Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66 heeft oplossing voor afhankelijkheid van Rusland: '90 km/h op N18 Varsseveld-Enschede'

5 april geen kikker in je bil

Foto van een vieze vuile vervuilende Volvo op de N18 ter hoogte van Haaksbergen-Zuid

Gefeliciteerd Groningers! Jullie hoeven tóch niet aan het gas. D66 Gelderland heeft de oplossing voor de afhankelijkheid van Russische energie: maximaal 90 km/h op de N18 tussen Varsseveld en Enschede. Nog even los van de vraag of je überhaupt 100 moet willen rijden op N-wegen, in de wetenschap dat er in Nederland ook een boel Walter van Wijngaardens rondkachelen, wat een prachtige daad van neo-Mierloiaans verzet. Al die slapgestekkerde Tesla- en Polestar-rijders per Decreet-66 netjes met 90 km/h in de rij op weg naar de kantoorjungle. "Daarmee slaan we twee vliegen in één klap: we verkleinen onze afhankelijkheid van Rusland en beperken de uitstoot van CO2", aldus D66 Gelderland trots. Wij gaan nog een stapje verder: hebt u een benzine- of een dieselauto en u blijft nog steeds 100 km/h rijden op autowegen, dan bent u indirect verantwoordelijk voor de financiering van de Russische oorlogsmachine, de gruwelijke dood van ziekenhuispersoneel in Marioepol en de slachting van weerloze oude mannetjes in Bucha.

Reaguursels

Inloggen

ondertussen gooien we nog een boom in de biomassacentrale. En houden we de aanleg van wegen lekker en staat heel nederland zo langzamerhand in de file CO2 te produceren.
En die ... arabieren maar lachen, die verdienen miljarden aan die hoge olieprijzen en houden de produktie lekker laag.

JJ66 | 06-04-22 | 13:23

In Duitsland en Oostenrijk rijden "we" 100 op alle wegen waar geen snelheidsbeperking is aangegeven. De boomgrens stijgt door de klimaatverandering, die bomen hebben allemaal CO2 nodig. Geeft verkwistend gas (De Poenschepper, Suske en Wiske)

bergsbeklimmer | 06-04-22 | 12:57

Dat D66 is echt wel een bijzondere club; 90 op een N-weg gaat op het totale energiegebruik (hebben ze echt geen idee?) het verschil niet maken, en ondertussen elektrificatie subsidiëren - met geld, afgenomen van anderen - terwijl de extra benodigde elektriciteit vooral wordt opgewekt met .. gas.

Harry.Langezwaal | 06-04-22 | 11:04 | 1

Ach.. die hele partij hangt toch bij elkaar van symboolpolitiek? Ze hebben geen ideeen. Het enige dat ze doen is kijken naar actualiteit en op basis daarvan een deugend voorstel doen. Als er hoon op komt zijn de tegenstanders van de oplossing nazi's en zijn democratie en rechtstaat in geding en vervolgens benadrukken ze daarna weer dat zij het redelijke alternatief zijn. Zo opereert die partij tegenwoordig.

JB86 | 06-04-22 | 11:14

Je betaalt je de tering aan een katalysator, roetfilter en bij de apk een roetmeting die duurder is dan de apk zelf. De uitgeademde lucht van de moderne diesel is schoner dan die er in gaat. Je betaalt je de pleuris aan extra wegenbelasting en nog moet diesel dood!
Kutland!

K1100 | 06-04-22 | 03:52 | 2

Klopt! Volgens de Duitse TUV zitten er minder schadelijke stoffen in de uitlaatgassen van veel nieuwe diesels, dan in de lucht die ze in de meeste drukke steden inademen. Daarom zijn nu ook veel nieuwe Diesels schoner dan de meeste nieuwe benzineauto's en verbruiken een stuk minder brandstof dan benzine auto's. De uitlaat van mijn diesel blijft zelfs zo schoon, dat als je er met een witte doek in wrijft, je niets ziet! Maar hier hoor je net als bij het schone LPG niets over en blijven de jaren geleden opgestelde regels gelden.

reanti | 06-04-22 | 07:06

Daarbij nog de mileuzones die steeds erger worden.

Jan de Vries | 06-04-22 | 07:31

valt me nog mee dat ze niet op het idee komen om met de fiets naar het werk te gaan ipv de auto, 50km per dag enkeltje.. moet makkelijk kunnen toch? en je leeft gezonder en zo er door ook!

dumbfarmer | 06-04-22 | 02:17

Typisch Destructief 66, mensen een schuldgevoel aanpraten dat ze, omdat ze tanken (waar de staat het meeste aan verdient) indirect verantwoordelijk zijn voor de russische genocide.
Als dat zo zou zijn, is Destructief 66 direct verantwoordelijk voor die oorlogsmisdaden omdat bijna alle gemeentes en overheidsgebouwen een gazprom contract hebben en alle panden 24/7 op 23 graden houden.
Kortom Destructief 66 moet hun grote bek houden, stelletje incompetente deugkneuzen.

tsjajaja | 06-04-22 | 01:54

Zeg, moet dat van die Volvo? Ik rij een lekker ouderwetse vierkante Volvo 740 sedan, en daar rij ik eigenlijk liever in dan in onze S80!

Ome_BW | 06-04-22 | 01:21

D66 Gelderland moet zijn klep houden, van Enschede tot aan Neede/Eibergen aan de N18 is gewoon fucking Overijssel/Twenteland. Pas daarachter begint hun stomme Gelderse achterhoek Berkelland shithole

zorgan | 06-04-22 | 00:19

Als je Putin wil treffen, moet je de handel met Rusland compleet opzeggen. Een paar km per uur langzamer rijden gaat écht geen verschil maken. Het enige dat het doet is burgertje pesten, verder niks.

Gladiator Fap | 05-04-22 | 22:57 | 1

Daar staan ze ook voor he die hufters van Deug 66

tsjajaja | 06-04-22 | 01:55

De gemiddelde persoon besteed ongeveer 2,5 uur aan 'sociale' media per dag - het equivalent van 1,5 kilometer in de auto.

Ik denk echter niet dat er veel politici zijn die dit argument zullen aanvoeren.

Anomiemus | 05-04-22 | 22:16

Koekoek ; )

Flow_Snake | 05-04-22 | 21:00

D66 Gelderland is even vergeten dat het stuk Varsseveld - Groenlo nog 'gewoon' 80 is. Omdat de noodzaak van een snellere doorstroom van het verkeerd op dat tracé niet gezien werd, door o.a. diezelfde D66 Gelderland.

Stagiair | 05-04-22 | 20:59 | 1

En het stuk Haaksbergen-Groenlo is effectief 85 want je kunt daar niet inhalen. Maar de papieren besparing is natuurlijk belangrijker dan de werkelijke besparing.

kobuskuch | 05-04-22 | 21:23

Ben benieuwd hoeveel CO2 Deug66 en haar sympathisanten uitgestoten? Deze club zou het goede voorbeeld moeten geven door een jaar lang géén CO2 uit te stoten (alleen inademen of zo)

Toiletflush | 05-04-22 | 20:35

Een max van 90? Dikke prima.

Errujd | 05-04-22 | 20:35 | 3

Ik vind het ook prima, als jij graag 90 rijd moet dat gewoon kunnen. Ik heb gewoon mijn flitsmelder aan en rijd nog gewoon 120/130 zoals voordat we collectief moeder thesera besloten te worden.

Urbanus_2.0 | 05-04-22 | 21:23

Zo is dat ik kachel ook gewoon lekker door en om 19.01uur 150 160 op de teller. Net onder die 30km te hard. Ben de laatse twee jaar een keer nat gegaan bij een vaste paal flitmeister vergeten aan te zetten. Start nu automatisch op bij het wegrijden.

Rocknrolla7372 | 05-04-22 | 22:20

In dit land is doorrijden overdag godsonmogelijk, zeker op N-wegen. Heb er ook geen zin an, geen haast en hij zuipt nogal met het optrekken, afremmen en inhalen.

Graaisnaaiert | 05-04-22 | 20:34

Er moet CO2 bespaard worden om 150.000 fte op te kunnen vangen in de regio, en die regio is Gelderland...

www.telegraaf.nl/nieuws/1633671146/mi...

Hop, weer een stad als Den Bosch erbij, en we regelen dat binnen één jaar! (Mag ook wat kosten hoor, 150.000 x 27.900 voor het eerste jaar. 4,3 miljard?!)

BadPatNL | 05-04-22 | 20:10

We gebruiken al jaren iets meer dan 3000 petajoules per jaar energie in alle soorten. Hoeveel auto's op dat traject? 8 liter per 100km. Litertje peut, hoeveel joules? Besparing. Kommaatjes schuiven en dan bespaarde energie delen door 3000 maal 100.
Haha.

GregorVanPallandt | 05-04-22 | 19:50 | 2

Dus u denkt werkelijk dat de weggebruikers langzamer gaan rijden omdat een stom bord op een verder lege weg dat aangeeft?

nieuwe_Deen | 05-04-22 | 20:34

Ok en dan gaan ze niet eens langzamer rijden? Nog meer ha ha

GregorVanPallandt | 05-04-22 | 23:40

Laat iedereen die werkt zich een maand of 2 ziekmelden en stoppen met fast food.
Dat is goed voor het klimaat.

Het leven is zwaar | 05-04-22 | 19:35 | 1

Idd want eenmaal thuis heb je genoeg tijd voor rustig eten...

Nodeloos Kwetsend | 05-04-22 | 19:38

Kan iemand mij uitleggen hoeveel gas ik bespaar als ik met een diesel aangedreven voertuig met een gemiddelde snelheid van 90 km per uur ipv met 100. ?

Nodeloos Kwetsend | 05-04-22 | 19:33 | 1

Ongeveer, ik kan je op weg helpen: up.sites.uu.nl/wp-content/uploads/sit...
Voor het produceren van diesel is warmte nodig, diesel wordt immers geproduceerd middels destillatie. De energie die benodigd is voor deze destillatie wordt waarschijnlijk opgewekt indirect of direct via aardgas.

Sinterbikske | 05-04-22 | 19:49

Je kan ook een paar keer per dag je adem inhouden!

TheBigKirth | 05-04-22 | 19:32 | 1

Als je dat nu gewoon 1 keer heel lang doet lost het probleem zich vanzelf op

bowlfabriek | 05-04-22 | 20:05

Waarom alleen op de N18? En niet gewoon overal in Nederland?

Het brein erachter | 05-04-22 | 19:32 | 1

Gezellig 90 bij U in het woonerf.
Ik zeg doen...

Nodeloos Kwetsend | 05-04-22 | 19:34

Geniaal wat de DDR66denktank heeft bedacht. Daar zitten dus echt hele knappe koppen!

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 05-04-22 | 19:28 | 3

…aan de paddo’s.

Wijze uit het Oosten | 05-04-22 | 19:30

Och, 90% zal zich aan de snelheid houden. Het probleem is die 10% die dat niet doet, met alle gevolgen van dien. Drukken, agressief rijden, onverantwoord inhalen, bumperkleven etc...

Graaisnaaiert | 05-04-22 | 20:36

Dat komt omdat je ook gewoon op de linker baan moet rijden als je niet harder gaat dan 99km . Verschrikkelijk en dan met 101km een andere auto inhalen. Ik vreet dan echt mijn dashboard op. Neem de trein of zo.

Rocknrolla7372 | 05-04-22 | 22:24

Rita. Go seek a shrink.

meneer der meneren | 05-04-22 | 19:28

Ik wil data zien.
Hoeveel auto's rijden daar gemiddeld per jaar.
Hoeveel benzine in liters gaat de maatregel schelen.
Hoeveel co2 gaat daarvan minder de lucht in.
Hoeveel bomen kunnen er daardoor extra de oven in.

NiCeY | 05-04-22 | 19:21 | 1

Dat laatste punt levert natuurlijk wel een bulderende lach op..

Wijze uit het Oosten | 05-04-22 | 19:29

De beste oplossing zou zijn.
1 - Direct weer overschakelen op gas uit Groningen.
2 - Vervolgens kerncentrales bouwen die ons van stroom voorzien tijdens de energie transitie.
3 - Daarna de komende decennia gebruiken om over te stappen op groene en duurzame energie uit getijden, zonlicht en wind.
4 - Als dat over een jaar of twintig, dertig werkt schakel je de kerncentrales weer uit.

1 - Heeft D'66 afgesproken dat we dat niet gaan doen.
2 - Wil D'66 niet.
3 - Denkt D'66 dat spontaan gebeurt als we het gas maar afsluiten.
4 - Het einde van de energie transitie zou een ramp zijn voor alle subsidie-sponzen, consultants en adviesbureautjes die allemaal gerund worden door D'66ers

Osdorpertje | 05-04-22 | 19:13 | 10

@Coolcalmcollected | 05-04-22 | 19:41: Vergeet de brandstofproducenten niet? Evident is dat de overheid de grootste woekeraars zijn, maar sinds die kleine verlaging van de accijnzen en BTW over het brandstof aan de pomp, hebben de brandstofproducenten hier alweer een 17% van uw korting boven op de verkoopprijzen gegooid en op dit tempo betalen we voor eind april wederom die 2,25 aan de pomp. (En dan heb ik het over Euro95 bij één van de voordeligste van het land, de Makro.)

Ik kijk net nog even: In Luxemburg zijn de prijzen van Euro95 sinds 1 april alweer een 3 centen gedaald en de laatste 48 uur iets van stabiel op 1,721 per liter.)

BadPatNL | 05-04-22 | 21:16

Nou zo werkt het niet met kerncentrales. Nooit gehoord van de 8-8-80 regel? 8 miljard om te bouwen in 8 jaar en moet 80 jaar meegaan.

Alexander des Burgus | 05-04-22 | 23:04
▼ 7 antwoorden verborgen

Ok prima, maar dan wel Rob Jetten al klaarover.

Valka | 05-04-22 | 19:12

Briljant, dat we daar niet eerder op gekomen zijn, zeg

borderlijntje | 05-04-22 | 19:11

Haaksbergen(-Zuid) ligt dan weer in Overijssel, maar ok, Helmond ligt tenslotte in Limburg.

-veggiejurist- | 05-04-22 | 19:10 | 1

In Haaksbergen liggen de graven van mijn opa en oma uit Amsterdam. Zij leefden daar in een verzorgingstehuis, eind jaren '70. In hun stad was geen plek. Zat je ruim 2 uur in de auto voor een bezoek. Heen en weer, over B-wegen.

Piet Karbiet | 05-04-22 | 19:21

De ondergang van Poetin begon in Varsseveld!

vladimirows | 05-04-22 | 19:09

Ik stel voor alle voertuigen van een nieuwe claxon te voorzien. Ipv Toet-Toet klinken de nieuwe alsvolgt: deug-deug!

Fark Mutte | 05-04-22 | 19:09 | 1

Das een Deug Chevaux Vapeur.......

Nodeloos Kwetsend | 05-04-22 | 19:37

U heeft aan elke ochtend een moddervet oorlogstopic niet genoeg?

horsteknots | 05-04-22 | 19:13

Wat is de maximum snelheid van dat ding?

Duwbak_Linda | 05-04-22 | 19:14

Gloeiende gotver. Dus ik ben al die tijd voor niks niet meer aan het remmen doen voor rotondes?

Piet Karbiet | 05-04-22 | 19:06

Die kolencentrales draaien maar op 30%. Die kun je morgen op 100% laten draaien, en het bespaarde gas hoef je dan niet meer in Rusland te kopen. Veel simpeler en beter.

Gewinflipt | 05-04-22 | 19:06 | 1

Komt veel van de benodigde kool in jouw plan niet ook uit Rusland?

DidgeriDodo | 06-04-22 | 08:45

Ik heb mijn kinderen wel eens uitgelegd dat we denken dat we in vrijheid leven, maar we leven allemaal in een kooitje.
En dat kooitje, wordt elke keer een beetje kleiner.

SNAFU | 05-04-22 | 19:04 | 2

Door de bemoeizucht en regelzucht van overheden.
Het is werkelijk ongelooflijk.

ChalinaRosa | 05-04-22 | 19:09

@ChalinaRosa | 05-04-22 | 19:09: Overheden. En daar zitten dus gewoon mensen achter. Regelzieke mensen die weinig op hebben met vrijheid. Maar met macht en privileges en geldhonger. Niks nieuws onder de zon.

Piet Karbiet | 05-04-22 | 19:26

Je zou toch denken, allemaal aan het gas daar in Gelderland?
Heb je daar weer zo'n verdomde Hekking die het wel ff gaat regelen, manmanman.

Ichneumonidae | 05-04-22 | 19:02

Hoeveel stikstof produceert een oorlog eigenlijk? Tanks, vrachtwagens, helikopters, raketten, straaljagers etc.
Ik vraag dat voor een Oekraïense vriend namelijk.

Ommezwaai | 05-04-22 | 19:02 | 3

Grote branden.. chemische reactie,s.. en dan word je autotje afgekeurd omdat er een kruimel teveel rook uitkomt.

broervandenhollander | 05-04-22 | 19:06

Heb daar wel eens een grafiek over geplempt hier. Met de jaarringen van bomen na de Industriele Revolutie halverwege de 19e eeuw en later WOI, WOII en het massatoerisme van miljoenen (vliegen!) vanaf de jaren '70.
Nul effect. De ontploffing in 1883 van vulkaan Krakatau in Indonesie wel.

Piet Karbiet | 05-04-22 | 19:17

@Piet Karbiet | 05-04-22 | 19:17:
Dan zal dat beetje wat Nederland de lucht in blaast ook wel reuze meevallen Piet.

Ommezwaai | 05-04-22 | 19:41

Ook dit is gewoon weer een toonbeeld van hoe ontzettend gaaf een land kan zijn.
Gelderland redt Grunn!
Maar ik begrijp niet waarom die arme vliegen het dan weer moeten ontgelden, maar liefst 2 in één klap... :(
Zo komt het wel heel dichtbij...
Maar eigenlijk is dat ook wel gaaf!

Hoeck | 05-04-22 | 19:01

Kan iemand voor mij uitrekenen, wat de minimale afstand tot de werkelijkheid moet zijn, om in aanmerking voor een '66 functie, hier of elders?

vladimirows | 05-04-22 | 19:01

Ik heb betaald voor de hele snelheidsmeter, dan gebruik ik ook de hele snelheidsmeter. De typhus D66!

Plaque-doctor | 05-04-22 | 18:59

Mijn auto rijdt het zuinigst 110 in z'n zes. Dus dat vraagt wat meer oplettendheid van kindertjes die rondfietsen in de bebouwde kom. Overigens afremmen en optrekken bij het stoplicht kost ook veel diesel en ik wil niet beticht worden van steun aan de Poetsnoet.

brouwmaster | 05-04-22 | 18:59

Zo zijn ze bij mij in de provincie... Opvoedend deugen en om het opvoedende karakter nog wat dwang mee te geven natuurlijk 4 nieuwe flitspalen per traject.

Zoethoudertje | 05-04-22 | 18:58

Is 66 km/u niet de aangewezen max snelheid.

Eugen Sandow | 05-04-22 | 18:56

Waarom daar stoppen? Denk groot! Maximaal 30 op N-wegen en we kunnen ook de middelvinger geven aan Koeweit, Qatar en Saudi Arabië. Daarna nog de lokale Chinees boycotten, hatseflats.

Duwbak_Linda | 05-04-22 | 18:56 | 3

Mijn auto vervuilt maar 6 km met een liter benzine, die moderne auto’s soms wel 3 keer zo veel.

president osama | 05-04-22 | 19:54

Met 30 gebruik ik de helft meer brandstof dan met 90

Shoarmamasutra | 05-04-22 | 20:16

Ik neem aan dat het van toepassing is voor voertuigen op gas, hoe dan ook lijkt opwarming van de aarde beter te zijn voor onafhankelijkheid van gas.

Reebensteeltje | 05-04-22 | 18:55

Bij de afgelopen verkiezingen hadden alle partijen in mijn gemeente in het programma staan dat binnen de bebouwde kom de snelheid overal naar dertig moet. Geen flauw idee waar dat vandaan komt. Allemaal tweebaanswegen hier en er gebeurt zelden iets.
Dit wil heeft dus niet veel met Rusland te maken. Kennelijk is dit een nieuw stokpaardje.

C1O2 | 05-04-22 | 18:54 | 3

Boetes innen op de doorgaande vrijliggende wegen binnen de bebouwde kom is 50 al overdreven langzaam. In de wijk is 30 wel genoeg met alle kindjes en huisdieren.

voldemort | 05-04-22 | 20:12

Symboolpolitiek heet dat.

Dr. Worstenbroodje | 05-04-22 | 20:20

@voldemort | 05-04-22 | 20:12: Groen Links hier in de gemeente ook hoor: alles binnen de bebouwde kom naar 30.

Wie gaat dat handhaven? Het politiebureau is letterlijk 1 dag in de week open, en dan nog niet eens de héle dag.

ReyNemaattori | 05-04-22 | 21:17

De overheid. Bespaar uw centjes en verbruik zo min mogelijk. Klinkt slim. Is het ook. Wie heeft er zin om met deze prijzen geld over de balk te smijten. De euro's klotsen immers niet bij iedereen tegen de plinten. Maar ja, D66, de rode lap voor sommigen zegt eens wat verstandigs en dan moet men natuurlijk verontwaardigd zijn.

Voor die mensen zeg ik. Doe de thermostaat op 25 graden 24/7, rij 130-140km p/u. Spek de staatskas. Ik heb geen medelijden met u. Ook niet als u straks moet smeken voor een bedje bij de nachtopvang van het leger des heils.

Theodorus.Goldbach | 05-04-22 | 18:53 | 3

Mensen kunnen zelf wel denken.
Daar heeft niemand een d66 voor nodig.

ChalinaRosa | 05-04-22 | 19:08

Onnodig opkomen voor het regime in de vorm van een preek.

RickTheDick | 05-04-22 | 19:14

Het probleem is niet dat er bespaard, diverser of inclusiever gemaakt moet worden, het probleem is dat de overheid denkt dat mensen met een stok gedwongen moeten worden te besparen, diverser of inclusiever te worden, terwijl het wanbeleid van de overheid en de daaruit volgende inflatie, omvolking en discriminatie al meer dan genoeg stok is.

ReyNemaattori | 05-04-22 | 21:22

Dat daar nog niemand anders opgekomen is. Briljant gewoon!

Schriever | 05-04-22 | 18:53

Zo zie je maar weer hoe achterlijk en dom die D666' ers zijn

langzullenweleven | 05-04-22 | 18:53

Zijstraat of autosnelweg met 90 km per uur (ghe):
"Benoeming Blok komt rijkelijk laat, Russische miljarden zijn allang weg."
fd.nl/economie/1435507/benoeming-blok...
Ah joh! Wie had dat nou verwacht? Daar waar Italie effe de Guardia di Finanza aan het werk zet rommelt Nederland weer eens lekker aan.

Basil Fawlty | 05-04-22 | 18:52

Gelukkig ligt een deel van de N18 in Overijssel.

Der Schnitzeljäger | 05-04-22 | 18:51 | 3

Het betere stuk zelfs. In Gelderland is het die vervelende 1-baans.

Plaque-doctor | 05-04-22 | 19:02

@Plaque-doctor | 05-04-22 | 19:02:
Dat tweebaans stuk is de grootste planning blunder ooit. Of bewust gedaan zodat straks het hele circus nogmaals opgestart kan worden. Kassa.

Der Schnitzeljäger | 05-04-22 | 19:05

Gewoon weer lekker allemaal thuiswerken!!

Pettertje | 05-04-22 | 18:50

Ik ga hier maar niet vertellen welke snelheid ik op die N18 eens heb gehaald. Want die snelheid past eigenlijk helemaal niet bij zo'n mietje als ik. Het was op een zondagochtend rond 6:00 uur.

Leptob | 05-04-22 | 18:48 | 6

En nu wil d66 ons allemaal straffen. Bedankt maar weer, Leptob.

Duwbak_Linda | 05-04-22 | 19:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat heeft 80 rijden op een snelweg te maken met Russisch gas?

Wijze uit het Oosten | 05-04-22 | 18:47 | 2

Russische olie.

Theodorus.Goldbach | 05-04-22 | 18:54

Waarom niet 50? Classic D66 weer, halfslachtige maatregelen.

John McClane | 05-04-22 | 18:47 | 2

Je auto rijdt het zuinigst bij het laagste aantal toeren in de hoogste versnelling. Onder de pakweg 80 a 90 a 100 zijn ze dus zelfs onzuiniger.

Shoarmamasutra | 05-04-22 | 20:18

Wie doet er eigenlijk zaken met Rusland. En het is niet de gewone burger.
Zolang de politiek Rusland steunt met de aankoop van energie zal het we goed zijn.

Arendsoogje | 05-04-22 | 18:47

Op die weg gaat het vaak toch al niet sneller dan 70. Met mijn Defender is dat een leuke snelheid.

Frau_Ferkel | 05-04-22 | 18:46 | 2

Windows Defender.

-veggiejurist- | 05-04-22 | 19:02

Mijn laro gaat vaak ook niet hard, maar met 160 rijdt ook prima!

rifraf | 05-04-22 | 20:03

Hoog tijd dat de EU autorijden helemaal verbiedt. Dan is Europa een lichtend voorbeeld voor de rest van de wereld.

Nivelleermarionet | 05-04-22 | 18:45

YES! Dat zal ze wel leren. Geen moorden meer, geen verkrachtingen. Wat een geweldig idee.

Patatter | 05-04-22 | 18:44

We kunnen beter alle Femkemobils, dikke oude diesel bakken voor degene die net meelezen, van de weg halen. Sterker nog: haal alle auto’s ouder dan 10 jaar maar van de weg, lossen we het fileprobleem ook meteen op.

Verder zijn N-wegen de verantwoordelijkheid van het Rijk of van de Provincie. Daar gaat ‘666 Varsseveld dus helemaal niet over.

JWZ_JMK | 05-04-22 | 18:44 | 1
-weggejorist-
VonMierlo | 06-04-22 | 10:49

Goed plan.

thanseeuwen | 05-04-22 | 18:43

Geen rare gedachte toch? Met minder hard rijden gebruik je minder energie en ben je minder afhankelijk.

subsidistan | 05-04-22 | 18:38 | 9

@Brabeaulander | 05-04-22 | 18:46: met al die nieuwe WiFi-thermostaten zou je zeggen dat ze dat binnenkort ongevraagd uitvoeren. Net als met die slimme meters; u heeft vandaag genoeg gas gebruikt, uw kraan wordt automatisch dichtgedraaid.

Von Bliksum | 05-04-22 | 18:53

@Brabeaulander | 05-04-22 | 18:46: Verplicht smart thermostaten zodat direct bekeurd kan worden als de maximale 15 graden overschreden gaat worden.

broervandenhollander | 05-04-22 | 19:12

Misschien voortaan ook de lampen uit vanaf 20u 's avonds thuis.

fric.spec. | 05-04-22 | 20:24
▼ 6 antwoorden verborgen

Mijn auto red maar net de 190...

prutsclown | 05-04-22 | 18:38 | 2

Ik rijd altijd 170. Maar ik moet wel. Echt. Want mijn auto kan niet harder.,

Patatter | 05-04-22 | 18:46

Ik heb daar 2 weken geleden 155 gereden. Met een oude 5 cilinder benzine vervuilende Volvo. Ik ben medeschuldig aan alle ellende in de wereld.

Boeddha18 | 05-04-22 | 19:05

Biedt iemand een drol aan en ze slaan hem af. Maar verpak hem in een doosje en doe er een mooi papiertje omheen en ze pakken hem met twee handen aan.

Zo werkt dat dus ook met klimaatbeleid.

Korrel_zout | 05-04-22 | 18:37

D66, altijd goed voor inhoudsloos populistisch gebazel.

ChalinaRosa | 05-04-22 | 18:37

Deugland, en wat een gaaf deugland.

O73Cab | 05-04-22 | 18:36

Stop dan helemaal met auto rijden.

Poetin1464 | 05-04-22 | 18:35 | 1

Geweldig idee! Als de auto op de snelweg stilstaat verbruikt hij helemaal NIKS!

Patatter | 05-04-22 | 18:45

Ik vind het heerlijk om net wat sneller te kachelen dan vrachtwagens op de rechter rijbaan maar als mensen 130 willen rijden moeten ze gewoon dag en nacht 130 kunnen rijden als de situatie het toelaat. Je zou maar op D666 gestempt hebben.

Brabeaulander | 05-04-22 | 18:34

Je kon er op wachten. Binnenkort ook landelijk.

Muxje | 05-04-22 | 18:31 | 2

Nee, we gaan landelijk naar max 80. Ben je langer onderweg, zal ook vast goed zijn voor het milieu.

Super Grover | 05-04-22 | 19:47

Je verstookt beduidend meer brandstof bij 100km/u dan bij 80km/u. Als u een beetje had opgelet bij natuurkunde dan had u dat geweten. De duur van de reis is dan niet relevant voor het verbruik.

Bakkeleures | 05-04-22 | 21:58

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen