Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Meer gemeenten gedwongen tot asielopvang

Krijgt u ook nieuwe buren?

Als het vrijwillig niet meer lukt, dan maar verplicht. Na Gorinchem en Enschede moeten nu ook Venray, Alkmaar en de regio Rotterdam VERPLICHT asielzoekers opvangen. Verplicht ja, want om de overvolle opvangcentra te ontlasten overruled het Rijk nu de gemeenten. Het COA zoekt wat leuke plekjes uit die snel beschikbaar zijn en de plaatselijke bestuurders hebben het nakijken. Minister Ollongren spreekt in een brief aan de Kamer over "acute nood rond de opvang van asielzoekers", waarbij ze voor het einde van het jaar 2.000 nieuwe opvangplekken moet realiseren. "Zonder verdergaande maatregelen ontstaat in de komende weken een situatie waarbij asielzoekers niet langer kunnen worden opgevangen." Code zwart dreigt in de Nederlandse asielopvang. Triage bij de grens. Bente die alle nieuwkomers persoonlijk van een groen danwel rood stickertje voorziet. De groene stickertjes krijgen een plekje in een overvolle hal met huilende kinderen, de rode stickertjes verdwijnen in een biomassacentrale. En om dit scenario te voorkomen worden de gemeenten nu buitenspel gezet, want die doen maar onnodig moeilijk over de komst van vluchtelingen in hun eigen achtertuin. In eerste instantie zijn de eerder genoemde locaties de pineut, maar andere gemeenten worden niet uitgesloten. Oftewel: iedereen maakt deze Kerst kans op een lading asielzoekers als nieuwe buren. Hee Claudia, hoeveel mogen er bij jou?
UPDATE: "Gemeenten hekelen aanpak kabinet." Welkom bij de club.

Wilders wil opstand onder de gemeenten

Social

Reaguursels

Inloggen

Ankie, gewoon lekker blijven dweilen terwijl de kraan openstaat.

Cor Netto | 14-12-21 | 17:33 | 1

En gewoon niet kijken naar de kraan. En het niet benoemen als oorzaak van het probleem. Gewoon anderen dwingen mee te helpen met dweilen. Zooo VVD.

Graaier | 14-12-21 | 18:49

toch wel makkelijk werk eigenlijk als je minister bent, weet je het niet meer , kan je het niet meer , dan mag de gemeente het probleem oplossen .

out-of-de-box | 14-12-21 | 17:33

Onze wijk heeft alleen koopwoningen.
Om te huren moet je een stukje rijden.
Wij zitten safe tot nu toe.
(Met wat extra beveiligingen)

Arendsoogje | 14-12-21 | 17:33
-weggejorist-
HeelStijl | 14-12-21 | 17:31

Nederland, je hoeft er niet te wonen.

rifraf | 14-12-21 | 15:46 | 2

Ga dan weg!

benjeallanggek | 14-12-21 | 15:58

Klopt, maar je weet waarschijnlijk als geen ander dar die financiële voorzieningen voor een hoopmensen wel lekker uitkomt.

zoalsikhetzeg | 14-12-21 | 16:04

Dus: deze week 800, gemiddeld 1000/week.
Dus deze kabinetsperiode krijgt u er 156.000 netto bij, das met gezinshereniging 640.000 aan toename. Een ff kijken hoeveel steden dat is bijbouwen: oei, 6x Delft of Zoetermeer, das veel………oh das 1x Amsterdam, valt mee.
Is hier wat aan te doen: nee, ook niet als u anders gaat stemmen.
Oja, de linkserts maken zich druk om de vogeltjes die gaan verdwijnen door vergaande verstedelijking, hoorde ik op de radio. Ojee das erg! Ow, ook het regenwater kan niet weg door alle stoeptegels, tis wat!

LoewiekedeVos | 14-12-21 | 15:37 | 1

Die 800-1000 per week zijn inclusief heraanvragen, herherheraanvragen en gezinshereniging. Niet dat het er niet veel zijn maar staat op de site zelf vermeld.

Lorejas | 14-12-21 | 16:06

Nederland zegt mevrouw Broekers-Knol is gebonden aan Europese en internationale vluchtelingenverdragen. Waren we maar Engeland, dan hadden we niks meer met Europa van doen en weigerden we die VN vluchtelingenverdragen. En intussen is er een weg van no-return waarop Europa een Islamitische eenheidsstaat gaat worden ingezet met een eindeloze instroom. De autochtone bevolking zal de VVD aan hun reet roesten.

Jan, Leiden | 14-12-21 | 15:07 | 2

Precies, het verschil tussen d66 en de vvd is er eigenlijk niet meer. Kunnen ook beter fuseren, maakt het overzichtelijker.

bqbq | 14-12-21 | 16:01

Heb je haar gehoord vanmiddag, op zo'n partij als de VVD zal ik van mijn leven nooit stemmen. Ze is totaal niet van plan om de instroom omlaag te krijgen. En zich elke keer maar verschuilen achter verdragen, Denemarken heeft wel aparte afspraken kunnen maken met de EU dus het kan wel als je het maar wilt.

Wattman | 14-12-21 | 17:02

Lekker dan voor een dorp als Overloon. Een dorp verderop, in Stevensbeek, zit een AZC met minstens 600 migranten. Door de jarenlange overlast heeft de gemeente eindelijk het besluit genomen de overeenkomst met het COA niet te verlengen (hoewel ik nog moet zien of dat werkelijk gaat gebeuren met deze draconische maatregelen). en aan de andere kant van Overloon ligt Venray, waar nu ook gedwongen een locatie komt. Dubbel genaaid dus. Wat een puinzooi.

Toos Bevergeil | 14-12-21 | 14:45 | 1

Gelukkig is in Overloon wel het nationaal oorlogs- en verzetsmuseum. Dat laatste is een mooie leerschool voor het verzet tegen deze invasie. Houdt stand, dappere bewoners, houdt stand en koop een hond, een hele grote, liefst twee.

Peerkeoud | 14-12-21 | 17:37

Dit zullen mooie gemeenteraads verkiezingen worden !!

Reden | 14-12-21 | 14:43 | 2

Nee want men blijft zeggen.... bij gebrek aan beter. Kut land

Dutch-Super-Evil | 14-12-21 | 15:08

Als de mensuh tenminste de moeite nemen om om hun stembiljet in te gaan vullen.

bqbq | 14-12-21 | 16:02

Vragenuurtje in de kamer waar is Joost en Caroline of zijn ze samen op zoek naar een Nederlander.

likdoorn | 14-12-21 | 14:43

En als je als gemeente je poot nou stijf houdt en niet meewerkt?

Lompelul | 14-12-21 | 14:39

Statushouders binnen 14 weken recht op een woning, Nederlanders niet eens een recht binnen 14 maanden of soms zelfs niet binnen 14 jaar.

likdoorn | 14-12-21 | 14:31 | 1

14 jaar? Vergeet dat maar. Minimaal 30 jaren met het huidige beleid. En er komt een volledige stad aan import per jaar bij. Er komt bijna niets vrij tenzij we verplichte euthanasie gaan invoeren. Daarom komt er nooit meer een huis vrij, zeker niet in de grotere steden.

Rest In Privacy | 14-12-21 | 14:51

Het klimaat schijnt op te warmen (dat kon ook niet anders want het is immers historisch koud), maar er groeien hier nog steeds geen bananen. Hoe noem je nou een bananenrepubliek die geen republiek is en waar geen bananen groeien?

benjeallanggek | 14-12-21 | 14:22 | 1

Toch een bananenrepubliek.

Rest In Privacy | 14-12-21 | 14:52

Die broekers-knol had zo accuut moeten reageren toen ze geweigerd werd in Marokko. Blijkt maar weer ze wil er geen moeite voor doen.

Cable | 14-12-21 | 14:04 | 1

Inderdaad was ze maar zo daadkrachtig waar het om uitgeprocedeerden gaat.

likdoorn | 14-12-21 | 14:33

Vluchtelingen, zonnepanelen en windmolens gaan op alles voor. Mooi land.

zokanhetookja | 14-12-21 | 14:00 | 2

Vluchtelingen??? Gewoon economische migranten met al jaren een mobieltje, ze zien de rijkdom hier en daarom is een minister van immigratie hoogst noodzakelijk. Echte sloebers op deze wereld komen in geen 1000 jaar in Ter Apel terecht.

hagelkruis | 14-12-21 | 14:12

@hagelkruis | 14-12-21 | 14:12: Met die minister zien we ook gelijk wat dat ministerie ons allen kost. Misschien schrikt die minister dan ook zo erg dat we toch maar eens gaan overwegen of het allemaal wel zo houdbaar is.

Peerkeoud | 14-12-21 | 17:40

Men heeft het paard van Troje binnengehaald en Europa gaat voormalig Joegoslavië achterna. Dat klinkt misschien wat pessimistisch maar dankzij de immigratie hebben we in Nederland inmiddels wel de beste plofkrakers van Europa, vraag maar aan de Duitsers.

HaegscheLandloper | 14-12-21 | 13:56 | 5

@Grey | 14-12-21 | 14:22: Eens, ik doelde op de toeloop naar de burgeroorlog uit de jaren 90

HaegscheLandloper | 14-12-21 | 14:34

Wat denk je dan van drugshandelaren en messentrekkers en moordenaars? Ook het straatbeeld is sterk verbeterd, zekere als meisje kun je tegenwoordig overal nagesist, lastig gevallen en bespuugd worden. Kwam daar vroeger maar eens om. Nee, alles is veel beter geworden.

Rest In Privacy | 14-12-21 | 14:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Rijksvastgoed

zokanhetookja | 14-12-21 | 13:56

We willen geen AZC hier in de buurt!
- Dat interesseert ons niet
We hebben geen plek om alle vluchtelingen op te vangen!
- Daarom gaan we miljoenen huizen bouwen
Het zijn niet eens vluchtelingen!
- Dat interesseert ons niet
Ze komen uit veilige landen!
- Dat interesseert ons niet
We kunnen zelf geen woning vinden
- Dat interesseert ons niet
We worden genaaid door onze regering
-De toon van het debat in de samenleving begint respectloos te worden.

#Wilderswhatelse?

K. Westergaard | 14-12-21 | 13:55 | 2

Probleem is dat door het grote draagvlak ervoor in de media, jouw politieke voorkeur is uitgeschakeld en geen draagvlak krijgt. Ook is jouw voorkeur zo sterk gericht op bepaalde richtingen dat er niet genoeg stemmen gaan komen. We moeten naar nieuwe partijen toe, volledig nieuw beheer, nieuwe inzichten.

Rest In Privacy | 14-12-21 | 14:57

Mijn kinderen willen vóór hun dertigste bij hun pappie en mammie weg. Maar ik hoor niemand roepen dat de gemeentes gedwongen gaan worden om dat te regelen. Maar ja, dan heb je het over de kinderen van twee snoeihard werkende middenklassers, die met 52% IB /21% BTW/Accijnzen/Milieuheffingen
Waterschapsomslag/Box3 heffingen/Inflatie op hun spaargeld en pensioen en noem het maar op dit hele gekkenhuis mogen financieren. Kinderen van zulke ouders hebben natuurlijk de laagste prioriteit. Mij is zo langzaam maar zeker duidelijk dat het sociaal contract is opgezegd in dit land. Clusterfuck in 3,2,1...

CeesCloosd | 14-12-21 | 13:47 | 6

Het woord hiervoor heet socialisme. Wat niet anders is dan wat hier vroeger was. Altijd zullen sommigen meer gelijk zijn dan anderen.

Rest In Privacy | 14-12-21 | 14:58

In België moeten asielzoekers als ze eenmaal een verblijfsvergunning hebben zelf woonruimte zoeken cq regelen. Dus a/h werk en zorgen dat je inkomen hebt waarmee je een huis kan huren of kopen en een kinderwens nog even uitstellen i.p.v. in 5 jaar 5 kinderen op de wereld te zetten en dan gaan zeiken dat je een grotere woning hebben moet. Als je alles voor dat volk blijft regelen en geven zullen ze nooit zelfstandig worden. We leven in een kapitalistische samenleving waar gewerkt moet worden en niet in luilekkerland.

johnelec | 14-12-21 | 17:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Over 30 jaar maken ze er misschien in Hongarije ofzo een film over, hoe West Europa veranderde in een totalitair shithole, Titel: White Expelsion.
Deel 1: the great reset. Deel 2: no rights, no cry. Deel 3: brave new world. Deel 4: a new religion. Deel 5: repression. Deel 6: exodus. 7) chaos. 8) revenge,
9) resetting the reset 10) the Budapest trials. Tsja, je weet het niet, toch?

squadra | 14-12-21 | 13:31 | 1

Op Netflix uiteraard.

johnelec | 14-12-21 | 16:43

Allemaal gevaccineerd neem ik aan?

ofarim | 14-12-21 | 13:27

Gemeenten moeten niks. Asielzoekers zijn geen Nederlanders en hebben derhalve geen rechten.

HaaiBaai | 14-12-21 | 13:27 | 1

Tegenovergesteld, wat huizen betreft hebben ze meer rechten. Ook wat uitkering betreft.

Ga als zelfstandige maar een failliet door de Coronacrisis. Niks uitkering, alles kwijt van je huis tot op je onderbroek toe en dan bijstand war niet van rond te komen is. En die asielzoeker heeft nog steeds voorrang, je komt op straat te wonen.

Rest In Privacy | 14-12-21 | 15:00

Komt er ook verplichte asielopvang in Bloemendaal, Wassenaar, Laren of Haren? Zomaar een vraag..

Tietmier | 14-12-21 | 13:26 | 1

Denk het niet. Iets met "rules for thee but not for me". Maar goed, wat boeit het. 010 Zuid (Grijs woont prettig aan de 010 noordrand) zijn grote delen al een "no go shithole" als het donker is (<grijnsje> "see what I did there ?"). Dus die bonte verzameling apothekers, hersenchirurgen en raketgeleerden kunnen er ook nog wel bij.

Grijskijkert | 14-12-21 | 13:38

Nederland moet maar eens wat kritischer worden wie ze toelaat. Wie niet voldoet dezelfde week terugsturen met militair vliegtuig droppen in het land van herkomst(desnoods met parachute als landen niet gaat), los van of dit land van herkomst zijn eigen mensen terug wil.

