verder moest ik erg lachen om je reactie, want ik vrees dat je wel degelijk een punt hebt.
Vrees dat je gelijk hebt. Mensen die echt werken (zeker die met een kantoorbaan) vonden dat thuiswerken in het begin eigenlijk niks, maar naarmate het langer duurde begon men het toch erg te waarderen.
Wat ik hierboven ook al zei, doe het anders voor een paar dagen per week, dat thuiswerken.
Vergeet HR niet.
@nepa161 | 01-07-22 | 11:26: In het bedrijfsleven doorgaans 'fee-eaters' genoemd.
Wat vaak ook wel klopt.
@Graaf_van_Hogendorp | 01-07-22 | 11:28: Bana begon zo leuk en nu maak jij er weer een complot-riedel van, met je Davos-gemekker.
In de loop van de jaren '60 hadden we hetzelfde. Ik herinner me nog uit mijn jeugd de rotonde bij Gorinchem. Daar kon je echt wel een tijd staan, eerst aanschuiven, en dan 'touwtje springen' om er tussen te komen.
Half Nederland begon zich te verplaatsen met kevers en kadettjes a, b en c.
Vanaf ~ 1969 is er een programma uitgerold m.b.t. de aanleg van 4-baans snelwegen. Naarmate die te krap begonnen te worden kwam er een lobby op gang dat er te veel verkeer en te veel auto's zouden zijn, maar wat wil je met een groeiende bevolking en bouwen in het hele land.
Het belangrijkste probleem is m.i. dat de wegenbouw al decennia achter blijft bij de groei van de bevolking (en daarmee de groei van het verkeer, wie had dat gedacht?), o.a. omdat de wegenbelasting werd omgedoopt tot motorrijtuigenbelasting, waarvan een steeds groter deel in de algemene middelen vloeit?
U begrijpt er niets van, dat is wel duidelijk.
Er was een paar dagen geleden een mevrouw van de gerenommeerde polititieke partij Groen Links op de radio, en die wist haarfijn uit te leggen dat het uitbreiden van het wegennet leidt tot een toename van de files.
Dus.
@Kapitein Sjaak Mus | 01-07-22 | 11:37: Niet helemaal ten onrechte denk ik. Kom je in de buurt van een grotere stad, dan komt de file toch weer daar terecht (als je van vier- of achtbaans toch weer verder moet op dat karrespoor).
Die verbreding van bv. de A1, waar heeft dat per saldo nu toe geleid?
@Ichneumonidae | 01-07-22 | 11:44:
Ja, nee zeg!
Je moet ook niet in de buurt van grote steden willen komen, laten we wél zijn!
@Kapitein Sjaak Mus | 01-07-22 | 11:37: Waarom denkt die mevrouw dan wel dat als je meer AZC opent dat er dan niet meer files van asielzoekers bijkomen, maar dat het juist ontlast.
@Kapitein Sjaak Mus | 01-07-22 | 11:46: In het VK is men er al mee opgehouden (bij Londen), omdat je dan al het gedonder, en de vertraging, alleen maar verplaatste.
Op Manhattan zie je bv. ook zo goed als geen gewone auto's meer - wel heel veel taxi's.
Te weinig asfalt, te krap spanningsnet en tóch wil de overheid elektrisch rijden erdoor drukken. Ik ben blij dat ik recent een diesel heb besteld, dan hoef ik de komende jaren niet aan die gekkigheid mee te doen.
Maar onze overheid heb ik nog nooit kunnen betrappen op vooruitzien.
@Kapitein Sjaak Mus | 01-07-22 | 11:37: En dat is direct ook het enige waar GroenLinks een punt heeft als het in de stad is. Iedereen in de auto in de binnenstad is gewoon flauwekul. Behalve als je in no go zones woont zoals Almere, Schilderswijk en Kanaleneiland.
@Ichneumonidae | 01-07-22 | 11:44: Wat de overheid doet, is knelpuntenaanpak, in plaats van planning op basis van visie. Zo kan je blijven asfalteren zonder echte oplossing.
Vergeet niet dat de overheid decennia lang gemeenten heeft toegestaan om de begroting sluitend te maken middels het gemeentelijk grondbedrijf. Naastgelegen agrarische grond opkopen en als bouwgrond verkopen. Win - win/qui bono; de rijksbijdrage aan de gemeenten kon zo structureel lager zijn, zodat Den Haag meer geld had voor wensen en hobbies (die niet zelden geld blijven kosten) ..
Al die bouwende gemeenten bouwden tegelijk aan de files, zeker bij een achterblijvend wegennet.
Met de plannen voor Lelystad airport c.q. regionale luchthavens wordt dezelfde fout gemaakt.
Qua Ruimtelijke Ordening zou het beter zijn om een plan te maken; waar komt de megacity met de banlieu's, en die dan voorzien van bv een degelijk metronet, anders blijven we achter onze eigen staart aanrennen.
Daarom snap ik ook niet waarom het blokkeren van snelwegen als gevaarlijk wordt gezien. Of je nou stil staat voor een of ander knooppunt, een omgevallen Fiat 500 of boze boeren. Je zal stil staan.
Het is gewoon stemmingmakerij. Een bestuurder moet kunnen stoppen binnen de afstand die te overzien en vrij is.
Alleen als boeren files veroorzaken zijn ze levensgevaarlijk, gisteren nog een aantal keer gehoord in het debat.
En met het volmetselen van Nederland wordt de ruimte steeds kleiner, dat terwijl er nóg meer ruimte nodig is om er scholen, winkelcentra, sportaccomodaties, bushaltes, treinstations etc. te bouwen.
Ruimte voor nieuwe wegen, of het aanpassen van de oude is er dan nauwelijks.
Dus die boeren moeten asap opzouten!
Weg met de boer, niks teruggeven aan de natuur.
Beton en asfalt willen we hebben.
Eigenlijk zijn er maar twee oplossingen.
De deur op slot of de lucht in.
Gevoelsmatig kies ik voor de eerste optie, dan blijft het op straat ook nog een beetje gezellig.
Weet u wie er ook voor de optie Dan liever de Lucht in ging?
@elfenstein | 01-07-22 | 11:17:
Graaf Von Hindenburg?
@Kapitein Sjaak Mus | 01-07-22 | 11:39: Die ging liever in rook op.
Ik vrees ook dat het daar om te doen is, veel land is in hand van de agrarische sector en we moeten steeds meer mensen herbergen.
Maakt niet uit waarom de bevolking toeneemt( ja immigratie is zeker de grootste factor) maar t punt is dat ie toeneemt en dat we in de knup komen met wegen, woonruimte en alles.
Ik kan me niet eens meer heugen wanneer ik voor het laatsts ben vervoerd met de burgerrups of arbeidersraket.
Ok, deze woorden ga ik onthouden!
"Wij dachten dat reizigers het niet erg vonden om bij de halte te wachten zonder te weten of hun bus of trein wel of niet komt, maar dat grilligheid van wel of niet rijden ze naar het eigen autobezit heeft gedreven hadden wij niet verwacht."
"Wij dachten dat het masochisten waren die dit fijn vonden"
"Anders reis je toch niet met het openbaar vervoer?"
Tja enkel als je geen alternatief of rijbewijs hebt of de verbinding moet dermate goed zijn op loopafstand van een halte wonen en dicht bij de werkplek uitstappen.
Hier is amper OV. Ik neem ook aan dat ik straks betaald ga krijgen per gereden kilometer.
Begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom dat 'thuiswerken' weer uit de mode is. Al zou het maar voor paar dagen per week zijn, dan zou dat de filedruk al behoorlijk verminderen.
Blame the werkgevers. DIe willen nu iedereen naar kantoor hebben. Daar begint het mee.
Voor het instandhouden van bullshitbanen van lager- en middenmanagement.
Omdat veel werkgevers liever beslag op je tijd dan op je prestatie leggen. Zat baantjes gehad waar ik in een uurtje klaar was, en de rest vd dag een beetje interessant druk deed in de kantoortuin.
Hier nog gewoon 3 dagen per week vanuit huis. De andere twee sta ik vast in het verkeer. Op het werk doe ik overigens niet meer dan dat ik thuis doe. Soms zelfs minder. Inderdaad interessant doen op kantoor, lekker lunchen en nog even een wandeling om de beentjes te stekken. En veul koffie.
@Bigi Bana Boy | 01-07-22 | 11:21: Kan ik me bij de overheid voorstellen, maar als bedrijf zou je je toch eens achter de oren moeten krabben als je merkt dat je weinig tot niks aan die mensen hebt?
Werkgevers wantrouwen hun werknemers (uren stelen door thuis de afwas te doen ipv werken) en hebben niet het vermogen om werknemers te beoordelen op basis van hun prestatie ipv hun aanwezigheid.
Ik werk 2 dagen op kantoor, daar krijg ik geen kut gedaan. Als ik thuis werk, ben ik effectief de helft van de tijd maar wat aan het doen, de andere helft doe ik dingen in het huishouden of trek ik wat aan m'n pik. Intussen lever ik prima werk af en is mijn werkgever tevreden. Daar gaat het uiteindelijk toch ook om?
Als je nu nog een werkgever hebt die je niet vertrouwt en niet beloont naar prestatie, dan zou ik toch eens naar wat anders op zoek gaan. Je doet jezelf namelijk ernstig tekort.
Ik moet wel zeggen dat er collega's zijn die niet thuis kúnnen werken omdat ze daar te dom voor zijn. Die moet je telkens weer aan het werk zetten en als werkgever kun je die eigenlijk missen als kiespijn. Maar ja, vandaag heb je als werkgever niet heel veel te kiezen...
@Klaus Herzog | 01-07-22 | 11:18: Werkgevers voelen te weinig van werknemers die niet op hun werk kunnen komen. Met die verschrikkelijke kilometerheffing voelen werkgevers druk van werknemers om niet standaard te eisen dat men maar gewoon komt opdraven tussen 9:00 en 17:00.
Bij mijn bedrijf hybride deel kantoor deel thuis. Sommigen bijna volledig thuis, vooral mensen met bijvoorbeeld een zieke partner waar ze voor moeten zorgen.
Het OV is voor mij nog nooit een fatsoenlijk alternatief geweest.
Hangt er erg van af. Ik heb een tijdje de trein gepakt toen die min of meer deur tot deur reed voor mij. Maar met een overstap wordt het al snel minder. Met een aansluiting van stadsvervoer naar de trein nog een stuk minder. Op volle trajecten is het ook ruk: lekker zitten lezen of werken zit er dan ook niet in.
@Muxje | 01-07-22 | 11:12: Je kan toch gewoon op de fiets naar Den Haag CS?
Als je de tijd hebt wel. Toen ik net met studeren begon ( uurtje sporen v.v. ) was het een ideaal moment om de stof nog even door te nemen, 2 uur gratis leertijd. Maar dat waren andere tijden...
Het OV is voor mij een alternatief.
Als ik vrij ben. Voor werk en school is het OV gewoon kut.
Nog wat snelwegen erbij dan maar.
Extra filewegen.
Nog steeds is het OV niet goed geregeld in Nederland.
Lage kwaliteit en nogal duur.
Bedankt Nederlandse overheid voor het constant falen en het niet bieden van werkbare alternatieven.
Mussolini deed het beter. Daar reden de treinen wel op tijd.
Reken je niet rijk aan andere landen, daar is het OV net zo belabberd en smerig.
@Bakkeleures | 01-07-22 | 12:44: japan dan?
Keurig volgens mij.
Is ook een heel andere cultuur daar.
Ah even de rest van mijn wagenpark op buitenlandse platen zetten.
Ik heb uit solidariteit Oekraiense kentekenplaten op mijn auto gezet.
@Glasgow Argus | 01-07-22 | 11:18: die is geweldig ... pis in de broek!
Ik heb als plattelander begrepen de afgelopen weken dat er zonder trekkers geen files zijn? Call me flabbergasted.
Men heeft in Den Haag vaker problemen met het doorzien van de causaliteit.
Snel invoeren die spitsheffing!
Immigratieheffing.
REAGEER OOK