Kattendebat beschikt helaas over negen levens
Want er was nog niet genoeg polarisatie in dit land
De kat, poes, kater of dakhaas: een guitige compagnon van de mens die zijn vrijheid verdient of een genadeloze massamoordenaar der natuur die eeuwige huisarrest toekomt? U moet kiezen: er is geen middenweg. Deze discussie voerden we in 2019 ook al, maar we hoopten dat het onderwerp in de tussentijd was gesneuveld in de coronaslagvelden. Helaas kwam na de pandemie ook de kattendiscussie weer op de pootjes terecht en krijgen de activisten vandaag een aai over hun bol van het AD die stelt dat de roep om maatregelen steeds luider wordt door deze roep zelf een megafoon voor te houden. Deel van de schuld ligt overigens bij het kabinet die de slome huiskat aankaartte als 'invasieve exoot' en daarmee de deur op een kier zette voor vogelvrienden die meer regels eisen. Eisen die tot nu toe stelselmatig genegeerd worden door de politiek, wat betekent dat de natuurvrienden van de T. nog harder schreeuwen op zoek naar validatie. Weinig reactie overigens van de kattenliefhebbers, maar dat zal wel komen omdat het beest op het toetsenbord ligt. Dus zocht u nog een opinieloopgraaf nu de vaccinatieoorlogen achter de rug zijn, dan weet u nu waar u moet zijn. Tenzij u een hondenmens bent natuurlijk.
Reaguursels
InloggenFijn dat we tijd hebben om ons hier over druk te maken.
Ik stem tegen deze motie.
Voor
Katten zijn lief, en iedereen moet ze met rust laten... of aaien
Katten zijn kudt, ik stem voor hond!
Onze kat is keurig opgevoed.
Hij schijt wel bij de buren, die planten staan er perfect bij.
Maar hij graaft altijd keurig een kuiltje, doet zijn behoefte, en gooit het kuiltje weer netjes dicht.
Leven en laten leven, katten en honden zijn huisdieren. Doe es iets aan die vogel schredders en vissenschredders. U aangeboden door vattenvall, fossielloos. katloos en hondloos binnen één generatie.
Ik heb een kat, maar die hou ik binnen. Voor een hond heb je opruimplicht ook als je een klein hondje hebt. De katten van de buren schijten en pissen in mijn tuin. Planten gingen dood een bepaalde stukken is een no go area geworden. Daarnaast leveren ze ook een slachtveld aan in mijn tuin. Ook tuinmeubelen zijn niet veilig onder de veranda, want poekie wil daar ook zitten. En als laatst de auto waar de kat ook graag op ligt te zonnen en haar poezelige nagels gebruikt. Katten eigenaren trekken zich nergens wat van aan. Wat mij betreft worden ook katten eigenaren aangepakt. Een huis dier vraagt verantwoordelijkheid, en sommigen katten eigenaren hebben een paar lessen nodig.
GPZ550 | 03-06-22 | 23:41 |
Als het droog is overal peper strooien . Wel hete peper en je zie ze nooit meer terug. Ze ruiken het en eten het niet en zijn meteen weg en ze komen nooit meer terug. Niet zo`n klein peper busje maar een kilo van de toko of zo. (hete)
Nee beste mensen ze gaan er niet dood van , ze ruiken het en komen gewoon niet meer terug en hun loopje door de buurt veranderd wat gewoon, ze gaan omlopen zeg maar.
@pegaje | 03-06-22 | 23:52:
-
Weidevogels hebben geen peper... en wél jonkies...
@bisbisbis | 04-06-22 | 01:04:
Het gaat over katten en niet over vogels.
Ik hou ook van mensen.
www.youtube.com/watch?v=lPLok5bWQ10&a...
Alleen zwakke vogels worden opgegeten door katten, net zoals alleen domme katten aangereden worden. Er is weinig probleem. In een buurt met te veel katten regelen ze onderling wel wie de sterkste is. De meeste katten doden gigantisch veel ratten en muizen. Dat is prima.
Stoer zeg! Vaak lijkt de hond op zijn baasje
Geen vogel meer te bekennen lijkt mij heel sterk en komt zeker niet door katten. Die krijgen voornamelijk zwakke en oude vogels te pakken. Dat jij je hond stimuleert om katten te pakken is meer dan walgelijk en zegt meteen met wat van loser we hier te maken hebben.
Ik takel juist de baasjes flink toe.van agressieve honden.
Hier team kat. Drie stuks. De oudste heeft geen tanden meer dus dat scheelt, de tweede vindt een vogel teveel moeite en de derde eet er twee per dag.
Eksters, hele slimme vogels, houden ervan om katten te pesten. Was grappig om te zien hoe onze kat zich liet verleiden om zo'n "pest" ekster aan te vallen. Na tientallen mislukte pogingen veranderde onze kat van strategie. Hij veinsde geen interesse meer te hebben en de eksters werden steeds baldadiger. Niet lang daarna werd er een ekster gegrepen en vrijwel helemaal opgevroten. Eksterfamilie was nu boos en begon met "schijn" aanvallen en al snel werd een 2e ekster te grazen genomen. Eksters leren ook en zijn overgestapt op hinderlijk volgen en stalken. Als we willen weten waar de kat is kijken we en luisteren naar de eksters
Team vogel hier. Dit jaar is een merelnest en een pimpelmees die op het nest zat, door katten gepakt. Daardoor zijn ook zes jonge pimpelmeesjes doodgegaan. 13 vogels dood door die schijtkatten uit de halve buurt.
Ik hoef geen wetgeving, ik regel die kutbeesten zelf wel. Oh, en ik heb zelf ook een kat. Oud beestje, komt niet buiten en als ze dat toch doet, blijf ik erbij.
Hou je kat binnen, of in je eigen tuin. Alles wat tijdens het broedseizoen over mijn schutting kruipt, is van mij.
koekoek
@nietnietniet | 03-06-22 | 22:45: nee merel
en jij van mij als ik jou betrap op het mishandelen van een kat.
Waar ik mij eigenlijk wel mateloos aan kan irriteren is dat alle buurtkatten in mijn tuin komen schijten en pissen. Dat moet je je hond eens in iemand anders tuin laten doen. Sterker nog; hondenbelasting wordt gedeeltelijk geheven om voorzieningen te treffen hondepoep op te ruimen. Ik ben niet per se vpor hondenbelasting, maar in dat geval kun je dus ook best kattenbelasting heffen. Eigenlijk zijn kattenhouders superasociaal. Je kat naar buiten laten, de boel de boel laten en het beest lekker overlast bij anderen laten veroorzaken!
Wel grappig hoe juist die hondenbezitters lopen te klagen over vuurwerk. Het hele jaar heb ik last van die kutbeesten, iedere speeltuin, trapveldje en wandelpad ligt onder de stront, maar guttegut, die tere beestjes hebben last van wat knallen.
@Lerp | 03-06-22 | 22:35: ik ben geen hondenbezitter en ik klaag niet over vuurwerk.
@JB86 | 03-06-22 | 22:53: zeg ik toch ook niet?
Team kat hier, maar wel in eigen huis en achtertuin. Ook last gehad van schijtende katten in de voortuin, schrikdraad deed wonderen....6000V erop, past keer wat gekrijs en het was over.
Kattenbont is heerlijk om je warm te houden en het leer gaat lang mee als je het goed behandeld. Het vel van de kittens is handig voor de voering, want daar wil je toch wat meer dons hebben. Varkensvel is meer geschikt voor schoenen. Katten zouden zo aanhankelijk en lief zijn, maar een varkentje is dat ook en varkens zijn intelligenter dan katten. Varkens slachten we per miljoenen per jaar en dat zou het zielig zijn als een nummer 23 zonder rijst uit de tuin verwijderd wordt?
Varkens zijn lastiger te aaien. Wel meer aaibare oppervlakte maar minder hoogwaardige aaikwaliteit qua zachtheid van borstels. Maw: die beesten zijn initimiderend groot en hebben harde, schubbige huid. Ze zijn wel op zich schattig.
Savonds in slaap vallen met een kat die op je deken ligt. Hartstikke rustgevend. Qua buiten/binnen ben ik van mening dat sommige katten prima gelukkig binnen zijn, vooral met z'n tweeën. Maar andere niet, en dan heb je ook nog katten die alleen naar buiten willen bij baasje in de buurt. En qua dode muisjes en vogeltjes. Het bouwen van gebouwen zorgt voor grotere vermindering van vogeltjes.
Vroeger katten gehad en nu een hond. Katten zijn heel erg sociaal als je ze goed behandeld en ze hebben goede ervaringen met mensen.
Probleem van de kat is de omvang van de populatie. Hier langs het veld zitten er alleen al 15 te jagen. En de veldleeuwerik broedt hier.
Als het een of twee katten waren, oke, maar 15 aan een veldweg.
Wat ook niet meehelpt is dat mensen stenen urban heat islans tuintjes hebben waar niet te broeden valt, niet te eten valt en het enige voordeel van de grijze armoede is dat de kat zich niet kan verstoppen voor een hinderlaag.
Katten zijn net mensen. Ze laten de ratten tegenwoordig met rust want die lijken wel steeds groter en sterker te worden.
Beter één poes in de hand dan 10 in het kabinet.
Katten zijn buitendieren en inderdaad wordt er wel eens eentje doodgereden maar dat risico is te verkiezen boven een leven lang opgesloten te zitten in een huiskamer. Bovendien ruimen ze veel ongedierte op en ja, ook wel eens een oud vogeltje die niet meer zo alert is. Katten poepen ook in mijn tuin en dat ruim ik dan gewoon op. Geen probleem. Heb je er wel een probleem mee dan zijn er tal van mogelijkheden om ze eruit te houden. Vaak hebben kattenhaters vogels en/of konijntjes in kooien zitten. Verschrikkelijk. Of ze hebben zo'n burgerlijk strak trutten gazonnetje. Dat vind moeders de vrouw dan mooi. Ook verschrikkelijk.
Ik las buideldieren.
Kijk, dat is de geest!
Team vogels hier, ik heb een hekel aan katten. Die sluipmoordenaars poepen in mijn tuin, loeren naar de vogels en de zwarte kat van de buren komt ongevraagd mijn huis binnengeslopen. Laatst schoot dat beest voor mijn voeten weg toen ik met een volle wasmand de trap afliep. Hou die beesten in ieder geval overdag binnen of doe ze aan een lijn. Val andere mensen niet lastig met je katten.
Hier ook team vogels, al sinds die horrorfilm Minoes.
Weet je hoe gruwlijl veel muizen en ratten er op dat vogelvoer afkomem als ze geen kat daar roken ( of zich hebben laten vangen)
Je kunt je wasmand dan ook beter op een vaste plek neerzetten.
Vogels eten op hun beurt wormen en insecten. Maar die zijn niet zacht en knuffelig...
Katten eten vogels zoals leeuwen gazelles eten. Iesh natoer.
@fric.spec. | 03-06-22 | 22:16: katten eten vooral muizen en andere kleine kruipende beestjes. Vogels zijn een gelukje.
Ik heb nix met katten. Ben opgegroeid met honden.
En toch: in mijn vorige huis (een benedenwoning) had mijn aardige Surinaamse buurvrouw een kat. 'Mies', heette die. Een vrij kleine, zwart-bruin gevlekte poes. Mies kwam, als bij aangenaam weer mijn keukendeur aan de tuinkant openstond, ongevraagd mijn huis binnen. Om te verkennen. Dus hield ik die deur wat vaker dicht. Maar mijn slaapkamer, waarvan het bovenlicht altijd open stond, bevond zich óók aan de tuinkant. Dus kwam Mies op een keer, om vijf uur 's morgens, ongevraagd via dat openstaande bovenlicht naar binnen geklauterd en liet zich met een plof op mijn bed vallen. Ik schrok me wezenloos, maar was te slaperig om haar weer buiten te zetten, dus liet ik het maar zo. Uren later werden we samen wakker en rekte Mies zich geeuwend uit, tollend in welbehagen.
Vanaf dat moment werd het een vrijwel dagelijks vroege-ochtend-ritueel: rond vijf uur de bekende plof op mijn bed: "heeey, dag Miesje".
Mies & ik werden onafscheidelijk. Vaak was ik er niet, vanwege werk. Maar zodra ik thuis kwam, stond ze miauwend voor de keukendeur. En 's avonds als ik tv keek, lag ze op mijn schoot. Als de buuv' langs mijn woning liep om boodschappen te gaan doen, zag ze haar eigen Mies bij mij voor het raam zitten.
Gelukkig vond buuv' dat niet erg; ze had immers ook nog een hondje. Waarschijnlijk de reden dat Mies bij mij wat meer aandacht zocht.
Na een paar jaar ging ik verhuizen. In de zelfde straat, naar een veel grotere & lichtere woning op 3 hoog.
Tot lang daarna heb ik twee dingen heel erg gemist: mijn tuin, en Mies.
Toch ben ik een hondenmens.
Al zal ik er nooit een nemen; een appartement op 3 hoog in 020 kun je een hond niet aandoen.
Ik heb heel het verhaal gelezen, en het kan zo in de libelle.. krijg je daar nog steeds zo,n zilveren theelepeltje? als het verhaal gepubliceerd word.. ik geef er een 8 voor.
Verander in de tweede zin "een kat" door "een vriendin" en het verhaal kan nog steeds kloppen.
@aflaatverkoper | 03-06-22 | 22:47:
Ik zou een lichte voorkeur hebben voor "een vriend".
@Peter Emile | 04-06-22 | 01:05:
Dat mag tegenwoordig maar, dan klopt er niks meer van het verhaal. Ik bedoel: een vriend die Mies/Miesje heet en een 'ze' is? Het moet niet gekker worden ;-).
Katten zijn leuk en slim, ze zien mensen als personeel. Je woont bij een kat ipv andersom. De aantallen vogels die ze doden zijn volkomen uit de lucht gegrepen, haha leuke woordgrap toch?
Ik ben geen personeel van een kat. Trap onder z’n stinkreet kan hij krijgen.
www.youtube.com/watch?v=_gKVuejyPe4
Onze koddo komt speciaal naar binnen om op de bak te iets doen. Verder vermoeden we dat hij homosensueel is.
De oude Egyptenaren hadden al katten. En duizenden jaren later besloot de stikstofgeneratie plotseling dat katten een probleem vormen. Mijn kat is best wel een lamstraal, maar hij vangt veel muizen en ratten die anders met gif en vallen gedood zouden worden. Dus katten zijn eigenlijk goed voor het milieu.
Mijn levensdoelen zijn:
A) Elke poes op deze planet aaien
B) Het wereldrecord meestemensentegelijkoverdezeik vestigen
C) Flauwe grappen maken over A & B op voornamelijk het internet maar dat kan ook bij jou thuis hoor lieverd
XOXO
Katten voorkomen een ratten- en muizenplaag. En voor de rest muil houden en ga eindelijk eens iets nuttigs doen.
Zolang ze niet in een (afgeschermde) tuin van een ander schijten of pissen en geen vechtende nachtherrie veroorzaken. Dan een voorzichtige ok.
Katten belasting invoeren net als voor honden. Met chip natuurlijk. Dan zal hun aantal rap afnemen en hebben de gemeenten weer wat extra budget.
We kunnen toch ook gewoon geld door de brievenbus van het gemeentehuis duwen?
@NiCeY | 03-06-22 | 21:40: Hier incasseert de gemeente al genoeg, hoef je de deur niet voor uit.
Prima als je een kat als huisdier wilt, maar opzouten uit mijn tuin.
Dus dat.
Katten zijn de pest. Levende knuffels en karakterdieren maar voor mijn ogen killen ze alles wat in mijn tuin hupt, kruipt en vliegt. Ik zou het toejuichen als de gemeente ballen heeft en ze voor eeuwig ophokt.
Mijn poes zit in een string. Geen bak. Wel de zuurgraad peilen zo nu en dan.
Dat is de Kale Kutkat als ik mij niet vergis.
Ja, en ze blijft het hele jaar lekker binnen anders krijgt ze blaasontsteking.
En zeikt ze bij de buren in de tuin..
Hier nog een leuk weetje over katten. Als een kat op zijn rug gaat liggen als hij wordt geaaid, dan denken veel mensen dat die kat over zijn buik gekriebeld wil worden. Maar als een kat op zijn rug gaat liggen heeft hij vier poten vrij om toe te slaan.
Mijn kat is heilig.
7,5 kilo weldoorvoede kater met een attitude en grote bek waar Gordon Ramsay jaloers op zou zijn.
Wat hij vangt? Muizen. Tot nu toe 2 ratten. Een ekster die hij levend binnen bracht wat chaos en paniek teweeg bracht. Soms een mus. Maar vooral muizen. En omdat wij "in de provincie" wonen is het vangen van muizen een belangrijke taak voor dit roofdiertje.
Ze poepen niet meer in een natura2000 gebiedje met alle ENORME dramátische hemeltergende levensbedreigende stikstofgevolgen van dien.
Team poes. Ik wil een groot aantal katten lenen en die een poosje loslaten in de regeringsgebouwen en gemeentehuizen. Grijze muizen genoeg daar.
Ik hou van leuke kattenfilmpjes!
www.youtube.com/watch?v=78vTTS6phM8
Ik meer van schaapjes.
youtu.be/P9_mH82hBdc
@Schemerlamp | 03-06-22 | 20:54: Ik wilde eigenlijk een link naar een filmpje posten van een rij met mensen volledig bepakt met QR en mondkapje, voor een supermarkt of zo, maar die van jou is leuker!
Zo is natuur
Natuur komt niet uit een zakje of blikje.
@Mr_Pikibelly | 03-06-22 | 21:04: Nee, natuur komt in fur!
excitedcats.com/types-of-cat-furs-col...
Die van mij komt uit het asiel.
Power to the Poekie!
Vogels zijn gemuteerde dinosaurussen en moeten allemaal kapodtstuk.
Daar hebben we windmolens voor.
Poekie wonderland! youtu.be/god7hAPv8f0
Doet me denken aan een situatie jaren geleden, toen ze een camera hadden gemonteerd bij een nestje vogels en dat op internet hadden gezet.
Heel leuk allemaal, natuur enzo.
Tot er dus een roofvogel dat nest kwam leegroven.
Toen moest het snel van het internet, want dat wilde ze dus niet zien.
Natuur is leuk, zolang het voldoet aan wat de 'natuurliefhebber' wil zien.
Sterrebeeld Leo hier. Heerser over alle katten.
Toen Rutger zijn ziel nog niet verkocht had.
youtu.be/zjCZbpEiB5U?t=224
Een Brabants accent met een vleugje Mandarijn, of andersom, KEIL!
Probleem is dat er in NL gemiddeld ruim 6000 op een vierkante kilometer wonen.. hier halen we met moeite 5.. dus die 2 echte natuur katten die ik hier heb zullen niet zo,n probleem zijn, met 100 duizenden vierkante meters bos en bergen,,en ja, soms wordt er wel eens een vogeltje opgegeten, of een muis, hagedis. slang.. dat was voordat hun bakje iedere dag klaarstond, en ze nog in het eigen onderhoud moesten voozien.. nu en toevallig gisteren nog een klein koolmeesje gered.. dus het bakje voer iedere dag plus soms wat extra doet zijn werk..
In Nederland, en dan zeker de overvolle gebieden kan niemand meer iets van een ander hebben, de rijdende rechter is er groot meegeworden.. zeiken om 1,5 centimeter erfafscheiding, of een takje wat overhangt.. dan nog niet te spreken over alle cultuurtjes wat zo heerlijk mixt.. veel succes ermee..
Het is druk, te druk. Dat is helemaal waar. Maar 6000 bewoners gemiddeld per vierkante meter is een tikkeltje overdreven.
6000? Nee boer, het zijn er 425. Behalve in 070, daar zitten er 6600 op een km2.
@Joris Beltsin | 03-06-22 | 20:49: Beste Joris.. in den haag zelfs nog iets meer: 6344.. in friesland en dan zeker de plaats waar ik mijn klushuisje heb ga je dat uiteraard niet halen..
@wijsvinger | 03-06-22 | 20:54: Gemiddeld 425 in NL.? zuiderzee ook meegerekend?
@broervandenhollander | 03-06-22 | 20:59: Als ze daarin verzuipen komen we misschien op 424
@broervandenhollander | 03-06-22 | 20:58:
Broer, Den Haag is geen NL's gemiddelde, hè?
@Joris Beltsin | 03-06-22 | 21:03: Nee, Den haag is eigenlijk helemaal niks.
Er is meer tevredenheid onder de katten dan onder de mensen.
Alle kattenbezitters die hun kat niet binnen hun eigen erf houden zijn ronduit asociaal maar dat zullen ze zelf nooit erkennen.
Hetzelfde kan je ook van de Syrische, Marokkaanse, Tunesische, Egyptische, Afghaanse en Pakistaanse overheden zeggen, en van die problemen heb ik meer last...
Geloof me velen willen dat ook want geen zin in gezeur, maar dan ken je katten niet. Die lopen vertikaal over je gesloten schutting heen. Die springen in de dakgoot en lopen gewoon via je dak naar voreb. Die springen op deurklinken en trekken zelfs met een pootje dan de deur verder open.
Een slimme kat houdt je niet tegen.
Hier een eindje verder hebben ze een Maine Coon, die kan mijn Labradorretje zo neerslaan denk ik.
Doen ze toch niet. Zijn zeer zachtaardige reuzen.
@wijsvinger | 03-06-22 | 20:47: Klopt geheel. Een nicht van mij heeft er zelfs 5. Prachtig mooie vachten en lange dikke staarten. Komen alleen in de eigen achtertuin. Tuin afgeloten en zitten dan aan hele lange lijnen die met geleiders over een soort waslijnen lopen. Geweldige beestjes, altijd lief en nog nooit agressief meegemaakt.
'Er zijn heel veel dierenvrienden in ons land die niets willen weten van maatregelen tegen loslopende katten. Maar dat mag een discussie over het onderwerp niet in de weg staan.‘
Dit is nou precies waarom minderheden tegenwoordig áltijd winnen. Minderheden zijn de vechters. Meerderheden zijn niet meer dan de zuchters.
Twintig jaar huiskatten: nooit gezeur.
Vier jaar een vrouw in huis: continu gezeik en geschreeuw.
Mijn vriendin stelde mij ooit voor de keuze: de kat eruit of ik eruit. Ik mis haar soms.
Met (huis)dieren kan ik lezen en schrijven.
Soms wou ik dat zij ook... ach, laat ook maar.
En wat was uw aandeel in het geschreeuw en gezeik in huis?
Ook als het verboden wordt om je kat naar buiten te laten, blijf ik mijn kater (rood/wit, potig gebouwd, valser dan de duivel zelf) op het erf lopen. Je gaat geen betere waakhond dan Poekie vinden..
Onze Chinees is wel blij met al die katten die ik wekelijks vang.
Vleermuizen en schubdieren dat verdient pas echt!
Mijn herdershond identificeert zich tegenwoordig met een kat. Hij ligt nu ook dagelijks op mijn toetsenbord.
Probleem is, zeker in de grotere steden, de geur van kattenzeik en die studentenmutsjes die een kat willen hebben. Wonen 3 hoog achter en die kat wil het territorium afbakenen dus zeiken je hele trappenhuis en tuin (als je die al hebt) onder. Ja maajr Moesje is echt niet slecht hoojr,
Nou mutsje, het ligt eraan hoe je je kat opvoedt en neem geen kat als je in een zompige 4x4 kamer woont 3 hoog achter zonder een normaal balkon waar een kattenbak kan staan.
Ik denk dat het toilet van studenten een tikkeltje erger ruikt dan een sproeiende kater.
@wijsvinger | 03-06-22 | 20:36:
Lol! Dat is een tweestrijd.
Een kat kan je niet opvoeden. De kat voedt het baasje op.
@nieuwe_Deen | 03-06-22 | 21:40:
Yup, Weet je dat, dan is dat verder prima maar maak je geen illusies dat je een kat echt kunt opvoeden ondanks wat alle kattenliefhebbers hier beweren. Dat itt honden maar ook die moet je blijven zien als spreekwoordelijke 5 jarige kinderen die niet meer opgroeien. Klinkt allemaal dramatisch maar is het verder niet en je hebt fantastisch veel plezier met ze.
Ik voel me zwaar gediscrimieerd en gecriminaliseerd.
reaguurder Gato heeft het er ook moeilijk mee.
@wijsvinger | 03-06-22 | 20:35: Als Poesmobiel maar niet komt spoken.
@uisge baugh | 03-06-22 | 20:41: Ik hoop dat ze plezier heeft in de kattenhemel.
De snelle evolutie van de mens kwam pas echt op gang toen ze katten gingen houden. Men begreep dat en daarom waren ze in veel culturen zo goed als heilig.
Ik kom in de natuur weleens van die zogenaamde vogel-liefhebbers tegen die met grote netten en vogelgeluiden uit luidsprekers de vogels vangen en ringen.
Een aardig deel gaat meteen dood van de stress. Een ander deel wat later omdat zon ring om de poot nu eenmaal geen voordeel maar vooral hinder op kan leveren in de natuur.
Maar katten zijn zijn slecht. Tuurlijk. Voor elke vogel ook 1 muis of 1 rat. Geen dank.
Kutbeesten. Hier in de straat schijten ze alles de hele tijd onder en ik ben de buurt app maar uitgestapt omdat het veranderd is in de "waar is mijn kat?" app.
"Hier in de straat schijten ze alles de hele tijd onder"
Sorry, krijg hier hele grappige beelden bij..
@Duwbak_Linda | 03-06-22 | 20:27: Ik zie een typetje van Koot en Bie voor me, met zo'n spuugbelletje in zn mondhoek.
@Duwbak_Linda | 03-06-22 | 20:27:
Eric Schreurs?
Katten zijn natuurlijk nooit echt "domesticated" zoals honden en honden zijn roedeldieren maw er is een leider en als jij die leider bent volgt hij je onvoorwaardelijk. Ik ben opgegroeid met honden en katten en als ik over straat liep met de honden keken ze mij om de 25 meter aan of ik er nog was. In de supermarkt of winkels waar ze niet mochten komen voor de deur wachten en paniekerend kijken want verlatingsangst. Kat? het tegenovergestelde. Zorg dat ze een vreet- en watercaroussel hebben als je weg bent en ze missen je niet. Ja ze doen wel aardig maar dat is als ze iets willen nml eten en drinken en zo nu en dan geaaid worden. voor de rest overdag? Pitten op een warme plek en val ze niet lastig. Oh ja en 's nachts zijn ze pas echt wakker en blijven rondrennen. Oh joy.
Katten missen je wel degelijk. Het zijn zeer sociale dieren. Maar hebben enigszins een God-complex en denken daardoor dat zij de baas zijn.
Wat Goofy zegt. Komt als een hondje aanrennen als ik weer thuis kom (wat heel koddig lijkt met een beginnend hangbuikje).
@Goofy Goofball | 03-06-22 | 20:40:
Niet zoals honden. Katten zijn zeer individueel en dat is verder prima, niks mis mee. Ik ben opgegroeid met beiden en een kat is intelligent. Doet altijd iets met een egoistische gedachte. Een hond is sociaal heerlijk dom en altijd op zoek naar plezier en warmte (roedel).
@Goofy Goofball | 03-06-22 | 20:40:
En honden kunnen zich net zo goed katachtig gedragen. Diegenen die beweren dat de liefde van een hond onvoorwaardelijk is, hebben nooit goed naar het gedrag van een hond gekeken. Ik heb er een die kan zijn level of cuteness regelen ronds etenstijd of als er gewandeld moet worden. Zodra de behoefte bevredigd is, gaat ie op stand happy solitude en kun je de middelvinger krijgen.
@Joris Beltsin | 03-06-22 | 20:44:
Nou, ik ben ermee opgegroeid. Beagles, Yorkshires, Denen, Staanders, Runners en sausage dogs (tackles), Allemaal ongelooflijk lief. Maar het ligt eraan hoe je je honden opvoed denk ik. Zelfde met de katten alleen is dat een stukje moeilijker.
@Basil Fawlty | 03-06-22 | 20:42: Bullshit. Katten doen niet altijd iets vanuit een egoïstische gedachte.
@Basil Fawlty | 03-06-22 | 20:51:
U wilt hier toch niet insinueren dat ik mijn manipulerende viervoeter niet goed heb opgevoed?
@Joris Beltsin | 03-06-22 | 21:07:
Ik zou het niet durven mijn beste Joris.
@Goofy Goofball | 03-06-22 | 21:05:
Bullshit doe ik niet aan maar observeren wel. Er is overigens een BBC serie over katten en honden. Zeer het aanschouwen waard.
@Goofy Goofball | 03-06-22 | 20:40: Herstel zij zijn de baas, geen dank!
Als u liev bent voor de kat, dan kunt u gewoon een stukje wandelen en komt katbeest achter u aan. Totdat er een hond te zien is of de grens van het territorium bereikt is.
@nieuwe_Deen | 03-06-22 | 21:42:
Dat deed de onze. Liep altijd mee als we de hond een blokje om moesten doen. Overigens was zijn terrotorium ook de weg over, tot ver in het bos en had hij een "gemankeerde" hofhouding. Schitterend om te zien. Totdat hij oud was en een pak ros van de nieuwe buurtkoning had gekregen, toen was het snel afgelopen.
@nieuwe_Deen | 03-06-22 | 21:42:
Inderdaad. Onbekende hond of territorium.
Wel mooi om te observeren.
Roep om maatregelen tegen loslopende huiskat wordt luider: ‘Eigenaar van kat overtreedt verbod doden inheemse vogels’
https://www.ad.nl/amsterdam/roep-om-maatregelen-tegen-loslopende-huiskat-wordt-luider-eigenaar-van-kat-overtreedt-verbod-doden-inheemse-vogels~a1b538e8/
En de wolf is wel prima? Een schaap is niet 'inheems'?
Wat een land...
@Bataafje | 03-06-22 | 20:20:
Heeft u een wolf als huisdier? Dat wil ik ook!
Ik ken niemand die z’n wolf los laat lopen. Poes/kat los laten lopen is gewoon uiterst a-sociaal.
Bijna elke nacht heb ik een bende katten in mijn tuin rondspoken die mijn hond op stang jagen zodat die gaat blaffen waarop mijn vrouw mij wakker maakt om me te commanderen dat ik er 'nu eindelijk iets aan moet doen!'. Maar wat dan? Ik heb geen hekel aan mijn vrouw, ook niet aan mijn hond en zelfs ook niet aan die katten maar wel aan al die wijvon die een leuk poesje aanschaffen maar ze 's nachts niet thuis kunnen houden. Het zijn dezelfde wijvon die op de buurtapp gaan janken dat Loezepoes (van bijgaande foto) deze keer toch wel erg lang van huis is (week!) en ze zich nu toch zorgen begint te maken. Ja, dan wel. En dan die andere kattenwijvon die over de hele buurtapp hun medeleven gaan betuigen met 'ach jeetje' inclusief emoticons enzo. Daar heb ik nou een hekel aan.
De hond op inclusiviteits training doen?
Hond weg doen als ie de buren wakker houdt. Blijven onaangepaste rotbeesten.
@geheelvergeter | 03-06-22 | 20:31:
Nou ja, de hond zit binnen en mijn buren zitten op grote afstand dus zo geredeneerd kan ik beter mijn vrouw wegdoen.
Koop een jachtterriër en laat die ‘s nachts in de tuin
Vang ze, train ze op en stuur ze naar Putin of Zelensky, al naar gelang uw voorkeur.
In plaats van Pavlov's Dog hebben we dan Beltin's Cat. Kaboem!
Overigens is morgen (4 juni) National Hug Your Cat Day.
Weet u trouwens welke beestjes echt moordend en vernielend tuig zijn? Marters. Maar die zijn beschermd. #JaMaarHullie!
Valt in het niet met het aandeel van katten of niet.
Marters moorden om te eten. Ik heb niets met dat tuig wat in mijn tuin komt schijten, alle vogels doodmaakt om dan vervolgens iedere dag ook nog een blik kattenvoer te krijgen. Een kat heeft een functie op een boerderij (ratten vangen), in de stad is zo'n beest alleen maar overlastgevend.
Marters zijn milieuactivisten pur sang, net als die SUV bandenprikkers.
@Rhenium | 03-06-22 | 20:20: Gelukkig hebben we in de stad geen ratten en muizen.
@amateurrr | 03-06-22 | 20:21: Ze stemmen ook allemaal GroenLinks.
@Duwbak_Linda | 03-06-22 | 20:26: Moet je eens proberen om er een afspraak mee te maken.
Had ooit een rode kater genaamd Jozef, dus dan past het predicaat massamoordenaar wel.
Wij hebben een Blauwe Rus genaamd Vladimir. No joke. Vermoord alleen vlinders overigens.
Veel snorharen zeker?
Ik vind katten lief, mijn hond denkt daar anders over. Maar feitelijk zijn het wel zinloze moordenaars.
Onze poes komt niet buiten, soms in de veranda, maar nooit buiten eigen tuin.
Die vieze kater van de buren zeikt wel tegen de tuinmeubelen.
Afgelopen maand vaak die kater uit de tuin gejaagd, omdat we koolmeesjes in het hokkie hadden.
Team kat hier dus.
Katten vind ik ook wel leuk, ( drie hier) maar ik heb wel eens een vriend geholpen die vaak last had van een vreemde kat in zijn tuin.
Die kat heb ik toen in zijn garagebox gevangen ( Da's best wel link werk) en in een kooitje in de tuin gezet. Toen tien minuten even flink de tuinslang erop. Bek open? Hup, straal water erop.
Toen het kooitje weer open gedaan. Het duurde even, maar toen rende hij als een dolle naar een boerderij een stukje verderop.
We hebben die kat nooit meer gezien.
Zielig? Eigenlijk is die kat alleen maar flink nat geworden.
Ik ken ook hele andere verhalen waarbij het stukken minder voor een kat afliep.
@SNAFU | 03-06-22 | 20:18: Tip: volgende keer de spuitbus afwasmiddel gebruiken, dan heeft het baasje er ook nog plezier van.
Ik denk aan de schade die vogels aanbrengen aan onze pluimvee houderij. Inmiddels al miljoenen dieren geruimd door het virus. Just sayin'
Of de windmolens die bedreigde weidevogels tot moes malen.
@Linke Soep | 03-06-22 | 20:12:
Ja, maar dat is voor het miljeu....
Een oorlog zou misschien wel helpen om minder van dit soort gezeik te krijgen van mensen die nergens meer tegen kunnen en niet kunnen relativeren.
“Ga wat doen”, zei m’n moeder vroeger als ik zat te zeuren.
Wijze moeder. Ik had er ook zo één.
Alle mongolen die rond de Middelandse zee wonen vermoorden veel meer vogels, legaal en just for fun, schieten, lijmstokken enz.
Zo worden er meer kwartels vermoord door frambozen dan door katten.
@wijsvinger | 03-06-22 | 20:07: Wij maar moeilijk doen over die paar wulpen en Macron zegt toe maar, traditie.
Ben wel een beetje fan van katten. Was allergisch voor ze tot chemo (huh?) en hun motto: Hinderen waar mogelijk. Lopen je altijd voor de voeten en zijn me toch arrogant. En nee ze zijn niet eenkennig, ze kunnen 5 baasjes tegenlijk hebben, vaak gescheiden vrouwen en studentes en bij ieder baasje doen ze alsof zij de "besteste" zijn. Maw slettenbakken eerste klas. Ik mag dat ergens wel die onafhankelijkheid. Lol!
Huisdieren, huiskatten; prima als ze in huis gehouden worden.
Ik sta niet vrolijk te kijken als:
-ik weer kattenstront moet ruimen omdat de buurtkatten naar buiten worden geflikkerd (zonder toezicht van de ‘baasjes’ noch aangelijnd)
-de (buurt)katten weer eens mijn huis betreden omdat ik een raam of deur open durf te zetten als het mooi weer is.
-de (buurt)katten het wasgoed aan de droogmolen verruïneren door er tegen aan te zeiken of erin te gaan hangen.
-de (buurt)katten schijten en sproeien in o.m. de tuinen van (huisdierloze) bewoners.
-de (buurt)katten die de tuin van anderen (vaak zonder huisdieren) tot hun kattenterritorium maken
-de (buurt)katten gillend en/of vechtend buiten de buurt wakker maken/houden (terwijl de ‘baas’ heerlijk slaapt nadat het beest naar buiten is gemieterd teneinde de nachtrust van de ‘baas’ niet te belemmeren).
Dit alles ligt voor 99% aan de kate8genaar en maar voor 1% aan de kat.
De kat is van nature een jager; hij jaagt niet alleen op muizen, maar ook op vogels, kleine kippen, mijn vissen in mijn vijver etc.
Zou er geen aanlijnplicht voor de katten, buiten het grondgebied van de eigenaar, kunnen komen?
Veilig voor de kat, prettig voor de buurt.
In het kader van gelijke monniken/jagers, gelijke plichten/beperkingen?
Ja, ik herinner me dit van vroeger inderdaad, kwam zeker, en dan overdrijf ik niet, eens in de vijf jaar voor. Een nachtmerrie was het.
U overdrijft. Of u woont 3hoogachter, naast de Chinees in hartje gore klote randstad. Dan is mijn advies verhuizen.
Moeilijk leven heb jij zeg. Het is gewoon katten terreur als ik het zo lees.
Droom je ook weleens over katten?
Ik sluit me helemaal bij MK27 aan. Waar halen de kattenliefhebbers het recht vandaan om hun "huis"dieren mij overlast te laten bezorgen. Ze gaan er bijvoorbaat al vanuit dat ik wel tolerant zal zijn jegens hun hobby. Nou nee, dus. Tolerantie is niet iets wat je neemt, maar wat je KUNT geven... of niet kunt geven.
Ook ik sluit met bij MK27 aan. In mijn omgeving heerst kattenterreur.
@langelat | 03-06-22 | 20:30: Wees dan consequent en moord al het leven in je tuin uit, vogels, vlinders, muizen, egels, bijen,, vliegen, muggen.
Binnenhuiskatje. Ligt 20 uur per dag te slapen. Doet niemand kwaad, behalve als je een muis bent. #teamcat
Binnenkatten zijn toch geen probleem?
De katten die naar buiten worden geflikkerd door hun baasjes, die vormen het probleem.
Veroorzaakt door de eigenaar.
@MK27 | 03-06-22 | 20:02: De mijne heeft gewoon een kattenluikje kan zelf naar buiten als ze dat wil. #kattenversteher
Vogels en katten zijn allebei een plaag, laat ze het lekker eerst samen uitzoeken en daarna allebei kapot reguleren.
Stadsmeisje?
Dom geleuter van mensen zonder leven.
Ik heb zelf geen katten, maar ik doneer er soms wel één aan de buurt. Die voer ik dan wel hoor, ik ben geen barbaar.
Wij hebben heel veel katten in de straat. Ze komen in mijn tuin, waar ze lekker poepen en plassen. De buren hebben inmiddels een piep apparaatje aangeschaft om de katten uit de tuin te houden, maar het geluid is zo irritant dat het vooral mij uit mijn eigen tuin houdt.
Daarnaast stelen de katten spullen uit tuinen en pakken ze koolmeesjes. Dat laatste doen ze bijvoorbeeld door onder of boven een nestkastje te gaan hangen totdat papa of mama aangevlogen komt.
Dus nee, ik ben geen liefhebber. Huisdieren zijn prima, maar ze horen in huis.
Dat zijn dan ook niet echt de slimste vogels zeg. Darwin zou instemmend knikken.
Ik zou dan denken dat het nestkastje niet goed hangt, maar hee.
Vogels poepen en plassen ook in je tuin. En wat denk je van muizen en insecten?
@Raazaba | 03-06-22 | 19:59: Vogels poepen op mijn auto, heeft geen enkele kat hier in de buurt ooit gedaan
Scheelt weer kunstmest.
Heel gek, maar ik heb nog nooit een kat in de natuur gezien. Wel op straat of in een tuin.
Niet bekend met domesticatie, dat kan.
@John McClane | 03-06-22 | 19:57:
Huh?
In ieder Duits bos lopen wilde katten, staan overal bordjes dat ze ze graag wild willen houden, worden in Nederland ook weer steeds vaker gezien. Je moet ook wel een uit je stoel komen hé.
@uisge baugh | 03-06-22 | 20:17:
Ik loop zowat elke dag in een bos en ik zie vanalles rondlopen maar ik heb nog nooit een kat gezien. Maar goed, kan nog komen natuurlijk.
@Joris Beltsin | 03-06-22 | 20:20: Ok, Ik heb ook eigenlijk alleen de bordjes en een paar foto's gezien.
Just saying...
www.wur.nl/nl/nieuws/Hoe-ook-onze-tre...
Katten, de nieuwe nazi's.
www.facebook.com/Kitler-1450319022359...
Zijn katten in deze, een metafoor voor asielzoekers?
Ik vraag dit voor mijn Indiaanse buurman, Tranend Oog, die nu de inburgeringscursus volgt.
Sinds ik tientallen keren per jaar op de parkeerplaats achter mijn appartement katten zie jagen op eksters en kraaien, gaat mijn hart uit naar die beesten. De vogels negeren namelijk de katten, doen net alsof die er niet zijn, totdat de kat aanvalt en dan huppen ze snel opzij, of vliegen even op en gaan gewoon door met waarmee ze bezig waren (meestal voedsel zoeken). Dit hautaine gedrag is logisch, want ze hebben niets te vrezen van meneer of mevrouw poes. Ik heb in de vijf jaar dat ik hier nu woon niet één kat een ekster of een kraai zien vangen. En ze zijn zo dom dat ze het blijven proberen, urenlang, dagen achter elkaar. Nee, ik heb niets tegen katten. Eksters en kraaien echter, die zijn niet voor de poes...
Een vogel in onze tuin hield de katten ook goed in de gaten. En werd vervolgens te grazen genomen door een of ander roofvogeltje. En de katten? Die deden even een oog open en sliepen weer verder.
Mijn Axl,.... ekster, duif en van die groene papagaaien....
@Muxje | 03-06-22 | 19:57: Zelfs een siamees zijn ze te slim af www.youtube.com/watch?v=956D6wrfhc4
Ik heb wel eens een ekster een kat lastig zien vallen. Pikken op z'n rug en kont en dan snel wegvliegen om daarna weer een aanval te doen. Kat wist niet waar hij het moest zoeken.
Kauwen, dat zijn pas de klootzakken! Ze maken een tering herrie in de vroege ochtend, duwen stokjes in de uitlaat van je mechanische ventilatie, trekken je dakgoten leeg en pleuren het op je oprit, en ze mikken met dat schijten op het zilver metallic van je mooie auto??!
De kat van mijn buren in Nederland zat bij mij buiten, Maar er zat ook een muis, De muis ging langzaaam naar de kat, man en ik keken toe, want dit gaat niet goed, dachten we. De muis loopt naar de kat, geeft neusje neusje en liep rustig door. We stonden stom verbaasd toe te kijken.
Afgunst. Kattenhaters kunnen zelf niets behalve boos vuistjemaaien, niemand houdt echt van ze. Terwijl katten bijna alles kunnen en altijd wel liefhebbend personeel in de buurt om voor ze te zorgen.
Lang geleden werden katten vereerd als goden. Dat zijn ze nooit vergeten. En ja, kattenhaters zijn altijd onzekere mannen die het niet kunnen hebben dat er wezens bestaan die niet naar ze luisteren.
@wijsvinger | 03-06-22 | 19:53: Katten zijn een spiegel voor de eigen imperfectie. Kleine mensen kunnen daar moeilijk mee omgaan.
Vogelliefhebbers zijn kattenhaters? Maakt dat kattenliefhebbers dan vogelhaters? Heb met geen van beide iets dus snap deze emodiscussie sowieso niet. Lijkt wel op voetbalfans die vinden dat hun cluppie de best is.
@amateurrr | 03-06-22 | 20:13: Dat beweer ik nergens. Vroeger opstaan.
@Duwbak_Linda | 03-06-22 | 20:25:
Daarom stel ik ook de vraag.
@amateurrr | 03-06-22 | 20:28: Oh, in dat geval, niet per se.
En in mijn geval ook nog eens vogelliefhebber. Wel opletten waar je vogelvoer en nestkastjes ophangt. Anders is zielig.
@Duwbak_Linda | 03-06-22 | 20:32: Wij zijn katten/honden/vogels/egels/dieren liefhebbers...
Gisteren nog een reiger weggejaagd omdat ik moeder eend hoorde schreeuwen dat die klootzak(spleetpiemel) weg moest blijven van haar 8 pulletjes!
Twee keer in je handen klappen en je bent de held voor maar één dag, vandaag had ze er nog maar 5...
Ze vangen ook veel muizen, ratten en ander ongedierte. Maar dat is iets positiefs en dus niet leuk om jezelf druk over te maken.
Ik heb nog nooit een kat met een "jongere" in de bek zien lopen.
Onzin dus.
@BrutusBosch | 03-06-22 | 19:50: Genoeg jonge ratten gezien in de bek van een kat.
Klopt nu al 4 muizen binnen een week.
Ik heb een kat, kan derhalve geen objectieve mening geven. Kattenhaters ook niet, dat zijn geen mensen..
kattenhaters, dierenhaters, hebben geen ziel...
Die van ons kunnen lekker de tuin in, maar nav wat berichten in de lokale en sociale media hier besloten een net te spannen zodat ze niet over de schutting konden klimmen. Bleken door de buurt en in de parken vergiftigd voer te zijn verspreid en we vonden het niet zo een fijn idee dat ze mogelijk in andere tuinen konden bouten. Laatste nooit iets over gehoord in de buurt.
Toch wel toevallig dat het ook nog even over katten gaat. Kwam vanmidag terugrijden van de supermarkt en van de linkerkant kwam er een kat aanlopen. Had had 'm meteen in het vizier en zat dat beest eens te observeren. Beest keek links, rechts, links, wachtte tot ik voorbij was en zag in mijn achteruitkijkspiegel dat ie snel overstak. Als een dier als kat dat nou al snapt, waarom dan verkeerslessen voor onze kinderen op de basisschool?
Ik ben bang, waarde Leptob, dat een beetje kat anno 2022 verstandiger en logischer nadenkt dan een gemiddeld kind, als je ziet waar onze prinsjes en prinsesjes op school en in de socials allemaal aan bloot worden gesteld.
Er zijn teveel honden en katten in Nederland.
Hier thuis ook. Komen overigens wel gewoon buiten.
Vergeet homo sapiens niet. Ook die populatie zou met 1/3e ingekrompen moeten worden ( uiteraard via natuurlijke weg, dit omdat je het ook verkeerd kunt opvatten als men zou willen ).
@Graaisnaaiert | 03-06-22 | 19:46: ik heb wel het idee dat mijn geslachtsdeel elk jaar krimpt. Telt dat mee?
Er zijn wel van meer "dingen" te veel in Nederland. Veel te veel zelfs.
@Sjakie | 03-06-22 | 20:08:
Hippe koffietentjes? Bakfietsen? Virologen? Houdt ons niet langer in spanning!
Freya gaat lekker naar buiten en vangt zo af en toe een muis. Dat blijft zo, geen discussie.
Mooi, houden zo. Katten zijn prachtbeestjes en moeten regelmatig even de straat op. Zijn inderdaat kleine roofdiertjes. Maar dat zijn havikken, buizerds e.d ook. Heb zelf geen kat (wel gehad) maar ben voor team katten.
Poes gaat waar poes wil.
#TeamPoes
www.geenstijl.nl/5164819/pov-u-bent-e...
Poesch heerscht. Klagen is tegenwoordig en mode en verdienmodel. Punt.
Laten we beginnen met alle windmolens neer te halen, dat zijn pas echt vogelmoordenaars.
Al zou ik 10 katten hebben, er zitten hier zoveel vogels dat ze er in no time allemaal fluitend obees van zouden zijn en dan nog merk ik het verschil amper. En ik woon gewoon in een buitenwijk van een provinciestad.
En zo is dat. O.a. prachtige grote roofvogels worden vermoord door die dingen.
@Graaisnaaiert | 03-06-22 | 19:45: ... fluitend obees... lol.
Wilfred Reinhold van het platform Stop invasieve exoten.
Het staat er echt...
Dan zal hij wel FvD stemmen
Idioterie. Maak je druk om echte problemen. Rutte bijvoorbeeld. Of D66.
Al die onzinverhalen leiden juist af van bovengenoemde echte problemen.
Katten passen niet in onze natuur? Ik zou eerder stellen dat Nederland geen "natuur" heeft. Het is allemaal kunstmatig. Dus wegwezen met dat geleuter over een katten(buiten)verbod, en neem meteen dat stikstofgezeur mee.
Infographic: theoatmeal.com/comics/cats_actually_k...
In Australie zijn die beesten ook problematisch, daar heeft de catman een jas van katten gemaakt.
youtu.be/b93IBwJ_Yow
Doggies 18 kg en 3,2 kg , oke.
Kat oke , kssst wel uit de tuin.
Ik hou van dieren.
In Finland zijn kätten bij wet verboten om vrij buiten te lopen. Katten eigenaren lopen gewoonlijk met hun kat aan de lijn en is heel normaal.
Finland is ook werkelijk een ongelooflijk strontland.
@The-loopy-cowboy | 03-06-22 | 19:46: thee over m'n scherm. Proest.
Finland, jarenlang de zelfmoord hitlijsten aangevoerd. I rest my case
@Psycho Daddy | 03-06-22 | 19:52:
Was dat voor of na het invoeren van deze wetgeving?
@Psycho Daddy | 03-06-22 | 19:52: Knap. Twee totaal ongerelateerde onderwerpen aan elkaar verbinden.
Lang leve Finland waar tenminste verstandige bestuurders leven.
Alle vogels in een kooitje, of aangelijnd. Zo: probleem opgelost.
Iedereen met een echte tuin en geen betontegelveld zoals de RTL4's van deze wereld je aansmeren zit met het probleem dat alle katten uit de buurt bij jou in de tuin willen schijten. Gelukkig is er schrikdraad voor op de schutting.
Oplossing: neem ook een kat.
@Muxje | 03-06-22 | 19:42:
Neem een Jack Russell
@Muxje | 03-06-22 | 19:42:
Ik ben er al met eentje getrouwd.
@Muxje | 03-06-22 | 19:42:
Beter een hond dat is pas een echte vriend.
Kom maar door met die poesbelasting.
In ieder geval wel voor van die 'poezenvrouwtjes' die soms wel 30 katten of zo hebben rondlopen.
#TeamHondEnKat (Wel beiden aan de lijn.)
REAGEER OOK