Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Telegraaflezer is het ZAT: kat moet binnenblijven

Stem des Volks sluit zich aan bij Tilburgse juristen

Vergeet Zwarte Piet. De maatschappelijke discussie die onze samenleving echt gaat ontwrichten is het kattendebat. En er is opvallend nieuws te melden uit de enige opiniepeiling die wij geloven: het taartdiagrammetje van de dikke duim aan de Basisweg Volksrubriek des Vaderlands Wat U Zegt. Een meerderheid van de stemmers is het namelijk EENS met de Tilburgse juristen Arie Trouwborst en Hans Somsen die een huisarrest voor alle katten van Europa willen. "De huiskat hoort binnen te blijven, stelt 56% van de stellingdeelnemers." Tijd voor actie dus. Wie neutraal blijft, is medeplichtig. Veel succes Europese Commissie. Probeer je hier maar eens uit te spinnen.

LOL

Wat U Zegt

Reaguursels

Inloggen

Ten tijde van de pest moesten ze ook niks van katten hebben.
Gevolg: Veel ratten, wiens vlooien de pest overbrachten.

John Rambo4148 | 30-11-19 | 01:37

Kat op reis, voor 7 maanden naar Parijs ofzo. youtu.be/XRcyGdDrnbQ

nokkenaskettingklem | 30-11-19 | 00:21
-weggejorist-
Blauwpetje | 29-11-19 | 20:58 | 1

Ik wil een BLAFVERBOD voor honden. Tenminste, als dat buitenverbod voor katten doorgaat.

6638-12345 | 29-11-19 | 20:40

Waar wonen de meeste (huis)katten? Daar waar de meeste mensen wonen. Dus in de (Rand)stad en andere grotere plaatsen. Maak het de kat wijs dat zogenaamd alle zeldzame zwakzinnige bonte kraaien en dood-van-het-dak-vogeltjes die de reflexen missen om weg te vliegen bij het horen van een kattebel of sprong van een kantoortijger allemaal in en rond de grote steden wonen...

Die ene boerenpoes gaat echt niet alle zeldzame weidevogeltjes uitroeien. En die weidevogeltjes leven in... weides. Dacht één van die Zeurpieten uit hun voortreffelijke, geheel van de natuur en voedselvoorziening losgezongen milieus nou werkelijk dat een weide een gebied is dat door Moeder Natuur is aangelegd?

Net zulke zeldzame diertjes als de stikstofmesthatende plantjes die alleen maar in die Natura2000 gebieden leven omdat de mens die kunstmatig heeft aangelegd. En wil je vooral minder, minder, minder katten, honden, koeien, kippen en varkens, dan ook minder mensen, dus minder immigranten en minder kindertjes.

Wol | 29-11-19 | 20:25

Ik hou wèl van poesjes.

xtree | 29-11-19 | 19:45 | 1

Mijn kat heeft ook een poes.

John Rambo4148 | 30-11-19 | 01:39

Gewoon wat meer ethiopische migranten halen. Die kauwen graag qat.

pijko | 29-11-19 | 19:30 | 2

Ik denk dat je Somaliërs bedoeld. En ik denk niet dat je er meer van wil hebben.

LiniaalRectaal | 29-11-19 | 19:35

@LiniaalRectaal | 29-11-19 | 19:35: Ik denk dat je met beide constateringen gelujk hebt. Echter, meer somalusche import, minder katten. Blijft wel een zaak van of door de hond of door de kat gebeten worden, dat dan weer wel.

pijko | 29-11-19 | 20:10

Dat er katten rondlopen buiten is niet direct een probleem, maar de omvang inmiddels wel voor kleine knaagdieren en vogelstand. Dus mogelijk wel deels binnen gaan houden lijkt me verstandig.

Jan, Leiden | 29-11-19 | 18:41 | 1

Een uitzondering voor de Europese korthaar. Al dat exotisch tuig (Afghaanse langhaar enzo) loopt
alleen maar te sissen naar onze vogeltjes. Binnen houden dus

drijflijk | 29-11-19 | 19:05

ben ik de enige die denkt dat dit een voor opgezet leugen is? eerst alle katten naar binnen, langzaam komt de door ratten verspreidde pest terug.. heel toevallig. iemand heeft een stok nodig om te slaan.

kermitsklant | 29-11-19 | 18:21 | 1

Ja dit is waarheid ratten gif verbieden enz enz deuger willen een mutatie van de pest ,zo dat ontvolking sneller verloop en blanken mensen boven de 50+ snel exit zijn.

steefbeen | 29-11-19 | 18:30

Katten zijn lief.

Usumani | 29-11-19 | 19:39

Ga 's weg voor die spiegel.

Nelis SplitBloes | 30-11-19 | 01:53

In Engeland hebben katten sinds de Middeleeuwen zelfs wettelijk "Right to Roam". Kijk, zo kan het ook ende zo hoort het ook.

Ronaldo heeft voor dit verhaaltje z'n subjectieve brilletje weer eens opgezet. Bang dat u zelf slachtoffer wordt? Van mijn kolossale (bejaarde) zwarte kater, misschien? Zou goed kunnen, want Apestaartje Ronalto is eigenlijk een behoorlijk ratje. In mijn optiek, Joris, in mijn optiek.

Kweenie wat er aan de hand is, wordt GeenStijl bedreigd door het establishment ofzo. Erger dan normaal, bedoel ik dan. Want het gaat steeds harder ende verderder, nog even en Joop wordt links ingehaald.

Zal wel aan mij liggen beste mansen, op zoek naar een alternatief dan maar.

Kinkfactor | 29-11-19 | 17:02 | 1

Ik weet niet hoe lang u al op GS vertoeft, maar deze trend is in 2016 al ingezet.

LiniaalRectaal | 29-11-19 | 19:19

Hoe meer katten hoe minder ratten!

Fuis-Cklam | 29-11-19 | 16:45 | 1

Helaas zijn de ratten in Amsterdam al zo groot dat geen kat er wat mee doet. En dan bedoel ik echt de ratten met 4 poten en een staart.

blacktip | 29-11-19 | 20:37

Even doortrekkend ben ik vóór vrijheid van beweging voor ratten. Die woonden hier al veel eerder dan de katten.
Daarnaast denk ik dat we het effect van eksters ook niet moeten onderschatten. Een substantieel deel van zijn broodwinning wint hij door het leegroven van nesten.

Sans Comique | 29-11-19 | 16:30

Katten moeten zeker binnen blijven. Kutbeesten, in welke vorm dan ook en ik moet ze al helemaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet in mijn tuin hebben. Ik wil een vergunning om ze te mogen afschieten als ze mijn tuin betreden, opsodemieteren, gore zeikende, schijtende, vechtende tering beesten.

Gaat het niet dan? | 29-11-19 | 16:30 | 5

U denkt dat uw tuin van u is. Uw eigendomsrecht gaat echter niet verder dan het gedrag van mensen. U deelt deze wereld met meer dan alleen mensen, en die hebben een door God gegeven recht zich in uw tuin op te houden. Wilt u dat niet, dan staat het u vrij uw tuin af te sluiten. Niet meer dan dat. U bent een egoïst, en dan druk ik me nog mild uit.

LiniaalRectaal | 29-11-19 | 19:24

@xtree | 29-11-19 | 19:42:
Een dier heeft niks met eigendom. Waar hij kan komen, mag hij komen. Wat hij kan pakken, mag hij pakken. Eigendom geldt alleen voor mensen.

LiniaalRectaal | 29-11-19 | 19:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Katje lam over straat lopen mag ook niet.

HaatbaardKnipper | 29-11-19 | 15:47

Deze week ook zo'n zwamneus op tv dat de weidevogels ten onder gaan door de huiskat. Toevallig dat dit fenomeen zich voordoet nu er steeds meer vogelhakselaars voor zogenaamde groene energie in de weides staan

Kachelboer | 29-11-19 | 15:39 | 2

Afleidingsmaneuvres. Die gehoorbeschadigingen bij walvissen komt door een piepje van de sonar, niet het gebulder van zeewindmolens.

Sans Comique | 29-11-19 | 16:32

In het geval van de weidevogels verdient het aanbeveling om eens een keer in de richting van de enorme aantallen ooievaars te kijken. Wel stiekem natuurlijk, want mag niet van de Garoene Khmer, mooi, zielug, koeltoerrrrrrrr en wat dies meer zij. En anders is het toch maar een mening, net als wetenschap dat is voor de links geindoctrineerden. OK Snowflake.

O, ik vergat de Vattenfail VØgelblënders nog, waar ze zo op geilen. U weet wel, die Don Quichotte-gedrochten.

Kinkfactor | 29-11-19 | 17:46

Mee eens. Ze vreten meer vogels op dan dat er kippen over de toonbank gaan bij de KFC.
Ik wil ook wel weer eens een kolibrie door mijn tuin zien vliegen. Ik ben al die aasgieren wel zat in dit land.

justtheblues | 29-11-19 | 15:37

Zal het zeggen tegen de buurkat. Beestje loopt de hele dag door de bosjes hier te scharrelen, moeten we niet willen natuurlijk

Arietjuh | 29-11-19 | 14:56

Had in de zomer last van krolse katten, klote beest wilde niet luisteren, dus reste maar 1 oplossing. Een vang kooi, daarna losgelaten op een eilandje op de Vinkeveense plassen. Ik noemde hem Napoleon.

Astroturfer | 29-11-19 | 14:38 | 2

Tjonge, wat een moeite waar een emmer water volstaat.
Je wilde het wel erg graag 'zo' doen?

Gazzerop | 29-11-19 | 16:45

Blijf van de katten af! Het nuttigste huisdier, volkomen ongevaarlijk bovendien.
Goed, als ze in je tuin schijten en vervolgens grijp je erin bij't tuinieren: vind ik ook niet leuk. Maar hoevaak gebeurt dat? Hier de grootste katdichtheid des lands, en mij gebeurt dat maar eens in de 5 jaar. Het is trouwens voorkoombaar.

6638-12345 | 29-11-19 | 14:35 | 8

Dat bij het betreden van mijn tuin ik vrij ben in de keuze van het gebruiken van een passende oplossing om van het probleem af te komen. Zolang de eigenaar zijn of haar verantwoordelijkheid neemt bij het nemen van een huisdier, is er niets aan de hand. Jammer genoeg voor het beestje ligt daar nu juist vaak het probleem. Fijne avond

Danold_Trump | 29-11-19 | 22:57
▼ 5 antwoorden verborgen

Een kattenbelasting is veel te omslachtig. Als je een kat vangt en naar het asiel brengt krijg je 20 euro. De eigenaar betaald nog eens 20 euro aan het asiel voor de tijdelijke opvang plus een leuke dagvergoeding. Een ongechipte kat gaat gelijk de gaskamer in. Moet je eens kijken hoe snel die beesten binnen kunnen blijven.

Frau Merkel | 29-11-19 | 14:25 | 1

serieus?.. 20 euro stuk?! dan heeft een vangkooi wel een lekker rendement! Ik ga eens op marktplaats zoeken..

kermitsklant | 29-11-19 | 18:25

Breaking News : Op de Dennenweg 362 te Bennebroek is een Goudvis uit de kom geschoten . De ambulance was snel ter plaatse en het visje is weer bezig met het draaien van zijn rondjes in zijn verblijf. De eigenaren hebben een bekeuring gekregen van €100,- en ze moeten ook de ambulancekosten betalen van €375 ,- Geluk bij een ongeluk was dat de kat van huis was en de muizen op tafel dansten ( de horlepiep )

Minus Richels | 29-11-19 | 14:23

Alle katten registreren en belasting erover heffen, da's 1. Katten mogen wel buiten maar dan wel aangelijnd, da's 2. Katten dienen dus net als aangelijnde honden de stoepen en grasperkjes vol te schijten, want je betaald er tenslotte belasting voor niettan ? Dat is 3 en klaar is Kees. Volgende probleem aub. Bladblazers om maar wat te noemen ;(

Vesta | 29-11-19 | 13:57 | 3

Ja mooi niet dus dat ik ga lappen voor 2 binnenkatten waar niemand last van heeft.
En ik betaal al belasting voor iets waar ik een grote hekel aan heb (maar geen keus) en da's het knuffeltje van links, de NPO.
Totdat dat afgeschaft wordt (heb al 10 jaar geen tv-aansluiting meer) kunnen ze met zulke maatregelen de boom in.
Daarnaast vrees ik er niet echt voor, want hoe gaat dat gehandhaafd worden?
Krijgen we katten-inspecteurs zoals we die eerder voor honden hadden?
Lang leve de kleinere overheid zullen we maar zeggen.

Gazzerop | 29-11-19 | 14:21

@Gazzerop | 29-11-19 | 14:21: Ik zie 't ook niet gauw gebeuren, maar ik had ook geen fiductie van de stikstofdreiging en de FPAS of hoe heet 't. Maar we zitten er nu wel mee dus zeg nooit nooit. Ik heb een bescheiden bootje met een dieselmotortje erin. Langzaam ding dus nu (nog) geen registratie. Maar het komt eraan, daar kan je gif op innemen. Net als daarna de belasting, roetopslag etc etc.
Buiten dat, we zijn hiero kampioen regeltjes verzinnen of die nou gehandhaafd worden of niet, de belasting centen worden wél efficient geind, dat weer wel.

Vesta | 29-11-19 | 14:43

@Vesta | 29-11-19 | 14:43: Daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk.
Maar ik vrees niet voor de handhaving, dat gaan ze nooit goed opgezet krijgen.
Mag ik lijden ook; als ze daar WEL tijd/prioriteit voor zouden hebben dan MOET het wel een D'66 plan zijn.

Gazzerop | 29-11-19 | 15:28

Hoe meer mensen zich tegen deze achterlijke maatregelen keren hoe beter, dus ga zo door.

Remus McMillan | 29-11-19 | 13:50
-weggejorist-
priwax | 29-11-19 | 13:42

"Da's gewoon niet waar!
Als je een kat van jongs af aan binnenhoudt dan weet ie echt niet beter hoor."

lol.. dat zouden ze bij de gelukszoekers moeten doen, maar dan binnen in hun eigen land houden..

Angie_Thomas | 29-11-19 | 13:39 | 1

Daar ging het reageren niet helemaal goed?

Zou mooi zijn als dat ook zo werkte, maar dat gespuis valt natuurlijk eerder onder ratten te scharen dan katten.

Gazzerop | 29-11-19 | 14:03

Laat de HUISdieren rustig buiten lopen. Ik kan er twee dagen goed van eten. De chips zijn soms wel lastig te vinden, maar die proef je meestal niet echt.

Frau Merkel | 29-11-19 | 13:38

Mijn poes is ooit door een buurman beschuldigt van het onderkakken van zijn dak. Ik vind dat knap. Puck komt niet buiten. Dat gaf ik aan. Waarop hij aangaf dat zijn huurder de schuldige kat zou doodschieten. Ik gaf aan dat die huurder dat kon doen, maar ik dan zijn nek breek. Zonder pardon.

De buurman meende mij in die reactie uitgelokt te hebben tot een schuldbekentenis. Dit omdat hij meent dat het wel mijn kat moest zijn, anders had ik niet met nekbreken gedreigd. Neen. Het was geen dreigement. Als ik zie dat je op katten schiet breek ik gewoon je nek. Punt.

Mijn Puckje is in haar leven nog nooit naar buiten geweest. Moet er niet aan denken dat ze onder een auto komt. Je kunt een binnenkat prima vermaken als je geregeld tijd neemt om met haar te spelen. Wanneer je daar te lui voor bent, moet je geen kat nemen.

BrokenTipi | 29-11-19 | 13:36 | 5
-weggejorist-
LoesjeP | 29-11-19 | 15:28

Buurman vond het ooit een goed idee om een kat te schoppen op het moment dat ik thuis kwam van de nachtdienst, hierna is hij twee weken opzoek geweest naar zijn eigen naam. Hij is een half jaar later naar een streng gereformeerd dorpje in Zeeland verhuist waar hij licht hinkend zijn dagen slijt.

PoingPoingPoing | 29-11-19 | 16:51

Wat u zegt. Ik kan er ook niet tegen. Ga geen katten mishandelen, want ik maak je af. En als ik het gewoon niet kan winnen, pak ik wel een end hout met een spijker er door. Bij wijze van spreken natuurlijk, ik geef hiermee even de immense woede aan die in me opkropt als ik zoiets zie, beste meeleeswouten. En daar kan ik dus niet tegen.

Kinkfactor | 29-11-19 | 18:03
▼ 2 antwoorden verborgen

het is maar waar je je druk om maakt... die katten doen geen vlieg kwaad.. (nouja alleen een onoplettende vogel, maar ja wet van de sterkste he.. )
en daarentegen, houd die honden ook lekker binnen, die zijn een bedreiging voor alle spelende kinderen. heb nooit een verhaal gelezen noch gehoord over een kat die een kind blijvend lichamelijk letsel heeft veroorzaakt.. van honden daarentegen....

Angie_Thomas | 29-11-19 | 13:34 | 1

Geen kwaad doen is maar een deel van het verhaal. Last hebben van is ook voor veel mensen een probleem... eentje waar ze niet mee opgezadeld zouden moeten worden.

Durkmans | 29-11-19 | 15:52

Wie aan mijn Poekie zit speelt met z'n leven.

Sjekkie | 29-11-19 | 13:25 | 6

Same here for Satan.

Yumi | 29-11-19 | 14:36

Same here for BiBi

theteach | 29-11-19 | 14:38

Same here for Sweepie ende Rusty.

Kinkfactor | 29-11-19 | 18:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Weet zó een loslopende zoogdier soort te noemen die vele malen meer overlast in de openbare buitenruimte veroorzaakt!

RickVogelschrick | 29-11-19 | 13:04 | 3

Heeft dat zoogdier een witte of een bruine vacht?

Headshrinker | 29-11-19 | 13:53

Hou alle katten binnen en binnen een half jaar heb je een landelijke muizenplaag van epische proporties.

boccelullus | 29-11-19 | 13:00 | 2

Die hebben we nu ook al omdat de koeien niet meer (minder) buiten lopen. Katten binnen koeien naar buiten!

Tjemig | 29-11-19 | 13:06

Maar.. niet in het huis van de kattenbezitter!

BrokenTipi | 29-11-19 | 13:29

Ik blijf de EU toch een interessant fenomeen vinden. Het lijkt er op dat men er op uit is alle steun voor europese integratie maximaal te ondermijnen.

Dr. Vigilante | 29-11-19 | 12:52

Ooit heersten de katten over de wereld, maar toen ze daar genoeg van hadden droegen ze hun taken over aan het wezen dat in alle opzichten na hen kwam: de mens. Sindsdien genieten ze van hun vrije tijd.

wijsvinger | 29-11-19 | 12:50

Sommige mensensoorten moeten binnen blijven en moeten we laten steriliseren.

Daffyduckblowtook | 29-11-19 | 12:49 | 3

O trouwens welke katten schuiven vanavond aan bij Pauw?

Daffyduckblowtook | 29-11-19 | 12:50

U doelt op de baasjes van katten ?

Tjemig | 29-11-19 | 13:00

Zichzelf euthanaseren zou nóg mooier zijn.

RickVogelschrick | 29-11-19 | 13:05

Nee maar katten poepen altijd in mijn tuin, nee honden die poepen op straat, ja maar daar zijn poep zakjes voor, nee maar honden pissen overal tegenaan, nee maar honden blaffen en janken je uit je slaap, nee maar duiven en meeuwen schijten je ramen vol. Dat soort discussies...... Nederland op de vierkante millimeter.
..

Broadsquire | 29-11-19 | 12:40 | 4

Ja die hondenzakjes, dat is wel een dingetje he?
Heb het idee dat die nog niet bij iedere hondenbezitter binnengekomen zijn.

Gazzerop | 29-11-19 | 13:24
▼ 1 antwoord verborgen

Betaal al belasting over kattenvoer, kattengrid, dierenarts en betaal afval heffing voor kattengrid. Opbokken met je belasting kattenhaters.

Houtbar | 29-11-19 | 12:39 | 11

@MooseNL | 29-11-19 | 13:43: Omdat mijn kat geen openbare ruimte gebruikt.
Ook heeft zij de talloze aangelegde hondenuitlaatplaatsen niet nodig bv.

Houtbar | 29-11-19 | 14:57

@von sokkenstopfen | 29-11-19 | 12:51:
Ook jij kan in een kliko verzuipen hoor. Ondersteboven.

LiniaalRectaal | 29-11-19 | 19:32

@von sokkenstopfen | 29-11-19 | 13:51: Wat ben jij dan voor teringlijer?

Usumani | 29-11-19 | 20:02
▼ 8 antwoorden verborgen

Honden die trottoirs onderschijten dat zich vervolgens als een olievlek verspreid door het regenachtige weer hier dat mag kennelijk wel.

ProAsfalt | 29-11-19 | 12:38 | 6

Naja, dan is dat blijkbaar één ding dat ze in amsterdam wel goed geregeld hebben. Of woon je in 020 gaza, dan zijn het misschien niet de honden die op straat schijten.

peterdh | 29-11-19 | 12:52

@ProAsfalt | 29-11-19 | 12:46:
Honden wel maar baasjes niet. Als je dat beest aangelijnd laat en doorsleurt tot aan het veldje ( of hij nou wil kakken of niet ) leert hij het wel na een paar keer. Zijn dus vooral luie kudtbaasjes die het niets interesseert of die die hond gewoon veel te weinig uitlaten. Maar goed, daar heeft u weinig aan als u er weer eens intrapt.

Graaisnaaiert | 29-11-19 | 12:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Belachelijke onzin.
Laat biologen aan het woord, geen juristen.

gato | 29-11-19 | 12:37 | 1

Ja, die hebben die EU regels zo goed bedacht. De biologen, zijn de mafklappers die zitten te miepen dat de bruingevlekte zandhagedis minder leefruimte heeft als we de heide niet in stand houden. Dus moeten we volgens heb milieuregels invoeren die bouw stil leggen. Juristen beoordelen gewoon de ingevoerde wet. Het idee erachter komt juist van die boomkunffelaars zonder enig realisme.

peterdh | 29-11-19 | 12:55

Netjes, maar de killing blow blijft uit ( of hij zou dus echt langzaam leeg moeten lopen einde filmpje )... Moeten we #TeamPoes toch nog wat beter in trainen.

Graaisnaaiert | 29-11-19 | 12:42

@bijna_raak | 29-11-19 | 12:40:
Naja de rattenpopulatie zal toch afnemen door aanwezigheid van katten. Misschien minder hard dan met fox terriers maar katten geven wél.

peterdh | 29-11-19 | 12:58
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn conclusie is dat Televaag lezers kattenhaters zijn. Schande! Als Juul er nog hoofdredacteur zou zijn was dit gezeik niet eens In de krant verschenen.

Fuckinghell | 29-11-19 | 12:34 | 3

Meer dan de helft van de Telegraaf-lezers zijn fascisten. Nou ja, dat wist links Nederland allang. Fijn dat zo’n onderwerp het wetenschappelijk bewijs levert.

Stormageddon | 29-11-19 | 12:39

@Stormageddon | 29-11-19 | 12:39: Dacht toch dat die ene Duitser dol was op herders en bovendien vegetariër om ook eens even te Godwinnen. Overigens is vandaag de dag iedereen recht van D66 al nazi dus zegt dat niet veel.

bijna_raak | 29-11-19 | 12:44

@bijna_raak | 29-11-19 | 12:44:
Ik neem aan dat je die Oostenrijker bedoelt? Oostenrijk heeft heel succesvol gepoogd de geschiedenis te herschrijven zodat de wereld denkt dat Hitler een Duitser was en Beethoven een Oostenrijker, maar het is toch heus andersom.

Anyway... die meneer was inderdaad een hondenliefhebber en zou heden ten dage waarschijnlijk Telegraaf abonnee zijn een deel van de 56%. Point made.
Maar ja, altijd maar weer alles op Hitler gooien. Alsof hij de enige fascist was in de geschiedenis. Zoveel eer kun je ‘m nou ook weer niet gunnen.

Stormageddon | 29-11-19 | 13:04

Volgens mij zijn mensen nog altijd een grotere bedreiging voor de natuur. Je kan dan beter mensen binnenhouden dan katten. Daarmee wordt 'reaguurder' opeens een duurzame eretitel.

McFlym | 29-11-19 | 12:32 | 1

Heb nog geen mensen betrapt die in mijn tuin schijten, dus voorlopig staat de kat hoger op de lijst voor mij :P

Durkmans | 29-11-19 | 15:53

Hier in de regio houden we katten om de populatie ongedierte in de hand te houden. Anders zullen we op gif moeten overgaan.

ijsaartindeoven | 29-11-19 | 12:31

Ik mag dan aannemen dat er consequent gehandeld gaat worden en ook de huis-hond binnen moet gaan blijven. Dat een huis-hond moet lopen is bijzaak, dan moet je maar geen hond huis-hond aanschaffen in een overbevolkt gebied als Nederland. We hebben het daarnaast ook nog niet over de kosten van gezondheidszorg voor mensen die gebeten worden door honden (hij doet niets hoor) en andere dieren (ganzen, katten, kleine hondjes en noem maar op) die behandeld moeten worden door dierenartsen of begraven kunnen worden. Voor stadsbewoners is het onprettig om in de kleine stukjes natuur in- en rondom een stad lekker te wandelen aangezien deze gebieden zijn aangewezen als losloop gebieden voor honden (hij doet niets hoor) en de enorme prakken stront nog gewoon overal worden gedumpt. Dat een kat af en toe een muis of een vogel pakt is natuurlijk veel erger. Moet namelijk niet zo zijn dat dat een beest doet wat die doet. Nog even en we gaan tijgers verbieden antilopen aan te vallen.

Ruikbaard | 29-11-19 | 12:29 | 2

Die hondenpoep is zo veel tegenwoordig omdat het vol zit met voor honden vrijwel onverteerbare granen, als ze dan wat voorverteerd zijn worden ze uitgepoept en eten de vogels het weer op, vooral kauwen zijn er dol op.
En die kunnen zich dan weer te pletter vleigen tegen de windmolen, vallen ze als gehakt op de grond zijn er altijd weer de ratten die hen opeten, prachtig gecultiveerd natuursysteem toch, mits je katten toestaat weer ratten op te eten, moeten ze wel nar buiten mogen.

Yumi | 29-11-19 | 12:39

Tja honden moesten al aan de lijn, dus nu die katten ook. Nu nog belasting betalen dan discrimineren we die twee soorten ook niet.

MooseNL | 29-11-19 | 13:46

Ik krijg van zo’n topic weer zin in Hyves. Poesenplaatjes opzoeken doet.

Schemerlamp | 29-11-19 | 12:22

De onmogelijke ijsberg van handhaving is waar deze mooie, ook wel redelijk klinkende sentimenten op vastlopen. Aan een hond zit nog een baasje vast, min of meer. Maar je kunt toch echt niet kattenvangers in gaan stellen. Trouwens het binnenhouden van katten brengt ook problemen mee. Ik denk dat veel mensen geen idee heeft over wat de gemiddelde actieve kat dan nodig heeft willen ze niet de boel gaan krabben of onder plassen zo af en toe. Krijg je weer een probleem in die hoek. Een hond kun je nog straffeloos africhten tot een verveelde hoop zieligheid alleen thuis. Een kat is een andere verhaal.

GeenAccount | 29-11-19 | 12:22 | 3

Ik heb er drie uit het asiel .Eerst heb ik een ruime ren laten bouwen (3x 2 x 2 m), zodat ze 24/7 naar buiten kunnen . Ruimte zat dus en niemand heeft er last van. Dat is hun wereld.

onfray | 29-11-19 | 12:42

Jawel. Het is EU beleid. Of dat nou realistisch is of niet doet er niet toe. We *moeten*ons er aan houden. Anders sterft de natuur uit.

peterdh | 29-11-19 | 13:00

@onfray | 29-11-19 | 12:42: Da's eigenlijk nog wel de mooiste oplossing inderdaad.
Onze katten hier boffen eigenlijk best wel; weinig tot geen natuurlijke vijanden.
Als je bijv. in de VS een kat neemt is het eigenlijk not done om hem niet op z'n minst aangelijnd en/of in een ren te houden.
Daar hebben ze wel natuurlijke vijanden...

Gazzerop | 29-11-19 | 13:37

Vanavond even een feestje vieren eindelijk gaat de EU iets doen wat mij zint en tevens het gros van alle boomknuffelende EU lovers tegen het hoofdstoot.

De term huiskat bestaat overigens geen eens maar wordt genoemd om een onderscheid te maken het blijven allemaal huisdieren. Katten komen in het wild van origine helemaal niet voorin Europa. Dus willen we meer of minder autoslopende katten? Minder minder minder!

Lekker nie opgerot | 29-11-19 | 12:17 | 4

@MooseNL | 29-11-19 | 13:47: Daar kan ik het dan ook niet mee oneens zijn.
Maar ja, vertel dat die mensen die zo nodig iets exotisch willen hebben.
Iets wat (natuurlijk) niet alleen voor kattenbezitters op gaat.
Ik noem maar als voorbeeld die sneue chiwawaatjes die meer op de arm dan op de grond gehouden worden, waar het meeste 'hond' wel uit is.

Gazzerop | 29-11-19 | 14:10

Nonsens. Katten komen al honderduizenden jaar voor op de wereld, ook in Europa. Genetisch is er eigenlijk geen verschil tussen de “wilde” Felis Silvestris en de huiskat Felis Silvestris Catus.

Stormageddon | 29-11-19 | 14:24
▼ 1 antwoord verborgen

hopla;
"ratten met besmettelijk seoulvirus gevonden"
Veel geimporteerde ratten ook, goed plan, we hebben immers nog niet genoeg ratten. Kat weg, rat erin.

Yumi | 29-11-19 | 12:17

het zou natuurlijk al heel wat schelen als mensen hun katten laten steriliseren, geen kittens dumpen en wanneer verwilderde katten snel gedood worden zonder gezeik van de pvdD.

Zyprexa20mg | 29-11-19 | 12:16

lees ik eerst" rutte heeft aids" maar zie dan dat ik het mis heb....

stunter | 29-11-19 | 12:19

@Lekker nie opgerot | 29-11-19 | 12:17: misschien moeten we doen katten dan gewoon wat beter doorfokken, wat agressiever, wat groter, wat scherpere klauwen. Een soort tamme huistijger. Dan kunnen we die tegen nog veel meer rattenplagen inzetten.

peterdh | 29-11-19 | 12:20

Mensen die ratten houden zijn per definitie niet goed bij hun hoofd. Die vragen gewoon om de builenpest.

Graaisnaaiert | 29-11-19 | 12:45
▼ 1 antwoord verborgen

Wat vinden de "hoogleraren" van de VU hiervan? Is de kat niet kwetsend voor het lichtjesfeest?

Tipped Relic | 29-11-19 | 12:15

Katten moeten een keurmerk per ras en een paspoort per individu krijgen waarmee rekening gehouden wordt met gewicht (voor de hoeveelheid poep en dus kattenbelasting), afstand tot vrije natuur van de thuispostcode en dieet van beschermde diersoorten gemeten door regelmatige verplichte audit van de kattenpoep (maandelijks verplicht opsturen naar het CKB, kosten €95,- per audit). Iedere kat moet verder een GPS in de halsband krijgen en DNA registratie. Poep die gevonden wordt in bosjes van de gemeente kan dan beboet worden middels een automatische brief van het CJB, dit geldt ook voor honden vanaf 2025. Poep in de tuin van buren kan vooralsnog niet beboet worden, het is verboden om kattenpoep uit de eigen tuin naar gemeentegrond te verplaatsen.
Het kattenkeurmerk moet worden ingetrokken van ieder kattenras dat meer dan 0.1mg weidevogel per km2 consumeert. Een kattenras zonder keurmerk is een wild dier. Het houden van ongeregistreerde kattenrassen of mengvormen valt volgens de wet onder dezelfde regels als het houden van leeuwen en tijgers.

geerdt | 29-11-19 | 12:11 | 4

@geerdt, dit moeten we wel EU breed invoeren he. Zodat toekomstige bedtuurders van dit land zich tot in de verre toekomst altijd kunnen verschuilen achter: ja, dat moet nu eenmaal van de eu, dat beleid kunnen we niet zomaar meer wijziging, verdragen zijn getekend. We willen het wel (kuchkuch) maar we kunnen niet.

peterdh | 29-11-19 | 12:27

Keurmerk per ras? Racisme!

McFlym | 29-11-19 | 12:30

Poep in de tuin in een envelopje doen. Afleveren bij de eigenaar'in de brievenbus, mits je die weet natuurlijk en vermelden dat dat het pakketje 'verkeerd bezorgd' is.

Durkmans | 29-11-19 | 15:55
▼ 1 antwoord verborgen

Er woont een kat in mijn tuin en die komt soms binnen. Wat zou je daar nu weer mee moeten? Gelukkig woon ik niet in Nederland.

foka | 29-11-19 | 12:10

Hier in de zonnige Algarve helpt onze kat samen met de Gekko's de kakkerlakken populatie in toom te houden. Met kakkerlakken bedoel ik niet Rotterdammers maar die grote die kunnen vliegen.

EmilioEsteves | 29-11-19 | 12:09 | 4

Beetje Goliath Gel doet wonderen heb je geen kat voor nodig...

Lekker nie opgerot | 29-11-19 | 12:18

@Bakschuif | 29-11-19 | 12:10: Nee die bedoel ik ook niet haha. Wordt ook wel de Amerikaanse Kakkerlak genoemd.

EmilioEsteves | 29-11-19 | 12:38
▼ 1 antwoord verborgen

Huiskatten hoef je niet binnen te houden, die blijven binnen.
Niet elke kat is een huiskat

niemand specifiek | 29-11-19 | 12:08

Een kat nemen en nooit naar buiten laten is dierenmishandeling. Katten horen 's nachts buiten rond te zwerven.

1nfidel | 29-11-19 | 12:05 | 5

NIMBY!

Bakschuif | 29-11-19 | 12:08

Da's gewoon niet waar!
Als je een kat van jongs af aan binnenhoudt dan weet ie echt niet beter hoor.
Het wordt wat lastiger als ze al wel buiten geweest zijn maar dan alsnog.
En ja, als je katten binnen houdt, zul je wel moeten zorgen voor voldoende beweging/ plateaus en dat soort dingen. Dus dat betekent spelen met ze.

Heb er zelf eentje gehad bij wie ik gerust de voordeur de hele dag open kon laten staan. Ze bleef gewoon voor/op de drempel naar buiten zitten loeren maar had geen behoefte om op verkenning te gaan. Dat was gewoon een binnenkat.

Gazzerop | 29-11-19 | 13:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Een goeie kat is een dooie kat...!! *in de loopgraaf duikt*

Bakschuif | 29-11-19 | 12:05 | 2
-weggejorist-
Lekker nie opgerot | 29-11-19 | 12:19
-weggejorist-
Bakschuif | 29-11-19 | 12:33

Ik heb en kat buiten lopen en daarom heb ik geen muizen. Zo heb ik twee honden en daarom geen last van veilige landiers. Ik stel voor dat het AZC deze personen 's nachts en beter ook overdag binnenhoudt.

metdedag | 29-11-19 | 12:04 | 1

Ik stel voor dat deze personen buiten de landsgrenzen geplaatst en gehouden worden. Die katten lig ik niet wakker van, honden ook niet trouwens, ik hou van dieren. Maar de beesten mogen ze wmb verwijderen, liever vandaag dan morgen.

Cammy | 29-11-19 | 17:01

Alle katten aan de enkelband!

boerzoektscheet | 29-11-19 | 11:58

"De kat komt oorspronkelijk uit afriKa en is een invasieve soort en moet dus bestreden worden of in dit geval aan de lijn of binnen"

De MENS (of homo sapiens) komt oorspronkelijk uit afriKa en is zeer zeker een invasieve soort en moeten we daar dan mee??

isotope 465 | 29-11-19 | 11:57 | 1

Aangelijnd buiten hangen?

Cammy | 29-11-19 | 16:51

De Partij voor de Dieren is woest op het kattenembargo en vraagt vandaag in een spoeddebat aan het kabinet of het ook mogelijk is dat we ons met essentiële vraagstukken gaan bezighouden.

K. Westergaard | 29-11-19 | 11:54

Ook weer zoiets. PvdA-Kamerlid Moorlag is tegen een ophokplicht voor katten want zijn 2 katten zouden helemaal gek worden indien ze binnen moesten blijven.
Hallo, volksvertegenwoordiger: jouw persoonlijke situatie is geen maatstaf voor het maken van beleid. Dit land wordt onbestuurbaar als volksvertegenwoordigers kiezen voor hun persoonlijk belang boven dat van het collectief. Schaam je!

Amsterdamsko | 29-11-19 | 11:52 | 1

Geeft aardig het niveau van onze Kamerleden aan. Ik ken mensen die worden gek van 100km/uur rijden. Ik wordt gek van de bevolkingstoename in NL en de Wereld. Dat laatste is dan weer wel iets om je zorgen om te maken. Dat doen dan ook weer bitter weinig Kamerleden.

metdedag | 29-11-19 | 11:56

Er zijn juist veel te weinig katten. Graag ook wat grote katten die honden als prooidier hebben. Dat gekef de hele tijd en gebijt in de enkels van elke willekeurige voetganger moet maar eens afgelopen zijn. Kan de sabeltandtijger hier niet terugkomen die hier vroeger in de bossen de zaak schoonhield?
Van loslopende honden in het bos heb je dan ook minder last. Nou ja, van honden aan het lijntje natuurlijk ook minder last...... Het is ook de trend. Mammoet komt ook terug.... Het wordt namelijk niet warmer, maar kouder..... Dus wees voorbereid!

dijkbewaker | 29-11-19 | 11:43 | 1

heb je nog ijsberen nodig? we barsten ervan...

Bakschuif | 29-11-19 | 12:12

Ik vind loslopende katten heerlijk. Je moet ze alleen niet met hagel schieten, dat knarst zo tussen je tanden.

Frau_Ferkel | 29-11-19 | 11:42

Katten zijn niet inheems.Ze horen in Egypte thuis.
Hou ze binnen; ze moorden alle vogels uit.

Cool Pete | 29-11-19 | 11:40 | 10

De meeste vogels zijn ook niet inheems. Sterker nog, die vliegende ratten trekken zich niks aan van landsgrenzen. Paspoort mee? Ho maar. En wel de boel hier onderschijten op weg naar het gratis geld en de mooie blonde meisjes in Scandinavië.
Oh wacht... ik haal wat dingen door elkaar geloof ik.

Stormageddon | 29-11-19 | 12:16

En de vogels moorden alle rupsen uit, dat heet natuur.

gato | 29-11-19 | 12:23

@ches | 29-11-19 | 12:04: Lol, mocht die hond van je willen.
Die krijgt ze niet eens te pakken!

Gazzerop | 29-11-19 | 13:12
▼ 7 antwoorden verborgen

Als kattenliefhebber en kattenbaasje erger ik mij ook scheel aan de katten van anderen die in mijn voortuin hun kattenbak zien..dus ja, ik heb nu een argument om de buren aan te spreken op het binnenhouden van die katten ( 6 stuks). Argument de vogeltjes en niet het argument de stront en overlast..die weggewimpeld wordt met een .. je kunt ze niet binnenhouden, het zijn katten.

die kat van mij is een huiskat, komt alleen in mijn achtertuin ( die grond is van mij) en doet haar behoefte desondanks gewoon op de kattenbak in de toiletruimte geïnstalleerd.. kwestie van opvoeden.. Ik laat ze overigens weleens los op die grote eksters en blauwe gaaien die mijn achtertuin met regelmaat menen te moeten confisceren..

Die tuin is niet van die ellendige poepvogels maar van ons!! En ook niet van die muizen die per ongeluk onder de stenen muur en houten poort gravend de tuin in trippelen.. jammer dan.

fikkieblijf! | 29-11-19 | 11:38 | 4

Die van ons kunnen naar buiten, maar zitten het liefst binnen (met lekker weer voor pampus in de tuin in het zonnetje).
Op het moment gaan ze af en toe de tuin in om een frisse neus te halen, en komen ze vrij snel weer binnen.

Voldoende eten+schone kattenbakken=weinig tot geen overlast voor anderen/prooidieren.

Kleine_Deugniet | 29-11-19 | 11:53

@Kleine_Deugniet | 29-11-19 | 11:53: U bent goed bezig. Hulde. Mijn vorige kat - die 21 jaar is geworden - deed net zoals die van u. Mijn huidige kat mag alleen onder toezicht - dus beperkt - in mijn tuin rondwandelen want ze vermoordt mijn kikkers als ze de kans krijgt.

Lupuslupus | 29-11-19 | 12:14
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik naar buiten wil dan ga ik naar buiten....

kat-de-kat | 29-11-19 | 11:37 | 2

Uw personeel heeft een kattenluik geinstalleerd?

koeberg | 29-11-19 | 11:40

@koeberg | 29-11-19 | 11:40: ik had een rustig leven als zwervertje tot er elke dag een mongool een bak vreten voor me neerzette.... Nu zetten ze elke dag de cv overdag een graadje hoger voor me...als ik toch naar buiten wil maak ik op de bank kots geluiden...binnen 0.5 sec alle deuren open voor me...

kat-de-kat | 29-11-19 | 11:56

De ondergang van een natie, van een cultuur, van een volk is ingezet als men dood gaat van de luxe. De luxe om het over schijtende en moordende KATTEN te hebben. En wat doen die illegalen, die dobber-sprinkhanen, die doktors en apothekers, die van de ideologie die verzwegen en goedgepraat moet worden?
Die SCHIJTEN op mijn land, mijn cultuur, mijn democratie, mijn taal, mijn scholen, mijn vrouw(-en), mijn rechten!
En dan hebben we het over KATTEN?!

Du-u-u-h | 29-11-19 | 11:37 | 1

Katten zijn een groter probleem dan u denkt

ruudvangeelen | 29-11-19 | 11:44

Dus 56% van de mensen is een volidioot die vergeten is dat de pest wordt overgedragen door knaagdieren en dat de pest alleen maar zo om zich heen kon grijpen omdat één of andere paus had gezegd dat katten de belichaming van de duivel waren en dat heksen daarom altijd katten hebben.

Waarvan akte.

Rest In Privacy | 29-11-19 | 11:33 | 11

@Tel Aziaat | 29-11-19 | 12:54: "Honden jagen niet op ongedierte en zijn dus maatschappelijk gezien nutteloos."Zo dat is een gedurfde stelling, buiten het feit dat mijn hond kampioen muizen van is, (zie www.dumpert.nl/item/7600459_93c1bb1e) hebben ze duidelijk een groter nut voor de maatschappij dan een kat. Dan noem ik zo , speurhonden, bewakings honden, snuffelhonden, blindengeleider honden, honden die gevangenen rehabiliteren.

nickstert | 29-11-19 | 13:31

@nickstert | 29-11-19 | 13:31: Met natuurlijk als verschil dat
a- Lang niet alle honden geschikt zijn voor zulke specialistische klussen
b- Je ze er altijd voor moet trainen

Katten doen het jagen uit instinct.

Dat jagen doen ze ook lang niet allemaal trouwens. De gemiddelde hond zal op z'n best glazig zitten kijken naar een muis voor z'n neus.

Het wordt wat anders met specifieke rassen. Zo hadden wij vroeger een Golden Retriever, echt een superlief beest. Nooit getraind, maar 'de jacht' zat er nog steeds in. Dus als wij het bos in gingen dan kwam hij regelmatig met een konijn aanzetten die hij zelf uitgegraven had.
Dat was janken als kind!

Het is niet voor niets dat er voor zulke specifieke toepassingen als jij aandraagt vooral voor een bepaald type hond gekozen wordt.

Dat 'duidelijk een groter nut hebben' is dus geen algemeenheid.
Dan zouden er zo heel wat rassen weggestreept kunnen worden die dat nut niet hebben.

Gazzerop | 29-11-19 | 13:47

@nickstert | 29-11-19 | 13:31: Wat Gazzerop | 29-11-19 | 13:47 zegt.
U weet zelf ook wel dat er een enorm verschil is tussen de hoeveelheid ongedierte die katten onder controle houden en het aantal beesten dat een hond mee naar huis brengt.

Het is voor de eigenaar van een kat niet ongewoon om iedere week een stuk of 4 keer ongedierte aan te treffen. Vroeger trof ik regelmatig muizen, mollen, ratten en af en toe zelfs muskusratten voor mijn deur aan. Konijnen zijn voor een kat wat te hoog gegrepen, maar er zijn dus zat andere plaagdieren die het gratis bezit en het los laten lopen van katten gewoon legitimeren.

Rest In Privacy | 29-11-19 | 15:24
▼ 8 antwoorden verborgen

Als katteneigenaar ben ik het eens met het principe dat je moet voorkomen dat je huisdier anderen tot last is. Ik wil niet dat mijn kat in de tuin van m'n buurman schijt, dus hij mag niet naar buiten. Gelukkig is mijn kat debiel en weet hij niet hoe hij uit mijn tuin komt, daar mag hij wel rondlopen. Maar als het om vogelbescherming gaat... Waarom vliegen vogeltjes niet weg? Dan zijn ze toch te zwak om te overleven. Dat heet natuurlijke selectie. Dat de randstedelijke zwakke hartjes dat niet kunnen hendelen is hun probleem. Gezonde vogels worden niet door katten gevangen. De argumentatie deugt niet. Maar katten hoor je binnen te houden, maar puur en alleen om overlast voor anderen te voorkomen.

BBRDWR | 29-11-19 | 11:33 | 5

@ruudvangeelen | 29-11-19 | 11:50:
Niks geïmporteerd. Katten zwierven eerder rond op de wereld, in Europa en Nederland, dan de mens.

Stormageddon | 29-11-19 | 11:57

Natuurlijke selectie is ook dat sommige spotters van een groep vogels wel eens een oogje dichtknijpen, wanneer er een kat komt aansluipen bij een groepsgenoot.

Kleine_Deugniet | 29-11-19 | 11:58

Hear hear!
Maar toch he: 100 miljoen vogels 'slopen' ze, HONDERD miljoen.
Dat is een hele beste bult zieke/zwakke vogels dan!
(M.a.w.: gelul van de bovenste plank). Katten zijn geweldige jagers maar gezonde vogels krijgen ze echt niet te pakken, hoe graag ze ook zouden willen.

Daarom: buitenkatten 'gewoon' een halsbandje met bel (en adresgegevens) en dan is dat die vogelcide geen punt meer.

Heb hier zelf ook twee superlieve poezels, die hier alleen op mijn balkon 'buiten' komen. Zou het ook klote vinden als ze overlast zouden veroorzaken, maar da's gelukkig dus geen punt.

Gazzerop | 29-11-19 | 13:09
▼ 2 antwoorden verborgen

De Zwarte Dood, de pestepidemie van de 14e eeuw kon zich mede zo goed verspreiden doordat de middeleeuwer geen ruimte gaf aan katten om de rattenpopulatie in toom te houden.

Arnold Layne | 29-11-19 | 11:33 | 6

Een flinke rat is echt geen partij voor een kat. Mensen moeten worden afgepakt die ratten lokken met zooi over het balcon te gooien. Laten we daar eerst maar mee beginnen. In een schone omgeving zijn géén ratten en muizen. Die leven alleen waar ze iets te eten vinden en geef ze eens ongelijk. Het is àltijd de mens die van alles verpest en veroorzaakt.

Lupuslupus | 29-11-19 | 12:20

@peterdh | 29-11-19 | 12:34: vette voo gevoederde katten doen niet meer waarvoor ze zijn geboren.
Het ligt niet aan de kat.

Moestuinier | 30-11-19 | 10:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Kattenbak korrels is zeoliet, komt uit Turkije. Weet ik weer genoeg.

kwark001 | 29-11-19 | 11:30 | 1

Die troep uit Turkije is goed om overheen te schijten?

peterdh | 29-11-19 | 12:34

Fuck Tilburg!

Nemo_Tenetur | 29-11-19 | 11:28

De meeste reacties hier zijn frustraties over het wanbeleid van onze regering, de totale ontmanteling van Nederland. Dus als ze nu ook nog je poesje willen afpakken is het klaar. Hou je poesje lekker in je huisje dan gebeurt er niets, doei.

Ik_weet_het_beter666 | 29-11-19 | 11:28

Gewoon in de zak laten waarin u ze heeft gekocht.

Schriever | 29-11-19 | 11:27

Meteen ook honden afschaffen, op een paar ‘nuttige’ speur- en geleidehonden na. Voor eenzame bejaarden doen wij gezelschaps- en bewegingsrobots. Zonder de absurde, doorgeslagen ‘ huisdierenindustrie’ heb je meteen allerlei afval-, fijnstof-, CO2 en stikstofproblemen te pakken. Dieren horen in de natuur, niet in huiskamers.

bisbisbis | 29-11-19 | 11:25 | 3

Mijn hond is het daar niet eens mee!

Nemo_Tenetur | 29-11-19 | 11:30

Mensen horen ook in de natuur, niet achter bureaus, beeldschermen en tv's.

KlunsJohannus | 29-11-19 | 12:09

Mijn oude kater (is geholpen @ J v/h Hek) komt via het kattenluik alleen nog in mijn eigen tuin en ligt daar met de uitstraling : waag het niet om in mijn domein te verschijnen, hij komt niet meer over de muur heen omdat hij dat lichamelijk niet meer kan.
Maar als ik hem dan zie liggen, geniet hij toch van zijn stukje vrijheid en die ontneem ik hem niet.

Keyboardspeler | 29-11-19 | 11:24 | 4

Verder heb je volkomen gelijk, alleen jonge katten zwerven (een beetje) rond. Oudere katten vanaf een jaar of 5 verblijven het liefst direct om het huis als je een tuin hebt. Het zijn leuke beesten.

Watching the Wheels | 29-11-19 | 11:34

@Watching the Wheels | 29-11-19 | 11:32: Ik noem hem gewoon Joep ;)

Keyboardspeler | 29-11-19 | 11:55

Het is volgens mij niet die bucklerlul die daar credits voor dient te krijgen maar Jan Kruis van Jan Jans en de kinderen.

Gazzerop | 29-11-19 | 14:44
▼ 1 antwoord verborgen

Im voel een ratten plaag aankomen.

marrretje | 29-11-19 | 11:23 | 3

Tja die is er al en ze rijden op scooters en maken plof kraken.

jan huppeldepup | 29-11-19 | 11:28

www.telegraaf.nl/tag/rattenplaag/

dit dan ook;

"DEN HAAG - Den Haag zet alles op alles om de rattenplaag in verschillende wijken te stoppen, maar desondanks worden wekelijks wilde exemplaren bij knaagdierenopvang Het Knagertje binnengebracht om opgekalefaterd én weer uitgezet te worden."

LOL, nou succes met de ratten daar in de stad, soort zoekt soort immers.

Yumi | 29-11-19 | 11:32

Dat is de reden dat die Haagse en EU-ratten die katten naar binnen willen.

Watching the Wheels | 29-11-19 | 11:35

De oplossing, als je geen katten in je tuin wilt; Barnevelders.
Werkt perfect.
AL heb je er maar twee, die gaan vol in de aanval als ze een kat in hun tuin ontwaren en ze leggen nog eieren ook.
Ja, ze poepen ook, maar als je dat niet aankunt, zoek het dan maar uit met je natuurdrama en blijf gewoon binnen, neem een balkon ofzo.

Yumi | 29-11-19 | 11:21 | 11

@Stormageddon | 29-11-19 | 12:36:
Ik zit wat meer ten NW van Hoorn, maar dan op t platteland, doch als ik een vos zie, maak ik er wel een bontkraag van , daar zijn ze toch voor?

Yumi | 29-11-19 | 12:48

@Eagle0511 | 29-11-19 | 12:47: In het noord-oosten van de VS verjaagt men vossen met Maine-Coon katten. Die laten de kippen met rust en vreten de vossen op. Misschien iets voor jullie? Dan doet Katwijk zijn naam ook weer eer aan.

wijsvinger | 29-11-19 | 13:01

@Eagle0511 | 29-11-19 | 12:47: Vertel de diversiteitsgoeroes maar dat de vos meer kwaad dan goed doet.
Er zijn door bescherming teveel zwanen.

Moestuinier | 30-11-19 | 10:03
▼ 8 antwoorden verborgen

Helemaal leip deze "discussie" van fake nieuws Tilburgers.

sjef-van-iekel | 29-11-19 | 11:20

Graag buiten laten lopen, de Babi Pangang om de hoek is al duur genoeg.

Hetkanverkeren | 29-11-19 | 11:18 | 2

U moest eens weten dat de gevilde achterpoten van een kat heel erg lijken op de poten van een konijn/haas. U moest eens weten wat er regelmatig als konijn of haas verkocht is in het verleden. Misschien nogsteeds...

sjef-van-iekel | 29-11-19 | 11:22

Bij mijn oude huis in Rotterdam keek ik uit op de binnentuinen. Aan de overkant beneden woonde een Oosterijkse oude dame die zit over loslopende katten ontfermde. Ze had er tussen de 25 en 30. Recht onder me woonde een getraumatiseerde Joodse bejaarde die het kamp had overleefd. Die Oostenrijkse katten piste in de tuin van mijn 'unter buurmensch'. Die had zich weer bewapend met steelpannetjes met water. Ze hadden ook altijd ruzie maar door de rij tuinhuisjes er tussen konden elkaar niet niet, en ook niet luchten. Op een gegeven moment had de Joodse man zijn tuin omsingeld met kippengaas, ook op het dak van dat tuinhuisje. Leek me met zijn trauma nou ook geen pretje, maar goed. De steelpannetjes stonden nu overbodig niet meer klaar. Hij keek er triomfantelijk bij. Stapt er een van die katten parmantig over het dak van dat tuinhuisje, zet zijn kont tegen het gaas en piest zo 2 meter ver zijn tuin in. Eer dat hij zijn steelpannetje weer met water had lag de kat al weer elders te zonnen.

Premier Trutte | 29-11-19 | 11:18 | 2

Tja volgende keer een schrikdraadje aan het gaas aanbrengen, katten leren snel.

jan huppeldepup | 29-11-19 | 11:32

@jan huppeldepup | 29-11-19 | 11:32: Ja, hoe had die Joodse man kunnen vermoeden dat er nu een katten-endlösung aanstaande is.

Premier Trutte | 29-11-19 | 11:50

Tal van predatoren (kraaiachtigen, wilde katten, ooievaars, vossen) worden beschermd. Maar dan de boeren er de schuld van geven dat vogeltjes verdwijnen.

arie-hoax | 29-11-19 | 11:15

De EU heeft ons toch zoveel goeds gebracht,wat was er van ons landje geworden als we er niet in hadden gezeten

Kappie62 | 29-11-19 | 11:14 | 4

Binnenkort als lesmateriaal voor jonge kindertjes. De kat is schadelijk voor het milieu, en ze hebben nooit een vleesloze dag .Wat zullen ze slecht slapen als ze een keertje een kat buiten zien.

ja,diedus! | 29-11-19 | 11:16
▼ 1 antwoord verborgen

Hier ook kattenparadijs. De hele dag kattenkwaad uithalen op de straat en je diegene die je zou moeten opvoeden interesseert het geen zier. In de avond ga je voor de deur rondhangen en speel je de grote onschuld en halen ze je binnen om te eten. De mijne doet zulke dingen niet hoor, zeggen ze. Komt me bekend voor trouwens.

Misterspok | 29-11-19 | 11:11 | 1

Pffoe tis me wat... Kattenkwaad uithalen, rondhangen. Wat een ondraaglijk leven moet u lijden.

Houtbar | 29-11-19 | 13:52

Gelukkig ze hebben het bij die EU sneu club over katten. Dat geldt voor mij gelukkig niet. Als ze bij mij aan de deur komen en zeggen . U kat loopt buiten. Zeg ik. Potverdorie loopt die muis met zijn carnavalspak aan nu weer buiten.

Man man wat een zotten daar. Je kunt wel zien dat die overbetaalde dikke speknekken daar echt geen flikker meer te doen hebben als enkel burgers pesten met volkomen onzin.

tweetybird | 29-11-19 | 11:11

Af en toe een vogeltje een muis of een spin die het niet overleven door een kat, wat een drama!
De kat staat nu in het rijtje van het stikstofprobleem, CO2 probleem en #metoo..

HoerieHarry | 29-11-19 | 11:10

Ten eerste gaan mijn katten niet minder loslopen als ik belasting betaal. Ten tweede houd ik mijn katten niet binnen zolang er niets wordt gedaan tegen die windmolens die 24/7 vele malen meer vogels doden dan mijn katten ooit hebben gedaan (score staat op 1, zeemeeuw, de rest allemaal muizen).

theteach | 29-11-19 | 11:09 | 2

hmm, whataboutism, sterk punt.

Sessine | 29-11-19 | 11:23

Echt een doordacht plan ook; ALLE katten verplicht castreren en steriliseren.
Bewuste felixocide, door kattenhaters?
Zogenaamd om vogeltjes geven, maar dan wel windmolenparken plaatsen vol gehaktmolens.

Yumi | 29-11-19 | 11:09

Wanneer je 's nachts je roedel pitbulls niet de straat op mag gooien, waarom zou dat bij katten wel mogen? Puur en alleen omdat ze geen mensen bijten...
Maar dat ze je groentetuin of kinderspeelplaats onder schijten en dus ziektes kunnen overbrengen dat is allemaal weer te ingewikkeld, net als privacy.

Dauthi | 29-11-19 | 11:09 | 13

@Dauthi | 29-11-19 | 11:49:
Als jij als een ware Charles Bronson met flaming guns katten gaat staan afknallen in je vinexachtertuintje mag je binnen een kwartier mee met de mannen in de lange witte jassen. Vroeger waren dat de mannen in de leren jassen met z'n pet maar die zijn wegbezuinigd dus nu komen ze gelijk met de gekkenopruimingsdienst. En terecht. We kunnen écht wel zonder kattenhatende gunslingers in deze wereld.

elfenstein | 29-11-19 | 12:10

@elfenstein | 29-11-19 | 12:10:
Luchtbuks is gewoon legaal in Nederland. En een jachtakte is ook niet zo moeilijk te behalen hoor.
Katten afschieten, vangen en steriliseren zijn standaardpraktijken die al jaren in Nederland plaatsvinden. En terecht want voor je het weet is hier letterlijk net zo'n smerige bende als in Istanbul of Marrakesh.

Dauthi | 29-11-19 | 12:27

@Dauthi | 29-11-19 | 12:27: Mens, wat komt er een hoop onzin uit je.
"honden schijten niet in eigen tuin". Lol, nee nog ff. Een hond schijt waar hij wil en da's niet zelden midden op straat.
En je gelul over dat afschieten. Da's niet anders dan dat: gelul. Dat er idioten zijn die het doen, a la. Maar als je betrapt wordt sta je er gewoon op voor dierenmishandeling.

En dan je laatste punt over Istanbul geeft al helemaal aan dat je er geen hol van snapt. DIe smerige bende maakt dat smerige volk daar zelf.
De (straat-)kat heeft daar een speciale status.
Ik snap, het is een long-shot maar je zou eens de documentaire "Kedi" kunnen gaan kijken, Dan kom je in ieder geval iets beter geinformeerd over.

Gazzerop | 29-11-19 | 13:00
▼ 10 antwoorden verborgen

En zo vinden we elke dag wel iets anders om over te zeiken en zeuren. Wat een walgelijk verwijfd volkje zijn we geworden zeg.

RexGloriae | 29-11-19 | 11:09 | 3

Waarover men blijft zeuren is dat je een andermans kat die in je tuin zit te schijten niet mag afschieten. Sta dat gewoon toe en het probleem is opgelost.

2voor12 | 29-11-19 | 11:26

@2voor12 | 29-11-19 | 11:26:

Dat zelfde denk ik altijd over rottige buren die aan je deur staan te jengelen in de voortuin over alles en nog wat om het zeiken. Gelukkig mag dat niet. Want dan zouden er geen buren overblijven.Tsja als we onzin gaan lullen dan maar goed ook.

tweetybird | 29-11-19 | 11:41

@tweetybird | 29-11-19 | 11:41:
Hoop potentiële pistolenpaultjes in de comments. Ik zie ze al staan met de rokende jachtbuks in de aanslag in de achtertuin terwijl kareltje van 8 Poekie aan het zoeken is. Triggerhappy mafkezen.

elfenstein | 29-11-19 | 12:12

Brusselse klerken als hoeders van de natuur. O, wat gaan ze die rol nu graag spelen. "Het klimaat" is een ideaal thema om allerlei geboden en verboden uit te vaardigen, om ons te knechten, een schuldgevoel aan te praten, te temmen, ongevaarlijk te maken, slaafs en onderdanig. Exact wat ze altijd al wilden doen. Let maar op wat er gaat gebeuren. Dit is nog maar het begin. We worden murw geslagen.

Schoorsteenveger | 29-11-19 | 11:07 | 1

Waarom denk je dat ze net de klimaatcrisis hebben uitgeroepen? Dat is niets meer dan een extra stok achter de deur om te zorgen dat landen het beleid van Brussel netjes uitvoeren. Een paar MEPs noemden dat al als reden.

Muxje | 29-11-19 | 11:31

Overigens begin ik Telegraaflezers net zo zat te worden als de hysterische tegenhangers van VK en NRC. Naar het oud papier ermee.

Je_zeulende_zusje | 29-11-19 | 11:07

Katten, de Finnen onder de huisdieren.

Schemerlamp | 29-11-19 | 11:07

Schijtbeesten, allemaal. En dan heb heb ik alleen nog maar over Tilburgse juristen gehad.

Kapitein Stijlvol | 29-11-19 | 11:05

Wet natuurbescherming:
"Het is een ieder verboden zich in een veld te bevinden met een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat en dat in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt."
Dus zolang je je niet met je kat in een veld bevindt, is het ok.

JTKDM | 29-11-19 | 11:04 | 1

Wij hebben alleen maar veld om de stulp, daar halen twee katten bergen muizen uit, zielige vogeltjes en hazen, fuk mollen pakken ze ook, scheelt weer carbid. De rest knallen we zelf af, al dat leven moet je niet willen.

28 | 29-11-19 | 11:09

vIk heb het al eerder gezegd: Ik ben er groot voorstander van dat de regering gedwongen wordt om een ophokplicht voor katten in te voeren en te handhaven. Alle katten verplicht binnen of onder toezicht en aangelijnt naar buiten. Die handhaving daarop is van essentieel belang. Hoge milieuboetes. We moeten de verdragen van de EU naleven anders sterft de natuur uit. Daarvoor hebben we die verdragen getekent. Daar kunnen we niet zomaar onderuit. Te veel mensen in Nederland zijn zich niet bewust van wat deze vedragen inhouden. Ze denken te vaak "ach ik heb er geen last van", "ze doen maar", "er zijn ergere dingen in de wereld", "we hebben het hier toch zo goed wat klagen we nou". Nou dat moet maar eens over zijn. Zonder die verdragen gaat de natuur ten gronde.

Mensen moeten worden wakker geschud, ook Henk en Ingrid die met hun kat op de bank zitten moeten maar eens de risico's voor de natuur zien voor wat het werkelijk is. Het niet naleven van de ellenlange en talrijke door zeer intelligente wetenschappers samengestelde EU verdragen is desastreus voor het klimaat.

Het is veel te vrijblijvend ver van mijn bedshowtje nu. De natuur sterft op deze manier razendsnel uit, en dat kunnen we onze kinderen niet aan doen.
Pas als elke Nederlander direct wordt geconfronteert met hoe zijn leven, doen en laten in strijd is met die supergeweldige, doordachte en megabelangrijke EU verdragen kunnen we de noodzaak van die contracten in gaan zien. Dan pas zien we hoe veel mensen eigenlijk fout doen, en hoe de zwakke natuur hierbij keer op keer het onderspit moet delven.

Mensen zouden zich moeten schamen als ze een kat hebben die ze gewoon zonder zich ergens van aan te trekken vrij laten moorden in de natuur. Alsof de natuur dat allemaal zelf kan regelen ofzo. De natuur is ten dode opgechreven als wij als mensen zomaar met ons volle verstand sluipmoordenaars er op af sturen.

Stop katten! Red de natuur!

peterdh | 29-11-19 | 11:03 | 11

@peterdh | 29-11-19 | 14:42: Ok ok, ik trapte er in eerste instantie in (hield bij 9 op met tellen zeg maar).

Gazzerop | 29-11-19 | 15:34

Stop de aanwas van het aantal allesvernietigers......... de mensen dus. Pleur er een paar bommen op.

Nelis SplitBloes | 30-11-19 | 02:00
▼ 8 antwoorden verborgen

Zoveelste gevalletje van “ik heb geen X dus verbied het maar”.

Muxje | 29-11-19 | 11:03 | 1

Precies vergeet ook + niet. Lopen er ook veul van rond in 't wild.

Rest In Privacy | 29-11-19 | 11:08

Oh in dit geval zal NL ook wel weer ineens 'koploper' willen zijn. Want een NL'se politicus die niet aan burgertje pesten doet, die doet niet mee. Een uitgelezen kans dus.

Het is ook echt NL, dat gezeik en gezeur. 'Katten schijten in mn tuin, dus ik heb schrikdraad op alle 4 de 1 meter 80 hoge schuttingen rond mijn met 30x30 betontegels vol gelegde 'tuin' gezet. Want ooit, heeft er wel eens een kat zitten graven in die ene pot waar we ieder jaar een geranium in zetten' Dat kán natuurlijk niet in Tokkieland, waar een achtertuin van 12m2 van het sociaal huurdingetje direct volgepoot moet worden met een buitenkeuken en een terrasverwarmer, en voor mevrouw Tokkie een vierkante meter of 2 omdat ze zulke groene vingertjes heeft. Dat storten we dan vol met grind want 'onderhoudsvrije' tuin is helemaal hippie, een handvol 'rotsplanten' erin, zodat die iedere zomer opnieuw een langzame dood kunnen sterven, eea gelardeerd met een smaakvol klaterend waterornament van grijs plastic (maar ziet er net echt uit!)

Daarbij ben ik een geboren kattenliefhebber. Onze Bolle is een schat van een kater die, we wonen 'in de provincie', misschien 1x per 2 weken eens een muisje (meestal levend) mee naar binnen neemt, dat loslaat, en dan naar ons kijkt van 'ja ik weet t verder ook niet'. Dan vang ik de muis en laat hem buiten los. Verder vangt hij vooral bladeren die hij dan apetrots mee naar binnen sleept als was hij een woeste jaguar met een antilope tussen zijn kaken.

Macroglossum | 29-11-19 | 11:02 | 4

@azijnseikerT | 29-11-19 | 12:03: Ja, zelf een kat nemen die z'n territorium op die manier kan afbakenen.
Maar dat zal wel niet he. Het 'feit' zal dichter bij dierenmishandeling dan 'verstand' zitten.

Gazzerop | 29-11-19 | 13:57

@azijnseikerT | 29-11-19 | 12:03: Je doet je naam eer aan, dat is een feit. Inhoudelijk; ik heb een hekel aan honden geblaf. Vreselijk. Dat ze die beesten niet gewoon verplicht de stembanden knippen. Ze stinken, schijten enorme bergen stront, zeiken alles onder, en dan dat geblaf als extra irritatie bonus. De hondeneigenaar trekt zich daar niets van aan he. Heeft toch niemand last van? Als Fikkie om 3 uur 's nachts besluit de hele buurt uit bed te blaffen.

Macroglossum | 29-11-19 | 15:52
▼ 1 antwoord verborgen

De grote bomenkap in Nederland, die maar stilletjes doorgaat, is het grote probleem voor de vogels. De Nederlandse weldoorvoede kat, die tegenwoordig bijna te lui is om een vogeltje te vangen, krijgt de schuld.

miss error | 29-11-19 | 11:02 | 6

@Watching the Wheels | 29-11-19 | 11:42:
Nee ik bedoel voor de vogeltjes. Er is geen probleem voor de vogeltjes.
Vogeltjes hebben geen last van het niet hebben van een verblijfsvergunning, het wel of niet krijgen van een werkvisum, het niet kunnen krijgen van een hypotheek voor een huis in de randstad zodat ze dicht bij hun werk zitten, etc.
Vogeltjes vliegen gewoon naar een andere boom. 5 kilometer verderop, 50 kilometer verderop, 500 kilometer verderop of 5000 kilometer verderop.
Die hebben nergens last van. Wie er last van hebben zijn mensen. Mensen die vogeltjes willen zien. Die vogeltjes willen zien in de boom waar zij op hun vrije zondag langs lopen. Niet te ver van hun huis vandaan. Die hebben een probleem. Niet de vogeltjes.

peterdh | 29-11-19 | 11:50

@peterdh | 29-11-19 | 11:50: Ja precies, die egoistische mens die per se die vogeltjes wil zien waar HIJ dat wil.

Neem een voliere ofzo.

Gazzerop | 29-11-19 | 13:58

miss error | 29-11-19 11:02 |

Exact. Maar ze leiden graag af. Plus ze geven kattenhaters een vrijbrief.

Rammstein | 29-11-19 | 15:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Best wel een taboe om katten eigenaren aan te spreken op hun gedrag en hun enorme blinde vlek. Lekker de hele dag je lieve poesje buiten laten spelen met muisjes, vogeltjes, egeltjes, hermelijnstjes en al die andere irritante dieren die daar loslopen. Zelf ben je natuurlijk vegetarieer, dierenliefhebber en stem je groenlinks of op de partij van de huisdieren en koester je zonnepaneeltjes. Neehoor jouw poesje doet niets, hij is zo lief maar hij moet wel naar buiten.

Ik_weet_het_beter666 | 29-11-19 | 11:02 | 2

Schrap die egeltjes en hermelijntjes maar, een kat is een stuk slimmer dan je denkt.

Macroglossum | 29-11-19 | 11:03

Ik_weet_het_beter666 | 29-11-19 | 11:02 |

U doet uw naam geen eer aan.

Rammstein | 29-11-19 | 15:23

Laten ze die doorgefokte mormels maar eens verbieden.

deoudererijperevrouw | 29-11-19 | 11:01 | 2

Die compensatie-honden bedoel je?
Helemaal mee eens.

Maar goed, eerlijk is eerlijk: dat doorfokken is bij (ras)katten ook wel een ding en zou ook wel wat aan gedaan mogen worden.
Tik je zo 1000 euro af voor een exotische raskat als een Maine Coon, kun je binnen het eerste jaar alle tanden laten trekken vanwege tandvleesontsteking (om maar een voorbeeld te noemen).

Broodfok moet eigenlijk verboden of op z'n minst beter gereguleerd worden.

Gazzerop | 29-11-19 | 14:17

Een eigenaar die katten heeft en in andere tuinen laat schijten. ( Iedereen die een tuin heeft weet hoe dat kattenshit ruikt. ) Moet niet verbaast zijn weer een papiertje op te moeten hangen met : kat vermist.

azijnseikerT | 29-11-19 | 11:01 | 7

Dat regelt de hond hier,niet een die het waagt.

Roger-Rabbit | 29-11-19 | 11:11

@JanVergoor | 29-11-19 | 11:10: Tja onze hond is anders, hij pikt niet in kattenogen maar spuugt die ogen er na de jacht uit.

jan huppeldepup | 29-11-19 | 11:38

azijnseikerT | 29-11-19 | 11:01 | 6 |

Kom aan mijn kat en ik knuppel je ****.

Rammstein | 29-11-19 | 15:22
▼ 4 antwoorden verborgen

No one touches my pussy!

Je_zeulende_zusje | 29-11-19 | 11:01 | 1

Mischien moet je dan eens een vriendje zoeken?

peterdh | 29-11-19 | 11:34

Als de Kat van huis is dansen de Muizen op tafel en als de Kat binnen moet blijven ziet het er nog beter uit voor de Ratten.

Zwizalletju | 29-11-19 | 10:58

Mijn katten zijn erg netjes opgevoed.
Ze poepen nooit in hun eigen tuin...

laurentius | 29-11-19 | 10:56 | 7

@Muxje | 29-11-19 | 11:06:
De mijne ook. Buiten gaat ze buurten. Maar schijten zeiken eten en slapen doet ze thuis.

tweetybird | 29-11-19 | 11:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Ergens in Nederland zit een Geheim Troll Overleg (GTO)
Gedoseerd worden volledig irrelevante onderwerpen en strategisch gelanceerd op het moment dat hoofdpijndossies hoofdnieuws dreigen te worden.

Einde van de Domheid | 29-11-19 | 10:55 | 5

Een enkele keer zet ik per ongeluk het NOS nieuws aan op NPO1 en dan verbaas ik me over de totale irrelevantie van wat ze soms te melden hebben. Zijn ongetwijfeld 5 man redactie en 5 anderen een hele dag mee bezig geweest maar wtf denk ik dan .

Zwizalletju | 29-11-19 | 11:17

@Zwizalletju | 29-11-19 | 11:17:
Die maken daar eerst twee grote stapels van alle berichten die binnen komen. Dingen die het huidige beleid in een negatief daglicht stellen en de rest. Die eerste stapel verdwijnt direct in de versnipperaar. De stukken van de tweede worden voorzien van labeltjes: "divers", "inclusief", "klimaat" en "overig". Die vier stapels worden naar rato 30:30:30:10 in het nieuws gebracht.

peterdh | 29-11-19 | 11:40

Hoezo ? Je wil toch niet beweren dat dit, het klimaat en Zwarte Piet etc etc etc gehyped worden om de aandacht af te leiden van andere zaken?

boccelullus | 29-11-19 | 13:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Zag laatst een groepje kansparels achter vrouwen aan jagen, gebruikten daarvoor zelfs een lokroep. Moeten die nu ook aangelijnd worden?

keistad | 29-11-19 | 10:55 | 2

Preventief ruimen?

Toetsenbordcomplex | 29-11-19 | 10:59

Gelukkig heb ik buitenkatten. Hoef ik nooit meer de kattenbak schoon te maken. Ze komen soms trots een gevangen muis tonen. Natuur, geweldig man.

Piet Karbiet | 29-11-19 | 10:54 | 3

Hee, die van mij doet dat ook, toevallig.
Alleen die familie van die muis heeft aangifte gedaan van mishandeling.

laurentius | 29-11-19 | 11:00

Als het maar geen muis van kleur is - daar krijg je anders last mee.

HogeNood | 29-11-19 | 11:12

babyboomers verplicht binnen blijven !

Schepvogel | 29-11-19 | 10:54

Ik zeg alle duiven uitroeien. Stelletje hufters.

postmodernismisdead | 29-11-19 | 10:54

Hoeveel bomen moet je eigenlijk hebben om je kat los te laten mogen lopen?

de visser | 29-11-19 | 10:53

Afknallen die brekkies

lingo star | 29-11-19 | 10:52

Pakken ze ook duiven? Dan graag meer katten buiten!

Peter_la_Selie | 29-11-19 | 10:52 | 3

Jup, volop zelfs. De katten van de buurvrouw plegen regelmatig genocide in het oude verzakte fietshokje achterin de tuin. Hele ding vol veren, een ware slachting.
Schitterend, stadse natuur in optima forma! Wat die domme lui niet beseffen is dat de kat in nederland een functie vervult die geen enkel ander beest meer doet: ongedierte en plagen opruimen. Vroeger waren dat roofvogels, vossen en zelfs wolven maar die zijn allemaal gedecimeerd en niet talrijk genoeg om het ongedierte op niveau te houden. Poekie doet d'r best en het lukt heel aardig om de aantallen duiven en muizen in bedwang te houden maar als dit doorzet hebben we zometeen een ongedierteplaag van bijbelse proporties. Linkse wensdenkers zonder realiteitszin zijn zoooooo gevaarlijk.

elfenstein | 29-11-19 | 11:03

@elfenstein | 29-11-19 | 11:03:

Goed om te weten! Nu ben ik pro-katten. En inderdaad, ze reduceren het aantal muizen/ratten. Ik kan zelf helaas geen kat nemen aangezien ik twee herders heb, dat gaat niet goed aflopen.

Peter_la_Selie | 29-11-19 | 11:12

@Peter_la_Selie | 29-11-19 | 11:12:
Katten zijn van nature moordmachines én sociaal vaardig. Een dodelijke combi voor alles wat kleiner is dan zijzelf en dat moet ook wel aangezien ongedierte juist strategiën heeft ontwikkeld om dergelijke terminatorachtigen te ontlopen. Katten pakken over het algemeen geen zangvogels, enkel de zieke zwakke exemplaren. Ze richten zich vooral op waar er veel van zijn en wat makkelijk te pakken is. Duiven zijn perfect daarvoor, domme suffe beesten die vaak ziek zijn of juist te vet om te kunnen vliegen. Muizen zijn hetzelfde verhaal, die zijn ook niet bijster slim en reageren eigenlijk vooral op instinct. Katten weten dat en wachten erop dat muizen gewoon weer doorgaan met hun autopilot mode en slaan dan pas toe. Ik kon er vroeger uren naar kijken hoe mijn kat aan het jagen was. Hij deed vooral heel veel niks maar wel op precies de goeie plek en als het dan zover was volgde er een soort basketball wedstrijd met een levende muis. Ze doen het erom, laten die muis zolang mogelijk leven om er nog wat van te leren qua jachttechnieken. Kortom: Katten zijn de perfecte natuurlijke ongedierteverdelgers. Daar waar andere experimenten met natuurlijke vijanden inzetten ipv gif jammerlijk falen is het experiment Poekie een daverend succes, en dat al eeuwenlang. Tegen Poekie kan geen rentokil lokdoos of eender welk ander verdelgingsmiddel of methode op. 1 Poekieunit in een horecatent plaatsen en je ongedierteproblemen zijn voorbij. We hebben feitelijk nog meer Poekieunits nodig, liefst ook tegen groter ongedierte...

elfenstein | 29-11-19 | 11:29

Als dat doorgaat krijgt mijn kat een drone op de rug. Hoeft ze buiten niet te lópen en gaat vogeltjes vangen veel gemakkelijker.

pa_niek | 29-11-19 | 10:51

Ik vind dat konijnen verboden moeten worden. Dat zijn pas klootzakken.

Deflatiemonster | 29-11-19 | 10:50 | 3

Ja vooral die hangoorkonijnen,

laurentius | 29-11-19 | 10:56

De mens is voor eeuwig belast met schuld ten opzichte van de konijnen.
Myxomatose. Gruwelijker kan bijna niet.

elfenstein | 29-11-19 | 11:08

Is er al iemand geweest die het over "kattenbelasting" heeft gehad ?

Karel Kruizenruiker | 29-11-19 | 10:50 | 2

Niet te snel. Die was voor dit weekend gepland.
Maar dit is weer een afleidingsmanoeuvre. Denk aan Europa en de verdergaande integratie. #bankenunie

Mart6037 | 29-11-19 | 10:55

Jazeker! In WuZ is de belastingvraag ook gesteld.
Ook hier is de meerderheid voorstander van.

Houtbar | 29-11-19 | 13:17

Dat kattenverhaal is natuurlijk weer volslagen idioot en een resultaat van doorgedraaide natuurfreaks. Maar ik vind toch het mooi om te zien hoe de natuur- en dierenrechtenclub nu tegen zichzelf vecht. Ik ben benieuwd hoe ze zich hier uit weten te lullen.

elco485 | 29-11-19 | 10:50

Voor de buurtwinkel in mijn straat hangt regelmatig een gezellige, vriendelijke kat rond die bereid is om aan iedereen kopjes te geven en ook regelmatig een stukje meeloopt de winkel in. Waar hij precies zijn behoefte doet weet ik niet, maar ik zou dat dier niet graag willen missen. Het is dit soort ongeregelde gezelligheid die het leven zo leuk maakt, en precies zulke dingen willen de regelfetisjisten onmogelijk maken.
Er hangen hier trouwens ook wel mocro's rond. Die lopen ook vaak een stukje mee de winkel in. Alleen geven ze geen kopjes.

JvanDeventer | 29-11-19 | 10:49 | 2

Je weet dan wel weer waar die mocro's hun behoefte doen, in het portiek van je flat of je voortuin.

Ignatius J Reilly | 29-11-19 | 10:50

Een kopstoot is vast wel te regelen.

coitus reservatus | 29-11-19 | 11:01

Cave felis catus.

cat22 | 29-11-19 | 10:49

Het beleid van de EU is helemaal niet van de poes .
Weg ermee .

likmegaties | 29-11-19 | 10:48

Mensen die vinden dat katten ongelimiteerd mogen moorden omdat het de natuur is, zoals Midas Dekkers, prima hoor. Maar mag mijn hond dan ook katten uitroeien? Of, een kudde schapen de dood in drijven? Als het 1 moet kunnen, dan het andere ook.

dirk5879 | 29-11-19 | 10:47 | 6

Je zegt het zelf al. Een hond kan behoorlijk foute dingen doen ( al heb ik nooit problemen met honden maar wel met hun baasjes ) en een kat niet.

nemeton | 29-11-19 | 10:54

@Schoorsteenveger | 29-11-19 | 10:51:
Dit dus. Wij hebben geen weet van het totaalplaatje en gaan dan maar op basis van het zieligheidsargumtne een klein onderdeel uit de hele flora- en faunaketen als malloten lopen te beschermen. Plus dat er natuurlijk centjes aan te verdienen zijn. Vroeger was je 15+ jaar bezig om een echt vak te leren, je een meester te mogen noemen en naam en faam te verkrijgen voordat je inderdaad kon gaan verdienen, tegenwoordig volstaan een paar Schoeverscursusjes naast je HBO-vaag opleiding en het vermogen om heel veel papier te produceren over iets totaal onbenulligs wat ook nog eens niet te meten is en waar geen hond beter van wordt en je kostje is gekocht.
Bizarre wereld, eigenlijk.

Graaisnaaiert | 29-11-19 | 12:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Deze "wat u zegt" is natuurlijk de kat op het spek binden. Wat volgt is een hoop gemauw voor de kat z'n kudt. Dus #doespoeslief

de visser | 29-11-19 | 10:46

Ik gooi toch even het argument van Midas Dekkers in de strijd. Die katten vangen wellicht allemaal arme vogeltjes, maar die vogeltjes eten wel allemaal grote aantallen rupsjes die dan niet meer tot mooie vlindertjes kunnen uitgroeien.

Schoorsteenveger | 29-11-19 | 10:45 | 4

@ja-ja-nee-nee | 29-11-19 | 10:51:
Waren er maar vogeltjes, insecten en vleermuizen die alleen maar processierups lusten en zich ook graag ophouden rond de bomen die last van die rups hebben!

Schoorsteenveger | 29-11-19 | 11:03

@Halal gehaktbal | 29-11-19 | 11:02: Koolmezen eten processierupsen...

Dauthi | 29-11-19 | 11:16
▼ 1 antwoord verborgen

Dus ik mag die beesten gaan afschieten?
-edit: oops, heb er zelf een paar buiten, en dan ook écht buiten, lopen, maar het typte zo lekker-

Langshetrandje | 29-11-19 | 10:45

Mooi, kan ik binnenkort misschien wel die sierduiven van de achterburen uit de lucht knallen.

Jos Tiebent | 29-11-19 | 10:44

De “katten mogen niet buiten lopen” richtlijn van de EU geeft wel aan hoe gestoord sommige lui zijn.
“Ja, maar, dat heeft de EU besloten”

Osdorpertje | 29-11-19 | 10:44 | 3

Nee, de EU heeft hele andere besluiten genomen over het beschermen van lieve vogeltjes, en een paar juristen hebben vervolgens geredeneerd dat die besluiten juridisch gezien leiden tot het verplicht ophokken van katten. En de EU zit hier nu mee in zijn maag, want ja, liever geen gedoe.

Schoorsteenveger | 29-11-19 | 10:48

Een dergelijke reactie was er een tijd geleden ook van Henk Kamp over biomassa: "Dat is milieuvriendelijk en CO2-neutraal omdat dat zo door de EU is vastgelegd."

FrankVeer | 29-11-19 | 10:49

@FrankVeer | 29-11-19 | 10:49:
Was in de jaren 90 al het standaard antwoord van "progressieve" Kamerleden op lullige/impopulaire/nutteloze maatregelen: "Dat moet van Europa". En dan nog verbaast staan dat mensen een beetje Europa- en later EU-moe zijn geworden...

Graaisnaaiert | 29-11-19 | 12:33

Mensen met katten zijn bij mij meteen extreem rechts.

Acidstain | 29-11-19 | 10:43 | 2

Mijn buren rechts hebben geen kat, de buren links van mij wel. Als dat geen smoking gun is.

Nuchternederland | 29-11-19 | 11:15

Sieg miauw?

Graaisnaaiert | 29-11-19 | 12:31

Gelukkig heb ik geen kat maar een poes.........

Fatwabuster | 29-11-19 | 10:43 | 2

We hoeven niet alles te weten.

Mart6037 | 29-11-19 | 10:45

Telegraaf...
Tokkiebode.

Superior Bastard | 29-11-19 | 10:42 | 2

met een buxus in zo'n afzichtelijke wit gemarmerde renaissance-pot, die elk voorjaar wordt ontluist met vogelmoordend gif.

horsteknots | 29-11-19 | 10:50

Echt het beste dat je kon verzinnen? Maak er dan wat absurds van, bijvoorbeeld dat tokkies allemaal vechthonden hebben, en die lusten wel een kat of zo.

Nuchternederland | 29-11-19 | 11:14

Jan Dijkgraag schreef het gisteren al (5 katten)..., dan maar de illegaliteit in. De Taoïsten van weleer schreven het eerder ook al. Hoe meer regels je maakt, hoe meer overtreders je krijgt. Uiteindelijk wordt iedereen een crimineel...

Quib | 29-11-19 | 10:41 | 2

Sorry Jan, ik bedoel natuurlijk Dijkgraaf...

Quib | 29-11-19 | 10:44

'Dan maar de illegaliteit in." Dat zeggen ook al die migranten uit Ter Apel als ze te weinig zakgeld krijgen.

laatste_waarschuwing | 29-11-19 | 11:29

Er lopen er hier in de buurt een stuk of 40 rond waarvan de helft probeert in mijn tuin te schijten. Ben er wel een beetje klaar mee.

2voor12 | 29-11-19 | 10:41 | 4

Tja, een kattenkruid plantage heeft ook z'n nadelen.

Acidstain | 29-11-19 | 10:47

Probleem is dat ik nog een echte tuin hebt terwijl de rest meedoet met de hype alles te bestraten

2voor12 | 29-11-19 | 10:56

Als u weet van wie ze zijn, mag u de uitwerpselen bij hen in de brievenbus deponeren.

happen_maar | 29-11-19 | 11:42
▼ 1 antwoord verborgen

Is het Trouwborst of Trouwbest...

neonreclame | 29-11-19 | 10:41

Met stip op een qua ergernis: onderzoekers die hun onderzoekje pluggen. En de shitstorm aan meningen die daar dan op losgaat. Zie hier de Nederlandse navelstaarder die denkt dat hij in vrijheid leeft omdat hij een mening mag geven.

Kippen in het kippenhok hebben ook een mening. Maar het is de boer die bepaalt of ze naar de poelier gaan, ja of nee.

Dr_Prepper | 29-11-19 | 10:40

De burger heeft een grote mond wat natuur betreft, maar als ze er zelf last van hebben, dan moet zo'n roofdier binnen blijven.

varkensboer | 29-11-19 | 10:39

Kat, het meest veelzijdige stukje vlees, kat!

laurentius | 29-11-19 | 10:38

Koeien, varkens en kippen moeten naar buiten en vrij kunnen lopen. Katten en honden moeten aangelijnd binnen en niet hun instinct kunnen volgen.
Als je denkt dat het in Nederland niet gekker kan ......

Mart6037 | 29-11-19 | 10:36 | 9

@Grote Smurf | 29-11-19 | 10:38: Sluit maar eens een tuin af voor een kat. Succes.

Dr_Prepper | 29-11-19 | 10:41

@Dr_Prepper | 29-11-19 | 10:41: Als je daar als eigenaar niet toe instaat bent zal je hem dus moeten aanlijnen of binnen houden. Afschieten is eigenlijk nog beter maar dat schijnt gevoelig te liggen bij katten liefhebbers.

Grote Smurf | 29-11-19 | 11:20

Laat jij je varken ook gewoon los op straat? En komt ie dan weer terug als je fluit of zo?

laatste_waarschuwing | 29-11-19 | 11:25
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik ga voor inclusiviteit voor katten en honden. Dus ook belastingen voor katten (in gemeenten war hondenbelasting nog steeds bestaat) en alleen aangelijnd over straat (uitgezonderd aangewezen uitlaatplekken).

ScumbaggusMaximus | 29-11-19 | 10:35 | 1

Dan hebben ze hier bij mij in de buurt zeker alle groen aangewezen als uitlaatplek? Behalve dan het grasveld voor kinderen, waar overigens ook altijd honden rondlopen.

laatste_waarschuwing | 29-11-19 | 11:24

En zou dit voor zowel zwarte als gele en witte katten gelden?
Kunnen we daar niet eens een leuke discussie over houden? Zo rond maart, elk jaar, want daar is het nog wat rustig.
-

Bernhard de II | 29-11-19 | 10:35 | 2

Kick out zwarte kat is al in de maak!

Sliptong | 29-11-19 | 10:39

@Sliptong | 29-11-19 | 10:39:
Zo ondertussen wordt het eerder kick out blanke mens... En Den Haag en Brussel vinden dat een stinkend goed idee.

Graaisnaaiert | 29-11-19 | 12:30

Dit land is zo kapot. En de EU vindt het prachtig.

compleet nutteloos | 29-11-19 | 10:35

Wanneer ik weer eens een doodgereden kat langs de weg zie liggen, denk ik :"was dit maar een Huiskat geweest".

Theo-Pim-Riv | 29-11-19 | 10:34 | 1

Ik woon aan een drukke weg - ik denk dikwijls hetzelfde.

Gewone_mevrouw | 29-11-19 | 10:36

Rechtse lui hebben allemaal een hond. Dat verklaart een hoop. Het verklaart ook een hoop hopen, maar dat is een andere kwestie. Een hond is rechts.

Bigi Bana Boy | 29-11-19 | 10:34 | 6

Nee, een hond is links. Die likt z’n eigen ballen.
Een kat doet dat ook maar voordat ie begint kijkt ie je aan met een blik van: “zeg, heb je wat te doen?” Een kat is rechts.

postmodernismisdead | 29-11-19 | 10:58

Onzin! Zelf ben ik ook behoorlijk rechts, maar ik heb altijd katten in huis. Wel blue-point siamezen, want die hebben blauwe ogen en een lichte vacht.

wijsvinger | 29-11-19 | 11:08

Ik ben een FVD-stemmende kattenliefhebber.

6638-12345 | 29-11-19 | 14:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Tja er zijn natuurlijk geen grotere problemen in de wereld.

Swaffelkaffert | 29-11-19 | 10:34 | 1

En de oorzaak wordt ook al niet benoemd! Toegenomen diversiteit, waardoor de inheemse Chinees achteruit holt, en de kattenoverlast toeneemt:
www.rtlz.nl/business/artikel/4642326/...

Hemmenaar7 | 29-11-19 | 11:57

Ik denk dat de massale bomenkap een veel grotere negatieve invloed heeft op vogelstand dan een kat die af en toe een zwakke broeder vangt.

pinkyponk | 29-11-19 | 10:34 | 2

Klopt, de ellende is niet te overzien als die boom op een vogeltje valt na het kappen.

grom | 29-11-19 | 10:41

Dat heet houtoogst vandaag de dag. Dat klinkt wat vriendelijker.

Rammstein | 29-11-19 | 15:18
-weggejorist-
Bigi Bana Boy | 29-11-19 | 10:34 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Het is nu de kat. Morgen de kut.

RickTheDick | 29-11-19 | 10:34 | 2

Dat schijnt er al te zijn. Dat noemen ze vrouwenbesnijdenis.

tweetybird | 29-11-19 | 10:37

Waarom niet een compromis?
Alleen gecastreerde/gesteriliseerde katten mogen naar buiten.
Dit helpt ook vaak tegen de territoriale drang om in alle tuinen te kakken. Veelal hebben katten namelijk één favo plek om te kakken. Als dat toevallig uw tuin is... Zet een emmer water klaar en gooi die over de kat wanneer je het ziet kakken in je tuin.

Of graag gedroog tijgerpoep in je tuin. Hoeft niet eens veel te zijn. Je zal geen kat meer in je tuin zien.

LangeTijdGeleden | 29-11-19 | 10:33 | 7

Mijn kat weet niet eens wat een tijger is. Laat staan dat ie er bang voor is.
Hij houdt wel niet van koffieprut, die blijft aan zijn pootjes zitten en dat vindt ie vies om het af te likken. Dus als je geen katten in je tuin wilt moet je je tuin bedekken met een laagje koffieprut van 1 centimeter dik.

Osdorpertje | 29-11-19 | 11:27

@Osdorpertje | 29-11-19 | 11:27:
Dus ik moet maar maatregelen nemen om andermans tering kat uit mijn tuin te houden???

von sokkenstopfen | 29-11-19 | 12:46

@von sokkenstopfen | 29-11-19 | 12:46:

Ja. Na alle last die ik van u heb ondervonden, is het nu eens de beurt aan u. Blijft u maar een paar jaar binnen. Laat u zich rap steriliseren en uw kinderen en eventuele kleinkinderen zijn mij ook al jaren tot last, en gaan dat ook nog jaren zijn.
Met je teringtuin.

Rammstein | 29-11-19 | 15:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Laten we eerst de katten uit oost-Europa en (noord)-Afrika aanpakken. Alvorens we onze pijlen richten op de inheemse katten.

Toetsenbordcomplex | 29-11-19 | 10:33 | 3

Precies, die richten veel meer schade aan. Ik pleit voor huisarrest en verplichte sterilisatie van die beesten!

Gewone_mevrouw | 29-11-19 | 10:38

Die uit het Oosten zijn wolven, die uit NAF-land jakhalzen. Hondachtigen en dus vrijgesteld.

LucaBrasi | 29-11-19 | 10:39

@LucaBrasi | 29-11-19 | 10:39:
Het zijn in ieder geval ongenode gasten. Invasieve exoten dus, als het ware.
#TeamPoes.

Graaisnaaiert | 29-11-19 | 12:23

Iedereen vindt maar dingen...

Alexis de T. | 29-11-19 | 10:32 | 2

eN ze brengen ze niet meer naar de Politie, want die zijn gesloten.

Theo-Pim-Riv | 29-11-19 | 10:39

Dat vindt u dan weer.

grom | 29-11-19 | 10:43

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken