Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Links-populistische NCTV censureert GeenStijl!1!!

Waar is Maes Law als je ze nodig hebt

Vanmorgen werd bekend dat de links-populistische raamambtenarenvereniging NCTV zich buiten de wet begaf door parlementariërs aan de buitenranden van het debat iets te goed in de gaten te houden. Nou gingen wij ook eens lezen in die "Weekberichten Internetmonitoring" die de links-populistische raamambtenarenvereniging NCTV kennelijk iedere week opstelt en we kwamen er achter dat de links-populistische raamambtenarenvereniging NCTV nogal vaak op GeenStijl komt. Meestal worden we uit context geciteerd, want bij de links-populistische raamambtenarenvereniging NCTV zijn ze duidelijk niet zo goed met stijlvormen. Soms lijken ze bij de links-populistische raamambtenarenvereniging NCTV zelfs te suggereren, wanneer we weer eens een demonstratie van deze of gene 'zinloos' noemen, dat we eigenlijk bedoelen dat mensen naar zwaardere middelen zouden moeten grijpen. Zoals de waard is, vertrouwt de links-populistische raamambtenarenvereniging NCTV z'n gasten, kennelijk.

Maar het hardste moesten we lachen toen we onderstaand blokje tegenkwamen in een monitor van begin 2018, waarin de links-populistische raamambtenarenvereniging NCTV ONS HEEFT GECENSUREERD. Wat staat er in de naam van Nikki Sterkenburgs Meerdere Paarden in vredesnaam op het publiek toegankelijke GeenStijl, dat door de links-populistische raamambtenarenvereniging NCTV als weigergrond voor de wob moet worden weggelakt? Wij denken: de kop van het topic. Die luidde "Islamisten, AFA, Bij1, PvdA en GL demonstreren op 18 maart tegen Annabel Nanninga" en dat past precies. Zie na de breek, waar we ook allerlei andere casussen waarin de links-populistische raamambtenarenvereniging NCTV naar wee wee wee punt geen stijl punt en el surfte, en schrok, gescreenshot hebben. Alle documenten hierrr, H/T Beps. Leeswijzer: Het lijkt er op dat ze GeenStijl een tikkeltje "rechts-populistisch" vinden bij de grijze regenjassen.

Over "Doxxing van (extreem)links door Twitteraccount 'Vizier op Links'" (2020)

Ze hebben een "monitorspecialist"! (2017)

2017, in de jaren ISIS

Brandend.. eeh Ramadan 2017

Speltip: Nooit luisteren naar 'critici op sociale media'

Na Pegida-actie tegen islamitische school

Volkskrant 🤝 GeenStijl na bekladding woning Baudet (2017)

Monitorspecialist 🤝 GeenStijl

NCTC vreesde voor hun Sleepwet

Ex-Hofstadgroep 🤝 GeenStijl

Wij zijn "rechts-populistisch". Maar hullie bij de T. ook!

Duh. Dooie jihadist = goeie jihadist

Is het ook

Jongens, echt, leer eens sarcasme herkennen

Vinden we nog steeds, ja

Kritisch op ID Verzet. Tóch "rechts-populistisch", volgens NCTV

Wir Reaguren Das

Beelden uit Gaza. "Rechts-populistisch"

Gapen om Gele Hesjes. "Rechts-populistisch"

Hahaha. Ze snappen geen stijlvormen bij de NCTV

Jongens! Ze noemen jullie "cynisch"!

Ook Guurders gecensureerd door NCTV! Maar WIE?

Enfin.

Reaguursels

Inloggen

De term ‘populistisch’ betreft een frame met een ondertoon van afkeur.
Bedacht door… ja, door wie eigenlijk?

Unsinkable-Sam | 04-05-22 | 01:45

De indruk blijft bij mij achter dat GeenStijl rechtspopulistisch is.

Beste_Landgenoten | 04-05-22 | 01:04 | 1

En ik vind dat ronduit nodeloos kwetsend. Heerlijk!
GeenStijl rules the world, te beginnen met Nederland! Ik ben in besprekingen met Elon om de aankomende rechtspopulistische kolonie op Mars de naam GeenStijl te geven. Hij vindt het geen slecht idee en gaat erover nadenken.

SaintNick | 04-05-22 | 01:54

Hoeveel van die 60 organisaties krijgen er ZOEP ZIDI ? En hoeveel ?
Goeie vraag ja.

Asteroid-B612 | 04-05-22 | 00:55

Ik wil graag even de groenten doen aan de monitorspecialist. Volgende keer wil ik graag volledig geciteerd worden met het volgende citaat uit de oude doos: 'Ongezien de typhus achter je oogballen.' Vroeger werd er ook wel eens 'Ga es deaud' onder een artikel gezet, maar tegenwoordig is het wat kuiser geformuleerd.

Frau Merkel | 04-05-22 | 00:04

Ha! Ik werd ook genoemd. Buiten context, maar dat is wel vaker het geval bij de links-populisten die zich als overheid identificeren.

Frau Merkel | 03-05-22 | 23:59

En ik ben expliciet GEEN rechts-populist, laat dat genoteerd staan.

Bigi Bana Boy | 03-05-22 | 23:35 | 1

Ik ben realistisch rechts. Laat dit ook genoteerd zijn.

Theodorus.Goldbach | 03-05-22 | 23:38

Door namen, gebeurtenissen en hele zinnen en alineas weg te lakken verdwijnt natuurlijk wel een hoop context. In combinatie met het voortdurend herhalen van ongedefinieerde etiketjes geeft dat al snel een heel verkeerd beeld.

Dat doet me denken aan de beruchte "Deense Mohammed cartoons". Die waren destijds in een Egyptische krant geplaatst, maar er was helemaal niemand in Egypte die daar aanstoot aan nam. Want die cartoons waren volstrekt onschuldig. Iedere Egyptenaar die die cartoons had gezien wist dat. Bovendien hebben Egyptenaren zat echte problemen; grootschalige corruptie, armoede, dictatuur, islamitisch geweld, etc. Geen zinnig mens valt dan over een tekeningetje.

Tot een Deense imam zelf wat cartoons maakte in de hoop op flinke rellen, en dus extra *rpesect* en bijbehorende subsidies. Vanaf dat moment waren de cartoons vrijwel nergens meer te zien... maar de ellende was des te erger; tientallen doden bij een zware aanslag in Pakistan; honderden doden bij pogroms tegen Nigeriaanse christenen; overal ter wereld barstte de bom. De Syrische president Assad organiseerde zelfs groepsreizen naar christelijke wijken in Libanon om te plunderen.
Het gebrek aan context (zelf kijken) en de voortdurend herhaalde etiketjes "islamofobie", "blasfemie", "moslimhaat", etc bleek uiterst effectief voor machthebbers.

Zelfs in het ooit Vrije Westen werden de Deense cartoons veroordeeld, oa door de EU en diverse politieke partijen en daaraan gelieerde MSM. Wie nu zoekt naar artikelen over dit onderwerp ziet vooral heel veel meningen en heel veel etiketjes. Voor de cartoons zelf moet je meestal naar andere websites.

Dat is gevaarlijk. Want dat is ook wat de Franse leraar Paty en de redactie van Charlie Hebdo overkwam; afgeslacht door mensen met een gebrek aan context. Afgeslacht vanwege leugenachtige etiketjes, door onbelezen beesten die de cartoons zelf nooit gezien hadden.
En wie de discussies rond bijvoorbeeld Fortuyn, Hirsi Ali en Wilders een beetje heeft gevolgd weet dat de combinatie geen context + kwaadaardige etikettering nog steeds stelselmatig wordt toegepast.

Dandruff | 03-05-22 | 22:11

Links wil alleen maar dat de Christelijken gecanceld worden. Zoals voorheen in het communistische tijdperk! Daar kan de middenoostelijke godsdienst dan goed bij helpen ! Doordenkertje overigens …

Baal | 03-05-22 | 22:03 | 1

De mensen die al die woestijngeloven het liefst zien verdwijnen pakken het wat slimmer aan. Van mij hoeft die historisch gezien barbaarse religie 'het gristendom' of die andere versie 'de islam' niet te verdwijnen hoor. Religie is voor de dommen, naarmate we welvarender en beter geletterd worden trappen steeds minder mensen in die broodje aap verhaaltjes van charlatans en wreedaardige despoten.

Theodorus.Goldbach | 03-05-22 | 23:37

Ambtenaren die ongetwijfeld rond de 4k/pm vangen worden om GS te lezen, hoezo heb ik deze vacature gemist?
Vraag ik me eigenlijk ook wel af welke reaguurders inmiddels hun eigen dossiers hebben bij de NCTV,,. Valt dat ook te wobben?

Abject | 03-05-22 | 21:59

Behalve GS heeft de nctv een dagtaak aan:
Krewinkel krijst, Abu Pessoptimist,AktieAgenda-
Christianarchy-De Frysk-Dhjana- Faunabescherming -Global Info- Grenzeloos -Grutjes -Joke Kaviaar - Henk Witte-
Hondenfluitjes - Konfrontatie - Het Observatorium - Peter Storm- Republiek Allochtonië - frontaal naakt- Socialisme.nu
- Wij blijven hier - De Wereld Morgen.be

theo-is-dood | 03-05-22 | 21:33 | 1

Hebben een dagtaak met meer mensen als ze echt alles willen volgen.

Wattman | 03-05-22 | 21:42

'Zowel het rechts-populistische weblog GeenStijI als de links-populistische weblogs Joop en Krapuul beschuldigen (sympathisanten van) Pegida Nederland van de actie.'

Dus ook de Joop heeft dezelfde geuzenaam en wordt gevolgd..

Wattman | 03-05-22 | 21:18 | 1

Overigens wordt in de documenten een aantal keer de hoofdletter i (I) als el gebruikt in het woord GeenStijl, check de bronpagina en kijk naar bovenstaande post 21:18 die 1 op 1 is gekopieerd. Dat is apart want geen typefout die je zomaar maakt.

Zal met inscannen te maken hebben waarschijnlijk.

Wattman | 03-05-22 | 21:27

Ehm.... zijn het niet 'deugend en neutraal, zelfs politiek in het centrum staande * ' types die deze berichten de wereld in slingeren? 'Journalistieke' zelfbevlekking ten ten top.

Ik houd mijzelf voor dat de écht deskundige types binnen de nctv wel weten waar het gevaar vandaan komt. En dat komt niet van wat cynische reaguurders alhier.
Ja, Extremisten uit alle kanten -zij het dieren- 'activisten', gestrekte-rechter-armmetjes, ploflims, de fascisten die tegen zijn, types die met wind(molentjes) lopen, de groene khmer, grijze wolven** - zijn gevaarlijk en moeten scherp in de gaten/ kort gehouden worden, maar blijkbaar is deze nuancering teveel moeite; 'rechts' kost minder moeite qua tikken en uitzoeken.

*Dat vinden zij zelf
** de deugparadox: per definitie zielig want niet-blank, dus slachtoffer.... maar wel 'rechts' ??? Help!!

klimgek | 03-05-22 | 21:15

Dit heeft niks meer te maken met strijden tegen racisme of islamofobie. Dit is een overheidsorgaan dat betaald wordt om politici een periodieke samenvatting te geven. Van nieuws dat hun onderbuiken een dreiging vinden. En die dat dan gebruiken om politieke opponenten of groepen monddood te maken, te criminaliseren ('cancelcultuur') of om voor polarisatie tussen groepen ('verdeel en heers') te zorgen.

Dat de NCTV sommige journalisten en andere media 'zwart maakt' in die rapporten, zou ons niet moeten verbazen.

Vandaag kopten veel media dat Nederland 22 plaatsen is gekelderd (de laagste plek ooit!) op de ranglijst van persvrijheid van Reporters Sans Frontières (RSF). We zakten van plaats 6 naar 28.

Dat is alarmerend. Persvrijheid die onder druk staat. Journalisten of bloggers of cartoonisten die gecensureerd, aangevallen, gevangen gezet, veroordeeld of vermoord worden.

Dat is altijd een voorbode van 'slecht nieuws'.

gaffelbaard | 03-05-22 | 20:55 | 1

Meest schrijnend is dat de wappies en religekkies her en der de schuld krijgen van het verlies aan persvrijheid...

ReyNemaattori | 04-05-22 | 01:33

Het verbaast me niks, dat voorop. Nederland is een rijk land waar veel mis gaat terwijl het tegelijk niet lukt om op redelijke termijn met behoorlijke oplossingen te komen. Waarschijnlijk gaat het vooral om incompetentie en politiek gedoe/compromis (De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens).
Tegelijk worden jaarlijks tientallen miljarden verspild, en kunnen steeds meer mensen hun rekeningen (bijna) niet meer betalen.
In dit licht zal vrijheid van meningsuiting en kritiek voor de overheid behoorlijk beangstigend en pijnlijk kunnen zijn, zodat allicht de NCTV het verzoek kreeg om kritische sites te monitoren.
Dan heb je dus mensen nodig die GS gaan meelezen. Een advertentie is snel gezet, een unieke kans als je niet veel kan behalve achter een bureau zitten, lezen en kopiëren.
Dus dan heb je het; de 'monitorspecialist'. Veel reaguurders hebben waarschijnlijk een hogere intelligentie en meer geleerd dan de monitorspecialist, dus wat schrijven die lui allemaal, en wat betekent het in vredesnaam, en wat zouden ze van plan kunnen zijn? Hier komt de bureaucraat met een lager niveau om de hoek; functieomschrijving 'potentiële dreiging opsporen', dus alles wat niet wordt begrepen of afwijkt van het mainstream narratief inclusief stijlfiguren, ironie, sarcasme, indirect taalgebruik, suggestie, zuigen, klagen, enz. enz., het wordt geregistreerd, verzameld, gekopieerd, gemeld, geanalyseerd, enz. Want je weet maar niet. Haha.
* Zwaait naar NCTV *

Harry.Langezwaal | 03-05-22 | 20:48

Wat zou die nctv-monitor nou vertellen als iemand hem op een verjaardag vraagt wat hij voor zijn werk doet? Bietje rechts-populistische websites lezen?

sioux_ | 03-05-22 | 20:42

Ik log hier voortaan in via een VPN. Tunnelbear bijvoorbeeld

Zie: www.tunnelbear.com/

Kan eigenlijk iemand uitleggen wat nou precies de taken zijn van de nctv en de aivd/bvd?
En waarom zijn er TWEE diensten als ze hetzelfde doen? De salarissen schijnen er overigens erg goed te zijn

theo-is-dood | 03-05-22 | 20:23 | 3

BVD bestaat al heel lang niet meer.

AIVD is zoals het eigenlijk zegt de ALGEMENE inlichtingendienst voor alles met binnenlandse aangelegenheden.

MIVD is puur militaire inlichtingen, hoewel er wel overlap is met de AIVD (denk aan de Russen).

NCTV is puur gefocust op terrorisme. Maakt niet uit welke hoek. Er is wel de vraag of deze niet een beetje teveel macht heeft maar... Doe maar liever wel die jongens en meisjes die de geradicaliseerde idioten opsporen.

Theodorus.Goldbach | 03-05-22 | 20:29

@Theodorus.Goldbach | 03-05-22 | 20:29: Was het maar waar. Wat je vertelt is puur theoretisch.

Alle drie de organisaties houden zich vooral bezig met uit te leggen waarom het belangrijk is dat ze er zijn. Alle drie de organisaties houden zich bezig met het afluisteren van de gewone burgers. Alle drie de organisaties gaan daarbij veel verder dan is toegestaan door de wet.

ParadiseLost | 03-05-22 | 22:20

@ParadiseLost | 03-05-22 | 22:20:

Ehm nee, de MIVD houdt zich helemaal niet bezig met "gewone" burgers. AIVD houdt zich absoluut niet bezig met Jan met de spreekwoordelijke korte achternaam, hebben ze de capaciteit niet voor en zo belangrijk ben jij nu eenmaal niet. NCTV focust zich uitsluitend op binnenlandse en buitenlandse terroristische dreigingen uit vooral de jihadistische hoek maar ook extreemrechtse hoek en gezien het feit dat links extremisme nogal minuscuul is ook daar een beetje op. Wees maar blij dat ze er zijn. Toevallig doen ze ook heel goed werk. Dat is iedereen met je eens behalve dan die mensen die er alles aan gedaan hebben om op de "lijst" te komen. Dan moet je denken aan jihadisten, nazi's en stalinisten. Ben jij zo? Nee toch.

Theodorus.Goldbach | 03-05-22 | 23:17

de vraag die nu bij me opkomt is: wie van de reaguurders werkt bij de NCTV. Zo te zien zitten ze de hele dag op Geenstijl, en ik heb het vermoeden dat ze ook reaguren. Aangezien ze de hele dag op Geenstijl zitten kunnen ze dus heel vaak reaguren. Wie staat er momenteel bovenaan? Keestelpro heb je toevallig een bijbaantje bij de NCTV?

Stijlloser_from_NL | 03-05-22 | 20:11 | 4

Ik ben wel benieuwd naar de rop-10 van 9-5 reaguurders.

W_F | 03-05-22 | 20:20

@KeesBruin | 03-05-22 | 20:17:
Wiki: “ Een groep CPN leden, hoofdzakelijk in Rotterdam, wilde dat de CPN een meer pro-China koers ging varen, hetgeen onacceptabel was voor de CPN-leiding. Onder de oprichters van het MLCN in 1964 waren de Rotterdamse zakenman Nico Schrevel (voorzitter) en pijpfitter Daan Monjé. In 1966 werden de leden van het MLCN geroyeerd uit de CPN. In 1970 wijzigde de MLCN haar naam in KEN(ml). Een van de leden in de leiding van de KEN(ml) was een infiltrant van de BVD die in 1971 ontdekt werd.“

Een van de leden in de leiding van de KEN(ml) was een infiltrant van de BVD die in 1971 ontdekt werd.

- Niks is uitgesloten bij die Haagse samenzwerings-fantasten. Een duidelijker bewijs dat deze diensten een te ruim budget hebben is nu wel geleverd. Als je toch de hele dag de tijd hebt om GS te monitoren...

theo-is-dood | 03-05-22 | 20:32

@theo-is-dood | 03-05-22 | 20:32: Ik zie toch wel een aanzienlijk verschil tussen communisten en splintergroepering uit het communistische gebeuren, zoals KEN, en de website Geen Stijl. Communisten zijn per definitie een bedreiging voor de democratie, net als nazi's en fascisten, omdat ze allemaal het totalitarisme aanhangen. En de bestaande orde in principe met geweld omver willen helpen.
Dus dat de BVD de CPN en consorten in de peiling hield, vind ik prima.
Dat ze GS onder de loep nemen, moeten ze uiteindelijk zelf weten, zolang ze maar met hun tengels van die website afblijven.

KeesBruin | 03-05-22 | 22:16
▼ 1 antwoord verborgen

Wat willen ze nou eigenlijk? Dat we alleen maar 'Islam is vrede' schrijven?

HoogToontje | 03-05-22 | 20:11 | 4

Ik wil dat best doen, zolang ik ook mag schrijven dat ik vredig m'n reet afveeg.

Rhenium | 03-05-22 | 21:33

@gaffelbaard | 03-05-22 | 21:12: Ja, en dan krijg je dus: wiens brood men eet, diens woord men spreekt. En dus gaat zo'n club de oppositie en de flanken in de gaten houden, en laat de gevestigde orde in de politiek met rust, want dat zijn hun broodheren.

KeesBruin | 03-05-22 | 22:34
▼ 1 antwoord verborgen

Nou lees ik dat het hier rechts-populistisch is. Ik vind dat erbij zetten stigmatiserend. Moet je ergens anders eens proberen. Iets van: alle christenen zijn vies en de bel gaat.

TheseDays00 | 03-05-22 | 19:57 | 2

Over christenen mag je dat gewoon zeggen hoor. Over moslims daarentegen...

Ivoren Toren | 03-05-22 | 20:04

Nou ja, je kunt moeilijk beweren, dat GS uitgesproken 'links' is.
Persoonlijk heb ik wat meer moeite met de kwalificatie 'populistisch', omdat dat nou bij uitstek een scheldwoord uit het vocabulaire van de gevestigde orde in de politiek en de media is. Alles wat als 'populistisch' wordt weggezet, is daar per definitie fout. Wilders is 'populistisch' en de SP is ook 'populistisch', omdat ze niet tot de politieke mainstream behoren. Die term is gewoon bedoeld om mensen of organisaties te cancelen. Ben je 'populistisch', dan doe je verder niet meer ter zake. Dat is de tactiek, en kennelijk gaat de NCTV mee in dat frame van haar bazen.

KeesBruin | 03-05-22 | 22:39
-weggejorist en opgerot-
mikes43357369 | 03-05-22 | 19:54

NCTV medewerkers krijgen betaald voor het lezen van Geenstijl?
Liggen dubbel van het lachen, schrijven/vergaderen hoe verkeerd het allemaal is.
Publiceren hun verslagjes om door te mogen lezen.
Ik wil ook zo'n baan!

Arendsoogje | 03-05-22 | 19:54 | 2

Zou Beste Landgenoten...?

Ivoren Toren | 03-05-22 | 20:05

@Ivoren Toren | 03-05-22 | 20:05: Nee.

KeesBruin | 03-05-22 | 20:18

Eigenlijk is dit diep triest... GeenStijl is rechtsvrezend, houdt van de democratie, modereert goed en streng. Dus blijkbaar is simpelweg kritisch zijn genoeg voor de NCTV om belastinggeld aan te verspillen? Waarom? En welke engnek bepaalt dat het een goed idee is om GeenStijl te monitoren?

DePsych | 03-05-22 | 19:41 | 9

@gaffelbaard | 03-05-22 | 21:26: Ja, dat is allemaal leuk en aardig, maar wat of wie is "de politiek"? Daar gaat het om. De gevestigde orde in de politiek ziet de oppositie als bedreiging, maar wie zegt mij, of juist de gevestigde orde niet in bepaalde opzichten een bedreiging voor onze samenleving vormt. Door fout beleid, door de hele tent uit te verkopen aan de EU, of de banken en de multinationals? Er wordt veel te gemakkelijk, en impliciet, vanuit gegaan dat wat de gevestigde orde in de politiek wil en voorstaat oké is, en wat de andere partijen willen 'dus' niet deugt.
En voor een NCTV geldt ook: wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Kortom, bij de neutraliteit van een NCTV of een geheime dienst, kunnen ook vraagtekens geplaatst worden.

KeesBruin | 03-05-22 | 22:21

@KeesBruin | 03-05-22 | 22:21:

De benaming "de politiek" slaat in deze als een lul op een drumstel. Deze instanties zijn niet "politiek" ze hebben geen enkele andere missie dan jou en ik veilig te houden van terroristen. Ja en die vind je, zoals "gaffelbaard" terecht opmerkt ook op Twitter, Facebook, Indymedia, Stormfront etc.

Het is totale onzin om te denken dat veiligheidsdiensten in Nederland politiek zijn. Zijn ze niet. Ze zijn niet op zoek naar mensen met een "rechtse" mening, ze zijn niet op zoek naar mensen met een "linkse" mening, ze zijn niet op zoek naar mensen met een "islamitische" mening. Ze zijn op zoek naar gevaarlijke terroristen. Helaas zijn daar meer van dan we zouden willen.

Het is maar goed dat ze over ons waken. Daar krijgen ze goed voor betaald.

Theodorus.Goldbach | 03-05-22 | 23:24

@KeesBruin | 03-05-22 | 22:21:
De vraag of de NCTV wel voldoende objectief, onpartijdig en onafhankelijk is, is voor discussie vatbaar. Daar heb je gelijk in.
Maar wie "de politiek" is? Vroeger wisselde dat om de zoveel jaar, dan heb je verkiezingen en daarna weer een andere "politiek".

Tot we Rutte kregen. Nu hebben we nog steeds om de zoveel tijd verkiezingen, maar daarna weer opnieuw dezelfde politiek.

gaffelbaard | 04-05-22 | 01:06
▼ 6 antwoorden verborgen

Vroeger had je toch eigenlijk een wat meer "top-down" samenleving waar ruimte was voor creativiteit, andere ideetjes, een afwijkende mening maar anno 2022 moet je toch eigenlijk concluderen dat hele elementen van de samenleving zijn geradicaliseerd. Nu was je daar wel een beetje aan gewend. Eerst met extreemlinks die allemaal rare (RaRa en Raf enzo) dingen deed, soms gewoon doodeng. Later kwamen daar de moslimextremisten bij die alles nog onprettiger maakten en nu heb je een heel legioen ontspoorde, vaak roomblanke boomers, die vuistdiep in de complottheorietjes zitten, de meest absurde onzin spuien, en dat moet je dan als onderdeel van een inlichtingendienst in de gaten houden. Ik benijd ze niet. Bij zo'n man met een baard en een jurk die de meest radicale vorm van islam aanhangt is wel duidelijk dat het oppassen is. Maar nu heb je ook gewoon "Jan" 50 plusser. Op het oog normale man. Die journalisten bedreigd, radicale teksten schrijft op de interwebs, woedend is op de wereld. Die misschien ook wel doordraait en molotov cocktails (Finse uitvinding) in iemand zijn huis gooit, of op een moskee. Die een journalist in elkaar beukt. Die zijn dagen spendeert met dreigende mailtjes sturen naar politici die hij niet leuk vindt. Duik maar eens in het open riool dat Twitter heet. Je vindt daar pareltjes van figuren die totaal de weg kwijt zijn. Mijn leken inschatting, die mensen zijn doodeng en ze wonen gewoon naast je en heten niet "Abdul" of "Mehmet" maar "Jan" of "Kees". Daar moeten we de komende jaren rekening mee houden. Wanneer krijg wij onze Anders Breivik of Dylan Roof of Timothy McVeigh of Brenton Tarrant? We kunnen wegkijken, ontkennen, zeggen dat het allemaal niet zo is maar het is wel zo. Al jaren waarschuwen inlichtingdiensten voor geradicaliseerde blanke mannen. Overal. Van Canada tot de VS tot het VK tot Nederland tot België. It's no laughing matter. Want net zoals jihadisten maakt het extreemrechtse terroristen geen flikker uit wie ze doden zolang het er maar zoveel mogelijk zijn. Linkse terroristen gingen dan nog tenminste voor een gebouw of een persoon. Er zijn trouwens ook veel minder linkse terroristen.

Theodorus.Goldbach | 03-05-22 | 19:40 | 6

Zozo. Wel vier.

En toen zagen we ineens dat er meer dan 100.000 handtekeningen werden gezet onder een petitie voor strafbaarstelling van beledigen van de proleet.

www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...

Of is dat een kleinigheidje doordat de meerderheid (nu) geen geweld dreigt te gebruiken? Is dat je grens?

Indien dat het geval is, dan mag je een een blik werpen op de statistiek van de afgelopen 30 dagen:

www.thereligionofpeace.com/attacks/at...

BenBinnen | 03-05-22 | 20:06

@BenBinnen | 03-05-22 | 20:06:

"Zozo. Wel vier."

Je kan niet tellen. Check die link nog eens, en dat zijn de ruchtbare terreuraanslagen.

Verder is die website nogal "dubieus" geen bronvermeldingen, hoewel ik weet dat moslims elkaar al eeuwen afslachten, het is ten eerste geen directe dreiging hier in het land. Komt ook nog eens bij dat ze "honorkilling" toeschrijven aan islam. Yezidi's doen ook aan bloedwraak en zo zijn er nog tig volkeren die geen moslim zijn en doen aan eerwraak. Dat maakt het allemaal niet minder ernstig natuurlijk maar het is wel waardeloze journalistiek bedoelt voor een specifieke doelgroep.

Theodorus.Goldbach | 03-05-22 | 20:21

@Ruimedenker | 03-05-22 | 20:02:

Ik ben niet bang voor een paar stinkende hippies met paars haar en ook niet voor een paar boze negers. Mensen zoals Anders Breivik vind ik een stuk enger. En daar zijn er helaas heel veel van.

Theodorus.Goldbach | 03-05-22 | 20:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Je begrijpt nu waarom de gemeente Zaanstad een weglakambtenaar zoekt: de vorige is verkast naar de NCTV ...

bisbisbis | 03-05-22 | 19:39

Beetje fophef dit nietwaar. De NCTV probeert een indruk te krijgen wat er leeft in dit land en leest daarvoor o.a. de landelijke pers. Hier maken ze een overzichtje van zodat andere, die anders nooit iets op GeenStijl lezen, op de hoogte zijn. In feite dus erkenning voor GeenStijl.

De overzichtjes zijn ook aardig objectief, er wordt beschreven wat er staat. Misschien dat het label rechts-populistisch wat wrok oplevert bij sommigen hier, maar zo onredelijk is dat nu ook weer niet. GeenStijl is net zo centrum als de Volkskrant.

mijosa | 03-05-22 | 19:35

Groetjes en goedemorgen aan de NCTV. (zijn nu al lang naar huis)

W_F | 03-05-22 | 19:34 | 2

Jongens, ik weet niet hoeveel lezers jullie knipselkrant heeft maar een donatie aan Geenstijl zou wel zo eerlijk zijn. Stel je voor dat jullie al die dreigingen uit je eigen duim moesten zuigen!

W_F | 03-05-22 | 19:37

Haha, morgen om 9 uur ben je de eerste.

Wattman | 03-05-22 | 19:44

Ik ben blij en opgetogen om te zien dat de NCTV onze reaguursels uitgebreid bestudeerd. Nu maar hopen dat ze ze ook gaan doorgronden....

Het brein erachter | 03-05-22 | 19:27

Hierbij mijn alvast weggelakte reactie voor de volgende wob:

guldenmiddenweg | 03-05-22 | 19:23

hebben we geen terroristendreigingen meer dan, dat die ambtenaren nu dan maar allerlei niet-terrorisme gerelateerde berichtgeving dan maar uitpluist om de tijd te vullen? Dan kunnen we vast ook wel met wat minder ambtenaren toe, niet?
En de sleepwet is dan toch ook niet zo nodig als gedacht!

dumbfarmer | 03-05-22 | 19:15

Ha NCTV ambtenaar, als je dit leest heb je een banaan in je oor. Groetjes

Diederik_Ezel | 03-05-22 | 19:11

Ach ja, aandacht maakt alles mooier toch?

Schriever | 03-05-22 | 19:10

Ik ben best wel links en stond een keer in de lijst reaguursels top 20, dus iemand heeft zijn huiswerk niet gedaan.

letopuwzaak | 03-05-22 | 19:10 | 1

De NCTV zegt dat jij rechts-populistisch bent, en dan ís dat ook zo.

TonAlias | 03-05-22 | 19:17

Nu vind ik dat Nederland snel communistisch moet worden, dan zijn we allemaal een beetje links en een beetje rechts, maar de een weer net iets meer dan de ander. Corruptie is er al en de politiek is ook niet te vertrouwen, dus we zijn op de goede weg

brie-de-penis | 03-05-22 | 19:08 | 1

Ja leuk een Goelag op 1 van de eilanden om mee te beginnen. Een KGB hebben we zo gevormd met de grote hoeveelheid NSB-ers in dit land zal er aan animo geen gebrek zijn.

EmilioEsteves | 03-05-22 | 19:13

Wat een tunnelvisie organisatie dat NCTV met een eigen beeld van een eigen gemaakte correctheid. Wat er buiten valt wordt meteen als rechts-extremistisch gezien. Walgelijk en onvoorstelbaar dit. Maar de problemen, die blijven....

Jan, Leiden | 03-05-22 | 19:08 | 1

Inderdaad, totaal geen plaats voor anders-denkenden.

TonAlias | 03-05-22 | 19:18

jongens ... en meisjes, je moet maar zo denken er is maar een ding erger als de kritiek van het NCTV... en dat is om helemaal niet genoemd te worden in hun rapportage. Dan ben je pas echt onbetekenend.

me163komet | 03-05-22 | 19:08 | 3

Inderdaad, dit is het bewijs dat GeenStijl er toe doet.

Sinterbikske | 03-05-22 | 19:14

En genoemd worden op Geenstijl geeft het NCTV ook een beetje bestaansrecht.

W_F | 03-05-22 | 19:40

@W_F | 03-05-22 | 19:40:
Ik denk dat die dienst voortdurend bezig is om voor zichzelf een bestaansrecht te claimen. Dat is eenvoudig wat een bureaucratische entiteit doet om te overleven.
Dus dan ga je als dienst rapporten schrijven over een weblog waar zich een paar armchair warriors en notoire mopperaars vermaken. En dan krijg je daar een salaris voor (BBRA 12) en je wordt door alle kranten geciteerd.

theo-is-dood | 03-05-22 | 20:43

Bij gebrek aan een officieel peopgat-emoticon, bij deze een geïmproviseerd gebaar aan de NCTV: *

tectonicos | 03-05-22 | 19:07

Of de opgefokte pubers vinden dat ze links of rechts zijn en zich autonoom noemen of anarchistisch, of libejaal, vooj de dieren, het zal wel.

De helft moet op tijd thuis zijn voor moeders pappot en de andere helft weet nog niet wat verantwoording hebben voor je eigen gedrag is omdat het leven betaald wordt door pappie en mammie.

Vervolgens op zoek naar zichzelf identificeren ze zich met een stroming of een groep of leider of geloof. Ergens bij horen en toch apart zijn. De ontvankelijke leeftijd voor sektes en radicaal gedrag en religieuze oprispingen. Oppassen dat ze niet radicaliseren en zichzelf kwijtraken.

Als ze boven de 20 komen en aan het werk gaan een beetje gaan opletten of ze daar overheen zijn.

AdvocatusDiaboli | 03-05-22 | 19:04

Je zou blind moeten kunnen vertrouwen op de BVD/AIVD dan wel NCTV.
Maar kennelijk kun je niet uitgaan van erudiete en neutraal gekleurde mensen en zijn het foutlinkse bolwerken geworden. Jammer. Een ander soort gevaar in de samenleving.

appeltjesgroeneweide | 03-05-22 | 19:03 | 1

Als we van onze helikopters af willen kunnen we ze gewoon aan Oekraïne geven, dus we hebben helemaal geen AIVD meer nodig.

"De kosten voor het (een jaar later) naar Nederland terug halen van het niet meer vliegwaardige toestel werden begroot op € 21.000. In de week van 25 juni kwam de helikopter in Nederland aan en werd vervolgens verschroot."

W_F | 03-05-22 | 19:46

De laatste tijd frequent aandacht van de staatsomroepen over dreiging aanslagen extreem rechts. En nu dit. Je verwacht het niet.

Tiscali-2 | 03-05-22 | 19:01 | 1

En... hoeveel aanslagen waren er? Exact.....

me163komet | 03-05-22 | 19:12

Hoi NCTV, waarde medereaguurder,, vriend, nu we elkaar een beetje kennen, kunnen jullie misschien een keer iets doen aan dat tuig wat hier op de parkeerplaats rondhangt? Alvast bedankt. Was getekend: Jullie goede vriend Sinterbikske.

Sinterbikske | 03-05-22 | 18:59

"Het wordt afgeraden om zelf de websites te bezoeken die geraadpleegd zijn ten behoeve van het weekbericht, omdat het IP-adres voor derde partijen zichtbaar is en herleidbaar kan zijn tot de overheid. "

Wattman | 03-05-22 | 18:57 | 2

Dus echt alleen onder werktijd, mooi!

Sinterbikske | 03-05-22 | 19:00

Bij de NCTV lezen we:
"Kleinere incidenten die in Nederland plaatsvinden, zoals overlast in Bos en Lommer met autobranden, worden door rechts-populistische weblogs als GeenStijl al bestempeld tot ‘Brandendan’ en ‘rituele autobrand. Alhoewel enkele ‘reaguurders’ de discussie proberen te nuanceren met ‘een enkeling verpest het voor de rest’, kan dit bijdragen aan een gespannen sfeer rond Ramadan, en verminderde tolerantie en frequentere uitingen van wantrouwen jegens moslims die hieraan meedoen.”
Slechts dit korte fragment is nodig om aan te tonen dat de NCTV een behoorlijk rigide mens-, maatschappij- en wereldbeeld hanteert om de werkelijkheid te duiden.
Als je autobranden tijdens de Ramadan wegzet als "kleinere incidenten", dan zeg je hardop dat het eigenlijk wel een beetje normaal is dat er in Bos en Lommer tijdens de Ramadan een aantal auto's in de fik gaan en dat je daar als Nederlands burger niet moeilijk over moet doen. En als je dat toch doet, en als je dat binnen de eigen kring uit, dan ben jij, zo vindt de NCTV, het probleem, niet de brandstichters. Het is al fout, zo wordt door de NCTV gesteld, om een koppeling te leggen tussen Ramadan en die autobranden, om het één als gerelateerd te zien aan het ander.
Want, en dan komt de aap uit de NCTV-mouw, een dergelijke duiding zou mogelijkerwijs "bijdragen aan een gespannen sfeer", aan "een verminderde tolerantie" en aan meer "wantrouwen jegens moslims " die aan de Ramadan deelnemen.
De NCTV speculeert er hier dus vrolijk op los, fantaseert dat een paar reaguursels op GS er de oorzaak van kunnen zijn van een toename van moslimhaat. Hoezo? Hier wordt vanuit een vooringenomenheid zwaar gegoocheld met oorzaak en gevolg.
Want kijk alleen eens naar de volgorde van gebeurtenissen.
1) Het is Ramadan
2) In Bos en Lommer gaat een aantal auto's in de fik
3) op GeenStijl wordt een verband tussen 1) en 2) gesuggereerd
4) de NCTV ziet deze branden als "kleinere incidenten"
5) de NCTV oppert dat door 3) er een gespannen sfeer zou kunnen ontstaan.
Nou stel ik een simpele vraag. Ligt het niet meer voor de hand om 2) te zien als de mogelijke oorzaak van een gespannen sfeer, aan verminderde tolerantie en van wantrouwen jegens moslims die aan de Ramadan meedoen? Ik bedoel, die autobranden waren in het nieuws, die hebben miljoenen Nederlanders kunnen aanschouwen, maar hoeveel mensen hebben überhaupt de betreffende reaguursels tot zich genomen? En waren die reaguursels niet reeds een reactie op straatrellen?
Ik kan de positie van de NCTV maar op één manier uitleggen, namelijk als Islamofobie, als dat wat Islamofobie in wezen is, angst om de Islam voor het hoofd te stoten, angst voor de reactie van de moslim, en dus de neiging om te bagatelliseren, om weg te kijken, en daarmee de oorzaak van alle ellende te zoeken in de wijze waarop anderen, met name degenen die niet bang zijn om die Islam kritisch te bejegenen, reageren op de gebeurtenissen.
Dhimmitude in optima forma, als je het mij vraagt.
Laat ik er nog een punt aan toevoegen.
6) de MSN bagatelliseren collectief de Ramadan-rellen in Bos en Lommer.
Als je je afvraagt wat de oorzaak van een gespannen sfeer zou kunnen zijn, is het dan niet bij uitstek de combinatie van 2) en 6)? En zou de teneur van die paar reaguursels op GS niet eerder het gevolg zijn van 2) en 6)?
Oorzaak en gevolg, het blijft lastig.

Schoorsteenveger | 03-05-22 | 18:57 | 7

U legt de vinger goed op de zere plek. Dat verslag van de NCTV is alles behalve neutraal: GS polariseert, auto's in fik steken 'ies koeltoer', "kleine incidenten" waar we niet zo moeilijk over moeten doen.

KeesBruin | 03-05-22 | 20:28

Hear, hear! Een werkelijk uitstekende analyse! En als de NCTV alles en iedereen hier op GS zo obsessief 'monitoren' als lijkt uit al die stukjes hierboven, dan zullen ze dit ook vast wel lezen, en dan zou ik willen zeggen ten Pieter-Jaap Aalbersberg en de rest van de gedachtenpolitie:

Put that in your pipe and smoke it!

En steek je tijd liever in het 'monitoren' van die lieden die de afgelopen 20 jaar werkelijk afdoende bewezen hebben dat ze geweld niet schuwen: de (radicale) moslims.

Dr_Johnson | 03-05-22 | 21:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Wij een populistisch blog?! Volgens mij heeft zelfs het simpelste artikel al meer actieve, werkende bronvermeldingen dan menig kwaliteitskrant. Dit is niet alleen een roze wolk, nee, klik eens op roze woordjes en uw reis naar nieuwe kennis krijgt een compleet nieuwe dimensie.

Feynman | 03-05-22 | 18:56

Mmmm, beschikken die lui van NCTV over witte bestelwagens met opschrift: Pottenbakkerij 't Vaasje ?

Ruikbaard | 03-05-22 | 18:55 | 2

Nee, die stickers zijn er af gehaald, net als bij de NOS.

T. Rammel(l)an(d)t | 03-05-22 | 19:21

@T. Rammel(l)an(d)t | 03-05-22 | 19:21: hmmmmm, dus we moeten oppassen voor busjes met er af gehaalde stikkers....
"They are everywhere!"

nobodiesunmighty | 03-05-22 | 20:26

De links-populistische raamambtenarenvereniging NCTV heeft niet zoveel met persvrijheid.

WellusNietus | 03-05-22 | 18:48

Zouden de dames en heren van het NCTB alleen passief lurken, of ook actief zijn als reagluurder?
Ik weet anders nog wel een paar nicknames om wat potentiële wannabe spionnen uit het NCTB-kamp te recruteren. Te denken valt aan : de gewiekste postduif, Terroristenverjager, Hooveradept, en voor de dames lijkt me "Loertang" wel geschikt.

Gravin v Kippenbouth | 03-05-22 | 18:47 | 1

Kloot and bagger.

Blauwpetje | 03-05-22 | 18:49

Wat is er nou rechts-populistisch aan GeenStijl?
Volgens mij wil GeenStijl (net als ik) dat burgers, zodra ze werk hebben en dus op eigen benen kunnen/moeten staan, gewoon een betaalbare (sociale) huurwoning kunnen huren. En niet dat ze 18 jaar moeten wachten omdat Nederland (en de meerderheid van de politieke partijen) zonodig alle asielzoekers van de wereld op wil vangen en met voorrang een huis geven. Die partijen zeggen dus: val dood, autochtone nederlander met je kut-inkomentje die niet even vier ton kan ophoesten. Daar is niets links aan.

Papa Jones | 03-05-22 | 18:46 | 3

Alles wat rechtser is dan D66, valt in de categorie populistisch tegenwoordig. Hoe vaker zo'n term wordt misbruikt hoe inhoudslozer die wordt. Vergelijkbaar met te pas en te onpas racisme roepen.

Het brein erachter | 03-05-22 | 19:33

Als Rutte de NCTV krant leest in plaats van Geenstijl, dan is Geenstijl kennelijk niet populistisch genoeg.

W_F | 03-05-22 | 20:46

@papa jones: dat is behoorlijk rechts populistisch en extremistisch wat u daar in de panelen roept.
U wilt een betaalbaar huurhuis voor uw kinderen!
Ik ben benieuwd wat voor ‘frame’ de speurneuzen uit Den Haag hieraan geven.

theo-is-dood | 03-05-22 | 20:49

De NCTV is een soort ChristenUnie feestje, die zijn niet van de humor.

thanseeuwen | 03-05-22 | 18:44 | 1

Humor en geloof is niet echt een goeie combo, behalve het vliegend spaghetti monster, dat is op zich al humor.

brie-de-penis | 03-05-22 | 19:04

Indien de NCTV een democratisch instituut is jorist ze me niet weg.

nobodiesunmighty | 03-05-22 | 18:41 | 1

opgesloten, vermalen en naar een ander sterrenstelsel gejorist

nobodiesunmighty | 03-05-22 | 18:42

‘Antikapitalistische Tandartsen Amsterdam. Lol.

Sinterbikske | 03-05-22 | 18:41 | 2

Daar wordt je gratis behandeld........

Blonde Nel | 03-05-22 | 18:48

Zeker. Je hebt de Antifa - en de Antita.

bisbisbis | 03-05-22 | 19:44

Reaguurders worden zelfs door de NCTV weggejorist? Dit was mijn kans op eeuwige roem

Diederik_Ezel | 03-05-22 | 18:38 | 1

"weggesleept en opgesloten"

Wattman | 03-05-22 | 18:40

Heb ik hier al laten weten natural born links te zijn? Links in hart en nieren?

(laat me met rust!!)

Lorejas | 03-05-22 | 18:37 | 2

Links heeft geen hart.

Blauwpetje | 03-05-22 | 18:54

Heil NCTV! Heil NCTV!

Graag maak ik van de gelegenheid gebruik mijn buren aan te geven die op zolder een rechtspopulistische reaguurder herbergen. Ikzelf kom hier uiteraard enkel om jullie te helpen met jullie nuttige opsporingswerkzaamheden.

Berend_Breedreet | 03-05-22 | 18:37

Daar heb je een dagtaak aan om alle reaguursels te lezen, kan je ook voor betaald worden dus. Zal wel een gedeeltelijk geautomatiseerd iets zijn.

Wattman | 03-05-22 | 18:30

Nou ja, is het niet zo dat Joris met enige regelmaat met zijn scepter in de weer moet?

Meestal bij bepaalde figuren met een Zwitsal icoontje in de nicknaam en een soort van "nomen est omen" bijnaam?

Ik vind de meeste mensen hier waar ik het soms mee eens ben, soms mee oneens, soms gewoon leuk of beter mee kan ouwehoeren in het stamkroegje lezenswaardig.

Maar laten we wel zijn. Er komen hier ook mensen die zachtjes gezegd nogal "activistisch" en dan heb ik het over mensen die IMHO te ver gaan in hun gedachtegoed. Daar zitten de strontvervelende Wildershatertjes tussen met achterlijke scheldpartijen maar daar zit ook een ander slag volk tussen.

Zo heb je ene "Jan" die groot aanbidder is van Thierry en Trump enzo en vroeger een vaak geziene gast hier, hij deed ook iets met Powned en inmiddels hier niet meer mag komen en nog steeds in een hetze tegen GeenStijl zit.

Ik ga er niet naar linken maar je kan zijn gestoorde idioterie op zijn 300ste Twitter account vinden. Dan is het niet zo vreemd dat de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid wel interesse heeft in zo'n persoon.

Erg vervelend voor de redactie die overduidelijk niets hebben met extremisme, net zoals de meeste mensen die bijdrages leveren, maar wij willen ook wel dat AbdulAziz666 die doodsbedreigingen stuurt naar, ik noem maar iemand, Geert Wilders, in de gaten wordt gehouden. Er vervelend voor de eigenaar(s) van het weblog waar hij zijn extremisme spuwt maar wel fijn voor onze democratie.

Dus ja, Joris heeft een belangrijke taak om hier alles goed te laten verlopen en dat zijn niet alleen tenenkrommende spelfouten. (waarvoor mijn excuses).

Theodorus.Goldbach | 03-05-22 | 18:30 | 2

Het is wel nogal linkspopulistisch, dat continue gebruik van de term rechtspopulistisch.

radiatorknopje | 03-05-22 | 18:36

Wees voorzichtig met je geweldsfantasieën voortaan, nu weet je dat ze meekijken. Voortaan tijdens het reaguren ook de gordijnen dicht.

Sinterbikske | 03-05-22 | 18:46

Zeg NCTV, nu je toch meeleest: is dat nou niet ontzettend koud aan de billen, zo'n gouden toiletbril?

Professor Superhirn | 03-05-22 | 18:28

Linksch bestaat al 30 jaar niet meer,vraag maar aan Femke Halsema.
we hebben al meer dan 3 Decennia linkse partijen in de Regering die lachend toekijken hoe Shell ongegeneerd dit land plundert.
En dan al die linke wokers die niks durven te zeggen over Vrouwen Rechten bij de Islam.
En de Meest linkse Omroep hanteert lonen van meer dan 3x de Balkenende norm +6 Ton , als je super links socialist bent bij de VARA.

Torquemada | 03-05-22 | 18:28 | 3

Links bestaat nog wel, ze hebben eigenlijk de beste plannen voor de meeste mensen. Maar ze hebben een slecht imago, kunnen niet goed communiceren en zitten met een rancuneuze oud-achterban die massaal naar de PVV is vertrokken of erger. Tsja...

Theodorus.Goldbach | 03-05-22 | 18:34

@Theodorus.Goldbach | 03-05-22 | 18:34:
Whahahahaha... u begint ook heel erg te vervelen...
De beste plannen, maar slecht imago. Kunnen ondanks 1000 en 1 spindoctors en persvoorliegers niet goed communiceren.
En die rancuneuze achterban, waarom zou die dan wegvluchten.. vanwege de goede plannen?!
Donderstraal toch op. Ik zie ook nog dat ze uw zwitsal afgepakt hebben op deze "rechts-populistische" website...
Manmanman, iedereen en zijn linksdraaiende waanzin mag hier krakelen wattie wil. Maar verwacht geen applaus voor aperte nonsens...

WasHetMaarMakkelijk | 03-05-22 | 19:15

@Theodorus.Goldbach | 03-05-22 | 18:34: Geloof je dit zelf nou echt? Dat als die oude achterban niet overgestapt was naar andere partijen dat onze linkse partijen wel in staat zouden zijn om goed beleid te voeren?
Vetrouwen komt te voet en gaat te paard, niet de schuld bij anderen neerleggen.

hele_gekke_henkie | 03-05-22 | 19:16

Nieuw VOG's kunnen een hoop reaguurders nu wel vergeten.

BrutusBosch | 03-05-22 | 18:27

@NCTV: laten jullie me verder thuis wel met rust. Ik ben links he? Heel erg links. Eg wel. Jullie weten tog?

Lorejas | 03-05-22 | 18:27

Voor mij is Geenstijl juist naar het midden opgeschoven de afgelopen jaren. Zowel links als rechts krijgt er hier tegenwoordig van langs, waar dat eerder vooral links was. Ik zou Geenstijl zelf als Liberaal omschrijven, een soort Propria Cures. Maar ja als je zelf extreem links bent als NCTV, dan is vrijwel alles rechts. Van mij mag geenstijl juist wel weer wat meer naar rechts opschuiven en de betaalde trollen eens jorissen. Continu de usual suspects een onderwerp zien downplayen terwijl Joris losgaat op de reacties daarop, is getting old. Unlike a dead baby, dat dan weer wel.

Xukje | 03-05-22 | 18:27 | 1

Juist het begint hier te veel naar links te schuiven meer rechts zou zeer gewaardeerd worden.

bukkakekampioen | 03-05-22 | 19:40

Hoe zou het eigenlijk zijn met Ayatollah Buttbanger?
Dat was toch die keer dat GS door de politie benaderd werd om een reaguursel van AB?
Waarschijnlijk reaguurt ie gewoon onder een andere naam.

Ruimedenker | 03-05-22 | 18:26 | 1

Ah ja. Leuk was dat. Met heel klein "nee" na de break als antwoord haha!

Lorejas | 03-05-22 | 18:28

Sinds wanneer is GS rechts-populistisch?
Heb ik iets gemist?
Als dat echt zo is, dan ben ik hier weg.

Frau_Ferkel | 03-05-22 | 18:26 | 3

Gelul natuurlijk.
Het is hier net “het kleine café aan de haven”.
Maar het bekt zo lekker en het zet rechts in een vies hoekje.
Te makkelijk allemaal.
Maar goed, doei!

Ruimedenker | 03-05-22 | 18:28

Raus! Aber Schnell Ja, sonnst gibt Arger !
Op die A van Arger motten 2 puntjes ..

Torquemada | 03-05-22 | 18:32

Extreem links blinkt nu eenmaal uit in kokerkijken. Rationeel en logisch denken is over het algemeen ook niet echt iets waar de linksmensch een voortrekkersrol in heeft.

Gravin v Kippenbouth | 03-05-22 | 18:54

Zouden ze de extreemlinkse Joop ook in de gaten houden? Wat je daar soms leest is volgens mij aanleiding tot aangifte van Baudet en Wilders want het gescheld met “nazi” is daar niet van de lucht maar het politburo van van Jole vindt dat prachtig. Nog even een vraagje: wat heeft de cijferreeks 0, 0, 0, 1, 0, 3, 2, 7, 3, 2, 10, 0, 4 met de Joop te maken? Antwoord: dat zijn het aantal comments bij de laatste 13 topics.

eerstneukendanpraten | 03-05-22 | 18:25 | 2

Haha!

Lorejas | 03-05-22 | 18:29

Mooi !

Uw Verzekeringsadvis | 03-05-22 | 22:23

@NCTV Stasi
Doe even op het toetsenbord 9 keer de pijl naar links indrukken, dat is pas radicaal.

Reebensteeltje | 03-05-22 | 18:25
-weggejorist-
zuurtjeregen | 03-05-22 | 18:25 | 2

@NCTV
Ik heb nog wat toetsenborden speciaal voor jullie in de aanbieding.
Er is alleen een klein dingetje. De F5 knop hapert een beetje.

Ing. eslapen | 03-05-22 | 18:20 | 2

Ga toch weg met je F5 knopje, je kan de pagina ook gewoon opnieuw laden.

Vitale-Reaguurder | 03-05-22 | 18:24

Als er een partij heel radicaal bezig is op het moment is dat D'66.

leo59 | 03-05-22 | 18:20

Hoi NCTV! Ik kom op tv!
*zwaaien doet*

Kameraansteker | 03-05-22 | 18:19

Zelf functioneer ik ook al bijna niet meer kan ik dan net als Aalbersberg en die andere gesjeesde politiepik Akerboom een NL veiligheidsclub gaan leiden, wel zo fijn auto met chauffeur en de hele mikmak er op en er aan.
Onvoorstelbaar dat dit soort 3 e rangs, bijna bejaarde leiders nog iets te zeggen hebben in dit landje.
Weg er mee, doe gelijk Wolfson ook in de uitverkoop.

Uw Verzekeringsadvis | 03-05-22 | 18:18

Waar blijft het strijdlied, vaandel en hemd met roze armband?
Wat een gekkies!

zuurtjeregen | 03-05-22 | 18:18

Van mij mag de naam van deze Weblog veranderd worden naar WELSTIJL, ik voel me er wel bij thuis.

Vitale-Reaguurder | 03-05-22 | 18:16

*zwaaien doet naar gluurambtenaar van dienst*

"Agent 00nix rapporteert dat sommige reageerders lijken te zwaaien naar ons."

Duwbak_Linda | 03-05-22 | 18:16 | 6

Orders van W A van Buuren om alle Kaas hierbuiten te laten! Die zoekt een aanleiding voor een putsch.

Duwbak_Linda | 03-05-22 | 18:34

Wat? Wat is er aan de hand bij de buren? We gaan er op af!

Lorejas | 03-05-22 | 18:44
▼ 3 antwoorden verborgen

@NCTV: leuk dat jullie meelezen. Ik meen elk woord wat ik zeg. Dus?

Lorejas | 03-05-22 | 18:15

Dank Van Rossem. Sterkenburg is na haar zwangerschap volledig v h padje af geraakt. Nog wel te pruimen bij Elsevier. Nu bij de NCTV kennelijk, geen idee of ze er wat mee te maken had, maar mogen wij haar extreem links noemen ? Ja dat mag.

Zwizalletju | 03-05-22 | 18:15

De Stasi kijk zoals gebruikelijk mee en blijkbaar zijn ze op zoek naar spijkers op laag water voor hun opdrachtgevers met hum oorlog tegen het z.g.n. "populisme".

Reebensteeltje | 03-05-22 | 18:14

NCTV staat voor Nationalistische Censuur Televisie? My goodness, wat een treurnis deze club van bekrompen schaapjes. Richt tezamen een nieuwe kerk op zou ik zeggen en ga daar lekker idioterie verspreiden, houd het binnen de muren graag.

Gaat het niet dan? | 03-05-22 | 18:14

Dus bespreken kan leiden tot een gespannen sfeer? Je moet maar durven het zo te suggereren. Dat is zoiets als vrouwen zelf de schuld geven die wat zeggen over handtastelijke mannen rond nieuwjaar in bepaalde stadsdelen. Benoemen moet je dus niet willen aldus de overijverige NCTV ambtenaar. Die vrouwen moeten dus gewoon hun grote mond houden en de vingers maar accepteren op en in hun lichaam want stel je eens voor wie je kwetst. Benoemen is een vies woord.

Deflatiemonster | 03-05-22 | 18:13

Nou, dan zal links populistisch Joop er ook wel erg vaak in voorkomen, toch?

FogerRederer | 03-05-22 | 18:13 | 1

Joop is niet meer zo links als U denkt. De reaguurders daar zeker niet.

Voor het overige ben ik van mening dat de witte onderbroek met piesvlek niet uit de publieke opinie mag verdwijnen.

Frau_Ferkel | 03-05-22 | 18:18

Grappig. NCTV meent dat alles vanuit hun oogpunt de waarheid is en bevat en dat alle afwijkende vormen of kritiek meteen als "rechts" of "rechts-populistisch" mag worden weggezet.

Dit is een gevaarlijke clubje gedachtepolitie die 'wrongthink' wilt aanpakken en er gewoon alle middelen voor krijgt.
Opdoeken!

LangeTijdGeleden | 03-05-22 | 18:12 | 1

U begrijpt toch zeker dat de NCTdinges elke drie maanden een nieuwe groep “extremisten” moet ontdekken, onderzoeken, beschrijven en rapporteren? Met een persbericht naar de NOS erbij? Want doe je dat niet dan ben je straks niet meer in beeld bij de Tweede Kamer. En dan wordt er gekort op de budgetten

theo-is-dood | 03-05-22 | 21:17

Krijgen we nou allemaal een speldje, zoals bij de padvinders?

Blauwpetje | 03-05-22 | 18:12

Censuur bestaat niet.
Elke website mag een bepaald beeld uitstralen, voor de idealen waar zij voor staan.
Reacties en comments die niet voldoen aan dat beeld, mogen verwijderd cq hoeven niet geplaatst te worden.
Dat is een rechterlijke uitspraak.
De lijst waar echt niet gecensureerd wordt is kort, geenstijl zit daarbij, anders kwam ik hier niet.
Elsevier bijvoorbeeld wel, daar worden negatieve berichten over Wilders gecensureerd.
Legaal gecensureerd.

snapal | 03-05-22 | 18:11

En dat je bij elke keer dat je NCTV leest Dick Passchier en Judith Bosch moet denken. Dan gaat er iets niet goed: www.youtube.com/watch?v=k7HCrzJlRG4

Hetkanverkeren | 03-05-22 | 18:11
-weggejorist-
chicago river | 03-05-22 | 18:10 | 1

De knipselkrantjes van onze heldhaftige terrorismebestrijders.

Duwbak_Linda | 03-05-22 | 18:09

Gisteren zaten we nog grapjes te maken over huisbezoekjes in Oekraïne. Dit zit er niet heel ver van af hoor.

SailingDuck | 03-05-22 | 18:09 | 1

Komt wel dichtbij nu...

ReyNemaattori | 04-05-22 | 01:29

Kijk, toch nog komedie. Heet dit Kleinkunst? Het mag wat belastingcenten kosten, maar dan heb je ook wat.

forecastle | 03-05-22 | 18:08

@NCTV
Mijn naam is Loes en ik ben heet en nat. Sinds ik een 0906 nummer ben begonnen verdien ik ruim 18k per maand met slechts enkele uren werk per dag. Bel 0906 want dat is een lekker nummertje.

Brabeaulander | 03-05-22 | 18:08 | 2

@NCTV: Doen! Ik heb net Loes aan de lijn gehad, ze heeft me alle hoeken van de hoorn laten zien. Wel een beetje zware stem, maar dat kan ook ruis op de lijn zijn.

Lorejas | 03-05-22 | 18:14

Loes, nu de NCTV meeleest wil ik voortaan wel graag het bonnetje met de btw-afdracht.

zuurtjeregen | 03-05-22 | 18:20

Maar zo véél als de NCTV kennelijk schrijft over GS! Het lijkt wel of ze geobsedeerd zijn met GS. En bij al die fragmenten snap ik gewoon niet waarom het van belang is om GS te 'benoemen': er is nergens sprake van iets onoirbaars, nergens wordt 'haat gezaaid', nergens wordt opgeroepen tot geweld. De merkwaardigste vind ik deze (moet ik helemaal overtypen want is niet te koppiepeesten):

"Het verzet tegen het niet uitzetten van de illegale, uitgeprocedeerde asielzoekers komt vanuit extreemrechtse actiegroepen en enkele rechts-populistische media als GeenStijl en De Telegraaf.''

Dat ging dan over die klaplopers van ''We are here''. Die klaplopers waren al jaren uitgeprocedeerd, kraakten 'vluchtkerk' na 'vluchtgarage', maakten een 'general pain in the ass' van zichzelf, en werden uiteindelijk 'beloond' met een verblijfsvergunning. En vind je daar iets van, namelijk dat eea een grof schandaal is, dan kom je in het vizier van de NCTV, die je 'rechts-populistisch' noemt.

De NCTV, dat is tegenwoordig Pieter-Jaap Aalbersberg, die jaren geleden als eerste voorstelde om politieagentes, als onderdeel van het uniform, hoofddoekjes te laten dragen, want dan zouden meer moslimaatjes zich melden voor de opleiding. Kijk, dan ben je kennelijk 'goed' bezig, ben je niet aan het 'polariseren', maar doe je aan 'verbinding' en 'integratie'. Dat je en passant principes als 'scheiding van kerk en staat' over de schutting flikkert, soit, maar je 'deugt' tenminste, kunt probleemloos aanschuiven bij elke talkshow om je pracht ideeën toe te lichten, en kunt jezelf iedere morgen trots in de spiegel aankijken.

Dr_Johnson | 03-05-22 | 18:06 | 5

Scheiding van kerk en staat? SGP, CDA, SP, Denk, Bij1, ik noem maar wat partijtjes waarbij van die scheiding weinig te merken is…

Jojohan | 03-05-22 | 18:29

@Jojohan | 03-05-22 | 18:29:

Jij kunt ook nog wel wat bijlesjes basisprincipes democratische rechtsstaat gebruiken, zie ik. SGP etc zijn politieke partijen; die mogen vanuit hun eigen principes (en daar valt 'levensovertuiging' onder) proberen bepaalde zaken geregeld te krijgen. SGP etc vormen niet 'de staat', die gescheiden moet worden van 'de kerk'.

Zodra SGP etc in de regering komt, dan vormen ze 'de staat', en moet er 'gescheiden' worden. Een SGP minister met een groot kruis om zijn nek die op tv geïnterviewd wordt in zijn/haar functie als minister zou ik niet langer als ook mijn minister kunnen beschouwen. Dat zo iemand in zijn/haar vrije tijd op zondag in de kerk psalmen zit te zingen, moet zo iemand zelf weten en is een privézaak. Zelfde met hoofddoeken: zo'n Khautar mag in de Tweede Kamer zitten met een hoofddoek; zou ze ooit, wat god/allah/het vliegende spaghetti monster verhoedde, minister worden, dan moet die doek meteen af (mag ze hem weer op doen als ze voor het vrijdaggebed naar de moskee gaat). Zo ook politieagentes: die zijn in uniform op straat 'in functie' en die moet het verboden zijn om symbolen van hun persoonlijke levensovertuiging te tonen.

Dr_Johnson | 03-05-22 | 18:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Je kunt blijkbaar tegelijk "rechts-populistisch" zijn én de bruine club van
Terrie Berdet, Vossius van Houwelingen en complotmarmot Van Meijeren helemaal kapot schrijven.

J.P.Drapeau | 03-05-22 | 18:04

Als er echt gevaar van rechts uitging had Volkert allang niet meer rondgelopen. Het zijn toch echt die linkse mafklappers van GroenLinks die bomkoffers in elkaar knutselen, Pim vermoord hebben en de AFA-Jugend op tegenstanders afsturen.
Lees dit maar NCTV!

Sinterbikske | 03-05-22 | 18:04

Geachte NCTV-makkers,

Mijn reacties onder artikelen van het weblog WWW.GEENSTIJL.NL (zegge: wee wee wee punt geenstijl pun en el) zijn ironie. Mijn intentie van een omwenteling van de gevestigde politieke orde in de Nederlandse staat is puur op democratische en rechtsstatelijke principes gebaseerd. Alles wat ik hier schrijf dat opgevat kan worden als buiten sociale normen is een hyperbool en dient als ironische stijlvorm. Ik keur elke vorm van geweld af.

Met vriendelijke groet,
Jullie vast al welbekend aangezien jullie het hele internet toch al in de gaten houden met je sleepnetten.

Barre_de_k | 03-05-22 | 18:04 | 3

De NCTV heeft geen bevoegdheid, ze hebben geen idee wie je bent.
Ze willen wel graag geheime dienstje spelen.

Kaas de Vies | 03-05-22 | 18:09

@Kaas de Vies | 03-05-22 | 18:09: oh okay, bedankt ik ga hem even aanpassen

Barre_de_k | 03-05-22 | 20:07

@Kaas de Vies | 03-05-22 | 18:09:
Geachte AIVD-makkers,

Mijn reacties onder artikelen van het weblog WWW.GEENSTIJL.NL (zegge: wee wee wee punt geenstijl pun en el) zijn ironie. Mijn intentie van een omwenteling van de gevestigde politieke orde in de Nederlandse staat is puur op democratische en rechtsstatelijke principes gebaseerd. Alles wat ik hier schrijf dat opgevat kan worden als buiten sociale normen is een hyperbool en dient als ironische stijlvorm. Ik keur elke vorm van geweld af.

Met vriendelijke groet,
Jullie vast al welbekend aangezien jullie het hele internet toch al in de gaten houden met je sleepnetten.

Barre_de_k | 03-05-22 | 20:07

Links.... DE profielschets van alle raamaddicten.
Inter-Nationaal, provinciaal & lokaal. Een plaag wat zuivering vereist.

MoslimMolen | 03-05-22 | 18:02

Word ik genoemd?
En hoeveel dickpics willen ze?

Kaas de Vies | 03-05-22 | 18:01 | 2

Wacht nou eerst maar eens even af, of je überhaupt genoemd wordt. Die dickpicks kun je altijd nog maken, en ik hoef ze niet te zien.

KeesBruin | 03-05-22 | 18:03

Kaas, voor jouw hebben een speciaal en geheim team opgericht, weet ik uit betrouwbare bronnen.

aflaatverkoper | 03-05-22 | 18:09

@NCTV

Een aantal van mijn reaguursels zijn weggejorist.
Kunnen jullie de orginele guursels naar mijn e-mail adres sturen.
Ik ga er van uit dat deze wel bij jullie bekend is.

Alvast hartelijk dank.

Ing. eslapen | 03-05-22 | 18:00 | 4

@Kaas de Vies | 03-05-22 | 18:01: Stuur maar naar hetzelfde e-mail adres.

Ing. eslapen | 03-05-22 | 18:02

@Ing. eslapen | 03-05-22 | 18:02:
Veel plezier!

Kaas de Vies | 03-05-22 | 18:08

@Kaas de Vies | 03-05-22 | 18:08: Verdorie, daar heb je een microscoop bij nodig.

Ing. eslapen | 03-05-22 | 18:09
▼ 1 antwoord verborgen

Wel bijzonder eigenlijk dat extreem links maar héél zeldzaam schijnt te zijn in de MSM en áls het al benoemd word dan altijd met een enorme emmer nuance en begrip.

Extreem rechts daarentegen is overal. De meeste Nederlanders willen blijkbaar fascist worden.

Maar! Omdat men de mensen zo goed opvoed via de MSM en de NPO gebeurt dat niet. Anders hadden we on-ge-twijfeld 15 jaar terug allemaal met onze rechterarm omhoog staan te juichen voor de 1 of andere "rechts-populist" want tenslotte zijn wij -allemaal- domme gansjes die permanent aan het (linker) handje genomen moeten worden door de mensen "die het beter weten".

GVD wat ben ik daar toch blij om. Wat offeren die mensen zich belangeloos op om de maatschappij zo linksdraaiend als mogelijk te houden. En daar krijgen we de mooiste, prachtigste dingen voor terug! Censuur bijvoorbeeld. Massa immigratie van kansloze mensen die geld komen eten en ellende schijten. Zulke intens eenzijdige berichtgeving dat je vanzelf uitwijkt naar iets wat op zn minst anders is.

Ik zou zeggen tegen de NCTV; fuseer al die kutkranten van DPG en die andere Belg tot één krant zorg dat iedereen daar verplicht een stinkend duur abo op moet nemen en noem het rammelende papieren vehikel PRAVDA. Dat is pas efficiënt. GVD.

Dutchbeaurouge | 03-05-22 | 17:59 | 3

Ja, en maakt het meteen even af, door dat vermaledijde Geen Stijl te verbieden.

KeesBruin | 03-05-22 | 18:04

Als de meeste mensen iets willen in een democratie; dan wordt het pas echt lastig.

Jojohan | 03-05-22 | 18:16

Als een dienst als de NCTV GeenStijl serieus neemt zijn we op de goede weg..

*Proesten doet over zoveel onbenul..*

Wijze uit het Oosten | 03-05-22 | 17:59

Dus de NCTV leest hier de hele dag mee op GeenStijl blijkbaar. *Zwaait naar NCTV* Joehoe, NCTV, mag ik ook bij jullie komen werken en dan betaald de hele dag op GeenStijl zitten? Jullie weten me te vinden hè?

Sinterbikske | 03-05-22 | 17:59 | 1

Mooi werk, solliciteren onder je reaguurdersnaam en je wordt zeker aangenomen, denk ik..

Wattman | 03-05-22 | 18:45

Ik denk achteraf, dat ik weleens door de NCTV ben weggejorist en niet door Joris.

Vitale-Reaguurder | 03-05-22 | 17:58

Wie is hier de NCTV mol?

Datzullenwenogweleen | 03-05-22 | 17:57 | 5

Cugel. Kan niet missen.

Lorejas | 03-05-22 | 18:16

@Lorejas | 03-05-22 | 18:16:
Zeer irritant en nadrukkelijk aanwezig de laatste tijd. Maar dat mag, op een "rechts-populistisch" blog gewoon zomaar...

WasHetMaarMakkelijk | 03-05-22 | 18:21

@Lorejas | 03-05-22 | 18:16: Sorry, ik zit voor mijn vrouw met Alzheimer in Ierland: geen tijd om de mol voor deze NCTV te zijn.
@WasHetMaarMakkelijk | 03-05-22 | 18:21:
GS gooit het nachtcafé 's ochtends dicht zodat ik bijna niet meer mijn meestal off topic tegels kan plaatsen. Is het je niet opgevallen dat ik er veel minder ben? Maar goed, nu is het officieel: GS, tendentieus, ongenuanceerd en nodeloos kwetsend, is dus toch rechts-populistisch. Wees blij dat ik, met linkse opinies, jullie een klein beetje uit dat hoekje trek. En als mol zou ik toch me toch wel wat gedeisder houden, niet dan?
Overigens heeft HP/De Tijd een goed artikel: "Links is rechts en rechts is links", dat mij toch wel aan het denken zet: google het eens: is goed. Sta ik wel aan de goede kant? Alles is best wel complex. Maar in Amerika is het nog duidelijk: de Republikeinen zijn kneiterrechts, met dezelfde opinies als je hier op GS hoort, en pure evil. De Democraten zijn min of meer fatsoenlijk: bijvoorbeeld voor het recht van een vrouw om baas in haar eigen buik te zijn. Hoewel, misschien dat de extreme linkervleugel inderdaad allemaal rare ideeën als woke heeft. Daar weet ik niet voldoende van.
Een fatsoenlijke regering is centrum links, volgens mij. Maar het is waar: links kan er economisch niks van. En te links kan tot gruwelijke dictaturen leiden. En die gek die Fortuyn doodschoot meende ook dat de Nederlandse wereld redde van het rechts populisme. En ik heb heel lang Wilders gestemd omdat hij economisch eigenlijk links is en tegen de islam.

cugel | 03-05-22 | 20:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Tegen die lui zeg ik: loop naar de Poetin.

Zatkniss | 03-05-22 | 17:56

Hoog tid dat Orban in het europees parlement deze anti-democratische wantoestanden in Nederland aan de kaak stelt.

2voor12 | 03-05-22 | 17:55 | 1

Dan moet Rutte wéér huilen.

Dutchbeaurouge | 03-05-22 | 18:01

Er mag natuurlijk niet te veel tegengas naar de links populistische omroepen worden gegeven. Die ook nog van belastinggeld worden onderhouden.

bqbq | 03-05-22 | 17:54

Overigens, we zien hier wel geïllustreerd dat het net rond het rechts-populistische bolwerk Geen Stijl zich aan het sluiten is. De Geheime Dienst volgt jullie, redactie.
En van de vaste reaguurders op GS is ook al een lijst van staatsgevaarlijke personen opgesteld, ter inrekening, als D66 de absolute macht gegrepen heeft.
Ik weet niet hoe het nu op de redactieburelen van GS is, maar mij loopt het angstzweet al over de rug.

KeesBruin | 03-05-22 | 17:54 | 2

Want de d uit d66 staat eigenlijk voor dictatuur.

bqbq | 03-05-22 | 17:55

Als de extreem linksen de macht definitief grijpen dan, zo leert de recente geschiedenis, komt Rusland ons bevrijden. Toch?

DePsych | 03-05-22 | 19:34

"Websites als Geen Stijl" ???
Ik ken ze niet afgezien van Geen Stijl zelf.

aflaatverkoper | 03-05-22 | 17:53 | 2

Misschien The Post Online........

bqbq | 03-05-22 | 17:56

@bqbq | 03-05-22 | 17:56:
Hebben die ook zo'n regauurdermogenlijkheid/vrijheid als op Geen Stijl?
Hoewel ik van Rossem wel eens heb horen beweren in een interview dat de reaguursels alhier van ondergeschikt belang zouden zijn, maakt het Geen Stijl wel behoorlijk uniek in deze.

aflaatverkoper | 03-05-22 | 18:01

Mogen parlementariërs in de Tweede Kamer op hun telefoon naar GeenStijl kijken? Ik vraag dit voor een Engelse Tory die net moest aftreden.

Colin.Fart | 03-05-22 | 17:50

Dus met sarcasme en de juiste stijlvorm blijven je tegels onder de radar. Weten we dat ook weer.

Niet_Van_Hier | 03-05-22 | 17:50

Heb nog niet alle bevindingen van de geheime diensten inzake het extreem-rechtse weblog GS doorgelezen, maar eentje sprong er zo al uit.
Over autobranden in Bos en Lommer, en de berichtgeving van GS daarover, die "het wantrouwen tegen moslims die hier aan mee doen" zou aanwakkeren.
Tsss! Schande! Kwaad spreken over moslims die auto's in de brand steken, ga jullie schamen, GS! Zo wordt het toch nooit wat met de multiculturele samenleving?

KeesBruin | 03-05-22 | 17:50

Hahaha, de knipselkrantmedewerkster van de NCTV (kort, pittig kapsel, jaar of 60, digibeet) is voortvarend te werk gegaan.

Blok aan je been | 03-05-22 | 17:49

Kolere. Ik hoop voor die lui dat ze een short key gemaakt hebben voor "rechts-populistisch". Daar krijgt zo'n ambtenaar met gleufhoed anders echt kramp van in allebei z'n vingers.

Waagmeester | 03-05-22 | 17:49

Prachtige muziek, overigens!

antagonist | 03-05-22 | 18:30
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Rocknrolla7372 | 03-05-22 | 17:47

Ach weet je, Geenstijl heeft naar eigen zeggen meer dan een miljoen unieke clicks per dag. Er vanuit gaande dat veel mensen eens per paar dagen clickt, heeft Geenstijl miljoenen lezers.
En dat is eng. Miljoenen mensen, waaronder 100-duizenden vrije(re) denkers, die een realistischere kijk op de wereld hebben dan wat de msm voorschotelt.
Natuurlijk moet dat in de gaten gehouden en in een hokje geframed worden.

WasHetMaarMakkelijk | 03-05-22 | 17:46

Rechts-populistisch. Lijkt mij een juiste typering.

Komjehiervaker | 03-05-22 | 17:45 | 2

Kom je hier vaker?

Jos Tiebent | 03-05-22 | 17:58

@Jos Tiebent | 03-05-22 | 17:58: Alleen als ik moet poepen.

Komjehiervaker | 03-05-22 | 18:02

De kogel komt altijd van links. Altijd.

antagonist | 03-05-22 | 17:44 | 3

Hou dat nou voor je.
Op dit soort uitspraken slaat de nctv aan.

Schadenfreude | 03-05-22 | 18:12

Rechts-populistisch….. - Links- populistisch daarentegen…..

Jojohan | 03-05-22 | 18:21

Hmm, ik ben zo links als de neten. En al helemaal niet populistisch. Nog nooit heb ik iemand 2000 Euro beloofd.
Hebben die luitjes van NCTV nu niets beters te doen. De gemiddelde reaguurder kan de weg uit zijn/haar zolderkamer niet eens vinden laat staan dat ze het waard zijn om in de gaten gehouden te worden. Hou Rutte en consorten in de gaten die mensen die kinderopvang toeslag kregen volledig de vernieling in geholpen hebben. Als je het dan toch over een populist wilt hebben.

Zapata10 | 03-05-22 | 17:44 | 1

"Rutte en consorten" hebben de macht, dus die worden niet in de gaten gehouden. De oppositie, de mensen met een andere, afwijkende mening, die worden in de gaten gehouden. Dat is de taak van de BVD, het bewaken van de status quo, van de machthebbers. Dat is overal zo.

KeesBruin | 03-05-22 | 17:58

Guurders gecensureerd: Dat zal ik wel zijn.
Ik heb immers ook al jaren een eigen prikbord in een kamertje bij de AIVD waar ze chocola proberen te maken van mijn reaguursels, bewegingen en anderszins opmerkelijke handelingen. Dat is meegekomen met de boedel van de BVD alwaar Sjeng Verhulst ooit de scepter zwaaide.

JanVergoor | 03-05-22 | 17:43

Wat een mooi rijtje NSB rapportjes.
Ik bedoel de Nederlandse Schaatsbond he, voordat de NCTV-Gestapo me van mijn bed komt lichten.
En ik maak niet eens cartoons!

Zeurders | 03-05-22 | 17:42

Sorry hoor, maar GS is alles behalve rechts populistisch. Hier is eenieder, ongeacht zijn or haar voorkeuren welkom. Je moet je alleen gedragen.

Super Grover | 03-05-22 | 17:39 | 2

Dat dus.

WasHetMaarMakkelijk | 03-05-22 | 17:42

Waneer je niet in hun beperkte straatje past krijg je de term rechts- populistisch opgeplakt,dit is een ander woord voor ongewenst in hun ogen.

Coolcalmcollected | 03-05-22 | 17:51

Jemig is dat het bureau van fascist Nikki Sterkenburg. Fascist Nikki Sterkenburg is wel consequent in het benoemen van "rechtspopulistische blog Geenstijl" daar dit telkens weer herhaald wordt door het bureau van fascist Nikki Sterkenburg. Welk punt wil fascist Nikki Sterkenburg nu bereiken met het telkens herhalen van een normatieve aanduiding? Het lijkt erop alsof het NCTV van fascist Nikki Sterkenburg vooral een politieke organisatie is die erop gericht zijn het Overtonraam en daarmee de vrijheid van meningsuiting zoveel mogelijk te beperken. Echt iets voor fascist Nikki Sterkenburg om op die manier de vrijheid van meningsuiting te bestrijden.

Tarak | 03-05-22 | 17:39 | 1

Ik kende fascist Nikki Sterkenburg tot net nog niet, maar zoals jij fascist Nikki Sterkenburg omschrijft, lijkt mij die fascist Nikki Sterkenburg geen fris type.

JanVergoor | 03-05-22 | 17:48

Enorm benieuwd hoe die enge linkse bubbels diversiteit gaan vermengen met hun islamitische droomstaat. twitter.com/FDW_VB/status/15213661228...
Zoals bij veel van dit soort bijeenkomsten en islamitische feesten: waar zijn de vrouwen???
ps. ik heb helemaal niks met Filip de Winter, mochten er reaguurders zijn die een tweede shot hebben mét vrouwen dan zie ik die graag.

First Contact | 03-05-22 | 17:37

Van mij mogen ze (m/v) tijdens suikerfeest in een kort rokje gedropt worden in een bioscoop, dan mogen ze terugkomen met hun kritiek. Zoiets?

VP732 | 03-05-22 | 17:37

Ook het links-populistische NOS journaal heeft het altijd zonder gene over de 'populistische' PVV, of de extreem-rechtse Le Pen, hoe is dat objectief?

steelbreeze | 03-05-22 | 17:36

En nog even terugkomend op Ferd Leugenhaus.
Het is toch niet te geloven wat een pokkebende het CDA er van gemaakt heeft.
Jaren van list en bedrog, misleiding en fraude.
Wie zijn toch die mensen die nu nóg op die partij stemmen?

Ruimedenker | 03-05-22 | 17:36 | 1

Nog steeds de (oudere) christenen.
"Tot het zilverwerk op tafel komt, dan sluit de Bijbel"

antagonist | 03-05-22 | 18:39

Trots!
Worden er ook reaguurders bij naam genoemd?
En trouwens….rechts-populistisch?
Dan lezen ze nooit helemaal mee.

Ruimedenker | 03-05-22 | 17:33 | 1

Dat kost moeite. En degene die op weblogdienst wordt gezet is vaker lui dan moe.

JanVergoor | 03-05-22 | 17:49

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl