Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NS biedt megakorting als u megalaat op uw werk wilt verschijnen

Want u spitsforenst voor de lol

De NS kennen we al van het vervoeren van mensen van een plek waar ze niet zijn naar een plek waar ze niet moeten zijn en het bedrijf presenteert nu een briljant nieuw plan: reizigers die dit doen op een moment dat ze dat niet willen krijgen superveel korting! Op het traject tussen Den Haag en Eindhoven gaat de vervoerder experimenteren met korting in daluren zonder abonnement. "Wie bijvoorbeeld ’s avonds na 20.00 uur een kaartje koopt, zal zo’n 60 procent minder betalen dan in de spits. En ’s ochtends tussen 10.30 en 12.00 uur zal dat zo’n 40 procent zijn." Dit allemaal om die treinreiziger uit de veel te drukke spits te lokken. Hallo NS, denken jullie nu echt dat mensen nog steeds voor hun lol in de spits de trein pakken? Dat ze voor hun plezier als sardientjes in het gangpad staan? Dat ze het leuk vinden om in de overmatige deogeur van de buurman te zitten of om gedwongen mee te luisteren met het telefoongesprek van de vrouw tegenover hen? Al die spitspassagiers die slechts een beperkte kans hebben op een zitplaats gaan jullie nu extra bestraffen door ze in verhouding meer te laten betalen. Minder service nu nog duurder. Opvallend ook dat een semi-overheidsbedrijf dat de afgelopen jaren zware verliezen leed en nu aan alle kanten moet bezuinigen hele zware kortingen gaat uitdelen, maar misschien komt dat omdat ze eigenlijk al weten dat vrijwel niemand er gebruik van gaat maken. Want niet alleen geldt de actie voor oninteressante reistijden, maar ook moet een kaartje (kaartje? we OV-chippen toch?, red.) al een dag van te voren worden gekocht. Niet de manier om de massa uit de spits te krijgen en daarmee lijkt deze proef al bij voorbaat gefaald. 

Reaguursels

Inloggen

Ik heb niks tegen treinen. Maar het volk wat er zit, daar heb ik wel wat tegen. Met die tassen op de stoel naast ze.

CantShakeMe | 15-03-22 | 16:57 | 1

Dat is net zoiets als handdoekje leggen. Territorium afbakenen.

Flapuitx2 | 15-03-22 | 18:41

Die manier van denken is normaal. Als er in een stad te weinig parkeerplaatsen zijn en men overlast heeft van parkeerders is de oplossing toch ook altijd nog meer parkeerplaatsen weghelen?

Patatter | 15-03-22 | 14:30

Dit is een andere manier om te zeggen dat reizen in de spits duurder wordt. 40% erop en dan 60% korting geven. Zoiets zal het wel zijn, verwacht ik. De daluren worden dan dus maar 20% goedkoper. Ligt eraan hoe je het verkoopt. Een beetje als omroepen dat de trein 10 minuten later zal vertrekken, in plaats vam mededelen dat de gele rups 10 minuten vertraging heeft. Ze weten daar wel hoe je de werkende burger een rad voor ogen draait.

Kopieerapparaat | 15-03-22 | 13:24

Prijsmechanisme heet zoiets, en dat werkt prima, ook als veel mensen geen keus hebben. Kijk bijvoorbeeld naar de vakantiehuisjes. Een groot deel van de mensen heeft inderdaad geen keus, maar een klein deel heeft dat wel, en als die mensen hierdoor buiten de spits reizen dan wel op vakantie gaan, scheelt het al behoorlijk.

bintang | 15-03-22 | 12:53

Begin nu eerst maar eens met de OV-kaart voor weekgebruik in te laten gaan op zondagavond 18:00. Dan hoeven die gasten niet op maandagochtend te reizen zodat de spits op maandagochtend dan tenminste ietwat minder druk zal zijn.

Denk daarnaast ook nog eens een beetje creatief aan vrijdagmiddag voor de weekend-kaarten...

Tollebol | 15-03-22 | 12:48

Ik moet denken aan die documentaire over de NS met die compleet treinvreemde Van Boxtel

thanseeuwen | 15-03-22 | 12:20

Ik zoude liever deadt zijn, dan te moeten reizen met de trein. - Joost v/d Vondel-

streknek | 15-03-22 | 12:09

Doe niet zo naïef. Het gaat helemaal niet om mega hoge kortingen. Da's maar relatief.

Ze gaan gewoon reizen in de spits (is bijna de hele dag) reteduur maken.

Papa Jones | 15-03-22 | 12:08

Zijn zat bedrijven waar het gewoon kan later beginnen. Maar de meeste zitten waarschijnlijk aan de schooltijden vast van de koters waardoor je weer op tijd bij de opvang moet zijn bijvoorbeeld.

SailingDuck | 15-03-22 | 12:07 | 4

Koters. Kids. Joh, hou eens op.
Het zijn gewoon kinderen.

Kwakjeszalver | 15-03-22 | 12:31

Ja natuurlijk. Maar je moet toch je uren maken he? Dus je kan wel fijn beginnen om 12 uur, maar dan kan je dus niet weg om 17 uur. Je moet er maar zin in hebben om iedere dag zo laat thuis te zijn.

HoogToontje | 15-03-22 | 12:36

@de IJsman | 15-03-22 | 12:16: Dat is al vanaf het moment dat de welvaart groeide, nu zitten we "kamerbreed" met de gebakken peren.

Guiseppe | 15-03-22 | 12:52
▼ 1 antwoord verborgen

Komt het avondretour weer terug?

apek00l | 15-03-22 | 12:05

Nederland Derdewereldland.
Ook een manier om immigranten af te schrikken ja, onder het welvaartsniveau van Roemenië zakken. Wat dat betreft zijn we goed op weg.

Abject | 15-03-22 | 12:04

Een paar jaar geleden was ik aan het appen met mijn zoon die toen nog op het MBO zat. De nodige berichten gingen heen en weer en antwoord liet soms op zich wachten omdat hij in de klas zat.
Uiteindelijk stuurde ik hem een berichtje "Bel me anders even", zijn antwoord: "Kan niet, ik zit in de trein"

Er is nog hoop...

Air van Boven Dorens | 15-03-22 | 11:58

"Want wie bijvoorbeeld ’s avonds na 20.00 uur een kaartje koopt, zal zo’n 60 procent minder betalen dan in de spits"
Dus ik krijg 60 procent korting als ik om 20:01 uur een kaartje koop voor de volgende dag in de spits? Dat staat er namelijk.

2voor12 | 15-03-22 | 11:56

GeenStijl begrijpt niet dat de reiziger niks te willen heeft wat betreft reis- en werktijden. De reistijd wordt bepaald door de NS en de blaadjes op de rails. De werktijd wordt bepaald door de slavendrijver van het bedrijf waar de slaaf zich moet melden om zijn (m/v/x/lhbti+) noeste arbeid te verrichten teneinde een karige wedde te mogen ontvangen, die zelf weer wordt afgeroomd door de Belastingdienst en ook nog deels wordt gebruikt om herstelbetalingen aan binnendobberende gelukseisers te verrichten. Hopelijk doet GeenStijl voortaan wat meer uitzoekwerk, want dit gebrek aan duiding kan echt niet.

Nivelleermarionet | 15-03-22 | 11:54

Na 20:00 uur moet je al helemaal niet in de trein zijn als je leven en spullen je lief zijn.

2voor12 | 15-03-22 | 11:52

Is dat nou leuk, zo'n trein? Ik bedoel, geen idee, ik heb al 30 jaar een auto en never nooit de behoefte gehad om met andere mensen van beperkt niveau in een soort bus te zitten om van a naar b te komen. Als het heel populair is om op deze manier je vervoer te regelen zou ik willen voorstellen dat we geen steun verlenen en dat de aanbieders zelf op commerciële basis dit uitnutten. Als het niet populair is zou ik willen voorstellen dat we geen steun verlenen omdat er klaarblijkelijk toch geen behoefte aan is.

BoerKoekoek | 15-03-22 | 11:50 | 2

Haha wat een elitair gezeik dit. Errug man, treintje pakken.

OuweOuweLekkerMauwe | 15-03-22 | 12:41

Maar waarom moet ik als treinreiziger wel betalen voor al die auto-infrastructuur in de bebouwde kom? De wegenbelasting is tenslotte alleen voor de rijkswegen en een beetje voor de provinciale wegen. Als er zoveel vraag daarnaar is, dan zetten ze maar een paar tolhuisjes neer. Dan hoef ik er niet meer aan mee te betalen.

Alexander des Burgus | 15-03-22 | 17:39

Allemaal goed geregeld bij onze overheid:

We moeten allemaal met het OV maar de capaciteit is veel te klein.

We moeten allemaal een warmtepomp en alles elektrisch doen maar de capaciteit van het elektriciteitsnet is veel te klein.

We moeten Oost Europa helpen tegen Russische dreiging maar de capaciteit van het Nederlandse leger is zo klein door jarenlange bezuinigingen.

Etc. etc.

MargauxGrandCru | 15-03-22 | 11:47

Een dag ervoor moet je het dan al bestellen. Wie bij de NS heeft dit bedacht? En dan nog: iedereen die onderweg is wil zoveel mogelijk avond overhouden bij aankomst, dus waarom zouden ze dan zo laat vertrekken? Denkelijk wil iedereen zo snel mogelijk naar plaats van bestemming. Raar plan dus.

Jan, Leiden | 15-03-22 | 11:44 | 1

Indien u het concept niet in twee korte zinnen kan uitleggen is het geen goed concept. Of het concept is iets heel anders maar mag u dat niet zeggen. Kan ook.
In ieder geval mag u er vanuit gaan dat dit met opzet zo gedaan is om er maar vooral voor te zorgen dat het geen succes wordt.

elfenstein | 15-03-22 | 11:49

Ik blijf lekker door dieselen, ook met de huidige brandstofprijzen.
Alles beter dan het OV

Dutch_Viscount | 15-03-22 | 11:43 | 2

Geniet ervan zou ik zeggen. Ook van de parkeertarieven van zes Euro per uur in Amsterdam en andere grote steden.

theo-is-dood | 15-03-22 | 11:49

Hoe later naar je werk, des te meer korting. Het beste is dus om maar helemaal niet op je werk te verschijnen.

Buckley | 15-03-22 | 11:40 | 1

Ja maar, dan krijg je helemaal geen korting.

Charred_Metal | 15-03-22 | 12:19

Niks op tegen dat het OV zijn beschikbare capaciteit probeert te benutten. Helaas leven we in een land waarin nogal veel dingen van 9 tot 5 zijn, maar misschien zijn we ietsje flexibeler geworden dankzij corona.

Zeurders | 15-03-22 | 11:40 | 1

Waarom moeten alle kantoren, de basisscholen, middelbare scholen en universiteiten allemaal om half negen 'smorgens aan de bak? Dat slaat helemaal nergens op.
Je haalt bijvoorbeeld heel makkelijk de middelbare scholieren uit het spitsverkeer (op de weg, maar ook in bus en trein), door de lessen om half tien te laten beginnen.

theo-is-dood | 15-03-22 | 11:52

Ze kunnen ook geld toegeven voor mensen die in hun bed blijven stinken.

Diederik_Ezel | 15-03-22 | 11:38

Waarom niet de Pakistaanse/Indiase methode en reizigers met 10% korting buiten op het dak van de trein plaatsen?

MargauxGrandCru | 15-03-22 | 11:37 | 2

Hoef je ook geen mondkapje op.

Diederik_Ezel | 15-03-22 | 11:39

Als je van reistijd werktijd kunt maken, dan zou het kunnen helpen.
Kleine werkplekjes waar een laptop voldoende opengeklapt kan worden.

AdvocatusDiaboli | 15-03-22 | 11:35

Zo incompetent, het lijkt de overheid wel... oh wacht Rogier van Boxtel de D66 minister zwaait daar de scepter. enough said.

Geertje W | 15-03-22 | 11:35 | 2

Die is alweer een paar jaar -weggejorist- en opgerot bij de NS.

Enough said...

BadPatNL | 15-03-22 | 11:45

Die zit nu niks te doen bij KPMG

MargauxGrandCru | 15-03-22 | 13:00

Even tussendoor om JOOP te fucken.

Er zijn geen "afwijkende verkoopsignalen" rond de release van het nieuwe boek van Thierry Baudet. Dat heeft boekenkoepel CPNB gemeld in een korte verklaring op sociale media, nadat daarover in de media reuring was ontstaan. Onder meer boekhandels vroegen zich af hoe het kon dat Baudet met zijn boek op de eerste plaats van de boekenlijst belandde, ook al zijn er nauwelijks fysieke winkels waar zijn boek te krijgen is.

Einde bericht.

SinisterNL | 15-03-22 | 11:33 | 3

Kloppen die verkoopcijfers dan wel.

AdvocatusDiaboli | 15-03-22 | 11:37

@AdvocatusDiaboli | 15-03-22 | 11:37: De geruchten zijn dat B00det de boeken verkoopt aan de partij FvD. En de partij krijgt weer subsidie van de overheid. Maar goed, dat zijn slechts roddels

theo-is-dood | 15-03-22 | 11:53

is een mondkapje eigenlijk nog verplicht in de trein en bus?

small_town_dude | 15-03-22 | 11:32

NS is verplicht om ook op oninteressante tijden treinen te laten rijden. Ze mogen niet zeggen: na 20:00 stoppen we er mee want het levert te weinig op.
Dus als die treinen toch moeten rijden, kun je net zo goed kaartjes verkopen met hoge korting. En om toch aan de inkomsten te komen verhoog je de prijzen op de interessante tijden. Is prijselasticiteit. Die forens maakt toch wel gebruik van je dienst.

koeberg | 15-03-22 | 11:31 | 2

Ik zit geregeld in de intercity van 01.58 vanaf Sloterdijk die als stoptrein naar Enkhuizen gaat. Niet erg efficient voor die 8 gebruikers maar zo lang ie gaat stap ik niet in de bus.

Baksteenbakker | 15-03-22 | 11:42

En hoe meer reizigers op de stations, hoe beter het is voor alle vreetschuren die daar gevestigd zijn. De NS verdient natuurlijk ook aan de huur van alle winkels en horeca op de stations

theo-is-dood | 15-03-22 | 11:55
-weggejorist-
SuzukiSwift | 15-03-22 | 11:29

Werkgevers die nog steeds van (kantoor)personeel verwachten dat ze elke dag op dezelfde achterlijke tijd op kantoor verschijnen, daar zit het probleem. U kunt prima de eerste calls vanuit huis doen en om 10 naar de zaak.

Vunzigheid | 15-03-22 | 11:28 | 3

Middelmanagement. De top van het bedrijf daarentegen vindt het vaak prima als mensen thuis werken.

koeberg | 15-03-22 | 11:32

Gezien de huidige arbeidsmarkt zijn de rollen nu omgedraaid.. U wenst thuiswerken niet meer te faciliteren ? Bereid je vast voor op het nodige aan personeelsverloop. U wenst te werven personeel geen mogelijkheid tot hybride werken te bieden ? Succes met het vinden van nieuw personeel.

De tijden zijn drastisch (en naar het zich laat aan zien: blijvend) veranderd, beste brave manager. En je had 2 jaar de tijd om aan dit gegeven te wennen en je er op voor te bereiden.

Grijskijkert | 15-03-22 | 11:39

Toen ik voor een werkgever werkte was dat vaak het eerste wat ik besprak. Ik doe mijn werk, maar ben geen negen tot vijfer. Meestal kwam ik dan heel vroeg, en vertrok op tijd of maakt e lange of korte dagen. Maar goed dat kan niet overal

miko | 15-03-22 | 11:53

Nou kan je wel zo op de spits afgeven, maar dat is (in ieder geval hier in de provincie waar je een zitplek hebt) toch echt een stuk fijner reizen dan om, zeg, 11 uur 's ochtends.

In de spits is iedereen stil, staan mensen pas op als de trein bijna bij hun bestemming is, en schiet iedereen op bij in- en uitstappen.

Om 11 uur is het een compleet kippenhok met dagjesmensen (vooral ouderen), mensen die aan de telefoon zitten, mensen die tien minuten voordat de trein aankomt al naar het balkon lopen, mensen die twee minuten nodig hebben om door te hebben dat ze uit moeten stappen, enzovoort.

Leyrann | 15-03-22 | 11:27

Dit is natuurlijk een verkapt plan om de reguliere tickets duurder te maken. Deutsche Bahn en SNCF doen dit al jaren. Ook de luchtvaartmaatschappijen doen niks anders. In Nederland gaat dit niet werken. Het spoornet, zeker in de randstad, is een veredeld metronetwerk. Bovendien heb je enorme groepen die gratis reizen. Studenten, maar ook hele volksstammen die met een NS Business Card reizen. Laat dit nou de grootste groep mensen zijn die in de spits reizen.

L1nkseRakker | 15-03-22 | 11:26 | 3

Want NS Business Card = gratis en OV jaarkaartsudenten = ook gratis ? Zoiets ?
In Nederland staat het "zoiets gaat niet werken" de invoering niet/nauwelijks in de weg. En dat de Randstad geen spoor- maar een metronet heeft, doet niet ter zake.

Grijskijkert | 15-03-22 | 11:33

Studenten OV kost 90 euro per halve maand en wordt kwijtgescholden bij behalen studie.

Baksteenbakker | 15-03-22 | 11:44

Zouden al die "vluchtelingen" die "gratis" reizen zo gemotiveerd worden dit nu buiten de spits te gaan doen?

Degrelle | 15-03-22 | 12:18

Leuk die nieuwe treinen van de NS. Ik had verwacht dat ze zouden inspelen op de vraag. Door alleen nog maar dubbeldekkers te bestellen. Hebben ze niet gedaan. Maar je kan in de nieuwe treinen wel je telefoon opladen.

Leptob | 15-03-22 | 11:24 | 1

Handig, kun je altijd doorgeven dat je ook vandaag weer wat later thuis bent...

Ichneumonidae | 15-03-22 | 11:27

Wat heb je aan de trein als alle kleinere dorpen die verer dan vijf kilometer van een station er geen verbinding mee hebben? alle streekbussen zijn zowat opgeheven. Bovendien rijden er snachts nauwelijks bussen en treinen dus dat is voor mensen in ploegndienst klote. menig derde wereldland heeft het beer voor elkaar wat dat betreft.

miko | 15-03-22 | 11:24 | 2

Na 8:00 is er ook geen parkeerplaats meer te vinden bij het dichtsbijzijnde station hier. Trein is nooit een optie, alleen 1 keer per jaar met de kinderen naar Artis.

small_town_dude | 15-03-22 | 11:28

@small_town_dude | 15-03-22 | 11:28:
Ik railde vroeger met de kinderen wel eens door europa. Niet dat benauwde van een vliegtuig en je hoeft zelf niet te sturen. Maar als woon werkverkeer? Een ramp.

miko | 15-03-22 | 11:33

Al kost de peut straks € 3,50 per liter, die trein krijg je mij nooit meer in.

pibasso | 15-03-22 | 11:23 | 2

"meer" dus u heeft er ooit wel ingezeten? Dat zijn de ergste, de stoppers.

elfenstein | 15-03-22 | 11:40

@elfenstein | 15-03-22 | 11:40: 15 jaar geleden was de laatste keer. Sindsdien is het mij gelukt alles met de auto te doen en de trein verder te negeren.

pibasso | 15-03-22 | 12:48

Al bieden ze het gratis aan, nee dankjewel, ik pak de auto. Na corona ben ik zeker toe aan wat comfort.

Zoelense Hobbyboer | 15-03-22 | 11:22 | 1

Fijn met de rest van de lemmingen 's morgens èn 's avonds in de spits. Nee, helemaal joepie!!! natuurlijk. Trouwens, "na corona ben ik zeker toe aan wat comfort". Thuissituatie is compleet ruk ?

Grijskijkert | 15-03-22 | 11:27

Mooi hoe dat verkocht wordt.
Dan gaat u minder betalen. 40% of 60%.
Maar minder dan... de prijs van nu of de nieuwe verhoogde prijs?
Dus het is eigenlijk een verkapte prijsverhoging, want bij de NS weten ze heus wel dat mensen niet zoveel te kiezen hebben als je je gezin in de avond nog ergens wil zien.

AdvocatusDiaboli | 15-03-22 | 11:21

Achterlijk vroeg weg moeten of achterlijk laat thuiskomen is dus een kwestie van inkomen geworden.

Bij Prorail moesten ze ook winst maken.
Nou dat is prima gelukt. Succes , bonus.
Alleen omdat voor elkaar te krijgen moet je ergens bezuinigen Op onderhoud bijvoorbeeld. Dus die ellende, ook voor reizigers, komt later. Maar dan zijn de managers al weer doorgejobhopt.

AdvocatusDiaboli | 15-03-22 | 11:18

Rijden ze eindelijk beter op tijd, moet je vrijwillig te laat op je werk komen.

Ray Skak | 15-03-22 | 11:17

Working 12 to 8, what a way to make a living.
Barely getting by, it's all taking and no giving.

Kameraansteker | 15-03-22 | 11:16

Spits rijder is voor de helft wel een gewoonte dier.

geenjagergeenneeger | 15-03-22 | 11:14

Trein? Mwhahahahaha.

Los daarvan. Als je het spitsrijden steeds duurder hebt gemaakt, heb je al korting in de daluren.

SamV | 15-03-22 | 11:13

ZIt even te kijken, maar ik denk dat ik het niet voor elkaar ga krijgen om hele klassen rond 21:45 naar me toe te krijgen.

EEnzame SchizofrEEN | 15-03-22 | 11:13

Hybride werken wordt (gelukkig) het nieuwe normaal en de werkgever die "eist" dat je weer 5 dagen/week in de kantoortuin gaat zitten met de hufter van Inkoop en dat trutje van MarComm op zicht-/binnen gehoorafstand, heeft weldra een probleem.

Voor de kantoor minions die op het onrendabelen vervoer (de trein that is) zijn aangewezen: good luck with that. Die ervaring was preCorona al compleet ruk, is en wordt er echt niet beter op. Ga weer fijn met de auto. Owww, wacht......

Grijskijkert | 15-03-22 | 11:13 | 2

Ik heb een werkplek die ruk is qua OV verbinding. Maar ik zou nog liever met €3.- de liter rijdend naar m'n werk gaan dan ooit nog 1 dag met de NS. Om over de aansluitingen maar te zwijgen.

Super Grover | 15-03-22 | 11:16

@Super Grover | 15-03-22 | 11:16: Tenzij je werk aan een fysieke plek is gebonden (u metselt muren of pakt potten mayo in): Werk thuis en blijf dat vooral doen.

Grijskijkert | 15-03-22 | 11:47

Is het niet een idee om die treinen een beetje te verbouwen? Je zet bv. een heel lange trein tussen Amsterdam en Utrecht (wat je in Utrecht te zoeken hebt, is nu wat minder relevant) en iedereen gaat dan met z'n e-bike, zie vorig topic, van 020 naar 030 en omgekeerd.
Plus, geen last van vallende blaadjes, 1,5 mm sneeuw etc.

Ik zie alleen maar voordelen.

Ichneumonidae | 15-03-22 | 11:13 | 4

@EEnzame SchizofrEEN | 15-03-22 | 11:14: Dat bedoel ik ook, erg lange trein. Tunnel is vrij duur, een tweehands mega-Fyra lijkt me uitstekend geschikt.

Ichneumonidae | 15-03-22 | 11:25

Toen ik jong was had er al iemand een idee voor een fietssnelweg van Utrecht naar Amsterdam, overdekt, langs het spoor. Met een e-bike of e-step zou dat nu zeker een vooruitgang zijn.

small_town_dude | 15-03-22 | 11:31
▼ 1 antwoord verborgen

Na Cojona denkt niemand meer om zijn autootje weer in te ruilen voor het OV..

antfukker | 15-03-22 | 11:12

Uiteindelijk resulteert dit gewoon in duurdere prijzen voor de spitstreinen.

Mali | 15-03-22 | 11:12

Pals ze me geld toe gaan geven wil ik het overwegen.
Heel kort dan, want het antwoord is en blijft "neen".

Graaisnaaiert | 15-03-22 | 11:11

Bij veel nieuwbouw en woontorens in de stad is er maar een halve (of nog minder) parkeerplaats beschikbaar per flatje. Meer klanten erbij voor NS!

Ir_HardGelag | 15-03-22 | 11:11 | 1

Ik denk dat we hier dan de verklaring hebben voor al die autobranden.

elfenstein | 15-03-22 | 11:42

Dit is ideaal voor ambtenaren.
Na de ochtendspits na het werk.
Voor de avondspits weer naar huis.

Maar dat kan natuurlijk niet als je gewoon werkt.

Osdorpertje | 15-03-22 | 11:10 | 3

Maar dat is toch logica? Een uur later op kantoor compenseren door een uur eerder te vertrekken van kantoor.

SamV | 15-03-22 | 11:16

Vrije dag vandaag, of vindt de baas (wat dat is het blijkbaar) het wel goed dat u om 11:10 reaguurt.

kapotte_stofzuiger | 15-03-22 | 11:16

"Thuiswerken" was binnen de overheid nooit echt een mogelijkheid. Technische infra niet (voldoende) op orde en een organisatiecultuur waarin de medewerkers niet vertrouwd werden. Ooit als externe inhuur uit de mond van een manager opgetekend: "Als je niet op kantoor bent, dan werk je niet". Dezelfde manager die vrijdagen standaard "thuis werkte".

Maar inmiddels is de geest natuurlijk allang uit de fles. Raamstaren worden nu een dingetje voor thuis. Bovendien heeft het gemiemel over "extra kosten thuis want wc papier, stroom en koffie" als eerste een maandelijkse extra & vaste bijdrage opgeleverd. Die regeling kwam razendsnel tot stand: Corona was nog geen 2 maanden oud.

Grijskijkert | 15-03-22 | 11:23

Het ging net zo lekker met het thuiswerken.
Leren we dan nooit bij?

AdvocatusDiaboli | 15-03-22 | 11:10

Top, dan wordt het dus tussen 12 en 20 rete druk in de trein en hebben we de spits verplaatst ipv opgelost. NS laat zien duidelijk in contact te staan met de maatschappij.

Super Grover | 15-03-22 | 11:09

Weer een leuk plan verzonnen door een thuiswerker die de echte wereld alleen af en toe eens vanuit z’n raam bekijkt.

Ceristimo | 15-03-22 | 11:08

De trein is al voor onrendabelen, maar als je als loonslaaf zelfs geen flexibele werktijden hebt, tja... dan sta je helemaal onderaan de ladder.

kapotte_stofzuiger | 15-03-22 | 11:07

Je zou voor de lol eens moeten weten hoeveel dit idee heeft gekost aan adviesuren.

De vries, Henk. | 15-03-22 | 11:07

' .. de vrouw tegenover hun.'
Blikskaters. Wat doen ook al die Hunnen in de trein?

JohanF | 15-03-22 | 11:06 | 2

Cruijffiaans taalgebruik, niets mis mee.

kapotte_stofzuiger | 15-03-22 | 11:08

Ik zag heel eventjes een stel jongelui op skateboards over een treindak racen.

elfenstein | 15-03-22 | 11:44

Gaat er eigenlijk nog wel iets goed in dit kutviolen landje.

ademende aarde | 15-03-22 | 11:05 | 3

CJIB doet het goed.
Als ik daar aandelen voor had kunnen kopen...

EEnzame SchizofrEEN | 15-03-22 | 11:12

@EEnzame SchizofrEEN | 15-03-22 | 11:12:
Ik koop regelmatig aandelen CJIB maar het rendement is echt dramatisch.

elfenstein | 15-03-22 | 11:44

Hadden we maar een alternatief. Een fiets met hulpmotor bijvoorbeeld.

Duwbak_Linda | 15-03-22 | 11:04 | 4

@Cunts-en-kitsch | 15-03-22 | 11:08:
Ja dat zou geweldig zijn. Maar mag niet mag niet mag niet, want dat hadden we vroeger ook niet.

Overigens heb je hier in de periferie sowieso al geen treinen. Wel bussen, maar dan 5 kwartier onderweg (auto 20 min, gewone fiets 47 minuten).

Duwbak_Linda | 15-03-22 | 11:17

@Duwbak_Linda | 15-03-22 | 11:17:
Ik heb me er niet van laten weerhouden om een elektrische spartamet te bouwen. Gewoon lekker puh, ik mocht niet meer met m'n trektouwtjes-spartamet de stad in, trappen heb ik een broertje dood aan dus heb ik zelf maar een gashendel op een ebike gemacgyvert. Er mag zoveel niet, pfff boeie.

elfenstein | 15-03-22 | 11:47

Of de motorfiets zoals nu punt nl dat wilt.

Alexander des Burgus | 15-03-22 | 17:31
▼ 1 antwoord verborgen

Dat zullen de bouwvakkers wel kunnen waarderen

Het leven is zwaar | 15-03-22 | 11:03

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen