Willem Engel toch weer opgepakt
Het waren vier fantastische dagen
Goede dag voor iedereen die denkt dat corona de schuld is van Willem Engel en voor iedereen die gewoon een normale hekel heeft aan allround superlul Willem Engel: de domste dansleraar van Nederland is vandaag weer opgepakt. Dat zal ermee te maken hebben dat hij gisteren samen met zijn advocaat Jeroen Pols een video publiceerde op het YouTube-kanaal van Café Wappieschmerz. Volgens Willem Engel is dat geen uiting op sociale media, en heeft hij dus niet het socialemediaverbod overtreden. Het socialemediaverbod bestond overigens om het herhalingsgevaar van opruiing te verminderen. Dus wat als die YouTube-video geen opruiing bevatte, maar alleen een overtreding is van het verbod? Wordt Willem Engel dan opgepakt om het uiten van zijn mening? En geeft het OM Engel hiermee niet alleen maar meer mogelijkheden om de slachtofferrol naar zich toe te trekken? En is dit niet precies de reden dat je nooit over dit soort dingen met wappies moet discussiëren omdat je dan vanzelf een konijnenhol induikelt waar je nooit meer uitkomt? En wie heeft eigenlijk Kennedy vermoordt? Nou? Nou? Nou?
UPDATE: Engels vriendin filmt zijn arrestatie en plaatst dat op de Facebook (zie hierboven). Is dat dan opnieuw een overtreding van het verbod? Of júíst niet? Of daarmee toch weer wel?
Social
Reaguursels
InloggenDat ie nou niet zelf in de gaten heeft hoe getikt hij eigenlijk is, hahaha. Onze eigen nationale wappie-clown. Het is wel vermakelijk.
"maar nu de overheid met man en macht bezig is om hem te bestrijden begin ik te denken dat er wellicht toch iets in zit."
Dat is zelf shit erbij verzinnen en begin van de eindeloze put wappie onzin war je in terecht komt. Het moet wel waar zijn want anders ..... hadden ze deze dansleraar een jaar geleden wel opgepakt toen zijn antivirus onzin er nog toe deed... hier, ook een hypothese, super makkelijk
Opruiiing valt gewoon te bewijzen, dat ie zijn afspraak heeft geschonden is gewoon te bewijzen, misschien echt de rechtzaak volgen, kom je vanzelf bij de feiten, ipv hypothetisch gaan speculeren op onwaarheden die uit de lucht gegrepen zijn, want "ze voelen zo" .Maar dat soort zelfonderzoek, dat gebeurt dan weer net nooit, niet interessant voor het narratief en niet bias confirmerend.
Maar goed, je "zogenaamde" (wtf, het heet gewoon corona, niks zogenaamd, is ook gewoon te bewijzen, gingen miljoenen mensen gewoon dood aan) corona onzin zegt al genoeg, deep end is al bereikt geloof ik. Succes op de Qanon meeting over 2 jaar.
Hij wordt zolangzamerhand wel een draaideur boefje....
Filmert, opgespoten lippen, fake wenkbrauwen, fake blauwe ogen.... neppert is niet serieus te nemen.
Fake haar..!
YouTube is inderdaad geen social media en dit is niks meer dan een intens trieste heksenjacht.
Ahum
www.titangrowth.com/blog/types-of-soc...
Hij zoekt de randjes op, dus dan mag de rechter daar weer wat van vinden. De bedoeling was dat hij niks meer publiek zou uitten ter voorkoming van herhaling van het feit tot de einduitspraak. Dat doet hij toch, dus tja
@Papa Jones | 03-04-22 | 18:45: Sinds wanneer is titangrowth dé autoriteit wat betreft classificatie van mediatypen en hoe onafhankelijk is een bedrijf dat nota bene online marketingstrategieën verkoopt?
Is het wel, maar alles wat je niet aanstaat ontken je vast.
@ReyNemaattori | 03-04-22 | 19:06: U heeft meer vertrouwen in Forbes? www.forbes.com/sites/petersuciu/2021/...
@ReyNemaattori | 03-04-22 | 19:06: En kijk hier dan, wikipedia! Ook zij kwalificeren Youtube als social media.
en.wikipedia.org/wiki/YouTube
Of heb je daar ook een leuke complottheorie over?
Simpel feit is en blijft dat dit heerschap het slimste jongetje van de klas wil zijn en de grenzen zoekt, overschrijdt om vervolgens de samenleving te belasten met zijn "slimmigheden". Ik zou mijzelf kunnen voorstellen, dat hij zijn tijd aan een nobele doelstelling zou besteden, zoals "krottenwaarheid" en daarmee de praktijken van zijn vader kritisch tegen het licht zou houden en de wijze waarop de bewoners van het "onvolprezen vastgoed" van zijn papa zijn behandeld. Mogelijk dat hij dan concludeert dat de waarheid die hij dan weer eens bevestigd krijgt een heel andere is dan de "waarheid" die hij nu gebruikt om de maatschappij te pesten.
Oh ik vergat slimste jongetje van de klas kan hij niet zijn want ik kom hier over het algemeen veel slimmere mensen tegen.
Had toch op zijn minst een boete voor filmen tijdens het rijden verwacht voor die Brandaris rokende fishlips.
Wat me vooral verbaast is de daadkracht en snelheid. Als je bijv de filmpjes van KIJK Misdaad op Youtube ziet met oa Alberto Stegeman en Kees van der Spek dan zie je keer op keer dat kant en klaar videobewijs van een oplichter, meerdere aangiftes en vele gedupeerden niet genoeg is om de politie in beweging te krijgen. Er is vrijwel geen capaciteit om een aangifte uberhaupt in behandeling te nemen, om daadwerkelijk een onderzoek te starten.
Maar zodra justitie iemand in het vizier heeft die lastig is, dan is diegene eigelijk gewoon de sigaar. De overheid stuurt direct de politie aan (en ook wel eens rechters zoals in het verleden is gebleken) en de gewone burger heeft het nakijken.
Nou dat verbaast mij helemaal niet. Dat past in het patroon, dat er veelal wordt gezegd dat 'streng straffen niet werkt' maar op het moment dat vertegenwoordigers van de zittende macht slachtoffer zijn, dat er dan plots wel fors gestraft kan worden. Iets zegt mij, dat als drie personen taarten in het gezicht van Kaag smeren, ze niet wegkomen met een boete van een paar honderd euro. www.trouw.nl/nieuws/boete-voor-taartg...
"lastig".
Volgens mij is dat niet wat er in de aankacht staat.
Interessante analyse. Volledig met u eens. Gelukkig ook een paar keer gezien dat de politie uitrukt op een totaal niet prio, maar wel verdachte melding van mezelf gelukkig.
@Boeser_Onkel | 03-04-22 | 18:22: Nou, in het verleden, eigenlijk nog niet zo lang geleden, was er een politicus die een "taart" in zijn gezicht gesmeerd kreeg. Die daders werden gevierd als waren het helden.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar [onzin reden invullen].
Waarom blijven we dit sujet een platform geven ?
Nooooit meer loslaten
Is die lul nu nog niet uit gedanst?
Hij heeft zo'n opdraaien in zijn achterste, je denkt dat dat gedanst over is, draait een vriendje van die vent de veer op en begint het gezeik van voren af aan.
Willem moet eens al de onnodige kosten die hij maakt op de samenleving aftikken.
Of er voor gaan werken.
Die legitimatieplicht van de politie lappen ze ook aan hun laars. Moet een agent zich legitimeren als je daarom vraagt?
Een agent in burger dient zich altijd te legitimeren. Een agent in uniform dient zich te legitimeren op verzoek. De agent hoeft daarbij zijn legitimatie NIET af te geven maar slechts te tonen.
www.infopolitie.nl/index.php/treasure...
Die Willem mag van mij roepen wat ie wil zolang hij niet oproept tot geweld en die politie moet zich gewoon legitimeren. Eng landje zijn we geworden.
Je mist het tweede stukje van de tekst (bewust?). Er staat een "mits"....
Beetje makkelijk lullen. Die diender heeft een gerechtvaardigd belang in dit geval om zijn legitimatiebewijs niet te tonen omdat anders hij en zijn gezin een aanzienlijk risico hadden gelopen op exposure door deze mafklappers met alle gevolgen van dien. Ik geloof best dat de rechter dit gaat begrijpen en daar is helemaal niets engs aan.
@Lorejas | 03-04-22 | 17:44:
Ja en die mits is dit "Indien een agent een gewapend persoon aan gaat houden zal hij op diens verzoek niet eerst zijn legitimatie tonen. Achteraf op het bureau, als er gelegenheid voor is, kan dit alsnog gebeuren."
Alsof ze Willem Holleeder arresteren.. Man man man hou toch op met die flauwekul.
Nee, die "mits" is slechts een voorbeeld, wat er dik gedrukt boven staat....
Ik denk dat de agent prima op de hoogte was dat hij bij deze arrestatie pas op het politiebureau zijn legitimatie hoefde te tonen.
Of de wappies hebben het uit het filmpje geknipt. Ze zijn er verknipt genoeg voor.
Hahaha altijd die domme vraag aan agenten of zij zich kunnen legitimeren. Dan ben je echt stoer als je dat vraagt!
Ja, je zou toch zomaar door twee fake-agenten worden meegenomen; "Wolla, jij, in die bus stappen nu". In zo'n geval zou ik wel om identificatie vragen, maar welke idioot zou Engel nou willen ontvoeren?
Jij gaat twee fake agenten om een legitimatie vragen??
@Lorejas | 03-04-22 | 17:45: en daarmee draag je ook meteen het punt aan waarom het onzin is om naar een legitimatie te vragen. Als een sujet zoals Willem E. daarom vraagt is er geen ander doel dan dwarsliggen. Zeker omdat hij dit had kunnen zien aankomen.
@Lorejas | 03-04-22 | 17:45: Gegeven de steeds lagere standaarden om überhaupt nog aan agenten te komen zal 't me niet verbazen als je over tien jaar in gebroken Nederlands gevraagd wordt je handen om hoog te doen.
Willem is zijn tijd ver vooruit.
Ze zitten er boven op hoor!
Wat mag Nederland in zijn handen klappen.
https://www.ninefornews.nl/schokkende-wob-documenten-over-coronacrisis-opgediept-wat-zit-daar-in-den-haag-ongelofelijk-tuig/?fbclid=IwAR2rgVLjLe92x5NVd7T0NS34Q3Jyp2PgcKPAowZnyMxXWIHhNqlhgvGpx2Y#.YkmmxGQ8t2Q.facebook
Zagen we die daadkracht maar bij elke aangifte, wat een woongenot zouden we dan hebben.
Vriendin eh mutatie
Eh delen van privé adressen is ok? Wappie
Ik vind dat Engel de zaak meer kwaad dan goed doet, maar vrijheid van meningsuiting is ook een groot goed. Veroordeel hem voor eventuele opruiende uitspraken, maar ga hem niet treiteren omdat hij een mening verkondigt die niet strookt met het officiële beleid aangaande corona.
Daar hoort het delen van privé adressen niet bij...
@niv01 | 03-04-22 | 16:49: Mee eens, maar organisaties zoals antifa delen ook de naw van andersgezinden. Zag er laatst een mooie docu over op de duitse tv. Hoe de knokploegen van antifa de tegenstanders thuis opzoeken, mishandelen en de ,woning vernielen. Zal je dus nooit zien op de hollandse tv.
Ik heb heel erg het gevoel dat dat opruiing er met de haren wordt bijgesleept. (dredds in dit geval) Heeft deze man tot geweld opgeroepen? "Steek dokters neer!!" of "Zet kaag op de brandstapel!!" Zo nee dan mag hij roepen van mij wat ie wil.
Ik weet niet of meneer aquarium 1 seconde in de cel heeft gezeten, maar dit is allemaal wel heel dubbel. www.gids.tv/video/251143/video-heftig...
De overheid vergaart op niet legale wijze informatie van kritische denkers, probeert deze te verwijderen en bestrijden met trollaccounts die ook mensen bedreigen. Ik ben ervaringsdeskundige,” reageert auteur en spreker Hans van Tellingen.
@gebochelde | 03-04-22 | 17:00: Dat is nou precies wat met Engel is gebeurd...... zeg maar gewoon in opdracht van de Roverheid.Heb totaal niks met die meneer Engel.......... maar het wachten is tot van Houwelingen wordt opgepakt.
Dus Greet wordt vervolgt door zijn uitspraak en nu deze man.
Is er al een keer een moskeespreker of imam opgepakt? Die inmiddeld deaude GS sjeikwatch heeft toch al wel het een en ander strafbaars blootgelegd?
Ik vind dit maar selectief politiestaatje spelen en ben team stinkhaar. Niet team OM of team Politie.
Ik ben voor geen enkel team dat aanzet tot geweld.
Daar behoort Geert niet toe, trouwens.
@Papa Jones | 03-04-22 | 16:11: burgers zouden een revolte gaan doen waren zijn woorden. Dat is geen theedrinken en liedjes zingen in het vondelpark.
@sjef-van-iekel | 03-04-22 | 16:14: Nou ja, daar mag je best voor wáárschuwen, toch? Greet heeft nog gelijk ook denk ik. Maar dat is heel iets anders dan áánsporen.
Of heb je het nu over Willem Engel?
Hoe dan ook is zeggen dat burgers een revolte gaan doen géén aansporen tot geweld.
Zoek de verschillen eens.
Tip: het grootste orgaan van het menselijk lichaam.
Et voila.
@Papa Jones | 03-04-22 | 16:22: ging sowieso meer om het (zo lijkt het) selectieve karakter waar ik me erg aan stoorde.
Maar idd Greet waarschuwde. Ik zag het zojuist terug op het wel/niet social medium youtube.
Mooi aktie. Dat het water en brood maar mogen smaken in de donkere kerker.
Kan het zijn dat Willem Engel een aandachtshoer is?
Vroegah, werden lui als Engel als dorpsgek neergezet.
Mooie tijden.
Yep, Willem-pie is mediageil.
Wat is er mis met een hoer?
Moeten prostituees geen licentie o.i.d. bij zich dragen of kan iedere meid gewoon d'r gordijntjes open doen, een rood lichtje aan zetten en een Tiktok dansje doen?
Weer die rare politiemaskertjes.. gelukkig staat er politie op, dacht bijna dat het zorro was.. Willem moet eens de haren knippen.. valt hij minder op, en heeft hij dat rituals blokje niet nodig..
Ik had ook zo,n ding aan het roostertje hangen.. neppe vanille lucht in de wagen en heel de dag stinkklauwen van dat plakkertje eraf halen.. het komt wel verschrikkelijk dichtbij nu..
Zorro! De man die in al zijn acties al aangaf dat hij vocht tegen de Russen.
@F. Jacobse | 03-04-22 | 16:11: of voor de Russen?
Willem E. heeft gewoon zijn zin weer en dat is maximale aandacht.
Nou ja, dat zijn ze toch aan het uitzoeken, van die mondkapjeszwendel?
Iets zegt mij dat het heel misschien niet slim was hem nu voor de 2e keer op te pakken. Want ja, inderdaad, wordt hij nu in de VvmU beperkt door zich toch tegen de beperking in een video te plaatsen op YT? Je wil niet riskeren dat hij straks een tegenzaak heeft tegen het OM?
Want? De door hem zelf voorgestelde schorsende voorwaarden gelden niet voor Willem Engel?
Ik denk niet dat hij een tegenzaak heeft.
@Diederik_Ezel | 03-04-22 | 15:25:
Dat zeg ik ook niet, maar een mens moet zich wel kunnen uiten?
@Papa Jones | 03-04-22 | 15:25:
Mag hopen van niet.
@Jan, Leiden | 03-04-22 | 15:48: Een normaal mens wel.
@Nietgek | 03-04-22 | 17:28:
Haha, het is me wat!
Pak de aanklacht er even bij.
Dat gaat wat verder dan 'hij is een rare snuiter'.
"ja maar het mag volgens de regeltjes"
Zo dom is de man nou ook weer niet.
www.youtube.com/watch?v=tf3aJx7D7YA
Verzetsheld ...
Ga je schamen.
Verzetsheld? Ik vind het eerder een saboteur. Een heel vervelende.
Bek houden Zwitsal. Verzetshelden zijn van een heel ander kaliber.
Waar is de tijd gebleven dat GS ironie herkende en niet wegjoriste?
Zet hem vast op een zeehondeneiland in de Waddenzee.
Zal hem nog populairder maken bij de niet-gevaccineerde overlevenden.
Die Engel is in mijn ogen een mafkees. Maar ik ben benieuwd wat het OM onder opruiing verstaat. Ik vind hem een totale nietsnut maar dit gedoe wordt zo opgeblazen en maakt hem groter dan hij is. Exact waar hij naar op zoek is en als zijn vriendin iets op social media plaatst houdt hij zich qua wet aan de afspraak. Maar het OM is nog steeds redelijk analoog en begrijpt weinig van de digitale wereld en pakt hem preventief en selectief op. Voer voor de rechterlijke instanties.
Mwah. Dat medewerkers van de GGD worden gemolesteerd, dat vind ik wel een onderzoek en vervolging waard.
Volgens het OM gaat het om ongeveer 7 social media berichten waarin hij bv. oproept om foto's van GGD mensen te maken, adressen online zet van bestuurders, verpleeghuizen etc waarna z'n debiele achterban vervolgens strafbare feiten pleegden. Bv het mishandelen van GGD medewerkers, met fakkels naar huizen toegaan, verpleeghuizen lastig vallen etc etc. Kranten hebben er aardig vol mee gestaan.
O ja en oproepen om anderen te besmetten met Covid. Hoe triest kun je zijn.
@Papa Jones | 03-04-22 | 15:04:
En hoe is dat volgens de letter der wet naar hem te herleiden? Dat is dus aan de rechter.
Het is pas naar hem te herleiden als iemand die een GGD werknemer heeft gemolesteerd zegt: "Dat heb ik gedaan want Engel heeft mij dat gezegd of opgedragen. "Tot dan is het "hear say." Daarom is het zo moeilijk te bewijzen.
@Diederik_Ezel | 03-04-22 | 15:06:
Waar kranten mee volstaan interesseert mij absoluut niet (Meestal onderbuik geleuter en op zoek naar clicks en omzet) het is hoe de wet wordt toegepast en hoe rechters er uitspraak over doen. Dat is van belang en niks anders.
@Basil Fawlty | 03-04-22 | 15:08: Voor opruiing hoeven er niet per se strafbare feiten te zijn gepleegd door derden.
@Basil Fawlty | 03-04-22 | 15:08: Helemaal mee eens. Maar opruiing hieft niet opgevolgd te worden, om evengoed strafbaar te zijn.
@Diederik_Ezel | 03-04-22 | 15:11:
Jawel. Opruiing is voor een rechter zeer moeilijk te beoordelen want opruiing is subjectief. Denk daar maar eens diep over na. 2 voorbeelden. Wilders, van der Graaf.
@Basil Fawlty | 03-04-22 | 15:14: Dat van Wilders vond ik geen opruiing.
En van der Graaf, hoe bedoel je dat? Ik denk dat die wel degelijk mede is beïnvloed door de demonisering vanuit linkse hoek. Maar dan hadden ze vele personen kunnen vervolgen. En ook moéten vervolgen trouwens, wat mij betreft.
@Basil Fawlty | 03-04-22 | 15:14: We gaan het zien.
@Papa Jones | 03-04-22 | 15:22:
Bij van der Graaf. Hij liet zich, denk ik, buiten zijn natuurlijke haat richting rechts bijzonder opruien door de media en politici. "U bent een minderwaardig mens." Is toch niet echt een aardige opmerking en zal van der Graaf zeker gesterkt hebben, volgens mij, in die haat richting Fortuyn en misschien de druppel voor die mafkees. Maar is dat -->de<-- rede geweest? Dat is de vraag. Is Melkert ooit opgepakt en veroordeeld voor die schijnbaar opruiende opmerking? Nee dus. Maw subjectief. En daarom zeer moeilijk te beoordelen voor een rechter.
Overigens had van der Graaf levenslang met TBS moeten krijgen voor die moord buiten die politieke aanleiding want moord is moord en daar heeft de rechterlijke macht gefaald. Van der Graaf is een hele slimme enge linkse rat die precies wist hoe hij de macht moest gebruiken. Zie je wel vaker aan de linkerkant. Ze haten de bestaande macht en wetten maar maken er gebruik van als het hun uitkomt en dat doen ze vaak goed.
@Basil Fawlty | 03-04-22 | 15:35: Ja... het was het eerste ernstige delict dat hij pleegde, vandaar dat het niet levenslang werd, heb ik begrepen. Alhoewel ik hem nog steeds verdenk van de moord op die milieu-ambtenaar in de jaren 90, iemand waarmee Van de Graaf vaak in de clinch lag. Óok doodgeschoten in de rug.
@Papa Jones | 03-04-22 | 15:44:
Inderdaad. Dat verhaal over die milieu-ambtenaar. Dat zal altijd in nevelen gehuld blijven maar het zou mij niet verbazen.
Ik zal je vertellen. Ik had vroeger op de middelbare school ook zo'n type van der Graaf in de klas zitten. Uitgemergeld karkas en ongezonde reform eten kop. Terwijl ik bezig was met het scoren van vriendinnetjes en van het leven hield was hij zo bloed fanatiek links, al vanaf zijn 13e (kwam ook door zijn bloedlinkse ouders). Type legerjas (de ironie) met allerlei buttons toen. Kernenergie nee bedankt, Peace button, Che buttons. Ik haat kapitalisme buttons.
Je kent ze wel en hij wist vanaf dag 1 wat zijn rechten waren (niet de plichten) en was meteen voorzitter van de leerlingen commissies. Maw je kent ze wel. Bloedeng. En dat was pas de middelbare school. Dat soort totale nietsnutten komen dan ook altijd hoog terecht bij politieke partijen en gaan dan over ons beslissen.
Ik was toen misschien naief maar hield dat uit mijn ooghoek wel die types in de gaten want "Buyer beware."
@Basil Fawlty | 03-04-22 | 15:58: Ja, je kent ze wel, inderdaad.
Volgens de rechters is bij Van der Graaf de kans op recidive gering.
Ben ik het totaal mee oneens. Deze man is zó ongevoelloos berekenend, hooguit dat hij het nu zou laten omdat hij anders wél levenslang krijgt.
@Basil Fawlty | 03-04-22 | 15:35: mooie discussie. Laat eens te meer zien hoe moeilijk de materie is. En, is dit reden genoeg om de vrijheid van meningsuiting van Engel te stoppen. Ik blijf de vvm een groot, zo niet het grootste goed vinden. Ook vind ik de verantwoording van handelen ter aller tijde bij het individu liggen. En niet bij de “opruier”.
@Hiram | 03-04-22 | 16:06: Nou ja, ik denk niet dat Willem Engels méning gestopt moet worden. Maar wél zijn strafbaar handelen.
@Hiram | 03-04-22 | 16:06:
Inderdaad mooie discussie en niet helemaal met je eens, losstaand van mijn of jouw persoonlijke mening. zolang er niet onomstotelijk is bewezen door het OM en bekrachtigt door de rechterlijke macht dat hij opruit mag hij zeggen wat hij wil. Zo werkt vvmu. En preventief oppakken is dom. Ze kunnen hem aanklagen maar een cel bezet houden voor een mafkees waar ieder weldenkend mens om lacht is dom en kost de gemeenschap onnodig centen. Maar toont dus wel aan waar de prioriteiten van het OM liggen. Beeldvorming bij het OM is blijkbaar inmiddels de norm.
Iedereen een mening. Maar heeft iemand de tenlastelegging gezien? Waar wordt hij van verdacht? Welke onderbouwing heeft het OM?
Google even zou ik zeggen.
Gewoon, lid van de familie Engel.Dat is genoeg.
Hij is een über-wappie. De politie cq het OM pakt je vast niet zomaar op, lijkt mij? Misschien hadden ze hem ook niet vrij moeten laten, maar ergens de juiste zorg moeten bieden. Als je bedoelt wat ik begrijp..
-
@Bernhard de II | 03-04-22 | 15:23: "De politie cq het OM pakt je vast niet zomaar op, lijkt mij? Misschien... "
Dat is dus wel zo, en dat is een feit. Het OM is deels een hele enge club. En dat is niet misschien maar zeer zeker het geval.
Ik snap die advocaat van hem ook niet. Het zijn gewoon twee provocateurs die er om vragen. Ze kunnen wel een semantische discussie beginnen over de definitie van sociale media, waar YT naar mijn mening gewoon bij hoort, maar ik ben bang dat Willem niet thuis is voor het avondeten.
Youtube is geen sociale media vriend.
@spamzuiger | 03-04-22 | 14:51: Lees je in, vriend.
www.titangrowth.com/blog/types-of-soc...
@Papa Jones | 03-04-22 | 14:53:
U moet niet alles geloven was geschreven of beweerd wordt.
Mijn tegel uitgezonderd.
@spamzuiger | 03-04-22 | 14:56: Hahahahaha!
Proost, vriend!
Bedoel je zijn advocaat of zijn jurist?
Die Jeroen die altijd het juridische woord voert is jurist. Hij is net zo'n provocateur.
De advocaat van Engel, Mr van de Corput, heb ik nog nooit gezien in de (social) media en lijkt mij niet echt een provocateur.
Het zou van Engel een goede zet zijn als hij een 'anti-wappie' advocaat in de arm neemt met teksten als: "In Nederland heeft iedereen het recht om onzin te verkondigen." en "Het lijkt mij totale bullshit wat mijn client uitkraamt. Alleen sinds wanneer is dit strafbaar?"
@huh!? | 03-04-22 | 15:04: Ik bedoel de man met wie hij in dat filmpje zit.
@Red shirt | 03-04-22 | 15:11: In de tekst hierboven wordt hij 'advocaat Jeroen Pols' genoemd. Maar Jeroen is dus geen advocaat maar jurist, begrijp ik. Dat neemt niet weg dat ik hem niet bijster snugger vind.
@Red shirt | 03-04-22 | 15:16:
Aha, ik zie het. Geenstijl moet echt beter zijn best doen.
In het filmpje vraagt de vriendin van Engel ook letterlijk:
"Wat zegt Jeroen?"
Engel antwoord:
"Rustig blijven. Hij gaat de advocaat bellen."
Hieruit konden zij al de interpretatie maken dat Jeroen niet de advocaat is.
Die Jeroen is een jurist, geen advocaat.
Ik zou liever de T achter vermoord achterwege laten.
Maak anders even wat tijd om je in het proces te verdiepen?
Iemand die stelselmatig bewust de wet overtreedt is een crimineel. Hij is wellicht geen inbreker of drugsdealer, maar wel een crimineel.
Zelfde gevoel hier. Maar vraag het aan Wilders of die cartoon tekenaar. Het OM is net zoals veel overheden heel erg gevoelig voor "lege" beeldvorming. Niks aan de hand totdat het groot in de media wordt uitgemeten en dan zijn ze doodsbang dat ze als nietsnutten worden afgebeeld. Niet wetend dat ze door die acties juist nog meer nietsnuttend worden voor de gemiddelde burger want het is "window dressing" en geeft nog meer hun onkunde aan. Zie dat tweetje van de belastingdienst ivm verwarming. Te debiel voor woorden en wordt dan later na of mede door een cynisch topic hier op GS heel snel weggehaald. Maw de dommigheid van die PR kippen spat ervan af.
@Red shirt | 03-04-22 | 14:50:
Is hij dan al veroordeeld voor dit gedoe? En dus dit gedoe niet de andere zaken. Het OM moet dus de opruiing bewijzen want de rechter heeft nog geen definitieve uitspraak gedaan. Best wel onderbuik gevoel van je.
Politie dient zich toch gewoon te legiti als daar om wordt gevraagd?
*legitimeren
Ja
Zolang de omstandigheden dat toelaten, dus in de praktijk nooit tijdens de aanhouding.
Dat zou wat zijn als een AT een huis van een terrorist binnenvalt en ze zich eerst stuk voor stuk moeten legitimeren.
Zo gauw hij op het bureau zit, mag hij daar nog eens rustig om vragen.
Oh, Flapoor was me voor.
Wat Flapoor zegt.
@Papa Jones | 03-04-22 | 14:50: Dank je papa, ik geloofde flapoor niet maar nu wel.
Tjonge, buiten het niet netjes voorstellen ze hebben hem ook al geen hand gegeven, veel gekker moet het niet worden, wat een onbeschofte zwijnen.
Ja of ze doen het niet omdat goed idioten Willem volgen wat gevaar op kan leveren voor de (omgeving van die) agent wanneer ze alles online pleuren voor wat extra aandacht. Als wappies bij ministers op de stoep durven staan met onsmakelijke acties dan durven ze dat ook wel bij een willekeurige agent.
De manier waarop verder ga ik mij niet mee bemoeien maar het lijkt wel op spierballen vertonen van justitie ja.
@Stairway to hell | 03-04-22 | 14:42: goed = genoeg
iemand een superlul noemen is niet zo moeilijk, blijkbaar is het voor GS lastiger om te constateren dat de politie in dit filmpje meerdere malen de regel dat een agent zich dient te legitimeren bij een aanhouding overtreedt. volgende keer beter hoop ik.
Dat is nog maar zeer de vraag.
Ik denk van niet.
Nooit zomaar geloven wat Engel of zijn vriendin zegt.
"Vervolgens staat in de ambtsinstructie voor de Nederlandse politie en de KMAR dat een legitimatieplicht alleen bestaat bij het optreden in burgerkleding. In uniformkleding hoeft alleen een legitimatie te worden getoond als er om wordt gevraagd. En dan nog ligt het aan de situatie zelf of aan deze "verplichting" voldaan zal worden"
Dus het kan ook later, op het bureau. En het hoeft zeker niet aan een schreeuwende omstander.
Arrestatie absurd want? De door hem voorgestelde schorsende voorwaarden (geen social media) gelden niet?
Spijker Kop ? Wappie gedetecteerd! Met je drie prikjes halen = kuddedieren.
@Diederik_Ezel | 03-04-22 | 14:29:
Kennelijk. Het blijft moeilijk voor deze mensen.
@Theodorus.Goldbach | 03-04-22 | 14:31: Echt te dom om te poepen
Willem Engel pest de Nederlandse overheid. De Nederlandse overheid pest Willem Engel terug. Boontje komt om zijn loontje.
Het is een ontzettende sukkel met bijzonder slecht haar maar om hem daarom maar uit het straatbeeld te later verdwijnen gaat me ook wat ver.
Ik geloof ook niet dat dit een schorsingsvoorwaarde was.
Van mij mogen ze Hugo de Schoenen oppakken. Wat deze man gedaan heeft is vele malen kwalijker dan deze dansleraar.
Nou ja, meer wat Hugo niét gedaan heeft...
wat heeft de Jonge precies gedaan dan?
@zeeman73 | 03-04-22 | 14:27:
Stoute schoenen aangetrokken??
Kortom, Akwasi mag wel opruien en Engel niet. Gaaf land.
Daar heb je een punt.
Maar.
Dat van Akwasi was maar één uitspraak.
Willem blíj́ft bezig.
@Papa Jones | 03-04-22 | 14:19: dat is niet waar, die zeurneger bleef ook bezig. Heeft zelfs op social media getweet dat als er niemand een kogel over had voor zwarte Piet hij het maar zelf moest doen.
@Papa Jones | 03-04-22 | 14:19: Van Akwasi zijn hele collages van twitter uitlatingen in de trant van 'we gaan Sint vermoorden'.
Zoek de verschillen eens et voila; eureka.
Zit dat mokkel dat in die optocht oproep “Thierry te paf paffen nog steeds vast?”
@GroetenVanUrk | 03-04-22 | 14:28: Je bent in de war met een andere gek.
Voorwaarden geschonden van zijn in vrijheidsstelling, dan kan je daar op wachten. Dat zijn de regels. En dat is helemaal niet eng, maar zo klaar als een klontje.
Ze hebben het er maar druk mee. Ga boeven vangen.
Dat.... doen ze.
Ben je stout geweest knutsel? Want hoe kom je anders aan een bosui als je hier al van 2005 rondhangt?
Heel eng land is dit geworden.
Flikker toch op. Hij houd zich niet aan z’n eigen afspraken. Klaar. Het is een eng land door mensen zoals jij die niet begrijpen hoe het al jaren reilt en zeilt hier. Kut wappie
Ik zou emigreren. Vandaag nog.
Joe Stalin werd tot generaal secretaris benoemd op deze dag. Het zal toch niet...
Typisch wappie opmerking. Geen onderscheid kunnen maken tussen correlatie & causatie.
En ik ben daarjuist naar het toilet geweest. Komt wel dichtbij zo ...
Het eerste gesprek door een mobiele telefoon was ook op 3 april.
Kan best zijn dat er nog meer op 3 april plaatsvond wat we nog niet weten!
@DrFibonacci | 03-04-22 | 14:16: Uw antwoord komt anders ook aardig autistisch over, ooit van het woord "ironie" gehoord?
Mag ie in het mocro hotel weer zeepies rapen.
Ik voorspelde het al toen Willempie vrij kwam onder de voorwaarde "geen social media".
Hij heeft brave luisterende poppetjes die hem naar de ogen kijken en hem heel graag een stem geven.
En dan zit-ie nu weer in de lik, vriendin flikkert filmpje op Facebook en het gele circus gaat weer van start....
Wat een gezeik van die gasten, ga DANSEN......
Wat een verschrikkelijk irritant wijf, die 2 versterken elkaar alleen maar. En ze is lelijk. Ik zou er zelfs mijn hond afschoppen.
Zeg maar dag tegen je veters ;-)
Ok wappie.
Nee, opruiing. Dat is wat anders dan kritiek geven. Terug naar school tokkie!
Wat een domme tegel.
Gaat al fout bij je 'Dus'.
Er is niets mis met openlijk kritiek op de overheid, dat is een vrijheid van meningsuiting. Maar dreigen met tribunalen, het verspreiden van onzin en het opjutten van andere mensen met text waaruit een risico ontstaat dat iemand het te letterlijk neemt en een vorm van fysiek geweld kan ontstaan is iets meer dan openlijk kritiek. En tja, als je van sociale media moet wegblijven en vrolijk in een programma uitgezonden op sociale media gaat zitten vraag je erom om weer opgepakt te worden. Dit heeft niets met koreanse praktijken te maken maar met de eigenwijsheid en het uitlokken van Willem zelf.
Willem Engel. Wat kan je er nog over zeggen behalve dat ze in Rusland nog op zoek zijn naar mensen zoals Willem Engel. Daarnaast zijn zonnebloemen ook heel mooi en nuttig. We hebben immers zonnebloemolie nodig. Er zijn best nog wel wat denken te bedenken voor Willem Engel.
Oh en had iemand al gezegd dat YouTube een social mediakanaal is? Ja? Nee? Nou bij deze dan.
"YouTube is an American online video sharing and social media platform headquartered in San Bruno, California."
"Er zijn best nog wel wat DINGEN te bedenken voor Willem Engel." Moet dat zijn natuurlijk.
Lul niet man. Hij heeft zich gewoon niet aan de voorwaarden gehouden... punt.
@Harrie-Couvert | 03-04-22 | 14:05:
Probeer het nog eens.
Tja, nu zie waar al die bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg toe leiden. En de politie moet het weer opknappen.
Wat een hysterie weer. Ik ben geen Willem Engel fan maar dit is hysterisch gedrag. En voer voor zijn fans.
Voer? Ze gaan hem met huid en haar opvreten?
Z'n debiele fans gedragen zich juist hysterisch door GGD mensen te mishandelen of met fakkels naar het huis van bestuurders te gaan.
Ze moeten die hele Familie Engel vastzetten. Die klootzak van een vader zelfs op water en brood.
Waarom eigenlijk ?
Dus een ander zegt wat en jij kan niet meer zelf meer nadenken wat een overdreven reactie .
@Ronnie | 03-04-22 | 14:32:
Google die familie maar eens en kan uit de eerste hand wat vertellen over deze bloedzuigers.
mensen met mentale problemen misbruiken en uitbuiten, studenten en alleenstaande mensen bedreigen met knokploegen,
Beste nieuws van de dag. Waar protesteren deze mensen tegen. De lockdown die niet meer bestaat. Dat uniform is legitimatie genoeg dom wijf !! Ohhhh Kijk eens. Hij heeft een hand op zijn pistool … ohhhhj.
En niet te vergeten “je brengt hem toch wel naar het bureau? Jullie gaan toch niets met hem doen hè?”
Mens, we zitten hier niet in Afrika.
Willem Engel did not kill himself.
Joh.
Deed hij dat maar
Hij overtreedt zijn eigen voorstel aan de rechtbank. Hij daagt het systeem uit. Het systeem reageert. Eigen schuld dikke bult. Ga maar Berend Botje spelen.
@F. Jacobse | 03-04-22 | 14:06: het sowieso al va God los dat hij vastzat voor vermeende opruiing die meer dan een jaar geleden zou hebben plaatsgevonden. Alles daarna gaat echt nergens meer over.
Altijd leuk de wappie televisie op de zondagmiddag.
Hij wist dit wel natuurlijk, het is niet meer dan sneue poging om in de picture te blijven, zie ook zijn switch naar Oekraïne en aanklagen bestuurders voor sturen wapens. Triest.
Maar die Engel is geen engel en eigenlijk een behoorlijke mafkees, die nu gelukkig even 90 dagen van de straat is. Die truttebol die aan twee
gewapende geüniformeerde agenten bij voortduring om legitimatiebewijzen zeurde is een raar aanhangsel, waarvan Fortuyn gezegd zou hebben 'Mens ga naar huis en ga koken '
Het is een rotjoch. Maar ik weet niet of je hem kan verantwoordelijk stellen voor die autosomaal dominant overgeërfde aandoening van hem.
Zal die hardleerse en domme sukkel leren. Schorsende voorwaarden had hij nota bene zelf voorgesteld. Opruiing is gewoon strafbaar dus aanpakken dit soort criminelen. Heeft niks met vvmu te maken.
Ik ben bang dat hij niks leert, het zit in z'n DNA. Zijn pa was ook al zo. Provocateurs, beroepsdwarsliggers, zuigers. Gewoon een hekel aan de overheid. OK, dat laatste hebben er meer, ik ook, maar daarom hoef je nog niet zo wappie te doen.
Jeroen Pols is jurist geen advocaat..
Scherp.
U en ik zijn ook jurist. Daarnaast zijn wij ook psycholoog. Titels zonder enige rechtsbescherming.
Juist
Verrek, die vriendin staat stijf van de botox maar een corona prikje is eng?
Dat is geen botox denk ik, haar gezicht is duidelijk ingespoten met Ivermectine.
Ze hebben een verdienmodel gemaakt van anti-vaxxers en andere domme sukkels geld uit de zak kloppen.
Wat dacht je van al die tatoeaTies?
@Diederik_Ezel | 03-04-22 | 13:42: die lippen moeten ergens van betaald worden...! Praatjes vullen geen gaatjes
Jeetje, kan Willem wéér niet naar zijn werk morgen.
Ik vraag me wel af in hoeverre hij verantwoordelijk is voor social media publicaties van ándere personen. Stel iemand filmt hem op een demonstratie en klatst dat op het fatsboek, is híj dan in overtreding van zijn social media verbod?
Ach joh, wat maakt het uit.
Voorarrest kan-ie straks weer aftrekken van zijn straf.
Ja, dan zou hij overmacht succesvol kunnen aanvoeren, als dat hem was overkomen.
Maar nu heeft hij een uur in een praatprogramma gezeten. Hij kan nog wel proberen dat een interviewprogramma geen social media maar eigenlijk gewoon media is, maar dat is natuurlijk een stuk zwakker.
(uit de hand gelopen 1 april grap excuus zou nog kunnen)
@Papa Jones | 03-04-22 | 13:34: Aftrekken van de straf? Denk je echt dat zijn uiteindelijke straf hoger zal zijn dan de duur van zijn voorarreset?
@TheOtherWhiteMeat | 03-04-22 | 13:35: Daar ga ik wel van uit ja.
@TheOtherWhiteMeat | 03-04-22 | 13:34: Dan nog kun je HEM niet straffen voor ándermans publicatie van beelden/interviews van hem.
Hij heeft een uur zitten lullen, maar is niet die gene die vervolgens het materiaal of de eigendoms- of publicatierechten beheert.
Ja zal maar agent zijn en te horen krijgen dat je Willem Engel moet gaan arresteren. Bivak en mondkapje mee?
Mondkapje mee idd, hij deed het prima.
Weltschmerz is GEEN sociale media.
YT wel.
Waarom vinden ze dat zelf WEL dan?
Wat een irritante gast weer. 'Zag je dat ...?' En dan dat wijf van hem ook nog glashard liegen dat ie niet op social media is geweest.
Ik weet zeker dat hij vroeger als kind ook al een aandachttrekker en pestkop was in de klas. Dat zie je gewoon aan zijn doen en laten.
Oplichter! Wegwezen hier.
Ha, ik begon me al zorgen te maken.
"Waar blijft-ie?", dacht ik.
Hij is bijna zo hardnekkig als Willem, he !
Wéér zo’n spamhoer…
Goed voor een snelle Joris.
@Wijze uit het Oosten | 03-04-22 | 13:26: Het is steeds dezelfde spamhoer.
Doe die 3 uur maar, wel all in . Wat kost dat ?
Serieus?? Ik lach me kapot. Ga dan eens echt in Rusland of China kijken, hoe ze het daar doen.
Gekkigheid toch....
Opruiing is strafbaar. Wanneer gaat dat doordringen tot de sukkels in z'n achterban? In Rusland en China had hij al in een concentratiekamp gezeten.
Zo grappig dat mensen dit kabinet nog steeds in staat achten een strategie te kunnen bepalen en deze te kunnen uitvoeren.
"Never ascribe to malice that which can be adequately explained by stupidity."
Nee, die had een veel beter kapsel en kon niet dansen.
Dat is vervelend. Misschien moet u bepaalde dingen niet meer eten?
De overheid weet niet hoe ze dit moeten aanpakken en ze proberen hem na 2 weken hechtenis tot "mondje dicht meneertje" te manen dan is ie weer vrij... gaat ie niet doen en dwingt de overheid om een zaak te presenteren en die hebben ze niet... de zaak van R de Mos is ook zoiets met politiek corruptie als rode draad
De vriendin van Engel, Dorien Rose Duinker, is een oude bekende van de meer interview-minnende reaguurder:
www.dorienrose.com/images/photo_36.jpg...
Meisje met Donald Duck lippen, tsja.
@Zitvlak | 03-04-22 | 13:20: na een paar jaar paaldansen ook in haar broekje denk ik.
De overheid is er maar druk mee. En ballonmocro’s/conyo’s/dronken polen die moedwillig mensen dood rijden blijven uit de bak en komen eraf met wat schoffelen ofzo. Ik vind dat ik deze vergelijking mag maken.
Mijn vriend is het niet maar vreemde en enge gang van zaken als je wordt opgepakt voor afwijkende mening. Maar dat vond ik ook al van het politiegeweld tegen vreedzame betogers op het museumplein.
Nou ja, hij wordt niet opgepakt vanwege een mening natuurlijk. Hij wordt vervolgd vanwege opruiïng.
De beschuldiging gaat om opruiing en oproepen tot geweld. Ergens daar, en daar waren veel mensen en reaguurders, het bij aanhangers van IS wel over eens dat die in beperking mochten. 1 maat meten dan ook.
@Papa Jones | 03-04-22 | 13:25: hij wordt opgepakt omdat hij een voorwaarde voor zijn voorlopige invrijheidstelling negeert. Tja dan ga je terug in voorarrest.
Eigenlijk hoort z'n kapper in de bak.
Weet je zeker dat hij een kapper heeft?
Zijn kapper zit al jaren in de bak, zo te zien.
In de uitspraak staat letterlijk te lezen: "5. De verdachte zal zich onthouden van uitingen op social media."
De rechter is hier zelf niet duidelijk geweest. Want bedoelt de rechter nu dat iedere uiting waarin de heer Engel onderwerp is een uiting op social media is?
Of heeft Engel voorgesteld dat hij zijn persoonlijke accounts niet zal gebruiken tot er een definitieve uitspraak is?
En wat nu als de NOS en RTL morgen een stukje van dit interview laten zien?
Of zijn er afspraken met de reguliere media (zwarte lijsten met personen en onderwerpen) waardoor de rechter genoeg had aan de term "social media"?
Rechter is heel duidelijk. Geen uiting op sociale media. Jezelf laten interviewen op youtube is duidelijk een uiting op sociale media.
Dat is het domein waar de opruiing plaats vond. En daar moet meneer dus tot zijn zaak dient even mee ophouden.
Is die gast pas 45?
Hij kan makkelijk 10 jaar erbij liegen!
Wie?
Dr man wordt verdacht van opruiing, via sociale media. Dan is het helemaal niet raar dat de voorwaarden om voorlopig buiten te zijn iets over die sociale media bevatten. Hij had ook gewoon tot zijn proces in de cel kunnen blijven wonen.
Zijn excuus dat youtube geen sociaal medium zou zijn is lachwekend.
Wat is de wettelijke omschrijving van 'social media'?
Nooit vastgezeten gok ik? Ik wel, en het is super kut. Dus je bent bereid om allerlei rare voorwaarden te accepteren om weer gewoon naar buiten te mogen.
Wat blijft staan is dat zijn initiële aanhouding achterlijk was, de voorwaarden zijn daarmee ook achterlijk en deze nieuwe aanhouding daarom ook.
Ik wil terug naar de jaren 90.
Voor de uitvinding van de dick-pic??
Dat kun je niet menen Kaas!
Get in, Marty!
@Roos | 03-04-22 | 13:15: Het ouderwetsche potloodventen had ook wel wat..
Mag ik mee?
Ik ga mee.
Ik doe zo nog even een tukkie...
Lange nacht...
Ik wil ook mee
Nergens voor nodig, die recessie komt toch wel
Huh?
Wat?!
Jij. Als je niet begrijpt dat het online zetten van adressen van je politieke tegenstanders niet gewoon 'een mening' is. Daarnaast is dit exact waar het OM over gaat. Dubbeldom dus.
@JanVergoor | 03-04-22 | 13:17: bij bepaalde onderwerpen wordt er significant meer gereageerd door zwitsals..
De meesten daarvan niet gehinderd door kennis. Die denken dat het rechtssysteem over meninkjes oordeelt
@Roos | 03-04-22 | 13:19: Statistisch heeft u ongelijk. Loop dit topic maar na.
@Anymethyl | 03-04-22 | 13:32:
... schreef de zwitsal.
Zijn advocaat is ook geen goede advocaat.
Het verbod gold voor Willem Engel en niet voor zijn advocaat.
Door het interview SAMEN op YouTube te zetten maakt zijn advocaat hem medeschuldig.
Als de advocaat het gewoon in zijn eentje op YouTube had gezet dan was er niets aan de hand geweest. Met eventueel een disclaimer vooraf "Hier interview IK Willem Engel en plaats dit op MIJN YouTube kanaal."
"apendiscastocratie"
Die ga ik onthouden voor Scrabble.
omdat hij een stoker is wordt hij opgepakt. Net goed !
Willem is dat jochie dat vroeger tegen de meester zei: meester ik vind u een lul. Dat mag ik zeggen omdat ik zeg 'ik vind'. En dan heel trots de klas in keek. En vervolgens verbaasd was dat hij toch straf kreeg.
Niet zo heel interessant dus.
Je vergelijking is bagger.
@naamengetal | 03-04-22 | 13:10: goede vergelijking. Uw antwoord is diarree
Kaalscheren !
Gelukkig. Iedereen veilig?
Ik ben thuis.
Goede raad, Rick.
Blijf thuis.
@Ruimedenker | 03-04-22 | 13:07:
Goed!
Gebruik geen sociale media!
Blijf Wakker!
Badr ging een broodje eten, Engel gaf een interview. Wat een land hè, mensen.
Met zo'n kapsel ben je sowieso per definitie gelijk af, ongeacht wat er verder nog voor een diarree uit dit heerschap komt.
Nee, is juíst een politiek correct woke kapsel.
@Graftak | 03-04-22 | 13:06:
Nee, het is culturele toe-eigening.
Net zo iets als het "straighten" van dat prachtige krullende haar.
@Graftak | 03-04-22 | 13:06: een links wappie kapsel inderdaad ja. Nou daar heb ik een broertje dood aan
@Kapitein Sjaak Mus | 03-04-22 | 13:10: wellicht heeft hij één donkergetinte overgrootvader.
Gewoon intimidatie van de overheid dit, en indirect ook jegens anderen met soortgelijke meningen - die eventueel ook competenter zijn dan Engel in het overbrengen ervan.
Noem eens een ander geval waar het OM (niet de overheid) dit ook doet?
Ik dacht al die tijd dat de politie en het om onderbemand waren. Maar daar blijkt dus niks van te kloppen.
Als je tijd hebt voor dit soort flauwekul ben je eerder overbemand.
Zelfde als als die mobiele flitsers. Daar is tijd genoeg voor want levert easy money op. Een aangifte opnemen? Poeh we hebben ondercapaciteit.
Moet je nagaan hoeveel mensen erbij betrokken als ze hem aanhouden _op de snelweg_. Want dan moet je ook weten dat hij daar rijdt.
@De Lopende Lintworm | 03-04-22 | 13:08: Helaas zijn die lui met die flitsers geen echte politie agenten, meer een soort BOA's.
Een verbod op “social media” is best een rekbaar begrip.
Eigenlijk is het dus een verbod op alle media, een spreek/schrijf verbod.
Iemand totaal monddood maken….
En dáár kan ik niet achter staan.
Willem Engel is een rare snijboon en met weinig van z’n opvattingen ben ik het eens, maar wat nu gebeurt is uiterst omstreden.
De rechtsstaat op het randje.
Hij heeft het toch ZELF aan de rechter voorgesteld als onderdeel van zijn voorwaardelijke invrijheidsstelling?
Juistem!
@me163komet | 03-04-22 | 13:02:
Oh! En sinds wanneer mogen verdachten, veroordeelden hun eigen straf bepalen?
Misschien heeft ie iets opgegooid, maar uiteindelijk is het een beslissing vd rechter.
En nogmaals, “social media” is een ruim, rekbaar begrip.
@me163komet | 03-04-22 | 13:02: Denkt u dat 'gevangenisstraf' deze snijboon tot andere gedachten brengt? Integendeel.
@Ruimedenker | 03-04-22 | 13:06: Zelfs als hij het zelf voorgesteld heeft, die eerste arrestatie was een schande en alles wat daar uit voortvloeit dus ook.
Het is alsof je iemand onschuldig in de gevangenis zet, hem na een tijd weer vrijlaat en hem daarna gaat vervolgen voor illegale dingen die hij in de gevangenis gedaan heeft.
@Ruimedenker | 03-04-22 | 13:06:
Het is geen straf, het is een -door hemzelf aan de rechtbank voorgestelde- voorwaarde voor voorwaardelijke invrijheidstelling tot aan de rechtszaak.
De rechter kan daarmee akkoord gaan of niet, en is er mee akkoord gegaan. Dat is alles.
@C1O2 | 03-04-22 | 13:09:
?? wat heeft hij dan voor illegale dingen gedaan in de gevangenis?
Oswald in elk geval niet (alleen).
Ik vind Engel echt een verwarde en domme man, maar van mij hoeft hij niet de cel in.
Ik moest aan die man denken met dat waxinelichtje die ook zo veel dagen cel kreeg vanwege niks.
En aan de andere kant zijn er marokkaanse dieven en mishandelaars die na een gesprekje weer vrij worden gelaten.
Engel zoekt toch zelf het grote podium op?
Ik snap de verbazing niet.
@Roos | 03-04-22 | 13:00:
Precies,het irritante narcistje vind het geweldig de 'martelaar' uit te hangen.Sulletje...
rassen-justitie
@Roos | 03-04-22 | 13:00:
Engelen hebben geen groot podium nodig, Roos!
Engelen kunnen dansen op de punt van een speld.
Dit grijpt je naar de foxtrot, ze walsen over ons heen met zo’n quickstep.
Uw vriendin heeft u heel wat verplichte danslessen opgelegd en die zitten er zo te zien inmiddels goed ingebakken
Willem ontspringt de dans niet.
@De Lopende Lintworm | 03-04-22 | 13:02: Mijn vrouw is al 33 jaar mijn vriendin, echt een engel.
@Normpje | 03-04-22 | 13:06: Heet ze toevallig Sjaan?
@Normpje | 03-04-22 | 13:06:
Een engel? Toch geen familie van?
Ik vind het prachtig.
U heeft het proces blijkbaar niet gevolgd.
Hij is opgepakt wegens opruiing. Dat is iets anders.
Vervolgens wordt hij vrijgelaten op voorwaarde dat...
Dan beslist Engel dat een YouTube kanaaltje geen social media is en kan hij weer "ja maar dictatuur" roepen.
Dat begrijpen heeft niets met afgestompt zijn te maken. Juist niet. De voorwaarden niet snappen klinkt mij niet al te snugger in de oren
@Veepert | 03-04-22 | 13:10:
Hoei! Nou word ik bang hoor
@Roos | 03-04-22 | 13:03:
Vermeende opruiing Roos. Dat moet nog bewezen worden door de aanklager want er is nog geen definitieve uitspraak van de rechter.
Waar ik het principieel niet mee eens ben is dat een persoon het vrije woord ontnomen wordt door niet meer te mogen schrijven wat de persoon meend te moeten verkondigen, binnen de kaders van de wet, in een open democratie.
Dat is een zware straf. Net zo zwaar als het ontnemen van het kiesrecht.
Verder heb ik niks met deze persoon.
Hij heeft het zelf voorgesteld
@Gaz21 | 03-04-22 | 12:59:
Is het niet opgelegt door de rechter dan?
@Het Licht | 03-04-22 | 13:01: Nee, de rechter heeft de door Engel zelf voorgestelde voorwaarde geaccepteerd.
Die Willem E. moet - net zoals overigens die "t" in "Kennedy vermoordt" - gewoon weg!
Genieten dit! Heerlijk, die verbaasde rotkop van hem ook tijdens zijn arrestatie, met die vieze ranzige dreads vol met smegma van hem
Serieus? U maakt zich druk om iemands haar??
Willem Engel - Ik Dans Dus Ik Besta
www.youtube.com/watch?v=uC2w94gzsOI
Op geen enkele manier aandacht geven die gast.
Deze aanhouding is niet aan te zien. Niet dat het onmogelijk is, het staat namelijk alweer op Youtube, maar het is gewoon niet om aan te gluren en horen. Die vrouw die om hem heen cirkelt is zowaar nog erger dan Willem zelf.
Sinds wanneer is Pols advocaat?
Niet. Hij is jurist.
Hoezo? Omdat ons rechtsapparaat nog enigszins lijkt te functioneren?
We weten ook dat je niet door rood mag rijden. Doe je dat wel, dan weet je dus ook wat de gevolgen kunnen zijn.
Ik snap niet wat er eng is als iets vooraf duidelijk is.
Hahahahahaha dat kun je niet menen
Doxxen is dat niet? Halvezolen voor je deur ineens.
Querulanten-gedrag volgens het boekje.
Je ziet het ook bij mensen met de borderline-stoornis: grenzen opzoeken, jennen, provoceren , uithalen en uithalen. En als er dan figuurlijk wordt teruggeslagen, is het jammeren en klagen over het grote onrecht dat hen overkomt.
Aandacht maakt alles mooier toch?
Gelukkig maar, nu voel ik me weer wat veiliger als goedmens. Wat een misdadiger.
Dat het nog 4 dagen heeft geduurt verbaast mij nog. Dit soort type's heeft; manipuleren, traineren, de grens opzoeken en er net iets over heen gaan uitgevonden. Hij zal aan de gang blijven met dat gedrag. Misschien dat een confrontatie met Buba hem zal genezen.
Als hij slim is, dan doet hij een Navalny-tje, door vanuit het gevang berichten te versturen naar zijn aanhang. Hetzelfde doen boeven als Taghi ook, dus dat moet niet zo moeilijk zijn.
Ja, vooral doorgaan met uitdagen van de rechtbank, dan zit hij straks in volledige beperking. Dus als hij slim is houdt hij nu zijn muil.
@me163komet | 03-04-22 | 12:50: Beloofd?
@Wijze uit het Oosten | 03-04-22 | 12:52:
Hoezo beloofd?... mij interesseert het niet wat die vent doet, maar als hij vier dagen geleden zelf aan de rechtbank voorstelt dat als voorwaarde van zijn vrijlating hij geen uitingen in de sociale media doet, en hij doet het vier dagen later toch dan zoekt hij zelf de shit op.
Herinner ik mij goed dat Volkert zich destijds ook niet aan voorwaarden hield maar daar toch mee weg wist te komen? Meten met twee maten?
Sorry Dulle Griet, jij was mij voor.
Volkert was slimmer, die wist hoe je het wetboek moest lezen en uitleggen. Hielp in de bak zelfs andere gevangenen als een soort juridisch raadsman. Geen "simpel" figuur als Engel, maar helaas een uiterst geslepen misdadiger.
Ik zeg Akwasi, als we het toch over meten met twee maten hebben.
Als je continu moeilijk doet tegen een scheidsrechter, krijg je ook iets sneller een vrije trap tegen en/of een gele kaart. Zeker als je een betweter bent die wel alle regeltjes in jouw voordeel probeert uit te leggen.
Dus beter was feit geen nieuws geweest.
Zijn die frauderende bankiers (rabo libor fraude, woekerpolissen etc etc), ambtenaren (belastingdienst toeslagen etc) ook al vast gezet?
Hadden die dan van de rechter ook een sociaal mediaverbod opgelegd gekregen bij hun voorwaardelijke invrijheidsstelling ?
Iets met appels en peren vergelijken.
@me163komet | 03-04-22 | 12:49: nee die worden om te beginnen al niet eens in hechtenis genomen, dat is nou juist het punt.
Een zekere V van de G schond ook. Was natuurlijk geen bezwaar voor het OM.
Die vocht zijn beperkingen tenminste nog voor de rechter aan, en won dat.
Net prettig, maar wel volgens de regels.
Weltschmerz deed toch die uiting, Willem niet ? Sowieso vind ik het nergens op slaan: vanuit OMT, Bruls en de regering heb ik meer opruiing gehoord dan van Engel. Het is nl. makkelijk die man te ontlopen en de opruiende taal van Rutte en De Jonge (u had niet in dit bed hoeven te liggen), OMT etc. komt niet voortdurend terug in voorlichting, reclame, NOS journaal en op posters. Er was een halve verbale lynchpartij aan de gang in het land met (doods)bedreigingen richting niet-gevaccineerden op grote schaal. Dat zal niet uit de mond van Engel zijn gekomen.
Daar denkt het OM anders over en de rechter blijkbaar ook. Engel stelde zelf een voorwaarde voor en heeft die nu geschonden. Dat is niet alleen heel dom, dat is ook onverstandig en nu zit ie weer achter de dikke deur. En ditmaal zal dat duren tot aan de behandeling van z'n zaak.
Voorlopig geen danslessen dus. Jammer.
Tsja, hij vroeg er wel een beetje om met zijn geprovoceer. Dat wordt de komende 90 dagen dansen met Bubba,
En de psychiaters om te beoordelen of hij wel de geestelijke vermogens heeft om een proces te doorstaan of verdwijnt in de vergetelheid van de Pompekliniek.
Discussiëren met domme mensen moet je niet doen. Ga lekker bier drinken op een terras, dat is veel nuttiger
Verder ongezien de tyfus voor de man die zijn haar nooit wast
Willem Engnek, het toonbeeld van de gevolgen van korter douchen.
Nieuwssites als Weltschmerz, Blckbx etc zouden niet nodig moeten zijn in een vrij land. Als Willem Engel echt zo'n engerd is nodig hem uit in de reguliere talkshows.
Dan valt hij vanzelf door de mand.
Of niet.
Ik wacht nog steeds op de integrale toespraak van V̶o̶l̶o̶d̶y̶m̶y̶r̶ Vladimir Putin in de 2e kamer. Eenzijdige belichting van een conflict is slecht voor de algemene ontwikkeling.
Talkshows, is dat waar niemand naar kijkt?
Daar heb je Poetin toch niet voor nodig?
Die zou ik niet direct op zijn blauwe ogen geloven.
Hij kon ook al niet met de trein huiswaarts. Och ar…
Weet je wie ook allemaal beloftes deed en zelfs weg zou gaan uit NL, zich hier niet aan hield en gewoon rondt mocht blijven lopen. V. Van der Graaf. En oh ja nog een overeenkomst, het zijn alle bij wappies.
REAGEER OOK