Kunnen we niks? Op een na duurste benzine in NL
We zijn de beste! Alleen niet van Hong Kong
Foto van een Nederlands landschap in het jaar 100 voor Christus, toen de benzine (langs de snelweg) nog € 1,54 kostte (die .9 vergeet iedereen altijd). Een pakje Marlboro deed € 4, een gemiddeld brood ging voor € 1,48, voor € 2 kwam je nog wel weg voor een glas pils en ook de supergrote condooms die wij altijd nodig hebben waren een stuk goedkoper dan nu. Enfin, over de jaren is niets duurder geworden, behalve ALLES. In het geval van benzine accepteren we maar dat meer dan zestig procent van de prijs in de zakken van de overheid verdwijnt en nu hebben we de op een na duurste benzine ter wereld, na Hong Kong, en dat is niet eens een echt land. Zelfs dat kunnen we niet, gewoon voor lul staan voor de hele wereld. Dat iedereen óns uitlacht met die belachelijke burgerhatende zeikprijzen van ons. En die politici allemaal maar muilen over 'koopkracht'. Koopkracht dikke reet. En er moet er altijd weer eentje net iets een beetje beter zijn. We zijn de eerste verliezer. En de grootste verliezer, dat is onze portemonnee.
Reaguursels
InloggenAlles is zo ongelooflijk duur geworden. Ik houd mijn hart vast voor 2022, 2023 en 2024.
De cadeau’s van Prutte aan de groene Kmher moet wel betaald worden,zo kan hij ook bij de groene Kmher in een gunstig daglicht komen door de automobilist uit te kleden,wokerij is toch strafbaar ?.
Revolutie Revolutie Revolutie Revolutie
Het klnkt alsof de Green Deal prima op koers ligt.
Gewoon eens twee dagen niet tanken met z'n allen. Opgelost. Maar ja. Nederlanders gaan liever hamsteren
Vergeet ook niet dat wij in Nederland ook nog eens wegenbelasting betalen. In Duitsland zit het al in de brandstof. Heb je hier een zuinig 1.6 dieseltje met een euro 5 motor waar je 1 op 23 mee kan rijden betaal je ook nog een 400.- per kwartaal.
Iedereen die in Duitsland woont en een motorvoertuig heeft, is verplicht om Kfz-Steuer te betalen. Er bestaat een uitzondering voor mensen met een zware handicap: zij hoeven de belasting niet te betalen of krijgen 50 procent korting. Mensen met elektrische auto’s krijgen de eerste vijf jaar een vrijstelling.
Kfz-Steuer = wegenbelasting.
Anders dan in Nederland, waar de premie op basis van gewicht wordt berekend, wordt de premie in Duitsland gebaseerd op de CO2-uitstoot, de motor, de cilinderinhoud en de registratiedatum van de auto. Zuinige auto’s betalen in Duitsland dus minder wegenbelasting. De informatie die benodigd is voor het vaststellen van de premie, is op het kentekenbewijs van de auto te vinden. De Kfz-Steuer bedraagt voor de meeste auto’s tussen €100,- en €300,- op jaarbasis. Dat is beduidend minder dan in Nederland, waar gemiddeld €450,- per jaar aan wegenbelasting wordt betaald. Bij motoren wordt de premie enkel aan de hand van de cilinderinhoud berekend.
@Teekje_Tippel | 29-12-21 | 16:44: ja, ze klagen al over 200 euro per jaar. Mijn duitse buurman wil niet geloven dat ik 193 euro PER MAAND voor mijn volvo diesel betaal.
De dood en de fiscus zijn zeker.
Met dank aan de leeghoofden die hebben gestemd op die zo genaamde autopartij.
De VV(d). Dank voor uw stem op Mark Rutte de vernietiger van de middenklasse.
Het wordt alleen maar slechter de komende vier jaar.
Een paar weken terug in Oostenrijk getankt voor 1,19 Euro.
Gelukkig is de wereldwijde energiecrisis alleen aanwezig in Nederland.
Gelukkig weten ze het geld goed te besteden.
Rechts beleid:
opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/8412...
Daar hebben ze het kwartje van Carrie.
Tanken in Duitsland mensen. Kan je ook nog wel wat bockworsten en warsteiner meenemen.
Als nou iedereen een week stopt met tanken in Nederland. Dan heeft de regering niets meer om te financieren. Rutte 4 valt meteen.
En nu maar wachten tot de olieprijs weer echt gaat stijgen en de dollar stijgt tov de euro dan gaan we naar de € 3,- per liter?
Het werkt zo:
Als de olieprijs omhoog gaat, gaat de prijs aan de pomp veel omhoog.
Als de olieprijs omlaag gaat, gaat de prijs aan de pomp een beetje omlaag. Net genoeg dat het niet opvalt.
Ik vind ‘burgerhatende prijzen’ niet zo van deze tijd. Graag vervangen door ‘inwonerhatende prijzen’.
Was getekend D666 Castricum.
In ons land is de inflatie ongeveer 5 procent, terwijl in Frankrijk de inflatie 2,8% is, in Zwitserland 1,5%, in Denemarken 3,5% .. In de UK (wel weer) 5.1%, Duitsland 5.2% en Portugal 2,6%.
Blijkbaar doen een aantal van de knoflooklanden het zo slecht nog niet. Wellicht, door subsidie vanuit ons kikkerlandje (??)
@Nederlandop1 | 29-12-21 | 13:58: Spanje kreeg gisteren het geld binnen.
@Nederlandop1 | 29-12-21 | 13:58: Het antwoord hierop is:
JA
Daarom woon ik ook in Spanje!
Frappant dat men naast permanent klagen net zo makkelijk vele (soms honderden) euro's met oudjaar de lucht in schiet. Maar ja, je moet ook aan cultuur kunnen doen natuurlijk. Benieuwd waar het vuurwerkbudget nu naar toe gaat.
En we schaffen ook alle feestjes af en concertbezoekjes etc., of ga ik nu te ver voor u?
Ik heb nog nooit een cent uitgegeven aan die flauwekul.
Wil je me zuurstof vervuilen hoop ik dat je je rot betaald ook.
Beter tandenpoetsen is mijn advies.
Zuurstof vervuilen, chemisch interessant idee. Hoe stel jij je dat voor?
Benzine helemaal niet duur zojuist getankt in Duitsland 1.59 per liter.
Plus nog wat goedkopere boodschappen, niks te klagen.
Waar mensen zich toch altijd druk om maken. Ga fietsen dan.
Zeiken om de brandstofprijs maar wel bij de shell shop even een Mars en een Red Bull scoren.
Juist, of duwen als je je eens echt goed wilt inspannen.
Alles moet in de pas lopen met onze buurlanden en daar waar het niet in de pas loopt ontstaat o.a. valse concurrentie, maar dit is wellicht te hoog gegrepen voor u.
@Rdock | 29-12-21 | 13:32: ik woon de helft van de tijd in Belgie. Daar zijn de appels en peren veel duurder, en melk en kleine broodjes. Zo heeft elk land wat. Maar dat gezever over een paar dubbeltjes is gewoon heel triest. Als je dat niet kunt betalen dan moet je misschien maar helemaal geen auto bezitten.
Reken daar ook nog even het verhoogde percentage ethanol in door.
Voor die €2 krijg je 90% benzine
Tsja nu ga je mank. Haal de accijns en btw er dan ook ff af.
We staan de laatste tijd in alle verkeerde lijstjes. Kutland, zeg ik je.
De echt koopkracht holt achteruit door de energieprijzen. Maar helaas zitten die niet in het koopkracht plaatje van de overheid, dus niets aan de hand.
Op dat stoeltje staat bijna analight.
Benzine is niet duur.
Belastingen zijn hoog
Individuele punten uit het huishoudboekje van Nederland belichten levert niets op. Nederland heeft kosten en die moeten gedekt worden uit opbrengsten, o.a. belasting. Als de belasting op brandstof omlaag gaat heb je twee opties. De uitgaven omlaag (beetje moeilijk als je naar de socio demografische ontwikkeling kijkt) of ergens anders inkomsten genereren.
Er zijn genoeg opties om in het huishoudboekje te schuiven, maar uiteindelijk verandert er onder aan de streep gemiddeld niets. Alleen voor individuen verandert er iets, sommigen gaan er op voor, anderen op achteruit.
Er kunnen enorm veel uitgaven omlaag.
Eens, maar bijna alles raakt delen van de bevolking. Alleen uitgaven aan “derden” verminderen raakt inwoners niet (direct) maar is politiek gevoelig en niet eenvoudig (korte termijn) realiseerbaar; migratie, EU, ontwikkelingshulp, NAVO/defensie, etc.
Andere posten zijn vaak alleen verschuiving van het probleem naar anderen. Voorbeeld kindertoeslag, ik ben uit de kleine kinderen dus kan op nul. Maar dan de opbrengst graag naar ouderenzorg want dat is voor mij dichterbij. Serieus, we hebben een sociale maatschappij waarbij de basis is dat iedereen meebetaalt voor iedereen. Gebruik uit de gezamenlijke pot verandert in je leven maar uiteindelijk is het systeem verdedigbaar. Waar het echt scheef loopt is waar er meer gebruikers zijn die niet inleggen of nooit ingelegd hebben. Ons systeem is ontworpen in een tijd dat de balans gezond was. Vandaag is de balans ernstig verstoord, door vergrijzing, immigratie, etc. en dat zijn thema’s die men graag uit de weg gaat. En niet alleen de immigratie vraag maar ook bijvoorbeeld de vraag rond keuzes in de zorg. Moet alles altijd betaald worden, ook €100.000 voor enkele maanden levensverlenging of moeten we stellen dat er een plafond is. En wie maakt de keuze …..
Shell Selfkant-Susterseel; Super (dus geen E10-rotzooi!); 1,67. Niet alle reaguurders hebben het geluk om in de grensstreek te wonen. Maar wat zijn we toch een ongelooflijk k-land geworden. Nederland krijgt wat het verdient. Volgende verkiezingen stemt Nederland weer massaal VVD/D66/CDA.
Annexeren!
We worden in Nederland geregeerd door klimaatwappies . Deze wappies willen een ieder die anders denk dan zijzelf altijd de les lezen en bovenal willen ze altijd de eerste zijn met milieumaatregelen die iedere burger pijn doen. Maar het allerergste is wel dat voortschrijdende inzichten mbt milieumaatregelen (bijvoorbeeld kernenergie) aan hun niet besteed zijn. Er is nu eenmaal gekozen voor windmolens (die niemand wil) dus die zullen er ook komen. Het zijn een stelletje sukkels en die kunnen alleen overleven in de politiek!
Het is schandalig. De EU heeft de overtreffende trap, daar schikt de Nederlandse politiek zich netjes aan onder. 0% onafhankelijk.
En dat te bedenken dat Euro 95 al een paar jaar niet meer bestaat! Is E10 geworden, je weet wel goedkoper om te produceren, maar wordt verkocht onder de noemer en prijs van Euro 95. Oja de goedkopere productie wordt niet doorberekend naar de consument en de wat oudere benzinemotoren slijten sneller van E10. Als laatste, Nederland is al JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAREN het, of bijna duurste brandstofland ter wereld..... Goed uiteinde iedereen! Op naar een nieuwjaar met nieuwe mogelijkheden en kansen. Cheers!
Dure benzine , maar wel relatief goedkope supermarkten. In de meeste andere landen zijn de dagelijkse boodschappen veel duurder en verdient men minder. Mede omdat onze boodschappen grotendeels onder het lage BTW tarief van 9 % vallen en in veel andere EU landen onder het hoge 23 % tarief plus veel concurrentie.
Daarom shop ik ook altijd in Duitse supermarkten als ik de kans krijg.
Ik betaal namelijk graag teveel.
In onze buurlanden zijn boodschappen echt niet achterlijk duurder. In Duitsland zijn drogisterij artikelen zelfs significant goedkoper.
Gezwam Duitsland boodschappen 13 procent billiger
Duitsland Fles 0.7 l wodka 4,99 Aldi. 20x0,5l flessem Öetinger Bier 6,00. enz. Vergelijk zelf is.
Klopt, maar dat minder verdienen valt wel mee. Onze poetsvrouw zou in nederpaupira al een hoogbetaalde dame zijn met haar omgerekend 40 euro per uur.
@repu077 | 29-12-21 | 13:02: Vandaar die vele Duisters hier in de Nederlandse supermarkten........
Sorry, maar dit klopt echt niet. Boodschappen zijn in Frankrijk, België, Duitsland en Spanje goedkoper dan hier.
Is niet waar en nu met die Corona verhoging zijn de boodschappen helemaal niet meer goedkoper.
Als het nou alleen de brandstof is die rijden duur maakt…
Aanschaf auto (veel) duurder (in buurlanden zijn sommige modellen bijna twee keer zo goedkoop), torenhoge wegenbelasting, oldtimers veel later dan in de rest van de EU vrijgesteld van wegenbelasting, idiote parkeertarieven op veel plaatsen, assurantiebelasting op verplichte verzekering, jaarlijks schorsingskosten op moeten hoesten. Nee, geen melkkoe hoor.
U vergeet het kwartje van Kok. Die " tijdelijke" maatregel uit de jaren 80. In feite doen we al 40 jaar aan rekening rijden.
@upgent:
Er zijn zoveel voorbeelden inderdaad, om moedeloos van te worden. Ik had er ook geen zin in een uitputtende lijst op te sommen. Dit was al erg genoeg.
Laat ik maar niet beginnen op hoeveel vlakken weknemers zijn genaaid de laatse decennia…
Mooi dat we in dit welvarende land straks onszelf niet meer kunnen vervoeren en thuis in de kou zitten want climate change want gas is niet meer te betalen. "Welvaart"
Hoe komen de belastingen in Nederland zo hoog? Door AAS, Ambtenaren, Asielzoekers en Subsidieparasieten.
Toch maar aan emigreren denken?
Nee, omdat bedrijven al dertig jaar een steeds minder groot deel van de belastingen betalen. Moet ergens vandaan komen, toch? We heten niet voor niets een belastingparadijs...
@* Il Principe * | 29-12-21 | 12:31: Belastingparadijs? Alleen voor de deugfirma's als Google, facebook en Tesla.
Een gewoon Nederlands bedrijf betaalt zich scheel aan diverse belastingen.
Lees je eens in.
@* Il Principe * | 29-12-21 | 12:31:
Onzin. De belastingen stijgen vooral omdat de overheidsuitgaven stijgen. En inderdaad, AAS is de kostenpost.
Of de bedrijven die onze economie opbouwen hier 35% of 40% belasting betalen is klein bier. Ze leveren sowieso meer geld op dan genoemde kostenposten. Bovendien drijft een economie niet op belastingen maar op toegevoegde waarde; graan, brood, vervoerder, supermarkt, etc. Inclusief diensten zoals een reisbureau dat genoemde boer, bakker, chauffeur en winkelier in hun vakanties naar Rome vliegt.
Allemaal toegevoegde waarde die NL veel meer oplevert dan alleen relatief hoge belastingen.
@Dandruff | 29-12-21 | 12:49: Teveel ambtenaren. Leidt ook tot teveel regels. Misschien kan het Rijk alvast afscheid nemen van de helft van de beleidsambtenaren en die 700 communicatie medewerkers…
@Nuchternederland | 29-12-21 | 12:49:
nee, de winstbelasting blijft in miljarden akelig constant sinds 2000, dat in tegenstelling tot btw en loonbelasting.
Zoek het anders even op:
opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/8412...
@* Il Principe * | 29-12-21 | 14:09:
Voor den luie donder:
BTW Loonbelasting Vennootschapsbelasting
2000 28,387 24,433 16,736
2001 31,951 27,172 17,58
2002 33,573 29,577 15,394
2003 34,782 28,791 13,392
2004 35,587 27,246 14,994
2005 36,95 27,573 17,069
2006 39,888 31,629 17,907
2007 41,952 37,695 18,552
2008 43,308 40,588 18,814
2009 41,267 47,113 11,604
2010 41,84 46,152 12,782
2011 41,9 47,055 12,409
2012 41,777 44,888 11,854
2013 42,408 45,296 12,447
2014 42,951 45,469 14,511
2015 44,746 53,506 16,108
2016 47,849 54,962 21,035
2017 49,833 61,844 21,413
2018 52,712 61,573 23,613
2019 58,115 61,757 25,929
2020 58,211 62,06 21,943
@* Il Principe * | 29-12-21 | 14:09:
Er zijn sinds 2000 ook nog belastingen bijgekomen zoals verpakkingenbelasting. Als winstbelasting gelijk blijft maar BTW en loonbelasting stijgen. Waar gaat dat geld dan allemaal naar toe?
We betalen met zijn allen ruim 50% belastingen. Dat is zat.
Het probleem zit dus in de uitgaven. In 10 jaar Marx Rutte van 12 naar 20 ministers, om maar iets te noemen. Komende 20 jaar zo'n 30 miljard per jaar aan immigratiekosten om nog maar iets te noemen.
Het probleem van een overheid die systematisch geld verbrandt los je niet op met hogere belastingen. We moeten gewoon stoppen met het verbranden van geld.
@Dandruff | 29-12-21 | 14:42:
Jeetje, zulke duidelijke cijfers dat Rutte NL een paradijs voor bedrijven maakt ten koste van de loonslaaf, en nog zoek je de oorzaak elders?
Wegkijkert...
opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/8412...
@Janneus | 29-12-21 | 13:13: En dat miljard die ze via de NPO aan propaganda uitgeven. Tel je de overheidcommunicatie er bij op en dan blijkt dat ze meer geld aan propaganda uitgeven dan aan defensie.
@* Il Principe * | 29-12-21 | 14:54:
Je weerlegt niet de feiten die ik noemde.
Bedrijven betalen zich ook blauw.
Maar zelfs als er inderdaad pakweg 20 landen zijn waar bedrijven iets meer winstbelasting betalen dan hier, dan neemt dat de kosten van ambtenaren, immigratie en corruptie niet weg.
Shit! Vanochtend nog mijn tank volgegooid met Euro95 voor 1,839 per liter bij de Tinq. Had het ergens anders goedkoper gekund?
Belgie Duitsland, en als je er dan toch bent meteen maar de rest van de boodschappen doen die daar goedkoper zijn? ze komen ook naar NL om alles te halen wat goedkoper is. Het leven buiten de rampstad is niet zo slecht, maar blijf vooral daar.
Duitsland zo bij 1,60 liter. Bij 60 liter spaar je dus 14 euro, daar kun je een hoop oliebollen voor kopen.
Elektrisch rijden?
Nog niet zo lang geleden een wetenschapper van zo een onderzoeksburo (a la Clingendael) op televee:
Als alle auto's in NL elektrisch moeten worden is er te weinig lithium in de wereld. Zelfs als alle andere landen zouden stellen dat NL al het lithium in de wereld mag hebben dan is het nog te weinig om alle auto's in NL elektrisch te maken.... Dus met de huidige batterijen gaat het niet gebeuren.
Daarna had hij nog iets over het elektriciteitsnet dat totaal niet geschikt is om van benzine en van het gas te gaan.....
Je zult het terug moeten zoeken want deze man wordt natuurlijk niet nog een keer door de NPO uitgenodigd, met deze vuige praatjes die dwars tegen het wensdenken ingaan.
Daarom beter waterstof als energiedrager ipv een dikke batterij voor elektrische auto's.
Onderzoeksbureau Meta zeker, wie gaat aandeelhouders van Tesla en toyota uitleggen dat de toekomstige productie nog maar uit 8 mln auto's bestaat
@Wattman | 29-12-21 | 12:24: Ja, maar van opwekkingspunt tot gebruikerspunt +/- 60% verlies.
Moet je wel heel veel windturbines, zonnepanelen en vooral gascentrales hebben om slechts 40% van de initiele energie over te houden.
@Toeja | 29-12-21 | 12:44:
Blijf dat raar vinden aangezien er een natuurwet van "behoud van energie" bestaat. Waar blijft de rest ?
Nog maar te zweigen daar die batterijen meestal met kinderarbeid wordt gemaakt en erg slecht voor het mileu is. Het is 1 grote hype.
@geenjagergeenneeger | 29-12-21 | 12:34: Daarom is toyota al jaren bezig met de ontwikkeling van de solid state batterij. ALS deze er is dan is het elektrificeren van onze energie-behoefte pas mogelijk. tot die tijd (met lithium etc.) is het wensdenken. En op kosten van de belastingbetalert natuurlijk.
@Wattman | 29-12-21 | 12:49: dat wordt oa warmte
Ja hoor, de man komt over 7 jaar terug op tv om te praten over zijn profetische woorden en dat alles wat hij vertelde uitgekomen is.
@frickY | 29-12-21 | 13:25:
Daar kun je wel wat mee, stadsverwarming.
''Jij zal niet autorijden en jij zal gelukkig zijn!''
Zonder auto kan ik niet naar mijn werk, wordt ik daar gelukkig van?> Nee
@brie-de-penis:
Zolang ik maar doorbetaald zou worden dan word ik daar niet ongelukkig van.
Maar dat doorbetalen zal er wel niet inzitten.
@brie-de-penis | 29-12-21 | 12:31: met z'n allen dichterbij huis gaan werken.
We vergeten ook nog dat we hier Bpm, kwartje van kok en wegenbelasting betalen die zit bij veel landen in de prijs van de benzine, als je die meeneemt doen we denk in een gooi naar de 1e plaats
Nederland geeft alleen maar verdriet...
En het erge is dat we zo’n mooi land zouden kunnen hebben. Met al ter beschikking zijnde het geld en kennis hadden we een paradijs kunnen bouwen.
Toen je met je kermit telefoon op de parkeerplaats bij de greenpoint-mast mobiel ging bellen. youtu.be/yl9oxkLwHDE
Vroeger was alles beter! Fantastisch. De nostalgie van deze reclame...
Gelukkig heb ik een dikke, hele dikke hoog toerige V8. Dan is elke liter een genot. En daarenboven hebben planten ook CO2 nodig.
Is rijden op gas nog wel voordelig?
In Groningen wel.
Van wat aan LPG afgefakkeld wordt, kan de USA auto rijden. Olieschaarste? Yeah right.
Bedankt Flopke voor weer een aantal inflatiepunten. Je zou ook eens kunnen overwegen om tijdelijk de accijns of belasting op peut en dat soort te verlagen.
Investeren in paarden en huifkarren gaat groter worden dan de crypto.
Dit 1 van de redenen waarom ik twee jaar geleden heb gekozen voor een functie elders: die ouwe baas van mij was te beroerd om een reiskostenvergoeding te betalen. En het geld groeit me niet op de rug.
Ik kan nu op het fietsje naar mijn werk. Als ik zou willen. Sowieso sta ik nu nog maar 1 keer in de twee maanden bij de pomp, in plaats van twee keer maand.
Zelfde met de inflatie. Ja we hebben goed nieuws: ''Je krijgt er volgend jaar 2% bij". Ehm leuk, maar de inflatie is zo'n gemiddeld 5%, dus ik ga er eigenlijk 3% op achteruit? Ja klopt, maar dat jouw probleem.
ric=nic/pic
Wat er niet uit hoeft te gaan, hoeft ook niet binnen te komen.
Dik 20 jaar geleden hetzelfde gedaan.
Moest twee keer per week m’n Ford Sierra 2.0 volgooien. Ik kon beter bij de Sociale Dienst aankloppen. Duizend kilometer oer week op benzine, daar wordt je niet rijker van. Goed, het was ook een investering in mijn carrière maar wel een dure.
Net nog getankt. Ik moest huilen.
Tip: Gebruik de tankpas van je werkgever.
@born2killn00bs | 29-12-21 | 12:02:
Mijn werkgever geeft een fooi onder de noemer reiskostenvergoeding.
Ik was vanmorgen gaan tanken in den Bels, 91 liter getankt inclusief mijn drie jerrycans. Ik heb €1,627 betaalt per liter E95 benzine. Ik had 27,3 cent voordeel per liter ten opzichte van die goedkope pomp in mijn woonplaats. Dat maal 91 liter, ik kan dus €24,84 lekker in mijn zak steken. Daarmee verdien ik alvast al die bekeuringen terug die ik ooit heb opgelopen, en wel van de staatskas. Ik geniet er echt heerlijk van.
Op de weg terug stond er een file van wel 15km op de zuidelijke rondweg van Breda, allemaal van die lui die gaan shoppen in Antwerpen, daar corona oplopen en ons volgende week hier komen besmetten. Asociaal die lui!
Wat is je berekening voor het verbruik benzine/euro per extra kilometer heen en terug naar den Bels?
Da's wel een hoop tijd en moeite voor een geeltje.
Haha!
Ik tank gelukkig al drie jaar nooit voor meer als €1,52 per liter E10 maar negen van de tien km. rijd ik dan ook in België.
Volgende week weer lekker voor € 1.17 tanken.
Lekker. € 1.16 hier.
Iemand nog een jaren 90 dieseltje staan die op Lidl zonnebloemolie rijdt? Volledig milieubewust, ongehoord dat het niet mag...
Nee dat mag niet want monopolypositie.
Straks rijden op waterstof ziet de overheid ook niet zitten. Lekker de sloot leegtanken!
Lekker elektrisch gaan rijden allemaal! Want die prijzen stijgen momenteel niet * zucht.
Over de aanschafprijs nog maar niet te zwijgen, ik kan geen tesla betalen. Overige merken overigens ook nog te duur.
@timmey Ik ken iemand die zijn accu moest vervangen. Voor de gemaakte kosten, kon hij bijna een nieuwe auto (benzine) kopen.
Elektrisch rijden doe je natuurlijk alleen als je voldoende panelen op je dak hebt liggen.
Benzineprijzen bij mij om de hoek
nl.tankbillig.info/9800-spittal-an-de...
Leuk voor je
Hebbie het ook gecheckt? Er worden geen prijzen vermeld in jouw link.
Dat is ook bij mij om de hoek.. nou ja km of 15 dan.
@VolgendjaarkrygikAOW | 29-12-21 | 12:02: volgens mij staan er toch duidelijk prijzen bij.
We hebben meer omgevingsmanagers nodig!
En daar is Nederland B.V. goed in; het leven onbetaalbaar houden
Ik heb nog net voor €1,54 getankt (euro 95/E10)... maar het was in België.
Da geleuv ik nie, de prijs is al €1,627, ga maar kijken bij de pomp!
Was het geen diesel?
En ik voor €2,93 , meer ging er niet in de tank van mijn scooter.
Gelukkig krijgen we hier binnenkort het Rekeningrijden. Dan wordt autorijden vast weer goedkoper. Toch?
Wij zijn de moderne belasting slaven
Zelfs Shell vindt de belasting hier te hoog en vluchtte naar Engeland.
Eerst Unilever nu SHELL en De Baggerclubjes volgen en dan de AKZO en zo worden de echte Nederlandse maatschappijen belasting technisch weg gejaagd uit Nederland.
Ook Boskalis heeft het op een lijstje gezet, om ooit (binnenkort) NL te verlaten. Wat zal de VVD trots zijn!
Shell betaalde hier al vrijwel geen belasting. Het Verenigd Koninkrijk heeft waarschijnlijk nog meer subsidies in het vooruitzicht gesteld op kosten van hun belastingbetalers. Wees er maar blij mee.
@* Il Principe * | 29-12-21 | 11:59: De werkgelegenheid wordt vergeten en de toe leveringen bedrijven
@gerrit5042 | 29-12-21 | 12:09:
Welke werkgelegenheid? Denk je echt dat Shell uit Pernis verdwijnt? Onzin.
@* Il Principe * | 29-12-21 | 12:11: Een kantoor heeft ook toelevering nodig
Bruto inkomen is hier hoog, ongeveer niveau rijk Duitsland en Scandinavië. De belasting is ongeveer scandinavisch niveau maar het verschil is dat je hier dan nog een keer moet afrekenen met eigen bijdragen e.d.
Qua koopkracht zitten we dus veel lager, niveau Spanje.
En dat omdat de politiek de hand niet op de knip kan houden en iedereen op andermans kosten wil leven. Zie daar ons en het EU politiek systeem. Andermans geld rondpompen dus met veel extra kosten. Bang dat mensen zelf bepalen waar ze hun eigen geld aan uitgeven.
Exact, en die paar slimme mensen die aan dit domme spelletje niet willen meedoen wordt een "tweedeling" verweten. De premie-"sociale"verzekeringen is 1/3 van het loon en daar begint het pas. Waanzin dat pamperen van 2 miljoen in-actieven.
Het is heel simpel, de prijzen in dit land zijn debiel of onze salarissen lopen zwaar achter. Ik denk beiden.
Hoe is het namelijk mogelijk dat mensen er zoveel mensen met een baan alleen kunnen leven door toeslagen.
Moestuintjes maken.
Ik zou het willen chargeren, onze leiders zijn debiel.
Nee dit mag je niet zeggen.
We zijn een gidsland voor Europa. Hierdoor krijgen we respect binnen de unie. Al het geld gebruiken we voor versteviging van democratie. We helpen Spanjaarden en Italianen in hun armoede. En minister Kaag en Rutte staan er internationaal goed op! We steken dit in de energietransitie, meer zonnepanelen en windmolens. Ook voor vluchtelingen zijn we een veilige haven. Iedere week vangen we er 1000 extra op. Wat een prachtig land.
Ooh ja, vuile blanke hardwerkende man, jij bent een fucking racist, jouw dochters zullen bezwangerd worden door een rappende immigrant, ga aan het werk en werk de schuld van je voorouders weg, en koop bij black & women business owners of verlies al je privileges, je hoeft niks te betalen, we pakken op iedere transactie gewoon zelf 50% van alles wat je doet.
Dit is vrijheid, dit is sociaal, dit is gelijkheid.
Leve ons koningshuis en leve onze parlementaire democratie!
Eeeeh we helpen Italianen en Spanjaarden belasting ontwijken……
Het COA dankt u voor uw gulle gaven.
Het aandeel Shell had bij deze prijzen natuurlijk dik over de EUR 30/aandeel moeten staan, ook al is een belangrijk gedeelte belasting voor de staat.
We rekenen niet in eerlijkheid of koopkracht, maar in aandelenkoersen. Geen uitzending op SBS?
Paar dagen geleden nog in Duitsland getankt; 1,59.
Net terug, super E5, dus zonder klavertjeswater erin voor 1.63. DIe kost hier bij de tinq 2 euro. Oude tijden herleven, de grens over met de hele kofferbak vol 20 liter jerrycans, goedkope drank en peuken. Aaaargh!
@elfenstein | 29-12-21 | 11:47:
In E5 zit 5% klavertjeswater... vandaar de 5, gok eens welk percentage klavertjeswater in E10 zit.
@Kaas de Vies | 29-12-21 | 11:51:
Goed lezen, ik heb het over Super, 98 octaan. Noemen ze ook E5 alleen zit er doorgaans geen bioethanol in. Premiumpeut van bp is ook klavertjeswatervrij, staat op de pomp ook als E5. De 98 E5 van tinq is een beetje een mysterie maar d'oude schicht loopt er prima op dus vooruit dan maar. Op gewone euro gaat ie zeuren als een oud wijf dus dan leer je op een gegeven moment wel welk spul je dan wel moet hebben.
Sinds jaar en dag wijd en zijd bekend als het Roversnest a/d Noordzee, eauk feur den eigen inwoners welteverstaan.
Gek, we worden ook belastingparadijs genoemd.
@* Il Principe * | 29-12-21 | 11:45: voor bedrijven en overheden. Klopt. Die Tesla’s op de weg.. dacht je dat een particulier dat zelf ging betalen? Nee, dat is subsidie en bedrijfskosten met extra bonus omdat je zoveel voor het milieu over hebt. Tante Sjaan met haar 15 jaar oude stadsautootje betaalt dat feest.
@Nichtsneues | 29-12-21 | 11:53:
Genau!
Iedereen een deel-Flinstone-auto. De natte droom van links.
Links doet in NL niet meer mee. Al jaren niet meer.
Wat voor beeld hebben ze bij Groen Links over de mobiliteitsbehoefte van mensen eigenlijk.
En dan niet alleen de goedverdienende hooglopende mensen met een hippe koopwoning. Die ook liever de subsidie-tesla pakken in plaats van het tijdrovende OV voor het plebs.
@AdvocatusDiaboli | 29-12-21 | 11:59:
Boeit het hoe Groenlinks over iets denkt? Slechts 8 zetels.. Alle linkse zetels samen geeft 36 zetels... Links is dood in Nederland.
@* Il Principe * | 29-12-21 | 12:10:
Was dat maar waar. Onder Rutte is de VVD het volledige GL-programma aan het uitvoeren; overbevolking, islamisering, dissidenten vervolgen, onbetaalbare energie, grotere overheid, hogere belastingen, etc.
Links heeft zich vooral heel goed vermomd.
@Dandruff | 29-12-21 | 13:00:
Onzin, kijk naar de data en besef waar Rutte echt mee bezig is:
opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/8412...
@* Il Principe * | 29-12-21 | 14:29:
Je verandert van onderwerp, maar je weerlegt 0 van de feiten die ik noemde.
@Dandruff | 29-12-21 | 14:45:
Tsja, die "feiten" van jou zijn dan ook geen feiten.
@* Il Principe * | 29-12-21 | 15:01:
Extreem flauw bewijs van mijn stelling dat jij de feiten niet kunt weerleggen. Een volwassen debater zou proberen inhoudelijk op de genoemde feiten in te gaan.
Neem overbevolking; linkse partijen zoals GL zeggen altijd dat iedereen hier welkom is en zelfs oorlogsmisdadigers nooit mogen worden uitgezet.
Heb jij dat de VVD ooit horen roepen?
Niet?
Maar dat is nu wel het VVD-beleid.
Kun je wel weer met een irrelevant grafiekje over iets heel anders komen maar dat maakt de geplande overbevolking niet minder duur.
@Dandruff | 29-12-21 | 16:19:
"linkse partijen zoals GL zeggen altijd dat iedereen hier welkom is en zelfs oorlogsmisdadigers nooit mogen worden uitgezet."
Wie heeft dat gezegd en wanneer?
Ik word er steeds blijer van dat aan mijn arbeidscontract een dikke leasebak met praktisch ongelimiteerde privékilometers hangt. De benzineprijs zal mij dus volledig mijn achterwerk oxideren. Overigens staat de prijs bij de lokale Firezone op 1,90 dus die ‘meer dan twee euro’ is een tandje overdreven.
Ik heb 2,32 per liter gespot langs de snelweg voor E10.
Maarrrrrr, mag u volgens dat arbeidscontract om 11.41 uur reaguren?
@skoftig | 29-12-21 | 11:43:
Als je een dikke leasebak hebt wel. Dan heet alles werk. Ook in de file staan.
De dikke leasebak staat tegenwoordig vooral lekker ongebruikt op de oprit, want ‘working from home’ is de norm geworden. En met die volledige vervaging van werk en privé is om 11:14 even reaguren geen enkel probleem.
We hebben de duurste overheid ter wereld en als dank sluiten ze ons op.
en toch wordt het voller en voller....(niet door mij, ik ben weg).
Dat heet communisme maar we doen alsof het door marktwerking komt en dat moet je natuurlijk niet willen. Dat maakt het nl. duurder
Als ze kunstmatige benzine kunnen maken dat gaat het veranderen. Dan is het bye bye olielobbies. Dan is het maar net waar die fabriek staat met een kerncentrale ernaast. En wat windmolens natuurlijk, het moet wel grijs-groen zijn.
En aangezien die olielanden niets zelf kunnen zal het daar ophouden. De huidige rijken hebben miljarden genoeg om het langzaam op te consumeren met wat rente en investeringen, maar de toekomstige generaties zullen zelf weer wat moeten gaan doen.
Je hebt het stukje van 60% belasting even gemist? Al kun je benzine uit je hoge hoed toveren, de overheid zal daar nog steeds het meeste aan verdienen.
@Charred_Metal | 29-12-21 | 11:40:
Als de kunstmatige brandstof goedkoop genoeg is stoppen ze vast met percentages.
Hong Kong is helemaal geen land maar een stukje China. Bovendien ongeveer 40x zo klein als NL, dus autorijden kan daar nauwelijks.
We zijn dus wel degelijk het meest beroerde land ter wereld.
Ik kom regelmatig in Hong Kong en nooit op de benzineprijs gelet. Alles met de metro (MTR) en af en toe een taxi. In Hong Kong is, tenzij je in het groene buitengebied woont, een auto zinloos. En ja Hong Kong heeft en is groener dan Nederland (80% is natuur). Ze zitten allemaal op een kluitje rondom een MTR station in plaats van huizen, bedrijven, showrooms langs de A2 van Maastricht tot Amsterdam.
Week geleden diesel getankt €1.54.9 bij de inter marché in Portugal.
Wat ik merk dat door de dure brandstof het erg rustig is.
Er is hier waar ik woon normaal heel weinig verkeer nu rijd er nog een enkeling.
Het moet eigenlijk naar 10 Euro per liter, zodat ik naar Italie kan rijden en dan rond Zwitserland pas mijn eerste tegenligger zie en denk "hey, van Oef!"
@skoftig | 29-12-21 | 11:40: als U de blauwe S560 EQ power ziet....
@van Oeffelen | 29-12-21 | 11:56:
Ik zal er op letten, kijkt u dan even naar een blauwe 640i convertible
@van Oeffelen | 29-12-21 | 11:56: dinky toys vanaf een afstand niet waarneembaar
Vroeger, toen ik nog uit ging stappen, kwam je ze wel eens tegen. Vriendengroepen waar bij er eentje een beetje sullig was en nog net niet het pispaaltje. Wat bleek, dit was het rijkeluiszoontje met al vroeg een eigen auto die iedereen rondreed en vaak ook nog een groot deel van de barrekening betaalde. In de 'vriendengroep van landen, is Nederland het rijke sulletje. De landen die profiteren van de diepe zakken van Nederland gaan ons natuurlijk niet wijzer maken maar lachen ons achter onze ruggen uit.
Haha dat is herkenbaar! Ik was zo’n sulletje en heb nu een voor mijn doen veels te lekker wijf (koude uitsluiting) en giga huis! Ik begrijp niet waarom ze op mij gevallen is……
In Nederland is de overheid rijk en melkt de middenklasse tot op het bot uit. In Italië is de overheid arm en de middenklasse heeft koopkracht. DUS helpt de Nederlandse overheid, politiek en ambtenarij - want wij zijn toch zo goed - het arme Italië... Mille grazie!
Pro-tip voor belastingontwijkers: een pakje lange Marlboro 100s kost maar € 0,20 meer, waarbij je meer tabak voor je euros krijgt (vanwege accijns per sigaret i.p.v. per gram tabak). Overigens ideaal voor gebruik vlak na die superlange condooms.
Het probleem is dat we weer met zijn allen - in meerderheid - de partijen hebben gekozen die in de afgelopen 4 jaar ons land naar de kloten hebben geholpen, D666 voorop. Partijen die door de spaartaks mensen hebben beroofd, die een wankelbeleid hebben gevoerd m.b.t. corona, die landgenoten met de kinderopvangregeling hebben vernietigd, die mensen tot persona non grata hebben gedegradeerd (functie elders) terwijl juist die het volk echt vertegenwoordigden en geen Brintapap-volksvertegenwoordigers waren. In Godsnaam, stem volgende keer geen D666, CDA, VVD en die CU stemden jullie sowieso al niet.
Ik stem al sinds 1971 SGP maar die komen godverdomme nooit boven de 2 zetels.
@skoftig | 29-12-21 | 11:39: het zijn er drie, 3, u jokt een beetje, cda lid?
Gewoon allemaal nog rechtser stemmen zodat belastingen voor burgers nog verder omhoog kunnen zodat bedrijven nog zwaarder gesubsidieerd kunnen worden. We zijn nu al dertig jaar bezig om de belastingen steeds verder te verschuiven van bedrijven naar burgers. Goed bezig!
Ik heb totaal geen problemen met belasting betalen. Ook niet in deze hoeveelheden. Waar ik wel problemen mee heb, is dat in Nederland “solidariteit” wordt vertaald naar “sommigen mensen hebben geen plichten, alleen maar rechten en daar importeren we er wekelijks een kleine 1000 van”.
Je wou toch niet zeggen dat links stemmen de oplossing is???
China, Rusland, Noord Korea, Filipijnen,......
@langzullenweleven | 29-12-21 | 11:37:
In jouw hoofd is iets minder rechts graaien meteen communisme? Arme simpele ziel.
@opblaasschaap | 29-12-21 | 11:36:
Heb in principe ook geen moeite met belasting betalen, maar wel als de beter gestelden zich er op allerlei creatieve manieren er aan kunnen onttrekken...
@* Il Principe * | 29-12-21 | 11:41: welke partij dan ?
VVD is links en voor hoge belastingen en geld smijten.
Beter SGP, JA21 enzo stemmen die rechtser zouden zijn.
@Nichtsneues | 29-12-21 | 11:58:
Vandaar dat vvd probeerde om de dividendbelasting af te schaffen. Puur communisme!!11!!1!1111
@* Il Principe * | 29-12-21 | 12:03: Socialisme/Corporatisme, weet je wie ook......?
@Toki | 29-12-21 | 12:17:
Maar hoe is vvd socialistisch dan?? Ze zijn voor graaiende ondernemers, meer zzp-ers, meer HRA waar vooral rijken profijt van hebben en meer meer meer oostblokkers die hier in de industrie komen werken en zorgen voor woningnood. Woningnood, ook zo'n mooi door vvd gecreerd probleem. Laten we de woningstichtingen die normaal gesproken goedkoper huurwoningen bouwen helemaal de tyfus belasten. Laten we buitenlandse pandjesprinsen uitnodigen om hier sociale huurwoningen op te kopen. Echt, vvd is puur socialisme.
@* Il Principe * | 29-12-21 | 12:23:
Zoek gewoon de klassieke economische definities eens op.
Links staat voor hoge belastingen, veel regelgeving en een zo groot mogelijke overheid.
Rechts staat voor lage belastingen, weinig regelgeving en een zo klein mogelijke overheid.
En rara wat is het VVD beleid afgelopen jaren geweest?
Precies.
En zo komen we bij de vele problemen die je noemt, die allemaal het gevolg zijn van *teveel* belastingen, *teveel* regelgeving en *teveel* overheid.
@Dandruff | 29-12-21 | 16:27:
Onzin, links staat voor de burger voorop.
Rechts staat voor graaien door de elite.
Oliehandel en benzinehandel is een markt en die kiezen de route naar de meeste winst. Zo werkt de markt. En dat vinden we allemaal een goed idee.
Dus als de vraag weer toeneemt als de corona weer afneemt gaan ze de productie zo langzaam mogelijk opvoeren.
Als over een paar jaar de vieze BPM profiteurs (electrische auto rijders) de ratten, ook gewoon lekker per kilometer gaan aftikken, kunnen de belastingen op benzine mooi omlaag.
Economisch inzicht is niet uw sterkste kant. Ik zou het houden op sterke verhalen over de zichzelf prostituerende ex-buurvrouwen als ik u was.
Denk maar niet dat het goedkoper wordt. Dat is een regelrechte illusie. Verder is het een kwestie van de tijd tot het CJIB ook op dit systeem zit aangesloten. De 24/7 surveillancestaat weer een grote stap dichterbij.
@_pacman_ | 29-12-21 | 11:34: U ben overduidelijk een elektrische autobezitter, prekend voor eigen parochie. Doorzichtig.
@goedverstaander | 29-12-21 | 11:36: Nee, ik heb (nog) geen elektrische auto. Zijn nog veel te duur voor wat je krijgt, en in een Kona of Niro wil ik niet gezien worden.
In Nederland wordt Alles altijd duurder, nooit goedkoper
zelfs 'belastingverlaging' wordt door de staat gecompenseerd door wat andere belastingen omhoog te gooien
@_pacman_ | 29-12-21 | 11:34: Ik weet dat het allemaal sterk klinkt. Maar u kunt niet ontkennen dat er prostituees bestaan. En het is volstrekt logisch dat die prostituees ook buren hebben. En dat ik een jaar lang een buurman was van een prostituee is dan ook eigenlijk helemaal niet bijzonder.
@Leptob | 29-12-21 | 11:51: Ik lees het met veel plezier hoor. En uw geluid is op zijn minst authentiek, ook al zijn we het vaak niet helemaal eens. Maar dat maakt geen klap uit.
@_pacman_ | 29-12-21 | 11:55: Ach ja, als iedereen het altijd alleen maar met elkaar eens is, is er ook geen klap aan ;)
Och als U maar in Uw achterhoofd houdt dat 75% van die literprijs aan belastingen in dit verkwanselde land zorgvuldig wordt uitgegeven en op de goede plaatsen terecht komt......
Akwasikmaar is inmiddels omroepdirecteur van de eigen zwarte sekte en toucheert 113.000 euro, gefeliciteerd.
Every country has the gas price it deserves.
Joseph de Maistre
2 Km rijden en ik kom het eerste duitse benzinestation tegen. Alwaar de benzine 25 à 30 cent de liter goedkoper is. En met mij weten tigduizenden anderen dat ook. En als ik 4 kilometer door blijf rijden, kom ik er nog 5 tegen. Net als 2 drankhallen en 5 discount supermarkten. Met het huidige 'graai-beleid' vloeien jaarlijks miljarden aan koopkracht de grenzen over.
Bij Lommel net over de grens komen de Nederlanders tanken + een kofferbak vol jerrycans. Verdienen zo minstens €50,- door een kort ritje.
Ah, je woont bij Kranenburg.
Nog maar een 8 jaar volhouden mannen/vrouwen, dan bezit je geen auto meer en zijn we gelukkig!
Altijd maar weer nummer 2, bah.
Max vergeten?
De overheid heeft veel geld nodig voor immigratie.
De ironie is dat in Hong Kong mensen amper een auto bezitten. De meeste pakken de metro, bus of taxi. Hun octopus systeem is uitstekend.
Ter vergelijking: Hier de actuele benzineprijzen in Europa volgens de ANWB
www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereidin...
Ja. Jullie hebben Rutte geniet ervan. Buiten auto’s en benzine alles halve prijs voor bezoek aan nl. Mede dank aan de Griekse wc munt.
Zullen we een tankwagen huren en even naar Rusland rijden?
@Wilde Slechtdoener | 29-12-21 | 11:34:
In Rusland hebben ze fijne tankwagens.
youtu.be/OpyGe6bcSe4
Per 1 januari gooit Den Haag er weer een accijnsverhoging op ter waarde van de inflatie. Daarover gaat dan weer BTW.
Een Boosterprijs.
SInds ik erachter kwam dat mijn auto als een bejaardebak reed door die E10 ben ik eens E5 gaan tanken. Kolere, je krijgt er een andere auto voor terug. We accepteren zelfs modderige, rottende benzine in Nederland. Maar, ik ben wel wat witjes bij het afrekenen bij de pomp.
Je rijdt wel 10% meer km's, zegt mijn chauffeur.
En de grootste winnaar, dat is onze steeds verder uitdijende, hedendaagse variant van de roofridder: uw lokale, regionale en centrale overheid, met al haar uitwassen.
-
Moderne slavernij. De Nederlander is een koelak.
De skyline van Den Haag is één van die uitwassen. Een stuk of 5 hoge torens met elk zo'n 7000 beleidsmedewerkers erin.
Ja elektrisch rijden gaat het helemaal worden, de wereld is gek geworden:
De grootste zwendel die de wereld ooit heeft gezien.
Heeft iemand hier wel eens over nagedacht?
Als alle auto's elektrisch waren.. en ze zouden vast zitten in een file van drie uur.. De batterijen zijn leeg! En wat dan?
Niet te vergeten dat er praktisch geen verwarming is in de elektrische auto.
En als je de hele nacht op de weg zit, geen accu, geen verwarming, geen ruitenwissers, geen radio, geen gps (alle batterij leeg)!!!
Je kunt proberen 112 te bellen en de vrouwen en kinderen veilig mee te nemen!
Ze kunnen je niet komen helpen omdat alle wegen geblokkeerd zijn en ze zullen waarschijnlijk verplichten dat alle politiewagens elektrisch zijn (als we nog politie hebben)!!!
En als de wegen geblokkeerd zijn, kan niemand zich bewegen! Hun batterijen zijn leeg
Hoe belast je duizenden auto's in het verkeer?
(Ik denk dat dit een zaak is waar ik mezelf graag aan het werk zou zien. Drones om zware batterijen te leveren en iemand om oude batterijen te verwijderen en nieuwe te plaatsen. )
Hetzelfde probleem met zomervakantie vertrekken met kilometerblokken.
Er zou praktisch GEEN airco zijn in een elektrische auto. Je batterijen zouden in een oogwenk lekken.
Natuurlijk heeft geen enkele politicus of verslaggever het hierover!
Electrisch rijden gaat het helemaal NIET worden. Nederland loopt weer eens veel te ver voor de muziek uit en zal de rest van de wereldf wel weer eens laten zien hoe het niet moet.
-
En de rest van de wereld zet in op ... waterstof.
U spreekt waanzin. Of in uw geval 'out of ur anus'.
@bisbisbis | 29-12-21 | 11:26:
Waterstof is de enige weg naar de toekomst. Het gehannes met batterijen laden dat lang duurt en ook nog eens via een totaal incapabel energienet moet werkt gewoon niet. En waar moet die stroom vandaan komen als ze allemaal 's nachts laden?
Gewoon een zonnepaneel op je autodak monteren.
Je laatste zin legt precies de vinger op de zere plek.
Er is geen enkele politicus of verslaggever met ook maar het geringste technisch inzicht. Het kakelt maar een eind weg, gooit er wat termen tegenaan, maar heeft werkelijk geen idee wat er gaande is. Heel griezelig.
@tandwiel | 29-12-21 | 11:31: Waterstof in combinatie met batterijen en/of waterkracht, kernenergie en een gedeelte fossiele bijstook-capaciteit is de de mix van de toekomst. Er is niet een leidende oplossing.
Uranus1767, ik begrijp het eindelijk, het is een complot !!!1
@_pacman_ | 29-12-21 | 11:37:
Met het huidige electriciteitsnet dat al overbelast is is verder inzetten op elektrische auto's en warmtepompen niet mogelijk.
Om dat net te upgraden zijn waanzinnige bedragen nodig en een hoeveelheid techneuten die de komende decennia niet bestaan.
@Jos Tiebent | 29-12-21 | 11:33:
En wachten tot het zomer wordt. Wel een noodpakket meenemen voor ½ jaar.
@Tobi | 29-12-21 | 11:38:
Nee het is nog erger. Het is pure domheid.
@_pacman_ | 29-12-21 | 11:30:
Uranus heeft zijn hoofd zeker niet waar de zon schijnt. Ik rij al jaren elektrisch, kachel en airco zijn van grote klasse en doen niet eens zo'n enorme aanslag op het accupakket. Warmtepomp techniek kan ook gewoon in een auto worden gezet en lekken? Deze meneer moet eens wat minder vroeg aan de drank gaan.
@Ommezwaai | 29-12-21 | 11:56:
Wel lezen hè. Het fast er dus om dat je ooit een keer in een file komt die niet binnen een paar uur oplost(zoals in het verleden mensen een dag en nachtje ingesneeuwd waren).
Hong Kong is een compound, afgedwongen door grote drugshandelaren. Dat mag niet eens meetellen als land of als stadsstaat. Dat is een no go area en het duurt nog bijna 30 jaar voordat die toestand is opgeheven.
Dat wil zeggen dat Nederland wel degelijk kampioen is.
Maar daar nemen wij natuurlijk geen genoegen mee. Het kan altijd beter, ook al ben je de beste. Vandaar rekeningrijden.
China is druk bezig Hong Kong volledig in te lijven en onderdeel uit te laten maken van de PRC. Dat duurt echt geen dertig jaar meer. Daarna is NL dus zeker koploper in benzineprijzen.
Zie hier de overeenkomsten.. Nederland is immers ook één van de toplanden wat betreft de handel en doorvoer van drugs.
@goedverstaander | 29-12-21 | 11:28: China móet Hong Kong zelfs volledig inlijven, dat is onderling zo overeengekomen. Dat gezeur van stink studentjes daar druppelt wel door tot het NOS journaal maar ze vergeten er telkens bij te vermelden dat wat China doet gewoon de afspraak is.
Die eurofielen moeten eens haast maken met een fiscale unie, alles gelijk. En anders er helemaal mee ophouden.
Liever gewoon dat laatste
de benzineprijzen regelen we daarna wel gelijk met de herinvoering van de florijn
Nieuwe bolides zijn in Duitsland ook zeker 30 tot 40% goedkoper.. Maar fiscaal is de zaak zo dichtgetimmerd dat je bij de import uit Duitsland nog even flink mag schokken. Hoewel een 2e handsje wel kan lonen.
Is er een reaguurder die weet hoe dat in Zwitserland zit?
Vast wel. Help mij even, hoe heette het alweer ... iets met 'oe' dacht ik...?
@bisbisbis | 29-12-21 | 11:30:
Van Oef tankt alleen kerosine.
Hoe wat zit? Tanken?
@van Oeffelen | 29-12-21 | 11:57: nee, normaal reaguren met respect
@dathoujetoch | 29-12-21 | 12:11: en met link
Dit lijkt me ook wel een goede reden voor een staatsgreep.
Weet hebben de meest incapabele overheid.
Dat willen we toch door niet één Europa te worden zodat onze roverheid zelf de belastingen op benzine bepaalt.
Well played Rob.
Ik zal eens aan mijn chauffeur vragen hoe het bij ons zit.
Vraag 'm meteen wat de druiven kosten (n.a.v. www.geenstijl.nl/5160806/geldblog-gro...)
Toen ik remigreerde van België naar Nederland (Dom !) uitgezocht wat de wegenbelasting in Nederland zou gaan kosten voor een dieselautootje dat ik toen reed in België. Per kwartaal zou de wegenbelasting in Nederland gaan kosten wat het in België voor een jaar kostte.
4 keer zo duur, stelletje uitknijpers hier.
In België ben je dan wel 4 keer zoveel kwijt aan nieuwe schokbrekers elk jaar.
Dit verklaart wellicht waarom wij wegen hebben en in België stroken met puin.
@tandwiel | 29-12-21 | 11:22:
Haha, viel reuze mee met de wegen.
@tandwiel | 29-12-21 | 11:22: mooi test gebied voor je 4 Wheel drive. Aan de Waalse kant nog veel onontwikkelde stukken. Lijkt soms of de Duitsers net zijn terug getrokken.
@Arendsoogje | 29-12-21 | 11:29: In Wallonië hebben ze juist veel snelwegen geheel vernieuwd én verbreed. Er rijdt geen hond maar Europa moest nog even wat geld wegpissen en daar weten de Walen wel raad mee. Gevolg: een biljartlaken van Eijsden tot in Frankrijk, geen files en vooral geruisloos rijden.
Maar verder dan de snelweg moet je ook niet willen, de binnenwegen zijn een aanslag op je wielophanging. Dus dan weet je waar de wegenbelasting in elk geval niet naartoe is gegaan.
Had ik maar een Prius, net als Mosterd.
Wat een raar bord, je kan hier met Diesel of met Euro betalen?
Hup, allemaal over op elektrisch, dat zal ze leren!
En wat nou invoeren van kilometerheffing? Met deze prijzen hebben we dat toch al t.o.v. onze buurlanden?
Heeft u de ontwikkeling van de elektriciteitsprijs gevolgd? +80%. Of dacht u dat elektrisch rijden goedkoper zou worden en het toeval is dat rekeningrijden weer van het kerkhof is gehaald?
Is vast voorsorteren op alle elektrische auto's. Daarvoor hoef je geen accijns of te tikken, maar worden bij een kmheffing netjes meegenomen.
De prijzen van electrisch laden zijn nog harder gestegen dus dat schiet ook niet op.
Al eens een accu vernieuwd?
Nooit een nieuwe accu aanschaffen.
Auto opblazen is het advies.
REAGEER OOK