- Geen mensen uit een cultuur waarvan de waarden en normen haaks staan op de onze en deze cultuur ook onderschrijven.
- Geen economische vluchtelingen.
- Geen vluchtelingen die veilig naar een buurland kunnen of al onderkomen in een eerder veilig land hebben gevonden.
- Geen criminelen, mensen die het eerste jaar gepakt worden meteen retour.

Volgens mij als je bovenstaande punten toepast droogt de stroom in no time op.

zeertegendradig | 14-12-21 | 13:23 | 1

Die migranten in Wit Rusland a/d grens met Polen gingen uiteindelijk gewoon per vliegtuig terug naar Irak en dat gaf geen problemen. Dus het zou kunnen maar volgens de EU mag het niet want onveilig daar of zo iets.

johnelec | 14-12-21 | 16:47

Als er nou eens gefocust werd op "echte" asielzoekers was het probleem al lang opgelost geweest. De vluchtelingen uit oorlogsgebieden kunnen best binnen de EU opgevangen worden. De rest kan linea recta terug. Dat doen ze met mij tenslotte ook als ik zonder visum ergens in verweglandie arriveer.

shoarma4belgium | 14-12-21 | 13:21 | 2

Meer dan 80 miljoen echte vluchtelingen volgens de VN. Die mogen vast bij jou.

zokanhetookja | 14-12-21 | 13:58

Er komen er nog ca, 20 miljard bij in noordelijker Afrika in de komende 20 jaren.

Rest In Privacy | 14-12-21 | 15:01

Ankie Broekers Knol - fragmentje TPO-podcast van vrijdag 10 december. Interview van een paar jaar geleden over de problematiek aldaar. Luister dat eens terug - en lees dan bovenstaande nog een keer.

Ik maak het u gemakkelijk: fragment is te beluisteren tussen vanaf 09:30 en 19:00.

Von Bliksum | 14-12-21 | 13:17

Op een gegeven moment komen alle gemeenten aan de beurt. Dat is onvermijdelijk als geen plafond wordt gesteld aan de aantallen/instroom "nieuwkomers". En ook daarna zal het niet voldoende blijken. Want het blijft doorgaan. Politiek = vooruitzien. Niet een kwaliteit waarin de Nederlandse politiek m.i. nou echt uitblinkt.

Asteroid-B612 | 14-12-21 | 13:12

Wat ik me afvraag is of de eigenaar van de evenementenhal bij ons in Venray ook nog iets te zeggen heeft. Want volgens mij is die hal niet van de gemeente.
Eigenaar is volgens mij dezelfde als in gorichem

Lijer | 14-12-21 | 13:11 | 4

Dezelfde eigenaar ? Dan heeft hij voor grof geld de locaties ter beschikking gesteld wellicht.

Wattman | 14-12-21 | 13:41
▼ 1 antwoord verborgen

Nu zijn het aanwijzingen on opvang te regelen; volgend jaar mogen alle gemeenten verplicht weer huisvesting gaan regelen. De eigen bevolking kan wel weer 10 jaar langer wachten op een huurwoning.
Maar ja: op 17 maart j.l heeft het kiezersvolk hiervoor gesteld. Dus niet zeuren.

discriminazie | 14-12-21 | 13:09

Grijpt Den Haag ook bij onderstaand in ?

De heipalen zitten al in de grond en het officiële, feestelijke startsein voor de bouw is een week geleden ook al gegeven. Maar toch doet een aantal omwonenden een ultieme poging om de komst van dementiebehandelcentrum Sonnevanck in Hillegom nog tegen te houden. Ze willen dat de gemeente de afgegeven bouwvergunning intrekt en gaat heroverwegen.
bron: Haarlems Dagblad

Bibop | 14-12-21 | 13:06 | 1

Maak er dan maar een AZC van als ze die dementen niet willen.

johnelec | 14-12-21 | 16:50

De gemeenten konden toch ook als een burgemeester iets niet wou regeltjes niet handhaven? Nou kom op dan

Baksteenbakker | 14-12-21 | 13:03

Kan er een eenmalige belasting worden geheven van 1000 euro netto per persoon? Zowel voor werkenden als uitkeringsgerechtigden? Dan noemen we dat de asielzoekersnoodtoeslag. Eens kijken of mensen dan nog, 'je bent welkom' staan te schreeuwen. Het moet klappen voordat er iets gaat gebeuren aan deze toestroom.

osolemio | 14-12-21 | 12:56 | 1

Leuk idee maar Nederland zou Nederland niet zijn als er niet een woud aan uitzonderings-/compensatieregelingen op landelijk/gemeentelijk niveau bij kwam kijken. En ja, u (en ik) met "de sterkste schouders" gaat daar faliekant en bunkerhard naast pissen.

Grijskijkert | 14-12-21 | 13:42

Dit is het beste wat Nederland kan overkomen.
Met een beetje geluk kunnen wij ten koste van ons zorg en verzorgings systeem wat onze ouders en voorouders opgebouwd hebben, heel de wereld proberen te redden.
Past een beetje in het rijtje van Build Back Better.
Want je moet eerst slopen voordat je terug kunt bouwen.

Het leven is zwaar | 14-12-21 | 12:54

Het loopt compleet vast, dus dan gaan we er sowieso mee door. Het beleid van deze formatieclub in a nutshell,

hoochee | 14-12-21 | 12:53

Ps, hoe gaan de zaken eigenlijk aan de Poolse grens? Daar hoor je in het nieuws niets meer over. Opgelost?

Mark van Leeuwen | 14-12-21 | 12:52 | 3

Honderden gaan er per dag die grens over. Wit Russische soldaten knippen gaten in de omheining vd Poolse grens en verblindt de Poolse grensbewaking met lasers.

sallandstrots | 14-12-21 | 13:27

Maar verluidt tieft/jorist Polen ook weer het nodige terug de grens over.

Grijskijkert | 14-12-21 | 13:44

Hoe gaat het in Jemen, hoe gaat het in Irak, hoe gaat het on Syrië, hoe gaat het in Libië en tot voort hoorde we er enkele weken wat over maar hoe gaat het in Afghanistan...

Dutch-Super-Evil | 14-12-21 | 15:39
-weggejorist-
Colin.Fart | 14-12-21 | 12:52

Waarom kan Wit-Rusland wel duizenden vluchtelingen terugsturen naar land van herkomst en lukt het Nederland niet. Onbegrijpelijk dat er geen capabel persoon op dat ministerie gezet is. Nu wordt de burger met het falende beleid opgescheept en is het wachten op grensoverschrijvend verzet.

merallas | 14-12-21 | 12:51 | 1

Mag niet v/d EU. We hebben verdragen getekend.

johnelec | 14-12-21 | 16:52

U krijgt waar u op stemt:

Enschede
16.6% VVD
13.5% D66

Gorinchem
22.4% VVD
14.5% D66

Venray
24.5% VVD
14.1% D66

Alkmaar
20.7% VVD
17.9% D66

Rotterdam
16.6% D66
15.9% VVD

BakkerHenk | 14-12-21 | 12:50 | 4

Confronterend, niet dan? En bedankt namens de rest.

squadra | 14-12-21 | 13:48

Daarom zijn deze gemeentes aangewezen. De bevolking is daar voor arme vluchtelingen.

johnelec | 14-12-21 | 16:54

@johnelec | 14-12-21 | 16:54: Dan zijn er nog wel meer gemeentes te vinden waar ze nog heel erg veel meer voor arme vluchtelingen zijn.

Peerkeoud | 14-12-21 | 17:51
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig morgen het regeer-akkoord waar het "nieuwe" leiderschap dit vluchtelingen probleem definitief gaat oplossen.......

Blonde Nel | 14-12-21 | 12:50 | 1

Er is geen probleem volgens de meerderheid alleen covid19 en klimaat problemen

Dutch-Super-Evil | 14-12-21 | 15:41

Moraal van het verhaal: zorg als gemeente dat je niets hebt dat leeg staat, laat het onmiddelijk slopen

Mark van Leeuwen | 14-12-21 | 12:50

Als ze deze aanpak hekelen, waarom zijn ze dan voorstander van het beleid? Gevalletje nimby, me dunkt.

zwarte_weduwe | 14-12-21 | 12:48

Die gemeenten hekelen deze aanpak niet. De burgemeesters hebben Broekers Knol verzocht om de asielzoekers middels een aanwijzing toe te zenden zodat ze de 'verraste politiek' kunnen uithangen. Zo valt de schade aan de gemeenteraadsverkiezingen wellicht mee.
Niks is wat het lijkt in dit land, echt helemaal niks.

rectormagnificus | 14-12-21 | 12:45 | 1

Precies! Dat krijg je met benoemde burgemeesters.

discriminazie | 14-12-21 | 12:57


Hier komt mijn oneliner van de dag:

Bij elk probleem moet je denken: hoe zou Jezus, Japan, of jijzelf dit probleem oplossen?
En daar dan het gemiddelde van nemen. LOL

King of the Oneliner | 14-12-21 | 12:39 | 4

Japan heeft dat probleem niet omdat zo verstandig zijn geen economische of andere vluchtelingen op te nemen, of al die "diversiteits" poppenkast als primair uitgangspunt te nemen voor het beleid. Japan is een MONOculturele samenleving, en is vastbesloten dat zo te houden. MAG DAT WEL van de EU ? Waarschijnlijk niet. Dat gezegd hebbende, is Japan niet vrij van racisme. Ten opzichte van westerlingen, dat is.

Asteroid-B612 | 14-12-21 | 13:03

@van Oeffelen | 14-12-21 | 12:50: En die van u. LOL

King of the Oneliner | 14-12-21 | 13:39

@Asteroid-B612 | 14-12-21 | 13:03: eens, alleen zal de bevolkings groei wel verder dalen, niet dat dat veel uitmaakt over tientallen jaren want de machines nemen het werk van ons wel over

Dutch-Super-Evil | 14-12-21 | 15:44
▼ 1 antwoord verborgen

Bizar. In plaats van de kraan dicht te draaien halen we gewoon nog een paar emmers. Los daarvan, als je die veiligelanders nu eens eruit flikkert heb je plek zat. En waarom komen ze allemaal deze kant op? In Azie is nog plek zat. Veel moslis ook, geen gezeik.

Clavo | 14-12-21 | 12:35

Als ik de regering was zou ik maar alvast beginnen met het maken van wetgeving die het mogelijk maakt particulier vastgoed te onteigenen ten behoeve van de opvang van asielzoekers.

In de derde wereld staat namelijk nog een potentieel leger klaar van tientallen miljoenen "vluchtelingen" die zodra ze de kans krijgen naar luilekkerland Nederland af te reizen om hun gratis woning, uitkering en natuurlijk de bijbehorende Miele te claimen.

En helaas is er helemaal niets aan te doen, dat Nederland wordt overspoeld door asielzoekers is een voldongen feit.
Want als je de regering moet geloven, dan is het vluchtelingenverdrag blijkbaar het meest heilige verdrag dat ooit is ondertekend en waar nooit meer, tot in de eeuwigheid, iets aan verandert kan worden.

Flash | 14-12-21 | 12:32 | 3

Nota bene staat het opzeggen van het VN vluchtelingenverdrag in het VVD verkiezingsprogramma. Wat een leugenaars.

Wattman | 14-12-21 | 12:34

Maak er maar 100 van ipv 10.

Schepvogel | 14-12-21 | 12:58

Er is wel wat aan te doen. Stem PVV. Zo niet, kan mag u op de blaren zitten.

Toos Bevergeil | 14-12-21 | 14:42

Het argument van de gemeenten dat nieuwe, grote opvangcentra een 'aanzuigende werking' zouden hebben is allang achterhaald door de werkelijkheid: iedereen in Afrika en het Midden-Oosten weet immers dat je er alleen maar in hoeft te slagen om Nederland te bereiken en je kostje is (uiteindelijk) gekocht. Op kosten van de ontvangende gemeenschap en vooral ten koste van de bestaande lagere sociale klassen weliswaar, maar dat mag niet deren. Criminele Veiligelandiërs uitzetten lukt niet en gevangen jihadisten halen we zelfs op in den vreemde, wat weer iets zegt over het impotente zwaardje van Vrouwe Justitia dat in Nederland maar aan één kant lijkt te snijden. Het merkwaardige is dat het een politiek taboe is om een bovengrens te stellen aan - vrij naar wijlen Eberhard van der Laan - de 'spankracht van de samenleving'. Die doet er blijkbaar niet toe en er wordt steevast afgedaan met wat apathisch gemompel over 70 jaar oud verdragsrecht.

Schulzie | 14-12-21 | 12:31 | 2

Zo is het.

De nieuwe opvangcentra maken dan wel weer deel uit van het onbegrensd hierheen halen van de hele wereld en dus lijkt mij die aanzuigende werking er wel te zijn, maar verder een top tegel.

Wat ik mij afvraag is of gemeenten ook geen keuze hebben in hoe ze die migranten opvangen. Mag je bv een tentenkamp neerzetten?, of een uiterst sober gebouw gebruiken, verder geen opsmuk?

Ongetwijfeld zal het COA samen met handlangers in de pers en linkse actievoerders er een enorme heisa van maken want niet humaan, guur rechts, Wilders, enzovoorts.

Nuuk | 14-12-21 | 12:42

Ze hoeven dankzij het Marrakesh verdrag alleen maar voet te zetten in de EU ! Die 70 jaar oude verdragen stammen uit een tijd waarin vluchtelingenstromen het gevolg waren van souvereine naties die in staat van oorlog met elkaar verkeerden. Land A valt land B binnen, enz. Daarvan is thans nog weinig sprake.

Asteroid-B612 | 14-12-21 | 13:09

Kunnen we niet iets doen met uitruil?

swuinm71 | 14-12-21 | 12:27

Bezetting Nederland....
Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen.

meneer Q | 14-12-21 | 12:26

Het is natuurlijk ook van de zotte dat "Defensie" wel kan worden ingezet om in Afghanistan orde op zaken te stellen, maar niet om een Afghaanse invasie in Nederland te keren.

Ivoren Toren | 14-12-21 | 12:23

Om dit hele circus te kunnen blijven bekostigen: BTW-verhogingen.

meneer Q | 14-12-21 | 12:23

Reactie burgemeester Enschede: “we weten niet wanneer ze komen, we weten niet hoeveel er komen, we weten niet hoe lang ze blijven.” Uw evenementenhal is gevorderd door het rijk. Doet toch sterk denken aan 40-45 maar dat zal je wel weer niet mogen zeggen.

Grauwbaard | 14-12-21 | 12:22

Het kan me niet vervelend genoeg worden. Bij iedereen een azc in de achtertuin alsjeblieft en iedereen in Nederland op bijstandsniveau om al figuren en nog komende familie op te vangen. Misschien dat er dan eens een opstand komt tegen dit wanbeleid.

osolemio | 14-12-21 | 12:18 | 2

het verandert pas als de beleidsmakers er zelf last van krijgen. Dat is nog lang niet het geval.

Dr.Utker | 14-12-21 | 12:26

Waarom trekken we geen bejaarden uit hun huis en leggen we die met z’n allen op een zaal? En daarna gaan we kijken welk gezin nog kamers over heeft. Die worden uit huis gehaald en daar kan dan een groter migrantengezin wonen. Het wordt hoog tijd dat we deze crisis het hoofd gaan bieden en met oplossingen komen. Aangezien de grenzen dicht geen oplossing is, stel ik voor dat we de witte mens uit huis plaatsen. Is ook goed voor de diversiteit in de wijken.

opblaasschaap | 14-12-21 | 12:17 | 2

Waarom geen villa's kraken in Den Haag, Wassenaar en omgeving die meestal een overschot van 6/7 leegstaande kamers hebben? Uit solidariteit hè, voor de kansarme asielzoeker.

jansma28542681 | 14-12-21 | 12:35

Pas maar op. Dit scenario is allang voorbereid door het ambtenarenleger. En het zou wel eens sneller werkelijkheid kunnen worden dan je denkt.
Zie de prognose van het CBS: www.cbs.nl/nl-nl/longread/statistisch...

discriminazie | 14-12-21 | 13:04

bleib im Tierheim

StandPuntHoofd | 14-12-21 | 12:17

Wordt toch echt tijd om de vluchtelingenverdrag uit 1836 te herzien, waarom hoor je daar niemand over? Er zullen toch meer landen zijn die dit niet meer aankunnen? Vluchtelingen opnemen oké, maar in de huidige tijd moeten daar gewoon limieten aan gesteld worden en veiligelanders moeten hier bij voorbaat al geen aanspraak op kunnen maken.

Lompelul | 14-12-21 | 12:17 | 1

En dat verdrag gaat slechts over opvang. Tijdelijke opvang dus. Dat bestaat niet meer. Het gaat nu altijd over permanent verblijf voor de gehele familie. Voor eeuwig en altijd.

Grauwbaard | 14-12-21 | 12:44

Heeft het zin om fel te protesteren tegen een asielzoekerscentrum?
nos.nl/artikel/2111331-heftig-protest...
Uit het NOS artikel blijkt dat protesten die volledig uit de hand lopen toch wel enigzins effectief zijn.

ChatBot | 14-12-21 | 12:12 | 1

Och ja de staatsomroep, geloof ze niet, ze willen enkel het verzet breken.

Wattman | 14-12-21 | 12:20

Als gemeente zou ik voor iedere door de centrale overheid geplaatste asielzoeker 1 miljoen Euro in rekening te brengen (uiteraard vooraf over te maken) als bijdrage voor de kosten en het oplossen ellende.

Gebakschep | 14-12-21 | 12:07

The revolution will not be televised, maar voor de meesten wel op zolderkamer te volgen achter computerscherm.

heldheino | 14-12-21 | 12:03 | 2

Of je gaat zelf eens wat doen, is ook nog een optie..

Wattman | 14-12-21 | 12:06

LOL

King of the Oneliner | 14-12-21 | 12:06

Eigen volk eerst zou je zeggen....

Tha Analyzer | 14-12-21 | 11:58 | 1

Vuige Nazi!

Oawerdepoal | 14-12-21 | 12:03

Als ik woningzoekende zou zijn, dan zou ik er in de rij gaan staan, om er ook een tijdelijk plekje te krijgen.
Kijken wat er gebeurt

Roos | 14-12-21 | 11:57 | 1

precies!

Dr.Utker | 14-12-21 | 12:17

Wilders heeft 100 procent gelijk. Het ís verraad aan de eigen bevolking. Dit is nu het 'nieuwe leiderschap' van Kaag.

Papa Jones | 14-12-21 | 11:57 | 1

Is gewoon conventueel leiderschap. Opvolgertjes worden specifiek geselecteerd en maken carrière in de politiek... Dit is geen democratie, de overheid is gewoon een bedrijf voor uitkeringen die de maat met je neemt.

heldheino | 14-12-21 | 12:07
-weggejorist-
Dr.Platypus | 14-12-21 | 11:56 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

De problemen bij de gemeentes over de schutting gooien.
Is dat het begin van de nieuwe bestuurscultuur, of het staartje van de oude.
Straks bij de gemeenteraadsverkiezingen zouden de PVV en Ja21 nog wel eens flink kunnen groeien. Met Kaag op een binnenlandse post wordt het in Rutte4 nog een tikje erger, waarschijnlijk.

bqbq | 14-12-21 | 11:56 | 1

Niet alleen waarschijnlijk maar 100% zeker dat er onder Kaag, de echte baas van het kabinet en niet loopjongen Rutte, een flink tandje bijgezet gaat worden qua binnenhalen.

Ze heeft nooit doekjes gewonden over haar visie hierop.

Wattman | 14-12-21 | 11:59

Vluchteling, asielzoeker, migrant, biedt ze een baan aan en dan zijn ze daar natuurlijk weer te zielig voor. Dank aan de asielindustrie…

Magmacarta | 14-12-21 | 11:55

Als het paradigma zich keert tegen het huidige establishment, ik zal met genoegzaam toekijken en glimlachend voldaan denken dat ze het verdient hebben.

Dr.Platypus | 14-12-21 | 11:53 | 2

U heeft de taalbeheersing van een asielzoeker...

Lefty-Messup | 14-12-21 | 12:21

"Nederland was ooit een woon-werk poldergebied met vooruitstrevende infrastructuur. Nu slechts een overstromingsgebied met hoge PFAS waardes, waar de laatste arbeider gestrand zit door fiscale schulden. De 300% belasting op arbeid en -20% negatieve hypotheek rente zorgen dat werken steeds meer kost, terwijl schulden steeds minder opleveren. Deze Nederlander van Afghaanse origine kwam hier ooit om het geluk te zoeken. Nu wikkelt hij in z'n eentje de gehele schulden economie af. Ooit kon hij de Europese emigratie taks betalen, maar voorlopig blijft de laatste bewoner in het drassige Ter Apel aan Zee geketend. De vorige bewoners van dit polderland zijn in een schijnbeweging plots vertrokken naar oud-koloniën, en hebben zich als belasting paradijzen onafhankelijk verklaard. Europa kon door plotselinge budget en arbeid tekorten niets doen."

GeheidEenGeit | 14-12-21 | 11:52
-weggejorist en opgerot-
Grauwbaard | 14-12-21 | 11:52 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

2021: Toen was het zoeken naar geluk nog heel gewoon…

Mark zit te Dutten | 14-12-21 | 11:47

En wat zegt onze premier hier over tegen het volk?
Laat oma Broekers Knol het woord doen.
Wat een lafaard!!!

Mispel | 14-12-21 | 11:45 | 2

U gaat wel erg ver. Iets wat Rutte ooit eens heeft gezegd tijdens een heel gewoon debat. Tja, zo maak je iedere kritische vraag wel erg verdacht.

Slough | 14-12-21 | 12:14

Denk dat u mijn reactie niet goed begrijpt.
Ook goed.

Mispel | 14-12-21 | 12:31

Voor de Corona hebben we mooie plaatjes om aan te geven hoe zwaar we het hebben. Link naar kaartje image.gscdn.nl/image/f6ef120bd3_2kers... . De legenda bij het plaatje passen we als volgt aan. Groen betekent dat de gemeente nog opvangplaatsen beschikbaar heeft. Rood staat voor dat nokkie vol is. Zwart staat voor een overschot aan asielzoekers waarvoor een plek elders moet worden gezocht.

Gebakschep | 14-12-21 | 11:44 | 1

Zet Nederland maar op zwart dan.

Korrel_zout | 14-12-21 | 12:53

Iemand al een ideetje voor de volgende maand? En de 4000 van februari? De 5000 in maart?

Poesmobiel | 14-12-21 | 11:44

2000 plaatsen. Dat is 2 weken en ze zijn er weer bij.

De luis | 14-12-21 | 11:44

Als we ze nou in een keer allemaal naar hier halen, dan kunnen we daarna weer over tot de orde van de dag…

Mark zit te Dutten | 14-12-21 | 11:42

Je hoeft geen genie te zijn om te zien dat dit op korte termijn spaak gaat lopen als we 800 of 1000 gelukzoekers per week blijven toelaten. Weet het kartel al dat 'Onderwerping' van Houellebecq geen handleiding is maar een waarschuwing?

J.P.Drapeau | 14-12-21 | 11:41
-weggejorist-
Naall | 14-12-21 | 11:35

Wat eigenlijk nog het meest ironisch is aan dit hele gedoe over vluchtelingen is dat men zich kennelijk niet beseft dat we sinds ongeveer 2012 te maken hebben met onevenredig veel vluchtelingen uit Syrië. Laat dit nu net het moment zijn dat het lieverdje van veel reaguurders, Poetin, zijn bommenwerpers op steden in Syrië liet losgaan. Zullen we beginnen over Afghanen? Is het toeval dat deze volkeren op de vlucht slaan of hebben we daar zelf iets mee van doen gehad? Irakezen iemand?

Ach weet je laten we dat allemaal vergeten. Wat dacht je van hoe de Britten en Fransen (en Nederlanders en Duitsers en Belgen) eventjes heel Afrika en het Midden-Oosten hebben opgedeeld en uitgebuit.

Ik denk wel dat de meeste Syriërs en ander volk eigenlijk best wel naar huis wil. Ik bedoel. Ach ja, misschien heb je werk, of je hebt een uitkering maar je bent en blijft ontheemd. Maar ja, als de Russen en Chinezen roet in het eten gooien...

GrandMechantLoup | 14-12-21 | 11:32 | 10

Allemaal fout , fout , fout.
Maar wel lekker gelachen.

Ambiorix | 14-12-21 | 11:55

Russisch bondgenootschap met Syrie is even legitiem (en langdurig) als het Amerikaanse met Saudi Arabie. Russische balangen zijn o.m. toegang tot de Middellandse Zee via Syrie. Russische militaire acties zijn geinitieerd door de door Rusland erkende regering van Assad, derhalve legitiem, en primair gericht op het bestoken van de vele terroristische organisaties in Syrie, waaronder ISIS, hetgeen alleen als lovenswaardig kan worden beschouwd. Goed werk ! Sinds wanneer hebben "de Nederlanders heel Afrika en M.O. opgedeeld en uitgebuit ?" Never happened. Je kletst maar wat.

Asteroid-B612 | 14-12-21 | 13:31

Hee grote boze wolf met spelfouten. Die gasten vluchten een compleet continent over in plaats voor hun land en vrijheid te vechten.

Trasnochador | 14-12-21 | 14:11
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik heb altijd gedacht dat het Coudenhoven-Calergiplan een samenzweringstheorie was.

Toki | 14-12-21 | 11:30

Ik wed 100 euro dat er geen enkele gedwongen huisvesting in Laren, Blaricum, Huis Ter Heide of Aerdenhout komt. Daar zijn echter wel aardig wat ruime huizen beschikbaar.

Geertje W | 14-12-21 | 11:30 | 2

Zie mijn reactie: Jan , Leiden | 14-12-21 | 11:08
Zei ik ook al zo'n beetje

Jan, Leiden | 14-12-21 | 11:34

Maar dat maakt niet uit. Dat zijn niet zoveel mensen. Het moet gewoon overal spaak lopen daar hebben we meer aan. Alles volplempen zonder draagvlak zodat iedereen het spuugzat is en anders gaat stemmen. Dat is nog mijn enige hoop.

osolemio | 14-12-21 | 12:50

Het zal nu ondertussen toch duidelijk zijn dat Nederland zich verschrikkelijk aan het automutileren is, schandalig om al die jonge mannen met hun mobieltjes tot in 2022 vluchtelingen te blijven noemen.... schaam U, Rutte is binnen 3 maanden weer weg want de onnodige ellende bereikt zo langzamerhand het volk. Wie de situatie in Venray kent weet dat die geplande kippenren daar heel veel gezeik zal opleveren en het OM zal de eigen opstandige jeugd wel weer als voorbeeld offeren de eerste weken.

hagelkruis | 14-12-21 | 11:30 | 5

@hagelkruis | 14-12-21 | 11:38:

Klopt, maar ze hebben hun bijdrage wel geleverd zou je denken. En toch besluit Ollongren dat ze nog meer moeten bijdragen, Venray zou dit nooit moeten pikken.

Wattman | 14-12-21 | 11:41

@van Oeffelen | 14-12-21 | 11:38: Daar hebben ze in Venray niets aan....

Here's Freddy | 14-12-21 | 12:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Komt er nu ook een minister van uitzetting?

Bertusbierbuik | 14-12-21 | 11:28 | 2

Nee een minister van omvolking.

Zapata10 | 14-12-21 | 11:43

Hoe gaat de verplichting eigenlijk werken? Als een gemeente terecht zegt, hier doen we niet aan mee, wat dan? Vragen, vragen, vragen.

zhirek | 14-12-21 | 11:26 | 2

Net als altijd. Ze pikken er één uit, een zwakke broeder, die krijgt te maken met kortingen op het gemeentefonds en gaat overstag. Je moet de overheid nageven, hun tactiek werkt.

marcoplarco | 14-12-21 | 11:30

Overheid doet een beroep op het artikel aanwijzing in de wet ruimtelijke ordening. Gemeente kan naar de Raad van State, dunkt me.

Joris Beltsin | 14-12-21 | 11:33

Kijk als we eerst een selectie maken van alle gemeenten of stadsdelen waar VVD66 het grootste is. Dan kijken in deze gemeenten welke wijken VVD66 de grootste aanhang hebben. Vervolgens wijzen we deze wijken aan als locatie voor permanente asiellocaties.

Waarbij de asielkinderen natuurlijk voorrang hebben bij de witte VVD66 scholen en de gemeenten ook tijdelijke en permanente bewoning regelen in deze prachtwijken.

Wat een geweldig draagvlak zou dit opleveren in de maatschappij. De kiezers krijgen dan ook precies waar ze voor gestemd hebben
Wel kamerlid wil deze motie indienen?!

replover | 14-12-21 | 11:26


Het wachten is op de belastingvrije oprotpremie, maar ditmaal voor ons.

kindapaas | 14-12-21 | 11:26

Acute nood.

Ik moet lachen. Hard.

Acute nood, die echt nooit meer zal stoppen is het.

Chronische nood. Dus.

En asociaal, onbetaalbaar tot aan terminaal toe voor iedereen in dit land.

Ongeacht afkomst, kleur en religie : ze / we moeten en zullen er allemaal aan geloven.

Behalve mensen als madame Ollongren.

Want uitzonderingen moeten en zullen er zijn natuurlijk.

Voor hen die vanaf hun ivoren torens en vanuit hun luxe bastions neer- en toekijkend dit acute nood durven blijven noemen en tegelijkertijd doelbewust de nooddeuren wijd open laten staan.

Dr.Mabuse | 14-12-21 | 11:23 | 3

Acute nood voor gelukzoekers versus jarenlange nood voor de jonge buschauffeur/onderwijzer/verpleegster die geen huis kan vinden.

Waanzin.

Papa Jones | 14-12-21 | 11:54

@Papa Jones | 14-12-21 | 11:54:

Dit dus.

De buschauffeur/onderwijzer/verpleegster ongeacht afkomst, kleur en religie.

Uiteindelijk allemaal slachtoffer van een al decennia falend en desastreus "beleid".

Dr.Mabuse | 14-12-21 | 12:08
-weggejorist-
Grauwbaard | 14-12-21 | 11:19 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Gemeenten hebben te maken met budgetten en planning. Ze kunnen simpelweg zeggen: "Natuurlijk gaan we dit uitvoeren. Even de agenda's erbij.. We zullen het budget voor 2025 aanvragen, en na de nodige inspraak- en vergunningsrondes die altijd voor ordentelijk bestuur vereist zijn, uitvoeren. Misschien zelfs al in 2026".

marcoplarco | 14-12-21 | 11:18

Is het een idee om crowd funding te doen om huizen te kopen in leegstaande dorpen in Italië?
Voor 1 euro kan je al een huis kopen en op sommige plekken krijg je zelfs geld toe
www.ad.nl/wonen/deze-idyllische-itali...
Een prima opvangplek voor mensen die hun land moeten ontvluchten.
Stel 10 euro voor een huis en pakweg 500 euro voor de reis daarheen, dan is er zelfs nog iets over voor een hapje en een drankje onderweg. Misschien is er nog een bouwmarkt die in ruil voor publiciteit iets wil sponseren om wat aan het huisje op te knappen.
Iemand met organisatietalent die zoiets op kan zetten?

Arnold Layne | 14-12-21 | 11:17 | 4

Is dit initiatief bedoeld voor de gemarginaliseerde autochtone Nederlander?

ChatBot | 14-12-21 | 11:21

Misschien eerst de Italianen zelf vragen of ze dat een tof plan vinden?

Dr_Johnson | 14-12-21 | 12:34

Die aanbiedingen gelden alleen voor mensen die iets toevoegen aan de maatschappij. Dat is in dit geval helaas niet aan de orde.

Korrel_zout | 14-12-21 | 13:00
▼ 1 antwoord verborgen

Wel grappig dat de gemiddelde millennial D66 en GL stemmer (en dat zijn er nogal wat) hun eigen graf aan het graven zijn en daar langzaam maar zeker achter komen. Een koopwoning in de randstad? Onbetaalbaar! Inschrijven voor sociale huur? 15 jaar wachtijd! En dan zou de huidige vluchtelingenstroom maar een druppel op de gloeiende plaat zijn. Maar die jaarlijkse toestroom vluchtelingen willen op ten duur ook graag een woning of een kamer toch?

bolwerk | 14-12-21 | 11:17 | 5

De generatie met geld dat op de bank niks waard is dus belegd wordt in vastgoed. Dat rendeert als een dolle.

Beste_Landgenoten | 14-12-21 | 11:27

maar wel banen voor mbo / hbo sletjes zonder marktwaarde die een baantje krijgen bij vluchtelingenwerk / COA mits ze deugen en bekend zijn bij GL/CU/D66 of PvdA.

vranac | 14-12-21 | 11:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Om te huilen dit, alles is al tien keer gezegd, maar blijft gewoon doorgaan met binnenhalen.
Ik snap het niet meer.

gato | 14-12-21 | 11:15 | 1

precies dit ervaar ik ook. Hoe dom zijn die bobo's en het plebs die vanuit hun DenHaag toren op ons neerkijken en en bepalen dat wij verplicht buitenstaanders buitenlanders asielzoekers een woning, Miele, en bed bad en brood moeten geven. Ja iedereen weet hoe ellendig die mensen het hebben, maar er is gewoon geen plaats?! Zelfs mijn dochter die hier al werkt kan geen huurhuis vinden. Ze staat al 3 jaar ingeschreven.
Wat een ellende.

Delfts Blauw | 14-12-21 | 11:32

In Enschede is voormalig vliegbasis Twenthe aangewezen. Dat is nu een privéterrein. Of het Kabinet heeft de papieren niet op orde en denkt nog dat het rijksgrond is (naar aanleiding van de motie van BBB) of ze heeft geen idee waar ze mee bezig zijn. Maar als dat kan stel ik voor de volgende 50 onder te brengen bij kabinetsleden in huis.

Sqbar | 14-12-21 | 11:15 | 3

Daar wil geen asieleiser naartoe. De landingsbaan is intact en er staan afgeschreven Boeings. Dat is wel heel verleidelijk voor enkeltjes thuisland.

marcoplarco | 14-12-21 | 11:22

@marcoplarco | 14-12-21 | 11:22: Sterker nog, het gaat om het evenemententerrein, een apart gedeelte van wat voormalig vliegbasis Twenthe was.

Sqbar | 14-12-21 | 11:24

Zolang we beleidsmakers en wetgevers niet aanpakken slaan we de stok op de verkeerde.

Naall | 14-12-21 | 11:14

Nog een jaartje of 2 en er komt een koppeling tussen aantal inwoners van een pand gerelateerd aan beschikbare oppervlakte. In geval van te weinig bewoners per m2 krijg je de keuze: of gelukzoeker(s) accepteren of kleiner gaan wonen. Dat laatste kan niet ivm 'niet beschikbaar' dus je voelt 'm al aankomen, richt maar vast een of meerdere kamertjes in!

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 14-12-21 | 11:14 | 1

Here's Johnnie!!

dorstig! | 14-12-21 | 11:33

IVM met dat arrest van die Deense Ex Minister
Waarom lees ik NIKS in Nederland over Syrische Vluchtelingen met kinder huwelijken???

Torquemada | 14-12-21 | 11:11 | 2

Ja maar je weet toch. Het satanische netwerk van hoge ambtenaren moet toch gevoed worden met ongeregistreerde jonge meisjes? Ik dacht dat je dit zelf ook wel had kunnen bedenken?
/* complot modus off */

Beste_Landgenoten | 14-12-21 | 11:16

Oh, Alkmaar is weer eens aan de beurt. Kan best natuurlijk want de wachttijd voor een sociale huurwoning is hier slechts 7 jaar.

dezakloper | 14-12-21 | 11:11

Las een mooi stuk in een kwaliteitskrant want daarvan ben ik deugabonnee, dat vertelde over Iraakse vluchtelingen op de Wit-Rusland route. Man vrouw en kind met handicap waren inmiddels terug in Irak en zouden deze tocht toch "100 x opnieuw" proberen omdat in Duitsland mogelijk een operatie lonkte voor Junior.

Daarna een schets van de toestand in de MENA regio, waar een combinatie van oorlog en corruptie de economie tot een wasteland heeft gereduceerd. Er is in die landen geen toekomst voor 200 miljoen mensen. Die willen allemaal hier naartoe als zij de kans krijgen.

Het trieste geval wil dat het nog decennia kan duren voordat weer iets van een samenleving op poten staat. Als extraatje gaat heel de wereld straks van het fossiel af, zodat de enige inkomstenbron, de olie, minder waard gaat worden. De toekomst ziet er voor die regio dus heel erg beroerd uit.

Het is dus tijd voor een structureel ander beleid voor de EU. Gereguleerd aan de buitengrenzen, met vaste quota op basis van vooral economische zelfredzaamheid en met verdeelsleutels per EU land. Zoals het nu gaat zal de influx alleen maar toenemen. Dan zijn taferelen zoals bij Polen de regel. En iedereen wil naar Duitsland of Engeland maar niet naar Polen of Bulgarije.

Beste_Landgenoten | 14-12-21 | 11:11 | 10

@zeurmachine | 14-12-21 | 11:29: dubbel paspoorten verliezen privileges zolang ze dubbele paspoorten hebben. Ook die hier geboren zijn. Maak maar een keuze. En anders maakt Nederland die wel.

Naall | 14-12-21 | 11:33

@Beste_Landgenoten | 14-12-21 | 11:24:

"Tenzij je 6000 kilometer aan wachttorens, prikkeldraad en mijnenvelden wil."

Daar pleit ik al tijden voor, minus de mijnenvelden dan; die zijn nergens voor nodig met alle state-of-the-art detectietechnologie. Je MOET ze tegenhouden, anders heb je elk jaar de tsunami van 2015 die hier binnen golft.

Dr_Johnson | 14-12-21 | 12:33

Grappig, of ironisch, dat het niet de klimaatverandering is, maar de gevolgen van het beleid tegen de klimaatverandering die de vluchtelingenstroom op gang brengt.

ratelaar | 14-12-21 | 12:49
▼ 7 antwoorden verborgen

Allemaal nieuwe mensen die onze insecten, reptielen en amfibieën komen platfietsen.

Joris Beltsin | 14-12-21 | 11:11 | 1

Dat is weer slecht voor de lizard people.

Beste_Landgenoten | 14-12-21 | 11:12

Dat het PVV-aanhangers echt niet steekt dat Wilders nooit verder komt dan wat one-liners en zeuren over islam (wat niet veel anders is dan jodendom of onze christenbroeders) zal ik nooit begrijpen. Ik ben geen socialist, ik ben geen communist, ik ben geen christen, maar voor zo'n duurbetaalde partij in ons parlement kan je toch met overtuiging stellen dat de SP meer heeft gepresteerd dan de PVV en dat het CDA of CU meer doet dan de PVV. Eigenlijk kan je van alle 'populistische' partijen de PVV helemaal niets heeft gedaan.

(wat overigens niet wil zeggen dat de FvD niet nog erger is trouwens)

GrandMechantLoup | 14-12-21 | 11:10 | 18

"islam (wat niet veel anders is dan jodendom of onze christenbroeders)"

Je ziet echt het verschil tussen die drie monotheïstische godsdiensten niet? Dan heb je echt niet opgelet de afgelopen ca 30 jaar, en ben je ook niet meer te helpen.

Dr_Johnson | 14-12-21 | 12:28

Gelul. De derde partij van Nederland, de PVV, wordt niet een uitgenodigd voor een formatie. D66 en VVD plaatsen haat boven democratie.

Trasnochador | 14-12-21 | 14:10

Zijn "animal cops" vond ik zo slecht nog niet. Werd uiteraard meteen afgeschaft om Wilders dwars te zitten.

Asteroid-B612 | 14-12-21 | 14:11
▼ 15 antwoorden verborgen

En werkelijk niemand komt op het idee om de 1400 veiligelanders die uitgeprocedeerd zijn en overlast geven op een onbewoond waddeneiland te zetten in tentjes met minimale verwarming en zonder WiFi?
De landingsrechten voor noordafrikaanse landen die hun onderdanen niet terug willen nemen intrekken en de uitkeringenexport naar die landen stilzetten. Als je dat echt uitvoert heb je binnen 1 week 1400 vrije plaatsen in de COA. En anders een leuke besparing.

KayakFun | 14-12-21 | 11:10 | 5

Dan kunnen ze in ter Apel eerst een maand peniskokers gaan vouwen.

Beste_Landgenoten | 14-12-21 | 11:33

die 1400 plekken zijn binnen 2 weken opgevuld met nieuwe asiel/gelukszoekers. en daarna?

cg71 | 14-12-21 | 17:01
▼ 2 antwoorden verborgen


Het woningtekort, het gebrek aan goede werkcontracten, dan ook nog de jarenlange 'studie'' en misschien ook nog een beetje het feminisme, waardoor elke jonge meid eerst denkt het geluk te vinden met een HR-baan of uitzendburo-intercedente e.d., zorgt ervoor dat de 'Nederlandse' autochtone jongere pas HEEL laat zich kan settelen en aan een gezin beginnen, vaak al boven de 30 of 35.

Gevolg: nog minder autochtone Nederlanders op de lange duur, terwijl de allochtonen gewoon doorfo....

King of the Oneliner | 14-12-21 | 11:08 | 4

@Wering: u bent 135?

Lorejas | 14-12-21 | 11:29

@Wering | 14-12-21 | 11:23: Dat bedoel ik, plus het feit dat men op deze manier niet aan gezinsstichten kan doen op jongere leeftijd.

King of the Oneliner | 14-12-21 | 11:33

@Lorejas | 14-12-21 | 11:29:
Nee, mijn ouders zijn van de generatie rond 1935; die werkten allebei op hun 14e jaar fulltime.
Op het moment dat het eerste kind werd geboren (zeg 24 jaar) betekent dit dat vader en moeder samen al 20 jaar fulltime hadden gewerkt - nu komt een 24 jarige vaak pas nét van school. En wil dan wel werken maar parttime want heeft 'me-time' nodig.

De generatie daarna (rond 1960 geboren, nu 60-ers) ging aansluitend aan mavo/have of mbo-opleiding op plm. 17/18 jarige leeftijd 40 uur per week werken en moet nu door werken tot 67. Dat is 50 jaar werken.
En dat haal je niet als je van je 30e tot je 70e werkt, want dat is maar 40 jaar - en als dat 40 jaar parttime is, zal de pensioenopbouw straks ook anders zijn dan bij 50 jaar fulltime werken - maar dat is van later zorg.

Wering | 14-12-21 | 12:00
▼ 1 antwoord verborgen

Staan er niet een paar boortorens leeg in de Noordzee?
Paar containerschepen erbij en probleem opgelost.

Rest In Privacy | 14-12-21 | 11:07

Opvallend hoe vaak men het woord noodzaak laat vallen. Terwijl men het zelf zover heeft laten komen met een verrotte woningmarkt en helemaal aan het feit dat men de halve wereld binnen wil halen zonder te vragen of de kiezer dat eigenlijk wel wil.

Deflatiemonster | 14-12-21 | 11:06 | 2

Waarom de kiezer iets vragen als je het antwoord al weet en dat niet bevalt, maar dezelfde kiezer je toch niet ter verantwoording roept en op je blijft stemmen?

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 11:08

@Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 11:08: Zie Rutte IV. Zogenaamd nieuw leiderschap maar zelfde poppetjes. Alsof ze de boodschap de wereld in willen sturen dat zij onaantastbaar zijn. Wellicht dat de kiezer zo geïntimideerd wordt.

Deflatiemonster | 14-12-21 | 11:22

Deze bom barst nog eens in het gezicht van de heersende partijen. Hopelijk snel

Tonyvanwychen | 14-12-21 | 11:05 | 1

Uitzetlocatie. Dat woord nomineer ik alvast tot woord van het jaar 2022.

BokoHalal | 14-12-21 | 11:05

Er worden helemaal geen asielzoekers in jouw buurt geplaatst. Dit is een valse interpretatie van de werkelijkheid. Asielzoekers zijn wat het woord zegt. Zoekers naar asiel (of om andere moverende redenen asiel aanvragen). Wat dan weer wel problematisch is, is het gebrek aan huisvesting. Duizenden statushouders, mensen met een terechte verblijfsvergunning, en duizenden Nederlandse onderdanen, waaronder duizenden autochtone Nederlanders, komen simpelweg niet aan een huis en moeten vaak jaren wachten bij vrienden of famlie of erger in daklozenopvang. Het probleem hierin is niet zozeer het aantal aanwas van vreemdelingen, maar eerder de overheid. Het kost namelijk niet zo heel veel geld om een huisje te bouwen. Enkele tienduizenden euro's met alle voorzieningen. Het is ook niet zozeer de ruimte. Het is de onwil om er iets aan te doen. Eerder claimde een reaguurder dat asielzoekers ons 16 miljard per jaar zouden kosten. Dat is niet zo. Voor dat bedrag kan je met gemak huizen bouwen voor de 40,000 woningzoekenden en ze allemaal een uitkering geven EN een wasmachine.

GrandMechantLoup | 14-12-21 | 11:03 | 11

En die assielzoekers gaan dan allemaal een positieve bijdragen leveren aan de maatschappij en kosten de staat vervolgens niets. Ze zijn immers allemaal tandarts, hersenchirurg en piloot. Komt dus helemaal goed.

GoedGaan | 14-12-21 | 11:40

Ook het aantal huizen is het probleem niet. Het is de kunstmatige prijsopdrijving van woonruimte door beleggers. Iedereen met geld over koopt een pandje.

Beste_Landgenoten | 14-12-21 | 11:43
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik heb zin om te deugen. We moeten af van het woord asiel. Honden zonder baasje gaan naar het asiel. Mensen in een asiel? Mensen zonder baasje? Slavernij is al lang afgeschaft. Je stopt mensen niet in een asiel(zoekers centrum).

Leptob | 14-12-21 | 11:03 | 2

Wauw, wat bent goed en lief voor uw toekomstige medelanders.

Het Licht | 14-12-21 | 11:08

@Het Licht | 14-12-21 | 11:08: hopelijk zijn ze later ook zo lief terug.......

hxl | 14-12-21 | 11:22

Dit is diep triest en ga er maar van uit dat dit ook nog maar het begin is. Die crisis in de opvang blijft want de grenzen staan open en mensen uit veilige landen worden niet teruggestuurd. De afgedwongen opvang zit dus ook snel vol en dan worden er nieuwe gemeenten gedwongen tot opvang, enz, etc, unz. Dat zullen net zoals nu opvallend vaak gemeenten buiten de randstad zijn.

Nuuk | 14-12-21 | 11:02 | 3

Zolang het gedwee opgevolgd wordt gaan ze door met dumpen in Den Haag.

Verzet is niet verboden, het is mooi geweest nu.

Wattman | 14-12-21 | 11:05

Het begin? De huidige aanwas stamt uit Jeaup's gezinshereniging in de jaren '70 voor nieuwe medelanders die hierheen waren gelokt om in fabrieken te werken maar die prompt naar slavenlandjes in l'Orient werden verpatst. Sindsdien is massa immigratie beleid geweest van alle regeringen.

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 11:05

@Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 11:05:
Daar heb je wel gelijk in. Met “begin” bedoelde ik dit beleid waarbij gemeenten gedwongen worden tot opnemen. Het zullen er nu een stuk of 5 zijn, maar het worden er uiteindelijk veel meer. Zal ook wel in het te onthullen regeer accoord staan. Ik hoop op opstand onder vvd kiezers en dat Rutte 4 daar op breekt.

Overigens zie ik die aanwas van de jaren zeventig en misschien tachtig nog als gastarbeiders, en dus mensen die iets kwamen doen. De vraag is zeker of dat niet anders kon met inzet eigen werklozen, maar goed.
Er is een verschil tussen mensen die kwamen om te werken en nu uitvreters die hier komen roven, een oprotpremie opstrijken en dan pas terug willen naar veilig Marokko, Tunesië, Algerije, noem maar op. En dan per kerende post weer terug hier heen! Dat is echt belachelijk.

Nuuk | 14-12-21 | 11:47


En er zit ook nooit eens iets lekkers tussen ook.
Het zijn allemaal moekes met een hoofddoek en een aardappelneus rond de veertig op goedkope sneakers.
LOL

King of the Oneliner | 14-12-21 | 11:02

De komende jaren staan nog 3 miljoen extra inwoners gepland (eigenlijk 25 miljoen, maar dat houdt men nog even onder de pet).
En volgens de WRR hebben wij een 'vlottende' migratiesamenleving, ofwel: het wordt een komen en gaan.... dus er moeten er nog héél veel komen om het migratiesaldo op een paar miljoen te krijgen. En wij er maar voor werken en betalen en plaats maken.

www.wrr.nl/publicaties/rapporten/2020...
De gedachte lijkt nu te zijn om de integratie meer naar de gemeentes te verleggen want dat is dichter bij de mensen die de integratie moeten waarmaken (wíj dus, niet zij die willen integreren).
Men denkt in Den Haag blijkbaar dat diezelfde truc met de participatiewet en de WMO (decentralisatie) een succes was...

Wering | 14-12-21 | 11:02

Het is bijna griezelig hoe de westerse jongeren kort en kinderlijk gehouden worden. Op je 25e gedraag je je nog als een 15 jarige hier. Op je 30e voel je je ineens een grote jongen of een grote meid. Je gaat ellendig lang naar school/studie. Je moet daarna nog als een kind thuiswonen. Je moet een studieboete met rente afbetalen. Je wordt gedwongen om desnoods loos werk te doen via gemeenten om maar geen recht op bijstand te krijgen. Samenwonen of huwelijk blijft ver ver. Kinderen krijgen dat komt er voor velen nooit van. Loketten blijven voor hen gesloten.
Maar dan de islamitische asielzoeker. Vroeg getrouwd. Veel kinderen. Ze hebben als minderjarigen al harde politieke meningen en een vaststaand levenspad naar het geloof. Uitkering en woning is een basisrecht. In iedere wijk een buurthuis vol hulpverleners. Een leger van socio-advocaten en vrijwilligers staat klaar.
Dit is erger dan omvolking.

zeurmachine | 14-12-21 | 11:01 | 3

ver weg ipv ver ver.

zeurmachine | 14-12-21 | 11:01

Dat heeft u heel goed gezien.
Dit woningtekort, het gebrek aan goede werkcontracten, dan ook nog de jarenlange 'studie'' en misschien ook nog een beetje het feminisme, waardoor elke jonge meid eerst denkt het geluk te vinden met een HR-baan of uitzendburo-intercedente e.d., zorgt ervoor dat de 'Nederlandse' autochtone jongere pas HEEL laat zich kan settelen en aan een gezin beginnen, vaak al boven de 30 of 35.

Gevolg: nog minder autochtone Nederlanders op de lange duur, terwijl de allochtonen gewoon doorfo....

King of the Oneliner | 14-12-21 | 11:08

@King of the Oneliner | 14-12-21 | 11:08:
kken :-)

meneer Q | 14-12-21 | 12:20

Van de vraag hoeveel asielzoekers je aankan is altijd een publiciteitsprobleem gemaakt, terwijl het een beleidsprobleem is.

Je kan het wel steeds ontwijken en doen alsof het er niet is, maar dan wordt je altijd ingehaald door de realiteit. En dat is blijkbaar nu.

Bij de AZC's weten ze dit al lang natuurlijk. Daar zijn er al weer oververmoeid en huilend de burnout ingedraaid.
Blijkbaar duurt het even voordat geluiden van de werkvloer de politiek bereiken en daar doordringen in de hoofden.
He, dat klinkt bekend.
Zorg-mensen, onderwijs-mensen, politie-mensen...
#bladeren naar het onderwerp sociaal contract doet#

AdvocatusDiaboli | 14-12-21 | 11:00

Wat Rotterdam betreft maakt het niet eens uit...........

grapjasz | 14-12-21 | 11:00

De grote steden zijn al niet meer autochtoon.
Je kunt zo uitrekenen wanneer Nederland ophoudt te bestaan, en het geld op is.
Er wordt massaal naar "democratieën" getrokken (ongeveer 15 % van de regimes in de wereld) om deze tijdig om zeep te gaan helpen en dezelfde ellende te vestigen die ze "ontvlucht" zijn......

J.Thee.Cohen | 14-12-21 | 10:59

Gelukkig optijd geëmigreerd.
Dit is niet dweilen met de kraan open, maar een wolkbreuk dat leidt tot watersnoodramp.

quatro32 | 14-12-21 | 10:59

Hou even op zeg. Die snaken komen hier een financiele toekomst scoren en gaan weer terug naar een bovenmodale hut in eigen land….. als geslaagd zakenman. En als het fout gaat gaan we ze nog een keer proberen te evacueren want paspoort en rechten. Doorzie nou eens het totale plaatje damned…

Pedronegro | 14-12-21 | 10:57

Ik wil eigenlijk alleen maar weten wat Bente hiervan vind.

JohnBoyKiller | 14-12-21 | 10:56 | 1

In woord: verschrikkelijk in daden: geen probleem. Als je wil weten wat mensen drijft dan moet je kijken naar de resultaten.

ratelaar | 14-12-21 | 10:59

Er staat niet bij in de brief waarom nu specfiek deze gemeentes de pineut zijn.
Weet iemand dat?
Er staat alleen wat over spreiding over het land, maar je kunt wel op 100 manieren spreiden over het land. En blijkbaar zijn er totnutoe 8500 plekken gerealiseerd, dus het zal ook niet zijn dat _alle_ andere gemeenten al veel hebben gedaan.

TheOtherWhiteMeat | 14-12-21 | 10:56 | 3

Waarschijnlijk op basis van quota's die de provincies hebben om statushouders op te vangen. Of deze toegewezen gemeentes hebben hun quota's niet gehaald. Of deze gemeentes hebben aangeven ruimte te hebben voor extra asieleisers.

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 10:58

Deze gemeentes hebben locaties waar je snel 300 tot 500 asieleisers op kunt vangen, en ja de nood is erg hoog als er wekelijks 1200 binnenkomen.
Laat dit probleem snel groter worden, worden de gemeenteraadsverkiezingen in maart echt de moeite waard.

Titje | 14-12-21 | 11:04

@Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 10:58: Ik heb nu zelf nog wat meer zitten lezen. Blijkbaar gaat het in alle gevallen om locaties waar het COA al voorbereidingen heeft getroffen (bijvoorbeeld in Gorinchem heeft het COA een belastingkantoor gekocht), maar waar de gemeente nog dwarsligt. Dwars lag.

TheOtherWhiteMeat | 14-12-21 | 11:08

Als u aan het Kerstdiner zit, netjes met z'n vieren, krijgt u opeens tien man verplicht er extra aan tafel bijgeplaatst.
Gaat van uw budget, en het vervelende is dat de tafelmanieren ook opeens verdwenen blijken te zijn want je moet je aanpassen ........

J.Thee.Cohen | 14-12-21 | 10:55 | 4

Dan worden er spullen gestolen, je ziet het gebeuren, maar je mag ze niet buiten de deur zetten.

John McClane | 14-12-21 | 10:57

En wat over is flikker je gewoon op straat.

MargauxGrandCru | 14-12-21 | 10:59

Al het tafelzilver verdwenen... Dochter ook...

grapjasz | 14-12-21 | 11:01
▼ 1 antwoord verborgen

Dunne, smerige D66 poep sijpelt naar beneden. Simpele oplossing, baas over eigen grenzen. De crises van Ollongren zijn o.a een papieren crisis, Markach pact, vluchtelingenverdrag en het ideologische D66 globalistische denkkader, gevangen in het verkiezingsprogramma. Daarnaast heeft Ollongren nog een paar problemen: Broekers-Knol, Beckers en Rutte en dan heeft Ollongren nog een ambtelijk probleem het COA, dat meer, meer, meer geld en baantjes wil.
De migratie en vluchtelingen overkomen ons niet. Kasja het kattenvrouwtje moet gewoon kappen met zielige zwerfkatjes binnen laten en beginnen met de haren, pis, poep en haarballen op te ruimen. En het aantal zwerfkatten drastisch terug brengen. Dan zul je zien dat er ook minder gevochten wordt en minder gepist en gescheten om het territorium af te bakenen.
Kasja, je woont te klein en hebt niet de voorzieningen om je ambities waar te maken!

ratelaar | 14-12-21 | 10:54 | 1

Ja ja, het is D66/CDA/VVD/PvdA/CU/GL poep. Zolang dat besef niet wil indalen is het stemmen op kakkebed of pissebed. Er zit geen verschil tussen die partijen.

Zapata10 | 14-12-21 | 11:05

Nou mensen het was een gaaf landje.

ikdenkwat | 14-12-21 | 10:53

De bestuurders van dit land zijn zo waanzinnig van de realiteit losgeslagen dat je er moedeloos van wordt. Geen enkel besef wat deze asielstromen voor ons land betekenen, nu en vooral ook in de toekomst. Lekker ongelimiteerd andermans geld uitgeven. Dat kunnen ze goed. Maar langer denken dat de volgende verkiezingen zit er niet in.
Er moet een absolute asielstop komen. OOK voor vluchtelingen. Het is vol. Het gaat niet meer en we willen jullie niet!
En alle kansloze migranten die niet meewerken aan hun uitzetting opsluiten in kampen zonder vrijheid of luxe. Kijken hoe lang ze dat volhouden.

WatZalIkErvanZeggen | 14-12-21 | 10:53 | 3

Denk jij nu echt dat het de gemiddelde VVDer of D66er ook maar iets uitmaakt aan wie er poen wordt verdiend? Waar die mensen vandaan komen of welke cultuur of godsdienst die mensen hebben. Als globalisten kunnen ze hiermee de natiestaat vernietigen en daar gaat het om.

Zapata10 | 14-12-21 | 10:58

Yes! Een virus menen ze wel te kunnen stoppen, sturen en beheersen maar mensen niet. Het is waanzin. Hoog tijd voor een gesprek bij de GGZ, misschien zelfs gedwongen opname. De psychose is schadelijk voor de omgeving.

ratelaar | 14-12-21 | 11:01

@ratelaar | 14-12-21 | 11:01:
Vergeet " het Klimaat" niet!
Dat kunnen " we" blijkbaar ook naar onze hand zetten.

LoesjeP | 14-12-21 | 11:06


Er wonen straks meer asielzoekers in pittoreske dorpjes in de provincie dan in de grote steden.
Daar hadden die asielzoekers niet op gerekend, ergens gedropt te worden op het platteland tussen de boerenkinderen in de klas en dan maar lekker staren naar het dressoir met plastic rozen, terwijl ze toch zo graag ergens in Rotterdam, Amsterdam of Den Haag hadden gewoond met hun kennissen en familie.

En voor de autochtone plattelanders is het ook een cultuuromslag van jewelste, want de statushouders begrijpen gewoonweg niet de echte Nederlandse waarden, en humor, en gebruiken etc.

Buitenlanders zeggen altijd dat Nederlanders zo koud zijn en direct.
Ja, wij zijn gewoon nuchter en ook niet zo familieziek. Maar het ergste is dat je als autochtone Nederlander, die gewoon heel royaal en gastvrij is, nog kritiek krijgt op jouw levenswijze.

Ja, mogen wij ook leven op onze eigen manier in ons eigen land?

King of the Oneliner | 14-12-21 | 10:52

Al jaren vraag ik me het volgende af;
wanneer journalisten asielzoekers intervieuwen is er bij mijn weten niet een geweest die vroeg:" Hoe denkt U dat Nederlanders het vinden dat U hier komt wonen?"

LoesjeP | 14-12-21 | 10:52 | 3

Of: 'Is het wel verstandig voortdurend zwanger te zijn in een opvanglocatie.?'

gestoptmetroken | 14-12-21 | 10:58

Heb al jaren precies dezelfde vraag. Maar inmiddels ook wel een vermoeden van het antwoord.
Ten eerste denk ik dat de vraag nooit in hun hoofd opkomt, maar dat als ernaar gevraagd wordt, het antwoord is dat Nederlanders vriendelijk zijn. Mocht iemand uitleggen dat we het niet bepaald leuk vinden dat er geen woningen meer zijn voor onze kinderen en kleinkinderen dan weet ik zeker dat ze dat totaal niet interessant vinden. Het boeit ze voor geen seconde.

Poesmobiel | 14-12-21 | 11:41

Zijn dit o.a. Groenlinks gemeenten? Dan is het geen probleem toch?

hotbrasil | 14-12-21 | 10:52 | 1

Grootste fractie per gemeente (aantal zetels/aantal raadsleden)
Alkmaar - VDD (7/39)
Enschede - Burger Belangen Enschede (7/39)
Gorinchem - Democraten Gorinchem (4/25)
Rotterdam - Leefbaar Rotterdam (11/45)
Venray - CDA (9/27)
5 keer mis dus.

dezakloper | 14-12-21 | 11:24

Waarom niet allemaal in Amsterdam Rotterdam en Den Haag?

MargauxGrandCru | 14-12-21 | 10:51 | 5

Daar eindigen ze vanzelf.

John McClane | 14-12-21 | 10:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Ankie zei dat het allemaal wel meeviel laatst toch?.

En Ankie was van 1971 tot 2012 wetenschappelijk medewerker en universitair docent aan de juridische faculteit van universiteit Leiden, dus die zijn helemaal in control en gepokt en gemazeld door de harde realiteit. Dus het komt door iemand anders.

In 1986 ze namens de VVD gekozen als gemeenteraadslid van Bloemendaal. Dus daar kan ze vast wel wat regelen.

En daar is vast geld genoeg en ruimte genoeg voor wat asielzoekers. In Overveen onder andere. Komt helemaal goed.

AdvocatusDiaboli | 14-12-21 | 10:50 | 1

Den Haag bepaalde plekken, Bloemendaal, het Gooi, Aerdenhout en ga zo maar door met miljoenenvilla's zijn plekken die nooit zo'n aanwijzing krijgen voor asielopvang, niet moeilijk te raden waarom niet, onderscheid moet er zijn. Laat het gepeupel het maar oplossen en de overlast ervaren.

Jan, Leiden | 14-12-21 | 11:08

Dit is letterlijk dweilen met de kraan open. En ze doen er niets aan.

Forwaards | 14-12-21 | 10:50 | 4

Ze doen er juist veel aan, om zoveel mogelijk nieuwe medelanders op te vangen.

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 10:51

Telkens weer.... als je denkt het kan niet gekker, ja hoor.

ger1306 | 14-12-21 | 10:52

Figuurlijk, juist niet letterlijk.

L. Vis | 14-12-21 | 10:54
▼ 1 antwoord verborgen

"Zonder verdergaande maatregelen ontstaat in de komende weken een situatie waarbij asielzoekers niet langer kunnen worden opgevangen."

Ze geeft zelf de oplossing aan.

NLgaatnaardeklote | 14-12-21 | 10:49

Onbegrijpelijk, de meerderheid wil dit niet en toch wordt het ons door de strot geduwd. Tot zoverre onze 'democratie'. Maar áls er dan toch per se bepaalde steden verplicht moeten worden om asielzoekers te huisvesten, laat men dan de steden kiezen waar de meerderheid van de bevolking graag wél meer asielzoekers wil. Denk aan Amsterdam, Utrecht, Groningen, Nijmegen, Wageningen, etc.

vindead | 14-12-21 | 10:49 | 3

VVD, D66, CDA en CU zitten op meer dan 75 zetels, PVV/FvD niet, dus ja de meerderheid wil dit wel.

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 10:50

Het gaat er van komen dat we het leger in gaan zetten om omvolkers gedwongen in den lande te gaan huisvesten.

Zapata10 | 14-12-21 | 10:48

Het is dweilen met de kraan open.

Immers de instroom blijft. Dus als je een groep illegale migranten heb geholpen aan een plek staat de volgende groep al klaar. En zo gaat het maar door.

Miljoenen (potentiële) illegale migranten willen naar Noord/West Europa reizen ( onder het mom van "vluchteling") vanwege de grote economische/financiële voordelen. ( gratis geld)

Dus zolang deze illegale migranten weten wat hier te halen valt zullen ze blijven komen. Pas als dat verandert ( b.v. naar Deens model) zal de stroom illegale migranten kleiner worden.

Swieberj | 14-12-21 | 10:48

Misschien moeten we net doen of tiny houses leuk en een bevrijding zijn, er een TV programma aan wijden en hopen dat iedereen blij is met nagenoeg niets.

Zoelense Hobbyboer | 14-12-21 | 10:48

Er zijn schitterende kaartjes die laten zien waar de voorstanders (D66/GL) van massa-immigratie wonen en de tegenstanders. Hou toch eens op met het pesten van PVV'ers in de provincie en bouw gewoon wat containerflats in de GL wijken van Amsterdam en Utrecht. Overigens woon ik in zo'n wijk, maar alsnog zeg ik: doen! Wel zo redelijk.

Dr.Kravitz | 14-12-21 | 10:48

Hoe vraag ik precies asiel aan om aan een van die 10.000 woningen te komen die dit jaar al beschikbaar zijn gesteld?

Verbale_Aantijgert | 14-12-21 | 10:47 | 3

Gewoon wat harder werken voor genoeg geld om te huren of kopen. Luiwammes.

* Il Principe * | 14-12-21 | 10:51

@ il principe.. het principe van sarcasme begrijpen, werk daar eens wat harder aan...

Verbale_Aantijgert | 14-12-21 | 11:01

Ik zou als burgemeester gewoon maximaal tegenwerken. Vergunning niet op orde? Prima, sluiten. Vanzelfsprekend gaat het gemeentehuis op 14 december dicht, dus geen enkele vorm van interactie mogelijk. Buslijnen tijdelijk buiten gebruik stellen. Ruimtes afkeuren. Gas Licht en Water reguleren. Tot op heden onbekende paddenstoelen vinden. Dat werk.

ole guapa | 14-12-21 | 10:47 | 2

Ah, de volwassen methode. Vingers in de oren en keihard "la, la, la" schreeuwen. Tsja... Ben je pvv- of fvd-achterban?

* Il Principe * | 14-12-21 | 10:49

U bedoelt waar de dagelijkse ondernemer/nederlander al jaren last van heeft in het dagelijks leven gewoon voortzetten?

Het Licht | 14-12-21 | 10:56

Eigenlijk heeft de VVD natuurlijk enorm veel belang bij asielinstroom, omdat er toch mensen zijn die denken dat ze er wat aan gaan doen en daarom vvd stemmen.

Barre_de_k | 14-12-21 | 10:47 | 1

De VVD vindt helemaal niets. Dat is namelijk niet nodig. Denken ze. De vrije markt en de onzichtbare graaihand/middelvinger lossen alles op.

AdvocatusDiaboli | 14-12-21 | 10:52

Aanwijzingen! Is dat nog de oude of inmiddels nieuwe leiderschapsstijl?

Joris Beltsin | 14-12-21 | 10:46

Misschien moeten we het wat efficienter aanpakken. Wooncontainers met containership naar shithole X. Containers vullen, terugvaren en afmeren op "geschikte lokatie". Lekker stapelen met kraan, klaar uw gloednieuwe volledig gevulde AZC-hoogbouw.

puszuiger | 14-12-21 | 10:46 | 1

Zet maar neer in wassenaar.

Barre_de_k | 14-12-21 | 10:48

Afgezien van de afbrokkeling van de sociale cohesie, mag u dit omvolkingsfeestje uiteraard betalen. In Alkmaar worden met spoed overheidsgebouwen geschikt gemaakt voor bewoning. Geen aannemer te vinden dus zal wel in de papieren lopen. Niks is te gek. En blijkbaar zag niemand dit aankomen.

de visser | 14-12-21 | 10:46

Wat mij betreft komt het volk in die gemeentes een keer flink in opstand, het is mooi geweest nu. In het VVD verkiezingsprogramma staat de oplossing in detail beschreven dus dat hoef je alleen uit te voeren.

Wattman | 14-12-21 | 10:45

"Na Gorinchem en Enschede moeten nu ook Venray, Alkmaar en de regio Rotterdam VERPLICHT asielzoekers opvangen."

Er is gewoon sprake van gierende paniek. Ze weten totaal niet meer waar ze de klaplopers moeten laten en gaan daarom gemeenten maar 'bevelen' om die lui onderdak te brengen.

Niets, maar dan werkelijk niets is er de afgelopen jaren ondernomen om eea 'beheersbaar' te maken. De 'asielinstroom' is nog altijd zoiets als het weer: het kan vriezen, het kan dooien, maar je hebt er geen invloed op. Het ene jaar valt de instroom wel mee, het andere jaar worden we overspoeld door een tsunami. Dat was in 2015 zo, dat is dit jaar weer zo.

En helemaal niemand van de Nederlandse bevolking wil dit nog, behalve een handjevol tamelijk luidruchtige GLers en D66ers en columnisten, maar wel op voorwaarde dat ze er in de buurten en wijken waar zij wonen, geen enkele last van ondervinden.

Ik blijf het zeggen: Nederland moet de vluchtelingenverdragen opzeggen, asielverlening afschaffen, en er op gericht zijn elke derdewereldlander die zichzelf hier uitnodigt, zo snel mogelijk uit te zetten.

Dr_Johnson | 14-12-21 | 10:45

Zijn die rijksgebouwen nou al weer vol?

Jan_Pietersen | 14-12-21 | 10:45

Pak de regie in je eigen stad terug en stem al die liegende partijen weg uit de gemeente raad!

4HoogAantWater | 14-12-21 | 10:45 | 1

Een aanwijzing betekent dat de Rijksoverheid de gemeentelijke bevoegdheid aan de kant schuift....

Joris Beltsin | 14-12-21 | 10:48

Ik heb laatst een stapel container woningen opeen gestapeld gezien, voor instromers en gevallen mensen. We hebben nu in Nederland trailer parcs, het is te treurig voor woorden. Eerlijk gezegd, ik weet ook niet waar we nog wel mensen kunnen, mogen en willen huisvesten. Of we moeten accepteren dat nederland veranderd in een stadsstaat. De oplossing blijf ik jullie allen schuldig.

3Xniks | 14-12-21 | 10:44 | 1

Denemarken schijnt een oplossing te hebben.

Papa Jones | 14-12-21 | 10:45

In het cda partijkantoor? Van dat schrompelpartijtje is toch bijna niets meer over? In de villa's van Gommers, Kuipers, Ab Rotwein, Marcel van dam, het tweede huis van Halsema.

dathoujetoch | 14-12-21 | 10:43 | 2

Gommers en Kuipers hebben hier niets mee te maken. Die zitten zelf met de shit van niet gevaccineerde allochtonen die al hun medewerkers over de kop jagen.

ole guapa | 14-12-21 | 10:49

@ole guapa | 14-12-21 | 10:49: veel gemeenten hebben er ook niets mee te maken

dathoujetoch | 14-12-21 | 10:53

Bijzonder, had gemeente Rotterdam 2 weken geleden nog gesproken of ze konden assisteren bij kantoorruimte, toen kreeg ik te horen dat je dan maar particulier iets moest zoeken.

Kale dodo | 14-12-21 | 10:43 | 5

@Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 10:45:
Omdat ik een bedrijf wil beginnen en de gemeente grond bezit wat ik wil hebben. Ik hoef geen uitkering of kwijtschelding of toeslag.

Kale dodo | 14-12-21 | 10:50

@Kale dodo | 14-12-21 | 10:50:
Snap ik maar je kunt niet zomaar gemeentegrond overnemen, tenzij het erfpacht is wat je af kunt kopen en dat kan ook niet altijd. En dan zit je nog met het bestemmingsplan... maar succes in ieder geval.

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 10:54

@Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 10:54:
Maar je kan wel zomaar het democratische process omzeilen en jezelf woonruimte toe-eigenen? Dan kan ik er niet in geloven dat dit niet mogelijk is, het gaat meer om willen, en als zij niet willen, wil ik niet meer betalen, want als ik alleen betaal voor protectie dan kan ik net zo goed lekker in het zonnetje gaan zitten in Italië.

Kale dodo | 14-12-21 | 10:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Gek ideetje misschien, maar wellicht zouden we eventjes geen asielzoekers meer kunnen 'nemen'?

fric.spec. | 14-12-21 | 10:43

Ollongren: "Zonder verdergaande maatregelen ontstaat in de komende weken een situatie waarbij asielzoekers niet langer kunnen worden opgevangen."
Dat is juist de wèns!
Laat ze maar lekker naar bijvoorbeeld Saoedi Arabie gaan, daar is geld & plek zat!
Maar ja, met het kneiterlinkse partijkartel, dat nog decennia aan de macht zal blijven, moeten en zullen Nederland & de Nederlanders ophouden te bestaan.

L. Vis | 14-12-21 | 10:42

Wat zit er toch voor een machtig mechanisme achter al deze import. Dat ze steden kunnen dwingen, dat discussie taboe is, dat er heel veel geld mee gemoeid is, dat de import keihard doorgaat ondanks Corona, dat het kabinetten overleefd, dat sociale nieuwbouw niet naar de autochtoon gaat, etc.

Acidstain | 14-12-21 | 10:42 | 3

De beste verklaring die ik gehoord heb van mainstream politici kwam van Merkel gek genoeg. Ze zijn bang voor vergrijzing en daarmee het einde van de groei en daarmee een imploderen van het financiële systeem.

Waarom ze dan specifiek lieden uit l'Afrique, de Levant en centraal Azië halen is mij dan weer onbekend.

Verder praat er niemand over omdat mainstream politici weten dat massa immigratie impopulair is bij de meerderheid van EUro aboriginals. Naar mijn mening moet je daar verder niet veel meer achter zoeken want de meeste politici en bestuurders kijken alleen naar peilingen, maar je kunt er nog een paar complot theorieën aan toevoegen.

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 10:49

De EU

ole guapa | 14-12-21 | 10:49

Al eerder getegeld maar hierbij nogmaals: Dit gebeurt allemaal in het kader van de tot stand brenging van een grote, sterke Europese superstaat. Dit project van verdeel en heers is al decennia aan de gang. De identiteiten van de afzonderlijke EU lidstaten waren te sterk om een nieuwe superstaat op te bouwen. dus wordt er verdund en vermengd tot er in die landen bevolkingen wonen die tot op het bot verdeeld zijn en geen vuist meer kunnen maken. De laatste jaren werd de weerstand hiertegen groter en groeiden de anti immigratie partijen als kool, waarmee het project in gevaar kwam. Het establishment kreeg haast en 'Wir schaffen das' werd geboren. Dat houden ze nog steeds vol, sterker nog, er wordt nog wat extra gas gegeven. Ik ben bang dat het doel inmiddels zo goed als bereikt is. We zijn voorbij the point of no return.

MarkiesDeBalzaque | 14-12-21 | 10:53

Wordt nog gezellig druk in dit propvolle land; Turkije zit in een economische crisis, miljoenen Turken zijn bezig hun koffers te pakken op weg naar huizen en Miele's.

meneer Q | 14-12-21 | 10:41 | 1

Als Turkije implodeert, wat eraan zit te komen met zulke inflatiecijfers, gaat op een dag het schild dat alle vluchtelingen daar nog tegenhoudt ook naar beneden. Daar is deze golf nog niets bij.

HebjeHemweer | 14-12-21 | 10:46

Nou vooruit, ik wil er wel eentje opvangen. Ze hoeft alleen maar te helpen in de keuekn, strijken, kleine herstellingen, boodschappen. Beetje in de tuin werken en de kinderen naar school brengen. een beetje zoals ze vroeger voornamelijk Duitse meisjes hier hadden werken eigenlijk. De vijf euro per dag is een maandsalaris waar zij vandaan komt!!!

small_town_dude | 14-12-21 | 10:41

"Zonder verdergaande maatregelen ontstaat in de komende weken een situatie waarbij asielzoekers niet langer kunnen worden opgevangen." Goh... Misschien moet je dan *checkt aantekeningen* stoppen met het opvangen van asielzoekers?

Do-na-zi | 14-12-21 | 10:38 | 3

"Code zwart" .. "Er dreigt" .. Er dreigt niet zoveel, dit is een door de regerende partijen veroorzaakte kunstmatige crisis, net als de huizencrisis die hierdoor ook is ontstaan (Sociale woningen op grote schaal als zoete broodjes richting Wollahiërs vergeven. Zonder dat nieuwe woningen werden bijgebouwd). De situatie is simpel op te lossen, instroom indammen én opvang in de regio's van herkomst. Vol = Vol.

Hier komt bij, CDA / D'66 / VVD staan in peilingen intussen allen op verlies. Is men nu echt toondoof ? "Hahaha, gaaf !" Ja. Ooit wel ja.

Nederlandop1 | 14-12-21 | 10:41

Droom verder, het wordt dan verplicht in huis nemen bij vrijgezellen of ouderen met een groot huis.

jan huppeldepup | 14-12-21 | 10:42

Zodra het geaccepteerd wordt door het volk dat de boeren onteigend worden (en ik verwacht dat dit al kan plaatsvinden in het termijn van Rutte IV) is de volgende stap dat iedereen op erfpacht ook onteigend kan worden. Of dat afhankelijk van de woonruimte en de huishoudsamenstelling een sociale woningbouwer of statushouder in huis neemt. Laatste stap is het onteigenen van mensen op eigen grond.

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 10:44

Ik las laatst een reactie van een reaguurder die de spijker om zijn kop sloeg met: "vluchtelingen zijn aan het shoppen voor de beste deal"
Dat is er aan de hand, ze willen naar ons land voor de voorzieningen, niet omdat ze hun leven niet zeker zijn.

pibasso | 14-12-21 | 10:37 | 3

Zo zeg, dat is inderdaad een goeie reactie. Niet vergeten!

Adriel | 14-12-21 | 10:37

Publiek geheim dat veel "vluchtelingen" kansloos zijn om op die gronden asiel te krijgen, dus hoppen ze EUropa rond en degenen die uiteindelijk maar hapt daar verblijven ze. Deel gaat alsnog in de illegaliteit, een zeer klein percentage keer terug naar de heimat. Degenen met een verblijfsvergunning gaan vervolgens naar de UK, of althans dat was vroeger het plan.

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 10:41

En ze komen ook niet voor het mooie weer hier of de kansen op een baan.

Stratum | 14-12-21 | 10:49

Zeg.. die familie van Oranje... je weet wel, die van speedboten en kinderen met privileges omdat ze uit de juiste spelonk zijn gekropen...
Die hebben toch nog een hele zooi paleizen en buitenhuizen? Misschien moeten ze daar in DH eens beginnen die te vorderen. We betalen er toch al voor, dus win win.

DatInternetDingetje | 14-12-21 | 10:36 | 1

Binnenkort krijgen ook die een brief van Knol.

meneer Q | 14-12-21 | 10:43

Duidelijk dat de instroom moet stoppen. De meesten zijn helemaal geen asielzoeker maar slechts lotverbeteraars.
Daarbij zou er wel eens een bureau van repatriëring mogen komen met middelen en mentaliteit om de kanslozen terug te bezorgen. Desnoods met strand-droppings door mariniers of Hercules landingen in verlaten gebied.

AntiZanicz | 14-12-21 | 10:36 | 3

Ook een mooie, lotverbeteraars. Goede suggesties ook voor de terugreis, alleen zo houdt het snel op en kan er niet meer worden " geshopt voor de beste deal".

pibasso | 14-12-21 | 10:38

En parachute droppings voor deze avonturiers?

HebjeHemweer | 14-12-21 | 10:41

Democratie 2.0: niemand wil het, iedereen krijgt het.

John McClane | 14-12-21 | 10:35 | 4

En ook nooit peilingen hierover van dat bijdehand kereltje met rood haar.

Wattman | 14-12-21 | 10:38

@John McClane | 14-12-21 | 10:44:

Net zo clownesk maar Gijs heet ie.

Wattman | 14-12-21 | 10:47
▼ 1 antwoord verborgen

Eindelijk is het punt aangebroken dat er over de omvolking niet meer geheimzinnig wordt gedaan. Nee, het ganse land wordt volgepropt met tuig uit veilige landen om deze samenleving te ontwrichten. Honderden per week, maar het maakt de boven u gestelden niks meer uit. Er wordt niet geprotesteerd, dus lekker doorgaan met importeren. West-Europa is demografisch ingrijpend en voor áltijd onherkenbaar veranderd. Deze omvolking is niet meer te keren. Iets positiefs heeft het niet gebracht, wel een hele lading stront aan negatieve uitkomsten. Bedankt VVD. Bente Becker. Het linkse gutmensch volk. De naïeve idioten met maakbaarheisideaaltjes. Bedankt dat jullie heel West-Europa slopen.

Ceristimo | 14-12-21 | 10:35 | 4

@AntiZanicz | 14-12-21 | 10:37:
Het ontmantelen van een gemeenschappelijke cultuur. Geen gezamelijk verleden. De westerse bevolking word te mondig en dat moet verwaterd worden.
Verdeel en heers is het devies.

2voor12 | 14-12-21 | 10:40

@AntiZanicz | 14-12-21 | 10:37: Met links gedachtegoed meegaan zodat je wisselgeld voor je eigen punten hebt. Bovendien zit de baantjescarrousel van vvd en CDA inmiddels vuistdiep in de zieligheidsindustrie.

goedverstaander | 14-12-21 | 11:02

@2voor12 | 14-12-21 | 10:40: kletskoek, door de soc media loopt ieder achter zijn eigen waan aan en doet niet aan protest tenzij dat de waan van zijn groep is. De meesten kijken alleen influencers of kont en te bosrten meisjes op tiktok

AntiZanicz | 14-12-21 | 11:19
▼ 1 antwoord verborgen

Het wordt tijd voor stadhouders.

BrutusBosch | 14-12-21 | 10:35 | 1

En tribunalen.

Omtzigtig | 14-12-21 | 10:50

Je hoort er niemand over, maar PVV TWEEDE partij van NL. Kan niet wachten tot maart 2022.

Zuster01 | 14-12-21 | 10:35 | 7

@Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 10:55:
Wilders is het ettertje op het schoolplein die iedereen loopt te schoppen en vervolgens loopt te jammeren dat niemand met hem wil spelen. Ze hebben het geprobeerd, werkte niet, zie Rutte 1. Er is dus geen cordon sanitaire.

* Il Principe * | 14-12-21 | 10:58

@* Il Principe * | 14-12-21 | 10:58:
Nou dat is er wel hoor, PVV wordt als eerste uitgesloten voor een verkiezing door vrijwel alle partijen. Daarnaast heb je Rutte nog met zijn uitspraak dat hij Wilder's partijtje wel even kapot zou maken. Dat duidt niet op bereidheid tot samenwerking.

Dat Geertje liever zelf niet wil regeren en wil trollen langs de zijlijn op twatter, dat sluit ik niet uit, maar de cordon is er zeker.

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 11:03
▼ 4 antwoorden verborgen

In ieder geval weer eens duidelijk waarom we geen gekozen burgemeester hebben.

Alquest | 14-12-21 | 10:35

De reaguurders zitten nog in een ontkenningsfase. Objectieve wetenschappers als Leo Lucassen hebben al berekend dat we migranten hard nodig hebben.

thanseeuwen | 14-12-21 | 10:34 | 2

Robots en meer autochtone kinderen hebben we nodig.

Wattman | 14-12-21 | 10:36

Grapjas

Papa Jones | 14-12-21 | 10:36

Advies van iemand met ervaring met een AZC in de buurt: haal alles wat je los in je tuin hebt staan naar binnen anders ben je het kwijt.
En voortaan alle deuren en poort goed op slot.

2voor12 | 14-12-21 | 10:34 | 8

@* Il Principe * | 14-12-21 | 10:46: "de 'Zoetemelkjes' van de toekomst".

photto | 14-12-21 | 11:07

@photto | 14-12-21 | 11:07:
Ondernemende mensen. Je kunt ze in ieder geval niet lui noemen. Past naadloos bij de vvd.

* Il Principe * | 14-12-21 | 11:11

En een paar valse Rottweilers in de tuin laten lopen.

Nivelleermarionet | 14-12-21 | 11:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Vangt Poetin eigenlijk deze goudzoekers op?

Bouwfraudeur | 14-12-21 | 10:34 | 2

Nee. Daar zijn wij voor.

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 10:35

We kunnen toch ook gewoon zeggen dat we geen olek meer hebben?

Santtulainen | 14-12-21 | 10:34

Laten we beginnen in het gooi, Wassenaar en Den Haag. Daarna alle villa-wijkjes. Kijken hoe lang het duurt tot het stopt. 3-2-1… verrek zeg!

HebjeHemweer | 14-12-21 | 10:33 | 2

Den Haag heeft al een sharia driehoek, alleen niet waar Rutte's huisje woont.

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 10:35

Vergeet Aardenhout, Bloemendaal etc niet.

Gaat het niet dan? | 14-12-21 | 10:45

De volgende stap zal zijn, het onteigenen van huizen om deze groepen te gaan herbergen. Jarenlang is dit al aan de gang en ook dit is finaal mislukt onder Rutte.

zilverrug | 14-12-21 | 10:33

Regio Den Haag prima, 20 bij Kaag op Zolder, 20 bij Ranja Jetten, 20 bij Klaver, lost zich vanzelf op. Ankie Broekers nog een paar in heur tuinhuisje.

Zuster01 | 14-12-21 | 10:33

Niet Bloemendaal en Wassenaar waar het VVD stemvolk huist ? Apart dat Venray weer de klos is, ook al veel Polen daar, als dat maar goed gaat samen..

Wattman | 14-12-21 | 10:33 | 1

Sorry, foutje. Reactie was niet voor u bedoeld.

Nivelleermarionet | 14-12-21 | 11:50

Hoe meer asiel gelukzoekers hoe beter, laat er nog maar 100.000 per maand komen, tot ook de laatste gaat begrijpen dat het zo niet verder kan. Als Rusland dan in januari ook nog is de Oekraïne gaat aanvallen, gaat het qua vluchtelingen helemaal een chaos worden.

jan huppeldepup | 14-12-21 | 10:32 | 1

Een mooie blanke blonde dame uit de Oekraïne wil ik wel opvangen hoor, geen probleem hier.

photto | 14-12-21 | 10:48

Hoe komen die mensen hier? Dat is al iets wat ik niet begrijp. Je stapt op een vliegtuig en je blijft?

roevka | 14-12-21 | 10:32 | 3

Yes.

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 10:33

Ze worden opgehaald met een regeringsvliegtuig, de Afghanen dan.

Zuster01 | 14-12-21 | 10:34

Ja. Hoe je hier komt maakt niet uit. Per cruiseschip of per privéjet, dobberend of lopend, het telt niet. Je hoeft alleen maar te zeggen dat je asiel wilt en de uitkeringen, huis en Miele komen naar je toe. Dat geldt voor bijna iedereen. Alleen nie vir blanke autochtones nie.

Nivelleermarionet | 14-12-21 | 11:47

Waarom hebben ze geen Code Zwart bij asielopvang?

Montresor | 14-12-21 | 10:31 | 1

Goeie. Ja, in tegenstelling tot de zorg gaan we voor asielzoekers nieuwe bedden realiseren. En "handjes" om het asielbed. Ja-ja.... de staat vindt asielzoekers toch stiekum zieliger dan ingezetenen die niet geopereerd kunnen worden. Daarvoor geven zie liever de ongevaxxten de schuld want bij asielzoekers iemand de schuld geven kan natuurlijk niet

Orman Bakal | 14-12-21 | 10:37

Mag een politicus dit eigenlijk wel zeggen: Willen jullie minder asielzoekers? Dan gaan we dat regelen!

small_town_dude | 14-12-21 | 10:31 | 2

Ja hoor, dat mag.

Papa Jones | 14-12-21 | 10:32

Het ligt eraan bij welke partij hij hoort.

jan huppeldepup | 14-12-21 | 10:33

Het eerlijkste zou zijn ten opzichte van de huizen-verdeling: achteraan aansluiten in de rij van woning eisende.

Het Licht | 14-12-21 | 10:30

Heb hier een mening over.

dhrat | 14-12-21 | 10:30

Doe maar veel in Brabant en Limburg, daar is plek zat. Niet hier in onze mooie schone fijne Hoofdstad.

dathoujetoch | 14-12-21 | 10:30 | 4

Doe maar op een Zeeuws eiland. Die kale vlaktes daar kunnen wel wat kleur gebruiken.

small_town_dude | 14-12-21 | 10:32

In onze mooie schone fijne hoofdstad zijn vooral lieden enthousiast over immigratie en "vluchtelingen" die oorspronkelijk uit de Achterhoek en Twente komen. Dus graag extra asieleisers die richting opsturen aub.

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 10:32

Waar staat dat dan?

Yellow Shark | 14-12-21 | 10:33
▼ 1 antwoord verborgen

Heerlijk om te zien hoe Nederland zichzelf ophangt! Ik ga nu voortaan links stemmen, om dit nog te verergeren. Het is zalig om te kijken naar de linkse wegkijk koppen, de paniek en de angst in hun ogen. En dan niet te vergeten het wegpraten en wie ze dan blamen. Echt smullen. Goed, het kost je misschien een paar inbraken in je huis en een paar verkrachte dochters, maar dan heb je ook wat! Ik wil de armoe en leegte zien in die ' mag ik dan bij jouw club' . Lekker grinninken dan.

Atheist-Priest | 14-12-21 | 10:29 | 3

De Verelendungstheorie is weer zo´n ideetje van Marx en heeft dan ook nooit het gewenste resultaat opgeleverd.

Joris Beltsin | 14-12-21 | 10:32

@Joris Beltsin | 14-12-21 | 10:32: Is er een theorie die wel het gewenste resultaat opleverde? (politiek gezien dan)

Atheist-Priest | 14-12-21 | 11:11

Ik snap niet waarom al die D66 en GL stemmers niet even een kamertje vrijmaken? Wonen allen in de dikste huizen, beste buurten etc. Zo'n Kaag en Ollongren kunnen makkelijk ieder 2 a 3 extra gezinnen plaatsen in hun huis? Tijd dat de linkse stemmer ook eens de daad bij het woord en hun stemgedrag gaat voegen, maar ja aan de andere kant is het synoniem voor links ook hypocriet.

Statix | 14-12-21 | 10:29

Een ware kerstgedachte. Samen onder de kerstboom met Algerijnse vluchtelingen.

thanseeuwen | 14-12-21 | 10:28 | 2

En leuke geschenken onder de boom, een mooi mes bijvoorbeeld om Appels te schillen.

jan huppeldepup | 14-12-21 | 10:35

Die vervolgens beledigd zijn dat jij kerst viert...

ReyNemaattori | 14-12-21 | 10:43

Enschede, Gorinchem, Venray en Alkmaar.
Maar wat behelst die onduidelijke en geheimzinnige formulering "regio Rotterdam" toch?
Barendrecht? Ridderkerk? Schiedam? Vlaardingen? Hoogvliet? Spijkenisse? Hoek van Holland? Capelle? Krimpen? Of zelfs Oud Beijerland? Bleiswijk? Rozenburg? Pernis?

patria_vespera | 14-12-21 | 10:28 | 1

Ik hoop Vlaardingen.....

Man-Bijt-Hond | 14-12-21 | 10:29

Het is een permanente tsunami geworden. En we laten het gewoon gebeuren

J.Dokstijl | 14-12-21 | 10:28

En de autochtonen in de stront laten zakken. Van Kaag kun je zoiets verwachten. Maar dit is voor VVD-ers echt het morele failliet van Rutte.

Papa Jones | 14-12-21 | 10:28 | 3

34 zetels, ~2.400.000 bakra's, read it and weep.

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 10:31

Viagra gratis beschikbaar stellen schijnt te helpen bij vergeetachtigheid.

likdoorn | 14-12-21 | 10:32

Vergeet niet dat bij die verplichte opvang ook mensen /vrijwilligers aanwezig moeten zijn om alles een beetje in goede banen te leiden. Die zijn er ook al niet meer.
lc.nl/friesland/Corona-kou-volle-asie...

photto | 14-12-21 | 10:26 | 2

Ja ik ga me niet aanmelden als vrijwilliger, wordt ik iedere dag in mijn gezicht gespuugd met de woorden "jij racist". Ze bekijken het maar met hun zooitje. Die paar vrijwilligers die ik ken zijn allemaal gestopt.

jan huppeldepup | 14-12-21 | 10:40

Op een gegeven moment is het aantal naïeve mensen dat dit vrijwilligerswerk wil doen (met risico op corona?) wel óp natuurlijk.

Wering | 14-12-21 | 10:51

Damascus is zo veilig als maar kan, alleen jaren geleden waren er wat schermutselingen in een buitenwijk. Hop, bouw je land op. Of begin het te verdedigen zoals de Russen Stalingrad hebben verdedigd.

Trasnochador | 14-12-21 | 10:26 | 2

Zag een paar jaar geleden al een documentaire met Syrische vrouwen die klaagden over het chronisch gebrek aan productieve mannen en die ten einde raad zelf maar bouwvakker, loodgieter en elektricien waren geworden. Ze hadden geen goed woord over voor hun eigen gevluchte mannen.

Joris Beltsin | 14-12-21 | 10:30

In heel Irak is het al jaren veilig, dus wat deden die Irakezen daar bij de grens met Polen?

Leon Tosti | 14-12-21 | 12:39

als ze hier toe gaan dwingen, houd in dat het Rutte alles gaat dwingen. stapje verder op het hellende vlak. ps houd dus in dat veel mensen uit hun anti-kraak gezet gaan worden. Autochtonen die op straat gezet gaan worden voor binnen wandelaars

Snap_het_ook_niet | 14-12-21 | 10:26

Het paleis op de Dam staat leeg. Daar kunnen wel wat veiligelanders in.

Koning Willy | 14-12-21 | 10:26

“Dit is zó niet onze gemeente”… Wat Halsema mag, mag de rest toch ook?

Hiram | 14-12-21 | 10:26 | 3

Als ik gemeente gorinchem was, zou ik geheel belangeloos de waterpoort ter beschikking stellen.

Incitatus | 14-12-21 | 10:40

@Omtzigtig | 14-12-21 | 10:49: die gaan gewoon in de evenementenhal gepropt worden. De waterpoort staat in de tuin van het Rijksmuseum. Daarnaast heeft gurrekum een paar wijken vol met cultuurverreikers, maar die zijn redelijk koest omdat die in het verleden gewoon aangepakt zijn door burgervader P ijssels, die niet te beroerd was problemen te benoemen en aan te pakken in de tijd dat dit nog niet benoemd mocht worden. Nu wordt het wel benoemd, 'jongeren' is de newspeak terminologie, steevast gevolg door wegkijken en op z'n beloop laten.

Incitatus | 14-12-21 | 10:59

@geertje Kan iets verraad zijn als het volk er zelf voor stemt?

Verder hebben alle provincies al quota's om statushouders op te vangen. Dit gaat dus om extra asieleisers op te vangen. Denk daar maar even over na.

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 10:25 | 2

VVD is op papier altijd kritisch, maar in de praktijk laten ze duizend gelukszoekers per week binnen komen. De VVD is daarmee een liegende en bedriegende club politici. Maar de mensen die er op blijven stemmen zijn ook niet goed wijs.

Omtzigtig | 14-12-21 | 10:46

@Omtzigtig | 14-12-21 | 10:46:
Heb altijd al gezegd dat de geestelijke gezondheidzorg er behoorlijk op achteruit is gegaan de laatste jaren. Bijna 2 miljoen minder begaafden met stemrecht.

Ommezwaai | 14-12-21 | 11:05

Verplicht opvangen en met voorrang een woning met inrichting. Ik begrijp wel dat ze en masse komen. Jammer voor anderen die hier geboren zijn en ook een woning willen. Sommige mensen zijn nu eenmaal gelijker dan anderen.

El Rico Grande | 14-12-21 | 10:24

Verrek in Den-Haag staan toch een hele boel Gebouwde leeg, had die van BBB toch al laten zien.

jan huppeldepup | 14-12-21 | 10:24 | 1

Dat liep spaak wegens een gebrek aan sanitaire voorzieningen.

HankHill | 14-12-21 | 10:35

Wanneer gaat het kabinet nou eens gemeenten verplichten om genoeg huizen toe te wijzen aan onze kinderen die inmiddels gedwongen zijn tot na hun dertigste thuis te blijven wonen?

Voor verbroken relaties die geen kant op kunnen?

Papa Jones | 14-12-21 | 10:24

is 'moet verplicht' nu een pleonasme of tautologie?

Joris Beltsin | 14-12-21 | 10:23 | 3

Het is of mijn vrouw tegen me praat.

Papa Jones | 14-12-21 | 10:31

@Papa Jones | 14-12-21 | 10:31:
Hai Schat. Ga eens aan het werk!

Joris Beltsin | 14-12-21 | 10:36

@Joris Beltsin | 14-12-21 | 10:36:
Lol !!

Ik heb net pauze! Maar kom jíj́ nog met je dikke reet van de bank vandaag?

Papa Jones | 14-12-21 | 10:39

Moedeloos, word je ervan.
Moedeloos.

Toetsenbordcomplex | 14-12-21 | 10:23 | 1

Ze gaan weer terug naar huis hoor. Toch?

Krultang | 14-12-21 | 10:55

Sommige gemeenten vragen om een aanwijzing om gedoe met de bevolking te voorkomen. Boeven!

Koning Willy | 14-12-21 | 10:23 | 1

Precies. In ruil voor veel Judasgeld bieden ze zich als de eerste de beste heroïnehoer aan.

gestoptmetroken | 14-12-21 | 10:26

Waarom wordt de RAI in Amsterdam niet ingericht? Daar kun je zonder problemen 7.500 asielzoekers opvangen. Noemenswaardige beurzen en congressen zijn er het komende half jaar toch niet.
Of ligt de RAI iets te dicht bij het Roomblanke Reservaat genaamd Rivierenbuurt. Habitat van menig beleidsambtenaar, D66 rechters en andere staatsruifeniers?

Haberdoebas | 14-12-21 | 10:23 | 2

Tobamtenaartjes, DDR666 rechterts en andere staatsruifeniers wonen of op de gracht of de zuidas of landelijk noord of museumkwartier of eengezinswoningen in Buitenveldert. Misschien in een van de villa's in de Apollobuurt. Rond de Rai vind je vooral yuppen, startende gezinnen, expats, studenten en sociale woningbouwers.

Graaf_van_Hogendorp | 14-12-21 | 10:29

wie weet, de mensen willen liever niet in zulke hallen verbljven.

AntiZanicz | 14-12-21 | 10:32

Bij koning Pils is nog wat plaats in de serre.

Tyftstraaltnouisop | 14-12-21 | 10:22 | 2

Het wordt tijd dat mark en Hugo de binnensporten stilleggen voor de omikron variant, dan komen de sporthallen beschikbaar voor de opvang van deze oorlogsvluchtelingen.

Incitatus | 14-12-21 | 10:37

Ook bij koningin Heks in haar nieuwe grachtenpand.

Omtzigtig | 14-12-21 | 10:44

Hoeveel stikstof produceert ieder extra mens in NL eigenlijk? En hoeveel boeren moeten we wegpesten voor 100.000 asiel eisers per jaar?

_pacman_ | 14-12-21 | 10:22 | 2

En als al die nieuwe Nederlanders gaan fietsen en de kleine reptielen gaan platrijden. Je moet er niet aan denken!

J.Dokstijl | 14-12-21 | 10:34

Nou, kom er maar in mart smeets, met je vette nek en grote bek.

jansma28542681 | 14-12-21 | 10:22 | 2

En je villa in een wijk met 0,00 procent niet-westerse allochtonen.

Omtzigtig | 14-12-21 | 10:43

Het tekort aan 4 sterren hotels in NL wordt ook pijnlijk zichtbaar.

Smeggel | 14-12-21 | 11:35

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl