Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten — Wooncrisis, asielcrisis, stikstofcrisis: Het is allemaal regentencrisis

"De exploderende olieprijzen en voedselprijzen laten zien dat we niet te afhankelijk moeten zijn van het buitenland."

Op het terrein van het opvang en aanmeldcentrum in Ter Apel is door de COA een extra paviljoentent gebouwd om de opvang van de aanwezigen mogelijk te maken. Het centrum zit namelijk overvol.

Het kabinet zit in haar maag met een vastgelopen asielsysteem, dat dankzij een tumor in het Kremlin echt getest gaat worden. Instroom kan rustig vertienvoudigen. Ruttes oplossing is eerder eenvoudig, dan simpel: Het wordt over de schutting naar gemeenten gegooid met een taakstelling van 13.500 statushouders. Ik denk dat een paar decreten vanuit het torentje meer succes zullen boeken.

Nederland heeft 130.000 vakantiewoningen waarvan sommige gemeenten te vuur en te zwaard illegale bewoning bevechten. Wonen is een primaire levensbehoefte, vakantie is dat niet. Schrap het concept vakantiewoning, het is gewoon een woning. Onteigen onverhuurde leegstand. Pas als de woningnood voorbij is, ontstaat een privilege voor recreatieve luxe. 

Bewoners uit een pand zetten omdat er geen woonbestemming op zit, is een schending van artikel 25 van de universele rechten van de mens. Het is een schending van artikel 8 van de Europese rechten van de mens. We hebben geen wetswijziging nodig, onze grondwet is ondergeschikt aan internationale verdragen. De invoeringstermijn is derhalve een half uur.

Er staat 7,6 miljoen vierkante meter kantoor leeg. Genoeg voor ongeveer 100.000 woningen. Elk kantoor heeft al toiletten en een klein keukenblokje, de uitdaging beperkt hier zich tot het bouwen van badkamers, dat kan achteraf. Genoeg Nederlanders wonen op kamers en wassen zich aan de wastafel, dat was vroeger zelfs normaal. Wat goed genoeg is voor ons, is goed genoeg voor hen.

Het sanitair van het parlement zou ongeschikt zijn voor asielzoekers. Een gouden pot schijt anders!? Onze definitie van “geschikt”, moeten we herzien. Als we kijken of een woning “geschikt” is voor een gevlucht gezin, moeten we kijken hoe vele Nederlanders leven. Er zijn zat gezinnen op een tweekamerflatje met kinderen, waarvan de ouders in de woonkamer slapen.

Als het okay is dat oud-studenten op kamers achterblijven, omdat er niets te huur of te koop is, dan is een onzelfstandige kamer ook okay voor statushouders. Dit maakt alle leegstaande kazernes geschikt. Zeker voor alleenstaande mannen uit veilige landen, die moeite hebben met normen zoals handjes thuishouden of het concept eigendom, is een voormalige gevangenis zeer geschikt. 

Dat Oekraïense vluchtelingen wel met open armen worden ontvangen is geen racisme, maar seksisme. Het is een uiting van ons culturele adagium: “Vrouwen en kinderen eerst”. Een vluchteling kan geen man zijn. Tenzij die man zoals Navalny politieke oppositie voert, of een jonge militair die weigert mee te doen aan genocide of weigert in radioactieve grond zijn eigen graf te graven. 

De permanente woningnood is een bommetje onder het draagvlak van het asielsysteem. Het is voor de nieuwe generatie moeilijk barmhartig te blijven als je met een baan niet aan een gezin kunt beginnen omdat je nog op zolder bij je ouders woont. Hoe ga je elkaar leren kennen als je niet eens elkaar thuis kunt ontvangen? Deze woningnood doorkruist het humane recht een gezin te beginnen.

Als je dan niet in je eigen wijk of dorp kunt blijven wonen, maar moet kiezen tussen mantelzorg aan ouders en je sociale netwerk of een huis elders omdat waar je wilt wonen alles wordt weggegeven aan statushouders, dan begrijp ik wel waarom wordt uitgeweken naar populisme. Het zijn regenten en aristocraten die hun kiezers weer wegjagen. Geen woning, geen kroning. 

Een miljoen milieubewuste, gasloze woningen bouwen is dankzij decennia aan falend beleid om genoeg ervaren bouwvakkers en installateurs op te leiden geen optie. De wachttijd op een water-, riool- of elektriciteitsaansluiting stagneert de bouw, netbeheerders hebben geen monteurs. Bouwen als oplossing wordt een meerjarige oplossing, die begint bij studiekeuze.

We zitten in de situatie dat een timmerman een startsalaris heeft van € 2117 heeft en daarmee een universitair opgeleide pedagoog of psycholoog inhaalt. Lonen van ervaren vaklui liggen veel hoger, maar voor jezelf beginnen loont nog harder. Tarieven van loodgieters, elektriciens en timmerlieden stijgen met tientallen procenten. Bouwprojecten gaan daarop failliet.

De bouw loopt ook vast op stikstofwaanzin (zelfs zonder veestapel of autoverkeer gaan we nooit aan de droom voldoen). Bijsturing met activistische rechtspraak is onwerkbaar. Dit politieke onzekere klimaat zorgt ervoor dat bouwprojecten geen vergunning krijgen. Vluchtelingen eindigen in vergunningsvrije minder geïsoleerde noodtenten vanwege een hygiënische noodsituatie.

De rechter accepteert het uitkopen van boeren niet als oplossing, toch stuurt de minister een stikstofbrief dat gedwongen uitkopen de norm wordt, in plaats van emissiearm boeren. Tientallen miljarden zonder parlementair toezicht door het putje. Er zijn boerenfamilies uit de zestiende en zeventiende eeuw, waar nu geen ruimte meer voor is. Hoeven we niet meer te eten en drinken?

De exploderende olieprijzen en voedselprijzen laten zien dat we niet te afhankelijk moeten zijn van het buitenland. Onze lokale voedselvoorziening opheffen om tussen onze steden een groenstrookje gedeeltelijk bij te sturen, is weer dezelfde strategische fout. Er is geen dilemma tussen boeren & bouwen, “halen van kritische depositiewaarden hoeft altijd nodig te zijn”. Er zijn betere oplossingen. 

Perfectionisme en fanatisme blokkeren noodzakelijke progressie.

Reaguursels

Inloggen

Inzameling gister bij de supermarkten
Langhoudbaar voedsel voor oekraine omdat daar niks meer is
Als er niet op vrede aangestuurd gaat worden krijgen we een honger winter 2022 kabinet is denk ik alleen met uitbreiding eu bezig
En vergeet dat het niet humaan is zoveel vluchtelingen hier heen te halen die niet een toekomst kunnen opbouwen en onderhouden kunnen worden
En volgens mij hoe meer mensen hoe meer stikstof toch?
Ze leren ook totaal niet
Ongeschoolde oostblokkers in de bouw om kosten te drukken
Levensgevaarlijk en alle arbo wetten worden overtreden
Het begint hier op quatar te lijken
Dit kabinet is knetter en speelt met mensenlevens

Therrie | 10-04-22 | 08:12

Oekraiense mannen vechten voor hun land en laten vrouwen en kinderen vluchten. Dat zijn dus vluchtelingen.
Syrische mannen vertrekken uit hun land, en laten vrouw enbkinderen achter. Ze vechten niet voor hun land. Dat zijn economische vluchtelingen. Ze zoeken perspectie en toekomst, wat er in hun land nauwelijks is.
Van dit laatste soort vluchtelingen zullen we er steeds meer ontstaan de komende decennia.
Daar zullen we andere regels voor moeten bedenken, anders overspoelt dat ons.

zeeman73 | 10-04-22 | 08:05 | 1

Je zult maar gedwongen worden door Assad je makkers af te knallen in het leger. Je vlucht want dat is niet wat je wil, Assad wordt ondersteund door de Russen dus je kan alleen maar vluchten.
Kom je in Nederland en lees je dat zeeman73 denkt dat je met plezier je thuisland verlaat en het niet is omdat je niet voor Assad wil vechten maar het beter wil voor je vrouw en kinderen die nog in Syrie zitten maar je doet het voor geld.

Juist ja.

Harris Pilton | 10-04-22 | 08:23
-weggejorist-
Schilder58 | 10-04-22 | 07:49

De Nederlandse politieke " elite" is superblij zijn met Putins oorlogs strapatsen ! Kan je de schuld van de torenhoge inflatie mooi op afschuiven! een geschenk uit de hemel is ut, niet meer en niet minder. Geld printen tot dat je er dood bij neervalt, wat kan er mis gaan? Prutsers zijn het, Nuffige nikskunners .Allemaal!

streknek | 10-04-22 | 05:59 | 7

@Likmegaties.
Ben heeft wel gelijk.

jufrouw theelepeltje | 10-04-22 | 08:22

Precies

Therrie | 10-04-22 | 08:27

@Ben Adam | 10-04-22 | 06:43: wat is het probleem van digitale valuta?

Ons geld is toch al volledig digitaal? Met de introductie van PIN en internetbankieren en de daarbij horende ontwikkeling van de smart phone, is er eigenlijk al jaren een fikse ontwikkeling gaande op het gebied van digitale valuta. Je bent daar zelf ongetwijfeld ook debet aan.

Harris Pilton | 10-04-22 | 08:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Mag inmiddels wel gezegd worden dat Nederland gewoon vol is?

Gelly P. Sprite | 10-04-22 | 02:40 | 5

Ja. Maar progressief links Nederland framed die uitspraak als: pOpUlIsMe en eXtReEm ReChTs.

ratelaar | 10-04-22 | 08:11

Nee hoor, Nederland is nog lang niet vol. Er zijn nog zat weilanden die volgebouwd kunnen worden. Boeren en natuur hebben we niet nodig. Op naar de megastad!

Tietmier | 10-04-22 | 08:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Om te beginnen alle lul/flut managment , voorlichters, middenkader banen schrappen. En ik hoor vaak mensen praten over een " mannetje" die wat voor ze moet verbouwen ofzo en hoe duur dat allemaal niet is, laat dat " mannetje" maar 100 euries per uur vragen/ verdienen aan dat nuffige k+t volk, laat ze maar betalen. Nikskunners.

streknek | 10-04-22 | 01:23 | 3

Nikskunners, zijn er best veel van.

De_fluitlokker | 10-04-22 | 01:42

Het verhaal erbij is wel belangrijk! China doet dit heel goed in bv Servië, door de "weg van de verbinding" te financieren, grote borden erbij.
Beetje sturing door management bereikt dan heel veel.

Het brein erachter | 10-04-22 | 02:14

Helemaal eens met Feynman, alleen hadden wij in de jaren 50 niet eens een wastafel... wel een soort douche boven een granieten lavet van marmer, tegen de tijd dat de 3 liter heet water per minuut van de Fasto Geyser bij dat lavet was aangekomen, was het lauw-warm..... ik ging liever in de teil in de keuken (zonder CV), gooide moeders er af en toe een ketel kokend water in, dat waren tijden.

Keyboardspeler | 10-04-22 | 00:26 | 3

Wij hadden een zinken teil die lek was, echt waar. Prachtige tijden.

streknek | 10-04-22 | 06:07

@streknek | 10-04-22 | 06:07: Als ik bij mijn oma logeerde was er niet eens een badkamer, zelfs niet met een lavet. Zelfs geen warm water, maar een pomp in de keuken! Heet water kwam uit een ketel op het petroleumstel. En op zaterdagavond voor 5 cent een stortbad in het badhuis. Dát waren nog eens tijden. Niks mis mee eigenlijk.

tantesidonia | 10-04-22 | 08:15

@tantesidonia | 10-04-22 | 08:15: Inderdaad.. 1 x in de week naar het badhuis in Utrecht.. we woonden in een megagroot grachtenpand, maar een een fatsoenlijke badkamer kon er niet meer vanaf..

broervandenhollander | 10-04-22 | 08:23

Helaas wordt het stikstof probleem vaak platgeslagen tot een administratieve kwestie. Dat NL door het aanwijzen van de natura2000 gebieden het probleem administratief groter heeft gemaakt dan het had kunnen zijn, dat staat vast, maar de afname van biodiversiteit als gevolg van de stikstofdepositie is echt geen klein probleem. En de aandacht hiervan afnemen door stikstof structureel eenzijdig een administratief probleem, of "verzonnen" probleem te noemen is onverstandig.

JohnFrederikstadtdt | 10-04-22 | 00:23 | 2

we zitten met teveel mensen op een hoop hier.
De wetgevingen van wonen, landbouw industrie en natuur staat lijnrecht tegenover elkaar.
Om aan die milieu eisen te voldoen moeten we 50% van alle industrie / boeren en 40% van het woningbestand slopen.

captain-caveman | 10-04-22 | 02:08

Een genuanceerde reactie, das zeldzaam. U heeft gelijk!
Probleem blijft wel dat door de administratieve verhoging er bouwprojecten, die niet blijvend bijdragen aan stikstofdepositie, moeten worden stilgelegd. In een land met een enorm woningprobleem niet echt handig.
De prioriteit zou bij de natura2000 moeten worden weggehaald.
En op andere manieren de biodiversiteit en hoeveelheid insecten moeten worden vergroot.

Het brein erachter | 10-04-22 | 02:21

Vrijwel alles was te voorkomen geweest. Chaos en idioterie zijn inherent aan de mens (en dus de kiezer).
Baudet had ook kunnen voorkomen dat zijn partij een morele zwijnenstal werd.

SIogra | 10-04-22 | 00:16
-weggejorist-
DirkjeTheeuwen | 09-04-22 | 23:52

"Er staat 7,6 miljoen vierkante meter kantoor leeg. Genoeg voor ongeveer 100.000 woningen. Elk kantoor heeft al toiletten en een klein keukenblokje, de uitdaging beperkt hier zich tot het bouwen van badkamers, dat kan achteraf."

Dit is gelul van iemand die geen idee heeft van bouwnormen en constructietechnieken. Kantoorpanden zijn vaak uitermate ongeschikt om om te bouwen tot woningen, en ALS het al kan kost het vaak zoveel dat het eigenlijk net zo efficiënt is de boel plat te gooien en gewoon een goede woontoren te bouwen. Kantoorpanden zijn meestal vrij ligt gebouwd met lange open spanvloeren. Dat is prima als het zwaarste wat er op komt te staan een bureautje en een bureaustoel met een persoon van gemiddeld 100kg elke 2 a 3 meter is, met her en der een concentratie van gewicht in een vergaderruimte ed. Vaak is die constructie echter niet geschikt om er dan tientallen tonnen aan extra gewicht in te schroeven voor tussenwanden, zware bankstellen, en alle andere zut die mensen plegen in huis te hebben. De belasting per vierkante meter vloer waar mee gerekend moet worden is heel anders en bij ombouwen moet heel vaak op zn minst versteviging aangebracht worden in de structuur. De ventilatie is ook vaak berekent op 1 of 2 centrale luchtbehandelingsinstallaties en grote open kantoortuinen. Wil je daar plotseling grote aantallen aparte hokjes van maken heb je een grote uitdaging (en waarschijnlijk weer een paar ton aan CV platen en leidingen nodig). Kantoorpanden zijn daarnaast over het algemeen enorm gehorig. Dan kun je er wel geluidsisolerende wandjes in plaatsen maar elke stap van alle buren op dezelfde vloer en de vloer boven je hoor je 's nachts door het hele pand galmen door die fijne dunne betonvloeren.

Waar we vooral mee op moeten houden is het achterlijke gedrag van gemeenten om te pas en te onpas gigantische nieuwe industriegebieden neer te pleuren en bedrijven daar nieuwe kantoorkolossen op laten neerpleuren terwijl er gigantische hoeveelheden kantoorpand leeg staan in de wijde omtrek.

Veel van die kantoorruimte HOEFT overigens niet leeg te staan en kan prima door bedrijven gebruikt worden mits de pand eigenaren eens gedwongen zouden worden de huur naar beneden aan te passen als een pand langer als X tijd leeg staat door hun belasting voordeeltjes eens aan te pakken. Heb er wel eens aan gewerkt om een verdieping van een kantoorpand voor minimaal een jaar te huren. Verhuurders wilden de hoofdprijs voor een vervallen pand waar we zelf van alles aan zouden moeten doen om het werkbaar te krijgen (en waar we einde contract zelf niets meer aan zouden hebben) en er was 0,00 ruimte om te onderhandelen. Zelfs een paar maanden korting terwijl het voorbereidende werk gedaan werd kon er niet af. Veel van die panden stonden al minstens 4 a 5 jaar leeg (en zover ik weet hebben ze daarna nog jaren leeg gestaan). De meeste van die panden staan er onderhand niet eens meer. Allemaal gesloopt.

Gregovic | 09-04-22 | 23:52 | 3

Dat het veel kost, of zelfs platgegooid en opnieuw gebouwd moet worden, doet niet af aan de noodzaak om alle overbodige kantoorruimte in te zetten in de strijd tegen de woningnood.
Zooveel vraag naar woonruimte en flink veel leegstand in kantoren, daar moeten we iets mee.

Het brein erachter | 10-04-22 | 02:27

Heel west Ukraine staat vrij
Daar is geen oorlog. Ze kunnen zo maar toe. Die uitkering hier smaakt naar honing!!

ray7900 | 10-04-22 | 03:21

Kantoren ombouwen tot woonruimte is makkelijker gezegd dan gedaan is namelijk erg kostbaar.

streknek | 10-04-22 | 06:10

Feyman for a socialist state:
"Onteigen onverhuurde leegstand. Pas als de woningnood voorbij is, ontstaat een privilege voor recreatieve luxe."

What's next? onteigening van auto's die stilstaan als de NS weer eens uitval heeft en 'reizigers' stranden? Of scooters of fietsen? Of gewoon alle eigendommen waar je als hardwerkende Nederlander voor betaald hebt, na alle belasting op inkomsten en BTW op aanschaf van het eigendom voldaan te hebben, waarna de staat dit eigendom gewoon kan toe eigenen wanneer het haar uitkomt?

Dit is een gedachte goed van extreem linkse idioten, die niet begrijpen hoe een vrije, democratische maatschap[j werkt. Zodra prive eigendom defactor wordt opgeheven, stoppen mensen met (veel) werken, vertrekken talent volle mensen naar het buitenland waar hun eigendommen wel gerespecteerd worden, komt er daardoor veel minder belasting voor de staat binnen, verarmt het land waardoor er een verval van het land optreed.

Kijk naar landen die deze keuze gemaakt hebben: Venezuela, Cuba. Privébezit is de hoeksteen van onze welvaart. Iedereen die daar aan toornt heeft geen benul van de Nederlandse welvaart waar hij/zij van geniet.

Revolución | 09-04-22 | 23:31

Iedere keer als ik mijzelf scheel betaal aan de pomp of in de supermarkt begin ik mij meer te ergeren aan dit kabinet. Nu kan ik mijzelf goed redden, echter geldt dit niet voor iedereen. De mensen die al tijden iedere maand de eindjes aan elkaar moesten knopen kunnen het nu never nooit meer bekostigen. Maar het kabinet gaat doodleuk door met het asielcircus, ontwikkelingshulp en miljarden aan de stikstof waanzin. En als klap op de vuurpijl zag ik deze week een fragment van een of andere ambtenaar bij een talkshow. Dat de Nederlanders dit maar over moesten hebben voor Oekraïne al die hogere prijzen. Begrijp mij niet verkeerd, we moeten ook solidair zijn met Oekraïne, maar dit is de nagel aan de doodskist voor de minima.

Plaque-doctor | 09-04-22 | 23:20 | 3

Het meeste geld wordt echt niet besteed aan asielzoekers of ontwikkelingshulp, maar aan subsidies, toelages en compensaties voor iedereen beneden modaal. Natuurlijk wel met de bijkomende ambtelijke kosten om dit geldrondpompcircus te reguleren.

bdn01 | 09-04-22 | 23:32

@bdn01 | 09-04-22 | 23:32: En daaraan toegevoegd, zonder het geldrondpompcircus blijven de kansloze buitenlanders hier ook wel vandaan.

bdn01 | 09-04-22 | 23:42

Het is makkelijk solidariteit roepen met een 150k+/jaar inkomen, echter de meeste mensen moeten het doen met ruwweg een derde of minder...

ReyNemaattori | 10-04-22 | 00:11

"De permanente woningnood is een bommetje onder het draagvlak van het asielsysteem".

Het asielsysteem zélf is de bom onder het asielsysteem.

Het is gewoon een krankzinnig kutsysteem dat permanente ellende van kansarm- en kansloos volk uit pauperlanden een permanent verblijf in Nederland faciliteert. En enthousiast wordt ondersteund door de asielindustriemaffia (die nu kwijlend meekijkt hoe de Oekraïense vluchtelingen worden opgevangen, om daarmee hun voordeel op te doen bij toekomstige - en huidige - opvang van kansarme- en kansloze asielzoekers uit het Midden-Oosten en Afrika).

Sorry hoor,
Maar alleen een zot stelt vervolgens onteigening van huizen voor om deze problematiek 'op te lossen'. Volgens mij heeft dat BIJ1 daar trouwens een paragraafje in hun partijprogramma aan gewijd, onder het kopje "van een markteconomie naar een economie voor iedereen".

Overigens, mocht u graag internationale verdragen erbij willen halen, werp dan eens een blik op wat er in artikel 1 van het Eerste Protocol bij het EVRM staat geschreven m.b.t. bescherming van eigendom tegen de Roverheid.

Asielzoekers uit Afrika en het Midden-Oosten opvangen door de facto extreemlinkse onteigeningswetgeving voor te stellen, ik zie Sylvana en haar bende van gekkies al brullend en joelend staan bovenop de banken.

Wel gewaagd hoor, zo'n statement hier op GS.

Kompromat | 09-04-22 | 22:51

En blijf vooral meespelen in die Postcodeloterij, Urgenda is u dankbaar.

leaupveaugel | 09-04-22 | 22:48 | 1

De postcodeloterij kan je niet negeren. Jaren geleden al vastgesteld dat je gedwongen meedoet (omdat je nou eenmaal op een postcode woont).
De bestemming van de opbrengst heeft de speler geen invloed op. Dus kun je alleen maar leidzaam toezien en hopelijk soms eens wat winnen...

Het brein erachter | 10-04-22 | 02:38

Gemeenten hebben het monopolie op bestemmingsplan wijziging, dit opgeven brengt hun perverse verdienmodel in gevaar; boeren grond opkopen voor een euro of 6 per m2 en dit na bouwrijp maken en bestemmingsplan wijziging voor 400 euro verkopen. Dit gecreëerde schaarste model geeft men niet op. Vandaar dat die vakantiewoningen niet gelegaliseerd gaan worden en jouw kinderen niet in jouw grote tuin mogen bouwen.

HD50 | 09-04-22 | 22:46 | 3

Precies, zo zijn veel politiekers rijk geworden in België met bosgrond, maar ook in Spanje ken ik mensen die zo rijk worden.

g[E]ulden | 09-04-22 | 22:52

Een huis bouwen kost, exclusief de grond, €100.000-€150.000. Gegeven de gemiddelde prijs voor een woning van €450.000 euro. Grondprijs bedraagt dus €300.000, voor vaak niet meer dan 100M2, ofwel €3000 per M2. Wellicht in goedkopere gemeenten iets minder rond de €2000, maar een veelvoud van de €400 die je aangeeft.

Beperkt bouwgrond uitgeven is een woeker verdienmodel voor de locale (r)overheid.

Revolución | 09-04-22 | 23:37

Beetje actief worden in de gemeentepolitiek en zien welke richting de uitbreiding van het -bouwen-bouwen-bouwen- uitgaat kan wel lucratief zijn.
Weilandje op de kop tikken waarvan 5 jaar later de bestemming "opeens" wordt veranderd. Das al binnenlopen met een investering van slechts 100.000. Laat staan als je er een veelvoud in gooit...

Het brein erachter | 10-04-22 | 02:45

Ambtenaren maken alles kapot. Altijd en overal.

el burro | 09-04-22 | 22:44

Kids kunnen makkelijk tot hun 40ste uuuh 50ste thuiswonen, does ni zo moeilijk! Gewoon doorlopen mensen, niks aan de hand

Bunk-T | 09-04-22 | 22:34 | 2

In die 40 of 50 jaar zouden de kids ook kunnen proberen iets van hun leven te maken en hun verdienvermogen te verhogen. Dan kunnen ze zich overal in de EU vestigen en riant wonen. Handen uit de mouwen en aan het werk. Je bent een sukkel als je je leven laat vergallen door zoiets stompzinnigs als een overheid.

bdn01 | 09-04-22 | 23:24

Ja, die ouders hebben ruimte zat!
Met z'n tweeën in een ruime eengezinswoning.
En als je nog bij je ouders wat in kostgeld bijdraagt, spaar je als een malle!
#jammervandeinflatie

Het brein erachter | 10-04-22 | 02:49

Autochtone kindertal neemt al jaren af terwijl de asielinstroom maar dóór blijft gaan. Waar zijn we dan in 2030 of 2040?
We bouwen voor migranten

Abu Bachouca | 09-04-22 | 22:28

Het mooie van de EU is dat je je overal mag vestigen en werken. Je hoeft het niet alleen binnen een straal van rond de 500 meter van je ouderlijk huis te zoeken. Denk globalistisch en het al je geen windeieren leggen. Altijd gedaan en ik zit er nu warmpjes bij, ondanks de hoge energieprijzen. Hou eens op met jammeren over onze regering, ga aan het werk en trek eropuit.

bdn01 | 09-04-22 | 22:28 | 4
-weggejorist-
Deflatiemonster | 09-04-22 | 22:35

Jaja, en Hugo werkt gewoon hard.

Veepert | 09-04-22 | 22:36

Haha. Juist.

grhd | 09-04-22 | 23:10
▼ 1 antwoord verborgen

Zou graag mijn 100+m2 in het centrum van het land in de verkoop doen maar houd het aan om de vermogensbelasting te dekken die over de waarde betaald moet worden als ik het tegen 0% op de bank zet.

Vermogensbelasting over 0% redement. Als jhe dat lang genoeg doet kom op Nul uit.

Pure diefstal.

Dus dat apartement doe ik tegen mijn zin in de vrije sector huur.

Heb je nu je zin overheid?

Ervaringsdeskundige | 09-04-22 | 22:15 | 2

De rechter heeft dat ook al diefstal genoemd en er een streep door gezet: er wordt op dit moment geen vermogensbelasting geheven totdat ze er uit zijn wat ze dan wel gaan doen. Bijvoorbeeld de daadwerkelijke winst bij verkoop belasten. Dit is misschien wel een goed moment om wat te verkopen.

Muxje | 09-04-22 | 22:42

@Muxje | 09-04-22 | 22:42:

Het is onduidelijk men ondanks de uitspraak van de rechter gaat doen

Verkoop daar zat ik ook aan te denken maar net nieuwe huurders erin voor 2 jaar.

Ervaringsdeskundige | 10-04-22 | 00:01

Het slechtste kabinet ooit

Jansen63 | 09-04-22 | 22:15

Door voor vier keer Rutte te kiezen is ruim 16 vooruit gang in de woningbouw door het toilet gespoeld. Zolang deze clowns aan het roer blijven staan, zal er weinig veranderen.
Over drie jaar krijgen we weer duizend en één excuses te horen waarom dingen desondanks toch weer anders zijn gelopen.

Southpark | 09-04-22 | 22:09

En Pinokkio doet weer eens ferme uitspraken. Na sterven in de zandbak, geen cent naar de Grieken en rot maar op gewauwel gaat ie nu hoogstpersoonlijk Poetin aanpakken. Waarschijnlijk net zo hard als dattie ome Erdo er van langs geeft, nadat die ons voor alle soorten rotte vis heeft uitgemaakt.

vladimirows | 09-04-22 | 22:06

Waarom zoveel moeite om de immigrantenstroom hier toe te laten? De oplossing is nog veel makkelijker: een totale immigratiestop en streng remingartiebeleid (ook voor dubbele paspoortiërs).

VP732 | 09-04-22 | 22:05 | 3

Haastige spoed: *remigratiebeleid

VP732 | 09-04-22 | 22:13

Europa wil deze omvolking. Arme mensen die onder de vleugels van de ongekozenen willen schuilen, het nieuwe normaal. De QR-reader zag of het goed was. Of niet.

Veepert | 09-04-22 | 22:38

@Veepert | 09-04-22 | 22:38: Europa beseft niet dat ze de relatief gedweeë en makkelijke Westerse bevolking en haar sociale cohesie inruilen voor stammenconflicten, familievetes, eerwraak, religieuze spanningen, bijgeloof en een algehele schijt aan overheden die niet het ware geloof opleggen.

Los van Westerse inmenging is het al eeuwen hommeles in Afrika, Midden-Oosten en Zuidoost-Azië, en precies om die redenen is het importeren ervan een slecht idee.

Die hele totalitaire draai die de afgelopen jaren gemaakt wordt(en nog lang niet af is) is het gevolg van het faalbeleid dat sociale cohesie afbreekt en die cohesie dus met dwang van bovenaf opgelegd moeten worden. Terwijl de volkeren van Europa na 2 wereldoorlogen (pas, dat dan weer wel) tot de conclusie was gekomen dat samenwerken veel meer oplevert dan elkaar de hersens in te slaan...

ReyNemaattori | 10-04-22 | 00:22

Dat we de vrouwen en kinderen uit de Oekraine opvangen vindt ik goed; die mensen zijn een oorlog ontvlucht en pa blijft achter om voor de bevrijding van zijn land te vechten. Ik denk ook dat de meesten wel weer terug gaan zodra de situatie het toe laat.
Waar ik een probleem mee heb zijn allerlei linksdraaiende clubjes die -als straks de Oekraïners weer naar huis gaan- stellen dat er voor iedere vertrokken Oekraïner een Syrier, Afghaan, Irakees, Iranees of veiligelandier in de plaats moet komen, zodat we van een noodsituatie een permanente uitbreiding van het aantal vluchtelingen hebben gemaakt.
De verwijten vanuit dat soort clubjes dat we discrimineren omdat we anders op Oekraïners reageren dan op mensen uit het midden oosten zijn nu al niet van de lucht.

me163komet | 09-04-22 | 22:02 | 1

Klopt helemaal, omdat wij voor deze uitzonderlijke situatie onszelf barmhartig tonen voor vluchtelingen van een echte oorlog gaan de Groene Khmer en DDR'66 straks eisen dat wij dezelfde barmhartigheid tonen voor dubieuze vluchtelingen zonder paspoort en twijfelachtige verhalen die door minsten 8 veilige landen zijn getrokken voordat ze hier asiel komen eisen.

Osdorpertje | 09-04-22 | 23:25

Er zijn gewoon veel te veel mensen hier, in combinatie met een falende overheid.

Nietdanjatoch | 09-04-22 | 21:52 | 3

Juliana zag het goed. Een maximum aantal bewoners van ons kleine landje.

pibasso | 09-04-22 | 22:00

Precies, en met de zachte D66 heelmeesters aan de macht worden stinkende wonden gemaakt. Deugen met de kop in het zand.

Nietdanjatoch | 09-04-22 | 22:09

@pibasso | 09-04-22 | 22:00: En de uitspraak van Maxima ''de Nederlander bestaat niet'' gaat ook steeds meer kloppen.
(Klontje voor Volkert.)

bitterpete | 09-04-22 | 23:56

Prima stuk. Niet met alles eens, maar daar zet ik mezelf nog toe tot nadenken. Zeker wel eens met de stelling dat we voor de woningnood meer moeten kijken naar de vele lege kantoorpanden i.p.v. agrarische gebieden.

kroel | 09-04-22 | 21:45

Nederland is niet populair onder Oekraïeners. Duitsland ook niet. Op nummer 1 en 2 staan Polen en Italië vanwege de grote Oekraïense gemeenschappen die daar al zijn. Oekraïeners komen niet op voorzieningen af, ze vluchten voor oorlog.

Bataafje | 09-04-22 | 21:35 | 3

Prima, er passen er nog wel wat in Italië. Dat land miept net als Griekenland graag over de enorme migratiedruk aldaar, en als grensland hebben ze ook wel wat overlast, maar als je kijkt naar aantal vluchtelingen per inwoner, dan bungelen ze ergens onderaan het lijstje.

Muxje | 09-04-22 | 21:42

Voor je het weet heb je hier een Oekraïense gemeenschap van 150.000 man. Zeker als we die 2, 3 of 4 miljoen vluchtelingen gaan herverdelen over Europa.

je suis bier | 09-04-22 | 22:09

@Muxje | 09-04-22 | 21:42: het aantal asielzoekers in Italië is lager, omdat asielzoekers Duitsland en Nederland op 1 en 2 hebben staan. Asielzoekers die in Italië aankomen als eerste land, trekken verder. Zij blijven niet in Italië. Iets met pullfactoren....
Oekraïeners vluchten daadwerkelijk en willen naar Polen of Italië.

Bataafje | 09-04-22 | 22:12

Laten we anders gewoon nog een paar miljard extra kinderen in de wereld zetten want waarom ook niet. Geboortebeperking blijft een taboe (zeker in arme landen), prima, krijg allemaal maar de tyfus dan en succes in de toekomst.

area78 | 09-04-22 | 21:35

Het kabinet wil er zeker van zijn dat de woningbouw geen roet in het stikstofbeleid gooit dus benoemen ze de grootste prutser uit het vorige kabinet, Hugo de Jonge, tot minister van volkshuisvesting en benoemen ze tegelijkertijd Rob Jetten tot minister van stikstof om hem tegen te werken.
Ondertussen subsidie verstrekken aan activistische organisaties die rechtzaken voeren bij activistische rechters om jouw beleid te ondermijnen.
Als jij subsidie verstrekt om rechtzaken tegen jouw beleid te voeren dan wil je gewoon niet slagen.
Ondertussen een toneelstukje opvoeren "Hè wat vervelend dat Urgenda die rechtzaak heeft gewonnen. Nu kunnen we die 1 miljoen woningen die wij de kiezers beloofd hebben niet bouwen".
Zonder als die subsidies aan je tegenstanders zouden de verkiezingsbeloften een stuk makkelijker uit te voeren zijn.
Dat, plus dat Nederland niet altijd het braafste jongetje van de klas moet willen zijn en allerlei verdragen ondertekend waarmee wij onszelf in de voet schieten.

Osdorpertje | 09-04-22 | 21:31

Het wekelijks opdreunen van al die autistische feiten zónder constructieve oplossingen die er toe doen. Het blijft knap Feynman. Niet op de persoon hoor. Maar tering wat een platonische bagger weer.

overVecht | 09-04-22 | 21:29 | 4

De zonder oplossing heb ik eerder gelezen, erg populair als monddoder.
Ik lees veel oplossingen en ook uitvoerbare. Neem aan dat u de oplossingen niet bevallen.

Pensionista | 09-04-22 | 21:48

Er zijn oplossingen, alleen er is altijd wel een partij(tje) in Nederland voor wie die niet constructief zijn. En zoals we allemaal weten ondertussen is de kleinste partij met de grootste bek in Nederland de baas.... MOB, urgenda, milieudefensie, kozp... de grauwe eeuw om er maar een paar te noemen

me163komet | 09-04-22 | 22:08

Tja, een van de dingen die je moet doen voor je met oplossingen komt is het probleem constateren.
Als je zomaar met oplossingen komt en niet aangeeft waarvoor of waartegen, maar het wel als een razende doorgevoerd wil hebben (desnoods met dwang), dan ben je gekker bezig.

Dezenaamhier | 09-04-22 | 22:44
▼ 1 antwoord verborgen

Briljant stuk, chapeau Feynman.

SpinozaKoerbagh | 09-04-22 | 21:29

Begrijp nou niemand dat als je snel en succesvol dit.probleem voor 13500 man oplost, je volgend jaar als dank er 135000 mag huisvesten? Juist een 'oplossing' is de oorzaak van het probleem.

Nescio73 | 09-04-22 | 21:29 | 5

@Bataafje | 09-04-22 | 22:16: Gewoon houten barakken in de Flevopolder totdat ze weer terug naar huis gaan. Alleen mensen die hier een inkomen boven modaal kunnen verdienen mogen blijven.

Grachus | 09-04-22 | 22:24

Misschien niet 135.000 maar wel weer 13.500. Omdat het vorig jaar toch ook gelukt is?

klaas24 | 09-04-22 | 23:07

Beetje in hetzelfde straatje als het opmaken van subsidie omdat je anders volgend jaar minder subsidie krijgt, en dat moeten we niet willen. Dat je blijkbaar met minder kan, dat wordt compleet genegeerd.

ReyNemaattori | 10-04-22 | 00:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik weet nog dat ik als militair tijdens de bezuinigingen na de vorige crisis eens op de Kromhoutkazerne in Utrecht moest zijn. Ook daar nog net geen gouden schijthuis. Maar de designmeubelen vlogen om je oren. Dit terwijl mijn eenheid werd gehalveerd, er was geen geld om materieel te repareren, oefeningen werden op de kazerne gehouden om maar geen oefentoelage of fatsoenlijk eten te hoeven vergoeden. Na 15 jaar trouwe dienst toen toch maar besloten de “baas” te verlaten…

Plintenladder | 09-04-22 | 21:29 | 2

Veel geweest aldaar ivm mw overVecht versie 2008-2015 die er ‘diende’. Om je kapot te schamen inderdaad de decadentie aldaar.

overVecht | 09-04-22 | 21:32

Joh, wat dacht je van het paleis aan de Kalvermarkt?

Schmutz Geilmacher | 09-04-22 | 22:58

Wat ik vreemd blijft vinden is dat we een tekort hebben aan mensen in de zorg, techniek en onderwijs en dat daar tegenwoordig een leuk salaris mee te verdienen valt, maar dat toch wordt ingezet op het stimuleren van studeren, studeren, studeren. Waardoor we opgescheept zitten met hordes psychologen en communicatieadviseurs waar geen reet aan hebben.

We hebben een overheid wat graag stuurt behalve in het onderwijs.

Keutels | 09-04-22 | 21:29 | 4

In het onderwijs sturen ze ook al, mijn kinderen vertelden dat ze volgende week les krijgen over genders.
Ik heb ze alvast uitgelegd dat als onze hond ineens vindt dat hij een kat is en hij van ons verwacht dat we een kattenbak voor hem kopen en zijn geblaf aan moeten zien als gemiauw.
Gelukkig zeiden ze beide " haha, gekke hond, dat kan toch niet, een hond is een hond en dat kan toch helemaal geen kat worden? Hij kan het misschien wel spelen maar dat is toch gek?"
Succes juffrouw, volgende week met je deuglessen.

Veepert | 09-04-22 | 22:33

@Veepert | 09-04-22 | 22:33: Juffrouw gaat uw kinderen guilt-trippen, gaslighten en uitmaken voor seksisten, racisten en haat sprekers.

Uiteraard zal tegen de tijd dat die zaadjes wortel schieten de GGZ volledig non-existent zijn en zit u met mentaal beschadigde kinderen kinderen, die mogelijk ook nog eens een genderdysforie is aangepraat.

ReyNemaattori | 10-04-22 | 00:28

Linkse partijen wilden dat iedereen moest kunnen gaat studeren, echter het beleid en beeldvorming is zo scheef dat iedereen MOET studeren om status en aanzien te hebben. Maar omdat niet iedereen dat kán heeft men de maatstaven omlaag geschroefd zodat iedereen het daadwerkelijk kan halen.

Dat iedereen dan een diploma van InHolland heeft wat nog niet eens genoeg is om je reedt mee af te vegen, daar hoor je ze dan niet over.
Zelfde probleem op de PABO, hoofdrekentoets afgeschaft, taaltoets afgeschaft, en dat volk moet jou kind dan leren rekenen.
Zitten ze ook mee bij de politie, in een poging om meer inclusiever en diverser te zijn worden allerlei eigen geschrapt en dan raar op kijken als je met oninteger volk opgescheept zit.

ReyNemaattori | 10-04-22 | 00:34
▼ 1 antwoord verborgen

gewoon het stuk tussen Engeland en Nederland dicht gooien en daar huizen neer knallen.

Spychopaat | 09-04-22 | 21:28 | 4

Weet u wie ook die lebensraum wilde?

sjef-van-iekel | 09-04-22 | 21:35

@Sjef-van-iekel. En een hond?

MeppieRocks | 09-04-22 | 21:41

Tussen Engeland en Nederland is voor de vogelhakselaars en neen nieuwe luchthaven. Nederland kan prima bouwen waar nu het IJsselmeer en de Waddenzee is. Ruimte genoeg.

DerkArie-ut-de-Achte | 09-04-22 | 22:03
▼ 1 antwoord verborgen

Ho stop!
Eerst alle VVD stemmers en D66 stemmers en leden verplicht stellen een vluchteling op te nemen. Gewoon omdat het moet. En als je papa of mama VVD of D66 hebben gestemt, waarom hebben jullie dan nog geen Oeki op kamers genomen? Of zo'n NoordAfrikaan?

Waarom? Omdat je papa en mama gestemd hebben op partijen die deze mensen binnen halen tegen de wil in van weldenkende mensen. Maar dan jullie gvd ook betalen. Zo. Op je muil!

appeltjesgroeneweide | 09-04-22 | 21:27 | 1

Zo rolt links, wel een energietransistie afdwingen maar als de waaipalen in jouw uitzicht komen te staan vanaf IJbrug net zo lang stampvoeten tot ze verplaatst worden naar een arbeiderswijk waar men het te druk heeft met niet geplet te worden tussen belastingdruk en inflatie om zich in te lezen hoe ze nu weer genaaid worden.

ReyNemaattori | 10-04-22 | 00:36

De tendens heute zu tage: Geef de Oekraïense oorlog de schuld! De ene prijsverhoging na de andere ploppen als paddestoelen uit de grond. Iedereen wil gewoon wat extra verdien en dan is het wel zo fijn dat je niet de schuld bij jezelf hoeft te leggen maar bij een oorlog in een land wat niet eens een supermacht is . Zijn wij nu echt op elk vlak (olie,graan etc.) afhankelijk van Oekraïne? Neen. Dus leg maar uit hoe een non-export land zoveel invloed kan hebben op prijsverhogingen op een willekeurig product hier in de winkel? En de huizen tekorten of huizenprijzen die torenhoog zijn ? Dat komt nu opeens door Oekraïense vluchtelingen? Dit probleem bestond hiervoor ook al en toen was corona de schuldige. We worden voor de gek gehouden.. klaar.

Meneertjehetheertje | 09-04-22 | 21:24

Er is al eerder is geconstateerd: Regeren is vooruitzien. Dus we worden niet geregeerd.

The_Black_Knight | 09-04-22 | 21:23 | 1

Er zijn in Den Haag 2 andere woorden meer van belang, dat is Negeren en Reageren, maar denken en vooruitkijken is alleen van belang als het gaat om de eigen situatie.

Dezenaamhier | 09-04-22 | 22:40

Vanmiddag op radio geneuzel over de tv serie 'het jaar van Fortuyn'. Blijkt dat kijkende jongeren die het 20 jaar geleden niet bewust hebben meegemaakt Fortuyn zoals in de serie een coole gast vinden. Tja hoe zou dat komen. Op radio 1 wisten ze het antwoord niet.

Cornelis12 | 09-04-22 | 21:23 | 8

@Peter Emile | 09-04-22 | 22:20: Niet, als je het vergelijkt met zijn collegae destijds.

Grachus | 09-04-22 | 22:27

@EmilioEsteves | 09-04-22 | 21:37: En belangrijker nog: homo! En daarmee +3 immuniteit tegen de oppressie- en slachtofferkaarten die te pas en te onpas getrokken worden tegenwoordig.

ReyNemaattori | 10-04-22 | 00:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Sjonge wat zou ik een geld kunnen verdienen zo. Maar nee, Jan Lul hier verhuurt voor een nette prijs, zoals het hoort, opdat de huurder ook leven en sparen kan.

GKJP | 09-04-22 | 21:20

Ik denk dat gezinnen een woning met tuintje voor en achter prefereren boven een 2 kamerflatje met een bed in de woonkamer.

Dat 2 kamerflatje als voorbeeld nemen is al onderdeel van het probleem.

sjef-van-iekel | 09-04-22 | 21:20

Ben benieuwd hoe Nederland er over 40 jaar eruit ziet. Volgens mij herken ik het niet terug.

halfvolle glas | 09-04-22 | 21:14 | 2

Dat is nu al het gevalletje mijn Beste..

grapjasz | 09-04-22 | 21:30

Loop vanaf Amsterdam CS naar de taxistandplaats, Casablanca is er niks bij, alleen wat kouder hier !

Selfdestroyer | 10-04-22 | 01:38

Laat ze maar komen. Ik zie al die Islamisten in de kramp schieten die zien de omvolking mislukken want het was hier al te vol, en nu overvol.

TheOneTruth | 09-04-22 | 21:11

De vakantiehuisjes voor de eu migranten, expats en asielzoekers? Hoe verzin je het. Stuur geld en mensen en zet maar wat vluchtelingenkampen op dichterbij met fatsoenlijke voorzieningen en zonder noordafrikaans tuig. Waarom moet dat perse in het meest dichtbevolkte land van de EU met een enorme (zelfgecreerde) woningcrisis? Schaf vervolgens die bullshit stikstofregels af, beperk de migratie tot maximaal 30k per jaar, stel regel in dat je minimaal paar jaar in NL moet wonen voordat je huis mag kopen, dat niemand meer dan 2 huizen mag bezitten, en ga eens wat eenvoudige koopwoningen bouwen (zonder dat gemeentes de hoofdprijs vragen voor bouwgrond).

Ir_HardGelag | 09-04-22 | 21:10 | 2

Handen af van mijn pandjes. Het klinkt leuk om huizenbezit in te perken, maar met de huidige krapte gaat dat maar weinig in de prijs schelen. En zelfs als de staat alle huizen onteigent, de huren vaststelt en alle woningen volgens een wachtlijst verdeelt, dan zal je nog steeds zien dat mensen met geld sneller aan een woning komen. Of mensen met vriendjes. Zo werkte het zelfs in communistisch Rusland.

Beperken instroom helemaal mee eens. En met het afschaffen of desnoods opschorten van de stikstofregels. Tenslotte: goedkope bouwgrond uitgeven zonder dat het een cadeautje voor de projectontwikkelaar of de nieuwe eigenaar wordt kan ook. Geef het in erfpacht, maar dan 10 jaar vast met een maximale verhoging, die gekoppeld is aan de WOZ. Zo hoeft niemand meer bang te zijn voor een aflopende erfpachttermijn.

Muxje | 09-04-22 | 21:35

@Muxje | 09-04-22 | 21:35: huisjesmelkerts mogen dan zelf hun huisjes verkopen binnen bepaalde termijn (onteigenen hoeft niet, gewoon belasting omhoogschroeven elk jaar) van de opbrengst zul je goed kunnen leven, of je gaat echt werken voor je geld. Het zal zeker impact hebben op aantal beschikbare koopwoningen, want naast prijs is ook beschikbaarheid en roulatie drama.

Ir_HardGelag | 09-04-22 | 22:14

Ik heb dat vaker als ik Feynman lees..."geen touw aan vast te knopen.."

MeppieRocks | 09-04-22 | 21:08 | 3

Kan het ook aan u zelf liggen?

halfvolle glas | 09-04-22 | 21:15

Beetje hak op de tak. Luv it.

sjef-van-iekel | 09-04-22 | 21:23

Klopt. Er zit veel te weinig lijn en samenhang in.

J.P.Drapeau | 09-04-22 | 21:33

Kampers te water: woonbotenbewoners. Binnen een etmaal was het nederige stulpje van de Chelsea eigenaar van iemand anders. Een Ajax coach is er niemand bij. Zo'n SS Rotterdam volstouwen versus bivakkeren van al die Super Yachts in aanbouw.

Noem het anti kraak. Gewoon een paar Oekraïense wannabe's op zo'n varend paleis, waiting for an owner to happen. Al dat ambacht.

't Is toch zonde.

Hetkanverkeren | 09-04-22 | 21:04

Perfectionisme als gebrekkig organisme is sowieso gedoemd te mislukken.

Neuth | 09-04-22 | 21:04

Groen is belangrijk. Ik heb niets met de transhumanistische opvatting dat Nederland maar verder verstedelijkt en dat groen maar moet wijken.
Ga maar wat doen met geboortebeperking en beperken arbeidsmigratie.

Dr.Platypus | 09-04-22 | 20:58 | 3

Migratie in het algemeen. Een maximum inwonertal invoeren.

bqbq | 09-04-22 | 21:04

@bqbq | 09-04-22 | 21:04: linksom of rechtsom. Beneden zegt iemand lekker bouwen in flevopolder, ook prima.

Dr.Platypus | 09-04-22 | 21:11

Mee eens. Geen intensieve menshouderij in Nederland.

MeppieRocks | 09-04-22 | 21:40

142,000 hectaren in Flevoland 100 jaar geleden uitgebaggerd door Cornelis Lely voor woningbouw.

McCain | 09-04-22 | 20:54 | 3

U heeft duidelijk geen waterbouw of civiele techniek gestudeerd. Het is niet eerst utigebaggerd om het daarna weer droog te maken.

AntiZanicz | 09-04-22 | 21:07

@AntiZanicz | 09-04-22 | 21:07: Eerst hebben we het dieper gemaakt, om vervolgens een dijk te bouwen en toen het water eruit. Anders is het geen lol aan, we hebben van land, land gemaakt.

EmilioEsteves | 09-04-22 | 21:43

Ik tel minstens 5 onderwerpen. Ik pak er maar eentje uit dan: welke wetswijziging hebben we nodig dan? Juist door onze grondwet moeten we ons houden aan het evrm...

Komjehiervaker | 09-04-22 | 20:53

Het wordt tijd voor een maximum loon voor alle D66 ingehuurde D66 consultantsbureaus en trouwens ook tijd voor een waarheidsvindingcommissie met betrekking tot de algehele corruptie van D66.

smdyasc | 09-04-22 | 20:52 | 1

Onkostenvergoeding, wie wil er nou geld verdienen aan het redden van de wereld?

Mr_Natural | 09-04-22 | 20:57

Hoezo zou die instroom vertienvoudigen? Oekraïne is gewoon voor de helft veilig en een hartstikke groot en leeg land.
Ik snap best dat het geen pretje is, maar dat is het leven nou eenmaal niet altijd.

C1O2 | 09-04-22 | 20:48 | 12

@therealbraindump | 09-04-22 | 21:17: Ik weet wel zeker. Met een kleine bevolking konden we ons n WOII nog redden. Als er nu een oorlog in West-Europa komt zal het overgrote deel der slachtoffers voortkomen uit hongerdoden.

Grachus | 09-04-22 | 22:30

2000 jaar geleden was Egypte de graanschuur van het Romeinse rijk. Wat is er toch fout gegaan in de tussentijd.

Piet Pirenne | 09-04-22 | 22:55

@Piet Pirenne | 09-04-22 | 22:55: Er wonen nu een dik 100 miljoen mensen in Egypte.
Dat was 100 jaar geleden 13.2 miljoen.
200 jaar geleden 4.3 miljoen.
In de Romeinse tijd was dat óók 4 miljoen(schatting).

Moderne landbouw is vele malen efficiënter, maar geen factor 25(eerder een factor 8-10).

ReyNemaattori | 10-04-22 | 00:51
▼ 9 antwoorden verborgen

Er zijn ook veel mausoleums waarvan de eigenaar op het kerkhof ligt.

Mr_Natural | 09-04-22 | 20:47 | 1

Grafwoning.

sjef-van-iekel | 09-04-22 | 21:08

Permanente bewoning van vakantiewoningen toestaan is wel een groot cadeau voor de eigenaren.

MargauxGrandCru | 09-04-22 | 20:45 | 3

Hoezo? In mijn dorp hebben we ook heel veel "vakantiewoningen", maar die zijn keihard nodig om de eigen jeugd in te huisvesten. Die wonen er dan ook 11 maanden per jaar en, conform de regels, 1 maand bij ouders/vrienden/kennissen. Zonder deze mogelijkheid had onze jeugd geen keus of hadden ze tussen het import-triefel in de grote stad nabij moeten wonen. Gelukkig is niemand in ons dorp zo onmenselijk dat ze dat onze jongeren aan willen doen en knijpt iedereen dus gelukkig een oogje dicht. Hopelijk blijft het zo, maar je moet niet vreemd opkijken als het gajus daar opeens dwingend asieltuig wil gaan vestigen.

Grachus | 09-04-22 | 21:00

Lol yup, heb 3 jaar geleden 3 recreatie woningen gekocht voor de verhuur. Toen 110k per stuk, nu gaan ze al voor ,225,k vrijstaand, lapje grond, in het bos uitzicht over water en land. Bij permanente bewoning gaan die nog wel wat stijgen lol

laadpaal | 09-04-22 | 21:13

LOL, een startsalaris van € 2.117 voor een timmerman die daarmee een universitair geschoolde inhaalt? In welk land is dat? Overigens als het waar zou zijn, zou dat een zeer welkome ontwikkeling zijn. Alpha universitair geschoolden worden al jarenlang stelselmatig overbetaald in verhouding tot hun nut voor de samenleving.

Grachus | 09-04-22 | 20:43 | 4

Genoeg zzp loodgieters of timmermannnen die anderhalve ton per jaar ophalen.

laadpaal | 09-04-22 | 21:10

€ 2117 netto of bruto? Bruto blijft daar niet veel van over na belastingen, verzekering, huur/hypotheek, energierekening....

klaas24 | 09-04-22 | 23:17
▼ 1 antwoord verborgen

.

Al SchietjemeLevend | 09-04-22 | 20:38

Ik heb een zoon die geregeld verhuist met vrouw en twee kinderen. Huurwoning uiteraard, maar ik zie al paniek niet zo: hij heeft altijd wel weer wat na een tijdje.

cugel | 09-04-22 | 20:37 | 3

Is dat zo'n huurwoning van 2300 per maand via zo'n kantoortje of sociale huur via een stichting?

sjef-van-iekel | 09-04-22 | 21:11

@sjef-van-iekel | 09-04-22 | 21:11: Nee, dat zou hij nooit kunnen betalen. Maar hij zit in stadjes als Goor, Deventer of Den Bosch. Sociale huurwoning. Eerlijk timmerman gerelateerd werk. Vrouw werkt af en toe ook in meestal admin banen. Hij heeft ook een tijd zijn eigen winkel gehad in mediterane levensmiddelen.
(In mijn eerste tekst was een woord weggevallen: al DIE paniek)

cugel | 09-04-22 | 23:31

Ik heb een hekel aan de term progressie(f). Daarbij denk ik altijd aan vooruitgang ten koste van mijzelf. Ik ben niet tegen vooruitgang.

Leptob | 09-04-22 | 20:36

Waar regentencrisis staat, moet Rutte-crisis staan.
Stop de tijd.

* Il Principe * | 09-04-22 | 20:34 | 2

Precies, 10 jaar Rutte. Steeds te laat reageren in plaats van regeren.

bqbq | 09-04-22 | 21:06

@bqbq | 09-04-22 | 21:06:
Dat veronderstelt dat het beleid van Rutte per ongeluk zo beroerd is. De huizencrisis kon men van verre aan zien komen. Idem met de asielzoekers, elke keer als er weer wat minder komen, staan vvd-ers vol trots asielzoekercentra te sluiten. De stikstofcrisis komt omdat de vvdkliek vooral met sjoemelen niet welgevallige regeltjes probeert te omzeilen, terecht dat dat door rechters wordt tegengehouden.

* Il Principe * | 09-04-22 | 21:37

Doe gewoon wat je is opgedragen.

Zo simpel is het.

Dit geldt ook voor Feynman.

Kaas de Vies | 09-04-22 | 20:32 | 3

Ik draag wat is afgedragen

Al SchietjemeLevend | 09-04-22 | 20:39

Ik zal deze wijsheden meedragen

sjef-van-iekel | 09-04-22 | 21:13

Een links of een rechtsdrager.

zwenkwieltje | 09-04-22 | 21:19

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen