Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rusland zet Amerikaanse ambassadeur uit. VS waarschuwt voor invasie, Rusland benadrukt zijn 'volledige' terugtrekking

Achtbaan!

Nja zit dus als volgt. Bovenstaand zei de Amerikaanse VN-ambassadeur Linda Thomas-Greenfield eerder vandaag dat "The evidence on the ground is that Russia is moving toward an imminent invasion." Zware woorden die niet zijn geparafraseerd door een verslaggever, maar zelf door haar (team) zijn geschreven en getweet. Onderstaand ondertussen, ongeveer rond hetzelfde tijdstip het Russische ministerie van defensie bij monde van hun regionale opperbevelhebber Generaal-Majoor Igor Konashenkov, hoorden exact het tegenovergestelde hoorden beweren. 

Inmiddels heeft Rusland zojuist de Amerikaanse plaatsvervangend ambassadeur het land uit gezet, en daarmee vervalt toch weer een belangrijk communicatielijntje tijdens zo'n verhitte situatie. Washington heeft nog niet op deze uitzetting gereageerd, maar de Amerikaanse minister van buitenlandse zaken Anthony Blinken heeft zijn bezoek aan Duitsland opgeschort om hoogstpersoonlijk - en als hoogste aanwezige official - in New York de Russen bij de VN toe te spreken.

President Biden stelt ondertussen dat: "there is a 'very high' risk of Russian invasion of Ukraine within 'several days' and he has no plans to speak to Putin." Putin treft op zijn beurt voorbereidingen om zijn eigen Federal Assembly toe te spreken. Rusland eist dat de VS zich volledig terugtrekt uit Midden- en Oost-Europa en naar verluidt gaat in het Russisch de volgende boodschap rond: "In the absence of the readiness of the American side to agree on firm, legally binding guarantees to ensure our security from the US and its allies, Russia will be forced to respond, including through the implementation of measures of a military-technical nature."

Eerder vandaag waren er berichten dat beschietingen van Oekraïense doelen door Russische separatisten sterk toe waren genomen, al lijken die beschietingen rond 13:00 weer te zijn gestopt. De Britse minister van buitenlandse zaken Liz Truss is inmiddels in Kiev geland to lay down the law en de Russische ambassade te Kiev leek deze middag in brand te staan want er kwam WITTE ROOK uit het gebouw.

En ja, wie zal het zeggen. Rijden Russische tanks die zich terugtrekken eigenlijk gewoon een rondje en staan ze daarna weer met lopende motoren met de loop naar Kiev? Het belangrijkste is hoe dan ook dat onze aandelen Lockheed Martin weer in het groen staan, in tegenstelling tot twee dagen geleden.

Vertaalde persverklaring Generaal-Majoor Igor Konashenkov

Lockheed Martin to the moon!

Multi webcam livestream!!

Top 5 Manga Crossovers

Social

Reaguursels

Inloggen

Sinds Colin Powell uitgebreid de Veiligheidsraad voorloog over Weapons of Mass Destruction in Irak, neem ik de Amerikaanse "warmongers" niet meer zo serieus. In Libie zou ook alles peis en vree zijn zodra Ghadaffi weg was. Nog nooit was het land zo'n teringzooi... in Syrie zouden vrijwel alle rebellen vrolijke, democratie-minnende burgers zijn - nu weten we dat 80% of meer uit buitenlandse Jihadi bestond...

drs. Levi Samsonov | 18-02-22 | 13:31

Als er veel tekst nodig is voor iets simpels,
dan is er vaak wat te verbergen.
"Satellite pics or it didn't happen."

hotmint | 17-02-22 | 23:21

youtu.be/cUxfZtxcujk
de terugkeer van de Rusische beer.
Arte docu 2022.

nobodiesunmighty | 17-02-22 | 22:53

Heeft Rob de Wijk al gezegd hoe dit in elkaar steekt? Ik vraag dit even voor Biden en Poetin, zodat ze weten wat ze moeten doen.

KeesBruin | 17-02-22 | 22:51

Heeft onze kanjer Ollongren al gereageerd vanuit haar schuttersputje?

Ray Skak | 17-02-22 | 21:57

Wat gebeurt er echt achter de schermen, achter de verhalen in het nieuws? Wie weet worden we een conflict ingerommeld door persoonlijke zakelijke belangen van de Bidens en Putins. Wat had die liegende junk Hunter Biden te zoeken in uitgerekend Oekraïne en China? Het stinkt verschrikkelijk, maar geen journalist durft het aan om te roeren.

Zuurteregelaar | 17-02-22 | 21:49

Misschien zijn die Russen gewoon slimme optiehandelaren. Afhankelijk van naar welke kant de tanks rijden bewegen de beurskoersen.

Teluitjewinst | 17-02-22 | 21:29 | 1

Ze komen er echt niet slechter uit, daar kun je in ieder geval wel op rekenen.

guldenmiddenweg | 17-02-22 | 21:32

Even lezen hoe de professionele strategospelers in de panelen de situatie duiden…

Komjehiervaker | 17-02-22 | 21:20
-weggejorist-
Voice | 17-02-22 | 21:10

Poetin is onberekenbaar en wil in zijn laatste jaren nog wat oud persoonlijk zeer vereffenen. Niets te verliezen en de EU slaapwandelt vrolijk verder. Dreigen met geen leger en wat blije sancties. Blijkbaar niets geleerd van WO II, wat nog niet zo gek lang geleden is. Gevaarlijk dat soort mannetjes, zeker als hij dikke vriendjes is met AliExpress. Gelukkig hebben wij wel 2 vliegtuigen.

Jordy | 17-02-22 | 21:04 | 1

Je vergeet onze tank!

Bigi Bana Boy | 18-02-22 | 00:01

We hebben dus een NAVO. Dat zijn landen die zich verenigd hebben in militaire doelen.

We hebben de EU waar landen in zitten die zich economisch en tegenwoordig ook politiek verenigen.

Maar hoe past Oekraïne binnen dit plaatje? Waarom is dat anders dan Boswana? Wat moeten wij daar? Hoe is dat onze zaak?

Laat ze mekaar lekker de tent uitvechten daar.

Knufter | 17-02-22 | 21:03

Het lijkt me wel een mooi moment voor de KLM om wat lijnvluchten over dat land heen te doen.

Dan kunnen we de Russen weer de schuld geven als er één neer gaat.

Knufter | 17-02-22 | 21:01 | 1

Lompelul. Je verwacht toch ook gewoon niet dat ze op burgers mikken.

Shoarmamasutra | 17-02-22 | 23:06

Men rept nu over gas aanvallen als false flag door de Russen. Krijg er een beetje een Syrië gevoel van. Begon ook met gasaanvallen die eigenlijk nooit echt verklaard zijn.

P-unit | 17-02-22 | 20:54 | 3

Die zijn verklaard. Assad bombardeerde de boel.

Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 21:05

Nee niet de bron, gewoon de hele woonwijk.

Beste_Landgenoten | 18-02-22 | 02:06

Let's Go Brandon

happen_maar | 17-02-22 | 20:02

En nu maar hopen dat Rusland onze neutraliteit respecteert…
Onze eigen Mark “Chamberlain” Rutte heeft nog gezorgd voor een speciaal inlegvelletje bij dat door jullie zo verfoeide associatieverdrag…

Mark zit te Dutten | 17-02-22 | 19:43

Ik hoor niemand over de uitspraak van Peskov van vandaag (woordvoerder Defensie in Moskou): "Allereerst zijn we er niet klaar voor om én we zullen geen klachten in behandeling nemen met betrekking tot hoe we de strijdkrachten op het grondgebied van ons land verplaatsen. Dit is ons soevereine recht en we zijn niet van plan om het met iemand te bespreken"
Kortom, bemoei je er niet mee.
Lees dit, en zie de foto's en film op die fijne site van DFN: defensiefotografie.nl/oorlog/oorlog-2...

bovenopland | 17-02-22 | 19:37 | 3

Uiteraard. Maar als je daarbij ook dreigende taal uitslaat, zoals NAVO jullie moeten zus en zo, wordt dat een iets ander verhaal.

Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 20:20

@Ikdoemisschienmee | 17-02-22 | 22:15:
Een verzoek, vergezeld van een militair dreigement, is dat een verzoek? Volgens de code van de Camorra misschien.

Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 22:20

Er schijnt toch gevochten te worden op dit moment in de Donbass regio.

Lesc | 17-02-22 | 19:33 | 1

Al een jaar of acht.

luistukvreten | 17-02-22 | 20:23

Wij hadden vroegah ook een heel vervelio etter buurjongetje.. altijd de pleuris uithangen... totdat mijn grote Broer hem een fikse klinkende oorvijg gaf over de heg heen... raad eens... nooit meer last gehad.!

grapjasz | 17-02-22 | 19:28 | 3

Je zal toch vanaf de Baltische staten t/m Turkije raketten op je gericht hebben staan. Wordt al helemaal lastig dat je geen lid van de NAVO kon worden. Immers geen oorlog, wordt er geen geld verdiend en dat vinden ze bij Lockheed met een omzet van 1.100.000.000.000 - jaja 1100 miljard dollar per jaar, helemaal niet leuk. Rusland spendeert 10 miljard minder per jaar aan defensie dat die vrolijke Fransen. Het addergebroed van Europa.

Freba47 | 17-02-22 | 19:50

Wees maar niet teleurgesteld. In Kaliningrad staan Iskander atoomraketten op ons gericht. En vergeet niet de Russische subs met hun waterstofbommen. Voor elk wat wils.

Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 20:26

Had jouw buurjongen ook kernwapens?

Mr Moore | 17-02-22 | 21:40

Gisteren op tv in de Baltics zijn er politici die vertellen dat het onder de russische bezetting heus niet zo slecht leven was.
Vooral uit de uiterst rechtse hoek komen dit soort uitspraken maar ook enkele college's (academici) van mijn vrouw zien geen probleem.
Loekashenko heeft zoals gewoonlijk weer enkele bizarre uitspraken gedaan en zelfs de Russische ambassadeur in Den Haag sprak al over de nucleaire optie.
De wereld is gek geworden, de koude oorlog is weer helemaal terug hier in Oost Europa.

polderaar | 17-02-22 | 19:26 | 2

Als ie maar niet heet wordt dan

Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 19:32

Regering heeft opdracht gegeven aan de gemeentes om hun ict goed te beveiligen en aan inwoners om voldoende voedsel in te slaan.

polderaar | 17-02-22 | 19:49

De roeskies waren een paar KM van de grens een brug aan het aanleggen. Als oefening uiteraard.

Der Schnitzeljäger | 17-02-22 | 19:16 | 1

En toevallig in het verboden gebied rond Tjernobyl..

Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 19:25

Ezechiël 38 en 39. Wie deze teksten niet kent zal compleet overrompeld zijn.

Apoptose | 17-02-22 | 18:51 | 2

Ik ken ze wel, en het valt wel mee...

MagnificentRon | 17-02-22 | 20:23

Ik ken alleen Ezechiel 25:17

Plaktong | 17-02-22 | 20:25

Hoe ontploft zo'n LNG tanker eigenlijk na een torpedo inslag?
Biem, bam of boem?

steekmug | 17-02-22 | 18:40 | 2

Zunne grote vuurbal jonguh!

Niet_Van_Hier | 17-02-22 | 19:40

maakt een prrrt geluid als een leeglopende ballon, zelfde effect ook, stuiterend over het water.

Corwin02 | 17-02-22 | 19:43

Wat is het probleem nu eigenlijk? Een onafhankelijke staat wil een andere onafhankelijke staat wellicht aanvallen. Niet leuk, afkeurenswaardig misschien, maar daar hebben wij niets mee te maken: Oekraïne hoort niet bij de EU of NAVO en Rusland ook niet. En waarom zouden wij dan eventueel sancties gaan opleggen aan Rusland?

guldenmiddenweg | 17-02-22 | 18:38 | 9

Tuurlijk Freba en Hunter heeft nog een hashvoorraad ontdekt in Donbass.

Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 20:23

z@guldenmiddenweg | 17-02-22 | 19:44: Niet in zijn geheel en ik zal de situatie feitelijk voor u toelichten - Abchazië en Zuid-Ossetië (Regio's waar de meeste Nederlanders, niet van hebben gehoord - Zoals bv. Dagestan of Kalmukkië) zijn in 2008 door het Russische leger bezet. Georgië zelf vond dit minder leuk, er volgde een oorlog tussen de twee. Georgië legde het af omdat dit land veel kleiner en zwakker is. Destijds was het Russische leger zelf ook een stuk zwakker, veroorzaakt door de val van de USSR in 1991, echter naarmate zij opnieuw sterker worden, neemt de dreiging richting voormalige USSR Staten evenredig toe.

En m.b.t. uw tweede opmerking: Het antwoord is - Ja. Het Kremlin blijft o.a. zonder weerstand, gewoon doorgaan, met het innemen van territorium na een eventuele invasie in Ukraïne, zonder verdere weerstand vanuit onze hoek.

Ik heb dit zelf allemaal niet bedacht, echter Putin en Co. zien de voormalige USSR bv. heel graag terugkeren.

En nee, ik kijk geen NPO persoonlijk (Ik zie deze opmerking vaker voorbijkomen vanuit emotionele 'dese tegel staat me niet aan, ff me bontkraag rechttrekken en vervolgens hart schreeuwe' reaguursels). Het mooie aan ons land is, dat een media organisatie als een NPO, vrij kan bestaan. Niet geheel van vrij fouten, maar wie, welk bedrijf of welk land is dat wel. 100% "Zero defects", is in de praktijk niet mogelijk.

Nederlandop1 | 17-02-22 | 20:33

@Nederlandop1 | 17-02-22 | 20:33: Dank voor uw uitgebreide reactie. Ik was op de hoogte van de genoemde regio's -in zeer beperkte mate, dat wel - en ook dat Rusland daar nog steeds de grenzen aan het verleggen is.
Ikzelf ben van mening dat Poetin of zijn opvolger nooit een Navo-land durft aan te vallen. Dat zou oorlog betekenen met alle lidstaten. Kalmukkië ligt overigens - bij mijn weten - niet in een gebied met andere neutrale landen.
Ik weet dat de situatie zeer complex is op geopolitiek niveau, dus ook Freba47 heeft een punt met zijn grondstoffenstelling.
Ik vind het juist goed als u óók NPO volgt, naast andere bronnen. Daar zou niemand zich voor hoeven te schamen.

guldenmiddenweg | 17-02-22 | 20:58
▼ 6 antwoorden verborgen

23 februari begint de invasie heb ik uit intel vernomen.

steekmug | 17-02-22 | 18:37 | 5

Paar daagjes geduld nog inderdaad

Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 19:26

Heerlijk; op die dag wordt ook mijn pensioen waar ik 47 jaar aan betaald heb en de AOW gestort. Overigens nooit geindexeerd. Geld hebben ze nodig voor onzinnige oorlogen. Oorlogen, zo middeleeuws.

Freba47 | 17-02-22 | 19:59

Je kunt nu nog aandelen Raytheon kopen.

Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 20:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Corona eruit, WW3 erin!

Mr Moore | 17-02-22 | 18:23 | 2

Alleen samen krijgen we de Russen onder controle? En dan te bedenken dat wij als Nederland tegen dat associatieverdrag gestemd hebben waar het hele gezeik mee begonnen is.

elco485 | 17-02-22 | 19:33

Ik weet dat ik geacht wordt klakkeloos voor de kant van de Amerikanen te kiezen, in verband met onze bevrijding en zo, maar Amerika heeft sinds de Tweede Wereldoorlog ook niet veel anders gedaan dan oorlog voeren in landen waar zij eigenlijk niets te zoeken hadden en zelfs een oorlog in Irak zijn begonnen onder valse voorwendselen. Ik hoor steeds dat Rusland de agressor is, maar wordt Rusland niet al een tijdje beschuldigd van allerlei politieke inmengingen waarvan nu langzamerhand begint te blijken dat Rusland daar niets mee te maken heeft gehad? Is het niet zo dat de NAVO afspraken heeft gemaakt met Rusland over verdere uitbreiding richting Rusland, en die afspraken nu aan haar laars lapt? Is het niet zo dat de NAVO al decennia lang raketinstallaties in de buurt van de Russische grens optuigen onder het mom van veiligheid tegen vermeende Russische agressie? En al die gezamenlijke militaire oefeningen van ons aan de grens met Rusland? Is dat ook geen agressie? Ook is het mij opgevallen dat Hillary vlak voor het verliezen van de verkiezingen op het punt stond om Rusland nog meer te agiteren met gezamenlijke oefeningen bij de grens, en nu Biden er zit hebben we heel toevallig weer een crisis met Rusland. Ik denk niet dat Putin geïnteresseerd is in Oekraïne an sich, maar ik denk wel dat zowel de EU als Rusland maar óók Amerika er bij gebaat zijn als Oekraïne nog even geen NAVO lid wordt tot de verhoudingen verbeterd zijn? Want zo te horen is dát het probleem voor de Russen.

VBO_B_Niveau | 17-02-22 | 18:17 | 8

@NLgaatnaardeklote | 17-02-22 | 18:34: volgens de akkoorden van Astana, mag de toegenomen veiligheid van de ene partij niet ten koste van de veiligheid van de andere partij gaat. Dus kan het niet, als je die akkoorden niet wil schenden. Makkelijkste oplossing: neutraliteit net als Oostenrijk, Finland en Zweden en die neutraliteit dan door de VS en alle omringende landen laten bevestigen. Rusland kan zich dan echt niet permitteren om dat af te wijzen en Oekraïne kan beginnen met helen van de wonden, want het land is tot op het bot gespleten.

Spie | 17-02-22 | 18:54

@NLgaatnaardeklote | 17-02-22 | 18:48: ook! Kroatië trok zijn militairen ook direct terug. Die voelen er ook niks voor. De Fransen en Bulgaren zijn ook meer dan terughoudend. In Oekraïne leven Nl. Hongaarse en Bulgaarse minderheden, die ook onder het centralisme lijden zoals Kiëv dat momenteel doorduwt. Gewoon de politieke macht sterk regionaliseren zoals in België.

Spie | 17-02-22 | 18:57

OMG, vind ik een Medestander. Oekraine bomvol zeldzame grondstoffen. Waarom denk je dat Adolf zo graag naar Rusland wilde?

Freba47 | 17-02-22 | 20:07
▼ 5 antwoorden verborgen

De discussie gaat over wapenbezit bij de burger. Oh zo gevaarlijk, maar ondertussen heeft een stel oude debielen de wapens om de hele wereld naar de Filistijnen te helpen. Dat zou nu eens verboden moeten worden.

Mokum Kosher | 17-02-22 | 18:11 | 1

Tja… Murphy’s law zegt dat als iets fout kan gaan het ook fout gaat in het kwadraat.

Mr Moore | 17-02-22 | 19:15

Toch kan het ook slechts afleiding zijn van eigen binnenlandse problemen in Russia en VS. De media daar schrijven momenteel over weinig anders dan Oekraïne

pane | 17-02-22 | 18:06 | 1

En dat is ook het enge. Ome Putin kan alleen al besluiten Oekraine in te vallen omdat het een afgang is als ie met de hele optocht weer naar huis moet rijden. En dit is het moment want zolang wij aan het Russische gasinfuus zitten weet hij dat er nul kans is dat we de gewapende strijd aangaan en het bij grommen en economische sancties blijft. Alleen de VS is hier een onzekere factor, maar de vraag is of die genoeg om Oekraine geven om daar serieus veel mensen voor te offeren als de Russen daar met 100.000 man naar binnen marcheren

kobuskuch | 17-02-22 | 21:26

"Rusland benadrukt zijn 'volledige' terugtrekking''

Maar daar is tot op heden toch nog helemaal niks van gebleken? Niks, nul komma nakko? Dat zeggen niet alleen de VS, maar ook het UK, de NAVO, en ik dacht de Duitsers.

Russen zeggen maar wat, en als ze zien dat ze echt niet meer wegkomen met hun lulkoek, gaan ze hun lulkoek aanpassen tot andere, nieuwe lulkoek, tot het moment dat die nieuwe lulkoek door de mand valt.

Dat zag je het duidelijkst met hun telkens veranderende verklaringen omtrent MH17. Russen zijn totaal onbetrouwbaar.

Dr_Johnson | 17-02-22 | 17:54 | 10

@Plaktong | 17-02-22 | 18:27: Geheel met u eens maar je moet het wel willen zien, en ook het één en ander kunnen staven aan echte niet eenzijdige bewijslast..

aardv@rk | 17-02-22 | 19:13

@Dr_Johnson | 17-02-22 | 18:12: regelmatig een dansje gedaan met Russen en Oekraïeners. Prima lui. Net zoals de Amerikanen trouwens. Dat is ook het hele punt. De alpha mannetjes moeten eens kappen met het wedstrijdje ver plassen. Dan is het veel gezelliger overal. En die rode knop. Die moet ook weg.

Mr Moore | 17-02-22 | 19:20

Ja wat is er nou bewezen hè? Zucht.

Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 19:27
▼ 7 antwoorden verborgen

Linda Thomas-Greenfeld. Voorheen deed ze Afrikaanse zaken...

squadra | 17-02-22 | 17:47

Arme Groningers, hun grondgebied gaat helemaal leeg gepompt worden wegens verandere omstandigheden.

NLgaatnaardeklote | 17-02-22 | 17:45 | 3

Zelfs als we morgen beginnen met de aanleg van nieuwe LNG terminals en een vloot aan tankers bestellen in Azië.

Niet_Van_Hier | 17-02-22 | 17:53

En zeer zeker als Nordstream 2 niet doorgaat. Dan gaat het meeste gas naar Duitsland.

Lesc | 17-02-22 | 18:00

Dan is er eindelijk geld om die huizen te repareren!

EenGoedBegin | 17-02-22 | 18:23

Zoals VS, Rusland en China al maanden geleden hebben besloten gaat het maandag na de Olympische Spelen beginnen, ook in Taiwan.
De wereld heeft namelijk weer een wereld oorlog nodig, teveel ellende, mensen etc. Een grote reset dus. Game on! Bier en chips staat klaar.

pane | 17-02-22 | 17:44 | 2

Proost zwartkijker..

aardv@rk | 17-02-22 | 18:02

Dat wordt dan een roteind omvliegen voor de olympische ploeg om thuis te komen.

Niet_Van_Hier | 17-02-22 | 18:14

Nog steeds geen invasie. Zouden Biden, Rutte, Navo en de overige warmongers toch niet de waarheid hebben verteld? Zal toch niet waar zijn?

dathoujetoch | 17-02-22 | 17:40

Bekende techniek, volledig terug trekken en dan vol naar binnen rammen.

Zeurders | 17-02-22 | 17:38 | 2

Ja, waar was die ook al weer bekend van?

Plaktong | 17-02-22 | 18:08

soort van elastiek?
Pwoing....

nobodiesunmighty | 17-02-22 | 18:15

Iek geef me oever!
*kleren op grond gooiende*

nobodiesunmighty | 17-02-22 | 18:16
-weggejorist-
Rest In Privacy | 17-02-22 | 17:32 | 2

Goed, nog een paar daagjes en dan kunnen we Poetin horen zeggen:
"Ukraine hat heute Nacht zum ersten Mal auf unserem eigenen Territorium auch mit bereits regulären Soldaten geschossen. Seit 5:45 Uhr wird jetzt zurückgeschossen!"

MAD1950 | 17-02-22 | 17:28 | 4

De smoes is er nu al: de separatisten (Russen) in Donbass worden beschoten door de Oekraïne en Putin heeft gezworen de Russen daar te helpen.

Der Schnitzeljäger | 17-02-22 | 19:20

@Der Schnitzeljäger | 17-02-22 | 19:20:
Tsja, was te verwachten.

Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 20:52
▼ 1 antwoord verborgen

Ja uhhh. Is net die corona-scam -half- voorbij en dan moeten we alsnog in de trein naar het oosten, maar ditmaals om tegen Rusland te vechten? Denk het niet. Ik duik onder met een gitaar en wat pils. De tyfus met die overheden man.

Jiet Panssen | 17-02-22 | 17:28

Wat, is er nou nog steeds geen oorlog?! Ik eis mijn geld terug.

UnderTheDevil | 17-02-22 | 17:25

een Majoor Generaal opgestegen vanuit de rangen als MinDef of een Fins-Nederlandse D66 met koninklijke en wef banden als MinDef pick your bets, moeilijk moeilijk

HetOorAakel | 17-02-22 | 17:15 | 2

Ik stel vooral voor om ze samen in een glazen kooi te zetten om daar hun (virtuele) piemeltjes te meten. Idem voor Biden en Putin.
Hetgeen bij nader inzien een dom voorstel is: Beter: De Doema en het EU parlement samen in die glazen kooi. Camera's erop. Fight of the century.

TheEgg | 17-02-22 | 17:27

Het interesseert me vrij weinig wie de fittie is begonnen. Wat we me interesseert is wie er als eerste mee gaat stoppen.

ratelaar | 17-02-22 | 17:15 | 2

Is maar net wat jij wilt zien. Tip kijk niet te veel NOS..

aardv@rk | 17-02-22 | 18:05

Het eerste slachtoffer is de eerste die ermee stopt....

EenGoedBegin | 17-02-22 | 18:36

Wat is er interessant aan die livestream? Ik zie een pratend hoofd dat steeds wordt onderbroken door een Trumpie?

F. von Zeikhoven | 17-02-22 | 17:13

In ieder geval hebben de democraten zich professionele treiteraars betoond - tegen Trump. En is oorlog geen vorm van treiteren? Trump was een amateur-treiteraar.

HogeNood | 17-02-22 | 17:09

Hebben de Democraten weer een "dossier" besteld bij Christopher Steele?

J.P.Drapeau | 17-02-22 | 17:04 | 1

Ja, 3 voor de prijs van 1. Speciale aanbieding. Ze hebben er nu nog een tegoed, voor als Trump aan de volgende presidentsverkiezingen mee wil doen.
Overigens blijkt Blinken verwikkeld te zijn in dat schandaal. Dat lijkt me een extra handicap in de huidige problematische tijd.

Spie | 17-02-22 | 17:24
-weggejorist-
pejoar | 17-02-22 | 17:02

Rusland heeft een economie ter grootte van de Benelux met een overinvestering in 'defensie'. Verder is het in veel deelrepublieken een armoedige bende.

van Oeffelen | 17-02-22 | 17:02 | 10

BNP is een beroerde maat, omdat consumptie op basis van bijgedrukt geld gewoon positief meetelt, terwijl daar natuurlijk een inmiddels drukkende schuld tegenover staat. Stel dat ik mmijn huis helemaal volpomp met eerste en tweede hypotheken, persoonlijke leningen afsluit tot het absolute maximum en mijn credit cards diep in het rood spendeer en voor al dat geld allemaal leuke consumptieproducten koop, ben ik dan rijker dan iemand die gewoon geen schulden heeft, een vrij afbetaald huis en een bescheiden inrichting heb. Ben ik dan arm en is die ander rijk of rijker?
Zo is het ook met de vergelijking Rusland - VS / EU.
Rusland heeft vrijwel geen staatsschuld, maar wel enorme voorraden goud, zilver, edelstenen in de kluis van haar centrale bank liggen. Qua BNP scoor je dan erg matig, maar ik vrees dat de Russen het economisch uiteindelijk slimmer gespeeld zullen hebben dan wij.

Spie | 17-02-22 | 17:35

Wellicht hebben sommigen de neus gestoten bij investeringen, toen het communisme ineenzakte en waren ze te laat. Jammer hoor.

dathoujetoch | 17-02-22 | 17:41
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik weet niet aan wie ik meer een hekel heb, die oorloghitsende Amerikanen, die achterlijke Eufielen, die übercynische Russen of die klote Ukinazi's.

pollens | 17-02-22 | 17:01

Stoken in Oekraïne zorgt voor een hogere gasprijs en dus meer geld voor Poetin.

Diederik_Ezel | 17-02-22 | 16:57 | 5

@GrandMechantLoup | 17-02-22 | 16:58: het gaat er niet om dat zij minder betalen, het gaat erom dat wij voor ons gas veel meer moeten betalen nu het uit de vs per boot moet worden aangevoerd.
Ik denk dat onze meerprijs groter is dan Ruslands verlies. Dan verliezen dus beide, zeker, maar wij verliezen meer. En ja, jij als gewone burger gaat dat in je koopkracht merken, meer dan de gemiddelde Rus.

Spie | 17-02-22 | 17:40

@van Oeffelen | 17-02-22 | 16:59: Ja, stel je voor dat je boekhouding open en bloot moet. Ook die weggemoffelde. Beangstigend toch?

dathoujetoch | 17-02-22 | 17:42

@van Oeffelen | 17-02-22 | 16:59: Is er ook sprake van SWIFT bij de handel tussen RU en China, RU en Iran, Ru en India, Ru en Brazilië? U lijdt misschien aan een tunnelvisie (Switzerland heeft veel tunnels), alsof RU economisch zo vazalachtig vast zou zitten aan SWIFT. Duitsland daarentegen zit wel geheel ingepakt in SWIFT en dat zou voor DE grote problemen veroorzaken in de handel met RU. Waar we nu getuige van worden is de opmaat tot het einde van de Amerikaanse wereldeconomie beheersing via SWIFT. Zodra RU en China en India en Iran en Brazilië zich kunnen bevrijden van het juk van de VS, zullen ze het doen. Kennelijk nadert dat tijdstip nu snel, dat BRIC zich gaat vrijmaken van Amerikaanse overheersing, gezien de houding van RU. De gevolgen voor de VS zullen gigantisch zijn, omdat dan de dollarschulden gaan drukken op de VS. Momenteel lukt het al niet om de gierende inflatie te temmen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 17-02-22 | 18:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Nu in de veiligheidsraad een of ander raar wijf, soort Rusische trol die een casus belli voor Poetin aan het creëren is. @spartacus, misschien leuk om die livestream eronder te zetten. media .un .org/en/webtv

mijosa | 17-02-22 | 16:56 | 1

Gladiator's take: Rusland trekt zich daadwerkelijk -zei het met machtsvertoon- (voorlopig) terug. De USA wil ook spierballen tonen en doen alsof dit niet het geval is. Niemand heeft zin in een oorlog. Biden staat dermate laag in de polls (volkomen terecht overigens, wát een kloefkapper) dat hij eigenlijk wel een conflict kan gebruiken. Rusland is het gestook zat en zet de US-ambassadeur uit (kom maar weer terug als je relaxed bent). Ondertussen gaat de EU in panikmodus, omdat het zo fijn is om ons eindelijk weer om iets anders druk te maken dan om de wel of niet-vaccinatie van de buurman. Zoiets dus. En met als uiteindelijke resultaat: nóg meer verdeling, nóg meer haat en een gasrekening die drie keer zo duur is als gisteren. Met dank aan Putin, de EU en Biden.

Gladiator Fap | 17-02-22 | 16:52 | 6

@BobDobalina | 17-02-22 | 16:56: "Omsingelen" is een groot woord. Voor zover ik weet is de Oekraine geen eiland omringd door Russisch grondgebied. Het feit dat Biden laag in de polls staat (dramatisch laag zelfs) vind ik veel enger mbt mogelijke oorlog dan dat Rusland een paar tanks voor de Oekraine parkeert.

Gladiator Fap | 17-02-22 | 17:26

@Gladiator Fap | 17-02-22 | 17:26: Oekraïne is aan alle kanten omsingeld door Rusland: Transnistrië/Pridnestrovië in het Westen, de Zwarte Zee en Krim in het het zuiden, Rusland zelf en de Donbassrepublieken in het oosten en Belarus in het noorden. Alleen het stukje aan de Poolse grens is niet omsingeld.

Alexander des Burgus | 17-02-22 | 17:41

@tjongerschans | 17-02-22 | 17:07: Rusland en de EU samen, de grootste economische macht op Aarde. En dat wil het van oorsprong boerenkinkelland - de VS - niet

Freba47 | 17-02-22 | 20:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Mijn kolenmijn kanarie, goud dus, stijgt beangstigend.

Weethetallemaalniet | 17-02-22 | 16:52 | 1

Barrick gold gaat hard ja.

van Oeffelen | 17-02-22 | 17:11

Doet eens niet oorlog maken. Ik wil graag een rustige oude dag, zonder fallout op mijn kale knikker.

Zapata10 | 17-02-22 | 16:51 | 3

Het bovenstaande lijkt toch echt een erg overtuigend bericht vanuit het Russische High Command. Rationaliteit, dat hebben ze redelijk goed voor elkaar - Dat dan weer wel.

Gezien de duidelijk merkbare omstandigheid van Russische Active Measures, denk ik dat dit een publiekelijke poging is om de VS (En Biden) in diskrediet te brengen - Daar Mumblin' Joe blijft roepen dat er iets gaat gebeuren. Want, dat komt de Russen op zijn beurt goed uit, een verdeeld 'Westen'.

Nederlandop1 | 17-02-22 | 16:58

@Nederlandop1 | 17-02-22 | 16:58: De Amerikanen hebben alleen gelijk. Ik weet niet in hoeverre Estland valt te vertrouwen (lijken mij namelijk erg partijdig in deze kwestie), maar zij hebben in ieder geval op basis van hun Intel een kaartje gemaakt welke doelen de Russen in het oog hebben. raport.valisluureamet.ee/en/russian-a...

Alexander des Burgus | 17-02-22 | 17:47

War, war never changes.

Leviticus_ | 17-02-22 | 18:03

Vraag me oprecht af of dit ook zover had gekomen met Trump aan de macht. Hoe dan ook is het zeer zorgelijk en Rusland mag nooit onderschat worden, dat heeft het verleden wel bewezen.

ja-nee-misschien | 17-02-22 | 16:51

Putin zei het nog. Vraag je volk eens of zij een oorlog met Rusland willen. Dan doen onze leidertjes niet. Want het antwoord bevalt ze niet.

Ons volk mag wel de prijs betalen voor deze zieligdoenerij zonder winnaars.

Balgesjaakt | 17-02-22 | 16:48 | 7

Addition: Niemand wil een oorlog met Rusland. Niet omdat het idealistisch zo tof gesteld is daar, maar omdat het waarschijnlijk Europa de kop gaat kosten als we dat avontuur gaan beginnen.

Gladiator Fap | 17-02-22 | 16:59

@Gladiator Fap | 17-02-22 | 16:59:
Altijd een heel onverstandige situtaie om een oorlog in de buurt te hebben met een grote kernmacht. Helemaal als die topdown geleid wordt door een wat rancuneus aangelegde KGB-er.

Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 21:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Puur een staatsrechtelijk dingetje: als de Doema besluit dat de op Oekraïne veroverde gebieden legitiem Russisch zijn, is terugtrekking inderdaad bij voorbaat relatief. Niettegenstaande de claims van de de EU en NAVO op de rest van dat grote land.

Een referendum. Voor iedereen die zich als inwoner van Oekraïne wenst te identificeren. Zou dat niet mogelijk een oplossing kunnen betekenen?

Hetkanverkeren | 17-02-22 | 16:47

Bij ons is de NAVO een organisatie voor veiligheid en vrede maar de russen zien het als organisatie van gevaar. Die zien het aansluiten van de Baltics en Oost-Europa bij de NAVO als een verovering. En als Oekraïne zich ook zal aansluiten ligt Moskou op maar 500 kilometer afstand. Op die manier is het niet veel anders als een herhaling van de Cuba-crisis maar dan in omgekeerde vorm.
Die mindset is de oorzaak van het hele conflict.

sinar3 | 17-02-22 | 16:44 | 8

@Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 16:53:
Ik vind het een prima vergelijking ook in Cuba wilde de eigen regering toen die wapens op hun grondgebied hebben maar met de dreiging van een massale oorlog is dat niet doorgegaan.
Eigenlijk eist Poetin hetzelfde geen nucleaire mogendheid in mijn achtertuin de Amerikanen en de Navo doen hier al jaren vervelend over.

Ronnie | 17-02-22 | 17:10

@sinar3 | 17-02-22 | 16:57:
Niet direct de Nazi’s maar dat Churchill geen westelijk front wilde.
Hij zei “laat die Nationaal socialist de bolsjewiek en visa versa maar afmaken”
Tot bleek dat de communist deze kant op kwam en rap.
De meeste Russen waren geen communist.
De huidige Rus en er is geen familie die niemand verloren heeft destijds.
De herdenking wordt stelselmatig genegeerd en geboycot.
Na de muur kwamen de grote bedrijven om rusland wel ff leeg te halen en big money te verdienen.
Fout zo zit dat volk niet in elkaar.

Rest In Privacy | 17-02-22 | 17:14

@Ronnie | 17-02-22 | 17:10:
Ja die Russen komen graag met de Cuba crisis aanzetten. Maar was toch echt iets anders. Er werden daar kernraketten neergezet. Dat is nergens in (Oost-) Europa het geval, niet van de NAVO sowieso. Wel van de Russen, in Kaliningrad.

De parallel is er wel een beetje, maar de Russen melken het natuurlijk helemaal uit. Op een wat oneerlijke manier. Het grote verschil tussen Rusland en het westen is dat de NAVo op puur vrijwillige basis een alliantie is, waarbij alle lidtstaten ook nog eens unaniem voor toetreding moeten zijn van een nieuwe lidstaat.

Poetin echter baseert zijn strategie vooral op dreiging en militaire en economische druk. Zo heeft hij Wit_rusland in de tang en had hij Oekraine in de tang, tot Maidan. Het punt is dat Poetin geen vrienden maakt met zijn mafia-praktijken. Iedereen wil bij hem weg, zodra het kan. Hij zal je land wel "beschermen" maar daarvoor moet je altijd iets teruggeven en daarin heb je dan geen keuze. Zoals Don Corleone op Sicilie. En dat vinden demense niet leuk. En daarom wil iedereen bij de NAVO en niet bij de club van Poetin.

Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 21:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Ze ( = de Russen ) hebben de 2 afvallige gebieden in het oosten van Oekraine al als autonoom erkend. Is wel een dingetje, dus als die gebieden roepen om "bescherming" tegen "Kiev" zijn ze an sich vrij om de Russen daar toe te laten. Wat in de ogen van Oekraine en Nato dus een gedeeltelijke invasie is.
Nee, de kou is niet uit de lucht, ik zie het zelfs somberder in dan een paar dagen terug, voor die Russische erkenning.

Graaisnaaiert | 17-02-22 | 16:43

Ik zie hier wat reaguurders laconiek reageren. Nu snap ik ook dat er voor ons reaguurders, weinig invloed valt uit te oefenen op de gebeurtenissen, maar ik vind dit serieus slecht nieuws. Het laatste wat we kunnen gebruiken (op een Covid22 na...) is oorlog in Oost-Europa.
En laten we niet vergeten dat USA wellicht wat onhandig opereert hier, maar dat de grote aggressor Poetin is.

rederijker | 17-02-22 | 16:42 | 9

@Hoorneslaan | 17-02-22 | 17:24: dat dus. Er wordt gedaan alsof hij de Oekraine al binnengevallen is met duizende manschappen en een enorme slachting heeft achtergelaten. De EU wil echter precies hetzelfde als Rusland: de Oekraine inlijven. Wat mij betreft zijn beide de aggressor in deze en gooit seniele Biden nog even olie op het vuur.

Gladiator Fap | 17-02-22 | 17:31

@Gladiator Fap | 17-02-22 | 17:31: Ja. Rustig en helder nadenken met de nodige afstand zou helpen:
1. Waar die aanval plaats zou moeten vinden, wonen vooral veel Russischtaligen.
2. Oorlog voeren, ook tegen militair veel zwakkere tegenstanders, kost vreselijk veel geld, zowel door verloren productie, door wapentuig, door sancties enz.
3. Sancties kosten alle partijen veel geld en dus welvaart.
4. Aan aanval zou Biden helpen om de burgers achter zijn regering te krijgen, leidt af van al zijn mislukkingen en van de rampzalige staat van de VS economie, dus haalt de druk af van je tegenstander. Dan zou hij dom zijn. De huidige stress situatie heeft voor Rusland alleen voordelen: je prikt nu eens hier, dan eens daar, laat de spanning stijgen en de hogere energieprijzen leveren je bakken geld op, kosten je tegenstanders bakken geld, laten jou de keus waar en hoe er geëscaleerd gaat worden en zo sloop je de tegenstander op lange termijn, wat daar binnenlands weer oplevert, zie Ottawa, Parijs, Brussel enz. Poetin speelt het dus echt heel sluw. Ik heb niet de indruk dat de leiders in VS en EU hem echt aankunnen.

Spie | 17-02-22 | 18:18

@Spie | 17-02-22 | 18:18: 100% mee eensch. Heldere analyse en véél doordachter dan het gewoonlijke "Putin is evil"-geblaat.

Gladiator Fap | 17-02-22 | 18:45
▼ 6 antwoorden verborgen

Gezien. Erg goed !

MagnificentRon | 17-02-22 | 16:54

Zou Putin ook nog een Woke draai geven aan die invasie,
om het een beetje op te leuken ?

MagnificentRon | 17-02-22 | 16:40

Er komt geen invasie. Het vriest niet meer dus de tanks kunnen niet meer rijden.

Sinterbikske | 17-02-22 | 16:39 | 2

Klopt wel deels idd…. Einde winter begin lente is in die gebieden niet ideaal voor tanks al hebben de tanks tegenwoordig minder last v d dooi dan vroeger

ja-nee-misschien | 17-02-22 | 16:45

Na de vorst komt de modder, vraag maar aan Napoleon.

kapoerewiet | 17-02-22 | 16:45

"focus on what is happening in the Ukraine right now"..... Er gebeurt niks in de Oekraine, de troepen af- of toename is op Russisch grond gebied. Wat een cruciale, waarschijnlijk bewuste, fout in deze tweet. Alsof de oorlog al begonnen is.

Ik krijg een enorm Peter en de Wolf gevoel bij dit verhaal. Tegen de tijd dat er echt wat gebeurd geloven we er geen ene zak meer van.

Dima Beeline | 17-02-22 | 16:38 | 3

Tuurlijk joh, die Russische troepen leggen elke dag 9000km cross Rusland af. Hou eens op met dit idiote argument dat, omdat het op Russisch grond gebied is, het per definitie geen dreiging is. Niet zo veel Weird Duk lezen

mijosa | 17-02-22 | 16:43

@mijosa | 17-02-22 | 16:43: 9000 km? Die Russen kunnen wel gan geven zeg... 24 uur zonder slaap onderweg met gemiddeld 375 km/uur. Rijden die Stoottroepen in een Bugatti Chiron of zo? Bedenk ook dat ze op die manier heel Rusland in minder dan twee dagen oversteken en dit duurt toch echt al weken. Hebben ze elke dag 300x gelunched bij de McDrive of zo? Houd eens op met dit idiote argument dat, omdat Rusland zo eng is, álles dat op Russisch grondgebied gebeurt automatisch een dreiging is. Niet zo veel Tom Clancy lezen

Gladiator Fap | 17-02-22 | 17:36

@Gladiator Fap | 17-02-22 | 17:36: Misschien eerst nadenken voordat je een reactie stuurt?

mijosa | 17-02-22 | 20:30

Hoe is het met onze twee F35's in Bulgarije? Zijn die al stuk of vliegen die toevallig nog?

sinar3 | 17-02-22 | 16:37 | 2

Die zijn nog helemaal stuk van het nieuws over hun populaire volkszanger Lil Kleine.

BobDobalina | 17-02-22 | 16:38

Die zijn vast komen te zitten in de wasstraat...

F. von Zeikhoven | 17-02-22 | 16:38

Wanneer eindigen de Olympische Spelen ook al weer? De vorige keer duurde het 4 dagen na de sluiting. Ik ben benieuwd of Vlad nu ook weer zo lang kan wachten.

Nohara | 17-02-22 | 16:37 | 1

Zaterdag denk ik? Maandag komen de sporters weer terug. Stom trouwens dat alleen de medaillewinnaars op de thee gaan bij Willie. Dat is toch niet meer van deze tijd? Alsof alle anderen geen topprestatie hebben geleverd, alleen al door zich te kwalificeren...

F. von Zeikhoven | 17-02-22 | 16:42

Laat Trump maar weer snel een deal sluiten. Domme oorlog over invloedssfeer, dan gaan we wel weer met grote stappen terug in de tijd. Irak, Afghanistan, Koude Oorlog, Vietnam.

adhd-je | 17-02-22 | 16:35 | 9

@kapoerewiet | 17-02-22 | 16:48: Kun je wel stellen ja,,,Mussolini, Pol Pot, Mao, Stalin, Lenin, Castro, Hitler, waar socialisme extreme vormen aanneemt, is oorlog en ellende niet ver te zoeken.

Gladiator Fap | 17-02-22 | 17:40

@BobDobalina | 17-02-22 | 16:40: Trump moest dit wel doen om China onder controle te houden. Daarnaast begonnen de overige NAVO-lidstaten teveel te parasiteren op de Amerikaanse belastingbetaler. Zonder Trump hadden we ons defensieapparaat kunnen opheffen, want de Amerikaanse overheid blijft toch miljarden pompen in hun DoD.

Alexander des Burgus | 17-02-22 | 18:12

@Sinterbikske | 17-02-22 | 16:49: wanneer Trump nog POTUS was geweest, waren ze allemaal tegen geweest. Biden heeft van Trump gewonnen en is dus automatisch goed in de ogen van een groot deel van deze doelgroep, ook al is Biden zo dement als een deur.

Kukooo1 | 17-02-22 | 18:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Zoveel satellieten in de lucht die de situatie 24/7 zeer nauwgezet volgen. Wel of niet terugtrekken is dus geen kwestie van een mening maar simpel waarneembaar.

Vermoeiend die propaganda van beide zijden.

_pacman_ | 17-02-22 | 16:34

Is er al een Tsar Bomba onderweg naar Nederland? Krijgen wij dan straks ook lichtgevende kinderen? Wel goed voor de verkeersveiligheid! Gut. En dat nummer van Doe Maar wordt ook weer helemaal relevant zo ineens.

*zucht*

VBO_B_Niveau | 17-02-22 | 16:33 | 3

De tsar bomba met volwaardige radio-actieve lading hoeft niet zo nauwgezet afgeworpen te worden hoor. Als ze dat ding op, bij wijze van historische besef, op Berlijn laten vallen zijn wij er ook geweest.

_pacman_ | 17-02-22 | 16:36

Zolang Rusland die ouwe meuk uit de Hermitage nog niet terugeist maak ik mij nog geen zorgen.

Niet_Van_Hier | 17-02-22 | 16:41

@_pacman_ | 17-02-22 | 16:36:
Niet overdrijven. We zullen de klap wel horen, maar het wordt hier niet warmer als ie op Berlijn valt.
Om in het Oosten van Nederland schade te krijgen moet de Tsar bomba zo dichtbij als Düsseldorf vallen.

JanVergoor | 17-02-22 | 16:50

Ik versta er geen kut van wat Igor allemaal zegt. Toch moet ik er niet aan denken dat Ollongren het Nederlandse volk zo zal toespreken. Dan geloof ik eerder Igor..

nednied | 17-02-22 | 16:33

Frankrijk, het verreweg sterkste West-Europese NAVO-lid verlaat Mali en wil naar Roemenië. Duitsland gaat nog steeds van de kernenergie af. Kent u een Duitse tegenhanger van Shell of Exxon? Zelfs van Total. Versailles na de Eerste Wereldoorlog en dan nu na de Tweede en de Hereniging de vrede blijven verliezen.

Het IJzeren Koninkrijk. Met al zijn leningen aan het zuiden van Europa. Tijd voor een echte default. En of Frankrijk dan nog wil bijspringen. Het antwoord van GoldmanSachs weet ik al.

Hetkanverkeren | 17-02-22 | 16:32 | 6

@Hetkanverkeren | 17-02-22 | 16:49: GB is zoals u weet geen EU-lid meer en dat zal de beste keuze blijken te zijn voor hen sinds een jaar of 300.

GB heeft nog altijd zeer sterke economische banden via de common-wealth en is daarmee vele malen invloedrijker en machtiger in de wereld dan Frankrijk. Ook militair kan GB zich overigens meten met Frankrijk.

_pacman_ | 17-02-22 | 16:54

@_pacman_ | 17-02-22 | 16:54: Nee, dat kan het VK al heel lang niet meer. Als Frankrijk wil, na enige Psy Ops, legt in ieder geval the UK Army de Rode Loper uit voor de troepen Van Emmanuelle. Live to fight another day.

Duinkerken, maar dan andersom. Of 1066 AD en de rest. Sterker nog, wat als ons Nederlandje de Peace zou willen enforcen daaro.

Nee, als Anglofiel: Old England is dying. Het was John Peel die na luchtaanvallen van de VS op Libië, lang geleden, die via de VPRO de groeten deed vanaf Aircraftcarrier Britain.

En als boetedoening toen maar een plaatje van Bruce Springsteen draaide. Die melancholie en dan af en te denken dat je in het verkeerde land geboren bent.

Hetkanverkeren | 17-02-22 | 17:15
▼ 3 antwoorden verborgen

www.radarbox.com/flight/RRR7214 RC135W, Airseeker met radar die bewegingen op de grond kan zien, nu actief in het gebied bij Kiev, grens Belarus. Mogelijk daar om voorbereidingen voor een invasie uit Wit_rusland te beobachten. Harry, holst du schon den wagen?

Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 16:32 | 1

Als het moderne defensieapparaat in de EU afhankelijk is van observatievluchtjes, waarvan je de exacte locatie van het toestel gewoon op een radarwebsite kunt bekijken, vrees ik dat we niet vreemd moeten opkijken als Putin schaterlachend aan het langste eind gaat trekken.

Gladiator Fap | 17-02-22 | 17:43

Biden roept iedere dag dat Rusland Oekraïne binnen gaat vallen.
Zo vergeetachtig dat ie is vergeten dat hij dat gisteren ook al heeft geroepen.
Maar even zonder dollen….
En gebeurt niets.

Ruimedenker | 17-02-22 | 16:31 | 5

Ik heb in de afgelopen tijd diverse interviews geluisterd met “Ruslandkenners” etc.
Eigenlijk zeggen ze allemaal hetzelfde.
Ze verwachten niet dat Putin te ver gaat.
Hij heeft z’n capaciteit laten zien, iedereen weet nu dat Rusland eventueel de kracht en de spullen heeft óm het te doen, maar het uiteindelijk niet doet.
Zeker weten doe je het nooit natuurlijk, het blijft speculeren.
De vraag blijft, “wat levert het Putin op?”
Ik denk niets dan een hoop ellende.
Lekker blijven stoken in Oost-Oekraïne kan en doet ie nu toch al.
Verder is ie flink pissig om Nord Stream denk ik.
Vooralsnog schreeuwen vooral de Amerikanen en daar ben ik allerminst gerust op.

Ruimedenker | 17-02-22 | 16:42

@Ruimedenker | 17-02-22 | 16:42:
Je hebt ook nog zoeis als de fog of war. Ofwel een leider die weinig mensen ziet, opgesloten in zijn paleisje met een paar jaknikkers eromheem. Zoiets kan een eigen dynamiek krijgen.

Poetin wordt een beetje klem gezet, tussen zijn eiegn dreigementen en de weigering van de NAVO om toe te geven. De vraag is of hij dat laat gebeuren. Ik denk dat het lastig gaat worden.

Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 16:51

@Ruimedenker | 17-02-22 | 16:42: Wie profiteert er niet van al die stijgende energieprijzen? Die vraag kent een simpel antwoord: Joe Sixpack in Moskou e.o. inderdaad ook niet.

Hetkanverkeren | 17-02-22 | 16:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie zou u binnenkort graag naar het Oostfront willen sturen…?

Mark zit te Dutten | 17-02-22 | 16:30 | 6

Wie niet?

*grijns*

VBO_B_Niveau | 17-02-22 | 16:44

@Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 16:32:
Lol! Hij stond er ook bij toen Poetin met z'n topgeneraals aan het overleggen waren hoe ze Oekraïne zouden gaan aanpakken; Halbe weet meer dan Biden.

meneer Q | 17-02-22 | 16:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Oekraïne in mijn optiek soort van Russisch Tibet, nuff said.

william7055 | 17-02-22 | 16:29

Wel vriendelijk dat ze dat in het Engels doen.

John McClane | 17-02-22 | 16:29

Hup Team Vladski

Illuminati1989 | 17-02-22 | 16:28

Vrouwen van strijdbare leeftijd maar naar het front sturen? Of werkt dat zo niet?

Kaas de Vies | 17-02-22 | 16:27 | 2

Alleen als ze woke zijn.

grapo | 17-02-22 | 16:36

Correct 50% mannen en 50% vrouwen.

meneer Q | 17-02-22 | 17:00

als Red Alert vingertoetsveteraan en armstoel strateeg zouk toeslaan tijdens en onder dekking van storm Eunice

HetOorAakel | 17-02-22 | 16:25 | 1

Tesla Rush?

drs. P | 17-02-22 | 17:12

Geen chinese en russische zooi meer kopen. Dat zal ze leren.

bqbq | 17-02-22 | 16:25

It giet oan!

Wijze uit het Oosten | 17-02-22 | 16:24 | 1

Seit 5:45 Uhr wird jetzt zurückgeschossen!

Mark zit te Dutten | 17-02-22 | 16:26

Rusland moet natuurlijk van Xi netjes wachten tot de Olympische Spelen voorbij zijn.

Festen | 17-02-22 | 16:23 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Zodra er alleen nog Russische wodkastokerijen actief in de buurt van de Oekraïne praten we verder.
En waarom niet. Beetje handelen en zo. Veel effectiever voor je land toch.

AdvocatusDiaboli | 17-02-22 | 16:22

Ruil Oekraïne dan voor 10 jaar onbeperkt gas. Goeie deal en kunnen wij in de tussentijd overal zonnepanelen en windmolens plaatsen. Wel ons hele land vertypht, maar dan zijn we lekker niet meer afhankelijk van de Russen.

amateurrr | 17-02-22 | 16:22 | 3

Ja, want op windstille avonden stook je dan je huis warm met de slechte adem van Jetten? De enige realistische optie tegen die tijd zijn Thorium-centrales.

Festen | 17-02-22 | 16:25

@Festen | 17-02-22 | 16:25:
Zo windstil is de avond niet. Ik vrees voor de hoge boom in mijn tuin,

Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 16:27

@Festen | 17-02-22 | 16:25:
Dan wel eerst het hele electriciteitsnet flink aanpakken want overgaan op volledig stroom is gewoon onmogelijk nu. En dat aanpakken duurt decennia wegens gebrek aan specialisten en geld.

sinar3 | 17-02-22 | 16:29

Maar, maar, maar, ze hebben gisteren toch ook al een invasie gedaan? Iedereen wist dat dit gisteren zou gebeuren. Dat stond ook in alle MSM.

TheEgg | 17-02-22 | 16:22 | 1

En dan lekker niet doen.

AdvocatusDiaboli | 17-02-22 | 16:28

Russen gaan helemaal niets doen. Die gekke Amerikanen willen de Russen en de Europeanen uitelkaar drijven.

Milovsky | 17-02-22 | 16:22 | 5

@Milovsky | 17-02-22 | 16:46:
Ja joh. Want ik geloof Poetin. Net zoals toen met MH-17, Skripal en Litvinenko. Oh en met Navalny en Politovskaya. Eerlijke vent. Oh ja en toen met de Krim. Waren "niet" zijn soldaten.

Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 17:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Betekent dit dat de brandstof weer goedkoper wordt?

small_town_dude | 17-02-22 | 16:22 | 1

Heeeeeeeel langzaam.
Winstmaximalisatie. Je dacht toch niet dat het om een samenleving of een bevolking ging.

AdvocatusDiaboli | 17-02-22 | 16:23

Hmm de ambassadeur uitwijzen, dan is het wel klaar met het gepraat. En dan dit:
www.republicworld.com/world-news/russ...
Gaat Rusland oprukken door de Tsjernobyl exclusion zone? Lekker rustig, weinig pottenkijkers en met een goede toegang tot Kiev. Ondertussen proberen de separatisten (Russen) door artilleriebeschietingen de sfeer rijp te maken vlakbij Donbass. En ondertusen is er alweer een spyplane exact dat gebied by Tsjernobyl aan het monitoren. It do not looka good. Zeker omdat de Russkies ook de papieren verbranden in hun ambassade. www.euroweeklynews.com/2022/02/17/rus...

Beste_Landgenoten | 17-02-22 | 16:22

ze houden niet op heh?

Ir. Wilhelmus | 17-02-22 | 16:21

Heb je de pandemie overleeft kan je een kernbom koppen.

Of werkt 3g daar ook tegen?

Kaas de Vies | 17-02-22 | 16:21 | 2

Nee, maar een mondkapje schijnt wel een paar % bij te dragen, mits breed ingezet, aldus de TU Delft…

Mark zit te Dutten | 17-02-22 | 16:24

@Mark zit te Dutten | 17-02-22 | 16:24: Klopt, ook op bed dragen.

Milovsky | 17-02-22 | 16:47

Zo Pjotr steekt even wat papierwerk in de hens wat verder niemand wat aangaat. Tja, en dan is het zover.

ikdenkwat | 17-02-22 | 16:21

Tsjonge jonge, de laatste keer dat we een WO en een pandemie in één jaar hadden was in 1918… -chips en nootjes pakt-

Mark zit te Dutten | 17-02-22 | 16:20

Hunter Biden zou als Oekraïne expert toch moeten weten hoe de crack in de pijp zit.

Plaktong | 17-02-22 | 16:20
-weggejorist-
sinar3 | 17-02-22 | 16:19

Van heel oost Oekraïne een milieuzone maken, dan mag al dat Russische materieel er mooi niet in.

Ananas Skaiwokker | 17-02-22 | 16:17 | 2

Stuur Jesse Klaver en Rob Jetten erheen, dat zal de Russen leren!

eerstneukendanpraten | 17-02-22 | 16:20

lol. dat zou inderdaad een EU oplossing kunnen zijn, en dat na maanden vergaderen. Dan sturen ze een boete naar rusland

laadpaal | 17-02-22 | 16:45

nee dus

rein9576 | 17-02-22 | 16:17

Ja, dus?

Verderkijkert | 17-02-22 | 16:16 | 1

Prima fipo ook.

grapo | 17-02-22 | 16:39

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen