Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66-Kamerlid: Henk Westbroek moet zijn bek houden over MeToo-doofpot D66

Het gedoe bij D66 is de schuld van... Henk Westbroek

Wie natuurlijk echt even zijn muil moet houden in de affaire rond D66 is... Henk Westbroek. Het was immers Henk Westbroek die jarenlang vrouwen bij D66 lastigviel, Henk Westbroek die destijds als partijleider Henk Westbroek de hand boven het hoofd hield, Henk Westbroek die ervoor zorgde dat Henk Westbroek uiteindelijk via de hoofduitgang  kon vertrekken als talentscout bij D66, Henk Westbroek die vervolgens deed alsof hij schrok van een anoniem blog over Henk Westbroek, Henk Westbroek die de resultaten van het "onafhankelijk" onderzoek over Henk Westbroek geheim hield, Henk Westbroek die tegen het slachtoffer van Henk Westbroek zei dat ze zich maar bij een advocaat moest melden en het is Henk Westbroek die nu al tien dagen weigert antwoord te geven op relevante vragen over het seksueel grensoverschrijdend gedrag van Henk Westbroek. Waarom is er eigenlijk nog geen petitie met 700 handtekeningen van D66-leden tegen Henk Westbroek? Was getekend, Jeanet van der Laan, jongste liftbediende bij D66. 

Reaguursels

Inloggen

In deze situaties zijn er naar mijn mening twee partijen. Henk Westbroek zijn tweet was onvolledig vind ik. Als hij zich nu ook zou afvragen of iedere prominente D66 man besluiten neemt met datgene wat tussen zijn benen zit of wat tussen zijn oren zit, dan was de tweet beter geweest.

Rest In Privacy | 20-04-22 | 18:05

Deze dame is bedrimmeld. Bah, vies wijf.

funkyd | 20-04-22 | 18:01

D66 is een castingbureau voor neukbare wichtjes die denken geselecteerd te worden voor hun intelligentie, linkse liberaliteit en het merk van hun bakfiets. Bij D66 weten ze hoe ze dat blijkbaar uit moeten buiten.

Pedante-aap | 20-04-22 | 17:57

Psst Jeanette,
Van Drimmelen heeft bekend.
Van Drimmelen is opgestapt.
Van Drimmrlen deed aan MeToo en Kaag wist er van.
Dag Jeanette.

MK27 | 20-04-22 | 17:52

Ik heb voor een middag iedereen geblokkeerd behalve BL, dolle pret hier.

uisge baugh | 20-04-22 | 16:54

Voetballertje uit Lisse ...... Lisse? Dat is toch Harry Mens territorium?

P. Breidel | 20-04-22 | 16:47

Als onnozelheid en onkunde de maat is voor bedrimmeld zijn, staan wij aan de vooravond van een nieuwe MeToo golf. Hoeveel kamerleden ken je eigenlijk? Dat bedoel ik.

P. Breidel | 20-04-22 | 16:41


Henk uit 030-Gaza is altijd goed voor een gezond rondje reuring

Ervaringsdeskundige | 20-04-22 | 16:40
-weggejorist-
HaagseBeugie | 20-04-22 | 16:39

Stelletje galbakken daar in democraten ‘66 . Ongelofelijk dat mensen daar op stemmen en ook nog hun land naar de knoppen helpen. Laagvliegers !

Baal | 20-04-22 | 16:15

Altijd ontkennen dat je bedrimmeld bent of hebt. Die sjennet komt er wel.

janoesj | 20-04-22 | 16:13 | 1

Ik zie nog een beettje Drimmel bij haar linker mondhoek zitten, iemand een tissue voor haar?

Graaisnaaiert | 20-04-22 | 16:18

Vervang in de tweet van Henk het woord D'66 eens door PVV.
En vooruit, Van Drimmelen door een PVV-er, Graus bijvoorbeeld.

Had Jeanet vd Laan dan ook met gelijke reactie ge-retweet?

Ik vrees van niet. Het gaat haar in dit geval niet om de dames, het gaat haar om zichzelf.
En dat valt me in de hele Drimmeralij- soap al op.
Het gaat niet om het grensoverschrijdend gedrag, het gaat om D'66.
Bij elke ander geval van grensoverschrijdend gedrag (Overmars, Marco B, Ali B) hadden dezelfde D'66-ers die nu stil blijven, alláng hun afschuw geuit en vóór een veilige omgeving voor vrouwen gepleit, ipv tot vrijdag op een verklaring te wachten.
Misschien kunnen twitteraars checken of dit klopt.

Roos | 20-04-22 | 16:12

Tijd voor een nieuwe hit voor Henk:
"1 keer trek je de conclusie,
Sigrid is een illusie.
Sigrid is een droom,
een pakketje schroot
met een dun laagje chroom."
Komop, Henk, je kunt het.

Graaisnaaiert | 20-04-22 | 16:04

Jeanet lijkt te willen voorkomen dat mensen denken dat ze ooit bedrimmeld is. Nu kan ik aan niks anders meer denken. Bedankt.

B.agger | 20-04-22 | 15:54

Jeanette lijkt nu al op die Kaag heks... en die is 100 jaar oud! Lijkt erop dat D66ers snel oud worden.

Geertje W | 20-04-22 | 15:50

Wat is die Jeanet dom! Ze kon net wachten op het lulverhaal waar D66 vrijdag mee gaat komen, nee, ze moest en zou nu al een reactie geven op een terechte vraag van Henk Westbroek. En uiteraard maakt ze het daarmee alleen maar erger en vestigt ze alleen maar meer aandacht op de toch al stinkende affaire. Ze zal nu binnen de fractie ook wel een flinke tik op de vingers krijgen.
Hoe kon iemand die zo dom is ooit door de talentenballotage van die club komen?

MAD1950 | 20-04-22 | 15:44 | 1

Hoe kon iemand die zo dom is ooit door de talentenballotage van die club komen?
Wà denkte zellúf?

Verbandmeester | 20-04-22 | 15:53

Ik zit me al dagen af te vragen hoe die nikskunner Ollongren in dit plaatje past.

Eugen Sandow | 20-04-22 | 15:18

Henk Westbroek laat het in het midden wat hij met bedrimmelen bedoelt maar Jeanet van der Laan gaat er gelijk vanuit dat het om seksuele handelingen gaat. Zegt wat over wat zij denkt en weet. En inderdaad, je kan er ook partijdiscipline uithalen. Die D66-vrouwen laten elkaar hard in de steek daar. Prominent hoor.

Deflatiemonster | 20-04-22 | 15:10

Zij maken zich over van alles druk bij D66, behalve om de slachtoffers.

Teluitjewinst | 20-04-22 | 15:05 | 1

Daders66.

Cor Netto | 20-04-22 | 16:59

Westbroek zegt feitelijk: "Alle vrouwen zijn hoeren" maar op een iets andere manier. Maar de toon is duidelijk: Vrouwen die iets bereiken hebben zich omhoog geneukt. Een smaakvolle opmerking van een smaakvolle ex-politicus die ook graag wil leeglopen over D66. En toch is het zo leuk dat GS het maar even prominent quote. Ook dat is bijzonder smaakvol. Ik zou bijna zeggen nodeloos kwetsend. Ongefundeerd ook.

Beste_Landgenoten | 20-04-22 | 14:53 | 14

Van Drimmelen, jij hier?

vanvandaag | 20-04-22 | 16:44

Dit heet: wild om je heen slaan. Droevig. Ik geloof er onderhand geen snars meer van dan je niet op de loonlijst van D66 staat. Dat je je niet handig en ongeloofwaardig uitdrukt is een tweede.

donkieshot | 20-04-22 | 19:25
▼ 11 antwoorden verborgen

Het houdt niet op... niet vanzelf

Sjeffer | 20-04-22 | 14:50

Ik krijg nu de neiging te denken dat zelfs Jan Terlouw zijn touwtje wel eens in de verkeerde brievenbus gehangen heeft. Geintje natuurlijk

Johan1235 | 20-04-22 | 14:49 | 1

Eerder dat-ie aan menig touwtje trok om binnen te kunnen komen.

Schoorsteenveger | 20-04-22 | 14:52

Het is heel natuurlijk dat een mens wil neuken.
Maar een enigszins ethisch ontwikkeld mens heeft de neukbehoefte enigszins onder controle in de werksituatie.

Zeurders | 20-04-22 | 14:37

Het schijnt dat ze bij Drimmel66 een nieuwe datingapp hebben, de Drimmel. Om de concurrentie met Tinder/Grindr/Woefr aan te gaan.

Graaisnaaiert | 20-04-22 | 14:27 | 5

@Zeurders | 20-04-22 | 14:34:
Daar moeten ze bij die partij met zoveel ervaring toch gemakkelijk een paar efficiënte algoritmes voor kunnen ontwikkelen.

Schoorsteenveger | 20-04-22 | 14:53

@Graaisnaaiert | 20-04-22 | 16:14:
En ik had de naam verkeerd verstaan, die app gaat Drimmler heten. Met gebruikrshandleiding ( geen typo, het is 2022, we spellen gewoon raar ) door ome Frans zelf.

Graaisnaaiert | 20-04-22 | 16:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Henk-Jeanet 1-0

priwax | 20-04-22 | 14:16

Oh, en nu kan dit D66-kamerlid ineens wél op dit onderwerp reageren? Het is nog geen vrijdag hoor!

Hou dan gewoon helemáál je waffel.

Papa Jones | 20-04-22 | 14:11 | 2

Mwah Henk impliceert dat Jeanet zich heeft laten bedrimmelen. Dat ze daar op wil reageren snap ik wel.

Het geeft ook wel zicht op hoe sterk die kadaverdiscipline in die fractie is. Ze willen dus wel reageren maar zijn er blijkbaar echt te bang voor. Interessant wel... en ook dodelijk voor een toch al zinloos levende partij.

Sjors W. | 20-04-22 | 14:36

Dit.

Roos | 20-04-22 | 15:59

Mogen we, gezien de hoge functie van nikskunner Robot Jetten, ervanuit gaan dat Frans ook een keer uit een ander vaatje heeft gedrimmeld?

Cottonmouth | 20-04-22 | 14:00 | 3

Bij X66 ontkom je er niet aan he. Bij de studentenvereniging wordt je ontgroend, bij X66 wordt je ( m/v/woef! ) bedrimmeld.

Graaisnaaiert | 20-04-22 | 14:24

Jetten houdt niet van tetten, wel van eh kroketten?

P47Thunderbolt | 20-04-22 | 16:02

@P47Thunderbolt | 20-04-22 | 16:02: kroketten hebben iets schuurpapierachtigs. Laten we het houden op "Jetten houdt niet van tetten, wel van een frikandel tussen zijn kadetten"?

zoute_drop | 20-04-22 | 16:53

Jeanet is lievvvvvv.
Heeft overal haar zegje op.
Omdat zij wil deugen , blaft ze de HENK gewoon af.
Haar signaal doet er toe en is geheel vrouwvriendelijk.
Afzeiken doe je maar in je eigen gelederen.
Het zou zomaar een hockeytrutje kunnen zijn.

Zitvlak | 20-04-22 | 13:59 | 1

Zou ze net als die mevrouw bij jinek b.v weten hoe groot de lat van Drimmelmans is?

likdoorn | 20-04-22 | 14:55

Ook gij, Henkus?

Sinterbikske | 20-04-22 | 13:57

Ik zie dit toch anders dan de meeste reaguurders, merk ik. Een bijzonder flauwe opmerking van Henk Westbroek (hij suggereert niets meer en niets minder dan dat prominente D66-vrouwen hun functie te danken hebben aan het feit dat ze zich hebben laten betasten door een meneer, in straattaal; het zijn allemaal hoeren). En ik vind de reactie van Jeanet v/d Laan dan ook passend. Ik vind overigens ook dat Henk Westbroek die grap mag maken, want er moet ook ruimte zijn voor flauwe, seksistische grappen. Maar ik hoop dat hij van meer mensen een stevige reactie krijgt.
En dat passief-agressieve toontje van het artikel vind ik ook weinig verheffend. Prima hoor, om (terecht) verontwaardigd te zijn over het uitblijven van een reactie van D66, maar om dat nou aan dit twitter-akkefietje van Henk Westbroek op te hangen, slaat nergens op.

rederijker | 20-04-22 | 13:48 | 5

@Papa Jones | 20-04-22 | 14:14:
Zijn ze nou helemaal bedrimmeld, daar bij X66?
Trouwens, mooi drimmelweertje buiten, ik ga straks even de dagelijkse ronde doen, kijken of er nog iets te drimmelen valt.
#Drimmelzin

Graaisnaaiert | 20-04-22 | 14:23

Ach, lach erom, dat is beter. Doe het net zoals we vroeger de dominee of de pastoor uitlachten, als die weer eens met hun moralistische gezever aankwamen. Het motto van de dag: "Blijven wrijven in die vlek!"

Rhenium | 20-04-22 | 14:29

Opmerkelijke interpretatie om tot het woord HOEREN te komen.

Roos | 20-04-22 | 16:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is tragisch dat Henk gelijk heeft.

thanseeuwen | 20-04-22 | 13:45 | 1

Niet tragisch ik wordt er wel vrolijk van hij is lolliger dan onze grote leider Pinokkio, die is pas tragisch

Henkie | 20-04-22 | 13:57

Die Drimmelen is bepaald geen George Clooney. Dus als D66 dames zich door hem laten bedrimmelen, wat zegt dat over de carriere-geilheid van de dames ?

selectief verontwaar | 20-04-22 | 13:41 | 3

In het donker zien ze je niet
Als je zwijgt dan horen ze je niet
Dus hou je adem nu maar in en stik niet
(Geen ome Henk, wel Kadanz)

Kameraansteker | 20-04-22 | 14:03

Even 3 minuten in de kast je laten bedrimmmelen en dan is je maatschappelijke kostje voor de rest van je leven gekocht. Toch een realistischer alternatief dan 160 studiepunten bij elkaar te sprokkelen voor sommigen.

Graaisnaaiert | 20-04-22 | 14:29

Looks? Nergens voor nodig, als voorzitter bent van de talentencommissie.

Ovideenznvrienden | 20-04-22 | 15:33

Domme vragen bestaan niet. Onbeantwoorde vragen zijn er genoeg.

Zack Hooi | 20-04-22 | 13:40 | 2

U bent politicus ?

Henkie | 20-04-22 | 13:54

Een 'partijstrateeg' bepaald de kieslijst mee.
Natuurlijk zijn persoonlijke relaties met kandidaten medebepalend!
De aanval is goed, maar hier houdt ie op!

Einde van de Domheid | 20-04-22 | 13:39

Henk zegt gewoon hardop wat iedereen denkt. En gezien het "materiaal" dat is komen bovendrijven bij d66, is die vraag ook heel terecht!!!

Rationa | 20-04-22 | 13:33 | 2

Inderdaad.

pete1023 | 20-04-22 | 13:37

Ja, precies. Is gewoon scherp van Westbroek dat hij zegt wat velen denken.

bqbq | 20-04-22 | 14:11

Jaja, een ton (cash) voor de beste tegenaanval van de bilboardsponsor!

Einde van de Domheid | 20-04-22 | 13:33 | 1

en een ministerschap.

Einde van de Domheid | 20-04-22 | 13:35

Jeanet van der Laan is een no-nonsense politica. Laat de kaas niet van haar brood eten. Wijst alle magere mannetjes terug naar hun plaats, Is een serieuze opvolger van Kaag met wel de juiste competenties.

kees de short | 20-04-22 | 13:28 | 5

En ze kan redelijk goed voetballen begreep ik, net als haar man.

small_town_dude | 20-04-22 | 14:00

De Twitter post hierboven is anders aardige nonsense. Overigens is Westbroek geen mager mannetje.

amateurrr | 20-04-22 | 15:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Niks mis met de reaktie van Jeanet van der Laan op Henk's losse flodder.

Zenzeo | 20-04-22 | 13:27 | 3

Jeanet heeft wel verstand van flodders lijkt me.

Zapata10 | 20-04-22 | 13:30

Van de Laan kiest weer voor de slachtofferrol. Kaag, haar vriendinnen en vrienden zijn daders. Dat heeft Van de Laan nu nog niet begrepen?

RWrw | 20-04-22 | 13:27

Om de schade te beperken kan X66 die Jeanet beter een twitterverbod opleggen. Of nee, doe ook maar niet.

goedverstaander | 20-04-22 | 13:20

Ik snap het wel van Henk... het was ook mijn eerste gedachte. Leeghoofden als Sofieke in 't Veld, Orwellogren, Koolmees, Robo Jetten, Peggold, Bergkamp, het Heks... wie heeft met wie het bed gedeeld... Of is het op z'n Clintons (Bill, niet die andere, dé held van die lui)...

Louter Leuter | 20-04-22 | 13:19

Henk heeft D666 gewestbroekt, dat vindt prominente Jeanet niet kuis.

Patraque | 20-04-22 | 13:18

De legendarische vraag is natuurlijk zou u haar Drimmelen?

bijna_raak | 20-04-22 | 13:17 | 1

En is ze al gedrimmeld?

Lorejas | 20-04-22 | 13:53

Benieuwd naar de peilingen as. zondag.

Schriever | 20-04-22 | 13:14 | 1

Paar punten hoger natuurlijk.

peterdh | 20-04-22 | 13:34

Henk is een held. Kaag twijfelt waarschijnlijk over Belgie.

Hypno2050 | 20-04-22 | 13:14

Fouten maakt ieder mens of zoals ze in religieuze dorpen zeggen: 'ieder mens is zondig'. Alleen het totale gebrek aan zelfreflectie zoals altijd anderen de maat te willen nemen is opvallend. Hoe komt dat toch?

First Contact | 20-04-22 | 13:14

Doordat IQ66 een vrouwen-quotum nastreeft weet je zeker dat 'kwaliteit' wel een rekbaar begrip moet zijn. En die worden getoetst binnen de...'talentencommissie'.

De leugen regeert | 20-04-22 | 13:13 | 1

Drimmel66.

Graaisnaaiert | 20-04-22 | 14:31
-weggejorist-
Pimhadgelijk | 20-04-22 | 13:12 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Om de waarheid te zeggen zal het me helemaal worst wezen of de 66-gemeenschap zich carrière wipt of niet.
Ik ken die mensen niet. Iedereen die een beetje gewerkt heeft, heeft vast en zeker wel eens een kerel tegenover zich gehad als Drimmelmans. Na twee minuten gelul lag ik in gedachten al op een ver strand of stond ik te vliegvissen aan Ierse meren. Zo’n man hoorde nooit meer iets van mij.
Maar echte bekennende D-66-ers ben ik in mijn leven nog niet tegengekomen. Ik zit waarschijnlijk in de verkeerde bubbel.
Maar vandaag zag ik er dan een. De tafelmevrouw bij Gijp en Derksen. Zij was teleurgesteld. Teleurgesteld? Hoe kan dat?
Ik heb er al eerder voor gepleit: mensenkennis moet een verplicht schoolvak worden.

fokkewoelf | 20-04-22 | 13:11 | 4

Begrijp al helemaal niet waarom zij daar aan tafel zit. zet er die dochter van Knetermans er neer, die heeft tenminste wat te vertellen.

gato | 20-04-22 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

Of maar gewoon 7000 handtekeningen tegen D66?

AlexanderVissers | 20-04-22 | 13:09
-weggejorist-
De-Pijn-Trein | 20-04-22 | 13:08 | 2

Hoezo moet Henk zijn mond houden? Omdat Henk in de jaren 80, met een paar bier op en op het hoogtepunt van zijn roem misschien, wellicht, eventueel zich onfatsoenlijk heeft gedragen moet hij nou zijn mond houden? Of wat probeert ze hier mee te zeggen.
Die D66 mutsen weten niet wat hypocriet al stond het op hun voorhoofd geschreven.

Wat een kut partij is het toch.

JanFTE | 20-04-22 | 13:08

vrouw, links, d66 versus humor: 0-3

JJ66 | 20-04-22 | 13:07
-weggejorist-
HetOorAakel | 20-04-22 | 13:07

Als Jeanet had gedacht om deze tweet na vier seconden te kunnen wissen was ze al te laat geweest. Na drie tellen al een printscreen. Is dat in te stellen of zit GS er bovenop?

goedverstaander | 20-04-22 | 13:07

Janet is prominent tragisch.

zwenkwieltje | 20-04-22 | 13:07

Drimmelen, wie kent hem niet? Bedreiging hier, stalken daar, maar wat is die Westbroek toch ook naar...

PaardenliefhebberVet | 20-04-22 | 13:06 | 1

Alleen als hij zingt.

Kameraansteker | 20-04-22 | 13:53

Het extra tragische is, dat je je nu van Jeanet van der Laan moet afvragen...

konjodebonjo | 20-04-22 | 13:05 | 1

Aanval is de beste verdediging ?

Nuchternederland | 20-04-22 | 13:34

Ik wou dat Van der Laan zo'n grote bek had tegen dat Kaagmens.

leo de pejo | 20-04-22 | 13:04

Tutje van der Laan (foebal tiepje uit Lisse, dus dan weet je het wel) in de obligate deflectie modus. Jammer meid, redelijke sneue faal.

Grijskijkert | 20-04-22 | 13:03

altijd grappig om te zien wanneer het door de linkse gestarte hashtag #metoo als een boemerang terugkeert recht in hun schijnheilige smoelen.

een paar jaar geleden probeerden ze de ''orange man bad'' erbij te lappen. het eindresultaat: epstein didnt killed himself en een hele rits aan liberale elite waaronder prins harry en een sloot hollywood acteurs voor het blok gezet.

360beatz | 20-04-22 | 13:00 | 2

*linkse vingerwapperaars

360beatz | 20-04-22 | 13:02

D66 heeft wel weer een hele eigen betekenis aan het woord tafeldame en tafelheer gegeven.

Dr.Rotten | 20-04-22 | 12:59

O ja, het is weer zwart-wit. Het is weer het een of ander.

Dus of die vrouwen zijn allemaal slachtoffer,
of ze werken zich allemaal omhoog door intieme aandacht te geven aan mensen die goed zijn voor hun carrière.

Het kan ook zijn dat het een mix is met grijstinten. Dat er ook dames/heren zijn die zich omhoog glimlachen of charmeren of solliciteren met een kort rokje aan. Of een stapje verder gaan. In Nederland is dat niet zo gebruikelijk, maar in landen als Italië des te meer.

Of dat iemand toch een keer met iets meegaat. En er bij nader inzien achteraf spijt van heeft, maar het eigenlijk verder er niet zo mee zit.

Los van de echte slachtoffers, die er wel degelijk zijn, lijkt het wel een slag woke-types die alleen nog willen horen wat er in hun hoofd past, niet meer tegen kritiek kunnen, meteen de gekwetst-kaart trekken en daarmee de discussie van tafel willen vegen (wat fataal is voor wetenschappelijk onderzoek).

En vooral vinden dat hun rode-waas jacht op elk vaag vermoeden superrechtvaardig is en ter eer en glorie van hun puberale zelf.
Ze maken dus gebruik van de echte slachtoffers en blokkeren het onderzoek en opinievorming.
Ze doen het dus dom.

AdvocatusDiaboli | 20-04-22 | 12:59 | 1

Heeft inderdaad met dat snowflake gedrag te maken. Ik zie het om eerlijk te zijn vooral terug bij carriere vrouwen. Wel de macht en aandacht willen hebben. Vooral bezig zijn met de aantrekkelijke kanten van de functie. Als het kan ook nog wat virtue signalling erbij in de vorm van compleet nikszeggende, subjectieve, niet meetbare kreten aan het functieprofiel koppelen waar je toch nooit op afgerekend zal worden. Uiteindelijk gaat het alleen om het eigen persoontje en is de verantwoordelijkheid van de functie/organisatie waar je werkt maar secundair. Verklaart ook het gebrek aan moraliteit en echte daadkracht.

Ik zeg niet dat ik dit gedrag exclusief bij vrouwen zie, maar het is wel degelijk een meerderheid

JanFTE | 20-04-22 | 13:17

Het verschil tussen D66 en Henk westbroek is dat Henk wel humor heeft.

tsjajaja | 20-04-22 | 12:57 | 1

Het verschil is verder dat Henk roert waar het stinkt terwijl D'66 ruftend materiaal uit de (archief)kosten tovert waarin flink geroerd kan (en moet) worden.

Grijskijkert | 20-04-22 | 13:00

Niets geleerd dus. Gewoon doorblijven gaan met twitteren vanaf het moreelpaard. Het zijn altijd de anderen die berispt moeten worden. Ben bang dat het even een tijdelijke crisis is en dat onze aandacht dan weer ergens anders heengaat en het allemaal weer blijft zoals het was. Zou Sjoerdsma al stiekem bezig zijn met onderhandelingen met de Russen, om de boel vrselijk te laten escaleren? Zodat we onze blik weer op het oosten richten? Ik ben bang dat D66'ers hun club zo heilig vinden, dat ze er zelfs het nuken van Kiev, Warschau of Berlijn voor over hebben.

JB86 | 20-04-22 | 12:57

Ja vrouw zijn en bij d66 zitten. Erg ongemakkelijke combinatie

zokanhetookja | 20-04-22 | 12:55 | 1

Helemaal als je besloten hebt om op de Woke-wagon mee te rijden en de afgelopen tijd druk bezig bent geweest allerlei correcte vrouw empowerment toontjes aan te slaan. Daar sta je dan met je boer-met-kiespijn-lachje.

JB86 | 20-04-22 | 13:00

Die vrouwen zitten daar natuurlijk omdat ze 7 groene vinkjes hebben.
En waar moet je je tegenwoordig meer voor schamen?
7 vinkjes, of dat je je omhoog hebt geneuqt?
Mevrouw J snapt de boodschap van Henk niet.
Frans v D heeft meer schade aangericht dan alleen grensoverschrijdend gedrag.
Hij heeft het aanzien van de dames binnen D69 in z’n algemeen óók schade toegebracht.
Zou Kaag het met Drimmboor gedaan hebben?

Ruimedenker | 20-04-22 | 12:54 | 2

Is Kaag prominent of 'prominent' ?

LD69 | 20-04-22 | 12:58

Wat een rare neigingen heeft die Henk Westbroek! Gelukkig maar dat niemand anders zo denkt als hij.

lamoureux | 20-04-22 | 12:54 | 2

“Denk aan Henk” met inclusief de DenkaanHenktaart.

Ruimedenker | 20-04-22 | 12:55

Henk mag van mij alles zeggen wat hij wilt. wat hij denkt. want henk is de man van Utrecht.

gato | 20-04-22 | 12:57

Is het een doel van D66 vrouwen om prominent te worden?

Deflatiemonster | 20-04-22 | 12:53

Zolang de coalitie de meerderheid heeft en de stemsoftware dezelfde blijft, zal het glas, plas, was zijn helaas.

Justin_Case | 20-04-22 | 12:53

Screenshot na 3 seconden, da's rap zeg.

Mr_Natural | 20-04-22 | 12:53

Ben niet zo'n fan van Westbroek, maar deze tweet was toch wel een hele sterke. En die reactie bevestigt dat. Hij besmeurt prominente D66-vrouwen niet, ze besmeuren zichzelf, ze zijn onrein door zich te hullen in stilzwijgen.

Schoorsteenveger | 20-04-22 | 12:52
-weggejorist-
De-Pijn-Trein | 20-04-22 | 12:51

De meest "prominente" D66-vrouwen hebben helemaal geen kwaliteiten. De vraag hoe ze op hun huidige functies terecht zijn gekomen is op zich al heel terecht. En als dan ook nog bekend wordt dat die Drimmelaar dit allemaal bepaalt, ligt een conclusie toch voor de hand.

Schmalz | 20-04-22 | 12:51 | 21

@Beste_Landgenoten | 20-04-22 | 14:39: even mezelf citeren: “ Als je er niet bij bent, is die keuze erg makkelijk. Voor degene die dat wel is, is dat vaak totaal anders.”

DankeSchon | 20-04-22 | 15:04

@DankeSchon | 20-04-22 | 15:04:
Nee dat is het niet. Je zegt gewoon nee. Punt uit. "Frans, flikker op met je vieze praatjes." Dat zeg je. Als je daarbij echter tactisch aan je carrière gaat denken en Fransje te vriend houdt, met hem uit eten gaat en misschien een kusje krijgt, ben je zelf al fout bezig. Maar er zijn helaas vrouwen die daar geen enkel probleem mee hebben, deze aanpak. Vrouwen die hun mede-vrouwen geen dienst bewijzen met deze handelswijze. En ja, Fransjes zijn fout, maar zonder dergelijke vrouwen zijn Fransjes ook vrij snel kansloos.

Net als die Marleen, die een heel verhaal ophangt over een "politieke vriend" van 46 (zij 29) die zij in Israel op reis opeens tegenkomt. Toevallig. In plaats van dat ze hem eens vraagt hoe hij erbij komt haar achterna te reizen, gaat ze samen met hem op stap, dagen lang op reis. Na een paar dagen volgt wat onenigheid, zij maakt zich bang over "een mes" dat hij bij zich heeft en achteraf volgt een bizar verhaal hoe eng ze het allemaal heeft gevonden.

Ik denk dan: Wijf, je bent totaal gestoord. Je laat je in met een of andere plakker uit je partij, die jou achterna reist en daar ga je vervolgens dagen lang mee op stap. Zelfde hotels, whatever. Welk signaal geef je zelf dan af, denk ik dan? Ben ik gek, ouderwets of raar, dat ik dergelijk gedrag onbegrijpelijk vind?

Beste_Landgenoten | 20-04-22 | 15:48

@Beste_Landgenoten | 20-04-22 | 15:48:
Zo zijn er ook mensen die vinden dat je dan maar geen korte rokjes moet dragen, als vrouw in een AZC/penitentiaire inrichting moet gaan werken, een armlengte afstand moet houden en niet alleen vanuit de hockey naar huis moet fietsen...
Komop man, je vraagt er niet om om bedrimmeld te worden, dat doet Fransje helemaal zelf. En daarnaast kan het inderdaad zo'n enorm verschil in machtsverhouding zijn geweest of is het zo'n enorme drammer - hebben ze patent op bij Drimmel66 lijkt het wel - dat ze, om van het gezeik af te zijn en de goede sfeer te bewaren toch maar even een hapje heeft gedaan.
Niet iedereen staat even stevig in de schoenen...

Graaisnaaiert | 20-04-22 | 16:12
▼ 18 antwoorden verborgen

Een linkse politica gaat serieus in op een grappig bedoelde tweet van Henk Westbroek. Hoe dom ben je dan?

small_town_dude | 20-04-22 | 12:51 | 4

De beste grappen hebben een kern van waarheid...

Zeurders | 20-04-22 | 13:00

D66 is niet links. D66 schijt op het gewone volk.

Zapata10 | 20-04-22 | 13:28
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is waaaaaaarrrrrrrr?

Deflatiemonster | 20-04-22 | 12:50

Een PLORK wordt niet zomaar professioneel golddigger bij de partij der hypocrieten. Moet ze wel wat voor doen.

Dr.Utker | 20-04-22 | 12:49

Kan alleen nog maar aan Henk denken nu.

broekzakbellert | 20-04-22 | 12:49
-weggejorist-
De-Pijn-Trein | 20-04-22 | 12:49

Eén keer trek je de conclusie
D66 is een illusie
D66 is een droom
Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom

Mr_Natural | 20-04-22 | 12:43 | 5

@R. Skickr | 20-04-22 | 12:48:
Prachtvol!

Mr_Natural | 20-04-22 | 12:51

@R. Skickr | 20-04-22 | 12:48:
Tijdloze klassieker!

E-cards | 20-04-22 | 13:34

Hulde. Mijn complimenten voor deze wonderschone tekst. Ik zou ‘em zeker streamen!

DankeSchon | 20-04-22 | 13:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Waar gaat het heen met dit land inderdaad, als je je als vrouw niet eens meer gewoon omhoog kan pijpen. Kom je daar ook al een glazen plafond tegen, triest.

Blauwpetje | 20-04-22 | 12:42

Henk W... of was het Gerard Ekdom?

TinusVlugOpDeKut | 20-04-22 | 12:41 | 1

Wat is waar?

Keutels | 20-04-22 | 13:16

Jeanet schiet in het verkeerde doel.

Mr_Natural | 20-04-22 | 12:40 | 3

Of schiet het bij haar in het verkeerde keelgat?

guldenmiddenweg | 20-04-22 | 12:42

Vrouwenvoetbal is dan ook een van de (vele) tragische vergissingen van het postmodernisme.

JB86 | 20-04-22 | 13:03

Wel opvallend dat alleen jonge knappe meiden een ijsje mochten likken met Kees V. Verder lastig te bewijzen, probeer in de politiek zaken maar eens SMART te krijgen...

First Contact | 20-04-22 | 12:40 | 1

Goed diversiteitspunt, hele groepen die nooit bedrimmeld zijn worden nu uitgesloten.

Zeurders | 20-04-22 | 12:59

Dit vraagt iedereen zich toch af? Is toch een heel logische vraag na alles wat er naar buiten is gekomen? De volgende logische vraag is: "Wat komt er nog meer naar buiten?", nieuwe bestuurscultuur... my ass... Tenzij je het adopteren van de Rutte doctrine door iedereen nieuwe bestuurscultuur vindt...

MKBer | 20-04-22 | 12:39

Tja, de één zit er vanwege kwaliteiten, de ander zit er vanwege 'kwaliteiten' en weer een ander zit er vanwege subsidie. En dan hebben we nog een groep die er zit vanwege quota...

naglfar | 20-04-22 | 12:39

Zeer kwalijk natuurlijk dat Henk Westbroek zomaar gedachtes uit, zonder deze ter goedkeuring voor te leggen aan het D66 Apparatsjik.

guru_meditation | 20-04-22 | 12:38

Hop GS - meteen een lastercampagne (adverteerders bellen) tegen Henk Westbroek.

Als er iemand in dir land schuld is aan iets is het 98% Geenstijl, 80% Wilders en 315% Baudet, maar nooit Henk Westbroek.

Wat denkt hij wel wie hij is, zo maar de gevestigde orde van SCHULDHEBBERS aan te vallen?

hangtiet met knoop | 20-04-22 | 12:35

Het moment om met de zaak van drimmelen naar buiten te komen is heel zorgvuldig gekozen; het -middels een regeerakkoord en partijdiscipline dichtgetimmerde- kabinet zit na ruim een jaar stevig genoeg in het zadel en zal niet het risico willen nemen te vallen, en het is ver weg genoeg tot de volgende verkiezingen.... kiezers hebben namelijk een bijzonder kort geheugen

me163komet | 20-04-22 | 12:35 | 2

Vrees dat je gelijk hebt

HD50 | 20-04-22 | 12:44

Dat de kiezer een beperkt geheugen heeft staat wel vast, aangezien de club die is opgestapt vanwege het veroorzaken van "ongekend onrecht" er nu gewoon weer zit. Het kan mensen gewoon geen ruk schelen. De fanatici blijven wel voor hun clubje stemmen, de gewone burger stemt gewoon helemaal niet meer want het maakt toch geen zak uit; ze deugen geen van allen óf worden systematisch buiten de regering gehouden.

Do-na-zi | 20-04-22 | 12:53

Weet niet of ik dit nu grappig moet denken te vinden of gewoon tragisch.

Duwbak_Linda | 20-04-22 | 12:35 | 4

@LD69 | 20-04-22 | 12:39: bij D66 lijkt Henkie er niet eens zo ver naast te ziten.
Ik lees hier zelfs al een werkwoord om je of iemand naar boven te krikken: bedrimmelen.

MK27 | 20-04-22 | 12:41

@LD69 | 20-04-22 | 12:39:
Bedoelde eigenlijk de reactie van die meisje. D66'ers zijn allemaal extreem hoogopgeleid (soms wel 200 meter!) en dit is dan het beste waar je mee komt.

Duwbak_Linda | 20-04-22 | 12:43

@LD69 | 20-04-22 | 12:39: sinds de romeinen is het geweld in de stadions van het veld naar de tribune verschoven. Is ook 2000 jaar beschaving. Zelfde tempo dus

Dr.Utker | 20-04-22 | 12:47
▼ 1 antwoord verborgen

Bedrimmeld worden hoeft niet uitsluitend negatief te zijn. Misschien heeft Fransie wel een flexibele tong.

Moeki de Meeuw | 20-04-22 | 12:34

Lijkt mij toch een enorm probleem, heb je je als blondje laten bedrimmelen en dan valt zomaar je kruiwagen of opstapje door de mand. Dan heb je dus niets meer.

Beroep = Boerenlul | 20-04-22 | 12:34

Echt genieten deze hele D66-toestand. Zo blijkt maar weer dat de grootste deugers de grootste goorlappen zijn. Classic jij-bak ook van deze Jeanet. In plaats van een inhoudelijke reactie "JA MAAR JIJ DAN" terugkaatsen. Komt ook lekker sterk over, lol.

Do-na-zi | 20-04-22 | 12:34

Oke, luister even naar Marleen Weener, die zich neerzet als slachtoffer van D66. Vorm gewoon je eigen mening. Bedenk of zij een valide punt heeft of niet.
https://podcasts.apple.com/nl/podcast/3-marleen-weener-vertelt-openhartig-over-machtsmisbruik/id1556282909?i=1000512756445

Beste_Landgenoten | 20-04-22 | 12:34 | 15

@J-van-de-Bontekoe | 20-04-22 | 13:26:
Het is mijn partijtje niet. En nee, het gaat niet om "uitgebreid sexueel wangedrag" dat wordt "verzwegen". Dat wordt niet naar buiten gebracht OMDAT de dames in kwestie privacy wilden. ter bescherming van henzelf. Daarom zijn die bijlagen vertrouwelijk. Snap je het idee?

En wat daar in staat, daarvan is dus DE VRAAG of dat de partij als verantwoordelijke aangaat, of dat het om een privé-zaak gaat, waarbij bijvoorbeeld een vrouw iets had met van Drimmelen, wat uit de hand is gelopen. Je moet twee dingen van elkaar scheiden: Of er echt iets erg is gebeurd en of dat dan de verantwoordelijkheid was van D66. Dat laatste is natuurlijk van belang.

Dat ik dat nog moet uitleggen is eigenlijk al apart.

Beste_Landgenoten | 20-04-22 | 14:50

@Beste_Landgenoten | 20-04-22 | 14:50: Niemand heeft gezegd dat de slachtoffers het rapport niet naar buiten wilden brengen. Er is alleen maar gezegd dat voorkomen moest worden "dat tegen de wens van betrokkenen privacygevoelige informatie op straat zou komen te liggen." Het kan dus heel goed dat de Grote Drimmelaar niet wilde dat het rapport openbaar werd en dat D66 die wens heeft gehonoreerd.

MAD1950 | 20-04-22 | 15:16

@Beste_Landgenoten | 20-04-22 | 14:50:
“Pas na de publicatie van het artikel in de Volkskrant heeft het bestuur zich genoodzaakt gevoeld om opnieuw te gaan kijken naar het vertrouwelijke rapport en de conclusies. Dit deel van het rapport is al meer dan een jaar beschikbaar, waartoe volgens de verklaring van het Landelijk Bestuur in ieder geval de voorzitters van het vorige en het huidige bestuur (sinds zijn aantreden) toegang hebben. Door niet te handelen heeft het bestuur het vertrouwen tussen de partij en partijtop aan de ene kant en haar leden en kiezers aan de andere kant enorm beschadigd.“
Tekst van je collega’s……
Die blijkbaar een andere visie hebben dan jij.
Meer ga ik niet uitleggen, dat zou niet nodig moeten zijn.

J-van-de-Bontekoe | 20-04-22 | 15:17
▼ 12 antwoorden verborgen

Deze affaire legt heel mooi bloot wat het manke is van de huidige politiek. Tweede Kamerleden hebben geen van allen ondertekend. Die Tweede Kamerleden voelen dus eerder loyaliteit naar de politieke top, dan naar hun achterban. Zoals veel Tweede Kamerleden en daarmee is ons parlement verworden tot een speeltje van de politieke bobo's in plaats van een echte volksvertegenwoordiging.

Nebuchednezzar | 20-04-22 | 12:33 | 2

Misschien eerder loyaliteit aan de partij zelf dan aan de top, en daar is op zich ook niet veel mis mee. Ze zien dat zo'n affaire hun partij forse schade kan toebrengen, en volgen de door de top ingezette strategie van wegkijken en downplayen; het laatste dat je wil is een scheuring tussen de partij-notabelen over zo'n kwestie. Dat die koers zelf vooral bedoeld is om de top zelf te beschermen weten ze wellicht ook; die kamerleden zijn gegijzeld door hun trouw aan de partij.

Muxje | 20-04-22 | 12:45

Het merendeel bestaat dan ook uit ambtenaren die het eigen salaris verdubbelden door als volksvertegenwoordiger verder te gaan.

ChatBot | 20-04-22 | 12:51

Ik zou Jeanet doen, Van Drimmelen ook. Vraag van Henk beantwoord.

Fedde71 | 20-04-22 | 12:33

Jeanet effe gegoogled. De term 'dom blondje' is het enige wat overblijft.

Petrus Poortwachter | 20-04-22 | 12:32

Als ik dit topic neutraal lees, stopt mijn timer aan het eind op 00:26.59.
Als ik dit topic in mijn hoofd door Henk Westbroek laat voorlezen, stopt mijn timer aan het eind op 01:28.19.

Leptob | 20-04-22 | 12:32

Kanye meme-format.
Bovenin: Van Drimmelen publiekelijk afzeiken. Nee!
Onderin: Henk Westbroek publiekelijk afzeiken. Ja!

JohnLocke | 20-04-22 | 12:32 | 1

Jeannette kan wel verontwaardig zijn. Maar wat Henk zegt is toch gewoon een logisch gevolg dan wel gedachten gang gelet op de hele gang van zaken daar in de top van D66. Jeanette kan beter boos zijn op haar DDR666 vrouw leden (als in bv Kaag) die weer eens het land is ontvlucht in tijden van paniek.

DrachiR | 20-04-22 | 12:32

"Waar kan ik heen?

Ik kan niet naar Nederland.

Ik kan niet terug naar Nederland , daar zijn ze zo streng.

Waar kan ik heen?

Ik kan niet terug naar 's-Gravenhage.

Ik kan niet naar 's-Gravenhage , daar doen ze zo eng.

Is er leven op Pluto?

Kun je dansen op een tafel op de maan?

Is er een plaats tussen de sterren, waar ik heen kan gaan? "

Dr.Mabuse | 20-04-22 | 12:31 | 3

Waar is hier de nooduitgang?

Reebensteeltje | 20-04-22 | 13:00

Op de maan niet. Maar midden op de dag op een tafel wel.

Jos Tiebent | 20-04-22 | 13:03

@Jos Tiebent | 20-04-22 | 13:03: Ze heeft getwijfeld over Niger.

Dr.Mabuse | 20-04-22 | 13:47

Hoe denk je je af te moeten vragen?

Mr_Natural | 20-04-22 | 12:31

GeenStijl vindt dat prominente D66-vrouw de aandacht van hun eigen positie afleid door aandacht te vestigen op man die aandacht van dader afleid door slachtoffers te ondermijnen. Ondertussen gaat het niet meer over Drimmelmans in ieder geval.

Me_Giant | 20-04-22 | 12:31

Geschoren Stilzitten

Petrus Poortwachter | 20-04-22 | 12:30 | 2

Dat was inderdaad het verstandigst geweest, maar mevrouw Van der Laan kon zich blijkbaar niet inhouden. Wat wel weer voor extra vermaak zorgt.

Spring Bruissteen | 20-04-22 | 12:35

@Spring Bruissteen | 20-04-22 | 12:35:
Wordt een bloederige boel dan.

Louter Leuter | 20-04-22 | 13:23

Volkomen terecht natuurlijk. Want ViezeLoes van der Laan heeft nooit bestaan.

Godsammekraken | 20-04-22 | 12:30

Henk zegt dingen voor het Goede Doel, het laten imploderen van een facistische politieke partij.

Normpje | 20-04-22 | 12:29

Nou snap ik ook die bezemsteel. Ja sorry, soms duurt het bij mij wat langer.

Kameraansteker | 20-04-22 | 12:29

Henk had ik graag als buurman gehad.

U-boot | 20-04-22 | 12:28

Die vorige van der Laan was ook zo'n succesnummer.

ChatBot | 20-04-22 | 12:28 | 1

Viezeloes.

Glasgow Argus | 20-04-22 | 12:30

U moet kiezen, ligt u liever onder:
- Westbroek
- van Drimmelen

Met_baard | 20-04-22 | 12:27 | 2

-Russisch artillerievuur

JB86 | 20-04-22 | 13:05

-Een vergrootglas

Keutels | 20-04-22 | 13:19

D66-vrouwen besmeuren, dat doen ze bij D66 toch ook?

Mr_Natural | 20-04-22 | 12:27

Positieve discriminatie of Bedrimmelen, dat is kennelijk hoe het werkt. Die prominente D66 vrouwen mochten trouwens willen dat ze door Westbroek worden besmeurd (nudge nudge, wink wink).

Gewinflipt | 20-04-22 | 12:26

Lijkt op een patroon bij D66, geïrriteerd en defensief reageren zodra er ook maar enige kritiek wordt geuit op hun club. Kaag heeft er ook een handje van.

Spring Bruissteen | 20-04-22 | 12:25

Henk Westbroek zegt altijd waar het op staat. Heel verfrissend. Natuurlijk valt dat niet goed bij D66. Doet de waarheid pijn, Jeanet?

Toos Bevergeil | 20-04-22 | 12:24

Ah, Henk Handindewestbroek, gezellig!

VP732 | 20-04-22 | 12:24

Ik begrijp Henk wel.
Hij heeft, naar hier gesteld wordt, ervaring als "(alleged) me too perpetrator.
Hij weet dus of dames zich omhoog hebben gesext of (al dan niet gedwongen) laten sexen.
Weliswaar is zijn ervaring een Utrechtse ervaring, maar dat maakt geen zak uit.

Maar misschien kan onze Jeanette niet zo goed tegen de waarheid en houdt ze die liever geheim.
Zoiets als het bestuur met van Drimmelen heeft trachten te doen.....

MK27 | 20-04-22 | 12:23

Wat een drama allemaal, wie zijn toch die mensen?

Baksteenbakker | 20-04-22 | 12:22

Heb je je eindelijk omhooggeneukt, blijkt dat dat helemaal niet mag van de leden. En word je dadelijk vervangen door iemand die de positie wel verdient. Heb je daar voor niets voor onder die van Drimmelen gelegen.

TheEgg | 20-04-22 | 12:22 | 3

Getsie.

Kameraansteker | 20-04-22 | 12:25

Nee dan steekt Henk zijn stok er voor.....

MK27 | 20-04-22 | 12:43

Gisteren op BNR ook zo’n mokkel. Zij was fantastisch, zij was de jongste jurist ooit die functie X kreeg. Toen de, slappe zak van een, interviewer vroeg waarom zij daarvoor in aanmerking kwam volgde een slap antwoord. U en ik weten het echte antwoord.

JWZ_JMK | 20-04-22 | 12:22

Wees geen Jeanet.

Glasgow Argus | 20-04-22 | 12:20 | 3

Madame Jeanet lijkt me wel een hete.

Mr_Natural | 20-04-22 | 12:28

@Glasgow Argus | 20-04-22 | 12:31: sja, net.

Jos Tiebent | 20-04-22 | 13:02

Ik mag hem wel, die Westbroek.

Garantiebewijs | 20-04-22 | 12:19 | 1

Bedrimmeld... Kent u die uitdrukking?
Heerlijk dat de viespeuk is verworden tot een werkwoord.

Bakkeleures | 20-04-22 | 12:37

Jeanet kijkt betrapt.

frickY | 20-04-22 | 12:19

Juist zij, niks tegen Tom kunnen zeggen, maar hier wel weer een mening over. Zij was het die alles op z’n Frans deed.

Normpje | 20-04-22 | 12:18
-weggejorist-
Zeurders | 20-04-22 | 12:17

Je vraagt je je inderdaad af hoe Jeanet succesvol door de D66 auditie is gekomen. D66 is gewoon de politieke variant van Kemna Casting.

JohnLocke | 20-04-22 | 12:17 | 4

*Fake Fractie

VP732 | 20-04-22 | 12:25

We hebben wel meer Van der Laan vrouwen gehad bij D66... kunnen allemaal niks.

Degrelle | 20-04-22 | 12:38

Haar reactie zegt genoeg. Ze voelt zich in de kuif gepikt doordat Henk de vinger precies op de zere plek legt.

Bakkeleures | 20-04-22 | 12:39
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl