Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

HIER IS DE LIJST. Door AFWEZIGHEID van deze senatoren ging debat over rechtsstaat niet door

Onze rechtsstaat, niet die van de Eerste Kamer

Goedemorgen Nederland. Allemaal weer lekker naar het werk vandaag? Goed zo. Dat is meer dan gezegd kan worden van uw "volks" "vertegenwoordigers" in de Eerste Kamer. Die waren er gisteren namelijk niet bij een debat over de rechtsstaat. Welgeteld drie (3) vier (4) leden hadden, volgens het plenaire verslag, zich met een reden afgemeld bij de voorzitter. Ton Raven (OSF) was ziek, Petra Stienen (D66) en Margreet de Boer (GroenLinks) waren naar de Parlementaire Assemblee van de Raad van Europa.
UPDATE: Het verslag is inmiddels geüpdatete. Toine Beukering (Fractie-Nanninga) was ook afwezig, vanwege werkzaamheden voor de NAVO Parlementaire Assemblee. 

Dit zijn de andere afwezigen, op alfabetische volgorde:

Bastiaan van Apeldoorn (SP)
Alfred Arbouw (VVD)
Joop Atsma (CDA)
Annelien Bredenoord (D66)
Johan Dessing (FvD, broer van)
Hugo Doornhof (CDA)
Marjolein Faber (PVV, haar tweet klopt)
Mary Fiers (PvdA)
Paul Frentrop (Fractie-Frentrop)
Ruard Ganzevoort (GroenLinks)
Paulien Geerdink (VVD)
Arda Gerkens (SP)
Roel van Gurp (GroenLinks)
Alexander van Hattem (PVV)
Otto Hermans (Fractie-Nanninga)
Theo Hiddema (Fractie-Frentrop)
Tineke Huizinga-Heringa (ChristenUnie)
Jan Keunen (VVD)
Tanja Klip-Martin (VVD)
Nico Koffeman (PvdD)
Tiny Kox (SP)
Lennart van der Linden (Fractie-Nanninga)
Henk Jan Meijer (VVD)
Carla Moonen (D66)
Ria Oomen-Ruijten (CDA)
Henk Pijlman (D66)
Henriëtte Prast (PvdD)
Theo Rietkerk (CDA)
Martin van Rooijen (50PLUS)
Peter Schalk (SGP)
Gala Veldhoen (GroenLinks)
Maarten Verkerk (ChristenUnie)
Peter van der Voort (D66)
Lucas Vos (VVD)

OVERZICHT PER FRACTIE:

VVD: 6 van de 12 (50%) afwezig
CDA: 4 van de 9 (44%) afwezig
GroenLinks: 4 van de 8 (50%) afwezig, waarvan 1 met reden
D66: 5 van de 7 (71%) afwezig, waarvan 1 met reden
Fractie-Nanninga: 2 3 van de 7 (29% 43%) afwezig, waarvan 1 met reden
PvdA: 1 van de 6 (18%) afwezig
PVV: 2 van de 5 (40%) afwezig
SP: 3 van de 4 (75%) afwezig
ChristenUnie: 2 van de 4 (50%) afwezig
PvdD: 2 van de 3 (67%) afwezig
50PLUS: 1 van de 2 (50%) afwezig
SGP: 1 van de 2 (50%) afwezig
Fractie-Otten: 0 van de 2 (0%) afwezig
Fractie-Frentrop: 2 van de 2 (100%) afwezig
FvD: 1 van de 1 (100%) afwezig
OSF: 1 van de 1 (100%) afwezig, met reden

De fracties van D66, SP en PvdD waren in meerderheid afwezig. De fracties van de fractie-Frentrop en FvD waren zelf VOLLEDIG afwezig. Alleen bij de Fractie-Nanninga, de PvdA en de Fractie-Otten was meer dan 60% van de fractie aanwezig gisteren.

Succes met "stemmen" voor de Eerste Kamer bij de volgende Provinciale Statenverkiezing, Nederland. 

Reaguursels

Inloggen

Dus de deplorabele staat v.d. Nederlandse Rechtstaat boeit sommige partijen geen zak? Ok, helder. Alles boven de 50% afwezig lijkt mij obstructie en daarvan zou men de partijkaart 1e kamer kunnen intrekken. En alles boven de 20% zonder reden afwezig ontvangt een berisping, drie berispingen zelfde behandeling: OUT. Dan stuur je als partijhoofd maar een vervanger, maakt niet uit hoe, met een badge of speldje v.d. partij. Geen dwang en geen sancties maakt slappe zakken hooi en slappe zakken hooi maken de Rechtstaat ziek.

Tijd voor een kamer Politie gelijk a.d. Marechaussee, want ze kunnen blijkbaar niet omgaan met hun verantwoordelijkheden, deze senatoren.

Unsinkable-Sam | 31-05-22 | 13:21

Bij zulke kleine aantallen behoor je niet met procenten te werken.

Bram8918 | 31-05-22 | 12:45 | 1

Oneervol ontslag lijkt mij een betere optie dan hier janken over ‘het is niet eerlijk’.

Unsinkable-Sam | 31-05-22 | 13:22

Eerste Kamer kan opgeheven worden. De meeste besluitvorming wordt toch al voorgekookt door de fracties uit de Tweede Kamer. Die paar juridische en staatsrechtelijke aspecten kunnen net zo goed bij de Raad van State neergelegd owrden....

B O Terletter | 31-05-22 | 12:32

Kan Rutte daar niet wat van vinden? Gaat notabene over de Rechtsstaat en dan geven die senatoren niet thuis. Triest.

Jan, Leiden | 31-05-22 | 12:25

De eerste kamer was altijd bemenst met ervaren en oudgediende politici die keken of de aangenomen wetten in de tweede kamer wel klopten en uitvoerbaar waren enz. Als ik nu kijk naar de leden is daar nagenoeg niks meer van over. Dus kan die kamer wel verdwijnen wat mij betreft. Zal echter nooit gebeuren want vereist grondwetswijziging. En die haalt nooit een tweede derde meerderheid zoals vereist is.

Kattie | 31-05-22 | 12:13

Wat maakt het uit? Nederland was, is en blijft een bananen koningrijkje.......

Blonde Nel | 31-05-22 | 10:45

Ach ja, de rechtsstaat....
Ook niet echt een onderwerp waar je wat mee kan, in het tijdperk van de Rutte Doctrine.
Misschien over een jaar of 4 maar weer eens op de agenda zetten. No stress. Hakuna matata.

spicegirlonsteroids | 31-05-22 | 10:14 | 1

Een idee zou zijn om de Eerste Kamer te bemensen met kandidaten die via een echt districtenstelsel worden gekozen. Verdeel NL in 75 districten, en vanuit elk district wordt de man/vrouw/X die de meeste stemmen krijgt als senator benoemd in de Eerste Kamer. Chambre de reflection wordt dan meer een chambre de représentation directe.

spicegirlonsteroids | 31-05-22 | 10:24

Die Alfred Arbouw is directeur van de OMWB. Dat is een hele forse organisatie met enorm veel werk. Ik begrijp niet goed waarom je dan niet je verantwoordelijkheid neemt en ofwel je politieke functie niet aanvaardt ofwel je vaste baan anders indeelt.
Nogmaals, een politieke functie is gewoon geen bijbaan.

Verbandmeester | 31-05-22 | 09:55 | 6

@Nodeloos Kwetsend | 31-05-22 | 10:10:
Inderdaad. Vult lekker aan die functie.

Basil Fawlty | 31-05-22 | 10:46

@Regreb | 31-05-22 | 10:45:
Oh dear. Is altijd druk, druk, druk (afgeschermd door zijn secretaresse) en dus "onderweg." Lees lunch, diner, golfbaan en veel binnen- en buitenlandse conferenties.
Zoiets?

Basil Fawlty | 31-05-22 | 10:50

@Regreb | 31-05-22 | 10:45: Hij heeft het ook druk momenteel met de vele optredens die hij doet om uit te leggen hoe druk zijn OMWB is. Kortom, hij heeft een volle baan dus geen tijd voor nevenactiviteiten lijkt me.

Verbandmeester | 31-05-22 | 12:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja, maar het ging toch maar over zoiets onbenulligs als de rechtsstaat? Bovendien hebben we die toch allang afgeschaft?

MAD1950 | 31-05-22 | 09:46

Ria Oomen-Ruijten. Zucht. Madamme die zich eerst goed verrijkt heeft in Brussel en voorstander was dat Turkije bij de EU moest en dat Erdogan helemaal niet zo erg was en dus met haar combifractie van EU christen-democraten er mede voor zorgde dat Turkije behoorlijk wat centen kreeg per jaar. Centen die waarschijnlijk op Erdo's rekening kwamen. Rommelt nu dus aan in de 1e kamer en is natuurlijk niet aanwezig.

Basil Fawlty | 31-05-22 | 09:36 | 4

Blijkbaar is haar vertrouwen op de goede afloop erg groot. Ik dacht namelijk dat in haar belevingswereld er sprake is van een soort finale afrekening waarbij gewogen wordt hoe je je leven hebt geleid.

Verbandmeester | 31-05-22 | 10:27

@LucaBrasi | 31-05-22 | 10:12:
Ja dat gevoel heb ik ook want die zit al een eeuwigheid op die functies.
Overigens, vage bekende van mij was ooit "assistente" van haar al in Brussel en die "assistente" liep toen al binnen als "assistente" dus alles geregeld. Hoog inkomen, huis, opleiding voor de koters, auto, reisvergoeding 1e klas reizen voor haar, man en koters als ze in het weekend in Limburg wilde zijn, nauwelijks belasting, zelfs de supermarkt kon ze declareren en dat was dus een lullige "assistente." die weinig tot niks kon.
En als je inhoudelijk met haar (de assistente) ging praten kwam er weinig zinnigs uit, op iedere vraag: Ja maar Brussel beslist... Ja maar Brussel zegt... etc. etc.
Ze viel haar broodheer in ieder geval niet af, en of dat een pré is? Burp.

Basil Fawlty | 31-05-22 | 10:35

@Verbandmeester | 31-05-22 | 10:27:
Nope. Vervelende is ook dat als je met die mensen praat ze volledig van zichzelf overtuigd zijn want niemand in hun "carriere" heeft ze ooit tegengesproken. Limburgse muts die met grote mond omhoog is gevallen binnen het CDA. Geeft ook het gemiddelde niveau aan binnen een politieke partij.

Basil Fawlty | 31-05-22 | 10:39
▼ 1 antwoord verborgen

Theo Hiddema: wat val jij me tegen zeg. Niet alleen omdat je je plicht verzaakt door niet in de Eerste Kamer te verschijnen, maar ook omdat je de moordenaar van die zwangere vrouw verdedigt. Ik vind je nu een lul en ga je boek verbranden.

quigg | 31-05-22 | 09:29 | 1

De Hiddemeister valt inderdaad van zijn voetstuk. Niet komen opdagen voor een debat dat nota bene over de rechtsstaat gaat! Je zou toch denken dat het om zijn bread & butter gaat...

Stijlicoon | 31-05-22 | 09:52

Maar waarom heet het dan fractie Nanninga ipv JA21?

D-Fens_1963 | 31-05-22 | 09:19 | 1

Omdat JA21 wellicht nog niet bestond ten tijde van de afsplitsing van FVD?

Verbandmeester | 31-05-22 | 09:46

Ze hadden een surprise party voor Henk "Rasechte Ondernemer Bitterbal" Otten geplanned, maar uit plichtsbesef was hij naar zn werk gegaan.

Schwanzeleber | 31-05-22 | 09:16 | 1

Wel 1 van de weinigen die z'n werk naar behoren doet daar.

UpdateAvailable | 31-05-22 | 09:57

Het echte nieuws blijft dat er kennelijk een debat over de staat van de rechtstaat nodig is, waar ik het overigens mee eens ben, want als je goed gaat kijken rammelt het aan alle kanten. Daarom komt o.a. de regering ook met bijna alles weg.

Harry.Langezwaal | 31-05-22 | 09:11

@NiCeY | 31-05-22 | 10:34: ja, serieus. In veel landen waar de democratie goed werkt (misschien beter dan in Nederland) wordt een vorm van districtenstelsel toegepast. Het zou m.i. een goede mix zijn: Tweede Kamer via landelijke verkiezingen zoals gebruikelijk, Eerste Kamer via district.

spicegirlonsteroids | 31-05-22 | 10:50

@NiCeY | 31-05-22 | 10:34: FYI: Nederland is reeds ingedeeld in 20 kieskringen die bij de 1e en 2e kamerverkiezingen worden gebruikt. Die 20 kieskringen zijn heel simpel onder te verdelen in 75 districten, op basis van inwoner aantal per kiesdistrict. Heeft helemaal niets met versplintering te maken.....

spicegirlonsteroids | 31-05-22 | 10:55
▼ 4 antwoorden verborgen

De Nederlandse rechtsstaat is een zaak van Brussel.
Daar moet Den Haag zich verre van houden.

NiCeY | 31-05-22 | 08:50

Waarom klagen we zo over die mensen? Het zijn allemaal hard werkende lieden die buiten dat laag betaalde rotbaantje in de 1ste kamer wel diverse bijbaantjes moeten hebben om maandelijks te kunnen rond komen

sers1 | 31-05-22 | 08:50

32800 euro bruto, per jaar, excl. Toeslagen. Schijnbaar ook excl. Verplichting tot aanwezigheid .

EEnzame SchizofrEEN | 31-05-22 | 08:47 | 1

Is toch veel te weinig voor die 1,5 dag per week die ze gemiddeld aanwezig zijn. Geen wonder dat ze zo graag allerlei commissariaten willen hebben. Anders kom je nooit aan de € 500.000 per jaar

sers1 | 31-05-22 | 08:55

Maar wel lekker cashen iedere maand

Zuster01 | 31-05-22 | 08:47 | 2

Krassen chashen klaar was het toch..

Bello de Hond | 31-05-22 | 08:48

Ik heb een vinkje achter de naam van de ontbrekenden gezet en stuur de lijst gewoon naar de belastingdienst.

sers1 | 31-05-22 | 08:57

Zó belangrijk is het dus allemaal niet. Volgende!

Do-na-zi | 31-05-22 | 08:46

Onze Senaat heeft ook als functie nieuwe wetten te toetsen aan de grondwet. Een taak die ze tot het bot om politieke redenen verzieken, waardoor er van de speciale status van de grondwet weinig overblijft. Aangezien een constitutioneel hof in Nederland ontbreekt, zou een senator minimaal rechten moeten aftikken op een universiteit om die taak te kunnen vervullen. Mocht je dat criterium toepassen dan zijn er nog nooit voldoende bekwame senatoren aanwezig geweest.

Feynman | 31-05-22 | 08:41

Serieus..... Tiny Kox (SP)

BigBurd | 31-05-22 | 08:41 | 1

Uitgesproken als Tienie Kox. Oudgediende van de SP. Hij "ondersteunde" die man uit Boxmeer tijdens verkiezingen.... Roemer! Leuke vent but didn't went to the top floor. Tegenwoordig dus gouverneur van Limburg.

Louter Leuter | 31-05-22 | 10:22

Fractie Nanninga: is dat niet die meid van JoostAnnabel21?

de IJsman | 31-05-22 | 08:40 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

De echte reden is dit:

"De Eerste Kamer vergadert doorgaans alleen op dinsdag. Vanwege een drukke plenaire agenda op dinsdag 31 mei was besloten het debat over de Staat van de rechtsstaat maandag te beginnen, een dag waarop veel senatoren hun hoofdfunctie uitoefenen."

www.eerstekamer.nl/nieuws/20220530/ka...

Ofwel: Veel Eerste Kamerleden hebben werk, naast hun functie in de Senaat. Maar GS maakt er (weer) een opzetje van, alsof de rechtsstaat niet de moeite van een debat waard zou zijn. Met als ondertoon: Het zijn luien zakkenvullers!

Kijk, zo kweek je stemming tegen de politiek. Bravo maar weer.

Beste_Landgenoten | 31-05-22 | 08:38 | 13

@Beste_Landgenoten | 31-05-22 | 09:39: Nou nee, dat vind ik niet. Ik volg de lokale politiek in mijn kleine gemeente en zie dat politici vrij regelmatig onverwachte ingelaste bezigheden hebben. Meestal in de avond, maar soms ook overdag of in het weekend. Niemand komt daar onaangekondigd niet opdagen, maar het kan zijn dat men in kleinere gemeentes nog wel plichtsbesef heeft.
Ik vind het te gemakkelijk van de dikbetaalde Eerste Kamerleden.

Verbandmeester | 31-05-22 | 10:05

@Basil Fawlty | 31-05-22 | 09:58: liever een uur te vroeg dan 5 minuten te laat. Ook dat harde rijden op de snelweg komt omdat mensen de tijd niet meer nemen om wat ze doen, goed te doen. Helaas waar domheid heerst is van geen kwade opzet sprake. Maar bij slimme manipulerende mensen die je afspraken expres niet nakomen en weten wat de consequenties zijn daar ben ik ook gauw klaar mee. (ik stoot me wel een 2e x, maar die derde keer... pas ik ook voor.

pieterS | 31-05-22 | 10:24

@pieterS | 31-05-22 | 10:24:
Exact.
"A gentleman is always on time or even better, 15 minutes early." Hebben die oude Londense handelaren mij in de jaren '90 geleerd. Nu had ik het geluk dat mijn vader (absolute gentleman, bless his soul) mij dat al had geleerd (dus je gaat op tijd weg richting afspraak Basil). Maw ik heb een bloedhekel als je met iemand afspreekt en die komt een half uur later aankakken met een halfwasse kudtsmoes. 5 of 10 minuten ok, maar dan houdt het op bij mij en ga ik weg. Heeft iemand een legitieme reden zoals opgehouden in verkeer (file), NS die weer eens een fuck up heeft. Lullig maar prima! Laat het mij weten. Daarom hebben we smartphones. Dan wacht ik.

Basil Fawlty | 31-05-22 | 11:16
▼ 10 antwoorden verborgen

Het is toch ook wel een ruktijd om zo eind van de middag te gaan vergaderen.

Leptob | 31-05-22 | 08:38

In samenlevingen waar je geen rechtstaat hebt zitten ze er wel als het moet en klappen synchroon!

Simon_GS | 31-05-22 | 08:38

Doet me denken aan die oude voetbalfans bij het trainingsveld van psv die roepen: werken voor je geld!

thanseeuwen | 31-05-22 | 08:35

Solidair zijn met het “”personeelstekort””

Wensbaar Denken | 31-05-22 | 08:35

De Nederlander wordt gewoon keihard uitgelachen door den haag. Maar blijkbaar vindt men dit wel lekker. Is ook niet dat je wat kan doen, 4-5 partijen die het al 40-50 jaar bepalen, andere worden gewoon buitengesloten.

laadpaal | 31-05-22 | 08:32 | 2

Alles om de kiezer te naaien. Daar zijn ze voor toch?

Beste_Landgenoten | 31-05-22 | 08:41

Ze waren zondagavond bij een lokale voetbalwedstijd uitgenodigd. Liep wat uit de hand, begreep ik.

Dubbelepunthoofd | 31-05-22 | 08:31
-weggejorist-
Sans Comique | 31-05-22 | 08:26 | 1

Misschien kan onze koning eindelijk eens ingrijpen?

Hadena | 31-05-22 | 08:26

Democratie is leuk voor het volk. De grote mensen regelen het verder wel. Stelletje zeikerds.

deministerpresident | 31-05-22 | 08:23

Telt Jorritsma niet voor twee ?

Cornelis12 | 31-05-22 | 08:16

Jazeker, we zijn een democratie, maar niet op werkdagen.

Schilder58 | 31-05-22 | 08:14

De 1ste Kamer wordt in de gelederen ook wel de 'slaapzaal' genoemd.

litebyte | 31-05-22 | 08:13

Als ze al hun onkostenvergoedingen maar krijgen en iedere maand hun riante salaris vinden ze het wel best. De rest is bijzaak.

laurentius | 31-05-22 | 08:12 | 1

Het is ook maar een #bijbaan# want hoofdbaan………..

Mallenmoe | 31-05-22 | 09:14

Percentages op kleine aantallen toepassen is altijd link.

25% bij de VVD wil zeggen 3 mensen
25% bij de CU wil zeggen 1.

Dus toch maar naar de aantallen kijken.

AdvocatusDiaboli | 31-05-22 | 08:12 | 3

Inderdaad, hoe kleiner de fractie, des te meer verantwoordelijkheid er voor de leden is om wél te gaan, toch?

DankeSchon | 31-05-22 | 08:23

Afwezig zonder opgaaf van reden moet je voor elk individu bekijken. Het is niet zo heel belangrijk van welke partij iemand is.

Mean Dean | 31-05-22 | 08:26

@DankeSchon | 31-05-22 | 08:23:
Kijk, dat is wel een interpretatie.
% alleen kan misleidend zijn.
Wat het effect is, is relevanter.

AdvocatusDiaboli | 31-05-22 | 08:33

Kamer was bezet door vluchtelingen en daar willen ze zelf niets mee te maken hebben. Dus komen ze niet. zoiets?

pete1023 | 31-05-22 | 08:08

Lamlendig volk, te lui om te werken. Zullen het wel te druk hebben met hun goedbetaalde bijbaantjes en lucratieve commissariaten.

Conan de Rabarber | 31-05-22 | 08:08

Hiddema ook al niet. Valt me zeer tegen.

omanders | 31-05-22 | 08:07 | 2

Nou Hiddema kom nooit hoor.

UpdateAvailable | 31-05-22 | 08:20

Die was aan het advocaten die dag.
Hiddema is advocaat van de vader van de verdachte in de zaak over de verdwenen Surinaamse studente Sumanta Bansi.

Sumanta verdween begin 2018, vermoedelijk in de omgeving van Hoorn, al is van haar lichaam nog altijd geen spoor gevonden. Ondanks meerdere zoekacties in Noord-Holland. Het OM verdenkt Manodj B. ervan Bansi van het leven te hebben beroofd omdat ze zwanger van hem was en het lichaam te hebben weggemaakt door het in zuur op te lossen.

De nabestaanden van Sumanta zijn vrijdag vanuit Suriname overgevlogen naar Nederland om in Alkmaar de rechtszaak bij te wonen.

Wat die vader er precies mee te maken heeft staat er niet bij.

Keuzes keuzes.

AdvocatusDiaboli | 31-05-22 | 08:22

Kartel stemmers, BEDANKT!

nutsniet | 31-05-22 | 08:04 | 3

FvD was 100 procent afwezig.

Papa Jones | 31-05-22 | 08:20

"kartelstemmers"
Werkt goed he, dat labelen van groepjes.
Baudet lacht zich rot, die vermaakt zich wel.

AdvocatusDiaboli | 31-05-22 | 08:24

@AdvocatusDiaboli | 31-05-22 | 08:24: ze (het kabinet de regering), gedragen zich wel als de opec, achterkamer politiek (dus achter gesloten deuren). vriendjes die maximaal verdienen aan keuzes die niet te herleiden zijn want geen notulen. Verwijderen van bewijslast. Ik kan nog wel even doorgaan hoor. Algemene zaken, een groepje ambtenaren van 250 zeg ik het goed? zeer machtige ambtenaren want alle ministeries luisteren naar rutte,. Ook logisch want die man zit er al zo lang dat hij wortel is gaan schieten en zich overal in heeft laten vastgroeien. Het feit dat communicatie 2 richtingen op gaat en we een minister president hebben die zichzelf chantabel gemaakt heeft door de tegenpartij die het berichtje wel bewaard en zelfs opslaat zodat in de toekomst zijn eigen falen kan worden bevestigd. (zie bv de sms van halsema). Alleen de metadata wil ik al graag zien want ben er van overtuigd dat +41 er vaker in voorkomt dan gewenst. (zwitserland davos)

pieterS | 31-05-22 | 10:33

Je zal maar Tiny Kox heten....

Reaguurder_X | 31-05-22 | 08:01 | 5

Hot adventures of Tiny Kox...

litebyte | 31-05-22 | 08:14

Wim Kok samen met Wim Dik moesten het in Engeland hebben over Fokker..

flupsen | 31-05-22 | 08:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Tcoh ben ik benieuwd naar de reden waarom er zovelen niet aanwezig waren. Ik kan me niet voorstellen dat die allemaal met opzet er niet waren. Het kan maar zo zijn dat de mailing niet is aangekomen. Of dat er foutje stond in de datum. Bijvoorbeeld 'dinsdag 30 mei 2022'. En dat ze er vanuit gingen dat de vergadering dus vandaag plaats zou vinden. Wat de reden ook is; ik denk dat we daar vanzelf achter gaan komen.

ikhebgeenflauwidee | 31-05-22 | 07:59 | 5

Meestal vergaderen ze op woensdag dacht ik, maar nu opeens op maandagavond. Tja en dat is bij de meesten Netflix Night.

UpdateAvailable | 31-05-22 | 08:22

Hmmz : "Het kan maar zo zijn dat de mailing niet is aangekomen. Of dat er foutje stond in de datum. Bijvoorbeeld 'dinsdag 30 mei 2022'. En dat ze er vanuit gingen dat de vergadering dus vandaag plaats zou vinden." Waarom zijn Nederlanders toch zo goed in het verzinnen van excuses voor anderen die falen in hun handelen? Altijd de boel verzachten door uitvluchten voor anderen te verzinnen.

Gallendebejaarde | 31-05-22 | 08:43
▼ 2 antwoorden verborgen

De afwezigen hebben schijt aan de rechtsstaat

van Dam | 31-05-22 | 07:58

Voor senatoren is elke week Hamsterweek.

Duwbak_Linda | 31-05-22 | 07:58

Ook een vorm van stemmen met je voeten..

Wijze uit het Oosten | 31-05-22 | 07:57

Die opgewarmde lijken hadden kennelijk hun Tena volgescheten.
Schaf af die eerste.
Zéker nu er een linkse fusie aan zit te komen.

Ruimedenker | 31-05-22 | 07:55 | 7

@Veiligheidsslot | 31-05-22 | 08:18: Waarom niet? Senatoren stemmen vaak ook langs de coalitielijntjes. Alleen dat al is een reden om die boel af te schaffen, of om ze in elk geval eens grondig te reorganiseren.

Muxje | 31-05-22 | 08:28

@Veiligheidsslot | 31-05-22 | 08:18: Als ze opdracht van boven krijgen om vóór afschaffing te stemmen doen ze het wel. Het is immers een grote stap voorwaarts richting één EU.

Sans Comique | 31-05-22 | 08:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Toch spant ook hier D66 weer de kroon, afgezien van de 1 en 2 persoonspartijtjes.

John McClane | 31-05-22 | 07:55 | 1

Voor D66 is geen debat nodig over de afschaffing van de rechtstaat.

Sans Comique | 31-05-22 | 10:07

Vraag is: krijgen ze bij afwezigheid zonder af te melden gewoon betaald? Is dat de reden om niet netjes een afmelding te sturen? Of zijn ze gewoon allemaal onbeschoft? (Niet dat de boel flessen niet onbeschoft is trouwens)

Joost Maghetweten | 31-05-22 | 07:55 | 1

Ja, wordt gewoon doorbetaald, zoals in elke politieke job.

UpdateAvailable | 31-05-22 | 08:23

1e slaapkamer is overbodig geworden want kadaverdiscipline en stemmen MET last en ruggespraak vanuit partijen en regeerakkoorden.

- nexit
- grenzen dicht
- afschaffing 1e slaapkamer
- invoering constitutioneel hof met gekozen hoge rechters

Dan nog een hele rits maatregelen nodig maar dit is een klein opwarmertje.

Graaf_van_Hogendorp | 31-05-22 | 07:54 | 2

Alle belastingen, heffingen en subsidies afschaffen en vanaf de grond opnieuw opbouwen (maar nooit meer hetzelfde).

John McClane | 31-05-22 | 07:57

Die gekozen rechters zullen in no time allemaal een partijboekje hebben.

Louter Leuter | 31-05-22 | 10:26

Tiny Kox is wel voorzitter van de Parlementaire Assemblee van de Raad van Europa. Een beetje respect graag.

Prze***walski | 31-05-22 | 07:54

Jee, de broer van Floortje Dessing is een FVD'er. Zij komen toch uit een links nest?

Bataafje | 31-05-22 | 07:54 | 1

Die Floortje reist constant met vliegtuigen en stinkboten constant de wereld over om ons te wijzen op de klimaatverandering. En behoud van de natuur enz. En die broer zit dus bij de wappie partij FvD. Partij die zegt dat klimaatverandering onzin is. Dan hebben ze meer gemeen dan je in eerste instantie zou denken.

Kattie | 31-05-22 | 12:08

Treurig.

Dutchbeaurouge | 31-05-22 | 07:53

Er viel vast ergens meer te declareren.

BrutusBosch | 31-05-22 | 07:52

Maar het groeiende wantrouwen in de politiek komt omdat ……, ehhhhhhh, waardoor ook alweer?
Wat was de drogreden van onze MP?
Zelfs het feit dat het gros van de bevolking geen vertrouwen meer heeft in zijn/haar regering wordt krom geluld door onze opperzwetser.

J-van-de-Bontekoe | 31-05-22 | 07:52

Aanwezig zijn en alleen maar op je telefoon zitten gluren, of ladderzat in de kroeg zitten, wat is het functionele verschil?

Ridde Rogter | 31-05-22 | 07:50 | 1

Auto besturen met telefoon ter hand: dikke vette boete vangen.
Land besturen met telefoon ter hand: dikke vette zak geld vangen.

elfenstein | 31-05-22 | 07:57

En nu? Misschien kan de EU onze wetten wel regelen.

Hadena | 31-05-22 | 07:49 | 3

Richtlijnen, beginnen met het jaartal waarin de richtlijn uitkomt,
89/391 de voorzet van de verplichting van de Arbowet vanuit de EU.
Helaas sterven er jaarlijks +30000 aan gevolgen van onwetendheid van mensen die het volgens diezelfde wet wel hadden moeten weten. (leidinggevende die de risico's niet kennen). Hey een andere peiler. Risico inventarisatie en evaluatie. Die horen ze al 20 jaar uit te voeren dus dat ze de risico's niet kennen betekent dat ze hun werk doen. Maar art 2 van de invoering van die richtlijn gooit de verantwoordelijkheid naar de medewerker. (zelfregulering noemen ze dat). De Inspecties die verplicht moeten (wettelijk toezicht). Die hebben de kennis en kunde ook niet meer. Dan gaat het gruwelijk mis. als je nu nog dood moet gaan omdat je leidinggevende hun werk niet doen. En diezelfde leidinggevende je kan straffen als je iets aankaart wat gevaarlijk is. Tja het failliet van Nederland. Wel regels maken maar geen mensen om ze te controleren.

pieterS | 31-05-22 | 10:41

@pieterS | 31-05-22 | 10:42: risico, het bewust nemen van een aanvaardbare kans op een ongewilde gebeurtenis die een bepaalde consequentie kan hebben. Rutte neemt geen risico want de kans was dan wel heel hoog dat zijn gedrag uit zou komen, maar de consequenties nihil. dus die analyse stond bij die man op groen. Dat je een leraar gaat moeten vertellen dat hij zijn stukken moet archiveren...

pieterS | 31-05-22 | 10:45

Tiny Kox, wat een naam... die is vast altijd ziek.

hang-time | 31-05-22 | 07:49 | 1

Limburgse SP betweter, blèrde vroeger al over "vuile kapitalisten!" Lees met Limburgs accent dan wordt het nog hilarischer.

Basil Fawlty | 31-05-22 | 09:38

Toch precies zoals de politiek is? Ik sta hier niet van te kijken, beetje zelfde gevoel als die avond dat alle ratten de Tweede Kamer ontvluchtte om maar niet te hoeven stemmen over een loonsverhoging voor het zorgpersoneel.

Zoelense Hobbyboer | 31-05-22 | 07:46 | 1

vreemd dat buitenlanders graag in Nederland in het onderwijs of in de zorg komen werken. Men vindt het hier rijkelijk beloond. of wellicht is dit omdat ze ook 40 uur werken?

AntiZanicz | 31-05-22 | 10:12

H00ters!!

Wijze uit het Oosten | 31-05-22 | 07:59

Gadverdamme wat smerig, ze roken daar gewoon op het strand.

Verbandmeester | 31-05-22 | 10:18

Iedereen was waarschijnlijk druk met het bijwerken van hun social media.

UpdateAvailable | 31-05-22 | 07:43 | 3

het is een vakantieweek net als in de rest van Nederland, de voorzitter had wel even beter mogen navragen en plannen. Het is geen oorlog, voorlopig.

AntiZanicz | 31-05-22 | 10:11

Ik weet niet waar jij woont maar heel ned2is aan 't werk deze week.

Bakkeleures | 31-05-22 | 12:44

ned2is betekent Nederland is.
Stop de tijd.

Bakkeleures | 31-05-22 | 12:45

De staat van de rechtsstaat. Blijkbaar maakt niemand zich er druk over. Oh wacht ik snap het, de toeslagen. Oh ja dat was erg, ja de rechtsstaat het is beroerd gesteld met de rechtsstaat.

Beste_Landgenoten | 31-05-22 | 07:40

Lelijke zaal, tuinstoelen?

Diederik_Ezel | 31-05-22 | 07:38 | 2

Lijkt wel een bibliotheek.

JJMS | 31-05-22 | 07:55

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl