Meeste asielzoekers sinds 2015 naar Nederland
Eric van der Burg, de chihuahua van Mark Rutte, levert meteen
Hallo allemaal wat fijn dat jullie er zijn. Mark Rutte, de vvd en D66 hebben over 2021 de Miele-verkoop opgestuwd tot 25.000 (dossier hier). De hoogste instroom van asielzoekers sinds de vluchtelingencrisis in 2015: voornamelijk Syriërs, Afghanen (niet tolken, die zitten nog daar), Jemenieten en natuurlijk heel veel mensen uit de door oorlogen verscheurde vakantielanden Turkije en Algerije. Vooral op die Algerijnse jongemannen van 18-35 jaar oud zitten heel veel Nederlanders keihard te wachten. En we hebben al geen huizen, we hebben al geen plek, we hebben geen vrolijke buschauffeurs, we hebben geen idee en we hebben geen fatsoenlijk beleid. We hebben alleen de leugens en valse beloftes van de vvd (zie na de klik) en een staatssecretaris Asiel die vooral bekend is van zijn uitspraak 'hoe meer asielzoekers hoe beter'. Daar gaan we dan maar voor, in 2022...
UPDATE: De asielinstroom van week 4 is ongeveer 700
Even verkiezingsprogramma VVD 2017 erbij pakken hoor
Mislukt
Gemeenten een boete geven? ZE WORDEN GEDWONGEN
En dan 25.000 stuks
Reaguursels
InloggenSyriers zullen blijven komen, omdat hun kinderen hier in ongekende welvaart kunnen opgroeien en zij nog altijd en bijna zonder uitzondering een verblijfsstatus krijgen. Na 5 (of 3 jr in geval van Palestijnen ) komen zij bovendien automatisch voor naturalisatie in aanmerking. Dit alles is simpelweg onweerstaanbaar ..
Momenteel zijn er dacht ik nog 2500 Afghanen waarvan verondersteld wordt dat ze diensten hebben geleverd aan de Nederlanders die nog naar ons land moeten worden overgebracht. In totaal zullen we dan zo tegen de 6- à 7000 aanzitten. Maar het kunnen er natuurlijk meer zijn, niet minder.
Dat op 500 Nederlandse militairen wat er gezeten heeft. Zo heeft elke militair blijkbaar zijn eigen tolk, kok en beveiliger gehad blijkbaar.
Alle Turken kunne sowieso meteen terug. Zover ik weet is er geen oorlog in Turkije. Idem Algerije.
En de goedwillende volledige geintegreerde Nederlandsers van Turkse origine die hier zitten, ik noem een Lale Gul, worden bedreigd door de rest van het zooitje,.
Ooit had je slechts twee groepen: de Turk of Marokkaan. Ze presenteerden zich als Turk of Marokkaan. De groepen bleven gescheiden. Nauwelijks of geen woord over halalvlees of feestdagen. De kinderen zochten met moeite hun weg tussen de Nederlanders, maar ze zochten in ieder geval nog.
Nu hebben ze "awareness" in hun moslimzijn. Ze komen uit het trotse Turkse rijk. Ze komen uit het Arabische Marokko. Maar hun islam is groter en leidend geworden. Geen lokale klederdracht meer, want Mekka is een éénheid waar ieder van droomt. Daarom organiseren ze hun eigen clubs en vormen overal islamitische subafdelingen in de samenleving. Islam is een "way of life" en binnenkort de grootste "wereldgodsdienst" die overal komt om te blijven, te verrijken en bewustheid te kweken hoe de aarde te beheren. Met edelmoedigheid, doorzettingsvermogen, gehoorzaamheid en in verdedigingshouding zullen zij het enige waarachtige doel bereiken.
Die latere instroom had en heeft die mentaliteit al vóór ze hun land verlaten. En dat is het verontrustende.
Het heeft voor de aarde wel een voordeel. De bevolkingsgroei wordt wel omlaag gebracht gezien de hoeveelheid conflicten onderling
volkorenmolenaar.
"geschiedenis" "leraar"
Scherven brengen geluk.
Pew Research heeft een tijdje terug onderzoek gedaan naar radicaliteit van moslims, wat zich uit in bijvoorbeeld steun voor Sharia en Jihad. Daar kwam uit dat Syriers en Afghanen nog veel radicaler islamitisch zijn dan bijvoorbeeld Marokkanen. En ik vermoed dat het niet de aanhangers van de seculiere Assad zijn die hier asiel aanvragen.
PEW doet dat al een jaartje of dertig. Een jaar of 10 geleden hadden ze ook een onderzoek wat Islamieten van de regel 'wie het geloof verlaat, behoort de doodstraf te krijgen'. Dat is geen stelling van "radicalen", maar behoort gewoon tot het standaard geloof. De uitkomsten waren nogal schokkend (vond ik). In Kosovo vond minder dan 10% van de moslims dat. In Turkije lag het percentage rond de 15%. Echter het percentage in de overige Islamitische landen, i.t.t. deze twee "gematigde" landen lag overal minimaal boven de 45%! En de lui met dat soort denkbeelden halen we dus hierheen.
Hoeveel kost een crimineel? Alleen al een jaar gevangenisstraf kost de samenleving 3 modale jaarsalarissen. Tel daarbij op de kosten van politie, justitie, bewaking, verzekeringen, verstoring van productie omdat schadeherstel tijd kost, uitval van werknemers door bijvoorbeeld ziekte of stress, enzovoort. Een enkele crimineel slaat de productieve bijdragen van een groot aantal mensen aan de samenleving weg. Dus zelfs als van een bevolkingsgroep maar een paar procentpunt vaker crimineel is, dan slaat dat een groot deel van de productieve bijdragen van de rest van die groep aan de samenleving weg.
Tel daarbij op dat veel (maar niet alle) immigrantengroepen oververtegenwoordigd zijn als het gaat om bijvoorbeeld uitkeringsafhankelijkheid, en je kunt er redelijkerwijs van uitgaan dat de netto bijdrage van veel (maar niet alle) immigrantengroepen aan de Nederlandse samenleving negatief is. Uitzonderingen zijn immigranten uit andere Europese landen (die zijn vergelijkbaar met inheemse Nederlanders) en mensen uit Noord-Oost Azie (China, Korea, Japan), die zijn zelfs minder vaak crimineel en minder uitkeringsafhankelijk dan inheemse Nederlanders.
Een crimineel kost als je even snel google (of duckduckgo) raadpleegt 250 euro per dag. Maar dan heb je een site als de AD te pakken. Als je even verder denkt wat een crimineel kost zie je hier al een mooi overzichtje van verborgen kosten: vanbaardwijk.com/dossiers/de-verborge... Maar let op dit gaat dus alleen over detentie.
Edit: ik zie dat je al veel had genoemd, maar dit was ook meer een reactie op de eerste zin, in plaats van een reactie op je complete tegel....
Wat kost een crimineel. Dan moet je daarbij optellen onder andere:
- kosten voor onderzoek voordat vervolging plaats vind.
- Kosten prodeo advokaat
- Kosten inzet politie
- Kosten OM
- Kosten handhaving politie
- Kosten voor cellencomplex bij bureau (dus voor de daadwerkelijke detentie)
- Kosten voor het proces
- Kosten voor het hoger beroep
- kosten voor de gedupeerde, dat kan varieren:
* kosten voor winkeldiefstal, onverkoopbare goederen, (meestal draaideurcriminelen)
* kosten voor schade aan priveeigendommen
* kosten voor slachtofferhulp
* kosten voor de samenleving/ondernemingen als in ziekteverlof/ziektekosten/psychische bijstand, na slachtoffer geweldmisdrijf
- kosten voor het feit dat iemand na zijn detentie niet meer aan een baan komt en dus een uitkering krijgt.
Bij recidive kun je dit lijstje dus keer 2, keer 3, of keer 8 doen, al naar gelang de crimineel zijn leven betert. Dan moet je bij dat laatste natuurlijk wel beseffen dat dat allemaal niet gratis is, je leven beteren.
- Kosten voor reintegratie
- kosten voor reclassering
- eventuele kosten voor schuldsanering
- gedupeerden van bovengenoemde schuldsanering
Dit is even heel snel in een paar minuten bij elkaar gedacht. Als je het echt van A tot Z gaat uitzoeken denk ik dat je op nog veeeeeel meer kosten komt. In ieder geval is zo'n 250 euro per dag die het AD schetst natuurlijk gezwam van de bovenste plank. Dan hebben ze het over detentie. Oftewel vanaf het moment dat je over de drempel naar binnen stapt tot het moment dat je over de drempel naar buiten stapt.
(En zelfs dan hebben ze het nog niet compleet. Want je hebt isolatie, je hebt extra beveiligde inrichtingen, TBS klinieken etc etc etc allemaal duurder.)
Kijk die foto nou!! Hij heeft een gespleten tong, dit verklaart heel veel!
Die immigratie moet nu toch echt eens gestopt worden hoor, het is gewoon véél te vol in dit kleine landje. Je kunt vluchtelingen opnemen en vervolgens reist de rest van de familie erachteraan met tig man/vrouw/kind(eren). We hebben geen ruimte meer, ik gun iedereen een fijn leven maar genoeg is echt genoeg!
Hij toont op die foto wel een reptielentong!
wordt de poster voor de nieuwe film "Who's afraid for Rutte Lizzard"
Ugh ! Bleekscheet spreken met gespleten tong !
700 x 52 = 36.400. Welkom in 2022
Plus tyfus veel nareizigers uit nareizigië
Nee, nee, nee. Dit is NIET waar!
Het is absoluut geen Miele maar een Siemens!
De achterban van de VVD, ondernemers mn, zijn heel erg voor de import van goedkope arbeidskrachten. De lasten zijn voor ons. Dus als de VVD beweert dat ze de asielimport willen verminderen, geloof ik daar niets van.
Maar als je arbeidskrachten wil importeren waarom importeer je dan mensen die niet willen en ook nooit gaan werken?
Arbeidskrachten.... Mmmm ja. Hoeveel procent gaat aan het werk? De werkgevers willen dus 1000 mannen importeren in de hoop dat er 10 aan het werk gaan. Ik hoop van ganser harte dat de werknemer die dat beleid voorstaat leeggeroofd word door minstens 100 van de 990 overgebleven uitkeringstrekkers. Mijn zegen hebben ze!
Stop nou eens met dit soort verzinsels. Gewone werkgevers hebben helemaal niets aan "asielzoekers". Als ze al de wil hebben om te werken (streep de sub-Saharanen maar door; die willen echt niet), dan ontberen ze de kwaliteiten om zich nuttig te maken. Alleen voor AH (meer consumenten) e.d. geldt hoe meer asielzoekers, des te beter, maar een regulier bedrijf in Nederland heeft helemaal niets aan asielzoekers. Je kunt er helemaal niets mee. De hele stroom in Nederland wordt enkel en alleen door de ambtenaren en de asielmaffia aangejaagd.
De huidige bevolkingspiramide is ook deel van het probleem. Voorspelt niet veel goeds omtrent 2040 wanneer ze met pensioen, AOW gaan. Zodra die bult rond 55 niet meer is zal het makkelijker te betalen zijn. Lang leve de pil.
www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashbo...
'Ja maar deze mensen zijn ook gewoon nodig op de arbeidsmarkt'. Tuurlijk, Afghanen en Jemenieten zijn net als b.v. Somaliërs uitstekend opgeleid én: ze vergrijzen helemaal niet. Dus overbevolking en toekomstige vergrijzing: geen probleem! Dat lossen volgende generaties maar op.
Huh? Arbeid? Werken? Grapje zeker?
Bleekgezicht spreekt met gespleten tong
Ugh
Ga weg, vieze man. Je hebt geen mandaat.
Dan maar xenofoob, maar het gaat verdomme wel over de toekomst van mijn kinderen waar ik mijzelf erg zorgen om maak.
Die toekomst is in de steden allang weg. Het wordt ver buiten de stad of in het buitenland. Met 45000 per jaar erbij, kinderen, gezinshereniging duurt het een 20 a 30 jaren voordat wij van onszelf een minderheid hebben gemaakt. In een bomvol land.
Nou, daar maak ik mij ook druk over. Maar mijn kinderen van bijna 20 jaar halen schijnbaar nog wat geluk uit dat hun generatie zo tolerant is vergeleken met mijn racistische en oubollige generatie. Indoctrinatie goed gelukt! Het is vechten tegen de bierkaai.
Zorg er voor dat ze over genoeg capaciteiten beschikken om elders een bestaan op te bouwen. Er zal een punt komen dat ze uit West-Europa moeten vluchten (of anders levenslang een horige van de import blijven). Dat gaat niet lukken met een studie "vrijetijds-kunde). Dat is verreweg de belangrijkste plicht die je tegenwoordig als ouder hebt.
Pakweg een jaar of 6-7 geleden kwam ik weer eens in gesprek met een bij mij bekende straatkrant verkoper.
Dat was toen nog de enige overgebleven "echte" Nederlander die ik in centrum Den Haag tegenkwam.
Bij de draaideur aan de achterkant van Bijenkorf was zijn vaste plek.
Ik had deze keer meer tijd en nu kreeg ik van hem zijn hele levensloop te horen.
En ook vertelde hij over hoe vaak hij al was verjaagd, in elkaar gemept door o.a. Bulgaren en Roemenen die zijn plek met geweld wilde overnemen.
Over hoe de slaapplekken bij het Leger des Heils zo goed als allemaal werden ingenomen door Oostblokkers en "vluchtelingen".
De frequente vechtpartijen, de intimidaties en seksuele vergrijpen daar.
Maar ook vertelde hij over de oneerlijke verdeling van de daklozenkranten, het voortrekken van buitenlanders die vaak grote hoeveelheden kranten bemachtigden / kregen om ze in groepen georganiseerd (verder) te verkopen.
Ik heb toen later die dag iemand van die krant opgebeld en de situatie en mijn bevindingen met de straatkrant verkoper voorgelegd.
Letterlijk binnen 2 minuten was ik volgens de medewerkster een PVV-er, een blanke racist.
Een normaal gesprek was eigenlijk niet mogelijk, de vrouw in kwestie was intens beledigd dat ik me zorgen maakte over hoe het ging met deze verkoper en bij haar navraag deed.
Hoe haalde ik het in m'n hoofd!
Het was als praten tegen een muur. Wat ik ook beleefd aandroeg het maakte niets uit.
Ik was volgens haar een PVV-er, een blanke racist.
Die gekte zie ik nu sterker dan ooit om me heen.
Het gezonde verstand dat veelal ontbreekt, de "weg met ons" gedachte, het idioot selectief wegkijken en negeren van een rampscenario dat zich steeds verder openbaart.
Ik heb mijn langste tijd wel gehad, we hebben geen kinderen, maar ik zie het zwaar in wat betreft de toekomst van dit land.
Heel erg zwaar.
Heftig. Misschien dit verhaal bij Haagse gemeenteraad droppen ?
Bizar! Omroepwest is een links bolwerk helaas
100% dat je een binnenmonds brabbelende Hindoestaanse aan de lijn had, als die een westerse naam horen, kan je de onwil al aanvoelen van deze ambtenaartjes.
@Carlos_I | 31-01-22 | 12:24:
Ik heb sterk de indruk dat de situatie alleen maar erger geworden is.
Zo ook met het wegkijk gedrag wat betreft instanties.
De angst om iets te doen dat niet strookt met de heersende "iedereen is welkom" mentaliteit. De grote angst voor een racisme beschuldiging.
Ik heb vrienden en kennissen van verschillende nationaliteiten (en kleuren) en ook zij spreken hun zorgen uit over wat er nu gebeurt in Den Haag wat betreft de immigratie en spanningen die daarbij horen en komen.
Het gezond en nuchter verstand is bij veel gemeenten en beleidsmedewerkers blijkbaar het raam uitgegooid.
Dat hoort blijkbaar (vreemd genoeg) vaak bij het linkse gedachtegoed.
Maar ook zeker op rechts zie ik het.
Het "deuren open" beleid. Goedkope arbeidskrachten.
@redthehaghue | 31-01-22 | 12:50:
Geheel niet.
Het was een volbloed Hollandse dame die blijkbaar graag en gretig PVV labels plakt(e) op hen die navraag deden bij hun werkwijze.
Dat is inderdaad en diep triest. Als het overleggen en delen van perspectieven op een dergelijke manier wordt behandeld door (representaten van) de overheid, is dat niet alleen een schande maar ook dysfunctioneel. Ik vind het idee van @Carlos_I wel een goede; andere ingang bij de overheid proberen. Ik vind het ontzettend goed en belangrijk dat je misstanden wil(de) aankaarten. Aub hou niet op daarmee, en was het maar voor je kinderen als je andere motivatie niet kunt/wilt vinden (hoop dat je weet dat ik het niet anders dan met veel respect bedoel). En dank voor het delen.
Het zijn allemaal trucs die ze gebruiken: racisme, woke, genderneutraal, islamofoob, maakt niet uit wat. Als iemand iets anders zegt dat wat jij wil dat ze zeggen trek je een voor een die kaarten totdat je er een hebt die werkt.
Het probleem is dat er gewoon heel veel mensen een gigantische plank voor de kop hebben. En dat die mensen nu internet hebben waarmee ze elkaar die tools geven.
Gezond verstand mag niet meer. Alleen de Heilige Religie van Maakbaarheid van een Utopische Samenleving waarin Criminelen heel Lieve Mensen worden.
Misschien Richard de Mos benaderen. Hij is denk ik een van de weinigen in politiek DH, die hiermee aan de slag zou willen gaan.
@Nietdanjatoch | 31-01-22 | 13:43:
De Mos is een charlatan, niets meer en niets minder!
@redthehaghue | 31-01-22 | 14:57:
Want?
@Dandruff | 31-01-22 | 15:34: Omdat ie nog een rechtszaak aan zijn broek heeft hangen i.v.m. vermeende fraude.
Onvrede zorgt er vooral voor dat mensen uit de volksbuurten op de PVV stemmen en zo houd je de linkse partijen klein.
Rutte heeft er geen belang bij om dit op te lossen.
Rutte heeft dit mede gecreëerd. Sloop het 60% armste deel van de bevolking met rechts beleid en die 60% gaat vervolgens alleen maar rechtser stemmen. Verdeel en heers, rechtstreeks uit de VS.
Niet alleen mensen in volksbuurten, maar iedereen met een gezond verstand begrijpt welke nachtmerrie de volgende generatie te wachten staat als deze invasie door blijft gaan. Wat ook niet helpt als de criminaliteit van asielzoekers in de doofpot wordt gestopt.
#Wilderswhatelse?
@K. Westergaard | 31-01-22 | 12:03:
#cordonsanitaire
@Graaf_van_Hogendorp | 31-01-22 | 12:13:
#Doofpot
#criminele-asielzoekers
www.groene.nl/artikel/volledige-trans...
@K. Westergaard | 31-01-22 | 12:03: Alleen jammer dat de volgende generatie het zelf niet ziet.
Mark my words
Ik vermoed dat het kabinet Rutte zichzelf rijk rekent met nieuwe arbeidskrachten die de AOW- en zorgpremies moeten gaan ophoesten voor het snel vergrijzende deel van de Nederlandse bevolking. Een herhaling van de arbeidsmigranten in de jaren 60. Maar met die ervaringen op de lange termijn in ons achterhoofd, is een mislukking van dit migratiebeleid onoverkomelijk.
Here's Marky!
Een gemeente hoeft ze niet na een aanwijzing uit het rijk verplicht op te vangen, ook weer een leugen van die VVD oma.
Allemaal weigeren dan houdt het een keer op. Budel is het ook spuugzat en wil het contract met het COA opzeggen. (verkiezingsretoriek misschien maar toch)
er is zat werk wat de nieuwe instromers kunnen doen: logistiek, zorg, onderwijs, schoonmaak, drugs. Daarnaast heeft Nederland een mooi sociaal zorgstelstel en arbeidsongeschiktheidsvangnet in de afgelopen eeuw opgetuigd . Dat laatste werkt alleen als het de inkomsten groter zijn dan de uitgaven
Zat laatst te denken, school ze verplicht om tot bouwvakker als ze er toch zijn.
@Wattman | 31-01-22 | 11:30: Welke werkgever zit te wachten op ongemotiveerd personeel, dat drukker is met Allah en eisen stellen dan met de baksteen die voor hen ligt.
@Graaier | 31-01-22 | 11:46:
Dan ook geen verblijfsvergunning, maak het verplicht en dwingend als voorwaarde voor verblijf.
@Wattman | 31-01-22 | 11:48: Gaat ook echt werken. Die sub-Sarahaan beweert tegen de controlerende instantie dat hij zich de tyfus werkt, terwijl de werkgever hem een slome lul vindt. Als de werkgever nou op zijn blauwe ogen wordt vertrouwd is er niets aan de hand. Helaas is de werkelijkheid precies omgekeerd. De werkgever mag vele uren besteden om aan te tonen dat mijnheer de invasieve exoot inderdaad de hele dag uit zijn neus staat te vreten. Er zijn 2 oplossingen: 1) immigratie naar nihil; er komt geen exoot meer binnen. Of 2) we gaan naar een nachtwakerstaat (geen uitkeringen meer); we stoppen met de sociale verzorgingsstaat. Persoonlijk lijkt 2) mij wel wat, want dan leren de obv subsidie gefinancierden ook wat het betekent om je eigen inkomen te moeten verdienen i.p.v. in een fantasie-wereld met gratis geld te leven.
Onzin, deze crisis wordt niet primair veroorzaakt door statushouders. Allereerst is de vvd bezig om de huurmarkt te slopen. Ze hebben buitenlandse beleggers uitgenodigd om hier goedkope woningen te kopen om ze duur te verhuren: www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/437...
Daarnaast hebben ze woningbouwstichtingen afgeroomd zodat die veel minder nieuw kunnen bouwen. (verhuurdersheffing) Last but not least: er komen elk jaar heel veel buitenlanders naar Nederland, voornamelijk om te werken. In 2021 zo'n 108.000 meer dan dat er vertrokken. www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossier-asie...
@* Il Principe * | 31-01-22 | 11:38:
Elke huurwoning die naar een statushouder gaat, gaat niet naar een woningzoekende Nederlander. De kapotte woningmarkt kent vele factoren maar vooral het feit dat ze voorrang krijgen op Nederlanders wringt enorm.
@* Il Principe * | 31-01-22 | 11:38: Onzin. De woningcrisis en vele andere ongemakken worden wel veroorzaakt door de 25.000 en hun 10.000 nareizigers. Ze komen omdat verzorgingsstaat Nederland altijd en alles levert. Dit jaar nog meer gelukzoekers die weten dat het in Nederland allemaal voor hen geregeld is. In Turkije en Libanon moeten de Syriërs werken voor weinig. Daarom zijn ze hier.
@* Il Principe * | 31-01-22 | 11:38:
Als je jaar in, jaar uit tienduizenden statushouders toelaat, en voorrang geeft, is het dus de schuld van de buitenlandse beleggers en gebrek aan nieuwbouw. (natuurlijk niet door Natura2000 verzonnen eisen, maar door gebrek aan geld bij investeerders en beleggers, die zelfde partijen die wel gebruikt kopen. ?).
Nu snap ik het pas. Ik ben gek en we moeten meer asielzoekers toelaten, dan komen de extra extra woningen vanzelf aanwaaien.
@Graaier | 31-01-22 | 11:51:
Nu heb ik een uitgebreid stukje geschreven met onderbouwing dat er 4x zoveel nieuwkomers bijkwamen dan alleen de asielzoekers. Daarnaast laat ik zien dat de vvd de nieuwbouw van woningen effectief frustreert. Kun je niet lezen of zo? Asielzoekers zijn een klein onderdeel van het probleem, het probleem is groter dan dat.
@Nuchternederland | 31-01-22 | 11:54:
Koop goedkope huurwoningen, verhuur ze voor 4x zoveel aan expats. Tel uit je winst. De woningen zijn vervolgens niet meer beschikbaar voor de onderkant van de huurmarkt.
De meerderheid wil meer asielzoekers. Dan gaan we dat regelen
Ik niet. Las het vanochtend al in het lokale boerenkoolblad en mijn eerste reactie was een welgemeende oerhollandse vloek.
Het gevolg van dit alles is dat straks de uitkeringen 'op' zijn.
Want minder inkomsten en meer uitgaven.
De uitkeringen worden lager, de lasten voor iedereen worden hoger.
Dit zie je nu al aan het feit dat de AOW is 'losgekoppeld' van het minimum loon, een onheilspellend precedent.
Ik ben niet een econoom, maar dit is gewoon boerenverstand.
Tot hoever gaat dit nog goed?
Den Haag moet ergens geld vandaan halen, dus dat zal wel weer belastingverhogingen worden, bijvoorbeeld hogere BTW.
BTW naar 22 procent etc.
Uitzendbureaus betalen nu 12 Euro per uur bruto, maakt niet uit wat voor werk, buschauffeur, vertaler, schoonmaker, allemaal 12 Euro, oftewel nog minder dan 10 Euro netto.
Hoe denk je dat je daar van kan leven?
Aan de andere kant heb je een hoop bullshitbanen, zoals jawel BOA's, allerlei hulpverleners, en ook zeer duurbetaalde bullshitbanen, zoals coördinator diversiteitsbeleid, etc.
Maar goed, ik heb me 42 jaar ingezet voor Nederland, maar de koek is op en de kont gaat tegen de krib en ik doe niks meer.
Het keerpunt kwam toen ik een huis moest leeghalen voor cliënten' van het zorgsysteem 9buitenlands), die gewoon mij vanuit de elektroscooter allerlei opdrachten gingen geven en lekker aan het eten waren met duur beleg etc. en ikzelf gewoon midden in de maand al geen stuiver meer had, en dan ook nog eens een dikke boete kreeg op mijn bus, die ik nergens anders kon parkeren, en open stond om al die rotzooi erin te vervoeren.
Ik zal je zeggen dat ik gvd gewoon in tranen uit ben gebarsten, en daarna heb ik het nog cool kunnen spelen om ontslag te krijgen zonder schuld en met een kleine oprotpremie na 32 jaar.
Ik dacht: ik speel geen gekke Henkie meer, klaar.
En geen dag spijt gehad.
En ook nooit meer een telefoontje van mijn 'collega's, terwijl tijdens mijn werkperiode mijn mobiel de hele dag roodgloeiend stond.
OK, ik moest het even kwijt, in feite voel ik me bedrogen door het Nederlandse systeem.
De ongelofelijke oneerlijkheid ook, dat nieuwkomers meteen van alles worden voorzien.
Het heeft me bijvoorbeeld ook jaren gekost om een normaal huis te krijgen.
Sterkte gewenst door een lotgenoot (ik).
Heb dat pamperen van die asieleisers nooit gesnapt, het gaat ook in tegen de grondwet want Nederlanders worden gediscrimineerd.
Je verhaal is heel begrijpelijk.
Een goed verhaal wat je hier schrijft en de rauwe werkelijkheid weergeeft. Vrees echter dat je met dit verhaal niet snel wordt uitgenodigd om aan tafel te zitten bij Op1 of Beau.
En het ergste is dat uw situatie niet iets bijzonders is. Als je zoiets nou nooit ergens anders hoorde dan kon je nog denken: “die zal zijn zaakjes wel niet op orde hebben”.
Maar, ik hoor dit meerdere keren per week van mijn klantjes. Werkelijk te triest voor woorden hoe onze regering met zijn burgers omgaat.
Hopelijk komt het goed met u.
@johnyl | 31-01-22 | 11:49: Dan word je waarschijnlijk geframed als een domme tokkie. Ik kom vanuit een opvoeding waar je nooit mocht klagen, tanden op elkaar, wachten op je beurt, etc. Daarom was het mijn eer te na om, zeg maar van een uitkering te leven. Maar als je rond je heen ziet dat 'iedereen' makkelijk leeft, en zelfs wordt voorgetrokken, terwijl je zelf nooit vooruitkomt, is op een gegeven moment de koek op. Ik was zelfs zo opgevoed, dat je schulden altijd terug moet betalen etc., dus ik heb ook jarenlang onder een schuldenjuk gelegen, en alles terugbetaald. iets wat in ieder geval mij dan een eergevoel gaf, maar achteraf ook al niet nodig was geweest. Al dat lijden om je eer te redden. Maar goed, dit is een echt verhaal, en ik smijt het maar op papier, om het ook te verwerken. Ik ben niet zielig of zo, maar laten we zeggen: ik had mijn leven anders aan moeten pakken. Nou ja, in een volgend leven dan maar.
Zoals uw verhaal, heb ik er in mijn toch wel lange leven vele honderden gehoord & gelezen. Dat begon al in de jaren '70, toen ik de horrorverhalen vernam van de huismeester van de Bijlmer-flat waarin ik toen woonde, en met wie ik toen bevriend ben geraakt. Het was een linkse jongen, die huismeester, maar ik heb hem in de jaren erna zien veranderen in een cynische, boze man die rechts is gaan stemmen, vooral naar aanleiding van de gore ellende die werd veroorzaakt in en om 'zijn' flat door de toenmalige 'nieuwkomers', grotendeels afkomstig uit de Antillen, Suriname en Afrika.
Op den duur nam hij niet eens meer de moeite om zijn ervaringen publiekelijk te maken of daarover aan de bel te trekken; hij werd óf niet geloofd, óf uitgemaakt voor een volgeling van Janmaat.
Ik heb hoe dan ook geleerd, méér waarde te hechten aan mijn eigen waarnemingen en ervaringen en aan de verhalen die ik uit eerste hand verneem van mensen die met hun poten in de modder staan, dan aan het gesmijt met al dan niet gemanipuleerde cijfertjes en de papieren werkelijkheid van deugers & ontkenners.
Het is mij al vele jaren kristalhelder duidelijk: dit land - en heel West-Europa - was beter, véél beter af geweest zonder de massale import van onbeschaafd & onbeschoft volk uit de macho-landen in de Cariben, Afrika en het Midden-Oosten.
@Peter Emile | 31-01-22 | 12:35: je bent een meester in het verwoorden, blijf ik bij.
Heel herkenbaar. Ik heb min of meer precies hetzelfde. Voor mij heeft Nederland opgehouden te bestaan. Na pensionering ben ik subiet weg naar ons "vakantiehuis" (in het land/contreien van mijn vrouw (en opa). Ik zit, gelukkig, wat dat betreft in een riante positie). Ze zoeken maar het maar uit in Nederland. De schapen laten extremistische GL/D66'ers Nederland helemaal vernietigen. Over 50 jaar is het hier een armoedig 2e wereldland, waar het niet fijn vertoeven zal zijn als je niet tot de 'Happy Few' behoort. Al die arme Nederlandse (klein)kinderen. Wat een extreem kutleven gaan die tegemoet in vergelijking met de generaties voor hen.
Het is toch een beetje vervreemdend om te lezen over een storm die "Corrie" heet; zo ouderwetsch-Hollands. Ik wacht gespannen af tot de eerste storm zich aandient die "Mohammed" heet.
Volgende storm heet Fatima. Dat is de eerste metrologe met hoofddoek in dienst bij het KNMI. We moeten wel politiek correct blijven!
Eigenlijk is die er al. Blanke jongetjes die in Eindhoven achterna worden gezeten door de voor genoemde storm is al een vorm van Heers en verdeel. Dit is natuurlijk overal van toepassing. Je zou kunnen stellen dat het ontwrichtend werkt op een samenleving, maar dat zal dan ook wel een doel zijn.
Deze storm ('Corrie', dus) heet 'Malik' ('baas') bij onze oosterburen. En dat is een hele gewone arabische mannennaam.
-
(in het kader van één Europa heeft deze storm VIER verschillende namen)
Valt mee.. Spanje heeft er ruim 600 'gered' binnen 48 uur. Die staan morgen allemaal Louis Vuitton tasjes te verkopen op het strand. inspanje.nl/algemeen/17660/bijna-600-...
De noodverordening in en rond het AZC Budel werpt meteen vruchten af: www.omroepbrabant.nl/nieuws/4032316/d...
worden ze dan ook terug gestuurd naar hun eigen landje , waar ze verder iemand neer kunnen steken, anders schiet het ook niet op om alleen die mes af te pakken en foei gesprek
De Kabul small animal rescue (Afghaanse dierenopvang, gerund door een Canadese), heeft gisteren een vrachtvliegtuig vol met honden en katten naar Canada gevlogen. Waaronder een deel van de working dogs waar ophef over was ttv de overname door de Taliban. Met medewerking van de Taliban, overigens. Zulke vliegtuigen zijn wat mij betreft hier ook welkom, de rest niet.
honden en katten horen buiten de grot, net als de flora. we zijn 10000 jaar geleden niet voor niets in die grot gaan wonen. Dus vliegtuigladingen aan schurftig vee mag daar blijven als het niet eetbaar is.
@Dr.Utker | 31-01-22 | 11:12: @mezelf : Pizza Taliban, moet even met Sales bellen vanmiddag
Tuurlijk zijn die dieren hier niet welkom. Er zitten nog vele honden, katten enz in onze eigen dierenasiels. We zitten zeker niet te wachten op geïmporteerde ziektes. Wegblijven met zo'n vliegtuig.
@Het brein erachter | 31-01-22 | 11:14: Geen ziektes. Het is, verbazingwekkend vind ik, een redelijk moderne opvang, met dierenartsen en zo. En de dieren gaan na aankomst eerst in quarantaine. Zouden mensen ook moeten doen.
Die honden en katten zijn wat mij betreft wel welkom. Deze dieren zijn van te voren geënt en gegarandeerd islamvrij. Als de mannetjes dieren te opdringerig blijken kan je ze laten castreren
@Dr.Utker | 31-01-22 | 11:12: En u bent een Neanderthaler gebleven?
Mijn tante van 92 in Osdorp noemt ze al haar hele leven consequent die buitenlanders.
Is jouw tante een beetje voorzichtig daar in Osdorp waar je minstens 15 mtr uit de gevel van de flats vandaan moet blijven, wil je niet een vuilniszak van 10 hoog op je harses krijgen. Jeezus, wat een gore bende is het daar. Maar wel cultureel divers. Dat wel.
Zeker. Volgens de stadsdeelvoorzitter (GL) gaat het daar nu zelfs te goed, las ik in Het Parool.
We worden geacht dit allemaal volstrekt normaal te vinden en gewoon te accepteren. Waarom is hier nog steeds geen inhoudelijke discussie over?
U wilt een inhoudelijke discussie? Racist! Zo, geen discussie meer. Zo gaat het al jaren.
En voor de afwisseling kun je ook fascist genoemd worden. Discussie komt er nooit.
@Sukablyat | 31-01-22 | 11:08:
Precies. Zo gaat het dus nog steeds. En de racismeroepertjes komen er nog mee weg ook.
Discussie tzt bij de verkiezingen om vervolgens na de verkiezingen weer volop door te gaan met de omvolking.
Kan het nou eindelijk eens stoppen?
Als het de helft wordt ben ik al blij.
Maar stijgt het woningtekort nog steeds…
achja de grote Mensensmokkelaars zitten de meeste van in politiek en de opper baas is Mark Rutte die overal sinterklaas speelt
Geen Miele maar Siemens. Maar ook dit merk kan de productie niet meer aan. Binnenkort dus ook Indesit. Want alles wat je ziet, hup.....
Niemand zit op iemand te wachten. Tis veelte druk hier. Geboorte en migratie verbod tot 8 miljoen.
Elke keer dat "bedroeg ongeveer...", betekent dat ze het niet exact weten, of niet bijhouden. En zouden ze naar boven afronden?
Fake news. Iedereen weet inmiddels dat asielzoekers voorzien worden van een Siemens en geen Miele.
Iedere belastingbetaler is indirect medeplichtig aan het asielcircus.
Onderste foto heeft een rij hete luchtdrogers. Bij de huidige energieprijzen verdiend een warmtepompdroger zich in een paar jaar terug. Het kabinet galmt over klimaatmaatregelen, maar neemt ze zelf niet, en verbrandt daarbij extra geld.
U verwacht logica en consistentie van politici?
Om carrière te maken in Den Haag maak je meer kans als draaikont, windvaan en opportunist.
En daarom stem ik dus JA21. Zij willen het Deense migratemodel invoeren. Resultaat? Een daling van 90% in het aantal asielaanvragen, 90%! Kunnen onze kinderen ook nog een beetje normaal opgroeien.
die 90% krijgen wij er bij.
Als zij hun verkiezingsprogramma maar wel waar maken en niet zoals de VVD mooie praatjes hebben en totaal ander beleid voeren.
@Clavo: Bravo! Ik stem het ook. Hopelijk krijgen we nog op tijd iets voor elkaar.
Mijn vriendin heeft gezegd dat we over twee jaar kunnen migreren als ik dat echt wil. Weg van Nederland.
We zijn niet rijk, maar redden ons wel. De beweegredenen laten zich raden, maar denk dat de meeste suggesties een mate van waarheid hebben.
Heeft jouw vriendin dan de buit binnen zodat ze jou kan droppen, of meent ze het echt?
Waar woon je dan dat je zo graag weg wilt? Schilderswijk?
Ik woon in een overwegend blanke buurt met overwegend koophuizen inclusief een aardig perceel. Ik zou hier lang kunnen wonen, pensioen gaan etc.
Even verderop is een asielzoekerscentrum en in de nacht is er een rooftocht geweest (ik heb geen schade) dat via camerabeelden is te herleiden tot mensen die daar onderdak hebben gezien de algemene beschrijving (postuur, gedrag etc)
De persoon die schade heeft opgelopen is naar de politie gegaan. Weliswaar niet met hard bewijs (facecam), maar met de algemene kenmerken. Politie doet niets.
Ondertussen heeft de politie er geen moeite mee agressor te spelen tegen demonstranten. Ben er een beetje klaar mee dat politici en grootkapitaal overal mee wegkomen. Winsten verdwijnen in die zakken, terwijl de kosten bij de middenklasse komen.
En waarheen wilt u gaan? Ik ben wel benieuwd
Daar waar dezelde ellende is, alleen met mooi weer en beter eten.
Daarom stond dit onderwerp bovenaan de agenda van de regeringsverklaring. Oh nee, wacht, toch niet. Gek he!
Nou bedankt VVD en achterban!
In totaal kwamen officieel een kwart miljoen mensen uit het buitenland bij, en vertrokken er 142.000. www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossier-asie...
Vooral heel veel oostblokkers overigens.
Die Oostblokken zie je hier vooral terug op de bouwplaatsen. Harde werkers. In de rij bij de Albert Heyn met hun broodje en koffie. Ook wel bouwvakkers uit India en Bangladesh. Mannen met een bepaalde andere religie zie ik er nooit niet.
@Piet Karbiet | 31-01-22 | 11:09:
Veel in het Westland ook, en in distributiecentra. Behalve harde werkers zijn het ook harde zuipers. Je wordt er niet blij van als je er naast woont in het weekend. Naast Oostblokkers ook veel ICT-indiers die hier met een fikse belastingkorting komen werken. Leuk joh, concurreren met mensen die veel minder belasting hoeven te betalen. www.iamsterdam.com/en/living/take-car...
Waarom moet NLD nou zo nodig vluchtelingen opvangen uit bv Jemen. In het MO zitten enkele landen die bulken van het geld, zelfs moslimbroeders. Als die nou 1 dagwinst van hun olie hierin zouden besteden, maar dat gebeurt gewoon niet.
Waarom kunnen lieden uit veilige landen hier überhaupt asiel aanvragen en ook nog eens de procedure doorlopen. Wij zijn knetter gek
Weleens van het WEF gehoord? Destabilisatie van een land is de eerste voorwaarde.
Foto klopt niet. Het gaat om Siemens wasmachines.
Hoe lang geleden is de oorlog in Syrie nu al afgelopen, hebben ze dan echt een paar jaar op Lesbos gezeten enzo? En waarom niet terug naar hun eigen dorp.
Oorlog? Het zijn allemaal klimaatvluchtelingen: www.volkskrant.nl/wetenschap/droogte-...
Tegenwoordig blijf ik maar gebukt staan, anders blijf ik bukken.
Kun je nagaan hoe Van Bukkum zich moet voelen.
Wat een gaaf land he jongens
Ja dat zegt Rutte ook altijd maar ik denk dat hij Frankrijk bedoelt waar hij graag komt.
Het gaat op alle fronten mis: te weinig controle en regie bij de energie inkoop, lukraak tekenen van verdragen zonder de impact te overzien (stikstof, Oekraïne en straks oppervlaktewater) en dan wil Rutte nog meer regie van de overheid. Dat betekent dus dat het nog veel erger wordt.
Goed opgeleide expats vetrekken. In 020 staan meer dan 4000 huizen in het duurdere huursegment leeg. Ook in andere grote steden. Daar kunnen zo 16000 illegalen in. Kloot Wassink verhoogt de Ozb en parkeergelden wel.
Dat was wel even schrikken, die horror-foto. Vriendelijk verzoek aan GeenStijl om voortaan een waarschuwing te plaatsen voordat jullie zulke gruwelijkheden levensgroot op het scherm knallen. Overigens voorzie ik dat Nederland verandert in een land zonder vrouwen en kinderen. Alleen nog sterke, jonge, gezonde mannen die geen varkenskarbonaadjes mogen eten. Hoog tijd dat de Nederlanders harder en langer gaan werken, want die moedige jonge strijders moeten nieuwe Nikes en iPhones hebben. Aan het werk, verdorven witte kufars.
.. kufars? leg uit
Precies dit. Schrok me kapot van die kop...
@WaterMoutHop | 31-01-22 | 11:16: Wat een verschrikkelijk hoofd.......
@habemuspapam | 31-01-22 | 11:01:
Kufar betekent zoiets als "ongelovige hond". Ook wel geschreven als kafir. Iedereen die iets anders aanhangt dan de islam is een kufar. Dat geld ook voor niet-gelovigen. Kufar is dus gewoon een denigrerend scheldwoord.
Het beleid uit Brussel is bedoeld om van de EU een soort USA te maken, één groot kolonistenland. Weg met lokale tradities, liefde voor je eigen land en verschillende talen. Iedereen uitwisselbaar en even arm.
Vraag maar eens aan een Texaan of hij zich erg verbonden voelt met een knotje uit Californië.
Wie is dan de president van de EU?
En de rijken trekken zich terug op toplocaties in enclaves in Zuid-Europa.
uhm wel eens in de US of A geweest? Als er een volk trots is op hun land of de regionale keuken dan zijn het wel de yanks.
Als die economische asielzoekers zo'n aanwinst voor ons land zijn, waarom zijn ze dat dan niet in hun land van herkomst?
Daar zijn de huizenprijzen te hoog. Hier krijg je al gauw een huis, een miele en wat hoef je er voor te doen? Gewoon je paspoort verliezen en aangeven dat je uit Syrie komt! Terugsturen zullen ze je niet!
Het is dan ook regelrecht neokolonialisme. Eerst de grondstoffen en nu pikt Nederland ook nog eens de waardevolle arbeidskrachten in.
Ja maar, hun eigen land is arm. Het is er warm en stoffig. Er is bijna geen stroom en water voor hun Mieles. Dat wil je die stakkers toch niet aandoen? Hier in Nederland valt de rijkdom gewoon gratis uit de lucht. Waarom zouden die pechvogels daar niet van mogen meeprofiteren? En al die eenzame vrouwen hier hebben ook zo hun behoeftes, maar de Nederlandse mannen vallen uitgeput in bed na hun lange werkdag. Die jonge hitsige strijders komen hierheen om te doen wat in hun boek staat: ga naar Nederland en vermenigvuldigt u. Vrees de ongelovige vijand niet, want hun vrouwen zullen u binnenzingen.
Is dat Mark zijn tong of zijn persoonlijkheid?
Het gespletene bedoel je zeker. Sterk gezien.
Wie helpt me met rekenen: 25000 is 1.4 promille erbij! Vreselijk, of maak ik een rekenfout?
En dat dan per jaar natuurlijk. Graag héle verhaal.
Een nog lager promillage aan coronadoden is anders genoeg om het hele land in een lockdown te gooien.
@Zenzeo | 31-01-22 | 10:41: en de nareizigers. Weethetallemaalniet maakt ook een denkfout: die zijn funest voor NL.
Dus in 8 jaar. E e n. Procent? Best veel.
Zeven jaar. Ik wordt oud
elk jaar een flink dorp erbij. 200.000 man in 8 jaar. Schuif dat maar onder het tapijt. Moet je eens proberen met het tekort aan huizen. "ah joh, het tekort aan woningen in maar 1% van het totale areaal". Of verkeersdoden. "ah joh, maar 1 dode op 10.000.000 gemaakte jaarlijkse autokilometers"
door de jaren heen gaat dat hele kleine groepje zich multipliceren. Tis als een soort kwadraat vermenigvuldiging. 25⁸.... poepoe! Je schrikt je wezenloos.
@Piet Karbiet | 31-01-22 | 10:25
U denkt niet in kansen. Asielzoekers zijn onderdeel van een industrie die meer dan een half miljoen mensen alleen al in Nederland aan het werk houden. Van straatcoaches, tot advocaten, van allerlei mentale hulpverleners tot specifiek jeugdzorg.
Zoals leider Frans Timmermans aangaf: Europa (hij bedoeld de EU) kan makkelijk miljoenen vluchtelingen (hij bedoeld asielzoekers) per jaar opnemen. Kijk, dat iedereen maar naar 6 landen van de EU wil gaan kan onze leider natuurlijk niets an doen.
Yeah I know.
Hulde voor die horrorfoto, het is één van de weinige foto's waar zelfs een blinde de gespleten tong van Rutte op kan waarnemen!
Istie in braille te voelen dan op een smartphone?
@Met_baard | 31-01-22 | 10:47: Ja, maar dan alleen via het 5G netwerk van KPN en Vodafone...
Ik kreeg vorige week een brief van de gemeente. Dat ze toch -ondanks recent opgehaalde 1200 protesthandtekeningen- gaan kijken naar de huisvesting van 250-350 arbeidsmigranten uit Oost-Europa op een kerkdorpje van 2500 inwoners diep in de Brabantse provincie.
De motivatie daarvoor is dat 'de bedrijven nu eenmaal arbeidsmigranten nodig hebben'.
Ik begrijp het niet zo goed meer.
Dus je hebt 'arbeidsmigranten' die specifiek hier komen om te wonen en te werken. En je hebt 'migranten' en die komen specifiek om te wonen en helemaal niet te werken.
En dat vind iedereen maar gewoon normaal. Hoezo moeten er 25.000 kansloze mensen worden geïmporteerd die geen flikker gaan uitvoeren, en daarbovenop óók nog eens tienduizenden importiërs om juist wél een flikker uit te komen voeren.
Het komt op mij nogal vreemd over. Dus omdat er duizenden en duizenden import-mensen helemaal nada, niets doen, moet je duizenden en duizenden mensen gaan importeren die wel iets doen. De maatschappij wil het geen van tweeën en de motivatie erachter slaat he-le-maal als kut op dirk.
Het is geen beleid, het is gewoon de boel de boel laten en het ene gat met het andere dicht stoppen net zolang tot het niet meer kan en een plan B is er niet.
Briljant.
Het is wel beleid. Bewust beleid. Waarom? Tja niemand bespreekt dat in verkiezingsprogramma's, buiten nietszeggende tekstjes als 'opvang in eigen regio' en 'ruimhartig beleid voor vluchtelingen'. Aangezien massa immigratie vrijwel nooit wordt besproken in verkiezingsdebatten en dan nog alleen met one liners wordt gereageerd, is dat ook geen thema blijkbaar bij het kiesvee op verkiezingsdag zelf. Wat gek is, gezien dat mijn medelanders de 4 jaar daarna alleen maar over de gevolgen massa immigratie klagen in verschillende vormen.
Je krijgt wat je stemt en dit is wat jouw medelanders stemmen. Het doel van het beleid doet er niet meer toe, want niemand vraagt ernaar en accepteert (klagend) de gevolgen.
Arbeidsmigranten zijn voor een appel en een ei op te halen uit Zuidoost Azie. Je geeft ze een contract voor een jaar et voila, klaar. Daarna geef je ze een nieuw contract of gaan ze terug. Deze mensen werken keihard voor hun familie, zijn niet gewelddadig, komen niet om ons te overheersen, komen niet om onze sociale voorzieningen en hebben ook niet last van een of ander rotgeloof dat zegt dat wij minderwaardig zijn en dus bekeerd of dood moeten.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-01-22 | 10:41: Er is jarenlang geen mogelijkheid geweest om tegen minder immigratie te stemmen, en nu is het alleen de PVV. De Fvd is ook niet per se tegen minder immigratie. Expats zijn net zo goed immigranten, en die kunnen heel veel kinderen hebben.
Hoeveel kunnen er dan bij jou, Clau?
0,0. Vraag Nanninga maar.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-01-22 | 10:38: Aha, een decimaal. Hoe ziet een 0,6 asielzoeker er uit? Met zonder benen?
Om het tij te keren, hebben we hier ook oorlog nodig. Misschien is het een idee om Partij voor de Oorlog op te richten.
Die hebben we al even: VVD66...
Die "vluchtelingen" uit Turkije, Algerije (en Syrië) mogen ze ff uitleggen. Vooral Turken... Waarom hebben wij nog "vriendschappelijke" betrekkingen met Turkije en zijn ze bv nog lid van de NAVO als er vluchtelingen" uit dat land naar ons komen??? *aandelen Miele kopen doet*
Uit Turkije komen vooral Koerden denk, daar heeft Ome Do (Olanda fassistie!) niet zoveel mee.
Het is nog veel idioter: Amtenaren uit Kalkoenland (dat is vrijwel iedereen die de grote leider Erdogan een warm hart toedraagt) mogen met hun rode '5de colonne paspoort' zo de EU in, inclusief hun directe familieleden.
Ik heb daar eens een bekend VVD'er naar gevraagt en kreeg toen het standaard excuus: "dat zijn EUropese afspraken."
Met dank aan alle VVD-stemmers! Wat is dit toch een gaaf land, hè mensen!?
Rutte laat dit land ( en zijn eigen partij ) in rokende puinhopen achter. Wat zullen de VVD-stemmers zich genaaid voelen.
@Graaisnaaiert | 31-01-22 | 10:44: Nee hoor, VVD-stemmers willen dit. Anders stem je toch niet willens en wetens op die partij?
Ik heb mijn stucadoortje al gevraagd of er ergens in Polen nog een nazaat van Jan Sobiesko rondloopt maar hij keek me een beetje treurig aan en schudde zijn hoofd.
Polen hebben onze EU grenzen laatst bijna eigenhandig beschermt. Onze grote afkeuring van het Build Back Bullsh*t Agenda 2030 volk in Brussel en Berlijn. Daarnaast houden zij als enige de Russen nog onder druk in Oekraïne.
Dat ze ook een jasje hebben uitgedaan is een teken van onze tijd. Weak men make hard times...
@Graaf_van_Hogendorp | 31-01-22 | 10:38:
Zekers, helemaal eens. En wat ben ik blij met Visegrad. Dat er tenminste nog een paar landen aan onze Oostgrens liggen die maar al te goed weten wat het betekent om tussen de Ottomanen en hun geloofsgenoten te wonen, laat staan erdoor overheerst te worden.
@Graaisnaaiert | 31-01-22 | 10:40:
Polen zijn trots op hun geschiedenis maar zijn momenteel vooral waakzaam op Rusland en Duitsland (Zweden, Oostenrijk en Ottomanië zijn afgevallen op hun zorgenlijstje).
Het probleem is natuurlijk wel dat ze netto ontvanger zijn. En dus uiteindelijk schatplichtig aan Brussel/Berlijn, of ze willen of niet. Ze krijgen nu iets meer ruimte, maar ik verwacht dat Berlijn binnenkort met de vuist op tafel gaat slaan en de landjes achter het ijzeren gordijn tot de orde roept.
Zo lekker bakje koffie, geenstijl open. Zie je dat figuur pontificaal op je scherm staan. Bedankt GS voor dit mooie begin van de week!
Je zou toch verwachten dat lockdown maatregel ook voor asielzoekers gelden of niet ?
Ik denk dat we momenteel meer aan een pushback maatregel hebben daarvoor. Maar goed, dit is wat de EU wil, dit is wat ALDE ( of hoe ze nu ook heten ) wil, dit is wat Kaag wil en dit is wat Rutte tegenwoordig ook wil. Wen er maar aan. Dit draaien we niet meer terug. Nederland en Noordwest Europe veranderen voor altijd en het is alleen maar te hopen dat we een modus vinden dat zowel wij als de nieuwkomers een beetje samen door een deur kunnen en niet meteen elkaar de hersens inslaan bij een simpele woordenwisseling.
Maar ik ben niet positief. Als je een alfacultuur loslaat op een consensusmaatschappij is het gewoon vragen om moeilijkheden.
Als de VVD migranten binnenhaalt onder het mom van 'asielzoekers' zodat ze een voorraad goedkope arbeidskrachten voorradig hebben, dan gaat dat ook al jaren mis, want de mensen die komen, gaan in de bijstand. En als ze weten dat ze geld en toeslagen krijgen met niets doen, gaan ze daar ook nooit meer uit. Er is geen enkele prikkel om de taal te leren en een baan op niveau aan te nemen, omdat dat niveau niet past bij de eisen van een moderne samenleving. Bovendien zorgen de jonge, islamitische mannen in de meeste gevallen voor een enorme overlast. Onze regering vindt het allemaal prima, sterker nog: faciliteert het allemaal. Daar zit een sinister plan achter.
Doodeng. Naarmate de aantallen toenemen, voelen ze zich steeds machtiger. En dat is aan alles te merken.
Het gros is mohammedaan maar dat bekent allerminst dat ze een eenheid vormen. En dat is onze enige redding. Anders waren we al 2 decennia geleden overgenomen via de grote steden.
Het is al deels een ramp, en het wordt een totale ramp als er geen fatsoenlijk beleid op gezet wordt; men brengt de eigen cultuur en normen mee, wat niet altijd matcht met de Nederlandse mores.
De ironie is dat decennialang de politiek heeft lopen millimeteren over een paar tiende tot 0,5 van een procent m.b.t. koopkrachtplaatjes, terwijl tegelijkertijd deskundigen waarschuwden voor de vergrijzing o.b.v. demografie.
Als gevolg van tijdige actie is er nu instroom nodig om toekomstige premiebetalers te hebben, en bij gebrek aan beleid lijkt het devies 'alles beter dan niets'. Tot uw land naar de ****** is. Sorry mensen, we hebben geen keus. .. ?
Alleen gaan de meeste migranten niet werken maar komen in de bijstand terecht. Ik zie niet in waarom we niet, net als Australië, alleen mensen toelaten die een (tijdelijk) arbeidscontract krijgen en werk kunnen doen waaraan hier behoefte is. Denk aan verpleegsters. De rest van de voornamelijk islamitische migranten kunnen ook hun heil zoeken in de oliestaten, waar ze veel beter op hun plek zijn, gezien gedeelde cultuur en taal.
Ik vraag me oprecht af hoeveel toekomstige premiebetalers hier tussen zitten. Per saldo gaan alle nieuwkomers alleen maar heel veel geld kosten en de nodige problemen opleveren. De gemiddelde "vluchteling" is nu eenmaal niet iemand die zo'n ervaring en kennis meebrengt dat ze meteen aan de slag kunnen - denk dat je eerder blij mag zijn als ze hun eigen naam fatsoenlijk kunnen schrijven. Dankbaarheid dat ze hier in de watten worden gelegd lijkt me ook niet voor de hand liggend. Laatste wat ik bijv. las was dat er grote ophef was over de maaltijden in de AZC. Laat ik maar helemaal niet beginnen over het omarmen van onze cultuur, waarden en persoonlijke vrijheden.
Stem wappie, waarom niet?
Kan iedereen wel boos naar Rutte kijken, in alle landen om ons heen is een groei aan asielaanvragen te zien. Per capita staan we nog steeds ergens in het midden. Janken om niets dus.
Midden in het moeras. Dan sta ik liever ergens ernaast.
@etwaboy | 31-01-22 | 10:32: fuck het midden.
Dus als jij een klap in je gezicht krijgt, maar anderen een schop tegen hun knieën mag je niet klagen? Wat een redenatie.
Ja zo ken ik er ook nog wel een paar.
Hoe staat het met de bevolkingsdichtheid in die landen?
Lockdown!
Net als Mark Rutte zijn er nog miljoenen alleenstaanden, woonruimte genoeg dus.
Als de spelen binnenkort starten gaan er volle treinen mogelijk naar het westen rijden.
Winter is coming !
Turken en Algerijnen worden vrijwel allemaal afgewezen. Dat scheelt dan wel weer. Daarnaast zijn die 25.000 natuurlijk peanuts op het totaal van 250.000 nieuwkomers, voornamelijk Oost-Europeanen. www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossier-asie...
Je denkt toch zeker niet dat ze na een afwijzing weer terug gaan naar hun eigen vakantieland?
@matatwork | 31-01-22 | 10:35:
Nee, maar ze blijven ook niet volgens het artikel in de Volkskrant.
Ik zou zo piswoest zijn als media imperium en gelijk alle advertenties gerelateerd aan de overheid in de ban doen... oh wacht.
En de nareizende vrouwen poepen er zonder probleem ieder jaar weer een kind uit. U en ik draaien wel voor de kosten op.
Diezelfde vrouwen die nooit een woord Nederlands zullen leren en nooit uit de bijstand zullen komen. Een schotel op het dak, een nieuwe land, maar verder alles hetzelfde.
En binnen in de huiskamer bbq-en
Pijnlijk waar.
Een vrouwke hier in mijn woonplaats met twee koters loopt te tieren op deze tegel van GeenStijl. Niet tegen de redactie van GeenStijl, maar tegen de content van de tegel.
Ze wil namelijk weg bij haar man en wil een huis van de gemeente en die krijgt ze alsmaar niet, want die jonge knullen uit Algerije gaan voor. De gemeente moet 24 plekken leveren. Dus is ze nog steeds bij haar ex.
De gemeente ziet haar ook komen, al 10 jaar geen baan gehad, doet geen opleiding, heeft geen inkomen, en de gemeente moet dat dan gaan oplossen. Ik wens de gemeente alle succes.
Geen baan, geen opleiding, geen inkomen. Ze kan er helemaal niks aan doen zo te horen, slachtoffer van het wanbeleid van onze overheid. Altijd maar weer die vluchtelingen.
Wat is het stemgedrag van mevrouw met 2 koters? En dat van haar ex? En dat van haar familie de afgelopen decennia?
Misschien de schuld even bij zichzelf zoeken. Als je stemt op partijen die liever een nieuwe medelander in de sociale huurhutjes willen dan een aboriginal, moet je niet verbaasd zijn als dat ook daadwerkelijk gebeurt.
De gezagsgetrouwe gemeente-ambtenaren verdienen gewoon hun maandelijkse geldje, zoals ze dat in alle tijden in de geschiedenis ook al deden.
Wie er verder beter van worden is hoogstens secundair.
Lachen is gezond, stem op Rutte!
Men wilt dit graag.
Dus geen probleem blijkbaar.
Ach ja, zelfs stemmen helpt niet omdat de partijen zich nirt houden aan hun plannen. Al stemt meer dan de helft rechts, krijg je toch weer een links kabinet. En de politici hebben zelf lekker geen last van die asielzoekers.
Plus 10.000 na reizigers = 35.000 x 20.000 kosten per stuk.
Per jaar. Cumulatief.
@_pacman_ | 31-01-22 | 10:25: Yep, en dat al 30 jaar
Ze doen maar. Haal maar binnen. Kunnen het er niet 2000 in de week worden? Ik heb mijn oude dag al veiliggesteld en verder zorg ik er wel voor dat ik me goed kan redden. Misschien kan ik zelfs bedrijfsmatig nog wel wat betekenen voor deze industrie. Nooit behoefte aan gehad, maar het bekijken waard met dergelijke aantallen. Hoe dan ook, als het onleefbaar wordt, gaan we naar Portugal. Tegen die tijd hoop ik de leeftijd bereikt te hebben om te gaan genieten en met lede ogen aan te zien hoe het land waar onze voorouders zo hard voor geknokt hebben, compleet naar de tyfus geholpen is.
Als je naar Portugal gaat, een huisje daar kost geen drol. Als je het hebt opgeknapt betalen ze nog steeds geen drol.
Allemaal volk wat hier direct aan de slag kan. Hoogopgeleid, ervaren, spreken de taal, hebben geld op de bank staan en al een baan in het vooruitzicht (dit zijn zo'n beetje de Australische eisen voor toegang).
Dat JA21 gaat nog eens heel groot worden.
Als Eerdmans niet wegloopt en verantwoordelijkheid durft te nemen... misschien.
Bij De Slimste Mens kreeg hij ook niks voor elkaar. Leuke knul hoor, maar de Tweede Kamer is te hoog gegrepen voir hem. Een pakkend stuk voorlezen kan iedereen. Iets voor mekaar krijgen lukt bijna niemand. Sigrid hoort je nog niet eens aan. Pim had het gekund, daarom stemde iedereen op hem, zelfs nog na zijn dood.
JA21 lijkt me de spreekwoordelijke kaassoufflee.
@VolgendjaarkrygikAOW | 31-01-22 | 10:32:
Die van Volt bakte er ook al niets van. Tja, dan was Dijkhof nog niet eens zo’n domme jongen.
Nou en?
De mensen willen immigratie.
Kijk maar naar het stem gedrag.
De cohesie in Nederland gaat helemaal kaputt.
Emigreren naar Portugal is zo gek nog niet..
Communisten aan de macht daar. Weet je het zeker?
De socialisten hebben daar de verkiezingen gewonnen. Of dat nou zo gunstig is.
Socialisme zal werken in Portugal omdat het netto ontvanger is die keurig netjes tata centjes krijgt om hun leuke hobbies te soepsideren.
Het stikt er van xe SP-stemmers daar. Hier vangen en daar een goed leven hebben. Weet wat je doet. Je merkt het pas als je je Portugese huisje weer wil verkopen, want dan wil niemand het kopen . . .
De migratiecrisis (de enige echte crisis van dit moment) stinkt aan alle kanten. Spijtig dat Rutte wel staat te Don Quichotten tegen klimaat en stikstof, maar ziende blind en horende doof is qua migratie.
Hij doet gewoon wat Brussel opdraagt.
@Sinterbikske | 31-01-22 | 10:21: wie precies dan, Mr Brussel?
Vandaag in de Volkskrant weer een heel artikel over het AZC in Budel, waar 'incidenten' - tot steekpartijen aan toe - zo'n beetje aan de lopende band gebeuren. En ook hier weer voornamelijk Noord-Afrikanen uit veilige landen.
Er moet nu eindelijk eens een soort noodwetgeving op heel korte termijn gemaakt worden om die veiligelanders - maar ook andere 'asielzoekers' - indien ze zich crimineel misdragen, meteen op te kunnen sluiten in de reguliere gevangenis. Voor onbepaalde tijd, tot het moment dat ze uitgezet worden, of zelf aangeven: Zet me maar op een vlucht naar Marokko, etc.
In vergelijking met allerlei andere problemen waar Rutte IV mee moet zien te dealen - coronagedoe, de zorg, het onderwijs, het klimaat, 'Groningen', etc - is dit toch een relatief klein, overzichtelijk probleem? Maar het is een probleem dat voor enorme woede en frustratie zorgt, niet alleen bij de bevolking van Budel, Ter Apel, etc, maar bij de hele Nederlandse bevolking.
Onderneem daar nou eindelijk eens iets wezenlijks tegen, regering en parlement. Het is echt een kleine moeite, en het levert in één klap een hoop good-will op.
Mooi hier in Budel, ze kunnen beter het politiebureau verhuizen naar het AZC. Voor inzet voor andere zaken is geen capaciteit meer. Hopelijk wordt het contract met het COA per direct ontbonden en laat dat een blauwdruk zijn voor de rest van de opvangcentra NL. Daarna 1 opvanglocatie voor de échte vluchtelingen....
Dat is het dus niet. Nederlandje heeft allerlei asieleiser verdragen getekend. Die gasten komen aankakken en zeggen niet waar ze vandaan komen. Heimat van herkomst werkt niet mee. Dus blijven ze zitten tot bepaald kan worden waar hun huis vandaan komt. En bij die tijd zitten ze zo lang hier en hebben ze de status. Mocht bij god's gratie wel blijken dat ze uit Veiliglandië komen, dan hoppen ze naar de volgende EU land. Of verdwijnen ze in de illegaliteit.
Dan heb je nog de groep die zeggen dat ze uit oorlogsgebieden komen. Maar ook die hebben geen paspoort en geen regering aldaar die meewerkt. Dus blijven ze hier lekker zitten, tot ze de status in de schoot geworpen krijgen. En kan het grote feest van familiehereniging beginnen. Hilarisch genoeg is het juist deze groep die als eerste meteen op vakantie gaat naar heimat van herkomst. En vaak ook nog eens naar een buurland...
U wil gevangenissen bouwen voor mensen die hier asiel zoeken? Zo'n rechts geluid heb ik hier nog niet eerder gehoord. Weet u niet dat geen mens illegaal is?
In Denemarken kan het wel. Onze vijand heet: asielmafia.
@funda | 31-01-22 | 10:26:
Die gevangenissen staat er allang. En verder, wat de Graaf hierboven zegt, is natuurlijk wel waar, dat van al die verdragen, maar die moet Nederland eindelijk eens opzeggen. Omdat die verdragen uit heel andere tijden stammen met een heel ander oogmerk, en al ca 30 jaar misbruikt worden door derdewereldlanders die zich hier komen vestigen om hun levensstandaard een enorme boost te geven.
Nou zal Nederland die verdragen niet opzeggen, daar zijn ze veel te schijterig voor, dus heb ik mijn hoop maar op andere landen gevestigd, de landen met zg buitengrenzen. Daar zie je toch al de ontwikkeling dat het wal het schip aan het keren is: er worden hekwerken op de buitengrens geplaatst om te voorkomen dat al die gelukszokers zo maar de EU kunnen komen binnen banjeren, en het 'pushback' beleid wordt steeds vaker toegepast. Uiteindelijk zal dat ook helpen.
@Dr_Johnson | 31-01-22 | 10:41:
staat = staan
@Dr_Johnson | 31-01-22 | 10:41:
O, shit. het wal = de wal.
@KDbdl | 31-01-22 | 10:24: Zo'n COA is niets anders dan een opstapje voor een ambitieuze burgemeester naar een prestigieuze gemeente, en voor de lokale ambitieuze politici naar de landelijke politiek. (Daarom: Stem nooit op een landelijke partij voor je gemeente)
2022. Toen was het zoeken naar geluk nog heel gewoon…
Flauw hoor, die foto van Emiel Ratelband.
Lockdown regels hebben dus invloed op de hoogte van het aantal ‘vluchtelingen’. Dus ik word bedreigd in mijn thuisland maar door de lockdown in Europa blijf ik hier maar. Volgens mij is het zo dat geen enkel regeltje iemand weerhoudt om te vluchten als zijn leven op het spel staat. Ik vind dit op zijn minst vreemd.
Maar vooral op de systeempartijen blijven stemmen en afgeven op de FVD, de enige partij die oppositie voert op echt relevante thema's: migratie, klimaat en corona.
Ik blijf het vreemd vinden dat er nog serieus mensen zijn die achter FvD staan. Zal wel aan mij liggen, maar apart is het wel. There will always be wappies.
Weet je wie ook oppositie voerde op echt relevante thema's?
@Festen | 31-01-22 | 10:25:
Joe Rogan.
Nou uh, volgens mij voeren bijv. PVV, BBB en Ja op diezelfde onderwerpen óók oppositie.
@Festen | 31-01-22 | 10:25: Relevante thema's zoals ontslagbescherming, betere gezondheidszorg, studiemogelijkheden voor iedereen en kindergeld. Dan weet ik wie jij bedoeld.
@Achenwee | 31-01-22 | 10:21: Want welk punt uit hun verkiezingscampagne ben jij zo faliekant tegen?
@Kees Maf | 31-01-22 | 10:31: en een stuk zinniger dan die malloten van FVD...
Och, hij zit weer in het zadel met zijn gedraai en gekonkel. De peilingen zullen hem worst wezen. Te zijner tijd, bij nieuwe verkiezingen, zal HH draaikont het kiesvee beloven met extra loonsverhogingen, importbeperkingen en wat boude uitspraken. Dan kiezen we (#not me) weer voor deze leugenachtige grafdelver van NL...
Zolang er geen enkel beleid en maatregelen zijn om die lui buiten de deur te houden zal dit alleen maar erger worden. Verreweg de meeste "asielzoekers"zijn kansloos maar als ze er eenmaal zijn krijg je ze niet meer weg. Je moet dus voorkomen dat ze binnen komen, en niet als ze er eenmaal zijn jaren procederen en elke 5 jaar met een generaal pardon komen...
Bleekgezicht praten met dubbele tong. Ik heb gesproken, ugh!
Belachelijk dat die brug tussen Libië en Lampedusa nog steeds niet klaar is.
Zo tikken we natuurlijk.nooit de 2000 per week aan.
Opgevoed met Totale minachting voor onze levenswijze. WElkom!!!
Je hebt van die oude schilderijen met jachttaferelen. Op de achtergrond Romeinse ruïnes, zo zie ik ook de toekomst van NL.
Even kijken, wat zegt Wikipedia over een gespleten tong:
“De gespleten tong, met twee tongtippen, laat het reptiel toe te detecteren aan welke van de twee tongtippen de geur het sterkst is, zodat het reptiel een ruimtelijke indicatie krijgt van de oorsprong van de geur. Dit laat toe prooien te detecteren, sporen te volgen, schuilplaatsen te detecteren, soortgenoten te detecteren bij de paring, en zo meer.”
Soortgenoten detecteren bij de paring? Dan is er iets mis met die van Rutte.
@amateurrr | 31-01-22 | 10:15:
Ik denk dat de tong uitstekend werkt in de darkroom.
Fuck crypto, aandelen in Miele moet je hebben!
Ach, plek zat in Nederland joh.
Nederland is een Rijk Land met voldoende natuur, scholen, huizen, bouwgrond, geld - en nog maar 1 op de 6 jongeren groeit in armoede op volgens de officiele instanties.
We have to do better #samen
Het maakt me weinig meer uit. Het heeft weinig zin je zorgen te maken over zaken die sowieso een eigen dynamiek hebben en ook al zover zijn voortgeschreden dat ik er weinig affiniteit meer mee heb. En dat laatste geldt eigenlijk ook voor de toekomst van Nederland.
Opgeven is ook een optie.
Maar zonder lockdown was het allemaal nog veel erger geweest, zal Rutte zeggen...
Er zijn nog veel meer zielige mensen!
Tja,nu zelfs een wasdroger bij je gratis Miele zie ik op het plaatje.Heb je hard nodig wanneer Fatima’s tiental ook deze kant op komt.
Die maniakale mimiek spreekt boekdelen. Hier gaat iets ernstig mis.
Eerder bij de kiezer die op maniakale mimiek stemt.
En Wilders, Bosma, Graus en Agema maar zakken in de peilingen. Die kermisklanten krijgen het voor elkaar om zelfs met deze regering nog geen potten te breken.
Aldus sprak de CDA fanboy.
Goh, altijd ga je tekeer tegen tussentijdse peilingen....
CDA gaat verpulverd worden. Wie is hier de kermisklanten?
Zolang het partijkartel aangeeft alle partijen die islamisering, overbevolking, criminaliteit en geweld afwijzen buiten de regering te houden. Lijkt een stem daartegen indwrdaad weggegooid.
Uitleggen waarom ons land meer islamisering, overbevolking, criminaliteit en geweld nodig heeft kunnen jullie ook niet.
Wilders spreekt met z'n kinderachtige scheldpartijen misschien dikke Tonnie op de bouwplaats aan maar buiten die doelgroep heeft hij weinig steun.
@Diederik_Ezel | 31-01-22 | 10:15:
Maar ook jij zal ons nooit uitleggen waar overbevolking, islamisering, criminaliteit en geweld nou precies goed voor zijn.
@Diederik_Ezel | 31-01-22 | 10:15:
Dan zijn er veel dikke Tonnies en bouwplaatsen in de land.
Gaat hier over Rutte, niet over een partij die zelfs voor u te hoog is gegrepen.
Blijkbaar lopen sommige PVVërs over naar JA21. Eerdmans c.s. profileren zich nogal op het onderwerp immigratie. Wellicht denken de nieuwe kiezers dat JA21 er wél iets aan kan doen.
@amateurrr | 31-01-22 | 10:17: daar lopen op dit moment veel dikke Pjotrs rond omdat dikke Tonnie liever een peuk draait in de Geitenkamp met een biertje in de hand en een spijbelbriefje van de dokter dat hij even niet kan werken.
@van Oeffelen | 31-01-22 | 10:50:
Blablabla. Wanneer ga jij werk zoeken?
Iemand het woord tribunaal al genoemd?
Moet je ook eens rekenen wat een impact (negatief) dat heeft op de zorgkosten.. dat moet immens zijn. Er wordt straks fors bezuinigd op de zorgkosten voor alle huidige Nederlanders mede vanwege dit beleid.
Zeg bigot, dat is niet het definitie van racisme.
"Racism: The marginalization and/or oppression of people of color based on a socially constructed racial hierarchy that privileges white people."
www.adl.org/racism
Alleen witten kunnen rassies zijn.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-01-22 | 10:11: Ja, die zag ik ook langskomen.
"De splinter in andermans oog wel zien, maar niet de balk in het eigen"
Zorgkosten 2025 100 miljard kwam vanmorgen forbei.
Ga voor de lol eens met Surinamers of Antillianen in gesprek wat zij van al die instroom vinden. Daar is Geert niks bij.
Twintig nationaliteiten maar slechts één godsdienst.
Die tong van Rutte is bijna porno.
Rutte is een en al pr0n, neemt de belastingbetalende burgerij vol in de rectum. Zonder spuug en met aanloop. En de ontvangende partij stemt nog op hem ook...
Een beetje spuug moet je wel verdienen natuurlijk. Dat blijft een gunst!
Het is in het midden-oosten bekend dat je de nationaliteit aanneemt met de grootste kans op asiel. En dat zijn dus niet alleen de noord afrikanen die dit doen. Men gaat voor het paspoort. En dat leveren ze nooit meer in. Ik begrijp niet dat men niet wakker is geschud toen laatst bleek dat er in Afganistan zoveel "nederlanders" waren die men "moest" evacueren.
Ook al zo geaccepteerd dat vluchtelingen per definitie al geen paspoort hebben.
De hoeveelheid tolken is ook bizar. Elke Nederlander had minstens 10 tolken om zich heen plus familie.
Er zitten blijkbaar een hoop eitjesbakkers in Afghanistan.
De laatste keer dat ik zo lachte was dat ik het hokje voor Mark Rutte rood kleurde.
En maar "strategisch" Rutte blijven stemmen, want "anders krijg je Kaag en Klaver".
Alsof dat qua wanbeleid uit zou maken.
VVD en D66 zitten in 1 partij in de EU. En Rutte heeft een afspraak met Klaver dat GL met de VVD meestemt (tot de komende provinciale statenverkiezingen lijkt me dan). Maar ja low informed voters...
Volgens de Volkskrant neemt de asielstroom weer toe door Syrische oorlog en machtsovername Taliban.
Gek dat ze daar in Denemarken geen last van hebben. Wat wij per week binnen zien wandelen, zien zij per jaar binnenwandelen. Dus misschien dat het toch meer te maken heeft met ons Alles Graties ! beleid.
Dat is niet het beleid. Het beleid is massa immigratie bevorderen. Iets wat alle Neerlandse regeringen sinds Jeaup I met liefde hebben uitgevoerd.
Het is een keuze.
We zouden de wandelroute de andere kant op kunnen laten gaan door de bordjes aan te passen. Maar dat zal wel weer te duur zijn.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-01-22 | 10:08: Onder Balkenende niet.
Tja het piept en kraakt, steeds meer Nederlanders vallen de oogkleppen af en zien dat we met dit beleid en kabinet op een ramp afstevenen, dus nog snel zoveel mogelijk gelukszoekers binnenhalen voordat ze zich moeten verantwoorden voor de rechter.
Dat blijkt niet uit hun stemgedrag. Zodra de MSM en andere talking heads nasi en faxist gillen gaat het rode potloodje richting het bolletje van het partijkartel.
Ze gaan toch allemaal weer terug?
He. Rutte heeft een gespleten tong.
Maar Bente Becker heeft beloofd daar wat aan te doen. Echt.
Gaaf zeg!
De laatste keer dat ik zo lachte was toen ik op een hark ging zitten.
Ach, het maakt mij niks uit. De moslims gaan ons straks een reservaat geven waar we casino's mogen exploiteren. Hooka hey!
U heeft zich duidelijk n i e t in mohammedanen verdiept.
Waar we Russische roulette kunnen spelen, mau!
Ik zie dat veel Ottomanen asiel eisen. Waarom? Is er oorlog dan? Hoogstens worden Armenen en Pontus Grieken onderdrukt (maar die zijn al het land uit gejaagd) en Koerden. Betreffen dit Koerden dan?
En dan de kopjes "Jemen" en "Syrië". Is dit weer een verzamelterm voor "iedereen met een getinte huidskleur uit die regio" die economisch migrant zijn of zijn het daadwerkelijke asieleisers die "vluchten"?
En dan nog Algerije. Waarom eisen die in allah's naam asiel? En waarom worden zij samen met de Ottomanen niet per direct teruggestuurd?
Je schrikt je toch de tandjes van die kop, stofdoek over bovenkant scherm.
Bij chimpansees lijkt het soms dat ze een brede glimlach laten zien, terwijl het in werkelijkheid hun agressie toont.
Richting 2.5 miljoen medelanders zijn stapelgek op de man.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-01-22 | 10:06: De enige richting is naar de nul zetels, gelet op de peilings van De Hond. Rutte heeft zijn houdbaarheidsdatum ver overschreden. Op de twitter zag ik al een aardige vergelijking staan, over het vertrek van Dijkstal toen hij op 24 zetels peilde en Nijpels op 27. Binnen de top van de VVD zal inmiddels wel code oranje zijn uitgeroepen, want de partij is door de lijn-Rutte de afgelopen 10 jaar uitgehold.
@Glasgow Argus | 31-01-22 | 10:15:
Parijs is nog ver. De gemiddelde kiezer heeft een geheugen van 2-4 weken. Flinke groep vult avond van tevoren de stemwijzer in. Nog altijd onbekend wat Omtzigt gaat doen. De enige echte die grote groepen kiezers onder de normies kan trekken. Doet hij niet mee blijft Rutte/Kaag over. Normies gaan niet voor Eerdmans en de overige judassen. Ook niet voor trippel B. En komen uit bij Rutte en/of Kaag helaas.
Peilingen van Maurice de Hoax zeggen niets, behalve de ego's van JA21 en hun fans strelen.
@Graaf_van_Hogendorp | 31-01-22 | 10:20: Don' t get your hopes up on Omtzigt, waarde Graaf. De man komt hyperkritisch over op gedetailleerde kwesties, maar stemt braaf met het kartel mee. Samen met Liane den Haan zetel 77 en 78 van de coalitie.
Wanneer het Omtzigt echt ernst was met dat nieuwe sociale contract, dan was hij al lang publiek gegaan met een brede volksbeweging. Hopelijk dan wel met een net zo kritische blik op wat er binnen komt, dus geen AIVD-mollen zoals bij de LPF en gekken, baantjesjagers en opportunisten bij andere upstarts.
Omtzigt staat trouwens ook voor meer, meer, meer migranten, dus weet zeker dat je hoopt op wat je met hem gaat krijgen.
@Glasgow Argus | 31-01-22 | 10:27:
Oh ik vertrouw Omtzigt ook niet en ken zijn stemgedrag. Daarnaast geef ik het 50/50 of hij komende verkiezingen meedoet.
Maar feit is wel dat hij meer in trek is bij de normies en low informed voters dan een Eerdmans of sweet Caroline. Laat staan Geertje of onze Tjer. Dus als je iemand zoekt die 20+ zetels om echt potten te breken bij het partijkartel haalt zie ik momenteel alleen Omtzigt dat doen.
En dan nog zit je met de provinciale statenverkiezing waar Omtzigt niet aan gaat meedoen. Nu ik erover nadenk kan JA21 misschien daar wel goeie zaken doen. Opkomst is veel lager en het volk wat wel op komt dagen gemotiveerder.
Het is een gotspe om het hoofd van de NL-Inreis Maffia zo treffend in ons gezicht te laten ontploffen . Hallo vvd , snappen jullie nou waarom jullie in de peilingen zo duiken. En dit is maar 1 reden van de emmer die eindelijk over/leegloopt.
Toch mooi dat de foto duidelijk Rutte’s gespleten tong in beeld weet te brengen.
U was me voor.
Altijd. Ook bij je vrouw.
Waar blijft toch die wal die het schip gaat keren ?
Is er al aanbod voor defensieve vechtsporten voor kinderen die in baarmoeders zitten? Je kan niet vroeg genoeg beginnen.
De gespleten tong.. het teken van een leugenaar.
Rutte heeft echt een gespleten tong, ik dacht altijd dat dat figuurlijk was.
Weer bruto en netto door elkaargehaald?
Ik denk ineens aan lullo. Hoe zou dat komen?
Als een paramilitaire eenheid bestaande uit vijf Russische jongemannen de bus van Ter Apel naar Emmen zou nemen zou de DSI meteen worden ingezet. Maar duizenden plunderende en geweldplegende jongemannen uit Noord-Afrika, zonder geldige reden voor hun verblijf alhier, die laat de regering Rutte ongemoeid.
Rutte, het wordt tijd dat jij en je partij hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld voor alle geleden schade. Voor de rechter ermee.
Mijn kinderen, 25 en 27, wonen nog steeds thuis. Staan al jaren ingeschreven en gaat nog vele jaren duren. Hebben beiden geen relatie en ook geen hoog inkomen dus kopen zit er überhaupt niet in. Ondertussen, en helemaal met de lockdowns, komen er steeds meer onderlinge spanningen. Denk dat heel wat ouders in deze situatie zitten maar niemand komt in opstand.
Het allervreemdst vind ik nog dat kraken nog steeds zo als 'not done' wordt gezien.
Misschien eens al die buy-to-let investeerders een briefje schrijven? Daar zit 90% van het huizentekort en de torenhoge prijzen.
@Beste_Landgenoten | 31-01-22 | 10:03: Er is al 40 jaar een huizentekort. Er valt gewoonweg niet tegen de bevolkingsgroei op te bouwen. Natuurlijk is bevolkingsgroei niet de enige factor, maar wel veruit de grootste. Ik denk dat met het permanent mogen bewonen van vakantiewoningen ( ruim 300.000) je het probleem sneller oplost.
Moeten ze een huis eisen joh, net als die Syrische broers
@Beste_Landgenoten | 31-01-22 | 10:03: Als je koopt om te verhuren, verhuur je dus een woning. Geen woning tekort.
Als je 100000 mensen per jaar importeert, moet je elke 8 jaar een stad ter grootte van Amsterdam bijbouwen.
De wiskunde is niet zo heel moeilijk.
Het wordt wel steeds lastiger om 1,5m afstand te houden.
Druk, drukker, drukst, NEDERLAND!
Die co2 norm gaan we echt halen!
Vroeger stemde ik meestal VVD, maar in het VVD partijprogramma kun je juist lezen wat ze niet zullen doen. Zodra Rutte weg is, gaat de VVD de PvdA achterna.
Nee joh, dan gaat Dilan Dinges of Sophie Hermans de kar trekken. Op naar 76 zetels!
Als je eigen bevolking zich niet meer voort wilt planten vanwege feminisme, het twee verdien model en klimaathysterie dan moet je maar importeren. Want zonder het importeren van volkeren dondert de hele ponzi scheme van zorg, pensioen en dergelijke in elkaar.
Ja mooi verhaal, ware het niet dat het overgrote deel werkeloos in een van onze weinige huizen zit en de vrouwtjes sowieso niet mogen werken.
@JJMS | 31-01-22 | 10:01: precies, ik snap het niet. Heeft Brussel niet door dat het middel erger is dan de kwaal?
Dat zou alleen maar opgaan wanneer een immigrant netto zou opleveren. Dat is neit het geval, ze kosten een veelvoud aan uitkeringen, zorg en veiligheid dan dat ze bijdragen. Op deze manier dondert het alleen maar sneller in elkaar.
Gezellig
Zijn we nog steeds Syrië aan het braindrainen?
Verder zijn het geen vluchtelingen maar economische migranten. Deze gasten zijn waarschijnlijk gevlucht naar Turkije of zo. En nu zien ze dat de economie niet zo prettig in Turkijje is dus ga je kijken wat de andere opties zijn.
@zhirek | 31-01-22 | 09:57: Helemaal eens! economische migranten, dat zijn ze en zo moeten we ze noemen.
@zhirek | 31-01-22 | 09:57:
maar het zijn verdommen allemaal moslims, dus...problemen voornu, straks en altijd omdat ze zich niet willen/kunnen aanpassen en het liefst ons willen overheersen. STOPPEN in naam van ons nageslacht die het ons bitter zullen verwijten dit volk te hebben binnengelaten.
Het zouden toch Siemens-machines blijken te zijn?
Was dat verdomme hier nou ook al fake news? Nieuwe running gag waarschijnlijk, vorige week waren het ineens weer A.E.G.'s.
Ik kan nog wel wat mederwerkers gebruiken. Misschien toch eens COA bellen.
Het is wel de bedoeling dat wij de slaven blijven en zij de heersers...
Doe even normaal! Die foto is niet leuk wanneer die onverwacht keihard op het scherm verschijnt als ik naar de GS site ga.
Leptob | 31-01-22 | 09:52,
Precies.
Maar ook wel weer treffend, nu ik er over nadenk.
Holy shit,
Ik schrok mij ook rot.
Jezus!
Moet die foto nu zo echt ?!
Er was, jaren terug, een soortgelijke van Emile Ratelband
the stuff of nightmares
Ja, dat is Mark Rutte zijn gemaakte spontane gezicht waar hij heel lang op geoefend heeft met zijn media trainer en zijn persvoorlieger.
Het neppe straalt er van af, maar beter zul je niet krijgen.
telegrof techniek, overgedetailleerde foto's met ongunstige pose plaatsen om de haat aan te wakkeren. Ook handig zijn foto's van etende mensen. Altijd lelijk. De geroutineerde veel gefotografeerden weten dat en eten niets in het openbaar.
Bleib zu Hause
We zijn inderdaad af met een ontwikkelingsbeleid in Syrie zelf zodat mensen daar kunnen blijven en liever ook kunnen terugkeren. Het is niet alleen winderig en koud, dat is het jaar jaar zo, Het is hier niets voor die mensen.
REAGEER OOK