Noodnummer NS wenste lastiggevallen vrouw 'ondanks voorval toch nog een prettige avond'
"Kan ik verder nog iets voor u betekenen?"
Toch nog even over die vrouw die veertig minuten lang werd gevanjolood in een gele rups. De politie wees na het incident op een speciaal noodnummer van de NS: als er een of andere opdringerige gek in een verder lege coupé tegen je aan komt schuren moet je maar effe appen (want bellen is onmogelijk) met dat nummer. De Nederlandse sinoloog Manya Koetse (die kennen we nog) maakte ook een keer zoiets naars mee (draad). Nummer appen was natuurlijk vrij kansloos en de hulp derhalve waardeloos. En na afloop kreeg Manya eerst een "Kan ik verder nog iets voor u betekenen" (nou wat leuk dat je het vraagt Truus, hoe zit het eigenlijk met Railrunners) en daarna een welgemeende 'ondanks dit voorval wens ik u nog een prettige avond'. EEN PRETTIGE AVOND. Nou ja, gelukkig is de NS wel heel erg goed in treinen op tijd laten rij...
Reaguursels
InloggenMaar we begrijpen toch allemaal wel: als de NS meer personeel in dienst zou nemen, dat adequaat reageert, zou dat ten koste gaan van de bonus voor de directie! Dat is toch onaanvaardbaar?
Hondenafweerspray €4,95:
www.pfefferspray-versand.de/
Wikipedia: Pepperspray (ook wel peperspray, pepernevel of OC-gas genoemd, van oleoresin capsicum) is een spray die als werkzame stof het prikkelende extract uit chilipeper (capsaïcine) bevat, met een drijfgas verpakt in een spuitbus met het doel om een aanvaller in het gezicht te spuiten zodat deze tijdelijk buiten gevecht wordt gesteld, zonder dat er letsel ontstaat.
! In Nederland, alsmede in Aruba, Curaçao, Caribisch Nederland en Sint Maarten, is pepperspray een verboden wapen. Het valt in Nederland in categorie II van de Wet wapens en munitie. !
LEAN is meermaals langs geweest.
Efficiency jonge.
Waarom zou je de NS-vragenlijn bellen en niet 112 als je aangerand bent in de trein?
Misschien wil ze de geld terug?
Triest dit. Helaas zal de triestheid niet veranderen na dit zoveelste “incident”.
Dat de NS echt helemaal geen reet geeft om de reiziger en alleen maar dingen doet in het eigenbelang is al enorm lang duidelijk.
Het geforceerde scriptje dat afgedraaid wordt 'we vinden het enorm vervelend dat je dit meemaakt, hopelijk ben je op een andere manier wel op je bestemming gekomen' het is om te kotsen.
Poortjes op stations want veiliger voor de reiziger en sneller want de reiziger hoeft niet eerst meer een kaartje te kopen.
Beide gelul, jaren na dato zijn veel stations nog niet voorzien van poortjes of zijn de poortje dermate laag dat je er bij wijze van spreke zonder moeite overheen kan stappen.
en kaartjes kopen? met mijn abonnement liep ik gewoon door en liep ik niet het risico dat ik op een poortloos perron vergat in te checken.
Geld terug bij vertraging? Kan helemaal perfect geregeld worden in de app. GPS laat zien dat je daadwerkelijk in de buurt van het station staat en je kan je saldo zo bijgestort krijgen op je OV chipkaart.
Is het al geregeld? Nee, want dat is iets te makkelijk voor de NS. Dat geld terugvragen moet je gewoon via een enorm formulier doen.
Deze 2DOC docu 'missie NS' zegt in mijn ogen al genoeg.
www.npostart.nl/2doc/04-04-2020/KN_17...
onder het mom van 'voor de reiziger' alleen maar enorm bezig met zichzelf en het schaven aan hoe ze de reiziger het idee kunnen geven dat dit niet zo is.
voorbeeld op 08:10 'sneeuw en weer is natuurlijk onvoorspelbaar'
Tot op een zekere hoogte, maar je globaal wel of je jezelf moet voorbereiden op bijvoorbeeld bevroren wissels. Gelul voor de bunhe dus.
Een ander voorbeeld is het reizigerspanel dat het heeft over een zitplek in de trein en een NS miep die het heeft over de 'pleasure and pain gap, als je moet vechten voor je plek ben je enorm blij met je plek'. Dus niet gaan voor een service naar de klant maar klanttevredenheid bereiken door psychologische spelletjes.
Maar de NS is ook helemaal geen politie. En dit soort idee'tjes komen uit een koker om de nationale politie te doen verlichten. NL is 1 grote teringzooi geworden.
Die treinen en stations hangen helemaal vol met camera‘s.
Conducteurs zijn overigens anno 2022 helegaar niet meer nodig toch nu alle perrons zijn uitgerust met toegangspoortjes? De trein is zogenaamd ‘geanonimiseerd’ - afgezien van het feit dat ze de facto nu meer van je weten zodra je je pasje voor de scanner houdt dan ooit tevoren.
@Simon-Stijlloos | 25-05-22 | 19:57: Deden ze dat nog maar .... VWAB (vroeger was alles beter).
NS en op tijd. Het gaat niet samen
Niet goed dit, zeker als dat nummer er speciaal voor is. Maar tegenwoordig lijken slachtoffers ook op zoek te zijn naar ophef. In de trein een appje sturen. Bepoteld worden en jaren wachten op een deugjournalist die je helpt. Racisme meemaken en dat in een talkshow uit de doeken doen.
Als al die mensen die onrecht meemaken nou op z'n minst even naar de politie stappen en aangifte doen. Niet dat die nou altijd zo adequaat reageren maar lijkt mij wel de eerste en meest logische stap. Als dat al teveel moeite is is het ook niet zo heel erg wat je hebt meegemaakt denk ik dan.
Al valt zeggen dat iemand aangifte moet doen volgens links tegenwoordig onder "victom blaming", want mensen die aangifte doen bij onrecht moeten we tenslotte niet willen met z'n allen.
*victim
Manja, dit is geen wechat met chineesjes van 1.50 meter. Heb je al wat Kung Fu geleerd?
" Ik zit hier ook maar voor 13,50 bruto per uur achter de telefoon omdat dit het enige kutbaantje is wat ik kon krijgen met mijn diplomaloze CV, ik heb geen training of inwerkperiode gehad en moet mijn antwoorden allemaal halen uit het standaard draaiboekje van 3 pagina's dat voor mijn neus ligt. Fijne avond"
Uw NS
3 Pagina's ? Was het maar zo'n feest. Voordat je de lijn ingaat moet je alle veranderingen in eiNStein doornemen, als je ook nog International erbij hebt heb je aardig wat te lezen in je eigen tijd. Tijdens het gesprek heb je daar geen tijd voor, 295 secondes en dan moet je de volgende klant alweer helpen.
@Jan_Poepernuitje | 25-05-22 | 18:48: En ik zat daar 9,60 bruto..
Ze kon naar een andere coupé lopen. Dan trek je toch aan de handrem als er een mafkees achter je aan loopt!
Jij was erbij?
Natuurlijk kan dat niet als iemand naast je komt zitten, je betast en bijvoorbeeld zegt dat je niet op mag staan omdat hij anders dit of dat. Dit zal een uiterst enge situatie voor deze vrouw zijn geweest, waarin ze wellicht uit veiligheidsoverwegingen niks anders deed dan het ondergaan. Kan ook anders zijn, maar ze kon kennelijk geen alarm slaan.
Niet opgeleid om in te grijpen, maar wel om als eerste een lijk onder je wagonnetjes te mogen inspecteren. Conducteur, je zult het maar wezen. Zijn die conducteurs nu nog niet allemaal zzp’ers die de NS dan inhuurt?
Allereerst een RCA. immers dit is een probleem situatie. www.bmc.com/blogs/root-cause-analysis.... Daarna natuurlijk een RFC want we willen dit mitigeren. Maar dan eerst een intake inplannen met de indiener van de case. Na de intake moeten we een PvA opstellen die we laten reviewen en daarna aanbieden. Als het PvA is goedgekeurd dan moeten we resources beschikbaar stellen en dat invullen binnen de planning. De planning moeten we aanbieden aan het operationeel management die daarna de beschikbare FTE gaat toewijzen. Daar moet natuurlijk een urenverantwoording tegenover staan en dus moeten de diverse posten aangemaakt worden waarop de uren geschreven kunnen worden. Dat moet natuurlijk ook weer een fiat krijgen vanuit financieel beheer en natuurlijk moeten de resources effectief toegewezen worden aan de case. Er moet een opleidingstraject opgestart worden om juist in deze case de juiste mensen op de juiste plaats te krijgen en HR start een wervingstraject voor mensen met affiniteit binnen het OV. Met 10 jaar ervaring en minimaal WO. Start salaris 10 Euro bruto per uur.
We leven in een gekkenhuis.
In geval van ongewenste bepoteling door een manspersoon de bepotelaar in kwestie strak aankijken en keihard in zijn ballen knijpen, en geloof me, het probleem opgelost.
Wat een slapstick
gewoon melden dat je een paar donkerduistere types met vuurwapens zag instappen. misschien dat dan een snelle reactie volgt.
Of zeg dat je iemand zag instappen zonder in te checken.
Wat beter werkt is 'collega verzoekt spoedassistentie'. Trekt heel blauw dragend Nederland ten strijde
Wat zeggen de managers hiervan? We hebben een 7 we gaan voor de 8?
'Het verdient niet de schoonheidsprijs.'
We betreuren de ophef en gaan dit zeker meenemen tijdens onze volgende hei-sessie. Is het al 17 uur?
Hahaha.... zo herkenbaar. De opgeleide manager anno 2022. Geen ervaring, kwaliteit, kennis of inzicht maar wel een gedegen managment opleiding achter de rug.
@Dhr. W. Anhoop | 25-05-22 | 17:52: En die dus maar heel weinig kunnen. Je kunt ze in ieder geval geen manager noemen omdat ze dat gewoon niet zijn.
Van een 7 een 8 maken is heel makkelijk, even de puntentelling aanpassen.
Zat zelf op een gegeven moment in de top 10 m.b.t mijn klant tevredenheid cijfers. Dacht je dat ik complimenten kreeg van de teamleider ? Alleen maar gezeik omdat sommige API's met een paar secondes overschreden waren.
De NS heeft nu eenmaal een ander begrip van (op)tijd.
Geval dolgedraaide callcenter problematiek. Die jongens en meisjes aan de andere kant van de lijn hebben een vraag/antwoord sheet voor zich liggen en dat werken ze af. Ze horen niet werkelijk wat u zegt.
Lijntjes en vakjes afwerken en dan afsluiten met inderdaad een “ik wens u nog een fijne dag/avond”. Dat er aangerand, lastig gevallen, beroofd wordt is al lang uit het hoofd verdwenen.
Is 100% waar. Heb zelf op een blauwe maandag in zo’n callcenter gewerkt.
Wil het toch even opnemen voor mijn ex-collega's. Dit heeft niets met een sheet te maken, maar alles hoe het callcenter is opgezet. als eerste het salaris, €9,60 per uur is niet echt motiverend .. En dan de tijden waaraan het gesprek moet voldoen, ongeacht het aantal vragen, moet je binnen 295 secondes klaar zijn. Vervolgens moet je na het gesprek alles binnen 40 secondes loggen en dan moet je terug in de lijn waar gemiddeld 60 tot 120 mensen wachten. Daarnaast moeten we werken met systemen die niet fatsoenlijk werken of die stammen uit de jaren 80, zoals FKA (Fietskluis applicatie). Vervolgens moet je elke seconde beseffen dat 2elijns onaangekondigd met je mee gaat luisteren om je te beoordelen, gebruik je bijvoorbeeld het woord mailtje dan komt al te staan op een niet kritieke bedrijfsfout (Geen gebruik van verkleinwoorden toegestaan)
Andere dingetjes die nogal irritant zijn : meer dan 3 seconde je mond houden tijdens het gesprek mag niet, klant in de wacht zetten voor meer dan een paar seconde is ook verboden (En als je dat doet, moet je terugkomen met "Goedemiddag, bedankt voor uw geduld !"). In het begin van het gesprek de klantvraag herhalen : Goedemiddag met Henk, ik wil graag mijn abonnement opzeggen. Goededag met xxx, dus als ik het goed begrijp heeft u een abonnement en dat wilt u opzeggen ? (En vervolgens moet je een save poging doen) Tel bij dit alles op de keren dat je helemaal verrot wordt gescholden en dan begrijpen jullie misschien dat er elke twee weken weer
@Jan_Poepernuitje | 25-05-22 | 18:49: ..weer 20 nieuwe mensen nodig waren om de afhakers en de mensen met een burn-out te vervangen.
@Jan_Poepernuitje | 25-05-22 | 18:57:
Dank voor uw uitleg
@Jan_Poepernuitje | 25-05-22 | 18:49:
Dank voor dit inzichtgevende stuk. De werkomstandigheden zijn niet best en dan krijg je dit.
Gewoon noodrem trekken.
Kan ook idd
Alleen uutstappen kan niet.. Iets met stroom..
@niv01 | 25-05-22 | 17:25: "Ontgrendelknop induwen achter het glaasje en handmatig de deuren openen..." Best lastig!
@Dude heb je eten | 25-05-22 | 17:36:
"Omdat uit de RI&E is gebleken dat men zich aan dun glas kan verwonden, zijn de glaasjes voor uw veiligheid vervangen door 12 mm veiligheidsglas."
@Kapitein Sjaak Mus | 25-05-22 | 17:46: met siliconen o-ring…..
Het blijft natuurlijk een lastig verhaal.
Kan mij voorstellen dat een conducteur niet 123 ingrijpt.
Daar is ie niet voor en ook niet voor opgeleid.
Mensen die zich misdragen horen aangepakt door de politie.
Hetzelfde geldt voor een taxichauffeur.
Eenmaal een lastige klant in de auto, wat doe je dan?
Collega’s inschakelen, maar die zijn ook niet 123 ter plekke.
Maw, je kunt de verantwoordelijkheid niet zomaar bij de vervoerder neerleggen.
De bus van Ter Apel naar Emmen is ook zo’n voorbeeld.
Het ligt aan de klootzakken en die zul je altijd houden.
In alle branches zie je een gebrek aan beveiligingspersoneel.
Van Schiphol tot NS, van de bus tot “kampioensfeesten”.
Er lopen gewoonweg veel te veel klootzakken.
Vroeger had je de spoorwegpolitie. Misschien moeten we die weer terugbrengen.
De voormalige spoorwegpolitie bestaat nog, maar is onderdeel geworden van de KLPD.
@rob007 | 25-05-22 | 17:25: Ah, dus ze zijn er nog wel. Op zich goed om te horen, hoewel het hier niet geholpen heeft.
@ruimedenker
Ik ben ook niet opgeleid om in te grijpen. En waarschijnlijk ook niet in staat om in te grijpen.dat betekent toch niet dat ik op mijn handen miet gaan zitten. Het is wat anders als iemand met z’n benen op de bank ligt, maar een aanranding? Serieus? Alleen ingrijpen als je ervoor bent opgeleid? Al zou het mijn leven kosten!
@HoniSoit | 25-05-22 | 17:33:
Hé tuurlijk, de één wel, de ander niet.
Afhankelijk vd situatie en de persoon/personen die je tegenover je hebt.
Waarschijnlijk zou ik mij er ook persoonlijk mee bemoeien, maar kan dat niet voor een ander beoordelen.
Spoorwegpolitie is hier voor opgeleid
Conducteur hoort die in te seinen
Maar is ook pas dan bij volgende stop
Akelig voor dat meisje hufter hoort zijn poten thuis te houden
Zeden hup aan de slag .... overal camera's in de trein dus hij is zo opgepakt?
Meldkamer zal wel denken, ik bel ook alleen maar de conducteur in dat geval, en die weet er al van blijkbaar.
Dat is boffen dat u net belt. Het onderwerp komt dadelijk ter sprake in ons werkoverleg.
'Heeft u even dubbel geluk - we nemen het mee in de kwartaalrapportage Q2!'
Moraal van het verhaal, ga bij voorkeur niet in een lege coupe zitten zoiets?
Dus altijd een coupé waar al minstens twee anderen zitten.
@Wijze uit het Oosten | 25-05-22 | 17:22:
Maar als nou nét die twee boze plannen hebben?
Niet alle Zware Jongens dragen maskers en oranje truien!
In Nederland, alsmede in Aruba, Curaçao, Caribisch Nederland en Sint Maarten, is pepperspray een verboden wapen. Het valt in Nederland in categorie II van de Wet wapens en munitie.
www.pfefferspray-versand.de/
Pepperspray.
Second amendement hier ook maar invoeren, eerst alleen voor vrouwen, als een soort pilot.
Is wapen en munitie wet.. Misschien met noodweer.. O nee Nederland
@kroel | 25-05-22 | 17:20:
Dat is nog eens een goed idee, maar dan met wapens die alleen door de eigenares sen ontgrendeld kunnen worden. Zodat die kansloze engerds het wel uit hun hoofd laten mij lastig te vallen of te achtervolgen,
@niv01 | 25-05-22 | 17:26:
Bij Noodweerexces volgt vaak vrijspraak voor gebruik, maar kun je alsnog vervolgd worden voor bezit.
In het geval pepperspray misschien een taakstrafje.
@2tribes | 25-05-22 | 17:28: U bent in het wild blijkbaar nog nooit een hormoondolle vrouw tegen gekomen? Zet twee vrouwen bij elkaar en je hebt een samenzwering. Stop er wat geestverruimende middelen in en je hebt een horde bloeddorstige Amazones.
Wij mannen zijn Rusland niet!
@2tribes | 25-05-22 | 17:28: ja zoiets. Versterkt de weerbaarheid en kan preventief ook heel wat van die engerds helpen om normaal te doen.
Pepperspray is illegaal, neem gewoon een busje deodorant. Mijn vrouw en dochter gaan niet zonder van huis inclusief een stevige sleutelbos.
Daarnaast beide ruim 10 jaar zelfverdediging onderricht gehad en dochter lief kan met haar ogen dicht een vuurwapen in en uit elkaar halen.
Denk dat deze papa zijn best gedaan heb, al geeft het geen 100% garantie.
Of deo,of je sleutels
En anders met je blote handen
@Rotterdammert1965 | 25-05-22 | 18:10: nee advies is ook zoveel mogelijk de escaleren
En iedereen reageert anders in een nood geval
@Ruimedenker | 25-05-22 | 17:34:
Hoogstens vrijwillig afstand doen.
www.pfefferspray-versand.de/
Ik snap trouwens niet dat beide vrouwen niet direct 112 belden.
Dat het nummer daarvoor niet bedoeld is, dat vecht je later dan maar uit...
Als iedereen die zich onveilig voelt, meteen 112 belt, dan is die lijn overbelast wanneer iemand echt een noodgeval heeft.
Dat het niet daarvoor bedoeld is, is met een reden.
@High speed duck | 25-05-22 | 17:20: Wel hoor, 112 is ook voor als je denkt dat het uit de klauwen gaat lopen. Dan sturen ze de pliesie eropaf.
@Papa Jones | 25-05-22 | 17:22:
Staan die dan bij het volgende station te wachten, of worden ze op James Bond-achtige wijze op de trein dedropt?
Aanranding is zeker wel 112 waardig.
@Kapitein Sjaak Mus | 25-05-22 | 17:41: Dat laatste natuurlijk.
Wel een vaag verhaal "we voelen ons onveilig", suggereert dat het om meerdere personen gaat.
Koninklijk meervoud
Meneer kunt u stoppen met een mes op mijn keel drukken, ik wil nu even 112 bellen
@sLinksAmsterdam | 25-05-22 | 17:23:
Of het is zo onveilig dat de telefoon direct uit je handen gestolen wordt, dan gaat appen ook best lastig.
@sLinksAmsterdam: dan zou de term 'onveilig' op z'n plek zijn. Vaak genoeg wordt onveilig gebruikt waar het eigenlijk om onprettig gaat. Ook in taalgebruik ze je de inflatie toenemen.
Dit is echt een heel naar probleem bij NS.
Ik zeg:
Meer managers om dit te kunnen mitigeren zodat we de problematiek en de case binnen de SLA kunnen halen en het tijdens de sprint kunnen toewijzen aan mensen die er geen tijd voor hebben.
sla=service level agreement. case is een zaak. en de sprint is een 3 daags zuipfestijn in een of ander hotel onder het mom van een leermoment.
Altijd maar dat gekanker op die NS. Je weet toch: NS = niet storen.
Is dit een van die dierbare vriendinnen van Baudet?
Koop pepperspray in Duitsland. In je tas. Wordt nooit gevonden door de popo, want je tas mag niet doorzocht worden.
Bij problemen leegspuiten in bek aanvaller.
Wrijf even over het kruis van je aanrander en draai zijn kloten minstens 270 graden. Dat lukt als als hij zich ontspant, maar al helemaal als hij zijn broek uittrekt. Krav Maga als verplicht vak vanaf de basisschool: voor jongens en meisjes.En iedereen er tussen in.
-edit- terwijl je zo hard mogelijk aan zijn scrotum trekt.
Oh! Ben een beetje traag vandaag ^^^
Maar idd pepperspray.
Heb het al lang, gewoon in Spanje gekocht.
@Ruimedenker | 25-05-22 | 17:15: Godt, inderdaad. De laatste keer dat iemand mij serieus wilde aanranden. Ach ja. Rust roest.
@gato | 25-05-22 | 17:20
Het is net als met brandblussers, wel regelmatig testen!
Preventief fouilleren worden ook handtassen en rugzakken doorzocht.
Vervang peperspray door verfspray of deodorant (werkt als prima alternatief).
@Rotterdammert1965 | 25-05-22 | 18:13: Kans vrijwel nul dat je dat gebeurd. En pepperspray werkt toch echt veel beter.
@Rotterdammert1965 | 25-05-22 | 18:13: ja of sambal in heet water oplossen werkt ook prima
Spuitflacon kopen en niet verboden
"We voelen ons onveilig"
Kaag confirmed.
“U wordt lastiggevallen zegt u? Door wie? U kent hem niet? Kunt u misschien even vragen hoe hij heet? Hij wil het niet zeggen? Vraagt u het nog eens? Ah, hij zit u bij de borsten? En hebt u daar toestemming voor gegeven? Nee? Ai, dat is veevelend. Het is mij ook we eens overkomen dat ik werd lastiggevallen, laatst nog toen ik……”.
hahaha
'Wat vervelend voor u. Uw aanrander kan onze huisregels doorlezen op nspuntnl/reisvoorwaarden. Heb ik u hiermee voldoende geholpen? Groet, Kira"
Lol!
Onze huisregels inderdaad, en vooraf: " Dit gesprek wordt opgenomen voor trainingsdoeleinden".
Hun eerste reactie was ook dat ze het "super vervelend" vonden voor het meisje.
Nou, mooi om te horen.
Dat het slachtoffer misschien jarenlang trauma's heeft is niet relevant omdat het grensoverschrijdende gedrag van BNers beter ligt in de media.
De NS heeft nog nooit iets gedaan voor de veiligheid van treinen en stations.
Treinreizen is al duur in dit land en zal alleen maar duurder worden.
Ooit moest je een perronkaartje kopen om op een station te kunnen zijn.
Nu is er soms een conducteur die wel uitkijkt als hij een specifieke groep aanspreekt.
Argh, 'supervervelend'. Meestal gaat daar een 'hi (voornaam)' aan vooraf. Neerbuigende communicatiekots.
"Als je je onveilig voelt kun je appen."
Nou dat klopt toch?
Verder heb je er niets aan natuurlijk als het er op aankomt.
Wat voor sociaal gehandicapten hebben ze eigenlijk in dienst bij dat nummer?
Ik vind de boodschap: we voelen ons onveilig wel erg nietszeggend. Als NS whatsapp beheerder kun je daar ook weinig mee. Tel daarbij op dat wanneer jij degene bent die dat Whatsapp nummer 's avonds in de gaten houdt je niet perse een PhD in neuroscience zal hebben en je krijgt dit.
De dame in kwestie had ook kunnen sturen: Joh, er zit hier een smeerpijp in de trein, doe eens ingrijpen.
Maar vertel nou eens wat de NS concreet had kunnen doen? Terwijl die aanranding plaatsvond?
Ze had gewoon aan die noodrem moeten trekken en als een idioot moeten gaan gillen. Je laat je toch niet 40 minuten lastigvallen
Niet elk meisje/vrouw van 19 is een assertieve reaguurster.
Dan had ze een boete gekregen.
Misschien zat ze in de stiltecoupé?
Maar je wilt ook niet met zo'n mongool minder in de polder stilstaan. Is er misschien dan wel conductrice en machinist maar ook geaggiteerde idioot. Politie kan niet zomaar even in een weiland komen bij de trein.
@appeltjesgroeneweide | 25-05-22 | 16:56:
Daar heeft u een Punt.
Dan had ze geheid een boete gekregen
@Mr_Natural | 25-05-22 | 16:57:
Daar werd uiteindelijk ingegrepen.
Als hij je tegenhoudt en bedreigt dat je niet op mag staan dan doe je dat niet.
En wie weet wat hij dan verder doet. Wat een afschuwelijke ervaring voor deze jonge vrouw. Heel erg angstig.
Hoi, beste reiziger, hier spreekt uw virtuele conducteur. Waarmee kan ik u van dienst zijn? U komt nu in onze wachtrij: wilt u in de tussentijd niet aan de noodrem trekken alstublieft?
Voor de goede orde: de CEO van de NS verkast dus binnenkort naar Schiphol. Die betalen stukken beter.
Basic Fit heeft dat beleid nu ook.
Geen personeel ,je kunt bellen als er shit is.
En we komen al duizenden agenten te kort.
@pejoar | 25-05-22 | 16:57: Dat zwaar onderschatte beroep van conducteur. Dat is dus niet de machinist! Het begon al met al die officiële enquêteurs die er vooral op uit leken om te turven welke routes nog beter uitgemolken konden worden.
Het privatiseren van monopolisten, vooral ook regionaal. En dan die aalmoezen voor de concurrentie. Het is allemaal zo doorzichtig dat het intriest is. Alsof je in Nederland spontaan je eigen spoorlijntje kunt beginnen: www.american-rails.com/tycoons.html En toen maakten ze zich druk om horden bizons en indianen. Niet om herfstblaadjes.
En daarom is de auto uitgevonden. Om het proletentransport te kunnen vermijden.
Sinds ik een rijbewijs heb (45 jaar), heb ik niet meer in het OV gezeten. Ze zullen me letterlijk dan wel figuurlijk uit de auto moeten zagen te zijner tijd.
Totdat een medeweggebruiker meent aangetast te zijn in zijn eer en achter je aan rijdt om verhaal te halen.
Helemaal waar. Nooit een groot fan geweest van het OV maar vroeger had het nog een soort van charme. Tegenwoordig bijna net zo duur, of zelf duurder dan reizen met de auto.
Binnenkort bij de SIRE: Verkrachting en aanranding, praat erover er niet overheen.
Aan de noodrem trekken is sneller dan bellen.
Dat lijkt mij ook. Reken maar dat er dan iemand komt kijken.
@Frau Merkel | 25-05-22 | 16:49: Zeker weten! Je krijgt dan alle aandacht. Je krijgt zelfs zoveel aandacht, dat je aanrander zonder enige moeite kan ontkomen. Oh, en je krijgt natuurlijk een boete voor het onterecht activeren van de noodrem, me dunkt.
@GeenKakWelPauillac | 25-05-22 | 16:52:
Die aanvaller staat in een weiland, net als de rest. En nee, je krijgt dan geen boete.
- Bange reizigers: 'We voelen ons onveilig in treinstel 9558. Trein arriveert nu op sloterdijk'
-NS A.I. helpdesk: 'Veiligheid is een persoonlijk gevoel. Daarom hoeft jouw gevoel voor veiligheid niet hetzelfde te zijn als dat van een ander, ook al zitten jullie in dezelfde situatie
Dit kun je doen tegen een gevoel van onveiligheid:
– ademhalingsoefeningen om te ontspannen
– hardop tegen jezelf zeggen dat je veilig bent
– contact zoeken met lotgenoten
Fijne dag nog.'
Dus... beste reiziger, prettige avond verder.
Dat nummer in het bericht klopt niet. Het is 0613181318.
Als je het draadje gelezen hebt zie je dat ze het ook corrigeert.
@Jos Tiebent | 25-05-22 | 17:06: Overheen gelezen dan. Sorry.
'Sorry, ik kan u lastig verstaan, er is hier een feestje bezig. Wat zegt u? Spoorwegovergang? Vervelend zeg. Ik zal het doorgeven als het feest afgelopen is, laten we de pret niet bederven. Prettige avond.'
"We zijn hier een pornofilm aan het opnemen."
Ach ja.... vroeger... toen een conducteur, desnoods met hun tweeën, nog door de trein waggelde, iedereen goedemiddag wenste, de kaartjes knipte/stempelde en die jongeman verzocht zijn poten niet op de bekleding te plempen.
In die tijd had je ook nog 'het karretje', ook wel bekend als de 'railtender' met "koffie, thee, gekoelde dranken en gevulde koeken".
Haha, 'Goedemiddag dames en heren, aan boord van deze trein is Albron railcatering. Ik kom zo bij u langs met gevulde koeken, koffie, broodjes en gekoelde dranken. Ik wens u alvast een prettige reis."
Hoe deden ze dat met de dubbeldekkers dan?
@AdvocatusDiaboli | 25-05-22 | 16:55: Daar zat toch zo'n lift speciaal voor dat karretje in?
@AdvocatusDiaboli | 25-05-22 | 16:55: Daar zit een klein transportliftje in: toegankelijk via een deurtje naast de trap.
@Gewoon | 25-05-22 | 16:49:
Ja precies! Mooi was dat!
@Gewoon | 25-05-22 | 16:58: Was altijd grappig om te zien hoe buitenlandse toeristen gebruik wilden maken van deze lift.
@AdvocatusDiaboli | 25-05-22 | 16:55: Daar werden de karretjes bij grotere stations dan in andere delen van de trein gezet. En er was ook een medewerker met een koffierugzak.
Railtender? Dat was dan na mijn studentenbaan als 'treinsteward' bij Wagon Lits. Dubbeldekkers waren er toen nog niet. Geweldig leuke bijbaan. Op een goeie dag mocht ik 250 harde guldens in de zak steken. En in 4 jaar tijd nooit agressie meegemaakt in de trein. Nooit. Alleen maar aardige mensen die een lekker bakje troost wilden.
@Octavio | 25-05-22 | 17:30: wanneer was dat?
"Bijgevoegd vind u een QR-code voor een gratis kop koffie of thee".
Toch van de zotte wanneer je als vrouw wordt aangerand, wanneer ik dit goed heb begrepen, niet eens de politie meer mag bellen en wanneer je die belt wordt doorverwezen naar een 06 nummer van de NS die niet direct opnemen en pas 10 minuten later reageren op een app? Waar slaat dit op? Ach, een mevrouw wordt aangerand in de trein, die is toch onderweg, dus kunnen we niets doen of zo?
Belachelijk! Vind gewoon dat de politie of spoorwegpolitie hier een taak heeft! En dan nog: hoe lang konden die smeerlappen hun gang kunnen gaan? En is die trein ook na de melding blijvend gestopt op station Sloterdijk? Heb een hoop vragen hierover. Liefst ook Kamervragen.
De SpoPo is al jaren terug afgeschaft. Net als de zedenpolitie, net als het zakkenrollersteam, net als... de politie zelf?
Een hoop vragen, maar u vraagt zich niet af waarom er 40 min. geen conducteur aanwezig was in de coupé, of überhaupt aanwezig?
Haha, Jan! Goedemiddag! Jij moet ondertussen toch wel beter weten. Kan ik verder nog iets voor je betekenen?
@Frau Merkel | 25-05-22 | 16:45:
Hoezo is die SpoPo toen afgeschaft? Geen wonder dan weer die zwartrijders in de trein van afgelopen zondag....
@-veggiejurist- | 25-05-22 | 16:49:
Die kwam ondanks de melding niet eens terug, ook vreemd. Wat heeft die in die tussentijd gedaan, contact opgenomen met politie? Anders? Wil ik ook wel graag weten.
Beste Jan, verreweg het overgrote deel van de Nederlandse wetshandhavers is de afgelopen 10-15 jaar verworden tot incognito belastinginners.
Trek het vergelijk met het edele ambt van postbezorgers, die vervangen zijn door lui van dubieus allooi, die met een gare witte bus, de techno op standje gehoorbeschadiging, aan komen scheuren en het pakketje voor uw deur neer flikkeren. Of bij de buren zonder dat je een briefje in de bus krijgt.
Dat dus, maar dan op gebied van handhaving.
Pepperspray zou gewoon legaal moeten zijn net zoals in Duitsland.
Nee tasers zoals in US
Weet je wat ze ook hebben in Duitsland? Conducteurs die wél door de trein lopen.
Ich habe Pfefferschnee im Unterhosen.
@sLinksAmsterdam | 25-05-22 | 16:42:
Spuitbusje sarin maar daar schijnen ook nog wat juridische haken en ogen aan te zitten.
@2voor12 | 25-05-22 | 16:44:
De laatste keer dat iemand sarin in het OV gebruikte waren de reacties, over het algemeen, wat minder positief.
@kapotte_stofzuiger | 25-05-22 | 16:45:
Maar het werkt wel.
Gewooon in je tas of zak meenemen als vrouw. Beroep doen op noodweer. Dit kan best ver gaan. nl.wikipedia.org/wiki/Bijlmer_noodwee...
Mijn vrouw en dochter nemen nooit de trein want ze hebben een auto, maar op aanraden van mij toch altijd met een 4inch dagger.
Gelukkig hebben ze roots waar prikken niet als iets vreselijk wordt beschouwd in noodgeval.
Had ik altijd bij als puber/ jong volwassene.
Ik wens jullie allemaal nog een prettige avond!
Niet zeuren, die chatbot is nog in opbouw.
Dat was m'n eerste gedachte: Wat doet een chatbot achter een noodnummer?
@Zoelense Hobbyboer | 25-05-22 | 16:54: Efficiënter communidingessen.
Kan ik verder nog iets voor u betekenen?
Ja, twee saucijzenbroodjes, twee koffie, een zwart en een met melk en het slachtoffer van wie we net de telefoon met veel geweld hebben afgepakt wil graag een glaasje water voor de schrik en een verbanddoos als jullie die hebben.
Een pizza en een glas witte wijn graag.
"Alles goed? Thuis ook alles goed? Prettige dag verder, hè? Klassieker.
www.dumpert.nl/item/100024033_0066d9f...
ze kunnen niet weinig , maar gewoon echt helemaal niks.
Standaard zinnetjes van een service-desk. Dat krijg je nu éénmaal wanneer mensen de hele dag boodschappen aannemen en volgens script werken.
Wat is het probleem? Waarschijnlijk is het nooit goed.
Veiligheidsnummer zanik..
Het probleem is dat er schijnveiligheid wordt aangeboden met een fopoplossing. Het werkt niet!
Heeft de NS ook al een AI Content Generator?
Slim. Scheelt een hoop geld.
en de leverancier geeft leuke feestjes voor de managers die het aanschaffen.....
Een whatsapp sturen in geval van nood, dat kunnen ook alleen maar vrouwen (en de NS) bedenken.
Reaguren in geval van nood is waarschijnlijk nog effectiever. "Help Joris, iemand zit met zijn handen aan mijn slang"
bellen kost te veel aan bestede tijd en wordt overal zoveel mogelijk ontmoedigd en onmogelijke gemaakt.
On it.
@GU | 25-05-22 | 16:41:
In 4 minuten. Hulde!
Mijn idee dus.
Maar de dame in kwestie is 19. Heeft 2,5 jaar een soort van geen sociale maatschappij meegemaakt waarin haar op subtiele wijze geleerd zou worden welke verschillende mogelijkheden ervoor handen zijn om haar te ondersteunen in verschillende situaties.
Nee, ze heeft geleerd dat alles via de app gaat en bellen is erg, tenzij je Zoom of Skype gebruikt. Of zoiets dergelijks.
Moeilijke case in mijn ogen.
REAGEER OOK